Saturday, 14 January 2017

KALAU MENTERI TAK TAHU, HABIS....SIAPA YANG TAHU?


Ketika mengeluarkan arahan agar Mara dan UniKL menangguhkan sebarang tajaan untuk tahun ini, melainkan berkaitan pendidikan, Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Ismail Sabri Yaakob jelas tidak tahu menahu mengenai penajaan kepada pasukan bolasepak Kelantan yang menjadi isu hangat sekarang ini.


"Saya akan dapatkan laporan terperinci daripada Mara dan UniKL. Seperti saya kata saya tidak dimaklumkan mengenai perkara ini.


"Apa-apa pun saya akan dapatkan laporan.


"Cuma untuk sementara waktu ini, sebarang penajaan mesti tunggu dulu. Biar saya tengok," katanya lagi.

Dalam hal ini, mujurlah ada Tengku Mahkota Johor yang berani mendedahkan bukti-bukti tentang penajaan yang diterima Kelantan daripada dua anak syarikat Mara iaitu Pelaburan Mara Bhd dan UniKL, jika tidak, sampai bila-bila pun Ismail Sabri tidak tahu apa-apa mengenainya.


Yang menjadi persoalan, mengapa Ismail Sabri selaku menteri tidak tahu?


Tidak diberitahu, tidak perlu diberitahu atau sengaja tidak diberitahu?


Bukankah beliau menteri yang bertangungjawab terhadap Mara dan Mara itu sendiri terletak di bawah kementeriannya?


Mengapa hal-hal seperti penajaan kepada sebuah pasukan bola yang boleh mengundang kontroversi kerana terdapat individu yang ada kepentingan di kedua-dua belah pihak, tidak dimaklum atau diberitahu kepada menteri?


Habis, kepada siapa Mara dan UniKL beritahu atau maklumkan mengenai penajaan kepada pasukan bolasepak Kelantan itu?


Atau kelulusannya dilakukan tanpa makluman dan pemberitahuan kepada pihak atasan iaitu kementerian?


Apa lagi perkara-perkara lain di Mara, UniKL dan lain-lain anak syarikat Mara yang sepatutnya menteri tahu, tetapi beliau tidak tahu dan tidak diberitahu?


Lalu, tiap-tiap minggu ada mesyuarat pasca kabinet yang dipengerusikan oleh Ismail Sabri, apa yang diberitahu oleh Mara dan Annuar dalam mesyuarat tersebut?


Pengakuan tidak tahu oleh Ismail Sabri ini adalah satu lagi sebab yang kuat untuk PDRM dan SPRM agar segera menyiasat Mara dan Annuar Musa. (SH 14/01/2017).

92 comments:

  1. Kalau menteri tak tau boleh Tanya Azmin, cara nak kebas duit DIEG Dan konsisi Air Selangor ,SPLASH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pak Menteri pandang projek rakyat miskin ni menyusahkan, serabut fikiran je. Pak Menteri kalau boleh tak nak layan byk2 isu rakyat miskin, selalu pandang negatif bila nak minta jumpa bincg pasal rakyat miskin. Kalau yg dtg nak jumpa tu bawa projek dan boleh dpt bhgian pulak, itu lbh disukai.

      Bab tumpang populariti nombo satu, bab jumpa org kaya dialah dulu. Bab belanja perabihkan duit bajet dialah senyum tak padam.

      Pemimpin melayu seperti inilah yg bahayakan kuasa melayu kita sehingga org melayu give up dgn bangsanya ssndiri.

      Kita kena cepat2 tukar pemimpin melayu pemalas, penyamun pilih kasih, perasuah dan tukar kpd pemimpin melayu yang berjuang demi bangsa seikhlas hati.

      Delete
    2. Anonymous 08.06 boleh tak ko buktikan Azmin kebas duit DIEG n SLASH tu. Klu setakat tulis kt sini tanpa bukti... ingatlah dosa org memfitnah lebih besar drpd membunuh...

      Delete
    3. 08.40, bukan mudah tukar pemimpin gitu2. Hanya 1 jalan saja nak runtuhkan sistem ni. Rujuk dulu hierarki sistem kapitalis tinggalan kitab talmud.

      Kalo nak runtuhkan sistem ni, tunggu saja Isa bin Maryam turun. Kalo ajak melayu beramai2 buat, sama macam ajak melancap saja. Tak ada kebaikan dan saya mungkin mendahului takdir tuhan, mustahil dan tak akan berlaku punyer.

      No 1, runtuhkan institusi beraja dulu. Kalo melayu sayang raja dan ada hati terima derang ni claim sbg ahlul bait, berhentilah berangan.

