Saturday, 14 January 2017

TUN M BAKAL CIPTA SEJARAH SEKALI LAGI...


Malam ini berlangsung majlis pelancaran Parti Pribumi Bersatu Malaysia di Stadium Melawati, Shah Alam.






Berdasarkan kehadiran yang menyaksikan stadium hampir penuh dan semangat yang ditunjukkan oleh ahli-ahli Bersatu menyambut dan meraikan wujudnya parti baru itu, tidak diragui lagi Tun Mahathir Mohamad kini sedang berada di landasan yang betul untuk mencipta satu lagi sejarah dengan menjadikan dua parti yang ditubuhkannya berjaya menjadi kerajaan.

UMNO yang ada sekarang adalah parti yang ditubuhkan oleh beliau pada 1988 dengan ia kekal cemerlang di bawah kepimpinannya sebelum berundur pada 2003 dan kini melalui Bersatu dan Pakatan Harapan, Insya Allah, Tun Mahathir juga mampu menendang UMNO dan BN yang sudah menjadi parti serta kerajaan yang kleptokrasi di bawah pimpinan Najib Razak. (SH 14/01/2017).

75 comments:

  1. Insyallah kita yakin kuasa yang maha esa..pribumi warisan harapan menang besar pru14

    Insyallah hapus lenyap najib umno bn

    ReplyDelete
    Replies
    1. in shaa allah..we will win. no more UMNO

      Delete
    2. d perhimpunan umno baru2 ni. najib ada berkata. pribumi tak akan dapat penuh kan dewan. sekarang bukan dewan. satu stadium penuh...

      Delete
    3. Saya mendoakan agar PPMB dapat merobah land-scape politik Malaysia. Namun begitu kita perlu waspada kepada PAS. Walau pun di undang namun wakil nya tidak ada. Mengapa?

      Delete
    4. Saya 200% yakin dengan Tun M dan PPBM. Tun M mentadbir Malaysia selama 22 tahun. 22 tahun tu bukan masa yg singkat. Kalo pentadbiran Tun M lemah dan tak bijak....dah lama Malaysia ni bankrap tergadai.

      Dulu zaman Tun M mana ada GST tapi sungguh pon masa tu negara tak der income tambahan (GST).......kita berjaya selesaikan masalah kejatuhan nilai RM kita pada 1997, dengan tak payah gadai maruah negara pon.

      Tapi....kenapa masa sekarang negara kita ada income tambahan (GST) tapi pasal apa kita tak senang2...?? Hidup makin payah....sampai ada yg terjun laut sebab kena saman.....ada yg kena tangkap sebab curi susu anak. Kalo ikut common sense....patutnya dengan adanya GST yg menjadi pendapatan tambahan negara....kita ni jadi lebih senang dan mewah.

      Pada yg berakal memang dah paham......tapi yg masih blurrrr tu tolong renung-renungkan.....tolong celikkan minda sikittttt.

      Dengan adanya PPBM ni ikatan Pakatan Harapan jadi lebih teguh. Rakyat semakin yakin dan bersemangat.

      Ayoh kawan2....ayoh Pakatan Harapan......kita berganding bahu bersatu.....satu suara....satu jalan....satu matlamat..!!

      Down the klepets..!!

      Delete
    5. MasyaAllah.. Voila!! patut dia jadi mcm Mandela II. Saya pun suka Tun Mahathir jadi PM semula, jika bukan Anwar. Gandingan Muhyiddin-Mukhriz juga terbaik.

      Sekurang2nya Tun dpt tebus dosa2 lama. Betulkan sistem yg ada sebelum menutup mata. Sbb dia lebih tahu mana yg x betul.

      Kepakaran beliau amat ditagih kini.

      Delete
    6. Anon 10.26
      Kau gi betulkan cara kau kencing dulu. Cara kau cebok pun selekeh lagi. Tak payah la nak komen orang lama yang satu dunia hormat.

      Delete
  2. Hidup Bersatu
    Maju Bersatu
    Love Bersatu

    Hip Hip Horey

    ReplyDelete
  3. a bit disappointed with the number of attendees .....

    ReplyDelete
    Replies
    1. You are absolutely nonsense,for the new political party and managed to pull a large numbers of supporters today with almost the whole entire stadium was packed is a good sign for Bersatu......!!

