Monday, 16 January 2017

NAJIB SUDAH BOLEH ADAKAN PILIHANRAYA ESOK


Di sebalik masih sarat dengan banyak isu dan sedang bergelut untuk meyakinkan rakyat, sekurang-kurangnya pada awal 2017 ini saja,  Najib Razak sudah mendapat tiga dorongan yang boleh menyejukkan hatinya untuk terus bertakhta di Seri Perdana.
Mula-mula oleh media antarabangsa.

Kemudian oleh seorang penganalisis dalam negara.

Terbaru pula oleh seorang pakar ekonomi.

Lalu, tunggu apa lagi Najib?

Bubarlah Parlimen dengan segera!

Berani?? (SH 16/01/2017).

281 comments:

  1. hahahahaha ..... terbaik tuan budin. harap APRIL ni lah, seperti kata Prof. Jomo.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya....manusia boleh merancang dan berusaha, ALLAH yang tentukan.
      Kita pun mesti berusaha untuk selamatkan negara kita, biarlah takdir yg menentukan siapa yg akan memimpin kita.

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    6. Ni apahal melarat psl tuhan plk ni?

      Delete
    7. Ni apahal melarat psl tuhan plk ni?

      Delete
    8. suka hati tuhan akulah, semua ini ketentuan tuhan , siapa kau yang nak menghalang ....

      Delete
    9. Trick basi dikesan.
      Provoke Jesus vs Allah.
      Diskusi pasal PRU14.
      JingJilatJubboJibbyJahanam dlm status PANIK tahap kejung.
      Suspek punca adunan dedak dicemari. Ini berlaku apabila dedak basi berlauk Taik Low, dicemari nanah Eric Tan. Kincin Lobai pis pun mungkin punca.

      Delete
    10. Shalom my friend .... :)

      Delete
  2. seperti kata ds rosmah, ds najib adalah seorang yang penyabar ..... tahulah dia bila nak panggil pilihanraya .... dia masih lagi sedih dengan pemergian tun madey yang telah meniggalkan parti keramat orang melayu dan mamak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apalah semak sangat fikiran orang-orang Melayu khususnya di Malaysia ini,,seolah-olah mempertuhankan Najib,banyak lagi Peminpin-Peminpin yang jauh lebih baik dan tidak rasuah untuk menggantikan beliau.It is not end of the world after all.....!!

      Delete
    2. anon 09.09,
      Hang silap penyamun dan perompak harta negara tu bukan sedih dekat tun Mdey...depa sedih sebab nak menyamun hanya tinggal lagi satu setengah tahun ja. Hang anon 9.09 pi jilat la juboq depa dua ekoq tu bagi semangat sikit.

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  3. DS Najib bukan seorang yang gopoh, dia sangat bijak dan berpengalaman luas didalam bidang politik, tahulah dia bila nak buat pilihanraya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 09.12,
      Salah tu pengalaman memimpin kerajaan kleptrocracy,yang sapu wang terbesar didunia.

      Delete
    2. 10.14, tipu, suka cakap bohong macam arwah tun madey .... :)

      Delete
    3. Anon 10.37 kalau najib dan rosmah dah jadi arwah, saya akan kencing kat kubur depa.

      Delete
    4. kaum keling memang suka kencing kat kubor orang! saya dan kawan2 pula akan menyirami whisky dan brandy kegemaran ARWAH tun madey diatas pusara beliau. harap maklum

      Delete
  4. Tak perlu gopoh...ramai dah puji BN. Tau tak maksud backhand compliments? Spore lagi suka kalu BN kekal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Brilliant!!!! ...... Setuju Sangat.

      Delete
    2. Anak ayam togel dah mulai lepas sarang.....ibu ayam pi mana?,,,,bapak ayam kena penyakit kah?....kesian anak anak ayam baru kenal dunia..

      Delete
    3. 10:17, ayah kau dulu BAPAK AYAM kat lorog hj tain ke? hahahahahahha......HAHAHAHAHAHA

      Delete
  5. Ye ye Hilary Clinton AKAN menang bergaya kalahkan Trump. ABC Survey, DEF Newspaper, GHI TV, JKL Financial Times PREDICTED Hilary as the first woman president of USA......

