Monday, 23 January 2017

CYBERTROOPER SOKONG KERAJAAN TINGGAL 6.6 PERATUS, ZAHID CUBA AIBKAN NAJIB?


Alamak...kenapa Zahid Hamidi meluahkan perkara memalukan seperti ini?

Apakah tujuan dan maksud tersirat di sebalik pendedahan beliau itu?

Semalam, Timbalan Perdana Menteri itu secara terbuka mengakui jumlah "cybertrooper"  yang mempertahan dan menyokong dasar kerajaan hanyalah 6.6 peratus berbanding yang menentang berjumlah 93.6 peratus.

Katanya, dapatan berdasarkan kajian yang menunjukkan perbezaan yang jauh ketinggalan itu sejaligus menyebabkan persepsi negatif berterusan terhadap UMNO, kerajaan dan para pemimpinnya.

Bagaimana boleh hanya tinggal 6.6 peratus saja lagi "cybertrooper" yang ada untuk mempertahankan kerajaan pimpinan Najib Razak sedangkan "dedak"  tanpa had bersama mereka?

Adakah "dedak", walau sebanyak mana ditabur sekali pun, sudah tidak mampu membuatkan "cybertrooper" itu kembali bersemangat untuk terus mempertahankan UMNO, kerajaan dan Najib?

Kurrr...kurrr...kurrrr....apakah "dedak" perlu ditambah lagi?
Apa yang jelas, pengakuan Zahid itu secara langsung dan tidak langsung menunjukkan kerajaan pimpinan Najib dalam keadaan amat lemah, tidak bermaya dan hampir lumpuh sekarang ini.

Dengan perbezaan amat ketara 6.6 peratus berbanding 93.4 peratus, Najib sekarang ini umpama pasukan perang yang sudah tiada lagi bala tentera untuk berjuang.

6.6 peratus yang tinggal itu pula bukanlah bala tentera yang sedia berjuang dan berperang, tetapi hanyalah kaki ampu, kaki bodek dan kaki kipas semata-mata.

"Cybertrooper"  UMNO dan kerajaan kebelakangan ini jika diperhatikan, ramai yang tiba-tiba senyap, hilang atau mendiamkan diri seolah-olah kecewa dengan tindakan Najib yang didapati terus menerus melakukan perkara-perkara tidak wajar yang menyusahkan rakyat.

Daripada bermewah, membazir, berjoli, "ber1MDB", "berJho Low" dan kini bergadai pula dengan China, hakikatnya "cybertrooper" UMNO dan kerajaan jadi lemah semangat dan tidak mampu lagi berbuat apa-apa kerana semua yang berlaku itu akhirnya jelas tidak memihak kepada rakyat.

Lama kelamaan, mereka jadi lesu, tiada upaya lagi menyusun ayat  dan hanya mampu menulis seminggu sekali saja. Sebab itulah kita dapat lihat sejak akhir-akhir ini, Najib sendiri yang terkial-kial mempertahankan dirinya sendiri tanpa bantuan daripada jentera maya.

Berbeza dengan "cybertrooper" menentang kerajaan, perjuangan mereka adalah jelas kerana kebenaran dan untuk menyelamatkan negara, meskipun rata-rata adalah sukarela dan tidak menerima "dedak" walau sebutir sekali pun.

Secara tersiratnya juga melalui apa yang didedahkan Zahid itu, beliau cuba memberitahu bahawa lumpuhnya "cybertrooper" itu adalah disebabkan kepimpinan Najib yang terus-menerus ditolak oleh rakyat.

Penurunan dengan hanya tinggal 6.6 peratus itu  tidak lain berpunca daripada Najib dan tidak mungkin juga ia mampu ditingkatkan selagi "ibu masalah" kepada UMNO dan kerajaan itu iaitu Najib sendiri,  tidak diketepikan dengan segera.

Masihkah kita ingat apabila dua hari lalu Zahid ada mendedahkan bahawa sudah wujud gerakan mahu menumbangkannya di Bagan Datuk?

Siapakah yang berani dan mahu menumbangkan Zahid sebagai orang nombor dua dalam kerajaan, jika bukan oleh orang yang berada diatas daripadanya atau setidak-tidaknya mendapat restu daripada orang nombor satu?

Melalui pengakuan memalukan bahawa cybertrooper UMNO dan kerajaan hanya tinggal 6.6 peratus saja, Zahid bukan saja cuba merendah dan memperlihatkan kepimpinan Perdana Menteri dalam keadaan yang amat lemah dan hanya menunggu masa untuk rebah, malah seperti sudah mengorak langkah untuk mula melawan.

Apabila "nombor satu" dan "nombor dua" sudah ada tanda-tanda berbalah, maka peluang Pakatan Harapan dan Bersatu mengambil alih kerajaan turut semakin cerah. (SH 23/01/2017).

283 comments:

  1. Macam mana pun keadaan sebenar yang berlaku...penyamun tetap tak malu dan tebal muka ...hari hari berlagak macam PM dari negara maju ....hakikatnya pentadbiran dan menteri menteri sekeliling serta PM penyamun itu sendiri bertaraf PARIAH..kerana itu penyokong yang masih ada adalah mereka yang buta hati dan lapar dedak kelas murah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa lagi modal yg najib dan umno ada selain drp lim kit siang...
      Kali tamatlah riwayat kau najib dgn umno umno sekali kau bagi lingkup...
      Mubarak dah terberak.

      Delete
    2. Tangkap Najib ! Sita beg2 tangan semah gemok !

      Delete
    3. Semah pendek

      Delete
    4. Gemok gedempon

      Delete
    5. tu la amik lg budak tak abis sekolah, org tua tak melawan, jenis yg rase tekan komputer, komputer meletop.. utk dijadikan org kuat, org yg memerentah.. padan muka ko amno... Paling kuat yg 6.6% tu mencarut je pandai... Tengok dlm blog nie je sudah,besepah... Yg reti hukum hakam pun dah angkat kaki, cuma yg mulut penuh dedak,kuat mencarut, mengarut, dah bace kes seleweng tp tak paham2, semua la yg pelik2 je yg tinggal..

      Delete
    6. Yg reti hukum hakam tu sekerat ular sekerat belut.
      Kaji dulu dgn teliti apa yg Tun Mahathir bangkitkan dan tegur tentang ibadah haji tajaan 1MDB

      Aku yg bukan bergelar ustaz ni cukup tidak berpuas hati langsung dgn penjelasan mufti.

      Aku sendiri tak tahu sama ada pada zaman nabi dan para sahabat dulu mereka pernah menaja rakyat menunaikan ibadah haji. Sedangkan mereka ketika itu adalah ahli perniagaan yg cukup berjaya.

      Aku pernah mendengar penceramah membaca sirah nabi dan para sahabat. Abdul Rahman bin Auf salah seorang sahabat nabi yg pada sebelah malamnya mencari cari orang yg berhutang dan menolong membayar hutang mereka.

      Khalifah Omar al Khatab pada sebelah malamnya keluar mencari kalau ada rakyatnya yg belum makan. Sehingga beliau bertemu dgn seorang ibu yg sedang merebus batu sebagai helah untuk anaknya yg dalam kelaparan itu tertidur. Alangkah sedih saidina omar bila beliu mengetahui helah ibu tersebut sehingga beliau sendiri memberi bantuan, memasak dan menyuap anak wanita tersebut pada malam itu juga.

      Apakah para mufti kita pada hari ni pernah berbuat demikian?

      Delete
  2. cucu tok selampit23 January 2017 at 10:02

    Hidup najib, mati umno

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama sama mati.

      Delete
    2. Wa manyak ingat eah hh ,itu UMNO mati lulu maa aa.

      Delete
  3. Laga laga kan presiden dengan timbalan presiden, ketua bahagian dangan naib ketua bahagian. Jom kita letupkan UMNOO dari dalam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju bebenor...Jom ahli2 UMNO..diam2 Mari kita lakukan..

      Delete
    2. Kita kena berhati2 mungkin ini satu perangkap. Kenapa tiba2 orang kanan umno semudah itu keluarkan kenyataan yg boleh turunkan populariti umno?? Di sini ada kemusykilan dan tanda soalan dalam kepala.

      Apa pon yg kita tau........orang umno yg ikhlas berjuang untuk agama, bangsa dan tanahair dah hampir pupus. Golongan yg ikhlas ni minoriti jer......yg ada kebanyakannya berjuang untuk harta dan $$$$ jer. Rakyat cuma dapat tempias jer.....kita di bawah ni terpaksa berhempas pulas nak tanggung kos sara hidup yg tinggi.

      Dalam pada tu.....duit yg kita amanahkan disamun.....hilang lesap macam tu jer. Apa tindakan mereka pada wang rakyat yg lesap tu?? Ada apa2 tindakan?? Pasal apa hal duit kita hilang ni didiamkan?? Dulu heboh kata sila tunggu laporan audit.......tapi bila ada laporan kenapa diOSAkan?? Kita nak tau jugak apa cerita sebenar Ernst & Young, KPMG dan Deloitte??

      Apa pulak ulasan dan tindakan yg dah dibuat berkaitan court case di Singapore tu?? Mana tindakan atas hal ni???

      Sebenarnya ramai rakyat tau pasal duit disamun ni.....informasi di hujung jari. Hanya yg dikampong2 dan luar bandar yg kurang tau. Inilah group yg mesti pembangkang fokuskan.

