Tuesday 6 June 2017

BUKANKAH LEBIH MUDAH SEPERTI INI?

Dua peguam yang didakwa oleh Rafizi Ramli menerima bayaran RM325,188 daripada Najib Razak yang dipercayai bersumberkan dana SRC International dengan pantas mengakui perkara itu, tetapi menjelaskan mereka tidak mengetahui punca wang tersebut.

Ghazi Ishak dan Salehuddin Saidin masing-masing memberitahu sebuah portal dalam perbualan telefon berasingan bahawa pembayaran RM325,188 itu telah diagihkan antara mereka dan dua firma guaman yang lain.

Bayaran tersebut adalah sebagai yuran guaman untuk mengenepikan sapina kepada Najib untuk tampil memberi keterangan dan disoal-balas semasa perbicaraan kes liwat II yang membabitkan Anwar Ibrahim.

Bagaimanapun, kedua-dua peguam itu menafikan sebarang pengetahuan bahawa wang berkenaan adalah berkaitan dengan SRC International

"Pada masa itu, saya fikir Najib tandatangan cek itu sendiri, ia tidak datang daripada mana-mana syarikat," kata Ghazi.

Salehuddin pula berkata "tidak ada sebab untuk beliau mempersoalkan sumber wang itu" dan mereka tidak diwajibkan untuk menjawab soalan itu.

Bukankah mudah seperti kedua-dua mereka ini?

Pantas untuk tampil dengan pengakuan yang jujur serta berterus-terang menerims bayaran daripada Najib.

Sebagai peguam, memang tidak menjadi kesalahan bagi mereka menerima bayaran atas khidmat yang diberikan, apatah lagi menyelidiki punca wang yang diterima daripada pelanggan, tetapi dalam soal ini wibawa Najib tentu saja terus menjadi persoalan.

Beliau dilihat dengan mudah dan sanggup membuat pembayaran sebegitu lumayan hanya untuk kes mengenepikan sapina yang dikenakan terhadapnya.

Tidakkah tindakan mudah dan sanggup membuat bayaran itu membayangkan betapa mudahnya juga wang itu diperolehi?

Adakah jika ia hasil titik-peluh atau tabungan hasil keringat, pembayaran selumayan itu sedia dibayar hanya untuk mengenepikan suatu sapina dan bukan untuk mengelakkan hukuman penjara atau sebagainya?

Secara tidak langsung, dengan kepantasan Ghazi dan Salehuddin memberikan reaksinya ini, jawapan daripada Najib sama-sekali tidak lagi diperlukan.

Beliau malah boleh terus mendiam dan membisukan dirinya.

Namun, tidakkah dalam kes bayaran RM9.5 juta, lebih baik juga jika Shafee Abdullah yang didakwa oleh Sarawak Report menerima wang itu dapat menjadi seberani dan sepantas kedua-dua peguam ini untuk tampil memberi penjelasannya? (ShahbudinHusin 06/06/2017).

110 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Bukan rafizi buat fitnah ka......

      Rafizi.....rafizi.....

      Macamana penguam tu mengaku pulak.....padahal itu fitnah semata-mata....

      .......kau ni rafizi...tak habis habis dengan fitnah....

      ...apa????????.....

      Penguam tu ngaku terima.....

      ....habis tu...fitnahnya mana.....



      Delete
    2. Ini kail bukan masuk mulut nie.. ini kail sangkut tang ekor nie... Klu dpt naikkan ikan nie, mmg power pemancing nie...

      Delete
    3. Ikan besar nanti lepas pru kita naikkan....kita panggang habis habisan....

      Delete
    4. Nak kena ada pemanggang besor yob.. Sebab nak panggang badak sekali nanti.. Buleh bagi kiky makan sekali

      Delete
    5. Bro Tajul.....kenduri besor nampaknye kome......tapi pemanggang tu bior pasang konkrit.......esok jangan lupa jemput teman yeopppp......nak juge tumpang 2 kaki.

      Delete
    6. Tuan-tuan tahu tak, kalau DAP dapat perintah banyak warganegara Taiwan, Hong Kong, Singapura akan memohon jadi rakyat Malaysia selepas ini.

      Begitu jugalah kalau DAP dapat perintah, mereka akan buat persempadanan semula. Persempadanan semula ini akan berlaku di kawasan bandar sahaja bukan di kawasan luar bandar.

      Katalah contoh Putrajaya ni bandar. Sekarang cuma ada satu Parlimen, dia akan potong kepada dua Parlimen. Dia akan memperbanyakkan lagi Parlimen-parlimen orang bukan Islam supaya dia sama dengan orang Islam.

      Perancangan DAP tu, banyak orang tak tahu. Tapi kita tengoklah Pas macam mana. Bersengkokol sampai macam ni ke. Nak kuasa, matlamat menghalalkan cara, janji dapat tawan Putrajaya cukup. Itu saja. Depa fikir dapat tawan Putrajaya. Mereka ni bukan kata jual, dah lelong, dah gadai Islam dah dekat DAP ni.

      Untuk pengetahuan Tuan-tuan dan Puan-puan, setiap bulan Mat Sabu akan diberi RM15,000 oleh DAP.

      Pemimpin lain saya tak tahu, saya tak mahu tuduh, saya tak nampak. Mat Sabu tu pasal apa saya tahu, sebab saya yang bagi duit tu kat dia. Sebab tu saya berani kata. Saya yang tiap-tiap bulan bagi duit kat dia, yang lain saya tak mahu komen, saya tak pernah nampak, tak baik komen.

      Walaupun dengar-dengar khabar, saya tak berani komen sebab saya tak nampak. tapi yang ni, saya yang pi bagi sebab itu saya berani kata. Setiap 24 haribulan saya akan terima duit tu. Sampai tahap tu.

      (Tayangan gambar) Inilah dua orang Menteri Agama Malaysia yang baru yang Cina tu Menteri Agama, yang India tu Timbalan Menteri Agama.

      Sekarang siapa, Datuk Khir Jamil Baharom kan, lepas ini tak ada dah. Saya tunjuk gambar lah senang, siapa Menteri Agama dan siapa Timbalannya.

      Jadi, Tuan-tuan dan Puan-puan, berfikirlah sekejap. Kuasa yang ada dekat orang Melayu ni cuma kuasa politik sahaja. Yang tu hilang, kita akan jadi macamlah, merempat di negara sendiri.

