Wednesday, 21 June 2017

KARTUN APAKAH INI?

Hari ini (Rabu) jam 10 pagi, bekas Pengerusi Felda Global Ventures atau FGV, Isa Samad dan isterinya, Bibi Shahriza Mohd Khalid dilaporkan akan hadir ke pejabat SPRM dinPutrajaya untuk memberi keterangan berhubung siasatan terhadap syarikat tersebut.

Kehadiran mereka difahamkan adalah atas arahan SPRM setelah sebelum ini agensi tersebut turut melakukan serbuan ke pejabat FGV di Menara Felda.

Bagi sesetengah pihak, tentu ada yang gembira dengan perkembangan ini kerana seolah-olah Isa dan isterinya akan disiasat dan selepas itu mungkin akan didakwa oleh agensi penguatkuasa anti rasuah itu.

Tambahan lagi, cerita-cerita yang berlegar dari mulut ke mulut mengenai mereka bukan sedikit diperkatakan oleh orangramai sejak Isa menerajui Felda dan FGV lagi.

Benarkan Isa dan isterinya yang bakal disiasat?

Jika benar Isa dan isterinya yang sedang disiasat oleh SPRM, keadaan ini benar-benar umpama cerita kartun kerana bekas Menteri Besar Negeri Sembilan itu baru saja dipindahkan daripada FGV ke SPAD atau Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat pada Isnin lalu.

Perpindahan itu dilakukan oleh Najib Razak sebagai tindakan untuk meredakan kemelut FGV yang sedang berlaku antara Isa dengan CEOnya, Zakaria Arshad yang dikini digantung tugas dan berdepan proses siasatan dalaman.

Dalam pertemuan dengan Isa pada pagi Isnin, Najib dilaporkan memujuk Isa supaya bersetuju berundur daripada FGV dengan janji akan diberikan jawatan baru di SPAD.

Pengerusi SPAD sebelum ini ialah Syed Hamid Albar, tetapi beliau sudah pun mengumumkan pengundurannya pada 3 Jun lalu.

Lantaran bersetuju dengan tawaran Najib itulah Isa meletakkan jawatan sebagai Pengerusi FGV beberapa jam kemudian dan disusuli dengan pengumuman oleh Pejabat Perdana Menteri mengenai perlantikannya sebagai Pemangku Pengerusi SPAD.

Tawaran dan perpindahan ke tempat baru sebagaimana yang diusulkan oleh Najib dikhabarkan diterima dengan gembira dan senang hati oleh Isa.

Dengan demikian perjalanan ceritanya, adakah logik jika Isa yang baru saja diberikan  jawatan di SPAD, tiba-tiba disiasat pula oleh SPRM?

Lebih tidak logik jika Isa juga akan didakwa di mahkamah kerana kiranya semua itu berlaku, Najib dengan sendirinya telah memalukan dirinya sendiri lantaran "orang kesayangannya" yang baru tiga hari dianugerahkan jawatan untuk memimpin sebuah agensi kerajaan, kini terpaksa berdepan suatu proses lain iaitu pengadilan.

Oleh kerana SPRM berada di bawah kekuasaan Perdana Menteri dan kuasa melantik pengerusi agensi kerajaan juga hak Perdana Menteri, adalah lebih munasabah kiranya Isa yang mahu disiasat, lebih-lebih jika sampai ke peringkat pendakwaan,  Najib bertindak menangguhkan dahulu perlantikannya menerajui SPAD sehingga agensi penguatkuasa anti rasuah itu selesai menjalankan siasatan berkaitan FGV.

Hanya setelah Isa didapati tidak terlibat dengan sebarang salah laku di FGV oleh SPRM, barulah perlantikannya dibuat untuk menerajui SPAD.

Oleh itu, untuk apa Isa hadir ke SPRM?
Selain mungkin kehadiran beliau adalah untuk diambil keterangannya berhubung siasatan SPRM tentang urusniaga antara Safitex dengan Delima Oil Products yang melibatkan kemungkinan ada salah laku oleh Zakaria, kebarangkalian lain ialah ini merupakan satu bentuk "gertakan halus" terhadap Isa.

Serentak dengan pengumuman pertukaran Isa ke SPAD pada Isnin lalu juga, Pejabat Perdana Menteri turut mengeluarkan kenyataan menyokong tindakan Lembaga Pengarah FGV menggantung jawatan Zakaria dan tiga yang lain dengan alasan mereka ada alasan yang munasabah untuk berbuat demikian.

Ia secara tidak langsung merupakan sokongan terbuka Najib terhadap tindakan Isa menggantung jawatan Zakaria dan ternampak sangat mustahil kalau ia disusuli dengan membenarkan siasatan terhadap bekas Pengerusi FGV itu.

Berhubung kebarangkalian "gertakan halus" terhadap Isa, jika pun siasatan itu melibatkan beliau dan isterinya, ia mungkin hanya sekadar siasatan semata-mata.

Selagi  Isa "menunjukkan kesetiaan" terhadap Najib dan "tidak lawan tauke"  beliau bukan saja akan terus kekal di SPAD, bahkan akan "selamat"  sampai bila-bila. (ShahbudinHusin 21/06/2017).

147 comments:

  1. Baguslah kalo SPRM jalankan siasatan.
    .tapi harapnye jangan siasatan saje mcm kes projek ikan sturgeon oleh felda dan kes 100 jota lesap di KBS yg telah sepi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesan sektor perkilangan
      Kita bimbang dengan kenaikan berterusan kadar air pada jumlah yang besar itu akan memberi kesan melalui kenaikan kos kepada sektor perkilangan hingga memaksa mereka menutup kilang mereka dan keluar dari Pulau Pinang.
      Berdasarkan kepada proses pengeluaran semikonduktor, ia memerlukan penggunaan air yang tinggi.
      Perniagaan kecil juga bakal berdepan kos penggunaan air meningkat secara ketara. Perkiraan kerajaan Pulau Pinang sendiri menunjukkan bil bulanan bagi restoran biasa akan meningkat pada kadar 46 peratus iaitu dari RM6,700 kepada RM9,900 manakala kedai gunting rambut akan memperlihat kenaikan sehingga 58 peratus dari RM730 kepada RM1,200 sebulan.
      Kita bimbang kenaikan begitu tinggi bagi bil air bulanan akan menyebabkan pemilik perniagaan terpaksa memindahkan kos berkenaan kepada pelanggan melalui harga yang lebih tinggi.
      Salah satu justifikasi yang diberikan bagi menaikkan kadar air ini ialah perbelanjaan PBAPP telah meningkat dan tanpa peningkatan ini, ia akan menyebabkan agensi milik kerajaan negeri itu akan kehilangan pendapatan.
      Cadangan peningkatan kadar air ini akan memperlihat kerajaan Pulau Pinang menambah pendapatan mereka sehingga RM150 juta setiap tahun hasil kenaikan caj air yang dikenakan terhadap pengguna individu dan perniagaan.
      Permohonan itu turut menyatakan kenaikan secara keseluruhan ini akan mula dikuatkuasakan pada 1 April 2017. Bagaimanapun satu surat susulan dikemukakan pada Februari 2017 bagi menarik balik kadar air ini, berkemungkinan atas sebab politik.
      Ia kemudian digantikan dengan satu permohonan lain dengan kenaikan lebih sederhana untuk menggandakan caj konservasi air dari 48 sen setiap unit kepada RM1 setiap unit.
      Penggandaan caj konservasi ini disahkan oleh Kerajaan Pulau Pinang pada April lalu namun ia akan mengurangkan pendapatan PBAPP berbanding kenaikan terhadap individu dan perniagaan melalui kenaikan caj secara menyeluruh.

      Delete
    2. Barisan Nasional memberi tempoh masa seminggu untuk kerajaan Pulau Pinang memberi jawapan berhubung projek Terowong Pulau Pinang yang merangkumi dua bahagian iaitu tiga jalan sambungan dan sebuah terowong.

      Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Abdul Rahman Dahlan berkata, daripada maklumat yang kita terima dan dibentuk, dapati kos yuran perunding terhadap projek yang bermula sejak penghujung 2013 terbabit adalah empat kali lebih mahal daripada harga yang diwartakan.

      Menurutnya, projek ini sehingga sekarang masih belum berjalan sedangkan pembayaran telah pun dilangsaikan.

