Saturday, 21 January 2017

PAJAKAN 99 TAHUN ATAU PEGANGAN BEBAS?


Najib Razak berkata, Tun Mahathir Mohamad telah melakukan fitnah besar terhadap kerajaan negeri Johor dan Malaysia berhubung kenyataannya mengenai projek Forest City di Johor Bahru.

Perdana Menteri menafikan dakwaan Tun Mahathir kononnya seramai 700 ribu warga China akan dibawa masuk dibawah projek itu dan diberi kerakyatan.

"Bila kerajaan Johor luluskan Forest City, bila tanah itu ditebus, reclaim land, kita jual kepada orang luar atas leasehold (pegangan pajak) untuk tempoh 99 tahun sahaja.

"Bila mereka membeli rumah, rumah itu di atas tanah kita. Jadi, di mana soal kedaulatan negara kita terkorban," kata Najib lagi.
Petikan berita diatas adalah bersumberkan Bernama, sebuah agensi kerajaan yang turut dipetik oleh beberapa portal, antaranya Sinar Harian.


Tetapi kemudian tersebar di media sosial satu papan iklan Forest City yang memberitahu tanah di situ adalah freehold (pegangan bebas) dan bukannya pajakan 99 tahun sebagaimana yang disebut Najib.

Jadi, mana satu yang betul? Pegangan bebas atau pajakan?
Untuk lebih lanjut, apa kata layari pula laman web Forest City sendiri - http://www.forestcitycgpv.com/en/garden.aspx?type=2

Dalam pada itu, jika kita semak kembali berita Bernama tentang kenyataan Najib mengenai Forest City itu, ternyata ia telah diubahsuai dan tidak terdapat lagi sebutan mengenai pajakan 99 tahun sebagaimana yang disebut Najib sebelum ini.


Pokoknya, kenapa agensi berita kerajaan iaitu Bernama turut melakukan U-Turn berkaitan ucapan Najib itu?

Adakah Najib sendiri hanya bercakap semberono saja mengenai fakta Forest City itu tanpa mendapatkan maklumat yang sahih mengenainya? 
Sementara itu, Tun Mahathir dalam tulisan di blognya semalam menegaskan, kritikannya mengenai pembelian tanah oleh rakyat China bukan bermaksud beliau anti Cina.

"Saya mengalu-alukan pelaburan langsung asing (FDI) dari China sebagaimana mengalu-alukan FDI dari mana-mana negara. Apa yang saya membantah adalah jenis FDI dari China.

"Ia bukan mengenai pelaburan dalam industri pembuatan di Malaysia. Ia adalah mengenai memperolehi tanah di Malaysia, membina penempatan, pekan dan bandar yang akan dijual kepada warga China yang akan datang dan tinggal di sini.

"Migrasi berskala besar yang kami membantah. Jika projek itu oleh kaum India dan beberapa juta kaum India untuk datang dan tinggal di Malaysia, kami juga akan membantah sekeras-kerasnya," tambah Tun Mahathir lagi. (SH 21/01/2017).

203 comments:

  1. Budak-budak kat Forum CARI kata, Najib bodoh-bodoh
    alang, jadi apa yang kita harapkan daripada seorang
    Moron atau bodoh-bodoh alang........???????
    Tak heranlah dia selalu kena siku dengan Kak Ros
    di majlis-majlis rasmi antarabangsa atau ASEAN.
    Rupa-rupanya dia bodoh-bodoh alang.
    Mari kita panggil di si bodoh alang.......HAHAHA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. slalu org ckp: cakap siang pandang2, cakap malam dengar...

      masalahny.. yg ko cakap tak pandang2, tak dengar2.. dah kenape... cukur kepale ko bagi gondol kang baru tahu... apara pee.m...

      Delete
    2. Tuan Shah.....pajakan 99 tahun atau pengangan bebas tu boleh bertukar2 mengikut keadaan......macam sesumpah......hari ni lain esok lain.

      Tengok dulu yg mana satu boleh bagi habuan besar.......haaaaaa....yg itulah jawapannya.

      Jadi jangan tanya pengangan 99 tahun atau pengangan bebas. Benda ni ikut keadaan.....tak boleh nak ditentukan secara tulus dan tepat.

      Delete
    3. Yang ni sama cerita dengan pembohongan level satu di parlimen tentang 1mdb di Spore.... mula2 kata currency, kemudian tukar pada "unit".

      Delete
    4. 21.59....Bro takkan tak biasa kot.....sebelum ni dah macam2 temberang takkan tak tau lagi kot. Jangan surprise.....ni hal biasa.....kita dah selalu terkena bro.

      Delete
  2. Orang yg x de sekelumit pun cintakan tanah air berbeza dengan arwah bapanya..kenapa pendek benar akal sinajib ni...kerja nak jual negara aje!!cepat le wat pru, boleh ganti ngan org lain..

    ReplyDelete
  3. Masa Tun Mahathir tolong warga Bosnia bawa mereka masuk ke Malaysia akibat peperangan di sana tak jadi gejala besar pun

    Kenapa hari ini bila Najib dan Zahid bawa masuk warga Syiria bermacam macam gejala berlaku.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org cerita pasal penjualan tanah ke warga negara China la...lari tajuk.

      Anyway..Berapa ramai warga Bosnia dtg Malaysia? Ada seramai 700 ribu orang China nanti?

      Delete
    2. Itu cerita lain lahabau.......!! Asyik membodek MO1 saja,,,ketahuilah MO1 tak betul punya orang,,ada faham?

      Delete
    3. Yg ko marah kat anon 2040 tu knp. Itu pandangan dia tentang pendatang syria yg dah mula bagi masalah kl

      Delete
    4. Yang bermasalah tu kerajaan korup yang sedia ada sekarang........!!

      Delete
  4. Mana pencacai Najis...kan dah cakap Najis Nazak TURN.....jual..beli..rembat..rompak..rogol ..curi..penyangak..toyol...๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜† tak faham bahasa ke pencacai Najis....sukanya Najis pada China.....apatah lagi dengan Jho Babi...pencacai Najis PAJAKAN dedak dekat mulut dia...sumbat banyak banyak...

    ReplyDelete
  5. Macam mana ini Perdana Menteri cakap bohong..kasihan pada rakyat ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini perkara biasa. Bukan tak biasa tengok hal ni dah berkali-kali jadi.

      Delete
  6. Macam mana Kerajaan Melayu Johor ni.
    CINA PRC di Forest City diberikan PEGANGAN BEBAS.
    Tanah RESERVE MELAYU lease hold 99 tahun, sekarang
    kebanyakannya dah tinggal cuma 30-35 tahun.
    Puas dah merayu mintak Kerajaan UMNO, JOHOR yang
    kononnya PEJUANG MELAYU, supaya tukarkan title dari
    lease kepada pegangan bebas, tapi tak pernah buat.
    Cina diberi FREE HOLD, tak perlu memperbahrui lease
    berharga ikut pasaran semasa tanah tu, jadi macam
    mana Kerajaan Johor kata, boleh buat duit melalui
    FOREST CITY tu............????????
    Inilah Kerajaan yang kononnya memperjuangkan hak
    orang Melayu. Kononnya, kalau takda umno, melayu
    hilang di dunia. Nampaknya, ada UMNOlah Melayu
    bakal hilang segala-galanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semalam saya ajukan pertayaan apakah sejarah lama akan berulang bila Temenggong Johor memeterai perjanjian menyerah Spura ke pihak British pd 1819. Lepas tuu..berpusu-pusu orang China datang & akhirnya kaum pribumi terpinggir oleh sebab ketololan pembesar Melayu Johor. Paling menyayat hati, dibukukan pula dalam sejarah konon Sir Stamford Raffles sebagai founder of Singapore. Apakah Sultan Johor, Najib & UMNO tidak serik & insaf tanah sepanjang persisiran Selat Tebrau telah diserah jual kekal bukan pajakan.

      Saya harap Kejora & gang to long jelaskan siapa sebenarnya yg khianat PD bangsa & negara....?????

      Delete
    2. Orang Melayu di Jb tiap hari bertanya apa manfaatnya Peleburan (bukan pelaburan) China ini yg dapat dinikmati oleh Melayu bawahan kecuali mampu tengok & melopong nganga di Kuala Danga. Gelang Patah dulu perkampungan Melayu kini berubah wajah menjadi bandar kosmopolitan dimonopoli Cina tempatan & Cina luar. Hanya pihak Istana, Najib, Musa Hitam, Sharif Samad, Khalid Nordin & elit2 UMNO saja yg dapat meraih nikmat besar dari projek Pembangunan Wilayah Selatan Bandar Iskandar. Dah ler Melayu bawahan terpinggir, DEB terus diluputkan hingga nak cari peluang pekerjaan di bidang pengurusan & professional pun tertutup rapat dek konsep 1Malaysia yg Menjanamkan keistimewaan Melayu.

      Hanya Tun Mahathir yg boleh menyelamatkan keadaan.

      Delete
    3. Dia tentu boleh, dg anak-beranak menguasai 488 syarikat, tentu sekali boleh!!!

      Delete
    4. Cian Tun,ada 488 syarikat tapi takda billion2 dalam akaun.Tengok najib 1 syarikat je ada nama dia tapi dah jadi billionaire.
      Najib boleh,najib boleh,boleh terus songlap...

      Delete
    5. Satu laporan dp DAP, yang tak di sanggah oleh Mahathir, menyatakan Mahathir Dan keluarga mempunyai kekayaan melebihi seribu billion.

      Delete
    6. Seribu billion!!!ini sudah pecah rekod dunia manusia paling kaya dalam planet ini...hehehe aku bangga aku bangga kalau ada bangang yang percaya...

