Saturday, 21 January 2017

SIAPA "IKAN ROSAK DI KEPALA" NAK JATUHKAN ZAHID HAMIDI"?


Timbalan Perdana Menteri, Ahmad Zahid Hamidi mendedahkan terdapat gerakan mahu menjatuhkan beliau sebagai Ahli Parlimen Bagan Datuk dalam piliharaya umum akan datang.

Saya dapat tahu ada sasaran untuk menjatuhkan BN di Bagan Datuk dalam pilihanraya akan datang ini, katanya.

Bagaimanapun beliau menyifatkan usaha tersebut umpama "rosak ikan bermula di kepala."
Kenapa Zahid kelihatan begitu bimbang dengan kedudukannya yang mahu dijatuhkan sebagai Ahli Parlimen Bagan Datuk?

Bukankah setiap kali pilihanraya beliau sentiasa menghadapi tentangan dan tindakan jatuh menjatuh antata pihak lawan dengan BN melalui peti undi adalah lumrah dan perkara biasa yang dibenarkan dalam undang-undang?

Jadi, apa yang peliknya jika Zahid mahu dijatuhkan dan kenapa kali ini beliau nampaknya begitu bimbang mengenainya?

Apakah usaha menjatuhkannya dalam PRU 14 bukan saja daripada pihak lawan, tetapi juga disedari oleh Zahid sudah bermula melalui gerakan dalam UMNO sendiri?

Siapa daripada dalam UMNO yang mahu menjatuhkan Zahid sedangkan beliau adalah Timbalan Perdana Menteri dan sedang menjalankan tugas Timbalan Presiden parti?

Siapa pula yang Zahid maksudkan dengan perumpamaan "rosak ikan bermula di kepala"  yang mahu menjatuhkannya itu?

Adakah beliau menujukan kepada "seseorang" yang memang diketahui dan diperkatakan di seluruh dunia umpama "ikan yang rosak kepalanya" dan sekarang mahu menjatuhkannya pula?

Dengan begitu awal memperkatakan perkara ini,  Zahid seolah-olah semakin sedar bahawa usaha menyingkirkannya sebagai Timbalan Perdana Menteri akan dilakukan dengan cara menjatuhkannya dahulu sebagai Ahli Parlimen Bagan Datuk.

Dalam hal ini, Bersatu dengan kerjasama Pakatan Harapan sudah tentu tidak menjadikan usaha menjatuhkan Zahid sebagai agenda utama mereka kerana yang lebih diutamakan ialah menjatuhkan UMNO dan BN itu sendiri. (SH 21/01/2017).

116 comments:

  1. Hahaha macam dah tahu pengundi akan tolak bn dalam pru14 nanti diparlimen bagan datok.
    Jadi keluarkan kenyataan sebegitu untuk merayu simpati dan jika kalah nanti sudah ada kambing hitamnya iaitu orang umno sendiri.
    Maka ada la alasan untuk lompat ke parti lain dengan alasan orang umno dah tolak dia.
    Apa-apa pun dalam pru14 nanti adu nasib la dulu sebagai calon umno/bn. Mana tau boleh menang. Kepala memang dah rosak pun malah dah berulat sampai ke ekor dah. Dah jadi bangkai yang teramat busuk.. busuk seluruh dunia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dszahid perlu dikeluarkn dari UMNO... Klu perlu, keluarkn sekarang... Sbb semua menteri myokong perkembangan ini terutama selepas kekurangan leterasi bahasa dszahid di PBB... Lepas ini, semua boleh pasang chai utk dszahid masuk parti mana... kuikuikui

      Delete
    2. Rakyat mana yg mahu penipu jadi pemimpin?
      Rakyat mana yg nak dengar cakap pemimpin yg menipu?
      Siapa yg sudi menjadi rakyat kpd pemimpin yg menipu dan menyorok kebenaran?
      Kecuali dato seri jamal jamban saja!!!!!
      Penyangak kawannya tetap sesama penyagak saja.

      Delete
    3. Raja negeri mana yang bagi gelaran Dato Seri kepada si JJ=Jamal Jamban?(sodap namo dia)

      Delete
  2. Mr Joe, adakah kepala ikan yg busuk bangkai yg you maksudkan itu self proclaim statesmen Najib?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebelum ini ada khabar angin yang hisham dan khairi berpakat untuk jatuhkan zahid melalui PAU. Ini direstui oleh najib.
      Zahid dapat hidu dan dia berikrar taat setia pada najib.
      Sebab itu dalam PAU umno yang lepas zahid merayu kepada perwakilan suapaya jawatan tpm "dimuktamadkan" yang bermaksud dipilih oleh perwakilan dan bukan dilantik oleh presiden.
      Selepas muhyidin dipecat, najib tiada pilihan kerana zahid adalah naib presiden yang dapat undi tertinggi. Terus ambil hisham jadi tpm, maka keadaan dalam umno akan menjadi semakin keroh.
      Zahid tahu najib adalah kepala yang telah rosak tetapi dia tidak boleh cantas najib kerana takut terjadi seperti muhyidin.
      Zahid pun pernah berkata kepada muhyidin yang apa muhyidin lakukan adalah kesilapan.
      Sekarang ini yang menariknya melihat setakat mana zahid mampu menyimpan pekong tentang najib. Biar masa tentukan.

      Delete
    2. Joe,

      Yg peliknya, yg bercakap tu pun sama je rosak & keparat nya.

      Delete
    3. Najib dan sepupu la tu...

      Delete
    4. Anon 9:19 bukan Mr Joe, tapi Mr Harry atau panggil Joe sahaja tanpa Mr.

