Monday, 12 June 2017

PAS OH PAS....

Apa masalah Pas sebenarnya?

Adakah Pas masih keliru tentang keperluan menukar kerajaan yang sedang dipimpin Najib Razak sekarang ini, meskipun jika kita bertanya kepada 10 rakyat, tujuh atau lapan daripadanya tidak lagi berkenan dengan UMNO dan BN?

Kalau Pas merasakan menukar kerajaan belum tentu membawa kebaikan, apakah jaminan bahawa mengekalkan lagi kerajaan yang sedang dipimpin oleh Najib yang dikenali sebagai kleptokrasi ini tidak membawa lebih banyak keburukan kepada rakyat dan negara?

Antara keburukan yang sudah nyata dengan kebaikan yang belum pasti, yang mana patut ditolak dahulu?

Jika benar menukar kerajaan belum tentu membawa kebaikan, kenapa Pas sendiri tidak mengumumkan secara terbuka sokongannya kepada UMNO dan BN yang sedang bergelut untuk mempertahankan kerajaannya daripada dijatuhkan?

Bukankah lebih baik dan "lebih jantan" jika Pas nyatakan saja sokongan terbuka atau umumkan bergabung terus dengan UMNO jika merasakan menukar kerajaan tidak membawa kebaikan?

Kenapa Pas perlu berselindung di sebalik blok ketiga dan Gagasan Sejahtera jika benar kerajaan yang ada lebih diyakini boleh membawa kebaikan?

Kenapa agaknya sejak bersendirian ini, Pas semakin caca-marba, tidak ketahuan dan tidak menentu hala tujunya?

Pas oh Pas...mengapa begitu malang nasibmu? (ShahbudinHusin 12/06/2017)

104 comments:

  1. PAS kemabukan pil kuda, itulah sebabnya otak jadi sewel dah tak siuman lagi. Inilah akibatnya mendengar nasihat spesis Wan Rosli walaunta yang bengongnya melantun-lantun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni mesti terlebih minum air ketum ni.....

      Delete
    2. Kalau tukar BN sebagai kerajaan belum tentu bawa kebaikan, kenapa pas cakap nak tumbangkan BN dalam pilihanraya 14 nanti??

      Pas lawan BN buat apa? Kalau BN kalah pun tak tentu bawa kebaikan kepada negara?? Sangat pelik hala tuju pas kini!!!

      Walauun masih totok nak sokong parti gile ni kenapa ye...??

      Delete
    3. PAS SANGGUP BIAR UMNO BN PERINTAH MALAYSIA ASALAKN


      KAPIR HARBI DAP DAN ANTI ISLAM PKR TAK PERINTAH

      SANGGUP PAS BAGI UMNO MENANG DAP PKR PAKATAN KALAH..DEMI MELAYU DEMI ISLAM DEMI ........... MUNAFIK PERINTAH MALAYSIA..... PAS OK JER

      Delete
    4. Tuan Itik Tuan Musang ni dah kena dedak dah ni. Dulu blom dpt duit dedak, mmg suka melawan la. Skrg dah lahap dedak, dpt 5-6 juta, jadi la. Sampai ke cucu cicit hati senang. Rezeki dah ditentukan Allah dah..Senang hidup sampai ke mati.

      Delete
    5. Jika belajar agama terlalu banyak sangat-sangat maka ia kadang kala dapat menyebabkan penyakit "giler Esim " yakni giler dalam beragama hingga fikiran tak menentu pada satu satu masa......!!

      Delete

    6. 0558
      Kau tak baca amanat hadi...siapa yang dikafirkan.....

      Kau tak tengok sejarah yang pas pernah bersama dap...

      Dap dahulu masih sama dengan dap sekarang...

      Nik aziz meninggal semasa pas masih bersama dap....

      Adakah nik aziz salah dan mati sesat kerana bersekongkol dengan dap yang kafir untuk menjatuhkan umno...

      Macamana dengan Ibrahim Libya...