      Delete
    2. Orang Melaka diberi RM100 untuk tidak naik bas ke Shah Alam. Anda rasa ini tak baik lagi? Najib & geng kutip berbillion dengan gst, duit tu lah yang ditaburkan pada rakyat supaya tidak menyokong Parti Bersatu. Melayu mudah kena beli terutama dimasa semuanya diluar kemampuan rakyat.

      Delete
    3. Bro saya rasa bukan saja Melayu tetapi semua bangsa boleh kena beli terutama dimasa semuanya diluar kemampuan rakyat.

      Delete
    4. melayu bertuankan mamak! merdeka kah? hahahahahaha

      Delete
    5. Tatang ta, tapi harga melayu paling murah. Cina India demand tinggi, takat dedak seratus dua, nisbahnya mmg x ramai amik.

      Cuba cekup 1000 kepala melayu kampung, india kampung, cina kampung. Bagi dedak sorang 100, xmau amik, offer lebih sikik..200, 300.. buat statistik. Mana yg lebih bermaruah? Saya yakin yg keafir lebih berintegriti.

      Pikir2kanlah..

      Delete
  4. Najib Razak serta UMNO BN WAJIB ditumbangkan tanpa was was lagi. Sudah terbukti regim ini adalah regim perasuah dan penyamun dan ianya dilakukan secara terang2terangan dan kuasa yang ada ditangan gerombolan penyamun ini dipergunakan sesuka hati untuk menutup segs;a kemungkaran dan kerja kotor mereka. Institusi strategik dan penting diposisikan dengan calon calon YES MEN untuk melindungi dan menutupi bangkai gajah yang telah mereka tinggalkan. Para menteri dan pegawai dedak sekadar pak angguk dan pak turut yang lebih mempercayai auta bos bos mereka berbanding fakta siasatan pelbagai negara luar termasuklah keputusan perbiacaraan terkait 1MDB di mahkamah Singapore. Amat bodoh para Melayu yang mempercayai pembohongan berulang2 Najib Razak walhal satu dunia tahu situasi sebenar. Apa yang berlaku di mahkamah Singapore berkenaan perbicaraan gubahan wang haram membabitkan Jho Lho adalah FAKTA dan bukan AUTA sekadar dari mulut Najib Razak, para menetri yang bersubahat, AG yang tak lebih umpama remote control serta kepala SPRM terkini yang tak lebih umpama pelakon tambahan yang sekadar menurut skrip. Jom bangkit TUMBANGKAN Najib Razak dan UMNO BN. Islam tidak pernah meminta manusia terus mentaati pemimpin perasuah dan perosak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kasi mereka semua tidur dalam jail. Fullstop.

      Delete
    2. boleh mampuslah pakatan haram..pemfitnah2 tak layak jasi kerajaan nanti hancur bangsa agama dan negara..lebih2 lagi besekongkol dengan parti anti islam dan melayu dapigs laknat..teruskanlah berangan..

      Delete
    3. 1.15....fitnah hotak luuu....tu singapore court case fitnah lagi ke?? Apa ko tak reti baca omputih macam nakhoda jugak ke????

      Delete
    4. 1.15...takkanlah dengan orang tua yg baling gelas pun x pecah, ko dh terketar.

      Delete
  5. jangan jadi pengkhianat kepada Islam n tanah melayu
    tolak pemimpin rasuah n suka menipu
    sedap bunyinya

    ReplyDelete
  6. Selagi PAS berkeras untuk menjadi keris dan tongkat kepada UMNO selagi itu PH dan PPBM tidak akan berjaya merampas Putrajaya melainkan majoriti wakil rakyatnya keluar parti. Ini bukan mengesahkan dakwaan lebai-lebai bahawa parti mereka makin kuat sebaliknya mengakui pertandingan tiga penjuru ternyata memberi kelebihan kepada Regim.

    Regim ada 101 kelebihan untuk mengekalkan sokongan yang mereka terima pada PRU13. Selain kekuatan jentera termasuk kakitangan awam dan jawatankuasa bahagian, aset-aset kerajaan, pasukan keselamatan, pengendali pilihanraya, dana yang besar dari perbendaharaan dan entiti-entiti milik kerajaan akan digunakan untuk meraih sokongan bermusim, sepertimana berlaku ke atas berbillion dana pinjaman 1MDB yang dilencongkan untuk tujuan kekal berkuasa.