      Delete
    7. SADDAM bukan seorang pemimpin Islamik. Tapi dia sangat mengambil berat tentang Palestin. Ketika Perang Teluk 1990, peluru berpandu Iraq, Abbas dan Hussein telah sampai ke jantung Tel Aviv.



      Selepas Perang Teluk, orang Palestin yang menjadi pelarian di Kuwait telah dihalau keluar dari Kuwait. Saddam menerima mereka untuk tinggal di Iraq. Ada di kalangan orang Palestin yang dihalau dari Kuwait dan menetap di Iraq menjadi teman sekelas saya di University Baghdad.
      Isu Palestin sentiasa meniti di bibir Saddam dalam ucapan-ucapan beliau. Sekarang Saddam telah tiada...

      Muamar Gaddafi juga antara pemimpin yang mengambil berat tentang ummat Islam yang ditindas termasuk Palestin. Saya pergi ke Selatan Fiilipina. Nama Gaddafi disebut di sana sebagai pemimpin yang banyak membantu ummat Islam yang tertindas di Selatan Philipina. Sekarang Gaddafi telah tiada...

      Dr Mohamad Morsi telah membuka seluas-luasnya sempadan Mesir-Gaza untuk membolehkan bantuan dihantar ke Gaza ketika era pemerintahan singkat beliau. Malah Morsi pernah menyebut dalam ucapannya bahawa kita akan membebaskan Palestin dan solat di Masjidil Aqsa. Sekarang Morsi sedang dipenjara.

      Qatar adalah negara penyumbang terbesar dana pembangunan semula Palestin yang dimusnahkan Israel. Sekarang Qatar sedang cuba dipencilkan...

      Cubalah kita lihat dan fahami dengan mata hati krisis yang berlaku ini.

      Delete
    8. INI yang membuatkan memilih sama ada Anwar Ibrahim atau Dr Mahathir Mohamad sebagai calon perdana menteri pembangkang, rumit.

      Kedua-duanya sukar diterima masyarakat umum yang sudah muak dengan politik, terutama jika dilihat pada pencapaian mereka sebagai bekas orang kuat Umno dan kerana apa yang pernah mereka cakap dan buat, beberapa dekad lalu.



      Tetapi, kedua-duanya membawa nilai besar kepada Pakatan Harapan (PH), gabungan DAP, PKR, Bersatu dan Amanah.
      Dilema ini yang menjadi fokus perbincangan dalaman kepimpinan DAP ketika PKR dan Bersatu dilihat tidak sehaluan dalam menentukan siapa yang akan menjadi calon perdana menteri PH.

      Walaupun secara rasmi DAP kekal memilih Anwar – bekas ketua pembangkang yang kini dipenjarakan, sesetengah pemimpinnya memberitahu The Malaysian Insight yang Bersatu mempunyai asas kuat untuk mendapatkan jawatan itu.

      Parti majoriti Melayu dan rakan kongsi termuda dalam PH itu mahu sama ada pengerusinya, Dr Mahathir atau presidennya Muhyiddin Yassin, menjadi wajah dalam usaha gabungan itu menewaskan parti pemerintah, Barisan Nasional (BN).

      Perbincangan antara PH pada masa ini menemui jalan buntu kerana PKR dan Bersatu masih belum mencapai kompromi mengenai pilihan mereka. Majlis presiden gabungan itu dijangka bermesyuarat sekali lagi dalam masa terdekat.

      DAP sendiri tidak mempunyai kepentingan sebenar dalam permainan itu kerana ia tidak menjangka mana-mana pemimpin kanannya dipilih sebagai perdana menteri atau timbalan perdana menteri bagi gabungan itu.

      Tetapi ia bimbang bagaimana hendak meyakinkan penyokongnya, yang membentuk 80% pengundi bukan Islam di negara ini, untuk menyokong salah satu daripada calon itu.

      Delete
    9. Tentang politik, khususnya politik terkini, saya memetik kata-kata Ketua Umum Partai Keadilan Sejahtera (PKS) Indonesia, Anis Matta: Dunia politik yang kita masuki sekarang adalah dunia yang suka gaduh. Tempat orang-orang cerdas (dan juga licik) saling bertaruh, berdebat, memamerkan ‘otot-otot’ pengetahuan dan ambisi.



      Dunia politik adalah tempat dimana persahabatan dan pilihan-pilihan sikap dibangun atas landasan kepentingan yang rendah. Dunia politik -dengan segala nuansanya adalah juga tempat bersemayam kekuasaan yang secara pasti akan mempengaruhi kehidupan orang ramai.
      Manakala kita, disatu pihak, bekerja keras untuk mengembalikan kekuasaan ke tempat yang sebenarnya. Tetapi kekuasaan itu ibarat pedang bermata dua: mungkin kita boleh “membersihkannya”, mungkin juga terluka dek tajamnya mata pedang itu. Itulah sebabnya kita memerlukan imuniti: semacam daya tahan terhadap lingkungan yang tidak Islami, daya tangkal terhadap pengaruh negatif, atau daya seleksi terhadap pengaruh positif.

      Selanjutnya beliau mengatakan. Politik adalah sebuah pasar besar, tempat berjualan semua jenis produk, idea dan gagasan tentang cara mengatur kehidupan masyarakat .Gagasan yang paling berbahaya dan mungkin boleh menghancurkan kehidupan umat manusia, ada dijual di pasar ini. Contoh, selama 70 tahun masa kejayaan komunisme di Rusia, kurang lebih 60 juta rakyat Soviet terbunuh. Tragedi yang berlaku itu sehingga tak dapat difahami orang ramai. Sebuah gagasan telah mendapatkan kekuasaan dan memaksakan rakyat mematuhinya dengan juga kekuasaan.

      Suasana politik di Malaysia juga seperti dalam pasar besar. Warna warni dan riuh rendah. Ada wajah muran, bengis dan ada wajah senyum. Riuh rendah dengan suara tawar menawar antara penjual dan pembeli. Ikan mata merah disapu pewarna biru supaya kelihatan segar - pembeli pun tergoda. Sayuran layu dibasahi air agar tak kelihatan layu dan kering. Masing-masing mempamerkan kebijaksanaan demi menarik pelangan. Semua barangan yang dipamerkan mengiyurkan sesiapa yang melihat. Kecuali mereka yang melihat itu tidak buta mata hati dan tidak kelam akal fikirannya.