      Diantara nik aziz, ibrahim libya dan hadi... mengukut kitab pas, hanya hadi yang akan ke syurga bersama najib dan rosmah....

      Apa boleh buat wahai nik aziz dan ibrahim libya....


      Delete
    7. PAS kan hendak BN KO , KO BN
      Dah lupake ?
      PAS ni kaki SPIN macam the UNSPINNERS

      Sila ikut link dibawah . DOA PAS "KO"
      https://www.youtube.com/watch?v=9guwGTsSYQs

      Delete
    8. Umno suke lihat pas budoh diperalatkan oleh umno untuk kekal.merompak.

      Delete
    9. Hutang FGV 4B

      CASH ADA 1.8B


      ISA SAMAD DAN LEMBAGA PENGARAH KORUP NAK BELANJA 20B


      TAK MASUK AKAL KATA ZAKAR PESTA RIA

      Delete
  2. seperti umno yang risau dan gentar dengan BERSATU, PAS juga tahu untuk berdepan dengan AMANAH pun belum tentu boleh menang.

    Untuk menutup kelemahan dan kemaluan, bergantung harap dengan umno lebih baik.

    Sudah lama berjuang, habuk pun tak dak, jadi kalau rapat dengan umno, ada juga tempiasnya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parti Mat Sabun tu ke....besar borak.....

      Delete
    2. Pas tengah mabuk dedak...otak jadi biol...

      Delete
    3. UMNO menang cukup2 makan pd PRU 13 atas faktor UMNO belum berpecah dan Melayu atas pagar masih bersama Tun M menyokong UMNO.

      Tapi tidak kali ini (PRU 14) dgn wujudnya Bersatu bersepadu dgn PH.

      Delete
    4. Secara logic akal tak mungkin umno boleh menang. Tapi mesti ingat....peti undi depa control...

      Delete
  3. Geng lebai dan serban dah gila isim agaknya. Berabad lamanya PAS berjuang untuk jatuhkan kerajaan sekular UMNO BN. Tiba tiba sejak Hadi Awang menguasai pucuk pimpinan, lain pula jadinya walhal kerajaan sekular yang ditentang selama ini bukan saja mengekalka perlembagaan yang sama malah makin kronik dan parah mengamal rasuah hinggakan mendapat gelar kerajaan kleptokrasi di seantero dunia. Adakah Hadi benar benar sudah gila isim atau bahana pil kuda yang dituduhnya terhadap pihak lain?. Biasanya orang yang buang tabiat macam tu, tanda tanda dah mendekati hujung hayat...wallahuaqlam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita tunggu dan lihat....orang yang selama ini bercakap tak serupa bikin apa kesudahan nasibnya.
      Insha Allah, kita akan dapat sama sama melihat nanti.

      Delete
  4. Gua ala manyak helan woooo....

    Hali wo hop...zai zai zai zai ala cakap....

    “Saudara-saudara sekalian, percayalah kita menentang Umno bukan kerana nama dia Umno. Kita menentang BN bukan kerana nama BN.

    Lu tau ka itu lamli salip punya lagu "bukan kelana nama"....

    "Kita menentang dia kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan peraturan kafir, mengekalkan peraturan jahiliah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka, oleh kerana itulah kita berjuang melawan mereka.

    Wooo...gua manyak takut....habih la itu amano....
    "Percayalah suadara-saudara, perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad, dan kerana berjuang dengan puak-puak ini, kalau kita mati kerana berlawan ini, mati kita adalah mati syahid, mati kita adalah mati Islam.

    lia punya jihad dalam perjuangan gua belum lampak... tapi jihad delema selalu gua nampak..... itu jihad milo punya tin...

    "Kita tidak payah masuk Kristian, kita tidak payah masuk Hindu, kita tidak payah masuk Buddha, tetapi kita menjadi kafir dengan mengatakan politik suku agama suku” – Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang, Pesuruhjaya PAS Terengganu di Kampung Banggol Peradong pada 7 April 1981.

