Tuesday 20 June 2017

DENGAN SEDIKIT KEBERANIAN, NAJIB/ROSMAH MAMPU MEMBUATKAN HARI RAYA LEBIH BERMAKNA


Datin Seri Rosmah Mansor, isteri kepada Datuk Seri Najib Tun Razak Perdana Menteri Malaysia akan mengambil tindakan terhadap sesiapa yang cuba memfitnah beliau dengan mengaitkan beliau dengan laporan DOJ yang mendakwa wang curi dari 1MDB berjumlah RM128 juta telah digunakan oleh pihak tertentu untuk membeli permata berlian untuk isteri MO1.

Rosmah telah mengarahkan peguamnya untuk bertindak ke atas sesiapa saja yang mengaitkannya dengan laporan DOJ dan juga yang tular dimedia sosial. 

Yang menjadi persoalannya ialah laporan DOJ hanya menyebut permata berlian bernilai RM128 juta itu diberikan kepada isteri MO1 dan ianya tidak pun di sebut sebagai diberikan kepada Rosmah Mansor, isteri Perdana Menteri Malaysia Najib Tun Razak.

Tindakan Rosmah ini seolah memperakui laporan DOJ yang menyebut permata berlian yang diberikan kepada isteri MO1 itu membawa maksud isteri MO1 yang menerima permata berlian itu adalah dirinya. 

Secara tidak langsung Rosmah seperti memperakui isteri MO1 itu adalah dirinya Rosmah Mansor isteri Najib Razak Perdana Menteri Malaysia.

Bagi saya pengakuan Rosmah itu dibuat kerana dia mempunyai pengetahuan tentang apa yang berlaku seperti yang terkandung dalam laporan DOJ. Ini bermakna Rosmah tahu isteri MO1 itu adalah dirinya dan permata berlian tersebut ada padanya.

DOJ tidak pun menyebut nama Rosmah Mansor yang memiliki permata berlian bernilai RM128 juta. Kini Rosmah sendiri yang memberitahu isteri MO1 itu adalah dirinya dan apabila Rosmah Mansor adalah isteri MO1 maka sudah tentulah MO1 yang dimaksudkan DOJ itu tidak lain dan tidak bukan adalah Mohd Najib Razak.

Selamat Berpuasa dan selamat Hari Raya Aidilfitri, maaf zahir batin.


Dato' Hj Mahfuz Hj Omar
Ahli Parlimen Pokok Sena
20 Jun 2017/25 Ramadhan 1438H.


Ulasan Blog - Sesiapa pun sebenarnya tidak sukar menjangka siapa MO1 dan siapa isteri MO1 seperti yang disebut dalam laporan DOJ berhubung dana 1MDB yang diselewengkan, tetapi atas pelbagai sebab mereka agak keberatan untuk menyebutnya secara terbuka.

Cumanya, sebagaimana yang disebut oleh Mahfuz, dengan mengugut mahu menyaman sebagaimana yang diutarakan oleh Rosmah Mansor melalui peguamnya itu, ia secara tidak langsung beliau telah mengaku dirinya adalah isteri MO1 dan mengetahui tentang barang-barang kemas yang disebut DOJ itu.

Najib pula, walaupun sebutan nama MO1 itu telah muncul sejak Julai 2016 lagi, beliau masih lagi berdiam diri dan membisu sehingga hari ini. Mengaku tidak, menolak pun tidak. Hanya diam saja sepanjang masa. Jauh sekali terdengar beliau berani mengugut mahu menyaman sepertimana dilakukan isterinya, Rosmah.

Setidak-tidaknya Rosmah punya lebih keberanian berbanding Najib.

Dalam hal ini, sempena bulan Ramadan yang mulia dan untuk mengelakkan rakyat terus tertanya-tanya, adalah lebih baik Najib dan Rosmah membuat sidang akhbar bersama membuat pengakuan bahawa identiti MO1 dan isteri MO1 itu adalah diri mereka.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Abdul Rahman Dahlan yang sebelum ini pernah mengesahkan MO1 adalah Najib adalah juga dialu-alukan, setelah saman sivil ketiga oleh DOJ dilakukan minggu lalu, untuk sekali lagi mengesahkan  perkara itu sambil turut mengakui Rosmah adalah isteri MO1.

Tentunya ramai yang akan berbangga dan lebih bergembira di Hari Raya nanti dengan pengakuan Najib dan Rosmah itu kerana secara tidak langsung memperlihatkan kepada dunia bahawa sekurang-kurangnya orang Melayu ada kehebatan tersendiri dari segi mengumpul kekayaan dan jumlah barang-kemas semasa sedang berkuasa.

Tanpa pengakuan kedua-dua mereka secara rasmi, timbul pula rasa was-was mahu berbangga dan bergembira secara berlebih-lebihan di Hari Raya nanti.

Ia juga bertepatan dengan saranan Ketua Armada Bersatu, Syed Saddiq yang meminta supaya cerita barang kemas dan intan berlian ini diheboh dan dikongsi-kongsikan kepada ibu bapa, atuk, nenek, mak saudara dan segala kaum keluarga ketika penghuni kotaraya pulang ke kampung untuk berhari raya nanti.

Tentu lebih seronok dan meriah untuk berkongsi cerita jika Najib dan Rosmah dapat mengaku secara terbuka bahawa mereka adalah MO1 dan isteri MO1.

Barangkali pengakuan itu akan lebih bermakna berbanding duit raya RM500 untuk kakitangan awam dan RM780 untuk peneroka Felda yang diumumkan Najib sebelum ini. (ShahbudinHusin 20/06/2017)

135 comments:

  1. tahu takpe, dah tu apa isu???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib gumbira dapat sokongan lobai Pas


      Curi dyut banyak mana pun tak.mengapa pak lobai Pas akan sokong


      Pembahagian kerusi pas umno sedang berlangsung..


