Thursday 8 June 2017

BERAPA LAMA LAGI ISA SAMAD MAMPU BERTAHAN?


Tidak lama selepas CEO Felda Global Ventures atau FGV, Zakaria Arshad hadir memberi keterangan di pejabat SPRM di Putrajaya semalam, Pejabat Perdana Menteri pada lewat petangnya mengumumkan perlantikan Idris Jala sebagai pihak berkecuali untuk meneliti penggantungan beliau bersama tiga yang lain.
Idris yang juga Presiden dan CEO Pemandu Associates Sdn Bhd dipertanggungjawabkan untuk meneliti fakta kes itu dan seterusnya mencadangkan jalan penyelesaiannya.

Menteri Kewangan Kedua, Johari Abdul Ghani dalam kenyataan selepas itu memberitahu, penggantungan Zakaria bersama tiga yang lain oleh Lembaga Pengarah adalah sesuatu yang salah.
Kata beliau, keputusan sedemikian tidak boleh dilakukan secara membuta-tuli kerana ia membabitkan risiko kepada pelabur awam dan asing dalam syarikat itu.

Timbalan Perdana Menteri, Ahmad Zahid Hamidi kemudian pula berkata, kedudukan Isa Samad sebagai Pengerusi FGV terserah kepada pemegang saham menentukannya.

Menurut Zahid, Isa dilantik dengan persetujuan Lembaga Pengarah dan kini terserah kepada pihak yang berautoriti membuat keputusan mengenainya.
Pemegang saham majoriti FGV ialah Felda dan Felda dimiliki oleh kerajaan serta diletakkan "di bawah dagu" Najib sejak beliau menjadi Timbalan Perdana Menteri lagi.

Dalam isu bekaitan, Pengerusi Felda, Shahrir Samad selain melahirkan kebimbangan terhadap kemelut yang melanda FGV, turut mengatakan isu yang sedang berlaku sekarang akan lebih mudah ditangani jika ada wakil Felda dalam Lembaga Pengarah FGV.
Katanya, beliau hairan mengapa permohonan Felda selama ini untuk menempatkan tiga wakil dalam FGV, masih belum diluluskan.

Untuk rekod, Felda memegang 34 peratus saham dalam FGV dan merupakan pemegang saham majoriti dalam syarikat perladangan itu. 

Ketika Isa menjadi Pengerusi Felda dan FGV secara serentak, beliau boleh dianggap mewakili Felda dalam Lembaga Pengarah FGV, tetapi sejak tempatnya sebagai Pengerusi Felda diganti dengan Shahrir, kedudukan wakil Felda dalam syarikat itu sudah tidak wujud lagi.

Terbaru pagi tadi, susulan kehadiran Zakaria ke pejabat SPRM memberi keterangannya petang semalam, seramai 25 pegawai agensi penguatkuasa anti rasuah itu menyerbu Menara Felda yang terletak berhampiran KLCC.
Kehadiran mereka itu dipercayai untuk mengambil beberapa dokumen berkaitan siasatan yang dijalankan terhadap FGV.

Esok lusa, mungkin ada beberapa perkembangan yang tidak terjangka akan terus berlak dan apakah pula cadangan yang bakal dikemukakan oleh Idris Jala kepada Najib nanti?

Akhirnya, berapa lama lagi Isa mampu bertahan dan apakah Najib akan sentiasa memihak kepadanya? (ShahbudinHusin 08/06/2017).

77 comments:

  1. Kenapa kau tak siar komen 'tikus memperbaiki labu' itu?Kenapa masih nak berlembut dengan kerajaan kleptokrasi?Demokrasi kita gagal 100%.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. Saham Felda murudum dan telah lesap hampir 200juta modal Fgv...


      Senang senang mat katik pendek bekas cikgu ni bikin jahanam GLC melayu..

      Dari sebuah. GLC yg mampu jaga peneroka keada sebuah GLC yang lacurkan peneroka..

      Tapi makcik Felda kata .. Lacur pun takpe.. Yang penting dapat merasa..


      MASYUUUUUK ikut bawah..


      Yang bedosa org atas kerana melacurkan mereka..

      Apa pilhan makcik Felda ada? Pergi menoreh atau kena toreh atas bawah

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. Anon 16.13,
      Isu yg kamu bawa ini tiada faedah langsung kepada rakyat Malaysia yg hidup serba susah dibawa kepimpinan tiada Amanah dan perompak harta negara iaitu najib rosmah dan kuncu mereka . Isu yg kamu bawa hanya cubaan utk menghasut dan menyemai rasa perkauman dan terhadap kaum lain agar org melayu terus ditipu dan bergantung dgn najib dan parti penuh penyamun elok lah pensyarah UUM itu pun jenis bahalol dlm reka cerita.

      Delete
    6. Anon 15.29,
      Kamu boleh tudoh apa saja keatas Tun M dgn memetik sumber sumber yg tiada integriti yg sudah di lupakan sebab tiada bukti, Tun M masih hidup dan sentiasa bersedia dibawa kemakamah malangnya dari zaman pak lah tidoq hingga zaman penyamun najib yg masing masing membenci dan memusuhinya tiada seorang pun mampu heret Tun M kemakamah dgn tudohan rasuah mau pun salah guna kuasa walau pun orang tua ini sudah tiada kuasa hanya mereka mampu fitnah di TV 3 dan mengulangi fitnah yg di buat oleh puak reformasi. Jadi bahalol la cerita yg kamu bawa.

      Delete
    7. Mari sama2 pakat kopipes berita apa2 ntah taruk kat sini. Tuan blog tak kesah punya.

      Setiap seorang bleh kopipes 10-15 berita politik. Janji dpt jaga rating.