      No 2, potong kontol tok2 mufti dan brazilian wax dia punya bulu dubur dan qubul. Ada melayu berani? Ada sapa berani ambil upah guna tor browser bayar guna bitcoin?

      Runtuh kedua2 ni, baru bincang nak ganti Najib. Jika tidak, hantukkan saja kepala ke dinding sehingga hancur sekalipun, tak akan ada apa2 yg berlaku.

      Melayu ni mmg me-layu. Kentut ja kuat mcm bom. Tapi asap pun xdak.

      Delete
    4. Asap pun xdak,tapi bau tetap ada bro...dia punya bau ya ampunnn...

      Delete
    5. Habislah duit MARA annuar musa buat kenduri.
      Hanya menteri bodoh saja yg akan berkata dia tidak tahu menahu apa yg berlaku dlm kementerian dia sendiri.

      Mcm skandal dlm KBS. KJ kata dia tidak tahu menahu RM100 juta dah lesap.

      Panggil juru audit luarlah bodoh!!! Juru audit dlm bila2 pun boleh kowtim..Tak gitu KJ???

      Delete
    6. Hai..

      Kementerian apa lagi la yg agaknya ada duit keluar tapi menterinya tak tau menahu jugak..

      Ke Ismail Sabri pun macam najip jugak - main sain je haram tak baca?

      Ke Ismail Sabri pun ada 'share'?

      Huhu..

      Delete
    7. Ismail sabri sedang gila meroyan nak jadi TPM sesudah zaid

      Delete
    8. Tuan Shah.....
      Kalo menteri tak tahu habis sape yg tahu??? Jawabnya hantu toyol yg tau.

      Senang jadi orang besar2 ni......kalo terkantoi apa2 cakap jer......"tak tau".....abes cerita. Tak pon buat muka tebal dan bebal macam tak der apa2 jadi.....pastu dalam hati harap bia orang lupa pasal duit tu.

      Duit derma kesian....duit tabong dari baby.....duit bayar dan lesap....duit rembat dan sambut....duit samun dan simpan.... semua adaaaaa......

      Tempat lain tak der macam ni....hanya di sini....aku bangga jadi Malaysian woiii....!!

      Delete
    9. Hohoho.....akhirnya pecah tembelang tan sri (haji pulak tu) annuar musa.
      Sepandai pandai tupai melompat akhirnya jatuh juga ke tanah
      Nafi punya nafi akhirnya mengaku juga guna duit mara dan unikl untuk menaja pasukan the red worrior.
      Dasar keparat menteri2 umno. Penipu dan penyamun duit rakyat.
      SPRM oh SPRM.....Gah pada nama saja. Ikan bilis saja yg dijadikan lauk.

      Delete
  2. terbaiklah tulisan tuan..ayat yg bawah sekali tu lg bergegar otak annuar klu membacanya..pak menteri x tau ler dia..dia x minat membaca..lps tu nanti cakap belum tau...

    ReplyDelete
  3. 806, tadi tiang ada kt sini? Ko dh bwk lari..Takkan tiang pun ko nk jual?!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biasalah kerja dedaks. Kalau yg dedah tu bukan anak raja hmm...dah habis geng dedaks singkap dan londeh kain dia. Siap ada skandal seks dan akhirnya dia yg bersalah dan hina.

      Delete
    2. Anon 811,apa kau ingat ini tiang takde harga ke?Ini tiang kalau dijual boleh buat duit le...

      Delete
    3. anon 811, pandangan yang cukup tajam dan bagus ....

      Delete
  4. Tulah, lain kali jangan berlagak sangat, jangan angkuh dan sombong.

    ReplyDelete
  5. Pentadbiran bwh UMNO sekrg tak mcm dulu, skrg semua dah celaru sbb pak menteri sibuk ambil komisyen, minat projek yg boleh tumpang semangkuk. Projek rakyat yg kurg untung susahnak tumpang semangkuk kurang menarik. Dapat seciput komisyen tak minat.
    Kalau ada 10 projek, 1 je projekyg betul2 utk rakyt miskin

    ReplyDelete
  6. Satu yg saya perhatikan, menteri d Msia kerja mcm x ada accountabilities. Seronok jadi menteri d negara kita ni.
    Kalau negara lain, silap2 sudah d buang kerja. Contoh Menteri Luar Canada yg d ganti kerana mengkritik Donald Trump.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagaimana acuan begitulah kuehnya. Bapak borek anak rintek.
      Bapak penyamun, anak mesti jadi ahli persatuan penyamun.
      Cuma saya kesal ada org melayu yg tak dapat membezakan antara MANUSIA DAN IBLIS.

