Sunday, 29 January 2017

LAGI DIUNGKIT KES2 LAMA ERA TUN MAHATHIR, LAGI KUAT INGATAN PENGUNDI KEPADA 1MDB


Selepas isu BMF dilihat tidak bermanfaat dan seolah-olah menikam diri sendiri, pasukan media dan laskar maya Najib Razak cuba pula menimbulkan kembali isu kerugian AS$10 bilion dalam urusniaga forex oleh Bank Negara ketika era Tun Mahathir Mohamad dahulu.

Abdul Murad Khalid, bekas Penolong Gabenor Bank Negara yang sudah lama tenggelam dan dilupakan, akhirnya dibawa kembali untuk ditemubual oleh media arus perdana untuk bercakap mengenai kerugian tersebut.

Beliau malah meminta suatu penyiasatan mengenai kerugian itu dibuka semula dan sedia membantu jika dipanggil memberi keterangan.

Jika kita masih ingat, Abdul Murad inilah juga yang sebelum ini pernah mendakwa Anwar Ibrahim mengawal dana berjumlah RM3 bilion untuk diagih-agihkan kepada rakan-rakan rapatnya ketika menjadi Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan dahulu.

Bagaimanapun, tiada apa-apa yang dapat dibuktikan mengenai dakwan tersebut, sebaliknya pada tahun 2000, Abdul Murad yang dihukum denda RM500 ribu atau penjara enam bulan setelah mengaku bersalah atas tuduhan gagal mengisytiharkan saham dan 51 hartanah bernilai RM24 juta.

Tujuan menimbulkan kembali isu-isu lama ini tidak lain ialah untuk menyerang dan melemahkan Tun Mahathir  kerana semuanya berlaku ketika era kepimpinannya?
Apakah bermanfaat bagi pasukan media Najib menimbulkan kembali isu-isu lama itu dan selepas ini berapa banyak lagi kes lama akan terus diungkit?

Memang benar isu BMF dan kerugian urusniaga forex berlaku ketika era kepimpinan Tun Mahathir, tetapi harus diingat bahawa ketika itu beliau tidak menjadi Menteri Kewangan. Bahkan dalam semua yang berlaku itu tiada dakwaan kemasukan beribu-ribu juta wang ke dalam akaun peribadinya.

Ia lebih merupakan urusniaga yang rugi, bukan berlakunya sebarang kejadian curi. Malah dalam kes BMF, beberapa tindakan telah pun diambil, termasuk kertas putih dan hukuman penjara terhadap mereka yang terlibat, manakala dalam urusniaga forex pula, ia segera dihentikan selepas kerugian besar disedari.

Sudah tentu ia berbeza dengan 1MDB. Bukan saja Najib sebagai Perdana Menteri, tetapi juga menjadi Menteri Kewangan dan Pengerusi Lembaga Penasihat dalam waktu yang sama. Sebagai Pengerusi Lembaga Penasihat 1MDB pula, tandatangan Najib diwajibkan bagi sebarang urusniaga pelaburan dan komitmen kewangan sebagaimana yang tertulis dalam Artikel 117 M & A syarikat pelaburan tersebut.

Tiada sesiapa dihukum berkaitan 1MDB di dalam negara, meskipun di di luar negara banyak tindakan sudah cukup memalukan kita, bahkan Laporan Audit tidak boleh dibaca oleh sesiapa kerana diletakkan di bawah OSA.

Di dalam akaun peribadi Najib pula diakui ada wang RM2,600 juta yang sehingga ini jika kita imbas kembali, semua jawapannya berbeza-beza dan tidak pernah sama.

Oleh itu, jika pasukan media Najib merasakan dengan menimbulkan isu-isu lama itu mampu melemahkan Tun Mahathir dan memesongkan kepercayaan rakyat untuk menyokongnya, ia adalah suatu kesilapan besar. 

Semakin banyak isu-isu lama dibangkitkan, ia hanya menyebabkan ingatan orangramai terhadap skandal 1MDB semakin kuat melekat di fikiran mereka.

Kenyataan Najib yang cuba berlagak suci dengan memandang serius berhubung kerugian urusniaga forex itu, sambil mahu meminta laporan daripada Bank Negara mengenainya, di merata-rata tempat hanya menjadi bahan ketawa ramai saja.

Rata-rata menempelak kembali, jika Najib ingin memandang serius terhadap apa yang berlaku dalam negara, skandal 1MDB jauh lebih mustahak dan perlu diselesaikan dengan segera.

Lagi pun, ketika berlakunya isu kerugian urusniaga forex itu dan Najib berada dalam kabinet, tetapi apa yang dilakukannya?

Pernahkah beliau bersuara, memberi pandangan dan menegur apa-apa?

Secara umumnya, Najib mesti sedar kelemahan dan kerosakan yang diakibatkan oleh dirinya sudah terlalu parah dan mustahil untuk dipulihkan kembali. 

Jika pun beliau mampu menutupnya ketika berkuasa sekarang, ia akan lebih membusuk bila kuasa tiada lagi dalam genggamannya nanti. 

Kiranya BN dapat ditewaskan, kerajaan baru pasti akan menyelongkar skandal 1MDB itu secara habis-habisan, manakala pengganti Najib daripada UMNO pula tidak mustahil akan menjadikannya sebagai senjata untuk menunjukkan ketelusan dan bertujuan mengembalikan sokongan. Akhirnya, Najib tetap menjadi mangsa atau dimangsakan.

Hakikatnya, tidak mungkin untuk Najib melepaskan dirinya 100 peratus daripada kebusukan 1MDB. Keluarga, anak-anak dan cucunya pasti akan menerima bahana di masa akan datang, kecuali beliau segera mengarahkan pasukan media dan laskar maya 6.6 peratusnya berhenti mengungkit cerita-cerita lama dan memberi tumpuan untuk menyelesaikan sepenuhnya isu 1MDB yang jauh lebih merbahaya kepada warisan dan nama baik keluarganya. (SH 29/01/2017).

261 comments:

  1. PAS pun sama.Menyarankan supaya Tun disiasat diatas skandal BMF.

    Tapi bila kes 1MDB diam membisu.
    Minta maaf kalau kata PAS pun dapat dedak.Kawin terus la dgn UMNO tu yang dulu dituduh kafir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Era hadi tak sama dgn era arwah tuan guru nik Aziz. Kita tengok sikap dia, mgkn dia pernah pegang kuasa jd mb sekejap.. Kdg2 mabuk kuasa ni lain mcm sikit.

      Delete
    2. Rakyat tetap tak percayakan Umno Walau apa pun alasan mereka berikan,cukup lama kami bersabar.....!!! Something has to be done to saves this country from corruption government........!!

      Delete
    3. Pas kan dah nak kwin dgn umno...dulu umno non,,skarang dah mengucap syahadah...

      Delete
    4. Jgn ungkit sahaja. Bukalah kes ni balik untuk siasatan semula.

      Najibkan PM. Kuasa ada ditangan dia.Jadi dia nak takut apa.

      Bukankah TV3 suku yg terlebih dahulu mainkan issue ini? Jadi mesti telah mendapat kebenaran najib.

      Silalah bagi nyawa semula kepada saksi saksi penting yg telahpun meninggal dunia.

      Buat apa nak tanam kebencian terhadap Tun Mahathir dihati rakyat. Bukankah najib pun telah bersama umno ketika itu dan menjawat jawatan menteri atau MB pahang.

      Nak tunggu apa najib??????

      Delete
    5. Senang saja, kita cek tengok bila syarikat yg 488 mula aktif dan relates tengok dg kerugian berpuluh2 billion, kemudian baru boleh satu keputusan yg adil kpd semua.

