Tuesday, 31 January 2017

BAGAIMANA ISMAIL SABRI TIDAK TAHU-MENAHU & APA NASIB ANNUAR SETERUSNYA?


Tanpa angin, tanpa ribut dan tidak dapat dipastikan juga sebab-sebab sebenarnya, tiba-tiba saja Pengerusi Mara, Annuar Musa digantung daripada jawatannya.

Annuar yang kini sedang berada di New Zealand digantung daripada jawatannya dalam satu mesyuarat khas  Ahli Majlis Mara yang diadakan tanpa kehadirannya.

Persoalannya, siapakah yang memberi mandat kepada Ahli Majlis Mara untuk mengadakan mesyuarat khas dan kemudian menggantung Annuar itu?

Mengikut peraturan dan hukum akal, tidak mungkin Ahli Majlis Mara berani bertindak sedemikian rupa tanpa kebenaran dan restu daripada Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Ismail Sabri Yaakob.
Malah, tanpa restu menteri, mesyuarat Ahli Majlis Mara juga adalah tidak sah dan terdedah kepada tindakan lain, termasuk pemecatan.

Maka, logik paling munasabah ialah semua tindakan terhadap Annuar ini dilakukan setelah mendapat restu Ismail Sabri sendiri.

Tetapi, jika  ada restu Ismail Sabri mengenainya, apakah kesalahan Annuar sehingga diputuskan digantung itu?

Apakah ia berkaitan dengan penajaan oleh Pelaburan Mara Bhd dan UniKL, dua anak syarikat Mara kepada pasukan bolasepak Kelantan yang menjadi bualan ramai baru-baru ini atau berkaitan kesalahan-kesalahan lain yang lebih serius?

Maka, apa tindakan selanjutnya selepas penggantungan itu?

Adakah Annuar akan disiasat oleh SPRM atau pegawai-pegawai SPRM akan menunggu kepulangannya di KLIA nanti?

Annuar, bagaimanapun tidak berselindung mengatakan mesyuarat khas yang menggantungnya hari ini telah mendapat restu daripada menteri iaitu Ismail Sabri.

Beliau mendedahkan perkara itu dalam tulisan di laman Facebooknya.

Bermakna, mesyuarat khas itu adalah dalam pengetahuan dan diadakan dengan restu Ismail Sabri. Jika tidak sahih, tidak mungkin juga Annuar berani membuat pendedahan mengenainya.

Bagaimanapun dalam hal ini, terlihat sedikit pelik apabila Ismail Sabri mengatakan beliau tidak tahu menahu mengenai penggantungan Annuar itu serta juga tidak tahu sama ada penggantungan itu hanya berupa cadangan atau sesuatu yang sudah diputuskan.

Kata Ismail Sabri, beliau akan mendapatkan laporan penuh daripada Mara mengenai keputusan itu.

Kenapa Ismail Sabri tidak berterus-terang saja dalam hal ini?
Apa pula reaksi Najib Razak selepas ini?

Tidak terasa hatikah Najib apabila Annuar Musa yang dilantiknya sebagai Ketua Penerangan UMNO untuk membantunya mengukuhkan kedudukan parti, tiba-tiba digantung jawatan oleh ahli kabinetnya sendiri yang hanya berstatus Ahli Majlis Tertinggi UMNO?

Apakah mungkin Annuar akan meletakkan jawatan sebagai Ketua Penerangan UMNO dalam waktu terdekat ini kerana dengan penggantungan itu, kredibilitinya jelas tercalar dan tentu saja menyukarkannya untuk menjalankan tugas? (SH 31/01/2017).

87 comments:

  1. Semua nama org umno di atas sama saja haramjadahnya. Umno bangsat dulu, kini & selamanya.

    Undilah umno lagi!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ismail Kerbau Pendek ni mmg perangai dia dari dulu lagi mcm ni. Sumer xtau apa2. Jadi menteri apa ntah, sumer dia xtau apa.

      Yg dia tau, menyamun saja. Ini mmg perangai UMNO sejak awal ditubuhkan. Elok juga penyamun lawan penyamun. Sumer kes akan hilang begitu saja.

