Monday, 19 June 2017

SAMANLAH....

Di dunia ini, antara perkara yang paling cuba dielakkan oleh kebanyakan orang ialah kena saman.

Apabila kena saman, bukan saja perlu turun naik mahkamah dan membayar kos guaman yang bukan sedikit, malah jika kalah, terpaksa pula membayar sejumlah ganti rugi lagi kepada orang yang membuat tuntutan itu.


Kiranya menang, kos guaman tetap kena bayar juga. Pendeknya, kalah atau menang, kerugian wang ringgit memang tidak dapat dielakkan.

Tetapi, sejak isteri Perdana Menteri, Rosmah Mansor melaungkan ugutan mahu menyaman pengguna media sosial yang memfitnah, melempar tuduhan tidak berasas, memburuk-burukkan dan membuat dakwaan palsu terhadapnya berhubung saman sivil DOJ, ramai pula yang sedia dan menanti-nanti untuk disaman.

Ramai pengguna media sosial didapati membuat posting yang menggambarkan mereka sedia dan tidak takut untuk disaman oleh Rosmah.

Termasuk yang tidak gentar dan menunggu-nunggu untuk disaman oleh Tun Mahathir Mohamad yang mengucapkannya melalui rakaman video yang dimuatnaik dalam laman Facebooknya.

Lalu, apa lagi Kak Ros...samanlah....(ShahbudinHusin 19/06/2017).

225 comments:

  1. The Scribe @ A Kadir Jasin juga terang2 cabar Rosmah selain Tun M, TSMY, Tuan Shahbudin & Kluangman.

    Kejora @ Kojolla..

    Jika kamu ada pelir & anak jantan, sila siarkan nama, kp & alamat supaya kami boleh saman kamu atas keceluparan mulut longkang kamu. Satu lagi... saya juga cabar sila kemukakan tarikh, masa dan tempat untuk kita tibai roti & negeteh. Hentikanlah cakap berdegar-degar, habukpun tarak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tidak ada seorang pun pemimpin umno ada telor


      Zaman TUN selurh donia gentar kpd Malaysia


      Sebut Malaysia satu donia gentar


      Kini sebut Najib ibarat sebut mak nyah pondan..

      Saman lah woiii

      NAJIS TUN ROJAK WOII

      SAMAN LA WOIII

      NAJIB PONDAN

      NAJIB PONDAN


      NAJIB PONDAN




      NAJIB BAPOK WOIIIII

      Delete


    2. Jangan gelabah, Rakyat Malaysia akan saman korang dlm pru ini... Ada faham....





      Delete
    3. Sudah la Suman tali barut Dapigs...bengap...

      Delete
    4. Aku boleh bayangkan si Najib kena hamput dengan Rosmah tiap2 malam pasal duit 1MDB ni ahahah... "Awak Jadi PM pun bongok , tak guna punya jantan, beli lah berlian tu cash supaya tak boleh trace , ini suruh cina gemok tu pakai wire transfer, jadi Menteri Kewangan pun bodoh macam lembu " . Najib dok tepi katil nangis terisak isak siap hingus meleleh.. ish...ish...ish

      Delete
    5. Jangan harap sangat la PH nak menang PRU ...angan Mat Jenin la kau orang....macam-macam fitnah ko buat...bengap....Ph dah nak melingkop dah....

      Delete
    6. Madey lagi bapak segala penyamun.....22 tahun....nak letak jawatan pun nangis...macai pun dah ramai cabut lari...kesian ...makin layu....

      Delete
    7. Baik Madey...mahu pun si Nuar... anak beranak nak jadi menteri...cakap tak serupa bikin....

      Delete
    8. Ramai lagi pencacai pencacai najib ni. Kahkahkah

      Delete
    9. Sdra Othman , if Kejora really take up your challenge , pls count me in .

      And I don't mind sponsoring the tea party .

      Bukan nak bermegah , tetapi menyampah dengan malaun malaun yang masih buta mata serta buta hati .

      Para sahabat di Negara gajah putih , Thailand sering bertanya sinis .." what's going on in Malaysia lately ?? .If this thing is happening in Thailand , the PM will either be in jail or face the same fate as Thaksin " .... shame , shame , shame !!!

      Delete
    10. Pala kotey hang la, bodoh punya isu

      Delete
  2. Saman lah

    Kalau ko ada telor

    Kojola

    ReplyDelete
    Replies


    1. Maaf....

      Mari ikut Mbah nyanyi yaa...

      A la la la badak
      A la la la badak
      jangan saman
      Tolong la badak

      A la la la badak
      A la la la badak
      kita kawan
      Ape kawan

      A la la la badak
      A la la la badak
      jangan saman

      A la la la badak
      A la la la badak
      kita kawan



      Delete
    2. Marah kejola..idola dia tu si badaki..mesti dia dok usap ngan kemenyan gambar al badaki..

      Delete

    3. ....tengok gambar al badaki sambil usap dia punya....

      Delete
    4. Badak Si Jidin tu ko....

      Delete
  3. respon saya pada ancaman mek semah utk saman - poodaah !!!

    mungkin DOJ akan berkata 'this is only d tip of d ice berg'. pls do sue us.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan kata mak semah

      Rizal bapoook pun tak cukup telor... Mintak pnjam sama KOJOLA


      Mana panton bodo KOJOLLA

      seluruh Malaysia tidak ada satu MACHAI NAJIB BERANI NAK SAMAN !!!


      kah kah kah kahaaaa ptuiiih

      Delete
    2. Pak rahman jpc..

      How's the situation back there in Pekan..any chance of toppling the Bugis pirate & the self confessed FLOM...??

      On the contrary, me and buddies have combed almost every inch of southern region (Johor, Melaka, Negri Sembilan) meeting & talking to all the rural folks. Insya Allah, UMNO/BN shall be booted out from Putrajaya.

      Salam perjuangan, Selamat berpuasa & Selamat Hari Raya, maaf zahir bathin.

      Delete
    3. salam kembali bro.

      d pekan bak kata rakan2. 'kalah dlm tangan n menang belum nampak bayang'.

      tapi kami dlm pakatan harapan n ngo saperti Anak n Hisbah akan terus menggempur.

      it is difficult but as tun m said, it is doable. insya'allah.

      Delete
    4. Tahniah pak rahman. Teruskan perjuangan.

      Agi ldup Agi Ngalaban.

      Delete
    5. PH akan melingkop sebelum PRU...akan berbaing kerusi....sebelum pertandingan.......siang malam meroyan....cakap tak serupa bikin....memfitnah ya la keje....

      Delete
    6. Piiiirahhhhhh...orang ulu!!!

      Delete
    7. Sebelom ni tak der sorang pon isteri PM Malaysia yg dimaki hamun, dicaci hina dikata itu ini.......walau orang tak setuju dgn PM tapi isteri2 PM sebelom ni org tak kata, tak sebut apa2 pon. Ni yg teman jadi musyhkil ni yeoppp....pelik tapi benar.

      Ini memang pecah rekod ni beb......hari ini dalam sejarah ni.....sampai bagi warning nak saman.

      Wow !!! Nampaknya berjuta le orang Msia yg kena saman ni yeopppp.....hari2 macam2 kata....macam sumpah seranah yg dicakap orang...!!!

