Thursday 15 June 2017

ZAKARIA ENGGAN TERIMA, BAHKAN HANTAR KEMBALI SURAT TUNJUK SEBAB FGV KEPADA SETIAUSAHA SYARIKAT?


Ceo Felda Global Ventures, Zakaria Arshad dikatakan enggan menerima surat tunjuk sebab yang dihantar ke rumahnya dan kemudian bertindak memulangkan kembali surat berkenaan kepada pihak setiausaha syarikat.

Sumber-sumber memberitahu, wakil Lembaga Pengarah FGV bersama setiausaha syarikat telah berkunjung ke rumah Zakaria untuk menyampaikan surat tunjuk sebab itu pada Selasa, 13 Jun lalu sebagaimana yang diarahkan.

Mereka dibenarkan masuk ke dalam rumah, bertemu dan berbual-bual dengan Zakaria,  tetapi beliau enggan menerima surat tunjuk sebab itu meskipun sudah diberi penerangan mengenainya.

Surat itu kemudian ditinggalkan di atas sofa di rumahnya.

Bagaimanapun, melalui wakilnya, beberapa jam kemudian Zakaria bertindak memulangkan surat tersebut kepada setiausaha syarikat sebagai tanda mutlak enggan menerimanya.

Tindakan itu secara langsung memberi gambaran bahawa Zakaria tidak akan menjawab segala pertuduhan yang dihadapkan kepadanya sebagaimana yang terkandung dalam surat tunjuk sebab tersebut.

Beliau diberi tempoh 7 hari untuk menjawab secara bertulis surat tunjuk sebab yang diputuskan oleh Lembaga Pengarah FGV terhadapnya.

Namun demikian, sebagai tanda surat tunjuk sebab itu berjaya dihantar kepada Zakaria, wakil Lembaga Pengarah dan setiausaha syarikat itu kemudian membuat akuan bersumpah sebagai bukti mereka sudah melaksanakan arahan menyerahkan surat tunjuk sebab berkenaan.

Tiga individu lain selain Zakaria yang turut diberikan surat tunjuk sebab iaitu Ahmad Tifli Mohd Talha, Kamarzaman Abdul Karim dan Ahmad Salman Omar, pada mulanya juga difahamkan enggan menerima surat yang cuba diserahkan kepada mereka, tetapi setelah diberi penerangan, terutama berkaitan aspek undang-undang, mereka akhirnya setuju menerimanya.

Dengan itu, mereka mungkin akan memberikan jawapan secara bertulis kepada Lembaga Pengarah FGV berhubung segala pertuduhan dalam surat tunjuk sebab itu.

Tetapi, apa jadi jika Zakaria tidak menjawab surat tunjuk sebab itu?

Dalam tindakan susulan berkaitan perkara itu, Lembaga Pengarah FGV seterusnya telah mewujudkan satu panel khas yang dianggotai empat orang untuk memanggil dan mendengar sendiri penjelasan Zakaria jika selepas tempoh 7 hari itu jawapan bertulis daripadanya tidak juga diterima.

Selepas menjawab secara bertulis, adakah Zakaria sedia berdepan dengan panel khas itu untuk menjawab segala pertuduhan yang dihadapkan kepadanya?

Jika tidak hadir juga mengadap panel khas, apakah tindakan seterusnya yang bakal dikenakan kepada Zakaria?

Adakah beliau akan dipecat terus daripada jawatannya?

Adakah, selepas itu, kes salah lakunya sebagaimana yang terkandung dalam pertuduhan surat tunjuk itu akan dipanjangkan lagi kepada SPRM? 

Atau adakah Zakaria, sebagaimana pernah disebutnya sebelum ini, beliau lebih mahu membawa kesnya ke mahkamah untuk menuntut keadilan? (ShahbudinHusin 15/06/2017).