      Delete
    6. Perumpamaan mahathir 1mdb ni mcam babi , babi haram bg umat islam di mna2 sekali pon tp kes 1mdb di singapore dh ramai kena jil dan denda di msia tk de apa2 pon tindakkan jadi maksudnya babi di singapore haram tp babi di msia halal lah ni diakui oleh hj hadi katanya sbb tk de bukti

      Delete
  2. Haha...nak balas dendam..nak mengungkit..???..si NajisBadak nak mengalihkan perhatian..mengapa tak "buka cerita "masa tu juga..cuba buat macam Muhiden..Mukrizz..Shaffie..etc...duit tak da masuk dlm akauan TDM...tapi 2.6B..terang masuk ke akuan ketua lanun....yang terlibat dah disenarai..jow babi..anak badak ketot..(reza)...dll....penafian yang meragukan..ex..cakap duit derma...MOI yang didedahkan..(.NajisBadak..)..dah tahu siapa yg lanun harta..duit...Najisbadak dan yang seangkatan makin busuk...tak dapat tutup..bersihnya NajisBadak cuma pada lidah Apandi Alien..😈😈

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mereka tgh buat filem baru arahan raja Petra, abih semua org di salahkan pasal hal 1mdb,penjahat nya shahrol dgn side kick husni hanadzlah..hero nya Si bijan rupanya dianiaya oleh mereka2 tu...best citer tu bro.. Rugi tak tengok.. Confirm Ada dusyum2 tarian Dan nyayian.. Tp bahasa inggeris.. Subtitle Ada no worry. Lom kuar panggung tv3, mgkn next change kot.

      Delete
    2. πŸ˜‚πŸ˜‚Filem PIRATES OF MALAYSIA ( PM)..Lanun Mempulun..haha

      Delete
    3. "The famous pirates of the 80s"

      Delete
  3. Pas sekarang kamceng umno. 1mdb diam ajer, src diam, ag kena tukar diam, rasuah diam. Kes 30 tahun buka mulut. Bukti yg masih basah dan jelas dipejam mata, bukti yg kabur dan berfosil serta perlu arkeologi diminta ambil tindakan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Manusia jd mabok bila kejar kuasa.. Org mabok, benda btul dia kata tak betul dan sebaliknya.

      Delete

    2. Mabuk kuasa ialah org yg tak ingat mati, dah 90++ pun masih nak berkuasa lagi.

      Delete
    3. hahahahhaha ...... dia mau tongkat langit brader

      Delete
    4. Salam sedara, barang di ingat setiap yg bernyawa pasti merasai mati.. Tun tidak minat kuasa pun. Dia dh pernah berkuasa. Hanya dia tidak mahu negara ini hancur angkara Si durjana..

      Delete
    5. Betul bro,hanya orang tak leh berfikir je yang sanggup melihat negara sendiri hancur.

      Delete
    6. Najib nak berlagak jadi orang suci?
      Poddahhhh. Pigidahhhh

      Delete
    7. tun madey memang ibarat patung kuil hindu yang suci pada penjilat-penjilatnya

      Delete
  4. Salam perjuangan utk partai kawan dan lawan. Saya membesar di masa tun Dr mahathir memerintah.saya anak Si miskin dpt biasiswa kecil persekutuan Dan akhirnya berjaya jejak ke 3 buah universiti. Jika tidak salah org,ketua SPRM skrg Dan Hakim mahkamah tinggi skrg yg di tahun awal 90an hanya DPP mgkn kenal dan ingat saya utk satu kes di utara semananjung. Kes juga besar masa tu.Di zaman tun peluang kerja dan peluang niaga banyak. Krn susun atur ekonomi yg bagus. Saya mmg kuat mencarut sblm tadika lg, sehingga arwah mak cili kan mulut saya. Tp dia ibu yg baik, krn sehingga hujung usia nya tetap ingat kan saya tentang solat. Mereka menghina saya dgn kata saya peon dan duduk ppr, saya terima. Krn saya kenal usul asal saya. Kedua ibubapa mmg asal bagan datoh dan dgn zahid mgkn ada sesudu dua darah warisan sama.tp kami tidak saling kenal mengenali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam bro,teman da agak dah that u r not anybody frm the backstreet.My highest respect to u.

      Delete
    2. Rakyat tetap tak percayakan Umno Walau apa pun alasan mereka berikan,cukup lama kami bersabar.....!!! Something has to be done to saves this country from corruption government........!!

      Delete
    3. Hehe....post sebelum ni saya tulis jika dekat saya dah sampai kat restoren di country home rawang tu...sbb saya tahu anda bukan spt yg anda coretkan.....saya tahu anda ada sesuatu....
      Akhirnya...mana lah pergi puak yg mengeluarkan komen menghina kapcai si peon tu.....
      Tahniah bro,cubaan menarik!
      Salaam perjuangan,Melayu bangsa hebat!!

      Delete
    4. hahahaha, sekejap labu labi sekejap anon sekejap pondan .....

      PONDAN GENG MAMAK MEMANG HEBAT!

      Delete
    5. anyway, labu bila nak call brader tu? hari selesa depan? LOL

      Delete
    6. He he he... patut le miker nyemedang je nyebut buah peliyo ye
      Jangan marah 'aa, teman ni bergugho je

      Delete
    7. Alhamdullilah.. Dialah raja pada hari pembalasan.

      Delete
    8. hahahahaha ..... call jangan tak call

      Delete
    9. Bergembiralah kamu semua untuk sementara waktu sebelum Najib sumbat idola korang ke Sg Buluh

      Delete
  5. Budin,
    Aku dengar Raja petra kamaruddin dah ada di malaysia,najib n rosmah dah ampon sebab dulu kuat serang PM penyamun dgn kes althatunya. Sekarang raja fitnah no 1 ni di beri dedak utk serang Tun M dan pakatan harapan.

    Pasal BMF itu bagi saya Tun M tak buka habis rahsia TG Razaligeh dan Tun Hussien Onn kira baik la tu sebab loan BMF yg di beri kepada Carrian group sebanyak RM 2 billion berlaku pada tahun 1979 ketika tg razaliegh sebagai menteri kewangan dan memegang saham utama dlm BMF sebanyak 25% sebagai menteri kewangan. Tun Hussein PM ketika tu..jadi siasat la kenapa pinjaman boleh diberi kepada syarikat bermasalah ini tumpu ketika syarikat dah lingkup.Tapi Tun M berhati baik dia elak sedaya upaya melibatkan org dah meninggal dunia.

    Pasal Forex yg merugikan kerajaan pada 1993 ..tak payah kalut semua saksi masih hidup..saksi saksi yg main peranan utama sampai kita rugi mereka adalah Anuar Ibrahim, Tun Daim ( menteri kewangan) Gabenor BNM TS Jaafar penasihat dan orang yang paling disyaki md noor yakop dan Tim gabenor BNM datuk murad sendiri. Tak payah nak tekan Tun M nanti kena balik ke muka Najib..apa kata kita desak kes skandal kapal selam scorpioen dibuka semula. Itu belum kes lain lain termasuk 1MDB.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam tuan, jika putrajaya beralih tangan, tuan akan tengok byk episod Si bijan ni keluar tiap malam jam 8 mlm di tv3.. Insyaalah.. Tunggu kata ketua SPRM.

      Delete
    2. .

      Orang yang bijak berpolitik dan yakin, tak guna semua peluru ..

      Mahathir suka menang dengan bergaya !

      Delete
    3. Mgkn tuan ada baca buku tun bertajuk a doctor in the house klu tak silap, Kita dapat selam jiwa dia dan apa yg dia perjuangan.yg penting dedikasi dia pada alif,ba Dan ta..

      Delete
    4. Sokong anon 10:34.

      Siapa pun yg bersalah waj7b diberi hukuman setimpal tidak kira isu lama atau isu baru. Yg salah tetap salah tanpa memilih bulu.

