Friday, 30 June 2017

TIDAK MALUKAH MEMBELA PERKARA2 MUNGKAR?


Membangkitkan isu laporan Jabatan Keadilan Amerika (DOJ) berkaitan penggubahan wang haram dari aliran akaun 1MDB dan dikait dengan perbelanjaan kepada individu tertentu yang dinamakan MO1 dan isteri MO1 sebagai  campur tangan asing adalah suatu yang sangat memalukan. 


Komen-komen dari pemimpin parti UmnoBN serta segelintir pemimpin pembangkang termasuk PAS serta berapa orang mufti adalah dilihat sebagai percubaan untuk mensucikan pelaku jenayah penggubahan wang haram di Amerika.


Terang-terang dokumen saman yang difailkan oleh DOJ di US District Court For The Central District of California adalah bertujuan untuk menyita dan mendapatkan kembali hasil penyelewengan yang berjumlah USD540 juta (bersamaan dengan RM2.3 bilion) dalam bentuk aset-aset yang dipercayai dibeli menggunakan wang yang diselewengkan dari akaun 1MDB yang keseluruhannya telah menjangkau sebanyak USD1.7 bilion (bersamaan dengan RM7.3 bilion). 


DOJ bertindak memfailkan kes tersebut di mahkamah Amerika Syarikat setelah siasatan mendapati wang yang 'dirompak' dari 1MDB tersebut telah digunakan untuk transaksi-transaksi di Amerika Syarikat dimana ianya jelas membabitkan perbuatan pengubahan wang haram (money laundering) yang menjadi kesalahan di Amerika Syarikat serta di seluruh dunia. 


Malaysia juga tidak terkecuali kerana Malaysia mempunyai undang-undang bagi mencegah penggubahan wang haram iaitu  Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram dan Pencegahan Keganasan 2001 akta 613 atau lebih di kenali sebagai AMLATFAPUAA seperti di Amerika Syarikat. 


Justeru, apa yang diseret dan dipalitkan nama-namanya seperti MO1 oleh DOJ adalah pelaku jenayah penggubahan wang haram tersebut.


Hasil siasatan DOJ mendapati wang tersebut adalah aliran dari akaun 1MDB. Dapatan hasil siasatan DOJ juga mendapati wang tersebut telah mengalir kembali kepada individu seperti MO1 dan isteri MO1 dalam bentuk tunai dan juga dalam bentuk permata berlian.


Persoalannya, apakah menjadi suatu kesalahan pihak berkuasa Amerika Syarikat untuk mengambil tindakan keatas pelaku jenayah penggubahan wang haram di Amerika walaupun ianya adalah rakyat Malaysia?


Apakah Malaysia akan  melindungi pelaku jenayah penggubahan wang haram dari kalangan rakyat Amerika Syarikat andainya mereka lakukan aktiviti sedemikian di Malaysia?


Adakah peguam negara dan para mufti serta ulamak parti politik akan mengguna hujah yang sama iaitu tidak mahu dituduh sebagai mencampuri urusan negara asing walau pun kesalahan itu dilakukan di Malaysia.


Apakah perlu Peguam Negara, para Mufti dan PAS bangkit bagi mencadangkan pemansuhan Akta Pencegahan Penggubahan Wang Haram dan Pencegahan Keganasan 2001 yang telah sedia diwartakan?


DOJ tidak mendakwa 1MDB kerana 1MDB adalah mangsa penjenayah penggubahan wang haram. Apa yang diambil kira oleh DOJ ialah untuk mengheret perompak, penyamun, penyangak dan penjenayah penggubahan wang haram ke muka pengadilan. 


Sekiranya mahkamah di Amerika membenarkan permohonan DOJ tersebut, maka sudah tentu harta yang dibeli dengan menggunakan wang 1MDB tersebut akan dirampas dan dicairkan dalam bentuk tunai untuk diserahkan kembali kepada 1MDB yang merupakan syarikat milik rakyat dan negara Malaysia.


Rakyat amat berharap agar sesuatu perlu dilakukan di negara kita Malaysia untuk mengheret mereka yang terlibat dan bersubahat dalam kes 'pencurian mega' wang 1MDB yang menyebabkan aktiviti penggubahan wang haram tersebut dilakukan oleh individu seperti disebut dalam laporan DOJ.


Amerika Syarikat mahupun pihak asing lain tidak mencampuri urusan perundangan Malaysia dan jangan pula Malaysia dilihat dunia sebagai mencampuri urusan proses perundangan di Amerika Syarikat oleh DOJ semata-mata untuk 'mensucikan penjenayah' yang telah merosakkan nama baik Malaysia dimata dunia.


Sesuatu yang sangat pelik bilamana dapatan siasatan pihak berkuasa Amerika Syarikat menemui kes penggubahan wang haram dari dana 1MDB yang dikitar di Amerika Syarikat kemudiannya dikembalikan semula ke Malaysia untuk MO1 dan isteri MO1, tiba-tiba Jabatan Peguam Negara Malaysia tampil untuk menjadi 'hero' dengan mengeluarkan kenyataan berbunyi "tiada berlaku apa-apa kes kecurian dalam 1MDB" dan begitu juga dengan golongan agamawan dengan kenyataan yang berbunyi  "jangan biar campur tangan asing dalam kes 1MDB".


Dengan kenyataan-kenyataan yang sedemikian rupa pastinya PM Najib Razak, MO1 dan isteri MO1 tersenyum lebar hingga ke telinga melihat agamawan yang sungguh menawan sedangkan rakyat Malaysia sedikit pun tidak tertawan dengan kenyataan yang seolah untuk memperbodohkan rakyat Malaysia yang bijak bistari.



Dato' Hj Mahfuz Hj Omar

Ahli Parlimen Pokok Sena

30 Jun 2017/06 Syawal 1438H


Ulasan Blog - Lagi banyak pihak-pihak yang ingin mempertahankan Najib Razak mengeluarkan kenyataan berkaitan DOJ, tidak kira mereka itu daripada UMNO, Pas, agamawan, NGO atau sesiapa saja, ia sebenarnya lagi memalukan diri mereka sendiri.


Apa pun hujah dan alasan yang mereka gunakan, ia tidak lain untuk membela dan mempertahankan kecurian wang yang telah hilang. Sementara mereka menolak canpurtangan asing, tindakan mempertikaikan DOJ juga suatu percubaan mencampuri undang-undang negara tersebut, meskipun sebenarnya tindakan itu untuk kebaikan dan akhirnya memberi faedah kepada negara kira.