      Delete
    5. Sorrylah auwww..auwwww dgn kj orang mcm kamu berdua memang tak layak nak jadi pm dan pemimpin kami.

      Kami tak makan dedak mcm kamu.

      Delete
  3. Bila merujuk pada perkataan "kepala", beerti, Wok maksudkan :
    Punca usaha tumbangkan dari kepala (surat)
    Wok sendiri, letak tanda, dia nak jadi kepala (tersirat).
    Apa2pun, setelah amuk kuat semalaman joli stock taek menu baru diblog ini, JingJilatJunnoJ8bbyJahanam tgh penat membuta lagi tu.
    Lgpun topik ni ada sediit panas bagi UMNu , maka brieing tatacara kaedah provoke pengomen hari ni panjang sikit tu.
    Apapun jgn fokus tetap Taek Low, .Nanah Eric Tan, Najis 1mdb. Malaysia aka Nanyang Selamat berdiskusi, walauoun dlm ruang gelangang yg adakala sedikit Jahiliah

    ReplyDelete
  4. Dia ini dah lama sedar akan kedudukan nya serta cara pemimpin umno yang gila kuasa kedudukan...disebabkan sizahid ini species gila kedudukan di diamkan saja semua kemelut sambil teruskan ampu mengampu...tiba tiba dilihatnya diri itu terkepung oleh orang orang yang setia gila dengan ketua penyamun lebih dari beriman kepada allah swt ...maka Zahid dah naik tak senang duduk ....saya yakin beliau ada juga plan melompat kalau di pedajjal kemudian pedajjal balik oleh penyamun dan geng gengnya. Taktik lama kepada golongan oppotunis dan munafiq.

    ReplyDelete
  5. Walaupun cukup mesra dengan PAS, Zahid masih gundah-gulana.

    UMNO bukan rosak dari kepala seperti ikan tapi rosak dari perut kerana penuh dengan dedak.

    ReplyDelete
  6. Zahid tentu tak merujuk pada pembangkang. Dalam mana-mana pilihan raya pun, memang sah-sah la seseorang calon itu akan cuba dikalahkan oleh lawannya, dan dalam kes ni dah tentulah pembangkang. Takkan lawan/pembangkang masuk bertanding semata-mata nak bagi Zahid menang. Jadi, dakwaan Zahid lebih terarah pada 'orang dalam'. Tak taulah kepala yang busuk ke, saingan di pusat ke atau 'kaum kerabat' di Perak yang khabarnya ramai juga tak selesa dengan dia. Apa-apa pun ini antara berita menarik yang membuktikan UMNO memang dah makin menjadi hampas...

    ReplyDelete
  7. Semoga Allah tak izinkan Zahid jadi TPM.

    Macam tak ada orang dalam UMNO yang nak geng dengan Zahid ! Tak dengar pun mana-mana Bahagian di Perak baik Pasir Salak atau Manjoi yang mem buat kenyataan terbuka menyokong Zahid.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pasir salak nak sokong cemana, udah kawasan parlimennya diambik oleh zahid masuk daerah bagan datuk..angin le kawan..

      Delete
  8. Wak Jahid masih gundah gulana memikirkan pangkat?

    UMNO-BN dah nak karam tapi Zahid dok kalut dengan kerusi MPnya di Bagan Datoh. Mulut berdegar-degar cakap tentang UMNO tapi hati sebenarnya memikirkan nasib diri sahaja.

    Kalau Najib tak mahu letak zahid di Bagan Datoh maka tamatlah riwayat politik Zahid. Disebabkan ia pensubahat besar maka ia tidak akan diberi tempat di PPBM.

    Kalau Zahid kantau dengan Najib pun, dan Bagan Datoh memilih PH (saya jangkakan PPBM) maka tamat juga riwayat politik Zahid.

    Kalau Allah putus untuk cabut nyawa maka akan tamat juga riwayat Zahid.

    Kalau Allah putus untuk tamatkan riwayat UMNO maka akan tamat juga riwayat politik si Zahid.

    Sekalipun hartanya sudah melimpah ruah tidak habis dimakan beberapa keturunan hatinya masih melekat kepada kerusi parlimen dan kerusi TPM yang ia sedang duduki.

    Ia terlalu gundah gulana sepertinya ia menyangka akan mampu menongkat langit sampai terlupa kita hanya merancang dan Allah yang menetapkan.

    Apa pun Zahid telah mengesahkan tempatnya sebagai orang kanan MO1 di atas pilihannya sendiri.

    Ia sepatutnya bermuhasabah apakah nasibnya kelak di sana apabila memilih untuk bersama seorang penyamun dan pengkhianat, tapi ia lebih gundah gulana ke atas kedudukan dunianya.

    Tidak hairan ia sanggup menipu telah menemui 'penderma' Arab (barangkali Arab tembun yang bermata sepet, berhidung penyet dan berkulit warna pisang)

    Ia telah pun membuat pilihan. Apa yang akan berlaku kepadanya kelak adalah berdasarkan apa yang ia pilih.

    The same goes to Asyraf Wajdi and Mustapha Mohamed.

    To all ministers from UMNO, anda semua telah berulangkali diberi peringatan. Jadi jangan salahkan orang lain di atas apa yang kelak akan menimpa anda semua, dengan izin Allah.

    ReplyDelete
  9. Tidak mengapa....
    Sekali saja lobai hadi berdoa...
    Pas dan umno akan menang bergaya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hadi jugak yang kena.

