Wednesday, 11 January 2017

MANA SATU BETUL?


Isu yang sama, orang yang sama dan bercakap pun di tempat yang sama, tetapi ada dua nada yang berbeza.
Mana satu yang betul?
Salah lapor atau orang yang sama memang selalu berbeza? (SH 11/01/2017).

69 comments:



  1. ITU la dah celaru sekarang, sebab tak mau baba Utasan. Kalau baca Utusan semua beres. Hanya satu keputusan saja yg di keluarkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada lagi org baca Utusan ka? Dgr kabar gaji pdrkerja pun umno yg bayar.
      NST pula kalah setiap kali d saman.

      Delete
    2. Presiden Parti Bersatu Rakyat Sabah (PBRS) Tan Sri Joseph Kurup mengecam DAP dan penasihatnya, Lim Kit Siang yang bermain politik melampau di Sabah. Ini berikutan, DAP cuba untuk membangkitkan sentimen kebencian dengan memutarbelit RUU355 ketika kunjungannya ke Pensiangan, Sabah.


      Nampaknya DAP beriy-iya benar mahu menjadi ‘Ahok Malaysia’. DAP tak pernah rehat untuk menggagalkan syariah daripada terlaksana di negara kita. Pemimpin mereka sanggup ke pedalaman Sabah dan Sarawak untuk mencari ‘political mileage’ dengan cara durjana. DAP meneroka wilayah baru bermodalkan RUU355. Mereka membuat andaian yang jahat lalu dijaja merata-rata demi menakutkan non-muslim terhadap Syariah. Mengapakah DAP menjadi begitu biadap setelah berjaya membeli dan membela beberapa kerat pemimpin politik Islam yang bersedia melahap dedak mereka?

      DAP nampak RUU355 amat menguntungkan politik mereka kalau mereka dapat mengeksploitasikannya. DAP cuba menimbulkan rasa takut dan terancam dalam kalangan non-muslim. Lantas non-muslim akan melihat mereka sebagai juara yang mampu menghalang ancaman itu. Inilah yang dimahukan oleh DAP dalam melebarluaskan pengaruh cauvanismenya.

      Justeru, seluruh umat Islam tanpa mengira fahaman politik hendaklah menunjukkan solidariti mereka dalam mempertahankan tuntutan syariah. Sebanyak 6 juta umat Islam di Indonesia turun dalam unjuk rasa bagi membantah kebiadapan Ahok. Apakah 13 juta umat Islam di Malaysia tidak mampu mewakilkan 300 000 pencinta agama untuk turun dalam himpunan RUU355 nanti?

      Kegagalan kita turun akan memberi justifikasi yang kuat kepada DAP dan non-muslim untuk mengatakan umat Islam di Malaysia boleh dipermainkan. Sebaliknya kehadiran berjumlah mega pencinta syariah akan menjadi suatu indikator bahawa umat ini sudah mula bersatu apabila amalan agamanya digugat.

      MCA dan GERAKAN tidak akan meninggalkan jauh DAP. Mereka terpaksa bersaing untuk mengaut sokongan dan undi non-muslim. Sekiranya mereka diam, mereka fikir sokongan non-muslim akan dimonopoli oleh DAP. Lantas, mereka akan bertindak seiring dengan tingkah DAP.

      Presiden MCA, Datuk Seri Liow Tiong Lai mengeluarkan kenyataan bahawa himpunan itu bersifat 'pecah-belah' dan menjejaskan perpaduan di kalangan pelbagai kumpulan etnik di negara ini. Ini satu kenyataan yang amat dangkal. Sikap pemimpin non-muslim itulah pencetus perpecahan. Apa hak non-muslim untuk mengganggu dan cuba menghalang hasrat umat Islam melaksanakan tuntutan agamanya? Kenapa pemimpin DAP, MCA dan GERAKAN memberi perspektif yang amat negatif terhadap Syariah? Kalau non-muslim amat inginkan kesatuan etnik-etnik di Malaysia, apakah salah umat Islam juga inginkan kesatuan umat Islam atas dasar akidah yang satu?

