Monday, 5 June 2017

SAMPAI BILA NAJIB BOLEH TERUS MEMBISU?


Semakin hari semakin banyak desakan agar Najib Razak tampil menjelaskan mengenai bayaran sebanyak RM9.5 juta daripada akaun bank peribadinya kepada peguam Shafee Abdullah yang dilantik mengetuai pasukan pendakwaan dalam rayuan kes liwat 2 membabitkan Anwar Ibrahim.

Selain kenyataan demi kenyataan oleh pemimpin politik, laporan polis mengenai perkara itu turut  bertambah hari demi hari.

Malangnya, sementara Najib sebagai pemberi dan Shafee sebagai penerima terus diam membisu, agensi-agensi penguatkuasa seperti polis, SPRM, Bank Negara dan LHDN pun turut membisu sama.

Bagi Najib, jika dakwaan Sarawak Report itu tidak benar dan palsu, mengapa setelah menjangkau hari kelima sejak pendedahan itu dibuat, beliau masih lagi mendiamkan diri sedangkan ia hanya memerlukan jawapan mudah  "ya" atau "tidak" saja daripadanya?

Bagi Shafee pula, sebagai peguam kanan yang terkenal, kenapa beliau masih senyap tanpa sebarang reaksi sedangkan lebih senang baginya mengeluarkan  surat saman jika didapati dakwaan Sarawak Report itu tidak benar atau berupa fitnah semata-mata?

Bagi Bank Negara, adakah mereka tahu mengenai pembayaran yang dibuat daripada akaun peribadi Najib kepada Shafee pada September 2013 dan Februari 2014 itu?

Bagi LHDN, adakah cukai telah dibayar berkenaan wang tersebut dan jika tiada cukai dikenakan, apakah pula sebab-sebabnya?

Bagi polis dan SPRM, adakah pembayaran itu dalam pengetahuan dan penyiasatan mereka sebelum ini dan setelah ia terdedah sekarang ini serta disusuli dengan banyak laporan polis mengenainya, adakah mereka sedia melakukan siasatan semula?

Tetapi, kenapa semua pihak masih mendiamkan diri?

Adakah diamnya Najib dan Shafee kerana mereka sedang berfikir dan berbincang untuk mencari jawapan yang paling munasabah untuk diberitahu kepada orangramai?

Atau Najib sebenarnya lebih berharap isu ini akan mati dengan sendirinya melalui peredaran masa atau jika muncul isu lain yang lebih besar?

Apakah selagi Najib membisu, maka agensi-agensi penguatkuasa juga tidak berani berkata apa-apa?

Jika Najib memilih untuk terus membisu, sampai bila beliau boleh melakukannya?

Sehingga ini hanya Nazri Aziz, satu-satunya pemimpin UMNO yang tampil menolak dan tidak percaya bayaran yang dibuat oleh Najib kepada Shafee itu. 

Tetapi, adakah kata-kata Nazri boleh dipercayai atau beliau tahu semua perkara berkaitan Najib?

Selebihnya, kenapa semua pemimpin UMNO dan kerajaan juga diam membisu?

Apakah pilihan yang ada pada rakyat jika Najib dan semua yang lain tidak tampil dengan jawapan sampai ke akhirnya?

Sediakah kita menerima pemimpin yang bisu untuk terus mengetuai dan memimpin negara ini?

Kecuali jika kita tidak sama-sama bisu atau perut sesak dengan dedak, jawapannya pasti sudah ada dalam hati setiap  kita. (ShahbudinHusin 05/06/2017)

81 comments:

  1. mkin banyak kecurangan najib..tapi semakin banyak ternakan..dan semakin banyak kena sedia dedak haiwan ternakan.bila dedak habis..haiwan pun mati..kandang mula kosong.time tu..tahu ka hang najib ngn kak ros.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat singapork setan

      Buka puasa sama #paspork
      Sahur sama #umnopork

      Delete
    2. Najib boleh membisu sampai bila2. Apa dia kesah sumer ni, rakyat mudah ditidurkan dan digertak itu ini sbb pengecut.

      Takat bising2 gini, xder hal punyer. Lagipun rakyat masih boleh makan minum sampai boyot perut masing2 mcm babi, apa Najib kesah?

      Lain la rakyat terpaksa berlapar itu ini, pun rakyat tak mungkin bangkit punya, sbb dah x larat nak lawan.