      Delete
    8. Ahai Sang Tikus/AnonyMOUSE Kejora Pengecut 15:29....

      Toksahlah nak temberang dgn sumber2-selumbar dari Barry Kaki Wain yg dah kojol,

      Ini apa benda yg kamu menyenyeh tak tentu pasal nie... "Malah ahli politik Syed Husin kata Abdul Rahmat, menyatakan Dr Mahthir menggunakan pengaruhnya didalam Petronas untuk menggunakan dana syarikat minyak dan gas negara".
      Ya elerr...Syed Husin mana pulak & Abdul Rahmat tuu apa kejadahnya...?? Kalau nak cong pun agak2 ler jangan sampai nampak sangat temberang & kebodohan kamu, FAHAMM.....????

      Kalau betul kamu dan Najib anak jantan ada pelir, dakwa & saman ajer ler Tun Mahathir, bukan berceloteh macam jalang tak laku...!!

      Delete
    9. Pelir ada tapi telur tak ada.
      Bercakap cukup gah
      Seolah olah cukup bukti ditangan sendiri.
      Sehinggakan orang yg dah mati pun dijadikan saksi dan rujukan.
      Melayu apa jadahnya mcm ni?

      Delete
    10. Anon 16:13...

      Sila kunjung "Kingdom Of Heaven 2005 full movie with Subtittle Indonesia (Extended version) - YouTube.html".

      Saksikan saya bersama seorang Mualaf berhujah2 dgn penganut Kristian & Atheis berhubung perebutan Jerusalem/Baitul Muqaddis dan perang salib.

      Delete
    11. Apabila ramai yang masih bercerita tentang 1MDB , ada malaun yang bertanya , mengapa asyik memutar cerita yang sudah basi , sudah lapok walau pun "1MDB saga " ini belum pun menemui carta penghujongnya .

      Tetapi , malaun malaun ini cukup lancar dan penuh bersemangat menceritakan bagaimana Mahathir menyonglap US 100 billion . Mereka tidak habis habis memetik tulisan Barry Wain , editor Wall Street Journal ~Asia Pacific , di dalam buku "Malaysian Maverick " . Saya pernah menerangkan apa yang di katakana pembaziran wang olih Mahathir adalah keatas projek projek yang di anggap tidak bermanafaat saperti KLCC , Putrajaya dan KLIA serta Cyberjaya . Tolonglah malaun malaun ni toleh dan lihat , bukan kah pembangunan ini menjadi kebanggaan kita semua ??

      Ya , saya ada mempunyai buku tulisan Barry Wain ini semenjak lama dulu . Barry Wain dari Australia ini pun sudah lebih lima tahun bersamadi ( nun di bawah sana ).

      Bertambah heran juga , malaun malaun ni percaya sungguh dengan cerita yang di tulis olih editor Wall Street Journal ?? Padahal mereka asyik menuduh WSJ sebagai akhbar barat yang selalu menipu apabila kisah Najib di war warkan .. apa punya hipokrit malaun ni !!

      Itu Anon 15:29 .

      Kalau nak komen tu biarlah betul sikit . Dalam gaya tulisan macam expert ....tetapi haprak .

      Morgan Stanley itu bukannya ahli ekonomik . Morgan Stanley adalah " Financial Investment Holding Co." yang berpengkalan di New York .

      Semenjak kewujudan PETRONAS , kerajaan memang memperolihi dana dari syarikat itu melalui agihan dividen setiap tahun . PM tak perlu guna kuasa dan pengaruh pun . Goblok punya macai . That's the reason I repeatedly state , we are being governed by idiots !!!

      Delete
    12. Siapa phoooaaattt zakar shitt tu?
      Kp jasa saja pun tapi bercakap seolah olah dia tu perdana menteri.

      Apa guna ada sprm?
      Siapa sprm di mata phooaaatt?
      Phoooaattt tu ingat dia tu siapa?

      Kerusi mp di batu pahat pun boleh kalah.

      Nak bodek najib untuk dapat bertanding sekali lagi di batu pahat ker?

      Ukur baju di badan sendiri dululah phooooaattt...

      Setakat phd kau tu buat calit punggong sajalah.

      Delete
    13. Assalamualaikum, Satu dari segment badak air pekak berendam dalam air mengelak kepanasan masyarakat melayu Islam yang sudahpun separuh yahudi dan kristian ialah kumpulan akak akak yang liberal, menamakan kumpulan mereka Kakak dalam Islam.Tapi perangainya tak macam kakak tapi macam badak air pekak berendam dalam air. Lihat saja gelagat kurang asam mereka sejak dulu sampai sekarang! Dan hari ini akak akak dalam Islam sudah tahu bercakap pasal jahiliyah tetapi dalam maksud yang tak langsung merujuk kepada jahiliyah.

      Kalau dulu Sahrizat Jalil mendakwa muslimah PAS mahu membawa wanita kembali ke zaman jahilliyah kerana menganjurkan pemakaian yang menutup aurat dan tidak mahu berpakaian secara wanita moden.Kini Zainah Anwar, wakil akak akak dalam Islam memberitahu semua, yang nikah tak perlu wali kerana wali itu jahiliyah serta nikah tanpa wali lebih boleh diterima di zaman moden.

      Cakap panjang panjang tak guna. Apa yang berlaku ialah, inilah produk dari pendidikan yahudi dan kristian yang diterapkan sejak dari kecil.Pendidikan yang mengabaikan suruhan Nabi supaya memukul anak yang tak solat ketika berumur 10 tahun, malah pendidikan yang langsung tak solat.Produk yang tak solat sejak dari zaman kanak kanak ini pula tampil dengan pendedahan tubuh badan tanpa segan silu dan tak hirau dengan suruhan tutup aurat tetapi tetap mengaku Islam.