      Apa2 pun yg paling UTAMA ialah siasat 1MDB dulu secara lain sebelum membuka kertas siasatan untuk kes2 yang lain.

      Delete
    5. .

      1MDB sedang sakit tenat.

      BMF sampai sekarang masih hidup.

      Ikut prosedur perubatan tentu lah yang nazak macam 1MDB yang perlu dibawa ke dewan pembedahan.

      Lagipun faktor umur kena ambil kira.

      Delete
    6. 11.56, ya mak kau masih lagi jadi tea lady kat BMF nun! hahahahahaha, BODOH betul

      Delete
  6. Bijak betul sibijan cari salah orang untuk di hebohkan...salah sendiri tak nak hebohkan ker..apa kes 2.6b ngan 42m..jgn alih tiang ler..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam bro.. Beza klu Kita niaga ada hari untung Ada hari rugi begitu lah hal rugi forex bnm. Brg di ingat Kita fight forex utk jaga matawang jgn jatuh, ingat tak dulu 1 USD baru 2.50 dan skrg 4.50..agak2 berapa la bijan belanja rezab Kita utk pertahankan matawang Kita.. Yg itu akan keluar lps putrajaya bertukar tangan Dan tiap mlm di tv3 semua pekung bijan akan keluar..tunggu.

      Delete
    2. peon ppr pondan pun pandai main FOREX doh... HEBAT penjilat mamak tua !!!!!!!!! kalah mantan timbalan gobenor bank negara, si pondan lebih tahu rupanya. siapa kat peon pondan tak ada skill .... LOL

      Delete
    3. 12:55, penjilat najib jangan le menyemak kat sini..

      P/S: Sebelum ko tanya aku keling, aku nak jawab..aku melayu..

      Delete
    4. oi keling mengaku melayu ni bukan blog keling todi bapak hang, ni blog tuan budin, kau lah berambus ...hahahahaha

      Delete
    5. Wooiiii penjilat2 najib. Suruh bos kau orang tu buka balik kes BMF tu.

      Bikin apa bercakap kalau takut.Bukankah di Malaysia hari ini najib yg paling berkuasa?
      Rakyat pun nak tahu juga apa yg sebenarnya yg diungkit najib.

      Delete
    6. pada kaum komen kat sini buang air liur, baik kau pegi jilat je pungkok mamak tua tu....

      Delete
  7. Walau apa lagi isu nak keluar. Walau arahan Reputra K. atau lakonan siapa sekali pun. 11MDB TETAP DIHATIKU.
    Taek Jho Low dan Nanah Eric Tan TRTAP makanan JingJilatJubboJibbyJahanam.
    Minuman juz jampi lobai kincin WalUnta i nu Bghal dapt meningkatkan serangan, TAPI.....
    1MDB TTAATTAPP dihati Rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam perjuangan bro.. Apa pun 1mdb tatap di hati ku Dan hati mu jua.. Insyallah jika putrajaya bertukar tangan, satu2 kes bijan akan terlodeh... Percaya Si Salleh keruak la org pertama yg akan buka mulut.. Tak caya? Tunggu kata ketua SPRM.

      Delete
    2. Bro. Nampak gayanya ketua sprm sekarang ni kena ketis keluar dulu, sebelum apa2 terjadi. Ye ke idok? Kita tunggu....

      Delete
    3. kesian dia kalau kena ketis, terpaksa lah jadi peon dan bawak anak bini duduk kat PPR rawang nun. tak cukup duit boleh lah jadi part-time pondan jual servis ais krim special, azmin mesti suka punya.

      Delete
    4. oh ya hampir terlupa, SALAM PONDAN untuk rakan-rakan seperjuangan geng mamak.

      Delete
    5. Siapa yg pondan? Tun Mahathir atau Najib

      Delete
    6. Pagi tadi adik kandung saya telefon bagi tahu warga Melayu Spura semua kesian & ketawakan Najib & geng2nya yg membangkitkan dongeng lama untuk memburuk-burukkan Tun Mahathir, seolah-olah mereka ketandusan idea untuk menegakkan batang mereka yg memang dah mati pucuk..terutama sekali si Kejora yg sampai kini tidak berani berjumpa saya face to face.

      Delete
    7. MO1 & Jho Low curi duit Negara & Rakyat,,kami tetap tidak menyokong Peminpin jahat dan korup.....!!!

      Delete
    8. orang INDON bukan rakyat Malaysia buk....

      Delete
  8. depa tak pandai banding tahi lebih besar tahi gajah 1MDB dgn tahi lembu BMF, kemudian nak suruh rakyat cerita tahi lembu saja

    ReplyDelete
  9. Tulis panjang sarat copypaste
    Emosi tegang modal dah habis
    BMF Dan Forex mahu dikuis
    Salahkan Tun serangan Portugis!

    Datang sipolan tegas bersuara
    Minta laporan Bank Negara
    2.6 masuk dia buat lupa
    Bikin rakyat tambah membara

    Tahniah kita pada Pak Rahman
    Daerah Pekan dia sebarkan
    Dengan maklumat penuh pengalaman
    Pemimpin klepet Pekan singkirkan

    Labu Labi how're you brother
    Dah tahu peon bukannya dia
    Jangan dilayan ' taikun Saujana'
    Not your standard pedulikan aje

    Kepada semua penentang kebatilan
    Terima kasih teman dan rakan
    Baik lelaki atau pun perempuan
    Demi bangsa, agama dan watan

    Brother John, terbaeklah ASUN
    Pendedak tegar pembela si jibon
    Otak sempit matanya rabun
    Diberi dedak pohonnya rimbun

    As for ASUN we're amazed,
    your idol ousted, where is your place,
    You'ld find yourself struggling through the maze,
    All you fight for,is nothing but a waste..







    ReplyDelete
    Replies
    1. #FanTun_Terbaik

      Delete
    2. prettt .... prettt bunyi mamak naik kapcai
      crettt .... crettt bunyi labu pancut atas fan tun

      Delete
    3. Pantun Pondan Mulut Murai

      waktu senja usah ke laut,
      nanti bekal di makan kera;
      jangan suka membawa mulut,
      cerita sejengkal jadi sedepa.

      Delete
    4. Bravo,bravo fan tun.ada yang berasap telinga...

      Delete
    5. .

      Fan Tun. Nanti nak minta favour dari saudara untuk buat kan pantun nak masuk minang anak lelaki hujung tahun ini.

      Boleh ?

      Special request... Tolong jawab dengan pantun. Hihihi.

      Delete
    6. 11.59 & 21.02 Terbailk bro.... :)

      Delete
    7. geng mamak pondan sudah panas baca pantun ....

      Delete
    8. siapa komen lepas ni memang sah pondan .... LOL

      Delete
    9. .

      Yang sah pondan ialah


      12 42

      12 53

      Yang seperut sepusat dengan 12 15 !

      Delete
    10. Fan Tun dear...

      From far east to futher west
      Your pantuns are still the best...!!

      Your fabulous pantun really makes my life gets going. Thanks a lot, buddy....!!!

      Delete
    11. pondan sama pondan kalau bermadah, cair doh, ok dear .... LOL

      Delete
  10. Lebih baik kau orang semua fikir macam mana nak selamatkan Mahahtir dari di tempatkan di bilik bersebelahan Anwar di Sg Buloh.Menejelang PRU ,banyak lagi kes berkaitan dan Mahathir yg akan di bangkitkan,banyak yg memang mempunyai bukti kukuh.'Orang Lama ' ramai yg tahu benar pasal kes-kes berkaitan,bebudak hingusan memang blure,yg mereka tahu hanya 1MDB,tapi mereka gelap mengenai kes besar yg berkaitan dgn Mahathir dan kroninya.

