Sunday, 22 January 2017

SIAPA KATA NAJIB TAK BERANI PERGI SWITZERLAND?


Walaupun tidak hadir dalam Forum Ekonomi Dunia di Davos, Siwitzerland, kelibat Najib Razak tetap "muncul" di persidangan tersebut.

Sudah tentu, berikutan "kemunculan" itu, nama Najib turut menjadi bualan dan sosek-sosek di kalangan para peserta seluruh dunia yang hadir.

"Kemunculan" Najib dalam Forum Ekonomi Dunia itu adalah melalui tayangan di skrin dalam satu sessi di mana kartun Zunar telah dipaparkan  untuk menggambarkan perbezaan antara Najib dengan Donald Trump, Presiden baru Amerika Syarikat.
Dalam lakaran kartun itu, Najib digambarkan menjadi bilionaire kerana jawatan Perdana Menteri yang disandangnya berikutan menerima derma sebanyak RM2.6 bilion, manakala Donald Trump pula adalah bilionaire yang berjaya menjadi Presiden Amerika Syarikat.

Sebelum ini, ketidakhadiran Najib di forum tersebut dikaitkan dengan penyiasatan yang turut dilakukan oleh Switzerland berkaitan skandal 1MDB. Peguam Negara  Switzerland dilaporkan telah dua kali memohon bantuan MLA dengan negara kita, namun ditolak oleh pejabat Peguam Negara Malaysia.

Hebat kan kita ada Perdana Menteri bernama Najib...hadir atau tidak hadir, namanya tetap menjadi sebutan dan seolah-olah tidak mudah dilupakan oleh minda dunia.

Sehingga ini, tidak ada mana-mana Perdana Menteri Malaysia yang terbukti mempunyai "kehebatan"  seperti Najib itu.

Tun Mahathir Mohamad yang gemilang dengan pelbagai kecemerlangan selama 22 tahun pun tak terlawan dengan "kehebatan" Najib.

Sudah tentu, golongan pengampu dan pembodek sekarang ini lebih "tabik spring" kepada Najib!! (SH 22/01/2017).

225 comments:

  1. "Toinggggg!" alamak spring putus dahhhh. Tu lah lain kali jangan lebih sangat 'angkat' itu orang ya bang!

    ReplyDelete
  2. Tahniah kepada Dato Sri Najib kerana berjaya memartabatkan nama Malaysia dipersada antarabangsa dengan cara yang tersendiri. Ini tentu turut diraikan oleh pencacai2 dalam UMNO dan kabinet nya.Tahniah Najib !!!

    ReplyDelete
  3. org kapir jadi pemimpin selepas jadi billionaire.

    org islam jadi billionaire selepas jadi pemimpin.

    ReplyDelete
  4. Muskil dan ajaib...

    Kan tiap-tiap tahun PM pergi ke Davos utk forum ekonomi dunia.Tahun ni ponteng la pulakkk.

    Malu la tuu,takut pun ada.Kalau tak,dah kak mah g shoping.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pihak Swiss mintak kerjasama dalam siasatan wang haram berkaitan dengan 1MDB tapi ditolak. Masih ingat??

      Delete
    2. Takut pergi tak kembali,,sebab ada kemungkinan besar di cekup untuk soal siasat,,so jalan terbaik ialah hantar wakil sahaja..........!!!

      Delete
  5. Nasihat Hadi 90j tak jalan nampak nya..

    ReplyDelete
  6. Apa pulak komen penjilat2 najib isteri badak ketot dan ostad ahli sorga lepas ni agaknya....?
    Mungkin tengah pikir apa pulak nak spin lps ni...atau tengah cari ayat mencarut yg lg power.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagi dok pikiag camna nak aleh tiang gol.

      Delete
    2. macam ada angin panas je kat sini. lol

      Delete
  7. celupar nya mulut ..... tak boleh behujah denga baik? macam ni ke penyokong PPBM, sama macam penyokong PAS ngan UMNO gak!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yg celupar rosmah? Ini fakta, penulis cuma melaporkan aje! Marah? Dah memang kena jual pun!!!

      Delete
    2. rosmah? mak sendiri pun tak kenal?

      Delete
    3. Apa "Emak" sendiri pun tak kenal, hai nampak macam menempah neraka...!!

      Delete
  8. https://bigdogdotcom.wordpress.com/2017/01/21/he-dr-m-would-invent-crisis/

    “He (Dr M) would invent crisis!”

    ReplyDelete
  9. Ya..ternyata Najib amat hebat sebagai PEROMPAK & PENYAMUN wang rakyat Malaysia. 1 DUNIA mengiktiraf PM 1 Malaysia sebagai Perasuah dan Pencuri duit awam. Tindakan Najib berpaling ke Cina adalah kerana beliau kian terdesak untuk mencari sumber duit "atas angin" untuk menimbus lubang hutang oleh duit yang dileasapkan olehnya dengan kerjasama utuh bersama Jho Lho dan para pengarah 1MDB dan kakitangan terpilih yang kini hilang ke mana tanpa dapat dikesan malah tanpa ada inisiatif dipihak Najin dan kerajaan untuk memburu orang orang kepercayaan beliau dalam urusan 1MDB. Kalau PM begini sikapnya di negara lain, pasti sudah merengkok dalam tembok jeriji kalau pun tidak hilang nyawa dikerjakan rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tolong cuci otak kau yg dah berulat..hina nya kau memfitnah orang..dan puak2 kau yang lain..