      Akhirnya Islam boleh diubah mengikut selera zaman.Itu menteliti mereka kerana diasuh dari awal oleh pendidikan yang turut menguntungan yahudi dan kristian dalam usaha mereka menghancurkan Islam.Yahudi dan kristian kalau ikut ayat ALLAH tidak akan redha dengan Islam selagi orang Islam tidak mengikuti carahidup mereka.Carahidup bermaksud tidak perlu masuk Yahudi atau kristian, cukup sekadar mengikut carahidup mereka, mereka akan redha.

      Buktinya jelas, bagaimana yahudi dan kristian akan berada di belakang akak akak dalam Islam ini untuk mengubah carahidup Islam kepada carahidup Yahudi dan kristian sambil mengekalkan ugama mereka pada namanya saja.

      Kumpulan badak air pekak ini pula menjadi benteng kepada kelicikan Kristian Evangelis yang hari ini dibuktikan secara nyata dan jelas sedang menyusup masuk ke dalam negara menerusi DAP, sebuah parti politik yang mendapat sokongan benteng dari parti parti orang Islam.

      Orang Islam yang menjadi benteng kepada DAP pula terdiri dari ahli politik dan pemakan dedak yang membentuk satu lagi kelompok badak air pekak berendam dalam air yang tak akan menghirau apa saja orang kata selain yang memuji DAP sebagai parti yang memperjuangkan perjuangan suci.

      Kumpulan ini sudah tidak mahu meletakan ugama di atas segala galanya sebaliknya meletakkan parti parti politik yang mereka anuti mengatasi ugama.Sebab itu ada ahli ahli politik badak air pekak boleh menyokong apa apa perubahan yang cuba dibuat kepada amalan berugama yang sudah lebih 1,400 dulu tidak pernah berubah tak kira moden manapun dunia berada.

      Islam sudah moden sejak kedatangan Nabi Muhammad s.a.w lagi, di mana ianya menandakan tamatnya zaman jahiliyah yang penuh dengan kekalutan kehidupan.Islam datang mewajibkan nikah itu dengan wali, antara lain menjadi penyebab dunia bertukar dari jahiliyah kepada moden dan sebarang perubahan yang nak dibuat kepada rukun nikah ini adalah percubaan untuk mengembalikan zaman ke zaman jahiliyah, sama seperti Sahrizat Jalil mahu mengembalikan zaman ke zama jahiliyah dengan pakaian modennya.

      Pendek cerita, dek kebodohan dan kejahilan sendiri, Zainah Anwar macam tak tahu apa dia cakap, jenis hentam saja labu dan sesiapa yang percaya kepadanya, seangkatan dengannya juga yang merupakan satu masalah umat yang perlu diperbetulkan menerusi pembetulan sistem pendidikan Islam yang sebenarnya....

      "

      Delete
    14. Kristian yang sebenar tidak obses dengan Jerusalem. Bagi orang Kristian, Jerusalem hanya tempat untuk mengenang Jesus (Nabi Isa) disalib dan dibangkitkan semula. Simbol-simbol Yahudi seperti Solomon’s Temple tidak memberi makna kepada Kristian.

      Dalam fahaman Kristian, Jerusalem yang disebut sebagai ibu kota ‘God’s Kingdom’ yang bakal didirikan selepas ‘Second Coming of Jesus’ bukanlah Jerusalem yang fizikal tetapi ‘New Jerusalem’. Jesus kata ‘my kingdom is not of this world’ (John 18:36 KJV), St. John pula melihat ‘New Jerusalem’ turun dari langit (Revelation 21:2). Jadi, fahaman Kristian yang murni tidak akan mencampur aduk simbol Judaism (lampu menorah), tarikh penaklukan Jerusalem oleh rejim duniawi dengan konsep Jerusalem dalam Bible.

      Yang obses dengan Jerusalem cumalah Zionis. Mereka memerlukan Jerusalem untuk mengabsahkan penaklukan mereka ke atas Palestin. Zionis mendakwa mereka memenuhi ramalan Kitab Torah (Old Testament, Bible) dalam Book of Ezekiel yang mengatakan Bani Israel akan kembali ke Palestin dan mendirikan semula kuil suci.

      Yang simpati dengan Zionis ialah golongan yang dikenali sebagai Christian Zionist. Mereka bukan berasal dari aliran Kristian yang tradisional tetapi dari gerakan Evangelis di Amerika. Mereka suka menafsir ayat-ayat Bible tanpa merujuk kepada autoriti ilmu. Hasilnya, mereka mengaitkan ramalan Bible tentang ‘akhir zaman’ (end times) dengan Israel. Peristiwa 1967 buat mereka bertambah yakin bahawa Israel moden lah Bani Israel yang disebut dalam Book of Ezekiel. Jadi mereka tak mau ingkar takdir Tuhan dan memberi sokongan penuh kepada Israel.

      George W. Bush juga seorang Christian Zionist. Bush pernah menyebut tentang ‘Gog and Magog’ (Yakjuj dan Makjuj) semasa menelefon presiden Perancis, Jacques Chirac untuk memujuknya menyertai Perang Iraq. Bush menganggap Rusia, Iraq, Syria sebagai Gog and Magog yang mengancam keselamatan Bani Israel. Pendirian pro-Israel Bush adalah dibentuk oleh tafsiran Evangelis terhadap Book of Ezekiel.

      Christian Zionism dianuti oleh sebahagian besar golongan ‘right-wing’ di Amerika. Jadi semua presiden mahu mengaut undi mereka dengan memberi sokongan kepada Israel, termasuk Trump. Trump jenis lepak kasino kaki perempuan pun nak tunjuk alim pasal Jerusalem, semata-mata untuk mengambil hati golongan Christian Zionist ini.