      Fuuuhhh......berjuta org Msia kena saman ni. Ramainya tak boleh nak cakap yeoppp......di facebook2, twitter, blog2, instagram......tu tak masuk cakap2 mulut di kedai2 kopi, restoran2, gerai2, dirumah2, dalam telepon.....
      Wow !!! Ramai....sumpah ramai !!!

      Jaga2 rakyat Malaysia !!

      Delete
  4. Najib mencuri melalaui machai cinababi jho low

    Najibmerembat duit src


    Najib menipu duit putera arab


    Singapore dah penjara pegawai bank curi duit 1mdb

    Singapore dah tutup bank yang cuei duit 1mdb

    Lawyer 1mdb adalah cinababi
    Akauntan 1mdb juga cinababi

    Yg di jolok puki oleh de facto advisor 1mdb jho babi low




    Pandai Najib main cinababi buat kerja kotor


    samanlah woiii

    ReplyDelete
  5. Orang yg dah buat salah mcm Rosmah memang macam tu jadi defensive mengugut, boleh sampai ke tahap histeria mengganas.

    Dah lah kak Mah insaf dan kembalilah ke pangkal jalan. Syukur Allah masih beri kak Mah nyawa masih ada masa lagi utk kembali ke jalan yg benar.

    ReplyDelete
  6. Woi, woi, woi, apa lagi, samanlah tapi jangan SIMINlah! Bha ha ha ha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. SR-Sarawak Roket.....mainan Madey....udah-udah la tu Madey....

      Delete
    2. Terus maju Tun M. Kami akan tetap bersama sama dgn mu.

      Delete
  7. FUUYIIOO....

    YANG KENA TUDUH MINTAK SAMAN KINI
    YANG MENUDUH LANSUNG TAK KEMUKA BUKTI
    TUNGGU SAMPAI LA NI MAMAK TAK SAMAN LAGI
    NAK SPINN LA TU ..TAK KE BABI NAMERNYER TU MR KUTTY....

    kikikiki.... MAHA MEGA MAMAK BATU API TAHAP DEWA SAMPAI LAN TAK MAI2 SAMAN SKG MINTAK YG DITUDYH SAMAN AKAI ADA KA...?

    BERAMBUSSSSS BARUA DAP@SINGAPORK...

    INI KALI... HAAAHHH..!@

    ReplyDelete
    Replies


    1. Woiiiiiiii....


      ....tak guna nak melalak lalak....

      ...saman la woiiiiii..


      Delete
    2. Singapore dah penjara pegawai bank curi duit 1mdb

      Marah betul machai Najib @ umnoPork

      Bank curi duit 1mdb di singaporw kena tutup denda 2.5juta

      Marah betul machai Najib @umnopork ..

      Selepas singapore... Amerika pulak nak tibai 1mdb!!!


      Lepastu swizerland



      Lepastu New Zealand



      Lepastu.... Mak oiii byk betul Najib libatkan negara seluruh donia


      #berambus umnopork

      Delete
    3. ape ko merepek ni setan..hp samsung A9 ko tu rosak ke? mesti nenek ko x ngajo kan

      Delete
    4. Paspork x nk komen ke? mane ostad odi walaunta walaunti..mkn tahi unta ke?

      Delete


    5. ....woiiiii....


      ....cukup cukup la melalak macam anjing......


      ....saman oiiii....

      .......samannnnn.....



      Delete
    6. REPEAT BROADCAST PADA KOJOLLA YG MUKA TAK RETI BAHASA.

      The Scribe @ A Kadir Jasin juga terang2 cabar Rosmah selain Tun M, TSMY, Tuan Shahbudin & Kluangman.

      Kejora @ Kojolla..

      Jika kamu ada pelir & anak jantan, sila siarkan nama, kp & alamat supaya kami boleh saman kamu atas keceluparan mulut longkang kamu. Satu lagi... saya juga cabar sila kemukakan tarikh, masa dan tempat untuk kita tibai roti & negeteh. Hentikanlah cakap berdegar-degar, habukpun tarak.

      Delete
    7. Repeat

      MANA KOJOOOOLLA

      MANA TELOR KOJOL


      CHECK TENGOK BESAR MANA TELOQ KOJOL


      ADA KE TAKDE... MANA PANTON BAPOK KOJOL? MACAM SYAIR HINDU ZAMAN BRAHMIN LAPAN KAKI

      Delete
    8. Madey nyanyok dah sampai ke tahap tak siuman
      Apa ke jadah nya nak mintak suruh orang saman
      Tak perlu kecoh kalu boleh selesaii secara aman
      Ngko tak nak suruh kita sama ko ke Wak Seman

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

      Delete
    9. REPEAT BROADCAST PADA KOJOLLA YG MUKA TAK RETI BAHASA.

      The Scribe @ A Kadir Jasin juga terang2 cabar Rosmah selain Tun M, TSMY, Tuan Shahbudin & Kluangman.

      Kejora @ Kojolla..

      Jika kamu ada pelir & anak jantan, sila siarkan nama, kp & alamat supaya kami boleh saman kamu atas keceluparan mulut longkang kamu. Satu lagi... saya juga cabar sila kemukakan tarikh, masa dan tempat untuk kita tibai roti & negeteh. Hentikanlah cakap berdegar-degar, habukpun tarak.

      Delete

    10. ...woiiiii 2111....

      ...daripada ko melalak macam anjing gila....


      .....baik kau pi saman Madey nyanyok tu....


      ...kah...kah...kahsihan ko....


      Delete
    11. Entah apa nak jadi dgn keling tua Matdey Kerala
      Ini bukan lagi peringkat nyanyok tetapi tahap gila
      Kes forex dan perwaja dia sendiri pun tidak bela
      Dituduh lesap beratus billion tak nak saman pula

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

      Delete
    12. Selain pengkagum KJ, Kojolla jua pemuja Barry Wine yg dah kojol. No action talk cock only..!!

      Berani dakwa & samanlah....FAHAMMM,,,,,!!!

      Delete
    13. Othaman Kadok baru ini kata ajak kita berbuka
      Buka pala hotak hapa, puasa pun tak ini puaka
      Dulu dia cakap Islam asal Hindu ini tua bangka
      Dgn orang lain, munafiq ini boleh ler bermuka2

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

      Delete
    14. ...2119...

      ...ko masih kat sini ka...


      ...ingatkan dah pi saman keling tua kerala tu....


      ....kah..kahhh....kahhhhsihan ko....

      Delete
    15. Nak layan Othaman munafiq ini kita rasa malas
      Tapi tua bangka ni naik lemak kalau tak dibalas
      Cerita munafiq dia dlm ruang maya ni ada jelas
      Gi selongkar blog Parpukari, dua ribu tiga belas

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

      Delete
    16. 2146 ape ko merepek ni..terlebah air cap badak campur kahak bijan ke..patutla histeria semacam..duit cukup ke? bila lg ameno cawangan nk melancong

      Delete

    17. .....sayang 2146 ooiii.....

      ...ok..ok...kalau kau malas nak cerita pasal pak othaman...tak payah cerita ya...

      ......kau tau tak....

      .....kami pun tak tanya....


      ....jadi...kahhh....kahhhhh....

      .........kaahhhhhhsihannnnn kooo....


      Delete
    18. Sebelum nak kata orang lain munafik cermin cerminlah muka tu dulu tengok muka sendiri tu rata ke tidak!!!

