Sunday, 8 January 2017

APA KATA JIKA NAJIB YANG PERTAMA MENYOKONGNYA?


Setiap hari ada saja tangkapan berkaitan rasuah berlaku di negara kita dengan jumlah wang tunai, barang kemas, beg tangan atau simpanan di bank yang dirampas agak memeranjatkan kita semua.

Tetapi, daripada tangkapan melibatkan pegawai rendah sehinggalah kepada seorang Ketua Setiausaha baru-baru ini, malangnya kita masih belum mendengar ulasan Najib Razak selaku Perdana Menteri dan ketua negara mengenainya.

Ketika tangkapan demi tangkapan dilakukan SPRM, Najib sebaliknya lebih teruja memperkatakan mengenai Leo, kucing baru yang dimilikinya.
Di Thailand, negara tetangga kita, mereka kini sedang dalam proses menguatkuasakan hukuman mati bagi penjawat awam yang didapati bersalah kerana rasuah.

Cadangan yang dijangka akan diputuskan esok itu adalah sebagai langkah mengekang gejala rasuah di kalangan penjawat awam yang semakin membimbangkan.

Di negara kita, melihat kepada trend tangkapan demi tangkapan melibatkan penjawat awam kebelakangan ini, termasuk yang tidak didakwa, tetapi menjadi perbualan umum mengenai kesahihannya, rasanya ramai yang mulai bersetuju agar hukuman lebih berat sehingga dihukum mati, sepatutnya turut dijatuhkan bagi kesalahan rasuah berat.

Hukuman denda dan penjara jelas tidak lagi menakutkan bagi pelaku rasuah yang semakin tamak dan haloba. Untuk itu, negara kita juga seharusnya melangkah ke arah hukuman mati sebagai pengubat kepada rasuah yang boleh menghancurkan negara itu.

Apa kata jika Najib yang selama ini hanya berdiam diri mengenai rasuah, menjadi yang pertama menyokong langkah Thailand itu sambil menimbang untuk melaksanakannya juga di negara kita? 

Saya akan menjadi yang pertama juga memuji Najib jika beliau berani melakukannya. (SH 08/01/2017).

56 comments:

  1. Kita akan lagi mendewakan dia jika dia benarkan dirinya menjadi contoh yang pertama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg memakan rasuah tu yang telah terbukti anak2 nya mempumyai kepentingan dlm 488 buah syarikat, itu baru dlm negara.

      Delete
    2. Kenapa tidak di bawa ketengah dan di tuduh. Dia sudah tidak punya kuasa. Bentangkan bukti.

      Delete
    3. Kahkahkah...kelakar la budin oi nak laksanakan hukuman mati kepada pelaku rasuah.

      Hukuman mati ini takkan terjadi sampai kiamat pun sebab bapak segala kemungkaran ini adalah menteri2 umno sejak zaman mahathir sampailah zaman najib.

      Tampuk pemerintahan & kabinet saja silih bertukar ganti namun perangai bangsat umno tidak pernah berubah dulu, kini & selamanya. Ada yg guna cara mengaburi pandangan rakyat dengan gembar gemburkan kejayaan yg dilakukan, ada yg guna cara tabur duit ringgit & bermacam2 cara digunakan untuk mengekalkan kuasa bagi mudah untuk menyamun harta rakyat & negara sejak dulu, kini & selamanya.

      Budaya korup secara halus umno ini takkan sekali2 akan berubah sampai kiamat!


      Delete
  2. Sepanduk dan kain rentang Ilove PM Bukan rasuah ke tu?????????????? Bukan menyalahkan kuasa ker namanya?????

    Muka tak tau malu....sikit pun tak pernah rasa kesipuan dgn seluruh rakyat Malaysia.

    ReplyDelete
  3. Ada kabar angin yang dia memang sokong.