      Nampak gaya pas akan dapat lebih kerusi dari umno

      Atas NASIHAT APCO YAHUDI

      Delete
    2. Tok2 lobai pas satu sen pun berguna.
      Mcm mana mereka melilitkan serban begitulah juga mereka membelit masyarakat.

      Delete
    3. Kena belit Ulau Sawa...padan muka....

      Delete
    4. Kesan sektor perkilangan
      Kita bimbang dengan kenaikan berterusan kadar air pada jumlah yang besar itu akan memberi kesan melalui kenaikan kos kepada sektor perkilangan hingga memaksa mereka menutup kilang mereka dan keluar dari Pulau Pinang.
      Berdasarkan kepada proses pengeluaran semikonduktor, ia memerlukan penggunaan air yang tinggi.
      Perniagaan kecil juga bakal berdepan kos penggunaan air meningkat secara ketara. Perkiraan kerajaan Pulau Pinang sendiri menunjukkan bil bulanan bagi restoran biasa akan meningkat pada kadar 46 peratus iaitu dari RM6,700 kepada RM9,900 manakala kedai gunting rambut akan memperlihat kenaikan sehingga 58 peratus dari RM730 kepada RM1,200 sebulan.
      Kita bimbang kenaikan begitu tinggi bagi bil air bulanan akan menyebabkan pemilik perniagaan terpaksa memindahkan kos berkenaan kepada pelanggan melalui harga yang lebih tinggi.
      Salah satu justifikasi yang diberikan bagi menaikkan kadar air ini ialah perbelanjaan PBAPP telah meningkat dan tanpa peningkatan ini, ia akan menyebabkan agensi milik kerajaan negeri itu akan kehilangan pendapatan.
      Cadangan peningkatan kadar air ini akan memperlihat kerajaan Pulau Pinang menambah pendapatan mereka sehingga RM150 juta setiap tahun hasil kenaikan caj air yang dikenakan terhadap pengguna individu dan perniagaan.
      Permohonan itu turut menyatakan kenaikan secara keseluruhan ini akan mula dikuatkuasakan pada 1 April 2017. Bagaimanapun satu surat susulan dikemukakan pada Februari 2017 bagi menarik balik kadar air ini, berkemungkinan atas sebab politik.
      Ia kemudian digantikan dengan satu permohonan lain dengan kenaikan lebih sederhana untuk menggandakan caj konservasi air dari 48 sen setiap unit kepada RM1 setiap unit.
      Penggandaan caj konservasi ini disahkan oleh Kerajaan Pulau Pinang pada April lalu namun ia akan mengurangkan pendapatan PBAPP berbanding kenaikan terhadap individu dan perniagaan melalui kenaikan caj secara menyeluruh.

      Delete
  2. Aiiiiii...kerap pulak tuan bidin ni posting baru.tak sempat nak nak puas berhujah dah ada posting baru

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko komen pun macam tahi cicak

      Apa nak kecoh


      Apa hujah ko boleh pakai



      JHO LOW DAN MO1 IBARAT KARTEL DADAH COLOMBIA YANG MENYIMPAN HASIL CURI DI AMERIKA TAPI KANTOI


      RAMAI TAUKE DADAH MEXICO KENA SITA OLEH DOJ


      TAK SANGKA 2017 BINI NAHIB PULAK TERLIBAT DGN KARTEL PENYAGAK MONEY LAUNDERING DGN JHO LOW .


      KAH NAH KALAU TAK MAMPU BELI EMAS JGB PULA MENCURI


      DOSA KAK MAH... INGAT TUHAN.. INGAT PESAN AYATOLOLLAH HAJI HADI ' MENCURI DEMI ISLAM DI BOLEHKAN ISLAM'

      Delete

    2. Nabi palsu dah keluarkan fatwa songsang.

      Delete
    3. Jgn gelar orang nabi. Kau tahu ke tidak apa hukumnya?
      Jgn main sedap mulut saja!!!!

      Delete
    4. Budin nak lawan ngan Blog CTS siapa lagi bagus...He He He....

      Delete
  3. Jika pun isteri MO1 memiliki whatever barang kemas tersebut, ia adalah hadiah, derma whatever..
    Tidak ada satu kesalahan pun dilakukan, (terima derma/hadiah) malah dia tak tahu pun sumber kewangan tersebut..

    Yang bersalah adalah si penderma dan yang melapor kerana mempunyai niat yang jahat..

    Aku tolong ubah sikit tiang gol

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jadi apakejadahnye najip dan konco2nya asyik nak bela si pencuri jahanam tu? Siap fitnah lagi doj dan sesiapa sahaja yg mahukan jo lo dan riza keparat tu ditangkap...

      Bukankah sepatutnya rakyat malaysia bersatu dgn dipimpin oleh najip dan kerajaan segera selesaikan masalah ini?

      Tapi si najip dan konco2nya buat?

      Delete
    2. ....1704....

      ....cara kau ubah sikit tiang gol tu membuatkan darah aku sikit naik....

      Delete
    3. Kalau dah ada darah tinggi dinasihatkan jangan meroyan ...nanti tak sempat nak Rayoooo....