      "Jalan raya dan terowong itu belum dibina lagi dan sehingga kini pun masih belum ada tanda-tanda.

      "Berdasarkan daripada surat Lembaga Jurutera Malaysia mengatakan kos rundingan perkhidmatan projek ini mencecah RM41 juta. Pertanyaan kita adalah kenapa kerajaan Pulau Pinang membelanjakan RM 177.5 juta sedangkan harga yang diwartakan oleh Lembaga Jurutera Malaysia adalah RM41 juta," katanya, di sini, hari ini.

      Justeru, pada pandangan beliau sekiranya Menteri Besar Pulau Pinang, Lim Guan Eng tidak memberikan penjelasan tepat berhubung persoalan ini, maka secara tidak langsung akan menimbulkan persepsi tidak baik.

      Jelasnya, persepsi ini adalah salah guna kuasa dan korupsi.

      "Tanpa jawapan tepat dan cepat saya tidak salahkan orang ramai jika mempunyai persepsi bahawa mungkin berlaku salah guna kuasa," katanya.

      Mengulas tempoh masa yang diberikan untuk kerajaan Pulau Pinang menjawab dakwaan terbabit, Abdul Rahman memberi tempoh kira-kira satu minggu.

      "Dah banyak kali kita beri masa mereka untuk beri jawapan. Rasanya tidak perlu kita bawa ke Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) kerana kita hendak beri peluang kepada mereka supaya mereka tidak kata kita hanya jadikan mereka mangsa. Kita hendak mereka jawab secara terhormat dan kita beri mereka seminggu untuk menjawab.

      "Kita ada laporan dan dokumen-dokumen dan jika perlu kita akan bawanya juga ke SPRM.

      Sementara itu, Timbalan Pengarah Komunikasi Strategik Barisan Nasional, Datuk Eric See-To berkata, sejak 2015, Kerajaan Pulau Pinang memberikan pelbagai alasan terhadap kelewatan itu, termasuk kebimbangan kononnya jalan berkenaan tidak akan mampu menyalurkan limpahan hujan hinggalah kepada alasan tidak tahu siapa pemilik tanah di mana jalan berkenaan akan dibina.

      "Ketika ini, Kerajaan Pulau Pinang menyatakan tarikh pembinaan paling awal projek berkenaan boleh dimulakan adalah pada pertengahan 2018, atau dengan sengaja mahu dimulakan selepas PRU14," katanya.

      Difahamkan, berdasarkan kepada Laporan Kira-Kira Kerajaan Pulau Pinang 2016, projek bagi tiga jalan dan terowong serta jawapan yang diberikan di Sidang Dewan Undangan Negeri pada 22 Mei 2017 jelas menyatakan, pembinaan tiga jalan dalam projek itu mencakupi jalan berkembar dari Tanjung Bungah ke Teluk Bagang sepanjang 10.53 kilometer (KM) dengan kos RM377.6 juta, jalan pintasan Lebuhraya Tun Dr Lim Chong Eu ke Air Itam sepanjang 5.70KM dengan kos RM851 juta dan jalan pintasan Lebuhraya Tun Dr Lim Chong Eu ke Persiarang Gurney sepanjang 4km dengan kos RM757.9 juta.

      Delete
    3. Tak payah copy paste kat sinilah Cerita ni dah basi pun.

      Delete
    4. Isa pendek macam badot sarkas


      Bibi macam badot gemuk sarkas romania

      Bergolek macam kartun dinlambong isa katik ke atas dan landing atas perut boncit bibi



      Ada tiket lebih sarkas nih..pasti laris



      P.s peneroka tolak umno FELDA bakal ke ambang bankruot

      Delete
    5. Isa Doremon kena check mate dgn Najib Lahanat.

      Najib Lahanat dah tak takut rahsia ZZ Port Dickson

      terbongkar.

      Delete
    6. pal kotey hang la kasut raya cerita banggang terbitkan.

      Delete
    7. Penang tak naikkan harga pon...penang hanye kenakan penalti pengguna domestik yg bazirkan air...bodos

      Delete
    8. Rahman dahalan nak debat bukti taman manggis tak jadi...sekarang elok ajak lge debat semula pasal kos perunding terowng dan jalan di penang...

      Delete
    9. Menjelang PRU14
      Terdapat kebimbangan selepas pilihan raya umum ke-14 nanti, kerajaan negeri Pulau Pinang akan mengemukakan semula permohonan kenaikan air secara menyeluruh bagi mengelak PBAPP kerugian, apatah lagi jika mengambil kira perbelanjaan tahunan kerajaan negeri Pulau Pinang telah meningkat sehingga 500 peratus sejak 2008 dan seorang exco Pulau Pinang sendiri mengakui, tiada banyak lagi tanah untuk dijual di Pulau Pinang.
      Kebimbangan ini bertambah buruk apabila Lim melalui satu kenyataan baru-baru ini merungut mengenai cadangan cukai pelancongan kerajaan Persekutuan adalah tinggi namun bertegas akan mengekalkan cukai hotel yang dikenakan Kerajaan Pulau Pinang, bermakna akan mengaut pendapatan dua kali cukai kepada Kerajaan Pulau Pinang.
      Beberapa pemerhati telah menimbulkan kebimbangan, ia satu petunjuk bahawa kerajaan negeri Pulau Pinang amat terdesak dalam memerlukan wang.
      Kami menggesa kerajaan Pulau Pinang untuk mengesahkan atau menafikan sama ada terdapat keputusan dibuat Exco Pulau Pinang bagi kenaikan kadar air secara menyeluruh pada September 2016.
      Kami juga meminta DAP untuk memberi jaminan kepada pengguna dan pemilik perniagaan, bahawa kadar air di Pulau Pinang tidak akan naik buat kali keenam jika mereka mengundi semula parti itu pada PRU akan datang.

      Delete
    10. mereka ajak dia pi raya rumah terbuka laaa
      apdaaaa itu pun tak tahu dah berpuluh tahun berjuta episode drama tengok
      tu pun x faham
      bongokkssss

      Delete
    11. Bila Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Sarawak, Datuk Amar Mohd. Asfia Awang Nassar, mengumumkan usul bagi melucut kelayakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pujut dari DAP, Dr Ting Tiong Choon, di atas alasan telah dengan sukarela memperoleh kewarganegaraan negara lain, diluluskan dengan 70 undi menyokong berbanding 10 undi membangkang di dalam persidangan DUN Sarawak pada 12 Mei 2017, sekurang-kurangnya tiga orang pakar perlembagaan telah menyifatkan perlucutan kelayakan ini adalah sah.
      Di dalam laporan bertajuk “Pujut rep’s disqualification lawful, says constitutional lawyer”, akhbar The Star pada 12 Mei 2017 telah memetik Syahredzan Johan menyifatkan perlucutan kelayakan ini sebagai mengikut perlembagaan (lawful). Syahredzan dilapor menyatakan bahawa di bawah Perkara 17 (1) Perlembagaan Negeri Sarawak, salah satu keadaan yang boleh menyebabkan perlucutan kelayakan ini terjadi adalah bila ADUN ini telah dengan sukarela memperoleh kewarganegaraan negara lain, dan perlucutan kelayakan ini tetap berlaku sekalipun kewarganegaraan negara lain ini telah dipulangkan kembali (renounced).
      Di dalam laporan bertajuk “Constitution experts: Decision on Ting's disqualification is final” pula, portal berita Malaysia Kini pada 13 Mei 2017 telah memetik Syahredzan Johan menyifatkan perlucutan kelayakan ini sebagai muktamad (final). Syahredzan dilapor menyatakan bahawa di bawah Perkara 19 (1) Perlembagaan Negeri Sarawak, persoalan mengenai penamatan kelayakan ADUN adalah ditentukan oleh DUN dan keputusan DUN adalah muktamad. Tambah Syahredzan, adalah dipercayai bahawa ADUN adalah golongan yang bertindak dengan niat baik (act in good faith), sebab itu DUN diberikan banyak kuasa.