Mereka fikir dengan kenyataan sedemikian rupa, rakyat akan terpedaya dan terus mengekalkan Najib untuk terus berkuasa. Seronok benar nampaknya mereka dapat membela dan mempertahankan Najib.


Walaupun sudah disebut banyak kali, mereka sengaja buat-buat lupa bahawa kesimpulahnya jika Najib, UMNO dan BN terus berkuasa, kemungkinannya lagi banyak skandal dan kecurian akan terus berleluasa.


Tidak saja Najib yang akan tersenyum gembira, malah Jho Low tentunya yang paling suka hingga senyum sampai ke telinga. Tidak saja aktivitinya mendalangi skandal 1MDB bagaikan dibela, bahkan rambu-rambanya dengan arak, berjudi di kasino, berhibur dengan artis Hollywood dan memberi hadiah jutaan ringgit kepada selebriti antarabangsa selama ini juga turut mendapat pembelaan daripada pejuang-pejuang bangsa dan agamawan yang sama.


Tidak ada rasa malukah dalam diri mereka itu kerana secara terbuka membela perkara yang terang-terang mungkar dan berdosa? (ShahbudinHusin 30/06/2017)

93 comments:

  1. Ini jenis manusia mana ada perasaan malu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oleh yg demikian, rakyat jelata jgn malu2 utk kuburkan terus BN dan PAS dlm PRU-14 tanpa nesan...!!!

      Delete
    2. Ulamak yg dok bela najib tu semua jenis yg cinta dunia. Pakai kereta mewah, harga jubah pun ribu ribu, bini 3-4 org. Agamawan my arse!

      Delete
    3. PM Najib masih bebas kesana kemari,tak kana CIA takut tangkap PM Najib ,kalau DoJ tu boleh membuktikan PM Najib pesalah jenayah.Saman yg pertama pun belum ada keputusannya.Apa yg mungkar nya?.

      Lesapkan duit BNM dalam forex trading ,tak mungkar ke?.Ini perkara dah sah,bukan khabar aging laig.Lesap memang tetap dah lesap cuma jumlahnya saja belum pasti .Ini confirm munkar.Kalau tak kerana kehilangan tersebut ,kemelesetan 1998 mungkin tidak berlaku seteruk itu dan kadar tukaran RM juga jauh lebih baik.

      Keran tak belajar tinggi dan buta ekonomi Mafuz SRP tak tahu benda ni.Individu begini lah ygjadi hiro Pakatan,kesian.

      Delete
    4. Syaitan kembali berpesta,
      Si Jahil menipu dan berdusta,
      Si Lebai mengangguk bermuka muka,
      Demi dedak dan ghanimah dunia.

      Syaitan kembali berpesta,
      Si Penipu songlap ribuan juta,
      Si Lebai tersengih bermuka muka,
      Quran Hadith diseleweng tanpa rasa berdosa.

      Delete
    5. Lobai HAHA tak kisah
      Tok Mufti tak kisah
      Agamawan tak kisah
      Asal Melayu Islam sudah...

      Bila Quran tersekat di lidah
      Guna untuk pertahan mazmummah
      Laknat Quran bagi hafiz hafizah
      Quran kau jual harga murah!

      Lobai Haha tak kisah...

      Delete
    6. PAS LAHIR DARI BURIT UMNO 1951


      KEMBALILAH PAS. KE DALAM BURIT YANG ASAL


      KEMBALILAH... BERSATULAH KEMBALI PAS SEBAGAI SAYAP ULARMAK UMNO

      Delete
  2. Budin,
    Kata orang bijak pandai agama dulu dulu, kalau dah terbiasa makan benda haram lama lama mungkar di depan mata pun dilihat baik dan halal ..mereka ini mungkin dah terlalu leka dengan dunia lantas takut hilang habuan dunia kerana hati dah terlalu cinta habuan duniawi. Apa nak diheran dgn ahli agamawan zaman sekarang byk dah yang terlemas dgn hasil dunia yang datang dalam pelbagai bentuk..dan mereka pun akan berceramah dan beri fatwa ikut kepentingan diri, puak,parti politik dan pemberi dedak, malu jauh sekali kerana terlalu ramai umat melayu yang masih bodoh dan mudah dipedajai dan diperbodoh dgn golongan ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nama saja(gelaran agamawan), orang kampung pa ggil Pak Lebai, Tok Lebai.....tetapi jika amal ibadahnya Allah tolak.....kita dapat mengenal dari tingkat laku dan percakapan nya.
      Allah tidak pandang tingginya ilmu kamu lulusan Azhar atau sekolah pondok....Allah pandang Hati Kamu.
      "Syurga itu atas rahmat aku, bukan kerana amal kamu'..demikian kata Allah.

      Kesian Pak Lebai menjadi alat propaganda orang jahil.

      Delete
  3. tuan, yb mahfuz ni memang terkenal dengan pendidikan yang tidak tinggi. yb mahfuz pun boleh menganalisa dan memahami fakta berkaitan 1mdb dan doj serta penyelewengan yang rumit ni. jadi memang orang yang menolak fakta doj adalah orang yang tidak mempunyai akal menyebabkan segala fakta kes tak masuk akal mereka.
    patutnya cerdik pandai ni menolak fakta doj berasaskan fakta daripada laporan audit negara. laporan audit ajer yang boleh menunjukkan bahawa segala duit 1mdb berada dalam akaun 1mdb dan berada dalam kawalannya. setakat fakta guna air liur katakan tidak pada doj, mana boleh pakai. orang tak ada akal dan menggunakan kepala lutut sahaja yang terima fakta air liur tu.
    tolonglah jangan komen cnp daripada blog dedak. kita muntah darah bila baca tulisan mereka. komen la guna ayat sendiri, barula guna kepala yang ada otak. cnp ni, banyak guna kepala lutut.

    ReplyDelete
  4. "it is difficult 2 get a man 2 understand something' whenhis salary depends on his not understanding it" - upton Sinclair.
    (rakan2' harap bantu terjemah).

    orang2 saperti ini (termasuk pak2 menteri) saya gulungkan dlm kumpulan 'haram jadah'.

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju dgn pak rahman mereka2 tu semua memang BESAR punya harami...

      Delete
    2. Worshipped no God except MONEY?
      Long live MONEY King?
      Eat, drink and sleep MONEY?

      Delete
  5. Bodoh lagi membodohkan .....