      Takkan la penyamun nak tangkap penyamun pulak. Kowtim musti kowtim. Sama mcm kes Kasitah Gadam dan Osu Sukam gak. Tapi mmg lawak seram la sikik. Kalo kes 100 juta kebas duit KBS dan projek air Sabah beratus juta pun senyap xdengar cerita, inikan pulak sesama puak penyamun. Ilmu yg rakyat sudah faham, tapi xboleh berbuat apa melainkan dok melopong sajalah sambil tunggu hari mengundi, kendian BN menang dan menang lagi dan lagi dan lagi.

      Delete
    2. Lama tak dgr nama kasitah gadam dan osu sukan..org lama je yg tau nama2 ni...rasanya dgn perkembangan teknologi, serangan siber utk tukar persepsi rakyat tak semudah dulu.. Kita mohon yg bathil Allah hapuskan dan yg haq di tegakkan. Insyallah.

      Delete
    3. Teringin nak tengok menteri letak jawatan pastu join pakatan

      Delete
    4. Ini semua untuk alih kan pandangan rakyat dari kes-kes yang jauh lebih serious seperti 1MDB

      Delete
    5. Tak kira lah kes baru ke kes lama. Selaku rakyat yang tak pernah buang satu undi pun sejak aku hidup, aku mahu semua menteri2 yang ada kes disiasat.

      1MDB ke BMF ke kes balak ke, kes KBS ke, siasat semuanya & siapa yang terbukti bersalah, rampas segala wang tunai & aset mereka, agih2kan kepada semua rakyat.

      Aku tidak taksub pada seseorang individu, aku hanya menyokong penuh kepada siapa saja pemimpin yg telus & adil.

      Salah tetap salah, betul tetap betul. Tidak kira apa pangkat, apa jasa, apa kedudukan. Siasat juga menteri2 yg sudah pencen berpuluh tahun dulu termasuk menteri2 yg ada dalam kabinet sekarang.

      Delete
  2. Geng Zahid hamidi "english berterabur" dah mula serang geng Najib
    " penyamun takder telo". Hahaha Pi Jahanam dgn Umno !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahkahkah...dengan rakyat marhaen boleh lah si wak komedi tumbuk muka org suka2 hati bapak dia.

      Tetapi amat PELIK, nak lawan si bijaN yg takde telor pun tak brani kahkahkah.

      Wak komedi punya kantung telor masuk ke dalam ke???

      Delete
    2. What comes may...either side will end up in agony & estacy for their sin in misappropriating public trust.

      Delete
  3. Bila nak buat laporan ke SPRM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini rasuah politik, bukan rasuah sebenar. Rasuah politik xdak sangkut SPRM melainkan ahli2 politik dan rakyat dipihak pembangkang.

      Delete
    2. Ikut skrip tv3 jap td, fail2 telah di rampas dari pejabat anuar musa.. Tp fail utama gagal dikesan krn berada di Kelantan dan di percayai ditenggelami banjir... He he.. Ending siasatan tak lengkap.. Sabitan tak dapat.. Kwang kwang...

      Delete
    3. Rasuah politik? Hehehe..

      6.6% nampaknya tak leh bezakan mana kegiatan kerajaan, dan mana kegiatan politik.

      Patutla curi duit disokong sebab 'semata-mata untuk parti kita', kononnya.

      Apa pun di bawah najib ni di mana2 pun wujud mat rembat dan mat sapu. Kepala dah busuk, takkan ekor nak tengok aja.

      Rembat selagi boleh.

      Delete
    4. Sprm akan menyiasat dua perkara sahaja.

      Rasuah dan penyalahan guna kuasa.
      Nak tahu sangkut tak sangkut rasuah politik cubalah buat dulu.

      Delete
  4. Mengapa ini berlaku? Jawapan satu sahaja....Allah nak tunjuk kebenaran.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allah sentiasa meunjukan kebenaran tapi sayangnya sebahagian drp manusia ni buat2 faham

      Delete
  5. Najib ada Menteri baru .
    Jawatannya :
    MENTERI TAK TAHU .

    Sungguh Canggih namanya

    ReplyDelete
  6. Tanda2 ada krisis kepinpinan dlm Umno.

