Thursday, 12 January 2017

BURUK PERANGAI ORANG POLITIK....


Semuanya benar belaka. Seperti yang dijangka dan diramalkan oleh Tengku Mahkota Johor, itulah yang benar-benar terjadi akhirnya kepada Mohd Faiz Subri, pemenang anugerah Puskas FIFA 2016.

Baginda mendakwa, kemenangan Mohd Faiz bakal dipergunakan oleh pihak tertentu untuk meraih populariti.

Saya ucapkan tahniah kepada Faiz dan pada masa yang sama kasihan kepada dia kerana saya tahu selepas ini sesetengah media dan menteri-menteri akan cuba mempergunakannya untuk populariti mereka, kata pemilik kelab bolasepak JDT itu.
Mengucapkan tahniah dan memberi penghargaan kepada Mohd Faiz atas kejayaan yang dicapainya barangkali masih boleh diterima, lebih-lebih lagi jika kaitannya jelas dan nyata.

Menteri Belia dan Sukan mengucapkan tahniah dan mengumumkan sumbangan penghargaan RM150 ribu, termasuk RM50 ribu daripada FAM, tentu boleh diterima kerana berkaitan bidang tugasnya.

Ketua Menteri Pulau Pinang mengucapkan tahniah dan memberi penghargaan RM50 ribu, juga boleh diterima kerana Mohd Faiz adalah pemain bolasepak bagi negeri itu.
Menteri Besar Kedah mengucapkan tahniah dan memberi penghargaan yang belum disebutkan bentuknya, turut boleh diterima kerana Mohd Faiz adalah anak kelahiran negeri tersebut.

Tetapi, mengucapkan tahniah sambil mengaku Mohd Faiz juga adalah anak didiknya....aduhhh...pening kepala segala ayam dan itik dibuatnya.

Agaknya pernah menjadi "bapa didik" kepada Mohd Faiz itu boleh menambah undi untuk bertanding jawatan Presiden FAM nanti!
Begitu juga dengan seorang menteri ini, dalam mengucapkan tahniah atas kejayaan Mohd Faiz, tetapi meletakkan gambarnya sendiri lebih besar daripada gambar pemain bolasepak yang menang anugerah dunia itu.

Nampak sangat yang dikejar ialah manfaat untuk diri sendiri.

Bila segala-segalanya mahu dijelmakan menjadi undi, maka ternampaklah buruknya perangai orang-orang politik itu. (SH 12/0/2017).

64 comments:

  1. Menteri cari makan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. https://www.instagram.com/p/BPHzQ9JD9oc/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

      Delete
    2. https://www.instagram.com/p/BPHzQ9JD9oc/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

      Delete
    3. Sekarang yg ramai ialah orang politik yg makan gaji bekerja untuk poket sendiri dan family.

      Sikap orang politik yg kerja untuk kekayaan sendiri ni selalunya......gila kuasa, pangkat dan status......suka dipuja-puji, suka mengipas dan dikipas, expect orang hormatkan dia......suka tonjol-tonjolkan diri bia orang tau dia bagus......suka berjoli, tak ada rasa malu, muka tebal dan bebal.....suka pandang status......suka menipu belit mengalahkan ular.....jadi hamba duit.....suka menyembah duit $$$$$$ dan buat apa saja untuk duit $$$$$$$.

      Manakala orang politik yg bekerja untuk rakyat dah hampir pupus....

      Delete
    4. Penyakit orang politik ni dah merebak ke perkhidmatan awam..bermula dari jawatan KSN sampai ke bawah termasuk la Cuepac..dulu SSB dimansuhkan sebab "SAYA SAYANG BOS"..diganti dengan SSM..lagi terok.."SAYA SAYANG MAJIKAN"..tahap kena bodek bos lagi tinggi..bukan sekadar takut tak naik pangkat tapi boleh dibuang kerja jika markah prestasi yang diberi oleh bos bawah 80 untuk 3 tahun berturut-turut. Mana meritokrasi yang dilaung-laungkan masa perkenalkan SSM dulu?