    Tinggal satu cara untuk menewaskan Regim sekiranya pembangkang gagal bersatu - gerakkan satu kuasa 'menghasut' rakyat akan KEWAJIPAN mereka menjatuhkan perompak dan golongan yang menyokong perompak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pada pendapat saya PH harus menolak PASPISPUS ,walaupun pembangkang boleh gagal (boleh tidak bermaksud akan) kerana PAS parti yang tiada pendirian,main kayu tiga,putar alam dan macam macam lagi kerana ia akan menimbulkan masalah pada bila bila masa mengikut nafsu/tiupan angin bukan mengikut pendirian/prinsip.
      Jadi biarlah kita kalah di PRU14 tetapi kita tau dimana kelemahannya. Apa yang penting kita mesti bersatu untuk meneruskan perjuangan ini dengan parti parti yang jujur dan iklas yang berprisipkan kemakmuran dan kesejahteraan rakyat didahulukan walupun terpaksa mengambil masa sepanjang hayat kita supaya anak anak kita akan di tinggalkan dengan kerajaan yang baik yang akan membawa kemakmuran untuk mereka dan tanah air kita.

      Delete
  7. P---penyamun
    P---pencuri
    P---perompak
    P---pengkhianat bangsa
    P---perasuah
    P---penyapu

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau pulak P-peliwat politik..kaki fitnah.

      Delete

    2. Tolong tunjukkan bahagian mana yang fitnah tu?

      Delete
    3. Ini bukan fitnah bonggok.....!!
      Ini kerana otak mu sama seperti otak udang......!!

      Delete
  8. BANGUNLAH SEMUA BANGSA KU, NEGARA MU SEDANG DIMUSNAHKAN DARI DALAM.
    DISINI KAMU DILAHIRKAN BUMI MALAYSIA INILAH TEMPAT TINGGAL ANAK CUCU KAMU.
    JANGAN TINGGALKAN SEBUAH NEGARA YG PUNAH KPD MEREKA.
    BANGKITLAH BERJUANGLAH BERSAMA BERSATU UNTUK NEGARA MALAYSIA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bangun bersama DAP? gila ke apa?.

      Delete
    2. abih tu nak bangun ngan Najib ka?ko memang gila....

      Delete
    3. Sorry bukan anon 0013 tapi anon 0010

      Delete
    4. Bro Zack Anon 0010 tu bukan gila. Cuma masuk mengacau di blog bro Din. Manalah dia mau telan ubat sebab yang mau ditelan tu dedak.

      Delete
    5. Sekarang tak laku dh nak main isu agama atau bangsa. Isu basi yg umno dan pas mainkan.

      Bodoh punya lobai.
      Jilat balik ludah2 lama lobai hadi.

      Delete
    6. Syabas bro 0059. Kita tidak lagi main isu agama dan bangsa. Bangsat saja yang masih bermain.
      Kita menilai baik dan jahat dan bezakan antara betul dan salah.
      Itulah harusnya di jadikan prisip manusia.

      Delete
    7. bangun bersama dajal2 talibarut yahudi..hancur lah pakaton..

      Delete
    8. 00.10 dan 01.22...kan senang bangun bersama The Klepets.

      Untung2 malam ni ko tido esok bangun pepagi dah ada duit penoh berkepok berbilion dalam akaun ko.....siap ada label "halal toiyyiban" lagi. 7 keturunan ko makan tak abes woiiii......

      Delete
  9. BERSATU mesti menang bergaya.Syabas Tun...

    ReplyDelete
  10. Pembangkang ada harapan utk menang, tapi kalau DAP menyertai satu logo, hmmm...org melayu susah nak sokong. Buatlah dan katalah apa pun, tapi lihatlah nanti. Aku amat harap DAP hanya sekadar rakan bukan pakatan satu logo.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu pandangan peribadi kamu tetapi di atas nama Malaysia dan masa depan anak cucu kami akan berganding bahu untuk menumpaskan najib dan umno ciptaannya dlm pru 14 nanti

      Delete
    2. Sibuknya dan resahnya dengan DAP. MCA boleh pulak. Kalau esok presiden MCA jadi PM ko ok ke ko? Pastu orang nampak ko kat Old Town kopitiam. Wifi free... kan?

