Monday, 30 January 2017

BAGAIMANA PAS NAK MENANG 40 KERUSI?


Presiden Pas, Hadi Awang dilaporkan mahu parti itu menang sekurang-kurangnya 40 kerusi Parlimen dalam pilihanraya umum akan datang.

Selain itu, katanya, Pas juga perlu mempunyai kedudukan yang kukuh dan kuat melalui strategi mempertahankan Kelantan dan Selangor, selain memerintah semula Kedah dan Terengganu.

Besorrnya cita-cita  Hadi Awang dan Pas?

Tidak cukup dengan sebelum ini bertegas mahu 70 kerusi Parlimen yang ditandingi dalam pilihanraya 2013 lalu tidak diganggu, kini bercita-cita pula menang 40 kerusi daripadanya dan kekal berkuasa di Kelantan, berkongsi kuasa di Selangor serta menawan semula Kedah dan Terengganu.

Bolehkah semua impian itu dicapai?
Ketika Pas bersendirian dahulu, berapa banyak kerusi Parlimen yang pernah mereka menangi?

Jika kita masih ingat,  jumlah terbanyak pernah dimenangi Pas ialah pada pilihanraya 1999 dan 2008 iaitu 27 dan 23 kerusi Parlimen, manakala ketika bersendirian pula jumlah yang dimenanginya tidak pernah lebih daripada 10 kerusi.

Tetapi, apakah Pas sedar bahawa pada 1999 itu mereka bekerjasama dengan PKR dan mendapat laba selepas pemecatan Anwar Ibrahim pada 1998, manakala pada 2008  kerana dibantu dengan jalinan kerjasama bersama PKR dan DAP?

Ketika bersendirian dahulu dahulu, berapa negeri yang pernah ditawan oleh Pas?

Sekali lagi diingatkan bahawa  Kelantan dapat ditawan Pas pada 1990 melalui bantuan Semangat 46, Terengganu pada 1999 dengan bantuan PKR, manakala kejatuhan lima negeri pada pilihanraya 2008, termasuk Kedah dan Perak di mana Pas menjadi Menteri Besar adalah kerana wujudnya kerjasama dengan PKR dan DAP?

Oleh itu, untuk menang 40 kerusi Parlimen dan menawan beberapa negeri seperti yang disebutkan oleh Hadi Awang itu, bagaimanakah Pas mahu mencapainya?

Bersendirian juga atau mahu bekerjasama dengan lain-lain parti?

Ataukah kenyataan Hadi Awang kali ini merupakan tanda-tanda Pas memang ingin bekerjasama dengan PKR dan Bersatu serta mengharapkan bantuan secara tidak langsung oleh DAP dan Amanah yang sudah pun sedia menjalin persefahaman dengan PKR dan Bersatu? (SH 30/01/2017).

145 comments:

  1. Bekerjasama dgn pas ni bahaya sbb hadi awang blh tikam belakang bila2 masa saja..Lebih baik lupakan saja pas..Bkn kuat pun..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah pandai tikam bkakang!!!
      Belajar dari sape tu????

      Delete
    2. Besor cita2 Hj.hadi.. Keme rasa 40 kerusi tu kerusi umno.. Krn lepas nikah, kerusi mu kerusi ku jua.. Tak gitu ke?

      Delete
    3. Cakap merapu dan fikiran bercelaru akibat terkena "mendrem" dedak+nasikangkang.....

      Delete
    4. Cakap merapu dan fikiran bercelaru akibat terkena "mendrem" dedak+nasikangkang.....

      Delete
    5. 40 kerusi aje?
      Macam mana Pas
      nak jadi KING MAKER?

      Delete
    6. Boleh jadi King.
      Tapi King Omong Kosong.

      Delete
    7. Pak Lebai andaikata dapat 4 kerusi sahaja sudah kira baik.......!!
      Jangan bermimpi yang indah-indah nanti takut hampa belaka..........!!

      Delete
    8. cukuplah tu untuk 40 orang penyamun...

      Delete
    9. ..boleh boleh....boleh jadi king.....king kong

      Delete
    10. Tolong sebutkan 40 kawasan yg Pas akan menang..

      Delete
    11. Jom bg zero kerusi aje kat pas

      Delete
  2. Biarkan luncai terjun dengan labu nya..biarkan..biarkan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg Hj hadi terjun dgn umno lepas ni.. Kita tengok je.

      Delete
    2. PIS confident menang 40 kerusi sb dia akan bertahlul siyasyi dgn UBN bukan dgn PH dan Bersatu. Tak kan itu pun Pembangkang tak sedar.

      Forget PIS. Move on. Rakyat dah muak dgn sikap PIS dan tak sabar nak humban UBN PRU14 nnt.

      Delete
    3. Yg pastinya ialah PPBM yg akan terjun bersama DAP.Elok juga di tanya macam mana PPBM nak menang b banyak kerusi mengatasi DAP ,supaya boboi boleh jadi PM?.Atau adakah boboi akan jadi budak suruhan DAP seperti Azmin sekarang?.

      Delete
    4. Good one.. Kipidap.. Tp ada rahsia yg perlu dirahsia kan. Krn klu partai lawan tau strategi dan taktik.. Hilang la elemen surprise.. Suspen!!!

      Delete
  3. Untuk capai impian ngeri 40, Produksi Juz Kincin Jampi perlu ditingkatkan.
    >Ancaman pada Islam perlu direka, Islam perlu ditunjuk sbagai sudah LEMAH, dan hanya jampian dan tongkat lobai PIS yg dpt pulihkan keadaan.
    >Momokan perlu atasi kekuatan Islam itu sendiri.
    > Kemungkaran Jibbo perlu terus dihijab, sebab kos produksi jus kincin akn ditanggong oleh UM1NO.
    > Perkahwinan Golok antara PiS dan BeEnd perlu dirahsiakan sehingga dapat anak.
    40? Kesiaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yo lah.. Ese ikut Jo lah apo kato lobai.. Bab agama lobai laie tau..

      Delete
  4. .

    PAS akan guna isu RUU.

    PAS akan dapat sokongan kerana Hj Hadi di saman oleh LKS.

    PAS akan bina tugu di 40 kawasan se belum PRU.

    PAS akan mandi kencing 40 kali.

    PAS akan guna keris 40 lok..


    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcm tu pun mgkn jadi.. Krn tuang presideng tu tak tentu arah...

      Delete
  5. .


    Boleh sesiapa tolong jelaskan apa yang Hadi cakap kerusi mana yang sampai boleh tukar kerajaan.

    . sukar mendapat majoriti 112 kerusi dan memerintah sendiri,


    . Abdul Hadi berkata, tahaluf siyasi bersama DAP dan PKR hampir berjaya menjatuhkan Umno dan BN dengan mencapai peratus tinggi undi popular iaitu 89 kerusi pembangkang dan 132 kerusi kerajaan.

    . 89 kerusi pembangkang itu PAS 21 kerusi, PKR 30 kerusi, DAP 38 kerusi.

    . Dari 89 kerusi pembangkang, 39 adalah Islam dan 50 bukan Islam.

    . dengan mengambil 30 lagi kerusi bukan Islam dari BN, maka kerajaan boleh dijatuhkan, sekali gus terbentuk kerajaan baharu yang berkedudukan Islam 39 kerusi dan bukan Islam 80 kerusi.

    Nak maki .. maki lah. Tapi memang saya tak faham sebab 50 bukan Islam jadi 80 bertambah. Tapi kerusi Islam 39. Mana pergi nya kerusi UMNO ?

    Apa pun terima kasih kalau ada sesiapa boleh berikan pecahan jumlah kerusi parlimen mengikut parti.

    Nak cari sendiri kurang mahir.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Haji Hadi kena sedar sekarang org Cina yg pada pru13 dulu mengundi PAS sekarang tentulah mengundi AMANAH, jumlahnya bukan sikit, ada yg berkata sehingga 90% dp pengundi Cina mengundi PAS.
      Ini telah pun belaku pada dua PRK di KK Dan Sg.Besar.
      Dan perkara ini akan berlaku di semua kawasan yg Pas, Amanah dan Umno bertanding.

      Delete
  6. .

    Bukan menang bersorak.. Tapi menang berkokok .. Sebab apa Haji tukar bersorak ? Siapa yang bersorak tapi ada ekor ?

    Kenapa Haji takut kata berkokok ?

    Tak kan pasal dedak gred 90 kot ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini tahun Ayam api maa..talak ong kalau atak kokok.. Lg 100 juta minta wang hantaran. 90 tu utk tunangan je.. He he.. Musim org kawin skrg ni kome oii.

      Delete
  7. Lobai malang sungguh....kang ni orang semua dok pikiorkan hal nak hidup, yang semakin semput. Apa PAS boleh buat 'kalau' menang 40 kerusi (40? macam cerita Ali Baba lak) PRU nanti... otomatik boleh pulihkaan ekonomi orang Melayu ke? Pi lah hidup dalam alam seribu satu malam korang!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ekonomi lobai2 akan pulih dgn baiknya klu menang byk kerusi. Dulu thrilled je bertanding bkn nk menang, tp nk bg gomen duit percuma hilang pertaruhan.. Gitu le gamoknya.