      Delete
    7. Bro Mohamed
      Bangang 23.15 percaya woooo.

      Delete
    8. Kahkahkah boleh kojol siot aku asyik ketawa....anak sape la tu eh bro?

      Delete
    9. Agensi berita KERAtajaan BN/UMNO 'Bernama' memang penjilat melaporkan konon Tun Mahathir putar belit fakta projek Hutan Bandar. Ternyata papan iklan di tapak pembinaan tersebut bukti cakap Tun adalah betul..ianya adalah jualan 'freehold'. Nampak sangat Najib membohong untuk menutupi kerja khianat gadai tanah negara & songlap berbilyon dgn pihak sykt China.

      Yg si baghal Kejora tak bernama tunjukkan ketololan dia dgn perakuan konon itu perkara biasa aje.

      Betul2 lah tahap samdol-dogol macam Tun Dol yg tak ada jati diri & berkaliber sebagai pemimpin.

      Delete
  7. MO1 dalam kesipuan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang tidak kesipuan ialah keluarga yg menguasai 488 syarikat

      Delete
    2. Yang kesipuan ialah peminta sedekah mega. Mula-mula kata mana ada duit banyak tu tapi lepas tu u-turn kata ada tapi derma bukan curi tapi derma.

      Delete
    3. Yang peliknya ada jugak sibangang nak percaya dgn cerita si pembohong mega ni.

      Delete
  8. Hishamuddin Tun Hussein...senyap jer

    ReplyDelete

  9. APA yg korang sebuk sangat nih!.
    GREAT BRITAIN, sesuatu negara yg paling berkuasa pada abad ke19 sehingga ke awal abad ke 20, yang menguasai 3/4 donia ini pun dg mudah sahaja UMNO melalui dasar diplomasi yg licik dapat mengeluarkan semua mereka dp tanah bertuah ini. Semistinya dengan doa' dan izin ALLAH SAW.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu bukan UMNO zaman Najib. Itu UMNO zaman Tun Mahathir.

      UMNO zaman Tun Mahathir..pemimpin bijak. UMNO sekarang tolol...kerbau cucuk hidung. Kena tipu bulat2 pon masih percaya !!!

      Delete
    2. Tak kira lah UMNO mana pun, semua tu org Melayu belaka, walau pun jumlah tak seberapa, tetapi mampu menjadi pembela kpd org Rohinya, palastin, Bosnia, dan org Congo. Semistinya dg izin ALLAH SAW.

      Delete
    3. Umno zaman Tun
      Sentiasa cemerlang

      Umno zaman Dol
      Sentiasa tido memanjang

      Umno zaman lanun
      Sentiasa temberanggggg....

      Delete
    4. Umno di tubuhkan pada 1946, zaman tu Mahathir bogel lagi.

      Delete
    5. Bro cakap bia ada logik sikit boleh tak.....Tun M lahir 10 Julai 1925. Masa umno ditubuhkan 1946 Tun M dah 21 tahun.....dah baligh. 21 tahun takkan nak bogel....tak reti pakai baju lagi???

      Delete
    6. Zaman tu baru saja lepas Jepun, mana ads kain, org tua2 pun cawat saja, atau pakai gundi.

      Delete
    7. Itu nenek kau.

      Dan kau pulak si Tanggang yang lupa diri pasal dapat kahwin dengan anak nakhoda kapal.

      Yang malu mengaku suka makan kera dan babi salai.

      Orang melayu dah masuk Islam yang berdagang dengan orang arab yang bawak kain dan barang-barang buatan tangan.

      Delete
    8. Mak dgn ayah Anon 2257 pakai cawat saja kot masa bersanding.
      Mungkin Nenek dgn atok dia berbogel saja masa majlis akad nikah tu
      Kesian juga aku kat dia ni sebab dilahirkan bodoh

      Delete
    9. Kah kah kah kalau aku jadi mamat tu aku terjun lombong sambil berbogel...

      Delete
    10. Opah aku cerita masa perang Jepun dia dah ada sorang anak tapi opah dan tok aku elok aja tak bogel pun. Cuma masa tu beras aja yang susah dapat jadi selalu makan ubi kayu. Apa punya cerita le yang kamu merapu ni yop?

      Delete
    11. Mana tak merapu,orang makan nasi dia makan dedak...orang tua-tua dah pesan kalau makan benda yang tak halal otak pun jadi beku.fikiran pun bercelaru bila tulis pun keluar crita merapu..

      Delete
    12. Terlampau nak auta tula jadi sewel.

      Delete
    13. Anon 2218 kata umno pembela rohinya.. Haritu pelarian rohinya mai naik kapai ramai2 tak bagi masuk malaysia pun.. Kena halau kot

      Delete
    14. masa zaman tun, mamat nie mungkin serong sekolah... jenis srp pun melongkop... jenis2 nie mmg suka jadi talam dua muka... jenis nie mmg suka pemimpin2 mcm mo1.. sbb tak yah kerja terok2.. tipu kiri kanan, lepas duit rumah.. tipu kiri kanan lepas naik haji, tipu kiri kanan lepas teksi sebijik, tipu kiri kanan lepas makan minum 20 tahun... tu yg dia suka sangat tu... kerja kateny... hukum selambe je...

      Delete
  10. hishamudin diam sebab dia sekarang sibuk mengasah pisau kepimpinan bakal jadi tpm...pru14 ni...keutamaan hishamudin atas rekomen dan sokongan sepupu terbijak dia ...singkirkan zahid...sbb itu dia diam..atas arahan......lepas pru14 ni...najib pm...hishamudin tpm..nazri aziz menteri keewangan..jamal yunus..menteri kemajuan luar bandar...tajudin pasir salak...akan ganti jamil khir baharum..ahmad maslan menteri pertahanan...bung mokhtar menteri perdagangan antara bangsa... azalina menteri pelancungan dan kebudayaan...adnan mansur menteri dalam negeri...jamil khir menteri keewangan 2....ini lah sebahagian dari barisan kemungkinan jika bn menang pru14...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mimpi saja la Hishamuddin. InsyaAllah UMNO berkubur di PRU14...Aamiin.

      Delete
    2. Aku mau ahmad bashah sebagai menteri pendidikan tinggi

      Delete
    3. 22.10....aku sokong !!!

      Delete
    4. Auwwwwwwwww....

      Delete
    5. Mentara ada masa nie, buat la benda pelik2 lg... Harap2 nnti semua dah jd sejarah hitam yg akan di cloroq kan oleh kepimpinan lain...

      Delete
  11. No problem...
    Lobai hadi boleh selamatkan umno...

    ReplyDelete
  12. Dah la bodoh, penipu lagi si najip nih!



    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau nak menipu biar pandai macam tun mamak! LOL

      Delete
  13. siapa lagi bodoh penipu bodoh atau melayu bodoh yang kena tipu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang sokong dia la yang paling 'pandai'sampaikan maruah pun boleh tergadai.

      Delete
    2. orang melayu dah lama tergadai maruah, dari dulu lagi menyokong UMNO, pemimpin UMNO memang kuat tipu dari dulu lagi

      Delete
  14. penipu datang dalam berbagai bentuk dan rupa, ada raja lanun bugis dan ada juga mamak tua kutuk mantan ketua lanun

    ReplyDelete
  15. Ada yang balun 90 juta...
    Canntiiik...

    ReplyDelete
  16. Hanya Cina dalam Cina luar yang mampu memiliki hartanah Forestcity...melayu Johor yang paling kuat menyokong UMNO hanya mampu lihat cukuplah...sampai melopong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku kalo tengok pun kira 'cuci mata' , kalo ko tak nak tengok boleh masuk gua tempurung.

      Delete
    2. DSAI bukan setakat boleh cuci mata nanti tengok CHINA DOLLS yang beratus ribu kat Forrest City, harap2 dia boleh cari balik tukang2 sponsor tolong bayaq duit main nanti.

      Delete
  17. 'Perlu ingat, itu Tun M apa pun boleh berlaku'
    GUA MUSANG - Kerjasama antara bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad dan Penasihat DAP, Lim Kit Siang, tidak boleh dipandang enteng kerana apa jua boleh berlaku dalam politik.

    Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah berkata, sama ada kerjasama itu berkesan atau tidak, ia satu perkara yang sukar untuk digambarkan.

    "Semua kerjasama adalah bagus, namun berkesan atau tidak, kita tengoklah macam mana nanti. Saya bukan ahli nujum untuk meramalkannya.

    "Namun, perlu ingat, itu Dr Mahathir, apa sahaja boleh berlaku," katanya selepas mengadakan Majlis Perjumpaan Bersama Warga Hospital Gua Musang, di sini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua tu pakat nak nyanyok belaka, kubur kata selamat datang, rumah kata selamat berambus

      Delete
    2. Anon 23.06 Ko elok masuk kubur sajalah

      Delete
  18. Jawatan TPM: Andai khabar angin benar...
    SHAH ALAM – Pusat Penyelidikan Pas (PPP) melahirkan kebimbangan terhadap khabar angin kononnya Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) telah mengadakan persetujuan dengan DAP untuk menyerahkan jawatan Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan kepada parti tersebut.

    Pengarah Pusat Penyelidikan Pas (PPP), Dr Mohd Zuhdi Marzuki berkata, sekiranya khabar angin itu benar, hasrat Pas untuk menjalinkan kerjasama dengan Bersatu tidak akan diteruskan.

    Malah, katanya lagi, ia akan merencatkan siri pertemuan antara Pas dan Bersatu untuk menjalin hubungan kerjasama.