    Ianya menjadi lebih ketara bila menteri berkenaan mendakwa tidak tahu menahu.

    ReplyDelete
  7. Kalau dah kantoi,semua lepas tangan.Kalau tanya,semua jawab tak tahu pasal nak selamatkan diri.

    Kalau SPRM ni telus,berintigriti dan bertugas secara jujur kerana Allah,tunggu dan lihat sahaja.
    Majority menteri kabinet BN,UMNO ni semua masuk penjara.Baru padan muka semua.

    ReplyDelete
  8. Rosmah kot yg pecat

    ReplyDelete
  9. Ni mesti Rosmah suruh ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu ni pun kalau nak komen berpada padalah biar ada asasnya

      Delete
  10. Menteri KETIDAK KETAHUAN Luar Bandar dan Wilayah. Asal tanya jer tak tahu. KSU bawah dia dituduh korup, jawapan menteri: tak tahu. Mara taja skuad Kelantan, jawapan menteri: tak tahu. Mara buat meeting bincang pasal Annuar Musa, jawapan menteri: tak tahu. TS Annuar digantung tugas, jawapan menteri: tak tahu. Soalan berikutnya, 'Mara bawah kementerian mana ek Dato' Seri? jawapan: tak tahu.

    ReplyDelete
  11. gang cain (sign) saja.

    bagi surat 'death warrant' pun pemimpin2 UMNO akan cain. jika d tangkap tgn (caught red handed), senang aja jawab ,- saya tak tahu apa saya cain.

    pemimpin mcm ni, buat melayu malu saja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam pak rahman.

      Saya masih ingat pak rahman beri pendapat kalau Anuar musa berlawan dengan Ismail sabri maka Ismail Sabri yang akan tewas kerana Anuar lebih licik.

      Mari kita sama-sama tengok apa yang akan berlaku di episod seterusnya.

      Delete
    2. Wounded dog must be shot!!..itu yg saya pikir perkara yg akan dilakukan oleh bijan kepada anuar...

      Delete
    3. yes sdr john doe,

      I still maintain that ismail sabri is in d danger zone. when it comes 2 d crunch I know who will survive.

      anuar does not come in from d cold wthout d blessings of 'pasangan klepet'.

      well let us c how this mess b resolved.

      makin mereng lah kepala najib.

      dengar kata ismail sabri lebih condong kpd ds zahid.


      kalau ia nya betul maka 'let d fun begin'.

      Delete
    4. Yes Dato.. Let the fun begin.

      Delete
    5. This comment has been removed by the author.

      Delete
    6. Hahaha..

      Cant wait to see what will happen in the next episode.

      Macam tgk vampire diaries ataupun prison brake la plak. Tak pun cita 1001 malam.

      Silap2 dalam ni leh tengok gak episod kejora vs asun.

      Hehehe..

      Delete
  12. Mana ada satu kumpulan manusia yg tak bergaduh, tambah pula kumpulan seperti UMNO lagi le selalu bergaduh , kumpulan yg lebih kecil pun ada yg bergaduh sampai terkencing2. Yg penting bagaimana penyelesaian dibuat supaya ahli tidak lari ke kumpulan lain.

    ReplyDelete
  13. Inilah "Drama Berat" yang ditunggu-tunggukan! Kalau masuk panggung mesti box office punya. Hidup UMNGOK.

    ReplyDelete
  14. .

    Rakyat kan selalu tanya kenapa SPRM tak tangkap jerung ?

    Ini satu keuntungan pada pentadbiran Najib untuk menunjukkan (bukan membuktikan) Kerajaan benar-benar memerangi rasuah dan pecah amanah.

    Satu wayang baru.

    Sudah lah, ..mau auta, sebelum Anuar pergi ke New Zealand, dia sendiri tahu, Ismail Sabri tahu.. Najib pun tahu !

    Skrip penyudah pun dah siap.

    Tetapi jika SPRM tunggu kat airport pun susah nak percaya... macam-macam cerita dedak ini ..

    ReplyDelete
  15. PENDEK kata....ini keje DAP....he2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe.. Betul tapi masih kurang tepat.