      Cukup cukuplah jual temberang konon bersih lagi suci. Itu lakonan muka bebal tak tau malu dah tak laku beb.....semua orang dah tau. Yg sama2 bebal jer yg bangang kena tipu.......yg cerdik tau menilai.

      Delete
    3. The Phantom,

      Menteri2 umno ni jahanam bukan baru sekarang. Untuk makluman sudah berpuluh2 tahun menteri2 umno ni korup sampailah sekarang.

      Hanya individu saja bertukar ganti portfolio tetapi perangai bangsat kekal ada malah semakin teruk.

      Delete
  4. Bagi brim 5 billion,kutip balik gst 50 billion, akibatnya kos sara hidup meningkat. Duit Malaysia merundum krn setiap 6 bulan nk bayar bunga dlm USD utk hutang 1mdb,mana la rezab bank negara tak susut. Banding dgn duit negara lain yg mengukuh, duit Malaysia makin kecik.. Apa lg yg dia orang nk spin.. Buat kena maki buta je...nukilan alumni itm 1987.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia kutip dp org kaya2, bagi kpd org miskin2, understand?

      Delete
    2. Alamak 10:16?

      Kalau ini berterusan tak mustahil anak2 perempuan kita berkerja sebagai pembantu rumah dan anak2 lelaki kita jadi buruh binaan, pembantu pam minyak atau pengawal sekuriti di negara luar kerana duit mereka lebih besar untuk dikirimkan kpd kaum keluarga yg hidup tersepit di Malaysia.

      .. mimpi ngeri nasib kaum Melayu yg tidak menolak pemimpin mereka yg rakus..

      Delete
    3. Woiii bonggok 10:32..

      Org miskin beli barang pon kena bayar GST tau!!!

      Kurrrr...kurrr...kurrr...

      Delete
    4. GST semua kenal bukan saja orang kaya ...

      Delete
    5. 1032 mana kena gst... Semua barang keperluan dpt tajaan....

      Delete
    6. 10.32.......ko cakap bia cerdik sikit boleh?? Mana ada GST dikecualikan pada golongan miskin?? Semua level masyarakat kena GST.....pahammmm.

      Kutipan GST berlambak2.....tapi kenapa rakyat rasa perit dengan kos hidup......banyak subsidi ditarik. Makin hari barang makin mahal....semua naik tak turun2.

      Pikir logik sikit bro.....dulu zaman Tun M tak der GST tapi rakyat hidup elok.....sekarang bila negara ada pendapatan tambahan dengan kutipan GST......kenapa masih nak tarik subsidi potong sana sini.....dan hutang negara berbilion2 naik tinggi macam gunong?? Patut dengan pendapatan GST negara kita lebih mewah......tak gitu???

      Tolong cerdik sikit bro.....!!

      Delete


    7. 99% barang2 yg di gunakan oleh org miskin TIDAK kena GST,
      Ko boleh cek di Kem Kew.

      Delete
    8. Anon 1318 Tu la jawapan bangang dr cybertrooper puteri umno yg Gemuk kuat berpeluh lg hodoh, bf asyik nk geli2 je,Si Gemuk nk ajak Kawin.. Ko jd bahan boleh la

      Delete
    9. Benak sungguh anon 1318...

      Delete
    10. 99% barang xkena GST?

      Tengkorak mak dia

      Delete
  5. Shah,

    Be careful...it could be a psy war. A trick to put oppo on complacent mode. If its true....a good sign, if not oppo must go on aggresive traction.

    Another view is this could be a tit for tat situation. Remember zahid alleged someone wanted to topple him. It could not be oppo guys. It has to be within....najib mercenaries at work. By revealing cybertroopers' negative inclination, this would tickle chief thief a bit....SO ZAHID KNOWS WHO IS THE CULPRIT WHO WANTED HIS HEAD

    Notwithstanding this, we can also see decline of attacks on FITNAH but more personal attacks on tdm. They knew tdm has made very good inroads

    Mykmu, semut hitamm dr mim amd a few other blogs have shown the trend as revealed by zahid...

    Go go oppo.....put in gear 4 before cruising at gear 5....

    Didoakan berjaya.....insyaAllah

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam
      Do agree w u bro!!
      should Zahid sincere,he's fighting for the RAKYAT,he should be doing quitely,to defeat the MIGHTY BN (ONCE for ALL) ,we need insiders.

      Delete
    2. Umno top guns are fighting for themselves. If they are sincere in terms of fighting for the rakyat, they would have asked najib to stand aside loooooong time ago. Regardless, PH should fight without taking into account what's going in umno. No point reacting to umno's internal issues when there are tonnes of current issues that need to be addressed.

      Delete
  6. Yiiii,,,,,,,ha...

    ReplyDelete
  7. Kurrr...kurrr...kurrrr....

    kjp lg sampai la tu,...

    ReplyDelete
  8. Jika umno/bn hilang kuasa, Kita akan tuduh di mahkamah najib,rosmah, apandi Ali khianat pada negara dan hanya satu hukuman je menanti mereka,gantung smpi mati mandatori.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekor pun pengkhianat2 bangsa dan negara ni jgn dilepaskan termasuk nazri aziz yg kepala mcm belon tu. Lembu betina tu mau dicabai pet2 nya

      Delete
    2. Lembu yang dok dalam kondo tu ke?tak payah ar buang karen je,lembu tu dah menopos dan pet2 dia pun dah loheh.

      Delete
  9. Apasal tangan aku gatal nak pangkah BERSATU nihh...

    hahahaha

    ReplyDelete

  10. Siapa kata 93.4% menentang kerajaan?. INI bukan mathematics + - X / . Majority para cybertroopers ada berkecuali. Dan terlalu sedikit yg menentang kerajaan. Lagipun pengundi2 bukannya nak percaya sangat dg puak2 troopers mereka lebih percaya kpd TV3 TV1 Utusan, NST, Dan lain2 Surat khabar gomen.



    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  11. Controller sangat keciwa kerana Jamal Jamban mendapat perhatian dan lebih banyak dapat dedak.

    Ramai yang melatihkan diri untuk bersaing dengan Jamal Jamban.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cybertrooper..

      Maaf bukan Controller..

      Delete
    2. Maaf diterima janji bukan kontoller.sekian.

      Delete
    3. Kabare wak zahid?
      Warasss
      Kontolne wak zahid?
      Kerassss

      Delete
  12. Itu kata Zahid...nanti pasti SSKruak akan kata 99% sokong Najib...sebab yang tak sokong Najib semua kena block....termasuk blog ini dan juga Chedet serta AKJ. OSTB memang dah selalu blue skrin.

    Zahid Komidi cuma lawak aje...Najib pergi Saudi dia ikut ke Saudi...jumpa pulak Raja Penderma...Najib pergi China....Zahid menyusul...Kalau Najib gadai tanah negara Zahid gadai sempadan dan hasil samudra negara.

    Do you still give a hoot to these Kleptocrats?

    Kita tahu keadaan sebenar...Kita masyarakat yang celik "information"...Mereka yang melayari alam siber pasti menjelajah segenap pelusuk mencari maklumat...cuma kita kena pastikan antara fakta atau auta...itulah kelebihan "AKAL".

    Sdra Shah

    Kita adalah bangsa yang bertamadun. Tata susila dan kesantunan mencerminkan bangsa kita. Saya amat terkilan dengan pembahas yang kurang menggunakan akal yang hanya mencarut dan menghina dengan kata kata kesat. Tambahan pula kalau kita mengaku Islam...tak kan lah kita mengarwahkan manusia yang kita tahu masih bernyawa dan apatah lagi manusia itu yang telah berjasa kepada negara dan bangsa.

    Saya harap Sdra Shah tapis komen yang tak beradab...seperti AKJ...AKJ beri amaran dan censored komen biadap mencarut. Tak salah berbeza pendapat...tapi biarlah dengan hujah dan fakta yang mencerminkan kecerdikan akal kita.
    Jangan bila kita ketandusan fakta dan idea kita mula mencarut...budak kecik pun tak macam tu...kecuali kalau dalam keluarga biasa mencarut...anak anak akan ikut.

    Bahasa jiwa bangsa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro,

      Kitak orang sarawak?

      Just askibg, are u against AKJ..abdul kadir jasin? I see nothing in his comments or writings!

      Ni pikir you kita sarawak. Stull maok najib or a new leader?

      Delete
    2. Tuan Putera

      Bila sidaknya banyak mencaghut aja itu tuandanya sidaknya sudah sik ada modal untuk berhujah.

      Tak perlu terkilan dengan sidaknya lagi. Kalau ketuanya pun mencurik berbilion-bilion apa dihaghap pengikutnya akan bersopan santun lagi.

      Delete
    3. SALAH SHAHBUDIN JUGAK. MENGAPA DI BIARKAN?CANTAS DARI AWAL....
      CUBA TENGOK UMNO LAMBAT CANTAS...MCM2 YG TERJADI.
      KONSEP MAKI HAMUN NI SBB MEREKA KEHABISAN MODAL BERHUJAH SECARA BIJAK...TU JE

      Delete
    4. Sdra john doe,

      Are u a sarawakian? Wow, banyak juak komentar dari sarawak padu hal.

      Delete
    5. Yang jadi masalah ialah pengomen yang berkaitan memberi hujah atau membalas dengan agak baik, boleh lah.. kemudian di selitkan kata-kata yang tidak sopan sehingga menganggu pembaca.