    Apala punya kepala hotak yang ada ilmu agama dan dunia tinggi-tinggi, orang nak rampas duit dari perompak dan bagi kat kita balik kita kata salah.

    Sukar nak difahami dengan menggunakan akal yang waras, umpama kata orang tua-tua dahulu `bodoh tak dengar kata orang, cerdik tak boleh nak tumpang', `ambil tiket, berjalan kaki'.

    ReplyDelete
    Replies
    1. lama sangat serban tu dok lilit ketat atas kepala sampai otak pun x berkembang dah...

      Delete
  6. Org umno dari segi akademik memang ramai yg cerdik dan pandai. Mereka jadi bodoh kerana hendakan walet yg gemuk dan kemewahan duniawi.
    Otherwise mcmna nak justify ulama dan mufti boleh sokong sesuatu yg sdah jelas salah.
    Satu ketika,dulu d ceritakan perihal Pengerusi Qantas Airline menolak bonus tahunannya,kerana Qantas mengalami kerugian.
    Hebatkan.Non Muslim tu......

    ReplyDelete
  7. sudahlah admin..fitnah yg jahat tu bapak segala mungkar..jgn jadi tali barut yahudi puak2 sini semua..klu nak bahan politik pun nak mintak tolong yahudi..puak2 kau saja yg percaya bulat2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. assalamualaikum.....islam kan???kalau hg Islam sila istighfar 11X...bersyahadah 7X...selawat 3X....pahtu jawap soalan ni...

      Saya percaya Najib langsung tidak terlibat dalam penyelewengan....
      A. Ya
      B. Tidak

      jawap A atau B ja xyah pening2 pikir nak konar sini konar sana...

      Delete
    2. Rakyat Diperbodoh30 June 2017 at 17:07

      Rata2nya, ramai yg pernah mendengar hadith berikut:

      كُلُّ مَوْلُوْدٍ يُوْلَدُ عَلَى الْفِطْرَةِ، فَأَبَوَاهُ يُهَوِّدَانِهِ أَوْ يُمَجِّسَانِهِ أَوْ يُنَصِّرَانِهِ

      “Setiap anak yang lahir dilahirkan di atas fitrah, maka kedua orang tuanya lah yang menjadikannya Yahudi, Majusi, atau Nasrani.”

      Cuba renung2kan. Yahudi, Majusi atau Nasrani yg dimaksudkan dlm hadith tersebut, bukanlah bermaksud mempunyai pertalian genetik yg direct drpd Yahudi, Majusi atau Nasrani.

      Moral:
      Pemikiran 16:45 sempit.
      Masih beriya2 nak membela & mempertahankan salahlaku Yahudi berdarah pahlawan Bugis...

      Delete
    3. 16.45 ni celik, mata terbeliak tapi buta kayu.

      Delete
    4. Anon 1645 alahai boring lah komen kamu. Tuan kamu OSA kan hal bersangkut 1MDB supaya modal tuduh fitnah ni boleh jalan lagi...

      Delete
    5. Ini hadiz baru

      Rakyat yang menentukan pemimpnya waljamaah Syiah atau kleptokrat

      Lu pilih mana satuuu? Bodo punya rakyat - ini hadiz baru kluar semalam updated version

      Delete
    6. Janganlah tuduh kalau tak ada bukti. Dah ramai org sesat kerana ikut andaian dan nafsu. Setakat ini tak ada bukti dari mana mana pihak menyiasat bahwa PM terlibat. Walau DOJ sekalipun. Kalau ada banyak bukti tentu dah didakwa di mahkamah oleh pihak penyiasat. Kan buruk sebarkan fitnah. Dengarlah nasihat Anon 16:45

      Delete
    7. Sementara ada bukti, kumpul duit banyak banyak ya? Sewaktu kamu dapat peluang curi duit rakyat.
      Jangan susah mrj, polis tak tangkap sekarang, ag tak dakwa sekrang.
      Jika kamu masih islam, aku percaya hati kamu sendiri berkata diri kamu tak selamat selamanya.

      Delete
  8. Rakyat Diperbodoh30 June 2017 at 17:06

    Rata2nya, ramai yg pernah mendengar hadith berikut:

    كُلُّ مَوْلُوْدٍ يُوْلَدُ عَلَى الْفِطْرَةِ، فَأَبَوَاهُ يُهَوِّدَانِهِ أَوْ يُمَجِّسَانِهِ أَوْ يُنَصِّرَانِهِ

    “Setiap anak yang lahir dilahirkan di atas fitrah, maka kedua orang tuanya lah yang menjadikannya Yahudi, Majusi, atau Nasrani.”

    Cuba renung2kan. Yahudi, Majusi atau Nasrani yg dimaksudkan dlm hadith tersebut, bukanlah bermaksud mempunyai pertalian genetik yg direct drpd Yahudi, Majusi atau Nasrani.

    Moral:
    Pemikiran 16:45 sempit.
    Masih beriya2 nak membela & mempertahankan salahlaku Yahudi berdarah pahlawan Bugis...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat Diperbodoh memang benarlah sebahagian rakyat diperbodoh oleh dakyah kafir liberal. Bila di tanya mana bukti melopong. Bila di tanya kenapa tak dakwa kalau bukti banyak melopong lagi besar. Kalau tak dak bukti tu tak payahlah tuduh....

      Delete
    2. Punyalah tolol si Mr J ni,
      Ada duit masuk akaun, tuan punya badan nafi, pas tu tuan punya badan mengaku ada, pas tu tuan punya badan kata derma, pas tu tuan punya badan kata tak tahu dari sumber mana, pas tu tuan punya badan kata dah bersua yg derma, bl, bla, bla... MASIH DIKATAKAN TAK DAK BUKTI...???

      Delete
    3. Manusia munafik macam ini tidak akan mengaku salah. Jika ada 4 orang saksi pak lebai pas pun dia akan cakap itu 4 orang saksi berpakat memfitnah dia.
      Semua pun tahu, jika jumpa ular dan keling.....pukul keling dulu.

      Delete
  9. FUYOOOOOO....

    LAIN MACAM TAJUK POSTING KALI INI
    SPIN FITNAH MUNGKIN X JADI JADI LAGI
    JAJA PULAK AYAT QURAN DAN HADIS KINI
    BUKTI X ADE PASAL TU BARUA MCM GILO BABI...!!

    BERAMBUSSSSS BARUA DAP@SINGAPORK

    ReplyDelete
    Replies
    1. 17:28,
      Dengar hadith, dengar ayat Al-Quran, engkau mula berasap2 kepanasan ke...?