      Seluruh bumi Malayasi adalah pasar politik. Barangkali sudah ditakdirkan begitu. Setiap hari ada saudagar menjaja dan menjual produk masing-masing. Ada pelangan tetap, Ada pelangan baru dan ada yang buat tak tahu. Yang tak tahu itu harus diberitahu, supaya mereka tahu dan ikut sama orang yang tahu. Cukuplah politik Malaysia!

      Delete
    10. 1. Dewan Ulamak PAS Pusat (DUPP) memandang serius isu sambutan besar-besaran Jerusalem's Jubilee yang pada awalnya dihebohkan akan berlangsung pada 15 hingga 18 Jun 2017 di Melaka.

      Sambutan berkenaan dilihat berselindung disebalik upacara keagamaan Kristian padahal simbol yang digunakan dalam poster jelas menunjukkan lambang menorah. Simbol kaki pelita yang mempunyai tujuh tiang lampu tersebut merupakan lambang kebesaran Yahudi termasuk Zionis sekarang ini.
      2. Tambahan pula, sambutan ini disokong penuh oleh Jerusalem House Of Prayer For All Nations (JHOPFAN). Sebelum ini dalam beberapa kenyataan terbuka, JHOPFAN telah memberi sokongan terhadap usaha pihak Zionis menggali kawasan dibawah Masjid Al-Aqsa bagi meruntuhkan masjid kiblat pertama umat Islam tersebut.

      3. DUPP menghormati upacara agama dan hak bukan Islam di negara ini untuk melaksanakan apa sahaja program keagamaan berdasarkan hak yang diperuntukkan oleh perlembagaan dalam perkara 11. Akan tetapi apa sahaja agenda yang mencalarkan imej agama Islam sebagai agama rasmi persekutuan sangat dikecam.

      4. Umat Islam seluruh dunia mengutuk sekeras-kerasnya tindakan rejim Zionis yang mencabuli bumi Palestin sejak zaman berzaman. Baitul Maqdis adalah tempat suci umat Islam yang akan dipertahan dengan gadaian nyawa. Bahkan dalam Syariat Islam, masjid Al-Aqsa merupakan tempat ibadat umat Islam yang wajib dipertahan sebagaimana sabda Rasulullah S.A.W:

      *عَنْ مَيْمُونَةَ مَوْلَاةِ النَّبِيِّ صلى الله عليه وسلم أَنَّهَا قَالَتْ: يَا رَسُولَ اللَّهِ أَفْتِنَا فِي بَيْتِ الْمَقْدِسِ ؟ فَقَالَ: ائْتُوهُ فَصَلُّوا فِيهِ، فَإِنْ لَمْ تَأْتُوهُ وَتُصَلُّوا فِيهِ، فَابْعَثُوا بِزَيْتٍ يُسْرَجُ فِي قَنَادِيلِهِ.*

      _Maksudnya: "Daripada Maimunah R.Anha berkata kepada Rasululah: Wahai Rasulullah, berilah padaku satu fatwa tentang Baitul Maqdis. Baginda menjawab: pergilah ke sana dan dirikanlah solat didalamnya. Jika kamu tidak mampu untuk pergi solat disana, maka hantarlah minyak untuk dinyalakan pelita-pelita di masjid Al-Aqsa". (Riwayat Abu Daud)_

      5. Rejim Zionis sehingga ke saat ini terus bermaharajalela dan merampas tanah suci umat Islam. Umat Islam sama sekali tidak boleh membiarkan Zionis melebarkan sayapnya di negara tercinta ini. Apa jua upacara yang menyokong tindakan Zionis ke arah bertapak di Malaysia, umat Islam dinegara ini akan membantah dengan sekeras-kerasnya.

      6. DUPP turut menyokong kenyataan Ketua Menteri Melaka yang bertegas tidak mahu sambutan berkenaan diteruskan kerana terdapat unsur-unsur menggugat kestabilan dan keharmonian kaum.

      7. Terima kasih juga kepada ketua polis negeri Melaka yang telah mengambil tindakan awal menasihati penganjur sehingga sambutan tersebut dibatalkan. Tahniah kepada semua pihak yang prihatin dan bertindak segera menuntut pihak berkuasa membatalkan sambutan tersebut.

      Delete
    11. Saya membantah sebarang kekejaman dan pembunuhan yang dilakukan tak kira sesiapa pun.

      Delete

  2. Yaa... tuan tuan dan puan puan....

    ...mengapa...yaa mengapa....

    .....kiky jeling saya lagiii.....

    ....jelingan yang tajam menikam...

    ....sambil bertanya...bila nak saman....


    .....mengapa...yaa mengapa....

    ....badak menjeling saya dengan manja.....yaa...penuh kemanjaan....

    .....dan berkata kata....

    .......I tak ada apa apa ka.......






    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiki jeling sambil tanya

      Jibby

      HANG BAYAQ MAKAN, MINUM, CUCI PUNGKOQ AKU

      HANG GUNA DUIT HANG KA

      HANG CURI DUIT SRC???

      Jangan kacau Jibby nak tidoq.

      Delete



  3. *********************

    "HARAPAN MASA DEPAN YANG MAMPAN"

    Adakah anda ingin bersama membina MALAYSIA yang lebih cemerlang?

    Bersama HARAPAN demi masa depan yang mampan.


    ********************


    HARAPAN

    Demi generasi masa depan
    Akan ku bina sebuah harapan
    Menjadi kenyataan

    Ribut dan taufan
    Pasti kan ku sirnakan

    Wahai generasi masa depan
    Kan ku pastikan dikau mampu tersenyum
    Riang penuh harapan

    Wahai harapan ku
    Kan ku wariskan buat mu
    Sebuah negara yang cemerlang dan mampan

    Ayuh kawan...
    Kita jadikan ia kenyataan...

    **************************

    UNDILAH "HARAPAN"


    -fauziasmara-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagaimana untuk mempengaruhi pakcik, makcik kat kampung dan juga warga felda....

      Mereka ni nak orang yang selesa untuk mereka dekati....

      Saya berpandangan gandingan Mat Sabu, Husam dan Ustaz Ahmad Awang adalah sesuai untuk misi ini.....

      Ciri ciri yang ada pada mereka sekiranya digabungkan diatas satu pentas pasti akan memberi kesan yang besar....

      Mat Sabu dengan kelakarnya...akan membuatkan hadirin tersenyum...

      Husam dengan perwatakan yang agak serius.....