      Delete
    3. Sogok makcik Felda beras sekampit dan sotex darah haid selai dah gumbira sokong umno

      Mat rempit bagi modified motor dah gumbira sokong umno

      Delete
    4. Tahniah tuan bidin.persoalan yang dilersoalkan amat lengkap tepat dan padu.harap mrj dan sahabat seangkatan sedar apa situasi terkini..tak logik satu agensi dan badan berkanun tak tahu mengenai pembayaran wang 9.5j tersebut.

      Kenapa semua membisu? Sedang mancari jawapan sesuai?sedang mancari kambing untuk disembelih? Atau berkira2 nak lari rumah malam2?

      Delete

    5. Najib yg membisu...membuat kan ramai org pening termasuk Budin.



      Delete
    6. Rempit isi myk full tank sehari suntuk pun sggup konvoi

      Delete
    7. Indian meat traders plan to take the government to court over new rules banning the trading of cattle including buffalo for slaughter, calling it a move by Prime Minister Narendra Modi’s administration to hurt the business run mainly by Muslims.
      The environment ministry said this week that animal markets will only be able to trade in cattle meant for agricultural purposes, the biggest blow yet for meat suppliers facing several reverses under Modi’s three-year old Hindu nationalist government.
      The slaughter of cows, considered holy in Hinduism, is banned in most Indian states and laws on the issue have become more stringent over the past few years. Muslims, who make up 14% of India’s 1.3 billion people, dominate the Indian meat industry.
      India is the biggest seller of buffalo meat in the world, with exports of more than $4 billion a year to countries such as Vietnam, Malaysia and Egypt.
      But that could change following the government’s May 23 notification regarding changes to the Prevention of Cruelty to Animals Act, made public on Friday. It requires owners to declare that cattle have not “been brought to market for sale for slaughter” and for market committees to verify that the buyer is an “agriculturist by seeing the relevant revenue document”.
      The new rules define cattle as bulls, cows, buffalo, steers, heifers, calves and camels.

      Delete
    8. Assalamu’alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.
      Saya HANDAYANI ingin berbagi kpd teman semua…tentang Angka Togel Yang Di Berikan Ki HAJAR DEWANTORO, Awalnya saya sedikit ragu tetapi saya sangat membutuhkan bantuan, dan saya coba hub ki HAJAR DEWANTORO
      Alhamdulillah saya bisa di bantu oleh beliau, pertama beliau memberikan angka 4D kpd saya, dan angka itu saya pasang,, awalnya saya tidak percaya ketika teman saya memberikan kabar, kalau angka yg aku pasang benar-benar keluar, dan saya menang 97 juta, berkat bantuan ki HAJAR DEWANTORO.,
      Saya ucapkan banyak terima kasih kepada ki HAJAR DEWANTORO yang telah meluangkan waktunya untuk saya, konsultasi dengan ki HAJAR DEWANTORO selama ini benar benar sangat luar biasa…. Selain hebat, ki HAJAR DEWANTORO juga punya keahlian banyak. seperti, minyak penarik uang Pesugihan,, Santet,, Penarikan dana ghaib,, Pelaris,, dan Pelet,,
      Info: Buat Teman yang Pengen Merubah Nasib Silahkan..
      Hub: Ki HAJAR DEWANTORO Di:082-188-463-467.
      ATAU KLIK DISINI

      Delete
  2. Saudee wahabi buat gilananee

    Bulan ramada
    Putus silarurahim sama moslem qatar

    Gila wahani baru nikah Yahudi

    Mcm pas kawin umno

    Silap pas zina umni

    ReplyDelete
  3. Perangai pas yg putus silaturahim sama pkr

    Sebiji macam

    SAUDEE PUTUS DIPLOMATIK SAMA QATAR

    ININISLAM CILAKA PAS SAMA WAHABI AAUDI GILABABI..

    ReplyDelete
  4. SEKILAS PANDANG DAH TAH SYIAHNYA
    MESIABARU TERKINJA EMO DAN EGONYA
    MEMANG NAJ MAMPOS KAUM SYIAH SEMUA
    SYIAH LEBIH BAHAYA DARI YAHUDI YG NYATA

    SYIAH PENGECUT SUKA AMBIL KESEMPATAN
    PERANGAI ADU DOMBA TAKKIYAH IMAN MEREKA
    MUTAAH HAPUS NASAB KETURUNAN DARJATNYA
    SYIAH PASTI AKAN TERIMA BALASAN NERAKA


    BERAMBUS... BARUA DAO@SPORK EVANGLISTA.. PLURALIST MURTAD DAN SYIAH KAFIR

    INSYALLAH LAWAN SYIAH .. PLURALIST MURTAD DAN EVANGLISTA JAWABNYA "SYAHID"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syahid kepala bapak hang. Hang mencarut pork pork pork mcm ni pun hang ingat hang masuk syurga ka. Dlm akhirat nti hang dan keturunan hang dijamu dgn pork.