      Seorang pakar perlembagaan yang pernah bertugas di UIA/UNISEL yang kini merupakan ahli DAP, Dr Abdul Aziz Bari, juga dipetik di dalam laporan portal berita Malaysia Kini pada 13 Mei 2017 bertajuk “Constitution experts: Decision on Ting's disqualification is final” sebagai berkata bila DUN telah membuat keputusan mengenai perkara ini maka ia tidak boleh diubah lagi. Dr Abdul Aziz dilapor menegaskan bahawa keputusan DUN adalah muktamad (final) dan tidak boleh disemak di mahkamah (not subject to review in court).


      Di dalam laporan bertajuk “Sacked Sarawak rep could lose citizenship too, lawyer explains”, portal berita Malay Mail On Line pada 13 Mei 2017 telah memetik Nizam Bashir sebagai berkata cubaan mencabar keputusan DUN di mahkamah adalah satu kerja sia-sia (a futile exercise) kerana Perkara 72 (1) Perlembagaan Persekutuan jelas memperuntukkan bahawa tiada mahkamah boleh membatalkan keputusan mana-mana prosiding di dalam mana-mana DUN. Nizam dilapor menegaskan bahawa tindakan mahkamah adalah satu jalan mati (a dead end).
      Menariknya, hari ini, 17 Jun 2017, Hakim Mahkamah Tinggi Kuching, Datuk Douglas Primus Sikayun, memutuskan bahawa ADUN Pujut dari DAP, Dr Ting Tiong Choon, kekal sebagai ADUN di atas alasan bahawa DUN tidak mempunyai kuasa untuk membuat keputusan mengenai penamatan kelayakan ADUN dan bahawa badan yang mempunyai kuasa untuk membuat keputusan mengenainya adalah mahkamah pilihan raya (election court).
      Hairannya, mengapa sehingga kini pakar-pakar perlembagaan seperti Syahredzan Johan, Dr Abdul Aziz Bari dan Nizam Bashir tidak berani mempersoalkan keputusan Hakim Mahkamah Tinggi Kuching yang jelas bercanggah dengan pendirian tegas mereka sebelum ini? Apakah kerana keputusan Hakim Mahkamah Tinggi Kuching ini menguntungkan Pakatan Harapan, khususnya DAP, maka mereka tidak berani mempertahankan pendirian mereka malah sanggup pula membiarkan wibawa mereka dihenyak di mata masyarakat umum?

      Delete
    12. PH kalu, bukan saja pengundi. ...calon pun ada hantu...

      Nama pun pakatan hantu

      Delete
    13. SIAPA DIA KLEPTOKRAT MABUTU?

      ADA YANG KATA DIA ADIK KEMBAR NAJIB?

      baca dalam thestar.com.my

      Delete
    14. BUDAYA Politik Matang dan Sejahtera (BPMS) yang dirintis PAS berusaha mengubah politik hanya berdasar persepsi kepada politik berpandu fakta.

      Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata BPMS diusahakan PAS sebagai kesinambungan perjuangan yang ditinggalkan Rasulullah SAW.



      Katanya PAS berusaha mendedahkan politik sebenar yang berasaskan fakta dan bukan berlegar kepada persepsi semata-mata.
      “Kita berusaha mempertahankan Islam bagi mencapai kemanisan iman. Sebaliknya musuh pula tidak akan memberi peluang untuk melihat Islam mencapai kemenangan,” katanya pada ceramah Badar Kubra di Madinah Ramadan malam tadi.

      Hadir sama anggota Exco, Datuk Abdul Fattah Mahmood, Adun Pasir Tumbuh, Ustaz Abdul Rahman Yunus dan Setiausaha Majlis Perbandaran Kota Bharu Bandar Raya Islam, Nik Mohamed Noor Nik Ishak.

      Ceramah tersebut diadakan seusai solat tarawih kira-kira jam 10 malam. Sebelum itu ribuan yang hadir menunaikan solat tarawih diimamkan Sheikh Hissam Abdul Bari dan Syeikh Yasir Al- Syarqawi.

      Ketika permulaan solat tarawih hujan turun agak lebat, menyejukkan sedikit suasana sekitar Madinah Ramadan di Dataran Stadium Sultan Muhammad Ke IV.

      Tuan Ibrahim juga berkata PAS di Kelantan sekarang berdepan dengan dua musuh bagi menghadapi pilihan raya umum (PRU) tidak lama lagi.
      Katanya, kalau dahulu hanya Umno dan Barisan Nasional yang menjadi musuh bagi menumbangkan kerajaan negeri di bawah kepimpinan ulama.

      “Namun sekarang ada parti baharu juga mahu menjatuhkan kerajaan di bawah teraju ulama. Sedangkan arwah Tok Guru Nik Abdul Aziz membina asas Islam dalam tempoh begitu lama.

      “Bagaimanapun sekarang ada pihak yang meruntuhkan asas Islam dibina sejak 1990,” ujar beliau.

      Ustaz Tuan Ibrahim pada sebelah petang menghadiri program taklimat isu semasa menjelang PRU14 di Putik.

      Petugas PAS dari seluruh Kelantan hadir pada program tersebut yang berakhir dengan iftar

      Delete
    15. Pa sin di atas PAS
      Pa sin di bawah PiS
      Pas sin di depan PUS
      PAS..PIS..PUS

      PAS means Passed Out or Passed Away (Meninggal)
      PIS means Pissed off (Kencing meleleh)
      PUS means Pussy (Tempek)

      Delete
    16. Hihihiiiii

      Hiiii


      Terbaeek Pak Othman

      Gelak pecah perut tunggu berbuka

      Delete
  2. Kunjungi blog ini dan baca, mesti ada yang akan membeliakkan mata dan terangkat kening macam yang biasa dilakukan oleh Ziana Zain dulu. Ini link dia: http://malaysiaflipflop.blogspot.my/2017/06/wrong-move-by-zakaria.html, seriously.

    ReplyDelete
  3. Selagi najib dan umno berkuasa Orang2 yg setia dengan najib selamat ler...tumbang umno bersedialah menghadapi ribut tofan...hihihi..

    ReplyDelete
  4. salam budin...kalau sprm panggil ketot ni untuk diambil keterangan tentang salah laku Zakaria kenapa bini dia pun dipanggil sekali??hati saya berpendapat ada kes Keatas dua laki bini ni tapi akal saya lebih berpendapat ini Malaysia...land of kelepet so xda kes la...sprm jemput sebab nak oder kuih raya ja tu ngan bibi babi apa ntah nama pompuan tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. .
      .


      Sepatutnya panggil seorang demi se orang.

      Hari ini Isa. Esok Bini Isa.

      Baru lah nampak mana percanggahan keterangan antara kedua-dua nya.

      Ini kalau pun buat dalam bilik berasingan, rasanya tidak, sebab kebarangkalian memastikan percanggahan keterangan tidak banyak bezanya.

      Kedua-dua keterangan di sahkan dan difailkan dalam masa yang sama dan hari yang sama.

      Kes Polis melindungi taukeh judi, SPRM menahan se orang demi se orang bukan sekali semua.

      Tak tahu lah mungkin Isa takut bini dia lari sebab kes Polis tersebut dengar nya ada saksi yang lari.

      Delete
    2. OTAK NAJIB SGT BIJAK
      SPRM BAKAL GERTAK
      ISA KATIK YG RAKUS MENEMBAK
      SEMUA PELUANG RASUAH DIA ANJAK

      KATIK LUPA PERANGKAP DI PIJAK
      NAJIB SETTLE KES ZIANA DI KOCAK
      SKRG KOSONG KOSONG SAMA KATIK YG DAH TERLAJAK
      BIKIN FGV HANCUR TINGGAL HANYA KERAK


      KAAH KAAAH PENEROKA MAKAN PASIR LAAA NASI TINGGAL KERAK..ISA KATIK SAPU LICIN

      Delete
    3. Rzmai pembohong kat sini

      Delete
  5. Replies

    1. Selepas Doj membuat pemgumuman.... Mahathir bertambah di sukai atau bertambah di benci ???

      Delete
    2. .
      .

      DoJ ada sebut ke nama Mahathir?

      Bini orang yang dapat cincin laki orang yang kena tuduh..

      Delete
  6. Tn Shbuddin,
    ".....akan "selamat" sampai bila-bila."?
    Biar betul bila menulis tu Tuan.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Bukan kira dg puak yg cintakan dunia tuhhh... Mereka menjangka akan hidup 1000 thn lagi....


      Delete
    2. .
      .

      Selama-lamanya .. dari tag DULU, KINI DAN SELAMA-LAMANYA ..

