Wednesday, 14 June 2017

BERITA GEMBIRA UNTUK MALAYSIA


Di sebalik sikap berdiam diri Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat atau DOJ yang agak lama sejak ia mengumumkan tindakan saman sivil untuk merampas harta-harta bernilai AS$1 bilion berkaitan dana 1MDB yang diselewengkan, ramai yang beranggapan atau setidak-tidaknya mengharapkan saman itu tidak  lagi menjadi kenyataan.


Kata mereka, DOJ hanya "main gempak" saja kerana ia  sebenarnya kekurangan bukti untuk proses yang seterusnya.

Dengan yang demikian, ramailah yang bertempik, barangkali kerana terlebih  dedak, tiada kesalahan dan penyelewengan dana 1MDB seperti yang didakwa itu.


Akhirnya, kata mereka, bukan saja 1MDB tiada kesalahan apa-apa, malah Najib Razak yang dikaitkan dengan skandal kewangan syarikat pelaburan bermasalah itu  tetap suci bersih sifatnya.


Namun, dengan berita terbaru permohonan di mahkamah untuk merampas sebuah penthouse dan pejabat milik Jho Low di London oleh DOJ membuktikan mereka tidaklah duduk diam saja sebagaimana yang disangka, bahkan terus menyambung kerja-kerja yang belum sempurna itu.


Ia tentunya jauh sekali daripada kemungkinan menggugurkan kes tersebut.


Penthouse  bernilai £77 juta dan pejabat berharga £42 juta itu didakwa dibeli menggunakan dana 1MDB yang diselewengkan, sama seperti harta-harta yang mahu dirampas DOJ sebelum ini.

"Low membeli penthouse dan pangsapuri di Stratton menggunakan hasil 1MDB. Low juga menggunakan dana yang dikesan diselewengkan daripada 1MDB untuk membeli pejabat di Stratton," kata DOJ dalam kenyataannya.


Selain itu, DOJ juga mengesan perbuatan Jho Low mencuci wang haram 1MDB yang diselewengkan sebanyak AS$50 juta dengan menggunakan sebuah syarikat tanpa aset untuk membantu pembelian sebuah syarikat tenaga, Coastal Energy bernilai AS$2.2 bilion pada 2013 dan 2014.


Bersama saman sivil sebelumnya dan yang terbaru ini, semua tindakan DOJ ini adalah berita gembira buat rakyat Malaysia yang  sekaligus juga pastinya membuatkan golongan pendedak terus tersedak dibuatnya.


Ini kerana tentu ada berita-berita lain yang terus mengilukan mereka akan muncul lagi selepas ini.

Dalam masa yang sama, meskipun  didakwa sudah mengupah seorang pelobi di AS sana, hajat Najib mahu berselfie dengan Donald Trump masih belum kesampaian jua.


Malah, berdasarkan gambar di Riyadh, Arab Saudi baru-baru ini, bukan saja berselfie tidak menjadi kenyataan, malah Trump langsung tidak menunjukkan kemesraannya terhadap Najib. (ShahbudinHusin 14/06/2017)

76 comments:

  1. Fitnah yahudi nak jatuhkan jho low..low banyak jasa kepada malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tiap kes berkaitan PM, IGP takkan berani punya nak siasat, kabar angin saja katanya. Apa mahluk IGP ini, jika terkena pihak pembangkang bukan main cepat bertindak. Ini yang dikatakan setan. Jadi kesimpulannya jika nak curi mahu pun selewing dana rakyaat wajib jadi shabat najib. Fakta adalah jho low sampai sekarang tak sisat. Takut dengan najib tapi bukan pada tuhan. Tunggu UMNO kalah, baru tahu tinggi rendahnya langit dan bumi. Ya allah laknati lah IGP ini kerana tak jalankan kerja dengan amanah, amin!!!

      Delete
    2. MAHATHIR pernah berkata dalam politik hari ini kawan, esok musuh dan lusa mungkin menjadi teman akrab semula.Politik ialah seni memburu kuasa yang memungkinkan segala yang mustahil. Siapa sangka teman karib dan anak didik politiknya kini menjadi musuh yang seru. Siapa sangka hak negara boleh bertukar menjadi hak kroni di zaman Mahathir sehingga hari ini diteruskan oleh anak didik Najib Razak, hanya berbeza cara "merompak".


      Betullah kata Presiden PAS Abdul Hadi Awang apabila menjawab isu dedak. Hadi membidas Mahathir dengan mengatakan siapa yang mengajar memberi dedak?

      Najib 'dedak'kan rakyat, Mahathir pula 'dedak'kan pembangkang dengan janji RM500 juta untuk menjatuhkan Najib. Apa bezanya?

      Politik telah menjadi darah dagingnya. Seorang pensyarah universiti pernah berkata: “Mahathir is too smarts for the Malays” – Mahathir terlalu cerdik dalam arti kata terlalu pintar untuk bangsa Melayu sehingga mereka tidak mengenali AGENDA dan maksudnya yang tersirat !

      Mengapakah dihari-hari terakhir hayatnya dia masih aktif berpolitik? Jawapan terbukti sebagaimana Allahyarham Ustaz Fadzil Noor pernah berdoa semoga Allah s.w.t. memberi Mahathir usia yang panjang supaya dia dapat melihat sendiri kerosakan-kerosakan besar yang dia lakukan ke atas bangsa dan negaranya.

      Jika rakyat renungi semula penyelewengan di zaman Mahathir sebenar tidak ada beza dengan Najib kerana mereka daripada spesis yang sama, spesis mengkhianat rakyat, korupsi dan kronisma. Permusuhan diantara mereka tidak lain kerana berebut 'harta' dan kepentingan kroni.