    “Perkembangan terbaru ini sememangnya mengejutkan. Buat masa ini, Pas sama ada melalui Majlis Syura Ulama (MSU) dan Jawatankuasa Kerja Pas Pusat, belum membuat apa-apa keputusan untuk bekerjasama dengan Bersatu.

    “Yang ada ketika ini hanyalah siri-siri pertemuan dan program bersama untuk menerokai dan menjalin hubungan tersebut,” katanya dalam kenyataan, hari ini.

    Khabar angin pakatan sulit Bersatu dan DAP untuk menyerahkan jawatan Perdana Menteri kepada Timbalan Presiden Bersatu, Datuk Seri Mukhriz Mahathir dan jawatan Timbalan Perdana Menteri kepada Penasihat DAP, Lim Kit Siang mula bertiup sejak 31 Disember lalu.

    Mengikut pakatan tersebut, Kit Siang juga dikatakan akan menjadi Menteri Kewangan.

    Dakwaan itu mulai memperlihatkan kebenarannya apabila Presiden Bersatu,Tun Dr Mahathir Mohamad sendiri mengakui DAP memang meminta jawatan Timbalan Perdana Menteri dalam satu kenyataannya yang disiarkan oleh portal berita tempatan, semalam.

    “Dengan perkembangan terbaru ini, iaitu adanya pakatan sulit memberi DAP jawatan Timbalan Perdana Menteri atau Menteri Kewangan, kami yakin akan menutup terus ruang kerjasama antara Pas dan Bersatu.

    “Kami juga yakin seluruh pimpinan dan ahli Pas akan menentang keras sebarang tawaran yang ingin diberikan kepada DAP untuk menjawat jawatan-jawatan utama dalam kerajaan seperti Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan,” katanya lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas pi pak cu cing dgn umno sudahlah.

      Delete
    2. Pas kekal jd punahsehat aje... Org pis balik pi hadam cerita musang bejangut la...

      Ko ingat strategi tangguk diair keruh tu senang ke... Ko tak kenal lg musuh no1 bangsa.. tangguk dia lg besar dr korang... tak terUTurn nnti korang..

      Delete
    3. Adalah lebih baik untuk negara ini jika DAP yang jadi TPM dari Geng Serban Tinggi aka GST yang jadikan ugama untuk kesenangan dunia....selamat tinggal PAS,PIS,PUS

      Delete
    4. nejib dan tun mamak tua memang JAHAT, tapi seperti biasa BN akan menang, silap2 majoriti dua pertiga lah kali ni.

      Delete
  19. Jawatan TPM: Pendedahan Tun M beri pengundi pilih
    KEMABONG - Pendedahan Tun Dr Mahathir Mohamad bahawa DAP mahukan jawatan Timbalan Perdana menteri jika pembangkang menang PRU14, penting terhadap landskap politik kerana ia akan menentukan masa depan negara, kata Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Seri Dr Salleh Said Keruak.

    Beliau berkata ini kerana pengundi kini mempunyai "pilihan politik".

    "Jika mereka mahu Lim Kit Siang menjadi Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan, dengan itu mereka boleh memilih "Pakatan yang diterajui DAP" dalam pilihan raya umum akan datang.

    "Malah, Tun Dr Mahathir (bekas Perdana Menteri dan Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia) membuat pendedahan penting membabitkan politik negara itu pada 17 Januari tahun ini.

    "Tun Dr Mahathir secara tidak langsung bersetuju dengan dakwaan (bekas Naib Presiden DAP) Tunku Aziz bahawa Lim Kit Siang akan menjadi Timbalan Perdana Menteri dan menteri kewangan jika Pakatan memenangi PRU14," katanya.

    Salleh berkata demikian kepada pemberita selepas melancarkan program 'Connecting The Unconnected' (CTU) dan Komuniti Dashboard di Dewan Komuniti Sri Ontoros, Kemabong, dekat sini, hari ini.

    Pada Rabu, Dr Mahathir dilaporkan berkata DAP telah meminta supaya pemimpin parti itu diberi jawatan timbalan perdana menteri sekiranya pembangkang menang pada PRU akan datang.

    Terdahulu dalam ucapannya, Salleh juga menyifatkan Dr Mahathir sebagai pemimpin yang tidak berpendirian kerana sering mengubah pendirian dan pandangannya mengenai isu-isu penting.

    "Sebelum ini, beliau (Dr Mahathir) bersama-sama kami (Umno/Barisan Nasional) dan kami menghormatinya kerana beliau telah menyumbang kepada negara.

    "Tetapi kini, Tun Dr Mahathir bersama-sama pembangkang dan mahu meruntuhkan Umno... kita tidak boleh benarkan ini berlaku," katanya.

    Semalam, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berkata beliau berpendapat Dr Mahathir bersikap amat tidak wajar apabila mahu menjadikan Lim Kit Siang sebagai calon Timbalan Perdana Menteri, sedangkan sebelum ini beliau melabelkan ahli politik DAP itu sebagai rasis. - Bernama

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lebih baik lim kit siang drp najib

      Delete
    2. 23:20

      Semua yang kamu buat analisa itu betul, cuma saya rasa ada satu faktor lagi... iaitu Jumlah pengundi bagi setiap kawasan tidak sama...contoh pada pru lepas , walau pun PR secara keseluruhan mendapat undi lebih dp BN , tetapi mereka mendapat kerusi kurang dp BN. Dan kalah pada pru13.

      Cara yg lebih baik, saya rasa ialah dengan mengambil sample dari setiap kawasan, dan membuat analisa bagi kawasan itu saja. Dan seterusnya setiap kawasan dibuat analisa berasingan, memang rumitlah, Kemudian barulah di kira berapa kawasan menang/kalah.

      Sekian.

      Delete
    3. Hidup Tun Majathir.........!!

      Delete
    4. indon rupanya!

      tun majathir

      Delete
    5. Lagi baik jadi indon dari jadi penyamun.

      Delete
    6. baik jadi INDON? WAKAKAKAKAKAKAKA

      si lanun bugis itu pun dtg nya dari INDONESIA!

      Delete
    7. 00.47, awak masih ditadika

      Delete
    8. Tak sabar tengok org cina selak satu2 dokumen dlm kementerian kewangan, bior tejongket ponggong2 penjarah harte negara...

      Delete
    9. ini lah melayu, mengharap kat kaum lain, malas betul. memang patutu kena tindas nga si nejib, tak cukup seksa kena tindas ngan mamak tu kutuk gamaknya.

      Delete
  20. Apa ke malang nasib bangsaku tanah moyang semakin pupus. Hidup melukut di tepi gantang di tanah tumpah darahku. Kais pagi makan pagi kais petang makan petang kais malam anak cucu dah terlelap. Besok kais lagi. Hidup semakin gundah. Elit politik segar bugar dengan kemewahan. Hatta 7 keturunan tak habis makan. Cukup tempoh bertempik sakan dengan retorik menggoda rasa. Akhirnya dia lagi yang ku pangkah mengharap seribu harapan. Tetapi amat malang bila terkena lagi bagai Tipah rasanya diri....

    ReplyDelete
  21. Isu TPM: Setelah lihat muka Lim Kit Siang Mahathir Tidak Lupa Lagi!
    Saya hairan bagaimana Tun Mahathir yang hebat dan licik dalam politik akhirnya akur dan mengikut apa yang disyorkan oleh Lim Kit Siang.

    Saya tak rasa janggal sekiranya puak-puak PAN boleh 'cium buntut dan kaki' DAP termasuk dalam isu-isu agama kerana ada dikalangan mereka dibayar RM15 - 30K sebulan untuk mengerakkan PAN. Tapi saya sangat hairan bagaimana Tun Mahathir yang dikatakan mempunyai wang RM500 juta bagi mengerakkan pembangkang untuk menjatuhkan Najib pada PRU-14 nanti juga 'tersungkur' dengan DAP.

    Paling menyedihkan bila kenyataan yang berpusing arah ini tidak dilihat apa-apa oleh penyokong reformasi, malah komen-komen diakhbar Malaysiakini menyokong dan mengiyakan.

    Situasi inilah menyebabkan blog-blog pro-kerajaan bangkit mengalahkan blog-blog pro-pembangkang kerana sifat mengampu, memuji dan mengiyakan tanpa sebarang kritikan membina. Tidak hairan blog MSO, Greenboc dll makin hari makin hilang dalam arus media politik.

    Masyarakat mahu mencari kebenaran. Masyarakat mahu berita yang benar dan jelas bukan berita berbentuk persepsi dan memburukkan dengan mencipta unsur-unsur yang meragukan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau kau tak mau undi bersatu sudahlah. Apa ada hal?

      Delete
    2. Nak kondem blog lain seperti MSO, Greenboc.. jangan lah guna blog orang !

      Mahathir ada RM500 juta tapi berjuang dan bersusah payah demi rakyat. Hadi baru dapat RM90 juta untuk ikut Najib.

      PAS pula sanggup tebang balak haram untuk mengerakkan Islam melalui parti Hadi.

      Delete
    3. Najib sah mencuri, tun mamak lagi kuat mencuri

      Apa-apa pun BN akan tetap menang PRU14

      Dulu tun mamak guna taktik project IC tahu lah najib nak nuat apa, sia belajaq dari yang terbaik.

      Delete
    4. Akhirnya dapat juga pengesahan "najib sah mencuri". Tu yang mahal tu. Wow!!

      Delete
    5. betuk tu... memang sah!

      TUN MAMAK MANTAN KETUA PENCURI. DS NEJIB seorang pelajar yang cemerlang, menuntut dari dia lah. Anak didk selama 22 tahun.

      Delete
    6. Nenek ko pun kuat mencuri

      Delete
    7. Betul le dunia dah akhir zaman, perbuatan mencuri dianggap biasa aje oleh semua org..