      Delete
  4. Selamat hari raya

    Kita sambut raya


    Lepastu turun jalanraya


    Untuk menghadapi pilihanraya


    Insyallah rakyat akan kecapi Malaysia raya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yg ko merepek meraban tu Msiabaru buaya
      Usah mimpi ler puak haprak menang pilihanraya
      Sebaliknya pula BN akan terus menang bergaya
      Walau apapun kita ucap juga Selamat Hari Raya

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

      Delete
    2. Ucapan raya kami sambut gumbira

      Bila Najib terlopong dalam.penjara

      Saat itu hari yg sgt mulia


      Untuk kami semua termasuk kejora..


      Hip hip horaaahy


      Kihkiiiiii

      Delete
    3. 5 juta maklampir akan penuhi Dataran Medeka meroyan...di ketuai Madey....Tak nak tunggu PRUke....

      Delete
    4. Temasuk mak dan nenek kau.

      Delete
  5. Admin si Pudin Dedak udah tidak ada lain modal
    Biikin entry posting pun rupa mcm bapok sundal
    Cai2 udah tidak berani komen nak tunjuk handal
    Dlm posting lalu dah ramai yg kena sekeh bedal

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

    ReplyDelete
    Replies
    1. SUDAH JELAS NAJIB MENCURI BERSAMA JHO LOW


      JHO LOW GIGOLO ROSMAH ???


      DEMI AMBIK HATI RISMAH JHO LOW SANGGUP BAGI BERLIAN 127JUTA?


      APA JHO LOW MAHU DARI ROSMAH


      PUKEE PUN TAK SEPADAT PARIS HILTON


      APA JHO LOW ANAK IKAN KAK MAH???

      Delete
    2. Apa ni Msiabaru bingai, dah mula main puki-puki
      Jho Low baik dgn diorang apahal lu mahu dengki
      Mmg ternyata kaki melalak ini, busuk punya kaki
      Tak nak ikut jejak bapok Othaman, jadi lah lelaki

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

      Delete
    3. 1734 mkn taik lho..kate ko x suka cina DAP..taik lho ko bedal..arun nasik kanda ko bedal..songsanh bsungguh..ni ajaran semah al badaki

      Delete
    4. Alahai biasa la Budin kuat Mengadu Domba....lebih kurang Si Rapuji Sotong je...bengap...

      Delete
    5. Sekeh je kepala diorang ni....bedal sangat...

      Delete
    6. Kalau tak suka siapa suruh kau menyundal masuk blog ni. Pigi blah ke blog badak la.

      Delete
  6. LEPAS RAYA


    TURUN JALAN RAYA


    INI KALI 5JUTA RAKYAT


    BERSIH 5


    habis umno...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Udah2 ler Msiaharu rentikan le keje jadi batu api
      Takkan le selamanya nak hidup atas dedak DAP
      Puak Haprak nak menang, tak usah lah dimimpi
      Baik ko try pula cara halus, pakai serapah jampi

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

      Delete
    2. Kami pun turun Dg 55555555555555555 jota.

      Delete

    3. Ramai sungguh org yg minat dg kak Ros, aku harap Zahid boleh bagi laluan kpd kak Ros untuk jadi PM ke 7. Biar Siti Hasmah melompong tengok. !!!


      Delete
    4. Xnk la muaka tak lawa..

      Delete
    5. Fuyooo...5 juta nak meroyan kat padang rumput....lapau ke...tak ape Madey duit banyak...boleh tapau macai...

      Delete
    6. Apa nenek kau kesah berapa juta orang.

      Delete
  7. saya tlh berinteraksi dgn rosmah sejak 2014.

    tujuan saya adalah utk mendamaikan najib dgn tun m melalui beliau.

    saya tlh juga menyampaikan rayuan saya kpd najib melalui beliau utk memberikan pengikhtirafan n layanan yg setimpal kpa tun m selaku negarawan semasa PAU yg lepas. semua nya tidak d indah kan malahan saya d herdik.

    dlm interaksi, saya pernah memaklumkan yg semua nya akan terburai apabila 'money trail' dpt d kesan. beliau dgn angkuh mengatakan bahawa 'tak ada apa yg akan terburai'.

    sms terakhir saya pd beliau pd 13 sept 2016 ia lah "sudah lah ! tak guna kita panjangkan isu. insya'allah kita akan bertemu d pekan dlm pru 14 kelak. adios!"

    kemelut yg d alami olih n melanda Negara sekarang wajib d pikul bersama olih rosmah.

    ReplyDelete
    Replies


    1. Ko berinteraksi dg pompuan org?.....apa punya mahalau ko nihhhh


      Delete
    2. Hapa ke bender dia ini, igau mimpi di siang hari
      Ceriita pun merapu mcm bercakap seorang diri
      Dah semakin tak ketahuan, cai Madey Malabari
      Mungkin asyik dgn datok, ‘Sultaan Melaka’ beri

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

      Delete
    3. anon 18:03,

      apa yg saya kongsi bersama d atas bukan lah cerita dongeng.

      semua nya tercatit n bolih d pertahan kan.

      Delete
    4. Sah ko ni kaki wisya bini orang...

      Delete
    5. En Rahman
      Buang masa saja berinteraksi dgn pompuan mcm tu. Tak lama lg akan byk yg terburai.
      Bayangkan de caprio dulu pun buat tak tahu saja tp sekrang ni sanggup serahkan semua barang yg dibeli dgn duit 1mdb. Hebat penangan doj tu.

      Hadiah raya dari doj buat rakyat msia. Thanks doj.

      Delete
    6. ...1826...

      ...bodoh ko...kak mah kau tu suami...bini dia abang jib ko...

      Delete
    7. 18:26,
      hi hi! ikut suka engkau lah.