      Ini subahat DAP dengan u-turn Mahathir. Hehehe

      Delete
  16. Susah nak tangkap jerong besar2, bukti pun banyak dah hilang Dan saksi2 pun banyak dah Jadi aruah, maklumlah dah lama dua tiga puluh tabun lepas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. .

      Nak seribu daya.

      Bukan tak pernah buay. Karpet boleh terbang. 4 spesimen dna.

      Ini cerita lama .. lagi lah senang. Orang tua tu pun tak ingat dokumen mana yang asli.

      Tanda- tangan dalam agreement pun dari ada jadi tak ada..
      Hihihi

      Delete
  17. Haha..itulah ketua Lanun..kan dah terikut ikut lanun lain..apa org tanya..cakap TAK TAHU..duit 2.6B masuk akuan ( tak tahu)....πŸ€”πŸ€”..yg lanun ne tahu..ambil..curi..pakai..NajisBadak memang akan sedia skrip utk kes ini...takut kes ini menjadi isu mendemamkan lagi UmnokBeend terutama di Kelate..takut mereka dilabel sama dgn Parti Ajaran Sesat yg terpalit membalak..kan dah sama ada isu..haha..jln ringkas suruh apandi alien lapar dulu..and then..kompom bersih dia jilat...tak ada kes ..bersih..πŸ˜‚πŸ˜‚nasib para lanun terpaksa akur dengan arahan MOI..dia org salah..gantung..letak jawatan..tapi ketua ..makin disanjung .hurmm...GO.GO anuar musang GO..MARA terus MARA ..rembat ke Shemale Sabri..

    ReplyDelete
  18. .


    Ada persamaan dengan isu terima 2.6 billion.

    Duit 2.6 billion di terima dengan "niat yang baik" iaitu untuk kegunaan parti dan di salurkan kepada beberapa pemimpin termasuk untuk program yahanana dan baju purple.

    Annuar pun dengan "niat yang baik" mengguna duit MARA untuk bola sepak negeri Kelantan dan tidak satu sen pun di guna untuk perkara lain.


    "Niat yang baik" .. pada penyokong UMNO tak salah.

    ReplyDelete

  19. Bukankah tuan besar korang Dr. ( apakenama) DAP yg Jadi ahli PAC berkata tidak berlaku apa2 jenayah dlm 1MDB. So apa masalahnya. Kalau nak marah, marah kat dia la.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak ada sape nak marah pun, demi kebenaran lepas kan semua laporan 1mdb yg di OSA kan.. Bila dh masuk OSA, klu cakap akan kena jemput tgh malam... Tu je.

      Delete

    2. Tanya CIA dulu, pasal dah 30 tahun baru terbit cerita BMF.
      Dia ingat org tua tu dah arruah kut.

      Delete
    3. Lagi-lagi kutip bahan basi sulat khabar lama. Nilai hanya laku timbang pakai kati $0.30 Sen saja.

      Delete
  20. Peleburan mara dan unikl kalu nak taja tak boleh 1 pasukan. Mesti terbuka utk semua, iaitu lebur dalam fam. Pasukan ditaja pulak ada pengaruh pengerusi. Memang patut sprm masuk siasat. Kalu pangkat rendah, boleh bayar loyar buruk je, dah lama masuk dalam.

    ReplyDelete
  21. Tembelang anuar musang dah pecah, ia akan memburukkan imej umno, tak lama lg ,jawatan pengerusi penerangan umno pun mungkin juga akan dilucutkan..nampaknya sorang sorang badut bijan akan diturunkan, mungkin wujud tangan2 ghaib dlm umno mencaturkan peralihan kuasa..kita tunggu dan lihat..

    ReplyDelete
  22. Anuar musa di gantung tugas sebagai pengerusi Mara bkn kerana kes tajaan red warrior, tp kerana tidak jalan kan tugas hakiki sebagai ketua penerangan umno. Di sebabkan banyak serangan siber sehingga pasukan siber umno byk yg tumbang atau kecundang. Sebagai general utk tentera siber umno dan telah kalah perang dgn teruk, maka marsyal nya bijan ambil tindakan tanpa perlu .minta pendapat Dari sabri yg baru berpangkat major general dlm umno... Gitu le yg teman dengor Dari geng ahli mesyuarat tingkap... Apa2 itu hal dalaman partai lawan... Dan sepai leman Kita dan para panglima di alam siber bersiap sedia dgn gelombang kedua serangan menjelang Pru Sabah... Serangggggg!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro, tak setuju tu.