      Delete
    3. Xpayahla nak ckp pasal syariah pasal agama ni..bulshit je selagi pemimpin pun perangai mcm taik

      Delete
  2. FreeMalaysia yg salah, Ibrahim Ali tak pernah kata "tak payah buat himpunan".
    Ia hanya berkata buat petision adalah lebih baik.


    ReplyDelete
  3. Ibrahim al kataki smbg nyawa politik dgn perkasa.. Telah gegak gempita yg al kataki akan bertanding PRU 14 nnti.. Tu sumer game nk masuk fulus.. Al kataki akan perguna lobai Dan lobai akan perguna al kataki.. Bil2 bijan al pondani bereh kan..kesian geng lobai pengumpul pahala rupanya.. Lobai sedonia habaq klu pastikan dia ke Parlimen Dan DUN lg,hampa dpt pahala besaq Dan boleh tebus nk syurga mana.lg kuat hangpa pangkah lobai lg byk pahala hangpa dapat.. Faham molek2 tu.. Puak2 yg lain,depa tak dpt pahala ni, ni khas utk puak2 Kita. Di minta anjing Dan babi bijan al pondani Dan smah al ketoti wal badaki jgn komen.. Krn klu komen dh tersentuh..aku nk kena samak lg hand phone ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahai si labu labi, sila berhenti dari terus mempermainkan urusan agama berkait perihal yg dihijab Allahswt (syurga,neraka).

      cukuplah kelancangan lidahmu (yg diterjemah melalui tulisan) didalam urusan dunia.

      Delete
    2. Apabila perkara ugama dijadikan modal sandiwara politik, habis rakyat jadi keliru.

      Amar maaruf, Nahi mungkar sudah tidak dikenali akibat taksub politik kepartian/assobiyyah kabilah/puak. Kesian pengikut2 dan rakyat marhain jadi keliru.

      Sesungguhnya Islam itu ajaran "rahmatan lil 'aalamin"...amar maaruf, nahi mungkar.

      Delete
    3. Yo lah sahabat.. Ko g nasihat kan Si bijan supaya pulang blk duit yg dia rembat Dan letak jawatan Dan selepas tu istiqamah dgn hukuman undang2 yg terpakai skrg. Jika sahabat gagal laku kan, terima kasih la atas nasihat yg tidak di minta ini. Sekoyong2 hamba berckp yg haq walau pun didpn penguasa yg zalim pd hamba rakyat. Bukan jd pengampu penguasa zalim.. Lobai kata faham molek2 tu. Klu tak,tak dpt pahala, klu tak dpt pahala, tak dpt masyuk syurga.. Kt hadyai pun syurga jgk.. Wallahualam..

      Delete
    4. seharusnya kamu terlebih dahulu mencela tuan2 politikmu kerana setelah ditanamkan kedalam dadamu khabar bahawasanya Najib merompak berbilion ringgit melalui 1MDB dengan segala macam pendedahan dan pembuktian dan 7 tahun disemai kedalam dada kamu bukan satu jangka masa yg sekejap.

      lalu tuan2 politikmu berdiam diri sedangkan mereka mampu mengheret Najib ke muka pengadilan di makamah sekutunya di luar negara.

      Bahkan kini kamu menjadi lancang lidahnya, keras perilaku akibat dari berimannya kamu pada khabar yg dibawa oleh tuan2 politikmu.

      Wahai si labu labi, bukan aku yg mempercayai dan beriman terhadap khabar yg dibawa tuan2 politik yg sering menipu daya itu - ia adalah kamu. lucu sekali permintaanmu ibarat meminta seekor ikan melompat ke darat.

      Sejujurnya aku bimbang akan tergelincirnya akidah kamu hasil akibat lidahmu yg melampaui batas terhadap urusan yg Allahswt hijabkan (syurga,neraka).

      Jangan lagi kamu berbuat perkara ini wahai si labu labi.



      Delete
    5. Anda berdua adalah org yg bijak!
      Thanks bro! Maka gunakanlah sebaik2nya.

      Delete
    6. Yo bro labu labi...never argue with stupid people (like nakhoda unknown sahabat) , they will drag you sown to their level and beat you with experience: mark twain

      Delete
    7. 7 tahun .. rakyat merana.
      7 tahun .. tempoh sudah cukup.
      7 tahun .. siasatan di ragui
      7 tahun .. Tuan Bahri letak jawatan.