      Tapi bila Budin tulis selama-lama nya kena tegur ?

      Tapi yang paling tepat atau ayat yang lengkap ialah selama-lamanya selagi Ziana Zain masih bernafas.

      Delete
  7. 'The wife of MO1' lebih sesuai digelar 'Imelda Marcos of Malaysia', barulah ada umpph!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rosmelda Rakus jelmaan Imelda Marcos...amacam, boleh....????

      Delete
    2. To pak othman dan bro anon.

      Kalian sudah terlewat memberi cadangan.

      Di Filipina pasangan ini memang telah digelar the living Marcoses.

      Delete
  8. KERAjaan Malaysia yang dah tunggang terbalik.
    Isa yang pernah terbabit dalam kes rasuah pun masih diberi kepercayaan dilantik memegang agensi KERAjaan.

    Felda dah hancur angkara ketot ni,disuruh jaga SPAD pula.
    Najib ni waras ke tidak ni???

    SPRM jangan lupa siasat anak Isa dan kaum kerabat Isa ni sekali.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Pengurusi Ppbm telah di balun teruk oleh 'anak-anaknya' sendiri. Dan sedang meminta talian dp Amarika.



      Delete
    2. .
      .

      Patut lah macam-macam petanda terjadi...

      Kemalangan melibatkan trailer dan mengorbankan nyawa yang banyak. Dua wira negara terkorban nahas Hawk. Kapal Marine hilang.

      Tanda-tanda di darat ada. Udara ada. Laut pun ada.

      Rupanya Isa akan jaga SPAD.

      Rakyat perlu lebih berhati-hati di jalanraya walaupun mengguna jalan di hadapan rumah.

      Delete
    3. .
      .

      Mana kurafat nya?

      Semua nya telah terjadi..

      Delete
    4. Kalo tak tau makna kurafat.... Tanya org yg pakar...ostaz

      Delete
  9. Replies
    1. Jangan perli najibullah laknatullah
      Memang kerja umno makan rasuah
      Najib di control badak bernama rosmah
      Apa dia peduli Malaysia makin lemah

      Machai umno kojola jadi pemfitnah
      Macam Najib yg tidak amanah
      Tak sedar pelir sudah bernanah
      Konek mat singapork dari belakang sampai mengah

      Apa yang penting anak bini sendal
      Rezki kojola bawak balik walau tak.halal
      Yg penting kojola nampak handal
      Walau kerjanya hanya menyundal



      Kaaaah kaaaah kikikiki

      Delete
    2. Ramai barua Doj di sini

      Delete
    3. Look boy...your statement above is self testimony you're fighting against all odds...exactly like UMNO/BN. Got it, ehh.....???

      Delete
  10. Kartun terbaik di kalangan kartun-kartun bulan ini.....sehingga payah untuk ketawa.....

    ReplyDelete
  11. Mana machai umno si kejora kojol
    Pelirnya lembik.macam dodol
    Blog ni jugak tempat dia sondol
    Abih tuh kalau tak masuk sini otak kejora jadi biol



    Kahk. Kahhhh kaabh

    ReplyDelete
    Replies
    1. skg sula pndai bermadah helah ahh..wa kagum..haha,keep it up bro

      Delete
  12. Tayangan Opera Melayu dari aktor aktor koruptor dan karyawan kelptokrasi. Skrip ceritanya sudah dapat diduga dan endingnya akan menggembirakan para koruptor dan kesatuannya. Tidak ada apa yang boleh dilakukan seekur bilis (SPRM) terhadap seekr jerung (MO1), hanya jadi bahan buli saja kalau pun tidak ditelan mentah mentah

    ReplyDelete
  13. KEJORA MACHAI UMNO YG KEMARUK
    BONTOTNYA KEMBANG MACAN BERUK
    NAJIB ROSMAH BAGI MAKAN JERUK
    SAMPAI KONTOL BERLIKUK LIKUK

    SETIAP MINIT BLOG BUDIN DIA JEJAK
    ATAS ARAHAN NAJIB TAUKE DEDAK
    ROSMAH PUN SIBUK NAK SEPAK
    TAK SEDAR LEPAS PRU KAMI HANTAR MIKE KE PULAU JEREJAK


    KAH KAKAH KAAAAB

    ReplyDelete
    Replies
    1. Blok ini dapat dedak dp mender

      Delete
    2. Kalo yer pun begitu, kenapa tak malu masih tersidai, terhegeh-sengeh kat sini.
      Datang tak dijemput..berambus lagi bagus....!!!

      Delete
    3. Saja le nak anak bersilat

      Delete
  14. Kenapa LGE tokong kesayangan macai pakatoon sudah didakwa di Mahkamah tapi masih terhegeh2 pegang jawatan sebagai CM dan jawatan2 eksekutif dalam GLC2 Penang?

    Takmau double standard la bro macai.. bukan boleh menang pru pun kalau putar belit macam tu untuk burukkan nama UMNO semata.

    Yang pasti satu parti nafsu buaya.. 1 kerusi je di Parlimen (itupun semasa jadi ahli UMNO).. ada hati nak jawatan PM?

    nafsu naga atau biawak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dakwa di mahamah sebab beli rumah pada 2009 pdbharga dah dibtetapkan tapi dyit takde

      Bila 2013 da duit menang pru harga di jual tetap sama 2009 walau harga rumah naik melambong sebab tekanan inflasi kerjaaan Kleptokrat najib

      Apa salah nak jual rumah ikut harga tuan tanah?

      Kalau.macam tu tangkap lah sejuta rakyat Malaysia yg jual rumah bawah harga pasaran ...


      Siapa tentukan harga pasaran kalau bukan jabatan tolol penilaian..

      Nak samakan rumah lama 30tahun LGE DGN banglo sebelah yang di hias emas dan ubahsuai batu marmar italy???


      Mana otak jabatan penilaian dan sprm


      TAK SUDAH SUDAH NAK PEKENA LIM GAN ENG TOKOH POLITIK YG DIHORMATI UMAT DI MALAYSIA

      Delete
    2. .
      .

      Kalau di ikut waktu yang munasabah, mahkamah dah jatuhkan hukuman ke atas LGE.

      Tapi sampai hari ini LGE belum masuk mahkamah pun.

      Apa hal?

      Tapi satu, antara LGE dengan Isa, Isa tolong selamat kan Najib yang berkhalwat dengan seorang artist.

      LGE tolong seorang nenek yang cucu nya di kerja kan oleh pemimpin UMNO.

      Sekarang Najib pulak tolong Isa.. Nenek tu atau cucu nya tak ada kuasa nak tolong LGE.

      Delete

    3. Pasal apa rumah saja boleh bawah harga pasaran.... Pasal apa barang kemas TAK boleh bawah harga pasaran...

      Delete
    4. .
      .

      persoalan dari se orang kartun...

      Delete
    5. Ko pergi.mana mana di donia

      Di kensingtin park London

      Harga rumah mat Salleh lagi.mahal

      Rumah mamat moslem lebih murah

      Kenapa LU PIKIR SENDIRI

      Kalau tak tahu lu sondol bontot jabatan tolol penilaian london

      Delete
    6. Maksudnya


      Walau rumah sebelah sebelah.. Harga tetap tak sama

      Anak dara ko pun MAS KAHWIN TAK SAMA SEBAB APA?

      SEBAB ko dah check cipap anak.dara ko lebih ketat dari makcik rosmah

      Delete
    7. Ko pun tak sama dg atuk kamu.... Atuk kamu dulu org kuat UMNO

      Delete
    8. Helo bro!...tak baik mengumpat dibulan posa ni...habis pahala posa...kosong!..kosong!

      Delete
    9. Kepada 'Pelir Cut Kojolla' kita nak tanya
      Kenapa Reza Aziz tak balik raya
      Bukankah itu sah lagi nyata
      Angkara durja Rosmah ibu kandungnya

      Delete
    10. Terbaeeek pantun pak otoman


      Kejora tolong jawab kalau ada pelir-cut

      Delete

    11. Kamu memaki UMNO sama seperti memaki atuk kamu sendiri

      Delete
    12. atuk aku dlu org bintang tiga..cmne tu..haha

      Delete
  15. Pengarah SPRM @SPERM pangil Mad.Isa semata mata nak tanye pasal Lesen Pengangkutan .ada lagi tak.sebab klu dia Bersara blh ler buat Business.SPRM@SPERM nak Tangkap Mad Isa kirim salam.selagi ZIANA ZAIN MASIH HIDUP ITU LAH PELURU HIDUP MAD ISA NAK JATUHKAN NAJIB.ROSMAH PUN TABIK HORMAT KAT MAD ISA.