    ReplyDelete
  4. Tak baik tuduh najib. Dia menyokong tu dalam hati. Najib ni penyokong kuat banteras rasuah. Apa yg jadi kat dia ni pun pasal fitnah. Duit yg masuk dalam akaun dia pun dah dia pulang balik. Pegawai SPRM dan AG yg kena tukar tu pun pasal dia nak pegawai yg terbaik utk lawan rasuah. Kalau tak percaya tak lama lagi najib akan cadangkan perasuah kena tembak je terus. Tu pasal najib ni memang nak cadangkan hudud. ( sorry bang din ..sebelum salleh biawak atau rahman dalang jawab ..saya jawabkan dululah ..hahaha )

    ReplyDelete
  5. Ikut ruu lobai sedonia bijan al pondani Dan smah ketot al badaki yg telah di labelkan kapir harbi oleh lobai sedonia patut di hukum pancung dpn khalayak ramai krn derhaka pd negara.. Economic high treason..fuck them and pala utoh pd lobai oh lobai .kesian kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pancung selepas disula!

      Delete
  6. Tuan Shah,

    Pimpinan parti agama atau parti syurga pasti bantah keras sebab ia bercanggah dengan agama. Apa tah lagi kalau ada yang mendapat tempias dari 2.6 billion duit derma tu. Kalau hudud ramai yang anggap kejam, jadi para pimpinan parti syurga pasti persoal, kalau hudud dianggap kejam, yang ini tak kejam ke???

    ReplyDelete
  7. Berani Najib menurut tindakan serupa saperti yang di cadangkan Thailand ?

    Dia terpaksa berfikir 2.6 ribu juta kali , takut takut nanti tertembak diri sendiri . Atau mungkin juga tertembak anak tiri .

    Kalau ini berlaku , sudah pasti RM jatuh bergolek golek dari puncak Seri Perdana .

    ReplyDelete
  8. Partai Piss Off dan UMNu sama sj...dh expired

    ReplyDelete
  9. sprm dan mufti ni letak saja bawah Yang Dipertuan Agung...agung ketua agama islam negara...raja/sultan dan yang dipertua negeri adalah ketua agama islam negeri...asingkan dua pekerjaan ini dari kementerian...hanya dengan agama saja yang dapat membendung gejala terkutuk ini...mufti pulak harus dilantik dari yang benar benar layak...yang arif dan berani...bukanya dari kalangan yang bacul seperti sesetengah mufti yang ada sekarang...mufti yang hanya tahu menjaga periuk nasi sendiri...mufti yang buta ilmu...mufti yang dayus untuk menegakkan islam...hanya dengan islam saja gejala terkutuk ini dapat kita bendung...kita kena guna undangz islam...sebab ini negara islam...jadi kaum lain harus akur dengan undang2 ini...teruramanya kaum cina...kaum inilah yang menjadi pemula kepada pembudayaan rasuah ini...kaum cina menggunakan istilah DUIT KOPI..atau WANG KOPI..kaum yang paling banyak menghulur duit kopi ini...kerana kaum ini lah yang paling banyak perniagaan...samada halal atau haram...segala aspek kehidupan akan dibudayakan oleh duit kopi ini...polis..jpj..spad..bomba .bandaraya...penjawat awam ...mereka mereka inilah yg mudah terdedah dengan duit kopi pembudayaan kaum cina ini...ayat biasa ...tak ada pemberi tak adalah penerima...jgn pula kita abaikan peminta rasuah...ada yang minta...tawar menawar...tentu semua faham dengan apa yang dimaksudkan...😊...hanya undang2 islam saja yang dapat mengajar kaum cina yang terlebih kurang ajar ini....ramai org melayu teraniaya dengan rasuah ini...bila jadi kes...melayu tak mampu nak lawan...cina banyak duit...jadi cina lah menang kes..melayu juga yang lepas kedalam...jujur aku cakap ..dalam umno ada banyak yg jujur..aku sungguh berharap agar umno...pas..amanah dan bersatu ..bergabung...dalam satu pakatan parti melayu islam...persetankan mca..gerakan..dap...dan cina pkr..kalau cina rasa mereka suka duduk dlm malaysia ni ...mereka duduk...kalau tak suka berambus...kaum cina inilah sebenarnya pemusnah negara...pelingkup segala galanya...perampas hak..punca segala penyakit sosial...pemusnah tanah air kita....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assobiyyah Dan thaghut jadi kapir harbi.

      Delete
    2. Jgn nak salahkan bangsa cina jika orang melayu yg
      beragana islam suka makan rasuah...orang Jepun,
      Negara Singapura...Sweden...Norway..Finland...
      New Zealang...indeks rasuah mereka amat rendah.
      Adakah mereka Islam? Nak tahu kenapa mereka hebat? Satu2 sebab mereka tak suka rasuah adalah
      mereka pandang jijik dan hina...sesiapa saja
      yg melakukan nya!