      Dan kebetulan pula ada pandangan pengomen tersebut setaraf dengan orang-orang yang menyokong Najib, pun dimasukkan yang mencarut.

      Yang penting kalau ada yang mencarut, jangan di balas, jawab balik komen dia dengan berhemah. Dan jangan kita mulakan sebab jika mulakan sekali, dia akan mencarut sepanjang hari. Kalau tak kesian kan dia, kita kesian kan emak ayah dan adik beradik dia.

      Kemungkinan dia yang mula mencarut seolah-olah lawan dia yang mula dulu sebab ada komen dia, dia sendiri yang puji. Itu kena ingat.

      Delete
    6. Bro 12:26.

      I am not a Sarawakian. I am a penang kia which means anak jati pulau pinang, not anak tanjung but anak seberang. (Di pulau pinang tanjung bermaksud bahagian pulau dan seberang bermaksud seberang perai).

      Delete
    7. Apabila ada yg mencarut dalam blog ni, jangan disalahkan orang...ada yg kata tuan blog tak tapis, ada yg kata orang lain yg mulakan dulu...jadi dia cuma balas aje..come on la..your words is what you are..dont blame others..if something rotten in your heart and mind, your word will stinks..that what i thinks...sorry

      Delete
    8. Teringat blog Allahyarham Din Turtle dulu, memang bertapis

      Semoga perbahasan sihat berlaku di sini - walaupun Negara kita dh tenat

      Delete
    9. Setuju dengan bro Tajul.

      Jugak.....mohon Tuan Shah menyingkap persoalan dengan ulasan yg lebih pedas, berani dan terbuka lagi.

      Kita ucap syabas dan terima kasih pada Tuan Shah.

      Delete
  13. Bukan saja cybertrooper saja tinggai banyak tu tapi ahli pun, Insya Allah. Macam saya katakan hari tu kemungkinan umno hanya akan tinggai ketua2 dan ajk2 depa saja. Tapi jangan risau najib THE KING MAKER kan ada. Padan lah saorang Cash Is King dan saorang King Maker.

    Sekali lagi najib berbohong apabila menafikan tuduhan TDM yg MCA pernah meminta jawatan TPM malahan jawatan tim.pengerusi bn sekali diberi kepada pres. mca. Pada april 2009, Datuk Loke Yuen You tim. s/u agung mca melalui laman web mengesa najib bagi mencerminkan 'Perkongsian Kuasa Sebenar'.

    ReplyDelete
  14. HaHa...Zahid Komedi..sindir Najis Nazak lah tu..kan 6.6 sama dengan 26..(2.6B) dari Jho Babi😆😆😆😆....yang masih kehausan dan kelaparan dedaklah 6.6 tu..yang masih merindui Badak Ketot...UMnok Beend akan terus menusuk pendedak ne pakai Keris...dan timbang pakai Dacing..dijual kilo ke China..😀😀

    ReplyDelete
  15. Maaf, terkeluar dari topik.
    Syok aku bila baca PERKASA cadang
    perasuah disebat dengan rotan.
    Kalau boleh lokasinya Dataran Merdeka.
    Di bawah bendera Jalur Gemilang besar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau ikutkan setakat ini yang kena ialah SUK, Pengarah Air, Jurutera Kanan dan Pemangku CEO..

      Yang ini aje yang boleh di siasat

      Delete
  16. Habis kuat cybertrooper umno buat ialah copy paste mengenai artikel Tunku Abdul Rahman dan pandangan lapuk pasal siapa Tun Mahathir satu ketika dulu. Di bagi link konon cerita tersebut benar ..

    Anwar Ibrahim telah sambut dan berjabat tangan dengan Tun Mahathir pun nak ungkit cerita lama sedangkan masalah besar sekarang yang perlu di tangani tak di pedulikan.

    So cybertrooper yang tinggal 6.6% lebih banyak yang copy pasti !


    Lepas ini nanti yang tinggal 2.6 je.

    HaHaHa !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah tak der point tu yg duk ungkit cerita zaman tok kadok....Tun M dgn Kit Siang dah jalan seiring......tapi cybertrooper biol tu masih duk bebel kesah lama. Bukan apa.....dia orang tak senang dengan perkembangan terbaru.....DSAI, LKS dan Tun M duk gather2 semeja. Itu yg jadi masalahnya bro.....

      Delete
    2. Kalo najib tak buat hal..tak mungkin kita dapat tengok diaorg bersama sama..that only mean that najib has done something seriously harm to this contry that make them together and forget their differences..

      Delete
    3. Yea la.. najibun berjaya.. bapa penyatuan semua menentang dia...

      Delete
  17. Kadar upah dedak mengikut harga lama walaupun selepas minyak naik dan kejatuhan mata wang ringgi, upah tetap banyak itu juga.

    Kos hidup yang tinggi telah memberi kesan pada cybertrooper umno. Mungkin sekarang mereka di pasar atau di ladang sebab dulu mereka yang kata orang indon dan Bangla rajin, yang malas orang melayu. Harap begitulah .

    Banyak faktor bukan itu sahaja. Selain kekayaan cina Jho Low, isu RM 90 juta juga membuat mereka irihati.


    ReplyDelete
  18. 11.01, saya amat setuju dengan saranan saudara itu. Sehingga mengarwahkan orang yg masih hidup macam mendoakan kematian sesaorang. Tolong selak selak lah kitab bila ada masa lapang. Saya percaya sahabat saya pun bersetuju yg teguran ini bukan untuk sebelah pihak sahaja. Mungkin terlupa atau terikut bisikan syaitan. Ia sering terjadi kapada orang yg tengah marah. Orang melayu penuh adab, walaupun marah dalam pantun seloka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa nak dikatakan itu je pendedak yg aktif tuan...yg bijak pandai dah habis usaha yg tinggal hanya pandai perkataan aruah je

      Delete
  19. Dek kerana 6.6% itulah sampai staf kerajaan yg pro & pandai berhujah ditukar ke JASA tanpa kerelaan. Ini terjadi kepada sepupu aku sendiri. Korang tau la kan apa tugasan yg dia kena buat...

    ReplyDelete
  20. Tepat sekali tuan Budin.

    Blog2 pro-Tun mencatatkan pengunjung yang ramai dan berpengaruh. Blog2 pro-Jib hanya sekadar masih hidup sebab adminnya perlukan dedak. Kesemuanya tiada sambutan.

    Selain blog2 pro-Tun ramai juga cybertrooper pro-Tun yang berlegar-legar memberi sokongan di dalam blog2.

    Ramai yang menggunakan nama sebenar dan nama samaran untuk dikenali. Kalau saya nak sebutkan nama yang dikenali setiap satu mahu cecah puluhan nama.

    Malah srikandi2 seperti Cik Minah, Dini Yusof, Salwah Abdat pun wujud di sebelah kem Tun.

    Cybertrooper UMNO-Jibo pula hanya ada Suharli Masrop dan sahabat-Unknown yang dikenali. Kejora si pencarut tegar pula sentiasa muncul sebagai tikus tanpa nama. Keris Berayon pula kerjanya hanya berak, gelak kah kah kah dan kemudian tinggalkan perbahasan tanpa jawapan.

    Blog2 pro-Tun seperi blog ini mencatatkan pengunjung yang ramai. Jumlah ulasan pula sudah kerap cecah ratusan walaupun di celah2nya banyak komen berupa carutan semata-mata disebabkan sudah tiada modal untuk mempertahankan Najib dan menyerang Tun M.

    Memang jelas pro-Jib sudah kalah teruk dari bilangan sama seperti undian online yang disertai lebih 600k catatkan 97% menyokong Tun dan 3% sahaja menyokong Jib.

    Jibo ibarat nangka yang sedang membusuk di tangkai dan hanya menunggu masa untuk gugur berderai.

    Kini Zahid dah mula mengorak langkah. Langkahlah sebanyak mana pun wak Jahid, ia memang takkan selamat lagi sebab ia telah pilih untuk menipu dan bersekongkol dengan Najib.

    Saya takkan maafkan penipuannya konon berjumpa dengan penderma. Saya percaya kesemua orang yang menentang Najib juga punya pandangan yang sama dengan saya.

    Barangkali wak Jahid baru sedar akan perkara ini dan mula mengorak langkah dengan harapan untuk selamatkan diri. Cuma barangkali ia masih belum sedar ia sudah pergi terlalu jauh dan takkan mampu lagi selamatkan dirinya.

    Walaupun begitu, saya tetap sokong 100% apa2 sahaja tindak balas wak Jahid ke atas Najib sebab nanti kedua2nya bolehlah tumbang bersama.

    Let both of them self destruct.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul cakap bro John Doe.

      Walaupun tak ambik kira cyber-trooper protun yang muncul di blog-blog lain, yang dikenali di blog ini sahaja sudah mencecah angka puluhan.

      1. Othaman Ahmad
      2. rahman jpc
      3. john doe
      4. Tajul
      5. Joe Harry
      6. cass
      7. Zack Armstrong
      8. Fan Tun
      9. labu labi
      10. rahman 2
      11. creater 727qp
      12. ismail ahmad
      13. the phantom
      14. mohamed noor
      15. salwah abdat
      16. dini yusoff
      17. che minah
      18. Mali Muyong
      19. RD
      20. PutraKraken

      ramai lagi, cuma saya kumpul 20 saja untuk cecah angka puluhan.