    Ooooops....We hereby declare Donald Trump as the new President of USA.....:(:(:((:(:(

    Miracles do happen with Allah's Kun Fa Ya Kuun

    ReplyDelete
    Replies
    1. ISIM? hahahaha

      Delete
    2. what is ISIM?

      Delete
    3. hahahahaha.......HAHAHAHAHAHA

      Delete
  6. DAULAT TUANKU!

    http://www.thestar.com.my/news/nation/2017/01/16/political-spin-angers-sultan-johor-ruler-slams-dr-m-over-chinese-investment-comments/

    Johor Ruler slams Dr M over Chinese investment comments

    ReplyDelete
    Replies
    1. Was not arrogance and ignorance the cause of Malacca's downfall? Do we ever learn past lessons? Are malays born with low IQs?????

      Just wonder

      Delete
    2. Daulat Tuanku .... TERBAIK!

      Delete
  7. “I feel sad for him because he had to lower himself to this point. It is okay to disagree but please do not concoct things."

    --Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Was not arrogance and ignorance the cause of Malacca's downfall? Do we ever learn past lessons? Are malays born with low IQs?????

      Just wonder

      Delete
    2. Daulat Tuanku .... TERBAIK!

      Delete
  8. “He used to hate western press but now he is quoting everything from the western press. He has forgotten many things he has done,”

    --Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Was not arrogance and ignorance the cause of Malacca's downfall? Do we ever learn past lessons? Are malays born with low IQs?????

      Just wonder

      Delete
    2. Daulat Tuanku .... TERBAIK!

      Delete
    3. Teringat Peristiwa Prebet Adam.

      Delete
    4. tahukah saudara Prebet Adam telah menukar jantina? mamak memang mudah lupa!

      Delete
  9. “Dr Mahathir and his allies are only talking negative things, most of which are a figment of his imagination and evil thoughts.

    --Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Was not arrogance and ignorance the cause of Malacca's downfall? Do we ever learn past lessons? Are malays born with low IQs?????

      Just wonder

      Delete
    2. Daulat Tuanku .... TERBAIK!

      Delete
    3. anon 9.32,
      Kau tak ada idea sendiri ka asyik asyik sultan iskandar lebih baik kau pi tidoq menyemak ja.

      Delete
    4. 10.19 oi bodoh, mak kau pun mesti bodoh, keling bahasa malaysia pun fail.


      --

      SULTAN IBRAHIM

      Delete
    5. 10.19 suka hati dia lah, apa masalah anda? anyway get your facts right, it is Sultan Ibrahim.

      Delete
    6. Sultan Johor boleh komen sape saja, sukahati dia lah. Yg penting kita undi ABU!

      Delete
    7. lebih penting kita undi BN!

      Delete
  10. Rakyat dah pun putuskan samaada nak undi parti pemerentah atau pembangkang. Apa kejayaan yang jelas dan nyata untuk bolihkan Najib menang. Pergolakkan yang berlaku sekarang adalah cukup sukar untuk dapatkan tarikh sesuai untuk adakan PRU14 . Cukup ramai rakyat tersinggung apabila berbagai kutukan dilemparkan kepada TDM kerana orang yang mengutuk itu adalah orang yang sama mencium tanganTDM semasa dia tu PM. Ini bukan budaya melayu.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahahaha ..... itu kau doh bukan rakyat lain, rata2 masih sokong BN, anyway terbaik dari Sultan Ibrahim, HIDUP JOHOR, HIDUP UMNO!!!!!

      Delete
    2. Kalau ahli PPBM doa hidup Umno, Allah akan balas 10 kali ganda hidup PPBM!

      Delete
    3. kalau ahli UMNO doa hidup UMNO, Allah dan Jesus akan jatuhkan bala 10 kali ganda berat kepada PPBM!

      Delete
  11. AMPUN TUANKU ......

    Sultan Ibrahim throws former premier a challenge

    http://www.thestar.com.my/news/nation/2017/01/16/sultan-ibrahim-throws-former-premier-a-challenge/

    ReplyDelete
  12. “If investors wish to pump money into Johor Baru, do we say ‘no, no, if you are from China, you cannot come’."

    --Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar

    “Is there such logic? Anyone in their right mind knows that Chinese investors are among the richest and most influential now."