      Kalau ada Mufti Sweden...Mufti Finland...Mufti Jepeun ke?...cuba bayangkang hebat tak bangsa negara tersebut? malang nya kita ada Mufti...?

      Delete
    3. 00:52 kamu manusia durjana, sedap mulut nak kata bangsa lain yang sepatutnya tak terkeluar dari manusia yang berakal. Sialan kamu.

      Delete
  10. 0052 lari tajuk ni,
    Bangsat meKAYU SELAM, mahzab Alul Songlap All Jammah yg buat hal, cina juga nak ko babi hutamkan.
    Ko mahu selesai punca masalah atau nak adjust tiang gol?
    Stick to the bloody cuplrits , you fool!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 0058....say what ever you want to say...is your right...as for my right...yes it is true...just wait and see...the awakening of the malays....are you.chinese?..if you are you should behave like a real nalaysian citizen...so that...we live in harmony...if you dont...it will never end....

      Delete
    2. Assobiyyah dan thaghut jadi kapir harbi

      Delete
    3. cass9, this is not about whose right. You dont even have to ask if i am chinese or malay or martian. This only downgrade u yourself. You even suggest if i am chinese, i hv to behave, so that i can harmonise. I do hv an urge to scold you for putting up meaninhless questions. It only makes u a bigger fool.
      If you claim to be islam, and malay, you only make them look even more stupid.
      You are not addressing the real culprit. How u expect to solve the problem when u can even smell where the shit is coming from. I sincerely hope u learn something from my lecture, u should thank me. Kesian la awak ni...

      Delete
    4. Hahaha...kelakar dua melayu berbalah di atas ni. Ceh, masing2 mahu tunjuk pandai, dari cakap melayu terus speaking omputih hahaha. Konon2 mahu tunjuk diri masing2 lebih bagus.

      Rasanya ramai boleh menilai jenis sikap melayu yg macam ini.

      Delete
    5. 1428 talk cock, ruang itak dipenuhi taik low. Kalau 1428, rasa pandai sgt, selit la sikit apa2 yg boleh d nilai diskusi. Otak bingai la ko 1428. Fuck u Retard sesuai buat ko...kesian tul.

      Delete
    6. Haha..iyalah. maki hamun org tak bersalah tu elok sangat perangai? Baru ditegur sikit dah melenting. Ada hati nak betulkan org lain.
      Kesian kan?

      Delete
  11. seteruk teruk negara indonesia...pemerintah disana mampu mengajar kaum cina supaya ikut telunjuk pemerintah...paling kurang pun semua cina indonesia fasih berbahasa indonesia...malah ada yang langsung tak pandai berbahasa cina...tak macam negara kita...sehingga menteri yang dilantik pun...cakap bahasa melayu pun pelat...begitu juga dengan menteri india...dan yang paling teruk ada cina yang langsung tak boleh berbahasa melayu...memalukan...bukan memalukan kaum cina...tetapi memalukan kaum kita melayu...memalukan raja2 melayu..memalukan kerajaan kita...nampak sangat raja2 kita..kerajaan kita lemah...sehinggakan kaum cina dan india ini menghina bahasa kita...menghina mertabat bangsa kita...menghina nenek moyang kita yang turun menurun mempusakakan bahasa melayu kepada kita...bayangkan bahasa kita mereka tidak mahu...undang2 kita mereka tidak mahu...adat dan budaya kita mereka tidak mahu...tetapi kekayaan negara kita...tanah kita...duit kita mereka mahu....mana ketegasan kita...bangsa yang berdaulat...negara yang merdeka...bila kita hanya mampu berdiam diri..melihat melayu dihina...dicerca dimaki..apa nal jadi dimasa hadapan bila mereka menjadi semakin kuat...apa yang aku nampak cina malaysia ini akan jadi seperti israel...makin hari makin mengganas...merampas segala2nya...sejengkal demi sejengkal tanah kita mereka ambil...memperdayakan pemerintah kita untuk mendapatkan taraf dan hak sama rata ...berpura pura akur dengan perundangan negara..taat setia dan sebagainya..hanya sekadar untuk mengabui mata kita...dan akhirnya...ISA berjaya mereka mansuhkan....kemenangan terbesar kaum cina apabila berjaya menghalang kerajaan dari meneruskan perlaksanaan ISA...lihat saja hari ini...rampasan dadah...berlipat kali ganda...penyeludupan...berlipat kali ganda...senjata api...berlipat kali ganda...pelacuran dan pertumbuhan pusat judi haram dan siber...berlipat kali ganda...hasil dari pemansuhan ISA...bila penguatkuasa kita lewat atau gagal menangani permasalahan ini...mereka juga yang mengecam...itu tak betul ini tak betul...semuanya satu penipuan yang jelas dan nyata...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assobiyyah Dan thaghut jd kapir harbi