      Delete
    2. Tahniah tuan bidin.persoalan yang dilersoalkan amat lengkap tepat dan padu.harap mrj dan sahabat seangkatan sedar apa situasi terkini..tak logik satu agensi dan badan berkanun tak tahu mengenai pembayaran wang 9.5j tersebut.

      Kenapa semua membisu? Sedang mancari jawapan sesuai?sedang mancari kambing untuk disembelih? Atau berkira2 nak lari rumah malam2?

      Delete
  5. Dgr cite kt melaka nk smbut Jurusalem Jubilee..perayaan nk smbut ulang tahun israel dlm perang 6 hari kt palestin...lebai2 sume xkn membisu...ke skg kite da ade diplomatic relationship ngan yahudi..cmne mesia baru..hang sekolah kan sket lebai2 ni..hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaflah lambat jawab penat bebuka d Sri perdana smpm..wah 2000 di iftar smlm...kaya betul pee emm kita..

      Delete
  6. Blog ini banyak penganut syiah kafir... pluralist murtad dan liberalism agama bersarang di sini.. bersekongkol dng PAN PKR..Bunga..DAP evangelists

    ......hapuskan mereka...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau apa kurangnya. Dah betul sangat ke. Sectarian membawa belah. Patut tak menbangun.

      Delete
    2. Tahniah tuan bidin.persoalan yang dilersoalkan amat lengkap tepat dan padu.harap mrj dan sahabat seangkatan sedar apa situasi terkini..tak logik satu agensi dan badan berkanun tak tahu mengenai pembayaran wang 9.5j tersebut.

      Kenapa semua membisu? Sedang mancari jawapan sesuai?sedang mancari kambing untuk disembelih? Atau berkira2 nak lari rumah malam2?

      Delete
  7. memahami pm kita, isu ini akan dijawab oleh balaci, pemakan dedak, penerima a9, pemikir kepala lutut. pm akan berada dalam keadaan biasa, poyo, tiada apa yang perlu dirisaukan. semua berada dalam keadaan baik. segala isu akan tenggelam jika tiada sambutan jawapan bodoh daripada pm. jawapan paling klise ialah sr tak boleh dipercayai walaupun pendedahan dibuat sr banyak yang betul dan diakaui benar. peratus boleh percaya tinggi bila melibatkan pm berbanding malaysia today.

    ReplyDelete
  8. 10 JUTA CIFUT BABI BAYAR SAKSI AUSTRALIA
    YUKTES VIJAY BEKAS LAWYER BUKA CERITA
    BERPULUH LAWYER DIBAYAR CIFUT BABI AUTA
    BERAPA JUTA JUTA PULA CIFUT BABI BAYAR HAAH?

    YUKTES VIJAY BEKAS PEGUAM ALJUBOORI
    DEDAH SAKSI OSTOLIA DIBAYAR 10 JUTA
    BERPULUH LAWYER DIBAYAR LAWAN SAIFUL BUKARI
    BARUA BANGANG ASAL MASYUK MULA TERKINJA KINJA

    kikikikiki...

    ISU UNTUK FITNAH DAN SPIN DAH TAK ADA
    APA SAJA YG DIULANG TAYANG PASTI JADI
    ASAL MASYUK TAKUT PAYMENT SANGKUT PULA
    LUMRAH BARUA TAK KE BABI NAMERNYER NIH...!!

    BERAMBUSSSS BARUA SYIAH PLURALIST DAP@SPORK EVANGLISTA...


    INI KALI LAH..

    ReplyDelete
    Replies

    1. Maaf,

      Saya MBAH DUKUN dari kabupaten jawa barat, bisa meramal siapa bakal Ketua Pembangkang MALAYSIA selepas BN kalah.

      Sekiranya Mat Pork nak tahu sila hubungi mbah dengan mengetik no tel mbah.

      Pengerasnya hanya sekadar satu persalinan jubah dan lebai.

      Sekiranya Mat Pork bercita cita untuk menjadi calon pilihanraya, bisa diatur, pengerasnya hanya 90 juta rupiah.

      Makanya tidak perlu terkinja kinja seperti beruk kena belachan...

      4D jugak bisa diramal...