      Delete
  8. Kita nk tunggu himpunan RUU 355 bulan febuari nnti. Pas nampak nya bersungguh2 nk berhimpun tp tunanganya umno blum bg kata putus lagi. Rombongan bas mgkn nk kena sedia nk bawak pokcik mokcik makan angin ke kolompo pada hari bersejarah mereka berdua. Jgn tak jadi pulak, kad dah edar dan org kampung dh tahu.. Tak elok bertunang lama2.. Kompang2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Himpunan tu akan dipenuhi kanak2 sekolh tahfiz tajaan dan kerahan2 berbus2 felda,kampong dsb. Tv3 suku siap ambek shot angle terbaik. Skrip kokok seminggu tengah karang tu.
      Yakin janji Allah, kerja projek penipuan Lobai WalUnta dan uM1No tak akan berkat. Ini sebab mempamirkan hinanya Islam itu lemah tempang dan hanya mereka yg boleh selamatkan Islam, walhal Islam itu tak akan pernah mungkin lemah. Awas , wayang UM1No Lobai Pis

      Delete
    2. Yang wajib pi perhimpunan tu ialah tok Men. Almaklumlah buat penerangan sampai ke London nu..

      Delete
    3. Bro zack,dia sound je kat cashier terus dapat.almaklum tunang kan loaded.

      Delete
    4. He he.. Encik mat noor,tengah bertunang ni le klu minta apa saja, laju je dapat nya. Kentut pun wangi.. Udah anak 5,cuba le kentut dpn suami.. Klu tak tengking tak hormat laki.. He he..

      Delete
    5. Betul tu bro,kentut pun wangi hihihi...

      Delete
    6. This comment has been removed by the author.

      Delete
  9. kenapa budin ni mangkok ayun susah nak faham sangat ni ????
    senang cerita macam ni dan faham betul yer
    1)negeri melayu :Perlis/Kedah/Kelantan/Terengganu/sesetengah Pahang dan Perak hanya Parti UMNO dan PAS pemainnya yer.. parti lain
    menumpang dan jadi macam nyamuk jer...kalau bertanding gerenti hilang wang pertaruhan
    2) negeri lain
    Perak/selangor/Negeri sembilan/Melaka...memang perlukan bantuan besar PAS(jentera dan sokongandan ahli) untuk kalahkan BN..dan peluang mungkin 50/50 atau 55/45 atau 60/40
    3) johor..perlukan juga bantuan PAS untuk mengelakkan kalah teruk..kira ada fight juga...tanpa PAS gerenti kalah teruk...

    4)Sabah...boleh jadi kubu kuat(deposit tetap) atau sebaliknya..

    kalau faham ni..baru boleh sembang part lain lagi
    pasal politik ..asas jer ni...faham kan dulu baru
    boleh sembang perkara2 lain lagi cik BUDIN yer


    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu baru basic training je tuan budin, lom lg latihan khas ggk dan utk.. Pengsan nk faham politik ni. Klu dari kajian pakar tadi tu.. Bersatu mmg parti nyamuk.. Akan hilang Wang pertaruhan di semua kawasan. Hebat pas ni! Lg di Sabah pun kuat juga termasuk di keningau.. Kagum teman weh!!!!

      Delete
    2. tertinggal yg lagi satu menarik juga

      Parlimen Permatang Pauh/Gombak/Lembah Pantai/Pandan= jika bertanding 3 penjuru UMNO vs PKR vs Pas...InsyaALLAH PKR lahdapat undi terendah..dan pemenangnya tentulah UMNO..kena percaya kajian ni..atau suruh Rafizi buat kajian..atau dia sembunyikan hasilnya...

      Delete
    3. .

      Itu ramalan PRU 13...

      Delete
  10. DAP nak try...silakan!
    NASRUDIN HASSAN
    1. "Kelmarin dulu" dia putuskan hubungan dengan Presiden PAS, "kelmarin" dia hulurkan salam perdamaian kepada Presiden PAS dan "hari ini" dia bertekad untuk saman Presiden PAS. "Esok" entah apa pula pelan dan strategi pemimpin DAP itu?

    2. Saya namakan pelan dan strategi DAP ini sebagai "Strategi Serba Tak Menjadi". Saya percaya mereka berusaha untuk hancurkan PAS. Mereka mahu pecahbelahkan PAS dan mereka mahu PAS menjadi parti yang lemah dan tidak lagi menjadi saingan mereka di pentas politik tanah air.

    3. Detik mereka putuskan hubungan dengan Presiden PAS tempoh hari, mereka sangka Presiden PAS akan terus terpinggir dan kalah dalam pertandingan kepimpinan PAS sementara mereka mengharapkan boneka mereka mengambil alih kepimpinan PAS. Ternyata mereka silap dan langkah mereka tersadung.

    4. Seluruh ahli PAS teguh bersama Presidennya kecuali segelintir yang rela diri mereka menjadi "kayu pengalung" kepada DAP. Sebahagiannya lari meninggalkan PAS setelah gagal melampiaskan strategi dan kemahuan DAP dalam mencatur kepimpinan PAS.

    5. Kemudian mereka tanpa segan silu menghulurkan salam perdamaian melalui media. Langsung tidak mempamerkan adab orang yang mahu berdamai. Paling tidak memohon maaf atas keceluparan lalu dan datang bertandang ke "rumah" PAS membawa salam perdamaian.

    6. Salam perdamaian yang dihulurkan oleh DAP melewati media lagak "salam" kumpulan samseng kepada musuhnya. Bukan bermaksud mendamaikan tetapi lebih bertujuan meruncingkan pertelingkahan dan mempersendakan lawan.

    7. Ketidaksabaran pemimpin DAP menyembunyikan hasrat sebenar "perut pedal" mereka akhirnya begitu pantas menyerlahkan amarah dan kebencian mereka yang sebenarnya tidak pernah padam terhadap PAS dan pemimpinnya. Kali ini mereka pula mahu menyaman Presiden PAS.

    8. Jika DAP berkira-kira sekali lagi mahu melemahkan Presiden PAS dan parti yang dipimpin oleh beliau dengan strategi samannya yang terkini, maka sekali lagi strategi tumpul mereka pasti tidak akan menjadi. Sebaliknya mereka akan terus "kempunan" untuk melampiaskan cita-cita busuk mereka.

    9. Malah mereka akan menyaksikan saf kepimpinan dan ahli PAS kian utuh menggalas cita-cita perjuangan Islam bersama Presidennya. Keutuhan saf perjuangan PAS diikat dengan prinsip Islam yang diperjuangkan.

    10. Saya mempunyai bukti kenyataan dan sikap kepimpinan DAP yang mempersendakan hukum agama Islam dan sekali gus mempamerkan semangat anti Islam mereka kepada umum. Insyaallah, jika DAP saman Presiden PAS maka ratusan ribu malah jutaan ummat Islam termasuk non muslim yang menghormati Islam akan bangkit menjadi "peguam bela" pemimpin gerakan Islam itu.

    DAP nak try ..... silakan !

    Sekian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu dap kena jawab.. Ni musti ada aksi kungfu, shaolin.. Hebat filem ni.

      Delete
    2. Nasrudin,

      Sapa yang kalahdan melutut kes saman LGE vs Nasrudin?

      Cakap banyak...lepas tu takut.... konon kerana islam

      Delete
    3. .

      Yang pasti PAS akan kekurangan kerusi di Terengganu.

      Bau PAS yang hangit menyebabkan rakyat Terengganu tolak PAS.

      PAS Trengganu langsung tak main kan peranan politik. Yang kedengaran semasa Ahmad Said lawan UMNO. Yang sepatutnya PAS yang lawan UMNO.

      Delete
    4. PAS bukan jahat seperti puak liberal sekular suka menangguk di air keroh.

      Delete
    5. Anon 1916 dh mula nk start amanat lobai nya.. Mana bkn sebulu di label kan liberal sekular.. Aku ni ko kata liberal sekular yg demi Allah pangkah PAS utk DUN.ko suka melabel ni yg pengundi atas pagar lari.. Ni faktor lobai kena kaji.. Aku punya kaji, dgn Cara hadi bawak..pas boleh pis Dan pus lps ni. Sori ye, ni pandangan aku je.

      Delete
  11. Dekat Teganu parti cap bunga apatah lagi parti mat sabun bayang dan bau pun tak wujud..huhuhu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. He he.. Ye ke..next change akan sampai.. Sabor ye.

      Delete
  12. Memerintah negara dengan dasar dan prinsip Islam
    DR MOHD KHAIRUDDIN AMAN RAZALI
    Pelaksanaan Islam di sebuah negara atau negeri tidak boleh bersifat tempelan. Menaikkan elaun guru Quran, memberi tanah untuk pembinaan Mahkamah Syariah, membina masjid, menyediakan peruntukan untuk agama Islam itu semua bukannya ukuran utama keislaman sesebuah kerajaan.

    Keislaman sesebuah kerajaan tergambar dengan Islam dijadikan dasar dan prinsip dalam semua aspek pengurusan dan pentadbiran bagi kementerian dan jabatan.

    Sesebuah kerajaan perlu menerima bahawa al-Quran dan al-Sunnah mesti menjadi rujukan.

    Sebuah kerajaan Islam mesti diperintah oleh seorang muslim yang adil yang tidak fasik melakukan dosa-dosa besar. Seorang yang fasik melakukan maksiat berterusan tanpa taubat mana mungkin mampu menegakkan sebuah keadilan.

    Tidak boleh Ketua Negara, Perdana Menteri, Menteri Besar dan Ketua Menterinya seorang bukan Islam. Itu syarat utama sebuah kerajaan Islam. Kekuasaan Islam tidak akan tertegak menerusi seorang Ketua Menteri bukan Islam kerana ketiadaan akidah Islam tidak akan menjamin pelaksanaan Syariat Islam.