      Delete
    2. IKAN ROSAK DARI KEPALA:

      Ikan rosak dari kepala,
      Bagan Datoh kini bergelora?
      Ikan rosak dari kepala,
      Orang dalam punya angkara?
      Ikan rosak dari kepala,
      Penderma Arab aku dah jumpa..
      Ikan rosak dari kepala,
      sokong penyangak buat apa?
      Ikan rosak dari kepala,
      Sama DAP Melayu 'sengsara'
      Ikan rosak dari kepala,
      China komunis boleh pula?
      Ikan rosak dari kepala,
      Makan dedak menteri terlupa..
      Ikan rosak dari kepala,
      Anak beranak kaya raya..
      Ikan rosak dari kepala,
      Dalam nazak kaut harta..
      Ikan rosak dari kepala,
      Sakan merompak rakyat derita..
      Ikan rosak dari kepala,
      Akan dicampak masa pilihanraya..!!










      Delete
    3. Hebat puisi nie, tepat tanpa selindung...

      Delete
  10. PAS layan BN sampai BN hanyut..last minit PAS akan tolak BN masa PRU14 nanti..ni taktik PAS dalam diam atau PAS playsafe, dok tengah-tengah! ha.ha.ha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo betui la PAS nak uturn time last minit..hohoho..mintak mahap la yer..hatiku..hati keluargaku..hati orang2 kampongku telah tertutup rapat..takde ruang lagi untuk PAS dihati kami..sayonara PASPISPUS buat selamanya!

      Delete
  11. Ingat bukan hanya kepala ikan je rosak, kepala sapa2 yg menyokong aktiviti klepet mo1, pun dah rosak..termasuk kau jugak wak jahid! rosak smp nampak pak arab..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah balasan Allah pada orang yang melampaui batas nak tunjuk konon setia kepada tuannya hingga sanggup BERBOHONG sokong kemungkaran dosa yang dilakukan tuannya.

      Allah balas dengan MENTERBALIKKAN hati tuannya supaya khianat padanya.

      Bukan terima kasih yang dia dapat dari budinya yang sanggup menipu belit untuk tuannya tapi dikhianati dan ditikam dari belakang.

      Itulah balasan Allah Taala pada orang yang bersubahat dengan kemungkaran dengan menjadi saksi bohong. Tergamak tolak keredhaan Allah semata mengejar redha manusia.

      Dengan secara tak langsung sendiri punya kepala pun busuk.
      Padan muka.

      Delete
    2. Sepandai-pandai manusia, bijak lagi Allah Taala.
      Akhirnya percaturan Allah SWT tu juga yang akan menang.
      Tunggu dan lihat.

      Delete
    3. Bukan kepala je busuk..dia pun busuk juga. Dia minta Tuh M timbulkan isu 1MDB akhir nya dia U -Turn..terima lah balasan ..

      Delete
    4. Orang bebal, balasan datang pun masih tak muhasabah diri.

      Delete
  12. 1. Zahid knows he is no longer the trusted general.
    2. His move initially intended to score points to save najib by "staging" a meeting with the arab donor/s had actually backfired.
    3. The DoJ's action and or findings of Singapore court had totally rubbished zahid and or najib on the arab donation. Zahid is a liability.
    4. Najib is now subject of ridicule and my view is zahid will be chopped off in the progress.
    5. Najib will not use khairy or hisham to remove him but rather internal mercenary soldiers under his strict instructions.
    6. It is not reasonable to believe it is the work of oppositions and an insult to our intelligence.
    7. The clue zahid uttered was "rotten fish (umno?)..started from the head (president?).
    8. Zahid is strangely a weak character though superficially pictured as tough.
    9. Remember how he had to quietly fly into singapore to apologize to LKY?
    10. Remember how he cowed after TDM exposed his contention of cronyism, nepotism etc?
    11. To me zahid knows his time is very near.
    12. Nonetheless, politicians are politicians.....never discount possibility of zahid crawling out to TDM's camp.....
    13. The game will be over

    ReplyDelete
    Replies
    1. He is paid for what he has done.....lying for his master.

      In malay....setia buta tuli.

      Delete
    2. At least he's a millionaire now...worth of time shitting and being shitted in the politics. When the time comes he will act dumb on whatever happening around him. I hope our leaders in PPBM especially the youngsters will not follow the "politik cari makan" path. Frankly i can see some of them already eyeing the door to the rich and famous.

      Delete
  13. Dia adalah pemimpin dari Bagan Datok yang mengaku berjumpa dengan penderma Arab itu.Terang-terang orang ini adalah munafik yang dipuji sebagai seorang yang punya pengetahuan agama yang tinggi.Agama ciptaan manusia memang ramai yang pakar.

    ReplyDelete
  14. Kesiannya. Pulang saja ke Indon Pak Jahid. Duit udah berbilion, boleh dibelinya seluruh Pulau Jowo. Jangan lupa bawak pulang sekali seluruh keturunan mu terutama anak perempuan murahan mulut celupar mu itu. Dia umpama over paid maid.

    ReplyDelete
  15. Kalau dijatuhkan pun bukan boleh merana hidup dia,zaman TUN dia ada declare pe harta dia.Tak silap aku adalah dalam juta-juta jugak.Hisss kalau la aku dapat jadi menantu dia....kan best.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko nak kena penumbuk dia ker? hamba Allah tu setengah mati dikerjakan Mat Jahit black belt kerana mengorat anak daranya..huhuhu.

      Delete
    2. Kalau setakat setengah mati dikerjakan aku rela,janji tak mati....aku nak apply jugak jadi menantu dia.Ohhh mat jahit bakal pak mertuaku....

      Delete
    3. ni lah melayu, malas tapi nak hidup senang .....

      Delete
    4. Melayu yang mana tu anon 16:29?
      Oh...kau kenen melayu yang dalam akaun tak tahu mana datang juta-juta tu eh...


