Friday, 9 June 2017

APA KHABAR MUSA HASSAN, BILA NAK BUAT SIDANG MEDIA SEKALI LAGI?


Apa khabar Musa Hassan, bekas Ketua Polis Negara?

Sudahkah membaca dan meneliti huraian panjang lebar oleh Rafizi Ramli tentang akuan bank Najib Razak yang  mana yang sudah ditutup dan yang mana pula yang masih aktif?

Jika belum, diperturunkan di bawah ini sebahagian daripada huraian tersebut atau jika ingin menelitinya dengan lebih detail beserta bukti-buktinya, sila berkunjung ke blog Rafizi iaitu rafiziramli.com.

Antara fakta penting yang didetailkan oleh Rafizi adalah seperti berikut:-

i. Akaun asal yang digunakan oleh Dato’ Seri Najib untuk menerima pemindahan wang yang besar dibuka dalam pada 13 Januari 2011 dengan no akaun 2112022009694 atas nama beliau sendiri di AmIslamic Bank Berhad di Ambank Jalan Raja Chulan (dirujuk sebagai Akaun -9694)

ii. Dalam tahun 2011, sebanyak RM304,329,765.75 dana dari luar negara dimasukkan ke Akaun -9694 ini

iii. Dalam tahun 2012, sebanyak RM831,789,454.53 dana dari luar negara dimasukkan ke Akaun -9694 ini

iv. Dalam tahun 2013, sebanyak RM2,081,476,926.00 dana dari luar negara dimasukkan ke Akaun -9694 ini

v. Jumlah terkumpul dana yang dimasukkan ke Akaun -9694 di antara 2011 dan 2013 ialah RM3,217,596,146.28 sebelum sejumlahnya mula dipindahkan balik ke luar negara

vi. Di antara 2 Ogos 2013 hingga 23 Ogos 2013, wang dari Akaun -9694 telah dipindahkan beransur-ansur dalam 5 pindahan dengan jumlah setiap pindahan di antara USD55 juta ke USD200 juta. Jumlah keseluruhan yang dipindahkan keluar negara adalah USD620 juta; bersamaan RM2,034,350,000

vii. Sebelum penutupan Akaun -9694 dibuat pada 31 Ogos 2013, ada tiga akaun baru yang dibuka atas nama Dato’ Seri Najib pada 31 Julai 2013; iaitu AmPrivate Banking 2112022011880 (“Akaun -1880”), AmPrivate Banking 2112022011898 (“Akaun -1898”) dan AmPrivate Banking 2112022011906 (“Akaun -1906”).

viii. Sebelum Akaun -9694 ditutup, bakinya (selepas pemindahan wang sebanyak RM2.034 bilion seperti diterangkan di atas) sebanyak RM162,436,711.80 telah dipindahkan ke Akaun -1880 yang baru dibuka.

ix. Antara 27 Ogos 2013 ke 26 Mac 2014, Dato’ Seri Najib memindahkan pula sejumlah RM160 juta dari Akaun -1880 ke Akaun -1906 dan Akaun -1898.

Ketiga-tiga Akaun -1880, Akaun -1906 dan Akaun -1898 adalah akaun-akaun yang sama yang terkandung di dalam satu carta aliran dana wang SRC International Sdn Bhd yang mengalir ke akaun Dato’ Seri Najib yang ditunjukkan oleh Peguam Negara, Tan Sri Apandi Ali.

Oleh yang demikian, kita boleh sahkan bahawa:

1. Wujud tiga akaun yang digunakan oleh Dato’ Seri Najib di antara September 2013 hingga Februari 2014 ketika bayaran RM9.5 juta dibuat kepada Tan Sri Shafee, iaitu Akaun -1880, Akaun -1906 dan Akaun -1898. Bayaran RM9.5 juta itu boleh datang dari mana-mana akaun ini.

2. Akaun-akaun -1880, -1906 dan -1898 dibuka sebelum akaun awal iaitu Akaun -9694 ditutup.

3. Sejumlah RM162,436,711.80 dari dana 1MDB yang dimasukkan ke Akaun -9694 telah dimasukkan pula ke dalam akaun-akaun yang baru dibuka ini.

4. Semasa membuka tiga akaun baru ini, wakil Dato’ Seri Najib yang membuka akaun-akaun itu memaklumkan bank bahawa akaun-akaun ini digunakan bagi tujuan berasingan iaitu: satu untuk dana politik, satu untuk yayasan dan satu untuk lain-lain.

5. Ketiga-tiga akaun ini (yang dibuka selepas akaun awal ditutup) juga disiasat oleh SPRM kerana telah menerima dana dari SRC International Sdn Bhd dan digunakan untuk membayar perbelanjaan peribadi Dato’ Seri Najib bagi tujuan membeli belah dan kempen politik, seperti yang saya telah dedahkan sebelum ini.

Sekarang bagaimana?

Adakah Musa masih berpegang kepada pendirian asalnya yang mempertikaikan pendedahan oleh Sarawak Report berkaitan wang RM9.5 juta yang dibayar oleh Najib kepada Shafee Abdullah dengan mengatakan ia daripada akaun bank yang sudah ditutup atau menyedari maklumatnya tidak begitu tepat?

Jika untuk mempertikaikan pendedahan Sarawak Report itu beliau sanggup mengadakan sidang akhbar mengenainya, adakah sekarang setelah ditunjukkan fakta-fakta yang sebenar, beliau sedia membetulkannya dengan mengadakan semula satu sidang akhbar yang lain?

Apakah sebenarnya yang mendorong Musa mengadakan sidang akhbar untuk mempertikaikan pendedahan oleh Sarawak Report itu sedangkan Najib dan Shafee yang terlibat secara langsung sebagai pemberi dan penerima wang,  masih berdiam diri sehingga ini?

Mengapa sebelum mengadakan sidang akhbar itu, Musa tidak memeriksa maklumatnya atau sebagai bekas Ketua Polis Negara, beliau tidak bertanya dengan Ketua Polis Negara sedia ada, Khalid Abu Bakar, SPRM dan lain-lain agensi kerajaan terlebih dahulu?

Diharapkan Musa tidak terus berdiam diri dan sebagaimana beliau sanggup mengadakan sidang media sebelum ini, seharusnya beliau juga sanggup tampil sekali lagi - sama ada untuk terus mempertahankan hujahnya atau mengakui kesilapannya.