      7 tahun .. MB Azmin di benar kan cabar status sulit 1MDB
      7 tahun .. sengsara, kemarau.
      7 tahun .. merasa lega, menuai.


      Delete
    8. Wahai sahabat, sila lah Kau urai kan kesusutan ini.. Adakah Allah itu beradanya di syurga? Tima kasih ye sahabat.

      Delete
    9. astagfirullah .. pertanyaan jenis apakah ni ? Allahswt itu Maha Besar dan Allahswt lah yg menciptakan segala sesuatu termasuklah syurga.

      sekarang beritahu kepadaku adakah syurga ciptaanNya sanggup menaungi akan Dzat Allahswt Yang Maha Besar lagi Maha Berkuasa ?

      Sekiranya jawapmu YA - maka telah terbatal akidahmu,segeralah bersyahadah dan bertaubat.

      Dan ingatlah syaitan sangat banyak tipu dayanya. wahai si labu labi perbaiki lidahmu terlebih dahulu.

      Delete
    10. Wahai sahabat segera lah kamu bersyahadat krn telah terbatal syahadah mu Dan bungkamnya akidah. Adapun dajjal tu berpura2 membawa syurga spt Si bijan ttp ianya sebenarnya neraka pada semua rakyat jelata. Bertobat la anda sblm nyawa di hukum halkum. Nauxubiillah hkl minzallik.

      Delete
    11. Labu labi,
      Kita di sini discuss pasal politik bukan pasal agama. Menyentuh sensitiviti agama adalah perbuatan yang kurang bijak.

      Tiap orang ada kepercayaan agama masing-masing. Tak perlu kita sentuh tentang agama orang lain yang berbeza. Accept the fact that we were born different. Humans are not the same. We are different but do not take our differences as an issue. Dalam isu agama ni just respect each other. Tak perlu kita caci orang yang berbeza agama dengan kita.

      Apabila anda mempersoalkan adakah Allah berada di syurga, ini sudah jelas menyentuh isu agama Islam. Saya yakin anda adalah NON-MUSLIM tapi tak apa kalau anda bukan Islam, cuma jangan sentuh tentang Allah yang menjadi tunggak terbesar dalam Islam. Tiada sesiapa di sini yang paksa atau tekankan anda tentang Islam.

      Jadi harap anda tidak sentuh tentang isu yang tiada kaitan dengan tajuk politik sebab blog ini adalah bertujuan berbincang tentang politik, ekonomi dan negara bukan mempersoalkan tentang isu-isu perbezaan agama di Malaysia.

      Harap mendapat kerjasama anda.
      Sekian terima kasih.

      Delete
    12. Thanks bro.. I am a Malay and born Muslim. I just hate people who is using religion to gain their political mileage. I do respect every religion. To me is what I believed and to them is what they believed. The question that I posed to sahabat is more the tasawauf understanding. Don't be offended.

      Delete
    13. Sahabat bukan tau pasal ekonomi pon. Berlagak pandai tapi bingai. Tulis pon going in circle day in day out, without ever realizing that he/she has got nothing to offer. A typical PAS / umno dumbass

      Delete
    14. Labu labi
      Alhamdulillah you're a Muslim. Thank you for your explanation. I'm not offended, I just tried to stop any religion issues before it sparks fire. Anyway I do understand now. Thanks again.

      Delete
    15. hmm, kamu seorang muslim, malangnya kamu seringkali tewas mengawal hatta lidahmu sendiri (penuh adu domba,fitnah dan celaan).

      Percayalah kamu tidak akan sanggup untuk bertemu dan berhadapan dengan dajjal melainkan kamu akan menjadi pengikutnya - bahkan Nabi saw menyisipkan doa agar umatnya terlepas dari fitnah yg dibawa oleh Dajjal.

      Betapa bodoh dan sombongnya kamu menyamakan umara' sebagai dajjal, dan "berbangga" dengan hawa nafsumu yg menyangka sedang menentang tipu daya dajjal.

      pertanyaanmu mengenai Dzat Allahswt bukan bersifat pertanyaan golongan tassauf - kerana salah satu dari sifatnya golongan tassauf, sangat terjaga lidahnya dari kata2 cercaan.

      sedangkan pertanyaanmu - ia adalah pertanyaan penuh tipu muslihat dan begitu klise oleh para orientalis, atheis dan pemuka2 agama non muslim yg sering ditanyakan kepada org muslim yg bertaraf awam.