      Delete
    2. Bukan Cina yg rampas harta org melayu-islam, tetapi pemimpin dan lobai lobai politik yg gadai harta org melayu-islam kpd Cina Tongsan utk buncitkan perut diri sendiri dan kroni kroni dengan dedak..

      Lobai Jho Lo apa kabor?

      Delete
    3. Bukan cina atau bangsa lain yg merosakkan negara tapi melayu itu sendiri menjadi punca dan penyumbang kepada kerosakkan itu..malays, stop blaming others for your incompetency of ruling this country...saya juga melayu dan kita silap kerana memilih pemimpin yg salah..kita mesti berubah..

      Delete
    4. Cass is a bloody Racist. yahudi ada zionist God chosen, melayu Cass sama tahap melayu zionist. God chosen konon juga. Sebenarnya 2 2 pun God Fucken!. Ishhh, kesian betul la

      Delete
  12. Pemakan dedak bn umno..bila nak ngaku...dah hancur lenyap bn umno..insyaallah ...bencana umno bn najib

    ReplyDelete
  13. sedar atau tidak sekarang ini ...bahasa melayu hari ini duduk ditempat ketiga dalam negara selepas inggeris dan mandarin...iklan kerja dalam surat khabar melayu..juga dengan jelas menyatakan keutamaan terma dan syarat untuk pemohon fasih berbahasa mandarin...sedangkan jawatan yang diiklan hanya untuk kerani kilang plastik pasaran tempatan...untuk apa bahasa mandarin diutamakan dalam negara kita...pada aku hanya untuk memperlekehkan martabat bahasa kita....bahasa melayu tak standard...org melayu juga tak standard...sebab tu..tokey2 kilang lebeh rela ambil beratus malah beribu pekerja warga asing...vietnam..china..myanmar..thailand dan lain2...siap bagi hostel dan pengangkutan...sedangkan rakyat kita berjuta yang tidak bekerja...dengan alasan orang melayu pemalas...memilih kerja..dan berbagai lagi...hakikatnya...tokey2 cina sial ini...lebeh rela mengkayakan pendatang asing dari memberi kesenangan kepada orang melayu...supaya mereka tidak perlu bersaing dengan orang melayu dalam pemilikan harta seperti rumah...tanah..kenderaan dan berbagai lagi...bila org melayu jatuh miskin...merekalah yang jadi tuan...pengambilan pekerja warga asing...diberi kemudahan hostel dan pengangkutan adalah satu strategi mereka untuk menolong sesama bangsa mereka...tuan empunya rumah dan kenderaan...banyak rumah...rumah kedai yang dimiliki kosong...jadi sewa buat hostel...begitu juga dengan kenderaan...bas..van dan sebagainya...kalau nak diikutkan menggaji pekerja tempatan jauh lebeh murah dari menggaji pekerja asing...gaji pokok sama juga...1000 ikut skema kerajaan...hostel dan kenderaan, tiket kapal terbabg serta medical dan levi pun mereka kena juga bayar...sedangkan pekerja tempatan biasanya kurang perlukan hostel....kenderaan...dan tak ada levi...cuma ada kwsp dan sokso...itupun jauh lebeh murah dari bayaran levi...alasan tokey2 cina ini pekerja melayu dan tempatan..memilih...setahu kita anak melayu ni cuma tidak berminat kerja diladang dan sektor pembangunan sahaja...muslihat yang sangat jahat....kejam terhadap negara dan rakyat terutamanya kaum melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assobiyyah Dan thaghut jd kapir harbi ulang

      Delete
    2. Ya, bab bahasa melayu ni bukan salah cina pun.