      Delete
    8. Angkuh angkuh sikap setengah orang melayu sekarang ni.hidup tak nak terima perubahan lagsung mcm hidup nak tongkat dunia gayanya. Melayu cepat selesa dgn bangga diri yang terlampau..masyaallah

      Delete
    9. Ada jugak komen merapu, spt kari tiada rempah
      Posting dato Sultan Melaka ini tak ubah sampah
      Cerita angkat diri ni kitorang cukup menyampah
      Kali ini, tak ada ke lagi mau ajar jampi serapah?

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

      Delete
    10. jampi serapah tu untuk semah je bg kat pengikut mcm ko 2002..sebab tu ko bengap..terlebih nasik kangkang campur air badak

      Delete
    11. Jangan di layan malaun malaun ni bro Rahman JPC . Dia orang ni masih budak budak hingusan . Minda masih senteng tapi lagak bukan main ,

      Malaun ni bukan faham pun apa yang di maksudkan dengan interaksi tu . Setakat bincang bincang kat kedai mamak tu bolihlah . Walau pun mulut tak habis habis memaki hamun mamak .

      Delete
    12. Dia ni Spesis Nuar...Mat sabun Kot....

      Delete
    13. Ale utoh...

      Delete
    14. Ala ... kalau dok guna anonymous , tak yah lah nak gelar gelar orang .

      Awak tu species apa ??? NTR ?? Bukan Najib Tun Razak tau .. tapi Najib Temberang Rakyat .

      Delete
  8. Terus tiada kelibat lagii Othaman barua lahanat
    Akal pun hanya taraf budak pelir belum disunat
    Kemain nak cabar orang, diri tercungap2 penat
    Kini dah kena tidor wad hospital terlantar tenat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

    ReplyDelete
    Replies
    1. kojola ..dgn semah al badaki

      Delete
    2. Woiiii bengong kau nak gelak apa? Ikan todak pun dah kena GST ni.
      Belut pun kena GST.

      Tak gila ker semua ni?
      Tak lama lagi ikan gelama pun kena.
      Mungkin bersunat pun kena GST.
      Duit hantaran untuk berkahwin pun kena GST.
      Bodoh punya kejora!!!!

      Delete
    3. Sejk malam semalam Suman pi mana ntah...

      Delete
    4. Fuyooo...malam semalam Suman kemain Ugut kita.....

      Delete
    5. Ni sorang lagi Mamat ni kita hantau dia pegi bulan....tak faham tak apa....

      Delete
  9. Admin blog kasi kitorang gelak tidak kering gusi
    Ntah banyak mana si Pudin ini, DAP sudah kasi
    Ditambah lagii dedak bonus si Matdey kukubesi
    Sebab itu ler ligat dia recycle ini citer lapok basi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berambus amenopork/passpork

      Delete
    2. Aku dah cakap Madey tu anak beranak kaya raya.....kadang-kadang si Rapuji Sotong ni boleh percaya jugak ya...He He He...

      Delete


  10. Exco Armada serah bukti rasuah,seleweng kuasa melibatkan pemimpin utama PPBM

    PUTRAJAYA 20 Jun - Exco Angkatan Bersatu Anak Muda (Armada) Pusat, Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Mohamad Taufik Abas hari ini hadir ke Ibu Pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) bagi menyerahkan bukti mengenai salah guna kuasa dan rasuah melibatkan Pengerusinya, Tun Dr. Mahathir Mohamad dan Timbalan Presidennya, Datuk Seri Mukhriz Mahathir.

    Beliau yang hadir bersama sekumpulan penyokongnya berkata, bukti rasuah dan salah guna kuasa itu berlaku ketika Dr. Mahathir masih memegang jawatan sebagai Perdana Menteri iaitu pada tahun 2003 dengan menganugerahkan projek membekalkan kabel fiber optik kepada syarikat Opcom Sdn. Bhd. yang dimiliki anaknya itu untuk syarikat Telekom Malaysia Bhd.


    Kami menyerahkan dokumen ini kepada SPRM untuk menyiasat pemberian tender terus ini kepada syarikat Opcom oleh Dr. Mahathir yang ketika itu menjadi Perdana Menteri dan Menteri Kewangan.

    Pemberian tender ini dilihat sebagai bukti salah guna kuasa, penyelewangan dan rasuah yang perlu ditentang dan dibersihkan daripada terus memalit imej parti PPBM,katanya kepada pemberita di sini hari ini.

    Menurut Mohamad Taufik, biar pun kes tersebut telah berlaku 14 tahun lalu, isu tersebut perlu ditangani segera bagi mengembalikan semula keyakinan rakyat terhadap PPBM.

    Katanya, slogan mengenai integriti yang sering dilaung-laungkan pemimpin parti itu tidak berguna sekiranya kepimpinannya sendiri terpalit dengan isu rasuah dan salah guna kuasa. - UTUSAN ONLINE.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Matdey dan rasuah mmg tak boleh terpisah..

      Delete
    2. Kih kih parti cap bunga Midin, abok pun tak ada
      Kita tak rasa terkejut pendedahan Exco Armada
      Memang begitu gaya hidupnya Madey taik kuda
      Tukar slogan, Madey dan rasuah berpisah tiada

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

      Delete
    3. Cerita kanak2 riang pun ko heppy.mmg iq rendah dah xbest lgsung ayat

      Delete
    4. Kalau betul la ikhlas nak dedah kesalahan tun.tak payah si taupik tu masuk bersatu pun boleh dedah dan lapor isu tun. pastu tak payah jadi exco pun nak dedah atau nak lapor. U all see the point??

      Bukan tak kenal sikap sesetengah melayu islam kita. Klau polis trfik tu rm10 pun depa sapu. Melayu ni pantang bab duit..pantang hulur

      Delete
    5. siape taufik ni? loyar? doctor? majistret?
      ada aku kesah....