      Delete
    16. Yo lah..apa2 je lah.. Al fatihah buat aruah adnan satem yg meninggal tgh hari td krn serangan jantung. Al fatihah.

      Delete
    17. Dumbass sahabat a.k.a. unknown sparks fire by labelling others jahil..go figure

      Delete
    18. Sahabat....dimana letaknya fitnah dan domba yg di bawa oleh labulabi tu ?

      Delete
    19. Nakhoda....unknown....sahabat..... actually you are the same person.

      Stop calling people "jahil" unless you think you're the smartest person in the universe.

      But you're not a smart person nor you're a genius......and yet you have the guts to call people "jahil".

      You're blind can't even figure out the wrongdoings by the penyamun. Even with all the happenings n news around you.....you still can't link it with your thinking and simple common sense.

      You're worth nothing....just like the toyol and badak !!

      Delete
    20. For anon 1609,

      Please rewrite your comments in Malay

      A jerk, ass-licker like nakhoda sewel is before, now & forever an English illiterate.

      Please pity her

      Delete
    21. frasa "jahil" yg sering aku rujuk kepada golongan seperti kamu adalah khusus didalam urusan dokongan politik kalian kepada tuan2 politik yg sering berkhianat dan berdusta (hatta sesesama mereka).

      Begitu banyak tipu daya yg mereka khabarkan dan ia memenuhi ke dalam dada kamu.

      Tahukah kamu tuan2 politikmu adalah antara pemain politik yg paling memualkan - mereka berjual beli apa sahaja bahkan membuang pada batas agama dan bangsa.

      Mereka datang dan khabarkan kepada kamu betapa zalim dan buruknya si umara' dan golongan yg bersama dengannya - satu doktrin yg diulang berpuluh tahun dan natijahnya kamu hampir tiada sifat syukur, lisan kalian lebih membinasa dari tajamnya mata pedang, dan perilaku begitu melampaui batas.

      Kamu tidak lagi segan menghambur segala kata2 cercaan, menjadi jambatan pada khabar adu domba dan fitnah lalu kamu berdiam diri seolah2 orang yg tidak mengerti apa-apa tatkala datangnya kebenaran

      selama 7 tahun kamu beriman pada khabar Najib merompak berbilion ringgit melalui 1MDB - pastinya ia bersandar pada khabar yg dibawa tuan2 politikmu bersama sekutunya.

      sampai bila kamu hendak berteriak dan bertempik di tepi kaki2 lima, di warung2 atau di alam maya ?

      Sedangkan tuan2 politikmu bersama sekutunya yg "mendedah" dan memiliki "pembuktian" tidak membawakannya ke dalam makamah, bahkan tidak ke dalam makamah mereka sekalipun.

      Kamu juga tidak serik2 diperbodohkan apabila menyangka proses pendakwaan di singapura adalah permulaan didalam usaha mengheret Najib - sila rujuk proses perundangan sebelum kamu terus diperbodohkan.

      Dan kepada sahabatku si Labu Labi - aku ingin meminta maaf kerana berbicara mengenai persoalan akidah dan aku tahu sebenarnya kamu seorang yang berilmu.

      Ya sama2 lah kita sedekahkan Al-Fatihah untuk Allahyarham Tan Sri Adenan Satem.

      Innalillahi wainna illayhirojiun.



      Delete
    22. Sahabat....jens fred sturzennegger bekas pengurus falcon bank di spore telah mengaku salah 6 pertuduhan hari ni. 10 pertuduhan sudah di baca terhadapnya. Engkau faham maksudnya semua ini relatif dengan dakwaan derma 2.6b? Sila jelaskan apa kena mengena kes sturzenegger dgn derma rm2.6b....aku ulang sekali, kaitannya dgn derma 2.6b (soal curi mencuri atau sapa salah kita letak tepi dulu, bincang lain hari). Aku nak test knowledge kau yg sangat mudah kata orang lain jahil.