93 comments:

  1. Alang alang selok perkasam....biar sampai kepengkal lengan...tak gitu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semoga Zakaria lawan tetap lawan berpegang pd prinsip natural justice...no man shall be condemned unheard.
      Biar kes ini di bawa ke mahkamah supaya rakyat dapat mendengar & melihat siapa Musang berbulu ayam, Musang Hassan, Musang Aman, Musang Hitam.

      Delete
    2. NAJIB BAWAK SIAL




      BELUM BERPERABG PESAWAT HEMPAS




      HAWK TUMBANG



      MATI 2




      DULU HELI
      DULU MH
      DUKU HELI
      DUKU MH




      NAJIB SUEEEY CELAKA BUGIS

      Delete
    3. Ketua Penerangan PAS, Nasrudin Hassan mendedahkan apa yang didakwanya mengenai kewujudan sikap orang Islam yang sanggup menukar akidah mereka dengan wang dan pangkat.

      Tanpa menamakan mana-mana individu, Nasrudin pada masa yang sama turut menegaskan, usaha sesetengah pihak untuk menyebar, tubuhkan negeri atau bandar berasaskan agama selain Islam adalah bertentangan dengan Perlembagaan negara.
      "Malang, ada Muslim gamak pertahan. Mereka hilang sensitiviti. Tiada harga diri. Aqidah ditukar dengan wang dan pangkat.

      "Islam agama Persekutuan. Ia dimuktamadkan oleh perlembagaan negara. Agama lain boleh diamalkan oleh penganutnya dalam mana-mana bahagian persekutuan secara aman.

      "Namun untuk sebar malah tubuhkan sebuah negeri atau bandar berasaskan agama selain Islam adalah bertentangan dengan Perlembagaan Negara," katanya dalam laman Facebook milik beliau.

      Nasrudin dipercayai merujuk kepada laporan oleh blog yang memetik pandangan Naib Pengerusi Kebangsaan DAP, Senator Dr Ariffin Omar bahawa tiada apa yang perlu dirisaukan jika Pulau Pinang menjadi bandar Kristian.

      Laporan itu memetik persoalan yang ditimbulkan oleh Senator Tan Sri Ibrahim Abu Shah mengenai aktiviti evangelisme dalam negara yang tertera dalam rekod Hansard perbahasan pada 19 April 2017 di Dewan Negara.

      Delete
    4. PKR terpaksa akur selepas usaha giat beberapa tokoh dalam Pakatan Harapan minggu lalu untuk melantik bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai pengerusi gabungan pembangkang itu.

      Ia susulan mesyuarat pimpinan tertinggi PKR yang diadakan di kediaman bekas ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim malam tadi.

      Sumber memberitahu FMT, usaha itu berlaku sejak minggu lalu, yang menyaksikan ketegangan ketika perbincangan diadakan antara pemimpin kanan 4 parti PH, iaitu PKR, DAP, Amanah dan PPBM, berkenaan organisasi gabungan yang bakal didaftarkan itu.

      FMT difahamkan dalam mesyuarat PH yang dihadiri Dr Mahathir pada Jumaat lalu, seorang pemimpin kanan Amanah bangun mempersoalkan presiden partinya, Mohamad Sabu kerana bertindak tanpa persetujuan parti dalam menyokong pengagihan jawatan tinggi dalam gabungan 4 parti itu.

      Tindakan pemimpin Amanah itu meninggikan suara dan “menyangkal depan-depan” untuk mengkritik Mohamad memaksa beberapa rakan dari partinya menenangkan keadaan.

      Ia berlaku selepas Amanah bersetuju dengan DAP yang enggan memberikan sebarang peranan kepada Presiden PPBM, Tan Sri Muhyiddin Yassin, di peringkat tertinggi PH.

      DAP dan Amanah mahu Dr Mahathir dilantik mengetuai gabungan itu.

      “Muhyiddin mereka tidak mahu,” kata sumber itu, yang menambah tindakan pemimpin Amanah itu melenting “merosakkan mood mesyuarat itu”.