      Sebab dia bukan digantung tugas UMNO tapi tugas MARA.

      Sekiranya dilihat rekod Ismail Sabri lebih bersih berbanding Anuar yang banyak skandal rembat.

      Apa pun kita tunggu episod seterusnya.

      Delete
    2. Bro john doe, bagi saya cakap bro labu labi ada asasnya..
      Formalitinya memang MARA (cover story), informalitinya ialah Umno( Najib )..kalo tidak mustahil si sabri tak tahu menahu, ini mesti order directive dari orang atas..
      Biasa le di malaysia ni bro, kalo takde campur tangan politik tak sah, bro..

      Delete
    3. Bros,

      Kot mana pun tak apa aiiih.. Yang penting kita leh tengok apa jadi bila team bugis bertemu team jowo. Hehehe..

      Delete
    4. Dengar citer, meeting pribumi dgn pas ari khamis ni ON, tp tuang presideng uzur tak dpt hadir. Agak2 teman klu tuang presideng tak mari, meeting jd baik kot. Klu fight satu lawan satu mcm Pru 13,harapan nk tawan putrajaya insyallah lg cerah, krn faktor byk penyokong BN dari generasi baby boomers dan sebahagian generasi x mcm teman he he.. Byk dh balik... Yg byk skrg ni, generasi y yg payah BN nk konar... Depa lg bijak.. Kita harap mcm tu lah kt anak muda. Depa lah warisan Kita. Dan Kita ni entah esok entah lusa kena panggil balik... Tp bila nk di panggil balik biarlah " wahai jiwa yg tenang, kembalilah kepada pencipta MU."..

      Delete
    5. bro john...

      Annuar Musa seangkatan dgn saya. Saya mula mengenali beliau ketika UMNO Baru diwjudkan pada tahun 1987/88. Saya tak sangka sama sekali dia nie berpendirian bagai lalang..dulu bukan kemain bagai nak rak mengampu Tun Mahathr.

      Delete
  23. cucu tok selampit31 January 2017 at 20:27

    Haramjadah mail sabri!

    ReplyDelete
  24. Alang2 Annuar dah kena gantung dan siasat, apakata dedahkan semua rahsia Menteri tak tahu tu dan mo1 sekali. Simpan bukti dan keluarkan bila sampai masa. At least dapat juga public maafkan nanti. Lepas tu masuklah mana2 parti yg boleh terima.

    ReplyDelete
  25. ismail sabri baru dianugerahkan pangkat kebesaran MGKTT Menteri Geleng Kepala Tak Tahu...

    mungkin sengaja depa gantung tugas annuar musa kerana mereka nak dia fokus balik dalam politik...mungkin mereka nak pilih dia jadi TPM ganti zahid...

    nak jadi TPM mesti kena lantik yang satu kepala...baru senang buat kerja...sehati sejiwa....isa samad mungkin dilantik sebagai menteri keewangan...
    bung mokhtar menteri pertahanan..naz rengas menteri dalam negeri...salleh belud menteri dijabatan perdana menteri ganti jamil khir...kak jat menteri kesihatan...muka baru jamal yun menteri luar bandar dan asas tani...menteri pelancungan jamil khir...tiong apple TPM2..muka baru...hadi menteri perdagangan antarabangsa..ini senarai kemungkinan....

    barisan yang nampak mantap dan seimbang demi membangunkan Malaysia ketahap yang lebeh maju sebagai persediaan tahun 2050.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lingkup.. Kita semua kena jual timbang Kati la bro. INI filem seram ke bro?!