      Mahathir cuba mangambil hati Wan Azizah dan PKR


      Mahathir adalah seorang sangat licik dari segi permainan politiknya. Cara paling mudah dia mesti "menawan" Wan Azizah. Wan Azizah ini sejarahnya mempunyai hubungan sangat rapat dengan Siti Hasmah dan dia ada menghantar surat kepada Tun Mahathir selepas Anwar disingkirkan. Surat itu menjadi rahsia dalam simpanan Mahathir. Adakah surat ini KUNCI untuk merapatkan diri dengan Wan Azizah? Hanya Mahathir sahaja boleh menjawab.


      Malah bukan Wan Azizah semua anak-anak Anwar Ibrahim di'tawan' melainkan yang lelaki yang kini memencil diri kerana......




      Anwar semua orang sudah maklum. Jadi tak payah lebai ceritakan. Hanya sekali hadir di mahkamah terus Anwar berjabat tangan erat. Hilang suara reformasi 20 tahun lalu. Hilang mata lebam. Liwat yang mengaibkan dalam sejarah negara boleh dilupakan begitu sahaja. Otai-otai reformasi yang dibelantai polis zaman Mahathir semuanya membisu dek kerana Anwar sudah memaafkanya walaupun Mahathir tidak sedikit pun menunjukkan rasa bersalah.


      Azmin Ali? Ini bukan masalah bagi Mahathir, kerana Azmin adalah anak angkat dia. perhujahan ditutup.


      Lebai telah menulis artikel bagaimana pejabat PKR dijadikan pejabat BERSATU terutama di Kelantan, Terengganu dan Kedah. Ini juga antara langkah Mahathir ingin menguasai PAKATAN HARAPAN. Semacam ada orang dalam PKR membiarkan ini berlaku.

      Delete
    3. Bacalah ooii...jangan skip

      Delete
    4. Tangani DAP

      DAP sebelum ini adalah musuh sepanjang zaman Mahathir. Ramai pimpinan DAP ditangkap dalam operasi lalang. Kalau kita fikir logik sukar untuk DAP dijinakkan. Tapi untuk Mahathir dia tidak adalah istilah mengalah.


      DAP telah mengeluarkan kenyataan tidak akan menjemput Bersatu pada AGMnya. Tapi Mahathir menggunakan hubungannya dengan PKR terus hadir dalam majlis AGM DAP secara mengejut. Tindakan politik ini sangat bijak dan licik sehingga DAP mengalami dilema dan ada beberapa perwakilan DAP meletak jawatan kerana tak setuju dengan penglibatan DAP dengan Mahathir.

      Parti AMANAH


      Semua orang tahu AMANAH (PAN) adalah parti macai DAP. Jadi tak ada masalah untuk tanggani AMANAH (PAN) kalau DAP telah setuju. Tun Mahathir tidak mengalami masalah besar dengan parti PAN kerana parti PAN ini adalah parti pak turut DAP. Jika Mahathir boleh menguasai DAP, sangat mudah menjinakkan parti PAN.

      Lagi satu AMANAH (PAN) perlukan duit. Jadi Mahathir dengan wang RM500 juta sekadar sumbat aje dalam mulut pimpinan AMANAH (PAN) sudah pasti mereka yang pernah merana dalam ISA atau penjara seperti Mat Sabu, Salahudin Ayub, Saari Sungip dan lain-lain akan senyap kerana mulut mereka penuh dengan DEDAK!

      Tangani PAS


      Mahathir tahu orang PAS macam elergik dengannya. Mahathir menghantar Muhyiddin untuk menguasai PAS, kemudian di hantarnya anaknya, si Mukhriz membantu tetapi malangnya Mahathir gagal dengan PAS. Dulu ada ura-ura Naib Presiden Bersatu nak ditawarkan kepada Mahfuz Omar (Itu sebab sampai sekarang si Mahfuz ini mengekori Bersatu) tetapi demi menjaga hubungan dengan PAS akhirnya jawatan itu diisi dengan individu lain.

      Setelah gagal dengan PAS, Mahathir mengistiharkan Bersatu bersama PAKATAN HARAPAN. Dia mula projek untuk 'hijack' PAKATAN HARAPAN.

      Delete
    5. Adakah Anwar Terbabit Dalam Misi Mahathir?

      Pada tahun 1987 dahulu, Mahathir telah ditentang hebat oleh Ku Li dengan menyaksikan beliau cuma menang tipis 43 undi sahaja. Itupun undi tipu hasil dari perwakilan haram yang dieksploitasi oleh Sanusi Junid yang ketika itu menjadi Setiausaha Agung UMNO.

      Kemenangan dan kekuatan Mahathir pada tahun 1987 sebenarnya banyak dibantu oleh kelebihan pengaruh Anwar. Walaupun Anwar ketika itu cuma Pemuda Umno sahaja, tetapi beliau berjaya mengimbangi pengaruh Team B Kuli dan juak-juaknya dengan imej Islamiknya.


      Tun Mahathir yang hanya menang 43 undi sahaja. Tengku Razaleigh dapat 718 undi berbanding Tun Mahathir mendapat 761 undi. 43 undi yang membantu Mahathir datang daripada mana? Menurut sumber sumber orang lama, undi itu datangnya daripada Pemuda UMNO yang dipimpin oleh Dato Seri Najib pada waktu itu.
      Ini bermakna, jika tidak mendapat pertolongan 43 undi tersebut, sudah tentu karier politik Mahathir sebagai Presiden UMNO dan Perdana Menteri akan bertahan selama 6 tahun sahaja (1981 – 1987).