      Delete
    2. FUYOOOOOO....

      MEMANG TEPAT TAJUK POSTING KALI INI
      TAPI MASIH NAK TRY SPIN CAKAP SEMUA FITNAH .MUNGKIN MAT PANAS PERUT DENGAR AYAT SUCI QURAN DAN HADIS .
      BUKTI YANG ADE SEMUA NAK SOROK TU BARUA UMNO MCM GILO BABI...!!

      BERAMBUSSSSS BARUA UMNO@BIJAN

      Delete
    3. Kih kih kih

      Ini klon mat singapok..

      4org pegawai bank masuk penjara sebab urus duit haram 1mdb

      Bank terbesar singapok d denda sgd26 juta sebab urus wang 1mdb secara haram

      Habis singapore gagalkan rancangan jahat Najib

      MARAH MAT SINGAPOK KPD SONGAPORE!!!

      Berambus #umnopork dan adiknya #paspork

      Delete
  10. Sebagai PUNAIsihat kenalah tonjolkan kepandaian utk menjadi khadam yg disayangi ketua dajjal. Pakaian jubah serban dgn mulut kumat kamit zikir tapi hati telah dibutakan dek habuan dunia. Inilqh realiti ulalamak akhir zaman. Islam dilacurkn demi sesuap... yg bathil dipertahankan. SEJAK KETIADAAN TGNA semakin kalut n terselah kemunafikan pemimpin2nya. Berhujah macam orang bodoh dan tak beependidikan dan cuba membodohkan rakyat dengan hujah2 ayat quran n hadis yang diputarbelitkan. Golongan ini juga yg dulu mengkafirkan org lain sekarang menjilat muntah nanah dan kahak untukjadi badang kesayangan. Hanya walaun2 yg bodoh sahaja ygmasih walak dgn pemimpin2 mereka ini

    ReplyDelete
  11. apa nak dihairankan para agamawan dan mufti. mereka nie semua bakal ahli neraka. mereka semua petingkan habuan duniawi . sebab tu penyangak/pencuri/penzalim/pembunoh (najib & rosmah) akan disanjong bagai nak rak oleh golongan agamawan dan mufi dan tidak terkecuali pemimpin2 PAS..balasan Allah dah ditunjukkan sedikit demi sedikit..cuma mereka saje yg tak sedar sbb keasyikkan dgn kehidupan dunia..balasan yg seteruknye akan tiba ..baru padan muka mereka..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika depa tu konon orang beriman tak khianat amanah(jawatan) yg dipegang.
      Duit anak yatim tak hilanglah....berapa banyak kes duit anak yatim...

      Delete
  12. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  13. Weiiiiiii....mana dia MUSA HASSAN.teringin nak dengar penjelasan dia isu ni

    ReplyDelete
  14. FUYOOOOOO....

    MEMANG TEPAT TAJUK POSTING KALI INI
    TAPI MASIH NAK TRY SPIN CAKAP SEMUA FITNAH .MUNGKIN MAT PANAS PERUT DENGAR AYAT SUCI QURAN DAN HADIS .
    BUKTI YANG ADE SEMUA NAK SOROK TU BARUA UMNO MCM GILO BABI...!!

    BERAMBUSSSSS BARUA UMNO@BIJAN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kih kib

      Ini klon mat singapok..

      4org pegawai bank masuk penajara sebab urus duit haram 1mdb

      Bank terbesar singapok d denda sgd26 juta sebab urus wang 1mdb

      Habis singapore gagalkan rancangan jahat Najib

      MARAH MAT SINGAPOK KPD SONGAPORE!!!

      Delete
  15. DOJ tidak pernah menamakan individu yang dilebel sebagai MO1 dan ini merupakan salahsatu propaganda terancang diantara DOJ dan pemimpin pembangkang dalam negara bagi menjatuhkan kerajaan sedia ada..apa yang lebih penting rakyat Malaysia harus berhati-hati dengan agenda Amerika yang sebelum ini menjadi mastermind menghancurkan beberapa negara Islam di dunia..berwaspada lebih baik sebelum rakyat sengsara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masih jgk buat2 bodo piang dia ni..baca tapi buat2 dunguuuu

      Delete
    2. 1807..itu tanda kapir yahudi lagi pandai jaga silaturrahim. Paham hubungan diplomatik.
      Contoh anak jiran ko curi beg Birkin dalam rumah ko.
      Ko nak sound direct jiran ko? Tak pasal nak gaduh beli rumah baru kot.

      Jadi kena sindir la... Jiranku sayang MO1 dan bini MO1...beg Birkin I hilang. Ada pencuri. You all jumpa pencuri tu you all tangkap tau...

      (Dalam hati kau berdua ni kije gomen pangkat PM lagi... beg Birkin aku pun nak curi ke?)

      Kahkahkah!!!

      Delete
    3. Anon 1900, Tuan punya duit MDB dan IPIC tak pernah buat lapuran duit hilang. Agaknya duit yg disita itu akan diserah pada siapa? Dlm pada itu M01 yg disebut tidak pernah disahkan siapa. Babitkan PM itu andaian penyokong PH. Biarlah DOJ namakan dulu. Dlm pada itu kalau bukti dah berlambak apa DOJ tunggu lagi - kenapa tak namakan?

      Delete
    4. Tak pernah buat laporan duit hilang

      MABOK APA KO NIH?


      YANG 1MDB SAMAN ABU DHABI DI LONDON TU APA... YANG ABU DHABI BAWAK KE TIMBANGCARA ANTARABANGSA TU APA PASAL 2B IPIC REMBAT

      ANAK SYARIKAT ABU DHABI YG DI SENARAI DI LONDON TELAH MAKLUM PADA BURSA LONDON MENGENAI PERTIKAIAN WANG 2B DGN 1MDB...


      MR J

      M.... MUNAFIK
      R.... RAHSIAKAN
      J.... JENAYAH

      Delete
    5. Malaysiabaru, itu isu lapoklah. MDB dan IPIC telahpun setuju untuk selesaikan isu diluar timbang tara. Sebenarnya tak de lagi kes bagi DOJ namun DOJ terus guna undang undang sita. Dlm pada itu MAS(Monetary Authority of Singapore) mengatakan tiada maklumat baru dlm saman DOJ yg terbaru dan tiada tindakan lanjut dari Singapore. Maksudnya - isu recycle....