    ReplyDelete
  16. macam mana tak katun.....pm pun katun, menteri pun katun.....

    kes 1mdb.....ajib cakap kita siasat diri kita sendiri....he he he...itu pun katun....katun besar.......dan kita tak jumpa pun ada salah.......bapak kepada segala katun....

    ajib juga cakap.....kita labuhkan sauh......kapal ntah nak pegi mana.....katun jugak......

    dari kepala dah katun.....apa lagi nak cerita

    baik tengok upin dan ipin.......ada kak ros.......bukan kak mah tauuuuu.........

    -dad-

    ReplyDelete
    Replies
    1. lebih lawak dari kartun crayon shin chan....crayon ajib chan dedak? hihihi...

      Delete
    2. Najib main wayang..?? Opera wayang Cina lagi bagus.

      Delete
  17. Najib suruh sprm Panggil isa dan isteri sekali....najib boleh lari dari isa selepas ni...kalo isa nak pecah lobang najib guna siasatan sprm untuk kasi isa masuk dalam...isa dan bini berani ker masuk bamboo river s inn?..

    ReplyDelete
  18. PENGUMUMAN PENTING

    HARGA MINTAK JATUH BAWAH USD 45
    KOS KOREK LOBANG PETRONENAS USD 35
    UNTUNG TAK BERBALOI TAKAT USD10
    NEGARA SYIAH PUN KOS HANYA USD 18

    ZAMAN GELAP PETRONENAS DAH TIBA
    MENGHARAP PERTAMINA UTK BIDA
    TAK KISAHLAH BRP HARGA
    ASALKAN RAKYAT MALAYSIA TAK TERNGANGA NGANGA

    MENGARAP BANTUAN NAJIB TAK SUDAH SUDAH
    KAPAL TANGKI SINGAPOK PENUH DGN MINYAK MENTAH
    SEJUMLAH 800 BIJI KAPAL MINYAK TERAPUNG BERSEPAH SEPAH
    APAKAN DAYA TIADA PEMBELI NAK BELASAH
    SEHINGGA TIMBUL.BERBAGAI MASALAH
    TIADA SIAPA PUN KISAH

    INILAH NASIB NAJIB DI SUMPAH SERANAH
    OLEH RAKYAT YANG SUDAH MENYAMPAH
    ESOK PETRONENAS BAKAL DI MARAH
    KERANA TAK AMALKAN SIFAT AMANAH
    SEHNGA SELURH RAKYAT MALAYSIA DI KERAH
    JADI HAMBA ABDI UMNO YANG HARAM.JADAH !!!


    WOI BAJET MALAYSIA KERING DAH WOIII . CEPAT JUAL RUMAH JUAL SAHAM JUAL BINI JUAL DIRI

    SEMUA UMNO PUNYA KERJA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inshaa Allah.. dipelihara negara dan ekonomi dibawah pentadbiran DS Najib dan UMNO BN. Biar sehebat mana ancaman dan kejahatan Maderr dan konco2nya

      semuga fitnah diatas berbalik kepada si pembuatnya..takkan selamat dunia akhirat segala perbuatan2 ini. jika berjaya berlaku kerosakan.. takkan terlepas juga diakhirat nanti.

      Hidup UMNO BN! Hidup DS Najib! Hancur Pakatan Haprak! Hancur Parti Penyamun Tua PPBM!

      Delete
    2. 0935

      Sokong pendapat anda

      Delete
    3. Tak sangka ye..

      Parti Pribumi (PPBM) yg baru setahun jagung sangat2 ditakuti oleh pemakan dedak haram umno...

      Sudah kecut ka? Kah kah kah

      Delete




    4. HIDUP KLEPTOKRAT !!!




      khalass..period.full stop.

      Delete
    5. Butir tahi jho low tu jugak yang korang nak bela? Fitnah konon. Hahaha

      Delete
    6. Hidup pembunuh Mamali !!!

      Delete
  19. mereka bukak blog..
    mereka bikin fitnah..
    mereka doktrikan macai mereka..
    kasi dos kuat2..
    lepas tu saling posting sesama sendiri.. syok sendiri memaki kutuk semahu2nya..

    kita tunggu tengok pru14 nanti.. berapa kerusi mader dan din nika gee ini boleh contribute pada dapig dan pagayra sebagai UFTI wajib membuktikan kesepakatan dan lesen calon Pii Emm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye betul...kita tungguuuu.

      Kalau PH menang...korang semua bersedialah dibogelkan..hehe



      Delete
    2. Tak payah pergi jauh


      KO TENGOK HARGA PASARAN SAHAM DI NEGARA KAMU


      MENJUNAM MACAM ITIK DI KEJAR SERIGALA


      SEBAB KAMI DI WALL STREET SUDAH FED UP DGN KERAJAAN KLEPTOKRAT KAMU


      KES 1MDB TAK SETTLE SETTLE
      HARGA MINYAK JATUH

      LAPORAN BLOOMBEG NAJIB UMNO GOYANG DBKAWASAN FELDA LUBOK UMNO

      INI SEMUA FUCKTA YANG BIKIN KAMI CABOT DARI MALAYSIA.... DARI JUNE - NOVEMBER MALAYSIA SESAK DUIT BAJET LARI JAUH

      MACAMANA KAMI NAK ADA KONFIDEN MELABUR D MALAYSIA?

      BAIK KO JUAL SEMUA SAHAM MALAYSIA KO SEBELUM OCTOBER.. ITU JAM SIME DARBY PUN TAKDE NILAI


      CAKAP BOSAR MACAM ALLAH DAH ENDORSE NAJIB... KO PEGI FELDA SKRG APA MEREKA KATA...

      PRU14 UMNO CINFIRM KOJOL. HANYA PAS YG BOLEH SELAMATKAN UMNO SKRG....

      KALAU HADI MAMPOS SEBELUM PRU14... TITM JADI PEMANGKU... APA KO NAK CAKAP?

      ALLAH HANYA SEBOT KUN FAYAKUN

      MAKA JADI JADILLAH IA


      JANGAN KINFIDEN SANGAT

      KAMI WALL STREET DAH CABUT AWAL... BYE BYE MALAYSIAL

      Delete
    3. Awat dah gila talk dg PAS ke?

      Delete
    4. Awat, gila talak dg PAS ke?

      Delete
    5. org gile posting pasal citer ekonomi..
      budin oii.. byk2 bertaubat le

      jgn jd mcm din penyu.. kesian die..mader x pegi ziarah pun mase dia mati.. demi penyangak tua..

      najib dimaki hamunnya setiap hari... apa dia dapat?? mati depan laptop?

      Delete
    6. Ya umno gila talak dgn pas party serpihan umno 1951


      Najib sedang bahagi kerusi dgn pas.. Nazri jantan pasti marah byk kerusi bagi kpd pas..

      Apa nak buat laporan dari analisa New York kata Najib umno bungkus..

      Dulu pas bantu pakatan hari ni oas pula bantu umno demu melayu demi Islam demi rasuah demi najibullah laknatullah

      Delete
    7. SPRM siasat sekali TOL PLUS dah lebih 30 tahun kutip tol tak abis2 ke hutang...sekarang ni guna bayaran kad eletronik dapat duit pendahuluan lagi dari rakyat. Malaysia ku penuh dengan rasuah.

      Delete
    8. Balik kampung setiap kereta kena tol

      Setiap kali.kami kena tol


      Nama.najib jadi tempat kami maki


      Lepastu ungkit berlian Rosmah permata dan berlian...


      Dari KL ke kuala Perlis Najib jugak kami maki selagi jalan raya kena tol... Tak rasa sedih Najib kena maki?

      Delete
  20. kesian mader kerala.. labor wang pencen + samun 22 tahun USD5 million, lobi rasuah kasi doj failkan saman.. alih2 nama Najib xsebut..

    paling parah.. citer doj ni sape pun x layan.. rakyat sibuk dgn puasa, 10 malam akhir Ramadhan. yg sibuk buat umrah di Mekah.. yg muda mudi sibuk dengan persiapan raya..