      Delete
  10. “He (Dr M) would invent crisis!”

    “He (Dr Mahathir) would invent crisis!”, proclaimed political analyst and former Transparency International (Malaysia) Tunku Aziz describing how Fourth Prime Minister Tun Dr. Mahathir in his manipulative and deceptive ways to demonise and bring down Prime Minister Najib.

    Dr Mahathir has been manipulating, lying, slandering, back paddling, contradicting himself and making about 180 degree turns, to capture the moment of glory in his obsession to demonise Prime Minister Najib.

    This include in manufacturing crisis.

    An example is the complain that his minion made to various international authorities which include the AG office of United States of America and Switzerland about 1MDB. So far, no real progress have been made on these authorities’ side to nab these “International white collar criminals”.

    It is utter shameless of disbelief proportion the hypocracy that the Statesman willing to do in his desperation trying to win an inch for a brief moments, in attempts and stunts which failed all the way in his objective to oust Prime Minister Najib coming to two years now.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tunku aziz himself is in crisis. Anyone who quotes him is simply out of ideas as to what else to write in defence of umno. What a load of crap!

      Delete
    2. Dumbass 11:36 - ha Ha...still not answering the fact if the matter!!! Crisis your ass, where is the Arab fella. Simple & straight forward. Quote by Najib, 'ni ketua kabilah, saya tengok kuda, dia bagi kuda...dah memang cara dia..." You fool!!

      Delete
    3. Najib screwed malaysia BIG TIME, then some DoG come say TUN M "invented" crisis. haha. How 1136 believes crap

      Delete
    4. Do you believe Tunku Aziz said? Not even a word.

      Aziz (It is ashame to call himself Tunku, he himself is not practising Malay languange very well- bahasa menunjukkan bangsa), is known as lidah bercabang. He will support whoever give him more dedak. When he is in DAP, he is on the opposite. Now he is inside UMNO... now he talks to support UMNO.

      Person without prinsip is kerbau cucuk hidung.

      Delete
    5. hanya senyuman boleh ku tawarkan. kepanasan? LOL

      Delete
    6. 11.52
      Never ask a true answer from an idiot.

      Delete
    7. The facts is that Tun M is too "genius" for PM Najib to escape from every single scandals & wrong doing that Najib had committed. Tun Mahathir had been recognize as a world class leader and respectable Prime Minister whereas Najib Razak is also a well known as a 1st class Division 1 most corrupted Prime Minister..........!!

      Delete
    8. kok indon PATI mahu mencelah dicini ....

      Delete
    9. he is also the "genius" that put ds najib there in the first place. hahahahaha


      memang genius si mamak tua kutuk ni, genius giler!

      Delete
    10. Very true salwah!!

      Delete
    11. only the truth anon 17:17! well said ....

      Delete
    12. medey world taik leader actually..

      Delete
    13. After Tun M supported Najib as the new Prime Munister subsequently Najib true colour appears from time to time,, from bad to worst until the whole world knows about him.........!!

      Delete
  11. https://youtu.be/fRjl9r8KglM

    ReplyDelete
  12. http://www.thestar.com.my/news/nation/2017/01/22/malaysian-passport-fifth-most-powerful/

    Sunday, 22 January 2017 | MYT 10:46 AM

    Malaysian passport rated fifth most powerful in world index

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aaaaa now it makes sense if anyone would need two. That's how "mr eric tan" was conceived.

      Delete
    2. you don't need fake passport for a swiss bank account alias

      Delete
  13. Selama ini dikatakan segala tuduhan yang dilemparkan kepada PM Najib adalah fitnah belaka. Fitnah ya? Kalau fitnah kenapa takut hendak menjejakkan kaki ke Switzerland untuk menghadiri World Economic Forum (WEF)? Sekadar menghadiri forum dengan pelajar UM jer dalam negara untuk melepaskan keinginan. Kalau betul semua ini fitnah kenapa takut untuk menjejakkan ke Amerika Syarikat? Bukankah berani kerana benar, takut kerana salah?
    Sampai bercuti hujung tahun baru ni hanya sekadar berkunjung ke negara Kangaroo. Tak berani nak pergi bercuti jauh-jauh yang sebelum ini biasa pergi. Dengan ahli Umno bolehlah kau nak gula-gula. Kami tidaklah begitu bodoh sehingga tidak mampu untuk membezakan mana yang benar dan mana yang salah. Tepuk dada tanya iman.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia gian nak ke Davos tu bro, apa bole buatkan.
      Lagi satu, Trump x jemput dia untuk majlis angkat sumpah dia ka?

      Delete
    2. trump serba salah bro, antara nak jemput nejib atau si mamak tua kutuk.

      Delete
    3. nanti kalau dia jemput nejib, terguris plak perasaan hang, trump ni dia macam hang gak, sifat sopan santun dia tinggi....

      Delete
    4. Trump tak jemput dia kerana kat sini dia dah cukup kena sumpah seranah.

      Delete
    5. tak dia ada sifat melayu, nejib yang ajar masa diaorang main golf dulu, dia tak nak guris perasaan penyokong2 tua kutuk no 1 malaya.

      Delete
    6. Dari itu undila pas parti flip flop.

      Delete
    7. atau pun undilah parti mah yu teng

      Delete
    8. Undi pas parti lalang.

      Delete
    9. Undi mah yu teng parti suka masuk cina.

      Delete
    10. Undi parti mak kau la.