      Jadi, isu Jerusalem Jubilee ini bukanlah isu agama. Tak perlu ‘spin’ kononnya tiada kebebasan agama. Jerusalem Jubilee adalah perayaan yang membawa fahaman Christian Zionism yang lebih kepada dakyah politik. Mereka menyebarkan dakyah untuk mewujudkan simpati terhadap Israel di negara kita. Cuba lihat sentimen pro-Israel di Malaysia semasa serangan IDF ke atas Gaza pada tahun 2014.

      Moga Rakyat Malaysia terus bersatu hati dalam menentang kejahatan Zionis.

      Delete
    15. Assalamualaikum,,, Membaca tentang hebatnya serangan pemimpin DAP dan kuda kayunya PAN terhadap Dr.Kamarul Azman Yusof dari UUM yang akhir akhir ini digelarnya ‘askar upahan’ propagandis UMNO-BN” dan hujah balas dari Dr.Kamarul tentang kenapa kritikan pensyarah UM, Dr Azmi Sharom tidak menerima kutukan dan serangan yang sama sedangkan beliau seperti pensyarah UM, Dr Azmi Sharom hanya sekadar memberikan pendapat akademik objektif mengenai politik Malaysia selaku seorang ahli akademik tanpa mempunyai apa-apa jawatan di dalam mana-mana parti politik.Nampak dengan jelas kenapa berlaku perbezaan dua darjat ini, satu dikutuk dan satu dibela atau dipelihara seperti lembu belaan.Sebabnya:

      Dr Kamarul hanya mengkritik DAP yang ditemui satu fakta menarik mengenainya.Dr.Kamarul awalnya menulis mengkritik DAP kerana fakta yang ditemuinya dalam buku Hannah Yeoh.Fakta yang membimbangkan bagi umat Islam seluruhnya.Fakta yang ada dalam buku Hannah Yeoh itulah yang membawa tulisan Dr. kamarul kepada kecenderungan DAP menjadi parti politik yang bergerak mencari kuasa untuk melahirkan suasana kristian dalam perkhidmatan awam atau dengan secara halusnya ingin mengembangkan ugama kristian di kalangan penduduk yang majoritinya Islam dan dalam suasana tidak dibenarkan oleh perlembagaan Malaysia.

      Itulah punca kenapa Dr.Kamarul diiserang oleh pemimpin DAP dan kuda kayu mereka, PAN.Dengan penemuan fakta dari buku yang secara objektifnya boleh dibeli, Dr.Kamarul dituduh menjadi macai, dituduh bodoh tahap maksima. askar upahan dan berbagai bagai tuduhan yang boleh dikatogerikan sebagai maki hamun(tapi PAS juga dilebel sebagai parti maki hamun) Sedangkan tulisan Dr.Azmi Sharom lebih banyak berkisar mengkritik kerajaan dan PAS serta memuji DAP dan PKR sementara hujahnya adalah hujah presepsi tanpa sebarang fakta dari mana mana sumber yang terbukti benar.Ianya banyak hearsay dan propaganda untuk DAP dan PKR, sebab itu Dr.Azmi tidak dikecam oleh DAP dan kuda kayunya PAN.Dr.Azmi memberi kredit dan kelebihan kepada DAP dan PH, jadi kenapa dia perlu dikencam walaupun hujah Dr. Kamarul, tulisan beliau dan Dr.Azmi hanyalah pendapat akademik objektif walaupun isunya bertentangan dan berbeza jadi seadilnya kedua dua dilayan dengan cara yang sama.Kalau tulisannya dikutuk. maka tulisan Dr.Azmi juga perlu dikutuk.

      Hujah di atas sekaligus membuktikan tiada keadilan yang diperjuangkan oleh PH seperti diwar warkan oleh mereka.PH tetap bias dan akan tetap bias apabila menjadi pemerintah nanti.

      Boleh nampak dengan jelas sikap bias PH terutama DAP dan kuda kayunya PAN dalam soal kritikan Dr.Kamarul yang sehingga kini terpaksa berdepan dengan DAP dan PAN sendirian tanpa sebarang dana dari 1MDB atau dari mana mana sumber kecuali gajinya.DAP dan kuda kayunya PAN akan guna presepsi untuk menyerang sementara Dr.Kamarul terpaksa membuat scrool back untuk mencari hujah berfakta untuk membalas setiap serangan DAP dan kuda kayunya PAN.

      Bagusnya Dr.Kamarul kerana mampu memberi kita semua pengetahuan berguna sehingga dalam setengah kes, kita mungkin tak sedar adanya perkara perkara sepeti Dr, Azmi Sharom disekeliling kita.DAP dan kuda kayu PAN silakan serang Dr.kamarul lagi sebab lebih banyak kamu serang lebih banyak pengetahuan baru akan sampai kepada kita semua,,,,,,,

      Dr. Kamarul mampu lawan DAP dan kuda kayunya PAN tanpa sebarang bantuan dari 1MDB atau dari PAS.......

      Delete
    16. program tersebut adalah sambutan Jubli Emas 50 Tahun sempena perayaan kemenangan regim Yahudi Israel merampas Kota Juruselam dalam peperangan 6 hari pada tahun 1967 yang juga merupakan Hari Kebangsaan Israel dan Evangelis Kristian.

      Beliau melahirkan rasa hairan apabila Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok beria-ia mempertahankan program tersebut dengan penafsiran bebas terhadap hak beragama sebagaimana peruntukan pada Perkara 11 Perlembagaan Persekutuan.