    DAP dan PKR sudah tak ada selera utk bersama Mahahtir ,keran mereka akan terkait sama sebagai gulungan yg tidak berperinsip jika terus bersam Mahathir .Dulu mereklah yg hentam Mahahtir kiri kana sehingga di gelar Mahafiraun dan Mahazalim mana mungkin mereka boleh bersama Mahahtir lagi bila isu yg menjadai senjata mereka menghentam Mahathir satu ketika dulu mula di bangkitkan kembali,dan kemungkinana besa pula akan di dedah secara terperinci oleh PM Najib dan geng.Memang mampus Mahahthir sekali ni kalau PM Najib berkeras.

    Mungkin sekarang orang rapat dengan Mahahtir beransur-ansur menjauhkan diri kerana takut tersepit sama.Sehingga sekarang tokoh PPBM pun tak berbunyi berkaitan dgn isu ini.Yg masih tak faham betapa beratnya isu ini saja yg masih melalak,seperti kalian semua.Yang bakal merana nanti ialah Mahathir anak beranak.

    Aku memang suka Mahathir kena ,keran sejak zaman Reformasi inilah yg kami perjuangkan segai Reformis tulin,bukan reforbasi al Jubori.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ha ha..jangan berangan le..Tun org yg diberi perhormatan masuk dalam Kaabah oleh Allah..InsyaAllah pengakhiran hidupnya di mulia oleh Allah..

      Delete
    2. Ha ha ha, apa nak heran allah pun tun rasa dia boleh makan.

      Delete
    3. Apa mengarut la ko nie...lagi2 Mahathir tak sudah2. Ada dendam kesumat tak dpt kontrak ke brader? Ke masa apply projek2 pakai kabel tak jalan? Anak apply biasiswa pakai kabel sangkut? Busuk hati sungguh sampai hidup kau nie penuh hasad dgn negarawan yg banyak berjasa mcm Mahathir. Reformasi songsang yg kau dok jaja tu masa zaman2 aku universiti dulu dah banyak dijaja oleh org...masing2 mcm perasan jadi pembela rakyat walhal ok jer masa tu. Sekarang la baru sesuai nak reformasi pon sebab bala yg najib anak beranak dah bawak sampai bersepah2 najis berciciran keliling dunia...menyusahkan rakyat. Menda yg real brader...benar2 terasa bahang dia setiap hari. Apasal tang nie tak nak pulak reformasi? Bingai btol.

      Delete
    4. .

      Apa nak heran. Pak Lebai pun rasa, Allah dia boleh makan.

      Jangan kafir kan orang lain, dia kafir kan jugak.

      Menentukan syurga Allah yang kepunyaan Allah, Pak Lebai letak syarat tambahan.



      Delete
    5. mamak tua setakat lebai, dia kencing kan je, dia tahap perompak nirvana masyukkk kaabah, maksum doh ...

      Delete
    6. mahathir ke mekah tu mabrur ke..mana sumber wangnya ..saja nak tanya..keliru dgn "ulamak" bidan terjun pakatan ni...

      Delete
    7. anon 12.05,

      Aku ni boleh di katakn orang agak lama,menjalankan perniagaan sendiri dari dulu sehingga sekarang,tak pernah minta tolong mana-mana pihak baik dari musuh atau pun kawan.Jalan perniagan secara profesional jatuh bagun atas usah sendiri.Kalau di bandingkan zaman Mahathir 22 tahun dgn masa PM Najib belum sampai 10 tahun ,aku lebih selesa menjalankan perniagaan di zaman PM Najib,kerana ianya memang memang bergantung kepada daya usaha seniri,tak banyak kronisma dan nepotisma yg menjadikan kita keciwa.Walaupun masa PM Najib ekonomi dunia teruk termasukalah US sendiri yg mehadapai bencana kemerosotan akibat 'subprime',PM Najib berjaya memenimumkan impak terhadap ekonomi Malaysia,dan membolehkan ekonomi negara terus berkembang, yg betul betul berusaha boleh terus hidup.

      Kalau nak di kirakan saya tak kesah pun siapa yg akan memerentah kerana saya telah menyusun kehidupan keluarga agar tidak mengharapkan pertolongan sesiap selain Allah.

      Delete
    8. dizaman tun madey ramai melayu dapat jadi peon kat syarikat cina .... ok apa?

      Delete
    9. .

      Najib bergantung pada Jho Low dan Pak Arab ..

      Orang kalau mengharap kepada Allah, dia berkira siapa pemimpin dia? Ketua yang macamana yang di tuntut oleh Islam ? Ini semua kena jawab sekiranya ketua tersebut merosakkan Islam.

      Mungkin saudara tidak ada pemimpin yang saudara kenal rapat.. Sebab itu saudara kata begitu.

      saya ada 4 orang pemimpin yang tertinggi 2 dalam UMNO dan 2 dalam pembangkang. Tapi saya tidak minta pertolongan mereka. Saya tidak suka berhutang budi dengan orang politik.

      Saudara orang yang hanya memjaga perniagaan dan keluarga saudara sahaja, itu sebab saudara tidak peduli orang lain.


      Mungkin saudara tidak membayar cukai ?



      Delete
    10. .

      12 26

      Mahathir pergi Haji yang pasti duit dia sendiri. Sebab dia tahu syarat Haji mabrur.

      Tapi Haji dia mabrur atau tidak itu Allah sahaja yang mengetahuinya.

      Yang di taja dengan duit haram hasil dari pelaburan judi dan transaksi gelap, sah-sah haji tak mabrur.

      Delete
    11. saya bayar zakat ...

      Delete
    12. anon 12.53,

      kerana tak peduli orang lain lah aku bergelumang dgn gerakan reformasi,kerana tak peduli pada orang jugalah aku mengambil pekerja OKU dan mereka mereka yg di tolak utk berkerja di syarikat mega.kerana tak peduli orang jugalah biasanya harga perkhidmatan yg aku berikan lebih murah terutama kepada mereka yg kurang mampu.Aku pun tak membayar 'cukai'seperti kroni Mahathir kecuali GSTyg kena aku bayar kira-kira RM 20,000 setiap 3 bulan.

      Delete
    13. .


      13 07

      Terdedah juga kebaikan tuan.

      Terima kasih. Terima kasih.

      Jangan tangan kiri tahu apa yang tangan kanan bagi.

      Ikhlas . Saya mohon Allah murahkan lagi rezeki tuan.

      Saya mohon maaf.

      Delete
    14. bila hati sudah hitam, lidah bercabang cabang ...

      ikhlas

      Delete
    15. ...dizaman tun madey ramai melayu dapat jadi peon kat syarikat cina .... ok apa?
      -------------------------------------------------
      Ayat atas ada bau hapak busuk yg memang kepunyaaan seekor spesi yg bergelar Kejora Pengecut. Hanya berani sembang sampah, tak berani bersua muka...persis macam si Najib..!!

      Delete
    16. komen anda lah yang paling BUSUK kali ni!

      Delete
    17. Abu Jahal lagi kerap masuk Kaabah, duk dlm syurga ke dia sekarang?

      Delete
  11. Sdr Budin,
    Apa kata "Amanat Hadi Awang" diprint semula banyak2 ( berserta terpampang besar2 mangkok Hadi Awang) dan d edarkan ke seluruh pelusuk bumi malaysia supaya orang UMNO ingat kembali. Ramai dah orang UMNO yg mati dalam "kafir". Apa mangkok Hadi nak minta maaf secaa terbuka??? Telan air lior basi sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau berdosa pun Hj Hadi hanya berdosa pada ahli Umno berkaitan dgn amanat tersebut,tapi sekarang beliau sudah berdamai dgn Umno,tak ada lagi tuduhan karut marut yg ada hanyalah kerjasama dan sokong menyokong utk kepentingan ugama bangsa dan negara.Ahli Umno pun dah tak ambil hati dgn amant tersebut ,lagi pun hanya itulah kesilapan yg di buat Hj Hadi .Tidak seperti Mahathir yg membuat kesalahan utk keseluruhan rakyat berulang-ulang kroni beliau saja yg senang lenang.Selepasa pencen pun beliau mula pula 'berkhianati' bersama org yg dulunya beliau sendiri menggelar anti Melayu dan anti Islam.Dosa ini bukan saja kepada ahli Umno tapi juga keseluruahn Melayu dan Islam.