      Delete
    11. aik marah? mak kau mak aku juga, saudara seislam gamaknya!

      Delete
  14. Jenis PM tak ada malu sebab iman nipis. Satu dunia cakap pasal Najib si PM pencuri...Di Davos secara terang terang diperbincangkan hal penyamun Najib , diSingapura dalam makamah pula tu secara jelas dan berbukti dokumen dinyatakan jho low aka Eric Tan penama yang mendepositkan wang derma curi RM2.6 B kedalam akaun najib , akhbar akhbar utama negara Asean semua siar berita curi ini secara terpenrinci dengan Najib sebagai kepala penyamun itu belum disebut DOJ US ..Akhbar akhbar diserata dunia serta siasiatan di switzerland(melibat kecurian),hongkong ,new zealand ,Australia dan UK( melibatkan rampasan harta)...tak akan semua ini sandiwara dan lakonan yang berpandukan fitnah kerana Najib dan malaysia bukan la benda yang berfaedah besar bagi mereka...tak tau la Singapore sekarang mungkin dah menikmati hasil dari pergadian maruah negara oleh najib.

    Tapi yang menjadi persoalan besar yang memalukan kita ialah bukan kerana najib itu membawa nama buruk PM sebagai pencuri wang negara..tapi apa yang berlaku dalam negara membingungkan orang luar kerana mereka ingatkan kita ini masyarakat moderate seperti mereka yang akan mendesak pemimpin agar berintegriti den siasiatan tulus dijalankan serta pemimpin bertanggunjawab , malangnya tidak majoriti adalah bisu dan sama taraf dengan rakyat lain lain negara mundur seperti di Afrika dan Arab yang takut dan hanya menutup mata sebelah keatas kemungkaran pemimpin...ini di perkatakan oleh beberapa teman saya di negara jiran dan beberapa rakan di UK dan Australia...memalukan saya kerana tahap pemimpin sudah lah rendah rakyat pun sama mundur macam afrika maksudnya mentaliti...yang paling malu majoriti mengaku iman kepada prinsip dan syariaat islam tapi masih takutkan manusia yang mungkar daripada takut allah swt, walau pun diluar sana negara kafir maju itu kafir tapi mereka lebih islam dari melayu malaysia kerana mereka ada prinsip islam menegak keadilan kita terlingkup dengan mungkar ini lebih dahsyat lagi melibatkan orang agama yang tahu hukum hakam seperti mufti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hukum agama tertipu sekali didonia, sebab tu tak boleh pakai

      Delete
    2. 11:42..iman kau lagi buruk..munafik..jangan berlagak nak guna agama..otak guna untuk berfikir bukan menuduh lagak kafir..

      Delete
  15. http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2017/01/22/no-hope-for-opposition-in-adenans-former-seat-say-academics/

    No hope for opposition in Adenan’s former seat, say academics

    ReplyDelete
  16. Kalu pemimpin no 1 rasuah paling besar main billion, yg lain tu takat juta juta million kira kecik. Menteri main ratus juta, ksu, pengarah main puluh juta, bawah pengarah main juta, bwh sikit terima ratus ribu, bwh sikit puluh ribu, sikit bwh riban riban, kuli main ratus, sprm nak cari yang mana satu? Loyar ramai la pulak jadi loyar pembela rasuah. Tangkap bilis la senang, loyar buruk jer yg bela mereka. Yg juta, loyar mahal, susah nak buat kes, banyak wahyu kot yg turun. Negaraku dah jadi negara famus rasuah la pulak. Tebalnya kulit mukaku.

    ReplyDelete
  17. http://www.malaysiakini.com/news/370106

    Inna Lillahi wa inna ilaihi raji'un

    Tun Mahathir Mohamad akan kembali ke rahmatullah pada pukul 12.30 tengahari di Institut Jantung Negara hari ini.

    ReplyDelete
  18. http://www.malaysiakini.com/news/370106

    Inna Lillahi wa inna ilaihi raji'un

    Tun Mahathir Mohamad akan kembali ke rahmatullah pada pukul 12.30 tengahari di Institut Jantung Negara hari ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Al-Qur’an :Al-Hujuraat ayat 6... “Hai orang-orang yang beriman, jika datang kepadamu orang fasik membawa suatu berita, maka periksalah dengan teliti agar kamu tidak menimpakan suatu musibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya yang menyebabkan kamu menyesal atas perbuatanmu itu”.

      Percaya kepada AlQuran itu antara rukun iman yang wajib diyakini.

      Delete
    2. maaf, saya kurang percaya, sila cuba lagi, jangan putus asa.

      Delete
    3. "AKAN kembali kerahmatullah pada pukul 12.30"
      Ini baru betul-betul buat kerja tuhan. Anda bila pula masa dan tarikhnya.??
      najib dan kak mah bila pulak.. 1000 tahun lagi ka?
      Hahahaha

      Delete
    4. hari ini bro, dah pergi pun ....

      Delete
    5. Sian.

      Betul ke di langgar lori taik ?

      Delete
    6. betul, sampai pecah terburai perut, penuh isinya bro, betulah orang dok kata, dia memang makan suap kuat!

      Delete
    7. yelah, 22 tahun makan suap, memang lah banyak isu dalam perult. hahahahaha

      Delete
    8. 15.12, 12.09
      Cam mana cara lu mati pun tak tau lagi. Lu ada fikir cam mana cara lu sendiri punya mati?