      “Saya mahu tahu, apa hubungan kepimpinan DAP dengan program ini? Kenapa bersungguh-sungguh mempertahankan program ini? Saya dimaklumkan program ini tidak mendapat kebenaran walaupun oleh pihak kerajaan.

      “Jika demikian bermakna ada dalang yang membenarkan penganjuran melibatkan pihak seperti ini. Oleh itu PAS menggesa pihak berwajib untuk menjalankan siasatan,” ujarnya selepas mengadakan laporan polis di Balai Polis Melaka Tengah, di sini sebentar tadi.

      Ustaz Kamaruddin turut mempertikai pemilihan Melaka sebagai lokasi penganjuran tersebut, sedangkan majoriti penduduk negeri ini beragama Islam dan penganut Kristian adalah minoriti.

      Tegasnya, beliau tidak reda bumi Melaka yang kaya dengan sejarah termasuk Islam itu dinodai sedemikian rupa dan sedia menganjurkan demonstrasi bantahan besar-besaran mendesak program tersebut dibatalkan.

      Beliau turut menyeru umat Islam bersatu tanpa mengira latar belakang kerana ianya adalah isu agama dan amat sensitif bagi umat Islam.

      Delete




  2. *********************

    "HARAPAN MASA DEPAN YANG MAMPAN"

    Adakah anda ingin bersama membina MALAYSIA yang lebih cemerlang?

    Bersama HARAPAN demi masa depan yang mampan.


    ********************


    HARAPAN

    Demi generasi masa depan
    Akan ku bina sebuah harapan
    Menjadi kenyataan

    Ribut dan taufan
    Pasti kan ku sirnakan

    Wahai generasi masa depan
    Kan ku pastikan dikau mampu tersenyum
    Riang penuh harapan

    Wahai harapan ku
    Kan ku wariskan buat mu
    Sebuah negara yang cemerlang dan mampan

    Ayuh kawan...
    Kita jadikan ia kenyataan...

    **************************

    UNDILAH "HARAPAN"


    -fauziasmara-

    ReplyDelete
    Replies






    1. Maaf bapak Budin.....


      Mbah Dukun mau tompang dangdut boleh....

      Jangan di remove yaa...


      Judulnya...

      CITA CITAKU - HARAPAN ATAU BN

      Kita nyanyi sama-sama yaa...

      ..three four..


      Abang pilih yang mana Harapan atau BN
      Harapan memang menawan
      BN bukanlah pilihan

      Abang pilih yang mana Harapan atau BN
      Harapan memang cantik
      BN tidaklah menarik

      Kalau abang pilih Harapan
      Masih muda masih menawan
      Belum diuji orang
      Tapi berpengalaman

      Kalau abang pilih BN
      Sudah pasti akan kecewa
      Sudah banyak salahnya
      Banyaklah penyangaknya

      Abang pilih yang mana Harapan atau BN
      Harapan memang sesuai
      BN jahatnya aduhai....





      Delete
    2. Bn dah tua.....
      Kita pilih pakatan yg masih muda bergetah...sed..ap wei.....he...he...

      Delete
  3. FELDA dan FGV mengalami banyak kerugian kerana ia dipimpim dan diuruskan oleh individu yang tiada pengetahuan dan pengalaman dalam peniagaan dan ekonomi disamping moral intergriti yang rendah.Mereka ini bekas ahli politik rasuah dan tidak amanah,sudah ditendang rakyat suatu masa dulu. Amat malang bagi Felda,FGV dan peneroka kerana dipimpim oleh individu telah dicap didahinya Pengamal Rasuah. Sepatut lantikan bekas ahli politik yg korup kedalam agensi kerajaan tidak lagi berlaku.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 15.08,
      Ini adalah sebahagian dari byk cerita rasuah dan penyelewengan yg dilakukan oleh sebahagian besar pemimpin pemimpin bahagian umno sekira diberikuasa oleh rakyat terutama bangsa melayu yg selalu ditipu dan disundal utk kuasa demi mengaut harta negara. Isu Isa Samad ini baru satu contoh belum lagi melibatkan pemimpin lain malah presiden umno iaitu najib pun dah terlalu amat besar dan terburuk menyeleweng dlm sejarah negara apa la nak diheran dgn Isa Samad ini. Pokok cerita kenapa bangsa melayu sering kena tipu oleh mereka dan rela di perbodoh sentiasa.

      Delete
    2. Sabab rahsia songlap & skandal ZZ Najib dalam genggamannya, maka si Ayam Katek Isa ini tak heran pun malah berani buat sesuka hati dalam 'Fail Daa'.

      Macam mana tak 'fail daa'...adakah patut si ayam katek dibayar gaji RN200 ribu sebulan...????
      Memang lingkup dan patut pun 'fail daa'.....!!

      Delete
  4. Apabila berlaku londehan bab Felda,
    Tapi ada kelainan dapat dirasa,
    Pork,Aluminium KB kurang mengata.
    Tentu sudah muslihatnya ada,
    57 kerusi parlimen harus dijaga.
    Jangan sampai dibincang peneroka.
    Kurap serlah celah dan merata rata.
    SOP diam bos dah kata.
    Kalau tak nampak sengaja tutup mata.
    Dajjal pun juga satu mata...

    ReplyDelete
  5. Inilah 'standard' Malaysia....kalau berlaku apa-apa masaalah atau kesalahan...si Bos tidak akan mengaku dia bersalah dan akan tuduh orang bawahan yang patut menerima hukuman. TIDAK ADA AKAUNTABILITI DAN KREDIBILITI. Di negara maju, tak payah suruh si Bos otomatik akan letak jawatan. Di Jepun, mereka terus harakiri!