    GST6% tak nampak rakyat menderita sbb pulangan balik pada rakyat..

    paling kecewa.. USD5million duit mader.. return impact almost zero kes doj 3rd version.. mau meroyan mader plan xmenjadi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian Najib


      6 tahun madey pm ada proton

      6 tahun paklah pm ada koridor


      6 tahun Najib pm ada hutang 50b 1mdb gagal


      Apa Najib pandai? Bunoh atatoya? Konkek Ziana ? Hempas kapal terbang helikopter??

      Delete
    2. Kesian mander
      Tembak org Mamali
      Sepak keluar ketua hakim
      Jadikan Aging rubber stamp
      Main Judi forex lesab 90B
      Lesabkan Bank bumi ( dg bangunan sekali )

      Delete
    3. Kesian najis

      Belum jadi PM dah bunoh orang
      Rembat komisyen pertahanan
      Beli barang tak boleh selam

      Bila jadi PM fitnah org sodomy
      Lepastu pecat Muhyidin
      Janji palsu mukflis MB lepastu pecat

      Menang pru13 terus berjoli merembat kapal mewah berlian permata
      Mula rancang sunglap 50b 1mdb
      Tak cukup bala Allah lepas Anwar masuk penjara tak sampai 24 jam Anwar masuk dalam kapal terbang hilang
      Heli jatuh
      Lagi kapal hempas
      Lagi heli jatuh

      Manyak metul bala kpd Najib banding madey


      ....

      ....


      .... Nak sebut jari pun jam!...


      Siapa boleh sambung ???

      Cerita pasal malysia jadi barang konkek China komunis 900b..

      Delete
    4. Sian mander
      Lebam mata TPM
      Penjara LGE tanpa bicara
      Penjara mat sabu
      Rumah terbakar
      Banjir besar
      Operasi lalang
      Pelakun al maunah
      Kemarau panjang
      Projek terbengkalai
      Kroni memanjang
      Proton bailout memanjang
      Jual borang kerajaan RM1


      Delete
  21. Copy paste part 1

    FGV is just the appetizer.

    SPAD is the gravy train . . . and what a fitting metaphor as SPAD has planning, regulatory and enforcement powers over the upcoming money-spinning RM55 billion ECRL, RM30 billion MRT2, RM10 billion LRT3, RM60 billion KL-SG HSR and the planned fully underground MRT3 (Circle Line) that will cost upwards of RM50 billion.

    And we haven't touched city stage buses, interstate express buses, taxis of all genres, airport limos, tour coaches, freight trucks, timber lorries, sand/bauxite lori hantoos, construction behemoths on wheels . . . essentially any commercial transport that rolls overland in Peninsular Malaysia.

    SPAD has wide powers to award, revoke and suspend operating licenses of anything that rolls on Peninsular roads and rails. THAT is real Power. And with Power comes influence, serious economic clout impinging on the livelihood and welfare of millions. And when this Power gets in the stubby paws of a proven corrupt crook (certified by UMNO no less) holding the Kepit to ransom, it is a recipe for yet another national tragedy.

    Is this MO1's perverse sense of reward to a groveling nincompoop who virtually destroyed Felda? Is he stooping this low to hush the bogeyman who may blurt out some dark ancient secret? And every Malaysian has to pay this hush money? Talk about psychotic self-centeredness !

    ReplyDelete
  22. Copy paste part 2

    This Doraemon villain reduced the once crown jewel of Malaysia's poverty eradication success and global plantation behemoth with cash reserves of RM5 billion to a demoralized outfit bled dry and distracted by super-expensive cartoonish ventures . . . ravaging the conglomerate into an unrecognizable monstrosity with a paltry RM200 million in the bank . . . turning the world's second largest 2012 IPO offering into an unmitigated financial basket case . . . stripped RM13.4 billion of its market capitalization and unable to even regularly pay its stakeholders/settlers for their crop harvests and now reduced to a pathetic net debtor Sick Man of Bursa Malaysia with shares free falling towards penny stock status. All these losses are mind boggling considering FGV took control of 828,000 acres of Felda's best plantations (that's almost five times the size of Singapore) with juicy fruits ripe for the picking and eager buyers waiting at port in what has been a long sellers' market for edible oils.

    Imagine . . . all those damage in barely a half decade of Doraemon.

    And thank you MO1 for installing this same mercurial Doraemon . . . the Pocket Wreckingman of national wealth . . . in your singular crusade to destroy my beloved Malaysia, a nation formed in no small part by my ancestors.

    Doraemon will wreak havoc on another strategic sector . . . this time overland commercial transport . . . a sector close to many folks here and a million others as they trudge onto trains and buses and taxicabs to earn an honest barely living wage amid KL's maddening rat race to nowhere.

    I'm mad and sad . . . because I actually take pride in Klang Valley's burgeoning commuter rail network. Doraemon will destroy it as Doraemon has only one motive in his wretched life . . . money, lots of money, mountains of money submerged in an ocean of money rolling waves of money to be splurged on trinkets and doodads and gaudy accoutrements of a kampong dwarf with his stubby paws in the piggy bank.

    Thanks a 2.6 billion MO1. Your quest to obliterate my Motherland is almost complete.

    All I can say . . . again . . . is . . . KENAPAMU MALAYSIA.

    .

    - KijangMas Perkasa -

    .

    #Pray4SPAD #MalayanPeoplesAntiDoraemonArmy #KENAPAMU_MALAYSIA #Pocket_Wreckingman

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you pm22 for cekek darah PP to KL RM40

      Thank you pm(6) for Kuching to KK toll free.

      Delete
    2. PM22 transformed th nation from 3rd World Country to World Class on par with Singapore.

      Najib & Rosmelda Rakus have deformed the nation back-peddled to 3rd World country with enormous debt & kelptocracy shame.

      No thanks for Lady Macbeth & her bieu....!!!

      Delete

    3. Bapa pm(6) membina kekayaan negara, untuk pm22 membina kekayaan anak beranak..

      Disahkah oleh exco pemuda nya sendiri.

      Delete
  23. Asal orang umno.boleh je ape2.dok FGV pun melingkop harta felda.dh berenti boleH plk hantar masuk SPAD.Patut atas kegagalan isa di felda keluarkan terus dia dari sbrg glc. Ini bago lagi pulak lubuk duit yang baru

    ReplyDelete
  24. Mungkinkah ini kartun doraemon
    Ataukah ini kartun pokemon
    Tapi tak mungkin kartun digimon
    Yang pasti inilah dia kartun penyamon..

    Habis semua simpanan felda dilahap
    Ibarat jenglot darah dihisap
    Untuk diri dan rakan diaorang bersedap
    Bila disiasat, pindah ketempat lain tidak berjawap..

    Spad pula menjadi sasaran
    Lubuk wang baru untuk dihabiskan
    Mungkin nanti banyak akan berlaku kemalangan
    Kerana budget projek akan dilarikan..

    Dah tentu kontraktor dilantik sesuka hati
    Yang penting bahagian pengerusi jangan dilupakan
    Lantaklah jika pengguna nak eksiden ke nak mati
    Yang penting duit dedak ada untuk pengerusi jalan jalan dan makan..



    ReplyDelete
    Replies
    1. YA SIVER MAN

      KOJOLA DAH KOJOL
      MANA DIA FUCKTA TOLOL
      MANA DIA JAWAPAN BAHALOL
      HANYA KOJOLA YANG BETOL
      PADAHAL SEMUA SINI KATA KOJOLA BIOL

      Delete
    2. Ooi kepala longgar... Tolong gi workshop screw elok2 balik.

      Delete
    3. Bro Perak Man,

      Doraemon adalah nama glamour Isa semasa menjadi MB N9 dulu.

      Apa pun Isa dan Bibi adalah cermin kpd Najib dan Rosmah di peringkat lebih rendah.

      Di peringkat lebih tinggi dari Isa Bibi pun ada juga. Dah tengok isteri Menteri Pelancongan buat biz kad guna jata negara. Apa tujuannya tu? Sejak bila isteri dapat power kedudukan suami? Oh ya, sejak Najib.

      Banyak lagi contoh yg ada. Memang kena tumbangkan UMNO supaya perkara mengarut gini dapat dihentikan.