      Delete
  16. PRU14: PAS ajak Melayu, Cina dan India buat perubahan
    DUNGUN: PAS mengajak seluruh pengundi Melayu, Cina dan India agar bersedia membuat perubahan kepimpinan negara dengan mengundi parti itu pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14, akan datang.

    Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang berkata jika PAS menang semula seperti tahun 1999 di peringkat Malaysia banyak perkara boleh dilaksanakan.

    Katanya rakyat hari ini menghadapi kesukaran kenaikan harga barang yang tinggi serta cukai yang mahal.

    Ini kerana, menurutnya kerajaan Umno dan Barisan Nasional (BN) yang memerintah tidak pandai mentadbir dan mengurus negeri.

    “Kita kena pakat Melayu, Cina dan India sama-sama untuk buat perubahan, sokong (PAS) lagi pilihan raya ini. Jika kita menang pula seperti tahun 1999 dan kalau boleh menang peringkat Malaysia, banyak kita boleh buat, insya Allah.

    “Hari ini kita menghadapi harga barang-barang naik, cukai mahal. Ini kerana, kerajaan Umno BN tidak pandai tadbir, tidak pandai nak urus negeri.

    “Malaysia ini, Tuhan beri hasil banyak kelapa sawit ada dan macam-macam lagi. Jadi tidak patutlah kita menyusahkan rakyat,” ujarnya ketika berucap pada program Sambutan Tahun Baharu Cina 2017 dan Dailog Bersama Presiden PAS di Kampung Batu Lima, dekat sini, hari ini.

    Ahli Parlimen Marang itu berkata, hasil kekayaan negara ini hanya berlegar di kalangan orang kaya dengan pemerintah.

    “Banyak kekayaan harta ini dibahagi antara orang kaya dengan orang yang memerintah negara. Orang kaya bayar rasuah, komisen kepada orang yang memerintah.

    “Orang memerintah pula terima duit. Masa pilihan raya bahagi duit kepada pengundi RM50, RM500 atau RM1,000. Selepas pilihan raya naik cukai dan rakyat yang kena cukai itu.

    “Ini semua kita nak baiki dan kita tidak boleh baiki selagi kita tidak boleh tukar kerajaan,” tegasnya.

    Ustaz Abdul Hadi ketika mengetuai Kerajaan Terengganu tahun 1999 banyak melakukan perubahan ke arah negara berkebajikan.

    Katanya, ajaran Islam dalam memerintah tidak boleh menyusahkan rakyat miskin dengan bebanan cukai.

    “Bila kita (PAS) memerintah Terengganu tahun 1999, kita buat seperti ‘Negara Berkebajikan’. Ini diajar oleh Islam dan kita tak mahu bebankan rakyat dengan cukai.

    “Cukai orang kaya sahaja yang kena dan orang miskin tak patut dikenakan cukai. Sebab itu, bila kita memerintah dihapuskan cukai pintu rumah kediaman.

    “Ini kerana, (waktu itu) kita ada hasil minyak (royalti). Walaupun lima peratus sahaja kerajaan pusat beri kepada Terengganu tapi cukup untuk kita tadbir negeri dan hapus cukai pintu.

    “Tol di Jambatan Sultan Mahmud Kuala Terengganu kita (PAS) hapus kerana semua orang lalu guna jalan itu. Tapi, yang sedihnya bila kita nak tunjuk macam ini, dia (pusat) rampas (royalti) minyak semasa kita memerintah,” jelasnya di hadapan kira-kira 300 warga tionghua.

    Hadir sama pada majlis itu ialah Pesuruhjaya PAS Terengganu, Ustaz Satiful Bahri Mamat, Ahli Parlimen Dungun, Ustaz Wan Hassan Mohd Ramli, Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Sura, Cikgu Wan Hapandi Wan Nik, Adun Rantau Abang, Cikgu Alias Harun, Adun Chukai, Hanafiah Mat serta Pengerusi Lajnah Perpaduan Nasional (LPN) PAS Dungun, Puan Serena Lim

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parti u-turn tak boleh caya. Hari cakap lain tiba-tiba esok elok berpimpin tangan sedondon dengan penyamun. Poorrah!!

      Delete
    2. 13.52 setuju sangat, tepat sekali !!!!

      Delete
    3. Kejap sedondon kejap nak lawan, kejap pegang tangan pula, kemudian lawan balik, karang tukar lagi dan lagi dan lagi. Parti tak berperinsip macam lalang ikut mana ditiup angin.

      Delete
    4. Bukan kah pas hanya berminat nak jadi penasihat ja. Baru2 ni minat nak jadi king maker.. Pendapat saya pas hanya cari keselesaan parti sahaja.. Ikut haluan sendiri..

      Delete
    5. http://www.amenoworld.org/2017/01/hartanah-forest-city-ada-pajakan-99.html

      Delete
  17. DAH PUAS HASUT MELAYU, SEKARANG HASUT DAN TAKUTKAN CINA PULA KERJA u-TUrN MAHATHIR!!!
    Yakin sangat la agaknya yang sebahagian besar orang Melayu telah mempercayai kata-katanya bahawa negara ini dan tanah-tanah Melayu akan tergadai kepada Negara China, kini taktik menakut-nakutkan orang Cina Malaysia pula dibuat secara agresif.

    Apatah lagi DAP yang merupakan TAIKO BESAR u-TUrN Mahathir telah pun menzahirkan kebimbangan tentang para pengundi Cina yang mungkin sudah bosan kerana dua kegagalan iaitu pada PRU-12 dan PRU-13 untuk menguasai Putrajaya menyebabkan mereka 'memulaukan' dan malas untuk keluar mengundi pada PRU-14.