      Delete
    9. 17.32 lu nanti mati macam mana? macam anjing kurap? jangan mati macam mamak tua kutuk dah lah! seksa doh!!!!! hahahahahaha

      Delete
  19. http://libanglibu.blogspot.my/2012/11/skim-takde-telor.html

    Skim TAKDE TELOR
    Kartun dicedok dari FB Zunar Kartunis

    ReplyDelete
    Replies
    1. #Respect Zunar

      Delete
    2. #Respect Yahudi

      Delete
    3. #Respect Mamak

      Delete
    4. ini kartun mesti yahudi yang naikkan..kan suku sakatnya ramai kt sini..

      Delete
  20. Hahahahaha .... HANYA YANG TERBAEK DARI ZUNAR!

    ReplyDelete
  21. https://m.malaysiakini.com/news/2965

    Lat 'me-mahafiraun-kan' Mahathir?

    ReplyDelete
  22. LAT ... one and only

    ReplyDelete
  23. http://malaysiabodoh.com/photos/

    HAHAHAHAHAHA

    ReplyDelete
  24. http://abdmunblog.blogspot.my/2011/06/zunar-dan-kartun.html

    ZUNAR DAN KARTUN

    ReplyDelete
  25. Zunar pernah melukis kartun mengenai Tun Dr Mahathit dengan judulnya "Hidung". Kartun tersebut kemudiannya telah dibukukan.

    ReplyDelete
  26. The country is at it lowest point. ..North Korea (PRC Vassal) is going to have a new friend soon, if chicken shit UmNo BN PAs is still there...

    ReplyDelete
    Replies

    1. OK la. Kita belajarlah cara membuat bomb atom dp mereka nanti. Nak harapkan America, sampai kiamat pun dia tak ajar.

      Delete
    2. apek nanti wa pangil itu "mah yu teng" kasi main lu bini punya cibai (smelly vagina).

      Delete
    3. Lu keluar ke donia dari mana? the black hole.

      Delete
    4. kita saudara seibu, gua keluar dari black hole mak hang!

      Delete
    5. bapa lain, mak hang ada affair ngan pak aku masa baru lepas nikah ngan pak hang. maaf!

      Delete
    6. WOW! 10x untuk anda 17.05!!!

      Delete
    7. Alhamdulillah.

      Delete
    8. Yarhamukallah

      Delete
  27. Nah...Najis Nazak tak pergi ke Switzealand sebab keluarga dia tak ikut...takut tak muat jet nanti..sarat dengan Badak Ketot..tambah lagi beban 2.6B..nasib baik dah bagi sikit dgn Lebai Keldai 90J....dunia cakap pasal MOI..IMDB2.6B....dekat Malaysia cakap pencuri pencuri...klu dah pencuri hermmmm...orang pun tak suruh dia masuk..hahaha....dubur Najib bersih dekat Malaysia di mata pencacai Umnok Beend dan Apandi Alien sahaja...rakyat Malaysia yang faham terasa malu berPMkan Najis Nazak..Penyangak Malaysia (PM)..makin terkenal dimata dunia...Syabas dan Tahniah..ğŸ‘ŽğŸ‘ŽğŸ‘ŽğŸ‘ŽPM yang disanjung tinggi oleh pencacai dan pendedak UMnok Beend....Apandi Alien dah bersihkan..dah cuci..tak ada kes...apa macam takut pergi...klu penyangak takut pergi..suruh Badak Ketot jd wakil PM..wakil Malaysia...😆😆😆😆

    ReplyDelete
    Replies
    1. Symptoms of Depression?

      Delete
    2. The truth !!

      Delete
    3. The truth about Depression!

      Delete
    4. Terbaik Creater

      Delete
    5. Only the Best 17.11

      Delete
  28. http://malaysiabodoh.com/photos/

    HAHAHAHAHAHA

    ReplyDelete
  29. https://m.malaysiakini.com/news/2965

    Lat 'me-mahafiraun-kan' Mahathir?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko dah ketinggalan, Anwar telah membuatnya 18 tahun dulu

      Delete
    2. memori silam penuh syahdu. lol

      Delete
    3. The only real mistake is the one from which we learn nothing.

      --John Powell

      Delete
  30. http://libanglibu.blogspot.my/2012/11/skim-takde-telor.html

    Skim TAKDE TELOR
    Kartun dicedok dari FB Zunar Kartunis

    ReplyDelete
  31. https://keadilanbatu.files.wordpress.com/2008/06/kartun-matir-paklah.jpg

    ReplyDelete
  32. Najib, gua caya sama lu, syabas UMNO, syabas BN...

    ReplyDelete
    Replies
    1. embak labih percaya sama tun machadir

      Delete
  33. http://s929.photobucket.com/user/chrisgoh2/media/cartonis0514/securedownloadCATQ4RB0-1.jpg.html

    ReplyDelete
  34. http://s929.photobucket.com/user/chrisgoh2/media/cartonis0514/piv6.jpg.html

    ReplyDelete
  35. http://s929.photobucket.com/user/chrisgoh2/media/cartonis0514/belkin.jpg.html

    ReplyDelete
  36. http://s127.photobucket.com/user/chrisgoh1/media/BodohLand%20Pictures/mahajib.jpg.html

    ReplyDelete
  37. Zunar pernah melukis kartun mengenai Tun Dr Mahathit dengan judulnya "Hidung". Kartun tersebut kemudiannya telah dibukukan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi zunar,masa tu x pernah pula kena tangkap.
      Buat pameran pun tak pernah kena kacau atau diharamkan.

