Saturday, 17 June 2017

KENAPA TAK SAMAN DOJ? ADAKAH MUHYIDDIN YANG PERTAMA AKAN DISAMAN ROSMAH?


Isteri Perdana Menteri, Rosmah Mansor mengarahkan peguamnya memantau media sosial untuk melihat kemungkinan wujudnya serangan dan tuduhan palsu terhadap beliau.


Peguamnya memberitahu, mereka memantau semua platform media sosial dan penerbitan lain untuk mengenalpasti catatan yang berunsur fitnah dan tidak berasas berkaitan Rosmah.


Tindakan Rosmah ini adalah susulan pemfailan terbaru Jabatan Kehakiman AS atau DOJ setebal 251 halaman dua hari lalu yang antara lain menyebut isteri Malaysian Official 1 turut dihadiahkan beberapa barangan kemas mewah yang berpunca daripada dana 1MDB yang dilencongkan.

Dalam dokumen terbaru DOJ itu, isteri Malaysian Official 1 didakwa menerima barang kemas yang keseluruhannya berjumlah AS$28.6 juta atau kira-kira-kira RM128 juta.


Tidak disebut dengan pasti siapa isteri Malaysian Official 1 dalam dokumen DOJ itu, cuma Abdul Rahman pernah mengesahkan Malaysian Official 1 yang disebut dalam saman sivil kali pertama dulu tidak lain ialah Najib Razak.


Tetapi, Najib sendiri tidak pernah mengakui Malaysian Official 1 adalah dirinya.


Jadi, siapa yang mahu disaman oleh Rosmah?


Adakah pengguna media sosial yang menyebut nama Rosmah secara langsung atau mereka yang menulis isteri Malaysian Official 1 pun akan turut disaman juga?


Selain itu, kenapa penulis di media sosial saja yang mahu disamannya?


Tidakkah semua tulisan atau catatan di media sosial berkaitan dirinya yang menjadi perbualan ramai sekarang adalah berdasarkan dokumen DOJ?


Kenapa tidak DOJ  lebih dulu disaman jika Rosmah merasakan dirinya terganggu dengan laporan yang berunsur fitnah, tidak berasas, memburukkan nama atau menjejaskan reputasinya?


Lagi pula tanpa laporan DOJ yang mengaitkan nama Rosmah berdasarkan bukti dan hasil penyiasatan mereka untuk menjejaki ke mana perginya dana 1MDB yang dilencongkan, tentulah tidak mungkin sesiapa mahu menyebut namanya.

Dengan itu, DOJlah yang sepatutnya lebih dulu disaman oleh Rosmah berbanding mana-mana pemilik akaun media sosial di negara ini.


Dalam pada itu, terlanjur Rosmah sudah mengugut mahu menyaman, adakah tulisan atau kenyataan seperti yang dikeluarkan oleh Muhyiddin Yassin yang memintanya memulangkan barang kemas bernilai RM128 juta turut  tidak terlepas daripada tindakan saman beliau?


Mungkinkah Muhyiddin yang bermusuh dengan suaminya, Najib menjadi orang pertama disaman Rosmah?


Tetapi, jika menyaman Muhyiddin, bukankah ia dengan sendirinya bermakna Rosmah secara tidak langsung mengaku identiti isteri Malaysian Official 1 adalah dirinya? (ShahbudinHusin 17/06/2017)

80 comments:

  1. Saman apa mana ada telur ni betina

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aiikkkk...dah kena senggugut ada ati nak mengugut pulak...???

      Delete
    2. Weh....mana ada Doj sebut nama rosmah. Doj cuma kata the wife of Mo1. Tapi bagus juga kalau rosmah saman. Baru boleh tengok apa yg dia nak saman tu.
      Ok aku sokong rosmah saman sbb rakyat nak tahu kemana pergi Rm128 juta tu.