      Delete
    5. Umno dulu lain umno sekarang lain
      Umno dulu memang tolong rakyat.
      Umno hari ni mencuri duit rakyat.
      Umno hari ni minta subsidi drp rakyat.
      Penimpin ummo dulu sama susah dgn rakyat
      Pemimpin umno sekarang cukup bergaya lebih kaya raya drp rakyat
      Jelata
      Zaman Tun Mahathir menjadi presiden umno rakyat rasa juga hidup senang.
      Zaman pak lah dgn najib hidup rayat jadi lintang pukang dan tunggang langgang
      Undi umno dulu rakyat hidup sejahtera
      Undi umno hari rakyat hidup sengsara

      Delete
    6. Sesiapa yg ingin menjadi pemimpin politik MESTI memenuhi kriteria ini:
      (1) Muka tebal
      (2) Telinga tebal
      (3) Kecek belawok(pembohong)
      Jika anda tidak dapat memenuhi tiga kreteria diatas jgn cuba main main, nanti masuk wad gila.....he....he...

      Delete
  2. Politik adalah haram.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lobai kata mu mazhab kapir harbi... Lg mu Ada 4 saksi Dan SD atas kenyataan mu.. Klu dak haram tu sama dgn anjing dan babi.. Alamak.. Nk kena samak lg HP ni..shoo shoo

      Delete
  3. Itu la budaya umno bro. Tak heran pun

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro hang dh mkn dak pil OCD hang .dh makan pi tidoq na..kami dh diskusi.. Hang selimut baik2 na.

      Delete
    2. Banyaknya anjing jebon smah ketot dan lobai kona baring

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. Hang ni dak mkn ubt lagi ni.. Pi mkn ubat OCD hang tu,kami nk discuss hal ehwal negara.. Hang mkn ubat na..selimut baik2 na.

      Delete
    6. Tuan Shah
      Tolong DELETE posting hanjing toyol di atas tu.

      Delete
    7. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    8. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    9. Tuan Shah
      Tolong DELETE posting toyol di atas tu. Ni kunco2 tukang samun ni......fakta tak der jadi post pakai simbol jer....kesiannnnn........

      Delete
    10. Toyol lobai hadi terlepas

      Delete
  5. Lepas ni mungkin ada gambar Jamal Pak Tongkol bertuala dgn Faiz pulak akan keluar.
    He3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jamal jamban nak urus syarikat sekinchan ikan bakar pun tak tahu ada hati nak jadi presiden FAS.
      Nak berarak dgn baju merah untuk minta dana lah tu

      Delete
  6. Noh Omar al geduti sekufu dgn Jamal al jambani.. Yg b pertama ngidam kerusi MB dan yg kedua Macai dia kerusi EXCO.klu malaun ni dpt Selangor.. Abis la Kita.. Mau negeri Dan kita2 sekali kena jual pakai tumbang Kati. Malaun ni ada ranking dlm gengster melayu dan mampu jd kan Malaya Padang jarak Padang terkukur jika tuan politik mereka al pondani Dan al badaki ditangkap.. Maka Parang terbang dan anak muda penagih pil kuda yg lupa diri lps minum air jampi lobai yg bercampur meth akan mengamuk seluruh Malaya utk pasangan pertama di bebaskan.. Itulah scenario plan b..utk plan a...mereka terus lari ke Australia.. Utk dpt suaka politik... Ari tu holiday ambil pilih umah kt sinun... Kita tunggu dan lihat... Adakah pak zahid akan lakukan kudeta utk selamatkan parti Dan negara... TUNGGU......

    ReplyDelete
  7. Yang akhir sekali tu kan teringin nak terajui FAS, diletaknya scarecrow dummynya iaitu Jamal Jamban sebagai pengantara. Dia jugak teringin nak jadi MB Selangor. 2 tahun hidup dalam buangan, dapat oksigen balik haruslah sapu dan songlap semuanya sekali.