      Delete
    2. tepat tu 12.16.

      Delete
    3. 1216. Ayatollah AlHadi WalUnta ibnu Baghal dah minta maaf atau tarik balik tuduhan berat tu...masok neraka junam ko nnt subhat

      Delete
    4. setakat neraka allah tak gentar tun madey sedikit pun ....

      Delete
    5. .

      amanat haji hadi bukan sahaja berdosa pada orang umno tetapi pada ahli pas dan mereka yang menyokong perjuangan islam.

      menyakini dalam islam tidak boleh suku-suku, maka terpedaya lah mereka terus membabi buta mempersoalkan akidah orang umno.

      Sehingga lah pas buat ragam, rupa nya amanat adalah sekadar mainan politik pas.



      keburukan mahathir hanya di dunia


      keburukan hadi.....

      dunia dan akhirat.

      Wallahualam.

      Delete
    6. mamak tua memang tak takut akhirat ..... dia nak tongkat langit!

      Delete
    7. Tolong sikit, haaa...!!! Walau dah nak cecah 92 tahun, Tun M masih cergas menjelajah dunia tanpa tongkat dan berani berdepan dgn siapa saja. Tuuu haa...si Najib kamu dan juga kamu yg pengecut tak berani face to face...!!!

      Delete
    8. lebih-lebih lagi masa dia buat uTUrN, konar baring habis ... LOL

      Delete
  12. .

    Tolong .. minta kabinet jangan makan gaji buta nak dapatkan maklumat kerugian 10 billion kerugian Forex.

    Nama pun Forex.


    Tunjukan dokumen yang mengatakan hanya tanda-tangan Tun yang hanya boleh membenarkan sebarang keputusan baik yang Forex atau yang melibatkan BMF.

    Seperti dokumen 1MDB yang menunjukkan hanya tanda-tangan Najib sahaja yang laku.


    Apa yang di bisingkan ialah kerugian Forex. Lain lah kalau Forex memberi keuntungan yang besar tetapi di katakan rugi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. berbelit belit lah kau ni ....

      Delete
    2. Anom 14:52.... otak beku makan dedak

      Forex tu business... boleh untung dan boleh rugi. Yang penting TunM ada kepentingan ke?

      1MdB tu business ke... modal sejuta tapi hutang berbillion. Kemudian songlap 2.6B masuk akaun peribadi.

      Itu pon tak faham...

      Delete
  13. apa perlu risau, sepuluh tahun lagi ceita 1MDB pun akan jadi kisah lama. ikut je cara mamak tua dah terbukti berkesan keatas pencacai-pencacai taksub.

    ReplyDelete
  14. FON DAN

    ASAL KACA BUKAN BERLIAN
    HIASAN EMAS MANGKUK JAMBAN
    HIDUP INI ADA PILIHAN
    ANTARA JANTAN DAN JUGA PONDAN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Auwwww ....

      Delete
    2. pantun terhebat kali ni .....

      Delete
  15. FON DAN

    MINYAK LENGA MINYAK BIJAN
    DISIMPAN OLEH AYA DAN ACI
    SIAPA KATA FAN TUN TAK PONDAN
    PONDAN MAMAK KUAT MENCACI

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tip Top .... Kipidap

      Delete
    2. maka tunggu lah, akan ada seorang dua, keturunan mu akan jadi Pondan Khunsa Lesbian atau sebagainya. Ataupun lahir tanpa telur mcm ko 1211. Aku mesti nak langgan ko

      Delete
    3. tak paya tunggu 13.25, labu labi si peoan pondan ppr tu kan ada, kau langgan je dia, mandi kucing dan jilat buat "pelior" kehebatan dia. kalau nak lagi best, kemut kuat, dia boleh rekomen kawan dia Fan Tun, sambi bagi servie kat hang sambil memantun manja kat telinga hang lagi, mana nak cari ... hahahaha

      Delete
  16. apa perlu risau, sepuluh tahun lagi ceita 1MDB pun akan jadi kisah lama. ikut je cara mamak tua dah terbukti berkesan keatas pencacai-pencacai taksub.

    ReplyDelete
  17. "Fon Dan" Fan

    Malang Pak Pandir jatuh ke sungai,
    Panas baran Mak Andeh mencaci,
    Sindir menyindir buruk perangai,
    Usahlah hairan bila pondan membenci.

    ReplyDelete
  18. "Fon Dan" Fan

    Panas baran Mak Andeh mencaci,
    Habis diludah semut kerengga,
    Usahlah hairan bila pondan membenci,
    Kerana lidah takpernah terjaga.

    ReplyDelete
  19. Bro 12.02,

    Kami datang dengan berhajat
    Wakil teruna nak petik bunga
    Ternak binatang tanya kak ijat
    Kos lembu kita ternganga

    Tepak sirih kami bawakan
    Cincin tanda dari teruna
    2.6 billion berjoli sakan
    Boleh shopping dimana mana

    Sebelum majlis kita langsungkan
    Kami nak tanya kat bakal besan
    Parti umno atau Pakatan?
    Kalau umno kami cancel kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Fon Dan" Fan

      Ada satu kapal Surati,
      Mati tukang mati kelasi;
      Kalau tak dapat bagai dihati,
      Biar ku memondan sampai ku mati.

      Delete
    2. FON DAN

      ASAL KACA BUKAN BERLIAN
      HIASAN EMAS MANGKUK JAMBAN
      HIDUP INI ADA PILIHAN
      ANTARA JANTAN DAN JUGA PONDAN

      Delete
    3. nyah tak rela disunting geng mamak .... LOL

      Delete
  20. "Fon Dan" Fan

    Habis diludah semut kerengga,
    Melompat ke tanah sianak kera;
    Kerana lidah takpernah terjaga,
    Rosak punah buah "pelior" kome.

    Today Deal $50 Off : https://goo.gl/efW8Ef

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mantap !!!!! hahahahaha

      Delete
    2. Kejora dah mula melalut, mengomen cakap sendiri.

      Delete
    3. kejora lagi ..... hahahahahah ....PARANOIA KEMBAL ....

      I salute you KEJORA ....

      Delete
    4. Betul tu pak Othaman,kita tok sah layan ar asal dia happy sudah.

      Delete
    5. bukan kau dua orang jugak yang layan. satu BODOH dan satu BINGAI, memang cocok sekali.

      Delete
  21. http://www.freemalaysiatoday.com/category/opinion/2017/01/29/di-mana-dr-mahathir-kalau-zahid-jadi-pm/

    Di mana Dr Mahathir kalau Zahid jadi PM…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tentu Mahathir membubarkan PPBM dan cepat-cepat dakap Zaid ,utk melonjakan boboi kedalam kem Zaid sebelum terlambat,kerana KJ dan bersama Hishamuddin menysun diri mereka sebagai pengganti selepas Zaid.Utk menaikan boboi hanya itu sajalah jalannya sokongan dari Zaid,kalau tidak mustahi utk melepasi benteng KJ dan Hishamuddin.

      Delete
    2. tepat sekali ...

      Delete
    3. Buat yg buta...org pertama yg zahid pergi jumpa bila dia jadi TPM adalah Tun. Ingat tu....agak2 kenapa?

      Delete
    4. kalau dah buta macam mana nak nampak. bodoh betul!