      Menyedari yang dirinya yang sudah begitu tersepit dan terhimpit oleh asakan Team B yang sudah menguasai 70 % UMNO, Mahathir sudah tiada pilihan untuk menyelamatkan dirinya. Maka DIHARAMKAN UMNO untuk menyingkir Kuli dan kunco-kunconya.

      UMNO Baru di lahirkan. Kuli dan kunconya terpaksa menubuhkan Semangat 46 dan mencari sokongan pembangkang, PAS ketika itu.

      Mahathir berjaya dalam misinya.

      Kini Mahathir nak singkirkan Najib. Tapi malangnya Mahathir tidak berada dalam UMNO kerana dia pencen. Mahathir tak berjaya menggunakan Muhyiddin untuk misi kali ini. Akhirnya Mahathir tubuh PPBM.

      PPBM itu sebenarnya UMNO BAHARU
      Malaysian United Indigenous Party or Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM)

      Indigenous = Natives
      Malaysian United Natives Party (UMNO)

      Untuk misi jatuhkan Najib diluar, Mahathir kena hijack PAKATAN HARAPAN. Itu satu-satunya jalan terbaik.

      Kalau kita kaji semua ucapan Mahathir dan corak serta cara gaya dia bercakap semuanya berpusat nak jatuhkan Najib tidak lebih daripada itu.

      Persoalan timbul.
      Adakah Anwar tahu misi Mahathir ini. Adakah Mahathir perlukan Anwar dalam misi kali ini. Itu menjadi persoalan yang hebat dikalangan penganalisis p[olitik tanahair.

      Kalau Anwar terlibat dalam HIJACK HARAPAN, siapanya orang Anwar yang diberikan kepada Mahathir untuk misi ini?

      Delete
    6. Cittt.....xda pas pon kompom penang.dh xda org nak undi pas.aku yg 3x pru pun dh xhingin nak undi pas

      Delete
    7. MAlaysia wilayah ke 63 Komunis China

      MCA JHO LOW akan capaikan hajat ini

      takebeer.. ala akbar

      Delete
    8. kes




      9.5 juta




      peguam kanan anak keling muallap



      najib diam seribu bahasa



      2 peguam lain mengaku terima ceq najib sign sendiri




      mana rizal mansor



      mana tengku akhbar khas



      manaaaaaaa korang semua



      p.s jom serbu felda ini kalilah

      Delete
    9. Sisters In Islam (SIS) yang difatwakan sesat di Selangor, boleh duduk sama rendah dan berdiri sama tinggi dengan ulama-ulama yang ada di Malaysia khasnya dalam isu yang berkaitan dengan proses perundangan Islam.

      Hal ini ditegaskan oleh Pengarah Strategik Parti Amanah Negara, Dr. Dzulkefly Ahmad, apabila ditanya salah seorang peserta program sama ada beliau setuju dengan pandangan Prof. James Piscatori yang berpendapat bahawa SIS dan ulama harus diterima sebaris.

      "SIS or IRF (Islamic Renaissance Front), whoever has arguments, they must present it", katanya yang mengklasifikasikan kumpulan ngo tersebut sebagai ‘ahli zikr', yang ada ketikanya pandangan mereka sebagai ‘pakar' lebih layak daripada pandangan golongan ulama sendiri.
      SIS atau ulama sama-sama mempunyai hak dan legitimasi dalam hal ehwal Islam khasnya dalam hal yang berkaitan dengan undang-undang, maka ianya adalah keputusan yang dibuat manusia dan maka ianya terbuka kepada interpretasi dan salah pandangan.

      "Terbuka kepada semua, asalkan mereka benar-benar ada sesuatu untuk disuarakan" tegasnya lagi.

      Delete
    10. Hari ini lebai dapati Malaysiakini menyiarkan surat muhajir (berpindah) yang kononnya didakwa dibuat bagi memastikan kemenangan PAS di parlimen Shah Alam pada pilihan raya umum (PRU) akan datang.

      Surat bertarikh 25 Mei itu ditandatangani oleh Yang Dipertua PAS kawasan Shah Alam kononnya dikeluarkan kepada ahli-ahli PAS.

      Hebat kerja mereka untuk membina persepsi buruk kepada PAS. Kenapa lebai kata begitu? Apa hujah lebai?


      1. Surat ini Malaysiakini lebih awal mengeluarkannya sedang tidak terdapat viral di "whatsapp panas" dan facebook. Soalan daripada mana Malaysiakini dapatkannya? Kita sudah maklum sebelum ini Malaysiakini anti-Islam dan memang anti PAS. Mereka pernah berpesta arak bila kerajaan PAS Terengganu tumbang oleh BN seperti yang didedahkan oleh Fathil Aris Omar editor Bahasa Malaysiakini.

      2. PAS tak pernah setahu lebai mengeluarkan surat umum kepada ahli-ahlinya. Surat ahli biasanya melalui cawangan atas nama Ketua atau Setiuasaha Cawangan. Prosedur surat berkenaan telah bercanggah dnegan amalan surat biasa diamalkan oleh PAS. Lagi pun takkan surat strategi politik boleh dibuat secara umum. Orang bodoh tak buat begitu.

      3. Warna cap logo PAS yang dipaparkan melalui surat berkenaan sama dengan kecerahan warna letterhead PAS hijau yang tak mungkin berlaku. Pada mana-mana surat yang dikeluarkan oleh PAS walaupun dalam format PDF atau pun "printed JPG". Jika anda mahir Adobe Photoshop yang membuat pencerahan kepada pixel warna anda akan dapati HEX warna pada surat berkenaan sama dengan HEX warna pada 'letterhead' dengan jelas ini adalah bikinan bodoh puak-puak PAKATAN HARAPAN untuk buat kerja jahat kepada PAS. Apa lagi blogger, facebooker pun serang PAS dengan pelbagai tuduhan.