      Delete
    19. 21:46,
      Terimalah cabaran dari En. Othaman Ahmad. Jadilah jantan yang ada prinsip! jangan berani melalak dlm blog ini shj! tetapkan tarikh dan masa ...aku pun berminat utk turun serta!

      Samanlah!!!

      Delete
    20. Sudah la ko Suman...cakap tak serupa bikin....macam la kau tu Zuhud sangat....

      Delete
    21. Aikkk...ajak ngeteh pun tak nak.
      Dedak lagi sedap bukan?

      Delete
    22. Sedapnya dedak Dapigs....

      Delete
    23. Alamak 21:46 .

      Buat promo blog parpukari pulak kat sini . Tak payahlah nak promo blog yang merapu hari hari tu kat sini .

      Parpukari ni pemakan dedak berguni guni . Tapi minda dia " a little bit short of the monkey ". Please don't tell me you are the one trying your luck here by using anonymous pseudonym ???

      Delete
    24. Anon 21:46.....
      Kamu terhinjut hinjut macam anak kera apa hal?...
      Saperti kera kena belacang!!!...aku nampak dok garu kepala...garu belakang....ada poning wak?
      Dedak dah nak habis wak....tahun depan boleh kerja dbkl angkut sampah ganti mat bangla...he...he....kesian wak...

      Delete
  8. Mana mat singapork


    Mana newcastle


    Mana Machai Mr J


    Mana ko hilang


    Dedak habis apa? Gst pun u turn tak jadi

    Mana semua machai...

    Mariii mariiii. SAMAN LAH WOIII


    kalau telor takde kami boleh bagi pinjam telor Nazri jantan atau lhalid IGPee


    Saman la woiii bapok bapok pondan pondan machai Najib umno


    Saaaaaammmmmmaaaaannnnn la woiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko terlebih makan dedak Dapigs ni.....

      Delete
    2. Malaysia Baru .

      Mr J yang kita sanjung tu sudah Jalan Daaaa...

      Dia sudah kesendatan akal kerana DoJ akan membuat " filing" terbaru . Kali ini DoJ akan mensasarkan kapal layar mewah Low Taek Jho yang bernilai USD 175 juta .

      Delete
  9. Pastinya adik beradik Najib merasa malu dgn perbuatan abang mereka ini. Ibu Najib pasti amat kecewa. Di mana silapnya, didikan keluargakah sehingga boleh jadi pencuri perompak begini? Pastinya tidak krn semua ibubapa mahu didikan yg baik utk anak2.

    Nasihatilah abang kamu ini utk berundur wahai adik beradik Najib. Pastinya kamu tidak ingin dikatakan bersubahat dgn abang kamu. Kalau bukan kalian yg dapat menasihati beliau siapa lagi. Ibu kalian sudah tua utk dibebankan oleh semua ini. Kasihan dia.

    Nasihati Najib utk berundur sebelum maruah lagi hancur punah tercemar.

    ReplyDelete
  10. Penyokong Najib umno bn dah histerikal. Apa lagi seppuku lah.

    ReplyDelete
  11. Bro Sudin, agaknya itu semua gertak Kelinglah. Nothing but hot air.
    Mcmana dia org tergamak mencuri duit untuk kepentingan peribadi is beyond comprehension.
    Absolute greed.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini bukan gertak keling ka apa. Ini meroyan namanya. Rosmah dah naik meroyan kerna dia tau masanya sdh dekat. Najib pula tunjuk je buat dek sebenarnya dick dia dah terkecut masuk ke dalam tinggal 1cm. Dah takdak tempat mau lari. Macam terdedah berdua dalam kandang dgn harimau.

      Delete
    2. Memang amat menghairankan seorg anak pemimpin yg berjaya menukar sosio politik kaumnya yg miskin dgn rancangan feldanya sanggup mengkhianati amanat bapa, bangsa dan negara serta seluruh rakyat...suami isteri pula tu!

      Delete
    3. Setuju dgn pandangan bro.
      Mudah2 an anak cucu kita d selamatkan Allah.

      Delete
    4. Lagi satu pesan orang2 tua....

      Bercerai kasih bertalak tidak
      Kalau berbini toksah tebus talak

      Ingat tuu...jgn jadi Najib tebus talak ambil bini orang.

      Delete
    5. Kerja mencaci orang je Othaman kepala dongga
      Kalau pasal mengutuk orang kuat dia bertenaga
      Iblis ni kalu posa pun hanya dapat lapar dahaga
      Mamphos kelak, kat akhiirat tak kan bau syorga

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

      Delete
    6. 2155..penyokong setia semah al badaki..otaknye mereng

      Delete
    7. badak sumatera spesis terancam..hampa kutuk badak, marahle depa ni..aishhhh

      Delete
    8. Suman parti ko tu gila Talak dengan PAS ko....kesian Jidin....

      Delete
    9. Wak 21:55, wak puasa ke?....mengilai ngilai macam hantu langsui? Puasa?
      Wak patut pi hospital skrang....takut tahun depan bila najib tak takda....dedak takda...wak betul betul jadi gila....ini betul betul....bukan cubaan wak!!!!

      Delete
  12. Lepas RAYA

    TURUN JALAN RAYA


    BERSIH 5.0


    INI KALI 5JUTA ORG !!!

    ReplyDelete
    Replies

    1. .....jom...

      Delete
    2. Semangat taik kucing ngko itu kita rasa terharu
      Tak serik ke lagii ko dgn Bershit yang haru biru
      Jota nko tu kira mcm duit Rupiah ke Msia Baru?
      Serupa monyet jer, tempat tidak gatal tergaru2

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

      Delete
    3. 2125 dah takut letew ameno kalah ..dah xde sumber duikan..hujung tahun bawak kroni ameno gi melancung

      Delete

    4. ....nyalak kat sini pulakkkk....


      .....jom pi balai woiii....


      ...kah..kahhhh...kahhhhhhsihan ko.....

      Delete
    5. 2125..hangla monyet..cepat suruh semah saman rakyat mlaysia..al badaki walaunta pas pis pus

      Delete
    6. mengikut firasat punahsihat lebai musang berjanggut semua berita diatas adalah fitnah sebab tidak ada 4 saksi......ha ha hahahaha

      Delete
    7. Sudah la ...ini kali PAS tarak...jangan harap le....tak kan tak boelh nak tunggu PRU....kata menang....mempi ja la....meroyan lebih...

      Delete
    8. Wak 21:41....
      Badan kita tak gatal wak....kita tak makan duit haram......badan wak tu dah penuh 'kurap losong' merana makan dedak haram.
      Sebab itu tiap hari wak terhinjut hinjut berjalan sakit kaki...sakit badan....kesian....dari jauh orang berbau busuk!!!!!.

      Delete
  13. this came from d horses mouth.
    the esteemed gentleman that najib frequently solicit 4 advice told me that tun rahah has begun 2 believe that najib did not commit any wrong doings in d 1MDB heists.

    sebagai ibu,bolih kita faham. Tapi sedih!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian Tun Rahah.

      Delete
    2. Kesian Madey....ntah bila la nak bertaubat...jangan ingat duniawi ja....

      Delete
    3. 00.27....ko dah confirm ada seat dalam syurga???

      Delete
  14. FUYOOOOO...

    BUDAK SUMAN EMO SUNGGUH BANGAT
    5 PENGGAL PENGERUSI UMNO TETIBA KENA REMBAT
    DOLU BUDAK SUMAN NI PLURALISMA DIA HAMBAT
    BILA KALAH MAJUK PLURALIST LGBT DIA JILAT

    KAHAK PUUUIIIIIII... PANTEKKKK LA HAIII...!!