      Delete
    3. Beriyani Daging17 June 2017 at 23:40

      Betina gemok rambut besar tak sedar diri. Suami pencuri

      jenis AliBaba, curi bukan sikit2, dia rembat ... sampai licin

      duit 1MDB ahaha, haram jadah.

      Ini anak beranak sumbat dalam penjara, biar dia rasa air

      jamban penjara tu macam mana.

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. Buat en Othman,

      Rosmah xsenggugut la

      Dh btahun dia menopos

      La ni mengkalu latah tu iye la gamaknya

      Tak pun nyanyuk

      Delete
    6. beriyani daging babi.elok kau bertaubat..nanti akhirat kau disumbat najis busuk menghina orang..kesian keluarga kau punya anak kurang ajar..

      Delete
    7. Suman dan Tajudin dah meroyan sebab kena senggugut banyak minum air ketum....Wa kaka....

      Delete
  2. ASAL WSJ STREET TIMES SPORK PASTI TERKINJA
    DOJ RECYCLE TAPI FBI LANSUNG TAK BERBONYI
    ASAL DAPAT FITNAH SPINN DISAHUT MACAI BARUA
    MAMAK KUTTY SAMPAI LA NI SAMAN TAK MAI LAGI

    SINGAPURA DAH TAK SELAMAT LAGI DIDIAMI
    KATA2 DATANG DARI ANAK LEE KWAN U SENDIRI
    APA TAH LAGI RAKYAT MARHAEN SINGAPURA KINI
    SUARA RAKYAT SPORK DAN KEBEBASAN TIADA LGI

    BERAMBUSSSSS BARUA DAP@SINGAPORK

    LINK
    http://theonlinecitizen.com
    http://lepak1corner.com sila "LIKE" sibling PM Spork sedang berantakan..
    Krmpen 1 juta "LIKE".... JOM " SINGAPURA SPRING"
    KASI BARAI PAP SINGAPURA...
    PENSABOTAJ EKONOMI JIRAN TETANGGA..

    INI KALI LAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. lu apa angkat? ketum atau kuda?

      Delete
    2. aiyoo brader apa pasal kasi busuk ketum sama kuda punya nama???mangkuk atas tu memang semula jadi bodoh salah bapak dia tibai mak dia masa tengah period.....

      Delete
    3. Hahaha..mat ni sesuai selfie dgn bijan.mmg penjilat tegar gila.

      Delete

  3. Nak saman Doj banyak belanja beb.... Lebih senang menyaman barua2 Doj saja. Dah kira OK lah...

    Bergurau saja.


    ReplyDelete
    Replies
    1. kau yg anak barua..

      Delete
  4. Bila sebut rantai 27 juta us, itu milik isteri mo1. Tempah khas atas kapal sewa khas, kata doj. Sapa punya rantai, isteri mo1. Sapa kata, doj kata. Kita cuma ulang apa yg doj cakap. Kalu kena saman, bawa bukti doj la. Rasanya tak ada halangan utk memetik sumber rantai 27 juta us milik isteri mo1. Rasanya ramai dok belek gambar isteri mo1, cari rantai loket pink bernilai 27 juta us. Agaknya, jumpa tak gambar tu?

    ReplyDelete
    Replies

    1. Prinsipnya ko kena pastikan apa yg di katakan oleh Doj itu benar... Bukannya bohong.... Jadi ko sendiri kena dapat bukti2 Dari Doj.
      Kalo tidak ko di dakwa bersubahat menyiarkan khabar2 angin..tujuan menghasut..

      Mahathir pun boleh menyaman sesiapa yg mengata anak2menjadi billionaire segera.... Tapi Mahathir takut nak saman...

      Dalan hal ini nampak nya Rosmah yg ada telor Dan Mahathir tiada telor.

      Delete
    2. Alahai Kejora Tolol Lagi Pengecut...