Atau sebagai orang pencen, jika tidak tahu apa-apa dan tiada maklumat secukupnya, lebih baik diam-diam saja daripada bertindak memalukan diri sendiri? (ShahbudinHusin 09/06/2017)

114 comments:

  1. Tiada beban, batu digalas.
    Ini baru namanya menggalas biawak hidup.

    Semoga Musa Hassan lwbih berhati hati di masa akan datang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sorilah Kluang, Musa tu buat sidang media sbb nak habaq kata dia masih hidup dan blom mampos lagi.

      Kalo dulu sanggup pikul tilam, inikan pulak pikul biawak. Kici punya hal bruh..

      Delete
    2. Musang Hassang


      Anak pak lebai yg mabok join the dark side

      Sanggup kenakan anwar


      JADI MUSANG BERBULU AYAM

      Delete
    3. Musa tengah cari duit raya kot . manalah tau Toyol Putrajaya tu jolok sekupang 2 kupang kat dia atau pun kasi post senator ke , jadi director Glc ke ,si Musa ni pun ada cita2.

      So, perbodohkan diri depan sidang media its a small price to pay laa. Haha

      Inilah sifat/budaya yang digalakkan oleh Najib anak Tun Razak aka si Toyol Yg Bermaharajalela di Putrajaya.

      Delete
    4. Musa dah lama tak masuk akhbar dan tv. Asyik dok lihat abangnya sahaja fames kat kampit beras dan gintel. Ketagihan memuncak utk tonjol aku masih relevan. Cakap aku masih laku, mungkin itu dalam kepala musa bila bangun dari tido selepas sahur. Mimpi indah teringat ketika berkuasa semua orang bertanya utk sedikit maklumat. Nak serupa tdm yg tua pun orang nak berselfie. Aku pun ingin lobi tempat utk mb selangor, bukan jamal jamban sahaja yg layak. Mungkin itu yg ada dalam fikirannya dan itula dia muncul menyampaikan maklumat separa benar dan mengelirukan. Naikkan nama yg dah tenggelam, dan kembali tenggelam.

      Delete
    5. Tilam Nuar Al-Jubori....

      Delete
    6. Bikin malau kt bapak je..samdol ni.
      Bapak seorang yg guru gaji yg tersohor..
      Adik pulak seorang pelakon yg brwibawa..
      Bikin malu kluarga je mmprtahankan seorang yg telah d buktikan makan duit...
      Nk tumpamg kaya ke...?

      Delete
    7. Musa kepingin sekali untuk mendapat gelaran Tun. Gelaran Tan Sri yang kini disandangnya tu, apa barang...

      Delete
  2. Muka tak tahu malu tu la khabar dia. Puuuih!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana ada KPN dulu kini selamanya ada nuka malu?


      ANAK DAPAT LESEN SENJATA

      ADIK DAPAT AKADEMI SENJATA


      TAOI MASIH TAK MALU. MALU.


      MASIH NAK JADI KPN


      SEMUA KPN MACAM NIH.. HIDUP GANGSTER HIDUP PENYAMUN HIDUP BAPAK AYAN HIDUP PERASUAH


      SEPERTI DI MELAKA...

      OCPD PUN JOIN KONJEK AYAM
      AYAM TU ANAK DARA MELAYU PULAK TU DI HIDANG KPD PELANCONG SINGAPOK..

      Langkawi tak nak cekup? Dgr cerita byk ayam d sana?

      Oh Melaka ku... Ingat ketua menteri Melaka..

      Delete
    2. Tula akibat tak usul periksa dulu.
      Terus menyondol tak pandang kiri kanan.
      Tak faham-faham lagi ke kepala lanun punya pusing auta macam mana?
      Masih harapkan kebenaran?
      Masih nak tegakkan benang basah?
      Apa pun semua TERKANTOI juga akhirnya.
      Last-last menampakkan kebodohan saja.

      Delete
  3. Apa lagi yang Dato' Seri Najib mau ............
    Apa lagi yang Musa Hassan bekas Ketua Polis mau ...........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Musa hassan pun mau dedak. Wang pencen tak cukup. Tu yang sanggup memalukan diri sendiri. Dulu masa jadi KPN boleh la juga makan duit luar. Sekarang habuk pun tarak....kihkihkihkih.

      Delete
    2. Mat rempit pun sudah tak takut sama ini bekas KPN.

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. Mat pelaq 0655 copypaste lagi. Ceta tak sangkut paut langsung dgn artikel diatas. Buat semak saja woii !!!!

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    6. Woi mat pelaq 0655 boleh suruh Hadi mangkuk ngan anak ngan menantu terjun laut Cina Selatan. Jangan lupa pakai pemberat sekali. Takda sapa hingin nengok muka lebai politik natang ni lagi. Kah kah kah

      Delete
    7. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    8. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    9. Inilah akhlak Islam kalo hang nak tau. Jadi mcm Mat Pelaq 0655. Org cakap lain, dia cakap lain. Pastu kopipes je kerja dia.

      Nak buat camana, Budin pun suka.

      Delete
    10. Assalamualaikum, Satu dari segment badak air pekak berendam dalam air mengelak kepanasan masyarakat melayu Islam yang sudahpun separuh yahudi dan kristian ialah kumpulan akak akak yang liberal, menamakan kumpulan mereka Kakak dalam Islam.Tapi perangainya tak macam kakak tapi macam badak air pekak berendam dalam air. Lihat saja gelagat kurang asam mereka sejak dulu sampai sekarang! Dan hari ini akak akak dalam Islam sudah tahu bercakap pasal jahiliyah tetapi dalam maksud yang tak langsung merujuk kepada jahiliyah.

      Kalau dulu Sahrizat Jalil mendakwa muslimah PAS mahu membawa wanita kembali ke zaman jahilliyah kerana menganjurkan pemakaian yang menutup aurat dan tidak mahu berpakaian secara wanita moden.Kini Zainah Anwar, wakil akak akak dalam Islam memberitahu semua, yang nikah tak perlu wali kerana wali itu jahiliyah serta nikah tanpa wali lebih boleh diterima di zaman moden.

      Cakap panjang panjang tak guna. Apa yang berlaku ialah, inilah produk dari pendidikan yahudi dan kristian yang diterapkan sejak dari kecil.Pendidikan yang mengabaikan suruhan Nabi supaya memukul anak yang tak solat ketika berumur 10 tahun, malah pendidikan yang langsung tak solat.Produk yang tak solat sejak dari zaman kanak kanak ini pula tampil dengan pendedahan tubuh badan tanpa segan silu dan tak hirau dengan suruhan tutup aurat tetapi tetap mengaku Islam.