    BERAMBUSS BARUA DAP@SINGAPORK PENSABOTAJ EKONOMI..

    BERJALAN JALAN DI.KOTA SINGAPURA
    RAMAI TUA BANGKA NA MAMPOS MASIH KIRJA
    ANAK LEE KWAN U CAKAP TAK SELAMAT LAGI KOTE SINGA
    NO WONDER BARUA SEMBUNYI DI MALAYSIA
    ADA ATI LAGI NAK SABOTAJ EKONOMI NEGARA


    BERAMBUSSSS..

    INI KALI OK....!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. InI kali lah barua semah al badaki..pas ni ko xde kerja dah

      Delete

    2. ....ingatkan dah kat balai...


      .....reporter ramai tunggu hang kat balai woiii...


      .....awat hang tak pi lagi...


      ...kahhh...kahhhhh....


      .....kaahhhhhsihan koo....



      Delete
    3. Othaman mcm Matdey tak tau mengenang budi
      Masa dalam UMNO dulu, berjota dia dah gerudi
      Tak mustahil bapok tua ini ejen talibarut Yahudi
      Mamphoss nanti, neraka ler tempat kekal abadi

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

      Delete
    4. Mak aii bahasa dia ni bahasa org tak bertamadun bahasa rimba. Agaknya haiwan lagi berbahasa. Ini suku sakat jin iblis ni. Tak makan babi tapi di bibir dia takda lain melekat babi memanjang...sampai terjueh bibir cecah lantai.

      Delete
    5. Othaman upahan si Matdey untuk cetus angkara
      Banyak dia udah sakau ini pendatang Singapura
      Raja ‘copy paste’ ni mmg cakap main sandiwara
      Dgn orang lain boleh aota, tapii tidak dgn Kejora

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

      Delete
    6. Kesian kalo dia ada anak-anak dengar dia asyik mencarut pagi petang siang malam. Nanti anak-anak dia pula akan mewarisi mulut carut dia. Di man tumpah kuah kalo bukan atas nasik.

      Delete
    7. 2152 ni la kejora pencacai semah badaki wal bijani..patutla dah gila.pru nk dekat..

      Delete
    8. Kita provok saja wak separuh gila ini.....
      Tahun depan bila bn jatuh dia terus jadi gila betul bila dedak tak takda......kesiannn.... memang anak haram....makanan nya dedak haram....sial 7 keturunan!!!.

      Delete
  15. Tahukah anda? badak sumatera adalah spesis yg terancam..hidup badak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Badak si Jidin tu ko....

      Delete
  16. cilakak rosmah..gelabah tahap bewak nak saman konon.pariahh..mai la saman..dah kantoi..nk ckp org buruk pulak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HARTA YANG DISEBUT DOJ AKAN MENJADI
      HARTA KHARUN,
      300 TAHUN NANTI ANAK CUCU KITA AKAN
      MENCARINYA DI DALAM TANAH.

      Delete
    2. Ko tak Tanya ke...Madey punya harta banyak mana....pi Tanya si Rapuji Sotong sahabat pondan ko tu....

      Delete
  17. syok tengok geng dedakian x tau dah habis modal bak backup bapak dedak..tinggal maki maki sajaaa..hahaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa kah dia ingat dia sorang saja yg ada pelajaran orang lain tidak!!!

      Delete
    2. Belajar tinggi-tinggi ...Bodoh piang buat apa....bengap....

      Delete
    3. Nak jadi mcm kau setakat SRP saja?
      Patutlah bodoh nak mampuih.

      Delete
  18. All hail losemah..queen of badaks sumatera..marah kojola nanti

    ReplyDelete
  19. Den kek kg sri menanti "TERGOLAK" berguling-guling bilo dongar mak badak nak saman...hehe..hehe,orang kg kek sri menanti,nissmilan ni hahh, dah tahu sapo mak badak ni hahhh..

    Dulu ado laki major army ,major aziz,mak badak coraikan..mulo2 mak badak nak tackle rahim tambicik,tapi rahim tambicik ranking dlm ameno tak tinggi ketuo pemudo aje,pastu rahimtambicik tibai budak bawah umo,bilo guan eng bela budak melayu,guan eng yg kono penjara.
    pastu makbadak cubo tackle najib kaki-betino,guno bomoh india dari krala,last-last dapat tackle najib,najib terpakso tinggalkan bini dio tu..

    Bila penyamun bertemu kaki joli/kaki shopping,dan dapaek jadi PM Mesia,beginilah jadinya.HABIS HURU=HARO MESIA DI BUEKNYA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. .
      .

      Kiro dio nie bukan menyamun harta benda ajo lah .. laki orang pon dio samun !

      Dah tuo tuo tak boleh samun laki orang ...itu yang dio samun harto rakyat..

      Badigol punya orang ..

      Delete
    2. Rosmah nie lulusan graduan..sebab tuu dia confident boleh senang2 makan Najib yg lulus sekolah menengah saja. Kita orang lama masih ingat macam mana gelitis & birahnya Rosmah tiap hari mengurat suami orang sedangkan dia ketika itu juga isteri orang.

      Delete
    3. Macai2 sudah biikin blog ini busuk punya tempat
      Nampak ia macam tempat ibliis setan merempat
      Dah mati akal nak serang mula pula mengumpat
      Kasihan di bulan mulia ini dosa jer korang dapat

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

      Delete
  20. Macai haprak asyiik menuduh tapi bukti tak ada
    Mmg kerja korang ni ‘jangan kasi keadaan reda’
    Si Pudin dedak pun kemain lagi mendabik dada
    Nak dipaksa orang buat saman, hapa ke benda

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

    ReplyDelete
    Replies
    1. xde bukti? bodohnye ko ni? 1mdb tu untung berbelion ke? nenek ko kesian kat ko, asik nk puja al badaki

      Delete
    2. .
      .

      Kalau tak ada bukti .. Dah jadi fitnah. Rosmah kata akan saman kalau fitnah kan dia..

      Mahathir terang-terang fitnah Rosmah, cabar pulak Rosmah supaya saman.

      Kalau tak saman maknanya yang salah ialah Rosmah.

      Delete
  21. .
    .

    Ya Tunggu lah...

    Rosmah akan arah JPJ atau Polis bagi saman masa Mahathir sedang memandu ..

    Saman jugak kan ?

    ReplyDelete
    Replies

    1. ...badak akan berendam dalam terusan wan mat saman....



      Delete
  22. Lihatkan gelagat puak haprak, rasa nak tergelak
    Pasal kalut berebut jawatan PM masiih bergolak
    Pencalonan si Madey bakal PM udah kena tolak
    Lepas inii, lagi sakan lah si tua kutok ini melalak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe..berguling-guling ese,baco ekau punyo tulisan..BIASOlah peringkat permulaan berbincang pasal PM..nAPOLAK BERGOLAK/...Dlam AMENO tu AMAN ke..buang TPM ikut suke hati mak-bapak dio ajee.

      Kamu lagi haprak...PM kamu nak kuatkan ekonomi tapi pekenakan rakyat dgn GST..aKUPUN BOLEH KALAU AKU JADI pm TAK PAYAH CRACK KEPALA..