    Islam mesti diterima pada undang-undang ibadahnya, undang-undang kekeluargaannya, undang-undang kontrak dan transaksi kewangan, undang-undang jenayah, undang-undang antarabangsa, kehakiman dan politik pemerintahan.

    Riba tidak boleh menjadi paksi ekonomi dan kewangan kerana ia adalah ibu kerosakan.

    Jangan terpedaya dengan momokan untuk adil seperti Khalifah Umar bin Abdul Aziz jika akidahnya tidak seperti Umar bin Abdul Aziz sementelah pula akhlaknya kerana keadilan itu tidak akan berlaku dan terlaksana tanpa akidah dan akhlak Islam.

    Allah memperingatkan:

    وَلَن تَرْضَىٰ عَنكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ ۗ
    Surah al-Baqarah ayat 120.

    Dr Mohd Khairuddin Aman Razali at-Takiri
    Lajnah Penerangan Dewan Ulamak PAS Pusat
    Ahad, 29 Januari 2017

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hujah tuan tentang ini ... apakah tindakan dan tulisan tuan seiring sejalan ...
      "Sebuah kerajaan Islam mesti diperintah oleh seorang muslim yang adil yang tidak fasik melakukan dosa-dosa besar. Seorang yang fasik melakukan maksiat berterusan tanpa taubat mana mungkin mampu menegakkan sebuah keadilan."
      Saya amat hairan bila tiada siapa yang berani tegur pemimpin depa sama ada dalam PAS mahupun UMNO? Kerajaan Islamkah Malaysia ku ini?

      Delete
    2. .

      Isu perebutan tanah di Kelantan.

      Isu Tugu mengguna duit yayasan Amanah Tok Kenali

      Jangan kan akhlak khalifah Umar.. akhlak Lim Guan Eng pun tak ada.

      Delete
    3. Anon 1849 tak kan macam tu teruknya. Tp lobai pun nk cari makan jugak..tanggungan ramai. Kita faham.. Bkn double barrel tp double2 barrel.. Tembak kena je pulak.. Mmg sharp shooter lobai2 ni.

      Delete
  13. Lagak DAP bagaikan kumpulan samseng
    KUALA LUMPUR 29 Jan. - Lagak DAP bagaikan seperti sebuah kumpulan samseng kepada musuhnya ketika cuba mencari perdamaian dengan Pas, dengan sikap yang dipamerkan itu meruncingkan pertelingkahan selain mempersendakan lawan.

    Ketua Penerangan Pas Pusat, Nasrudin Hassan berkata, DAP tanpa segan silu menghulurkan salam perdamaian dengan partinya hanya melalui media. Sikap itu katanya tidak mempamerkan adab orang yang mahu berdamai.
    "Sebelum ini dia putuskan hubungan dengan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang. Selepas itu hulurkan salam perdamaian kepada Presiden Pas dan kemudian bertekad untuk saman Presiden Pas. Esok entah apa pula pelan dan strategi pemimpin DAP," katanya dalam kenyataan di sini hari ini

    Beliau mengulas laporan berhubung hasrat Penasihat DAP, Lim Kit Siang yang mengarahkan peguamnnya membuat kajian supaya dapat mengambil tindakan undang-undang terhadap Abdul Hadi yang mendakwa beliau sebagai anti-Islam.

    Jelasnya, seluruh ahli Pas teguh bersama Abdul Hadi dalam menggalas cita-cita perjuangan Islam.

    Tambah beliau, ahli-ahli Pas sedia mempertahankan presiden parti untuk berdepan tindakan saman Kit Siang, selain mempunyai bukti kenyataan dan sikap kepemimpinan DAP yang mempersendakan hukum Islam

    Sementara itu Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, tindakan Kit Siang yang mahu menyaman Abdul Hadi dilihat sebagai individu yang kecewa ‘akibat cintanya tidak berbalas'.

    "Pemikirannya semakin kacau dan kami tidak nampak hala tuju Kit Siang. Malah dengan tindakan saman itu, Pas tidak nampak wujudnya peluang untuk mengadakan kerjasama dengan DAP. Selama ini Pas sudah dua kali bekerjasama dengan DAP tetapi mereka tetap menentang usaha kami. Saya nasihatkan cukup-cukuplah," katanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. .

      Lagak samseng DAP pada PAS.

      Lagak samseng PAS pada ahli PAS sendiri sebelum di usir.

      DAP hulur salam dah lah PAS tolak dakwa pulak LKS anti Islam. Bila nak kena saman kata cinta tak berbalas dan LKS celaru.


      Lepas ini tolong perhatikan BERANI atau tidak Hj Hadi tuduh LKS anti Islam ?


      Siapa yang celaru LKS atau Hj Hadi ?

      Delete
    2. Apahal dgn. LKS lepas ludah dijilat balik, lepas cerai nak rujuk balik, berapa kali mau cerai daa! LKS muka kulit babi..hehehe

      Delete
    3. Lks tu cina mana ada talak, tp pas dgn umno dh cerai talak tiga dulu.. Skrg nk rujuk mana boleh.. Kena cina buta dulu.. He he..

      Delete
    4. Dorang kawin koboi bro duduk serumah mana ada cerai2 ni tak main bro,suka pakai tak suka get out!!

      Delete
  14. Partai gabungan lawan ada simbol dacingnya,partai gabungan Kita pun kena ada satu simbol.baru lah Kita leh pacak bendera Kita dgn penuh bangga. Teman rasa pucuk pimpinan tgh finalize tu. Pas dan gabungan nya nk pakai simbol bulan atau ada simbol baru dgn partai gabungannya.. Saje tanya???

    ReplyDelete
  15. Cerdik Tak Boleh Diikut, Bodoh Tak Boleh Diajar
    Hampir semua penganalisis politik menatijahkan bahawa blok pembangkang tak akan berjaya menewaskan BN dalam PRU14 nanti tanpa PAS. Penulis rasa pelik apabila mereka hanya ghairah memberi hujah sejak akhir-akhir ini sahaja. Sedangkan ramai ahli-ahli PAS di akar umbi sudah melahirkan pandangan yang sama sejak terkeluarnya geng GHB daripada PAS dua tahun yang lalu.

    Kami di akar umbi sudah nampak apa yang akan berlaku. Kawan penulis hanya memberi satu hujah sahaja yang cukup mudah. Katanya, sedangkan semasa Pakatan Rakyat solid ketika menghadapi PRU13 lagikan BN tak tertewaskan. Inikan pula dalam keadaan PAS disingkirkan. DAP dan PKR bolehlah percaya auta PASMA, GHB dan kini PAN.

    Penulis sendiri pelik dengn mainan politik DAP 2 tahun lepas. Mudah benar pemimpin DAP ditipu atau tertipu oleh PASMA dan GHB? Semasa Muktamar PAS Pusat yang ke-61, DAP cuba mengukuhkan kedudukan golongan anti-kepimpinan ulama. DAP seolah-olah berkempen untuk mereka. Cuma penulis tak pasti tindakan DAP itu memang bertujuan untuk memenangkan proksi mereka atau sengaja mahu memecahbelahkan PAS. Namun kini penulis sudah mendapat jawapannya. DAP hanya mahu berkawan dengan parti yang Islamnya boleh ditunjuk dan dipijak oleh mereka.

    KIni apa yang difikirkan oleh akar umbi dan pemimpin PAS hampir terbukti. Sebab itulah PKR berlembut dengan PAS. PPBM ajak berunding dan DAP tak malu-malu nak berbaik semula. Semuanya jadi hidung tak mancung pipi tersorong-sorong. Lepas memujuk mereka mengutuk. Puas merayu mereka mengugut. Nampak benar mereka yang rasa kuat menyorokkan rasa takut.

    Teruja juga penulis nak jadi nujum politik ala Rafizi. Tilikan penulis, PAS kekal sebagai blok ketiga. Dan pertandingan akan berlaku banyak penjuru. Satu perkara penulis tak mampu baca. Apa yang berlaku selepas pilihanraya.? PAN pun; entah ada, entah tiada.

    ReplyDelete
    Replies
    1. .

      PAS pun di ramal kan kalah dengan BN. Ini bukan ramalan malah terbukti bertahun-tahun yang lalu.

      Berapa kerusi PAS menang bila bersendirian ?


      Kalau PAS parti masuk syurga macamana UMNO boleh menang ?

      Kini setelah Mahathir tutup rundingan ada pulak lagi 'lembut' PAS nak berjumpa dengan Muhyiddin.

      PPBM sudah putuskan bersama Pakatan Harapan. Berunding dengan Muhyiddin samalah berunding dengan Pakatan Harapan kecuali kalau Muhyiddin main kayu tiga.

      Delete
  16. Alhamdulillah, Bersama kita bersyukur kehaderat Allah SWT dengan khidmat serta nasihat-nasihat serta usaha Mursyidul Am Almarhum Tuan guru Dato Haron Din memberi kesan positif terhadap kepimpinan PAS tuan Guru Hj Hadi Awang. Kita sendiri lihat begaimana kecekalanya sekarang yang tidak gentar terhadap musuh islam dajal laknat DAP. Secara tidak langsung jelas menunjukan perubahan sikap seribu peratus pendirianya pada perkara yang diredhai Allah sekarang. Syukur Alhamdulillah.

    Bersama kita berdoa semoga TGHA ditetapkan pendirian tidak gentar kepada musuh islam dan mampu mengajak seluruh mukmin bertaubat kembali kepada islam berlandaskan Quran & Sunnah dan berusaha pada perkara yang diredhai Allah.