      Ketika diminta mengesahkan perkara itu, Timbalan Presiden Amanah Salahuddin Ayub yang turut hadir mesyuarat itu menafikannya.

      “Itu tak timbul. Tak ada. Dalam mesyuarat kita bebas bercakap suara pandangan. Tak sampailah marah-marah,” katanya.

      Beliau turut berkata apa yang dibincangkan adalah strategi meletakkan kepimpinan melihat kesesuaiannya.

      “Ada beberapa jawatan atau tokoh yang hanya memerlukan daripada segi ‘positioning’ sahaja. Takda kecoh.

      “Banyak kemajuan dicapai. Ada cadangan asal, ada cadangan baru. Ada tolak ansur. Cuma ada beberapa benda yang kita tangguh terutama kerana hari itu Jumaat,” kata Salahuddin.

      Semalam, Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng berkata beliau tidak bersetuju sekiranya PPBM memonopoli kepimpinan PH, gabungan yang kini dalam perancangan menyertai pilihan raya umum akan datang atas satu nama dan logo.

      Sebaliknya, Lim mengalu-alukan Dr Mahathir diberikan peranan penting dalam PH.

      “Kalau beliau (Dr Mahathir) sedia, maka dia patut diberi peranan penting… Lagipun, beliau bekas perdana menteri,” kata Lim.

      Ia juga selari dengan kenyataan veteran DAP, Lim Kit Siang, yang berkata Anwar mustahil menjadi perdana menteri ke-7.

      Sebelum ini, Dr Mahathir berkali-kali menolak cadangan beliau kembali ke jawatan perdana menteri yang disandangnya selama 22 tahun, sekiranya PH berkuasa selepas pilihan raya umum akan datang. Bagaimanapun, beliau dilaporkan tidak menolak kemungkinan itu sekiranya “dipaksa” memikul tanggungjawab itu.

      Pilihan Dr Mahathir mengetuai PH dan cadangan meletakkan Anwar dan isterinya Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail masing-masing sebagai penasihat dan presiden dikatakan tidak disenangi beberapa pihak dalam PKR.

      Mereka melihat jawatan yang ditawarkan kepada 2 pemimpin PKR itu lebih rendah daripada Dr Mahathir.

      Sumber berkata terdapat usaha memulaukan pihak yang enggan berkompromi dengan cadangan membawa Dr Mahathir ke pucuk pimpinan PH, “terutamanya puak-puak otai,” katanya merujuk panggilan bekas penyokong gerakan reformasi yang tercetus selepas penyingkiran Anwar daripada kerajaan pada 1998.

      “Bagi mereka, PKR sekarang ialah penghalang utama kepada kesatuan PH,” kata sumber itu lagi.

      Delete
  2. Pengurusan felda patut disucikan dari tangan tangan politik. Sepatutnya isa samad juga patut diberi surat tunjuk kebab.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Siapa nak bagi Surat tunjuk sebab kpd Isa ????.

      Delete
    2. HUTANG FGV 4B



      CASH 1.8B




      LEMBAGA PENGARAH MAHU BELANJA 20B ?




      SIAPA HARAMJADAH ?




      ISA SEMAK ATAU ZAKAR PESTA RIA ?

      Delete
    3. Jgn bgi isa surat tunjuk sebab... bgu penendang jer..

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. Hang jangan takut kat depa pak ya. Hang lawan.

      Delete
  3. Biar jadi kes mahkamah, akan terbongkar kesemuanya. Berani kerana benar. Salute Zakaria Arshad!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adalah hak lembaga pengarah untuk menyingkirkan Zakaria. Seperti halnya juga adalah hak Najib mengingkirkan Tun M dp menjadi penadihat Petronas.. Apa yg Tun M boleh buat ... Amek ko.