      Ustaz Ahmad Awang dengan ilmu agamanya....

      Apa kita kita hantar mereka ke sana.....


      -fauziasmara-

      Delete
    2. Mintak tuan bidin sampaikan ke pihak sepatutnya cdangan bernas ni

      Delete
  4. apa itu keadilan?

    jadi peguam utk membela org zalim, apa hukum?

    ditambah pula duit diterima dtg dr hasil haram juga...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nanti satu hari pun AG Apandi pun kemungkinan terlibat

      Delete
    2. Sebab tu pernah terbaca pasal nasihat seseorang....jangan jadi lawyer..skrg dah nampak kan??? Hehe

      Delete
  5. Saya terima alasan bahawa mereka tidak tahu dari mana sumber kewangan tu datang. TAPI yang sedap cek datang dari MO1 (cek peribadi)....manyak luit wohhhh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nape pakai bajet sendiri? Itu kan kes awam?

      Delete
    2. Ape hal plk bijan yg bagi check kat peguam2 sampai 300k utk ketepikan writ sepina bijan kena dtg mahkamah?


      MJ atau sahabat aka unknown mintak tolong ekplen kat rakyat jelata ini sebab kebijakkan saudara amatlah tinggi di alam maya ni

      Delete
    3. Kalau suruh mat singapork ekplen nanti abis di pigkan semua org pulak.

      Delete
    4. Tapi sayang semuanya.org kampun semua mana peduli isu berat dan amat kronik cmni. Klau isu getah sekerap atau buah sawit mgkin la diorg ambil tahu

      Delete
  6. Hakim2 pun mungkin ada terima, bukan tuduh. Pasti akan terbongkar jua kemungkaran dengan izin allah. Satu persatu bala terdedah, bila nak siasat.

    ReplyDelete
  7. Hakim2 pun mungkin ada terima, bukan tuduh. Pasti akan terbongkar jua kemungkaran dengan izin allah. Satu persatu bala terdedah, bila nak siasat.

    ReplyDelete
  8. Syabas yb rafizi bongkar lagi Biar rakyat faham . rasa nya makin ramai rakyat dah faham . Mo1 senyap aja Bila Kiky menjeling

    ReplyDelete
  9. berenti je la naijb banyak sangat pekong dah... memang tak boleh tutup melainkan najib salah guna kuasa yang ada pada dia.. atau memang tuduhan palsu .. tapi masalahnya empunya diri skit pun tak menjawab apa apa saja tuduhan melainkan putar belit

    ReplyDelete
  10. TUNGGU PUNYA LA SATU TENGAH HARI
    SAMPAI BUKA PUASA TAK MUNCULNYA RAPIZI
    GEBANG KENCANG CUBA SPIN FITNAH LAGI
    TAK KE BABI NAMERNYEE TU SPIN TAK MENJADI

    KIKIKIKIKIKI.....

    KES SAMAN QAZAF SAPIEE DENGAN ALJUBOORI
    MAHKAMAH SYARIAH TOLAK SAMAN ALJUB INI
    SAMAN ITU PERUNTUKAN ZINA PEMPUAN&LELAKI
    BUKAN MENYONDOL SESAMA JANTAN UTK KES INI

    kikikikiki.... bahana ajaran pluralisma murtad sesama jantan menyondol terpakai untuk kes qazaf ini...drmi nak mensucikan aljuboori... kikikiki..

    kikikiki.... bodooo.. bodooo..

    BERAMBUS BARUA PLURALIST.. SYIAH DAN DAP@SPORK AVENGLISTA

    INI KALI LAH...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe kau pun klau nk jubor org mesti org tu sepak kepala kau sebelum smpat kai jubor dia.bukannya org cacat kaki tangan yg nak di jubori tu.

      Hahahahahaha

      Delete
    2. Itu pun otak kau tak bleh nak pikir waras dan logik.

      Delete
    3. Yang kau tunggu buat apa...

      Kami tak ada la nak tunggu macam kau....

      Dah kau tahu dia kaki fitnah, kau percaya buat apa....

      ....kau suka dia yaa.....

      ...kalau suka ngaku saja laa....

      ....dah dah....pi mandi.....

      Delete
    4. Mat singapork

      hg try la pi juboq sorg jantan bsok yang tubuh badan sihat dan kuat mcm sepol tu.kalau org tu tak hentak kepala hg sampai pecah mmg bertuah la

      Delete
    5. apa llg klu Mt singapork@ barua. Jiban sdh umor. 60 thn...kpl ke bwh kaki.ke atas la jwbnnya@ barua jiban Tu.kikiki

      Delete
    6. Mat singapork kaki tahan pungkok. Sapa nak pungkok Dia Bagi free

      Delete
    7. Otak ada..tapi takleh pikir logik ka org tua boleh liwat orang muda sekuat si sepol tu? Klau mat singapork mungkin la boleh siap rela tonggeng bontot dia yang tuttttt tu kat bijan

      Delete
  11. Tak sangka mat singapork peminat rafizi
    Sanggup menunggu sepenuh hari
    Untuk pengetahuan mat hari ni dia busy
    Nanti esok pulak press conference diberi..

    Roti anwar ada telur
    Roti bijan hanya kosong
    Walaupun saman dia telah digugur
    At least dia berani mat, saman tak bohong..

    Mat, kalo rafizi buat fitnah
    Kenapa mat pulak meroyan nak marah marah
    Mat tak puas hati, pegi samanlah
    Jangan asyik cakap cifut babi je lah..

    Asyik gelak kikiki
    Dengan cakap bodo bodo
    Nasib mat lebih teruk dari kiky
    Dan seekor lagi namanya leo..







    ReplyDelete
    Replies
    1. Huhuhuhu mat teringin nak rasa tu

      Delete
  12. Tunggu tu kan kerja mat singapork...
    Mat singapork akan setia menunggu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hairan jgk la.cmne org IQ lemah mcm mat ni boleh tringin bincg pasal politik.mcm xada akal je tulisannya.merapu2 tak sudah.mesti malu kalau mak dia tahu itu anak dia

      Delete
  13. Mahal juga ya yuran yg d kenakan pada Najib atau Najib bermurah hati dgn jumlah yg d berikan after all not from his own pocket.
    Why not kan.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alahhhh......bukan mahal sangat pun....sekadar harga beg tangan kak ros saja....

      Delete
    2. Akaun kak ros pun ade masuk dekat sejuta..beniaga online kot kak ros tu?