      Delete
    3. Anon 0019 kalau pendapat kamu betul jikalau DAP satu logo maka orang Melayu tidak mau menyokong maka saya rela negara kita lingkup dan sama sama merana kerana racist yang menjadi keutamaan bukan lagi kesusahan.
      Bila seseorang tu racist dia adalah seorang yang bahaya. Dia tidak mau beralasan lagi walaupun yang ditolak itu baik dan yang disokong itu jahat dengan alasan sebangsa.
      Kalau begitulah minda seseorang insan maka tidak guna lagi walaupun kita memberi nasihat,alasan dan ajaran agama.
      Biarlah kita sama sama dibangsatkan selama lamanya.
      Apalah gunanya kumpulan yang kamu rasakan yang tidak mau menyokong itu berteriak sekarang kerana yang berkuasa sepenuhnya sekarang adalah Melayu jikalau berpandukan bangsa dan bukan baik jahat. Persoalannya kenapa mau ditukar kalau berpandukan bangsa.

      Delete
  11. Undi kami sekeluarga telah beralih kepada PPBM. Tidak akan undi BN lagi.

    ReplyDelete
  12. lawang amno mca gelakan mic dap dll sekutunya
    kukuhkan kembali hak tuan tanah
    buang baki hukum hukum tinggaln penjajah yang menipu hak tuan tanah selama ini

    ReplyDelete
  13. Anon 00.10...ko sekolah sampai darjah apa?...satu? ka darjah dua?...dah berjuta kali diberi penjelasan pasal kedudukan DAP dalam Pakatan Harapan,tetapi kau masih juga tak faham2....apa kou benggong ka apa?....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang dia bengong bro tapi biarkanlah. Mau tumpang sekaki di blog bro Din. Kesian

      Delete
    2. dapig senang2 boleh beli rejim kau..klu kerusi yg dpt spt pru13 ingat pakaton blh perintah tanpa dapigs..buatlah kajian bongoknya kau org..

      Delete

    3. 01.34, tak perlu nak tuduh PH atau DAP itu ini.

      Sekarang ni pon negara ni sedang dilelong kepada China tanah besar oleh Najibun.

      Kamu bukalah mata dan buatlah kajian.

      Itu pun jika kamu bukan daripada kalangan orang-orang yang bongok dan menipu diri sendiri.

      Delete
    4. 0134 nampaknya kau takut sangat pada DAP atau PH. Takut kena sula atau liwat. Kau ni memang tidak berpelajaran.
      I can tell from your argument you are either Low IQ, Uneducated or Racist. I do salute you for trying so hard to seen by your master dispite having one of the three syndrom i mentioned. Good luck to you. May your master notice you n throw the whole bag of animal feed upon you.

      Delete
  14. Selagi Najib and the Gang memegang tampok kerajaan yg ada selagi itu lah rakyat terus menentang nnt dlm PRU PRU yg akan datang.
    Harta negara akan musnah dan tanah negara akan terjual dek kerana hutang dan punjaman 1MDB yg hendak dilunaskan

    ReplyDelete
  15. syukur Alhamdulillah.

    saya turut menjadi saksi kpd kelahiran PPBM sebentar tadi.

    misi seterus nya ada lah utk mengujudkan bhg2,cawangan2,n unit2 d peringkat akar umbi.

    selamat maju jaya.

    ReplyDelete
  16. Gerombolan JingJilatJubbuJibbyJahanam, masok lambat har ni Sessi briefing terpaksa dipanjangkaa. Smbil mengeleng kepala atas kehadiran stadium, mereka dihidang pil taik low. Minuman kencing PIs Lobai juga dipercayai akan meningkatkan kegilaan mereka pd mlm.ni.
    Nnt dia masok, kasi sembur dgn taik low,taik eric tan dan simbah dgn kencing lobai yg panas.