      Delete
    4. Tugas bini2 menteri/pm adalah sebagai pengiring...to be seen & not heard. Tapi badak & bibi dan terOVER.....!!!!

      Delete
  25. KITA AMAT TEGAS DALAM HAL INI

    Oleh yang demikian kita arahkan SPRM untuk menyiasat sehingga lobang cacing keatas mereka yang bertanggung jawab.

    Selepas siasatan dibuat...kita akan pastikan tindakan undang undang OSA akan kita ambil demi keselamatan negara...demi kesinambungan UMNO dan pucuk pimpinan.

    Alang alang kita klepet...kita lipat habis.

    Hidup Kleptokrasi!

    ReplyDelete
  26. SELEPAS HARI RAYA

    SEMUA TURN JALAN RAYA

    SETIAP 5JUTA RAKYAT JELATA


    BIKIN BIJAN TERDUDUK TAK TERKATA KATA


    BERSIH 5.0. coming soon..

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh yeah...

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Ohh yesss...saya dan keluarga di Taman Tun Dr. Ismail juga pasti akan turut serta di antara juta-juta itu.

      Delete
  27. Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam bersabda: “Jika amanat telah disia-siakan, tunggu saja kehancuran terjadi.” Ada seorang sahabat bertanya; ‘bagaimana maksud amanat disia-siakan? ‘ Nabi menjawab; “Jika urusan diserahkan bukan kepada ahlinya, maka tunggulah kehancuran itu.” (BUKHARI – 6015)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maksudnya:

      Sungguh benarlah ucapan Rasulullah sholallahu’alaihi wa sallam di atas. “Jika amanat telah disia-siakan, tunggu saja kehancuran terjadi.” Amanah yang paling pertama dan utama bagi manusia ialah amanah ketaatan kepada Allah, Pencipta, Pemilik, Pemelihara dan Penguasa alam semesta dengan segenap isinya. Manusia hadir ke muka bumi ini telah diserahkan amanah untuk berperan sebagai khalifah yang diwajibkan membangun dan memelihara kehidupan di dunia berdasarkan aturan dan hukum Yang Memberi Amanah, yaitu Allah subhaanahu wa ta

      Delete
    2. Jika Bukan Ahlinya Yang Mengurus, Tunggulah Kehancuran..!

      Delete

    3. Apa maksud 'kehancuran' disini,

      Adalah seperti kena bom berangkai kufar yang kerkecai daging tulang sebagai nya
      Atau hanya kalah dlm pru saja???

      Delete
    4. Setuju dengan komen ketiga-tiga anon.

      Cuma mohon utk membuat sedikit tambahan.

      Hadith yang serupa maksudnya turut direkodkan di dalam kitab sahih Muslim.

      Imam Muslim dengan penuh ilmunya telah meletakkan hadith ini di bawah bab 'amanah'. Maka hadith ini tidak begitu merujuk kepada orang yang kurang bijak tetapi lebih merujuk kepada orang yang tidak amanah.

      Tun Hussein Onn dikenali sebagai PM yang mempunyai kebolehan biasa-biasa sahaja, tetapi pada zamannya negara ok-ok saja tiada kotak rabak seperti di zaman Najib.

      Tapi lihat saja apa yang berlaku di Felda di bawah Isa. Semuanya diakibatkan Isa, seperti juga Najib adalah pengkhianat yang beriman kepada 'cash is king'. Habis punah ranah kesemuanya.

      Delete
    5. Pegangan 'Cash is king' adalah cetusan Yahudi Zionis bermaksud 'Bertuhankan Wang'. Sebab itu idea 'paper money' atau duit kertas diperkenalkan bagi menggantikan duit mas, duit perak & duit tembaga. Kini pula telah perkenalkan duit chip/kad kredit berhutang riba untuk memperhambakan manusia kepada bank2 yg memberi hutang. Al Quran pun hanya mengiktiraf Dinar & Dirham & telah melarang urusniaga riba walau dalam apa bentuk pun.

      Remember...To conquer a nation by debt adalah slogan Yahudi Zionis. Najib Rosmah telah menjerumuskan negara & rakyat dek kemarukan untuk berpoya-poya & mengkayakan keluarga mereka.

      Delete

    6. So... Siapa yg bertuhankan Wang.... Org bertuhankan Allah atau org2 lain yg tak percaya hari pembalasan....yg tak percaya akan malikal maut... Yang hari2 memikirkan untuk menjatuhkan pemimpin yg di lantik secara demokrasi.


      Delete
    7. Pelir Cut Kojolla @ 15:41...

      Bukankah Najib berpegang pada prinsip 'Cash is king'.....???

      Siapa yang melutut pada Zionis APCO & GOLDMAN Sachs untuk mendapatkan hutang riba berbilyon-bilyon secara senyap2 tanpa pengetahuan Malis Tertinggi UMNO & Kabinet Menteri....???

      Delete

    8. Kalo dah senyap2...macam mana ko boleh tau....ko bela hanturaya ke?

      Delete
    9. Anoy 1726@kojolla...Senyap senyap tu maksudnya sembunyi sembunyi le bangang, tak ikut proper channel..ibarat ko kentut senyap le, walau tak dengar, baunya ada, orang tahu..takkan semua ko nak kaitkan dengan hantu..baghal!!
      Kalo tak paham jangan komen, pi main jauh2..syoh..syoh

      Delete
    10. Dah sembunyi macam org nak tau.... Tolong jawab

      Delete
    11. Kalo dah bodoh, memang bodohler...ha itu le jawabnyer..

      Delete
    12. Alahai Kojolla Pelir Cut....

      Bila bank statement Ambank Najib & Mpney Trail telah menunjukkan duit sebanyak RM2.6 bilyon & RM42 juta masuk ke akaunnya. Mulanya tak mengaku, bila dah terkantoi.. pandai pulak dia akhirnya mengaku tapi konon itu rahsia wang dari Arab Dogol yg money trail tak ada bukti ia datang dari Arab Dogol tapi geng konco-konco penyonglap 1mdb.

      Delete
    13. Bagi anak tiri bijan no2 si kejora tu mmg tak boleh terima fakta2 ni.masih cuba membodohkan diri yang mmg dh bodoh.appandi pun dh tunjuk money trail cuma dia tak ekplen setepatnya.kemana dan siapa terima duit2 tu mgikut money trail yg dia sendiri buat.pulak tu terus tutup kes adehhhhhhh

      Delete
    14. 1422..berkenaan hadith 'melantik seseorang di kalangan bukan ahli'

      Setelah diselidik pada sumber sahih ianya bermaksud seseorang pemimpin atau ketua negara yang dipilih rakyat memberikan jawatan tertentu kepada seorang yang bukan berkepakaran dalam urusan jawatan itu .tetapi jawatan sekadar diberikan atau dilantik atas dasar lain.contohnya melantik sahabat,saudara sendiri,kaum sendiri,membalas budi..dan sbginya

      Lebih kurang kes isa ni lah..dia bukanlah orang yang terlibat dalam perniagaan (bukan ahli) tetapi dilantik juga untuk uruskan aset atau perniagaan kerajaan.lebih baik pilih orang dikalangan ahli yang mempunyai kepakaran untuk jawatan tersebut.

      Delete
  28. Kalau yang paling atas masih selamat.. yang bawah-bawah masih cerah peluang untuk selamat lagi.