      Projibo yang muncul di sini dan dikenali hanya sahabat-unknown. itupun dah lama tak muncul.

      Kejora tak ambil kira sebab muncul anonymous. Kadang-kadang buat komen dan kemudian sokong diri sendiri.

      Suharli Masrop dan Keris Berayon pula hanya muncul di KluangDiamond.

      96.6% lawan 4.4%.

      seperti kata keris berayon 'kahkahkah'

      Delete
    2. Saya bukan sahaja pro tun tapi PRO KEBENARAN.

      Delete
    3. Fon Dan = Kejora

      Delete
    4. Yg jelas kami jadi cybertrooper Pro-Tun ni ikhlas, tak berupah, tak disuruh2.......kami volunteer sendiri. Kami tak makan dedak......kami makan nasi jer. Dedak memang tak lalu nak telan bro.

      Ini perjuangan ikhlas kami yg bangkit sebab sakit hati diperbodohkan, dibangang-bangangkan......ditipu dan ditindas oleh Penyamun & Co.

      Salam perjuangan ikhlas.

      Delete
    5. Bro 12.46,
      Si suar tuan berok tu pun dah tak kelihatan di blog kd.Mungkin tengah training berok2 dia jadi cybertroopers.

      Delete
    6. Assallammualaikum.bro 12.46

      Anak melayu singapura

      Bro Big Thank you , telah menyenaraikan nama saya. Saya bukan CYBER TROOPER BRO,hanya menulis mengikuti pandangan saya yang dari luar gelangang.

      Topik hari boleh saya simpulkan seperti,

      BEGITU BEGITU BEGINI JUGA
      BEGINI BEGINI BEGITU JUGA

      TERIMA KASIH DAN MOHON MAAF

      Delete
    7. Salam buat semua

      Semoga perjuangan ini kita teruskan bersama2

      Yang dok mencarut dan mencacimaki tu adalah petanda jelas keterdesakan yang amat sangat

      Kalau di sini boleh post gambar sudah 93.4% pastinya dia akan post gambar anunya sekali

      Delete
  21. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  22. Selalu nya orang politik apalagi orang yang menjadi orang kanan tidak akan buat kenyataan yang terus menyerang. Sebab itu ada yang tidak kena antara Najib dan Zahid.

    Zahid boleh cakap yang UMNO menghargai cybertrooper dan mereka berkerja keras kerana yang pro pembangkang kini lebih giat menghasut rakyat.

    Tapi Zahid siap bagi angka yang begitu ketara. Seolah-olah ada muslihat untuk menyalahkan Najib.

    Apakah Zaid bersendirian dan sudah tidak berpeluang untuk kekal sebagai TPM ?

    Jika Najib abaikan apa yang Zahid lakukan maka kerosakan dalam UMNO bertambah teruk. Mungkin Najib sedang mencari dan menyemak semula rekod Zahid yang lalu. Mana tahu ada yang seakan sama dengan Tuan Bahri ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebenarny dia pun tak tahu ape yg dia cakapkn.. tp org Perak kena pertahankn smpai lebam dszahid... Jgn dibior org Pahang je yg kuasai amno... Org Kedah dah kasi palam dah dgn MB srp, kbat (pikir aras tinggi) mmg out la... Yg lain Entah la masih tido kot... Pemuda lg haprak...

      Delete
  23. If Numero Uno is a proven thief and a liar and his deputy is equally proven the same, what can we expect from the party they lead?

    My worry is the stand of the 2 east malaysian states. They are really the King makers, not PAS, a directionless party.

    Whilst its difficult to size up sabah's situation, for sarawak it is BN at state but not happy with currrnt federal leaders i.e No 1 n 2. Sarawakians love late adenan and with jo picking up from where sdenan had left, it would be an easy cruise for BN. BUT DEEP DOWN, INDIVIDUALS ARE VERY DIVIDED ABOUT NO 1 N 2..,.

    PutraKraken, any comment, please.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pok john doe,

      Komen sikit pasal kita di sarawak

      Delete
    2. Salam saudara 12:28.

      Saya bukan orang Sarawak. Saya anak jati Pulau Pinang kelahiran Butterworth. Oghang penang sebut penang kia.

      Boleh sikit2 Bahasa Melayu Sarawak sebab pernah tinggal dengan keluarga angkat Melanau di sana selama hampir 2 minggu di bawah program anjuran sebuah kementerian hujung tahun 80an.

      PutraKraken lebih layak berbicara tentang Sarawak berbanding saya.

      Apa pun yang pasti kalau PBB dan parti2 komponen BN Sarawak tarik diri dari BN, maka UMNO akan tumbang.

      Salam perjuangan.

      Delete
  24. Dlm blog Ni pun ada sekor dua terlepas dok ampu penyamun tu..tulisan mcm org takde otak..Takde maruah..Sial punya manusia.

    ReplyDelete
  25. Bagaimana dengan Red Bean Army (RBA)? adakah kewujudan kumpulan ini perlu dibiarkan atau perlu dihapuskan? semua rakyat harus bersatu untuk menentang sebuah pasukan maya yang cuba menghasut rakyat secara halus untuk mengikis keistimewaan bumiputera.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hak istimewa utk ko orang agih2 reta kekayaan sesama korang. Sudah la nk spin hal racist la tu.. Umno tu u me no other tau tak.. Org melayu di perkudakan kan je.. Bijan rembat duit billion kununnya utk melayu tp sebenarnya utk anak Bini dia... Sape yg percaya bijan baik la ko check otak ko blk.. Cerodik buah pelior..

      Delete
    2. Satu lagi cubaan mengalih tiang tol oleh anon 1241

      Itu je la kualiti pecacai najip yg tinggal 6.6% je tu. Memanjang alih tiang tol je. Jangan harapla ada di antara mereka yg boleh membuat 'jaringan cantik' bak Faiz Puskas

      Delete
  26. Tuan shah,
    Susah untuk menegakkan kebatilan... cakap macam manapun orang takkan percaya..
    Saya percaya askarsiber umno/najib pun ada akal jugak. Akal ni dia tahu mana betul mana salah mana boleh pertahan mana tidak. Bila akal asyik dok bisik apa yang dibuat tu tak betul lama2 mereka pun lemah dgn sendiri. Susah nak memperbodoh dan membohongi diri.

    Bagi yg menentang najib/umno apa yg dibuat jadi mudah sebab kita melawan kebatilan. Bila kita junjung perkara benar kesedaran kita tu jelas, ia serasi dengan akal waras kita, dengan moral dan etika, dengn agama. Tak payah disuruh diupah digalak kita bangun dengan sendiri dan melawan.

    Kerajaan lagi2 perdana menteri tak boleh berbuat salah sbb merekalah yg paling utama yg perlu menegak kebenaran.. patuh undang2 tegak perlembagaan junjung moral dan etika diri dan pemerintahan. Tapi umno/najib gagal buat gitu terang2an. Itu yg menyebab kita bangun dan melawan... Tanpa disuruh diupah digalak. Ini kuasa kita rakyat.

    ReplyDelete
  27. http://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2017/01/23/pas-tak-perlu-dr-m-dan-dasar-merosakkan-negara/

    PAS tak perlu Dr M dan dasar merosakkan negara

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  28. ANTARA DUA MINYAK:

    Malang nasibmu si minyak bijan
    Hanya di pakai dulu- duluan
    Buat melekit baju dibadan
    tak ada guna baik tinggalkan

    Lain pulak si minyak Zai- Tun
    Kualinya tinggi ramai yg mohon
    Makan dan minum boleh diadun
    Minyak zai- Tun gerenti tak racun

    Minyak zai- Tun memanglah power
    Walau disimpan masa yg lama
    Lebih lama lebih berharga
    Bila diguna otak geliga

    Rakyat diseru gunalah zai-Tun
    Sihat minda negara pun santun
    Masih elok dah 22 tahun
    Disimpan berharga nilai tak turun

    Minyak bijan makin dilupa
    Takde yg nak takde yg suka
    Siram kat badak licinkan rupa
    Sapu kat karabau,pandai cerita

    Mari, mari si minyak zai-Tun
    Kita sokong berkarton karton
    Satu dunia namanya harum
    Minyak bijan simpan museum..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik dari Fan-Tun

      Keep it up bro. Berisi dan menghiburkan.

      👍👍👍

      Delete
    2. Nukilan pantun yg menarik bro.
      Teruskan !!

      Delete
    3. Boleh bernanah telinga-telinga macai lanun.

      Delete
    4. Dia orang (pro Najib) ada ?

      Yang ada copy paste.

      Delete
    5. Hehehe minyak bijan.. Nice one

      Delete
  29. http://msomelayu.blogspot.my/2013/01/mahathir-terus-melontar-najis-ke-mukanya.html

    Mahathir Terus Melontar Najis Ke Mukanya

    ReplyDelete
  30. http://msomelayu.blogspot.my/2013/01/mahathir-pemanipulator-sejarah-azmin.html

    Mahathir Pemanipulator Sejarah : Azmin

    ReplyDelete
  31. Mahathir seorang yang angkuh tidak pernah menyesal dengan kesalahan dan manipulator sejarah yang tidak bertanggungjawab, demikian tegas Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali.