      Delete
    2. Copy paste kata2 hikmat teman2 seperjuangan:

      ISA SAMAD ADA ZIANA ZAIN UNTUK MENDODOIKAN NAJIB ABD RAZAK.TU SEBAB DIA BERANI BUAT SESUKA HATI DIA. ISA SAMAD DAH ANGGAP FELDA TU MAK BAPAK DIA YANG PUNYE.

      Sebab tu Isa dah cakap to Najib - you grabbed her pussy, now I grab your balls...

      Delete
    3. Lembaga pengarah tak betul, semua reporting pd Isa pd Najib. Tunggu saja, yg bathil tak akan kekal. Di mahkamah baru terbongkar segalanya. Tunggu PRU. Isa kena Najib kena. Tunggu masa saja.

      Delete
    4. .

      Anon 17 51

      Mahathir tidak di beri surat tunjuk sebab tetapi terus di pecat.

      Zakaria di beri surat tunjuk sebab termaktub dalam perjanjian @ kontrak perkhidmatan antara dia dengan FGV.

      Zakaria akan membawa perkara ini ke mahkamah sekiranya dia dipecat sebab alasan yang tidak munasabah. Macamana dan apa sebab Zakaria di pecat sedangkan dia tidak memberi apa-apa alasan. Dan bagaimana pula Lembaga Pengarah memutuskan dia dipecat tanpa siasatan dari panel lantikan.

      Zakaria sedar kesudahannya dia akan dipecat dan seperti biasa ahli panel mungkin di pilih antara orang Isa.

      Masalah FGV bukan sahaja masalah tak kutip hutang. Zakaria mungkin membawa masalah lain yang lebih besar dari masalah yang dia hadapi.

      Delete
    5. Bila taksub kepada bangsa dan kaum ini lah jadi.mata hati di butakan sekadar nak tengok habuan yang diberi tapi tak tengok kebinasaan yang di hasilkan.masyaallah

      Delete
  4. ISA SAMAD ADA ZIANA ZAIN UNTUK MENDODOIKAN NAJIB ABD RAZAK.TU SEBAB DIA BERANI BUAT SESUKA HATI DIA. ISA SAMAD DAH ANGGAP FELDA TU MAK BAPAK DIA YANG PUNYE.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ZIANA DAH BERKEDOT....
      CUBA TRY NEELOFA LAK.

      Delete
    2. Neelofa pun tak nak Najib tua dah koduttt lagi pun nak mampos diganyang oleh hipposss

      Delete
    3. Buat apa muka cantik tp takat spm je. Ramai lg wanita muda cantik dan educated graduan universiti di luar sana.

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. neloffa suka warna merah
      kalu bibir merah,dia teruja lagi

      Delete
  5. Sebab tu Isa dah cakap to Najib - you grabbed her pussy, now I grab your balls...

    ReplyDelete
  6. Skrg dlm carta org najib pun dah goyang teruk mcm kapal karam hampir pecah... Khalid ABaker dan pdrm nya pun dah kena pasal gopi... satu2 kena telanjang bak kata ostb mcm kena striptease... hehehe... tak lama je lagi semua umno bn kena striptease satu persatu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Skg ni pun semua puak amno dah kena tinggal seluar dalam mcm komeng & kuncu2nya dlm nasib do re mi

      Delete
  7. 18:27

    HUTANG FGV 4B



    CASH 1.8B




    LEMBAGA PENGARAH MAHU BELANJA 20B ?




    SIAPA HARAMJADAH ?




    ISA SEMAK ATAU ZAKAR PESTA RIA ?

    ReplyDelete
  8. standby drum kosong,simen dan C4

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kereta meriam tembak org Mamali

      Delete

    2. Kesian ibrahim libya....tak ada negara islam rupanya....


      ....mati mati ditipu hadi....

      ....sampai mati....

      Delete
  9. Buka, biar lemas semua...
    Kebenaran mesti ditegakkan. Syabas

    ReplyDelete
  10. .