    DAP sendiri mengakui, lebih 10% pengundi Cina tidak keluar mengundi bermakna mereka akan kehilangan banyak kerusi Parlimen.

    Biarpun PKR menerusi Rafizi Ramli cuba menyedapkan hati dengan menyatakan, PAS akan kalah teruk, sekaligus menyediakan banyak kerusi Melayu untuk Pakatan Harapan, tetapi keyakinan tersebut kurang kukuh memandangkan PAS dan para pengikut serta pemimpinnya adalah dari jenis istiqomah dengan perjuangan.

    PAS yang sudah biasa kalah masih berpegang kepada pendapat Almarhum Ustaz Fadhil Nor yang mengatakan, kemenangan adalah luar biasa bagi PAS tetapi bukanlah luar biasa bagi sebuah perjuangan seperti yang pernah dan sering dilalui oleh PAS.

    Forest City sebenarnya diinisiatifkan pada tahun 1993 dan digerakkan secara agresif oleh Muhyiddin yang merupakan Menteri Besar Johor tetapi kemudian 'tergendala' kerana isu tertentu yang menyebabkan Muhyiddin terpaksa dipindahkan ke Pusat. Apabila Forest City diteruskan dan bahagian-bahagian tertentu untuk puak-puak berkenaan tercantas di bawah pentadbiran Najib dan pengtakhtaan KDYMM Sultan Ibrahim sebagai Sultan Johor, itu yang pakat mengamuk habis terutama sekali Mahathir.

    Forest City itulah yang dijadikan modal untuk menakut-nakutkan rakyat Malaysia kononnya negara akan tergadai. Tanah dijual sewenang-wenangnya untuk dimiliki oleh warga asing, walaupun hakikatnya yang terjual dan ditawarkan pemilikan kepada warga asing adalah unit-unit strata, bukannya daratan.

    Selepas isu 1MDB yang semakin jauh daripada gapaian untuk menjatuhkan Najib, apatah lagi dengan perubahan besar DOJ yang sebelum ini diharapkan dapat memalukan Najib, tumpuan diberikan kepada Forest City.

    ReplyDelete
    Replies
    1. http://www.amenoworld.org/2017/01/hartanah-forest-city-ada-pajakan-99.html

      Delete
  18. Barangkali skopnya lebih besar kerana ia membabitkan hartanah. Apatah lagi kegilaan masyarakat Cina dengan hartanah, mudah dimanipulasikan dengan acuman kononnya, kepentingan mereka akan terjejas dengan kemasukan pemodal-pemodal dan pelabur-pelabur dari China yang bukan sahaja lebih genuine tetapi lebih besar dana yang dimiliki.

    Itulah sebabnya, Mahathir langsung tidak berani menyentuh tentang Gold Coast, Australia, Long Beach, Palm Beach di Amerika Syarikat, Dubai dan beberapa hub ekonomi serta 'rumah kedua' di bahagian dunia lain yang dipenuhi dengan expatriate atau pelabur asing yang memiliki hartanah tetapi negara-negara berkenaan tidak pula tergadai terutama kepada pelabur-pelabur dari China sebagaimana yang didakwa berlaku di Malaysia.

    Namun, satu kelebihan yang dimanipulasi oleh u-TUrN Mahathir dan DAP ialah kebenakan masyarakat Malaysia dalam menghadam sesuatu isu kerana terlalu bergantung kepada persepsi dan hearsay selain terlalu bersangka buruk dengan sebarang penjelasan dari pihak kerajaan.

    Setelah melihat kejayaan menghasut sebahagian besar orang Melayu untuk percaya Kerajaan Najib dan Kerajaan Negeri Johor menjual negara kepada China, menakut-nakutkan orang Cina yang mereka akan menjadi lebih miskin, bahkan harta kekayaan yang mereka kumpul selama ini akan dirampas oleh pelabur-pelabur dari China, dipergunakan dengan sebaik-baiknya.

    Pada masa yang sama, kepala DAP, Lim Guan Eng cuba memprovokasi dan memainkan sentimen kemarahan orang Cina terhadap pasukan polis dan kerajaan apabila memberitahu, dia lebih rela ditangkap berbanding memberikan keterangan secara sukarela apabila beberapa laporan dibuat berhubung ucapan Tahun Baru Cinanya yang mengecam RUU355.

    Dah habis orang Melayu-Bumiputera dihasut dan hasutan tersebut dilihat berjaya, sekarang orang Cina pula dihasut dan ditakut-takutkan.

    'Semoga berjayalah'!

    Maka benarlah titah KDYMM Sultan Johor yang u-TUrN Mahathir sememangnya sedang memainkan perkara yang sepatutnya tidak dilakukan oleh orang tua sepertinya iaitu melaga-lagakan kaum di negara ini!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa la melalut nie...berjela2 tapi isi hampas

      Delete
    2. Dia melalut sebab wayar putus...
      Daya fikir kurang...

      Delete
    3. 13.57, Mantap Sekali, Teruskan!!!

      Delete
    4. Melalut sorang siapa nak baca panjang2 tu??

      Delete
    5. Jawap dulu.. Bila nak saman doj.. Jawap dulu sapa penderma tu.. Jawap dulu kenapa dulu ckp wsj tipu tentang duit dlm akaun.. Kemudian mengaku ada.. Jawap dulu sapa untung dlm projek forest city.. Jawap dulu mana anak tiri najib dpt duit tiba2 jadi kaya.. Jawap dulu kenapa takda dakwaan dan tangkapan bekenaan 1mdb ketika seluruh dunia yg terlibat dah ada tindakan.. Jawap dulu mana isteri perdana menteri dpt duit byk shoping2 dan lain2... Kenapa tak tangkap jho low lagi.. Mana pengarah2.. Ceo2 1mdb hilang.. Kenapa peguam negara diberhentikan. Kenapa by pegawai sprm dipindah2.. Kenapa laporan audit negera bekenaan 1mdb diosakan.. Jawappp.