      Delete
    23. Berita dari singapura fresh lagi, baru 1 jam. Analisa belum ada. Sahabat, peluang terbaik mu, boleh buat analisa, kita yg jahil menunggu pencerahan mu

      Delete
    24. Kita pun menunggu juga pencerahan serta kupasan bernas berkaitan falcon bank dan jho low dan 1MDB serta MO1 daripada lisan Dan tulisan sahabat Kita ayuh jgn malu2.

      Delete
    25. Dasyat melayu ni weh!.....berhujah fakta saja.....hehe
      Tapi satu fakta je yg tak lepas2...
      Jibby kelentong satu malaya,mcm mana tu? Agak2nya spore saja ke tutup bank tu,tapi kenapa?
      Setidak2 nya labulabi menunjukkan protes yg keras!!
      Buat lah....buat lah....buat la tak tahu....
      Come on bro.....yaehhh. Happy bro,jgn marah2....baru lagi banyak idea!

      Delete
    26. Swiss national Jens Fred Sturzenegger dihukum 28 minggu penjara dan denda sebanyak $128.000 dollar singapura

      diatas kesalahan gagal melaporkan kepada (MAS) pengaliran wang sebanyak US$ 1.262b ke dalam dua akaun Falcon bank.

      Juga bersubahat memberikan keterangan palsu kepada penyiasat (MAS) berhubung 4 akaun milik Jho Low agar terlepas dari siasatan.

      1MDB related by Jho Low pokoknya jika berlaku penyelewengan ia adalah diluar tanggungjawab 1MDB.

      Kerana itulah pertuduhan yg dibacakan tertakluk secara related bukan bersifat merujuk terus pada dana 1MDB. IPIC mendakwa ia tidak mendapat bayaran berbilion ringgit dari 1MDB akibat penyelewengan bekas CEOnya dan CEO itu adalah rakan bisnes kepada Jho Low.

      Jahatnya sekutu kepada tuan2 politikmu terus menerus menipu daya dengan mengaitkan dana yg diseleweng melalui Jho Low itu adalah milik 1MDB sedangkan IPIC yg bersuara akan kehilangan dari dananya.

      Dan tidak disebut langsung didalam proses pendakwaan atau pembelaan - Najib merupakan dalang sebenar.

      Apakah kamu masih mahu mendabik dada dan berteriak di kaki lima ?

      Delete
    27. Wahai sahabat, analisa saudara tidak smpi suku pun. Lihat lah juga nas Dan furu kaitan dgn laporan FBI berkaitan Dan aliran tunai sehingga masuk nya ke akaun bijan. Mungkin analisa mu sengaja di dangkal utk memuaskan hati penguasa politik mu dan untuk menglihat kami terus dlm kejahilan.saya percaya sahabat tidak akan khiatnat spt itu kpd kami yg jahil INI.

      Delete
    28. Hebat nya tuan politik kamu.....tapi sayang,tuan politik kamu tu telah di jerut kerana perlakuannya sendiri. Lalu adil kah rakyat menanggung kesalahan beliau?

      Delete
    29. Sahabat...analisa awak mengecewakan. Anda tidak layak menjahilkan orang lain, kebodohan anda terungkai dan terdedah dgn penjelasan awak di atas. Tak perlu layan awak lagi, a waste of anyone's precious time...good day mate.

      Delete
    30. Sila jelaskan aliran tunai kes di spore Sahabat...itu pokoknya...duit asal dari mana, masuk akaun sapa dan jumlahnya, sapa bagi arahan. Cuba baca betul2 chargesheet 16 pertuduhan.

      Delete
    31. Bro Tajul.......sorry lupa pulak nakhoda kapal korek/unknown/sahabat is english illiterate person. Tapi tak pelah bro....dia boleh bukak kamus kalo nak baca.

      Kalo kamus english-malay pon tak paham.....boleh guna kamus cap toyol tapi edition tu tak semua orang ada.

      Delete
  4. KATAK SIKATAK LOMPAT.......

    ReplyDelete
  5. kan diyo sdg sokong tak mcm puak2 baghal ni nak jadi kapir ke tak mau sokong, mentang2 tak sebulu. poyi gam balik kulit punai tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yo lah,ese tongah gam balik punai nie..