      Delete
    6. Mr J hipokrit kaki spin

      Delete
    7. Apa recycle

      Baru semalam gabenor bank singapore kata bank terbesar singapore d denda sgd 26juta


      Apa yg lapok?...


      Mr Bapok ? J

      Delete
    8. Ini ayat famous mr Bapok J

      ' tiada maklumat baru dlm saman DOJ yg terbaru dan tiada tindakan lanjut dari Singapore.' Semua recycle cerita bapok lah.

      Seorang pilot air Asia di hukum penjara kes rogol tahun 1994... Aik ni 2017.. Itu 1994 kes lapok lah... Hakim kata


      KAPLA BUTOH KO ! masuk penjara skrg!

      Delete
    9. PERCAYALAH KAWAN KAWAN


      ESOK SINGAPOK AKAN KATA



      'NAJIB TERLIBAT ' !!!


      percayalah kawan kawan semua


      Tunggu update terbaru dari singapore !!!

      On samsung A9 setiap masa!!
      Atau
      Buka blog shahbuddin

      Delete
    10. Duit 1mdb tak hilang itu cakap air liur. Fakta tak ada audit dalaman lebih 4 tahun. Juruaudit pun tarik balik audit mereka. Apa cerita duit tak hilang. Otak berakal di kepala mr j, bukannya di lutut. Kurangkan guna lutut ketika berfikir.

      Delete
    11. Mr Joker ni tak habis habis berkelakar . Saperti anon 21:55 kata , dengan penarikan balik audit report , bermakna 1MDB tidak pernah di audit .

      Audit report yang di buat olih Auditor General telah di OSAkan .... Y ????

      Mr. Joker , jika IPIC menyatakan tiada duit mereka yang hilang . mengapa MOF terpaksa membayar IPIC US 1.2 billion pada tahun ini ??
      Mengapa MOF terpaksa mengambil alih serta menanggung bon bernilai US 3.5 billion dari IPIC termasuk pembayaran faedah dan dividen .
      Jadi setelah selasai , bolihlah IPIC 'menutup buku' . Tapi kepada 1MDB , ia belum tamat selagi bon belum matang . Bukan ke bagitu Mr J ???

      Delete
  16. Mengkritik dn mengbongkar penyelewengan 1MDB mmg bagus supaya yg salah dpt dibawa kemuka pengadilan.. Yg sy kurang setuju melabelkan agamawan dgn label yg tak sepatutnya.. Jgn buat tuduhan tanpa bukti yg kukuh sebaliknya berdasarkan andaian sj.. Tanya diri kita apa sumbangan kita kpd Islam berbanding dgn agamawan yg lain.. Yakin kah kita dgn tuduhan2 yg diberi selari dgn Islam.. Sy bkn ahli Pas..Tetapi penilaian sy lebih percaya TGHj Hadi berbanding Lim Kit Siang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lobai HAHA tak kisah..
      Kes wang haram digubah
      Jadi kes alien datang menjajah
      Asal Melayu Islam sudah...

      Lobai HAHA tak kisah..
      Kena gelak berdekah-dekah..
      Semua tahu Lobai HAHA melatah..
      Tak tahu isu nak juga mencelah!

      Lobai HAHA tak kisah...

      Delete
    2. Percaya hadi lebih daripada kit siang. Sakit perut gelak. Hadi dok peluk kit siang awal tahun 2013 dulu ok jer. Saling percaya. Kita cakap pasal penyamun. Kit siang nak jatuhkan penyamun, hadi nak kekalkan penyamun, anda pilih hadi. Memang sakit dah kita bila pilih nama untuk percaya.

      Delete
  17. Lalang lah kau ni..pusing2 nak jgk sokong pemimpin yang bathil.konon atas dasar islam.PH sokong lks pum bukan nk sokong agamanya.sokong lks sb nak jatuhkan pemimpin kufur

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon, LKS tu Ahlus Sunnah Wal Jamaah? Bukankah 16 dari CEC DAP tu evengelis kristian. Kufur mana saudara nak jatuhkan - PAS dan UMNO? Pembela Islam mana yg saudara nak naikan - DAP dan evengelis? Fikir fikirkanlah....

      Delete
    2. Pas bela Islam ?

      Rembat 90juta apa cerita

      KENAPA 1MDB TELAH DI SERAH KEPADA KSU PERBENDAHARAN UNTUK D URUS?

      MANA PERGI KELING ARUL NASI KANDAR?...

      NAMPAK SANGAT 1MDB BERMASALAH


      FGV JUGA DI SERAH KEPADA BEKAS KSU KOMODITI @ KP EPU DI JPM..... MANA PEGI KATIK PENDEK ISA SAMADA

      Delete
    3. 20:07 Mr J,
      Oohh...! Barulah kami mengerti dan faham.
      Stlh kami fikir-fikirkan.
      Rupa2nya Jho Taek Low, MCA, MIC, Gerakan pada pandangan kamu adalah Ahlus sunnah wal jam'ah.
      Oohhh... begitu ceritanya...

      Delete
    4. Mr J Umno tunduk pada MCA MIC dan paling kelakar nak tahu tak?

      Gerakan boleh jadi CM Penang walaupon Umno majoriti.

      Ketawalah Mr J lepas komen ni.

      Delete
    5. Malaysiabaru, sedap tuduhan kata rembat 90 juta. Ada bukti ke? SR dah pun di saman oleh PAS. Kalau tiada bukti jangan tuduh - berat padahnya....

      Delete
    6. Anon, kalau parti Melayu Islam bersatu parti lain termasuk MCA dan DAP terpaksa ikut telunjuk. Kaedah diguna kini ialah untuk percahkan undi melayu dgn berbagai fitnah. Mereka berjaya melahirkan melayu yg kemaruk nak jatuhkan kerajaan tanoa fikir akibat. Seperti dkm blog ini. Dlm pada itu renungkanlah parti mana yg berjaya pertahan isu Islam seperti penggunaan nama Allah, penyebaran lgbt, Ruu 355, zakir naik dsb walaupun parti komponen mca dan mic tidak suka. Parti parti mana yg ikut telunjuk arahan DAP yg menentang isu isu Islam ini. Fikir fikirkankah...

      Delete
    7. Tolol betul lah Mr J nih.

      Engkau ingat, hari ni memerintah, esok lusa dah boleh kuatkuasakan akta penghalalan LGBT dsb nya ke...?

      Itu lah gunanya perlembagaan, dewan rakyat, bahas Parlimen, bacaan kali kedua, dewan negara dsb.