      Oleh kerana mulut kamu yg sering selupar menuduh Tun M & anak2nya, sila beri nama kamu, no. Kad pengenalan & alamat supaya satu tuntutan saman terhadap kamu diambil. Berani..ada telur & pelir ker Kejora?

      Kamu kena ingat..Tun dah banyak kali mempersilakan sesiapapun (termasuk kamu & Najib) untuk mendakwa & mengheret beliau ke mahkamah di mana pun. Beliau juga pernah menyatakan perkara ini sewaktu sesi soal jawab di kota London tahun lepas.

      Konmn Kamu @ 23:27 nampak sangat dungu & tolol.

      Delete
    3. Air Katira Sedap17 June 2017 at 23:57

      Ko ingat DOJ siasat buat laporan sampai 251 muka surat tu suka2 ke ?

      Najib cakap nak saman WSJ hari selasa ...dah bertahun dah habuk pun tarak. sial nye jantan

      Rosmah nak saman ? KahKahKah . Semuanya akan terbongkar dalam mahkamah nanti termasuk la kutu dalam rambut dia ..Berani ke dia masuk mahkamah ?

      Dah tak lama lagi... sikit je hari lagi... ingat siasatan DOJ belum habis lagi... masih banyak lagi akan terbongkar.

      Sekarang masih boleh berlagak.. berlakon macam tak bersalah... dah tak lama lagi....

      Apabila budak suruhan najib si gemok Jho Low tu di dakwa dan ditangkap... aha barulah najib & rosmah terkencit dan terberak ketakutan.

      Delete
    4. Tetap nak pertahankan melayu busuk bijan tu.alahaiiiii

      Delete


    5. Mahathir sepatutnya belajar dp Rosmah, Dan berani seperti Rosmah untuk menyaman mana2 berita yang menjejaskan kewibawaannya.

      Hampir ke semua saluran berita perdana menyiarkan pertuduhan bahawa anak2 Mahathir mempunyai kekayaan luar biasa dalam masa singkat....

      Sebaliknya Keberanian luar biasa Rosmah untuk menyaman berita mengenainya.... Memberi gambaran bahawa berita2 tersebut adalah palsu....



      Delete
  5. Humpty & bini sat on the wall
    Humpty & Bini will have a great fall
    ASWJ & DOJ Have made a great call
    Humpty & Bini have no balls

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suman suman siang malam ko meroyan....dedak Dapigs....

      Delete
  6. Semua barang kemas sudah dibawa lari dengan beberapa puluh bag naik pesawat semasa lawatan Langsui ke Istambul dulu

    ReplyDelete
  7. brg kemas ratusan juta.. tentu pemiliknya cantik melangit.. klu rasa diri tu buruk, hodoh, ngetot mmg bukan lah.. so, jgn perasan pulak.

    ReplyDelete
  8. ACAH JE TU..MANA ADA BERANI SERUPA NGAN LOBAI KULUP LIDAH KONTOT PAS PISS PUS...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parti lslam se Malaysia tak ada tanggung jawab untuk mencegah kemungkaran ker?

      Delete
  9. Dlm msia ada tak org nama Rosmah bte Mohd. Najib.
    Saja je nak tahu. Kesian org tu.

    ReplyDelete
  10. Dah tercirit dah kerana nama dah busuk satu dunia, skrg nak tunjuk hero pada rakyat sendiri tapi hati rakyat dah bulat dah untuk tolak dlm pru nanti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mimpi le ko orang....meroyan je lebih....

      Delete
  11. Sempena bulan ramadhan ni, sy nak ucapkan.....

    Thank you sooooooo much to DOJ Amerika.

    ReplyDelete
  12. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Indonesia maupun di luar negeri butuh bantuan.
      Ibu kalau nak butuh bukan di sini laaa

      Delete
    2. Ya alaaaa..kalau yer pun nak alih tiang gol, takkan sampai main tikam ekor tak homat bulan puasa, Kejora oii..!!