    --Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar

    “So why should there be a pro­blem? I welcome all investors,”

    --Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 9.45,
      Invester kepala toya hang Anon 9.45 kita nak investor beli tanah dan harta kepunyaan tanah resap melayu dan tanah orang tempatan kita nak investor perusahaan yang buat banyak perkerjaan pada orang tempatan ini jual masa depan negara ..bangang anon 09.45

      Delete
    2. tu sultan johor yang kata!

      tuan budin harap padam komen anon BODOH ni

      Delete
    3. anon 10.11,
      Kau dak teloq ke asyik guna nama sultan guna la idea sendiri kalau nak debat lebih baik gi mampos kalau takut.

      Delete
    4. 10,23, suka hati aku lah, jeoulous plak..... hahahhaha..... BANGSAT punya melayu!

      Delete
    5. anon 10.11, nampaknya ramai yang kepanasan dengan posting hang. terbaik.

      Delete
  13. Replies
    1. Jangan di layan..biar dia syok sendiri..lama nanti diam lah tu..

      Delete
    2. 11.12 memang syiok tengok hang kepanasan .... hahahaha

      Delete
  14. “Dr Mahathir thinks it is easy to play up race because these investors happen to be from China.

    “This is utterly disgusting,”

    --Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuanku, semua Tanah reserve MELAYU DI JB tinggal 30-35 tahun saja. Kenapa tak diubah status kepada FREEHOLD....????

      BANGSAt JOHOR

      Delete
    2. hahahaha, apa merapu KELING sekor ni....hahahaha

      Delete
  15. You know why Indians and chinese are smarter than Malays in Malaysia?

    Self explanatory

    ReplyDelete
    Replies
    1. What are you insinuating? you are a KELING? Tuan Budin saya akan hantar komen anon 09:48 kepada PDRM sekarang, harap Tuan Budin beri kerjasama.

      Terimakasih.

      Delete
    2. 0950,

      Terasa?

      Delete


    3. Sebab India tidak pernah dijajah oleh Barat


      Delete
    4. Anon 09:57,

      Buta sejarah ke atau cuba memberi komen sinis?

      Delete
    5. 9.56, dah rasa pun bini kau doh. :)

      Delete
    6. 9.56 anda KELING? maaf kalau terasa juga. :)

      Delete
    7. the truth hurts but they choose to continue to be arrogant and ignorant

      Delete
    8. 0950,

      and memilih realiti atau fantasi, fakta atau auta dan benar atau palsu....tak salah, itu hak anda...

      hak rakyat malaysia yang lain pun ada

      Delete
    9. The KELINGS are ignorant people.

      Delete
    10. 10.19, siapa kata tak ada? hahahaha, akal keling kuat siot, lidah bercabang!

      Delete
  16. “As custodian of my people, I know what is best for Johoreans,”

    --Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar

    ReplyDelete
  17. Now i understand why saadon zubir failed to get sinai airprt to compete with singapore.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Patutlah ramai kedai makan mamak di malaysia

      Delete
    2. 9.52 banyak bukan ramai kedai, cakap pun macam keling. :)

      Delete
  18. 9.52 banyak bukan ramai kedai, cakap pun macam keling. :)

    ReplyDelete
  19. “Dr Mahathir thinks it is easy to play up race because these investors happen to be from China.

    “This is utterly disgusting,”

    --Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar

    ReplyDelete
  20. BETUL kata Gerakan,

    ni lah produk2 sekolah agama ....

    Malaysian militants killed in Syria airstrike

    http://www.thestar.com.my/news/nation/2017/01/16/msian-militants-killed-in-syria-airstrike-of-the-three-men-who-died-one-had-threatened-attacks-again/

    1. Zainuri Kamaruddin
    2. Ahmad Asyraf Arbee
    3. Ahmad Jamal Arbee
    4. Sazrizal Mohd Sofian Tahyalan

    ReplyDelete
    Replies



    1. Cina yang masuk hutan melawan kerajaan produk sekolah mana??


      Delete
    2. cina tak sekolah bodoh .... malang sungguh melayu malas macam kau! berangan nak masuk syurga arab padang pasir. hahahahaha

      Delete
  21. “Dr Mahathir and his allies are only talking negative things, most of which are a figment of his imagination and evil thoughts.

    --Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teringat kisah Sultan Mahmud mangkat di julang.

      Delete
    2. citer dongeng memang kesukaan melayu bodoh dan merempat!