      Yang memperbodohkan bahasa melayu ni bangsa melayu sendiri. Tengok saja lah melayu sekarang, sesama melayu pun mahu speaking. Agaknya malu kot kalau berbual2 dengan bahasa melayu penuh.

      Kita jangan mudah tuding jari pada orang lain. Walhal diri kita sendiri yg menjadi punca permasalahan.

      Apa perlu speaking sesama melayu?
      Mahu tunjuk siapa hebatkah?
      Jika speaking, maknanya percakapan dia lebih benar kah?
      Rasa malu kah jika tidak speaking?

      Yg mana satu, sila pilih.

      Delete
    3. cass ni racist bigot. Apa nak dituding ke lain. Ko pun tahu...tapi demi dedak berlauk hirisan tahi low yg manis, ko sanggup. Aku kesian kalau, ko bagi bagi anak bini ayah emak ko makan duit haram tu. Kesian betul2 ni.

      Delete
  14. kalau kerajaan dan org melayu
    masih lagi ambil mudah terhadap muslihat kaum cina ini...jgn hairan malaysia juga akan jadi macam singapura...pulau melayu jadi milik cina....sbb itu aku tetap tidak percaya kepada mca..gerakan...pkr..dan dap...pada aku cina tetap cina...perangai rakus mereka akan tetap kekal sampai bila2...mereka lebeh rela membantu bangsa dan warga asing dari membantu bangsa melayu...mereka pepat diluar rencong didalam...dan sebagai bekas pekerja pelancungan...aku suka berkongsi pendapat....melalui pelancungan lah....sebenarnya tanpa kita sedar...negara kita diambang bahaya....melalui sistem pelancungan yang kita guna pakai jugalah...yang membenarkan negara kita diambang kemusnahan...bermula kemusnahan nama nelayu...org melayu...bahasa melayu dan negara melayu ialah bilanana kerajaan melantik ng nyen nyen...menjadi menteri pelancungan....sejarah kemusnahan malaysia seinci demi seinci...masa dia jadi menteri pelancungan inilah...dia mempergunakan segala kuasa yang dia ada...memperkenalkan kecinaan dinegara kita...seingat aku tidak ada satu pun produk org melayu...yg duselitkan dalam kelendar pelancungan negara...semua produk cina...sehinggakan dia bawa balik jimmy chew...tukang kasut dari england yang dah tak mengaku rakyat malaysia, promosikan jimmy chew secara total...bangga sebagai cina malaysia yang berjaya diluar negara...sedangkan jimmy chew.. dah tak mau lagi kepada negara kita...lihat juga promosi tempat2 lawatan dinegara kita..semua mempromosikan perniagaan kaum cina seperti restoran ..tokong..rumah kebudayaan cina...adat dan budaya....sehingga hari inilah...keadaan ini kekal..nazri aziz juga sama....tengok tv atau brochures ttg pelancungan tidak satu pun menunjukkan malaysia sebagai negara melayu dan islam sebagai agama rasmi...dalam tv ...dalam brochures..malah sampai dalam lagu kanak2 mother goose club....keluar nama malaysia..terbentang gambar tokong cina dan gambar patung emas batu caves sebagai mercutanda negara malaysia...mana dia raja2 melayu...mana dia mufti2...mana dia perdana menteri dan menteri2 islam...? sampai sanggup terlepas pandang..perkara yang sangat penting...identiti negara sebagai negara islam...
    negara kita saja yang perkenalkan sistem kemasukkan pelancung secara VOA...visa on arrival...mudah....sangat mudah...visa boleh didapati di airport sewaktu ketibaan...untuk dua minggu...berduyun2 warga asing masuk atas kapasiti ini...berjuta yang masuk...namun hanya beribu saja yang keluar.
    ..setelah tamat tempoh visa dua minggu....nak untung berjuta...malah rugi beribu juta....bila pelancung yang masuk mudah ini tidak balik atau keluar selepas tempoh visa tamat...
    bermulalah....kebanjiran pelancung haram...bertambah pusat urut dan pelacuran...peningkatan penyeludupan dadah, pil khayal..senjata api...peminta sedekah...jenayah samun rompak besar besaran...sebagai contoh geng latin pecah atm...penipuan dan berbagai lagi....pergi bukit bintang...petaling street dan tempat2 lain...terang terangan pembantu peniaga gerai...warga asing.. pelacur bebas menjalankan aktiviti....pusat urut..bukan puluhan malah ratusan...bercambah merata....bukan di senenanjung saja...di sarawak...kuching..miri...bintulu...dan sibu...di sabah....kota kinabalu, kampung air...sandakan tawau..kudat...panampang...bersepah rumah urut dan pelacur dari china....pelacur dari china sekarang lebeh ramai dari pembabtu rumah indonesia....sudahlah masuk mudah...buat kerja salah...hantar duit balik negara masing2..sebarkan penyakit...dapat kemudahan asas murah...bila nasib tak baik dapat tangkap....buat cerita diperangkap sindiket pemerdangan manusia....dah buat salah pun dapat perlindungan lagi....yang tertangkap kosong juga...dihantar ke pusat tahanan...kena bagi temoat tinggal...makan minum...kemudahan asas lain senentara nak dihantar balik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kapir harbi krn lu assobiyyah Dan thaghut