      Delete
    3. Othaman perasan dia helang tak sedar diri pipit
      Perasan cerdik tapi otak hanya taraf mat rempit
      Pondan bapok jalan hoyong hayang telor dikepit
      Kalau berani jom ler ke blog Cucu Tok Selampit

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

      Delete
    4. Kemain gebang lebat Othaman dajal tua bangka
      Udah teruk lunyai bapok ni kat blok PutraCelaka
      Mengelupor dia kat sini tak ubah mcm babi luka
      Masih juga tak sedar diri lagi ini bakal isi neraka

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

      Delete
    5. Lunyai macm bontot nenek kau ke?

      Delete
    6. Kojola sangka dirinya baik
      Mencabar orang bagai nak rak
      Sebenarnya dia sorang pemakan tahik
      Dekat blog sini dia nak berak
      Sudah le wahai pemakan dedak
      Orang tak peduli dah naik lemak
      Cakap agama macam p**imak
      Mcm anak luar nikah takada mak bapak......

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…. Apa macam?

      Delete
    7. Kemampuan si Othaman Kadok kita dapat ukor
      Tua kutok ini udah banyak kali kena tersungkor
      Dia mari nak buat lawak pulak, ini kaki no ekor
      Orang laiin bangun subuh, dia tidor berdengkor

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

      Delete
    8. Othaman si pelir lembik akal taraf budak-budak
      Walau sesat, dia saja yg betul tidak dapat tidak
      Hidup kat sinii mengharap Matdey punya dedak
      Ko nyah baliik sana ‘Sgpore yg dilanggar todak’

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

      Delete
    9. Kejora sembahyang subuh pun tarak guna
      Celik mata aja mulut menghina
      Kalo memang dah hati hitam nak buat macamana
      Tak sempat taubat tanam saja kat jirat cina.....

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…. Apa macam?

      Delete
  13. Alamak, tak dapek la den nak bogayo pakai rantai juta-jutaan lopeh ni dah. Nak buek macam mano ni? Bondo mahal cantik pulo tak kan den nak pakai rantai mahal tu cumo ngadap cermin jo, atau pakai tapi sorok kek dalam baju. Badan den ni udah la bosa gadang macam badak, tak pakai bondo tu, mano cun! Kek kopalo den ni tak do masalah, boleh la den pasang rambut palsu itam bokilat layee. Rayo kali ni den nak pakai apo? Cilako botui DoJ yang poyi dodahkan tu, buek apo? Ado sosapo boleh tolong bagi idea kat den tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ganti'an yo dongan pucok pegago

      Abih cito

      Delete
    2. Datin Sri ni den dak bagi idea haa, datin poyi jo buek yang palsu nampak supo sobijik macam yang datin dah ado tu, boleh pakai macam biaso takdo masalah. Bukan takat Apandi jo, sapo-sapo pun tak boleh nak dakwo datin.

      Delete
  14. TUAN ITIK TUAN MANGKOK TITM

    HANYA BERDOA MOHON SPRM PDRM ADA KEKUATAN NAK SIASAT


    KAH KAH KAH


    NAK SIASAT 1MDB???


    PAS HANYA BERDOA TANPA KELUAR SEBARANG KENYATAAN ???

    PAS BERSUBAHAT BAGAI SYAITAN BISU BILA SELURUH DONIA SAHKAN WANG 1MDB DICURI WALAU AG KATA DUIT 1MDB TAK HILANG

    PAS LEBIH PECAYA AG DAN NAJIB

    1MDB TAK HILANG DUIT . JHOBLOW BELI CINCIN PAKAI DUIT SIMPANAN ROSMAH SEJAK BANGKU SEKOLAH DI TKC SEREMBAN..

    MANGKOK AYUN BETUL PAS

    ReplyDelete
  15. TITM

    Setakat nak bagi ceramah tentang hukum hakam dan tuntutan agama bolehlah berapi api.

    Segala galanya akan dituntut di akhirat.