      Delete
    2. dukun mbah,
      carikan kepala 3 angka no. 1,kuda

      nombornye _ 88 ?

      Delete
    3. Bener tu mbah. Obat bagi meredakan sawan si mat pork ini adalah tidak lain disekeh aja mulutnya sama sinalau bakas aka babi utan yang dipanggang. Gerenti reda simptom gilababinya.

      Delete
    4. Maaf...

      Dulu Mbah pernah telek lobang najis Mat Pork ni...

      Baunya...waduh......busuk amat....lompong........rasanya dipakei negro...

      Nyesal Mbah.....itu yang Mbah demam selama tiga minggu.....

      ...makanya Mbah pada masa tersebut tak dapat bersama dalam perjuangan menjatuhkan bijan....

      ....selepas ni kita berjuang bersama....



      Delete

    5. Maaf...

      Bagi yang minta sama Mbah nombor ramalan, maaf dipinta kerana mbah tak dapat beri pada bulan yang mulia nii...

      Nanti pada bulan yang tak mulia, bisa Mbah uruskan....

      Delete
    6. Maaf...

      Mbah hairan melihat umat islam...

      Mengapa bulan ramadan berpusu pusu ke masjid bersolat sunat tarawih...

      Kan solat sunat ada setiap hari.....mengapa sunat tarawih saja....

      Adakah kerana ganjarannya besar.....jika begitu dimana ikhlasnya....

      Kasihan pada Allah kerana untuk kita menyembahnya maka Dia perlu memberi kita upah yang besar......sekiranya upahnya sedikit maka kita pun kurang berminat..

      Bagaimana sekiranya Allah berfirman bahawa bersolat tarawih tidak akan diberi ganjaran apa apa.....

      Mengapa dengan Allah pun kita nak berkira kira ganjarannya....

      Adakah selepas ramadan masjid akan berterusan penuh setiap malam....

      Mbah sedikit hairan, siapa tuhan dan siapa hamba.....



      Delete
    7. Mbah, akhir zaman ni ramai yang ke masjid bulan ramadan tu sekadar menjadi adat bukan ibadat..sebab tulah bulan lain masjid lengang..

      Jika lillahi taala masjid sentiasa penuh seperti yang kita lihat di mekah dan madinah..bila masanya kita tengok masjid disana kosong..

      Mbah, Allah maha kaya, yang kasihan pada manusia yang tak mengerti..

      Mbah, hakikat tetap sama, yang mana khaliq, yang mana makhluk tapi yang ma'bud hanya segelintir sahaja..

      Apek~

      Delete
    8. Maaf...

      Tinggi juga ilmu agama apek...

      Mbah ingin belajar boleh...

      Delete
    9. Jangan di heran mbah..ini la namanya islam hadari yang di pelopori pak lah kaki tidor (rasa nak buat buatlah..rasa tak nak tak payah buat)

      Delete
    10. Mbah pun apa kurangnya, ilmunya boleh tahan juga..bukan calang calang soalan yang ditanya..
      Kikiki...

      Apek~

      Delete
  9. Teringat saya komen seorg bekas kakitangan kjaan negeri berpangkat Datuk sementara menunggu masuk waktu Maghrib: Najib ni PM yg paling banyak skandal dan sial.
    Dia belanja wang negara persis milik sendiri.
    Heran, mcm x ada malu langsung.

    ReplyDelete
    Replies
    1. biar miskin,asalkan begayo
      buang malu,asalkan kayo

      kih...kih...kih...

      Delete
  10. Aduhai ...najib ni penipu. Hidup dia pun untuk menipu. Buatlah report banyak mana pun. Sikit pun dia tak peduli. Muka dia macam tu jugak. Sikit pun tak terkesan kat dia. Bohong ni dah jadi darah daging dan amalan dia. Kita doalah semoga Allah swt tunjukkan kat rakyat semua siapa najib ni.

    ReplyDelete
  11. Takat bisingvdalam internet aje la nampakya. Minggu depan keluar isu lain,terus senyap. Melayu mudah lupa. Kita tengok je la nanti. Tambahan oula BRIM dah keluar esok. Semua tertidur kekenyangan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab melayu bodoh. Kena sumbat duit diam. Kena tabur dedak jadi macam ayam. Kena cakap sikit mengamuk. Tak makan saman. Kecuali melayu yang dah sedar dan celik dalam Pakatan Harapan. Melayu yang tinggal ini sahaja harapan terakhir untuk selamatkan negara.