      Delete
  6. Badut politik ini tidak mampu memajukan bangsa dan negara,apatah lagi Islam.Munafik tak lekang menyebut perkataan Islam di bibir mereka.

    ReplyDelete
  7. Hari tu mungkin hari hujan...hari ni panas

    ReplyDelete
  8. Begitu lah perangai ketua-ketua parti PAS sama dengan perangai Ibrahim Ali.

    Apabila cakap sebagai orang politik lain. Dan apabila bercakap sebagai seorang Islam lain.

    Allah hanya menerima mereka-mereka yang menjadi kan diri nya sebagai hamba Allah. Baik Ketua-ketua parti PAS atau Ibrahim Ali mereka cuma orang Islam ..

    ReplyDelete
  9. shahbudin...harap kamu block saja sesiapa yang memberi komen keterlaluan yang melibatkan agama islam...sehinggakan sanggup mempersendakan hukum ALLAH...syurga dan neraka...disini pentas membincang dan membahas isu keduniaan.. isu pemerintah dan pembangkang..politik negara yang kelam kabut...tetapi sekarang apa yang kedapatan disini...berlaku sindir menyindir..senda mempersenda..kutuk mengutuk...selar menyelar antara sesama blogger....dan malangnya ia melibatkan soal agama islam..soal aqidah...soal iman...soal hukum ALLAH...janganlah kita libatkan agama islam sehingga tanpa sedar atas kelancaran jari kita menaip ketidakpuasan hati kita terhadap isu semasa..kita jadi musyrik...terkeluar akidah...islam adalah agama ALLAH yang suci...mempermainkan dan mempersendakan agama islam samalah macam mempersenda dan mempermainkan ALLAH....NAUZUBILLAHHIMINZAALIK. SUBHANALLAH.ALHAMDULILLAH.ALLAHUAKBAR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dont block sahabat pls...we need someone to laugh at...anyway, dia yg dari dulu dok panggil org lain jahil.

      Delete
  10. Jamal al jambani menawarkan diri sebagai president FAS,dan beliau di petik berkata jika beliau di beri peluang tersebut semua masaalah kewangan FAS di anggap beres..antara kejayaa beliau ialah sekinchan ikan bakar dan niaga ikan 1malaysia yg Sgt maju Dan sedang berkembang bkn sahaja di Malaysia malah hingga ke afrika. Ada juga suara2 nakal yg di anggap menghina dgn mengatakan jika beliau di pilih maka pemain akan spender Dan tuala sahaja... Dgn jawatan Dan pengaruh beliau membawa baju merah..maka geng baju hijau, kelabu,kuning dsbnya tentu terkesima Dan kesipuan bila berhadapan dgn ketokohan Jamal al jambani wal jundy..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org Selangor xnk org tak Reti nak mandi

      Delete
  11. Kalau Malaysia dapat PM melayu sekular macam arwah TS adenan Satem sudah tentu maju jaya, ni dapat tun mamak putar alam dan ds bugis penyamun penganut agama arab padang pasir, hancusssss.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro wa x faham apa kaitan agama dgn stail pemerintahan. Arwah adnan juga beragama Padang pasir Dan agama yg bagaimana yg lu ingat bagus utk pemerintahan. Sori bro. Wa konpius?

      Delete
    2. sori labu, orang tak pandai memang selalu konpius, gua tak dapat nak menolong, agama tak perlu untuk pemerintahan, agama hak peribadi, simpan umah sendiri. gua raa lu macam mana pun akan terus konpius gak! :)

      Delete
    3. Yo lah wa jahil Dan konpius

      Delete
    4. ok no problem. it shows. :)

      Delete
  12. Api perkauman cuba di bakar oleh Raja Petra dgn meninggalnya arwah KM Sarawak.Nanti ada la yg kena angkut tu.Kita Tunggu Dan lihat kesudahan episode ini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau dah jadi arwah tak boleh meninggal lagi sekali, saudara labu jangan selalu konpius. :)

      Delete
  13. ts adenan satem dah pun meninggal...yang pergi tu kita buang kes sajalah....kita fokus pada yang masih hidup ni...bersama berusaha patahkan kemungkaran...kebiadapan ..penipuan..kezaliman terhadap rakyat..bangsa dan agama....semuga kita dapat sama sama nenikmati sisa sisa hidup dalam harmoni dan sejahtera sebelum ajal menjemput kita....bukannya lama lagipun...