    Katanya percubaan Mahathir untuk mengheret bapa kemerdekaan Tunku Abdul Rahman dalam kekotoran yang dilakukan adalah satu perbuatan kekotoran dan hina.

    Kata Azmin, Mahathir cuba mengheret nama Tunku untuk menghalalkan perbuatannya memberi IC palsu kepada warga asing di Sabah sama dengan apa yang Tunku Abdul Rahman laksanakan selepas merdeka yang memberikan IC menerusi dasar Jus soli.
    .
    .
    .
    .

    ReplyDelete
  32. http://msomelayu.blogspot.my/2013/02/mahathir-si-dr-umum-dan-mr-spin.html

    Mahathir Si Dr Umum dan Mr Spin

    .
    .
    .
    .
    .
    Mahathir tidak sedar dirinya hari ini adalah rekod klasik yang terpaksa diputar kerana ingin mengenangkan masa lampau yang sudah jauh meninggalkan realiti dirinya. Mahathir terus bermimpi dan mengigau dan beperasaan dia masih ada harga diri. [wm.kl. 7:56 am 18/02/13]

    ReplyDelete
  33. Bukan saya yang cakap, Tuan MSO (Mohd Sayuti Omar) yang cakap.

    ReplyDelete
  34. http://msomelayu.blogspot.my/2013/03/mahathir-yang-tidak-pernah.html

    Mahathir Yang Tidak Pernah Bertanggungjawab

    .
    .
    .
    .
    .
    Wahai Mahathir, kebusukkan dan kejahatan tidak boleh diselindungkan. Ia akan terbongkar juga. Ia boleh dikawal dan ditusuk kepada umum untuk beberapa ketika saja, mungkin 10 atau 15 tahun, tetapi tidak untuk selamanya. Yakin dan percayalah kepada Yaumil Mahsyar? Kalau kita semua beriman kepada Allah s.w.t. setiap apa yang kita lakukan ini bukan saja berakhir di atas dunia ini tetapi ia juga akan dibangkit dan dikira di akhirat kelak.

    Saya menunggu pengakuan dan jawaban ikhlas dan benar daripada Mahathir terhadap beberapa persoalan itu. Dan kalau Mahathir enggak berani harap ada orang lain menjawab bagi pihaknya. [wm.kl.8:36 pm 18/03/13]

    ReplyDelete
  35. http://msomelayu.blogspot.my/2012/11/shit-mahathir-tidak-pernah-berubah.html

    .
    .
    .
    Apabila dia membuat ganyangan dengan melontarkan tuduhan khianat itu kepada pembangkang dan Anwar, jelas dan nyata pemikiran Mahathir sendak dengan kejahatan. Beliau juga menggunakan tektik mengulang-ulangi kata-kata keji sama agar tertanam didalam kepala orang ramai.

    Niat atau pun tujuan asal kenapa pemantau perlu memerhati pilihan raya negara ini dipusing sampai 360 darjah dengan menegaskan pilihan raya di negara ini sudah adil dan bersih. Beliau menggunakan hujah sama, sekiranya tidak bersih masakan pembangkang memenang lima buha negeri.

    Adakalanya untuk menjatuhkan seseorang lain orang sanggup menggunakan hujah yang bodoh yang sama berkali-kali walaupun tidak pernah akan dilakukan oleh orang seperti itu. Inilah berlaku kepada Mahathir. Dia tahu betul dan salah apa yang dia lakukan. Namun dia lakukan juga demi menang. Apa lagi kita hendak namakan orang seperti ini kalau bukan Mahafiraun? [wm.kl.7:38 pm 26/11/12]

    ReplyDelete
  36. http://msomelayu.blogspot.my/2012/11/cara-mahathir-pertahanakan.html

    Cara Mahathir Pertahankan Kemungkarannya

    .
    .
    .
    Kalau beliau tulus dan bersih beliau tidak akan membenarkan Petronas memberi projek kepada syarikat di mana anaknya ada kepentingan disitu. Kalau apa yang dilakukan Mahathir itu tertimpa ke atas diri Anwar Ibrahim negtara akan riuh macam kolam dipenuhi katak.

    Beliau awal-awal memintas apa yang menjadi persoalan wartawan. Cara Mahathir itu adalah cara memansung soal dan memberi malu kepada si petanya.

    Cara Mahathir memutar otak orang ini sudah lama sejak 22 tahun lalu. Tetapi orang yang taksub dengannya tidak pernah menilai dan nampak apa yang dilakukan oleh bekas perdana menteri ini. Selagi hidup Mahathir dan kuncu-kuncu akan terus mendapat manfaat dari kekayaan negara sebab rakyat sudah tidak mahu menerima apa saja keburukan dilakukannya.

    Naiflah Mahathir kalau tidak menggunakan kuasa dan kedudukannya untuk kesenangan anak-anak dan penbgampunya. Hanya syaiatan yang dikenali saja tidak jahat. [wm.kl.8L54 am 08/11/12]

    ReplyDelete
  37. http://msomelayu.blogspot.my/2012/10/mahathir-sedang-mempertahankan-dirinya.html

    Mahathir Sedang Mempertahankan Dirinya

    Mahathir Mohamad tidak habis-habis hendak menunjukkan diri cerdik sementara orang lain semuanya bodoh, boleh ditipu seperti mana dia mempermainkan rakyat dan juga pencabar-pencabar politiknya selama ini.
    .
    .
    .
    .
    Hari ini kesalahan dan jenayah negara dilakukan Mahathir masih terselindung, tetapi percayalah selepas kekuasaan atau kuasa melindunginya runtuh segalanya akan 'terbahar' dan terselak. Saat itu tidak ada ruang lagi untuk Mahathir menyembunyikan mukanya. Rasanya rakyat negara ini teringin melihat Mahathir menangis di penjara. [wm.kl.8:51 am 08/10/12]

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, siap kutip artikel tahun 2012. Ini sajakah tahap otak macai UMNO. Patutlah hasil kerja puak ni cuma 6.6%....jenis bekerja tak pakai otak. Apakah dengan menunjukkan keruh Mahathir, maka Najib akan nampak jernih? Tapi tak apalah, bagi manusia macam kamu, yang penting dedak dan tembolok.. lagi lemah pasukan cyber UMNO, lagi bagus, nanti boleh minta tambah bajet, tak gitu?

      Delete
    2. 2102, 1999 atau 1957 sekalipun tak menjadi masaalah, yang penting isu dan isi nya ....tak perlu marah dan menghina, tak nak baca, in-denial, tak apa, bukan saya yang rugi.

      Delete
    3. Hanya yang TERBAEK dari Tuan MSO!

      Delete
    4. Isi nya dah expired.

      Kalau mereka berdua masih dalam UMNO pun isi nya dah tak berguna.

      Delete
    5. isu dan isu everlasting, orang yang dikatakan lepas expire pun isi dan isu masih relevan.

      Delete
    6. Kesian.. Ni je la saki baki yg 6.6% tu ye.. Dah mengeletik macam ikan tercampak ke darat

      Delete
  38. http://msomelayu.blogspot.my/2012/08/pembela-mahathir-juga-jahil.html

    Pembela Mahathir Juga Jahil

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg kami jahil kerana kena akal dgn bijan, hutang negara bertampuk2,kuasa asing dh mula campur tangan dlm hal ehwal dalaman negara... Bijan tu agen singapura dan agen China...Demi Malaysia.. Hidup Malaysia... Siap!!!!

      Delete
  39. http://msomelayu.blogspot.my/2012/08/mahathir-terus-berdolak-dalih.html

    Mahathir Terus Berdolak Dalih

    Selepas menuduh ada malaikat yang buat kesalahan, hari ini Mahathir Mohamad berdolak dalih pula mengenai hudud. Katanya dia bukan tolak hukum hudud tetapi hanya menolak hukum hudud Pas. Itulah dolak dalih Mahathir mengenai hudud sejak berdekad lalu.
    .
    .
    .
    .
    Saya tidak mahu mengatakan Mahathir sudah terlalu nyuyuk untuk membuat ulasan mengenai hudud atau pun mengingati kata-kata sendiri? Ia terpulang maklum kepada penjengok blog Merah Tinta ini. [wm.kl.12:10 am 29/08/12]

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini cerita zaman tok kadok 2012......5 tahun dulu....ni dah 2017 bro.

      Azmin, LKS, DS Wan Azizah, Mat Sabu, Husam dah duduk semeja. Apa kesah zaman dulu punya hal...???

      Orang berjalan ke depan bro.....bukan toleh gostan belakang.

      Dah tak der point.....point lama pon jadilah ye??? Tak sudah2 ungkit kesah lapok ni petanda dah kekeringan points.

      Hal berbilion duit rakyat yg lesap tu tak nak sentuh ke bro?? Apa kata cakap hal court case Singapore tu?? Bincang hal duit SRC tu......ini semua points2 yg rakyat nak tau.

      Jangan tak sudah2 buat siaran ulangan cerita lapok berkulat........apa dah tak der cerita baru ke bro?