    Silap lah Isa. Zakaria mencongak masa berpihak pada dia kerana PRU cuma beberapa bulan lagi. Isu Felda bukan kecik anak.

    Sanggup ke UMNO melihat Mahathir di kapit oleh Muhyiddin dan Zakaria berkempen di kawasan Felda ?

    Najib pulak bagi tempoh isu hendaklah di selesaikan sebelum raya. Najib ingat Zakaria ini kerani cabuk ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib cukup beruntung dapat jadi menteri dan akhirnya PM wlupun tahap pendidikan setakat sekolah menengah je U tak complete. Ini baru dinamakan kerani cabuk tapi dapat jadi perdana menteri. Mentaliti cabuk mana tak habis disapunya perbendaharaan negara sampai licin! Dah licin dicukainya pula rakyat sampai tak terperi menanggungnya. Bahananya dapat kerani cabuk Najib jadi ketua.

      Delete

    2. Mentality sempit PH... Patutlah org kampong tolak PH

      Delete
    3. ....orang kampung tolak PH pi Putrajaya....

      Delete
    4. Apa yang sempitnya???

      Sekadar cakap sempit je itu kira sempit ke???

      Apa bukti???

      Orang kampung generasi pertama bolehlah korang tipu!!!

      Generasi tu dah ramai dah pergi dah!!!

      Tinggal generasi yang belajar U kerja tak ada menganggur je!!!

      Siaplah korang, budak2 ni balas dendam hahaha!!!!

      Tinggal Sarawak je lah nanti!!!

      Delete
  11. something fishy here....as what zakaria expected earlier, sprm to investigate fgv...seemed that sprm only investigated zakaria case.....what happened is a selective investigation just to get rid of zakaria but not to find out what is wrong in fgv.

    that's the way to go zek! fight for your rights! this will not solve anything.......is sprm under najib instruction? if he says he wants to clean up, make sure clean everything.....i have a doubt on the sincerity of sprm.......if this has to go to court.....all hells will break lose.......najib will find another way to get this through......to save isa and his cronies......and also his bloated asses.......puke on u jib!

    -dad-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Let all hells break lose. Bravo Zakaria! Mid finger n the slimiest puke to Isa n Najib!

      Delete
  12. Fahmi Reza lakar Dr M menyerupai badut

    http://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2017/06/15/fahmi-reza-lakar-dr-m-menyerupai-badut/

    Fahmi Reza melukis karikatur Dr M dengan kapsyen ‘Tahniah kepada Mahathir, bekas diktator paling popular dalam sejarah’.

    ReplyDelete
  13. Fahmi Reza lakar Dr M menyerupai badut

    http://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2017/06/15/fahmi-reza-lakar-dr-m-menyerupai-badut/

    Fahmi Reza melukis karikatur Dr M dengan kapsyen ‘Tahniah kepada Mahathir, bekas diktator paling popular dalam sejarah’.

    ReplyDelete
  14. Fahmi Reza lakar Dr M menyerupai badut

    http://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2017/06/15/fahmi-reza-lakar-dr-m-menyerupai-badut/

    Fahmi Reza melukis karikatur Dr M dengan kapsyen ‘Tahniah kepada Mahathir, bekas diktator paling popular dalam sejarah’.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rilek bro. Sampai 3x komen yg sama, excited sgt ke nak share hihi

      Delete
    2. SIAPA KATA TUN DIKTATOR!
      TUN OK APA....

      Delete

    3. Baru beli hp...ada kamera...nak try komen...dulu pakai nokia 3 3 sekupang....


      Delete

    4. ......malunya aku...............


      Delete
  15. TERUSKAN PERJUANGAN MU !
    ANDA ADALAH NEGARAWAN ULUNG !
    Anda kesayangan rakyat !
    Rakyat telah menilai hati budi mu !

    Dulu Dunhill hanya RM5
    Kini RM 17

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa aku dulu Dunhill baru RM2.50 jer.