      Delete
    3. Pelik la suami isteri ni...duit persatuan la duit derma la duit ape2 la.semua nak masuk akaun sendiri. Diorg bayar zakat x ? Cukai ?

      Delete
    4. Duit deme udah tentu duit deme.....duit orang pon duit deme juge.....ape idoknya....cuba check tengok.


      Delete
  14. Bangang2 penyokong najip dah memfitnah rafizi nampaknya...hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rapuji sotonggg....diani Raja Fitnah....

      Delete
    2. Fitnah tapi ada orang ngaku terima duit.

      Fitnah money laundering tapi Singapore court arah tutup 2 bank dan sumbat orang terlibat masuk jel.

      Fitnah le sangaaattt ye yeopppp.

      Delete
  15. Tak payah jawab..muncul di khalayak buat muka toyer..wartawan aju soalan just angkat tangan makna sebarang soalan tidak akan di layan..senangnya jadi pemimpin politik kat Malaysia ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau kat korea atau jepun dah lama kena kick dh mamat bijan ni.nasib baik org melayu suka bila isu melayu di besarkan

      Delete
  16. SAJAK :"MONEY IS KING'

    MASYAALLAH !!!!!!!!!
    DI SANA WANG BERJUTA-JUTA JADI MAINAN,
    HIDUP PENUH KEMEWAHAN,
    BANGUN PAGI,
    WANG MASUK TANPA TAHU DARI MANA,
    BUKAN RATUS,TAPI JUTA!!!!
    TUKANG ATUR TIDUR LENA!!!
    APA DI RISAU,
    AKU YANG AMBIL WANG KAU !
    KAU SENDIRI YANG BAYAR !

    PELIK,PELIK,PELIK!!!!!
    MALAYSIA SEMAKIN PELIK

    RM SATU BILION UNTUK 2 JUTA RAKYAT
    RM SATU BILION PULA UNTUK AKU SORANG!!!!!

    SAPU & TERUS MENYAPU!!!!!!!!!!
    AGIH & TERUS MENAGIH!!!!!!!!!!

    MANA LAGI LOBANG UNTUK SAPU!!!
    AKU SAPU!!!!!!!!!!!

    AKU TAK RISAU!!!
    TUKANG BELA AKU BERIBU !!!
    KALAHKAN ANJING YANG MENYALAK!!!

    SILOBAI TERUS BERTAKBIRRRR !!!!
    UNTUK AKU ?????
    BERAPA ?????????????

    OK??????
    SETUJU?????????
    PAKAI JADI!!!!!!!!!




    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang tahu pulak buat2 tak tahu

      Delete
  17. Noah Tokey Judi6 June 2017 at 21:34

    Habis la ko NAJIB! Kalo kedalam, abis la ekzos. Banduan cukup geram ngan bibir merah gamaknye.. kah kah kah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nanti ekjos dia jadi upgrade ke muffler stok kiky buleh tidor punya

      Delete
  18. Tarikh PRU-14,
    PILIHANRAYA MUNGKIN DIADAKAN PADA
    OGOS 2018
    (Lebih dari setahun lagi)
    JANGAN HARAPLAH AKAN DIADAKAN AWAL

    ReplyDelete
  19. Kristian Evangelis sama busuk seperti Yahudi: Ridhuan Tee
    BANGI, Isnin – Pendakwah bebas, Prof Dr Mohd Ridhuan Tee Abdullah berkata, puak Kristian Evangelis yang sedang menguasai parti ultra kiasu mempunyai perancangan busuk sama seperti Yahudi.

    “Pasukan Evengalis ini sedang menguasai parti ultra kiasu sekarang. Mereka mahu menguasai negara ini. Bermula dengan Singapura, merebak ke Pulau Pinang. Tidak mustahil negeri lain seperti Selangor dan Sarawak.

    “Apakah kita tidak sedar hasutan ultra kiasu ini mempunyai kaitan rapat dengan apa yang pernah terjadi di Singapura. Jika ditakdirkan perkara ini menjadi realiti, apakah tidak mungkin kedua ultra kiasu ini bergabung untuk memusnahkan kita semua?

    “Sebab itu, banyak hartanah yang telah tergadai kepada ultra kiasu di Seberang Tambak,” katanya menulis dalam Sinar Harian, hari ini dan meminta supaya semua pihak tidak terlalu bersangka baik terhadap parti itu.

    Mengulas Pilihan Raya Negeri (PRN) Sarawak yang akan diadakan Mei ini, Prof Ridhuan Tee menyeru pengundi negeri itu menolak parti perkauman ultra kiasu.

    “Sampai bila pun akan terus perkauman, walaupun mereka mencanangkan diversiti.

    “Tindak-tanduk mereka tidak menampakkan sedemikian. Pengiktirafan UEC dan bantuan sekolah yang diberikan adalah satu kemenangan besar kepada mereka. Tetapi biasanya, mereka tidak pernah berasa cukup.

    “Parti ultra kiasu hanya boleh dimenangkan di kawasan majoriti Cina. Sebab itu, mereka berhempas-pulas untuk menang di kawasan majoriti bukan Cina. Alhamdulillah, rakyat masih boleh menilai kebusukan mereka,” katanya.

    Mengulas lanjut beliau berkata, sudah tiba masanya parti ultra kiasu yang boleh mengancam keharmonian penduduk di Sarawak diharamkan operasinya.

    “Kadang kala saya berasa pelik, UMNO tidak dibenarkan ditubuhkan di Sarawak, parti ultra kiasu dibenarkan. Lebih malang lagi, ultra kiasu inilah yang menghasut rakyat Sarawak untuk keluar dari Malaysia, sedangkan UMNO begitu aman di Sabah.

    “Kepada pengundi Sarawak, yakinlah bahawa kedatangan Islam membawa rahmat kepada seluruh alam. Islam telah membuktikan kepada dunia bahawa bukan Islam boleh hidup aman damai di bawah pemerintahan negara Islam.

    “Inilah mungkin yang cuba dibawa dan ditonjolkan oleh Adenan Satem dan PAS yang mula menapak di sana. Berilah peluang kepada mereka,” katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas ni dah tak laku di semenanjung...nak try kat sarawak pulak....lepas tu australia pulak....jenuh pulak orang ostolia dengan isu hudud...

      Delete
    2. Pas ni kat Golok pun tak laku.