      Delete
    6. http://www.amenoworld.org/2017/01/hartanah-forest-city-ada-pajakan-99.html

      Delete
  19. Thank Allah we are not from malaya.

    East malaysians, time to make our move......

    Jo and shafie.......the real king makers

    ReplyDelete
    Replies
    1. Time for Sabah to be on its own ...

      Delete
    2. semenanjung malaysia doh buka malaya, you indon?

      Delete
    3. Apa kau kesah??

      Delete
    4. Apa lah mamat tu tulis berjela jela ..satu dunia dah tahu dia masih lagi nak tunjuk pandai...

      Delete
    5. Panjang berjela pon tetap tak ubah realiti duit rakyat hilang lesap dirembat toyol dan badak.

      Delete
  20. Zahid lantang masa PAU, ttg cronism masa chedet n dia pulo katua pemuda umno.. dgn testu tpm@dsai...

    Selepas itu dia kono isa sehari dua n penyepak sibiji dua di Sabah...
    Terus dia pun taat n patoh ke chedet..:)

    Mmg dia ni pengecut..


    ReplyDelete
    Replies
    1. mamak tua kutuk memang ganas! kaum melayu memang tak bertelo, cakap je lebih, macam hang gak!

      Delete
    2. apa hak puak tu sikit sikit nak sepak orang
      ingatlah sikit kaki tangan akan menjadi saksi apa yang dikerjkan didunia ini apabila dibnagkitkan di akhirat nanti
      hidup ni kena ambek kira jugak akhirat

      Delete
    3. 16.31 sila mencarut.

      Delete
    4. Tuan Admin, sekejap lagi kalau ada komen mencarut tolong delete.
      Mencemarkan blog aja.

      Delete
    5. Masa Tun mamak memang kuat menyepak...terkenang zaman reformasi.

      Delete
    6. 19:17, mamak tua kutuk memang pandai, dia suruh POLIS jadi tukang tendang, sepak dan tumbuk. dia jenis baling batu sembunyi tangan.

      Delete
    7. Apa beza dengan penyamun yang mula-mula kata tak ada duit dalam akaun, lepas tu tiba-tiba ada tapi derma.
      42juta masuk akaun pun tak tau duit tu dari mana.
      Kalau semua tak tahu baik berhenti jadi orang.

      Delete
  21. AMANAT HADI

    "Percayalah. Kita menentang UMNO bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang Barisan Nasional (BN), bukan kerana nama BN. Kita menentang dia kerana dia menegakkan perlembagaan penjajahan, mengekalkan peraturan kafir."

    "Oleh kerana itulah kita berjuang melawan mereka. Percayalah saudara- saudara, perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad dan kerana itu kita berjuang dengan puak-puak ini, kalau kita mati kerana berlawan ini, mati kita adalah mati syahid, mati kita adalah mati Islam."

    "Kita tidak payah masuk Yahudi, kita tidak payah masuk Kristian, kita tidak payah masuk Hindu, kita tidak payah masuk Buddha tetapi kita akan menjadi kafir dengan mengatakan politik suku (asing), agama suku."

    ReplyDelete
    Replies
    1. yalah tu..dapat 90j terus senyap..nak jadi penasihat pula..searang King Maker adik beradik "cash is King"

      Delete
    2. Selama PAS wujud...
      - berapa ramai kaum kafir diislamkan?
      - berapa banyak masjid dibina?
      - berapa banyak madrasah dibina?
      - apa jasa bakti paling bermakna kpd semua orang Islam di tanah air & di luar negara?

      Seingat saya hanya 2 perkara aje..memecah belah ukhuwah & mengkafirkan sesama Islam.

      Delete
  22. http://www.kinitv.com/video/43812O8

    Sister-in-law accuses ex-MACC top man Bahri of abusing power

    ReplyDelete
  23. Fon Dan

    MENGATA DULANG PAKU SERPIH,
    MENGATA ORANG AWAK YANG LEBIH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. http://the-antics-of-husin-lempoyang.blogspot.my/2017/01/guan-eng-dan-azmin-tersenyum-husin.html

      Guan Eng dan Azmin tersenyum, Husin terkentot ketawa

      Delete
    2. 16 16
      Orang tak kesah pun.

      Delete
    3. 19:18,
      Orang ada tanya kau kesah ke?

      Delete
    4. memang tak kesah pun.

      Delete
  24. Fon Dan

    Buah Belimbing Rasanya Masam,
    Dah Lah Masam Berkelat Pula,
    Siapa Kata Mamak Tak Hitam,
    Dahlah Hitam Berkilat Pula.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HAHAHAHAHAHAHAHA !!!!!

      Lim: Wa tak undi sama dia. Cina pun tak mau kasi undi.

      Ali: Apa pasal? Sudah kerjasama dengan DAP pun, awak tak suka ka?

      Lim: Ma-Yu-Teng cakap tak selupa bikin. Dulu cakap lain, sikalang cakap lain.

      Ali: Hmmm .....

      Lim: Sikalang, dia kata tak mau China masuk. Tapi dia sindili masuk sama cina ...

      Delete
  25. http://the-antics-of-husin-lempoyang.blogspot.my/2017/01/ma-yu-teng-cakap-tak-selupa-bikin.html

    Ma-yu-teng cakap tak selupa bikin


    Sedang minum di kedai kopi 434 yang terkenal di bandar Maharani, Muar, terdengar perbualan di meja sebelah.