    Sewajarnya, jangan pandang remeh tentang perihal PERKARA YANG ALLAH REDHA kerana itu adalah asas untuk kita mendekatkan diri dengan limpahan rahmat-Nya dan itu juga asas menjauhi diri dari melakukan sebarang dosa ingkar kepada-Nya mahupun dosa sesama manusia. Allah ada pesan dalam Quran yang bermaksud;

    “Sesungguhnya orang-orang yang melakukan perkara yang tidak diredai Allah dan RasulNya, Allah melaknatkan mereka di dunia dan di akhirat, dan menyediakan untuk mereka azab seksa yang menghina.”
    (Al Ahzab ayat 57)
    Sahabat-sahabat yang dirahmati Allah. Jika dari awal dulu lagi ulama politik tetap teguh istiqamah pada perkara yg Allah redha. Kecelaruan kerosakan akhlak serta akidah dan persengketaan sesama mukmin tidak akan berlaku. Adalah mustahil mereka yang terdiri dari para tahfiz mentafsir Al-Quran masa menentang umno jihad lain, semasa bersaudara dengan kafir laknat lain dan sekarang ini lain pula tafsiranya yang mereka jumpa. Saudara nak tahu kenapa? Dalam#TASAWUF perkara yang mendorong kita kepada perkara ini adalah disebabkan menuruti HAWA NAFSU iaitu NAFSU yang cenderung menuruti kehendak nafsu. Kerana NAFSU SEORANG ULAMA PEWARIS NABI, nafsu mereka cenderung pada kerehdaan Allah takut dengan kemurkaan Allah.
    “Ulama su’ (Manusia yg berhati srigala) adalah golongan yang menjadi musuh Allah, mereka sebegitu buruk karena memutar balikkan urusan (dengan menghalalkan cara), maka benar-benar terbalik. Mestinya salah seorang mereka bisa menjadi pengajak dan penyeru kepada jalan Allah, ternyata mereka sesat dan menyesatkan, mengajak kepada jalan syaitan.”
    (Dari ucapan Ali ra, Ad-Dakwatul Tammah, Abdullah Al-Hadrami. hal. 42).

    Oleh yang demikian, sekali lagi saya ulangi.
    Bersama kita berdoa smga TGHA ditetapkan pendirian tidak gentar kepada musuh islam dan mampu mengajak seluruh mukmin bertaubat kembali kepada islam berlandaskan Quran & Sunnah dan berusaha pada perkara yg diredhai Allah. In’shaa Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Musuh Islam la ni ada dalam selimut PAS ...
      Harus diingat musuh Islam bukan setakat orang bukan Islam tetapi orang yang bertopengkan Islam ...

      Delete
    2. Sah.
      Musuh Islam adalah Pas.
      Bukan Umno.
      Bukan Dap.
      Bukan Amanah.
      Bukan Keadailan.
      Bukan Bersatu.
      Pas parti Syaitan
      bertopengkan Islam.

      Delete
    3. 18:19 sakit jiwa kot...jiwa terlajak busuk.

      Delete
    4. .

      Redha Allah bukan nya di lakukan dengan memaki hamun.

      Redha Allah bukan pada gelaran Tok Guru atau Ulamak yang belajar Tasawuf. Tahu tanpa kesedaran tak semesti nya dibuat dengan amal dan akhlak.

      Redha Allah datang dengan dugaan yang berat seperti di penjarakan atau di tuduh dengan isu yang berpuluh tahun yang lalu. Tapi mengapa amanat Hj Hadi terlepas dan kejadian Memali di ungkit ?

      Delete
    5. Tapi semua org kampung tau, krn amanat lobai hadi la peristiwa memali berlaku. Kertas putih kes pun dh di bentang di parlimen lama dulu dah. Dan tin Milo utk kutip derma memali lama la jgk di edar merata ceramah.. Tak tau berapa dpt collect Dan berapa dpt kt balu dan anak yatim tu..dgr citer juta la klu tak ratus2 ribu.

      Delete
  17. kalau selalu tengok porno..memerintah cara islam macam mana..PAS PIS PUS..

    ReplyDelete


  18. Dalam domokrasi 1000 org lepasan darjah 6 tetap memang melawan 999 org. Walau pun 999 prg itu terdiri daripada pakar dlm pelbagai bidang ilmu.

    Kerana demokrasi ada angka.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada angka = adalah angka

      Delete
    2. .

      Ya ikut demokrasi, menang.

      Tapi tak tahu tak reti nak buat apa ?

      Menang untuk memunahkan apa yang ada.

      Sebab itu dulu PAS dah elok-elok malah lebih elok dari UMNO dengan agama nya dengan pakar profesionalnya tapi kerana nak jadi MB Selangor ..Kalau tak pun nak jawatan lebih .. dengan cara mudah BELOT !

      Delete
  19. Nak makan sekeliling....LebaiKeldai ne ingat senang macam rembat balak je..senang senang nk cakap menang 40 kerusi...even Umnok perlukan kompenen BN yg lain..sama jga PH /PPBM...klu pun dapat 40 kerusi..nk join mane..???? mustahil 40 kerusi bersendiri tanpa join UMnokBeend..or PH/PPBM...bagus lagi party lebai ne join UMNOKBEEND shaja..kan dah benci ex bf/gf dia dulu DAP..tak sehaluan pula dengan AMANAH...cuba pula sundalkan diri kepada UMnok /BN( MCA/Gerakan/MIC/ dll)..inilah akibat iman kalah dengan hasutan syaitan si Ketua Lanun...si Lanun tak akan ingin melihat persekutuan para pembangkang/penentang....cara ketua lanun senang...bagi dedak 90J..Usulkan RUU 355..sebab Lanun tahu kelemahan penentang....cuba parti lebai ini..PResideng dari Marang kan selalu ddk dekat dgn ketua lanun dan para lanun....ddk dekat dekat dgn NajisBadak dan Si Ketot..suruh dia org buka telinga....AZAN kan kuat kuat dekat telinga lanun ne..suruh berhenti melanun..merompak..memperbodohkan rakyat..memecahbelahkan rakyat..menghasut kebencian..sebab puncanya dari sstgh para pemimpin pemerintah sekrg demi survival Lanun mereka....selagi HAjiLebai /Pemimpin PAS jd party dua alam..jangan harap utk 40 kerusi..🙄🙄

    ReplyDelete
  20. Awat yang cita-cita begitu rendah? KPI hanya menang 40 daripada 70 kerusi ... hanya 55% shj ... gred C shj. Kalau begitulah sasaran PAS dengan taraf gred C, tak payahlah nak masuk bertanding, rugi duit shj.
    Cuba tanya Najib, berapa kerusi yang dia nak menang sebelum bertanding? Sudah tentu 100% atau sekurang-kurangnya 2/3 untuk kuasa mutlak. Sedih ... baru semak target yang dirancang. Kalau niat nak 40, sudah tentu mungkin 10 shj yang boleh dimenanginya ... itupun kalau kerusi tu hanya ditandingi PAS dan UMNO.

    ReplyDelete
  21. TG Hj Hadi yang menjadi Timbalan Presiden Kesatuan Ulamak Sedunia (kesatuan self acclaimed) rupanya membuat telahan kemenangan 40 kerusi tanpa dalil. Mana pergi skill lebai semasa mengkafirkan UMNO dulu. Dah kena neutralize ke?

    'Barangkali kamu menyukai sesuatu sedangkan ia buruk bagi kamu'. Saya melihat kemenangan2 PAS sebelum ini semuanya adalah di atas hikmah Allah untuk membongkar kepalsuan yang terselindung di sebalik serban oara pemimpinnya.

    Pada awal kejadian mereka, untuk mendapatkan sokongan Melayu Islam PAS telah kafirkan UMNO. Hudud dijadikan modal takfir sekaligus modal politik.

    Maka Yang Maha Kaya serahkan sebuah negeri yg nikmat kepada mereka. Diderafkan satu enakmen yang banyak tidak selari dengan hudud Allah dan kemudian berkata inilah hukum Allah. 'Maka celakalah ke atas orang-orang yang menulis kitab dengan tangan sendiri dan kemudian berkata ini adalah daripada Allah untuk membeli daripadanya keuntungan dunia yang sedikit'.

    Kemudian apabila PM ketika itu menulis surat mengkritik enakmen ini, maka dicananglah ke seluruh Malaya PM itu anti Islam dan partinya parti kafir. Walayazubillah.

    Yang Maha Kaya kemudian serahkan negeri kedua kepada mereka, negeri yg beriman. Maka berkatalah Tuan Guru mereka 'hudud hanyalah 0.001% daripada hukum Islam'. Jawapan yang mengegarkan seluruh alam buana. "Apakah kamu beriman kepada sebahagian kitab (999.9%) dan engkar akan sebahagiannya (0.001%)... ".

    Disebabkan keadaan yang masih belum jelas, maka Yang Maha Kaya berikan satu lagi negeri kpd mereka, negeri yang aman, maka berkata pula MBnya 'pelaksanaan hudud mestilah dinilai daripada keadaan dan suasana semasa'. Wow!!, bull's eye jawapan ini, sangat serupa dengan alasan pihak yang mereka kafirkan selama ini di atas alasan hudud. Maka terbongkarlah takfir mereka selama ini sebenarnya adalah palsu.

    Rupanya parti pak lebai ni ada dua set rules, satu untuk mereka dan satu untuk selain mereka. Halalan toyyiban untukku, haroman jahilan untuk kamu.