      Delete
    2. 22.32 reka citer kartun...semah tengah pening..nak saman je nak pulangkan barang kemas 128 jota...hik4.
      Siapa bakal ketua umno selepas pru14?.

      Delete
  23. Rosmah ade 2 pilihan....saman doj kalo memang tak ade barang kemas 128 jota ato pulangkan barang kemas tersebut...de caprio setuju pulangkan lukusan mahal yg dihadiahjan oleh jho lo atas kesedaran lukusan dibeli oleh jho lo dengan wang haram rompakan 1mdb...

    ReplyDelete
  24. Cerita rekaan kononye doj reka saman berdasarkan suruhan tun madey akan terkubur jika rosmah pulangkan barang kemas ato rosmah buat2 bisu......jika rosmah saman doj dan menang maka benarlah saman doj hanye rekaan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo saman doj adelah rekaan semata2 de caprio tak perlu pulangkan hadiah lukisan mahal yg di hadiahkan oleh perompak jho lo...betol tak macai bodos

      Delete
  25. Budin..patut lar aktif geng blogger bangang samsung A9 6% sekarang ni.....baru dapat duit raya RM1000 rupanya....lumayan gak kerja kerja jilat bontot MO1 ni rupanya..kakitangan pun dapat RM500 jer....

    ReplyDelete
  26. Tengok citer DOJ, kitorang ini hanya nak ketawa
    Olah Matdey karier Boboi nak disambung nyawa
    Anak kabur ‘peluang PM’, si bapak amat kecewa
    Kalah berpolitik dlm negara, kuasa asing dibawa

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni kuat berkhayal...kuasa asing plak...saman ler doj...

      Delete
    2. toksah lah saman-saman,
      kos saman tu beri je kat aku,
      raya tahun ni,
      nak beli baju melayu pun tak lepas,
      nak buat pinjaman pun tak dapat,
      macam-macam prosedur...
      anak-anak nak daftar masuk U.....
      duit juga tu...

      BANYAK SANGAT SIAL SEKARANG!!!!!!!
      kecewa aku hidup zaman nih.....
      KALAU BN MENANG LAGI PRU-14
      MELAYU BOLEH MAMPUSSSSSSSS...

      Delete
    3. Ko la mampos dulu...ni namanya mat bodos piang...putus harapan....tak ade harapan...

      Delete


  27. Jangan duk duk cakap besar.... Tunggu Pru ini.... Kita boleh tengok siapa yg akan tergolek...
    Dulu boleh le do harap org PAS... Sekarang nak harap siapa?.., Doj?..Clare?.. Diarang bukan warganegara.... Dap?.... Dap akan main kayu tiga dg korang... Nak harap siapa , 'mata lebam'?, korang ingat mata lebamn tu mudah lupa.... ko dah menghina dia dg tuduhan yg 'kebinatangan' kemudian nak minta dia tolong.... Sorry le matdey.... Ko dah kesorangan Sekarang.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko khayal....kenyataan terbaru tuan ibrahim hentam kes 1 mdb ler..


      Delete
    2. Sabah dah ubah...mca tinggal nyawa ikan...felda dah benci hingga najib terpaksa alihkan isa...johor dan kedah goyang2...tinggal ko masih khayal...saman ler doj kali fitnah...

      Delete
    3. Pandangan sdr anon 22:53 kita tersangat setuju
      Matdey ini, mcm kat badan sendiri tak ukur baju
      Dekat expire pun masih lagi gian nak jadi teraju
      Dah mcm Mat Saleh gian tak dapat makan keju

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

      Delete
    4. 22.53 Lu silap banyak
      yang sabenornye ph lah bantu pas menang
      PRU-14 NIH,silap-silap pas tinggal 1 parlimen je...

      Delete
    5. Tu sebab PAS tak nak join PH...sudah kena taik kat Dapigs....kat Selangor...PAS banyak bantu PKR...ini kali melingkop le PKR....nak rujuk takut gila talak....

      Delete
  28. jASO-JASO najib/rosmah PADO NEGARO mESIA.

    1.bELI KAPAL SELAM SCORPION :Tak boleh menyolam beberapa tahun.Commision rasuah 500usd.
    2.Beli sukoi kek russssia:engine takdo.
    3.pembunuhan altantuya berlaku:TIADA MOTIVE.
    4.mALAYSIA TERKONAL DGN NEGARA "KLEOPETRACY".
    5 mESIA JADI "THE LAUGHING STOCK" peringkat antarabangsa.
    6.Dalam sejarah mesia disiasat oleh lebih 5 negara pasal 1mdb corruption.
    7.pembunuhan taukeh ambank dan pegawai timbalan pendakwaraya: bersabit dgn 2.6billion.
    8.Bapa buek FELDA anak JAHANAMKAN FELDA.
    9.rAKYAT BAWAHAN "HAPPY sekejap dgn BR1M,TAPI JANGKA-PANJANG MERANA dgn GST.BN-Barang naik,setiap bulan/tahun.
    10.pelabur luar ramai yg dah lari,seperi,INTEL,RCA dan banyak lagi.
    Di media perdana /elektronik NAJI/ROSMAH di POTRAIT Sebagai:
    1.Khalifah islam yg berjiwa rakyat.
    2.zaman pemerintahannya tiada korupsi/pembunuhan dan keganasan.
    3.Yg jahat semuanya "PEMBANGKANG".
    4.DIA CURI DUIT RAKYAT Di anggap "pPEMBELA RAKYAT".
    5.dOj AMERICA DIANGGAP "pengacau" dan orang asing nak menjahanamkan mesia.Tapi anknya dan jo low buat hal di negara asing di anggap "wira negara".
    6.shopping spree bini PM dianggap berbuat "AMAL JARIAH".
    7.KES NUAR Tak do saksi takpo=nUAR JAHAT.
    8.Kes 1MDB: aDO BERATUS-RATUS SAKSI dan lebih 5 negara:NAJB/ROSMAH BAIK:Berjiwo rakyat.

    Oh...Mesiaku..Yg BAIK dikata jahat,yg sememangnya jahat dibuatkan jadi baik....Sebabnya mereka ada KUASOOOO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku tertarik dengan perkara no. 7,
      POHON BERI PENCERAHAN

      Delete
    2. 23:05

      Pembunuhan Jalil Ibrahim kes skandal BMF Hong Kong?

      Pembunhan umat Islam tak berdosa di Memali, Baling, Kedah?

      Penipuan undi (bawa pengundi tak berdaftar) pemilihan UMNO 1988?

      Penyebab UMNO menjadi haram dan harta UMNO disita?

      Pengsonglapan duit Petronas bail out company anak?

      Pembungkusan Perwaja Steel?

      Skandal Forex lesap beratus billion?

      Pemenjaraan Anwar Ibrahim, reformasi 1998?

      Pemenjaraan Lim Kit Siang Operasi lalang?

      Pemecatan Ketua Hakim dan 6 orang hakim sekali gus?

      Pemecatan Tun Saleh Abbas yg kemudian dibayar balik pampasan?

      Pelucutan kuasa yg dipertuan Agong dan kuasa Raja2 Melayu?