      Golongan tu je rasa cuak dan tergugat.

      Delete
    2. siapa kata zunar tak pernah kena tangkap dulu! macam2 dia kena dari dulu lagi .....

      Delete
    3. 13.13 jangan alihkan padang bola... tumpukan pada isu dipertengahkan. :)

      Delete
    4. bukan setakat Zunar je yang kena dulu, LKS, Arwah Karpal, Mat Sabu, Ibrahim Ali, dan ramai lagi (boleh naik lotih den kalau nak namakan semuanya) yang telah dipenjarakan oleh MAHAFIRAUN tersohor Malaya!

      Delete
    5. bukan saya yang kata dia MAHAFIRAUN, Datuk LAT yang kata.

      Delete
    6. 1356 ARWAH KARPAL?...SAH TERENCAT AKAL

      Delete
    7. Mendiang bapak anon 14.47? hahahahahah

      Delete
  38. http://iklan.utama.tripod.com/zunar.jpg

    KERANA MU HIDUNG!

    by: ZUNAR

    ReplyDelete
  39. http://anwaribrahimblog.com/2007/01/13/anwar-lancar-koleksi-kartun-zunar-on-tun-and-others/

    MELAYU MUDAH LUPA!

    :)

    ReplyDelete
  40. https://openlibrary.org/books/OL6858018M/Kerana_mu_hidung!

    ReplyDelete
  41. http://4.bp.blogspot.com/-CfMhLIAQOeo/Tgbrdja5WyI/AAAAAAAAAPM/tZ0FxOcrxoI/s320/kartun4.jpg

    HITLER VS MAHATHIR

    by: ZUNAR

    ReplyDelete
  42. Dasyat betul Zunar sampai disamakan Hitler dengan negarawan melayu terunggul?

    NAUZUBILLAH!!!

    ReplyDelete
  43. patutlah YAHUDI kat Davos tu dok memuji-muji si Zunar ni ....

    ALLAH selamatkan Tun.

    Nauzubillah min zalik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hanya Hadi mempunyai kekuatan menghalang rancangan Tunm+Lks+Lge+Tsmy+Azmin+Msabu

      Fikir fikirkan lah

      Delete
    2. The only real mistake is the one from which we learn nothing.

      --John Powell

      Delete
    3. 13.40 & 13.41, tepat sekalai saudara-saudara ku!

      Delete
  44. http://sharpshooterblogger.blogspot.my/2011/12/saya-tak-pinjamapa-namaaaapa.html

    Wednesday, December 21, 2011 saya tak pinjam....apa namaaa...apa namaaaa...saya pinjam....apa namaaaa...apa namaaaa....sian @chedet_cc Keadilan Daily - Selepas berbohong dan membuat penafian, bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad akhirnya mengaku meminjam wang daripada Bank Dunia ketika pentadbiran beliau. Anehnya, Mahathir mendakwa beliau tidak pernah menulis secara rasmi kepada badan itu untuk mendapatkan dana ketika krisis kewangan 1999, bagi menjawab dakwaan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim. Baru-baru ini, Mahathir menafikan beliau pernah meminta bantuan kewangan daripada Bank Dunia, sama ada semasa krisis kewangan tahun 1997 atau selepas itu. Mengulas pendedahan Pengarah Strategi KEADILAN, Mohd Rafizi Ramli yang mengemukakan tiga dokumen yang didakwa sebagai bukti beliau pernah membuat pinjaman itu, Dr Mahathir berkata beliau perlu membuat pengesahan dengan Bank Dunia untuk melihat sama ada dokumen itu asli atau tidak. Namun, ketika menulis diblognya semalam, Mahathir mengaku pinjaman sebanyak USD300 juta ditandatangani dengan Bank Dunia pada Jun 1998, untuk makanan, pendidikan tinggi dan program mikrokredit. Selepas Anwar dipecat, kerajaan membuat tiga pinjaman daripada Bank Dunia. Menurut Mahathir, sebanyak USD100 juta ditandatangani untuk bantuan teknikal pada Mac 1999, namun hanya USD11.94 juta dikeluarkan. Pinjaman sektor sosial sebanyak USD60 juta dihentikan selepas pengeluaran sebanyak USD600,000 manakala satu lagi pinjaman pendidikan dihentikan selepas sejumlah USD217 juta dikeluarkan. Tiga injaman itu diluluskan pada Mac selepas Anwar dipecat daripada jawatan menteri kewangan, dan kedudukannya diambil alih oleh Mahathir. KEADILAN baru-baru ini mengemukakan tiga dokumen rasmi Bank Dunia berhubung salah satu dari empat pinjaman berjumlah US$704 juta oleh kerajaan Malaysia sejak 1997. Ketiga-tiga dokumen pinjaman US$60 juta itu membuktikan rundingan berlaku selepas Anwar dipenjara dan dipecat dari kabinet. Pentadbiran Umno sejak zaman Mahathir menuduh Anwar dengan pelbagai tohmahan, termasuk akur kepada polisi ditetapkan Bank Dunia dan IMF semasa krisis kewangan melanda lebih sedekad lalu.

    Kalau Takut Dipukul Badai...Usah Berumah Di Tepi Pantai... Amizudin Ahmat (Din Binjai) http://sharpshooterblogger.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bapak ayam la katakan

      Delete
    2. hahahahaha, DSAI bapak Ayam atau Bakal Bapa kepada CHINA DOLLS di FORREST CITY?