    Ali: Lim .... saya dengar itu Tan Sri Muhyiddin akan lari dari Pagoh dan tanding Muar sini. Tiap-tiap minggu ada saja Cap Bunga dan kawan-kawan turun sini.

    Lim: Apa pasal Ma-Yu-Teng mau sini mali? Sulah wakil Pagoh tutuk tiam-tiam sampai pencen loh.

    Ali: Entah Lim. Ada kata takut kalah. Ada kata Chap Bunga mahu menang dua - Pagoh sama Muar sekali.

    Lim: Wa tanya sama lu, Ali. Dia bole lagi ka jadi wakil lakyat.

    Ali: Orang kata dia banyak keluarga di Muar. Arwah bapak dia ada ampat bini. Adik beradik berpuluh. Boleh menang ...


    China tak suka, Singapore dia kasi 53,000 hektar

    Lim: Wa tak undi sama dia. Cina pun tak mau kasi undi.

    Ali: Apa pasal? Sudah kerjasama dengan DAP pun, awak tak suka ka?

    Lim: Ma-Yu-Teng cakap tak selupa bikin. Dulu cakap lain, sikalang cakap lain.

    Ali: Hmmm .....

    Lim: Sikalang, dia kata tak mau China masuk. Tapi dia sindili masuk sama cina ...

    Ali: (terdiam)

    Lim: Itu macam ka mahu dapat undi cina?

    Wow! Apek ini cerita pelaburan atau apa?

    ReplyDelete
  26. Lim: Sikalang, dia kata tak mau China masuk. Tapi dia sindili masuk sama cina ...

    WAKAKAKAKAKAKAKAKA !!!!!! Kelakar Siot .....

    ReplyDelete
  27. Fon Dan,

    Anda adalah seorang pencetus revolusi minda!

    ReplyDelete
  28. Haaha..Zahid Komedi..Najis Nazak lah..ikan tu..dia tu ketua penyamun..ketua dia sendiri...nervous dah Zahid Komedi..kepala dia lah MO1..ataupun FLOM..si Badak Ketot..kan sama First dan Number One..seorang Malaysia Official Number One...seorang First Lady Of Malaysian..kira sah Najib tu MO1..bini dia dah first..haha...memang dah busuk kedua duanya...Zahid Komedi tak cakap terus ikan busuk tu..haha..masih berkias kias bahasa dia..dah merebak busuk ikan tu..menyalar ke Umnok Beend..termasuk Zahid Komedi yang terkena ....

    ReplyDelete
  29. matjib n sepupu mahade n anak
    elok la tu amno oi
    moga cepatlah lingkup amno ni
    bnayak menyusahkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. amno = parti bunga

      Delete
    2. parti bersih kasi sapu

      Delete

  30. SHAH ALAM - Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man tidak dapat mengelak dari berkongsi rasa 'seronok' apabila beberapa parti pembangkang didakwa mula berbincang tentang pengagihan jawatan dalam kerajaan baharu.

    Katanya, parti pembangkang mula membahagi jawatan sehingga tidak sedar untuk memelihara kepentingan pengundi di negara ini.

    "Terkadang naik seronok juga bila memikirkan beberapa parti pembangkang sibuk nak agihkan jawatan dalam kerajaan baru nanti.

    "Siapa nak jadi Perdana Menteri. Siapa pula nak jadi Timbalan Perdana Menteri. Dan siapa pula yang jadi Menteri Kewangan," sindirnya dalam kenyataan, semalam.

    Menurut beliau, tanpa sedar, parti-parti pembangkang itu telah mengabaikan gerak kerja jentera parti untuk bersedia pada pilihan raya akan datang.

    "Seronok berteori atas meja dan membahagi-bahagikan jawatan sama sendiri.

    "Jentera parti tidak dipedulikan. Cawangan tak ada. Petugas parti tidak dibina, latihan dan kursus tidak diadakan," katanya lagi.

    Menurut beliau lagi, pembangkang sepatutnya sedar yang mereka kini berdepan dengan kesukaran untuk memenangi hati pengundi.

    Dengan pelbagai janji manis yang ditabur BN, kata Tuan Ibrahim lagi, pembangkang sepatutnya bekerja lebih kuat dalam usaha memenangi hati rakyat.

    "Di waktu yang sama pelbagai "dedak" diumumkan oleh kerajaan untuk terus menggengam rakyat marhaim dan pengundi sasaran.

    "Akhirnya, siapa yang akan dinobat oleh rakyat?" soalnya.

    Cakap-cakap mengenai adanya pakatan sulit antara Bersatu dan DAP untuk menyerahkan jawatan perdana menteri kepada Datuk Seri Mukhriz Mahathir dan jawatan timbalan perdana menteri kepada Penasihat DAP, Lim Kit Siang dinyatakan oleh bekas Naib Pengerusi DAP, Tunku Aziz Tunku Ibrahim pada 31 Disember tahun lalu.

    Mengikut pakatan sulit itu, Kit Siang juga dikatakan akan menjadi menteri kewangan.

    Tunku Aziz telah mencabar Pengerusi Bersatu, Tun Dr Mahathir Mohamad dan Kit Siang untuk membuat perakuan bersumpah menafikan tuduhannya.

    Kit Siang bagaimanapun, menafikan bahawa DAP meminta jawatan timbalan perdana menteri jika pembangkang memenangi PRU14.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jual temberang ke?
      Temberangla lebih lebih.

      Delete
    2. Belum apa2 cap Bunga dan Dapig dah sebok dgn. harta ghanimah..apa punya bangang.

      Delete
    3. Ada 4 orang saksi??

      Delete
    4. mamak tua kutuk is very cunning!