    Apa pasal masuk suku saja...kasi habis masuk la...balu ala syok....

    Sejak tarikh itu ramai ahli PAS bangkit untuk menyahut bisikan jihad Haji Abdul Hadi. Antara mereka ialah Ibrahim Mahmud (atau Libya) yang ketika itu bertugas dengan Pusat Islam.

    Ini Libya punya olang...dekat Baling sana...itu kampung hitam punya olang..itu nama dato ajizz....

    Beliau berhenti berkhidmat dan pulang ke kampungnya di Memali dan menyusun gerakan untuk menubuhkan sebuah negara yang bebas daripada perlembagaan penjajah, peraturan kafir dan undang-undang jahiliah.

     

    Pendek cerita, pada 19 November 1985 gerakan ini bertentangan dengan undang-undang sedia ada dan dalam pertembungan dengan pihak berkuasa beliau terbunuh bersama 13 orang pengikutnya. PAS menganggap mereka syahid. Turut terkorban 4 anggota polis.

     

    Ibrahim Libya mati sia-sia?

     

    Bagaimanapun apabila PAS berjinak dengan DAP, sebuah parti kafir dengan bersaksikan PKR, PAS dalam Muktamar Agungnya pada November 2011 di bawah pimpinan Tuan Guru Haji Abdul Hadi yang sama mengisytiharkan matlamat perjuangan PAS ialah menubuhkan Negara Berkebajikan.

     
    Aiyooo, sulah tukar ka......

    Bagaimana dengan hasrat membentuk Negara Islam yang bebas dari perlembagaan penjajah, undang-undang kafir dan jahiliah?

    PAS pimpinan Haji Hadi menyatakan konsep Negara Islam tidak ada disebut dalam al-Quran. ?????????????

    Aikkkk.....talak sebut ka....... tipu kuat punya olang....

    Maka bersandarkan kaedah tahaluf siyasi untuk mencapai kebaikan bersama, PAS bergabung kekuatan politik dengan DAP dan PKR di bawah payung Pakatan Rakyat.

     
    Gua talak faham apa itu " bahalul sialsi"

    Persoalannya ialah, Ibrahim Mahmud (Libya) terbunuh untuk apa jika bukan Negara Islam? ?????????????

    Namun PAS mengisytiharkan perihal Negara Islam tiada dalam al-Quran.


    Jadi, syahidkah beliau dan pengikut-pengikutnya??????????????

     
    Kawan, lia apa macam mati wooo....

    Syahid ka.... atau zahid...selupa gua punya kawan punya nama.... itu tauke redone punya.......

    Demikian hujah Hadi. Hingga hari ini PAS mempertahankan hujah Hadi bahawa Perlembagaan Malaysia diwarisi daripada penjajah maka ia mesti ditentang kerana ia kafir dan jahiliah. Benarkah hujah itu?

    Haiyaa......dulu negala islam....kemulian negala kibajikan....... sikalang negala apa pulak.....


    Kawan, lu apa macam ingat........

     


    ReplyDelete
    Replies
    1. Sikalang negala Golok lahhh..

      Delete
    2. Sikalang negala cali makan...

      Delete
    3. Wa ingat lu memang sulah bagi penelanagan baik punya, tapi kesian olang yang walaun sama ini tok gulu macam mana pun lia mesti kata tok gulu betoi maaaa..

      Delete
  5. .
    .

    Tidak sepatutnya kenyataan tersebut keluar dari pemimpin PAS terutama dari Tuan Ibrahim. Cakap pasal Islam .. kalah orang lain.

    Bukan kah Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum jika kaum itu sendiri tidak berusaha mengubah nasib nya sendiri ?

    ReplyDelete
  6. Hadi Awang layak digelar BAPAK PENGKHIANAT PARTI ISLAM SEMALAYSIA. Kerana Hadi kepercayaan ramai terhadap PAS selama ini mendadak merosot, jatuh merudum. Dah kalut sekarang ni, serba serbi tak menjadi. Ada makan dan kongsi duit haram 1MDB dari Najib agaknya sampai jadi haru biru habis parti Islam kebanggaan ramai sebelum ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BILA DAGING BABI(setaraf dgn nya) SUDAH MASUK DALAM PERUT, TAK PAYAH LAGI LAH BERCAKAP SOAL ISLAM.