    ReplyDelete
  8. Hahaha Nuar Musa.. kau yg licinkan akaun Kafa... mu brenti then dapet duit dari FAM or Najib kau bail out dari luar pulok...

    Banyak cantek Nuar Musa.. dulu duit PPRT RM42JUTA PEROJEK LESAP... THEN DUIT MARA DI AUSTRALIA PULA...

    Inilah keje Nuar...n kebanyakan pemimipin2 umno@bn..

    Hak TMJ KATO BUAT BELI PORCHE BARU DARI DUIT CHEDET BERI TU LAH YG DUIT PPRT LESAP RM42JUTA TUU..

    MMG KAKI PELeSAP DUIT YG DIHARAPKAN MANA RAKYAT TAK SUSAH HIDUP DI TANAHAIR YG KAYA DENGAN GALIAN, MINYAK DLL, SERTA TANAH YG SUBOR TAPI RAKYAT JADI BUBOR NOW....

    Sebab itulah rakyat Klatan kuborkan Umno@bn..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Annuar musa tu nak urus kafa pun tak tahu ada hati pula nak jadi presiden FAM.

      Orang politik kalau pegang apa pun lingkup habis.

      Menghabiskan beras pandailah. Cari beras tak reti.

      Delete
    2. Cari beras tak reti..hehehe tepat skali bro,dia nak rakyat tolong carikan lah so dia senang2 boleh perabiskan.

      Delete
  9. Lepas ini Noh Omar jangan lupa ucap Selamat Kembali ke Pengkalan Jalan Adik ku dengan gambar dia sendiri yang lebih besar dari adik dia yang jadi banduan di Sabah !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya ka??
      Tak sangka ye...
      Rupanya dia ni abg pada seorang banduan..
      Eh...eh...eh...!!!
      Mulut macam juboq ayam ..
      Pop...pet...pop...pet..
      Komplain sana sini..
      Tapi..
      Adek dia sorang pun tak boleh jaga.
      Mmg fail bg jawatan Menteri.

      Delete
  10. Hal-hal macam ini lah merosakkan mutu dan semangat pemain bola sepak.

    Orang Penang sendiri tidak ada yang kata Faiz anak didik mereka.

    Tak tahu lah sebab tak dapat tenguk Faiz terima anugerah, kalau-kalau semasa ucapannya Faiz ada sebut nama Anuar Musa. Ada ke ?

    Bertahun dia tinggalkan Red Warriors dan kemudian dia si Faiz tu buat tendangan ajaib semasa bersama Penang... tanpa malu Anuar Musa boleh mengaku itu anak didik dia? Kalau baru 6 bulan ke, lain lah cerita.

    Barangkali ada sesiapa yang tahu semasa bersama Kelantan berapa kali Faiz di beri peluang membuat sepakan percuma ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila masanya annuar musa jadi coach kelantan?

      Delete
    2. Masih dalam perut agaknya...

      Delete
  11. Perangai org politik ini terutamanya umno memang buruk pertama klu org itu ada kuasa dia akan jilat kikis segala dedak kalau org itu dah tak ada kuasa dia akan kutuk sapai hadi anak haram jadah itulah dia politik org umno

    ReplyDelete
  12. Itu musang berbulu ayam tu...

    ReplyDelete
  13. Calm before the storm

    ReplyDelete
  14. Kenapa annuar tak coach Faiz utk beri ucapan dlm simple english. Kita faham faiz tak fasih english...tapi kalau coach kan dalam masa seminggu dua, akan banyak membantu...atau kenapa annuar tak tolong faiz sediakan interpreter melayu di majlis? Ngaku anak didik...kena la buat yg terbaik utk faiz. Ni majlis tahap global, bukan majlis ramah mesra bersama YB di kampung.