      Delete
    2. pala utoh ko l cass. Ko sengaja nak semakkan ruanv diskusi. MO dangkal sj ni. Yahudi ada puak Zionist, Melayu ada MeKAYU nya. Ko sample terbaik. Kesin ko terpaksa ambil watak yg menjanjikan ko neraka jahanam ikut pintu belakang,...kesian la.

      Delete
  15. tokey2 cina dan peniaga cina yang berniaga salah ni senyum lebar...tanpa perlu bersusah payah...kerajaan yang bawa pekerja masuk untuk mereka...buat untung....dapat tangkap kerajaan tanggung....lepas tu suruh org baru pulak datang...masuk mudah...rata rata seluruh malaysia..pelancung@pendatang china dah ada 4 juta....campur dgn pendatang sedia ada 7 juta....untungkan...masuk mudah...keperluan asas dapat....duit dapat hantar balik negara ...kena tangkap...ada tempat tidur...dapat makan minum...selesa....habis tempoh tahanan...hantar balik...bukanlah aku ini anti kaum...tetapi aku terlalu kecewa dengan sikap kaum cina ni....tak mengenang budi...tak berterima kasih....tak setia pada negara....dan yang paling menjengkelkan....mereka tidak menghormati kita...agama kita...raja2 kita ...bahasa kita..dan hak hak kita.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu Kapir harbi krn lu amalkan assobiyyah Dan thaghut ikut amanat lobai sedonia. Jd go fuck yourself Dan jgn bwk idea assobiyyah ko kt sini. My g bawak ajaran mu kt kaum sekufu mu iaitu al jambani, al pondani Dan al badaki .shoo shoo . pala utoh and fuck u

      Delete
  16. En. cass, marah sungguh kepada bangsa cina ni. Saya boleh bersetuju pada sebahagian komen tuan.

    Kadang2 kita kena cermin diri kita sendiri juga. Sejarah menceritakan bagaimana kaum cina berada disini. Tak perlu dihuraikan lagi. Perkara yg dah belaku biarkan ianya berlalu. Tok sah dok peningkan otak memikirkan nya. Apa yg harus kita berwaspada pada yg akan berlaku. Perpatah mengatakan, yg baik dijadikan tauladan dan yg buruk dijadikan sempadan.

    Persoalan saya, jika dulu depa depa ni didatangi oleh penjajah, bagaimana pulak dengan pemimpim bangsa kita sendiri pergi kenegara mereka menghulur tangan seluas luas nya menjemput depa kesini. Bukan sikit malah beratus juta jumlahnya. Malah menyediakan tempat tinggal dan perniagaan. Yang akan datang beratus juta jumlahnya adalah berfahamam komunis.