      Akhirnya Islam boleh diubah mengikut selera zaman.Itu menteliti mereka kerana diasuh dari awal oleh pendidikan yang turut menguntungan yahudi dan kristian dalam usaha mereka menghancurkan Islam.Yahudi dan kristian kalau ikut ayat ALLAH tidak akan redha dengan Islam selagi orang Islam tidak mengikuti carahidup mereka.Carahidup bermaksud tidak perlu masuk Yahudi atau kristian, cukup sekadar mengikut carahidup mereka, mereka akan redha.

      Buktinya jelas, bagaimana yahudi dan kristian akan berada di belakang akak akak dalam Islam ini untuk mengubah carahidup Islam kepada carahidup Yahudi dan kristian sambil mengekalkan ugama mereka pada namanya saja.

      Kumpulan badak air pekak ini pula menjadi benteng kepada kelicikan Kristian Evangelis yang hari ini dibuktikan secara nyata dan jelas sedang menyusup masuk ke dalam negara menerusi DAP, sebuah parti politik yang mendapat sokongan benteng dari parti parti orang Islam.

      Orang Islam yang menjadi benteng kepada DAP pula terdiri dari ahli politik dan pemakan dedak yang membentuk satu lagi kelompok badak air pekak berendam dalam air yang tak akan menghirau apa saja orang kata selain yang memuji DAP sebagai parti yang memperjuangkan perjuangan suci.

      Kumpulan ini sudah tidak mahu meletakan ugama di atas segala galanya sebaliknya meletakkan parti parti politik yang mereka anuti mengatasi ugama.Sebab itu ada ahli ahli politik badak air pekak boleh menyokong apa apa perubahan yang cuba dibuat kepada amalan berugama yang sudah lebih 1,400 dulu tidak pernah berubah tak kira moden manapun dunia berada.

      Islam sudah moden sejak kedatangan Nabi Muhammad s.a.w lagi, di mana ianya menandakan tamatnya zaman jahiliyah yang penuh dengan kekalutan kehidupan.Islam datang mewajibkan nikah itu dengan wali, antara lain menjadi penyebab dunia bertukar dari jahiliyah kepada moden dan sebarang perubahan yang nak dibuat kepada rukun nikah ini adalah percubaan untuk mengembalikan zaman ke zaman jahiliyah, sama seperti Sahrizat Jalil mahu mengembalikan zaman ke zama jahiliyah dengan pakaian modennya.

      Pendek cerita, dek kebodohan dan kejahilan sendiri, Zainah Anwar macam tak tahu apa dia cakap, jenis hentam saja labu dan sesiapa yang percaya kepadanya, seangkatan dengannya juga yang merupakan satu masalah umat yang perlu diperbetulkan menerusi pembetulan sistem pendidikan Islam yang sebenarnya....

      Delete
    11. Di Penang ..jumlah peruntukan untuk majlis agama Islam ditingkatan 3x gsnda berbanding semasa di perintah BN ini diakui sendiri oleh MCA ..jadi dimana yang dikatakan DAP anti islam..berbanding demgan MCA ,Gerakan dan MIC apa sumbangan mereka?

      Delete
    12. Kau ni tulis panjang panjang macam bagus...

      Tulis ni senang, pakai jari...

      Bercakap berhujah pun senang, pakai ayak liok...

      Tapi hang boleh pakai otak ka...

      Permasaalahan yang hang bangkitkan ni, apa cara penyelesaian yang hang dah buat...

      Boleh cerita kat aku dak...

      Kalau setakat nak bercakap, baik hang pi juai ubat tepi jalan...

      Hujah hang ni kalau cerita kat geng geng pas laku la...

      Depa dengak sambil makan kacang....

      Delete
    13. Woi walaun 922..org cina ok ja. Hang ja kalut lebih mcm kehilangan tuhan.

      Sumer kerja ibadah gebang bergantung dgn Allah. Mai tang Cina, mcm Allah x boleh nak selesaikan masalah PAS. Bodo punya parti gebang kuat pasal Islam.

      Sama mcm ulamak2 kau. Apakah Allah itu lemah sampai ulama2 perlu ambil alih tugas tuhan??? Dgn Cina pun takut.. khianat kemender bruh??

      Delete
    14. Kristian yang sebenar tidak obses dengan Jerusalem. Bagi orang Kristian, Jerusalem hanya tempat untuk mengenang Jesus (Nabi Isa) disalib dan dibangkitkan semula. Simbol-simbol Yahudi seperti Solomon’s Temple tidak memberi makna kepada Kristian.

      Dalam fahaman Kristian, Jerusalem yang disebut sebagai ibu kota ‘God’s Kingdom’ yang bakal didirikan selepas ‘Second Coming of Jesus’ bukanlah Jerusalem yang fizikal tetapi ‘New Jerusalem’. Jesus kata ‘my kingdom is not of this world’ (John 18:36 KJV), St. John pula melihat ‘New Jerusalem’ turun dari langit (Revelation 21:2). Jadi, fahaman Kristian yang murni tidak akan mencampur aduk simbol Judaism (lampu menorah), tarikh penaklukan Jerusalem oleh rejim duniawi dengan konsep Jerusalem dalam Bible.

      Yang obses dengan Jerusalem cumalah Zionis. Mereka memerlukan Jerusalem untuk mengabsahkan penaklukan mereka ke atas Palestin. Zionis mendakwa mereka memenuhi ramalan Kitab Torah (Old Testament, Bible) dalam Book of Ezekiel yang mengatakan Bani Israel akan kembali ke Palestin dan mendirikan semula kuil suci.

      Yang simpati dengan Zionis ialah golongan yang dikenali sebagai Christian Zionist. Mereka bukan berasal dari aliran Kristian yang tradisional tetapi dari gerakan Evangelis di Amerika. Mereka suka menafsir ayat-ayat Bible tanpa merujuk kepada autoriti ilmu. Hasilnya, mereka mengaitkan ramalan Bible tentang ‘akhir zaman’ (end times) dengan Israel. Peristiwa 1967 buat mereka bertambah yakin bahawa Israel moden lah Bani Israel yang disebut dalam Book of Ezekiel. Jadi mereka tak mau ingkar takdir Tuhan dan memberi sokongan penuh kepada Israel.

      George W. Bush juga seorang Christian Zionist. Bush pernah menyebut tentang ‘Gog and Magog’ (Yakjuj dan Makjuj) semasa menelefon presiden Perancis, Jacques Chirac untuk memujuknya menyertai Perang Iraq. Bush menganggap Rusia, Iraq, Syria sebagai Gog and Magog yang mengancam keselamatan Bani Israel. Pendirian pro-Israel Bush adalah dibentuk oleh tafsiran Evangelis terhadap Book of Ezekiel.