      Delete
    2. P Ramlee dgn Madu 3 nya buat kita terhibur sepanjang masa.

      Hadi Awang dgn 3 bininya buat kita meluat dgn fucktuanya mengkafir sesama Muslim.

      TV 3 suku lagi mengarut dgn peranan tali barut Najib.

      Delete
  7. PAS OH PAS..MELEPAS OH MELEPAS..akhirnya telan hampas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib memang bijak...sudah main sama pas...pas jadi mabuk ketum...

      Dia screw kuat kuat sama pas...

      Jalan pun sudah kengkang...

      Lagi belakang dia kasi tendang...

      Terus masuk longkang....

      Lobai cakap sudah la abang...

      ....marilah kita bincang...

      ..najib lagi kuat kuat tendang...

      ...lobai cakap tolong la abang...

      Delete

    2. ...nasib baik kiky datang...

      ...kiky jeling najib terus lari lintang pukang....

      ...sama kiky lobai budi sudah terhutang...

      ..lobai terus cium kiky punya kangkang...





      Delete
    3. PAN OH PAN ......akhirnya kena KAPAN.....

      Delete
    4. PAS OH PAS........ akhirnya jadi HAMPAS...

      Delete
    5. PAS OH PAS....akhirnya jadi PIGS...

      PAS OH PAS.... jahannamkan orang akhirnya sendiri pun jahannam kena ribut...

      Kalau dah PIGS kaki buat maksiat kena dengan Allah selalu...

      Delete
  8. Dulu Al Marhum Ustaz Ibrahim Libya menentang UMNO BN, kerajaan sekular, beliau terkorban dan PAS mengistiharkannya mati shahid. Sekarang ini status matinya masih shahid kah?. Bagaimana pula yang bersekongkol dengan UMNO BN, adakah mati kelak masih dianggap shahid atau mati katak?

    Bagaimana pula dengan AMANAH yangjelas menentang UMNO BN , kerajaan sekular berpelembagaan penjajah yang sama, andai pemimpin AMANAH meninggal kerana berjuang, adakah mati shahid atau bagaimana? Dan apa pula jenis matinya jika Tuan Presiden yang bersekongkol dengan kerajaan taghut yang sama, mati katak atau mati shahid???. Atau barangkali Mati Shahid hak ekslusif PAS era Hadi Awang saja???.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau ahli pas, mati bunuh diri pun syahid, tapi kena pastikan pernah derma dalam tin milo dan yuran keahlian telah di bayar...

      Delete
    2. Ini fatwa terbaru tentang mati syahid khan:

      Man amam pus aman no man amam pus syahidan kasiman

      Yang bermaksud:

      Mati dalam amano adalah mati dalam kesyahidan penuh iman

      Sumber: Hikayat Arab Parsi al hadi

      Delete
    3. Ikut cakap Tuan Ibrahim ini.. tak guna lawan...biarkan je Najib menang...

      maka Ibrahim Libya sah mati katak..

      Haji Hadi pula nak jadi penasihat kerajaan yang sama BN..PM dah tukar tapi dasar sekular dan perlembagaan masih sama...

      Maknanya Ibrahim Libya mati lawan kerajaan Hadi iktiraf Islam.. boleh jatuh mati kafir agaknya?

      Boleh kot Dewan Ulama Pas bagi fatwa baru status Ibrahim Libya ni? Bukan apa kena alih mayat tanam kat jirat... Banyak kerja ooo..

      Delete
  9. tukar kerajaan belum tentu bawa kebaikan..apa punya pendapat ni..kalau betul bubar sahaja pas..atau sekurangnya umum pas x bertanding pilihanraya nnt.lagi satu..kepada penyokong lebai politik sekelian..nah..apa guna sokong pas dahh..komander pun dah ckp x nk tkarr.haha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha Ha Ha -Madey JR....padan muka ko PAS tak nak rujuk kat PH....selama ni dia dah kena kencin kat Dapigs...