      Delete
    3. Kat pasir mas pun dh kurang laku kata org kampung situ

      Delete
  20. Anwar Tak Setuju Hasrat Dr Mahathir Mahu Jadi PM Semula
    KUALA LUMPUR – Sudah serik diperdayakan kali kedua, mungkin itu ungkapan paling sesuai apabila Datuk Seri Anwar Ibrahim nampaknya tidak bersetuju dengan hasrat bekas bosnya, Tun Dr Mahathir Mohamad yang mahu menjadi perdana menteri semula.

    Anwar tidak selesa apabila mengetahui tentang rancangan Dr Mahathir mahu menjadi perdana menteri semula dan menegaskan sebarang keputusan mengenai jawatan penting tersebut perlu diputuskan secara konsensus dan bukan bergantung kepada keputusan seorang individu sahaja.

    “Ia bukan keputusan beliau, sebaliknya Pakatan Harapan.

    “Seseorang tidak menjadi menawarkan diri (menjadi perdana menteri) begitu saja sebaliknya perlu ada kesepakatan,” kata beliau yang dipetik semasa bertemu media di kompleks Mahkamah Syariah Shah Alam hari ini.

    Minggu lalu, Dr Mahathir yang juga Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) dalam satu sesi soal jawab yang disiarkan secara langsung menerusi akaun Facebooknya mengakui bahawa beliau berkemungkinan terpaksa mempertimbangkan menjadi Perdana Menteri semula sekiranya itu yang dimahukan oleh kepemimpinan Pakatan Harapan yang diketuai DAP.

    Pengakuan Dr Mahathir itu menimbulkan kekeliruan dalam kalangan orang ramai mengenai calon Perdana Menteri daripada Pakatan Harapan memandangkan Konvensyen Nasional PKR bulan lalu telah membuat penegasan mahu Anwar sebagai perdana menteri ketujuh jika Pakatan berjaya menawan Putrajaya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf,

      Saya MBAH DUKUN dari kabupaten jawa barat, bisa meramal siapa bakal PM MALAYSIA sekiranya PH menang.

      Untuk mengetahui sila hubungi mbah dengan mengetik no tel mbah.

      Pengerasnya hanya sekadar satu persalinan jubah dan lebai.

      Sekiranya bapak bapak bercita cita untuk menjadi calon pilihanraya, bisa diatur, pengerasnya hanya 90 juta rupiah.

      Makanya tidak perlu ribut ribut...

      4D jugak bisa diramal...

      Delete
    2. tun m tidak sptutnya lg aktif dalam politik.beliau sptutnya skdar mmberi nasihat apabila diminta.zaman sudah berlalu dan beliau juga terlalu tua.sbrang ksilapan untuk kali ini beliau tiada masa lg untuk mmperbetulkan keadaan.

      Delete
  21. Tadi sempat tengok tv3 jap, keluar berita Najib sibuk lancarkan MYFREE TV, pastu keluar puad zarkashi sibuk nk soal pembangkang siapa calon PM pembangkang, lps tu keluar pulak anuar musa ckp jgn percaya ckp rafizi,ckp dh berapa kali rafizi keluar masuk mahkahmah sebab fitnah.....satu org pun x mampu nk jawab soalan Rafizi....mungkin besok ade jawapan macai kot.. Tgh pening pikir ape nk spin, peguam 2 org ni pun dh mengaku terima duit drp Najib........APALAGI?! PAHLAWAN BUGIS JAWAB LA SOALAN RAFIZI, AK NK TENGOK NAJIB SENDIRI YG JAWAB, BUKAN ORANG LAIN!!....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib akan jawab:

      "Sain cek? Apa saya sain pun saya tak tau.."

      Delete
    2. Aapa yang kau meroyan ni cai....

      Delete
  22. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tv3 tak siar ke isu 9.5j ? Pastu isu peguam mengaku terima lebih 300k utk ketepi writ saman annuar? Alaaaaa tak dapt la org felda n org kampung tengok

      Delete
    2. *writ sepina saksi

      Delete
  23. Adakah RM9.5 juta yang dibayar oleh Najib kepada Shafee Abdullah itu, sebahagiannya untuk "Dream Team" yang boleh mengubah keputusan kehakiman mengikut yang dikehendaki?. Saya yakin RM9.5 juta itu tidak untuk Shafee Abdullah seorang tetapi diagih2kan kepada mereka mereka yang terlibat yang boleh mengubah keputusan kehakiman mengikut kehendak pembayarnya.

    Terus terang saya beranggapan rakyat Malaysia yang terus memberi sokongan kepada Najib Razak dan UMNO BN adalah golongan bangang dan baghal atau golongan sedikit cerdik tetapi berkepentingan peribadi. Amat jelas bahawa Najib Razak memiliki kekayaan luar biasa dan menggunakan kelebihan kuasa wang untuk menentukan segalanya mengikut yang dikehendakinya. Bagaimana mungkin seorang PM yang bergaji tidak seberapa boleh memiliki berbillion duit dalam akaun peribadi kalau duit itu bukan dari sumber yang amat diragui. Jawapan Najib Razak dan pembersihan namanya oleh AG Ghani Patail kononnya wang berkenaan adalah wang derma Tok Arab amat tidak munasabah dan di luar akal logik kerana jawapan dan alasan yang diberi langsung tidak disokong oleh fakta dan bukti2 jelas serta hitam putih yang sebenarnya adalah keperluan dalam mana mana perbiacaraan di mahkamah. Atas sebab itu Najib Razak amat mengelak dan berusaha sedaya upaya agar beliau tidak diheret ke mahkamah dan ini amat difahami oleh AG lantikannya, Apandi yang tidak lebih hanya "rubber stamp" dan "kakak tua" peliharaan Najib Razak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ralat

      Apandi Ali dan bukan Ghani Patail

      Delete
    2. kalau US/YAHUDI hulur lebih
      dari yang biasa mereka dapat,
      aku rasa mereka sanggup membelot negara!

      melayu oh melayu.........
      NAMA JE ISLAM

      Delete
    3. Kepada saudara 2227,

      Boleh jadi juga. Maknanya shafee tu jd broker maut macam si Nasha jugak la

      Sbb tu sampai skg apa jawapan pun shafee xbbunyi

      Cuba check kot2 shafee dh tempah suit kaler pink mcm Nasha jugak

      Delete
  24. Antara 3org iaitu tok Hakim,peguam Bela,pendakwa Raya..
    Org tua2 ckp Dua org akan ke neraka,sorang ke syurga..
    Beratkan tanggungjawab mereka..