      Delete
    2. ORANG MELAYU TAK BODOH,
      TAPI BURUK PERTIMBANGAN,
      DALAM KATA LAIN"AKAL PENDEK"

      UNTUK BUANG SIFAT TERSEBUT,
      MELAYU KENA KAWIN CAMPUR

      Delete
    3. Dalam setandan pisang, tak semuanya elok tapi walau bagaimana pun semuanya bagus kalo pandai dimanfaatkan..yang buruk kita buang buat baja, yang kualiti tak berapa elok kita buat kerepek, yang bagus kita ekspot..begitulah perihalnya dengan melayu..sekarang ni melayu buruk ler kita nak buang..

      Delete
    4. Hidup Rafizi Ramli. Hidup Azmin Ali. Hidup Mujahid Yusof Rawa. Hidup Khalid Samad.

      Delete
    5. Sumbat jantung pisang ke dlm jubur mat singapork

      Delete
  12. Pas pis pus..mane ostad odi q7 ..xnk komen ke?

    ReplyDelete
  13. Seperti prinsip najib,
    'MONEY IS KING"
    Hal yang diulas Budin biasa ja..pada najib,
    cuma adakah Melayu mampu dibeli?
    KITA LIHAT PRU-14 NANTI,
    jika BN menang lagi,
    terimalah itulah 'MELAYU'...
    dan kekal sampai bila-bila..

    PRU 14,
    Antara hidup dan mati Melayu!
    Seperti kata Hang Tuah,
    'TIDAK MELAYU HILANG DI DUNIA'
    Melayu tidak hilang,
    Yang dirisaukan,bagaimana hidup jenerasi
    akan datang(anak,cucu dan cicit)
    Adakah akan lebih baik<
    atau merempat di bumi sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. silobai melayu,cara lobainya..
      gah dengan kopiah putih cap bulan,
      kalaulah boleh terbang ke bulan,
      BERIKAN SAYAP!
      BIAR MEREKA TERBANG KE BULAN,
      yang ada di bulan hanyalah kawah dan pasir.
      ITULAH YANG MEREKA CARI HARI INI !
      SELAMAT PENGANTIN BARU!PAS/UMNO

      Delete
    2. knp nak salahkan pihak lain.jika ph betul2 berwibawa untuk mggantikan Bn tiada sebab rakyat akan menolak.Bn dan Pas sputnya akan kalah truk tp ph sendiri yang lemah dan bercelaru tidak mgkin mnjdi pilihan utama rakyat

      Delete
    3. Kalau tengok pasa trend sekarang, insyaAllah BN akan menang lagi. Melayu ni dapat rm500 terus lupa diri. Hilang semua kemarahan di hati. Kita tengok le nanti.

      Delete
  14. Tahniah tuan bidin.persoalan yang dilersoalkan amat lengkap tepat dan padu.harap mrj dan sahabat seangkatan sedar apa situasi terkini..tak logik satu agensi dan badan berkanun tak tahu mengenai pembayaran wang 9.5j tersebut.

    Kenapa semua membisu? Sedang mancari jawapan sesuai?sedang mancari kambing untuk disembelih? Atau berkira2 nak lari rumah malam2?

    ReplyDelete



  15. Org bodoh saja jawab Statements bodoh dp SR.




    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini membisu tanda-tanda bersalah, nak jawab apa dengan rakyat 31juta, jadi berdiam diri dan buat-buat merupakan jalan selamat buat Syafiee & MO1........!!

      Delete
    2. Hehehe lepas tu buat2 lupa terus.dh selalu sgt taktik ni pakai org dh masak..

      Delete
  16. YUKTES VIJAY KAN DAH CAKAP
    NAK LAWAN VVIP SI CIFUT BABI
    LAWYER FEES TU KIRA STANDARD
    10 JUTA CIFUT BABI BARU BAYAR SAKSI
    BERPULUH LAWYER BERAPA LAWYER DISEBAT.?

    SEBENAR NYA ISU DAH TAK ADA LAGI
    SPIN LAH DI SANA DAN SPIN DI SINI
    ASAL BOLEH TERKINJA DAN BISING NANTI
    TAK KE BABI NAMERNYER NIH...?

    KIKIKIKIKI... BERAMBUS SAJA LA BARUA SYIAH PLURALIST LIBERALIS DAP@SINGAPORK NI PENSABOTAJ EKONOMI NEGARA

    MASA DAH TAMMAT NAK FITNAH...

    INI KALI LAHH..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf ya....malas nak layan kau...

      Kau terkinja la sorang sorang....