      Delete
  40. http://msomelayu.blogspot.my/2012/08/mukhriz-terlebih-perasaan-bapaknya-hebat.html

    Mukhriz Terlebih Perasan Bapaknya Hebat

    Mukhriz Mahathir nampak mula meniru gaya dan bermain politik 'anak ayam kesejukan" untuk mengukuhkan diri seperti mana dilakukan Ha Najib Razak dengan memainkan sentimen ayahnya. Najib sebelum ini berbangga dengan bapaknya sebagai perdana menteri dan sering kali menjual pencapaian bapaknya di mana dan ke mana saja dia pergi.
    .
    .
    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saudara Shahbuddin,
      Saya cadangkan saudara padamkan sahaja komen-komen jenis copy n paste yang tak relevan dengan tajuk posting saudara. Jangan benarkan pencacai-pencacai UMNO ini merosakkan reputasi blog saudara dengan lambakan komen yang entah apa-apa ini. Mereka tak laku kalau berblog sendiri, jadi misinya mungkin memusnahkan blog saudara...berhati-hatilah.

      Delete
    2. apa kata saudara buka blog sendiri, lepas tu padam jika ada siapa copy paste artikel yang tak berkenan dihati saudara. ok?

      Delete
  41. http://msomelayu.blogspot.my/2012/07/mahathir-ada-kepentingan-20-dalam.html

    Mahathir Ada Kepentingan 20% Dalam Berjaya Group?

    Mahathir Mohamd bekas PM selama 22 tahun yang ditaati dan dianggap tokoh 'syahdu' serta dianggap sebagai mujadid oleh setengah glongan dalam Umno menganggap bekas PM itu sebagai terbaik apabila tidak mengumpul harta untuk dirinya sepanjang berkhidmat sebagai perdana menteri, terdedah akan kemunafikannya apabila seorang ahli korporat memberitahu Mahathir dikatakan mempunyai banyak kepentingan dalam beberapa syarikat tertentu di negara ini.
    .
    .
    .
    Kekayaan anak Mahathir itu pasti akan menjadi tanda tanya. Kegagalan mencari sumbernya akan menyerlahkan bahawa kekayaan anaknya itu adalah hasil pemberian Mahathir untuk anak-anaknya. Dari mana wang itu diperolehi? Jawablah sendiri. Kata Abdullah Badawi setelah jadi PM baru dia mengetahui bahawa seorang PM mempunyai kuasa besar boleh melakukan apa saja, dan mungkin mengumpulkan harta kekayaan kemudian dicampak kepada anak beranak sendiri. Cis... kepada wakil rakyat yang menjual kononnya Mahathir PM terbersih! [wm.kl.3:48 pm 27/07/12]

    ReplyDelete
    Replies
    1. patut la kaum kerabat menteri2 kerajaan kaya2 semua,...sbb ini lah kita kena tukar kerajaan baru,...makin lama BN memerintah,..makin kaya la puak2 ni,...terima kasih atas informasi,...

      Bersatu bersama Pakatan Harapan untuk kerajaan baru!

      Delete
    2. Dan apa yang MSO katakan sekarang apabila kedua-dua pemimpin yang bermusuhan begitu lama bertemu dan bersalam malah menepuk bahu .. ?

      Cerita itu bersambung tapi yang di siarkan cerita lama.

      Ada satu cerita saja, baik yang kecik dan yang tua suka, walau pun berulang-ulang di TV 2 iaitu cerita filem-filem P.Ramlee.

      Delete
    3. tan sri "mah yu teng" hanya orang lama bertopeng baru

      Delete
    4. 15:38, persahabatan dan persaudaraan itu dituntut islam, tapi ia tidak menjadikan yang batil itu benar.

      Delete
    5. 15 57

      Yang penting terhapus lah dosa-dosa yang lepas antara mereka berdua. Dan bermula lah lembaran yang baru.

      Allah mengasihi hamba-hambaNya yang saling bermaaf-maafan dan memberi kemenangan dunia akhirat.

      Yang baik di jadikan ikutan.
      Yang batil di jadikan sempadan.

      Sempadan antara mereka berdua ialah apabila mereka telah saling bermaaf-maafan. Di takat itu lah yang batil boleh pergi.

      Malah seseorang yang mengungkit kebatilan@kejahatan seseorang untuk menghalang kebaikan nya, pula yang menanggung dosa

      Delete
  42. Dia ni lalang. Demi melanjutkan usia politiknya yang sekarang seperti nyawa ikan, dia akan berbuat apa saja. Balik Indon lah wak. We don't want you and your lineage here.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuan MSO lalang? patut dihalau balik ke Indonesia? kalau yang berdarah mamak pula awak nak halau balik ke kerala? menghina keterunan orang lain hobi saudara? datuk dan moyang saudara dulu "belayar" dari kepulauan mana ya?

      Delete
  43. saya pasti Tuan Budin sendiri mengenali Tuan MSO rapat, rakan penulis seperjuangan beliau. orang lama ni.

    ReplyDelete
  44. Saya perasan pro najib semakin lemah especially geng2 JASA...langsung tak efektif.

    Looking back, i keep on asking myself why are muftis always trying to make good of najib and his gomen? Noe i realise umno cyber troopers havevlist ground. They thought dragging in the muftis would scare off muslims but they were wrong. A true muslim could easily rebut what the 3 musketeering muftis of harussaini, rahman and shukri have offered ad argument viz haji 1MDB, Fitnah, ulul amri etc etc.

    This is the beauty of knowledge.

    So....protun.....move on and do not look back. PAS is history.... insyaAllah oppo shall win with style.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah lah lemah lagipun hanya 6% sahaja askar cyber yang tinggal! tapi masih gentar dengan BN, masih berharap pertolongan PAS. pelik sungguh. :)

      Delete
    2. 15.59...lagi pelik umno hantam madey yg baling gelas pun tak pecah.

      Delete
  45. Kenapa ramai yg cuba spin kejahatan zaman sekarang yg berlaku dengan menghangatkan peristiwa2 zaman tun dahulu..secara asasnya untuk apa?...adakah negara akan pulih dalam keadaan baik bila cerita kisah dahulu? Sekarang yg aku nampak ialah tun berusaha menyelamatkan negara ini walaupun sudah lebih 90 tahun...manusia ni yg paling penting bukan bagaimana dia bermula tapi bagaimana dia berakhir.. Kepada yg paham, paham la..kalo tak paham lg, tak tau le..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ramai paham bro. Pemakan dedak pun paham, tapi apa nak buat, talian hayat kat felda pun line dah tak berapa clear.

      Delete
    2. Yg paling penting di PRU14 nanti kita pangkah Pakatan.....jangan tengok simbol parti.....tak kira parti apa sekali pon.....asal dari Pakatan jer kita pangkah. No racism. Abes cerita!!

      Down with The Klepets !!

      Delete
  46. Orang-Orang JASA komen kat MALAYSIAKINI

    ReplyDelete
    Replies
    1. hak masing2 nak komen dimana pun, belum membentuk kerajaan dah nak sekat komen yang bertentangan. 6% je, apa nak gentar, dak gitu?

      Delete
    2. .

      14 25 bagitahu bukan suruh sekat.

      Delete
  47. Senang cakap ; setiap pemimpin ada dasar baik dan dasar tak baik, sikap baik/tak baik, kerja baik/tak baik. Pro najib korek yg negatif pasal tun. Pro PH dah mula korek yg negatif pasal tun razak (bapa) dan tan sri noah ( datuk najib)...pasal sejarah penubuhan genting highlands. Orang kampung yg dulu sanjung tun razak pun terkejut. Nah ambik...bukak semua pekung! For every action, there is a reaction. Kalau lah isu 1mdb ditangani secara jujur dari dulu, kalau lah najib undur awal, kita tak akan sampai tahap ni. Sekarang, yang hidup nak diarwahkan, yg dah mati di hidupkan semula tingkah lakunya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkin kena ikut cara tun m dulu, bagi ic kat pendatang, dipecatnya ketua hakim negara, dakwa ts mahyuddin homoseksual, dll?

      Delete
    2. Malu lah nak copy paste apa yang Tun Mahathir buat. Najib bukan macai macam anon 16 03.

      Najib ada idea.

      Itu yang dia tubuh 1MDB. Buat pulau untuk China. Berhutang sana. Berhutang sini. Kenyit mata dengan Hj Hadi.

      Delete
  48. Majoriti kita ni bukan cybertroopers pun...kita rakyat biasa yg dah bosan ngan umno. Kita komen pun tak dapat duit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mana saudara tahu mereka yang berpendapat lain tu cybertroopers ? apa bukti saudara bukan cybertrooper? begitu dangkal hujah saudara!

      Delete
    2. Kalau yang dimaksudkan dengan kalimah cybertrooper adalah tentera berbayar saya percaya di sebelah kem pro Tun memang tak wujud cybertrooperlah gitu.

      Semua kita hanyalah tentera sukarela. Kita muncul di sini dan di blog2 lain disebabkan melihat kemusnahan yang sedang dilakukan oleh Jibo and Co.

      Tentera cyber sukarela, tanpa dedak dan tanpa upah. Hanya demi kebenaran semata-mata.

      Delete
    3. terimakasih lah memberi ulasan walaupun tak perlu, saya rasa pengomen2 lain pun tahu apa dia, benda obvious.

      :))

      Delete
    4. Walaupun dah tahu, apabila dalam ulasan sebut di sebut cybertrooper pro Mahathir tidak berbayar rasa diri ini mulia dari cybertrooper pro Najib yang berbayar.

      Ada kalangan cybertrooper pro umno yang dalam phasa menyesal tetapi tak buat apa-apa sebab untuk mereka buat perkara yang baik pun mesti berbayar.