    ReplyDelete
    Replies
    1. satem dayak kuat menentang Ruu355.

      Delete
    2. ts adnan satem orang melayu, kalau dayak sekalipun tak jadi masalah, yang tak guna nya Ruu355 dan sewaktu dengan nya.

      Delete
  14. sahabat 11,dan unknown ir,ni adalah Walaunta,yg bersepah-sepah di web,PH dan pembangkang yg lainnya.Tujuannya ialah untuk menunjukkan PAS ni bagus...

    padahal,puak-puak nilah yg sebat..sakan..

    Mana dia saman 90juta..halalkah..mkan duitnya??.
    Tenguk porno payperview,dibenarkan oleh islam???

    cakap al-quran dan hadith,tapi serban berbelit-belit bergelomang dgn najis...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sahabat pun tulis belit; tah apa apa

      Delete
    2. 19:19 dan 19:41 pun lebih kurang gak dengan sahabat. :)

      Delete
  15. Katak biasa la bang..
    Sekejap lompat sana..sekejap lompat sini.
    Dia mana blh hidup kalau dok membatu di satu tempat ja.

    Sbb tu org ketawakan ja si katak ni

    ReplyDelete
  16. Akan gegak gempita lah bumi Malaya,apa bila golongan lobai2 berkumpul bg menyokong RUU 355 yg dibawa oleh lobai sedonia dgn perkenan Hujjatul Islam bijani al pondani... Maka dgn demonstrasi oleh lobai2 maka selepas ini tangkapan khalwat bkn sahaja akan terhad di hotel2 budget tetapi juga hotel2 berbintang Dan jgk padang2 golf yg menyediakan kedi yg pastinya bkn halalan toyibban.. Kita nk tengok ada Kah RUU 355 tidak hanya dikenakan pd golongan jahil Dan marhean yg di aibkan semau nya..maka berbondong2 lah golongan elit berduit Dan kepartian juga diaibkan didada akhbar dan media TV...

    ReplyDelete
    Replies
    1. den..memang meluat bonar dgn lobai-lobai lontoih ni.Lobai2 ni mato duitan dan betino,ko perikso kebanyakk pemimpin2 dio ramai bini.Mak aiiik..yg dah ado bini sanggup nengok payperview,,dopan walaunta cherito,ayat-ayat quran,tapi belakang walunta,rembat semcam.sebab itulah tuhan murko,kono banjir laghii..satu sen pun den tak cayo dgn walunta dan pemimpin2 90juto tu..

      Delete
  17. Blog Budin dah menjadi tempat balaci Dapig memperlekehkan dan mempersendakan Islam, sila lihat setiap posting silabu labi@babi yang mempermainkan perkataan lobai, surga,neraka,pahala, ugama padang pasir...secara halus boleh mempengaruhi sijahil. Walallahualam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ewah..ewah...ko ni tuhan ko,siapo lak yg mempermaikan ugamo,kau tak sodar orang2 macam ko yg mempermaikan ugamo,geng2 ko selalu mempermaikan agamo,tak sependapat sikit kato orng thagot,tanam jirat cino,kafirla..mak aiii..sampai bilo2 den tak cayo geng2 ko..

      Delete
    2. Mu faham molek2 amanat lobai sedonia..klu mu x faham jatuh kapir.. Kapir harbi tu.lagi satu klu mkn haram, diri jd haram.. Klu dh haram mcm anjing Dan babi.. Aduh.. Aku nk kena samak lg hand phone ni lg..shoo shoo jauh2 sikit

      Delete
    3. Sorga,neraka,lobai, ugama drp bahasa sankrit bertunjang ugama Hindu.. Anon 2018 jgn cuba nk bwk agama Hindu disini, kami ni Muslimin wal muslimat.

      Delete
    4. suka hati dia lah nk bwk agama apa pun, macam suka hati kau gak nak beragama apa pun. kena adil lah, jgn selalu konpius k! :)

      Delete
    5. Yo lah.. Jap lg aku g mkn ubat nk hilang konpius.. He he

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...