    Tetapi bila dah ada kedudukan dan kuasa
    Tak buat apa apa pun....cakap saja deras.

    Pas ni pegang kote pandailah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BETUL.
      Kes DOJ kali.ini sudah patut jadi jelas pada majority 94% yg buka mata.
      Jelas juga contoh disini DOJ yg dicenuh kapir, tapi berwatak muslim mak WAJ8B harus diPUJI.
      Tindakan suam Itek ,pemakan penyonglap 6% yg wayang watak ISLAM pura2 harus sgt diKEJI.
      Basic tu...tak salah, maka direstu Nabi2 dan menjadi tuntytan Allah. Ininpun tak faham, atau sengaja cuba dialih.
      Bas8c rule Islam nii..nahi mungkar, atau terus telan Tahik Low?
      6% masih pilih telan butir tahik low, walaupun dalam puasa.Hmmmkesian

      Delete
    2. Mana maunya makcik felda n sahabat kat sabah sarawak tu nak berubah....berkurun lama dah tetap nak BN jgk

      Delete
    3. Ph kena fokus felda,sabah,sarawak.jika 3kwasan pgundi ni tak dapat mmg tipis la harapan

      Delete
    4. Beli buah sawit dgn peneroka murah2 jual pula minyak masak (sawit) mahal2.
      Masuk akal ker?
      Untong FGV atas kertas berbilion bilion ringgit.
      Tapi yg untung besar tunai si pendek.
      Toyol Felda.
      Toyol Felda dgn Toyal Negara kawan baik.
      Jaga2 Felcra.....project ketum tak jadi tak pa
      Tapi jgn biar project toyol menjadi jadi.

      Delete
    5. Eh umno kata


      Kes 1mdb

      Adalah rancangan jahat yahudi
      Makcik felda jgn oecaya ckp barat mat sallek yahudi lgbt kapir

      Raja Arab dah jata derma udah udah la

      Terduduk machai oas bingung

      Delete
  16. THE MACC will not interfere with police investigations into scandal-hit state investor 1Malaysia Development Berhad (1MDB) as it did not want to "overlap" with the probe, said MACC chief commissioner Dzulkifli Ahmad.

    "It has nothing to do with us. It was agreed a long time ago that the investigations will be done by the police, we don't want to overlap our investigations," said Dzulkifli.

    On that note, the MACC chief said police should be given more time to investigate the scandal.

    Commenting on the latest US Department of Justice (DoJ) civil suit, Dzulkifli said there was no request for information or notification from the DoJ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ehhh rasanya patut sprm siasat dulu.dah complete baru bagi polis cekup depa semua tu..dua2 kepala jabatan ni pun bijan yang pilih ini lah hasilnya siasatan

      Delete
    2. Cubaan nak tutup bangkai sudah hampir nampak kegagalannya...

      Fakta di Afrika: bangkai badak atau bangkai gajah mmg tak ditutup... Dia mereput, membusuk

      Delete
  17. Dalam respons segera, Peguam Negara Mohamed Apandi Ali berkata tuntutan DoJ yang terbaru ini hanya ulangan daripada tuntutan AS$1 bilion tahun lalu, dan kecewa kerana pihaknya tidak dimaklumkan berhubung tindakan terkini itu.

    Apandi berkata pejabatnya masih belum diberikan bukti menunjukkan wang diselewengkan daripada 1MDB.

    Sementara itu, Putrajaya dalam satu kenyataan hari ini berkata tuntutan sama terbaru DoJ itu “tuduhan tidak terbukti”.

    Pejabat Perdana Menteri (PMO) turut memberi respons dengan berkata penamaan tidak perlu dan tanpa sebab berhubung beberapa perkara serta individu tertentu oleh DoJ hanya akan memberi ruang kepada manipulasi dan gangguan politik dalam negara.