      Delete
    2. Hahaha -Madey JR... baguslah PAS tak nak rujuk kat PH... PAS kan babi (PIGS)... Najis mughalazoh... Allah sendiri yang bukakan hati pemimpin PAS pilih nama babi!!!

      Kalau dah babi tu tau2 jelah... HARAM!!!

      Delete
  10. Ayoh hadi blajar dari kes memali dia kluar fatwa insan laen jd mangsa amno haramjadah.depa tibai habih mlayu satu kampong. ustad ibrahim libya tekorban ayoh hadi sehat sampe toa bangka.
    Contoh mlayu bunoh mlayu sbb beza pendapatan.sekolah tingi,pangkat besau, pingat kebesaran berjela-jela tapi jd haramjadah dan bersipat binatang.depa berundingan pake berengan mlayu memali pake sabit parang pisau bulohruncing dan gaji bosi.polis yg mati mungkin polis laen salah tembak sbb pakat mabok depa tembak ikot dan saja mampuih pi mlayu .
    Hangpa tengok himponan bersih masa pas join bersih .mlayu yg rame kena tangkap kena ikat,kena pijak kena sepak muka dan palak, cina selamba pijak gambag kepala bapak pon polis cuma pakat ambek gambag saja.
    Kalu cina mampuih , 4 atau 5 angota polis d perlu untok eskot pi fairy park bayangkan kalu cina mampuih rame-rame habih satu balai kena eskot pi fairy park,termasok polis kepalabapak ikot join sama.
    Contoh politik menatang oleh ayoh hadi pas.ahli pas mampuih tidak apa asal bkn aku yg mampuih. takbir..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tadbir Raya ko.....

      Delete
  11. Ayoh hadi blajar dari kes memali dia kluar fatwa insan laen jd mangsa amno haramjadah.depa tibai habih mlayu satu kampong. ustad ibrahim libya tekorban ayoh hadi sehat sampe toa bangka.
    Contoh mlayu bunoh mlayu sbb beza pendapatan.sekolah tingi,pangkat besau, pingat kebesaran berjela-jela tapi jd haramjadah dan bersipat binatang.depa berundingan pake berengan mlayu memali pake sabit parang pisau bulohruncing dan gaji bosi.polis yg mati mungkin polis laen salah tembak sbb pakat mabok depa tembak ikot dan saja mampuih pi mlayu .
    Hangpa tengok himponan bersih masa pas join bersih .mlayu yg rame kena tangkap kena ikat,kena pijak kena sepak muka dan palak, cina selamba pijak gambag kepala bapak pon polis cuma pakat ambek gambag saja.
    Kalu cina mampuih , 4 atau 5 angota polis d perlu untok eskot pi fairy park bayangkan kalu cina mampuih rame-rame habih satu balai kena eskot pi fairy park,termasok polis kepalabapak ikot join sama.
    Contoh politik menatang oleh ayoh hadi pas.ahli pas mampuih tidak apa asal bkn aku yg mampuih. takbir..

    ReplyDelete
    Replies
    1. En mat sawang...sabor...sabor...cuba cakap pelan2 dan terstor...baru senang paham...

      Delete
    2. Tak pa...kita bincang...kita bincang...

      Delete
    3. Mat Sesawang dah meroyan dah....habuk banyak...

      Delete
    4. Sama macam Hadi sial jugak. Meroyan. Semalam cakap PAS memerintah 5 negeri Terengganu, Kelantan, Kedah, Perak dan Selangor, negeri lain bagi kat UMNO. Esoknya wartawan tanya tak mengaku. Bukti rakaman video pun ada. Macam sial.

      Kalau orang sial mabuk pil kuda macam nilah korang nak ambil jadi pemimpin, hentikan jelah!!!