      Delete
    5. 19:04, betul tu bro!

      Delete
    6. Dia cakap pasal hadi and the gang le tu...pas..pas

      Delete
    7. Penyamun mega paling licik dalam dunia.
      Certified by DOJ, Swiss n Singapore.

      Delete
    8. mana tak licik menuntut ilmu lebih 22 yahum dari mamak tua kutuk mantap cief penyamun UMNO brader oi!

      Delete
    9. 20.50
      Kalau kau ada bukti sila pegi buat repot polis against Tun Mahathir.

      Delete
  31. Jgn ambik pot sgt ckp ckp zahid gila munafik ni.
    Dulu..sabah kena serang.."sy tahu siapa dalangnya!! Kita dh kenalpasti dan akan bwk mereka kepengadilan!!"..hingga hari ini , mana dia dalang tuh??
    Dulu.."kita tahu ada pihak yg sedang cuba tumbangkan kerajaan kita..kita akan dedahkan dlm masa terdekat!!"..hingga skrg tiada apa citer!
    Dulu.."saya dh jumpa si arab yg bagi derma pada najib!!" ..hingga skrg, siapa arabian tu???
    Dulu..dan kini..dia tetap pembohong nombor satu negara!
    Awas org munafik ini!! Bapak penipu indon berada di malaysia!

    ReplyDelete
  32. Alaaa... dia p zikir kat kubuq wali di N9 selesai le tu. Kehkehkeh

    ReplyDelete
  33. Najib tahu zahid pernah bersama anuar. Najib x akan biarkan. Najib lbh slmt jika sepupunya bakal pengganti. Lg satu najib mahu kekalkan legsi bangsawan nya utk menerajui ketua negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan legasi tapi pilih orang yang boleh tutup bangkai pekongnya.

      Delete
    2. apa kurang nya dengan mamak tua kutuk, dia pun nak kekal kan legasi anak mamak mata sembul nya ....

      Delete
    3. Legasi penyamun mesti diteruskan sehingga kiamat boleh hidup mewah. Dalam syurga boleh shopping sakan.

      Delete
    4. legasi mamak tua kutuk putar alam mantan ketua penyamun UMNO dan anak2 nya, hurmmm ...... 2 x 5 je. hahahahahaha

      Delete
    5. 20.49
      Kalau Tun mantan penyamun sila kau repot polis

      Delete
  34. Sebelah Najib ikan rosak di kepala sebelah Tun Mamak ikan rosak di perut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahahaha ...... TERBAEK

      Delete
    2. Kepala tu paling bahaya. Kalau kepala tak function semua pun habis tak betul.

      Delete
    3. kanser kalau paling bahaya kanser area usus, chances of survival almost zero! :)

      Delete
    4. Penyamun duit rakyat.

      Delete
  35. http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2017/01/21/salleh-mahathir-let-slip-tunku-aziz-was-spot-on-about-kit-siang/

    Salleh: Mahathir let slip Tunku Aziz was spot on about Kit Siang

    ReplyDelete
  36. https://seademon.me/2017/01/20/bahri-stinks-to-high-heaven/

    Bahri Stinks To High Heaven

    ReplyDelete
  37. So it seems that Bahri who constantly portrays himself as a God-fearing, no-nonsense man, stinks to high heaven and would do anything for his wife in order to deny orphans their right to their late father’s properties.

    ReplyDelete
    Replies
    1. You are wrong. I know the family well. The issue of him denying the orphans their right of their late father's properties is not true. Please stop this fitnah.... Fitnah is Islam is very serious.

      Delete
  38. hello ..

    ada khabar angin bertiup kencang...aku dengar dari kawan atas kawan yang pru14 ni...bn akn ada masalah besar dengan pengundi sabah dan sarawak...kerana sabah dan sarawak sudah tidak sabar nak keluar dari malaysia...
    dua pemimpin negeri di malaysia timur dah bersedia nak keluar...penduduk dua negeri inipun khabarnya tidak menyukai penduduk semenanjung....
    aku tak kisah siapa nak masuk siapa nak keluar...sebab aku dah letih dgn senario politik malaysia ni...pada aku semua dah terkeluar dari landasan hukum dan peraturan...
    apa pendapat korang kalau sabah sarawak keluar dari malaysia...?.

    komen jujur aku...aku suka satu saja ....bila salleh keruak terpaksalah balik tinggal di sabah....duduk dalam kabinet pun buat mengabihkan bogheh yo..org kedah kata bodoh piangggg...pandikar amin dan bung moktar...produk sabah yang paling buruk dan busuk....

    ReplyDelete
  39. hello ..

    ada khabar angin bertiup kencang...aku dengar dari kawan atas kawan yang pru14 ni...bn akn ada masalah besar dengan pengundi sabah dan sarawak...kerana sabah dan sarawak sudah tidak sabar nak keluar dari malaysia...
    dua pemimpin negeri di malaysia timur dah bersedia nak keluar...penduduk dua negeri inipun khabarnya tidak menyukai penduduk semenanjung....
    aku tak kisah siapa nak masuk siapa nak keluar...sebab aku dah letih dgn senario politik malaysia ni...pada aku semua dah terkeluar dari landasan hukum dan peraturan...
    apa pendapat korang kalau sabah sarawak keluar dari malaysia...?.

    komen jujur aku...aku suka satu saja ....bila salleh keruak terpaksalah balik tinggal di sabah....duduk dalam kabinet pun buat mengabihkan bogheh yo..org kedah kata bodoh piangggg...pandikar amin dan bung moktar...produk sabah yang paling buruk dan busuk....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aka dengar Sabah Dan Sarawak bersama Brunei Dan Mindanau nak join Singapura.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...