      Nama-nama yang makan gaji buat kerja jahat untuk PAS pun seronaklah menghentam PAS dengan pelbagai tuduhan. Ini antara mereka yang dikenalpasti.

      1. Mukhlis Eddie
      2. Ada Ada Aje
      3. Roslan Bin Ahmad
      4. Hussin
      5. Adili Isme
      6. شربان سربيني‎
      7. Faizul Izani
      8. Awang
      9 . Ray Hunter (ini DAP bayar)
      10. Awang Al Kenit
      11.Halim Md Noh
      12.Wan Mohd Aman
      13. Muhammad Radzi Ismail
      14. Ija Deeja
      15. Osman Ahmad
      16. Zailan Ismail
      17.Dima Ahmy
      18. Hadi Anakwang
      19. Othman Don
      20. Ustaz Sepatu Al Gombaki
      21. Amin Cilik
      22. Wan Mohd Yusof
      23. Nur Aulia Abdullah



      4. Kenapa keadah mujahir yang dilampirkan tidak disebarkan? Kalau ikut surat berkenaan dilampirkan sekali? PAS setakat ini belum pernah menggunakan istilah MUJAHIR. Setahu lebai mujahir adalah istilah yang digunakan oleh AMANAH (PAN) yang diperkenalkan oleh Dr. Hatta Mohd Ramli dalam taklimatnya di Kelantan 19 Februari 2017. Dalam ucapan tersebuit Dr Hatta Ramli berucap selama 54 minit.

      PAS menggunakan perkataan pengundi hantu dengan 3 kod huruf yang yang mewakili 3 kategori untuk sistem culaannya yang lebai rasa lebai takkan perincikan dalam artikel ini.

      Henntilah buat kerja bodoh

      Lebai harapan Pakatan Harapan dan penyokongnya hentilah buat kerja bodoh menyerang pas dengan teknik persepsi buruk dan "character assassination". Jika mereka menyerang PAS, sudah pasti ahli-ahli PAS akan bertindak balas dengan mendedahkan keburukan Pakatan Harapan. Malah akan ada pimpinan Pakatan Harapan dibogelkan kesalahan mereka. Perkara ini tidak akan menguntungkan Pakatan Harapan. Yang untung sudah pasti UMNO/BN. Mereka bertepuk tangan kerana kebodoh Pakatan Harapan.

      Oleh itu fokuslah kepada UMNO/BN. Hala tuju senjata anda kepada UMNO/BN. Berhentilah buat kerja bodoh.

      Delete





    11. INGAT PAS






      INGAT PESTA ONANI




      yang halal lagi kurang dosa berbanding zina




      INGAT OSTAD PAS





      INGAT PESTA ONANI




      fitnah yang pas bawa kurun ke 21

      Delete
    12. KETIKA ummat Islam sedang berhadapan dengan pelbagai ancaman untuk melemahkan ummah, jauhilah kita dari perkara dalaman yang merenggangkan ukhuwwah serta merosakkan kesatuan sesama saudara seaqidah.

      Di Malaysia, ancaman kristianisasi tengah melata mencari mangsa dan di pentas dunia, zionis bersama kuasa barat sedang mencatur dengan penuh bernafsu untuk meratah ummat Islam seumpama mengadap hidangan yang lazat.

      Usah dijadikan soal khilafiah sebagai alasan untuk label melabel dan saling menuduh. Berbalah dalam soal khilafiah tak akan selesai sampai kiamat. Kenapa akhlak ulama-ulama silam yang saling meraikan perbezaan pendapat dan pandangan dalam perkara furu' sudah semakin pupus.

      Dari sikap berlapang dada ulama terdahulu, sekarang muncul pula ulama segera yang suka mendabik dada bahawa pendapat akulah yang terbaik. Berbeza pendapat dengan aku, kamu mesti dilabel!

      Saya respect dengan semangat untuk berhujah dan menegakkan pendapat masing-masing. Sayangnya semangat ini disalurkan pada tempat yang salah. Dalam masa yang sama, kemungkaran serta penyelewengan yang jelas di depan mata serta tidak ada khilaf padanya, boleh pula didiamkan malah bersekongkol mempertahankan tuan besar mereka yang korup.

      Atas alasan kononnya nak jaga kemurnian aqidah, kamu terjebak pula dalam dosa memecahbelahkan serta mewujudkan perbalahan dalam masyarakat seaqidah. Beginikah yang kita mahu?

      Di Iraq saya pernah tengok saf sembahyang yang putus di tengah kerana perbalahan wahabi dan sufi. Ketika nak sembah Allah, masih sempat lagi berbalah! Bila saya pergi memenuhi ruang saf yang kosong, kita pula yang dimarahi.

      Sentimen perbezaan mazhab dalam perkara khilaf telah dimanipulasikan oleh musuh untuk memecahkan kesatuan lalu merenggangkan antara hati-hati kita. Kenapa kita terlalu naif untuk masuk perangkap musuh?

      Delete
    13. PAS Pulau Pinang mendakwa kegiatan perjudian yang semakin berleluasa di Pulau Pinang adalah berpunca daripada dasar dan pendekatan pentadbiran kerajaan negeri yang diterajui oleh DAP.

      Ketua Penerangan Dewan Pemuda PAS, Ahmad Safuan Ujar berkata, pendekatan kapitalisme yang menjadi antara tunjang pemerintahan kerajaan DAP hanya mengutamakan keuntungan dan perolehan kewangan tanpa melihat kesan ke atas aspek sosial masyarakat.

      “Kegiatan perjudian yang semakin berleluasa di negeri ini dilihat berpunca daripada dasar dan pendekatan pentadbiran Kerajaan DAP Pulau Pinang.