      Delete
  7. Ni adalah benchmark dan standard menteri umno sekarang...tidak mengejutkan.

    ReplyDelete
  8. Sebenarnya perlu ke Kelantan join Super league kalau tak manpu...x yag beli pemsin import, guna bakat tempatan..ini gila nsk glanour, pemain asing bukan bagus sangat..bodoh punya management.

    ReplyDelete
  9. MeKAYU beagama Selam:
    mereka yg kukok tak henti,tp bersalut tahi low di punggung.
    Maka dgn ramainya Melayu yg sebebarnya dh jd KAYU, Islam yg retorik alim sj, tapi byk Piss (kencing) sj.
    Maka dgn ini, lebih baik MeKAYU KAYU UMNUPIS tidak diletakkan menjaga negara. Mereka lebih layak jaga lubang najis taik low sj.

    ReplyDelete
  10. Tak payah jadi menteri, jadi ketua AMK pun boleh buat rumah juta2.

    ReplyDelete
  11. Lagi cepat UMNO ni mampus lagi baik kerana bukan sahaja merugikan rakyat tetapi dah mula merompak harta rakyat. Yang bangang adalah rakyat kerana mereka ini yang tak dengar nasehat yang berterusan sokong membabi buta..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Otak rakyat dah beku tak boleh pikir dicuci otak secara berterusan oleh umngok. Berbuih mulut beri nasihat tapi akhirnya masuk telinga kanan, keluar telinga kiri. Huhuhu.

      Delete
  12. Nak biayaai anak melayu pandai dan miskin untuk belajar ngaku tak ada duit tapi nak biayaai bola sepak sanggup menipu asalkan kepentingan peribadi berjaya. Bukankah dia tu ada rekod semasa diRisda dengan projek anak ikan....

    ReplyDelete
  13. Menteri ni hanya tahu bodek dn jilat Najib shj.

    ReplyDelete
  14. duit banyak dikira dicongak,
    lepas dicongak disusun bertimbun,
    Malaysia mmg banyak penyangak,
    penyangak kenyang datang pulak penyamun.

    ReplyDelete
  15. Apabila Rafizi Ramli masuk penjara.
    Terbaik, kalau TMJ sebagai ganti.
    Nanti kesemua pendedak (perasuah) terkencing-kencing.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu ada juga terbaca berita negatif tentang TMJ ni.
      Skrang ni, i m really impressed dgn Tuanku ni.
      Kp up the gd work.

      Delete
    2. Daulat tuanku.
      Daulat tuanku.
      Daulat tuanku

      Hanya tuanku seorang saja yg sanggup ambil berat hal rakyat.

      Delete
  16. 806,buat apa susah pi tanya azmin, dalam umno dan kerajaan banyak gurus, malah towkey hampa tu kan the grand master of magic, dia boleh buat berbillion ringgit lesap begitu saja. PDRM, SPRM, BNM dan semua M tak tau macamana duit tu boleh hilang. AG telah lah, every is well.

    ReplyDelete

  17. LGE melalui firma perunding, membuat feasibility study terowong bawah laut, kajian ITU saja menelan RM300 juta.

    Aku nak cadangkan kpd Najib untuk membuat feasibility study terowong di bawah laut juga Dari Malaysia ke Sumatra, aku anggarkan kajian ITU saja menelan kurang RM3000 juta.

    Ini kena buat cepat takut Azmin potong Q buat kajian dp Kelang ke Medan pula. Bukan boleh percaya puak2 dok main rembat saja APA yang dapat.

    ReplyDelete
  18. Hoi umnok. Najib wat Mrt Ecrl 1MDB tu ada kajian ko? Umnok bongok kan? Kikiki

    ReplyDelete
  19. Menteri tak tahu atau pun buat-buat tak tahu?
    Kalau tahu pun,pandai-pandai simpan jangan sampai terburai.Semalam cakap lain,bila dah kantoi cakap lain.Dasar pembelit.

    Nasib baik ada TMJ.Daulat Tuanku....

    Setakat rakyat biasa yang buat laporan,tak jalan...malah yang buat laporan kena siasat.Podah...

    Haaa...sekarang,siasat lah TMJ.

    Menteri ni semuanya penipu,penyamun,penyagak...cakap tak ada UMNO siapa nak tolong melayu.
    Tapi melayu ni lah yang musnahkan melayu.Hancur melayu kalau golongan ni masih lagi memerintah.