      Strategi menakut2kan rakyat...

      Senjata sulit paling berkesan UMNO ni - mainkan sentimen bangsa, sentimen agama, sentimen raja...

      Delete
    8. Nasha mat isa dah mengaku

      Tambat din ayam tontontvu n abudoh dgn 90juta

      Dah bagi hadi makan pun 90juta tuh...

      Duit src jelas masuk ngo Nasha

      Dari ngo ke perut menantu

      Dari menantu ke kawan kawan


      Dari kawan kawan masuk perut hadi

      Dari hadi masuk pas


      Memanglah tak direct masuk 90juta ke dalam pas...

      Macam husam kata ... Ada Proxy ada org kuat


      TANYA SAMA AFFIN BONGKANG
      APA SEBAB POKOK GOYANG
      MESTI ADA ANGIN TATANG
      KALAU TAK.MCM MANA DAUN TERBANG?

      kesian otak mr j.. Sampai tahap 1 jer

      Delete
    9. MR J, kalau parti Melayu Islam bersatu parti tapi tak ikut jgk amalam islam tak guna jgk.nak bermusuh dgn parti lain seperti MCA dan DAP buat apa??? Kaedah ketuanan melayu bersatu supaya MCA dan DAP ikut telunjuk melayu jelas kau mmg amalkan politik perkauman.bukan atas kebenaran dan amalan mulia .kini kau cuba untuk percahkan kebermufaakatan kaum melayu dan cina dgn berbagai fitnah. Umno berjaya melahirkan melayu yg kemaruk nak jadi tuan kerajaan tampa fikir akibat. Seperti kkmen kau dlm blog ini. Dlm pada itu renungkanlah parti mana yg dah wujudkan ketegangan kaum selama 60tahun ni., penyebaran lgbt, Ruu 355, zakir naik dsb sekadar polemik untuk tambahkan permusuhan kaum.walaupun parti komponen mca dan mic tidak suka Parti memerintah boleh je nak laksanakan ruu355 tu..saja nak main wayang untuk jadi hero isu isu Islam ini. Fikir fikirkankah..

      Delete
    10. Misalan teknik propaganda menakut2kan dgn nawaitu memecahbelahkan rakyat yg pernah terjadi demi pengekalan kuasa menghadapi PRU13 dahulu:
      "Habislah muslim andai DAP memerintah Penang, azan pun tak akan dibenar utk dilaungkan seperti Singapore."

      Laporan status semasa Mr J:
      "Betollah... dah masuk 2017 tahun ni, azan tak pernah berkumandang di bumi Penang."

      Delete

  18. Biarkanlah mereka dg geng mereka termasuk Doj akan masyuk syurga... Sementara mufti2 Dan tuan2 guru masyuk neraka.
    Hidayah adalah kerja ALLAH...



    ReplyDelete
    Replies
    1. Lobai HAHA tak kisah
      No ahli Lobai syurga dah sah
      Pintu dah buka masuk ke Jannah
      Najib dan Rosmah ditumpang tuah
      Akaun wang haram melimpah ruah
      SPRM LHDN PDRM BNM tak berani jengah...

      Lobai HAHA tak kisah...

      Delete
    2. Biarkanlah mereka dg geng mereka termasuk jho low akan masyuk neraka... Sementara mufti2 Dan tuan2 guru yang subahat menyokong pu masyuk neraka.
      Hidayah adalah kerja ALLAH...

      Delete
  19. "Mana ada 4 saksi" dah naik taraf ke "campur tangan asing dalam hal dalaman msia". Kedua-dua mempunyai tujuan yg sama - nak selamatkan mat klepet.

    Kenapa tuan aji beria-ia nak selamatkan mat klepet, agaknya org PAS sendiri pun dah naik bengong. Pastu cakap, bior org msia sendiri solosai kes 1mdb, seolah-olah penyelesaian kes 1mdb ni senang macam setel kes tangkap basah kat pot diksen - tiada masyuk lalu tutup kes.

    Tuan aji oi, 1mdb ni melibatkan hutang yang rakyat kena bayar selama 25 tahun, iaitu selama satu generasi kalo tuan aji masih x faham. Seluruh rakyat msia tidak redha dan tuan aji nak selamatkan mat klepet? Tuan aji dah gila!

    Kat spore org2 yg bersubahat menyucikan duit songlapan 1mdb dah masuk jel. Tuan aji juga kena ingat, menyelamatkan mat klepet sama jua menyelamatkan konco-konconya yg bertaburan di seluruh pelusuk dunia seperti si tembam singkek, iaitu orang msia yg merencanakan penyonglapan, dan hasilnya dikongsikan bersama keluarga mat klepet.

    Akhir sekali mungkin tanpa disedari tuan aji dah mengkhianati jubah yang tuan aji pakai. Syiar islam itu sendiri dah pudar dan ternoda. Lama-lama kepercayaan org kpd islam akan terhakis sebab, kalau tuan aji x sedar, tuan aji lah satu-satunya tunjang islam di msia ini.

    Kalo tuan aji korup maka korup lah islam itu.

    ReplyDelete
  20. Pas pis pus..now everybody can become lobai

    ReplyDelete
  21. Apabila pas dituduh menerima dedak,marahnye mereka sampai ke langit hingga melaksanakan saman terhadap akhbar tersebut. Tapi dengan kenyataan terbaru puak2 pas ni dan juga beberapa mufti2 sudsh jwlas mereka sedang melaksanakannya baih tersembunyi mereka dgn UMNO. Kasihan tindskan 180 darjah ini adalah ijtihad terbaru pas ...mungkin telah dijanjikan sesuatu dlm pertemuan belakang pintu..nasihat sata jgn suka main belakang nanti kena penyakit Aids. Hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alahamdullilah bersatu juga orang Melayu menentang Pakatan Harapan.Kesian Mahahtir ,angan -angan nak jadi PM sekali lagi tapi nampaknya lepas RCI nanti ,dia jadi PM di Sg. Buloh bersama bersama timabalan nya Anwar Ibrahi>Mampus kamu ini yg aku tunggu sejak 20 tahun lalu.

      Delete
    2. Alahamdullilah bersatu juga orang Melayu untuk memburukkan lagi islam di mata dunia.Harapan.Kesian bijan,angan -angan nak jadi PM sekali lagi lepas mengundi tapi nampaknya lepas PRU nanti ,dia jadi PM di Sg. Buloh bersama bersama isterinya. Bijan durjana>Mampus kamu ini yg aku tunggu sejak 60tahun lalu.