      Delete
    3. Kisah terbaru, ARWAH Tun Mamak mangkat berguling .....hahahaha

      Delete
  22. EVIL DR. MAMAK! ..... :)

    ReplyDelete
  23. anon 9:58, ni semua idea si ts mahyudin kaki betina lah, memperkasakan Islam konon, punyalah bodoh mamat ni. masih teringin nak jadi pm malaysia!

    ReplyDelete
  24. “He used to hate western press but now he is quoting everything from the western press. He has forgotten many things he has done,”

    --Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar

    ReplyDelete
  25. MAMAK MUDAH LUPA! :)

    ReplyDelete
  26. Bring it on! The sooner the better. Saya dah bosan dgn sandiwara ahli2 politik Msia, dua2 belah x boleh pakai tapi kita masih terpaksa memilih salah satu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tepat Sekali .... macam mana pun BN akan memang juga. HIDUP BN, HIDUP UMNO, HIDUP JOHOR, DAULAT TUANKU.

      Delete
  27. Soalan tuan Budin mudah ja ada berani ka pak Ajib?

    Jawapannya pun mudah ja 'mana dia ada berani dia akan drag habis2an, dam barangkali akan gunakan MKN juga untuk kekal berkuasa'.

    Kot mana pun di akhirnya ia akan tetap tumbang juga.

    Masa sedang berjalan. Tik tok tik tok..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tik tok tik tok ..... masa kemenangan BESAR BN makin hampir nampaknya ..... Tik tok tik tok ....DONGGGGGGGGGGG. :)

      Delete
    2. Kalau Najib declare state emergency, confirm BN menang.

      Delete
  28. hahahahaha, john DOL dengan ulasan bangang nya telah kembali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora amat takut bila terbayangkan tumbangnya Najib.

      Sepanjang bekerja ia tahu menjadi cyberterompah upahan untuk segenggam dedak. Melompat2 tuan dedak sehingga akhirnya bertuan dedakkan Najib.

      Kalau Najib jatuh kena cari kerja lain lah pulak.

      Delete
    2. john DOL yang suka pakai spender buatan china masih mengeluarkan komen2 bangang KCX terlebih ..

      Delete
  29. “Dr Mahathir and his allies are only talking negative things, most of which are a figment of his imagination and evil thoughts.

    --Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar

    ReplyDelete
  30. EVIL DR. MAMAK! ..... :)

    ReplyDelete
  31. “He used to hate western press but now he is quoting everything from the western press. He has forgotten many things he has done,”

    --Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar

    ReplyDelete
  32. MAMAK MUDAH LUPA! :)

    ReplyDelete
  33. “As custodian of my people, I know what is best for Johoreans,”

    --Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar

    ReplyDelete
  34. DAULAT TUANKU!!!!


    HIDUP UMNO !!! HIDUP JOHOR !!!

    ReplyDelete
  35. HIDUP RAKYAT MALAYSIA

    ReplyDelete
  36. HIDUP RAKYAT MALAYSIA SELAIN KAUM MAMAK KUTTY. :)

    ReplyDelete
  37. Benar kah siasatan scandle Jab.Air Sabah telah di NFA kan oleh SPRM atas alasan tiada unsur rasuah dan diluar bidang kuasa SPRM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 10.28,

      Kalau selalu cakap bohong lama lama jai pencuri!!!!

      Delete
    2. 10.31,

      kalau selalu tipu lama lama boleh jadi cacai arwah tun madey kutty

      Delete
    3. bila tun madey jadi arwah? mungkin anon 10.43 dpt berita dari tv3 suku.

      Delete
    4. dah lama doh, BODOH punya cai mamak! :)

      Delete
  38. Dr M has gone too far, says Johor sultan

    Read more: https://www.malaysiakini.com/news/369358#ixzz4Vt6K579w

    ReplyDelete
  39. diharap bekas penyokong2 tegar UMNGOK kaum mamak kutty memberi peluang ARWAH TUN MADEY untuk pergi meninggalkan dunia ini dengan aman, harap maklum. kesian dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mengapa takut dengan eeorang tua yang kalau dicampak gelas kaca pun tak pecah?

      sense of false security? founded fear? widespread evidences? alarm triggered?????

      Delete
    2. lah siapa pulak yang takut? apa punya bodoh kau ni. anyway kami tetap kesian kat arwah tun madey, beri lah masa dia berehat sebelum didatangi malikal maut yang bengis dan ganas itu....