    Orang kampung...orang Felda...fikir-fikirkan lah.


    ReplyDelete
    Replies
    1. A TMJ is coming.
      TMJ penjahanam rasuah.
      TMJ pejuang rakyat Malaysia.
      A TMJ is our hero.
      Daulat Tuanku!!!

      Delete
    2. Berani ke mereka siasat TMJ?
      Rafizi Ramli bolehlah, orang biasa.
      Apabila TMJ ambilalih tugas dia
      pasti Rafizi 'happy' dalam penjara.
      Harap banyak lagi laporan rasuah dan
      salahguna kuasa sampai ke tangan TMJ.
      Biar mereka yang selama ini kesedapan
      berada dalam kegelisaan dan kepanasan...

      Delete
    3. Anon 11.52,

      Kalau Rafizi,Dato Khairuddin tu Tengku Mahkota gak,tak berani nye nak disiasat macam sosma bebagai.

      Delete
    4. Iyo ko?
      Kalu gitu mampuh
      rakyat Malaysia.

      Delete
  20. Waktu mula-mula bekerja di sektor swasta Boss Cina, mereka ini ada berbincang mengenai ketirisan Tabung Haji. Mereka cakap macam mana kita nak percaya orang Melayu, duit agama pun mereka berani ambil.
    Masa tu saya sangat naif, berasa tak baik boss cina cakap macam ini, dalam hati laa.
    Selepas 20 tahun, baru terbukti benar apa yang bos cina ini bincangkan.
    Adoyaii malu nya saya.
    Lagi satu sebelum bekerja dengan Bos Cina, saya bekerja dengan Bos Melayu (bukan semua ya) gaji tak tepat tarikh. Kenaikan hampir tiada. Kena potong lagi ada laa... Bos Cina yang bagus mereka yang bergaul dengan semua kaum dan berfikiran terbuka sahaja yang baik, boleh benarkan kita solat dan meraikan bila kita berpuasa, yang tidak bergaul ni susah sikit, kalau Bos tak kasi solat, kita cari laa kerja tempat lain ya.

    Nurul

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mereka ni bila bercakap sama mereka berbincang cara hendak menipu org Melayu, bila bersama ko dia akan jek ko terangkat, dalam masa yg sama kutuk org Melayu lain. Itu perangi mereka yg sesebenar2.
      Berkaitan dg ketirisan TH memang berlaku pada tahun 1997 masa ekonomy gawat dulu,

      Delete
    2. 11:16 boss Anon 1.:37 bukan cakap padal melayu.kau sudah salah. Sebenarnya mereka cakap kau babi,lembu,bapa kepada segala binatang. Racist. Go fuck yourself.

      Delete
  21. Buat apa tanya Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Ismail Sabri Yaakob, manjang TAK TAHU. Tanya pasal jet Kerajaan Malaysia crossing Australia bawak keluarga Najib bercuti-cuti enjoy sakan, dia kata tak tahu. Apa lagi pasal UniKL dan MARA taja bole sepak Kelantan, lagilah dia tak tahu. Yang dia tahu cuma cakap UNDILAH UMNO, UMNO PEJUANG BANGSA MELAYU.................lol

    ReplyDelete
  22. Sabri ni jadi menteri pukul TAK TAHU aja.. aritu dia TAK TAHU klau jet kerajaan diAustralia ketika Najib dan keluarga bercuti. Senang betul jadi menetri kat Msia ni, makan gaji puluhan ribu duit rakyat bila tanya sesutu perkara penting jawab TAK TAHU. Rakyat pun binggung apa yg menteri2 Msia ni TAHU!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. TAHU bodek/kipas boss. Itu saja mereka tahu. Buat kerja baik2 tak tahu, yg bukan2 tahu tak payah diajar.

      Delete
    2. Tapi kalau tanya pasal dedak.
      Gerenti dan pasti dia tahu...

      Delete
    3. Semua tidak tau.Telor penyu pun tidak tau.

      Delete
  23. Jgn tak tau annuar musa ada company nama TRW sdn BHD..Ada bau mcm jho lo punya style..Nama co sama dgn pasukan bola.ada project tersembunyi tu..Mcm aabar Cayman islands tu..

    ReplyDelete
  24. panggil la.. sprm ka pdrm ka.. last2 sekali akan kuar statement bukan jenayah rasuah..apa sdah jadi kes air sabah? selagi mana ajib masih berada dpuncak,selagi itulah kes2 bersangkut paut dengan rasuah akan dipeti sejukkan..