      Delete
  22. isu 1mdb itu palsu dan fitnah..hanya modal basi untuk pru akan datang...bmf dan forex itu benar dan ujud cuma puak2 rejim pembangkang tidak akan percaya atau buta mata untuk berhujah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. 12,30,

      Hang betui lah
      Kes singapura tu fitnah
      Mana najib kenal jho low...fitnah tu
      Mana rosmah kenal jho low...fitnah
      Riza Aziz non existence...fitnah
      Khadem tu karektor kartun...fitnahkan
      Alhussiny pun bukan manusia...kartun
      DoJ betul memang fitnah sebab dari buku Komik Marvel.

      Wahai manusia, BMF itu memang benar
      Yang dah kena jel itu memang benar
      Laporan BMF di buka pada semua orang memamg benar
      Lapuran BMF itu tidak di OSAkan seperti 1MDB memang benar

      Forex loss itu memang benar
      MURAD sendiri kena denda 500K memang benar

      Semua ini benar kecuali 1MDB/SRC adalah cerita dongeng, fitnah semata2.

      Alhamdulillah.......pua sudah saman civil atas najib....maaf itu pun fitnah

      Kong hee fat choy

      Delete
    2. RM$ 40,000,000,000 yang hangus dalam skandal forex tun madey lagi lah BENAR.

      GONG XI FA CHAI Tun Madey .....

      Delete
    3. 12.45,

      Betul lah kata anda

      Semoga Allah swt memaafkan anda. Mungkin mahathir mati sebrlum ksmu berjumoa dengannya

      Delete
    4. Pi tidoq balik lah. Jangan lupa makan ubat.

      Delete
    5. Semoga Allah menerima rohnya kalau tun madey pergi dulu dan ditempatkan beliau bersama SADAM dan GADDAFI.

      Delete
    6. Bermula dgn ayat....

      isu 1mdb itu palsu dan fitnah..hanya modal basi untuk pru akan datang...bmf dan FOREX itu benar dan ujud cuma puak2 rejim pembangkang tidak akan percaya atau buta mata untuk berhujah..

      RM$ 40,000,000,000 yang hangus dalam skandal FOREXtun madey lagi lah BENAR.

      GONG XI FA CHAI Tun Madey .....
      ------------------------------------------------
      Bau sampah busuk bertaburan di atas yg dijadikan modal untuk mengegakkan batang yg dah mati pucuk tidak lain & tidak bukan hanya datang dari seekor Kejora Pengecut yg selamanya berselindung di sebalik Anonymouse.

      Delete
    7. hahahahaha .... kome macam sampah! buat penat je kau tulis doh!

      Delete
  23. No amount of old stories intended to kill, shame, shut up mahathir could put tight lid on 1MDB/SRC thievery by najib.

    Let Najib's henchmen be it RPK the hypocrite, Murad dementia, PMO's assholes or the likes talk cock for this the year of the cock.

    The lion dance who refused to dance in front the king thief and his 40 thieves is A CLEAR SIGN OF FIRST IMMINENT REBELLIOUS ACT BY YHR CHINESE. I BELIEVE THIS US A SNUB ON NAJIB ON THE ISSUE OF RUU355.

    LET US ALL PRAY CIVIL SUIT BY PUA WILL SUCCESSFULLY DRAG NAJIB TO SIT IN THE WITNESS BOX TO SPEW LIES, LIES AND MORE LIES.

    WISH A HAPPY PROSPEROUS NEW YEAR to Pua. May you succeed in your endeavour. The rakyat is behind you

    ReplyDelete
    Replies
    1. tulis utk syok seniri dan menghilaung kan risau boelh le.Tapi betapa ketakutan dikalan Mahathir,kelurga dan kroni Allah saja yg tahu.Kalau PM Njib nak jahanamkan Mahathir ini lah masanya,buka saja fail sudah tentu 'mampus'.

      Delete
    2. apa nak heran Allah pun tun madey tak takut ...

      Delete
    3. Memang betul kalau kita dah bangsat
      Memang sah kalsu kita makan benda haram
      Memang tepat kalau kita hidup hipokrit
      Memang betul kalau kita takut manusia berkuasa lebih dari kalimah syahadah yang kita buat tiap2 selepas solat..

      Lailla hailla anta subhanakinni kuntu minazzalimiin

      Delete
    4. 12.36

      Jadi anda pernah jumpa mahathir dan dengan mata kepala sendiri yang dia ketakutan? Bukan fitnah?

      Syukur kehadrat Allah adalah fitnah najib dikatakan takut jumpa mahathir pada program Nothing to Hide.

      Adalah fitnah najib terima 2,6 bil
      Adalah fitnah najib tamdatangan wang 1MDB direlease pada jho low.

      Terkini, sebenarnya kes 1MDB adalah komik kartun MARVEL...

      ingat gst itu hanya hayalan
      Ingat subsidi 2017 untuk petani masih bertimbun2...tak ada control. Surat yang dikeluarkan itu palsu dan fitnah

      Potongan pada universiti2 di malaysia adalah fitnah. Semua universiti dspat tambahan 50% dari tahun terdahulunya

      Cerita nazri nak tutup mins of tourism adalah fitnah.

      Yang bukan fitnah adalah najib merupakan PM terbaik dalam dunia, FM yang terunggul dalam dunia dan Pengerusi terunggul dalam mana mana syarikat perniagaan di dunia.

      Hidup najib.......

      Delete
    5. Long Live Tun Madey, Penyamun Terhebat Malaysia .... Nothing Compares !!!

      Delete
    6. Chinese brothers Must stand up with Malays, who refuse to kow tow to the thief. Keeping silent is not anymore an option. The whole group of thiefs must pay for their crime

      Delete
    7. Cina blader, wa mau cakap sikit, itu madey sama mah yu teng manyiak kuat cakap mohong, jaga-jaga sma lu punya bini, itu mah yu teng nanti kasi masuk dalam.

      Delete
    8. Long Live Tun Madey, Penyamun Terhebat Malaysia .... Nothing Compares !!!

      Cina blader, wa mau cakap sikit, itu madey sama mah yu teng manyiak kuat cakap mohong, jaga-jaga sma lu punya bini, itu mah yu teng nanti kasi masuk dalam.
      ------------------------------------------------
      Bau sampah busuk di atas hanya datang dari seekor Kejora Pengecut yg selamanya berselindung di sebalik Anonymouse.

      Delete
    9. long live mamak tua kutuk, long live penyamun tua!!!!!

      hoooray!!!!!

      Delete
  24. Di mana Dr Mahathir kalau Zahid jadi PM…

    Komitmen pengerusi PPBM dan lain-lain menjatuhkan Umno akan hanya terjawab sekiranya ini berlaku.

    Sebagai timbalan perdana menteri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi ialah orang paling layak menggantikan Datuk Seri Najib Razak sebagai perdana menteri, jika dilihat melalui struktur organisasi Umno dan BN.

    Katakanlah, Zahid berjaya menggantikan Najib, apakah yang akan terjadi kepada perjuangan Tun Dr Mahathir Mohamad di Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM)?

    Apakah Dr Mahathir masih akan meneruskan perjuangannya untuk menjatuhkan Umno?

    Apakah Dr Mahathir akan terus melabel Umno sebagai rosak?

    Apakah Dr Mahathir masih akan berkawan dengan DAP dan Lim Kit Siang untuk “menyelamatkan Malaysia” daripada bahaya? Bahaya apa memandangkan Najib sudah tidak lagi menjadi PM?

    Apakah Dr Mahathir akan memusuhi Zahid dan mengganggapnya penyambung kerja Najib, dan oleh itu Umno perlu terus dimusuhi sehingga ia jatuh ke tangan pembangkang yang didominasi DAP?

    Apakah Dr Mahathir akan kembali kepada Umno bersama anaknya Datuk Seri Mukhriz Mahathir dan Tan Sri Muhyiddin Yassin, jika Zahid menawarkan salam pendamaian?