    ReplyDelete
    Replies

    1. Di jepun dan negara kafirun mereka mengamalkan cara hidup islam...

      Kalau nak hapuskan cara hidup islam mereka ni, dan ikut cara kita....

      ....tubuhkan parti pas kat sana....

      Delete
  6. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dicadangkan 1554 berhubung dgn Cik Wan Md Bee c/o G.Bee..dia tu nak pakai duit byk tu. Kuat hutang pulak tu.

      Delete
    2. Famous blog ni


      Tempat iklan pulak


      Syarikat gula fgv rugi35juta... Mana tau nak pinjam duit

      Dulu masa kuok pegang gula dan tepung tak pernah rugi..


      Bagi melayol pegang.. Macam tahi... Melayutolol : Melayol

      Ya MELAYOL ini gelaran baru untuk kaum melayu

      Kalau cina panggil apek

      Melayu kita panggil

      MELAYOL

      DBP tolong add MELAYOL dalam kamus!

      Delete
    3. The Illuminati...

      Pergi sana jumpa Tuan Penasihat Wan Em Debik sanggup bayar bunga riba & komisyen 10% sepertimana dia sogok Banker Yahudi Goldman Sachs untuk mendapatkan hutang riba RM42 bilyon.

      Kami bukan BN/UMNO yg menjunjung kerja hutang/pinjaman riba haram....FAHAMMMM....!!!

      Delete
    4. Ada lagi 1 prospect. Phooaat zakar shittt mmg perlu penjenamaan semula.

      Delete
  7. Shahrir, betulka lu helan dan taktau '....Katanya, beliau hairan mengapa permohonan Felda selama ini untuk menempatkan tiga wakil dalam FGV, masih belum diluluskan.'
    Gue ingat kalu tak tau atau helan, then you are part of the problem and not part of the solution.
    Itu RM1,000.000 sudah abis belanja ka...?
    Ada lagi bagasi ka...?
    Lu olang UMNO maa...
    Buat2 tak tau pula ? Lu lahir semalam ma ?

    ReplyDelete
    Replies

    1. Gua pun ada helan...

      Macamana dia boleh helan...

      Kawan, lu apa macam helan..

      Delete
  8. AkakSingpork,MrJ, Aluminium lusoh kita baru, dan seangkatan,

    Ek Ehh, betul la.
    Kalau baba Felda, semua ulat tahik low Ehnain dan kiuseben diam take cover...
    Ooo, ko nak tuan blog cepat2 move on topic lain ekkk? Panaaz?
    Takut terbaca peneroka ekkk?

    Takut hilang pengundi ekk?
    Ko dok harap kebodohan melayu dan peneroka dpt berterusan ekkk?

    Ko kerja utk Dajjal mata satu ekkk?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Depa tengah tekun beribadat...

      Tengah kalut dok cuci dosa...

      ...ekkk elehhh...

      ...hidup hasil dedak...

      ....ekkkk....elehhhh....


      Delete
    2. Silap bukan tekun ibadah, Depa dok tekun tengok blog budin tapi tak jawab

      Delete
  9. Komen panjang-panjang tetapi tiada kena mengena dengan kemelut FGV..........keluar tajuk....

    ReplyDelete
    Replies
    1. mana tak kena mengena pulak.
      kalu.bab lain, berapi maki hentak.
      kalu bab felda take cover diam..
      Diam bisu itu kena mengena la.
      Ehhh, tinggilah tahap bodoh ko 1704

      Delete
  10. Nothing will happens, ni semua sandiwara jer.. bagi stim sikit sikit..lepas 2 minggu nnr, senyap la semua ni

    ReplyDelete
  11. Nothing will happen, if nothing is done. But shit piles up till PRU14. And then its time to flush tahik low

    ReplyDelete
  12. Dalam isu ini. Najib Razak juga wajar di siasat. Kerja kerja jadah dan jijik Najib bukan di 1MDB saja tapi banyak yang lain lagi termasuk yang berkaitan FELDA ini. SPRM WAJIB siasat Najib Razak sampai ke lubang cacing kerana punca utama masalah negara dan kehilangan duit awam adalah disebabkan anak "buas" Tun Razak seekur ni.

    ReplyDelete
  13. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  14. najib, mu sayang kucing mu atau riza aziz?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib tak mau kalah dgn Tun M. Tun M ada 'Siti', Najib pun apa lagi tibai Ziana Zain di Port Dickson. Malangnya bagi Najib, 'Siti' Tun memang sah isterinya iaitu Tun Dr. Siti Hasmah.
      Last2 terpaksalah Ayam Katek Isa Samad cover line Najib (ketika itu ayam katek ini menjabat Menteri Besar N. Sembilan).

      Delete

    2. Tun M ada 'Siti'????

      Fitnah...

      ...fitnah...

      ..ooooo Tun Siti.....

      ...sorry...

      Semoga sentiasa dirahmati Allah...



      Delete
  15. Replies
    1. Kau pergi ambil air sembahyang balik....

      Delete
  16. Peneroka felda bertambah kecewa
    Urusan felda bagi Tok Ketua
    Saham, peneroka dah sakit jiwa
    Tok ketua tetap muka selamba!

    Memang tak betul kalau dah umno
    Belakang songlap buat don't know
    Ilmu tak ada pakai semberono
    Being thieves,they want more!

    Dikatakan orang di Nesmilan
    Tok Ketua MB, ramai yg hairan
    Yang tak sekolah jadi jutawan
    Wang Tok ketua mereka pegangkan..

    Seorang belia kurang pelajaran
    pada mulanya orang suruhan
    Diberi balak,projek dijalan
    Berkahwin artis orang Kelantan..

    Ramai belaci keliling dia
    Kebanyakkannya pelajaran tiada
    Se ekor kera mendapat bunga
    Dipasar malam necktie bergaya!