    ReplyDelete
  17. NST dah melaporkan yang Muhyiddin Yassin berucap di depan hanya 1,500 orang sahaja.Tun pula pada awalnya berucap di depan 2,500 orang,dan ramai yang balik sebaik sahaja Tun turun pentas.Tak apa lah wahai NST,hakikatnya majoriti rakyat Malaysia sudah tahu yang Najib bersama kerajaan kleptokrasinya adalah penyamun,perompak dan pencuri.

    ReplyDelete
  18. cyber pakaton memang pakar putar belit..suka copy paste..masa bersih haram pun tipu..cuma 3000 yg dtg..itu pun ahli pkr dapigs dan sikit2 pas sgor..puak2 bodoh kau org boleh lah kelentong..

    ReplyDelete
    Replies
    1. 151, teruskan dlm lena ko.
      Telahpun difatwa ko tetap bangkang juga.
      Bahawasanya apabila ko sering makan dedak basi bersama taik low goreng, perisa eric tan ..sambil hirup kencing lobai2 munafik, maka ko akan jadi mengantuk dan akal ko tak dpt fungsi.
      Makan lagi lah. Tapi diberkan percuma nasihat pd ko sebagai fardu kifayah- jgn bagi anak keluarga mak bapak ko makan najis ini. Ingat tu.

      Delete
  19. The star lapor ibrahim ali pun hadir...betul ke pak rahman jpc?

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes! saya nampak dia hadir tapi dlm 'salutation' tun m, nama nya tidak d sebut.

      Delete
    2. Saya dah tengok gambarnya bersama TS Sanusi Junid dlm fb. Confirm fia hadir.

      Delete
  20. Nak pertikai apa lagi. Mahkamah di Singapura telah mengesahkan Jho Taek Low adalah orang yang sama dengan Eric Tan Kim Loong. Satu orang ada 2 passport dan bertujuan untuk mengsonglap duit 1MDB. Ini adalah fakta.

    ReplyDelete
  21. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  22. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  23. NST? 1500?! Star ckp depan 2500 org sj,? tv3 lebih suku skru akan kata Bersatu edit gambar stadium.
    Tapi masih masalah , sebab rakyat sudah tak mahu baca surat khabar dan tgk tv. Maka MO baru mereka lantik pembodoh2 dlm group wasap utk viralkan berita. Adoi!! ni bukan kes putus urat malu, UmnuBeEndPis dh hilang semua urat, termasok urat kentut.
    Kesihani lah mereka yg masih makan tahi low aka eric chhia sambil hirup kencing Pis.
    Sementara bo sedar diri tu (^kalu sempat),ingat!! jgm beri anak makan najis2 tu. Kesiaan

    ReplyDelete
  24. Tahniah Ppbm. Teruskan perjuangan. Undi saya menanti anda pada praya nanti. Cakap banyak2 dgn kumpulan pencuri dalam Umno pun buat apa..PPBM menang nanti akan datanglah puak ini kembali hendak datang menjilat.

    ReplyDelete
  25. Woi yoh! Kehadiran ala ala PAU UMNO!Tapi pau UMNO ditaja ,syabas Tun ,Tsmy ,Mukhriz DLL!

    ReplyDelete
  26. Walaupun saya sejak berbulan lalu telah merancang untuk hadir tetapi Allah yang menentukan.

    Anak kecil saya baru pulih demam dan tak sampai hati tinggalkan isteri dengannya di rumah.

    Apa pun perhimpunan semalam memang WOW. Tanpa bayaran, tambang, hotel dan duit tangan beribu-ribu sanggup hadir.

    UMNO Najib makin resah walaupun mereka juga yang kata Tun M Baling gelas pun tak pecah dan nak himpun satu dewan pun tak mampu.

    Syabas semua yang terlibat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. patutlah melayu bangsat, lame excuses! cakap macam keling...

      Delete
    2. Bro john,kita doakan yang terbaik walaupun tak hadir.