      “Bahkan, tidak ada bezanya DAP dengan pemerintahan BN yang juga berpaksi sedemikian.

      “Dalam konteks ini, kerajaan persekutuan yang diterajui BN meluluskan lesen judi, kerajaan negeri Pulau Pinang pimpinan DAP pula adalah pihak pemberi ‘kemudahan’ lesen premis,” katanya
      Mengulas lanjut, Ahmad Safuan mendakwa, kemudahan lesen premis pusat hiburan berunsurkan perjudian menyebabkan kegiatan perjudian di negeri ini umpama ‘cendawan tumbuh selepas hujan’.

      Malah, katanya, situasi itu tidak termasuk perjudian secara tersembunyi yang berselindung di sebalik aktiviti perniagaan yang mana kegiatan dan taktik tersebut semakin berleluasa serta bukan lagi satu rahsia.

      “Peniaga berani ‘mengambil kesempatan’ itu kerana kerajaan yang memerintah pun seperti itu. Jika berlaku tangkapan atau tindakan undang-undang, akhirnya hanya membawa kepada saman.
      “Mereka terlebih mampu untuk bayar dan setelah itu, sama ada kegiatan diteruskan, atau mereka akan memohon lesen sah,” katanya.

      Ahmad Safuan berkata, keadaan itu juga menjelaskan mengapa serbuan dan tangkapan polis terhadap operasi premis berkenaan di negeri ini meningkat tahun ini sehingga polis dilihat berdepan kebuntuan maksimum.

      Ini kerana, katanya, pihak berkuasa itu terpaksa berdepan punca kuasa yang membenarkan kegiatan berkenaan berjalan dan pada masa sama menghadapi kemelut masalah sosial kesan daripada kegiatan perjudian.

      Delete
    14. Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng, menolak kemungkinan dua jawatan utama Pakatan Harapan diisi tokoh Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU).

      "Saya tidak akan bersetuju jawatan pengerusi dan presiden (HARAPAN) diisi oleh BERSATU. Ini adalah suatu monopoli dan penguasaan kawalan (terhadap HARAPAN)," katanya kepada media di Kuala Lumpur hari ini.

      Lim ditanya mengenai kemungkinan kedua-dua jawatan berkenaan - yang belum diketahui kedudukannya - diisi oleh Pengerusi BERSATU Tun Dr Mahathir Mohamad dan presiden parti itu Tan Sri Muhyiddin Yassin.

      Menurut ketua menteri Pulau Pinang itu, HARAPAN belum membuat keputusan muktamad mengenai barisan kepimpinan gabungan pembangkang itu.

      Lim turut menegaskan sebarang keputusan diambil mesti secara sepakat antara anggota parti HARAPAN.

      "Saya tidak tahu bagaimana cadangan ini boleh bocor kepada media," katanya.

      Sebelum ini BERSATU didakwa mencadangkan Dr Mahathir dan Muhyiddin mengisi dua jawatan tertinggi HARAPAN.

      Anwar tetap relevan

      Gabungan itu perlu menyediakan barisan kepimpinan sebelum boleh mengemukakan permohonan kepada Pendaftar Pertubuhan.

      Mengenai cadangan supaya Dr Mahathir mengetuai HARAPAN pada pilihan raya umum akan datang, Lim berkata, bekas perdana menteri itu boleh dilantik sebagai antara watak utama bersama pimpinan lain.

      Delete
    15. Apa ni Budin.. delete la posting budak kopipes yg x lulus SRP ni. Buat menyemak ja.

      Posting tajuk lain, kopipes bab lain.

      Delete
    16. While he continues to attract millions of fans to videos of his lectures that are posted online, Islamic preacher Zakir Naik has been the target of a malicious campaign for several years now.
      That campaign gained steam after last year’s terror attack in Dhaka, following which the Daily Star of Bangladesh reported that one of the perpetrators was inspired by his speeches. This prompted Bangladesh authorities to proscribe Peace TV, a non-profit satellite television network with which Naik is associated and which claims to have a reach of 100 million people worldwide.
      The Bangladesh ban on Peace TV and the allegations of that country’s information minister that its broadcasts were inconsistent with Islam as well as the Bangladesh constitution unleashed a furious media trial, especially in India, against Naik. Indian media accused him of fanning hatred among diverse communities and inspiring terrorists.
      One issue that is often raised by the Indian media is Naik’s alleged refusal to condemn Osama Bin Laden as a terrorist. This is in reference to a statement he once made on the matter. All he said was that he needed to do research before giving his opinion.
      In many of his videos, he has clarified that he could not speculate on any issue without having access to all the facts relevant to it. To back his position, he would quote Verse 6 of Chapter 49 of the Quran: “O you who have believed, if there comes to you a disobedient one with information, investigate, lest you harm a people out of ignorance and become, over what you have done, regretful.”
      Naik agrees that suicide is prohibited in Islam. As for suicide bombing, he said scholars differed, with some saying that it is permitted as a war tactic if the intention is to cause maximum damage to the enemy. In fact, this is a minority view, and even this minority imposes strict conditions.

      Delete
    17. This comment has been removed by the author.

      Delete
    18. Aduhai Kejora kaki klentong yg Pengecut lagi Penakut...

      Terima kasih banyak2 atas klentongan kamu @ 15:54 yg mengatakan konon....

      Tun Mahathir yang hanya menang 43 undi sahaja. Tengku Razaleigh dapat 718 undi berbanding Tun Mahathir mendapat 761 undi. 43 undi yang membantu Mahathir datang daripada mana? Menurut sumber sumber orang lama, undi itu datangnya daripada Pemuda UMNO yang dipimpin oleh Dato Seri Najib pada waktu itu".