    Tapi kini semua berakhir
    Balaci balaci air mata mengalir
    Semua menadah kehulu kehilir
    Takde duit masyarakat menyindir!

    Tapi Tok ketua bernasib baik
    Kenal Penghulu yg dah naik
    Penghulu dulu dah buat taik
    Kes Penghulu,Tok Ketua dah tarik!

    Tapi suasana bakal berubah
    Felda bergolak semakin parah
    Tok Ketua demam tak mau kebah
    Penghulu pulak macam dah marah!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro fan tun..

      Hal sishafie tak habis sudah
      Tok ketua pulak bikin masalah
      Mana penghulu tak rasa marah
      Tak puas bermain kiky dirumah..

      Felda memang semakin parah
      Duit simpanannya habis di perah
      Oleh makhluk pendek penghisap darah
      Bukannya toyol tapi manusia jugalah..

      Walaupun nanti dijatuhkan hukuman
      Adakah wang felda akan dikembalikan
      Betapa susah rakyat mencari makan
      Senang senang aje wang depa habiskan..

      Inilah yang orang dulu katakan
      Guru kencing berdiri, anak kencing berlarian
      Penghulu bodoh jenis kaki tipuan
      Tok ketua jahat ambil kesempatan..


      Delete
    2. Patutlah minyak masak pun mahal

      Delete
  17. Kenapa sampai perlu tun m nk jadi pm. Biarlah dia berehat. Wan Azizah dan Mat Sabu tak layak ke? Mereka telah lama diuji dan terbukti lulus.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Habis kau nak phooooaaatttt zakar shitttt tu jadi pm?

      Delete
    2. Bodoh..org petik nama dr wan azizah dgn mat sabu kau tak baca ke..
      Zack..2013 ko mesti masa tu haram jadah geng najib kan.

      Delete
    3. Buat apa kau nak risau sangat...

      Kami tak kisah sapa pun jadi pm, janji jujur dan amanah...

      Yang risau pasai pm ni geng umno, tak dak isu dah nak main...

      Kau pergi undi umno atau pas, dah tau siapa pm, kurang kurang kau boleh jeling menjeling dengan kiky...

      Delete
  18. 22.02 adalah penyamar dan penyembah najib

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya lah ya lah..tun m for pm..nak org dia jugak bersatu ni..puihhh

      Delete
    2. 2310

      Kesian kat kau...

      Kau nak jadi pm ka...

      Ptuihhh....

      Delete
  19. Kebanyakkan syarikat GLC kerajaan kerap bermasalah.sebab kelabu mata wang keluar masuk juta3.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Phoooaaatttt zakar shit kau pi bawa uber car sudahlah!!!

      Delete
    2. Nama pun dah zakar shit

      Mana ada telor mau bawak uber

      Kang datang 20 orang tunggu dgn kayu mana dia mau lari

      Delete
  20. JIBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBB...ingat tak "MADAH BERHELAH" nyanyian ZZ,Di port DICKson dulu-dulu.Aku berani potong kuku,ekau takkan berani tangkap ISOpendek tu!!odangkan sirul yg confirmed bunuh altantuya,terlopeh..inikan pulak isopendek

    ReplyDelete
    Replies
    1. I ingat sayang...

      Masa pintu diketuk, terkejut i...

      Tersentot i punya...

      Delete
  21. Latest 8TH WONDERS OF THE world found. kek Mesia ni hahhhh.
    BerPMkan,BIJAN..
    aDO PEMBUNUH namanya Sirul bunuh altantuya, Tapi terlopeh,sedang enjoy sakan di OSTOLIA.
    kEVEIN MORAES DIBAKAR KERETANYA..Taukaeh AMBANK Ditembak hingga mati..sobab kes IMDB..Hanyo kek mesia,pembunuh2 upahan boleh bersonang -lenang.
    Isopendek memperabih duit felda..Dijangka akan terlopeh..

    HAPPY ENDING BUEK ISOPENDEK..dIA DIDAPATI TAK BERSALAH..

    Ayoh rakyat semua,kita tiada pelihan,selagi BIJAN berkuaso,negara ni dibueknya macam BAPAK dio punyo,kementerian keewangan macam bank dio,PDRM macam body-guardnyo,AG macam atoknya,hakim2tu macam abang2 dio,
    rakyat yg bengap dgn DODAK..Media perdana..macam dia jadi NABI..MAKSOM TIADA KESILAPAN.pAK2 LOBAI,Habihhh kena dedak.

    RAKYAT KENA BANGKIT TEWASKAN BN DIPR14 NANTI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2323. benar semata mata !!
      Rakyat TIADA pilihan.
      Pelik sungguh bangsa melayu.
      Dibayar gaji, kuli luku kepalamu.
      Perkara mungkar dibiar lalu,
      Asal berserban takut lah kamu,
      Bagai kunci syurga milik dia itu.
      Mana iman agama yg diaku,?
      Cukup2 takut dgn hantu,
      Masih kolot sejak dulu.
      Salah tidak ada dlm kamus kamu.
      Ditegur maka latah selalu..
      Nasib kamu lah Melayu...
      Disuap tahik Low sesudu,
      Kamu pun sanggup jadi lah babu.
      Meloya,Melayu

      Delete
  22. Berapa lama Isa Samad bertahan ??

    Sdra Budin .. kedudukan Isa Samad aka Isa Ketot selamat . Walau apa pun keputusan dari hasil penyiasatan nanti , kedudukkan Isa Samad tetap selamat . Duit yang masuk juta juta pun tetap selamat .