      Delete
    6. Pergi mampuslah utusan meloya dgn tv3 suku.
      Lahanat punya media!!!

      Delete
    7. Ermm...harap kejora dapat berubah sikap selepas di nasihati oleh kawan2 yang lebih dewasa dan matang di sini...

      Delete
    8. Mengata orang Madey dan macai yang lebih....

      Delete
    9. Tu lah asyik baca Suara Keadilan yang tak berapa adil je....bengap le jadinya...

      Delete
    10. Kalau cam tu baca buku hutang mak kau ajela.

      Delete
  11. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  12. Blogspot inii kelihatan sangat sepii dan gersang
    Manaa pergi habis cai2 monyet biawak musang
    Tiibai cai tak lawan mcm tumbuk batang pisang
    Mahu buat komen pun dah tak rasa terangsang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hanya orang gila saja yg akan ketawa sorang2.
      Itulah yg dinamakan syok sendiri.

      Delete
    2. Kejora..syok sendiri..kat bilik air pun syok sendiri..bnyk semen ..

      Delete
    3. Ermm...harap kejora dapat berubah sikap selepas di nasihati oleh kawan2 yang lebih dewasa dan matang di sini...

      Delete
    4. He He He....parti cap Munge dah bersakau sesame sendiri....niat Madey tak baik....

      Delete
    5. Niat badak juga yang baik kan kan?

      Delete
  13. Dah tak ada lagi kelibat bayang iblis Perak Man
    Begitu jugak dgn si bapok peliir kecut Othaman
    Terok depa berdua ini kena kat posting ‘saman’
    Itu ler padah nya yeop biler suke nyakat teman

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora raya nanti mesti berbaris kat rumah pm untuk ambil duit raya.

      Delete
    2. Kejora dah takut..sebab tahu bijan dah nak kalah..tu yg asik ketawa mcm orang gila

      Delete
    3. Ermm...harap kejora dapat berubah sikap selepas di nasihati oleh kawan2 yang lebih dewasa dan matang di sini...

      Delete
    4. Kejora = si Kitul = kejora aka Kitul.

      Delete
    5. Orang lain ada kerja. Kadang online kadang tak. Bukan macam kau hari-hari menganga tunggu dedak badak.

      Delete
  14. Ini kojola memang bangsat
    Sudah beruban belum bersunat
    Ada hati mau merembat
    Othaman, Perak Man dia nak sakat..

    Orang semua ada kerjaya
    Lambat masuk sebab berkerja
    Tapi Kojola suri rumahtangga
    Komen sambil menumbuk lada!

    Ubat tak makan doktor dah marah
    Penyakit kojola bertambah parah
    Kini dia tak tentu arah
    Dirumah pulak bini mengarah!

    Ini kojola terpaksa merapu
    Hari Raya nak duit saku
    Bijan tak bagi dia termangu
    Lama2 kojola jadi tiga suku!

    Saya semalam dibumi Kenyalang
    Ramai orang sudah meradang
    Bijan mereka tak mahu julang
    Nazri pula dipanggil jembalang!




    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro fan tun..

      Sengaja kita beri sikejora tu open line
      Tengok dia mengelinjior bukan kemain
      Terperasan hebat dengan handfon dedak A nine
      Kononnya pantun lucahnya bagus tiada yang lain..

      Malas nak layan pencarut tegar
      Nasihat agama kat orang berdegar degar
      Sedangkan diri dia sendiri pun pendedak berbayar
      Orang macam ni tak guna dinasihat, sampai mati pun mungkin dia takkan sedar..


      Delete
    2. Malaun kejora tu Siap bangga diri tuuuu yg tak tahan.sama pergai macam bijan.pantang derma kain pelikat sepasang kat makcik felda meneran neran dia berpidato..bertepuk2 gembira makcik
      Felda dapat habuan

      Delete
    3. Kejora adalah contoh melayu hina.tak malu bertuankan pemimpin melayu islam yang kufur.Lumrah melayu lupa asal usul..dikejar tuan yang memberi habuan.tapi yang berbuat jasa dikeji dihina sebab tak bagi habuan.

      Tun dulu xda la smpai nak bagi A9 kat pnyokong dia.nak suruh pakai baju i luv pm.

      Delete
    4. Bro 20:47..

      Memang pun si Kojolla Pelikat tuu tepat dgn sikap pengecut & pondannya.

      Untuk pengetahuan, pelikat tuu dicedok dari kata asal 'pelir cut'.

      Sampai laa nie,mana berani dia bersemuka dgn saya.

      Delete
    5. Lepas ni..kalu dedak x masuk..senyap la si kejora tu..silap silap masuk PPBM nk sokong tun M..mase tu kita penyapu sama dia

      Delete
    6. Tadi time dia kecoh membaggakan diri org lain pi tarawih.dia sebok sgt pulak dok mencarut bagai.mmg sama sifat dgn bijan si pencuri tu

      Delete
    7. Dh la kaki carut...tarwih pun taknak pegi buat tampung pahala yang kurang mat kejora tu

      Delete
    8. Ermm...harap kejora dapat berubah sikap selepas di nasihati oleh kawan2 yang lebih dewasa dan matang di sini...

      Delete
  15. Kejora apa yang ko meroyan
    Adakah kepala ko terhempuk durian
    Sendiri beri soalan sendiri bagi jawapan
    Orang macam ko takde sapa nak kawan, kesian, kesian, kesian..