      You've brought me back down to the unforgettable memory lane.
      ------------------------------

      Saya adalah salah seorang perwakilan ketita itu yg tidak menerima apa2 imbuhan dari Team 'A' tapi sebaliknya telah ditumbuk rusuk (sogok) oleh Team 'B' dgn wang tunai RM2,000 seorang serta janji akan dihadiahkan percutian Melancung sambil 'Mengganas' beserta wang saku ke Medan & Danau Toba, Sumatera Utara, Indonesia.

      Ku Li ketika itu adalah Bendahari UMNO & Menteri Kewangan yg memegang kunci perbendaharaan negara... Sementara Musa Hitam yg Dayus (ketika itu berkahwin pura2 dgn si Maria wanita Peru) hanya tahu hidup berpoya-poya hingga kering lumat duit UMNO perbendaharaan negeri Johor). INGAT BAIK2 TUUU...!!

      Oh ya..ketika itu kamu Kejora umur berape.. entah2 belum lahir pun, ye tak...???

      Delete
    19. Pentaksub bijan tahu semua itu...tapi hati dh dibuta kan oleh sifat perkauman dan unsur ketuaman melayu yang kuat.itu yang jadi ape2 hal pun tak kisah asalkan melayu. Konsep yg salah diamalkan secara meluas di malaysia.

      Delete
  2. Paling menghirankan... Doj dah cakap nak pulangkan semua hartanah dan wang yg diselewengkan pd negara TAPI sampai hari ni takde langsung pihak berkuasa dari negara kita yg nak bekerjasama dgn Doj utk membawa pulang wang bertimbun tu.

    Rakyat perhatikan tingkahlaku pemimpin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nt bila dah ada kerjasama dgn pihak brkuasa US kantoi la bijan,Igp,AG,bomba,dan sbagainya...dh takleh mgelak lgi

      Delete
  3. DOJ berhak guna tagline Rakyat Didahulukan.

    ReplyDelete
  4. Si anak Keruak kata Sarawak Report cakap bohong...WSJ cakap bohong...pembangkang cakap bohong!

    TAPI apa yang Bos dia tak cakap langsung...itulah kebenaran. FIRST TIME dalam sejarah...berdiam itu bukti kebenaran.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang paling aku hairan first time dalam sejarah rakyat boleh duduk diam semyum lagi tu dan lagak macam kena cucuk hidung dgn pemimpin sah penyamun, perompak dan merogol harta negara terutama yang duduk diam terutama orang melayu, lebai lebai yg konon pandai agama. Bahalol la

      Delete
    2. Keruah ini setan, p mampos lagi baik

      Delete
    3. Hidung keruak akan tumbuh panjang spt anunya krn sentiasa bercakap bohong.

      Delete
    4. Anu dia pjg ke? Hahaha

      Delete
  5. Thumbs up to DOJ. Sabar & yakin utk rakyat Malaysia. And to Najib alhippo & da gang - padan muka korang, ur time will come, what goes round comes around. Cheers.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya berasa bimbang juga bila Trump dipilih jadi Presiden US, kerana terlalu banyak masalah ditimbulkannya sehingga hari ini. Termasuk menukar AG Amerika dahulu, Loretta Lynch yg buat press conference tentang 1MDB masa Pres. Obama dulu, dan menamatkan khidmat pendakwaraya2 cemerlang seperti Bharara, dan Director FBI James Comey. Takut kerana DoJ terpaksa fokus tentang isu2 dan masalah lain dan mengenepikan kes 1MDB. Saya berharap DoJ akan terus menjalankan siasatan dan prosiding kes 1MDB tanpa halangan, contohnya dari kerajaan Trump. Ini mungkin sahaja harapan rakyat M'sia untuk melihat kebenaran dan keadilan ditegakkan.

      Delete
  6. 1. Alhamdulillah....Allah nak tunjuk kebenaran

    2. Salleh kata SR adalah fitnah dan tak dipercayai....TETAPI DoJ has brought up the case to court....so salleh, where is fitnah, where is unteliability of SR????????

    3. Khalid kata najib bayar shafiee yang di tulis SR adalah HEARSAY... baik, mengapa khalid sendiri ADMITTED he is close to Gopi, dalam erti kata lain SAHKAN APA YANG DUTILIS OLEH CLAIRE BROWN OF SR???????

    Khalid n salleh....both of you are scumbags.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lancau tak berguna, p mampos lagi baik����

      Delete
    2. Fuck Khalid AB dan Salleh Said Keruak. Good only for their stanky dicks n mouths. Hope these two talibans burn in hell.

      Delete
    3. fcuk youuuuu



      after raya BUKIT PANTAT AMAN AKAN DI REVAMP


      APA KATA FIRST TO GO


      KHALID CIPAP BOSS TOLOL JALAN DULU

      boleh cari kerja di akademi menembak abangnya
      atau
      boleh cari kerja jual senjata api anaknya

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  7. Macai kata ini berita fitnah dari wsj...hik3...jho lo da reza aziz dua nama dlm kertas saman doj ade brani masuk Amerikana?...
    Loyar buruk Apandir masih takot dakwa konco naji jho lo dan riza Aziz...

    ReplyDelete
  8. وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا

    dan Katakanlah: “Yang benar telah datang dan yang batil telah lenyap”. Sesungguhnya yang batil itu adalah sesuatu yang pasti lenyap. (QS.al-Isra’ :81)

    ReplyDelete
    Replies
    1. minta jho low baca ayat kat atas ni....najib, riza aziz & pemakan dedak memang tak faham....

      Delete
  9. Apa tindakan ke atas Jho Low yang di dakwa memiliki dua pasport dengan dua nama yang berlainan ?