    Kemudian Yg Maha Kaya serahkan pula sebuah negeri lain kepada mereka iaitu negeri yang diredhai. Rupa2nya Amirul mukminin mereka menjadi lebih bukan Muslim daripada Muslim sendiri di negeri ini dan istihar pula perlembagaan mereka tidak sebutkan negara Islam.

    Waduh, konpius betul parti lebai ni. Maka diambil balik negeri yang diredhai daripada parti ini dan diserah kembali kepada yang layak.

    Tapi Yg Maha Kaya masih kekalkan mereka menjadi sekutu di 2 buah negeri. Negeri yang berihsan dan negeri sebutir mutiara, supaya rakyat dapat menilai inilah dia parti yang pendirian mereka mengikut kepentingan dan bukan mengikut usul. Di dua negeri ini nada mereka lain, di pusat pula nada mereka berlainan. Bgmn boleh ada dua hukum pada satu masa yang sama. Maka terbutkilah parti ini tiada usul, hanya ada hukum.

    Di peringkat pusat kini mereka menjaja pula RUU355 konon sebagai perjuangan Islam. Aneh, bgmn pula peningkatan bidangkuasa hukuman boleh menjadikannya lebih Islamik padahal pelaksanaan apa yang ada pun masih menggunakan kaedah fiqh 'halal untukku, haram untukmu'.

    Mohon dipelihara keaiban yang tiada kepentingan umum, maka video spender besar pun tersebarlah ke serata Malaya.

    Baiklah, diakui video bukan shahadah dan tak boleh sabitkan di bawah hudud, maka bagamaina pula dengan sabitan di bawah takzir? Bukankah RUU355 itu takzir sifatnya? Apa guna naikkan bidang hukuman apabila yang jelas bersalah dipertahankan dengan alasan2 yang melucukan semata-mata.

    Bgmn PAS mahu menang 40 kerusi pula hari ini sedangkan kemenangan yang lalu semuanya diberikan sebagai hikmah untuk membongkar kepalsuan mereka?

    Tidak mustahilkah Yang Maha Kaya kemudian menunjukkan pula bahagian dirinya yang bergelar Yang Maha Kuasa lagi Maha Adil, maka parti ini dikuburkan terus selepas separuh abad mewujudkan perpecahan di atas alasan2 palsu yang kemudian dibongkar satu persatu melalui pemberian kemenangan-demi kemenangan kecil kepada mereka.

    Hanya masa yang akan menentukan.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kemenangan adalah menjadi matlamat dalam setiap perjuangan. Islam mempunyai konsepnya yang tersendiri mengenai maksud “kemenangan”, dan ianya adalah berbeza dengan konsep kemenangan dalam agama atau ideology serta fahaman lain. Kemenangan juga hendaklah dikaitkan dengan kemenangan di akhirat yang merupakan kemenangan yang sebenar. Walaupun pejuang-pejuang Islam itu kalah atau gugur di medan peperangan atau sebarang medan perjuangan lain, namun pada hakikatnya mereka telah beroleh kemenangan. Kemenangan inilah yang menjadi matlamat sebenar di dalam perjuangan Islam.

      Marilah kita menghayati apa yang di firmankan oleh Allah SWT:

      "Hai orang-orang yang beriman, jadilah kamu penolong-penolong (agama) Allah sebagaimana Isa putra Maryam telah berkata kepada pengikut-pengikutnya yang setia: Siapakah yang akan menjadi penolong-penolongku (untuk menegakkan agama) Allah? Pengikut-pengikut yang setia itu berkata: Kami lah penolong-penolong agama Allah, lalu segolongan dari Bani Israel beriman dan segolongan (yang lain) kafir; maka kami berikan kekuatan kepada orang-orang yang beriman terhadap musuh-musuh mereka, lalu mereka menjadi orang-orang yang menang." [As-Sof : 14]

      Delete
    2. Bro john doe good one..as expected lobai akan berselindung dgn ayat2 Allah bg tutup kelemahan mereka. Dapat kuasa tak jgk buat hudud, dkt pilihanraya jaja balik citer yg sama. Yg aku hangin satu badan, aku pun asyik tertipu sblm ni dgn drama lobai ni.tp skrg tidak lg..aku dh tau trick dia org.

      Delete
    3. Bro labu kau pun terkena!dari zaman bujang la ni dah setengah abad teman tahu game dorang.Nak buat camna bro semua cari makan,itu je la modal yang ada.BTW bro learn frm mistake k.

      Delete
    4. Teman pangkah dunia akhirat.. Dunia bg umno, ingat pas dpt akhirat, krn salesman jaja tiket ke syurga kata pangkah pas dpt bidadari.. Ropanya deme lg kuat donia nya.

      Delete
    5. Bro Labu and bro M,

      Yang menjawab tu pun tak jawab apa yg saya bangkitkan. Sekadar bagi ayat ja.

      Betul kata bro labu. Tok Guru keluarkan amanat, pemberontak Memali yang mati. Tok Guru kahwin 3 dan masih hidup.

      Pastu pi canang konon depa ni syahid dan buat kutipan. Kutipan tak sampai kepada keluarga si mati, tapi geng2 pemimpin dan penceramah dapat rembat plak duit tu.

      Kasihan pengikut PAS.

      Delete
    6. Bro labu kalau salesman tu datang lagi nak jual tiket syurga kamu hempuk je dgn batang penyapu...

      Delete
    7. Bila da kena hempuk besuk lusa confirm dia tobat tak datang lagi.

      Delete
    8. Bro john pemimpin pas lebih tahu dosa dan pahala,jgn ingat makan duit/harta anak yatim mereka boleh senang di dunia dan akhirat.Tunggu je la balasan dari Nya.

      Delete
    9. Jual tiket surga lah, makan harta anak yatim lah..meracau bagai dirasuk..

      Delete
    10. Salam n pagi bro labu,anjat boboy subuh2 bila tengok ada setan sesat da kepanasan...

      Delete
  22. Ramai Juak Lobai Kincin masok. Nampak sgt baki 3% ni dh rasa yg blog Pro PAS dh mula kontang pengunjung. Nasihat pada baki 3 %-
    Kincin jampi Lobai WalUnta dan momokan konon Islam lemah dan tercabar dh tak boleh pakai. Tambaha lagi kunun hanya Melayu Umn1NO dan PAs shj yg hero. Pigi main jauh, Islam bukan lemah, Seleoas Nabi Mohamad SAW, Allah tidak lantik sheriff atau pope.
    Insaflah....

    ReplyDelete
  23. tertinggal yg lagi satu menarik juga untuk di insafi

    Parlimen Permatang Pauh/Gombak/Lembah Pantai/Pandan= jika bertanding 3 penjuru UMNO vs PKR vs Pas...InsyaALLAH PKR lahdapat undi terendah..dan pemenangnya tentulah UMNO..kena percaya kajian ni..atau suruh Rafizi buat kajian..atau dia sembunyikan hasilnya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kajian buta kayu org menolak kezaliman rakyat GST UMNO kompom ditendang . Pendirian mcm lalang x diterima ..Maka menentang kezaliman n bagi kesenangan kat rakyat yg diterima..

      Delete
    2. Setuju.. Bg brim 5 billion, kutip gst 50 billion dan hasil petroleum lg yg tgh naik.. Ubat kt spital tak ada.. Cer kawan2 dr umno dan pas jawab..mana pergi baki duit lebih 50 billion tu.. Cer jawap tau ke idok?

      Delete
    3. Mungkin jawapannya saya cuma tahu kutip je,baki gy mana saya tak tahu...hehehe macam dalam cerita kat tv 3 tu saya main sain aje dokumen tu semua tapi tak tahu dukumen apa.

      Delete
    4. Nanti adalah menteri sotong akan ckp eerr dia tak perlu tahu mana baki gst tu pergi.

      Delete
    5. Raya Cina sudah mari ,
      Balik kampong banyak happy ,
      Panggil member cari kaki ,
      Mari rumah main judi !

      Monyet pergi , AYAM mari ,
      Soi pergi , Ong mari ,
      Tahun lepas sudah pergi ,
      Tahun ini mesti happy .

      Kena magnum , kena loteri ,
      Dalam bank banyak money ,
      Badan sihat tiap tiap hari ,
      Hari hari senyum tak da rugi ,

      Gani pergi , Apandi mari ,
      Senang mahu settle kes 1MDB,
      Kasi BRIM , gasak GST ,
      5 tahun kita kena tipu lagi !!

      Delete
    6. Bravo diny tentu ada yang da berasap telinga...

      Delete
  24. Aku kesian dengan ahli-ahli Pas
    yang berPresidenkan Hadi@UTurn
    yang dah nyanyok manyok.
    Ini bererti, dah gila.
    F**k You Hadi.
    S**dal You Hadi.
    L**cau You Hadi.
    Pergi mampos You Hadi.
    Selepas Pru14 Pas
    satu kerusi pun tarak.
    Ertinya, Kelantan hangus.

    ReplyDelete
  25. 40 kerusi nak menang?? Cer kita review apa antara perkara yg telah berlaku pada pas..
    1. Kehilangan Tuan guru Nik Aziz
    2. Kehilangan Prof. Harun Din
    3. Kehilangan Sokongan Pakatan Pembangkang
    4. Perpecahan sebahagian pemimpin dan ahli kepada Amanah.
    5. Kepercayaan pengundi berkenaan duit 90 juta yg belum dijelaskan statusnya.
    6. Keakraban sebahagian pemimpinnya dengan najib dan umno..
    Boleh ker pencapaian pas sekarang dipertahankan.. Saya rasa belum tentu lg..but its ok for hadi to dream...keep on dreaming tuang presideng..