    Kata iblis pada teman
    Sedang perangai iblis dia punya amalan
    Memaki dan gelak berdekah dekah tu perangai syaitan
    Dah tua bangka masih tak tahu, kesian, kesian, kesian..

    Cakap kotor pada bro othaman
    Nanti pada muka ko akan dikembalikan
    Didunia dengan dedak boleh le ko eksyen kan
    Di dalam kubur, dibalun baru ko rasakan,kesian, kesian, kesian

    Tak ada sape yang teringin menyakat ko
    Janganlah disini pulak nak tunjuk taiko
    Orang ramai disini sebenar menyampah pada ko
    Serupa bijan perangai ko memang cilako..


    ReplyDelete
  16. Sebenarnya orang pertama yang mengaitkan rosma ngan laporan doj ialah rahman dahlan. Kan si rahman tu dulu kata mo1 adalah najib? Dlm laporan doj terbaru jika ada rujukan isteri mo1 maka rosmah lah org yg doj maksudkan berdasarkan pengumuman rahman yg dulu tu, kan?

    Lagi pun si rahman tu pulak sekarang ni dok komplen kat doj kenapa nama rosmah xde dlm senarai rampasan walaupun nama kaprio dan model kerr tu tersenarai. (Usah tanya kenapa budak rahman tu bangang, sebab aku pun x tahu kenapa).

    Nampaknya lagi besor lah kes utk rosmah saman rahman dahlan dahulu dpd org lain, begitu kan?

    ReplyDelete
  17. Kah ..kah ..kah..kejola dah kojol kat sini,,semua rakyat dh menyampah dgn najib..kikiki

    ReplyDelete
  18. Lps ni tukar plakard I lup pm kepada i lup losemah

    ReplyDelete
    Replies
    1. I LICK TAHIK JHO LOW

      Delete
    2. Aku dah sediakan pasukan pom2 girl puteri umno ni.

      Hidup rosimah..
      Hidup rosimah..
      Hidup rosimah..



      Hidup jangan mati-mati sampai tua
      Hidup jangan mati-mati sampai tua
      Kalau mati jugak dgn belian n emas aku tanam sekali

      Delete
    3. Plakad...Anwar Al-Jubori PM ke ...7 ko... He He He....pada muka Madey...diam-diam Si Jijah Kipas dah pekena....

      Delete
    4. Hidup jangan mati -mati sampai tua...sebiji lagu untuk Madey....nukilan macai....

      Delete
  19. losemah dan nyopping berpisah tiada..bijan dan korup bagai aur dgn tebing

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak ugut orang nak gertak orang mcmlah orang hairan sgt.
      Mcm dia sorang yg ada pelajaran orang lain tidak.
      Apa ingat ni zaman batu ker?

      Delete
    2. Mau nangis kejora bila kakaknya di tohmah orang..

      Delete
    3. Ade pelajaran ke? Tgok mcam ayat orang sekolah tak abis jer.pelarian rohhiya lagi pandai tulis ayat la aku rasa.mesti muka pun takda nampak nur si kejora ni.baik la bro othaman xpayah jumpa.nanti jangkit pragai buruk melayu kufur dia.

      Delete
    4. Woii kejora aka kitul kau ingat aku ni pengarang ker nak tulis ayat elok untuk kau?

      Raya nanti pergilah kau ke rumah najib punggut angpow.
      Berbaris pun kau sanggup.

      Delete
  20. Tgk ayat si kijola ni rasanye budak darjah satu lagi ok..tulah..mcm tun m ckp, yg tinggal dlm ameno ni yg bodoh belaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah Nyanyuk....mana nak ingat....

      Delete
  21. Wariggggggggggggghhhh DEN ni hahhh kek sri menonti.
    Pokaban makbadak!!!!Mak aii den nak nolong ni hahhh..kek bawah banyak posting twitter..
    Apo laghiiiiiiiiiiii SAMAN Ajola...

    Jelasnya, tujuh akaun Twitter dan laman web itu ialah :
    1. Twitter AJ+
    2. Twitter Tom Wright (Wall Street Journal)
    3. Twitter Reuters
    4. Twitter Bradley Hope (Wall Street Journal)
    5. Laman web The New York Times (US)
    6. Laman web The Guardian (UK)
    7. Laman web The Straits Times (Singapura):

    Nak posan cikit kat makbadak..ni..keluago kami kek soroting ni,gotah turun harge..bilo nak naik..tapi cicncin makbadak bosar-bosar jerr.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nanti mat kojola pigi ngadu sama itu kak rosie..

      Delete
    2. KEJORAAAAAAAAAAAA....ape lagi senarai laman web sume ade tu. Pi la report kat akak rosie kau tu.dah la komen provok dan tak hebat.Manja pulak tu asyik nak main bawah ketiak alak rosie

      Delete
    3. Antara media antarabangsa yang melaporkan pendedahan DoJ ialah:

      1. The Guardian (UK)
      2. The New York Times (US)
      3. Reuters (UK)
      4. Al Jazeera (Qatar)
      5. Financial Times (UK)
      6. The Wall Street Journal (US)
      7. Fortune (US)
      8. CNBC (US)
      9. The Australian (Australia)
      10. The British Broadcasting Channel (UK)
      11. Bloomberg (US)
      12. The Business Insider (Australia)
      13. The Independent (UK, Singaporean correspondents)
      14. The Washington Post (US)
      15. The Russian Times (Russia)
      16. The Asian Correspondent (Asia)
      17. The Times of India (India)
      18. Gulf News (UAE)
      19. Tempo (Indonesia)
      20. Handelszeitung (German)
      21. France24 (France)
      22. Bangkok Post (Thailand)
      23. Manila Times (Philippines)
      24. Hindustan Times (India)
      25. Sydney Morning Herald (Australia)
      26. The Japan Times (Japan)
      27. South China Morning Post (China)
      28. The Straits Times (Singapore)

      Delete
    4. Fuyoooo. Suara Keadilan tak ada ke.....