      Christian Zionism dianuti oleh sebahagian besar golongan ‘right-wing’ di Amerika. Jadi semua presiden mahu mengaut undi mereka dengan memberi sokongan kepada Israel, termasuk Trump. Trump jenis lepak kasino kaki perempuan pun nak tunjuk alim pasal Jerusalem, semata-mata untuk mengambil hati golongan Christian Zionist ini.

      Jadi, isu Jerusalem Jubilee ini bukanlah isu agama. Tak perlu ‘spin’ kononnya tiada kebebasan agama. Jerusalem Jubilee adalah perayaan yang membawa fahaman Christian Zionism yang lebih kepada dakyah politik. Mereka menyebarkan dakyah untuk mewujudkan simpati terhadap Israel di negara kita. Cuba lihat sentimen pro-Israel di Malaysia semasa serangan IDF ke atas Gaza pada tahun 2014.

      Moga Rakyat Malaysia terus bersatu hati dalam menentang kejahatan Zionis.

      Delete
  4. When it concerns the 1MDB and related cases, there have always been efforts from early on to confuse matters since that side knows that they have zero probability to convince the people (minus the die hard or lembu believers!) that they are on the right side.

    In short, it is confusion and nothing else that is the name of the game.

    But their game has long been up.

    The day of reckoning is getting nearer and nearer...

    ReplyDelete
    Replies
    1. The day will not come


      EVERYONE BUY US DOLLAR!

      ONE FAMILY ONE US DOLLAR!


      BRENT CRUDE NOW US47 PER BAREL TGE LOWEST IN 6MINTHS!

      OUR EXPORTS WILL OPLUMETT

      TARGET PRICE RM4.70 = 1 us dollar

      Delete
  5. Woi badut 06.55, apa kena mengena pas dengan kisah musang hasang ni? Ada pas kisah pasal 1mdb? Lain cerita tak da asyik ruu 355 ciptaan pas dan pan. Sendiri yang kompius. Teruskan jadi pasu bunga taik ayam dalam parlimen sudah la sampai minah bibir merah bubarkan parlimen. BODOH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Depa ni mana ada otak...

      Delete
  6. Apa nak jadi... apa dah jadi...sampai sekarang tak kahwin lagi...eh silap ...tak selesai lagi...macam semakin ramai je yg terima dedak ni.... semakin lama semakin ramai pemakan dedak buat statement nak sokong bapak dedak dengan statement yang berputar belit....kesian... seperti memperbodohkan diri sendiri...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa kata kita beri jolokan "Malaysia Darul Dedak" ... ok tak bunyinya?

      Delete
    2. SETUJU 10000%

      Delete
    3. Apa kata melayu kita panggil

      MELAYOL

      melayu+ tolol = melayol

      Cina = apek

      India = Keling

      Indon ?

      Bangla ?

      Pakistan?

      Myanmar ?

      Singapore = sinagapok

      Delete
  7. TO EX IGP MUSA HASSAN,

    1. IMAN ITU TAK DIWARISI
    DARI SEORANG AYAH YANG BERIMAN

    2. EXPLAINING AWAY THE TRUTH

    It is no good at all 
    to conjure all sorts of reasons 
    to explain away truth: 

    One could subscribe to truth 
    only when one has self-respect in the first place; 

    When a man tells untruths, 
    he has no respect for himself 
    and little would he do better for others 
    except for his own gain; 

    And when a man tells lies, 
    he has a tendency to forget: 

    With one lie after the other, 
    eventually he would be caught 
    in his own tangled web

    ReplyDelete
  8. Dia dok ingat SUP saja semenjak bersara sampai lupa apa tu SOP (Standard Operating Procedure). Sudah lanjut usia jadi refleks pun kat tahap merudum. Jadi main hentam keromo ajelah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lain kali kalau nak buat press conference buatlah homework dulu dgn teliti dan terperinci wahai tan sri.

      Rakyat Msia bukannya bodoh.
      Semuanya ada pelajaran. Semuanya boleh berfikir. Cuma peluang pekerjaan saja yg tak ada!!!

      Delete
  9. diam2 sudah la musa hang pi cari problem buat apa dul. bodoh takleh diajaq

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana boleh diam


      Setakat jadi pensyarah UITM buat apa

      Dia.naknjadi pemgerusi GENTING

      Sarang noda dan dosa

      Delete
    2. Kalau akaun lama boleh ditutup mustahil tak boleh dibuka akaun baru.

      Kalau bini pertama mati tak boleh kahwin lain ker? Kalau masih nak berbini.

      Ini pun tak boleh nak fikir ker?
      Bikin malu saja.

      Delete
  10. Pas pis pus x nk komen ke? mane ostad odi q7?

    ReplyDelete
    Replies
    1. PH-Fukatan Hampeh....

      Delete

    2. BN-Badak Najib...

      Delete
  11. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  12. Malaysian Cybertrooper9 June 2017 at 08:37

    Kalau Rafizi tak bagi huraian tentang akaun bank Najib pun rakyat Malaysia mampu berfikir... Takan la Najib tutup satu akaun bank dia tal mampu utk bukak akaun bank lain?
    Musa Hassan ni nampak sangat semacam dah merasa dedak sebab tu dia boleh mengeluarkan kenyataan bodoh macam tu.
    Macam mana makhluk macam ni dapat jadi KPN suatu masa dulu pun aku cukup heran.
    Kalau Najib tutup akaun bank dia tu adakah dia takde akaun bank lain?
    Abis tu gaji dia selaku PeeEhm bayar pakai apa? Money Order? Cash?

    Salam perjuangan buat semua rakan-rakan disini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si Rapuji sotong tu ke...goreng topung pun sodap.....

      Delete

    2. PH baru hantar sotong goreng topung....

      najib dah terkedu....terus bisu....

      musa jadi celaru.....

      ...belum lagi yang kau panggil tua bangka....

      Kalau dia bersuara....

      ...najib terus demam kora...

      ....tinggai tulang rangka...

      Delete
    3. Hairan mcm mana boleh jadi KPN kalau nak menyiasat pun tak reti.

      Delete
  13. Tengok muka Musa dan sudah tahu mmg dia ni tak layak jadi Pdrm No 1. Antara dia dgn Khalid, IQ Khalid jauh lebih tinggi drpd Musa. Jadi kalau Khalid sendiri tidak bercakap tentang benda2 yg complicated maka patut Musa ni just dok diam laa !! You are a has been. Org sudah tak respek bang !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macam le muka ko tu lawa sangat....

      Delete
    2. Anak sapalah si 1206 nii....