      Delete
    5. komen tadi masih boleh faham, komen ni dah jadi lain plak. i'm lost alrady. :)

      Delete
    6. 17.13...fine, stay lost, it is good for you.

      Delete
  49. Saya pernah merasa keperitan di zaman penjajahan jepun dulu. Makan ubi tu perkara biasa. Nak dapat bekalan beras memang sukar.Di zaman penjajahan belanda, hidup susah juga, nasib baik saya dapat bekerja di dapur roti askar belanda, dapat lah makan secukupnya. Di zaman penjajahan portugis, kami sekeluarga tinggal di ayer keroh. Tiada bekalan air paip, cuma di kawasan pemerintah sahaja yg ada bekalan air bersih. Orang kampung terpaksa guna lilin, kerana bekalan letrik tidak di salur ke luar bandar.Kini syukur lah di bawah umno, segala galanya ada.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu sebab lah Tun Mahathir dan Sultan Perak ingatkan tentang bahaya penjajahan baru.

      Kemerdekaan bukan di ukur setakat apa yang kita makan sekarang dan apa yang telah kita makan dulu.

      Tun dan ramai lagi pemimpin pembangkang yang hidup di zaman itu.

      Pemimpin seperti Tun lah yang paling susah dan tersiksa kerana hidup di kalangan orang melayu yang rasa cukup bagus kalau sekadar dapat makan roti.

      Delete
    2. Di zaman penjajahan portugis? hehehehehe, nak temberang pun jangan lah melampau!

      Delete
    3. Sudah terbiasa menipu sehingga tak sedar menipu mengaku hidup di zaman penjajahan Belanda dan Portugis.

      Cybertrooper Najib pun satu spesis dengan Najib, asal bercakap mesti menipu.

      Tun M betul hidup di zaman 2 bangsa penjajah. British, Jepun dan kemudian British semula.

      Kalau ambil kira hegemoni Siam, maka 3 bangsa penjajahlah Tun M pernah merasa.

      Najib? Mungkin hanya pernah merasa penjajahan Rosmah agaknya.

      Delete
    4. Relax la guys...yup i wrote that rubbish at 15.15...you gotta to be crazy sometimes to go down to dedak eaters' level.

      Delete
    5. dia tersilapa kot, penjajahan british maksud dia, betulkan ok dan post semula.

      Delete
    6. john doe, sabar bro, tak perlu menghina sampai macam tu sekali, saya rasa anda tentu tak suka kalau pengomen lain ina tun m teruk macam ini. beri ulasan yang baik, kami boleh buat decision sendiri siapa nak sokong.

      Delete
    7. kawan2 jaga2 cyber troopers parti bunga rata-rata tengah naik minyak. AWAS !!!!

      Delete
  50. Requiem

    HOW MAHATHIR DESTROYED THE MALAYSIAN JUDICIARY

    ReplyDelete
  51. 1. That the Judiciary exists as a check-and-balance against the excesses of the Executive appeared to have been a concept he never fully grasped.

    ReplyDelete
  52. 2. In October 1987, he launched the notorious Operation Lalang in which at least 106 people were arrested and detained without trial under the ISA, including three very articulate critics, the Opposition Leader Lim Kit Siang, political scientist Dr. Chandra Muzaffar and leading lawyer Karpal Singh.

    ReplyDelete
  53. 3. Four of the most outspoken newspapers -The Star, The Sunday Star, Watan and Sin Chew Jit Poh - had their publishing licences suspended. When, after five months, the papers were free to publish again, they were no longer the same.

    ReplyDelete
  54. 4. Mahathir's next move was to push through Parliament far-reaching amendments to the Constitution so that the Executive gained in power enormously at the expense of the Judiciary.

    ReplyDelete
  55. 5. Next, after having curbed the independence of the Judiciary, Mahathir set about destroying its integrity. This was the removal of Tun Salleh Abas as Lord President in 1988, a move which Tunku Abdul Rahman described as "the most shocking story in modern legal and judicial history,"

    ReplyDelete
  56. 6. By March 1988, Mahathir's scandalous and violent public attacks on the Judiciary had so provoked the judges that Tun Salleh was obliged to call a conference. Twenty judges met in the Supreme Court one week after the debilitating and shameful Constitutional amendments were made. By unanimous agreement, a letter was drafted to the King (also the Sultan of Johore) and copied to all Sultans, expressing disquiet over various comments made by the Prime Minister.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. Tuan budin harap ambil perhatian, ada seorang pengomen disini bernama labu labi yang dah naik minyak!

      Delete
    3. labu labi, 6% sahaja ma! tak kan takut kot? rileks bro ...

      Delete
    4. ggod one 16:33 bro.

      Delete
    5. kau baik jaga-jaga anon 16:33, aku pernah tengok lembu naik minyak kat kampung dulu masa hari raya korban lepas. takut brader, ganas.

      Delete
  57. 7. Tun Salleh's suspension came after he refused to bow to Mahathir's pressure to either resign or retire, even though financial inducements were offered, including mention of a lucrative job in the International Development Bank in Jeddah.

    ReplyDelete
  58. 8. The Constitution does not provide for the removal of a Lord President. While the Tribunal need not be an inappropriate means, its composition was to say the least, disgraceful. It was composed of six acting and retired judges, although the Constitution required an odd number to prevent deadlock. Of these -four from Malaysia, one from Sri Lanka and one from Singapore -only the Sri Lankan enjoyed a rank comparable to Tun Salleh's. This was contrary to the very reasonable dictum that one should be tried by one's peers rather than one's juniors.

    ReplyDelete
  59. 9. The charges, when finally published, were manifestly absurd. Running over 12 sheets of paper, it was clear that quantity had been substituted where quality was lacking, and some of them actually related to Tun Salleh's behaviour after suspension. Many of them related to his speeches and press interviews, whereby sinister meanings were imputed to various innocuous comments that he had made.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. tak baik menghina perempuan, mak saudara bukan wanita? jangan marah sangat, sabar, bawak mengucap, nanti putus urat tengkok, kan susah anak bini gak.

      :)

      Delete
    3. dulu dituduh semuanya kerja si Kejora, sekarang ni di hina nya "pompuan" gemok! lepas ni apa pula, dikejar bayang2 6% askar cyber UMNO? hehehehe

      Delete
  60. 10. It is not surprising that Tun Salleh, after reading this catalogue of fantasy crimes, refused to appear before what was so evidently a kangaroo court. The Tribunal, after refusing representations made by Raja Aziz, Tun Salleh's leading counsel, that it had no constitutional validity to sit, chose instead to proceed so hastily that it wound up deliberations, including the examination of witnesses with just four hours work.

    ReplyDelete
    Replies
    1. None of these will sway the people's attention away from 1mdb, fgvh, kbs rm100m, felda, unikl and trw.....and such. I have seen the portuguese, dutch and the brits did this with my own eyes to our forefathers...nope, wont work now, not this time.

      Delete
    2. tak perlu bimbang then. buat apa buang masa komen setakat nak sedap diri je, kalau dah konfiden tak perlu risau. rileks bro. :)

      Delete
    3. .

      16 52

      Buat apa copy paste kisah Tun Salleh. Dia dah di bayar ganti rugi

      Bagi komen apa pun tidak buang masa. Tapi bagi komen copy paste mengguna ruang yang tidak berbayar tu yang tak sedar diri nama nya.

      Semua yang Tun Mahathir buat orang dah tahu. Jimatkan ruang dengan memberi komen yang 'keep it simple'

      Kan senang kalau cakap Tun Salleh tolak untuk hadir mahkamah angkara Mahathir.

      Pasal anon lah komen beratus-ratus dan jadi macam sampah.

      Delete
    4. ia akan jadi macam sampah untuk mereka yang dah buta hati.

      kita tak boleh ambil senang semua perkara.

      Dia dah di bayar ganti rugi?

      Cash is KING now? :))

      Delete
    5. 16.52 heh heh true bro...just wanna have my say to counter these people. At least they are informed in writing that their diversion tactic is not working. When nothing works for them, lets see what else can they bring out.

      Delete
    6. yang bayar gaji dan pencen tertunggak pun pak lah ngan datuk zaid ibrahim, tun m berkeras tak setuju, minta maaf pun tak mahu, tak nak mengaku salah dia, betul lah apa yang tan sri zam kata, bukan nyanyuk hnaya tak boleh kalah!

      Delete
    7. cash is king after all. LOL

      Delete
    8. .

      17 15

      Anon tiba-tiba menghina Tun Salleh.

      Itu bukan sebab Cash is King l sebab ganti rugi di bayar dengan sebulat suara oleh ahli parlimen dan usul di bawa oleh Zaid Ibrahim

      Bukan ambil senang tapi ringkas kan dan tepat.

      Tolong lah ya.. penat ibu jari ini nak skroll ..hehehe

      Delete
    9. To 16.28 yg dok copy and paste panjang2 tu....just wanna ask a simple question: did tun salleh accept any form of payment from the govt after his removal from office?

      Delete
    10. CASH is KING again !!!!

      ada duit semua settle noh!

      Sendiri tanya sendiri mahu jawaplah.....

      Delete
    11. 17.27 please refer to 17.19

      anyway, ni bukan isu dah bayar ke belum atau siapa yang bayar atau untuk apa yang dibayar!!!!