    ReplyDelete
  25. Tunggang langgang kau buat onar Najib. Hakim dah kantoi. Jika Shafee mengaku saja..seluroh sistem kehakiman dan perundangan di Malaysia dah jahanam kerana duit. Dua peguam ini baru acah je. Eksekutif bawah penjawat awam bernama Mohd Najib Abd Razak memang korup dan hancus. Tiada integriti tiada maruah. Guna duit rakyat bayar lawyer rasuah hakim untuk aniaya pembangkang? Hanyut..hanyut ke laut Malaysiaku...

    ReplyDelete
  26. PUAK BARUA MEROYAN BANGANG MCM CIPAN
    PAS MALAYU ISLAM SUMA DI MAKI MCM GAMPANG
    ALASAN MUDAH SBB PAS SAMA SAF PERJUANGAN
    PUAK PLURALIST SYIAH MUSUH DARI DALAM

    ALJUBOORI SOUND TEPEK MR KUTTY
    'NO MORE PM FOR SECOND TIME" KATANYEA...
    MENANG PRU 14 PUN TAK NAMPAK LAGI
    TAK KE BABI NAMER NYE BARUA TERKINJA KINJA


    kikikikiki... BEEAMBUSSSS BARUA DAP@SPORK

    INI KALI HAAAHHH...!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pungkok hang pun Bagi free

      Delete
    2. kak kiki like
      //// 18 inch. negro the batang....
      melayu dia tak layan...////

      melayu dia kutuk
      kkekekekeke

      Delete
  27. Tahniah penjawat2 awam di Malaysia dapat suit raya rm500....heheehe xtaula nak gelak ka nak nangis Ni...
    hahahaha gelak dulu la...hahahaha....

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAH LIMA TAHUN TAK DAK BONUS.
      Hik...hik....hik....

      -bonus dah diambil....
      -semua krana brim(dedak) pada orang....
      -CUEPAC MACAM ANJING SALAK BUKIT..
      -PERSATUAN BAWAH KETIAK

      DENDAM PA,AKAN DITERJEMAH DALAM PRU-14

      Delete
  28. Najib ni pm yg lahir atas dulang emas.. falsafah dia senang..Ada Duit semua Jalan,sbb dari kecik lg dia dah nampak kuasa Duit..
    1mdb,tu langkah utama nqjib utk spin Duit kerajaan..Duit Akan Jadi mudah..Tak perlu bentang,Tak perlu tandatangan kedua utk menggunakan Duit sesuka hati utk apa2 kegunaan tanpa Ada sesiapa yg mampu pertikaikan..
    Najib dah lama campur tangan dlm kuasa undang2..dari kes pemecatan AG dulu,penutupan kes siasatan SPRM..
    Takan Tak boleh Bina kes lg,hadap najib mencabul perlembangan negara?

    ReplyDelete
  29. Mengikut perintah AG apandi ali, bila jawapan nya ~~saya tak tahu~~ maka tiada apa2 kes yg boleh disabitkan salah. Sebiji macam jawapan pm najib 2.6 bilion...kahkahkahhhhh...oh malangsia ku....adoiiii...aiiii

    ReplyDelete
  30. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budin, dia ni tadi dah kena remove...timbui pulak dah...

      Delete
    2. Najib Tak join Illuminati,tergolek 2.6b dlm acc.. hehehe

      Delete
  31. Betul ke mgikut penganalisis berbangsa cina.Dap akan menuntut jwatan tpm sekira ph mng dlm pru.Dap mst mmenuhi hsrat pgundi cina yg lebih 80% mnyokong dap.sekiranya Dap gagal menuntut jawatan tersebut dap bakal kehilangan sokongan pgundi cina pada pru yg setrusnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang kau sibuk sibuk apa pasal... biarlah Dap yang fikir...

      Dah dah, kau pergi tidur...

      Delete
    2. mstlh kene sibuk rakyat mahukan kpastian sblum mmlih ph

      Delete
    3. Apa susah, wujudkan 3 jawatan tpm...
      1.melayu
      2.cina
      3.india
      Dah selesai masalah..
      Tiap2 tpm jaga permasalahan dan kepentingan kaum Masing2..

      Delete
    4. 23.55 cukup lah jangan dok jadi bangang sangat


      Mca yang dok tuntut Jawatan tpm, sekarang ni mca bawa cina komunis, 23.55 pasai apa tak bising

      Delete
    5. 23.55 pasai apa hang diam jawab dengan lidah kotor hang tu

      Musibat punya Olang

      Delete
    6. 00.02 hang ni wakil sapa yang dok kalut sangat pasai ph ni

      Tak payah dok kalut dah meluat dengan tulisan hang

      Hang ni kira macam anjing kira menyalak saja

      PH PH PH PH PHHHHHHH

      Delete
    7. Taktik ni mmg akan digunakan setiap kali pru.biasa la tu nak tarik org2 tua punya vote

      Delete
    8. Dh diorg nk Jadi tpm..bg lah Kat diorg..tpm jer pun,bkn Ada kuasa pun..
      Lg pun dulu cina dah pernah jd org pegang kuasa Kat Malaysia ni..
      Jgn duk taksub dgn ketuanan melayu..
      Dgn keadaan skrang ni pun tak Ada apa yg boleh dibanggakan dgn ketuanan melayu..
      Kaki bohong,kaki tipu,kaki belit,tahik joli..

      Delete
    9. Hehe zahid jadi tpm pun tapi si hisyam yg lebih kuasa tak gitu kawan?

      Delete
  32. Hang dok kalut pasai dap buat apa


    Pi jilat pungkok mca dan gerakan atau pun cina komunis

    Kami Penyokong2 ph tak kalut pasai dap

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biasalah tu modal terpenting nak takutkan org melayu
      Kat pulau pinang,elok jer dap pegang..
      Cina Kat Malaysia ni diorg takut..cina komunis tu elok2 jer buat kawan..
      Siap boleh pinjam Duit,pajak tanah,bg projek..
      Yg tu depa Tak kalut sbb Tak ada dpn Mata,sekali kena spin dgn cina komunis br terlopong mulut,menagis Tak berlagu

      Delete
    2. Pulau Pinang sejak Dap pegang bermacam macam pembangunan ada.

      Dulu bn pegang apa ada? Pekan Nibong Tebal tu pun nyaris nak tenggelam ke dalam sg krian.