      ...conteng merata...

      ...nak marah..budak budak...

      Delete
  14. Bagus Musang! Teruskan sabotaj si Najib dengan statement bodoh kau..Najib pulak sila ambil tindakan atas pembelotan Musang. Kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Susah nak cakap dgn orang yg tak reti ni.

      Tutup akaun lama tak boleh buka akaun baru ker.???

      Pi sekolah baliklah woiii

      Delete
  15. Kenapa masih tak paham 09:22...maaf ye hudud tak mungkin dilaksanakan di malaysia banyak perlaksanaan akan melanggar prinsip2 perlembangaan dan rukun negara...ringkas disini kalau nak mertabatkan hukum syariat boleh lah naik taraf mahkamah syariah...sebab itu bukan saja PAS tak paham tapi sengaja kelirukan umat islam dimalaysia.

    ReplyDelete
  16. what rafizi just exposed shows umno is nothing but a bapak saya punya party, bapak have sole control of the household kitty, the children don't ask much lest they be grounded without allowance and this household is full of happy careless children

    ReplyDelete
  17. Mungkin ini satu contoh manusia yg x tahu mensyukuri nikmat Allah.
    Tak kan duit pencen x cukup untuk menampung hidup.
    Dia mkn apa ya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. makan dedak....hehehe....

      Delete
    2. mkn duit haram? hihihihi....

      Delete
  18. It has become so low as this?

    Ex-KPN became so clumsy looking so bloody stupid by jumping the gun and not scrutinising the matter at hand...what a fool he made of himself and now...,

    Ex-isting KPN calling for Rewcastle Brown of SR to assist by coming to Malaysia...on the 9.5 cookies that crumbles...huh??? From an Ex-Fool to Ex-isting Fool Malaysia has become when probably a lowly investigation officer could just look up into the 'GIVER's' account ie. the Bugis-Pirate and check the 'RECEIVER's' account ie. the formidable LAWYER suddenly falling sick deferring a court case and went into MIA. (dua dua ekor lanun nih ada di Malaysia dan dengan Bank Account nya sekali...), tapi kan kalau Riza Aziz dan Sharol Halmi Azmi dia tak jumpa lobang cacing mana lagi...apa lagi cina tembam Jho Lo yang macam ulat besar badak dia belum dapat jejak lagi....

    No matter how I am not a big fan of AMBIGA, but when she said KPN is stupid then it is valid and very much obvious, isn't it?

    Oh my Malaysia has sunk so low to the level of cow dungs!

    ReplyDelete
  19. Bang budin, kena la kasi beberapa hari untuk dedak besar cari maklumat tambahan defend pm dan safiee yg bisu tu. Hp a9 dah tercirit nak jawab tu. Kalu xigp dapat jawab, lega besar hp a9. Tak la copy n paste artikel tak berkaitan dlm ruang komen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apabila terlondeh terlalu serlah tergantung, maka puak UMNOBNPAS akan tukar mode.
      Terdapat byk mode :
      Sanggah.
      Perli.
      Maki.
      Ramalan nombor ekor.
      Tapi dalam kes FELDA dan Shafie 9.5, defensive mode yg diutamakan adalah DIAM BISU.
      Puak EhNain dan Kiusebn pun dpt arahan stand down, supaya topik2 panas ini TIDAK dipanjangkan.
      Mereka mengharap Bloggers pro PH akan penat dan ubah ketopik baru.
      Trick2 basi ini harus diperhati.
      Apapun UMNOBNPAS dah tahap hopeless tegar akibat telan Tahik Low terlalu banyak.

      Delete
  20. Apa yang dapat dirumuskan ialah manusia bernama Musa Hassan ini merelakan siapa saja kencing atas kepalanya asalkan ada habuan untuknya. Sudah menjadi rahsia umum bahawa Musa Hassan mendaki karir ke puncaknya sebagai KPN hanya kerana sikap pak angguk dan pak turutnya, sama sekali bukan kepintaran dan taraf pendidikannya. Dan hari ini manusia satu ini sedang mengambil kesempatan dan mengisi ruang yang ada untuk terus kekal relevan sebagai penerima dedak kalau pun tidak lagi habuan kenaikan pangkat seperti sebelumnya. 1 dunia tahu apa peranan Musa dalam menghumbankan Anwar IBrahim ke dalam lokap berkait isu liwat 1. Musa membina kesenangan hidup atas penderitaan insan lain. Dan hari ini, tanpa rujukan dan siasatan yang rapi, semudah itu dia membuat sidang akhbar menyokong Najib walhal realiti sebenar disebaliknya. Pakatan Harapan perlu pastikan manusia seperti Musa Hassan tidak cuba mencelah untuk faedah dirinya nanti.

    ReplyDelete


  21. Bukan sahaja pengundi hantu calon hantu pun juga terdapat di sini, Dan Sekarang akaun hantu pula yg berleluasa, sama halnya juga dengan tandatangan hantu yg Mahathir Cuba persembahan kpd Agong dulu. Molek saja PH ini di jenamakan semula sebagai Pakatan Hantu.


    ReplyDelete
    Replies
    1. 1230, tahap kedungguanmu mencapai tahap baru pagi ni.
      Apa yg hantu?
      Shafie hilang , betul.
      Najib diam , betul.
      1mdb songlap , betul.
      Felda lingkop , betul.
      Jho Low hilang, betul.
      Lembaga penyonglap 1mdb lesap,
      bukan hantu.
      Lobang cacing yg dicari khalid, hilang, bukan hantu.
      Byk pembunuhan, bukan hantu.
      Sirul mana? Bukan hantu.
      Banyak pemecatan, bukan hantu.
      Banyak hutang, bukan hantu.
      Banyak khazanah hilang, bukan hantu.
      Bermacam kepincangan termasuk sekongkol komunis PRC
      yg BUKAN HANTU.

      TAPI KAMU TUTUP MATA SATU,
      DAJJAL PUN MATA SATU.
      Salam Jumaat, kamu masih ada masa utk bertaubat.

      Delete
    2. Sayang Sarawak sungai nya sempit.....
      Sayang Melayu sanggup jadi munafik kerana DEDAK SEKAMPIT.....

      Delete
    3. 1230

      Ada 2.6b masuk akaun bijan betul kan?

      Ada duit src masuk akaun bijan betul kan?

      1mdb pakai duit kwap betul kan?

      Yang lain2 tu dah malas nak sebut dh..bermacam2 hal lagi.nak kepastian gi la tanya AG kesayangan bijan tu

      Delete
    4. 12.30 Dunngguuuuuuuuu..