      Delete
    8. betul tu 22 tahun era mamak tua kutuk mencuri campur ngan era mencuri nejib. dah lebih 30 tahun tu.

      Delete
    9. tak lama lagi kiamat lah. :)

      Delete
  22. Kajian “BOHONG” Rafizi menunjukkan PAS masih kuat
    Bulan lepas saya mengulas mengenai kajian Survey Persepsi Rakyat Selangor 2016 dijalankan Institut Darul Ehsan (IDE). Saya mengatakan daripada sumber-sumber dekat dengan IDE hasil kajian ini bertujuan untuk mengembalikan sokongan Anwar dengan membina persepsi baik dan memberikan persepsi buruk kepada PAS supaya PAS lebih akur kepada kehendak Pakatan Harapan.
    Saya mendedahkan siapa sebenarnya di belakang IDE yang mengeluarkan kajian itu sehingga semua cybertropper PAN dan PKR menjadi 'giler' menyerang PAS. Anda boleh baca artikel saya di sini.

    Semalam Malaysiakini menyiarkan kaji selidik dijalankan Pusat Inisiatif Dasar Invoke (I-CPI) menunjukkan Pakatan Harapan (HARAPAN) dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) boleh membentuk kerajaan jika keadaan memihak kepada pembangkang.

    Rafizi 'mastermind' kepada I-CPI telah mengeluarkan satu simulasi yang menunjukkan HARAPAN dan BERSATU boleh memenangi 126 kerusi parlimen berbanding 96 oleh BN dan PAS pula diramalkan boleh kehilangan semua kerusinya di Dewan Rakyat.

    Kata Rafizi, daripada 104,340 responden, 41 peratus menyatakan mereka akan mengundi BN berbanding 24 peratus memilih HARAPAN dan BERSATU. PAS pula memperoleh 21 peratus. 14 peratus lagi memberitahu mereka tidak akan mengundi sama sekali.
    Jika mengikut apa yang diperolehi oleh kajian I-CPI menunjukkan undi untuk PAS (satu parti) 21% berbanding dengan HARAPAN + BERSATU (4 parti) mendapat 24%. Perbezaan hanya 3% sahaja.
    Agaknya berapa peratuskah untuk PKR ? untuk DAP ? Untuk Parti Balaci PAN? dan Bersatu pula berapa?

    Jika 24 dibahagikan sama rata (Prinsip HARAPANkan) ini bermakna
    DAP = 6%
    PKR = 6%
    PAN = 6%
    BERSATU = 6 %
    PAS = 21%
    BN (14 Parti) = 41%
    ATAS PAGAR = 14%

    Orang tak mahir kajian pun boleh tahu bahawa PAS MASIH KUAT berbanding dengan HARAPAN + BERSATU.

    Daripada keputusan kajian tersebut menunjukkan 14% respoden tidak akan mengundi. Ini menunjukkan bilangan 14% itu datang daripada HARAPAN. Rakyat dah boring dengan mainan politik yang jijik sama seperti UMNO/BN selepas mendapat kuasa.

    PAS daripada kajian ini menunjukkan sedikit penurunan daripada 23% kajian-kajian sebelum ini turun kepada 21%. Kita boleh buat anggapan orang PAS masih kekal undi PAS. Hanya undi atas pagar sahaja PAS belum tentu memperolehinya.

    Kesimpulan yang boleh saya buat ialah RAFIZI bodoh mendedahkan data kajian NGOnya I-CPI yang kononnya membuat simulasi PAS akan hilang kuasa tetapi mendedahkan bahawa HARAPAN + BERSATU tiada HARAPAN jika PAS tak BERSAMA mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan pas 69% ker

      Delete
    2. PAS sudah tidak relevant untuk tahun 2017

      Delete
    3. Kajian kedai kopi.. responden dalam kalangan pemegang karung dedak bocor..

      Delete
  23. Kajian keluaran Rafizi/I-CPI membenarkan PAS adalah “KING MAKER”
    Sebanyak 38% daripada hampir 22,000 penyokong PAS yang menjawab suatu kaji selidik pilihan raya tajaan Rafizi/Pusat Inisiatif Dasar Invoke (I-CPI) berkata, mereka lebih rela tidak mengundi jika pilihan mereka hanya BN atau Pakatan Harapan (HARAPAN) + Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) dalam pertandingan satu lawan satu pada pilihan raya umum (PRU) akan datang.

    Kaji selidik oleh Pusat Inisiatif Dasar Invoke (I-CPI) mendapati, daripada 104,340 responden yang ditanya mengenai senario pertandingan tiga penjuru, 21% akan mengundi PAS dan 24% memilih HARAPAN- BERSATU, manakala 40% lagi memihak kepada BN. Manakala 14% berkata mereka tidak akan mengundi
    Saya dah menulis mengenai kekuatan PAS dan kelemahan PAKATAN HARAPAN + BERSATU daripada kajian I-CPI ini.Anda boleh baca di sini.

    Tujuan artikel baru ini adalah untuk menunjukkan kepada pembaca bahawa PAS adalah KING MAKER untuk PRU-14 nanti.

    Bila Harakah keluaran terkini mengeluarkan tajuk muka hadapannya PAS KING MAKER ramai yang pandang sinis terutama dikalangan geng PH + PAN + IKRAM. Mereka macam biasa menjadikan facebook tempat memaki hamum PAS dan menyebar fitnah seolah-olah mereka ini ahli syurga.

    Mereka sebenarnya tidak memahami data kajian dan realiti politik semasa.

    Kenapa saya kata kajian ini membenarkan kenyataan PAS King Maker?

    Kajian dan simulasi yang dibuat oleh Rafizi telah meminggirkan faktor besar dalam realiti politik Malaysia iaitu undi Melayu. Jika undi Melayu diambaikan dengan membuat andaian-andaian yang diluar jangkaan dengan perkataan JIKA.. JIKA ini... JIKA itu... maka memang PAKATAN HARAPAN boleh tewaskan BN pada SIMULASI.

    Hakikat sebenarnya jauh sekali. Cuba lihat Pilihanraya kecil Sungai Besar dan Kuala Kangsar. Jadi tidak hairan BN masih dapat 41% undi dengan menolak 14% undi atas pagar.
    Rafizi membuat andaian JIKA...

    1. JIKA separuh daripada mereka yang tidak mengundi dalam pilihan raya umum sebelum ini akan mengundi HARAPAN.

    2. JIKA pengundi Cina tetap mengundi PAKATAN HARAPAN seperti dalam PRU13.

    3. JIKA lebih 38% penyokong PAS yang tak mengundi BN atau HARAPAN + BERSATU undi mereka.
    Saya sangat setuju dengan Ibrahim Suffian Programme Director, Merdeka Centre yang mengulas isu ini berkata, andaian I-CPI telah meletakkan HARAPAN dalam tugasan yang berat untuk menang tanpa keterlibatan PAS.

    Ibrahim berkata "Terlalu banyak 'jika' perlu dipenuhi untuk mencapai matlamat. Dengan kekangan masa, sumber, kepimpinan yang ada, apakah termampu untuk menggerakkan sebilangan besar rakyat untuk beralih ke pihak mereka."

    Ibrahim memberikan cadangan alternatif iaitu bergabung dengan PAS untuk menjatuhkan BN.

    Katanya "Jika mereka tidak dapat berbuat demikian dengan kemungkinan untuk berlaku seperti itu agak tinggi, mengapa mereka tidak boleh kompromi dalam isu yang boleh menjurus kepada kerjasama bersama PAS?"

    Bagi saya belum ada apa-apa arahan daripada PAS, ahlinya 38% membuat pilihan untuk tidak mengundi HARAPAN + BERSATU jika PAS tak bertanding di situ.

    Saya boleh memberikan jaminan jika PAS mengeluarkan arahan untuk tidak undi PAKATAN HARAPAN + BERSATU jika PAS tidak diberikan bertanding nescaya RAFIZI akan pening kepala sebab angka 38% itu boleh meningkat kepada 90 - 95% (dengan membuat andaian ada lagi spsisis bengong seperti Mahfuz dalam PAS)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Laaa hadi tak mau jadi pm ker?

      Delete
  24. Dr. Mahathir buat u-turn lagi tuduh MCA pula
    21 JAN : Apa yang cuba dibuktikan Tun Dr. Mahathir Mohamad apabila kenyataan yang dikeluarkannya sering berputar belit.

    Kejap cakap a sekejap lagi cakap b pula, malah tidak mustahil tetiba Dr. Mahathir boleh pusing cakap z pula.

    Namun itulah realiti yang berlaku ketika ini apabila Dr. Mahathir memutar-mutar kenyataannya berhubung jawatan ‘Timbalan Perdana Menteri’.
    Berdasarkan kepada kata-katanya “DAP has never asked to be Prime Minister, never. Adalah dia minta jadi timbalan, tu adalah. But for Prime Minister, they never asked.”… membuktikan sememangnya DAP ada meminta untuk jawatan tersebut.

    Namun selepas dihentam pelbagai pihak, tiba-tiba dalam blognya semalam Dr. Mahathir menafikan malah menuduh MCA yang pernah meminta jawatan timbalan perdana menteri.

    Maka tak salahlah jika orang memberi gelaran kepada Dr. Mahathir sekarang ‘juara u-turn’.

    Semalam,Dr. Mahathir berkata, MCA yang memohon jawatan timbalan perdana menteri selepas pada mulanya mendakwa DAP yang membuat permintaan itu.

    “Saya dilaporkan berkata DAP telah meminta untuk dilantik jawatan timbalan perdana menteri kedua.

    “Saya ingin perbetulkan kesilapan. Bukan DAP tetapi adalah MCA,” jelas beliau dalam blog.