    Rileks jelah abam Isa.. don't worry.. lol =)

    ReplyDelete
  29. Puak cacai haprak mcm tak hormat bulan puasa
    Kerja mengumpat saja mengeji sepanjang masa
    Ikut nafsu serakah, udah tak fiikir pahala & dosa
    Akhirat kelak siap lah korang kena dera & seksa

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau nak komen komplen pun biarlah berpada
      Ini sampai hal peribadi dlm kain depa persenda
      Itulah akibatnya bila pendidikan agama tak ada
      Ditambah pulak dengan nipis nya iman di dada

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

      Delete
    2. Kerja puak cai ini tiap hari dgn sumpah seranah
      Ini lah jadi bila iman lemah & percaya dgn fitnah
      Tambahan ler pula tak mengikut ajaran Sunnah
      Siap ler korang bila dah terbongkang dlm tanah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

      Delete
    3. Tak perlulah mencaci walau pun ingin berdebat
      Tinggalkan kelakuan kejii & perbuatan musibat
      Belumlah lagi terlambat kalu rasa nak bertobat
      Tidak takut ker nanti, dlm kubor malaikat sebat

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

      Delete
    4. MACAM SETAN


      MACAM SETAN



      MACAM SETAN



      kikikikiiii

      Delete
    5. Kita ni bukannya apa, sekadar ingin nak nasihat
      Sebab dok tengok cai2, ramai yg jahil dan jahat
      Dendam dan dengki di hati sentiasa jer terpahat
      Tak takut kah nantii, nak masuk dlm liang lahad

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

      Delete
    6. Komen provok kosong...tetap megahkan diri budaya bijan.menjalar jgk smpai ke pengikut sendiri.tidak diajar islam megahkan diri lebih dari orang lain

      Delete



    7. Macam setan suruh buat baik



      Delete
    8. Budaya umno mmg cmtu..tapi akhir2 ini kerap merayu kat lutut hadi nk cari undi melayu.tapi apakan daya parti amanah lagi disukai darpda pas.

      Delete
  30. Waspada Kejora bertopwngkan Malaikat


    Padahal setan berbahaya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro 15:48..

      Takde hal punyer...sebab Pelir Cut Kojolla dah takde pelir, dah kena cincang putus. Justru dia siang malam meracau sasau mengenang nasib dah tak ada pelir.

      Delete


    2. Apa kojolla takde pelir




      Apa bini dia nak makan malam ni?



      Kikikiiiiiiu

      Delete
    3. Mmg berani kejora.tapi berani bodoh.berani membela suku sakat pencuri harta negara.

      Delete
    4. Iron lady (british) .... Yg Mahathir pun respect tu ada pliour ke?

      Delete
    5. Mcm langit nak runtuh Othaman punya gempar
      Tak sabar mahu jumpa ini bapok mulut celupar
      Bagi rasa camner makan gua punya penampar
      Atau kat muka dia, kasi lekat cap tapak selipar

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

      Delete
    6. Riak dan takbur bagai ilmu penuh di dada org ni..harap anak dia tak ikut perangai dia.mmg rugi la bijan bagi A9.

      Delete
  31. Ini lah berlaku bila manusia tak ingat nak mati

    ReplyDelete
  32. FUYOOOOOOO....

    BUDAK SUMAN MENGGANAS LAGI TU
    HADIS SUNAH ABIS MENGKOMER GALI
    DULU PLURALISMA MURTAD DIA PERANGI
    BILA MAJUK KALAH PLURALISMA DIA JILAT KEMBALI
    TAK KE BABI NAMERNYER NIH.....!!!!


    BERAMBUS PLURALIST SYIAH KAFIR DAN BARUA DAP@SINGAPORK

    ReplyDelete
  33. PERKARA: JAWAPAN BALAS DOJ KEPADA RAHMAN DAHALAN (via email to malaysiakini)

    Jabatan Keadilan (DOJ) Amerika Syarikat berkata saman sivilnya untuk merampas aset yang dikaitkan dengan dakwaan penyelewengan dana 1MDB adalah termasuk semua butiran yang relevan supaya kepercayaan yang munasabah dapat dibuktikan semasa perbicaraan.


    Ia menjawab kenyataan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Abdul Rahman Dahlan yang mengatakan bahawa DOJ memberi gambaran seolah-olah isteri perdana menteri Datin Seri Rosmah Mansor terlibat dalam salah laku jenayah dengan mengaitkannya dengan berlian yang didakwa dibeli menggunakan dana yang disalahgunakan dari 1MDB, walaupun ia tidak berniat untuk merampas barang kemas tersebut.

    DOJ memberitahu Malaysiakini menerusi emel bahawa undang-undang menghendakinya menyatakan fakta yang cukup terperinci untuk membuktikan satu kepercayaan yang munasabah bahawa ia akan menang dalam perbicaraan.

    "Ini bermakna kita perlu menyatakan fakta yang mencukupi untuk menunjukkan satu kepercayaan yang munasabah bahawa undang-undang pengubahan wang haram Amerika Syarikat dan undang-undang jenayah yang lain telah dilanggari dan bahawa aset subjek adalah terlibat dalam atau dikesan kepada transaksi haram ini.

    "Di samping aduan itu memberikan satu butiran yang mencukupi untuk secara khusus mengenal pasti harta yang tertakluk kepada pelucuthakan dan untuk memperjelaskan asas kes kerajaan sekiranya sesiapa yang mempunyai tuntutan yang sah ingin mencabar kes kami. Mengenal pasti orang dan entiti membantu fungsi itu," tambahnya.

    Menurutnya, tiada kesimpulan yang sepatutnya dibuat, dalam apa cara sekalipun, tentang status individu-individu atau entiti-entiti, hanya kerana mereka dinamakan dalam dokumen.

    DOJ dalam pemfailan baru minggu lepas mengatakan bahawa AS$4.5 bilion (kira-kira RM19 bilion) telah didakwa dicuri dari 1MDB.

    Ia berusaha untuk merampas aset bernilai AS$1.7 bilion (RM7.3 bilion), yang dikatakannya dibeli dengan wang dicuri itu di AS dan di tempat lain, di bawah undang-undang pengubahan wang haram negara itu.

    Saman DOJ setebal 251 halaman yang difailkan pada hari Khamis tidak menyebut nama Rosmah, tetapi menyebut bahawa isteri "Malaysian Official 1" (MO1) yang tidak dinamakan, diberi hadiah kira-kira AS$30 juta barang kemas oleh individu yang berkaitan dengan 1MDB, Jho Low.

    DOJ memberitahu Malaysiakini bahawa ia tidak akan merampas barang kemas yang diberikan kepada isteri "MO1".

    Abdul Rahman semalam menamakan Rosmah dalam hubungan dengan tuntutan DOJ itu. Beliau pada tahun lepas juga mengenal pasti MO1 sebagai Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, tetapi menegaskan bahawa Najib tidak dinamakan sebagai defendan

    ReplyDelete
  34. Ini kartun toyol otai main drama dgn sprm. Pengarah drama aka hero toyol aka najib. Jalan cerita semua akan ikut skrip pengarah hero toyol. All happy ending for toyol and geng.

    ReplyDelete
  35. Ni nasihat percuma : wahai menteri bn dan pendedak pas, carilah wang sebanyak mungkin moga insya allah dgn duit itu kalian mampu merasuah malek zabaniah agar menutup pintu neraka dan merasuah malik ridwan membuka pintu syurga.. HIDUP PERADUAH kata umno,AMEEN kata lebai.

    ReplyDelete
  36. Assalamu’alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.
    Saya HANDAYANI ingin berbagi kpd teman semua…tentang Angka Togel Yang Di Berikan Ki HAJAR DEWANTORO, Awalnya saya sedikit ragu tetapi saya sangat membutuhkan bantuan, dan saya coba hub ki HAJAR DEWANTORO
    Alhamdulillah saya bisa di bantu oleh beliau, pertama beliau memberikan angka 4D kpd saya, dan angka itu saya pasang,, awalnya saya tidak percaya ketika teman saya memberikan kabar, kalau angka yg aku pasang benar-benar keluar, dan saya menang 97 juta, berkat bantuan ki HAJAR DEWANTORO.,
    Saya ucapkan banyak terima kasih kepada ki HAJAR DEWANTORO yang telah meluangkan waktunya untuk saya, konsultasi dengan ki HAJAR DEWANTORO selama ini benar benar sangat luar biasa…. Selain hebat, ki HAJAR DEWANTORO juga punya keahlian banyak. seperti, minyak penarik uang Pesugihan,, Santet,, Penarikan dana ghaib,, Pelaris,, dan Pelet,,
    Info: Buat Teman yang Pengen Merubah Nasib Silahkan..
    Hub: Ki HAJAR DEWANTORO Di:082-188-463-467.
    ATAU KLIK DISINI

    ReplyDelete
  37. Duit bangsa melayu kena kebas oleh orang melayu umno dan cina jlow
    Bangsa melayu tepuk tangan dengan gembira.
    Betul le cerita kesah siluncai. Si luncai orang melayu
    Yang kena tipu orang melayu
    Cerita pak kaduk kena tipu. Pak kaduk , rakyat bangsa melayu

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...