      Nk baca fakta malas.asyik nak tgok tv3 je sampai jadi dungggguuuuuuuu

      Delete
    5. 12:30 kena balun secukup rasa...apa hal senyap ekkkk? Sembelit ke kena balun kaw kaw...tapi kan kalau ex-KPN dungu tahap gaban...21:30 dungu tahap taik lembu...ni lah akibat duit songlap lanun-bugis tak dapat hulubalang yang mental kental...yang ada semua lanunnnn....!!!!!

      Delete
  22. Musa hassan mengada2...sape yg suruh dia jadi wakil shafeei?..2 peguam dah ngaku terima bayaran bajib kerana najib takut masuk mahkamah..

    Najib ade 3 akaun bank...bukan smua ye tutup serentak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian si musa hasan ni.tak pasal2 takleh tido lena sebulan dua ni.elok2 dapt pencen masih nak cari dedak buat bekal tambahan lah pulak.

      Delete
  23. WHAT A SLAP FOR NAJIB: ASK YOUR STOOGE IGP TO SEND HIS OFFICERS TO U.K. TO PROBE ME IF I LIED ABOUT YOUR R9.5MIL PAYMENT TO SHAFEE – SARAWAK REPORT
    Politics | June 9, 2017 by | 0 Comments

    As a member of the high-level special task force, inspector-general of police Khalid Abu Bakar must have the same documents which Sarawak Report quoted, claimed the website’s London-based editor Clare Rewcastle-Brown.

    “I have to say there is in reality nothing that I can supply the IGP that he has not already been made privy to.


    “These documents must surely have crossed his desk and he must still have copies despite the decision… to close the investigations,” she told Malaysiakini in an email communique.

    Rewcastle-Brown was responding to Khalid’s statement this morning that she come to Malaysia to assist the police in investigating Sarawak Report’s claim that Prime Minister Najib Abdul Razak paid lawyer Muhammad Shafee Abdullah RM9.5 million.

    He wanted Rewcastle-Brown to provide the police with the supporting evidence and documents.

    Khalid is the only remaining member of the task force who is still in office.

    Then attorney-general Abdul Gani Patail was replaced under mysterious circumstances in July 2015, following which the task force’s investigations – which involved raids on 1MDB – came to a grinding halt.

    Then Bank Negara governor Zeti Akhtar Aziz and Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) head Abu Kassim Mohamed retired last year after their tenures ended.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pempuam mat salleh SR dah cabar najib supaya hantar barua untuk siasat dia kalo dia tipu...

      Delete
    2. Khalid IGP tanya..Kalau siasat bukti pakai tweeter buleh dok?

      Delete
    3. Pakai tweeter buat apa ??

      Hubonglah guna Skype atau video~ conferencing lagi mantap . Kalau nak lagi uumph , telecast live untuk orang ramai tonton sekali .

      Delete
  24. SHOCKING THIEVERY: RAFIZI DROPS BOMBSHELL – NAJIB HAD THREE, NOT TWO 1MDB-TAINTED BANK ACCOUNTS
    Politics | June 8, 2017 by | 0 Comments

    The authorities had confirmed Prime Minister Najib Abdul Razak had three other Ambank accounts that were active at the material time in relation to the allegation that he paid lawyer Muhammad Shafee Abdullah RM9.5 million, said PKR vice-president Rafizi Ramli.

    He claimed that information on the flow of funds from the said three accounts were detailed in a flowchart shown by attorney-general Mohamed Apandi Ali during a press conference in January 2016.


    Rafizi was responding to former inspector-general of police Musa Hassan, who questioned the validity of Sarawak Report’s allegation regarding the payment based on a Malaysiakini report two years ago, which stated that one of the accounts was closed on Aug 30, 2013.

    “I don’t know whether Musa had prepared the statement himself or that the script was influenced by those close to the prime minister.

    “The fact is Musa had embarrassed himself because he did not study the details of the investigation and had the wrong information,” he said in a media statement today.

    Multiple accounts

    Moreover, the PKR leader said details of the three accounts were outlined in the purported leaked investigation papers, posted on the sprminsider.blogspot.myblog. The Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) has yet to respond to queries on the veracity of these papers.

    Rafizi said that the recent admission of two senior lawyers of having received the sum as detailed in the leaked papers had lent credence to the the authenticity of the documents

    According to him, the leaked documents showed that although Najib has closed his account with the number ending 9694, the account which allegedly received the billions of ringgit from Arab donors, on Aug 31, 2013, some of the money from the account were transferred to the three said accounts.

    The three said accounts – with account numbers ending 1880, 1898 and 1906 – were allegedly opened on July 31, 2013.

    “So there were three accounts used by Najib between September 2013 and February 2014 – the period in which RM9.5 million was (allegedly) transferred to Shafee.

    “The RM9.5 million could have come from either accounts,” said Rafizi.

    No response so far

    Rafizi, again citing the alleged leaked investigation papers, claimed that Najib’s agents had informed the bank that the accounts would be used for specific purposes – political funding, for a foundation, while the last account was for miscellaneous purposes.

    Both Najib’s office and Muhammad Shafee have not responded to repeated requests for a response to Sarawak Report’s allegation.
    The payment was contentious because Shafee was the lead prosecutor when the Sodomy II case against Anwar Ibrahim was heard in the higher courts,

    ReplyDelete
  25. musa musa..pulun nak mengampu..bukan nak cari kebenaran.x sesuai dgn reputasi ko musa.skrg kalau kau diam pun jadi salah..buat media skali lg pun segan malu alah kat kwn kwn dlm kerajaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau...xkpn, rupanya 'kurang cerdik'.
      Takdo kojo cari kojo....kojo pikul biawak hidup...dapet jugak dedak.
      Kesiannnn........

      Delete
    2. Mmg muka dia nmpak mcm krg cerdik.tapi aku tak sangka la akal pun lagi pendek

      Delete
    3. musa tak salah,kerana diapun nak
      cakap juge....cuma bezanya,
      dia tau sedikit je,dah buat rumus
      ...rafizi tau banyak, dia minta
      kita rumus.

      sila hayati kata-kata
      yang bijaksana macam saya.

      kih---kih....

      Delete
  26. SPRM dh bagi signal nak siasat ke?
    Bank negara alert tak masa kemasukkan wang 9.5j kat akaun si sapiee tu? Cecah juta2 patut kena siasat sumber .LHDN dah tak kenakan cukai ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mrj tak nak mencelah ke?