      Delete
  17. Bro..sqrm dan lhbn tu berani kat bilis je..depan paper cakap berdegar...buat malu je

    Pdrn pulak paham2 je la

    Beng negara pun tak boleh harap..subahat kot?

    ReplyDelete
  18. Membisu sedang mencari jawapan yang sesuai dan selari,sebab tak mahu jawab tunggang langgang dengan pelbagai alasan yang berlaian seperti menjawab kes 1mdb dan 2.6b dalam akaun peribadi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. akan saman SR , hari selasa minggu depan
      peguam tengah berbincang

      Delete

    2. Bukan selasa minggu depan, tapi hari selasa...tahun bila tak tau lagi...

      Delete
    3. Hari2 bt pendedahan takkan mmberi apa2 kesan kpd pngundi.bukn pendedahan aja yg dinilai oleh rakyat.mereka juga melihat kekuatan dan kelebihan mana2 parti.Tak mgkin rakyat akan memilih pihak yg jelas bercelaru dan tiada kepimpinanan yg teratur.

      Delete
  19. Bulan yg mulia dan penuh dgn keberkatan dan kelebihan ini marilah kita rakyat beramai2 bermunajat dan mengadu dan memohon pertolongan pada Ilahi supaya kebenaran dpt mengatasi kebathilan (kerosakan yg berlaku dlm negara kita sekarang)..

    ReplyDelete
  20. Malangnya isu2 mcm ni,1mdb,derma 2.6b..tak Ada effect pada makcik,pakcik Kat kampung,org2 felda dgn jugak org di pendalaman Sabah Dan Sarawak..
    Diorg Akan terus angkat sepanduk 1 love pm...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakcik makcik ni lebih percaya kat ostad....

      Mai kita pakat pakat jadi ostad, lilit serban tebai tebai...

      Lepas tu kita pi racun fikiran depa....supaya tak pangkah bn....

      Kawan, lu apa macam fikir....

      Delete
    2. Gua ingat mau sumbat mercun roket kedalam bontot mat singapork lepas tu bakar.

      Delete
    3. Ini lah masalah sbenarnya.pendedahan demi pendedahan tak akan beri kesan kat pengundi luar bandar.mintak jasa tuan bidin kita isu situasi ini kepada pihak sepatutnya

      Delete
    4. Tiap2 bulan atau minggu perlu masuk kampun beri penerangan yang jelas kepada org kampung.jngan abaikan walau seorang pun warga kampung dari perkara sebenar

      Delete
    5. Anoy 00.43
      Iya aku setuju..
      Segala isu Peringkat nasional Tak memberi kesan kepada golongan ini..
      Situ lah punca kekuatan umno/BN..
      Harap2 anak2 yg Ada dibandar balik raya nanti ceritakan isu2 ini pada org tua Kat kampung,Kat felda..
      Biar diorg Tahu bertapa teruk mahkluk bernama najib razak ni..

      Delete
    6. org2 kmpung dan felda bukan tdk tahu isu pnyelewengan,isu 1mdb.mereka tahu ttp mereka ttp memilih BN kerana mereka kurang yakin dan percaya pd Ph.PH dilihat bercelaru dan dan tdk mereka tdk nmpak ph boleh memerintah dgn baik.

      Delete
  21. Tahniah tun dr mahathir bin mohamed , pm malaysia 22 tahun yg telah memerah otak sehingga terciptanya kuasa mutlak seorg perdana menteri mengatasi segala institiusi dlm negara. Najib hanya menggunapakai apa yg telah disediakan utknya.syabas pm najib. i luv pm.

    ReplyDelete
    Replies

    1. ....menyalahgunapakai akai bangkai....

      Delete
    2. Tun m mg diakui byk berjasa.knp perlu lg terlibat dgn poltik secara serius.Tun m sptutnya hanya sbg penasihat tak lebih dari itu.Masti ada sesuatu yang tidak diketahui umum pada usia yg terlalu tua Tun m masih beria2 nk terlibat dlm politik.salah satunya beliau tkdk mahu njib ttp beliau juga tdk mahu anuar jd pm

      Delete
  22. Najib,pm yg paling2 teruk Dan bangsat Malaysia pernah Ada..
    Tiap patah perkataan yg keluar dari mulut dia adalah Penipuan yg direka dari Penipuan yg sebelumnya..
    Seorg pm yg telah berbohong diparlimen mengenai Upah kes Anwar hanya 1k..
    Mana intergiti pihak yg berkuasa dalam Hal ni.