    ReplyDelete
  25. Ala semua menteri malaysia memang begitu, cer tengok najib apa pun tak tahu bila disoal pasal 1mdb, kj pasal ketirisan kbs, pun cakap tak tahu, cm sabah, pengarah air rembat duit pun tak tahu..menteri lembu, laki kapur duit pun balas x tahu...diorg ni bila masalah berlaku, semua dalam state of denial...semua tak mau ambil tanggungjawab...shame on them!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah jawapan standard Menteri termasuk Najib - TAK TAHU. Apabila skandal penyalahgunaan wang rakyat berlaku lagi, kita tak payah menanti apa jawapan balas drpd Menteri iaitu TAK TAHU jawapannya...takde jawapan lain yg akan dibagi.

      Delete
    2. Saya sokong dan tidak salahkan menteri menteri di Malaysia kerana mereka jujur dengan jawapan tidak tahu. Memang mereka tidak tahu apa apa. Apa yang mereka tahu. Nothing, nothing at all. No standard.

      Delete
  26. Mulai sekarang nama dia Menteri Serba TAK TAHU!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boss tak tahu RM42 juta dari SRC International Sdn Bhd ada dlm akaun peribadi, menteri lain pun ikut tak tahu jugak. Kepimpinan melalui teladan...tak heran pun.

      Delete
    2. Kah kah kah. Adus sakit nya. Tepat sekali pada sasaran bro 1502.

      Delete
  27. saya amat yakin bahawa semua pak2 menteri tahu yg nyawa politik mereka akan berakhir. yg 'nakal'(hampir semua) sedang sibuk 'mengisi temolok' sendiri.

    semua ketua2 GLC sudah tentu tidak mahu ketiggalan.

    itu lah sebab nya saya tlh menyaran kan agar kesemua mereka d siasat n passport mereka d kenakan sekatan(embargo).

    jika mereka d dapati bersalah, maka hukuman setinpal wajib d kenakan .efek jera(deterent effect)ini akan membuat penjawat2 baru berfikir seribu kali sebelum menyalah gunakan kuasa atau melaku kan perbuatan rasuah.

    tiada makna jika kita "substitute a rotten apple wth n equally rotten pear".

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro Rahman. Tidak guna kita sarankan. Jawapannya no case.

      Delete
    2. Pak Rahman.....baru nak bukak file dah ada jebon yg tolong tutup kes.....semua bersih lagi suci....so nak kata apa laaagii....???

      Delete
    3. maaf, apa yg saya maksudkan ia lah tindakan d bawah kerajaan baru kelak. insya'allah.

      Delete
  28. Alaa..kes kecik je pun., Yang lesap berbillion billion dlm 1MDB tu pun tak ada hal. Selamba ja Najib jawab tak tahu menahu dan bukan tanggung jawab dia. Kalau bos dah cakap dan praktis macam tu, apa salahnya anak buah buat perkara yang sama. Bukan ke ini namanya Kepimpinan Melalui Teladan. Tepat lah slogan tu kan?

    ReplyDelete
  29. dua dua menteri standard umno@ bn ...bodoh..bebal..bangang..belacan..satu cakap tak tahu..satu nafi ditaja MARA dan UniKL..selepas tu cakap ketelusan..ada resit..nak tunjuk sendri baguslah..bodoohhhh...dlm masa berapa jam menafikan sana sini..lepas tu mengaku pula..satu cakap tak tahu...duit keluar utk taja ini..taja itu..sama label dengan najib nazak nk mampus..ismail belacan ne..tak tahu duit keluar dari kementerian dia..yang najib laki badak ketot ne..tak tahu duit masuk dekat akuan dia...apa macam punya menteri itu tak tahu..ini tak tahu.....????? ingat kamu tu menteri UMNO @BN..kamu pun manusia..akal dan fikiran..cerdik pandai tak jauh dari rakyat biasa..jangan ingat sudah jd YB/ Menteri suka hati memperbodohkan rakyat 👹👹👹👹nak pusing rakyat biar betempat....ramai lagi rakyat Malaysia ne yang tak bodoh....selayaknya dipencenkan next PRU..

    ReplyDelete
  30. Sabri Bera! KJ Bangla! Kalo kerja ko TAK TAHU MARI SINI AKU BAGITAHU. SILA BERHENTI LETAK JAWATAN RESIGN. Bagi pada orang yang tahu. Degil sangat eloklah sila meninggal. Kerja sendiri pun BODOH.