      Delete
    12. Isunya ialah tun salleh terima bayaran dari kerajaan, duit rakyat. Kes dah settle antara tun salleh dan kjaan bn. Sudah la, nak bising apa lagi. Kalau tun salleh tak mau settle, dia tak patut terima duit settlement tu. Anyway, does tun salleh have anything to do with these articles? Did he give his consent for his case to be revisited?

      Delete
  61. I'm a Chinese from Penang. Those issues are relevant and important to me. Thank you for sharing, appreciate it. I wouldn't have known it was that bad. Poor Tun Salleh Abas. Does anyone know what happened to him?

    ReplyDelete
    Replies
    1. i agree. thanks for putting it up

      Delete
  62. he is doing fine .... still alive and kicking, my wife is from the same kampung. very simple and humble man.

    ReplyDelete
  63. http://www.themalaymailonline.com/malaysia/article/dr-m-used-dad-to-get-rid-of-chief-judge-says-son-of-late-johor-sultan

    Dr M used dad to get rid of chief judge, says son of late Johor Sultan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa tujuan anon 17 09?

      Supaya ada yang kena tangkap sebab hina Sultan yang bersongkol dengan Mahathir.


      Delete
    2. saudara nak hina SUltan? Sultan bersekongkol dengan Mahathir? Betul lah Mahathir jahat? :)

      Apa kata baca dulu betul2, lepas tu kalau perlu komen, tulis baik2. kalau tak ambil ikhtibar pun dah cukup, baca dulu ok.

      Delete
    3. Baca tajuk dah faham isi nya.

      Artikel bukan cerita pasal Mahathir tapi pasal pengakuan anak yang mengata Sultan (ayahandanya) telah di pergunakan oleh Mahathir.

      Apa tujuan anon siarkan artikel itu?

      Selepas anon bagitahu baru saya baca.
      Supaya saya boleh fahamkan anon apa cerita sebenar dari artikel tersebut
      Adakah ianya berita, maklumat atau lapuran ?



      Delete
    4. terpulang pada saudara nak kategorikan sebagai apa-apa pun, it is what it is.

      kalau saudara tak boleh faham gak saya rasa tak dapat saya nak menolong. :)

      Delete
  64. Dr M used dad to get rid of chief judge, says son of late Johor sultan -

    See more at: http://www.themalaymailonline.com/malaysia/article/dr-m-used-dad-to-get-rid-of-chief-judge-says-son-of-late-johor-sultan#sthash.RNdpB1Si.dpuf

    ReplyDelete
  65. KUALA LUMPUR, June 15 — The Tunku Bendahara of Johor has claimed that his father, the late Sultan Iskandar Ismail had been “used” by Tun Dr Mahathir Mohamad to remove the country’s top judge in the late 1980s.

    Nearly three decades on, Tunku Abdul Majid Idris Ibni Sultan Iskandar sought to reignite debate over the controversial sacking of Tun Salleh Abas as Lord President by holding the former prime minister accountable for the act that triggered the 1988 judicial crisis.

    “Mahathir used my father to remove Tun Salleh, period.

    ReplyDelete
  66. “Tun Salleh is a good man and my father acknowledged that. He has already made his peace with Tun Salleh,” the 44-year-old wrote in a short Facebook post yesterday, taking a leaf from another Johor prince’s playbook.

    “Mahathir, please don’t blame people who can’t defend themselves anymore,” he added.

    ReplyDelete
  67. Tunku Abdul Majid’s remarks follows Dr Mahathir’s assertion Saturday that the late Sultan Iskandar had disliked Salleh and was instrumental in removing the judge from office after the latter complained about the noise from the king’s house that was being renovated.

    “The Sultan of Johor, who was Agong, was very annoyed. This was a wrong thing to do, and he asked me to dismiss Salleh Abas,” Dr Mahathir told a forum at the Cooler Lumpur Festival here over the weekend.

    ReplyDelete
  68. The 89-year-old said a tribunal was then set up, adding that the Attorney-General at the time did not want to mention the Agong’s name, but made Dr Mahathir out to be the main complainant against Salleh instead.

    Dr Mahathir, who was in office from 1981 to 2003, said he has never restricted judges and denied ever talking to them, except to the Lord President who would inform him about official matters like promotions and appointments.

    ReplyDelete
  69. "Attorney-General at the time" kena kuda also by Tun M???

    ReplyDelete
  70. Dr Mahathir first made the claim that Salleh was sacked for complaining about the noisy construction work at the Agong’s house in his first autobiography, “A Doctor In The House: The Memoirs of Tun Dr Mahathir Mohamad”, published in 2011.

    The former Umno president had denied removing the former Lord President, along with five Supreme Court judges, in retaliation when the court declared the party illegal after the 1987 Umno election that saw Dr Mahathir narrowly defeating Kelantan prince Tengku Razaleigh Hamzah.

    “I’ve explained this over and over again – I did not interfere. I’m prepared to go as a Muslim – we swear before Quran and all that.... I didn’t ask anybody to dismiss Salleh Abas. But I got that reputation,” Dr Mahathir said.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok fine. Assuming all writings about tun salleh are true...assuming madey is wrong, bad as hell...please tell us how will all this help to settle 1mdb issues, especially the arbitration with aabar @usd6.5b? How will all this shore up fgvh share value? ...settle MARA issues, settle trimmed budget to local U issues? How?

      Delete
    2. isu yang berbeza-beza. anyway why assume? too manuy assumptions will cloud the mind. maybe it is high time to get to the truth.

      Delete
    3. 17.40 nampaknya saudara begitu marah dengan isu penglibatan tun m yang dibangkitkan? pelik, yang salah tetap salah! right?

      Delete
  71. http://media.themalaymailonline.com/uploads/articles/2015-06/FB_tunku_abdul_maid_idris_johor.jpg

    Screenshot of Tunku Abdul Majid Iskandar's Facebook page with an entry in which the prince accused Tun Dr Mahathir of using his father to remove the Lord President.

    ReplyDelete
  72. Terima kasih sdra john doe. Masih juak ingat kelakar Sarawak...

    Apa yang penting bagi Sarawak ialah kesatuan dan perpaduan rakyat. Jangan sesekali cuba meracuni apa yang kita miliki. Keharmonian antara kaum adalah tunjang kepada kekuatan rakyat Sarawak.
    Kita dapat melihat betapa akrabnya kesatuan rakyat Sarawak dengan berita kematian KM Adenan. Segenap lapisan masyarakat terkejut dan merasakan kehilangan yang begitu sekali tanpa mengira kaum dan anutan agama. Bagi mereka yang bukan Islam...mereka datang ke Masjid memberi penghormatan terakhir dan ada juga yang mengadakan memorial mereka sendiri ditempat mereka masing masing. Agama dan suku kaum bukan jurang pemisah perasaan dan kesatuan. You have to be here to feel it.

    Berbalik kepada soal politik...Sarawak akan sentiasa mendahulukan kepentingan rakyatnya. Dalam PRN yang lepas dimana BN dibawah pimpinan Allahyarham Adenan Satem mencapai kemenangan "landslide". Kenapa?...kerana KM Adenan perjuangkan hak Sarawak. Najib sebagai ketua BN Pusat hanya tumpang tui...malahan bagi kami di Sarawak, kedatangan Najib umpama tetamu tak diundang....Poster Najib dilarang sama sekali....Itu pun Najib masih tersenyum sengeh degan muka tebalnya...kata kata sindiran yang diucapkan didepannya disambut dengan tepukan gemuruh oleh hadirin...apa Najib tau?...ucapan kempen semua guna bahasa lokal....itulah kelebihan Allahyarham Adenan.

    Seperti yang telah saya komen dulu...Parti parti politik Sarawak adalah semuanya lokal...kecuali DAP yang telah lama bertapak serta PKR dan PAS merupakan parti semannjung. Tiada UMNO di Sarawak. PBB adalah tongak Kerajaan Negeri Sarawak. Kerajaan Sarawak bebas dari pengaruh dan tekanan politik semenanjung....malah kini sebaliknya. Najib begitu berusaha sekali untuk mendekatkan diri dengan Sarawak.
    Ini adalah pandangan peribadi...sekiranya Putrajaya bertukar Nakhoda...tidak mustahil PBB akan mengikut arus asalkan ianya bermanafaat kepada rakyat. Bahang kebakaran UMNO pun terasa di bumi kenyalang ini. Kencing MO1 turut memercik kepada kami. Maruah negara sama kita tanggung. Kita mengatakan demikian bukan kerana apa...rata rata rakyat menyatakan yang sama...Skandal 1MDB, 2.6billion dan SRC serta tindakan yang berturutan dengannya...mana nak sorok lagi? Bukti dan tindakan mahkamah negara luar amat mengaibkan negara kita....tambahan pihak yang dituduh MO1 tidak dapat menyangkal dengan fakta...hanya kata kata kurang cerdik dari para menteri dan empunya badan...

    Malu kita wai...Rakyat Sarawak tahu apa yang penting untuk masa depan mereka. Kalau dah tahu Nakhoda kibarkan layar sauh pula dilaboh, tak kan kita nak naik juga kapal tu.

    Apa apa pun kita tunggu PRU14 nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat maju jaya kepada parti2 komponen BN di SARAWAK semoga memberi kemenangan besar kepada UMNO dan rakan-rakan lain di Semenanjung dan Sabah didalam PRU 14 nanti. Amin

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...