      Delete
    3. anon 23.20: woii bodoh
      rakyat tak susah apa pon masa tu!

      pemerintah adalah penjaga rakyat,
      Penjara lim kit siang, rakyat tak susahpon,
      Forex lesap bukan salah Tun lah bodoh,
      Tun sendiri yang melarang Bank Negara
      main forex masa tu...
      (SEBAB TU MASA GAWAT 97 TUN AMBIL ALIH
      MENTERI KEWANGAN)
      masih ku ingat kisah lama.
      Pecat ketua hakim,itu hal peribadi,
      bukan sama dengan kes Ghani..
      penjara anwar,rakyat tak susahpon
      GST MANA ADA..

      AWATLAH HANG BODOH SANGAT TIMBANGTARA

      Delete
    4. Woi bahalol 23:34
      Hang ni baru lepas habis SPM kot.

      Tak susah kepala butoh pak hang!

      Tahun 1986 hingga awal 90an berapa banyak pengangguran & retrenchment dan kegawatan. Gawat nak mampos. Graduan ramai yg menganggur, bahkan graduate overseas, walau pun masa tu graduan tak banyak.

      Delete
    5. Betul sdr 23:41, masa tu cikgu pun naik motor saja walau pun dah kerja bertahun-tahun dan beranak pinak. Cikgu jiran saya bawa anak 2 orang sekali dgn motor ke sekolah. Sekarang, cikgu baru kerja saja dah boleh bawa keluar Toyota Vios, Nissan AlMeera, MyVi, Honda City...kerja guard pun mampu pakai kereta dan boleh dikatakan segenap rumah ada kereta.
      Maknanya dulu lebih susah dari sekarang.

      Delete
    6. mat 23:41....ko cakap macam betul ye.....graduate oversea takde keje? tu si deris tu graduate time tu la....skerg jadi cm.....aku pun baru balik dr us waktu tu....2 bulan lepak kt rumah...dapt 2 offer dr co jepun.....masaalah nya....jgn pilih keje.....umno pun waktu tu bukan main lagi offer graduate oevrsea jd ajk cawangan, bahagian.....ramai jugk member satu kapal aku join.....ko betul ke atau merapu je.......RM1=USD2.40

      Delete
    7. Perkara no.. 7 tuuuuuuuuuuuuuu...pi Tanya Madey.....macai tak faham...lu pikik la sendiri...

      Delete
  29. UNTUK PM,
    BUATLAH PRU-14 CEPAT SIKIT,
    UNTUK DAPAT MANDAT BARU,
    BANYAK SANGAT KES DAN ISU,
    BIAR RAKYAT YANG MENJADI HAKIM,

    KALAU MENANG,TERUSKAN MEMBINA NEGARA,
    KALAU KALAH,ITULAH HAKIKAT

    BERANI KERANA BENAR,
    TAKUT KERANA SALAH.
    JANGAN BERANI KERANA TAK BENAR,
    TAKUT KERANA TAK SALAH......

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak nampak gayalah bro....
      mau setahun lagi

      Delete
    2. Biarkan macai PH meroyan ....nak sedapkan hati...

      Delete

  30. DOJ sedang menyita harta yang berasal dari duit kerajaan malaysia. sebagai kerajaan pastinya kita nak semula duit kita yang telah dilesapkan dan berterima kasih. tetapi malangnya bukan sahaja kerajaan Malaysia tidak berkerjasama dengan DOJ untuk dapatkan semula semua aset negara kita, malah mendakwa DOJ sebagai penyebar fitnah pula..


    Cerdik  atau bebal kerajaan Malaysia bawah pimpinan Najib ni..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeoppp....ada juge kerajaan yg tak nak ambik balik duit rakyat yg lesap ye.....

      Ni memang pelik.....tapi benar.

      Delete



  31. Kami tak mau saman DOJ.... Tak mungkin menang, sebab perbicaraan do luar Malaysia.

    Kami nak saman Mahathir sahaja. Perbicaraan akan diadakan dalam Malaysia.

    Yahhh... Sebelum itu kami nasihatkan Agong untuk pecatkan Ketua Hakim Negara.

    Jika Agong tak may ikut kehendak kami akan kuranfkan kuasa Aging dan jadikan Agong hanya sebagai Rubber stamp saja.

    Kemudian barlah kami saman Mahathir dg menggunajan hakim pilihan kami sendiri.... Ada faham ke korang semua .... Itu lah SOP kami.





    ReplyDelete
    Replies
    1. Baik ko sendiri jadi hakim...hik3...

      Delete
    2. Esok lah ko gi saman madey...madey pon sedang tunggu mana dibodos nak saman..

      Delete
  32. Temberang RPK agak lucu...madey nak tangkap najib tapi madey buat skrip kpd Doj saman jho lo....ape kepentingan jho lo kpd madey?...kalo madey boleh aturkan doj sudah tentu madey arahkan doj saman najib...temberang bodos...macai diperbodohkan oleh RPK...hehehe...aku ingat macai2 cedik IQ tinggi...ropenye bodooos2 belaka...menteri pon bodooos...hehehe..

    ReplyDelete
  33. Mana dah menghilang Othaman Kadok batu api
    Mcm sampan buruk kejap ke tengah jap ke tepi
    Nak Matdey jadi PM umpama mimpi dlm mimpi
    Kena tibai sikit jer dah cabut lari diam menyepi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa plak ko sibok pasal seman plak...Mak Semah yg sedang susah hsti sekarang...gertak nak pantau orang fitnah dia makin banyak cabaran...baik ko tolong mak semah sediakan saman doj.
      .hik3...

      Delete
  34. PENCERAHAN NO.7.

    kITA SBENARNYA BUKAN NAK MEMBELA ORANG YG BUAT SALAH.Tapi kes nuar ni pelik.
    Dia dituduh liwat Saiful,sedangkan nuar umurnya lebih 60tahun.
    situasi kes ni.
    Saiful dan beberapa kawannya dijumpai bersama najib,sebelum kes ni didakwa.Dan juga pendakwa layer shafiee.
    Okay kita keluarga melayu,kita boleh CAM la,tenguk keluarga nuar,keluarganya hebat2,anaknya bertudung dan anak lelakinya tak pernah kita dengar tentang kejahatannya.Isteri nuar bertudung,pernah dapat the best dtudent di university ireland.zaman mudanya nuar banyak menghabiskan masannya dgn rakyat ,pernah buat yayasan anda untuk menolong orang melayu,nuar pernah jadi ketua belia islam mesia.nuar pernah kena isa 1974 oleh bapaq najib kerana memeprtahankan orang2 miskin di baling.
    Cuba kita tenguk najib pula:
    Zaman mudanya di sekolah st john kl,sebab bengapnya MCEpun hancus bapa dia hantar dia ambil A Level di U.K.dENGAR CITER DIA KANTUL A LEVEL,sebab banyak habiskan masa mudanya,bertukar betina di u.k.Dia kantoi tak dapat degree di u.k.Bila dia balik mesia,sebab dia anak razak,dia dapat jadi MB pahang.Perangai happies woodstoknya di u.k dulu diamalkan di mesia.Inilah umpan yg dikenakan oleh bikmama untuk jeratnya.bikmama ni terror dia dari koleg kurshiah nismillan.pernah jadi pegawai pemasaran di ISLAND Penusular di setiawangsa.
    Bayangkan..Najib ceraikan isterinya puteri sultan kelantan,manakala rosmah ceraikan lakinya major aziz.anak-anak mereka....cuba tenguk anak tiri najib riza..anak perempuan najib dgn rosmah..hidup macamana????