    ReplyDelete
  15. ada dua jenis melayu disini,

    1. anak didik tun mamakthir putar alam
    2. anak didik ds bugis lanun ali baba bujang lapuk

    :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. No.3 anak duduk Freemason Dan Illuminati.. Bro hang dlm group ke 3...donia semua nya konspirasi.. Hang pi makan ubat OCD dgn escitolipram Dan clonazepam 2 mg..hang jgn overdose lak

      Delete
    2. labu, hang kcx?

      Delete
    3. 1140 anak didik lobai hadi kut...

      Delete
    4. Anak didik Lebai Musang Berjanggut.

      Delete
    5. 14:03, dia anak luar nikah pak hang! :)

      Delete
    6. patutlah si labu labi kuat merapu, KCX rupanya!

      Delete
  16. Tuan Shahbudin,

    Ulasan Tuan kali ini terlalu terbaik. Saya terlalu bangga dan kagum dengan Tuan. Saya anggap Tuan juga seorang Genius dalam memberi ulasan mengenai isu-isu semasa.

    Terima Kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. tuan budin tak patut lepas dapat BJ seround dari zamuri auwww terus padam komen......

      Delete
  17. Yang tuan budin tulis tu salah satu aje dari kelaku buruk ahli politik..banyak lg yang buruknya tapi yg paling buruk antara yg buruk ialah klepet wang negara..

    ReplyDelete
  18. Ye ke Faiz pernah main ngan red worriers? Agaknya dah berapa kali Faiz tendang gol utk kelantan tapi x jugak masuk, macam ada sial kot. Faiz nak tahu kenapa gol-gol hang utk red worriers x masuk? Kerana wal Jamaah alrasuah dok asyik main alih tiang gol. X macam kafir harbi dap PP yang telah membuang sial mainan alih tiang gol setelah bermandi air bunga.

    ReplyDelete
  19. Lepas ni ada pulak gamaknya gambar semah ketot peluk ciom Faiz macam dia buat kat chong wei huhu..

    ReplyDelete
  20. As salam, cuba bandingkan, apa yang Faiz dapat berbanding dengan anugerah yang diprolehi pemenang pingat perak sukan olympic.............

    ReplyDelete
  21. Admin...Harap2 mereka2 ini jangan terlalu melangit sangat memuji,bukan tak boleh nak memuji ala kadar ja la.Takut nnt faiz tu jatuh tak sapa nak tolong sambut.Tak sapa nak tolong angkat...

    ReplyDelete
  22. Anak didik macam mana tu?

    Anak didik rembat GOL atau Anak didik rembat duit??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau ni cuba cakap baik sikit. Jgn ler sebut duit. Sebut derma ler !!

      Delete
  23. Annuar kepala ungu sama Noh kepala jingga mau turut tumpang shiok ?? Aiyoyo Samy, where are you Samy !!

    ReplyDelete
  24. tak yah la nak banga sangat dengan gol tutumpang gumbira cukupla kan dah kluar kesah rm mara lesap kemana taaniah tmj lepas ini ada yb yg celupar lagi ka