    ReplyDelete
  10. Najib akan jadi MAKANAN Donald Trump. Dalam gambar kat atas macam Trump bagi kentut kat Najib pencuri. Kah kah kah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I pun terkentut kentut setiap kali nengok muka najib kat tv kat mana2. Apa lg trump tak dpt kawal muka dia kan bila nampak kelibat najib. Dah muka tak tahu malu orang tercirit pun dia masih tak faham2.

      Delete
    2. Just like Scottish show their butt to our beloved PM. Shame on you Jibby. Serve you rite!

      Delete
    3. Patut sedondong... kan sama-sama 'bilionnaire' ??

      Delete
  11. Amat malang jadi rakyat Malaysia abad ini kerana bergantung harap pada negara kafir untuk menyelesaikan madalah moral pemimpinnya,yg semestinya seorg Islam.
    Tak guna bercakap tentamg hukum hakam kalau kepentingan diri d utamakan. M ini punya teruk punya,org pun masih mendapat sokongan dan kepercayaan.
    Some of us are party to these problems.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wat helloo negara kafir lebih islam drpd negara ini! Negara ini pemimpinnya nama saja islam tetapi bukan muslim! Open ur eyes wide and if u open ur mind and heart too u will see!

      Delete
    2. I went to the West and saw Islam, but no Muslims; I got back to the East and saw Muslims, but not Islam.

      — Muhammad Abduh

      Delete
    3. Islam sejati amat lah baik sekali dan sempurna...islam melayu ni lain sikit perangai hahahaha

      Delete
  12. FUUYOOOOOO....

    RAHMATAN FIL ALAMIN KATANYAAA...
    BARUA TOKONG PUNYA SLOGAN LAGI
    MAKAN BERDULANG TOKONG BERBUKA
    TOKONG IFTAR BERSAMA DNG GAY LGBT
    BARUA BANGSAT NI LA YG PERLU DIBINASA
    PLURALIST SYIAH BUNGA PERANGAI MCM BABI

    SELAMAT HARIRAYA AIDILFITRI...

    BERAMBUSSS BARUA TOKONG PEROSAK AKIDAH DAN IMAN DAP@SINGAPORK...

    INI KALI...... OKKKKKK...!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. knp semua yg pro umno pas bperangai mcm ini?

      hormatilah bulan Ramadhan...

      Delete
    2. Akidah kepala bapak ko 1630.
      Maka sukalah nak sanggup kamu2 terus JILAT lagi TAHIK LOW yg Jijik itu.
      ALLAH dah tunjuk secukupnya. TIADA satu pun alasan yg boleh menyangkal kebathilan puak yg masih mendukong biawak mungkar. Biar siapa sekalipun,
      dari yg teratas Mufti, Lebai, siapa saja dalam UMNO,PAS.
      Kamu TIDAK ada alasan lagi. Semburlah ayat, hadis apa sekalipun.
      Dah pun berkudis bibirmu.
      Dah jadi hina setiap balasan hujah kamu.
      Agamamu, imanmu semua wayang yg akan jadi bara pada api neraka. Anak Cucu Cicitmu seharusnya akan muntah utk sebut nama2 kamu.
      Itu pilihan kamu. Memang SIAL.

      Delete
    3. 16.53
      TERKINJA MELOLONG BARUA KEPANASAN
      LGBT GAY IFTAR TOKONG JOIN SEKALI
      KAT MASJID KEMAIN BERDULANG SAKAN
      TAK KE BABI SUNGGUH NAMERNYER INI
      YG SOKONG BARUA TOKONG PERANGAI MCM CIPAN...

      BEBAL DAN BODOH SUNGGUH BARUA NI.. ALLAH DAH TUNJUK DEPAN MATA TOKONG MUSLIHAT TOKONG POOOJAAN ATI PARTI PAN@CIPAN SYIAH DAN PLURALIST... KAHHAKK PUIIIIII....!!!!

      BERAMBUS ..... PUIIIIII.....!!!

      Delete
    4. Wow. Full of hatred.

      Delete
  13. Apa guna berselfie dg president negara yg ekonominya no2. Semua org sekarang berebut2 berselfie dg PM China, negara yang ekonominya no. Wahid ( dalam beberapa tahun akan datang ini)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pejuang2 Askar Melayu telah putus kaki, berkecai kepala,hilang ibu ayah uyk melawan komunis. Kamu 1645 TALIBARUT BAPA KOMUNIS CCP.
      Elok kamu disula kerana bersekongkol serah jual tanah air pada Ketua2 Chin Peng.
      Mendapat lapar dan laknatlah kamu dibulan yg suci ini !!

      Delete
    2. Wawww emo Nya awak
      Awak ni anak Bukit Kepong ke
      Atau baru lepas main telur

      Delete
    3. 1729,
      selain tuduhan emo, ada tak.hujah yg saya boleh balas awak.
      Cuba masok isi sikit, kalau hampas mcm ni, awak juga malu sendiri.
      Belajar dulu setakat darjah brrapa?
      Awak juga boleh cuba kunjung website pro umno pas bn ti, mungkin awak dpt layanan kt situ kira ada prngunjung disana.

      Delete
    4. Emosi gila mamat ni..luahan sekadar ikut nafsu serakah perkauman.takada fakta jelas.org nak hidup aman damai pelbagai kaum.dia sibuk nak batu api.mmg sesuai ni jadi lnyokong umno sampai umno rebah di kaki rakyat

      Delete
    5. Tak kuasa i nak singgah blog pro BN.mesti penuh ayat2 ketuannan melayu.rahsia kaum cina nak rampas malaysia.cina nk hasut islam murtad. (tak masuk lagi dah tau isi kandungan )

      Delete
    6. Ekonomi malaysia selalu dirompak oleh umno mana nak kuat ekonomi mesia...