      Delete
    3. Mahathir tuduh Anwar Ibrahim tunduk pada IMF tetapi dalam masa yang sama Mahathir meminjam dari IMF. Mahathir tak mengaku. Itu je masalah nya.

      Mahathir tipu 'sunat' kerana duit di gunakan untuk negara dan satu sen pun tak masuk akaun peribadi. Kalau tipu pun Mahathir cuma tipu Keadilan bukan rakyat.

      Tipu Najib tipu yang membawa kepada dosa besar. Najib bukan sahaja tipu duit tersebut di pinjam tetapi telah di dermakan kepada Najib. Masuk ke akaun Najib. Najib di persoalkan kerana duit derma datangnya dari 1MDB yang mana duit 1MDB di perolehi dari dana rakyat.

      Najib telah menipu rakyat.

      Delete
    4. hahahaha, 14.37 kau ngan ZUNAR 2 x 5, tipu sunat! hang belajaq agama ngan yahudi mana?

      Delete
    5. 14.37 mengaji dulu ngan yahudi Davos.

      Delete
  45. http://4.bp.blogspot.com/-CfMhLIAQOeo/Tgbrdja5WyI/AAAAAAAAAPM/tZ0FxOcrxoI/s320/kartun4.jpg

    HITLER VS MAHATHIR

    by: ZUNAR

    ReplyDelete
  46. patutlah YAHUDI kat Davos tu dok memuji-muji si Zunar ni ....

    ALLAH selamatkan Tun.

    Nauzubillah min zalik

    ReplyDelete
  47. zunar oh zunar, kembali lah ke jalan yang benar, ni baru betul perangai SYIAH LAKNATULLAH + MAZHAB HAMBALI .....

    ReplyDelete
  48. Dasyat betul Zunar sampai disamakan Hitler dengan negarawan melayu terunggul?

    NAUZUBILLAH!!!

    ReplyDelete
  49. Muskil dan ajaib...

    Dulu BENCI Zunar macam nak terberak sekarang SAYANG Zunar macam nak terceret!

    Biar Betul!

    ReplyDelete
  50. KARTUN ZUNAR.

    Menyamakan Tun Dr Mahathir dengan rejim Nazi Hitler !

    http://4.bp.blogspot.com/-EyoH1fr725M/T9_4hgHKxWI/AAAAAAAABHc/xP2FTdMJRag/s1600/kartun4.jpg

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samakan Tun dgn nazi tak jatuh pun maruah Tun n negara tp apa yg terhidang didepan sekarang apa cerita? Kalau tak bolih mempertahankan dedak @ mo1 lg jgn nampak tak cerdik

      Delete
    2. hahahahahhaha.......

      ada aku tanya? kau mana ada maruah!

      Delete
    3. Teruskan Zunar, banyak sikit hina tun tu, dia pun dah nak pergi meningalkan kita tak lama lagi

      SYABAS ZUNAR, TERUSKAN USAHA MURNI ANDA MENGHINA SI MAMAK TUA KUTUK

      Delete
  51. http://3.bp.blogspot.com/-GBOu5jAYRV4/T9_3X7mHFWI/AAAAAAAABHI/1xIaHkoqGNE/s1600/Untitled.png

    Mengapa perlu dilukis kartun sebegini? Untuk apa dan ditujukan kepada siapa? Salah seorang pembida bagi nombor plat WWW ialah DYMM Sultan Johor. Adakah Sultan Johor menindas rakyat yang susah dan miskin? Perlukah Zunar menghina Sultan Johor dengan sedemikian rupa? Siapa Zunar?

    ReplyDelete
  52. http://2.bp.blogspot.com/-_c_Ybhxs6S0/T9_4JCEfyOI/AAAAAAAABHU/bn_0UnB8aKY/s1600/images.jpg

    Kartun Zunar yang menghina Ulama yang menyertai UMNO ! Dengan mempersendakan kalimah Allah dan Nabi Muhammad SAW !

    ReplyDelete
  53. http://4.bp.blogspot.com/-EyoH1fr725M/T9_4hgHKxWI/AAAAAAAABHc/xP2FTdMJRag/s1600/kartun4.jpg

    Menyamakan Tun Dr Mahathir dengan Hitler !

    ReplyDelete
  54. insiden pemujian kartunis ZUNAR di DAVOS menguatkan lagi ura-ura bahawa ZUNAR sebenarnya ejen upahan YAHUDI yang licik.

    PEMAKAN DEDAK YAHUDI LAKNATULLAH!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  55. http://umar-arrahimy.blogspot.my/2013/06/sifat-iblis-dan-syaitan-dalam-al-quran.html

    Sifat Iblis dan Syaitan dalam Al-Qur'an

    ReplyDelete
  56. ZUNAR ejen YAHUDI licik memang bersifat IBLIS .....

    ReplyDelete
  57. Hanya mereka yang bersifat Syaitan sahaja yang mengidolakan ZUNAR yang bersifat IBLIS!!!!

    ReplyDelete
  58. Banyak-banyak kartun yang Zunar buat akhirnya kartun Najib yang sampai ke negara luar.

    Syabas Zunar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. IBLIS memang banyak penyokong, lebih-lebih lagi kat DAVOS nun.