    Dalam satu kenyataan dikeluarkan hari ini, PMO menyatakan kebimbangannya terdapat motif yang melangkaui objektif rampasan aset dalam pemfailan saman terbaru DoJ. – 16 Jun, 2017.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fitnah barat nak ganggu negara kabonyer

      Delete
    2. Tun dah ajar carany dulu utk duduk sama rendah, berdiri sama tinggi..

      Sbbkn tamak haloba nak kaya 70 keturunan, ko hadap la...

      Janji BN kasi turun dulu..

      Delete
  18. pembangkang terpaksa bersekongkong dgn yahudi demi nafsu politik bila rakyat negara ini dah meluat dgn mereka..ejen2 yahudi diguna unt melapor cerita2 fitnah bohong..semoga mereka2 ini dihancurkan di pru nanti..insyaAllah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau ingat cite james bond ke main agen2.xada masa dan kperluan yahudi nak hancurkan org melayu..kau sndiri tgok la melayu skrg prgai serta sikap dan amalannya org melayu moden ni. Perlu ke lagi yahudi nak bagi hancur?

      Delete
    2. Majoriti melayu skrg amalan dah kemana.tgl yg tua je g masjid

      Delete
    3. Tak abis2 nak salah org lain lah bangsa melayu ni..kembali pada ajaran allah.muhasabah diri sendiri.jgn nak slah kaum dan bangsa lain melayu jadi mcm skrg.

      Delete
    4. Takdenye pembangkang cari pasal dengan us ke yahudi ke...tapi 1mdb yg cari pasal kat negara dorang.

      Delete
    5. Bado ape macai amenopas nie, melayu bibir merah dok menyamun mengalahkn yahudi taknak pulak disalak nye...

      Kluar join harapan lg bagus dan tuntutan sekarang nie...

      Delete
  19. kalau saman maka rosmah mengaku dia isteri MO1.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada menteri dh on record berkata , tenyulah MO1 tu PM JIB, hanya idiot tk tahu".

      Abis ,kalu isteri MO1 skrg tak mahu mengaku dia isteri MO1 , apakah MO1 punyai isteri #2 ?
      Abis siapayg lenting nk saman semua sbb pendedahan DOJ?
      WOOOO...dh mcm plotdrama tamil terbaru ni.

      Delete
  20. Ini orang ada dua lidah.

    Semasa di Germany berdegar-degar cakap akan beri kerjasama penuh kpd siasatan seluruh dunia.

    Dalam negara dok gebang kata ini campur tangan kedaulatan negara. Siap buat cerita lagi konon ada 4 individu dalam negara ni yang boleh buat sampai DOJ boleh ambik tindakan dekat dia. Fuyyo, nak kelentong pun agak-agak lah.

    Kedaulatan apanya dok pi jual lelong harta negara kat China komunis.

    Hakikatnya semakin hari semakin terkepung si penyamun ni dengan penipuan demi penipuan dia.

    Setiap permainan ada tempoh masa dan tempoh masa untuk orang ini bermain tetap akan tamat.

    Tak lama dah. In shaa Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. John boDoe otak taraf anak kecik dalam buaian
      Namun ostat munafiq ni nak tunjuk kepandaian
      Percaya sungguh dia dgn persepsii dan andaian
      Tempoh masa dia tunggu tak akan kesampaian

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

      Delete
    2. Jangan banyak gelak kejora setan
      Bulan puasa sepatutnya ko diikatkan
      Mana ko tau masa tak kesampaian
      Ntah besok ajal ko yang sampai kat atas jalan.....

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…. Apa macam?

      Delete
  21. Takkan berani saman punya.

    Sebab klu dia saman...maka dia mengaku la dia isteri mo1. Sekaligus mengkantoikan siapa mo1...

    Ingat lagi duit juta2 masuk akaun peribadi dia? Siap disahkan lagi oleh loyar dia. Sampai sekarang dia tak berani saman pasal pendedahan itu...dan sampai sekarang takde seorang pun pencacai pemakan dedak haram berani bincang isu itu..hehe

    ReplyDelete
  22. FOUUYOOOO....