    Perlantikan Isa ke jawatan itu pun di buat olih Najib ( yang selalu mengatakan ia adalah perlantikan kerajaan ... bullshit ! ).

    Najib mempunyai dalil dan muslihat meletakkan Isa di situ . Mengapa tidaknya ?? Bukti sebagai pengamal rasuah tidak menghalang perlantikan Isa ke jawatan penting itu .

    Melantik Idris Jala sebagai pihak luaran untuk mencari penyelasaian kemelut di dalam FGV pun patut di beri perhatian khusus .

    Saya agak skeptikal cara Idris menyelesaikan masaalah . Lihat saja apa yang terjadi keatas MAS . Ketika MAS mengalami kerugian berterusan , Idris Jala di bawa masuk utk mengubah nasib .

    " Turn around method " Idris adalah mudah ... jual , jual dan terus jual . Kemudian " lease " semula . Memang lah nampak untung , tapi hanya untuk jangka masa pendek . " Knee jerk treatment " ini kerap membawa bala petaka yang lebih memudaratkan . Lihat , akhir nya apa yang terjadi ke atas MAS ???

    Harap harap Felda atau pun FGV tidak menerima nasib yang serupa saperti MAS atau pun 1MDB .

    Anyway , mark my words !!!!! Kita mempunyai seorang haram zadah sebagai ketua ......

    ReplyDelete
  23. Hahaha...yg seronoknya najib pm...semua lensa fokus kpd fgv felda...yg beronoknya makcik pakcik felda....sbb fgv manyak kayo...pakcik duk felda...tp pakcik sokong umno sbb umno bg bonus kat pakcik...hahaha

    ReplyDelete
  24. Alhamdulillah..mahathir sudah insaf dan menyesali kesilapannya yang lampau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allah SWT sentiasa menerima & suka orang yg mahu bertaubat bukan yg terus menerus mungkar dgn "Cash Is King" melutut sembah dari Yahudi ke Amerika dan kini Ke China Komunis hanya untuk mendapat wang berbilyon-bilyon bagi mengisi tembolok bini & anak tirinya.

      Delete

    2. Aku tak faham apa yang tun perlu insaf dan menyesal...

      Rasanya mereka mereka yang pernah menyerang beliau suatu masa dulu yang sepatutnya insaf dan menyesal...

      Aku nampak ramai yang tak tahu membezakan antara permata dan kaca...

      Selalunya kita akan menyanjung seseorang apabila ia sudah tiada....

      Kita selalunya tak pandai menghargai apa yang ada didepan mata...

      Kita lebih menjanjungi pemimpin luar negara seperti mesir, syiria...

      Adakah mereka lebih bijak dan hebat dari tun...

      Tun diluar negara disanjung, tapi dalam negara dihina dan caci...

      Yang mencaci ni anak anak melayu, yang beragama islam...

      Aku tengok anak anak cina berpusu pusu bergambar dengan tun, bersalam...

      Anak anak melayu berpusu pusu memaki hamun tun..

      Memang kurang ajar dan haram jadah...

      Delete
    3. Anak melayu kurang membaca. Anak melayu jahil, anak melayu mudah diperdaya sebab anak melayu terperangkap dengan hidup berpada dengan apa yg ada.

      Anak melayu kalau celik hati, insaf dan beriman, rajin, kuat bekerja akan terlerailah dari kejahilan.

      Musuh swbenar akan dikenali. Musuh negara pun baru dia tau siapa.

      Barulah sanggup pertahankan prinsip. Sanggup hidup bermaruah drpd hidup mengkhianat.

      Barulah kenali musuh Allah sebagai musuh dia juga. Org zalim di pandangan Allah barulah zalim dimata dia. Org wajar dijauhi kata Allah dia akan jauhi. Org engkar disebut Allah dia akan elak drpd bersekongkol.

      Delete
  25. Ye ke dah Insaf.....

    ReplyDelete
    Replies

    1. Ni lagi sekok haram jadah...

      Delete
  26. Masa tepat penjara maut untuk najib umno bn...badan wajib mesti laksanakan..jika tidak bencana pasti tiba jua..insyallah amin

    ReplyDelete
  27. Kita harapkan isu ni diadili setelus dan tanpa ada sebarang pengaruh drp kerajaan klepto NAJIB!!!kalo yg betul x2 terlibat tu salah, buang terus drp pengurusan, x pyh nk bg jawatan lain ke, bg portfolio baru ke, buang terus dr FELDA/fgv....kepada isa samad, jujurlah,jangan nk tipu org lagi....dgn rekod rasuah ko masa kt UMNO, mmg org akan sentiasa perhatikan ko..... Jadi jgn nk gelabah kalo reporter tanya sikit,ni baru kena soal dgn reporter dh, gelabah beruk nk saman.....Kepada Ketua SPRM, anda ade kuasa, gunakan dgn sepenuhnya, jangan tunduk dgn org lain PM ke AG ke....ingat sikit ko punya janji, kalo ko x jujur....memang nahas ko, terimalah azab.... Mungkin bukan kt dunia, tp kat Akhirat.. Rakyat malaysia dh makin menyampah, sakit hati, marah dengan isu isu rasuah, pecah amanah, seleweng duit macam ni.....kita dh lah hidup nk cari rezeki punyalah penat dgn gaji yg sedikit,dgn harga barang x2 naik, dgr isu ni hari -hari dekat berita, panas hati tau....punyalah senang nk menyamun duit juta-juta/billion billion dh jadi macam makanan harian diorang x guna ni.....DENGAN IZIN ALLAH SWT, kita harapkan yg terbaik.....

    ReplyDelete
  28. Kepada pakcik dan makcik yang kaki komem panjang berjela jela sila buat blog sendiri woii!! Banyak sampah lah.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...