    ReplyDelete
  31. Patut le YB beriya2 sgt nak jadi Presiden FAM yg baru.Rupa2nya KAFA ada hutang RM2 juta dgn FAM.
    Kira hutang KAFA senang lupus le kalau YB jadi Presiden FAM. YB jadi hero lagi utk KAFA.
    Cantik vision tu! Ha.ha.ha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bijak Annuar Musa ni! Bijak menipu hu hu hu

      Delete
  32. Apa yang menteri tau?

    Lembu diam kondo?...patutlah dalam kabinet banyak lembu...semuanya tak tahu apa berlaku dalam kementerian sendiri....KSU simpan duit dan jongkong emas pun menteri cakap tak tau.

    Sudahlah kabinet simpan lembu...KSU pulak kumpul harta.

    Kepada Tan Sri Ambrin....cuba Tan Sri buat odit setiap Kementerian dan buat laporan berapa ekor lembu yang ada didalamnya....terutama lembu feedlot yang diam kat kondo mewah yang hanya makan dedak.

    Dasar...kalau dah bongok, bongoklah sendiri....janganlah bodohkan rakyat sekali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam putrakraken

      Apa khabar? Lama tak nampak

      Semoga sihat sejahtera hendaknya

      Delete
  33. Daulat Tuanku TMJ...walau pun patek bukan anak Johor tetapi patek salute Tuanku kerana Tuanku begitu mengambil berat segala perkembangan yang berlaku dalam Negara.Semmuga selepas ini tidak akan ada lagi pemimpin2 yang belot, dan Negara akan kembali pulih seperti sediakala.Daulat Tuanku.

    ReplyDelete
  34. lojik ke menteri bapak kepada artis yang tak popular ni cakap dia tak tahu ? sebenarnya dia tahu...dia buat buat saja tak tahu....kerana beberapa sebab..antaranya :
    1. dia sudah mulai takut..terheret terlibat dengan tuduhan yang dilemparkan...takut terpalit sama...ye lah kalau dia tak bertindak bijak begitu dia pasti akan berdepan dengan orang kampung kerana kementerian dia berurusan dgn seluruh negara org kampung..puas nak menjawab dan menepis...bukan sikit satu Malaysia tu...tak macam jaga MARA dan TRW ciput je...

    2. dia dah mula terasa bahang peralihan...jadi nak jaga rekod...supaya satu Malaysia nampak dia baik...buat kerja betul...mungkin kalau betul peralihan berlaku...boleh juga berbaik2 dgn kumpulan peralihan baru ni....dapatlah tumpang sekaki...dapat terus cari makan...mesti kumpulan/majikan baru boleh pertimbangkan org yang rekod bersih ni...biasalah kalau kita nak minta kerja..majikan nesti nak tengok rekod..

    3. jawapan TAK TAHU adalah PERISAI yang paling ampuh untuk melindung keselamatan diri dari semua jenis PELURU dan SENJATA serangan apabila diserang...jadi masa dalam latihan perang taktik2 berjawapan begini memang diajar. sejarah telah membuktikan TAK TAHU telah menyelamatkan sipemakai dari dicederakan...seperti dalam kes kedapatan ada duit jutaan ringgit dimasukkan dalam akaun peribadi...jelas ada bukti...tetapi bila menggunakan perisai jenis TAK TAHU ni...automatik terselamat...

    Mustahil dia tak tahu...kan setiap yang dijadikan mesti ada kumpulan dan pasangan ...ada persamaan...seluar pasangan dengan baju..takkan lah taugeh tak kenal dengan pasangannya tauhu...? anda tahu ??????...saya tak tahu......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Izinkan aku ulang komen balas aku kpd anon 11:54
      Itulah jawapan STANDARD Menteri termasuk Najib - TAK TAHU. Apabila skandal penyalahgunaan wang rakyat berlaku lagi, kita tak payah menanti apa jawapan balas drpd Menteri iaitu TAK TAHU jawapannya...takde jawapan lain yg akan dibagi. Sudah semestinya ia akan menjadi ikutan menteri menggunakan 2 perkataan iaitu TAK TAHU setiap kali diasak memberi maklum balas skandal salahguna wang rakyat.

      Delete
  35. Sign buta je bro... Jawapan standard juak ni.

    ReplyDelete
  36. Dia orang tau sebenarnya tapi buat buat tak tahu sbb dia orang pun sama mcm gitu perangainya..so apa lagi jom.ubah pru nanti

    ReplyDelete
  37. bo††øm lin, MELAYU BODOH!

    ReplyDelete
  38. Semua menteri tak tahu
    Semua mtu tak tahu
    Semua ketua jabatan tak tahu
    Semua ahli umno tak tahu...

    TETAPI.........