    Kata Dr. Mahathir, permintaan itu dibuat oleh Timbalan Setiausaha Agung MCA Datuk Loke Yuen Yow yang juga timbalan menteri di jabatan perdana menteri pada tahun 2009.

    Mahathir turut melampirkan laporan di laman web Jabatan Penerangan Malaysia yang telah mengenengahkan permintaan Loke kepada Perdana Menteri Najib Abdul Razak.

    Laporan itu berbunyi: “Datuk Loke Yuen Yow, Timbalan Setiausaha Agung MCA dalam laman webnya menggesa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mewujudkan jawatan Timbalan Perdana Menteri (TPM) dan Timbalan Pengerusi BN untuk diisi presidennya bagi mencerminkan “perkongsian kuasa sebenar”.

    “Menurut Loke lagi, jawatan kedua Timbalan Perdana Menteri untuk presiden MCA bukan sahaja merealisasikan konsep perkongsian kuasa, tetapi juga menunjukkan kerajaan memberi kepentingan kepada peranan dan sumbangan kaum Cina dalam proses pembinaan negara.”

    Atau mungkinkah Dr. Mahathir cuba untuk mengambil hati DAP dengan melemparkan tuduhan terhadap MCA ?

    Namun sedar atau tidak tindakan Dr. Mahathir ini hanya akan memakan dirinya semula.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila Tun Mahathir cakap kat ko???

      Delete
    2. Tun M suka buat u-turn manakala Najib sangat gemar mencuri wang negara dan rakyat...........!!

      Delete
    3. Najib gemar mencuri belajar dari bapak segala penyamun aka Mamak Tua kuat u-turn

      Delete
    4. Oowwh betul la mamat tu gemar mencuri ya.

      Delete
  25. Assalammuallaikum.
    Saya Anak melayu singapura ingin mengimbas kembali inpirasi Tun Mahathir,

    Di satu ketika kerajaan masih di pimpin oleh TM. Beliau pernah berkata.

    Mereka merampas tanah kita tanpa menumpaskan setitik darah pun, saya akan cuba merampas nya kembali dengan tanpa menitiskan setitik darah.

    Kerana itu bila jembatan bengkok di batalkan, TM marah.

    Bila tanah KTM di kompromi, TM marah.

    Kemarahan itu bukan untuk diri, tetapi KEMARAHAN sebagai SEORANG yang;

    1 Mempunyai hakikat ruh perjuangan
    2 Mempunyai ehsan terhadap anak cucu bangsa
    3 Mempunyai rasa kedaulatan
    4 Mempunyai rasa kemerdekaan

    TERAHKIR TM KATA, ORANG DAPAT PULAU KITA DAPAT BATU.

    MOHON MAAF.

    ReplyDelete
    Replies
    1. CUCU KELING KERALA DAPAT JADI PM MALAYSIA 22 TAHUN MELAYU DAPAT HABUK.

      Delete
    2. keling mabuk todi pun tak sanggup buat jambatan bengkok doh!

      Delete
    3. Dah lupa nak mencarut ka?

      Delete
    4. Salam pak Ismail.

      Terima kasih kerana memberi sokongan dari seberang tambak.

      Pak Ismail memang mengingatkan saya kpd sdr mara saya di Kota Singa yang hampir 100% meminati dan menyanjung Tun M dan semuanya mencemuh Najib sebagai pencurik..

      Salam kebenaran untuk pak Ismail

      Delete
    5. terbaik anon 3.58!

      Delete
  26. Politik Tun M: Fakta yang tidak difaktakan
    ADA orang kata kita hanya boleh bincang berkenaan jalinan kerjasama politik PAS-PPBM dengan fakta sahaja. Sudah semestinya segala-galanya wajib berfakta. Tetapi yang tidak sepatutnya bila fakta dianggap bukan fakta padanya dan bila yang bukan fakta dikata fakta padanya.

    Saya tertanya-tanya juga, adakah kisah Tun M yang sekian lama dikongsikan di bawah itu satu fakta padanya ataupun tidak?

    1. Mungkin rakaman video kenyataan Tun M yang secara terang-terang mengakui permintaan DAP untuk jawatan TPM bukan fakta agaknya pada si dia.
    2. Mungkin rakaman video kenyataan Tun M yang secara terang-terang menolak RUU355, dikaitkan pula RUU355 oleh PAS dengan hukuman potong tangan dan penjara 2 bulan pada 2 individu yang berbeza walaupun untuk kesalahan yang sama adalah sesuatu yang tidak adil bukan fakta padanya.
    3. Mungkin juga isu/skandal Tun M ketika memerintah selama lebih 20 tahun pun bukan fakta juga padanya.
    4. Mungkin juga hubungan Tun M dengan Dr.Kassim Ahmad termasuk dengan anaknya yang umum tahu salah seorang penggerak Sister in Islam(SIS) pun bukan fakta juga padanya.
    5. Mungkin juga pendirian Sister in Islam(SIS) yang menolak RUU355 pun bukan fakta juga padanya.
    6. Mungkin juga kiasan Tun M ketika merasmikan PPBM bahawa mana-mana pihak yang cuba meletakkan calon mereka bersama calon yang disokong Tun M adalah cubaan untuk menangkan Najib pun bukanlah fakta juga padanya.
    7. Mungkin juga Tun M selaku Pengerusi PPBM bukan satu fakta juga padanya.
    8. dan Mungkin juga pertambahan keahlian PAS serta sokongan yang semakin tinggi terhadap PAS setiap kali PRU selama tempoh 60 tahun ini walaupun tanpa kuasa di tangan adalah fakta yang beliau yakini juga telah dipalsukan.

    Fakta pada 'si dia' mungkin yang sesuai untuk 'si dia' sahaja. Fakta yang boleh pastikan kerjasama politik tercapai demi kemenangan yang sangat-sangat beliau dambakan melalui kerjasama itu?

    Walaupun kesemua fakta di atas tidak selari dengan 3 prinsip asas PAS sekalipun? Iaitu keuntungan kepada Islam, kerjasama di atas dasar Islam semata-mata termasuk merestui agar PAS yang memimpin dan bukannya dipimpin setiap kali kerjasama politik terjalin.

    Apakan daya, dia nak menang dan menang sebab katanya jika tak menang, maka susahlah kerja-kerja Islam walapun PAS sudah puluhan tahun berjuang tanpa kuasa di negara ini.

    Tidak mahukah dia untuk susah diuji melalui kerja-kerja Islam? Kenapa jalan senang pula yang dicari?

    Yang saya pasti, berjuang di jalan Allah dan Rasul, serta tidak menyimpang dari hukum Syarak serta dasar PAS yang berpandukan Al-Qurรกn dan Sunnah Junjungan Baginda adalah fakta yang tidak boleh dipertikai mana-mana pihak yang berpegang teguh dengan syahadahnya. Yang meyakini bahawa kuasa Allah serta ketentuannya jauh lebih tinggi dari kajian seorang pengarah strategik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tidak mahukah dia untuk susah diuji melalui kerja-kerja Islam? Kenapa jalan senang pula yang dicari?

      Orang yang sengaja cari jalan susah sedangkan ada jalan yang senang, ialah orang yang bodoh dan sombong ! Kata Islam itu memudahkan ?

      Fakta ialah apabila tidak dibalas atau bila ada persamaan.

      1. DAP minta jawatan TPM dan MVA juga minta jawatan TPM adalah fakta

      2. Masa RUU tidak jadi hal. Yang jadi hal ialah hudud. Fakta hudud adalah perjuangan PAS dulu lagi.

      3. 22 tahun Mahathir berjaya membawa Malaysia setanding dengan Singapura. Fakta sekarang Najib menjadikan Malaysia lagi teruk dari Vietnam dan Filipina.

      4. Fakta Hadi pro Syiah dan sanggup menidakkan teguran Qardhawi, Ketua Ulamak. Baik Kasim atau Sister in Islam. mereka tidak condong kepada pembunuhan rakyat Syria.


      5. Fakta PAS pun tak yakin dengan RUU di sebabkan Hj Hadi menangguhkan pembentangan sebanyak 2 kali dan usaha terakhir ialah membentang nya di 'Green Carpet' pada 18Feb
      yang satu masa dulu tempat Bapok tunggu pelanggan.

      6. Fakta Tuduhan ke atas Mahathir ialah dengan DAP, bagaimana pula di kaitkan untuk memenangkan Najib ? Gila apa kejap Mahathir dengan DAP, kemudian Mahathir dengan Najib.


      7. Fakta yang cuba dinafikan faktanya. Mungkin Hadi tidak akan letak jawatan Naib Presiden Ulamak adalah fakta.

      8. Fakta keahLian PAS bertambah adalah kenyataan pemimpin yang duduk dalam perigi buta. Yang berdemo di jalan Dewan Parlimen ialah budak-budak mengaji pondok dan memaksa kakitangan hadir taklimat ceramah RUU dengan memberi arahan bertulis.

      Yang pasti Islam tidak mengajar orang yang beriman memonteng, u turn, menyokong pemimpin yang melakukan pembunuhan dan mengkhianati amanat sendiri

      Wallahualam.

      Delete
    2. kau kata "Wallahualam", habis macamana boleh jadi fakta kalau tuhan kau je yang tahu ia fakta atau tidak. hahahahahaha

      Delete
    3. 3:53, confirm..ko memang jahil!!

      Delete
  27. Tapi Mahathir bukan peduli semua ini
    DARIPADA baca dapatan gempak Rafizi yang dah terbukti beberapa kali meleset, baik baca dapatan Pusat Penyelidikan PAS (PPP). Semalam Dr Zuhdi selaku CEO PPP merangkap AJK PAS Pusat membuat kesimpulan dari pendedahan tak sengaja Mahathir tentang persetujuan melantik Lim Kit Siang sebagai Timbalan Perdana Menteri sekiranya berjaya merampas kerajaan.