      Delete
    3. Tak payah nak layan..bak kata Mahathir ..dedak tu makanan binatang...inilah jafi nya..bangang bertingkek tingkek..hahaha

      Delete
    4. arwak tun madey kutty dan keluarga lebih hina dari binatang?

      Delete
  40. Apa hukumnya memanggil sesaorang itu Arwah sedangkan dia masih bernafas sebagai hamba Allah? Mana harussaini, shukri dan rahman....boleh bagi fatwa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. good one.....dapat haji 1MDB

      Delete
    3. sedih kami mengenangkan nasib ARWAH tun madey yang diperguakan oleh anasir-anasir jahat ejen ds anuar al juburit ...

      Delete
    4. haji 1MDB membolehkan seseorang ity masyukkk syurga arab padang pasir teratas, haji termakhbur sekali didonia....

      Delete
    5. sedih rakyat malaysia ditunggangi jho low sehingga berhutang dan dibayar oleh anak cucu cicit kita

      :(

      Delete
    6. kenapa sedih, orang melayu memang suka dibontot oleh taukeh cina dari dulu lagi, tak caya tanya bapak hang .... CEMERLANG!

      Delete
  41. “Dr Mahathir and his allies are only talking negative things, most of which are a figment of his imagination and evil thoughts.

    --Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar

    ReplyDelete
    Replies
    1. sapa berfantasi, berauta dan berkepalsuan.....?

      Delete
    2. siapa lagi kalau bukan ARWAH tun madey kutty anak beranak! :)

      Delete
    3. 10.53

      Moga Allah balas "jasa" mu sekadar segera...aamiin

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. aduh, tidak dapat ku tahan balasan ini, ohhhhh .... syukur, dapat juga aku mengeluarkan kentu ku setelahn meneran lebih sejam ....

      Delete
    6. Sesungguhnya nabi isa alai hissalam wajib dipercayai oleh kita orang islam (anda saya tak tahu muslimkah?) sebagai nabi bukah tuhan. Allah maha mengetahui dan berkuasa

      Delete
    7. 10.56, tuhan tak terima doa orang munafik!

      Delete
    8. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    9. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    10. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  42. “He used to hate western press but now he is quoting everything from the western press. He has forgotten many things he has done,”

    --Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar

    ReplyDelete
  43. Ada Royal Commission of Inquiry kah?

    ReplyDelete
  44. Dr M has gone too far, says Johor sultan

    Read more: https://www.malaysiakini.com/news/369358#ixzz4Vt6K579w

    ReplyDelete
  45. Yang tanya tu baru tahun keberapa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. darjah tiga

      Delete
    2. bukan tanya.....kata:)

      Delete
    3. betul lah anon 11.03 tu, tanya, sebab ada tanda soal doh! :)

      Delete
    4. PHD vs darjah 3?

      baru saya faham sapa itu melayu

      Delete
    5. 11.18 it shows, you must be a melayu too. :)

      Delete
    6. PhD bukan PHD .... :)

      Delete
  46. Dulu pun kata Brexit tak mungkin berlaku....sekarang apa jadi? PM Uk sampai kena letak jawatan. Manusia merancang....Allah yg menentukan

    ReplyDelete
  47. ini dinamakan perang saraf saat pru,..biasakan banyak menyokong dan memuja org yg kita nak jatuhkan,..lagi byk lagi bagus,..nanti secara x langsung rakyat akn byk tahu perangai mereka bila dipuja..akhir skali syok sendiri merasa kuat..akhirnya jatuh menjunamlah lah mereka ni, ..kesimpulannya org yg kena puja ni akn lebih takut saat pru sebapnya mereka dah tahu siapa yang kena..dlm tangan mereka hanya buah dadu 6 shj..

    ReplyDelete
    Replies
    1. analisis tahap gampang! :)

      Delete
    2. Macam zaman pak lah dulu...asyik dok puji dia, 6 negeri tumbang...

      Delete
    3. pak lah pilihan ARWAH tun madey dan TS mahyuddin kaki betina pun pilihan ARWAH...... hahahahaha

      Delete
  48. Apa hal seorng cacai najib masuk...copy paste aje ni....jangan la tunjuk bangang sangat atau jakun tak pernah guna internat....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau ni cacai tun madey? :)

      Delete
    2. suka hati dia lah, ada tuan budin mintak kau adminkan blog dia ni ke?