      Delete
  14. Bodo pemerintah sekarang kekal bekuasa, biarkan negara asing masuk campur urusan negara... Berambus cepat la BN oiii... tak payah dok lama lagi la... Esok2 ingat nak dpt balik senang ke... Berambus la cepat bijan dan kabinet bn oiiii..

    ReplyDelete
  15. Saya setuju jlow byk berjasa Kpd Malaysia
    Khas nya mereka yg biru totok dan terbaru walaun totok
    Perlu di beri Pingat membawa tun atau tan Sri dan perlu di makamkan di makan pahlawan dan gambar Nya perlu di gantung di sebelah bijan kat Pejabat

    ReplyDelete
  16. https://theflyingkick.blogspot.my/2017/06/di-singapura-keluarga-lee-berantakan-di.html?m=1

    KELUARGA LEE KWAN YEW SUDAH BERANGAKAN
    ANAK SAUDARA PECAH LOOBANG SUPER KIASU
    AMOS LEE SI REMAJA DAH LAMA KENA TERAJANG
    ANAK SAUDARA PUN DAH KENA HALAU LEE KWAN U

    INI LAH NASIB RAKYAT SPORK TERUTAMA MELAYU
    KAT SINI BARUA TERKINJA SOKONG TOKONG CINA
    RAKYAT MESIA BUKA LAH MATA DAN MINDA KAMU
    PRU 14 MASA KITA AJAR TOKONG &BARUA SEMUA

    BERAMBUSSSSSS... ARI NI DI SINGAPURA KELUARGA SUPER KIASU DAN SUPER NEPOTISMA SUDAH BERANTAKAN... AYOOOHH KASI PANAS LAGI DI SINGAPORK YG SELALU BULI DAN SABOTAJ EKONOMI...

    BERAMBUSSSSSS......!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat singapork ki ni sedara lee kuan yew ker?...ato ko abang tiri Amos Lee..

      Delete
    2. 1752,
      Tindakan dangkal maki hamun ko ini, tidak sekali akan tambah penyokong UMNOPAD yg dah berbaki sedikit tu.
      Puasamu (jika ko puasa), sudah tentu sia2 lapar dgn sikap dunggu itu, ko pun tentu tahu. Cuma ko pilih begitu. Ia TIDAK sama sekali beri apa2 kesan.pada rakyat yg dh celik. Mata ko satu, ko Dajjal, ko pilih, siapa pun tk minta atau suroh.Ko tahu,..tp ko pilih

      Delete
    3. Mat singapork ni bukan bersedara dengan lee kuan yew atau pun abang tiri Amos lee .

      Siapa yang sangat nak bersedara serta berabang tirikan dengan malaun paling biol , baral , bodoh siot .

      Kerja lain dia tak tau buat ... makan dedak sampai tersedak . Itulah asyik menyuroh orang berambus aje . Apa yang dia ada kat Malaysia ini hingga suroh orang lain berambus aje ??

      Mungkin Mat singapork ni lah kerabat jungkang jungkit Low Taik Jho . Orang kaya yang hidup tak bertempat .

      Delete
    4. Aku rasa bijan mesti teringin nak selfie dgn mat singapork.nanti mati mat singapork boleh la selfie sama dalam kubor.siap ada efect asap dan api lagi tau...

      Delete
  17. http://thekl-chronicle.blogspot.my/2017/06/dapmalaysia-mahu-pilih-anwaribrahim.html?m=1


    anon 18.59 .. link atas Camner PKR dan Budak Mamak Kutty berebut nk jadi PM sambil di perati terbahak bahak oleh Tokong DAP yg punyai kerusi majoriti


    LINK ATS UNTUK BARUA BANGANG D BANGANGKAN
    TOKONG IFTAR SEDULANG & GAY MCM SIAL AJER
    BARUA TETAP MEMBANGANGKAN DIRI NYER KAN
    'RAHMAN FI ALAMIN' PALA OTAK BARUA SEMUA..
    INI LAH MUSUH PALING BANGANG MCM CIPAN


    KIKIKIKIKII.. BERAMBUSSS BARUA DAP@SINGAPORK SEMUA

    INI KALI.... UBAH DAN SIMENNN



    KIKIKIK.. PUIIIIII..!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcm lahanat

      Delete
    2. Kiki..boss hang dah rugi aset ni. Hang gelak kiki lagi. Ucap takziak ka, simpati ka, kesian ka...Cina kawan boss hang dah la hilang...pi mana...pi mana...pi mana... Tak tau...

      Boss hang tau ka... hang curi nama kucin kesayangan dia? Kikikikikiky...

      Delete
    3. Kelakar la kau mat singapork kikiki cipan.. asyik memaki mencarut dlm bulan ramadan.. kang rosmah amik kau jadi pa dia baru kau meraban.. tido sekatil antara rosmah dan bijan..

      Delete
    4. Aduhai Sang Kejora Pengecut Lagi Penakut...

      Naahh kaw nak sangatt... dgn kehendak ketentuan Illahi sesuai dgn qadak & qadarNYA...The Grand Old Stateman is now officially once again The War Lord to crush UMNO/BN and and lead PAKATAN HARAPAN taking over Putrajaya.

      Pakai nampak Kejora diserang Semput, Rosmah kena Senggugut & Najib pula kena Gaut.

      Padan muka mereka.....!!!!

      Delete
  18. Rileks bro
    Jom kita main telur
    Blum masuk sahur lagi ni

    ReplyDelete
  19. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  20. Off topic:

    Sham menggantikan tempat Joe selaku pemain gitar utam kump.Wings berkuatkuasa hari ini.Sham pernah menganggotai Wings pada tahun 1987,iaitu kemunculan album pertama Wings. Sekian.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...