      Delete
    3. salam sdr john doe.

      amat sayang sekali kerana sdr tidak dpt hadir n menyaksikan peristiwa bersejarah ini.

      yg hadir (1/2)pemuda/pemudi tlh memberi sambutan spontan dgn penuh bersemangat kpd ucapan2 ds mukhriz,tun m n ts muyid.

      saya bolih agak n perhatikan bahawa terdapat banayk juga ajen kerajaan (eg s/b)yg menghadirkan diri.

      sekumpulan warga drpd pekan ( mereka memakai t shirt yg tertera dgn perkataan 'parliament pekan') selalu d bayangi olih seorang insan yg apabila d tanya mengaku ahli harapan. drpd pengalaman, saya yakin beliau ini peg sb yg d tugas khas utk melapur kpd pihak berkuasa tentang setiap gerak geri warga2/pemimpin2 drpd pekan ini.

      saya tlh menasihati mereka utk lebih berwaspada pd masa hadapan.

      saya percaya parliament pekan sedang bergolak n pasangan klepet ini tahu yg hayat mereka d sana dlm keadaan tenat.

      olih demikian segala aparat kerajaan akan d gunakan utk mencuba memenangi /memulih sokongan warga pekan(dgn apa cara sekali pun).

      rosmah/najib mungkin bolih bertahan d pekan. tapi tiada guna nya jika UMNO/BN kehilangan kuasa d peringkat persekutuan.

      tun m tlh berikrar utk memulihkan maruah bangsa n menyelidiki 1MBD adalah d antara misi utama nya.

      insya'allah kebenaran akan mengalahkan semua kebathilan.

      Delete
    4. Kejora, kamu sakit di mana kalau aku tak hadir pun. Kalau aku hadir pun kamu sakit aku tak hadir pun kamu sakit jugak. Memang betul kewujudan aku sudah cukup membuatkan kamu sakit saja. Hahaha..

      Sikit hari lagi lepas Jibby jatuh semua yang aktif dalam blogs akan dapat lihat antara aku dan kamu siapa sebenarnya keling.

      Sdr Mohamed Noor, itu semestinya. Dari hujung tahun lepas saya dok nyanyi kepada isteri nak hadir dan dia pun tiada halangan. Disebabkan keadaan anak kami, dia minta jangan pergilah, nanti kalau demam balik siapa nak bawa ke klinik (sebab memang pernah jadi dia demam balik lepas baru recover). Bila saya minta nak pergi jugak dia cakap ikut sukalah tapi dalam nada dia saya faham maksudnya. Apa pun doa saya memang 100% untuk PPBM.

      Pak rahman jpc, memang setuju dengan pak rahman amat sayang sekali sebab saya tak dapat hadir. Sepanjang malam saya buka fb nak cari siaran langsung peristiwa bersejarah ini tapi tak ada.

      Awal pagi tadi terus buka fb cari gambar2, video2 dan ulasan2 mereka yang hadir.

      Apa pun terima kasih banyak pak rahman berkongsi cerita itu dengan kami semua yang tak dapat hadir.

      Pendedak seperti Kejora dan rakan2 memang dah pusing cerita ni. Di satu pihak mereka kata ahli PKR dibayar wang untuk hadir ramaikan majlis dan di satu pihak dikatakan pula yang hadir hanya 1000-5000 orang sahaja.

      Kot mana pun pendedak akan geram juga.

      Itu tandanya mereka sedar hayat dedak mereka pun dah di hujung2 sahaja.

      In shaa Allah PPBM akan mengambil alih tempat UMNO.

      Tak lama daaah.. Aamiin.

      Delete
  27. Kecut perut najibbbb....

    ReplyDelete
  28. Percaya lah Pekan juga akan jatuh.Orang Pekan juga ada maruah.Keputusan akan keluar lewat.

    ReplyDelete
  29. UMNO sudah tidak relevan lagi. Percayalah! yakinlah! UMNO yang hampir patah, akan diganti dengan PPBM yang lebih matang. Semua kejadian yang berlaku di dalam UMNO adalah ilmu yang amat berguna kepada PPBM agar PPBM tidak sekali-kali mencontohi UMNO yang reput dan rosak.Hidup Tun!

    ReplyDelete
  30. Minta Tuan Budin komen sikit psl Sultan Johor dgn Tun M.Ia menjadi tajuk akhbar The Star hari ini (16.01.2017). Terimakasih.

    ReplyDelete
  31. Tun dah nyanyuk..dia lupa ape dia ckp..biasala org nyanyuk mana nk ngaku dia dh nyanyuk

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...