      Terang2 menipu macam Najib!!!

      Nanti dibawanya sial dia ke Putrajaya.

      Nanti kita semua sial tujuh keturunan dengan adanya si sial ni!!!

      Korang tak rasa bodoh ke pilih pemimpin yang bodoh lagi sial???

      Delete
    5. Mat Sawang Kepala banak dia..heyy berapa banyak samaran daa..kamu tuu sekor jer, toksah nak cong ler.....!!!

      Delete
  12. Ish..ish...ish...apa ni Tad Tuan Ib. Mu kecek mace budak tadika kemah. Apo baru belaje politik ko?

    Kalo mace gini, pilah mu main jauh-jauh tapi jange main tepi sungei atau tepi hute atau tepi bukit....takut sungei kerin, hute terbako dan biukiy runtuh!

    Bodoh piang yang teramat sangat.

    ReplyDelete
  13. inilah.,,bahananya terlebih makanak dedaak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan saja dedak pil kuda pun depa makan worrr

      Delete
    2. mamat timbalan lebai nie, elok2 ak respek dia, mau nak kena humban nie... terlepas cakap ke? dah pelik sangat rentak politik pas nie...

      orang tua dah cakap: jangan main api, nnti terbakar diri...

      Delete
    3. Anon 0623...sekarang dah takde istilah terlepas cakap dah dari terlePAS ni. Memang dah tak boleh kone lagi nak balik kepangkal jalan. Tak tahulah apa yang diaorang nampak...agaknya bulan putih mereka dah mula tukar warna...nak jadi hitam kot!

      Delete
  14. inilah.,,bahananya terlebih makanak dedaak?

    ReplyDelete
  15. Bangkit rakyat bangkit..tukar kerajaan..gulingbumno bn. Gantung najib rosmah..hapus balaci macai bn..menang harapan...hapus gst..hapus pekerja asing...hapus cukai...beri subsidi...

    ReplyDelete
  16. PAS dah tak tahu nak pergi mana dah...UMNO pun UMNO lah..... Nak menempek dengan PH dah malu. Nak duduk ngan UMNO pun Was Was ..takut nanti kalau PRU 14 Tak ada kerusi nak duduk mana? Nasib lah lobai serban bertingkat ...sendiri mau ingat

    ReplyDelete
  17. Bila lawan umno..cakap umno kafir

    Kawan dengan dap..cakap tahaluf siyasi

    Kawan dengan umno..cakap pulak dap kafir harbi

    Terang2 sifat munafik. Ada hati nak cakap pasal agama?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro, itu namanya keluar fatwa ikut kepentingan semasa.

      Kepentingan siapa itu tak perlu nak cerita, kena tanya walaun.

      Delete
    2. ITU LAH GOLONGAN PENJUAL AGAMA DIAKHIR ZAMAN YANG ALLAH ZAHIRKAN DIDEPAN KITA.
      SEGALA NYA TERGADAI DENGAN DUIT.....DUIT....DUIT........

      DUIT SUDAH DAPAT.....SERBAN BOLEH TANGGAL...

      Delete
  18. Kalo tukar umno dengan pas makin ke belakang mesia...lihat kelantan sekarang makin banyak isu...isu balak hilang.isu tanah AEON di lembah sireh..isu tanah dekat masjid nak bagi pemaju...isu bachok nak jadi pusat pelancongan islam...isu tumah baru untuk mangsa banjir 2014 blm selesai...
    Tuan ibtahim pon melalut jugak..

    ReplyDelete
  19. Pas dah nampak pas dan umno akan tumbang pru 14... Jadi Tuan ibrahim mintak pengundi kekalkan umno dan pas...cakap tuan ibrahim ni cakap orang kebimbangan konon tak guna tukar kerajaan kerana blmtentu bawak kebaikan...sedangkan tukar kerajaan nak buang dan hukum perompak bagi menyelamatkan wang negara...
    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kelantan dah goyang..Tuan ibrahim takut pas kalah...jadi Tuan Ibrahim keluarkan teori dengan maksud tersirat Amanah blm tentu bawak jebaikan kpd kelantan...
      Kali pemimpin pas sendiri tak sedar diri memerintah kelantan dengan pelbagai isu yg merugikan rakyat kelantan lebih baik oramg kelantan tukar kerajaan...