    Lihat bagaimana sistem di mesia..Nuar dgn ciri2 keluarganya..merengkuk dldm penjara.Manakala Naji/rosmah dari spoil brat family..Boleh jadi AMIRUL-MUKMININ.

    bezanya..Najib/rosmah "BERKUASA"..Cuba mereka tak berkuasa..dan MAHKAMAH MESIA DIADILI dgn tak megira kamu berkuasa atau tidak.Macam negara2 maju,di mana "EXECUTIVE dan LEGALITATIVE di pisahkan dari kuasa PM....sEBAB ITULAH AMERICA MAJU....President mereka boleh didakwa jika buat silap,seperti "menipu"seperti president Nicxon water-gate,preesident clinton-scandal dgn pompuan,sekarang ni donald trump disiasat berhubung dgn russia.

    Diharap bila PH memerintah nanti dapat memisahkan kusa PM jangan teralalu "KEBAL"..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini pon kes temberang dengan mereka2 bukti...sefool serah bontot tanpa diugut...

      Delete
    2. 23:53

      Ko tak nak citer pula ke kes liwat dan zina Nuat tahun 1998.

      Matdey tuduh dia paku jubor adik angkat dia Sukma Dermawan, pas tu tutoh jubor pambantu dia, keling tua Munawar, pas tu balon burit bini orang (tak mau sebut nama di sini) kat satu vila.

      Dlm perbicaraan kes Nuat tu, siap diusong tilam masuk mahkamah, dgn bertompok air pelir Nuat yg kering kat tilam. Siap masuk gambar kat surat khabar pulak tilam tu. Tak cukup dgn itu, takut ada orang tak faham, dimasukkan pula takrifan 'liwat' atau 'sodomi' dlm paper:
      'memasukkan batang zakar ke dalam lubang dubor seseorang..."

      Itu cara Matdey nak hapuskan Nuat dan itu lah punca pertama Nuat merengkok dlm pagar jarang.

      Jgn buat lupa atau tak tahu sejarah!

      Delete
    3. Masa tu ko kuat sokong madey...bila madey tak de dedak ko lari kpd king of cash plak...hidup bergantung dedak jer...

      Delete
    4. Alahai macai....bengap ke apa atau buat-buat tak tahu....kes moral si Nuar...ni bukan dengan seful ja...kesian si Jijah kipas...

      Delete
    5. Semua yg Nuat tutoh jubor tidak berani melawan
      Bukan jer Sifool, Munawar @ Sukma Dermawan
      Calon PM ni mmg ler hebat dari segi mengawan
      Batang Nuat mampu melayaan kerbau sekawan

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

      Delete
  35. Kenapa diiam Wak Seman, apa dah berkabong
    Mungkiin udah sebu dedak, perut jadi kembong
    Itu le Wak, lain kali usah lagak bodoh sombong
    Tapi sabar Wak, jgn pula nekad terjun lombong

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wak Seman ni nama timangan Othaman Kadok
      Udah kerap makan kita punya penumbok cedok
      Agaknya dia udah mampos dipagut ular sendok
      Lepas kiamat akan jadi neraka punya pendudok

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

      Delete
    2. Wak Seman sangat gian nak jadi politikus sohor
      Keje kutuk PM satu cara dia rasa boleh masyhor
      Membuta awal tapii bangunnya bila dekat zohor
      Pas tu, mula kalut carii kedai mamak nak sahor

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

      Delete
    3. Orang gila saja yg ketawa sendiri

      Delete
    4. Itu lah antara Contoh melayu yang bangga diri.bangga walau majoriti melayu ketinggalan dari segenap sudut selama 60tahun??tak sedar2 jgk lagi.tak nak cari perubahan.masih selesa dgn retorik permusuhan agama dan kaum.melayu islam dah makin rosak dek gejala sosial dan kejutan budaya pun masih nak bangga.lihat lah sekeliling apa yang bleh nk dibanggakan ketuanan melayu..disogok macm2 kduniaan oleh pemimpin kufur pun masih bangga lagi? Ketawa kat diri sendiri la tu..


      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

      Delete
    5. Sekadar provok kosong.tak ada isi.sia2 betul dia singgah blog ni.x power langsung komen puak umno ni

      Delete
  36. Baik ler ko pegi hiburkan hati .ak Semah yg sedang pening...nama makin terkenal di seluruh dunia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu lah antara Contoh melayu yang bangga diri.bangga walau majoriti melayu ketinggalan dari segenap sudut selama 60tahun??tak sedar2 jgk lagi.tak nak cari perubahan.masih selesa dgn retorik permusuhan agama dan kaum.melayu islam dah makin rosak dek gejala sosial dan kejutan budaya pun masih nak bangga.lihat lah sekeliling apa yang bleh nk dibanggakan ketuanan melayu..disogok macm2 kduniaan oleh pemimpin kufur pun masih bangga lagi?


      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

      Delete
  37. Utamakan najib
    Utamakan umno

    Sanggup mati demi najib
    Nak mati dalam umno.
    Panglima perang islam negara harus disokong...

    (ayat pemimpin akar ubi kayu )

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...sanggup mati demi membela ketua prompak..

      Delete
    2. Bila ada ikrar cmni ape bleh buat dah..umno di lebihkan,bijan di lebihkan daripada islam.

      itu yang pas nak sokong???
      Itu yang pas Nak ubah dari dalam???
      Itu yang pas Nak nasihat????
      Itu yang pas nak bela atas dasar melayu bersatu???


      Dah tak makan nasihat dah depa ni.tinggal nazak pastu nk baca talkin ja baru nak berubah

      Delete
    3. Nak bacakan talkin untuk PH...elok la tu....

      Delete
  38. Kesian juga, lihat kemelut puak haprak taik kuda
    Dlm ‘pakatan’ mereka penuh dgn porak peranda
    Masalah nak pilih ketua nampak nya belum reda
    Tak perlu nanti PRU24 udah boleh siap keranda

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

    ReplyDelete
    Replies
    1. typo: PRU14

      Delete
    2. Kasi ikat serupa Pochong PH kali ini....

      Delete
  39. Udah diam sepi, macai2 pemantun otak dangkal
    Msia Baru, Perak Man, FuckTun sudah mati akal
    Kejora punya seloka dah kasi maut secara pukal
    Itu ler nak duga laut dalam, kail hanya sejengkal

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diorang sudah kena pil kuda sama itu Tokong Penang....serupa Madey...dan macai haprak....

      Delete
    2. Cis Keojolla pengecut lagi penakut...bilakah kita dapat berjumpa, haaaa......????

      Niee nak bagi tahu, lepas buka tadi kami sekeluarga bersama menantu menjamu selera sea food sambut hari lahir isteri kesayangan di Kukup sambil bertemu geng2 lama UMNO Gelang Patah.

      Berita GUMBIRA tak terkata bila saya dimaklumkan Melayu di sini dah muak & tak tertahan derita kos sara hidup gara2 GST melingkupkan rakyat jelata.

      Yg amat menyedih & syahdu lagi.. Melayu asal di perkampungan Melayu Gelang Patah & Tanjung Pelepas dah habis pupus dek kerakusan UMNO/BN menjual tanah pusaka kpd orang asing.

      UMNO Johor dah pasti ditalqinkan pd PRU 14.

      Delete
    3. Padan le muka orang gelang patah pilih lagi Lim Kiat Sial....kah...kah...kah....esok pilih lagi ye....