      Delete
  22. Memang betul bro Perak Man
    Kojola perasan bagusnya komen
    Kerja siang menurap simen
    Malam meroyan tak dapat nenen!

    Walau puasa dia mencarut
    Itu tanda tak sayang mulut
    Jadi pencacai nak isi perut
    Pencuri,penipu dia pun ikut!

    Ini kojola kononnya hebat
    Hanya suka dedak yg padat
    Dulu di Tampoi dia berubat
    Otak mereng sudah tersumbat!

    Tujuh tahun baru keluar
    Cakap sendiri senyumnya tawar
    Cium taik disangka mawar
    Tak dapat beza salah dan benar!

    Pencuri,perompak dikata betul
    Sebab saku sudah berbonjol
    Telan dedak sudah berketul
    Itu sebab dah jadi biol!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ermm...harap kejora dapat berubah sikap selepas di nasihati oleh kawan2 yang lebih dewasa dan matang di sini...

      Delete

    2. Harap Fan Tun dapat berubah sikap setelah insaf bahawa membunuh berbelas2 org ( di Mamali) adalah lebih besar kesalahannya dp mencuri.

      Delete
    3. Semua terpegun Kejora punyaa pantun madah
      Rangkap & baris kemas teratur tersusun indah
      Perak Man & Fuck Tun buat pakai maiin redah
      Berceramuk lintang pukang mcm haram jadah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

      Delete
    4. Kalau spesis tak sedar diri
      Pantun buruk pun dikata indah berseri
      Memang dia ni confirm, ada skru kepala yang lari
      Kesian, benda yang haram jugak dia nak cari..

      Delete
    5. Kih kih Perak Man pun serupa macam Fuck Tun
      Bengap bingai, tetapi teringin dia nak berpantun
      Rangkap & baris tidak tersusun melantun-lantun
      Gelii hati teman nengok, yeop.. seghoper kartun

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

      Delete
    6. Terperasan pantunnya yang terbaik
      Teratur, tersusun nampak elok
      Sayang, bahasa diguna umpama taik
      Serupa perangai orangnya yang memang burok..

      Delete
  23. RM500 DI TAHUN 2017 ????????????????????/

    TUN MASA EKONOMI GAWAT,
    MASA SAHAM BSKL JATUH HINGGA 380 MATA,
    MASA TU TUN HULUR RM400 KEPADA PA.
    (20 TAHUN YANG LALU)
    KATA TUN BERBELANJALAH...
    MASA TU HARGA BERAS 5 KILO hanya RM7.00
    IKAN TEMENUNG HANYA RM2, SEKILO
    ROKOK DUNHILL HANYA RM3.80 SEKOTAK

    SEMUANYA MASIH KU INGAT.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bawak 50 boleh beli 2 botol minyak..sial punye pemimpin mcm ni

      Delete
    2. Minyak Senggugut ko....

      Delete
    3. Kejora aka si kitul mmg ada segugut.

      Delete
  24. Kejora ckp blog ni dah sepi.. Gilo apo..mykemut dgn cucu pakai cawat selampit blog tu yg x laku..kiki..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora aka Si Kitul mmg minta amput!!!

      Delete
    2. Berasa power si musibat ini
      balik pagi tadi nangis lagi
      Komennya yang yang bodoh xberisi
      Penyokong kuat bijan laki bini

      Kejora si kittul rupanya buruk
      Menjilat dedak penuh semangkuk
      Orang terawih dia pun sibuk
      Dah lepas sahur lagi menyibuk

      Kejora rasa dirinya hebat
      Penyokong tegar si bijan kaki sebat
      Diri sendiri kurang adat
      Tapi masih nak mengaku kuat

      Delete
  25. Konon kejora pandai berpantun
    Tapi isi semua katun
    Nak tibai orang sudah melantun
    Tulis 'pantun' sendiri terpegun!

    Kisah Memali kejora tak faham
    Saja tulis melepas geram
    Nyawa hilang tak dapat dihalang
    Mencuri wang rakyat, sah jembalang!

    Kes Memali siapa terlibat
    Hanya Pas dan umno musibat
    Sebab dua2 pun kaki sebat
    Bergaduh sakan kini sahabat!

    Bab berpantun kononnya bijak
    Untuk menjilat anak si Razak
    Jika dapat restu si Badak
    Tentu Raya mengaut dedak!

    Konon kejora berpantun madah
    Tapi semuanya haram jadah
    Cepatlah kojol lebih mudah
    Menyemak disini,podah,podah!



    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ha, pantun mcm pelir, bulu baru nak tumbuh
      Rangkap ibarat pelir bersunat baru nak sembuh
      Sian Fuck Tun tidor mampos, penat bersetubuh
      Saah ler dia tak bangun untuk sahur dan subuh

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

      Delete
    2. Terbaik bro fan tun..

      Bila ditegur kejora meroyan
      Nampak sangat dia tertekan
      Bila tiada duit tiada kawan
      Anjing tengok pun rasa kesian..

      Konon bangga dengan mencarut
      Kecik kecik dulu mak bapak tak ajar kot
      Atau memang jenis manusia kata ibu bapa tak diturut
      Kenapa le ko jadi manusia otak diperut..

      Delete
  26. Najib dan Rosmah bakal jadi pasangan lelaki dan wanita pertama Malaysia dipotong tangan ikut hudud PAS.