    ReplyDelete
  26. 1604 yg patut kesian kan diri sendiri
    sebab menunjukkan diri mempunyai ciri ciri ahli neraka
    ketika masih hidup...
    bertaubatlah...nauzubillah min zalik

    ReplyDelete
    Replies
    1. 16.20,

      Dosa sesaorang hamba Allah itu adalah kuasa Allah yang tentukan. Ciri ciri ke itu Allah akan tentukan bukan kamu.

      Bagi saya pula pemimpin parti ajaran sesat lebih berdosa kerana menyesat, mengkafir sesama islam.......nauzubillah himinzalik

      Delete
    2. 1628...faham pun...ALLAH yg tentukan...bukan manusia..tak perlu di warwarkan kat siapa siapa
      dan kat blog..biar ALLAH yg menilai..bukan seperti kamu yg menuduh sesuka hati...

      Delete
    3. Penyokong parti bersorak, tak perasan ekor berlumur taik.

      Taek Jho Low dengan Najib buat tak nampak. Mungkin dah termakan dedak 90 juta sebelum kes 1MDB terbongkar. Diam sahajalah. Buat tak tahu. Mungkin Najib dah pulas tangan. Nanti terlondeh.

      Delete
    4. 16:20.
      Apakah aku akan jadi ahli neraka
      hanya semata-mata memaki hamun
      orang gila, macam Hadi@PilKuda tu?

      Delete
    5. 16.47,

      Kalau kamu boleh berkata ikut hati kamu, apa aku tak boleh kata ikut hati ku?

      Bagi saya nak sesatlah. Janfam bawa orang lain sesat bersama parti ajran sesat mu yang mengkafir orang islam lain. Kamu bukan tuhan. Kamu manusia seperti aku....ada pendapat sendiri. BIAR ALLAH TENTUKAN

      Delete
    6. 18:10 Bahasa mencerminkan akal budi awak.

      Delete
    7. 18:18 Awak jelas memaki..satu akhlak yg. buruk tak usah loyar buruk.

      Delete
    8. Dua soalan ikhlas utk kawan2 dari PAS,amanat Hj. Hadi masih berkuatkuasa ke idok? Yg kedua, kenapa satu donia tau bijan rembat duit 1mdb masuk kantung sendiri yg sah2 salah korang diamkan? Adalah kerana dapat title lobai sedonia? Sori tertambah soalan pulak.. He he.

      Delete
    9. Dalam serban simpan duit..
      Mcm to lah jadi nya..Berat simpan perangai mcm lalang...Cili to pedas..Sambal belacan sedap ..

      Delete
  27. Assalammualaikum
    Dari anak singapura.

    Satu ketika Indonesia telah mengangkat tokoh ugama bernama Gus Dur sebagai president.Ternyata tidak ada perubahan dalam pola kehidupan masyarakat umum.

    Lalu di tanya kepada pak menteri kenapa tiada perubahan.

    Jawab pak menteri begini,

    Mentadbir negeri tidak sama seperti mentadbir pesantren.

    Wasalam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak payah pun nak jadi President atau PM lantik saja seberapa ramai Penasihat Pintu Belakang..ini dilakukan semua pemimpin seluruh dunia..ko pun boleh asalkan tidak giler.. tak caya tanya PM Singapork.

      Delete
    2. Salam pak Ismail, point taken, mentadbir negara tak sama mcm mentadbir pesantren.. Minta maaf ye pak Ismail, majority anak melayu Malaysia berbudi bahasa dan tau hormat org tua dan tetamu. Maaf sekali lg.

      Delete
  28. Sukarnya memahami catur politik PAS, BERSATU
    Oleh Zaid Ibrahim

    Tarikh 2 Februari ini amat penting kepada politik negara. Kata kawan-kawan, inilah hari pertemuan yang akan menentukan sama ada PAS akan bekerjasama atau tidak dengan BERATU dalam pilihan raya umum (PRU) ke-14 nanti.



    Saya pun sebenarnya tidaklah mengetahui apa bentuk kerjasama yang akan dibincangkan oleh BERSATU dan PAS nanti, tetapi saya harap mereka beritahulah kepada orang ramai perkara utama perbincangan mereka, dan sama ada berjaya atau tidak dalam usaha itu.
    Sudah tentunya, AMANAH dan DAP tidak termasuk dalam perbincangan itu. PAS menggangap AMANAH dan DAP sebagai musuh yang tidak boleh dimaafkan
    Bagi mereka Tun Dr Mahathir Mohamad pun tidak berguna langsung, malah mereka mahu bekas perdana menteri itu bertaubat terlebih dahulu. Inilah sikap sombong ulama-ulama PAS.

    Nampaknya BERSATU rela ketua mereka diperhina sebegitu rupa, semata-mata kerana mahu “satu lawan satu” menjadi kenyataan.

    Apa maksud “satu lawan satu?” Bagi BERSATU mereka mahu kerusi-kerusi yang mereka tandingi tidak disertai PAS, manakala BERSATU pula tidak akan meletakkan calon di kerusi ditandingi PAS.

    BERSATU parti baru, dan untuk memenuhi janji mereka kepada orang Melayu, maka mereka mestilah bertanding di kerusi-kerusi Umno.

    Jika tidak, sia-sialah

    Jadi, kita tunggulah sejauh mana PAS akan memberi laluan kepada BERSATU di 60 kerusi yang mereka tandingi pada PRU ke-13 dahulu.

    PKR juga mestilah memberi laluan kepada BERSATU di kerusi-kerusi yang mereka bertanding melawan Umno, kerana kalau tidak, tidak ada ertinya usaha “satu lawan satu” yang diidamkan itu.

    Tidak ada erti juga kerjasama dengan PAS yang giat diusahakan selama ini. AMANAH pun mestilah sanggup memberi laluan kepada BERSATU di semua kerusi pilihan BERSATU untuk bertanding. Jika tidak, sia-sialah jugalah usaha mewujudkan kerjasama dengan PAS itu.

    Ringkasnya BERSATU mahu PAS, AMANAH dan PKR memberi laluan kepada mereka untuk berlawan dengan Umno mengikut formula “satu lawan satu” di kerusi yang mereka tandingi nanti, termasuk sejumlah kerusi yang akan PAS "hadiahkan” kepada mereka.

    Saya tidak nampak BERSATU mampu untuk memastikan PAS tidak meletakkan calon mereka di kerusi ditandingi AMANAH, DAP dan PKR.

    Dengan lain perkataan, BERSATU rela kerusi AMANAH, DAP dan PKR ditandingi oleh PAS dan Umno.

    Maknanya, bagi BERSATU, tidak mengapa berlaku pertandingan tiga penjuru di kerusi-kerusi Pakatan Harapan, asalkan kerusi BERSATU kekal “satu lawan satu”.

    Inilah percaturan politik yang sukar saya fahami, tetapi biarlah kita semua tunggu kebolehan luar biasa pimpinan BERSATU dan PAS mencari penyelesaian tersebut

    DATUK ZAID IBRAHIM seorang peguam dan bekas anggota parlimen, senator dan menteri

    ReplyDelete
  29. Lim Kit Siang’s Greatest Fear; Malays United!

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMN1O BeEnd greatest fear...Malaysians United

      Delete
    2. 1735
      Silap tu,
      United Malay National Organization

      Delete
  30. Sasaran 40. Bagaimana boleh dapat 40 itu kena tanya Bos PAS.
    Slalunya Malaysia akan guna formula begini meramal jumlah pungutan emas disesuatu kejohanan sukan antarabangsa.

    Tapi politik slalunya bergantung kepada isu semasa maknanya calon Parlimen kena menjuuarai isu semasa. Apa isu PAS kali ini???

    ReplyDelete
  31. ASAS SIFIR POLITIK MALAYSIA KEPADA YG KONONNYA
    FAHAM SEBENARANYA TAK FAHAM PUN...TERUTAMANYA SI BUDIN

    1) JUMLAH MEDAN PERTEMPURAN = 222 "KAWASAN" ATAUPUN "ORANG"
    2) JUMLAH PERLU MENANG / TUBUH KERAJAAN :HANYA 112 KAWASAN/ ORANG SAHAJA
    3) KAWASAN/MEDAN PERTEMPURAN DI BAHAGIKAN KEPADA BEBERAPA ISTILAH
    -NEGERI/KAWASAN MELAYU POWER DOMINAN 1 = (PERLIS/KEDAH/KELANTAN/TERENGGANU/SEBAHAGIAN PAHANG DAN PERAK)
    -NEGERI /KAWASAN MELAYU POWER DOMINAN 2 = JOHOR /MELAKA
    -NEGERI /KAWASAN MELAYU DOMINAN TAPI POWER BOLEH DICABAR =PERAK/KL/SELANGOR/NEGERI SEMBILAN
    -NEGERI MELAYU KURANG =PULAU PINANG
    -NEGERI LAIN LAIN = SABAH DAN SERAWAK.....

    TUGASAN 1- KAWASAN PARLIMEN SAHAJA..
    CUBA CARI BILANGAN KAWASAN PARLIMEN MENGIKUT NEGERI
    DAN MAIN KAN DALAM PERATUS UNTUK DAPAT 112 DARIPADA 222
    TUGASAN 2-CARI DAN CUBA HAFAL MAJORITI PENGUNDI(60% DISETIAP KAWASAN PARLIMEN...222 KAWASAN YER...