      Delete
    2. 90 sen sekotak 20's beb masa gua muda belia. Gua mampu beli yang 7's aje 35 sen.

      Delete
  16. Paling mudah nak dapatkan sokongan org kampung ...letakkan Cet Det calon PM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SOKONGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG

      Delete
  17. Tun Mahathir tokoh terbilang
    Dizaman Tun Felda cemerlang
    Sontot di Felda wang dah hilang
    Cakap berdalih semua temberang!

    Felda sudah boros belanja
    Macam buah dibaham kera
    tiada matlamat songlap sahaja
    Sontot bikin Felda sengsara!

    Jika benar dalam rundingan
    Tun Mahathir Pengerusi Pakatan
    Bijak berbincang bersama rakan
    Nanti Felda Mahathir pulihkan!

    Dunia Islam Tun terkenal
    Lawan Barat memangnya handal
    Harta negara Bijan dah bedal
    Komunis China dia menggatal!

    Percayalah kita rakyat Malaysia
    Pengorbanan Tun takkan sia-sia
    Walaupun Tun lanjut usia
    Tetap mampu membela negara!!

    "Hidup Tun Mahathir, hidup Pakatan!!
    Mari beramai beri sokongan!!"

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. 2258

      Sian kau.....kehabisan idea...

      ....biasalah orang pas....

      ...mana ada otak...

      Delete
    3. Kah kah bro bro
      Simpan skit bodo tu ke anak cucù
      Jgn gelojoh nak habiskan

      Delete
    4. Terbaik bro fan tun..

      Ada yang mengatakan Tun m diktator
      Ada pula yang mengatanya badut
      Yang peliknya satu dunia Tun m tersohor
      Pemimpin islam berani yang disebut sebut..

      Sedangkan pemimpin kita sekarang
      Memalukan negara di mata orang
      Kaki klepto kaki temberang
      Malaysia sekarang orang tak pandang..

      Walaupun kini sudah berusia
      Tun m usaha selamatkan Malaysia
      Semoga perjuangan Tun m tidak sia sia
      Mendapat kejayaan dan sokongan dari kita semua..

      Insha Allah...Ini kalilah!!!..


      Delete
  18. Tun M calon PM PH sementara menunggu DSAI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kuat mimpi

      Delete
    2. 2247

      Kau jangan lupa mandi hadas....

      Delete
  19. TUN MADER BADUT TERBILANG !!!!!!! TAKBIR 100X

    ReplyDelete
    Replies
    1. HADI SERBAN MANGKUK TINGKAT!!!!! AMANAT HADI 100X

      Delete
  20. http://www.ismaweb.net/2017/06/majlis-berbuka-puasa-gay-cemar-kesucian-islam/

    LINK GAY LGBT PLURALISR IFTAR DAP MELAYU

    'RAHMATAN FI ALAMIN' PALA OTAK MENGKOMER
    TOKONG IFTAR SEDULANG ZUHUD LAH NNPKNYER
    MASA SAMA BERBUKA DENGAN GAY DAP MESIA
    PLURALIST SYIAH INI LAH MUSUH AGAMA & BANGSA

    BAHANG SUPER NEPOTISMA SPURA SUDAH DIRASA
    TOKONG DI SINI CEMAS GELABAH TERDESAK GILA
    NETIZEN 'LIKE' ANTI S'PORK MENINGKAT SEJUTA
    PEMBANGKANG SPORK MULA TUNJUK TARINGNYA

    BERAMBUSSS BARUA DAP@SINGAPORK... PUSAT FITNAH YAHUDI ASIA TENGGARA SUDAH MULA BERGOLAK SESAMA SRNDIRI.. KALAU ADIK BERADIK LARI LUAR NEGARA PADAN LAH MUKA..

    BERAMBUS ....