      Delete
  22. Dalam politik perlukan wang
    Cuba tanya anak Pak Awang
    Dengan umno dulu garang
    Kini sedondon dah jadi sayang..

    Bukan kerana penyatuan bangsa
    Jauh sekali kerana agama
    Baik untuk sama merasa
    Hasil curi wang negara!

    'DOJ itu bangsa Yahudi
    Orang Melayu mesti jauhi'
    DOJ siasat teliti dan bukti
    Rupa2nya Melayu umno,kuat mencuri!

    DAP juga diburuk Hadi
    Wang negara DAP tak curi
    DAP bukan Perdana Menteri
    Umno kerjasama komunis,Yahudi!

    Yang buat jahat Melayu Islam
    Di kabinet dia duduk didalam
    Pelbagai helah siang dan malam
    Perompak negara jangan disalam!

    Kerana melawan tidak setuju
    Sudah nasihat bertalu talu
    Tun Mahathir terus dipalu
    Cash is king, itulah aku!

    Pencacai dedak terus gummbira
    Konon Mahathir masuk penjara
    'Nak siasat tak apa' Mahathir kata
    Nak siasat Bijan, lari 1,000 meter!

    Jika Nik Aziz masih ada
    Pemimpin PAS ditekeh kepala
    Pemimpin umno sangat bahaya
    Ambil kesempatan mulut menganga!!



    ReplyDelete
    Replies
    1. Meleleh-leleh air ludah TGNA kat muka pimpinan PasCHAI. Yang paling lecun kena ludah Lobai HAHA dan Lobai 37 undi.

      Delete
    2. HAHA TU APA ERTI
      ADAKAH MERUJUK HAJI HADI
      ATAU YAHADI
      ATAU HADI AHWANG KETUA PARTI
      ATAU AYOH HADI PING YG DAH MATI
      SIAPA INI HAHA GUE TAK.PASTI
      MUNGKIN JUGA PENJUAL PUKI
      ATAU PEMTERNAK BABI
      JGN BYK TANYA LU PIKIR SENDIRI

      Delete
  23. Terbaek Fan Tun

    Mr J masuk.blog bikin keruan
    Tak sedar dia ni hanya anak ikan
    Berlagak macan ada kepandaian
    Jawapan bodoh atau memang spontan
    Namun ada sedikit keberanian
    Tak.macam kejola yg pondan

    ReplyDelete
  24. Zaharin umno cakap pemimpin Umno berak merata2. Berak ditengah jalan, tak mengaku tahi dia.
    Jlow, Najib dan Rosmah pun berak merata2 dan tak mengaku tahi yang merata2 tu mereka punya.
    Yang tukang cover berak dan tahi JLow, Najib dan Rosman sekarang Mufti2, Lebai2 PAS termasuk Hadi dan Professor. Pemimpin umno memang SOP dia cover tahi Najib, Rosnah dan Jlow.

    ReplyDelete
  25. MR J, kalau parti Melayu Islam bersatu parti tapi tak ikut jgk amalam islam tak guna jgk.nak bermusuh dgn parti lain seperti MCA dan DAP buat apa??? Kaedah ketuanan melayu bersatu supaya MCA dan DAP ikut telunjuk melayu jelas kau mmg amalkan politik perkauman.bukan atas kebenaran dan amalan mulia .kini kau cuba untuk percahkan kebermufaakatan kaum melayu dan cina dgn berbagai fitnah. Umno berjaya melahirkan melayu yg kemaruk nak jadi tuan kerajaan tampa fikir akibat. Seperti komen komen rasis kau dlm blog ini. Dlm pada itu renungkanlah parti mana yg dah wujudkan ketegangan kaum selama 60tahun ni., penyebaran lgbt, Ruu 355, zakir naik dsb sekadar polemik untuk tambahkan permusuhan kaum.walaupun parti komponen mca dan mic tidak suka Parti memerintah boleh je nak laksanakan ruu355 tu..saja nak main wayang untuk jadi hero isu isu Islam ini. Fikir fikirkankah..

    ReplyDelete
  26. Rugi je kerajaan membelanjakan (DUIT RAKYAT TU WEIHHH) dgn begitu byk, sponsor Samsung A9 + bagi elaun pada machai2 utk semata2 nak all-out defend UMNO...

    Taraf hampas je propa2 chai-chai ni. Isi hujah - yillek..!
    Lebih kpd konar sana, konar sini, last2 berpusing2 dlm roundabout.

    Ehh...! Lupa pulak.
    Berbelanja yg membazir2 tak mendatangkan sebarang faedah ni, memang dah sebati jadik darah daging amalan kepimpinan UMNO....

    ReplyDelete
  27. Mr J Pas dah saman SR...bila Pas nak saman Husam yg jugak fitnah lobai baham 90 jota?...hehe...bila plak najib nak saman SR...hj Hadi ade tulur sebijik...

    ReplyDelete
  28. Kerana sayang jawatan duit dan pangkat lebih dari sayangkan agama,Paling menyedihkan Pak Pak mufti ni yg sepatut menjadi tempat kita mengadu dan bergantung harap ,rupa rupa nya turut join sekaki membela kemungkaran.Institusi raja pun turut sama mengecewakan!! Dimana lagi tempat rakyat nak mengadu ???

    ReplyDelete
  29. Mr j...parti melayu orangnye islam...tapi tak ikut ajaran islam...satu merompak satu lagi membela prompak kerana dah baham 90 jota duit prompak...hehehe....islam ape ni?...ini islam ikut ajaran jho tahik lo......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lobai ada o
      Tapi m 1 tiada o
      Tapi m 1 tiada o picit sama itu o


      Delete
  30. Matthias cabar Nasrudin : Siapa undang campur tangan asing?,


    Peguam Matthias Chang mencabar Nasrudin Hassan untuk menyatakan sama ada beliau antara yang dimaksudkan sebagai “individu” yang mempelawa campur tangan asing.

    Chang mengulas kenyataan Ketua Penerangan PAS, Nasrudin Hassan yang mempersoalkan motif mereka yang membuat aduan kepada pihak berkuasa luar negara sehingga mencetuskan siasatan Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat (DoJ) yang baru-baru ini mengeluarkan dokumen 251 muka surat mengenai kecurian dana 1MDB untuk membeli aset mewah.