    PPP melihat laluan untuk PAS bekerjasama dengan parti Mahathir PPBM semakin sukar setelah pengakuan itu dibuat. Ini kerana keadaan tersebut sangat mengancam keharmonian negara sekarang. Tanpa menafikan ketempangan yang ada pada kerajaan sedia ada, dengan meletakkan sebuah parti Chauvinis dan Rasis Cina di posisi kerajaan sebuah negara majoriti Melayu akan membuatkan krisis perkauman sekali lagi akan meletus.

    PAP Borek, DAP rintik
    DAP sehingga kini masih lagi berideologikan PAP, parti pro-Israel yang kini mentadbir Singapura. Bukan sahaja hubungan antara mereka masih intim, bahkan Lim Kit Siang sendiri pernah cuba menghidupan semula kempen Malaysian Malaysia, sebuah gagasan PAP yang menyebabkan Singapura terkeluar dari Malaysia.

    Lihatlah apa yang berlaku pada Singapura selepas 50 tahun di bawah pemerintahan PAP sekarang. Dahulu, populasi kaum Cna di Singapura hanya sekitar 50%. Tapi kini sudah sampai 77%! Ironinya, daripada ketiga-tiga bangsa utama di sana iaitu Melayu, Cina dan India, Cina merupakan bangsa paling sedikit melahirkan anak. Bagaimana boleh jadi ramai mendadak itu?

    Politik di sana juga teruk. Walaupun mendakwa mengamalkan demokrasi, tetapi sebarang usaha untuk menyaingi pengaruh PAP akan disekat berbagai cara, sama sebagaimana Israel di peringkat antarabangsa. PAP didakwa menggunakan akta ala ISA bagi menyekat sebarang usaha yang menggugat kedudukan mereka Badan antarabangsa seperti Asian Legal Resource Centre dan Human Right Watch turut tidak terlepas dari belenggu akta ini.

    Dahulu Singapura diperintah di bawah kesultan Johor. Selepas wilayah itu diserahkan kepada penjajah, cahaya Islam di Singapura kian kelam. Kini, umat Islam tinggal minoriti, kira-kira 15% sahaja di sana. Pendidikan Islam sangat terhad mengakibatkan ramai muslim tidak mengenal Islam, lebih terpengaruh dengan kehidupan barat.

    Paling mengejutkan, Singapura kini menjadi pengkalan tentera dan risikan terbesar Israel di Asia Tenggara. Hubungan kedua negara tersebut sangat rapat, walaupun cuba disembunyikan sedaya upaya. Tahun lepas Presidennya telah ke Tel Aviv dan merakamkan penghargaan kepada Israel kerana menyelia pertahanan Singapura sejak kemerdekaan tahun 1965. Februari ini, Perdana Menteri Israel pula dijadualkan ke Singapura.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ramai orang Islam Singapura yang menjadi penyumbang tetap beberapa sekolah agama dan dibandingkan dengan Malaysia, kes murtad pun tak seteruk Malaysia.

      Malah ramai orang Singapura yang mengaji pondok di sini.

      Sebab itu mereka juga merasa malu dengan isu Najib.


      Jika di kaitkan Singapura dengan Israel, kedua-dua negara ini berani mengikuti hukum keadilan. Walaupun imej banking Singapura tercemar, Singapura tetap dakwa pesalah 1MDB dan Israel pula tetap siasat Perdana Menteri nya.

      Yang negara lain takutkan ialah salah-laku Najib akan diikuti oleh ahli politik mereka.

      Delete
    2. hahahaha, i think suka hati orang lah nak tukar agama, hak sendiri....

      tapi fakta tu biar betul bila berhujah, akal keling kena kurangkan sikit!

      http://www.councilofexmuslims.com/index.php?PHPSESSID=1b249d9fbde56cb84ed02875d78d9691&

      Delete
  28. Taktik Singapura berulang di Malaysia
    Bagaimana PAP boleh menukar Singapura sampai jadi begitu? Panjang ceritanya. Tetapi titik permulaannya seakan seperti apa yang sedang diusahakan DAP sekarang. Mereka tidak gelojoh. Mula-mula mereka berikan jawatan ketua pentadbir negara kepada orang Melayu Islam. Mereka cuma ambil posisi nombor dua.

    Dahulu selepas Singapura ditubuhkan, orang pertama menjadi Presiden ialah Yusof Ishak. Lee Kuan Yew sebagai Perdana Menteri sahaja.

    Namun selepas sahaja Yusof Ishak meninggal, sehingga kini tiada lagi orang Islam yang diberikan jawatan tersebut. Bukan sahaja parti Islam sehingga kini tidak berjaya ditubuhkan, malah daripada 20 orang menteri kabinet, hanya dua orang melayu, tiga India manakala 15 selebihnya Cina.

    Pasti anda dapat membaca apa permainan DAP daripada tuntutan jawatan Timbalan Perdana Menteri itu. Oleh sebab itu amat wajar PAS menimbang semula kerjasama dengan PPBM, sebagai tekanan untuk mereka menilai semula perjanjiannya dengan parti Chauvinis Cina yang sangat rakus itu.

    Di ambang ketengangan kaum
    Jika DAP meneruskan sikap politiking dan cauvinisnya, tentu sekali umat Melayu tidak akan redha dengan DAP nanti. Oleh sebab negara ini diperintah begitu lama dengan ideologi nasionalisme, NGO yang memperjuangkan ketuanan Melayu pula bersepah-sepah kini, maka perlantikan Kit Siang tentu sekali akan mencetuskan ketegangan kaum. Seorang Melayu ditipu di Low Yatt sahaja, beribu anak muda Melayu mengepung bangunan tersebut!

    Untuk sebuah kestabilan politik, sesebuah negara mesti diperintah oleh kaum yang paling berpengaruh. Menafikan hakikat ini ibarat menafikan fitrah manusiawi, juga bakal mengulang kesilapan sejarah.

    Kerana itu Nabi bersabda dalam sebuah hadis, pemimpin mesti daripada kalangan Quraisy. Bukan kerana hanya kaum itu yang layak, tetapi kerana kaum itu adalah kaum paling berpengaruh pada zaman tersebut. Lalu dalam konteks Malaysia, kaum manakah yang anda fikir sebagai teras politik?

    Tapi Mahathir bukan peduli semua ini. Asal saja keturunan dan kroni dia berkuasa, semua halal!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko tak bertanding ker dlm pru 14 nanti???

      Delete
    2. Apabila Singapura terkeluar dari Malaysia, ianya telah di serahkan pada Lee Kuan Yew. Oleh itu bukan kepada orang Melayu dan kemudian kepada Lee Kuan Yew.

      Jadi apa tektik Lee Kuan Yew. Dia yang menentukan masa depan Singapura dan siapa Presiden.

      Di Malaysia tidak ada mana-mana kaum yang berpengaruh. Yang ada ialah individu yang paling berpengaruh. Dan individu ini berpengaruh sebab salah guna kuasa dan melaga-lagakan antara satu kaum dengan kaum lain.

      Delete
    3. Ya yang bawak masuk pendatang ke forest city tu pun akan memberi mereka status halal.semuanya halal termasuk duit billion2 dalam akaun

      Delete
    4. Bro Mohamed,
      Duit billion2 tu dah lama dapat sijil halal.

      Delete
    5. What!?dah halal,patutlah muka dia selamber giler je cam tak brrsalah langsung.cuba tengok muka dia ada rasa kemaluan tak?nampak cam da takde kemaluan je.

      Delete
    6. singapura diberi pada LKY? tektik LKY?

      Anda Melayu atau Mamak?

      Delete
    7. Melayu tak mamak pun tak. Aku german.

      Delete
    8. jerman ori ke jerman campuq darah kerala? ada sikit kot noh!

      Delete
    9. macam tu kena panggil JERMAK, JERMAN MAMAK!

      Delete
    10. Suka ati kaulah nak panggil apa asal kau dan nenek kau bahagia. Jangan mencarut dah nanti sia-sia aja budin padam komen kau macam yang lepas-lepas. Kesian.

      Delete
    11. Anon 23;41...Pegi mampus la dengan andaian bodoh kau. Isu pokoknya; Forest City. Yang melalut ke cerita DAP dan kerusi PM tu apa hal? Ingat semua Melayu bodoh dan rasis macam kau? Hidup la dengan tempurung kau tu. Mentedarah la dedak banyak-banyak di bawah tempurung tu.

      P.S: Sibuk dengan cerita Melayu ditipu di Low Yatt...Melayu dikencing Jho Low apa cerita?

      Delete
    12. yang kena kencing jho low melayu macam kau, yang pegi low yat kena tipu ngan cina/mleayu/keling pun melayu macam kau. bukan gitu 8.02?

      Delete
    13. Nak cite kencing jho low apa kebendanya, kalo mulut dah penuh dedak+ kencing sendiri...tak keluar pun bunyinya..

      Delete
  29. Forest City adalah pulau jadi-jadian. Bukannya tanah yang asli atau sememangnya telah ujud zaman-berzaman.

    China bukan bodoh. Kalau pajakan 99 tahun, China kata tak usik pun tanah yang sedia ada. Tanah yang di jadi pulau dibayar sekali dengan harga rumah sebab tanah kena dibeli untuk di jadikan pulau.

    Yang Najib beri pada China ialah Kawasan untuk China letak tanah jadi pulau dan yang bina kediaman ialah China juga.