    INI KALI....OKKEHHH...!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah bro bro
      Simpan skit bodo tu ke anak cucù
      Jgn gelojoh nak habiskan

      Delete
    2. Bila taksub kepada bangsa dan kaum ini lah jadi.mata hati di butakan sekadar nak tengok habuan yang diberi tapi tak tengok kebinasaan yang di hasilkan.masyaallah

      Delete
    3. madey pm lahhhhh

      horeyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

      Delete
    4. Nt msti cucu menyesal atoknya undi umno.

      Delete
    5. madey dah jadi pengerusi PH
      AKAK SINGAPORE DAH tinggal juboq

      Delete
    6. Dulu almarhum Dr Lo'lo Ghazali anak bekas mufti Perak dan ahli parlimen PAS kawasan Titiwangsa menyantuni pelacur di Lorong Haji Taib dan beri makan kepada mereka maksudnya PAS sokong pelacuran ke???

      Bukan untuk tujuan menyantuni sambil memberikan mesej Islam???

      Agak2 ada beza tak dengan ulama PAS yang tunjuk kote dalam FB tu???

      Kalau DAP buat kau terus anggap salah je??? Prejudis betul tu!!!

      Agak2 kalau jadi macam pesta onani tak nanti???

      Bila DAP suruh tunjuk bukti kalau tak saman kecut telur!!!

      Kalau pemimpin PAS Gombak tu lari, suruh dia pergi Thailand tukar jantina hahaha!!!

      Delete
  21. DAP KAWAN BAIK TUN MADEY BADUT!!!!!! SAMA-SAMA MAKAN PORK!!!!!!! TAKBIR 1000X

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS KENA KENCIN NAJIB!!!!!

      LENCUN WEI.....PAS BUAT MANDI HADAS....

      Delete
    2. Bukan PAS@PIGS@BABI ke???

      Hukumnya haram pasal banyak buat kerja maksiat hahaha!!!

      Doa pun tak makbul kena pada diri sendiri pulak tu hahaha!!!

      Itulah hati hitam tak ada cahaya nak buat macam mana???

      Kalau UMNO dah tersalam dengan PAS baik cepat2 samak kalau tak nanti doa tak makbul. Menyentuh najis mughalazah hahaha!!!

      Delete
    3. Makanan hatta pork daging babi tak buat hati kalbu kita hitam. Ia diharam sbb keadaan daging haiwan itu yg tak bersih wlupun sdh dimasak. Tetapi hati matpork lagi kotor hitam drpd pork daging babi wlupun hari2 makan falafel daging unta dari Arab Saudi.

      Delete
  22. Ehnain Komunis 3% dan Kiuseben Taliban 3% dah mengamuk teruk kat sini.
    Topik ini Budin kasi mmg panas,habis dedak Tahik Low jadi hangus..haha.
    INIKALILLAH

    ReplyDelete
  23. madey jadi pengerusi PH

    AKAK SINGAPORK DAH CEMBURU WEHHH

    DAH UBAH CANEL

    hiihi

    ReplyDelete
  24. Najib sudah janji sama Hj Hadi jadi TPM kalu BN menang lg.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak layak bro..
      layak duduk bawah pokok RU je

      Delete
    2. Pandikar Amin aim mintak jadi TYT Sabah klu BN dapat mandat baru.

      Delete
    3. Dia ni kerja dia dok minta jamban baru saja.

      Delete
  25. Blog kotor ini posting macam tidak berpuasa. Nak termuntah sangat bila nama si Mader di sebut. Penyangak tua terbilang berpencengitu juga yang hendak dipuja naik.. Astgahfirullah!

    Semoga Allah SWT menangkan UMNO BN dengan majoriti besar 2/3 lebih PRU14 nanti dan tumbangkan pakatan daripada memerintah jangan ada satu negeripun.AMINN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sayang.....

      ....jangan beranganlah...

      Delete
    2. 0259 hang mengandung ka?

      Delete
    3. Bro Zack...

      Betul ker Kejora mengandung... atau kena kualat kembung busung sebab simpan taik Najib, Rosmah, Reza Aziz & Jho Low....???