      Delete
    2. kenapa pulak lingkup bro labu labi...ini lah barisan yang telah dilatih khusus...sebagai persiapan pru14...

      barisan yang dinamik..barisan yang berani menghadapi apa jua cabaran...kental dan kebal...

      malam sejuk berselimut tebal
      tidur pula dibangku taman
      barisan yg kental lagi kebal
      memang kogheh tak makan saman

      Delete
    3. Sdra2ku labu labi & cass...

      Telatah anda berdua setidak-tidaknya menghibur lara hati yg dah lama sebal & muak dek ulah Najib, Rosmah, Pandir Ali, Khalid Polis serta menteri2 kabinet kayu UMNO.

      Syabas & teruskan perjuangan murni kita.

      Delete
  26. Ron95 naik 20 sen mlm ni.
    Hidup bn, rakyat derita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jaga sikit, bab petrol ni, tiap hujung bulan kadang Jubbi planted counter info, lpas tu, nila petrol tak naik, media social akn dibelasah. Awas umpan bukanan ini. Sebenarnya dinamik harga petrol dh sama ketum, suka nek suka turun.

      Delete
    2. Pandai yer Najib tadbir negara kerana nak isi tembolok Rosmah.

      Delete
  27. Menteri Umno bahalul ni sumo tak tau..
    Makan gaji buto jo yang dio tau
    Dari PM sampai lah mentoghi kabinet dapo ni sumo bodoh piang...
    Yang dio org tau songlap duit rakyat...

    Mampui deh tak mau... menyusahkan rakyat jo

    ReplyDelete
  28. 2032. terbaik!! sakit perut gelak

    ReplyDelete
  29. Apa pun jom isi minyak kasi penuh tangki dulu..

    Pastu baru kita sambung tgk episod berikutnya..

    ReplyDelete
  30. SPRM kata nak siasat...

    Boleh cakap je lah...orang atas masuk campur,tak ada kes.
    Dah tahu jawapan...wayang je ni.

    ReplyDelete
  31. Ya saudara cass 21:13,"memang kogheh tak makan saman"..semuanya bangsat dulu kini & selamanya.

    ReplyDelete
  32. This is the problem all of us have to endure :
    It looks like the government is being run by a bunch monkeys and managed by a herd of donkeys ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. For that reason, I always refer the existing govt as KERAtajaab Najib.

      My salute to you for the bold, true grit & no nonsense stand shown, ma'am.
      SALAM PERJUANGAN WITHOUT FEAR AND FAVOUR

      Delete
    2. Salam to Sdra Othaman Ahmad .

      2.6 billion thanks to you for propping up my spirit and determination in helping to fight and cleaning up every 'kejahilan' happening around us lately .

      I take the opportunity to clarify that "diny yusof" is truly a man ...

      Delete
    3. Goodness Lord... hampir2 saya dah nak hantar rombongan tepak sireh junjung meminang anda kerana kekaguman darah serikandi...rupa2nya anda seorang satria sejati. Jgn marah...gurau jer....!!!

      Delete
  33. Saudara Shah serta para sahabat sekelian , Nampak gayanya kementerian MCMC seliaan Salleh Kota Belud bekerja dalam mood overdrive .

    Baru sebentar tadi , blog Amenoworld di "padamkan" olih MCMC . Ia berlaku sebaik saja saya selesai mengulas tentang kenaikan harga bahan api yang berkuat kuasa tengah malam ini .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salleh keruak si karabau. Pembodek no 1 negara. Mana tahu buat kerja pun.
      24 jam asyik main facebook saja.

      Apa dah jadi dgn BNC (Bernama News Channel atau Barisan Nasional Channel)????
      Buat renovation untuk news room dah lebih setahun tak siap siap. Dah jadi gajah putih.

      Syarat dalam tender kata tarikh mesti disiapkan dalam tempoh tiga bulan sahaja. Kontraktor pun dah cabut lari sebab tak dapat bayaran. Kemana perginya peruntukan lebih RM20 juta tu???

      GM Bernama yg cukup hebat tu dgn anak emas dia COO BNC kata boleh bawa masuk duit RM200 juta setahun.

      Macam mana dgn gaji kaki tangan?
      Jawatan yg sama. Kelulusan yg sama. Berkhidmat dah lama tapi gaji RM1,800 sahaja.
      Kaki tangan baru orang pilihan COO kerja pun tak tahu nak buat tapi gaji permulaan RM5,000 sebulan terus dapat jawatan ketua jabatan.