    Jadi macamana nak kata leasehold sebab yang boleh mengatakan leasehold atau feehold ialah China bukan Najib. !

    ReplyDelete
    Replies
    1. merapu lah kau ni!

      Delete
    2. 23.47, ni mesti ejen hartanah kampung tak bertauliah! hahahahahaha, melayu oh melayu

      Delete
    3. Jadi kena buat pulau jadijadian dikawasan jauh tgh laut antra sarawak dn semenanjung... Biar dok tgh laut sorg2. Hehw.. Isu utama adalah.. Jual tanah secara kekal pada rakyat asing secara besar besaran.. Dan projek yg tak dpt dinikmati rakyat.. Saya yg untung dari projek ni.. Kerajaan dan kesultanan johor saja.. Rakyat johor mampu tgk saja.. Dari projek ni akan ada rakyat asing yg sgt ramai dijohor.. Rakyat yg sedia terhimpit oleh pelbgai cukai terus tersepit dgn 'bakal rakyat'yg akan kongsi ekonomi setempat yg merugikan rakyat johor.. Inikah yg dikatakan bangsa johor..

      Delete
    4. *Siapa yg untung dari projek ni. .. Pembetulan

      Delete
    5. 8.18, lain kali masa sekolah belajar lah rajin-rajin.

      Delete
    6. Kalo camtu tambun je la tanah kat lautan hindi yg mh370 jatuh tu..pastu kasi kat china..nape nak buat kat malaysia..

      Delete
  30. Najib kena saman bernama sebab memfitnah.. hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak saman tak boleh hari selasa ah..selasa sudah di book untuk saman wsj.nak saman hari lain boleh ar..

      Delete
    2. Bro patut gua tengok selasa dah lama tak ada dalam kalender rupanya dah diambil orang.

      Delete
    3. Hish orang mana la tu ya pandai2 nak ambil tanpa mintak izin dulu,kalau aku dapat orang tu siap dia..aku luku-luku kepala dia.

      Delete
    4. Najib nak saman harus minta kelulusan rosmah dahulu jika tidak najib kena tidur di masjid

      Delete
    5. najib tengah tunggu mah yu teng saman pasai kes masuk pompuan cina tua bini orang dulu kot! :)

      Delete
    6. Dah tobat mencarut ke???

      Delete
    7. kau suka mencarut ke???

      Delete
    8. sampai pagi hang kenkang mata nak tunggu orang mencarut ke? LOL

      Delete
    9. Rindu nak baca carut kau. Awas budin akan padam. Kesian.

      Delete
    10. bila masa aku mencarut? geli aku, bab jantan rindu jantan lain ni, lain macam je bunyi rayuan kau kat tuan budin tu. geli sial...eeeee takut

      Delete
    11. tuan budin sila ambil perhatian ada lelaki seks predator (seks sejenis) dalam blog tuan ni, hobi dia baca komen mencarut lelaki lain! tolong kasi IP komputer dia kat pihak polis untuk pantuan.

      ni dia,
      (Anonymous22 January 2017 at 04:42)

      Delete
    12. Tuan budin tak layan kau kejora. Semua bloggers tau siapa kejora especially Pak Othaman Ahmad.

      Kejora perosak blog menjadi kebencian bloggers dan pembaca blog yang lain.

      Spesis tak ada sifat malu mencarut dan memaki hamun orang tanpa rasa segan-silu mengguna kata-kata lucah yang amat melampau sekali.

      Taraf akal dan sikap amat rendah sekali (low class). Amat memalukan kerana kejora bangga akan dirinya mempunyai sikap yang amat buruk.

      Delete
    13. semua rashsia lelaki lain kau tahu, siapa pulak yang mencarut, sewel aap? tak semena-mena kau tuduh si kejora. mula2 rindu kat lelaki sejenis, lepas tu cinta berputik? lol

      Delete
    14. 11.07
      Manusia terlaknat.

      Delete
  31. dulu ada melayuu kena tipu denagn britis
    lani kena tipu ngan melayu pulak
    aysek kena tipu aja
    buku sejarah tanah melayu pun ditipu
    britis paksa bagi hak kat pendatang yang dibawa masuk pun setuju janji dapat kuasa
    inilah jadinya huruhara sesaja
    sejarah amno mabuk kuasa

    ReplyDelete
    Replies
    1. dulu bukan kau sekeluarga sokong amano? dulu sebelum mengundi satu keluarga tongang todi apo?

      Delete
  32. Bernama skrng penuh rasuah dan salah gunakuasa.
    Bertuah badan mereka yg jadi anak emas GM.
    Bnc cukup huru hara tapi GM tutup mata saja sebab anak emas dia ada.
    Penolong pengarah operasi bnc tak buat mesyuarat mingguan dgn semua ketua2 jabatan pun tak mengapa.
    Dulu wajib buat seminggu sekali. Skrng dah berbulan tak bermesyuarat.
    Anak emas buat apa pun tak mengapa.
    Tipu kata ada engineering degree daripada universiti kalamazoo usa. Walhal SPM saja.
    Nak susah apa anak emas GM bernama
    Bila bajet tv dah lari pandai pula cari kambing hitam untuk selamatkan diri masing2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. pergi report kat SPRM!

      Delete
  33. Sejarah berulang lagi..sistem kang chu dan kang gani..industri berbeza dulu lombong dan getah..kini tanah dan warganegara...inilah masa Malaysia dijajah semula oleh barat dan timur...
    Bagus rakyat malaysia ni...sembah pemimpin...rasuah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. utara dan selatan tak nak jajah Malaysia ke? :))))

      Delete
  34. http://mole.my/seeing-the-future-from-the-forest/

    Seeing the future from the Forest

    ReplyDelete
  35. Seeing the future from the Forest

    THE political argument on China’s foreign direct investments (FDI) has finally reared its ugly head. The true intention is to attack the Forest City project in Johor Baru.

    The campaign is the all too familiar foreign bashing and is racially motivated.

    But it is not the first time the allegation of selling the country is heard. Countries targeted in the past included Britain, United States and Singapore. Before China became a target, it was the TPP, which means 12 Pacific Rim countries.


    Salahuddin Hisham was involved in various financial markets but has since, turned political and online.
    Similar allegations were made in the past against one leader after another. Since the general election is drawing near, expect this to continue.

    However, the attention on Forest City cannot negate the importance of FDIs as an essential component of economic growth. From 1975 to 2015, FDIs in Malaysia had average 3.79% of GDP. Its contribution to the economy is significantly more.

    The FDI market is competitive. Many resource rich countries have emerged post-Cold War. New developing economies are taking up the void left by the now middle income trapped economies like Malaysia.

    Even China is opening up to attract more FDIs, doing so through research and development collaborations.

    In Malaysia, we are stuck debating whether to impose constraints on FDIs instead of preparing, adapting and adjusting our knowledge, skills, capabilities and innovativeness to meet the new opportunities and challenging landscape.

    Attracting FDI means opportunities are brought to the younger generations. They need not leave their family and villages to search for new pastures.

    If anti-immigrant is the underlying sentiment in this political debate, it was past manufacturing-driven FDIs that contributed to the current foreign labour dependence.

    Since the mid-90s, Malaysia has shifted away from a production based economy to a knowledge-based economy. The main engine of growth has been the services sector particularly in finance, transport, telecommunication, IT and education. Manufacturing is changing from being labour intensive to value added.

    It begs the question: Is the former prime minister initiating an anti-immigration wave similar to Brexit, Trump and Le Pen?

    Donald Trump’s inauguration will be held this Friday. His statements leading to that day have created uncertainties in the trade, foreign and security policies of the largest economy in the world.

    The unpredictable Trump is likely to move away from the experiments in the liberal world order to be conservative, inward looking and protectionist. As a trading nation, Malaysia could be seriously affected, unless it prepares itself.

    With the on-going global slowdown, there is hardly any country with sizeable and immediately available FDIs other than China.

    The pie is not being made available by too many so we can’t be too choosy. At the same time, we can’t have the cake and eat it too.

    FDIs cannot be on our terms only. There must be give and take. Malaysia may have to concede in some areas in order to gain in others. Allowing investments in certain sectors could lead to sizeable investments in others.

    Concerns have been highlighted, so the necessary measures need to be put in place. It should be kept professional and not politicised.

    To claim that Chinese nationals, equivalent to the estimated number of people who benefitted from the Project IC in Sabah, will be flown in to live in Forest City and acquire citizenship is shocking – propaganda as old as Goebbels.

    Investments in property or real estate by foreigners are not new to Johor. At one time, the federal and state governments allowed a neighbouring country to invest in a 53,000-hectare water catchment investment together with security installations.

    Thousands of hectares of land were sold to Singapore companies or Malaysian-fronted Singapore companies.

    There is also the My2Home programme to attract retired foreigners to buy homes to live in Malaysia.

    ReplyDelete


  36. Rubbishing the government’s initiative mid-stream and quarreling incessantly put the country in a weaker bargaining position. It could deny the benefits from the geographically strategic advantage of the Straits of Malacca.

    Instead of politicising the generous FDIs from China, Malaysia should be preparing itself and readying the nation to piggy back on this new wave of investments.

    Pak-China Technical and Vocational Institute in Gwadar, Pakistan, is a China majority funded effort to impart specialised skills to locals to operate the deepwater port built and funded by China.

    Malaysia should seek such investments from China to train Malaysians in rail and port operations and maintenance. It could also include the services sector that could be exported, like telecommunication and highway project management.

    In 2015, Britain’s Imperial College made a trip to China to expand its ties in education, research and innovation. They consummated research collaborations in cutting edge technology and resolved to make Imperial College as China’s best academic partner in the West.