    ReplyDelete
  23. Siang malam Macai Fukatan meroyan....hasil.... habuk pun tarakkkk.....

    ReplyDelete
  24. Bukannya rakyat tidak sedar msalah yang dibawa najib tapi mereka sbnarnya tiada pilihan yang lebih baik.mereka tidak yakin dengan ph.ph msih lg bercelaru,siapa pemimpin tertinggi dalam ph tdk jelas.walaupun BN bermasalah mereka melihat ph akan membawa lebih byk msalah.ph patut berubah untuk meyakinkn mereka bukannya mgharapkan mereka yg berubah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aduhai pembaca blog budiman....

      Berwaspadalah dgn lidah bercabang si Tikus/AnonyMOUSE Kejora. Luahan berulang-ulang bajingan tengek ini bagai seorang desperado yg cuba mengelirukan ... lebih busuk dari tong sampah yg dah sebulan tak diangkut.

      Beginilah kalau spesi kurang berpelajaran, salah asuhan, tidak percaya pada qadak & qadar. Pentaksub Najib ini buta hati bahawa Nabi Muhammad SAW sendiri tidak menamakan pengganti beliau...kenapa pulak sekor tikus/anonyMOUSE ini menyibuk tak tentu pasalsiang malam... siapa next pm...???

      Ingat....Ketentuan siapa pengganti menjadi pemimpin adalah hak Allah SWT dgn kehendak Nya.
      -----------------------------------------------
      Respons bernas Sdra john doe pula...

      Dengan izin tuan blog,

      Saya tidak pernah berminat untuk melayan isu ini yang dibangkitkan oleh Kejora disebabkan ia adalah isu politik yang remeh.

      Walaubagaimanapun saya pernah 'melayan' isu yg sama yang dibangkitkan oleh Unknown Sahabat sebab dia benar-benar telah 'berfatwa' di dalam isu ini.

      Sebagai orang awam yang jauh terpisah daripada Nabi saw kita tidak boleh sewenangnya mentafsirkan perilaku Nabi sebagai bukti kebenaran sesuatu fatwa. Dikhuatiri kita melakukan kesilapan dan akibatnya amat dahsyat sekali.

      Salah satu kaedah mentafsirkan hukum drpd pelakuan Baginda saw adalah melalui tafsiran para sahabat yang hidup bersama Baginda yang mana mereka ini memahami usul fiqh sehingga ke tulang dan jantung mereka.

      Maka mari kita lihat apa kata dua orang sahabat Nabi iaitu Umar al-khatab dan anaknya Abdullah bin Umar r.a anhuma tntg perkara ini.

      Maksud hadith 1790 Sahih Muslim (yg sebenarnya adalah athar sahabat).

      "Dari ibnu Umar katanya; aku hadir ketika bapaku (Umar al-khattab) kena musibah ditikam orang. Para sahabatnya yang hadir ketika itu memujinya. Mereka berkata; "semoga Allah membalasimu dengan balasan yg baik". Umar menjawab : "Aku juga berharap begitu tetapi kau tetap khuatir". Kemudian mereka berkata ; "Tunjukkanlah kepada kami pengganti kamu". Jawab Umar; "apakah aku harus memikul urusan pemerintahan waktu hidup dan matiku? Aku inginkan tugasku selesai, tidak kurang dan tidak lebih. Jika aku menunjukkan penggantiku, memanglah orang yg lebih baik bagiku, iaitulah Abu Bakar as-siddiq pernah menunjukkan penggantinya. Tetapi jika aku membiarkan kamu memilih sendiri siapa yang akan menjadi khalifah, maka orang yang lebih baik dariku iaitulah Baginda Rasulullah saw pernah membiarkan kamu memilih sendiri penggantinya menjadi pemerintah selepasnya. Kata Abdullah bin Umar: "Dengan ucapannya itu tahulah aku bahawa Baginda (Umar al-khattab) tidak akan menunjukkan siapakah penggantinya untuk menjadi khalifah".

      Saya sangat berharap athar sahabat di atas yang direkodkan di dalam kitab sahih Muslim telah menjawab pertanyaan di atas.

      Kalau Baginda Umar al-khattab sendiri berpendirian menamakan penggantinya bukan satu kewajipan dan bukan isu, maka siapakah kita yang memandai-mandai mahu berhukum tentang perkara ini.

      Salam Ramadhan dan salam perjuangan untuk tuan senior saya pak Othman @ Othaman Ahmad, tuan blog dan kesemua rakan seperjuangan yg lainnya.