    Noose

    well sure as hell the Grand Hyatt Singapore owned by the Sultan of Brunei, has images of the gf of MO#1 staying with him :) Atlantuya, yes, common knowledge she was the Grand Hyatt in Singapore with him!

    Harap ini tak betul dan fitnah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau betul, MANA IMAGENYA.............????
      Apa bentuk image - gambar atau video........???
      Kalau takda bahan bukti, ini maknanay FITNAH.
      Walaupun saya benci Najib, saya tak suka FITNAH.
      Kita bukan kem UMNO, kaki fitnah.
      Setiap tuduhan, mesti ada bahan bukti.
      Lagipun, ini kes berprofile tinggi - kes pembunuhan, bukan perlawanan bola.
      Kalau ada image tentu sudah lama tersebar.
      Takkan Sultan Brunei pun boleh didedakkan.....lol

      Delete
    2. Sebab itu saya kata harap ini tak betul dan fitnah....

      Tinggal lagi mula2 kita takut 2.6 bil itu fitnah. Namun telah terbukti bukan fitnah.....

      Tak mau ini berulang lagi

      Delete
  39. 1.Najib tak tau duit 2.6b ada dlm bank
    2.Najib tak tau 42m ada dlm bank
    3.Adnan tak tau pegawai DBKL makan rasuah
    4.KJ tak tau 100m hilang dr kementerian belia
    5.Ismail basri tak tau pm bercuti di Australia
    6.Ismail basri tak tau MARA sponsors pasukan bola
    Macam nak ambil peperiksaan... Jawapan telah di beri (jawapan nya Taktau)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalaulah di negara lain menteri menteri atau pun president mereka tidak akan memberi jawapan tak tau sebaliknya mereka akan sanggup bertangung jawap dan meletak jawatan.
      Negara kita Malaysia sekarang berada didalam keadaan yang bahaya kerana jawapanya tak tau boleh diterima.
      Ketua kerajaan tak tau,
      ketua jabatan pun ikut cakap tak tau,
      Jadi ketua kakitangan kerajaan pun cakap yang sama,
      Kakitangan kerajaan yang bawah pun bagi alasan yang sama iaitu tak tau untuk selamat.
      Ketua syarikat swasta pun cakap tak tau. Takanlah kerajaan boleh pakai laku jawapan tak tau tapi swasta tidak boleh.
      CEO,COO,GM,MANAGER sampai lah yang terbawah pun bagi alasan tak tau kerana jawapan sebegini boleh diterima.
      Ketua keluarga pun bagi tau anak tak tau,
      Anak sulung pun cakap tak tau kepada ibu/bapa dan adik.
      Hakim pun tak tau membuat keputusan kerana yang di tuduh memberi jawapan tak tau.
      Jadi tiada sesiapa di negara kita yang mau tau kerana kalau tau susah, terpaksa jelaskan dan mungkin tidak diterima. Maka tak tau jawapan yang paling baik boleh diterima.
      Maka Malaysia akan jadi negara tak tau. Saya pun tak tau apa akan terjadi pada rakyat Malaysia.
      Precedence was set by our PM. So blame PM. Oooppss. Do not blame PM coz if you did they will blame you. Police will be knocking at your door.
      So buat tak tau is the best answer.
      God save Malaysia. Itu pun tak tau dapat kah tidak.

      Delete
  40. Cuba siasat team FELDA pulak.. Baru sangat team tu tapi ada stadium sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Logik jugak tu

      Bukan stakat stadium

      Tapi Opis baru Bapak Tinggi kat sebelah KLCC nu

      Isa ketot la kena jawab

      Shahrir xleh jawab

      Sebab dia dah ngaku dapat dedak

      Delete
  41. Kamu digalakkan baca posting terbaru blog Milo Suam bertajuk Carian SSM sahkan Annuar Musa pemilik The Red Warriors Sdn Bhd. Hasil carian SSM, dia ialah salah seorang pengarah/ pemilik TRW. Baru saya tahu kenapa dia bersungguh2 sgt nak kekalkan TRW dlm liga Super sedangkan dia sudah letakkan jawatan Presiden KAFA baru2 ni. Kalau takde dana terpaksa tarik diri. Nak buat macam mana.

    Rupa2nya dia ada kepentingan dlm TRW melainkan dia dpt membuktikan maklumat SSM tidak dikemaskini. Dgn lain perkataan dia bukan lagi salah seorang director TRW. Jelas terbukti ada conflict of interest (Konflik kepentingan) dlm usaha mengumpulkan dana TRW. Mana MACC tunggu apa lagi.




    ReplyDelete
    Replies
    1. MACC pun cari makan..