      Delete
    2. Zahid midi tak nak bagi komen2 sinis ke ini kali?ade peluang dah ni

      Delete
  27. 9.5j. Lepas ni nak tau juga kemana oulak dyit tu dibelanjakan or dipindahkan. Makin suspen drama ni. Mantan kpn ni kot melatah aje tu. Semakin ramai manusia melayu yg mengaku islam makan hasil2 haram utk anak bini n cucu cicit. Apa perasaan anak cucu mereka bila tau bapak n atuk mereka membesarkan mereka dgn duit2 haram ni. Yakinlah doa orang2 yg teraniaya akan dimakbulkan oleh Allah SWT. DAN BALASAN TETAP ADA BAIK DIDUNIA DAN AKHIRAT.

    ReplyDelete
  28. lupakan sejenak kisah si Musa Hasan...ini ada berita gempar menggembirakan bagi negeri2 yg menyokong PH.

    June 8, 2017 by Suara Kebenaran

    PH BUKTIKAN KELUHURAN BUKAN OMONG KOSONG SEPERTI NAJIB/umno/bn DALAM MENANGANI KEPERITAN GST KE ATAS RAKYAT MENGHADAPI RAMADHAN & AIDIL FITHRI

    Berbeza dengan propaganda yang dimainkan puak puak UMNO, rakyat Selangor rata-rata berbangga dengan bonus 2.5 bulan gaji yang dibayar kerajaan negeri kepada kakitangan awamnya.

    Sekalipun hanya sebahagian kecil (18.000 orang) daripada keseluruhan 7 juta rakyat Selangor mendapat bayaran tersebut, tapi itu sudah cukup untuk membuatkan mereka bangga kerana dalam negara ini hanya Selangor dan Penang saja yang mampu membuat pembayaran sebanyak itu.

    Johor apa ada..Kelantan apa ada, Pahang apa ada, Perak apa ada, Kedah apa ada, Melaka/NS apa ada, Sabah & Sarawak apa ada.......?????

    Siti Halijah, surirumah berusia 57 tahun dari Paya Jaras berkata “Saya berbangga kerana kerajaan negeri dibawah pimpinan DS Azmin mampu membayar bonus yang tinggi kepada kakitangan kerajaan negeri”. Kartiresan, peniaga kasut dari Klang pula berkata, bonus yang dibayar kerajaan negeri kepada kakitangan awamnya mampu melonjak ekonomi Selangor.

    Image result for abdul rahim selangorAbd Rahim dari Sabak Bernam pula berkata, pembayaran bonus ini adalah bukti kecemerlangan pimpinan kerajaan negeri dalam menguruskan ekonomi Selangor. Sementara Lee Wan dari Damansara pula mengulas, Selangor benar-benar telah menjadi negeri yang begitu seronok untuk didiami melihat kepada pola penghijrahan rakyat Malaysia untuk bekerja di negeri tersebut berikutan pembayaran bonus yang tinggi ini.

    Husni Abu, penyelia kilang dari Bestari Jaya pula berharap, pembayaran bonus yang lumayan ini akan mampu menambah minat majikan swasta untuk menirunya dan seterusnya seluruh rakyat Selangor juga akan mendapat bonus 2.5 bulan gaji seperti yang dinikmati kakitangan awam negeri.

    Hidup PAKATAN HARAPAN....HIDUP RAKYAT.....!!!!

    ReplyDelete
  29. CALON PM KE 7 - PEMBANGKANG MASIH BERTELAGAH SIAPA CALON MEREKA

    Selepas beberapa siri perbincangan yang dilakukan oleh Ahli Majlis Tertinggi Pakatan Harapan, maka benarlah mereka masih tidak boleh menentukan siapa calon Perdana Menteri ke 7 mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sang Tikus/anonyMOUSE Kejora masih terkinja-kinja dgn pegangan tak berhidyah..tak percaya dgn rukun iman ke 6..cuba auta dgn 'succession plan' yg tak dibuatpun oleh nabi besar Muhammad SAW.

      Delete
    2. Rekaan macai jer...tak de siapa pon bertelagah...blm bincang pon sekadar bagi pendapat jer...mustahak menang dulu...

      Delete
    3. Bro 17:02...

      Pembayaran bonos lumayan oleh Kerajaan2 PH akan saya jadikan lagi satu senjata ampuh untuk membujuk warga2 Melayu/Bumiputera di semua pelusuk tanah air menolak sekali gus menumbankan Najib/UMNO/BN di PRU 14 tak lama lagi.

      Delete
    4. Aku ni first time nak ngundi .

      Ph tak janji bonus pun aku undi ph jgk..asalkan bijan,sapiee,atau sape2 yang berkaitan umno bungkus terus buat selamanya..sumbat dalam penjara tak keluar2

      Delete
    5. Mamat tu dah dekat sebulan asyik dok sebok sangat sape nak jadi pm..mmg aku angin betul dgn mamat dunggu tu..nak aje aku lantik nenek dia jadi pm. Hari2 tak kira apa isu tuan bidin lambong dia tetap nak tanya sape pm PH.

      Woiiiiiii dunggu dah menang nanti kau tenggok je la sape pm..kau tak payah undi PH pon dah tentu PH menang

      Delete
    6. Dri dulu dia ni tkda pegangan.set la minda apa yg terbaik utk anak cucu sendiri.masih juga nak sokong puak rasis agama/kaum dan penindas melayu selama 60 tahun ni

      Delete
  30. Hari Raya nanti Musa tak boleh jumpa orang ramai... Dia takut orang ramai tanye saper upah dia buat sidang media mewakili mamak Shafeei...dan orang akan tanye berapa jota dia dapat upah..

    ReplyDelete
  31. Berapakah upah yg dibayar untuk musa wakili Shafeei?...
    Aku ingat Najib dan macai jer yg pandai klentong...rupenye polis pencen pon pandai klentong jugak...hik4
    .

    ReplyDelete
  32. Shafiee oh Jibby..
    manakah kau pergi..
    suara sunyi..
    Isa oh Zulkifli..
    Piji dh pun bagi bukti..
    Buka lampu Musang pun terus lari..
    Kakak london pulak nak jumpa igp
    Pakcik Makcik Felda pun mula sangsi.
    Usah lah buat begini..
    Ukhwah Musyawarah sgt dinanti..
    Tambah lagi dalam Ramadhan kini..
    Main bisu sorok tak boleh lagi.
    Janganlah nak harap media tivi.
    Jangan Mulut , mata pun dikunci.
    Satu mata Dajjal lah jadi..
    Kan sekarang bulan suci murni?
    Tak percaya tanya mufti...