      Amek kau wahai sang tikus kejora yg masih menyembunyikan identiti sebenarnya...!!!!

      Delete
    2. ye betul memilih pemimpin yang betul bukan sekadar bersandarkan kebencian semata2.menggantikan kepimpinan yang rosak dgn kepimpinan yang jelas bercelaru juga bukan langkah yang bijak.kita diberi pilihan untuk memilih pemimpin mggunakan akan bukan hanya kerana taksub semata2.memilih pihak yang batil.untuk mnggantikan golongan yang bathil tidak membawa sebarang kebaikan kpd negara

      Delete
  25. ph pasti sukar untuk namakan calon pm sblum atau selepas pru.jika menang sekalipun pasti takkan ada kata sepakat dlm ph untuk melntik pm.percanggahan pemdapat dan percakaran sesama sendiri pasti akan berlaku.Tun m sbg pm pasti akan ditolak oleh pkr.selagi tun m masih hifup tak mgkin anuar akan dilantik mnjdi pm

    ReplyDelete
  26. 90M belum terjawab kuar pulak soalan 9.5M ....
    Tak jawb soalan takda markah.....

    ReplyDelete
  27. Nampak sangat pi em dan konco dia tu haram j$$$$.

    Jika kamu tak bersalah..tampillah ke depan. Jawab dan buktikan berita itu fitnah.

    Yg dok diam mcm syaitan yg diikat di bulan Ramadhan ni apehal?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bersambung..

      Kamu tu pemimpin dan orang ada ada...bukannya atok tua duduk pedalaman yang hidupnya tak ganggu rakyat kebanyakan..

      Ape punya orang la kamu berdua ni..takde integriti dan tanggungjawab langsung!

      Delete
  28. ph jelas belom layak untuk mggantikan Bn yang jelas kemengan ph akan mngundang lebih banyak keburukan . Bn mmpunyai organisasi yang teratur ketuanya jelas dari umno kerana umno dominon dalam Bn.tp ph tiada parti yang dominan.ph gabungan yg belom berdaftar tiada pelembangan,tiada sistem untuk melantik ketua.Tida pula perbincangan ke arah mmbentuk perlembagaan dan cara perlantikan ketua.Jelaslah mereka tiada ksungguhan mmbntuk pakatan yang betul2 boleh mnggantikan BN.selagi mereka tidak berubah ,memilih mereka pasti akan mmbawa lebih bnyak bencana kpd negara.mereka lngsung tidak bersedia memerintah negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau baru keluar dari gua ke?

      Delete
  29. Penyokong zahid dan hisham tersenyum lebar. Best nyer !!

    ReplyDelete
  30. Adakah anda berminat untuk menyertai illuminati besar, di sini adalah kehidupan yang
    mengubah peluang ke dalam dunia yang
    kaya, anda akan diberi $ 10,000 setiap dua minggu sebagai keahlian
    berkat, peti masuk yang kuat dan terkenal kami kini di sini
    atau hubungi e-mel rasmi Illuminati pada
    illuminati.priest@mail-on.us
    Peti masuk, atau menghantar permintaan rakan
    Whatsapp +13176681073

    ReplyDelete
  31. Assalamu’alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.
    Saya HANDAYANI ingin berbagi kpd teman semua…tentang Angka Togel Yang Di Berikan Ki HAJAR DEWANTORO, Awalnya saya sedikit ragu tetapi saya sangat membutuhkan bantuan, dan saya coba hub ki HAJAR DEWANTORO
    Alhamdulillah saya bisa di bantu oleh beliau, pertama beliau memberikan angka 4D kpd saya, dan angka itu saya pasang,, awalnya saya tidak percaya ketika teman saya memberikan kabar, kalau angka yg aku pasang benar-benar keluar, dan saya menang 97 juta, berkat bantuan ki HAJAR DEWANTORO.,
    Saya ucapkan banyak terima kasih kepada ki HAJAR DEWANTORO yang telah meluangkan waktunya untuk saya, konsultasi dengan ki HAJAR DEWANTORO selama ini benar benar sangat luar biasa…. Selain hebat, ki HAJAR DEWANTORO juga punya keahlian banyak. seperti, minyak penarik uang Pesugihan,, Santet,, Penarikan dana ghaib,, Pelaris,, dan Pelet,,
    Info: Buat Teman yang Pengen Merubah Nasib Silahkan..
    Hub: Ki HAJAR DEWANTORO Di:082-188-463-467.
    ATAU KLIK DISINI

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...