    Selepas ini siapa yg hendak kita salahkan jika bangsa melayu bukan sahaja bahasa kedudukan nya no.3, malah bangsa itu sendiri menjadi bangsat. Nama saja tanah melayu tapi dimana bangsa melayu.Jika dahulu bangsa kita tidak mempunyai pilihan tetapi lani kuasa ditangan kita. Berhati hati jangan tersalah pilih lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. cass tu tahu, tapi dia ditugaskan dgn upah tahi low. Puak lahanat ni dasar bigot. Sama watak dia mcm Zionist di Israel. kalu disini, kadang dikenali sbagai MeKayu Totok. Tak boleh dibawa bincang pun ..mcm puka PIS Marenggue

      Delete
  17. Islam melihat semua manusia sama iaitu hamba Allah. Manusia sendiri mencipta bangsa,budaya Dan sempadan negara demi kepentingan ekonomi. Yg Kita tentang ialah mereka yg menggunakan ras perkauman bg kepentingan kecil mereka dan menindas majoriti hamba Allah yg lain Kita harus yakin Islam itu fitrah Dan adil pada semua. Kita balik pada Islam sebenar dan bulan yg Islam kepartian dgn guna perkauman spt parti cap keris bersilang Dan parti lobai cap bulan. Ikut pala utoh amanat parti lobai sesiapa yg taghut Dan amalkan assobiyyah a k.a perkauman adalah kafir.. Ya kapir harbi..jika membunuh Dan terbunuh dapat pahala. Dan dgn kuasa duit, lobai2 akan lg kuat menyalak utk keluar fatwa menghalalkan tindakan mereka dan sekutu mereka Dan diatas sikap dajjal mereka lah Kita memaki mereka. Dan sesungguhnya taufik Dan hidayah itu milik Allah jua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuang Punasihat Lobai Musang Berjanggut kata puak dia saja yg berjuang islam dan hafal no ahli gerenti masuk syurga.

      Puak lain semuanya jebon, barua, pengkhianat, toghut, mabuk pil kuda, mabuk ketum....

      Ke guaner Din???

      Delete
    2. umat tuang hardi marenggue sama sgt mirip puka zionist..god chosen komon. God chosen for hell sy percaya.

      Delete
  18. MO1 says Cash is King Looo...
    Asal Jangan kena Tangkap!

    ReplyDelete
  19. selain nama2 besar yg disebutkn termasok rakyat jelata yg tidk sedih kerana ketergadaian negara akan menyesal suatu hari blamna anak cucu dn cicit hanya mampu berumahkn bawah2 titi sj,

    ReplyDelete
  20. mlayu kulibatak cina.. menteri mlayu yg bapak-bapak dan kepala bapak cuma jadi boneka cina, barua cina,dan menjadi talibarut cina...mlayu juga yg salah.

    pendatang haramjadah bebas buka kedai dan berniaga dgn bebas ..salah mlayu jugak.
    kuwasa pentadbiran dgn kuwasa bapak-bapak dan kepalabapak suma mlayu kontrol.. yg jd bangsat mlayu juge..
    mcm lagu abg ramle, tak ada fulus tak menjadi apa..babi banyak toke punya..
    eh bkn babi tapi kambing .
    betol le,dulu-dulu cuma ada kambing dan lembu(bkn lembu kondo aa) rame.
    sikalang rame babi dlm malaisa wa ckp lu.tapi lembu pun rame juge..
    mlayu yg bangsat juge mcm lembu. mkn lembu, tidog lembu kena ikat mcm lembu, d cocok idong mcm lembu,kondo jadi mcm kandang lembu,kena sembelih mcm lembu.
    pokoknya tdak ada yg tak lembu suma lembu- lembu belaka..
    note.
    lembu boleh d ganti dgn babi dan babi utan bagi yg bkn mlayu.

    ReplyDelete
  21. Haaha..baru best klu dilaksanakan di Malaysia..Hukum Mati..itu tak alang alang HUDUDnya..hehe..suruh HAJI LOBAI KERAPU 90J beri pandangan..klu dilaksanakan habislah leher MOI ( laki si ROSMAH BADAK KETOT)..kena potong pakai chainsaw..bukan potong tangan je ya..haha..barulah Jamal Jamban..Salleh Biawak Keluang..Rahman Jembalang Tanah..KaPijat Lembu..TengKu Bunian Palsor tahu....habis lah pemakan dedak UMNO @ BN mati kelaparan..Tamat Riwayat