    ReplyDelete
  25. kita tak pernah belajar dan tak akan pernah mahu belajar tentang contoh baik dari negara luar...cuba kita lihat badan sukab dunia dinegara2 yang hebat dalam dunia sukan...tak kira jenis sukan apa pun...dari yang popular hinggalah yang biasa2..lihat brazil...pele jadi menteri sukan..perancis dan banyak lagi...ahli sukan yang dilantik peneraju bidang tersebut...langsung tak melibatkan politik..
    kita disini hampir semua bidang sukan kita dipegang oleh orang politik atau kaum tertentu....bolasepak hampir semuanya melibatkan ahli politik..kecuali johor...sampai bila pun keadaan ini tidak akan berubah...politik untuk sukan...sukan untuk politik...menteri sukan kita kj...pun terlepas pandang dalam banyak isu...yang dia tahu...bila kita bertanding kita nak menang berapa emas..berapa perak ..berapa gangsa...itu saja. kenapa dia tidak tengok dalam semua aspek ...dan yang paling ketara...tidakkah kj melihat yang sukan ini juga telah menjurus kepada perkauman...bukan aku nak bangkitkan isu perkauman disini...cuma aku minta kj buat kajian cari punca dan lepas tu buat penyelarasan....
    ternyata sukan juga boleh menjana ekonomi kepada ahli sukan...salah satu cabang kerjaya yang menghasilkan pendapatan lumayan...dan kerana unsur politik yang diterapkan..sistem kroni..nepotisma dan berbagai lagi...hanya satu golongan atau kaum yang meraih keuntungan...meraih lebeh peruntukkan dan keberuntungan...apa bezanya dari sudut bertanding atas nama negara antara sepak takraw dan badminton....bagaimana peruntukkan yg dibagi untuk badminton dan yang dibagi pada sepak takraw...? saya lihat sukan yang hebat seperti badminton majoriti hanya kaum itu saja yang pegang....kaum lain tak minat ke ?...hanya kaum itu saja ke yang pandai main....? atau pimpinan atasan badminton menutup terus peluang sukan ini kepada kaum lain...sedangkan sukan ini sesuai untuk semua...tak perlu separuh bogel seperti sukan renang...? saya perasan sukan yang memberi pulangan hadiah lumayan seperti badminton...satu kaum ini saja yang pegang....kenapa?...selaraskan komitmen...buat kempen dan promosi...sediakan kemudahan....peruntukkan beratus juta...guna dengan betul....
    bukan hanya bergantung pada sukan nasib...nasib baik faiz subri dapat tendang ajaib ...dan lepas ini berapa tahun pulak faiz subri akan bergantung pada pendapatan ajaib sebegini...cuba kita hitung pendapatan chong wei selama dia bermain badminton....lebeh dari belasan juta...mungkin puluhan juta....era sidek berlalu...sekarang ini dan seterusnya sukan2 hebat akan diwakili oleh mata sepet... kerana politik kaum bertapak dalam sukan....

    ReplyDelete
  26. kita masih ingat hanya kerana inginkan nama....dan hanya inginkan imej negara...kita sanggup bagi kerakyatan pada seorang ahli sukan pejalan kaki cina...bagi gaji tinggi...bagi kemudahan...sekarang apa jadi ? mana dia ? begitu juga ahli angkat berat indonesia...sama kita bagi...mana dia....inilah perangai pakar sukan negara kita...lebeh mengagungkan yang diluar dari yang didalam....yang belajar diluar aktif sukan...bila tiba pertandingan diangkat ...dijulang atas kapasiti rakyat malaysia....sedangkan ahli sukan tersebut jelas sudah tidak ada semangat kemalaysiaan lagi...bercakap melayu pun dah tak boleh ....orang sebegini yang kita sanjung....adalah lebeh baik kita bantu yang didalam...sediakan prasana latihan...bagi peruntukkan...kempen promosi dan berbagai lagi..buka kepada semua kaum...bukan hanya satu kaum saja....segala natijah yang berlaku ini...adalah kerana adanya org politik dalam sukan...dalam sukan kita perlukan ahli sukan bukanya ahli politik...kerana hanya ahli sukan yang faham bahasa sukan...bukan ahli politik....pemain bola sepak pandai merembat bola...ahli politik pakar merembat duit...belum terlambat kita merombak semula pemimpin atasan badan sukan negara....lantik yang betul2 layak...bukannya ahli politik yang hanya tahu main congkak dan galah panjang sebagai pemimpin sukan.

    ReplyDelete
  27. cass 16:29..sejarah tu..tahniah..tapi apakah ahli politikus kita ni akan berhenti REMBAT DUIT.

    ReplyDelete
  28. Anuang musang noh omarrrr haktuiiiiii

    ReplyDelete
  29. Insyallah..kalah bn seluruh negara pru14

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...