      Delete
    4. Ciis Othaman barua kasut burok tak ada setokin
      Mungkin nko orang kaya tetapi jati diri ko miskin
      Itu omong kosong ko saja kitorang sangat yakin
      Yg sebenarnya cap bunga & PH tunggu ditalkin

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

      Delete
  40. Kemana dah hilang semua cai Matdey Malabari
    Agaknya mogok dedak Matdey dah tak nak beri
    Atau pun udah mati akal cai2 haprak haluan kiri
    Tengok Kejora mengamok, habis cai2 cabut lari

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bersembunyi berbagai samaran
      Ada kala menyamar pemantun Fon Dan
      Bila diajak jumpa berhadapan
      Bisu terketar tak ada jawapan


      Itulah Kejora @ Kojolla...tuan2 & puan2.

      Delete
    2. Apa...si Rapuji Sotong Pondan.....spesis ko la tu...jangan la ikut dia....

      Delete
  41. Dah kena julap Dapigs.....dah letih meroyan tadi....

    ReplyDelete
  42. Wak Seman Kadok udah jadii macam tak karuan
    Sengaja cari pasal tapi lari mcm binatang buruan
    Dia ingat Kejora bodoh atau kurang pengetahuan
    Itu lah padah nya bila berani jolok sarang tabuan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa kata? Very well..fix a date at your convenience. Ada beranikah....???

      Para sidang pembaca blog ini, sila jadi saksi. Terima kasih.

      Delete
    2. Hi Hi Hi...aku ingat Si Suman ni dah tido...ada lagi rupanya....baru la sedap sembang...

      Delete
    3. Akhirnya dia muncul jugak ini Othaman hampas
      Sebelum ini ifrit ni lari mcm kudong punya lipas
      Kalu jumpa tak ada ler nak berhempok hempas
      Sekadar mau picit hidong kasi dia sesak napas

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

      Delete
    4. Anda belum biiasa dgn dia, cik adik & cik abang
      Mmg bunyii langit nak runtuh dia punya gebang
      Tak sedar dirii udah tua maut hampir diambang
      Cabar orang, angin tiup pun udah nak tumbang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

      Delete
    5. Si Suman ni ingat dia sorang je lah yang Zuhud....orang lain tak....

      Delete
    6. Kojolla pengecut..

      Toksah ler berbagi alasan2 stupid...kamu nie anak jantan atau si bacul macam puan Najib Rosmah..???

      Delete
    7. Ewah kemain dia Othaman dajal anak gampang
      Punya gempar mengalah meriam dan senapang
      Jalan pun terhoyong hayang bagai org tempang
      Bukan tak nak jumpa takut dia kena pelempang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

      Delete
    8. Mcm cakap dulu le Wak, kita jumpa setahun lagi
      Masa tu gua nak tengok setakat mana ko ranggi
      Harap sabar Wak, nanti penangan gua nak bagi
      Jgn lupa Wak, bawak spare itu palsu punya gigi

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

      Delete
    9. Suman ko pi tanya kat ketua ARMADA...kes Si Jidin tu apa cerita....cakap tak serupa bikin....

      Delete
    10. Sah-sah kejora nie pengecut lagi penakut..takut kojol do tangan orang tua.

      Delete
    11. Lain kali la PH nak menang....

      Delete
    12. Sudahlah Wak, rentikanlah nak eksyen tayang2
      Lebih baik Wak ambil wudhuk, pergi semayang
      Jgn asyiik dgn dunia macam anjing dgn bayang
      Bertaubat lah Wak oi sebelum nyawa melayang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

      Delete
    13. Oohh dah sedardah tua...ingat tak sedar-sedar .....macam Madey.....langsung tak sedar....elok la tu....

      Delete
    14. Wak tu dah tua bangka, jangan le tak sedar diri
      Cuma belum tiba masa, tak ada ler kita nak lari
      Setakat Wak, gua cepuk hanya dgn tangan kiri
      Atau pun berani ler berentap dgn tangan digari

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

      Delete
    15. Kejora ada biji tak tumpah macam Flom & isterinya Najib..takut & running/hiding from the Grand Old Statesman.

      Keep on running
      Keep on hiding
      One fine day
      I gonna be the man
      To make you understand
      Oh yeah
      I gonna be the man

      Hey..hey..
      Everybody looking at you now
      It makes me feel so glad
      Hey..hey..
      Everyone spitting at you now
      Don't you feel so bad

      Keep on..keep on running
      I gonna be the man.

      Delete
    16. Bravo pak othaman

      Ini lagi bukti si pencacai dedak haram kojolla tu memang tukang komen berbayar. Dengan org tua pun takuuuuuuut. Takde telo. Kah kah kah

      Delete
    17. Kih kih terbayang Wak jalan masuk gelanggang
      Terhencut-hencut Wak sambil tongkat dipegang
      Sekali2 nampak gaya bagai bapok melenggang
      Baik le wak pergi urut kasi pelir tu keras tegang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

      Delete
    18. Wak cuba dulu cari lawan orang tangan kudong
      Tak gamak pukul Wak spt waniita mengandong
      Kalu terjumpa pun, kita hanya nak jentik hidong
      Ntah2 kini mengah, anak cucu sedang kendong

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

      Delete
  43. Menggila2 serangan A9Q7. Sebabnya Dedak tahik low raya turun. Mesti lah buat kerja. Provoke maki attack divert suka kamu2 lah. Isi tetap ssma. Janji mungkar dan busuk 1mdb dpt dihijab.
    Blog Budin tetap gentle, komen2 ulat tahik TIDAK didelete. tak macam Maikemut dan Haramkah.
    Biar lah, selamat datang 6 % berulang2. media boleh padam, ulat2 tetap makan utk hilangkan tahik low.
    TAPI usaha kamu sia2 dari 2009 lagi.1mdb adalah bala negara, bala pada kaum melayu jahiliah.
    ALLAH buka dan terangkan maklumat baru ...setiap hari.
    Mana mungkin ulat UMNOBNPAS dpt lawan kuasa ALLAH ?

    TAK LAMADAH INIKALILLAH.
    SAMANLAH

    ReplyDelete
  44. Dulu...
    +”Bagi saya, ini adalah satu pembaziran atas duit rakyat. Kita sepatutnya tidak hantar mereka ke bulan, tapi hantar mereka pergi ke MATAHARI! Barulah USA dan Russia respect sama kita!”
    – “Tapi Datuk Seri, matahari kan panas, macam mana mahu pergi?”
    + “Itu pasal you takda jadi menteri, saya sudah 30 tahun jadi menteri, mesti ada penyelesaian. Kita jangan pergi siang, banyak panas. Kita pergi malam baru ada sejuk”.

    Sekarang…
    NASA Plans To Launch A Probe Next Year To 'Touch The Sun'.

    ReplyDelete
  45. Subhanallah...

    Jauh beza antara Tun M dengan Najib, bagai bintang dengan lubang najis je. Inilah namanya berani kerana benar.

    Pernah dengar najib berani seperti ini?

    Oh pernah...waktu berucap depan rakyat kononnya dia darah pahlawan...hehe

    ReplyDelete
  46. Nak saman konon..

    Isu wang juta2 masuk akaun peribadi dia hari tu pun tak saman2 sampai skrg...dari mana wang itu? Awak tak kerja, tak buat bisnes pon...apatah lagi bayar cukai.

    Jadi dari mana wang itu?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...