    Jika ya, apakah Dr Mahathir akan menukar nadanya kembali ke zaman beliau bersama Perkasa dan Datuk Ibrahim Ali ketika masih berkawan dengan Najib?

    Ketika itu, apakah Dr Mahathir masih mahukan pembangkang yang bersatu untuk menghadapi BN, sedangkan beliau tahu formula pembangkang berpecah adalah antara faktor utama beliau terus menerajui BN tanpa masalah selama 22 tahun walaupun pernah berdepan dengan skandal sebesar Bumiputera Malaysia Finance (BMF)?

    Apakah Dr Mahathir akan menekan Zahid berkenaan 1MDB, atau menyuruh rakyat “move on” daripada terus dibelenggu isu 1MDB?

    ReplyDelete
  25. Apakah PPBM akan dibubarkan seperti Semangat 46 memandangkan matlamat menurunkan Najib sudah tercapai walaupun bukan kerana usaha sendiri?

    Begitulah soalan yang bermain di minda para pemerhati politik terhadap perjuangan Dr Mahathir di PPBM untuk melawan Najib.
    Ramai yang ingin tahu sejauh mana komitmen Dr Mahathir untuk menjatuhkan Umno-BN dan digantikan dengan pembangkang yang dibencinya berdekad-dekad.

    Apakah komitmen itu sekadar sampai Najib diturunkan sahaja?
    Ataupun komitmen itu akan diteruskan sehingga Mukhriz mendapat tempat yang “sesuai” dengan statusnya di dalam politik?

    Kesemua ini meskipun Dr Mahathir menjawabnya, seperti yang kita tahu, kebenaran cakap-cakap politik hanya dapat dinilai ketika segalanya berlaku.

    ReplyDelete
    Replies
    1. .

      Buat apa peningkan kepala.

      Dah tahi jawapan nya ialah ketika segala nya berlaku..

      Selagi belum berlaku, NAJIB MESTI DI JATUHKAN...

      Delete
    2. tun madey wajib pergi dulu ...

      Delete
    3. Kejora nie betul2 bengap kerana... bukan saja tak tahu mengeja nama Tun Mahathir, nama dia & ejaan namanya pun dia tak tahu.

      Delete
    4. tun madey tu nama keling dia doh ... LOL

      Delete
  26. Mahathir akan berunding dgn Zaid sama ada boleh menerima boboi kedalam kem Zaid.Jika jawapannya yg,PPBM akan di bubarkan dan boboi akan mendapat sokongan Zaid bagi menghadapi persediaan gandingan Hishamuddin dan KJ utk menggantikan Zaaid bila tiba masanya.Tanpa sokongan Zaid mustahil boboi boleh melepasi cabaran Hishamuddin dan KJ.

    Tapi mungkin saja masa tu Mahathir pun sudah tiada,kita pun tak tahu Allah punya kuasa dan kempunanlah boboi utk ketapuk kuasa dan lesaplah harta karun yg terimpan di tempat yg tak bertanda dan entah siap yg memegangnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko reka cerita utk syok sendiri ke mat?

      Delete
    2. 13.19,takpe asal dia bahagia sudah.kita ketawa dalam hati pun cukuplah.

      Delete
    3. bila melayu bercakaran mamak tua kutuk hanya boleh melihat sambil tersengih ....

      Delete
  27. kalu nak ungkit hangpa ungkit peristiwa 60 tawon yg lepas..
    pasaipa,bagaimana,bisa ini terjadi..
    cina jadi toke ..mlayu jadi kulibatak cina..... dulu masa jaman aku muda
    cina penang dok dlm hutan,ckp mlayu pon depa tak tau,hutan tu milek bapak dia kot.tapi sekarang mmg dah jadi milek bapak dia yg punya.
    cina sekarang begenuak-genuak dlm negara bagaimana depa masok mai..
    projek perumahan bwat bagi cina.kalu bwat bagi mlayu mungkin tak siap atau terbengkalai.
    kerajaan mlayu umpama boneka dan barua cina.mcm lembu d cucok hidong.
    umno mmg haramjadah dari dulu sampe sekarang..
    mlayu dgn mlayu berkelahi. cina sama india dan mlayu amno dok mabok todi...
    satu malaisia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. maaf bukan 69 tawon, lebih kurang 30 tahun ... harap betulkan fakta anda. jangan banyak minum samsu sebelum mengomen.

      Delete
    2. Jgnlah marah sedara lagi 39 tahun tu dia campur sekali dgn zaman bapak dia kot.

      Delete
    3. bapak madey siapa bro? mohamad ali kutty?

      Delete
    4. Bro,kau rakyat malaysia tak kan kau tak tahu siapa bapa TUN.

      Delete
    5. tak, sorry bro, ada orang cite dia anak keling kerala? tapi gua tak pasti plak.

      Delete
  28. amat sedih bila saya melihat ds zahid ni.

    dia sedar yg najib adalah saperti 'puppet on strings' yg terpaksa mengikuti kehendak dalang (master puppetiers) yg saya tidak perlu perkenalkan.

    dia sedar yg isteri nya tidak d iktiraf(acknowledge) sangat semata mata kerana latar belakang akademik serta pekerjaan lampau nya.

    saya berani nyatakan bahawa hanya manusia yg hilang pedoman n rakus saja yg mempunyai sifat memandang rendah hanya dgn bersandarkan kpd pencapaian akademik seseorang.

    kita lupa bahawa 'sesungguh nya orang yg paling mulia d antara kamu d sisi Allah ia lah orang yg paling takwa d antara kamu' - al hujurat :13.

    jika zahid masih memilih utk berada dlm phinisi (perahu) yg layar nya sudah d kembangkan n sauh nya kakal berlabuh,maka dia harus menerima padah nya bila perahu itu karam d pukul badai.

    ds zahid sir, saya tlh banyak kali merayu. sekarang, tahap kebolihpercayaan rakyat terhadap sdr tidak banyak beza nya dgn pasangan 'klepet' ini.

    saya bolih merumuskan bahawa u lebih sygkan jawatan drpd maruah keluarga.

    a thousand apologies if my comments hurt u sir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. abang rahman jpc,

      saya percaya ds zahid ada strategi tersendiri. tahu lah dia apa yang perlu dilakukan, beri lah dia masa, insya allah.

      Delete
    2. Salam Dato' mungkin teori atau ramalan ttg rahman..dan najib adalah PM akhir dr umno sblm umno di talkinkan selama2 nya akan jadi kenyataan. Kita byk lihat dan dengar, bagaimana empayar yg hebat hancur... Hanya krn seorg wanita..

      Delete
    3. labu bila nak call brader tu? tunggu hari selasa depan ke? LOL

      Delete
    4. Aku dh buka meja smlm, sape yg nk repeat mai datang tmpt aku, hang anon 1459 pun tak datang sah ko ni Ayam betina.

      Delete
    5. hahahahaha, hot nampak! ...... call je lah bro .... tak payah susah bukaka meja, nombor plate kapchai apa? hahahahaha

      Delete
    6. labu labi...

      Kejora nie bukan jenis jantan maupun betina, tapi pondan. Dah banyak kali saya cabar dia face to face, tapi asyik beri 1000 alasan.

      Delete
    7. face to face .... mak ai gangster pondan sekor lagi dah naik minyak... takutttttttt! no h/p ada bang? hahahahaha

      Delete
  29. RM$ 40,000,000,000 !!!!!

    40 BILLLION RINGGIT !!!!!!!!

    mak ai, hebat betul tun madey, TERHEBAT !!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. berapa kali BR1M boleh diagaihkan kepada rakyat dengan wang 40 BILLLION RINGGIT ni ....