    It is time institutions of higher learning look beyond rankings but instead pursue similar opportunities because this helps transform the education system into real life economic applications.

    FDI inflow increases with the level of financial development, infrastructure development and trade openness.

    The scaremongering is that China’s Chinese will invade and dominate southern Johor. It reflects ignorance of what the world is today. This alarmist misrepresentation of the past and present makes us lose sight of the future.

    Peninsular Malaysia has a long history of labour shortage and dependence on foreign labour. Since the days of the Malacca Empire it has been attracting economic migrants. Colonial Malaya brought Indians and Chinese to attend to work in the plantation and tin mines.

    It is openness to migrants that allowed a Kerala descendent to be the longest serving prime minister till now.

    ReplyDelete
  37. orang melayu ni senang nak baca, dulu semua kata hinaan dan cacian ni ditujukan pada anwar ibrahim tapi sekarang pada si najib plak, sama je ..... :)

    ReplyDelete
  38. kaum melayu adalah kaum yang suka menghina kaum sendiri, patutlah lemah dan senang dibodohkan, dari mamak tua kutuk sampailah kezaman lanun bugis. cerita sma je.

    ReplyDelete
  39. chak pong chak pong..pong chak.layan lagu nd lala..
    apa nak kecoh pasai pajakan atau pegangan bebas ,kena tanya PTG sbb pihak mereka lebih dia punya arip dan bijak laksa-laksa mana..
    lslam itu adil.cuma mereka yg hendak menegakan islam pakat dok sesah sama-sama sampe rata...berat kerja poak ni
    pajakan atau bebas pegangan bior le cina rame-rame beli dan tingal d dlm itu forest city.fuh teman spanking pula
    kalu nak harap mlayu beli payah banyak.
    contoh.mcm teman kerja dari muda sampe toa bangka kumpoi duit, kmdian mampuih kmdian hidop lagi kerja kumpoi duit. mapuih lagi kmdian hidop kumpoi duit lg masih tak mampu nak beli.wa cakap lu.
    bior babi-babi itu hidop dlm bandag tu. babi pun nak hidop jugak. nak cari mkn juge. lagi pong babi mahklok ALLAH juge

    jgn sempit sangat fikiran... biag le belapang dada sentiasa.mcm astad pas..

    amno mmg haramjadah mcm babi...kerja depa sondoi mcm babi habih- habisan pagi ptg sing mlm..bkn senang nak jd senang lenang sampe mampuih...yob.
    depa sondoi org mlayu saja...cina depa tak sondoi pasai geng.lagi pong kalu amno berani sondoi cina alamat amno akn jadi babi panggang..
    cina mahu jawatan tpm pun kecoh bagai nak rak.bagi saja pada mereka kalu boleh bagi jawatan pm ke sultan ke rajake,kalu india pong mau juge boleh bwat pengiliran ataupon boleh bwat undian .mlayu bangsat boleh jadi pengundi..mcm tak biasa saje.
    malaisa boleh..satu malaisa..mamdeka.. mandeka.. mandeka sampe mampuih....


    ReplyDelete
    Replies
    1. tu dia 04.04, marah giler, sampai cakap pun macam babi .... hahahahaha

      Delete
    2. tuan shah ok plak penjilat mamak tua mencarut, maki hamun macam nak putus urat kentut? LOL

      Delete
    3. tuan shah dah tido bro ....

      Delete
    4. Tuan shah memang ok sihat walafiat.

      Delete
    5. kau tido sekatil dengan tuan shah ke?

      Delete
    6. 5.08
      Biadapnya kau mak ayah tak ajar. Tak ada didikan yang baik dari mak ayah kau. Tak tahu beradab sesama manusia. Apa punya jenis didikan yang mak kau ajar agaknya.

      Delete
    7. punya lah ramai yang memaki hamun, mencela orang kat dalam blog ni, anon 05:08 plak yang biadap. pelik lah kau ni. mak ayah kau dulu sekolah samapai darjah 2. tah heran lah aku dapat anak bangang sampai macam ni.

      Delete
    8. Tak pasal2 arwah mak bapak ko terseksa dalam kubur dapat anak mcm ko, 05:08..

      Delete
  40. Apa-apa pun DSAI mesti tak sabaq nak kuar penjara, kalau PH menang boleh jadi PM, mesti dia suka, Forrest CIty!!! mak ai unlimited supply of CHINA DOLLS doh! inzal tak habis lah pak sheik kita!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hebat bahasa cybertrooper UMNO. Memperjuangkan bangsa dan agama konon, tapi bahasa...Makhluk jenis inilah yang tak pernah berasa bersalah dan berdosa membawa balik duit dedak untuk anak bininya makan. Sama jugalah macam dia tak kisah bila anaknya jadi puaka dan jembalang nanti...

      Delete
    2. Anon 7.53
      Setuju dengan anda.

      Delete
  41. http://mole.my/seeing-the-future-from-the-forest/

    Seeing the future from the Forest

    ReplyDelete
  42. Biaq aku congak sat!

    700 RIbu kalau lebih kurang 10% pompuan anak cina dari CHINA antara umoq 18 tu 28 bermastautin di pulau buatan, mak ai 70 RIBU CHINA DOLLS forrest city menunggu DSAI keluaqq penjara!!!!

    ReplyDelete
  43. Bayangkan betapa bangangnya si mo1 ni.

    Pasal freehold leasehold pun dia boleh kantoi menipu. Kalau orang macam ni pun masih ada lagi nak backing, orang tu 100kali lebih bangang la jawabnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu kalau dia pandai menipu dan putaq belit macam tun mamak mesti tak ada siapa boleh kantoi. tun mamak memag hebat dalam ilmu rompak merompak ni, 22 tahun beb, satu melayu pun tak kisah dia anak beranak menyamun. HEBAT!

      Delete
    2. tun mamak memang hebat, orang yang 100,000 kali lebih bangang pun tak tahu dia dah sampai tahap tu, siapalah nejib berbanding dengan tun mamak. macam langit ngan bumi kata orang tua-tua. WOW!

      Delete
    3. Ada bukti sila repot polis.

      Delete
    4. kau percaya polis malaysia ke?

      Delete
    5. Alangkah bangangnya pencacai najib 4.51 dan 5.00 kat atas ni. Org cakap pasal najib bangang kantoi freehold leasehold ..yg kau pegi alih tiang tu apehal? Hujah kau pasal kelentong si najib tu mana?

      Oh..takde hujah sebab kau 100x lebih bangang dari najib. Kah kah kah

      Delete
    6. 6.20, aik marah nampak, jangan putus urut kentot dah lah, panas?

      Delete
    7. itu dinamakan hal bersangkutan! bangang. hahahahaha

      Delete
  44. nasib baik pegangan kekal, kalau tak kenalah CHINA DOLLS tu balik negeri CHINA lepas sampai waktu. rugi beb. tak caya pi tanya DSAI kat penjara nun., dia lebih arif bab ni.

    ReplyDelete
  45. apa kata kita semua tubuhkan kelab eksklusif dan namakan ia,

    KELAB VIP CHINA DOLLS FORREST CITY MESRA SEKALI.

    Setuju?

    ReplyDelete
  46. Najib and sultan cannot be both right or wrong. One of them is a liar.

    Same case with arab donation. Zahid and DoJ/court case in singapore cannot be both right or wrong. Obe of them be a liar. Proven zahid is a liar.

    In the case of AG apandi and all malaysians on laundered money deposited into najib private account. All parties cannot be both right and wrong. It has been proven beyond reasonable doubts that AG Apandi has lied and proven wrong based on court evidences in singapore.

    So....Allah makes us sees the truths. If we refuse to accept these....all the best to all malaysians

    ReplyDelete
  47. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yang kau merepek melalut ni?

      Delete


  48. Bangang a/l Bahlul lah korang semua. itu BUKAN land itu sea, itu bukan tanah ITU air laut... Ada fahammmmmmmm.


    ReplyDelete
    Replies
    1. paham....sebab tu orang panggil Tanahair ku...betul kan.

      Delete
    2. aha betul, pandai lah kau ni, awak ni mesti orang melayu!

      Delete
    3. saya orang Malaysia la...tanah and sea kan Tanahair kita.
      Bahasa Melayu je ada tanahair...kalau orang putih cakap Motherland.

      Delete
  49. Aduhhhh!!...Najib penipu. Malu aku ada PM KELAS RENDAH.

    ReplyDelete
  50. FDI dari foreign direct investment dah nak jadi foreign direct intervention.

    ReplyDelete
  51. jangan lah hampakan DSAI, dia tengah terlioq kat penjara nun, biarkan saja FORREST CITY dengan 70 Ribu CHINA DOLLS itu bertapak dengan maju.

    ReplyDelete
  52. Ooh, tipu lagi laa?, BUKAN LEASEHOLD.
    Kata pendedak LAUT , bukan tanah tp laut.
    Ungkapam TanahAIR KU,pun nak pusing buang air. Tak perlu dengar lagi lah..
    Rumusannya:
    UMNo BN, PAS dan Ularmak2 pongpang Dedak dah tak bolehn pakai lagi.
    Semua terlibat songlap 1mdb yg makan taek Low dan jilat nanah Eric Tan perlu disimpan dlm sangkar besi.
    Semua Wang curi perlu dikembalika.
    Jualan gadai harta rakyat per DIBATALKAN
    ...
    Yang benar,
    CucuCicitMU

    ReplyDelete
  53. Tak sabar nak tengok lagu
    'Anak kecil main api' menjadi kenyataan.

    ReplyDelete
  54. Jangan marah ya wahai semua para pengkomen. Nanti MO1 jual tanah melayu lagi baru hang tau... tak pasal pasal tuan loyar dapat 25% nanti.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...