    Nukilan Ilkhlas,
    C.Peng
    Unit kutipan balik PTPTN dan 1mdb,
    No1, Jalan Lilit 1 (OBOR)
    Putayaya,
    Wilayah Nanyang (dulu Malaya)




    ReplyDelete
  33. I feel sorry for this ex igp
    For his statement makes him clumsy
    In order to protect this so called jibby
    People laugh to his face constantly..

    Why in the world that he interfere
    This jibby case, he try to adhere
    For so long his name we dont hear
    Suddenly came out to be jibbys protector..

    Better for him to check first all he know
    Before came to PC with any fact to show
    His statement will make people see him so low
    Please do something else better, like finding jho low..


    ReplyDelete
    Replies
    1. Another excellent & classic write-up from my bro Perak Man. Keep it up & on, man....!!

      Delete
    2. Terbaik bro Perak Man..

      Delete
    3. Tq bros and all my friend
      Bro John & Bro Othaman,both of you are always the man
      With right virtue and best in comment
      Thumbs up for both of you, im one of your fan..

      Delete
  34. Mana dia suara alumni newcastle..???????????????

    Teringin nak dengar pendapat kau

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya 100% sokong, dan syabas
      kepada saudara Rafizi di atas
      maklumat dan daya usaha hebat
      beliau.
      Persoalan :
      -siapa yang memberi maklumat
      senario akaun PM pada beliau?
      -bukankah ini maklumat peribadi
      yang dirahsiakan.

      AKU RASA PEMBERI MAKLUMAT
      SUDAH TIDAK SANGGUP MELIHAT
      KECURANGAN INI!!!!!!!!!

      Daripada ALUMNI MAHLIGAIBANGKA oldcastle


      Delete
    2. Aiyaaaaaa alumni newcastle sudah ada saingan

      Delete
  35. Org UMNO kena akui bhw Najib dan penyokongnya merosakkan kredibiliti partinya sendiri. NAJIB MESTI DITURUNKAN segera sebelum PRU 14.
    Najib membawa bencana kpd kuasa melayu yg berbaki sikit ni.

    Rancangan jahat zionist nak runtuhkan kuasa melayu sudah berada di tahap bahaya. Mrk menggunakan isu Najib yg sudah terpalit skandal ini utk runtuhkan apa saja organisasi yg mempertahankan melayu. Sbb melayu mendokong agama Islam.

    Sarawak Report hanya alat utk menjayakan rancangan jahat zionist mahu menguasai dan menubuhkan negara pelangi pro Israel.

    Makin ramai org melayu terpengaruh dgn ajakan parti dan NGO yg pro liberal dan penyokong kuat negara Israel ni yg bertopengkan parti pembangkang.

    Sedangkan Allah melarang keras org Islam beraekongkol dengan org kafir dlm urusan kuasa dan masa depan umat islam.

    Belajarlah dr kesilapan empayar islam yg runtuh akibat berpecah dan bersekongkol dgn kaum musyrik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu umat islam iraq dan palestine tak mempercayai org musyrik zionist dan Amerika evengelist boleh menghancurkan negara mereka, ternyata hari ni padah telah sampai ke negara mrk. Malaysia dan Turki adalah negara yg belum lagi menjadi mangsa 100peratus jatuh ke tgn mrk. Skandal dan skandal pemimpin, rasuah, membiarkan pula kafir bermaharajalela sbb nak undi mrk semuanya akan.bw kehancuran.

      Delete
    2. ANON 18:05 -
      -SEMUANYA SUDAH TERLEWAT BRO !!!!!!!

      UMNO ,tinggal bendera dan lambang saja.

      UMNO SUDAH MATI
      AKUPUN SUDAH LARI KELUARRRRRR....

      YANG ADA HANYA MAYAT UMNO
      YANG DITUTUP DENGAN GUNI DEDAK.

      PEMBACA TALKINNYA LOBAI-LOBAI PAS

      Delete
    3. betoilah bro 18:17,
      umno dah jadi hantu pocong,
      macam dalam dvd MOMOK
      rakusnya pocong makan kat dapur!!!!!

      Delete
    4. Huhuhu maknanya makin kuat la lepas ni isu agama dan kemelayuan akan berkumandang di kampong2 dan felda. Berbunyi

      Delete
    5. Kalau sumua ahli umno sedar dah lama depa tolak bijan tu. Ini maknanya depa tak sedar2 diri lagi la wahai 1805 oiiiiiiii

      Delete
  36. I wonder if Musa Hasan's foolishness has to do with some horse trading between govt n MBI Group on the frozen of RM 119m from various bank accounts n the Group has been under red-alert by BNM.Musa Hasan is advisor to cofounder of MBI Tedy Teow.

    ReplyDelete
  37. Wahhhhhhh r u serius bro?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeng..jeng..jeng..another new episode, eh....????

      Delete
  38. The best of you my bro Perak Man
    that person may say " Jibbo my friend"
    what he did we really can't comprehend
    maybe giving Jibbo a helping hand!

    many people are not pleased
    he naturally is taking risks
    never say a word when surrounded by mist
    facts and figures he truly missed!

    thieves, robbers he used to pass through
    working hard, dad said "no liquor no brew"
    robbing Malaysia by its premier is something new
    right infront of him, what should he do?

    some people do things wrongly
    to Jibbo they want to be friendly
    "come on in, I have plenty"
    I don't care if its dirty!

    this dirty money they won't bother
    he took billions never to surrender
    when Pakatan wins, get the Chief Offender
    and Badak will be caged in Zoo Negara!









    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha... Awesome bro fan tun..

      How long this thief can survive
      Before pakatan take over his hive
      Maybe he will running away like a mice
      Afraid being sent away to bamboo river for a life..


      Delete
  39. Doktor pakar dari zoo,
    telahpun kenalpasti punca membatu.
    membisu sampai 2 minggu,
    Bukan berkait jangkitan atau hantu,
    tapi akibat kancing dagu,
    lidah kelu,
    kaki tangan kejang kematu,
    telur kecut kerutu,
    kencing pun keluar air beku,
    kentut pun angin lesu...

    Semua sebab,bukan senang nak TIPU,
    bila Rakyat Felda semua dah tahu..

    Komdrad Tun Fan,
    Unit sulat pajak lama,
    1, Jalan 1 Lilit Obor2,
    Lingkaran Belit 7,
    Putayaya,
    Nanyang
    (asalnya dikenali sbgai Malaya sebelum 1mdb)

    ReplyDelete
  40. QUANTUM BINARY SIGNALS

    Professional trading signals sent to your mobile phone every day.

    Start following our signals NOW and profit up to 270% per day.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...