      Delete
  49. Takutnyaaaaaa....

    ReplyDelete
    Replies
    1. melayu bangsat macam kau memang penakut, kote pun kecik ....

      Delete
  50. PRU hanya akan diadakan bila PAS sudah diikat kakinya ...selagi PAS masih ding dong ding dong Najib tak kan berani....

    ReplyDelete
  51. 11.10 melayu? bukan kena letak jawatan bodoh, dia resigned! ramai yang kata Brexit akan berlaku, kau je tak cukup membaca ....

    ReplyDelete
  52. Assalamu'alaikum YDPA, DYMM Sultan Selangor dan TYT P.Pinang

    ReplyDelete
    Replies
    1. m'salam daun keladi....

      Delete
  53. Korang nak kutuk Tun M atau hina dia, aku tetap sokong dan pangkah bersatu.

    ReplyDelete
  54. ok, teruskan, arwah tun madey memerluka undi anda, kesian dia sikit je yang menyokong....

    ReplyDelete
    Replies
    1. 11.27,

      anda betul....yang hadir malam tu hannya ada 50 orang. Kesian.....najib ramai lagi 200 orang termasuk security, waiters dan bodyguards

      Delete
    2. taklah lima puluh ribu doh dapat masuk stadium yang kapasiti maksimum 13 ribu tu .... hahahahaha

      Delete
  55. Korang nak kutuk DS N atau hina dia, aku tetap sokong dan pangkah umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku pangkah jho low, yak, yeo, yvonne, jens, khadem. alhussainy, patrick mahoney, obaid. prince turki

      Delete
    2. syabas! anda seorang melayu yang berwawasan!!!

      Delete
    3. Anon 11.28 ni mesti setimbun dapat dedak.

      Delete
    4. tak setengah je gua dapat, setengah lagi gua bagi kat bini lu lepas dia kasi gua taruh di malam tadi! harap bersabar ....

      Delete
  56. 11.31
    Respond ko copy paste mcm parrot menunjukkan kerisauan dan kegelisahan atas kebangkitan Tun dan Bersatu. Komentar blog ni tak hingin pun jengah blog pro umnu.
    Jangan tunjuk sangat ketakutan ko.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sorry bukan 11.31. Untuk 11.28.

      Delete
    2. sorry komen anda tidak diterima .... hahahahaha

      Delete
  57. telah muncul kaum kafir harbi di dalam ruangan komen yg mula secara terang "berpura-pura" menyokong UMNO dan menghinakan akidah sebagai Muslim tuan2 politik yg sering berkhianat (Pakatan Harapan plus PPBM).

    lalu golongan yang jahil lagi menyombong diri yg menumpahkan segala sifat taasubnya kepada Pakatan Harapan plus PPBM akan terus menjadi semakin "bersemangat" untuk menumbangkan UMNO lantaran akidahnya sebagai muslim difitnah dan dihinakan oleh kaum kafir harbi yg berpura-pura "menyokong" UMNO.

    Malang sungguh keadaan kamu wahai golongan yg jahil lagi menyombong diri terus diperbodohkan oleh kaum kafir - mengapa membuang masa berhujah dan mengikut jejak langkah kaum kafir dengan menghinakan kembali agama anutan mereka ? Apakah Islam itu sama tarafnya dengan kepercayaan puak kafir itu ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau tu yg jahil, baca omputih tak tau tapi nak memandai kes spore. Pi ambik kelas tuition english dulu.

      Delete
    2. Sudah la sahabat,ilmu anda lemah, anda tiada daya saing untuk berbahas secara ilmiah.

      Delete
    3. hahahaha, mengelupur namapak! hahahahahaha .... panas? hahahahhaa

      Delete
    4. You are incapable of engaging yourself in an intellectual discourse. Just admit it, and do yourself a great favor, please take corrective action(s) to educate yourself. Tq.

      Delete
    5. ok lah, i admit, you and IDIOT! hahahahaha

      ps: Being an asshole is like being an alcoholic

      Delete
  58. Camana Macai Ah Jib Gor boleh menyemak dalam ni
    hampeh tul

    #hidupTunM
    #HidupBersatu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sorang jerrr macai umno buat taik kat sini, tulis banyak2 nak tunjuk ramai. Hakikatnya. .walau seribu orang pun, satu pun tak berani jawab kes di spore.