    Chang menawarkan Nasrudin AS$1 juta sekiranya dapat membuktikan beliau terbabit berpakat dengan pihak berkuasa AS dalam isu 1MDB, seperti dituduh beberapa blog pro-kerajaan.

    Nasrudin @ at-Tontowi jangan buat derk jer. Kalau berani dan yakin apa yang kamu katakan itu benar, sambutlah cabaran Chang ini.

    Islam itu tinggi, tiada yang lebih tinggi darinya…Takanlah kamu dengan imej seorang lebai suka jika digelar pondan tua kerana takut dengan cabaran Cina bukan Islam itu? Ingat ya, Islam itu tinggi, tiada yang lebih tinggi darinya....Jangan malukan Islam; kamu sambutlah cabaran Cina bukan Islam tu ya??

    Semalam, bukan main lagi kamu sokong pendirian Hj Hadi yang tidak mahu DoJ dan pihak berkuasa asing “campur tangan” urusan 1MDB.

    Kamu sebutlah terang-terang nama Mathias Chang dan Kamarudin Abu Hassan yang pergi buat aduan diParis, Switzerland dan AS, jemput pihat luar ambil tindakan terhadap 1MBD. Ada berani??

    ReplyDelete
  31. Dubuk pakai jubah dan serban pun ambil dengan niat baik....


    Mana mungkin Najib nak bagi tahu wang itu dari sumber 1MBD atau SRC! Tapi yang pentingnya Subramaniam tidak menafikan terima dana dari Najib menerusi skim 'SEMUA TERIMA WANG DARI BN, ITULAH POLITIK’

    Dan pengakuan Subramaniam terima dana dari Najib setelah Sarawak Report membocorkan perkara tersebut.

    Setidak-tidaknya MIC tidaklah macam MCA. Sarawak Report turut mendakwa MCA Selangor menerima RM10 juta daripada PM Najib tetapi parti itu menafikannya. Bagaimanapun, angota parlimen DAP, Lee Kee Hiong mendakwa bekas Presiden MCA Tan Sri Dr Chua Soi Lek dua tahun lalu mengakuinya.

    Seperti dubuk-dubuk lain, termasuk yang pakai jubah dan serban tentulah Subramaniam ambil dengan niat baik.Bha! ha! ha! ha!

    Malaysiakini melaporkan :

    MIC menafikan dakwaan parti itu menerima pembiayaan terus dari akaun peribadi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak selain tuntutan wang daripada dana awam yang disalah gunakan.

    "Kami tidak tahu mengenainya," kata Presiden MIC, Datuk Seri Dr S Subramaniam ketika ditanya sama ada ia adalah perkara biasa bagi MIC untuk menerima dana daripada akaun perdana menteri.

    "Sejauh yang kita ketahui, wang itu datang dari BN," kata Subramaniam sambil menambah ini adalah sesuatu yang normal.

    Beliau berkata demikian semasa sidang akhbar di Cheras, Selangor hari ini.

    Sarawak Report sebelum ini mendakwa, MIC menerima kira-kira RM19 juta antara tahun 2012 dan 2014 daripada akaun peribadi Najib.

    Bendahari Agung MIC, Datuk Seri S Vell Paari juga berkata, tidak ada apa salahnya untuk menerima wang dari perdana menteri.

    ReplyDelete
  32. Benarkah Pas terlibat dalam skim 'SEMUA TERIMA WANG DARI BN, ITULAH POLITIK’


    Datuk Husam Musa sendiri telah mencabar Pas supaya menyamannya berkaitan tuduhannya bahawa Pas terima RM90 juta dari Najib.

    “Saya mempertahankan apa yang saya ucapkan pada ceramah di Pasir Puteh, Kelantan pada 6 Februari lalu,” kata Husam.

    Husam mendakwa parti lamanya itu menerima wang RM90 juta daripada Umno. Beliau juga mendakwa wang itu disalurkan melalui Affin Bank.

    Tindakan mahkamah mungkin satu cara untuk membuktikan kebenaran dakwaan tersebut kata bekas naib presiden PAS itu. ~ Baca di sini

    Cabaran Husam tersebut adalah reaksi beliau apabila Tuan Ibrahim Tuan Man mengancam mahu mengheret Husam ke mahkamah atas dakwaannya itu.



    Tapi ternyata Pas tidak berani mengheret Husam ke mahkamah apabila Husam memberi amaran bahawa kebenaran dakwaannya itu akan terbukti benar jika tindakan mahkamah diambil keatasnya.

    Tersentak dengan ugutan Husam tersebut dan khuatir hal kelaku lebai-lebai Pas makan dedak akan terburai di Mahkamah, Pas tidak jadi meneruskan ancamannya untuk saman Husam.

    Dengan tidak meneruskan ancamannya untuk mengheret Husam ke mahkamah, Pas dilihat seolah-olah telah membenarkan dakwaan Husam bahawa Pas telah menerima wang RM90 juta daripada Umno.

    Adalah amat jijik dan memalukan bahawa sebuah organisasi parti politik seperti Pas yang kononnya memperjuangkan Islam tapi terlibat sama dengan pengagihan wang dari Umno sebagaimana rakan-rakan parti dalam Barisan Nasional.

    ReplyDelete
  33. Mr J....bila Pas nak saman Husam kerana husam fitnah pas baham 90 jota dari najib...Pas tak boleh lagi bersama dengan Dap kerana dah baham 90 jota dari najib..kan..kan...hehehehehehe...
    Peguam mualaf terima Shafeei masih busu walo dah janji akan buat kenyataan fitnah terima 9.5 jota bayaran dari najib...tak manasabah upah jota2 untuk jadi pendakwa...pendakwaraya di pebat Peguam Negara tak de yg layak?...jadi mualaf shafei kongsi dengan siapa wang ini?....
    ..

    ReplyDelete
  34. Dah tiba masanya ada yg dah tak lena tidur..ke Bali untuk dapat tidur lena...tapi hantu DOJ ada di mana 2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu sebab digajikan pejuang2 A9, dgn harapan lenanya boleh nyenyak...

      Elok dpt tido - mimpi nightmare lah pulak...!

      Delete
  35. Bersekongkol untuk mempertahankan perbuatan mungkar.....perkara yang membuat Malaysia cukup terkenal seantero dunia....

    ReplyDelete
  36. hilang malu kerana dedak apabila kulit muka ditampal dengan RM

    ReplyDelete
  37. Quantum Binary Signals

    Professional trading signals delivered to your mobile phone every day.

    Start following our signals NOW and gain up to 270% per day.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...