      Apa nk diharapkn pd MACC tu..

      Ikan bilis dia kutip la

      Toman jerung semua dia buat tak tau je

      Delete
    2. MACC pun tak tahu beb..!!
      Tunggu2 kalau ada sesiapa yg berani buat lapuran br nak siasat.

      Delete
  42. Kalo ikut lobai hadi tuan budin, jawabnya hanya Allah je yang tahu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lobai Hadi baru jadi Penasehat PM. Tengok Jibby muka merah kesan mabok pon dah boleh belajar cakap Arab 3 suku. Bila Lobai Hadi dah jadi PM mesti Mail Bera Tak Tahu akan guna istilah Arab 3 suku juga. Jangan tak caya Lobai kebulur nak jadi PM walau speaking hancus. Kahkahkah!

      Delete
  43. Barangkali tajaan rm500 ribu ditakrifkn trlalu kecil tk prlu sampai pengetahuan pro cansellor UniKL atau rm500 ribu itu tajaan kecik aje tak pnting utk bagitau Presiden TRW.

    ReplyDelete
  44. Memang Menteri atau yang sewaktu nya tak tahu.

    Sebab kalau tahu, kena syer sebahagian dari jumlah yang di ambil.

    PAS pun tahu pasal 1MDB. Tapi memilih untuk syer sebagai tanda persahabatan.

    ReplyDelete
  45. Biasa la...
    You help me...I help you
    You tutup lubang I...I tutup lubang you.
    Penyamun sama penyamun beb...!!!

    ReplyDelete
  46. Hairan di malaysia ini terlalu ramai menteri ada yg tak tahu apa tugasnya ada menteri lembu ada menteri kayu ada menteri sapu ada menteri rasuah ada menteri mengampu itulah standard menteri yg ada kebanyakannya menteri melayu umno islam konon buat malu je

    ReplyDelete
  47. Saya ikuti perkembangan kes songlap 1MDB di Singapura. Cerita 1MDB ni bukan hanya satu cerita tetapi hakikatnya ialah ia sebuah Hikayat.

    Yang berlangsung kat Singapura jua bukan satu cerita, tapi satu "season" sahaja kalau kita guna istilah "TV season".

    Kalau kita hendak sutradarakan hikayat 1MDB ini maka mungkin mengambil 10 seasons selepas mengambilkira ruanglitupnya yang boleh dikatakan hanya benua Amerika Selatan dan Afrika sahaja yang tidak terlibat. Jadi fikirkan siri TV yang manakah yang pernah kita totoni yang mengambil masa hingga 10 seasons untuk mengambarkan scope 1MDB? Tiada kan?

    Ada orang yang akan berkata saya dah keluar daripada tajuk. Nanti dan bersabarlah untuk saya temukan anda dengan tajuk dalam perbincangan.

    Dalam tahun 2016 (dan tahun-tahun sebelumnya) selain cerita 1MDB (ianya episode sebab kita didedahkan bab-bab 1MDB sikit demi sikit) kita juga didedahkan dengan cerita-cerita songlap lain yang terselit antara cerita-cerita 1MDB; seperti kes songlap 100juta KeBaS, menimbun-nimbun duit dalan bilik kat Sabah, kes songlap KSU... Yalah, intipatinya ialah cerita-cerita songlap yang seolah-olah tiada hentiannya.

    Tapi dalam rentetan cerita-cerita songlap itu ada sebuah cerita yang mengembirakan saya iaitu cerita rembetan bola ke gawang gol oleh Mohd Faiz yang dapat pengiktirafan sedunia. Wah, dalam kemurungan saya dengan kes-kes songlap Malaysia yang tanpa hentian sekurang-kuranhnya Mohd Faiz berjaya beri cahaya yang ceria dalam kehidupan walaupu ciput dalam kemurungan yang x habis-habis saya alami di tanah air saya sendiri sekarang.

    Namun begitu nampak-nampaknya kegembiraan saya itu tak mampu untuk bertahan lama. Secepat kegembaraan saya berlalu secepat pula skandal baru timbul seperti kes Red Warriors ini.

    Maka persoalannya sekarang ialah untuk tahun 2017 adakah skandal atau kes-kes songlap baru akan timbul terus-menerus terselit antara adegan-adegan terjangka dari hikayat 1MDB itu nanti?

    Saya harap ada cerita-cerita lain seperti cerita gembira Mohd Faiz yang akan timbul dan terselit antara cerita-cerita murung yang akan kita hadapi dalam tahun 2017 nanti.

    ReplyDelete
  48. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  49. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...