      Dasyat betul mamak uTUrN ni

      Delete
  30. hampir tercekik gua membaca bro, betul ke $40 Billion, tak akan duit bank negara hangus samai banyak tu sekali, siapa punya angkara ni.

    hanya iblis yang bertopengkan manusia sahaja yang sanggup buat perkara macam ni bro.

    ReplyDelete
  31. apa perlu risau, sepuluh tahun lagi ceita 1MDB pun akan jadi kisah lama. ikut je cara mamak tua dah terbukti berkesan keatas pencacai-pencacai taksub.

    ReplyDelete
  32. Maaf cakap,pada masa kerugian forex tu anda belum bersunat lupakanlah,sbb anda tak lalui dan takkan paham.
    Pada mlm kejadian itu team kami membuat panggilan kpd trader2 di BNM.(Kami adalah trader forex yg main account sendiri).
    Mereka2 ni sombong dan angkuh apabila kami memberitahu pullout dari market jika position dlm £. Mereka tak indah lalu kami mintak bercakap dgn TS Jaafar Ali supaya beri arahan pullout,pasal market dah bagi signal akan crash.,lebih jurang jam 3am waktu malaysia. Tetap tak di endahkan,so keesokannya apa yg kami beritau itu telah berlaku,maka apa yg kami dengar kerugian kaunter £ lebih kurang RM9 billion.
    Salah Tun? BUKAN. Trader BNM telah masuk market dlm position yg salah,kemudian angkuh.Tapi mereka peduli apa,gaji puluhan ribu sebulan! Tun tak pernah campur tangan dlm urusan trading forex,so dimana letaknya kesalahan beliau? Nak tanya lebih lanjut cari TS Noryakcob. Beliau ada banyak info.
    Dasar bangang tak mau dengar cakap. Lain kali jgn nak memandai2 kalau tqk tahu. Kalau trader BNM pada zaman tu masih hidup pergi tanya...ada atau tidak mereka terima phone call mlm kejadian tu.

    p/s labulabi....kalau lah dekat restoren di contry home tu kita dah bertemu....hehe. Ini lah sejarah saya dgn kerajaan,malah ada lagi...tapi tak perlu lah saya kongsi di sini. Ada yg baik tak kurang yg buruk. Kita nak tanya satu je....kes ziana di PD tu apa citer ? Taknak bongkar jugak ke? Sbb tu TS Isa duduk dlm felda,REWARD lah tu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam sedara..itu kita tahu sama tahu dh le.

      Delete
    2. maaf tak baik check kote orang lain bro, kan labu labi dah dtg menyampuk , dia tak boleh dengar cite buah "pelior" orang ni, dia naik syok. lol

      Delete
    3. Anon 1503 ni dh terbukti Ayam betina lol

      Delete
    4. garang plak nyah seorang ni! dah call ke belum?

      Delete
  33. The hand that throw a boomerang must be prepared to catch it back.

    Jangan baling sembunyi tangan.

    GONG XI FA CHAI

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pesan teman pada mereka jangan baling batu kat tembok,takut terpelanting kena dahi sendiri.

      Delete
    2. pesan mamu pada geng mamak semua, lepas makan kari basuh tangan dengan sabun, bau kari campuq bau bontot tak hilang nanti.

      Delete
    3. dipenghujung sisa sisa hidup ini saya berharap tun madaey tak selalu uTUrN.

      Delete
    4. kalau dah ada bukti sila lapur pada SPRM, PDRM ataupun DOJ, FBI dan CIA.

      Delete
  34. Pasal rugi forex dulu tu pegi tanya TS Nor Yaacob...dia la yg manipulate dgn kaki dia kt singapore...haram jadah btol.

    ReplyDelete
    Replies
    1. alau dah ada bukti sila lapur pada SPRM, PDRM ataupun DOJ, FBI dan CIA. setan anak haram mamak kau ni!

      Delete
  35. Keluar mcm2 lepas satu satu...dh muak. Setiap kaki fail. 6% baki Laskar Umnu mesti nak kna potong bekalan dedak ni.
    Yang tak fail isu 1MDB,tahi Low, Nanah Eric Tan. Bersepah kes kudis tunggu nak pecah di UAE,Hkg,Ostolia,NewZealand,Argentina,UK,US,Singapore,Swiss,
    Di Malaysia , tahi gajah tetap dikambus, harta khazanah terus dijual gadai.
    Walau berapa byk Partai Umnu TV3 sukuu dan Pas cuba jual Jus Kincin berjampi Lobai Ayatollah Al Hudu WalUnta ibnu Baghal,
    Bagi Rakyat 1MDB Ttattap dihati, UMNUbeENDPAS kna mati.

    ReplyDelete
  36. As a rakyat i welcome all old stories that can kill mahathir....please.

    I bet old stories itu, whoever, however manipulated by dedak takers will never shake mahathir. Truth prevails.

    But najib....old stories tak perlu heboh....hello ziana zain, hello pahang royalty.....tak perlu tu.

    All is needed is publish AG report yang diOSAkan. Bawa mereka ini ke hadapan pengadilan....najib akan falls on his knees. Tak perlu kes singapura, DoJ, swiss...tak perlu.

    Kes saman sivil Pua itu cukup membuat najib geletar seluruh badan. Berdia lah rakyat malaysia berbilsng ksum dan agama agar Yang Maha Kuasa menunjukkan kita semua APA ITU KEBENARAN ALLAH SWT.

    Wallahuaklam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mamak Tua is the best manipulator ...

      Delete
  37. Bekalan dedak cukup2 je utk 6% baki ayam2 ternakan umno punya makan. Yg lain2 dah mati kebuluran dlm reban. Silap2 yg ada skrg pun tgh tungguh masa je nak kena sembelih sebab gomen dah takde duit nak beli stok dedak.

    ReplyDelete
  38. Dead end lagi. Mampus macam ni. Apa lagi niii. Raja kapur cepat cepat cari alasan lain untuk kami mainkan. Nak putaq apa lagi niii. Mampus jadi macam ni tak sampai 24 jam depa jawab. Miss sorru nanti. Anak bini nak muntah kedaqah apa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tun madey boleh mampus anytime now.

      Delete
  39. 40 BILLLION RINGGIT !!!!!!!!

    dasyat betul si mamak tua kutuk .... berapa banyak BR1M lah dapat dibuat dengan duit ni.

    RAKUS! RAKUS sekali!

    MAMAK TUA KUTUK MEMANG TIAS TANDINGAN NYA!

    Anyway Kiong Hee Huat Tsai to tun madey, you the best!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Er duit tu masuk akaun TUN ke?Kalau lanun yang dapat duit tu boleh horay-horay bini dgn anak angkat dia.

      Delete
    2. errr .... duit tu masuk akaun swiss Muthu A/L Ramasamy, tun madey guna nama ni bukak akaun tu dulu ... teruskan mencuba BODOH!

      Delete
    3. Kah kah kah ingatkan pandai rupanya keldai,bank bapak sape lah masuk duit leh pakai nama orang lain...malangnya bapak budak ni...hehehe kalau anak akulah dah lama aku mati berdiri.

      Delete
  40. Ingat uTUrN Madey Ingat $ 40,000,000,000

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sila saman tun......jgn ckp byk.....sila siasat kesemuanya termasuk 1mdb fgv kwap kwsp ....kita mahukan keadilan

      Delete
    2. ini bukan kes civil bodoh! BINGAI!!!!!

      Delete
    3. OH YA MUNGKIN TUN MADEY BOLEH SAMAN DS NAJIB PASAL 1MDN JUGA! BINGAI!!!!!!!

      Delete
  41. http://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2017/01/29/pas-kata-dap-anti-islam-sila-saman-cabar-dewan-ulama/

    PAS kata DAP anti-Islam: ‘Sila saman,’ cabar Dewan Ulama

    ReplyDelete
  42. 13.44, TQ sir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 15.28, you welcome manja. malam ni on?

      ;)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...