      Delete
    2. Betul kata KD...madey is dominating the news...not bad for someone who baling gelas pun tak pecah. Dia bercakap utk rakyat, so orang pun sokong la. #HidupBersatu

      Delete
    3. ARWAH tun madey akan menghembuskan nafasnya yang terakhir tidak lama lagi?

      Delete
  59. Bubar jangan tak bubar...jangan asyik cakap berdegar degar...kalo benar boleh menang besar bagai dikata, cepat cepat le wat pilihan raya...tak sabar pulak rasanya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahaha....sila kawal emosi anda.

      Delete
  60. Komunis itu taghut Dan assobiyyah. Mereka2 yg bersekongkol dgn puak tu telah jatuh kapir ya kapir.. Lobai2 kata klu Kita bunuh mereka dapat pahala dan jika Kita terbunuh dlm memerangi mereka dapat jannah... Ayuh Kita perang dgn puak taghut INI..hidup ATM Dan pdrm..demi Malaysia... Siap!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahha, pil sudah makan? hahahahaha....kurangkan histeria! ...... hahahaha

      Delete
  61. saya percaya najib amat terhimpit n terdesak sekarang.

    mat salleh kata 'catch 22 situation'- apa dia rancang nak buat semua nya serba tak kena.

    olih demikian dia sedang menunggu 'kuasa ghaib' utk menylamatkan keadaan.

    mungkin kah ia nya dtg dari looney trump yg akan menyelamatkan 'favorite' PM nya drpd DOJ ? kita tunggu n lihat saja.

    apa pun saya percaya bahawa rosmah dgn 'penasihat2' nya akan memainkan peranan utama utk menentukan waktu yg tepat bagi mengadakan PRU14. jika tarikh tidak dpt d tentukan, maka jgn terkejut jika akta MKN akan d gunakan.

    kpd pasangan klepet ini hanya ada 3 kesudahan - UMNO/BN kekal berkuasa ; menjadi 'pelarian' atau menginap d hotel 'califonia'(lokap).

    'sengketa' baginda sultan Johor dgn tun m akan lebih jelas apabila kita mendpt respon drpd tun.(jika tun memilih utk membalas).

    akhir nya biarlah rakyat Johor sendiri yg menilai nya.

    jika mereka memilih utk bersama sama dgn pangkatan harapan dgn PPBM dlm PRU 14 kelak, maka ia nya adalah satu tanda bagi menunjuk kan siapa d antara kedua mereka ini yg bercakap bagi pihak mereka.

    mungkin kah UMNO/BN akan tumbang d johor? hanya masa akan menentukan nya.(saya percaya semua sudah nampak hubung kait nya (correlation).

    wallahu 'alam.

    ReplyDelete
  62. walaupun ada beberapa perkara kecil yang betul tetapi secara jujur saya berpendapat kurang tepat pandangan abang rahman jpc.

    ReplyDelete
  63. JemaahJemuanJingJilatJubboJibbyJahanam dh dlm keadaan Panik Tahap kejung.
    Mcm2 trick keluar ganggu ruang komen blog budin.
    Perang saraf dangkal pun keluar.
    Jomo pun kasi telan dedak basi khah taik low perisa nanah eric tan. Modal basi jesus vs Allah pun kekuar balik.
    Kincin lobai Pis pun ditambah cuka.
    Wak Johid pun pergi belajar mcm mana komunis sekat kebebasan, media dh ala korea utara. Tibet, Xinjiang, done..next Nanyang. Jing bingai asyik jual gadai...melayu UMNuPis pakat jadi Mekayu Selam.
    Didoakan Cucu bakal kencing diatas kubur puam jahiliah mekayu bangang ini. Ya Allah perkenankan lah .Aamin.

    ReplyDelete
  64. http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2017/01/16/racial-politics-not-welcome-in-johor-ruler-warns-mahathir/

    Racial politics not welcome in Johor, ruler warns Mahathir

    ReplyDelete
  65. MAMAK memang RACIST! ARWAH tun madey itu pasti MAMAK!

    ReplyDelete
  66. Sultan Johor bidas ARWAH tun madey

    http://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2017/01/16/sultan-johor-bidas-dr-mahathir/

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...