    SIFIR 1 = MENANG 50K MAJORITI/ TERESA KOK (SEPUTEH) SAMAJUGA DENGAN MENANG MAJORITI 400 LEBIH G PALANIVAL (CAMERON HIGHLAND)=TAK GUNA MENANG RIBU RIBU TAU HEHEHE
    YANG PENTING MENANG SIKIT TAPI BANYAK KAWASAN...

    SETIAP NEGERI/WILAYAH/KAWASAN SIAPA PALING POWER DAN MACAMMANA NAK TAHU CIRI -CIRI /PETUNJUKNYA ??
    TO BE CONTINUE...




    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro 1810

      Boleh dak tolong buat analisis:

      Mengapa di parliament Sg Besar pada pru13 PAS memperolehi 18,296 undi Dan hanya mendapat 6,902 sahaja pada PRK2016

      Bagitu juga di K Kangsar jatuh dp 13,136 dlm pru13 kpd hanya 5,684 dlm PRK2016 baru2 ini.

      Delete
    2. Dua tiga puluh tahun dulu boleh la buat, sekarang cam ne nak wat?, dg lapizi & t puaka duk usyar saja.

      Delete
    3. Fakta bkn auta dari anon 1842 dh ambil Kira tak dlm kiraan nya.. Jgn kecundang sblm berjuang dh le.. Kdg2 faktor cuaca yg tak di jangka juga boleh ganggu satu2 operasi khas.. Act of God..

      Delete
  32. apa kah susah sangat sdr bubin.

    hadi n kerajaan Kelantan bolih bangunkan projek penmabakan n namakan nya bandaraya rimba saperti 'forest city' d Johor.

    bawa 700ribu warga bangla n indon n beri kan mereka kerakyatan.

    minta 'election commission' ujud kan 40 kawasan parliament baru d sana. beres!. najib mesti akan memberi ehsan.

    apa tunggu lagi hj hadi? bak kata cerita donggen 'alladdin' - minta apa saja n ia akan d makbulkan (ask. yr wish is my command).

    jgn marah ye ! bergurau saja! he he he.

    ReplyDelete
  33. Najib memegang beberapa skandal PAS yg boleh melondehkan pemimpinnya.

    Video spander Mustapha Ali adalah yg pertama utk gertak pemimpin PAS.

    Ada video pemimpin PAS lain dlm simpanan Najib yg boleh menjatuhkan pemimpin PAS klu tak ikut skrip Najib.

    Tontonwi al Germany pun boleh terlondeh tonton porno pay per view ketika melawat German. Masih nak sembang kencang.

    Dedak 90 juta adalah balasan dan perangkap yg di pasang Najib. Najib boleh dedah bukti klu tak ikut skrip dia. Sarawak Report tunggu PAS saman utk dedahkan. PAS takut nak saman.

    Itu yg ada pemimpin PAS kena heart attack.

    Dlm PAS sekarang pun ada talibarut yg dipasang dan dibayar Najib spt PAS Research Director Zuhdi Marzuki dan Mokhtar Senik. Orang-orang dibelakang Tabir.

    Jangan terkejut. Orang kanan Al marhum Asyaari Muhammad dlm Al Arqam dulu adalh SB. Siap kahwin 4 lagi. Siapa yg sangka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha..itu yg buat pemimpin parti Lebai ne senang dikontrol lanun..klu tak ikut skrip lakonan lanun..SPRM..masuk kes balak Kelantan..terlondeh lagi serban Lebai ne..

      Delete
    2. Betul 2009.
      Depan marhaen, kokok pong pang , pijak semut tak mati.
      Buat lawak jenaka sedap mulut, ketawa paksa,
      Buat cerita contoh akhirat, mcm dia baru kembali dari sana.
      Mata tak pandang habuan, tangan dh siap simpan kocek.
      Tunduk mata jeling dahi licin, sedar2 dah jadi nombor 4+2.
      Muncung tak nak kemewahan, honda tak nak, Evoque takpa.
      Jenis ni bukan lebai, tapi LOBAI mlm Jus Kincin berjampi. Lobai oh lobai...musang ruponye kau yer.hmm hmm hmm

      Delete
    3. Teman rasa dua2 bijan dan hadi dh jd liabiliti pd partai masing2.. Utk menang Pru nnti, kedua mereka perlu di korbankan oleh partai masing2, atau partai yg terkorban.. Tepuk Dada.. Tanya poket.. He he

      Delete
    4. Setakat adu domba dan fitnah dari RBA apa ada hal. Hakikatnya pembangkang tetap tersungkur spt. prk Sg.Besar dan Kuala Kangsar.

      Delete
    5. setakat 21:49 RBA (Rakyat Beingai Akal) tu tadi , maka tinggallah baki 2.8,% , sbb blog2 pro pas dan (Umnu1 5.5%) dh mula susut pengunjung...welcome welcome

      Delete
    6. Pak Lobai hadi sebona nya bergurau jer tu ,,,Yang di maksudkan ia lah permainan rebut 40 kerusi plastik bila muzik berheti di sukanika rakyat,,,,yang semua dok berbalah ni kenapa yer,,,Lobai ni kan dah lama tak buat kelako..

      Delete
    7. Yg dirujuk kawan Kita ni RBA tu apa? Yg teman tau RIBA..bunga 1 mdb 6 % setahun tu lah gst Malaysia start dgn 6%..bg brim 5 billion tp kutip gst 50 billion, tp budget kementerian kena potong.. Hatta ubat spital pun kena potong... Lg harga minyak naik, kantong gomen tambah hasil... Cer jawab wahai cybertrooper umno..!!!

      Delete
  34. Haha..dua dua terpalit dan berlapik najis campuran dedak..inilah manusia yg dipilih bekerja utk rakyat..tapi dia org memilih utk "mengerjakan" rakyat...

    ReplyDelete
  35. entah apa nak jadi dgn kaum cina kafir kat negara kita ni...itulah bijan dan menteri kita ni ikut sangat permintaan dorang...layan sangat...cina cina tak sedar diuntung ni...

    kita melayu sibuk soal politik....nak pilihanraya...nak kuis pemerintah zalim sedia ada...cina khinzir ni pulak...pi bina mini tokong di klang siap letak kubah dan bulan sabit lagi...
    ini benar benar menginjak dan menghina maruah islam....dan yang best nya majlis perbandaran dah tahu tokong tu haram pembinaannya...masih lagi dapat bertolak ansur...boleh lagi minta cina yang bina tokong haram tu pindahkan tokong tu...atau robohkan ....dan boleh pula ikut permintaan cina tu minta tangguh sampai lepas tahun baru cina...
    nampak sangat majlis perbandaran pun dah takut untuk bertindak...takut dengan cina....sedangkan tak perlu pbt runding apa pun lagi...dah dibuat atas tanah haram...tanpa kelulusan pbt pun...terus sajalah pbt pi robohkan...nak tangguh apa lagoli...dah jelas2 salah...langgar undang2....

    apapunya pbt pun tak tahu....buat bagi malu bangsa dan agama....takut nak bertindak....boleh tengok depan mata cina hina dan injak maruah islam....mana pergi jamil khir...mana pergi mufti2...mana pergi jais....ini bukan soal tanggung jawab negeri...ini soal maruah agama..maruah melayu..maruah negara islam...
    kita melayu nak duduk diam lagi ke?....
    gawat...makin gawat...cina dah keterlaluan....@#$/^&*₩£€?;"'-????

    ReplyDelete
  36. PRU 14 kata hati .Nk kerajaan yg X rosak negara Dan zalim
    Mulut pula tolong sebarkan maklumat yg sahih..N fakta
    Perbuatan mengajak satu perubahan..Yg sejahtera

    ReplyDelete
  37. PART 2
    KENALI JENIS2 PENGUNDI DI KAWASAN pertempuran ANDA??
    TAHU TAK ANDA ISTILAH saluran/daerah mengundi /senarai nama pengundi ????? harap tahulah yer
    -sesuatu parlimen /bahagian yg kuat/kawasan pilihanraya/
    mempunyai cawangan aktifyang banyak dan juga merangkap pengundi..
    -antara tugas utama2 cawangan ialah mengenalpasti(study senarai) pengundi dan juga menambah pengundi baru
    -jadi jangan hairan lah jika Parti Yg tiada nampak cawangan /bayang 2(BERSATU/PAN) langsung tiada peluang
    menang..= tiada jentera/tiada petugas
    -ada sesetengah daerah mengundi dan dalam senarai mengundi lebih kurang 35% keatas sahaja adalah ahli parti dah cukup untuk menang daerah mengundi/saluran tersebut
    -ini disebabkan faktor berganda /multi level marketing yg
    baki yg lain adalah pasangan/adik beradik/ahli keluarga
    -itu tak termasuk bukan ahli parti tapi menyokong dan sympati
    -pada ketika ini..mereka yg tidak diketahui statusnya
    atas pagar boleh dijadikan undi bonus untuk mencapai kemenangan bergaya..
    harus diingat peratus kehadiran keluar mengundi adalah puratalebih kurang 80%dan mereka ini adalah kebanyakkannya atas pagar dan golongan tak berparti
    -golongan yg protes mungkin sikit jika faktor calon yg dipilih tu dapat dihandle dengan baik

    ReplyDelete
  38. Pas parti yg dipimpin oleh lebai2 yg bengong politik.

    Jd badan dakwah lg org hormati.
    Nak berpolitik tapi bangang politik.



    ReplyDelete
  39. kita tengok muka hadi awang bukan cerdek sangat muka unuducated, muka tidak ada berpelajaran,

    ReplyDelete
    Replies
    1. 22:50 Komen ko tahap budak pelir kulup. Meh aku sunat pelir ko.