      Delete
  59. https://www.youtube.com/watch?v=N8HmKgxw-HE

    Mahathir Malaysia on Lee Kuan Yew Singapore, BBC HARD Talk


    HAHAHAHAHA

    ReplyDelete
  60. Tak perlu takut atau rasa tergugat pada zunar ni.
    Masa tun in power,macam-macam zunar lukis dan kutuk tun,22 thn gak jadi PM.

    Ni...alaa,lukisan je pun sampai ke Davos,apa ada hal.Next election masih pangkah BN.
    Cuma ada sikit malu je nak tunjuk muka kt Switzerland @ USA

    ReplyDelete
    Replies
    1. macam tun m, pemimpin melayu semua muka tebal, masih ingat lagi kes salam ngan al gore dulu ....

      Delete
    2. sebab apa yang zunar lukis pasal tun tu semuanya benar, nak buek camne, buek muka mamak keras je lah. hahahahahha

      Delete
    3. tun tak buek apo? dengan tindakan tegas najib pada Zunar pula, mau dia jadi PM selama 44 tahun .... i salute you PM!

      Delete
    4. bukan setakat Zunar je yang kena dulu, LKS, Arwah Karpal, Mat Sabu, Ibrahim Ali, dan ramai lagi (boleh naik lotih den kalau nak namakan semuanya) yang telah dipenjarakan oleh MAHAFIRAUN tersohor Malaya!

      Delete
  61. https://www.cartoonstock.com/directory/m/mahathir_mahamad.asp

    SIAPA KATA KARTUN MAHATHIR TAK DIJAJA DILUAR NEGARA!

    TIPU itu sifat IBLIS!

    ReplyDelete
  62. https://i1.wp.com/www.zunar.my/wp-content/uploads/2014/08/cartoon-ex-6.jpg

    Mahathir – Zunar Cartoonist

    ReplyDelete
  63. https://cilisos.my/wp-content/uploads/2015/04/57-years-by-zunar.png?x47555

    CARTOONKINI By ZUNAR

    ReplyDelete
  64. http://2.bp.blogspot.com/-_c_Ybhxs6S0/T9_4JCEfyOI/AAAAAAAABHU/bn_0UnB8aKY/s1600/images.jpg

    Kartun Zunar yang menghina Ulama yang menyertai UMNO ! Dengan mempersendakan kalimah Allah dan Nabi Muhammad SAW !

    ReplyDelete
  65. http://4.bp.blogspot.com/-EyoH1fr725M/T9_4hgHKxWI/AAAAAAAABHc/xP2FTdMJRag/s1600/kartun4.jpg

    Menyamakan Tun Dr Mahathir dengan Hitler !

    ReplyDelete
  66. bak kata anon 14:31, tak perlu takut atau gusar ...


    BERGEMBIRALAH DENGAN KARTUN ZUNAR EJEN YAHUDI LICIK!!!!

    ReplyDelete
  67. ZUNAR penghina bersiri AL-QURAN dan Negarawan Melayu IS THE BEST!!!!!!!!

    ReplyDelete
  68. TERBAEK TUAN BUDIN !!!!!!!

    KIPIDUP !!!!!!!!

    ReplyDelete
  69. Si penipu takut pegi switzerland..

    Lepas tu..dicemuh dikutuk lagi kat sana..

    Boooooooooooooo......

    Tapi pencacai2 dia yang 100x lebih bangang daripada dia masih dok jilat...kah kah kah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. al-gore lagi berani dari YAHUDI Davos, siap dtg malaysia dan mencaci tun depan muka dia.

      WAKAKAKAKAKAAKA

      America is the BEST!

      Delete
    2. kalau pencacai pm 100x lebih bangang dah semestinya pencacai mamak tua pula, 1000x lebih bangang!

      hehehehehehehe .....

      Delete
    3. 100 < 1000, hahahahahaha

      Delete
  70. Muskil dan ajaib...

    Dulu BENCI Zunar macam nak terberak sekarang SAYANG Zunar macam nak terceret!

    Biar Betul!

    ReplyDelete
  71. ZUNAR penghina bersiri AL-QURAN dan Negarawan Melayu IS THE BEST!!!!!!!!

    ReplyDelete
  72. tuan Budin, dalam banyak2 posting tuan, ini lah yang TERBAIK SEKALI DIDONIA!

    KIPIDUP Tuan Budin.

    p/s: jangan lupa mintak sikit dari zunar tu, masyukkkkk, yahudi yang sponsor dia kaya raya tuan.

    ReplyDelete
  73. Hanya mereka yang bersifat Syaitan sahaja yang mengidolakan ZUNAR yang bersifat IBLIS!!!!

    ReplyDelete
  74. Mereka yang mengidolakan Najis Nazak cium dubur Si Badak Ketot ne apa sifatnya..😆😆...Raja Segala Dajjal ke..

    ReplyDelete
    Replies
    1. SYAITAN atau IBLIS?

      Delete
    2. atau ZUNAR! hahahahaha

      Delete
  75. hahahaha, anda peminat dubur? sabar, tak akan laru gunung dikejar ..... LOL

    ReplyDelete
    Replies
    1. Creater 727qp selalu mencium dubur isteri tersayang? pastikan isteri membasuh dubur dan kemaluan beliau dengan sabun dan air (bukan Air Mutanajis) sebelum melakukanya!

      Delete
    2. Creater 727qp, tak senonoh betul perangai kau, lubang bontot pun kau hidu!

      Delete
  76. konsep Dajjal bukan datang dari al-quran, ia hanya khayalan penganut yahudi zaman silam! walaupun marah teramat seklai pun janganlah kita menjadi pengikut dan penyebar ajaran yahudi laknaktullah.