      Umno dibawah pimpinan tok non panjang (zainal abidin osman) sebagai pengerusi perhubungan negeri buat apa? Tadak apa pun.

      Asyik membodek najib saja. Kenduri kendara pun rakyat dah tak jemput dia lagi. Tak ada siapa ambil peduli kat dia dah selain drp balaci2 dia yg selalu dok berlungguk di kedai mamak nak sapu projek saja.

      Nibong Tebal kawasan dia sendiri pun Dap yg tolong majukan sehingga ke hari ni.

      Tok non panjang dah 2 kali kalah kerusi MP Nibong Tebal tapi masih kekal jadi pengerusi perhubungan umno negeri.

      Dah tak ada orang lain lagi ker?

      Delete
    3. Pandai jilat bijan mmg la boleh dok lama jawatan besar.bijan makin dijilat makin merah bibirnya

      Delete
    4. kerajaan negara china masih mengharamkan puasa bg rakyatnya yg islam.
      sekatan ni dah berjalan bbrp tahun terutama ke atas puak uiyghur.
      macam ni punya kejam pun najib boleh buat kawan.
      at least cina dap tertakluk kpd perlembagaan.

      Delete
  33. Insyallah amin..bongkar segala bala bencana malapetaka najib..pecat guling..penjara..maut..

    ReplyDelete
  34. Kalau takde cina india bumi melayu tak merdeka la malaysia..bodoh punya dedak balaci bn..bengong...tolol kalah lembu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yang ko meroyan ni.....

      Delete
  35. Rakyat Malaysia ni sebenarnya tergolong dlm golongan bodoh Dan bangang..
    Dah terang2 penuh bukti kerajaan najib tu korup..tp Tak Ada satu cubaan utk mengulingkan najib..
    Kita tgk pada sejarah atau contoh yg Ada..kesemua kerajaan yg korup hanya boleh dijatuhkan dgn Cara keluar ke jalanan,lakukan rusuhan,demontrasi..
    Mana Ada kerajaan yg korup boleh dijatuhkan melalui pilihan raya..
    Tak perlu pergi jauh hingga ke Arab spring..tgk jiran2 terdekat Kita, Bagaimana rakyat Pinoy jatuhkan diktator mereka,Bagaimana indon bangkit menentang president yg korup,Bagaimana Thai jatuhkan pemimpin mereka..
    Yg terbaru Bagaimana rakyat Korea selatan heret president mereka yg korup ke muka pengadilan..
    Semua bermula dgn golongan Pelajar turun ke jalanan dan diikuti oleh rakyat yg sayangkan negara..
    Tp tgk Kat negara kita, golongan Pelajar lebih Selesa lepak di shopping mall
    Rakyat Malas utk turun ke jalanan,malas utk meninggalkan keselesaan diumah,kemewahan hidup..
    Yg padu complaint Kat internet..
    Hanya pandai Jadi keyboard worriers..
    Kita Tak perlukan perhimpunan aman seperi bersih utk jatuhkan kerajaan yg korup..Tak Ada gunanya..Kita Tak perlukan pru utk jatuhkan najib sbb ia adalah sesautu yg mustahil,dgn segala sumber kuasa,sumber kewangan yg najib Ada..kita hanya boleh bermimpi utk jatuhkan najib..
    Kita perlu contohi seperti negara luar..hanya dgn meninggal Kan keselasaan hidup..turun ke jalanan,lakukan rusuhan,bantahan,mogok..br lah cita2 Kita tercapai..jgn dihitung kerosakan yg berlaku kepada negara,lihat lah kepada kebaikan slps kerosakan itu terjadi..
    Negara lain telah membuktikan..contoh didepan Mata..
    Lihatlah negara jiran Kita..

    ReplyDelete
  36. 6.37

    FIYOOO. ... RED BEAN ARMY PROVOKASI BAEKK.PUNYA ... PUIIIIII.....!!!

    EMO SUNGHUH PEPAGI BUTA
    RUSUHAN JALANAN PEMBUKA KATA
    TINGGALKAN KEHIDUPAN SELESA KATANYA
    RED BEAN ARMY BOLE BERAMBUS SEMUA



    PUIIII..... BERAMBUS BARUA DAP@SPORK...

    TANDA TANDAN PUAK NAK KALAH PRU... PAGI MEROYAN HASUT RAKYAT TURUN JALANAN


    INI KALI LAH....

    ReplyDelete
  37. SDRA BUDIN .

    BERITA HANGAT DI PAGI HARI .

    PERTEMBUNGAN ISA KETOT VS DATOK ZAKARIA ARSHAD .

    ISA KETOT DI LANTIK OLIH NAJIB SEBAGAI PENGERUSI KETIKA PENYENARAIAN FGV PADA 2012 .
    SETAHU SAYA TIADA ' CORPORATE BUSINESS KNOWLEDGE WITH ZERO BUSINESS ACUMEN BUT WITH LOAD OF CASH !'
    DI BUKTIKAN MENGAMALKAN RASUAH SERTA DI GANTUNG DARI AKTIVITI POLITIK SELAMA TIGA TAHUN . DI BAYAR GAJI TIDAK KURANG 2 JUTA SETAHUN .

    MANAKALA DATOK ZAKARIA SUDAH BERADA BERSAMA FELDA DARI 1984 LAGI .
    TATKALA BABY NAJIB , FGV TENAT DILANDA MASAALAH , ZAKARIA DI PERKAMBING HITAMKAN OLIH ISA KETOT BERSAMA SAMA LEMBAGA PENGARAH YANG DILANTIK JIBBY .

    ReplyDelete
  38. As can be seen from one revelation after another on payment made to various parties coming out from that person's bank account, in this country the rich gets richer at the expense of the poor rakyat who these days are made poorer with among others the GST and the taking away of subsidies from various items.

    And some people are still wondering how Malaysia these days could become such an unequal society?

    Anyway, it would perhaps be not surprising if the well to do want to maintain the status quo (even when sooner or later it is the communists who pull the strings behind the curtain) for over time they are making more money than ever before.

    But in today's Malaysia a large section of the not so well to do who continues to do the same thing - or else be indifferent towards the type of people holding the political power! What gives?

    ReplyDelete
  39. Buat roadshow kes anuar ibrahim bukan main lagi...bila tiba kes diri se diri macam tikus takut...shafie...shafiee

    ReplyDelete
  40. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  41. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...