    ReplyDelete
  22. bagus...bila komen saya tentang kaum cina yang ada di malaysia...serta apa yang telah sedang dan akan berlaku....
    bagus bila ada yang komen setuju dan membantah komen saya itu...apa pun sekurang2nya ada juga terdetik rasa kebenaran dan kekecewaan dibenak kita...
    kecewa kerana sebahagian dari kerugian melayu kerana kebodohan orang melayu..kelalaian melayu..kerakusan sebahagian melayu tamak dari semua lapisan pimpinan atasan dan bawahan...
    saya tidak menafikan kebenaran yang melayu sendiri yang merosakkan negara ..bangsa dan agama.cuma pada masa yang sama..dan dengan semua kesilapan dan kebodohan yang berlaku kenapa tidak kita org melayu hentikan pertelingkahan dan percakaran sesama kita...tak kira dari parti , atau puak mana sekali pun...kita sisih melayu yang rosak akidah..permikiran, yang tak kenal halal haram...saya percaya akan ada pembaikkan sekiranya kesedaran dapat kita terapkan kepada penubuhan melayu baru...dalam satu kesatuan atas nama melayu...kebangkitan melayu...apabila kita berpecah...maka musuh bangsa, agama akn cepat merebut peluang..saya dah berumur 76 tahun...mungkin besok lusa saya sudah tidak ada lagi...saya takut akan nasib bangsa melayu nanti...apa akan jadi...bagaimana kehidupan mereka nanti..cucu cicit kita...berumah kah mereka...bertanah kah mereka..
    dengan keadaan sekarang saya nampak akan ada perubahan dan peluang untuk org melayu makin menyempit...dan mungkin akan tertutup terus...dan jelas melayu makin melemah dan makin kehilangan apa yang kita ada...malah dalam waktu terdekat ni...andai 13 may berlaku lagi...saya yakin kita tidak akan mampu bertahan....terpulanglah pada anggapan pembaca sekelian...WALLAHHUAKLAM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cass,

      Penyatuan yg cass impikan itu perlukan kepimpinan. Jika pemimpin itu sendiri penyamun, kaki botol, penzina, rosak akhlak, tidak mungkin impian cass akan jadi kenyataan.

      Penyatuan yg cass impikan juga boleh terlaksana iaitu jika melayu itu sendiri boleh menghakis sifat buruk azali mereka iaitu "mudah dibeli dengan wang ringgit & pangkat".

      Saya masih ingat ketika saya baru graduate dari iowa kembali bekerja di malaysia tahun 1990. Masa itu boss saya cina syarikat perkapalan di johor bahru. Dia tidak menghormati waktu untuk saya solat. Dia memberi kata dua kepada saya, kekal dengan jawatan & gaji lumayan atau berhenti kerja. Saya letak jawatan 24j.

      Selepas itu saya bekerja di syarikat multinasional. Bos masih orang cina. Tetapi dia menghormati staf yg mahu menunaikan solat & tidak memperlekehkannya.

      Jadi cass, tidak semua cina itu racist & berfahaman komunis. Serupa juga dengan melayu. Walaupun semua melayu itu islam tetapi tidak semua melayu mengamalkan ajaran islam.

      Delete
    2. cas tu jingjilatjubojibyy..syix sendiri. Dia tu watak melayu totok berbayar, sama zionist tk berakal. Kesian betul la.

      Delete
  23. Aku sokong najib 100 %
    Jika najib juga melaksana kan trend hukunan rasuah yang sama dengan negara jiran

    Soal undi
    Aku tetap dengan PH

    ReplyDelete
  24. Haha bro, ini mcm mengharap matahari terbit d Barat. D Sabah skrg ni heboh dgn kes Jab Air yg ramai menjangkakan acquittal pada yg tertuduh becoz the trails lead to the CM office.
    Walahuallam.
    By the way umno ok pula bila warlord mereka d Sabah d beritakan membeli Rolls Royce baru2 ni.
    U c our laws only apply to those outside BN and perhaps the Govt of the day.
    Pathetic but true.

    ReplyDelete
  25. indeed...therefor inorder to remove the culprit malays..we need the good malays to do it...why wait...lets remove now...

    ReplyDelete
    Replies
    1. smell the coffee, eating dedak tahi low will freeze your brain. U bite the chinese like a crazed dog...but now u say u know the malay culprits. I saw u as a fool, I was wrong.



      U are a crazy dedak tahi low licking fool. Allah have Pity on u kid.

      Delete
    2. I m all for it bro. In fact, I hv been with PKR since 2001.
      Togther v can do it.

      Delete
  26. Ya cass 15:22,itu yang patut kita ikhtiarkan dari sekarang..humbankan melayu perosak ini baru bangsa lain tahu yang kita "walk the talk".

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...