    ReplyDelete
  77. Sarawakians and sabahans,

    You heard the arguments for snd against.

    Wake up before everything is destroyed. Would we have to curse our leaders for agreeing TAR to form Malaysia?

    ReplyDelete
  78. Sabah & Sarawak lebih baik bersendiri, waima akan lebih aman adan majulah kamu semua.

    ReplyDelete
  79. arwah mantan KM sarawak masa hidup dulu pun tendang keluar ZUNAR dari Sarawak!

    ReplyDelete
  80. Arwah Adenan, kami tahu tak suka orang umno. Sebab kami orang sarawak. Abg jo dah fired first salvo... UMNO NOT ALLOWED ENTRY. UEC will continue to be recognised. All what late cm had set out, sarawakians will pursue. Failing which sarawakians know what we will do.

    Zunar is not an issue. Nya orang malaya bah. Sik pentingnya. Masuk kah sik masuknya ke sarawak....ada kami kesah......

    We do not want penyamun to remain as PM. Nang sik ada malu najib ya....geng2 di sarawak...bustari, fadillah......hypocrisy is the name of the game....

    Time will tell when the truths prevail........

    InsyaAllah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerajana negeri Sarawak Kerajaan BN!!!!

      HIDUP BN, HIDUPLAH UMNO!!!!!

      InsyaAllah

      Delete
    2. Thank you Abg. Jo kerana pandai memilih kawan! hahahahahahaha

      Delete
    3. 16.11 betul ke ni orang sarawak? dosa tau tipu, hahahahaha

      orang sarawak dari dulu menyampah kat tun mamak, arwah ts adenan pandang sebelah mata pun tak hingin kat mamak tua kutuk ni masa dia hidup, arwah dulu siap cabut lari dari jadi menteri persekutuan masa zaman si mamak tua kutuk....benci sungguh dia kat sekoq ni.

      Delete
    4. TS Mah Yu Teng suka masuk cina masa jadi menteri pelajaran lah yang palling benci ngan UEC!

      Delete
    5. sarawak tak mahu UMNO masyukkkk dari zaman tun mamak lagi. hahahahahahaha

      beware of mamak tua kutuk putar alam!

      Delete
  81. bapa merdeka (R) .bapa felda(A)..bapa gomen(H)..bapa pembangunan(M)..bapa lena(A)..bapa pelingkopo(END).

    ReplyDelete
  82. pembetulan,

    ..bapa pembangunan Penyamun(M)..bapa mertua khairi(A)..anak didik mantan penyamun(FIN).

    ReplyDelete
  83. Bapa kemerdekaan
    Bapa pembangunaan
    Bapa penyatuan
    Bapa kroni
    Bapa Islamisasi
    Bapa pembangunan ala digital

    ReplyDelete
    Replies
    1. TEPAT SEKALI !!!!

      Delete
    2. Bapa kemerdekaan
      Bapa pembangunan
      Bapa penyatuan
      Bapa pemodenan
      Bapa mertua
      Bapa tiri, derma, hutang, penipu, pencuri, penyalahguna kuasa, penakot, penghancor umno.

      P/s: pembangunan ala digital.. sian susah betul nk carik kredit utk najis. Bnyk yg jahat saje

      Delete
    3. Bapa Permodenan?

      BAPA SEGALA u-TURN

      hahahahahahahaha

      Delete
  84. orang sabah dan sarawak harap maklum, yang benar nya, tun m lah BAPAK SEGALA PENYAMUN! sekian terimakasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. orang sabah dan sarawak harap maklum, yang benar nya, najis lah BAPAK SEGALA PENYAMUN! sekian terimakasih.

      Delete
    2. Apa yg Tun samun? Tuliskan secara perinci lps tu ramai2 pemakan dedak g report polis ke SPRM..jgn pulak kata dia org takbuat kerja... Ni kes besar n bolih menutup mulut Tun... Bertambah dedak... Takgitu

      Delete
    3. kau masih percaya dengan POLID dan SPRM?

      dah banyak laporan dibuat, tapi biasalah, semuanya ditongsampahkan ....

      contoh, si mamak kutuk ni ngan ts tajudin ramli merompak mas dulu sampai tinggal spender je pramugari dan pramugara .....

      HAHAHAHAHAHA

      BAPA SEGALA PENYAMUN UMNO!

      Delete
    4. Yang 488 buah syarikat keluarga tu apa?, kalau bukan penyamun. Mahathir perlu menyaman blog tersebut untuk membersihkan namanya..

      Delete
    5. 18.09, bangsat2 penjilat mamak tua kutuk kat sini mana ada otak bro .... pada diorang biasalah mamak tua kutuk ngan anak2 ada 488 buah syarikat !!!!!!

      HAHAHAHAHAHAHA 17.53 pi jilat seround dua lagi bontot keling tua tu! kau lah PEMAKAN DEDAK yang sebenarnya

      hahahahahaha

      Delete
  85. Dengan TS Eric Chia, PERWAJA dirompak sampai nak bankrap lepas tu ditinggalnya si cina tua tu mati keseorangan, dasyat sungguh si mamak tua kutuk ni!!!!!!!

    ReplyDelete
  86. Disamun nya Renong ngan TS Halim Saad sampai habis duit gomen nak kena bailout!!!!!

    HAHAHAHAHA

    BAPA KRONI TERBESAR DONIA DAN AKHIRAT

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...