    ReplyDelete
  27. Ewah lucu betul gelagat pencacai Madey mamak
    Sekor sekor perangai semacam lahanat pukimak
    Bilaa Kejora tidak ada kemain korang naik lemak
    Hari tu kita tibai keliling, sembunyi masuk semak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

    ReplyDelete
    Replies
    1. assalamualaikum....boleh tau nama tak??rasa tak manis kalau panggil ko babi saja...

      Delete
    2. Ehhhh...

      jgn dpanggil babi.org kuat bijan tu skrg.power besar tuu.nanti wakil kak rosie saman kau baru tau.panggil la malaun ke,pejilat kasta rendah ke,anak luar ni___h bijan ke,melayu kufur ke baru sesuai...

      Delete
  28. testing...testing...

    ReplyDelete
  29. Ini kojola perangai musibat
    Umno kalah kita nak sebat
    Ajak bertemu nak kenal dekat
    Tapi pengecut menyamar hebat!

    Bro Othaman dah ajak jumpa
    Tapi takut nak sorok muka
    Sampai sekarang buat2 lupa
    Sorok muka sebijik ungka!

    Konon pantun tersangat hebat
    Berapa buku dia dah buat
    Pantun mencarut hinanya lebat
    Semua kerana tak makan ubat!

    Wahai pengecut nak kata apa
    Bro John ajak aminkan doa
    Lu lari seribu meter
    Mesti terkencing dalam seluar!

    Kalau muda dia kurang ajar
    Kalau tua dah hampir benar
    Memaki mencarut orangnya hina
    Ke Tanjong Rambutan tak layak keluar!


    ReplyDelete
  30. PERKARA: JAWAPAN BALAS DOJ KEPADA RAHMAN DAHALAN (via email to malaysiakini)

    Jabatan Keadilan (DOJ) Amerika Syarikat berkata saman sivilnya untuk merampas aset yang dikaitkan dengan dakwaan penyelewengan dana 1MDB adalah termasuk semua butiran yang relevan supaya kepercayaan yang munasabah dapat dibuktikan semasa perbicaraan.


    Ia menjawab kenyataan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Abdul Rahman Dahlan yang mengatakan bahawa DOJ memberi gambaran seolah-olah isteri perdana menteri Datin Seri Rosmah Mansor terlibat dalam salah laku jenayah dengan mengaitkannya dengan berlian yang didakwa dibeli menggunakan dana yang disalahgunakan dari 1MDB, walaupun ia tidak berniat untuk merampas barang kemas tersebut.

    DOJ memberitahu Malaysiakini menerusi emel bahawa undang-undang menghendakinya menyatakan fakta yang cukup terperinci untuk membuktikan satu kepercayaan yang munasabah bahawa ia akan menang dalam perbicaraan.

    "Ini bermakna kita perlu menyatakan fakta yang mencukupi untuk menunjukkan satu kepercayaan yang munasabah bahawa undang-undang pengubahan wang haram Amerika Syarikat dan undang-undang jenayah yang lain telah dilanggari dan bahawa aset subjek adalah terlibat dalam atau dikesan kepada transaksi haram ini.

    "Di samping aduan itu memberikan satu butiran yang mencukupi untuk secara khusus mengenal pasti harta yang tertakluk kepada pelucuthakan dan untuk memperjelaskan asas kes kerajaan sekiranya sesiapa yang mempunyai tuntutan yang sah ingin mencabar kes kami. Mengenal pasti orang dan entiti membantu fungsi itu," tambahnya.

    Menurutnya, tiada kesimpulan yang sepatutnya dibuat, dalam apa cara sekalipun, tentang status individu-individu atau entiti-entiti, hanya kerana mereka dinamakan dalam dokumen.

    DOJ dalam pemfailan baru minggu lepas mengatakan bahawa AS$4.5 bilion (kira-kira RM19 bilion) telah didakwa dicuri dari 1MDB.

    Ia berusaha untuk merampas aset bernilai AS$1.7 bilion (RM7.3 bilion), yang dikatakannya dibeli dengan wang dicuri itu di AS dan di tempat lain, di bawah undang-undang pengubahan wang haram negara itu.

    Saman DOJ setebal 251 halaman yang difailkan pada hari Khamis tidak menyebut nama Rosmah, tetapi menyebut bahawa isteri "Malaysian Official 1" (MO1) yang tidak dinamakan, diberi hadiah kira-kira AS$30 juta barang kemas oleh individu yang berkaitan dengan 1MDB, Jho Low.

    DOJ memberitahu Malaysiakini bahawa ia tidak akan merampas barang kemas yang diberikan kepada isteri "MO1".

    Abdul Rahman semalam menamakan Rosmah dalam hubungan dengan tuntutan DOJ itu. Beliau pada tahun lepas juga mengenal pasti MO1 sebagai Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, tetapi menegaskan bahawa Najib tidak dinamakan sebagai defendan

    ReplyDelete
  31. Haiya matilaa lu kojola piang
    Manyakk wang sikalang ilang
    Sapa culi nang butinang
    Kasi mini bili gelangg!

    Wo itu kejola bulum mati
    Wa ingat suda anam kaki
    Blog Bulin sudah mali
    Hali hali caci maki!

    Kejola busuk punya olang
    Tatak malu sokong gampang
    Negala suda manyak malang
    Dedak makan ati sinang!

    Ini kojola manyak suwey
    Manyak yahat selupa langsuir
    Yahat olang mau londey
    Manyak takut sama Madey!

    Manyak eksyien macam babut
    Lepas undi kilam kabut
    Pakatan munang lia cabut
    Talak kilija juai montot!!


    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...