      Delete
    2. Ayam betina jgn nk berkokok,nnti kena taji.. Bahasa jaga budak2 oii!!!

      Delete
    3. Muka lobai Hadi tak ada aura nak jd pemimpin negara. Sbb tu satu penggal jo jg MB. Org Terengganu pun meluat. Jadi taliban jo layak.

      Delete
    4. rakan2 pro kebenaran,

      harap senentiasa menjaga tutur kata kita.

      'bahasa jiwa bangsa'.

      tk.

      Delete
  40. Tindakan Kit Siang sejak kebelakangan agak memeranjatkan banyak pihak.Sebagai veteran DAP , Kit Siang dikenali sebagai seorang pemimpin DAP yang begitu lantang mengkritik dasar-dasar kerajaan yang dilabelnya sebagai berat sebelah.

    Konsep kesamarataan yang dibawa DAP sejak ianya ditubuhkan di Malaysia merupakan asas politik pemimpin DAP ini sejak dari dulu namun secara tiba-tiba Kit Siang bukan sahaja dilihat mahu berbaik semula dengan PAS tetapi juga mula mengatur langkah untuk bekerjasama dengan Barisan Nasional.

    Apa sudah jadi dengan Kit Siang ?

    Apakah perkara yang menyumbang kepada perubahan perlakuan pemimpin cauvinis DAP ini ?

    Mengambil kira kedudukan politik hari ini , Kit Siang barangkali sedar bahawa kehadiran PAN dan PPBM bersama-sama dalam Pakatan Harapan tidaklah memberikan sumbangan besar kepada parti DAP.

    Walaupun secara dasarnya kehadiran parti-parti itu membawa bersama para penyokong mereka , tetapi dalam hal melibatkan agenda peribadi DAP ianya dilihat sebagai tidak membantu.

    Kit Siang tahu bahawa PAN hanyalah parti boneka yang hanya menurut perintah DAP.

    Kit Siang juga tahu walaupun pimpinan PAN , Mat Sabu sudah terikat dengan DAP dan menjadi penyokong nombor satu parti itu PAN tidak akan mampu untuk menyumbang peratusan undi yang tinggi kepada DAP dan Pakatan Harapan.

    Manakala kehadiran PPBM pula dilihat sebagai sekumpulan pemain politik yang rakus dengan kedudukan dan beliau tahu keadaan ini boleh menyebabkan Pakatan Harapan terkubur.

    Belum pun mencapai tempoh matang , PPBM sudah pun berantakan dengan pelbagai isu yang kini melanda parti tersebut.

    Kecenderungan Tun Mahathir menyerang kerajaan persekutuan serta YAB Perdana Menteri pula mula memberikan impak negatif terhadap Pakatan Harapan memandangkan isu skandal BMF yang didedahkan sewaktu era kepimpinan Tun Mahathir kini bukan sahaja merosakkan reputasi Tun Mahathir tetapi juga telah mula melibatkan pendirian Kit Siang sendiri.

    Pemimpin DAP itu tahu sekiranya sesuatu tidak dilakukan dengan segera , maka peluang untuk melihat Pakatan Harapan muncul sebagai kuasa alternatif tidak akan berlaku.

    Apatah lagi keceluparan mulut Tun Mahathir yang mengesahkan permintaan DAP untuk menduduki kerusi nombor dua negara baru-baru ini sudah pun menjejaskan momentum yang diharapkan Kit Siang agar berterusan sehingga gendang PRU14 dipalu.

    Selain daripada itu walaupun DAP mempunyai PKR , parti itu diibaratkan sebagai parti politik bermusim.

    PKR lebih banyak menumpukan kepada penguasaan kuasa di Selangor serta isu Anwar Ibrahim yang tidak habis-habis dilaungkan dan kehadiran PKR langsung tidak berupaya untuk menyaingi DAP yang kini sudah berjaya mencengkam Pakatan Harapan.

    Kit Siang tahu semua perkara ini dan kerana itulah pemimpin veteran DAP ini tiba-tiba membuat U-Turn !

    U-Turn ini perlu kerana Kit Siang benar-benar mengharapkan komitmen serta budak suruhan seperti PAS untuk terus menjayakan misi serta visi DAP untuk menjatuhkan BN serta menguasai kerajaan persekutuan.

    DAP mahukan kuasa agar mereka boleh laksanakan dasar kesamarataan tanpa mempedulikan hak-hak yang terdapat dalam Perlembagaan Malaysia.

    Untuk menjayakan agenda DAP itu Kit Siang tahu beliau tidak boleh hanya bergantung kepada sekumpulan biawak hidup sahaja !

    Jadi secara ringkasnya pelawaan DAP terhadap PAS itu hanyalah satu "game plan" !

    Dan "game plan" ini semakin jelas kelihatan apabila Kit Siang sedang mempertimbangkan untuk mengambil tindakan saman terhadap Hadi Awang pemimpin tertinggi parti PAS yang Kit Siang sendiri mahu bekerjasama !

    Apa hal ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. wow , kangkong!!! kasi tarok belacan lebe bos. Kicap tahi Low up sikit. Jgn lupa sediiit perisa nanah eric tan. Minum, kasi jus kincin berjampi AlHudi WalUnta ibnu Baghal. 2302 makan semua , nnt bil sy settle. Dah tahu sebab ko dtg sini penat2 sbb bl9g pro pis dan pro Um1No dh susut. Kesian.

      Delete
    2. 23:15 Komen hang stereotype saja sejak dulu, tak ada ayat lain dah..otak beku kot.

      Delete
    3. sukukula...stereo ka mono, jqnji sound keluar. Apasal? ada rwse ker? Mcm nasi hari2 ko lantak sebab lapar, mcm 1mdb, selqgi twk disiqsat di MALAYSIA, selgi tu kna desak. Faham? ok.

      Delete
  41. PART 3 (ASAS SIFIR POLITIK MALAYSIA)
    OK MURID2 SEMUA DAH BUAT 2 TUGASAN TADI???
    KALAU DAH BUAT MESTI TAHU MANA KAWASAN MELAYU // MANA KAWASAN CINA @DAP KUAT // MANA KAWASAN CAMPURAN DAN LAIN LAIN SERTA JUMLAH BILANGAN KAWASAN SETIAP SATU ???

    DARI SITU JER BOLEH TAHU MANA KAWASAN SESUAI PERTEMPURAN
    1) TRADISINYA HANYA UMNO VS PAS SESUAI( PARTI LAIN HANYA AKAN BUAT HILANG DEPOSIT JER ( bilANGAN KAWASAN=xxxx)=KAWASAN KELABU DAN ADA JADI KAWASAN SELAMAT PAS/KEKUATAN SAMA UMNO PAS 50/50
    2) PERLU BANTUAN PAS/BAGI PAS JER UNTUK FIGHT DENGAN UMNO/ ATAU PAS MEMBANTU..KALAU 3 PENJURU COMFIRM UMNO MENANG ( BILANGAN KAWASAN= xxxx) SIAPA YG NAK MENGALAH ??? PAN/PKR/BERSATU/PAS =KAWASAN HITAM
    3) WALAUPUN BERTANDING 2 PENJURU /UMNO TETAP MENANG =KAWASAN PUTIH/SELAMAT

    YANG NAMPAK BERGADUH NI PASAL NAK BEREBUT KAWASAN HITAM TU....KALAU 3 PENJURU...BERKUBUR LER PKR/BERSATU/PAN
    KAWASAN KELABU DAN KAWASAN PUTIH/PAN/BERSATU/PKR KACAU PUN SAJA BUAT GELI-GELI JER..TAK DER EFFEK PUN...

    RASANYA BUDIN DAH DAPAT AGAK KOT KAWASAN MANA PAS NAK MENANG DAN BOLEH MENANG???

    KALAU TAK FAHAM YG ASAS NI...TAK BOLEH PEGI YG PERTENGAHAN DAN LANJUTAN DAN TAK PAYAH KOMEN PASAL POLITIK LAGI LAH YER CIK BUDIN..IBARAT MACAM SUKAN BOLASEPAK SEKARANG NI..KEBANYAKAN PENGULAS TAK PENAH MAIN BOLA PUN /SEPAK BOLA PUN...WAKIL SEKOLAH PUN TAK LEPAS...TAPI BASIK PUN TAK LEPAS CAM NE ???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pak Lobai hadi sebona nya bergurau jer tu ,,,Yang di maksudkan ia lah permainan rebut 40 kerusi plastik bila muzik berheti di sukanika rakyat,,,,yang semua dok berbalah ni kenapa yer,,,Lobai ni kan dah lama tak buat kelako..

      Delete
    2. Yo lah, ayoh chik ni.. Mai rokok sebatang..baru sedap nk berborak. Air kopi klu ada sekali ayah chik.. Molek benar tu.

      Delete
    3. Tuan budin, dr assignment tutor Kita td tu.. Tuan budin kena masuk balik latihan asas 6 bulan baru boleh join ggk ke,paskal ke,paskau ke..

      Delete
  42. Hahaha... lawak..
    ADa 14 kerusi ari ni sumer majoriti ciput. Bachok 210 undi, kuala nerus 600 undi, Dungun kawasan ramai cina, Temerloh, bukit gantang, langat sumer sebab non muslim undi PH. YB Mahfuz ambo x nak komen... harap parlimen kelate.. ahli pas tu pas lagi tapi KAMI SEMUA TAK SOKONG KAMU LAAA... KAMI SOKONG HJ HUSAM...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...