    MAHA BATU API CHAMPION MEMBATU API SAKAN
    BILA MINTAK SAMAN SAMPAI LA NI TAK MAI LAGI
    RAHMATAN FIL ALAMIN PALA OTAK SI BANGANG
    DOJ YG DIBAYAR FBI LANSUNG X BONYI BONYI...

    DOJ NAK SAMAN NAMER PLAK TAK DIBERI
    ASAL BOLE SPINN BARUA TERKINJA KINJA LAGI
    STREET TIMES SPORK DAH TAK BONYI BONYI
    SBB HIDUP DI SINGAPORK DAH X SELAMAT LAGI

    KAKI BUAT FITNAH & SABOTAJ DI SINGAPURA
    PUSAT SPINN FITNAH DI ASIA TENGGARA
    SAYANG DAH X SELAMAT LAGI HIDUP DISANA
    GILIRAN KITA GANYANG SINGAPOR CELAKA

    BERAMBUSSSS BARUA DAP@SINGAPORK ... CHAMPION BATU API MAMAK KUTTY BILA MAU SAMAN LAAA... 2 KALI DOJ DIJADIKAN BATU API INI SUMA KIRJA MAMAK KUTTY ... DOJ KIRJA MACAM CIFUT BABI...

    INI KALI LAH...

    ReplyDelete
    Replies
    1. JANGAN.MARAH DINGAPORE


      KERANA SINGAPOK

      DUIT 1MDB DI SALURKAN KLUAR

      KERANA BANK SINGAPORE DUIT 1MDB DI PINDAH ALIH KE SELURUH DONIA

      TQ SINGAPORE RAHMATAN LILALAMAIN SIRAM DEDAK KEPADA MACHAI UMNO

      TANPA SINGAPORE DUIT CURI 1MDB TIDAK JD KENYATAAN


      SEBAGAI BALASAN SINGAPOK MAKA NAJIB BAGI LULUS KETETAPI LAJU 36B (DULU MAMAKUTY NAK BUAT 13B NAJIB MEROYAN KATA MAHAL)

      Delete
    2. Nst singapork setakat menyalak ler..

      Delete
  23. Is Apandi Ali and or Khalid on the take? Just keen to know if SR has confidential leaked info of list of other recipients! My worry is their inactions may be due their balls being held by najib....purely my wonderous mind.

    ReplyDelete
    Replies
    1. apandi muka mcm kaki dangdut..

      Delete
  24. Semah setakat gertak keling nak saman yidin...kalo semah saman penuh sesak mahkamah...semah bak tunjuk dia ade ball...hik4
    Jangan tunggu selasa...hari Senin boleh hantar saman

    ReplyDelete
    Replies

    1. Sekurang2 berani juga gertak....tapi Mahathir terus membisu apabila org menuduh anak2 mempunyai kekayaan luar biasa....

      Ooi mander bila lagi ko Nak saman... Jangan lupa saman sekali exco Bahtera (pemuda) ko sendiri tau ??


      Delete
  25. Kasihan sungguh dengan macai2 Matdey kutty
    Depa berjuang tahap dewa untuk itu keling roti
    Bersorak riaang dgn tuduhan fitnah tiiada bukti
    Kelak depa gelincir siratul mustakiim punya titi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

    ReplyDelete
  26. kenapa najib suka berdiri kepit telo?

    ReplyDelete
  27. Kejora kalau komen, hanya guna pantun madah
    Tapii Othaman & John boDoe tuduh maiin redah
    Rasanya nak ajar sikit, ini dua ekor haram jadah
    Huergghh.. ptuiihhh.. muka depa kasi sikit ludah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu kejora pegi mampus
      Mulut bising tapi menikus
      Komen menghina perasan bagus
      Elok jer lu yang pegi berambus!!!

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…. Apa macam?

      Delete
  28. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...