      Delete
  26. Doa demo x kaw laa... baik doa cenggini: Jahanam HARAPAN.... biar dibaham ribut pulak, lagi aula tornado terus esp di marang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Marang tu dia mereng. Nak pi ikut dia buat apa?

      Mula2 dia kafirkan orang tu. Skrng ni dia yg tergila gila nak kahwin pulak dgn orang tu.

      Delete
    2. Dia tergila2 nak kawin dengan orang yg dia kapirkan....ikut hukum hj hadi mr j,sahabat hati serigala,alumni newkasel keris berayon dan mat singapirk ni semua dah kapir...hik3

      Delete
  27. Http://rilek1corner.com

    https://theonlinecitizen.com

    Mr Damanhuri Abas & Dr Chee Choon Juan dan rakan
    blog dan laman pembangkang Party SDP Singapura
    Ayuh nyatakan sokongan pada SDP parti pelbagai kaum pembangkang Singapore slogan "They Breed We Bleed" menepati krisis anak Lee Kwan Yew skg ini

    THEY BREED WE BLEED BUKAN SLOGAN BARU
    SLOGAN RAKYAT ANTI SUPER KRONI DI SINGAPURA
    SUPER NEPOTISMA KRISIS ANAK LEE KWAN YEW
    SEJUTA 'LIKE' SUDAH BERGEMA DIALAM MAYA

    DULU KITA LUPAKAN PRU SINGAPURA
    INI KALI LAH KITA AMBIL TAHU PRU MEREKA
    SOKONGLAH ANTI SUPER KRONI NEPOTISMA
    AYUH KITA HANCURKAN PENSABOTAJ PULA

    BARUA DAP@SINGAPORK RAMAI DI MALAYSIA
    SUKA SABOTAJ EKONOMI NEGARA TETANGGA
    SUPER KIASU INI PUSAT FITNAH YAHUDI ASIA
    PRU 14 INI KITA HAPUSKAN BARUA MEREKA SEMUA

    SELAMA INI RAKYAT MESIA TAK PEDULI PRU SINGAPORK MULAI ARI INI JOMM KITA AMBIL PEDULI PRU MEREKA ... MASA RAKYAT MALAYSIA SOKONG GERAKAN MASSA ANTI SUPER KRONI NEPOTISMA DI SINGAPORE ... ANAK BERANAK SEPUPU SEPAPAT KUASAI GLC OLEH SUPER KRONI & NEPOTISMA DI SINGAPORK

    BERAMBUSSSSS BARUA DAP@SINGAPORK AJEN PLURALIST... SYIAH.. LIBERAL PENSABOTAJ EKONOMI & ISLAM DI MALAYSIA

    INI KALI....!!!!!

    UBAH & SIMEN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat singapork abang tiri Amos Lee....ko sibok pasal singapork per hal...bukak bolg sendiri ler...
      Kita orang sibuk nak buang penyamun umno daa...

      Delete
    2. Kita orang tak sibok pasal negara orang daa...bodos melayu abang tiri Amos lee ni...

      Delete
    3. Mat singapork dah kebuloran...madey dah sabotaj tabong dedak najib diluar negara bila doj bekukan akaun bank perompak di luarnegara...padan muka nak makan dedak haram...

      Delete
    4. Nasib baik tun ada.kalu tak mesti kembung laaaa perut sekor2 mengkedarah hasil duit rakyat

      Delete
    5. Mat singgapork.ko g jumaat dulu.nanti lepas jumaat ko sambung balik la rk prgai terkinja kao tu

      Delete
  28. Cilaka najib rosmah anak beranak...rakyat ko hantam dgn gst, cukai, potong subsidi, hapus biasiswa...rakyat keje siang malam...ko anak beranak samun duit rakyat...rakyat doa kan ko anak beranak mati dengan aib...satu sen pun rakyat tak akan halal kan duit yg ko samun...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...