      Delete
  34. pantun utagha buat nuamu

    kaki luka bedaghah daghah
    mencaghi ghotan ke dalam hutan
    petama kali dlm sejaghah
    pgrsi mara nuamu digantung jwtan.

    kunyit lengkuaih halia dan temu
    ramuan ubat mengubat santau
    awatlah malang nasib hang nuamu
    ada boss main jawab tak tau

    jemoq padi di ataih jalan
    jalan kampong menghala pekan
    nuamu depa pekena pi new zealand
    depa di mara dok meeting sakan

    pasar malam dipangei tamu
    bahasa sabah susah nak duga
    hang pun satu nuamu
    bola hang kawai mara hang jaga

    kawan sekolah jadi jurutera
    dalam kapai baghu besua
    itulah nuamu hang ingat hang tera
    hang lupa hang cuma bertangan dua

    taman negara lubuk simpun
    tapak riadah tughun temughun
    hang nuamu baghu gaya nak himpun
    tak dan apa apa dah kena tughun

    musim hujan dusun berbuah
    angin kuat padi pun rebah
    cina kata tahun aym bawa tuah
    pada nuamu tahun aym bw musibah

    tenggala bendang pakai kubota
    selut tebai susah nak kona
    oghang lain tibai berpuluh juta
    nuamu baghu buat sikit dah pun kena

    baju tebai teghasa hangat
    benang daghi kain kasa
    tok sah nuamu dok pikiaq sangat
    depa depa tu pun dok tunggu masa

    juai sawit bertan tan
    singgah beli bughong tekukoq
    nuamu dah kena tunggu siasatan
    bijan dan isa dok ketaq pungkoq

    nyioq masak warnanya peghang santan lemak dibuat kurma
    daghi nuamu yang kena soghang
    baik heghet depa besama

    berita disunting berita terkini
    tak habis siar berbulan bulan
    dah nasib nuamu jadi mcm ni
    bila pulak la dpt pi new zealand

    kunyit hitam susah ditemu
    caghi meghata sampai ke siam
    lepaih selesai ni tobatlah nuamu
    makan pencen duduklah diam diam





    ReplyDelete
  35. OOooo,,, main kotor yer,,,,senang2 dan suka2 nk gantung,,,,,macam bagus,,,tunggu lah giliran masing2 tk lama lagi,,,

    ReplyDelete
  36. Minyok yg paling banyok rakyat guna iaitu RON95 itulah yg dinaikkan harga paling tinggi berbanding dgn RON97 iaitu minyak org kayo2. Minyak utk rakyat biasa naik hingga RM 0.15 sen manakala mi yak utk org kaya2 naik cuma RM0.O5 sahaja.

    Adil kah begini.???
    Inikah cara mahu tlg rakyat biasa??
    Mmg sial.

    ReplyDelete
  37. .
    .

    Kes Annuar kes selepas SPRM kata 'tunggu'.

    Jangan pasal kes Annuar, kes-kes yang se belum 'tunggu' tutup.

    ReplyDelete
  38. Dorang sengaja Buat lencongan sikit,,supaya rakyat tak perasan/marsh sbb minyak naik..

    ReplyDelete
  39. AnonymousJanuary 31, 2017 at 8:04 PM
    Sesungguhnya Allah maha kaya dan adil. Semoga jadi peringatan kepada Rahman Dahlan, Salleh Keruak dan paling penting Nazri Aziz.


    Kroni blake takan taktau..saja buat cerita dongeng

    ReplyDelete
  40. Maksud rakyat didahulukan pencapaian diutamakan....rakyat yang bayar dulu kepada kerajaan...kerajaan guna duit rakyat untuk popular dan disokong...sokong sokong ...hampas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat diperah dulu supaya keutamaan KERAtajaan Najib mmencapai kekayaan.

      Delete
  41. Are you looking for free Twitter Re-tweets?
    Did you know that you can get these ON AUTOPILOT & TOTALLY FREE by getting an account on Like 4 Like?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...