      Delete
  20. Tu la orang bersatu...hangpa pun bodoh..masa 2013 masa pakatan suruh tukar kerajaan hangpa kata pakatan haprak..najib dok menyamun ni bukan setahun dua ni ja..la ni pas pening hangpa marah marah. Sama ja dua kali lima..tak gitu budin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekurang2nya orang bersatu dah bertaubat daripada maksiat yang dilakukan oleh najib dan bersama rakyat.

      Yang pas dah terang2 najib buat maksiat sokong orang buat maksiat tu apa hal?

      Tak sama dua kali lima.. tak gitu budin..

      Delete
    2. Parti cap Munge dah nak melinkop dah.....

      Delete
    3. Yang nak melingkup parti bendera jepun dan bangla...mentekedarah balak byk sangat...

      Delete
    4. Najib buat mungkar...

      Delete
    5. 11.26.. Sabah dah ubah...johor dan kedah goyang2... Peneroka felda benci najib isa dan umno...

      Delete
  21. their idea of politic matang is to try to confuse everyone including themselves

    just because everyone is pursuing them for collaboration they think they are matang already

    just like a prostitute in a bar in a western movie, the drunks will smash up the place for her attention

    ReplyDelete
  22. TITM ini sekarang makin keliru pemikiran dia.pada awal dia merupakan satu satunya pemimpin pas yang lebih waras berbanding dengan gang 90m. Apa sudah jadi TITM takan dah terjangkit virus 90m jugak. Tolong lah rakyat dan negara sedang menghadapi ribuan masaalah harian yang makin hari makin genting.kami semua rakyat perlu TITM yang asal dan boleh dipercayai dan diharapi membantu kami.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Duit bonus sudah masuk kot.......otak boleh jadi senget spt El Heddy ..

      Delete
  23. FUYOOOOOO...

    SIFIR MUDAH UNTUK PRU NANTI
    PLURALIST SYIAH EVANGLIST JGN UNDI
    MCA GERAKAN PAN PKR DAN JUGA MIC
    UNDI CALON BENAR ISLAM BUKAN PARTI
    AGAR SUARA ISLAM DI DEWAN MAJORITY
    CAP BUNGA BLON UNDI DAH BUBAR PARTI
    INI LAH SIFIR MUDAH UNTUK PRU 14 NANTI

    PANTUN 7 KERAT UNTUK SEMUA PENGUNDI MELAYU ISLAM YG BUKAN ALIRAN PLURALIST MURTAD... SYIAH KAFIR DAN LIBERALIST MUSUH DALAM SELIMUT..

    BERAMBUSSSSSS BARUA DAP@SINGAPORK PENSABOTAJ EKONOMI NEGARA. ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sifir lagi mudah pru nanti jangan undi perompak...subahat tanggong dosa tau...

      Delete
    2. Beramboss barua cina kiminis yg susahkan hidup rakyat...ekonomi negara dirompak..

      Delete
    3. Allah yang bukakan pintu hati pemimpin PAS pilih nama BABI (PIGS) pasal apa???

      Sebab korang memang haram hahaha!!

      Korang yang menyebarkan fahaman syiah tanpa korang sedari, apahal??? Tengok lebai Hadi sudahlah, berapa kali kantoi menipu!!! Ikut Syiah menipu dapat pahala!!! Itu yang pahala Ayatollah Hadi sial melantun2 tu asyik menipu!!!

      Korang nak cerita pasal evangalist, korang sendiri yang menyebarkan ajaran sesat macam mana???

      Kalau korang tu betul takkanlah Allah laknat PAS sebagai babi???

      Korang doakan jahannam PAN kenapa korang yang kena jahanam???

      Korang tu hati hitam, buat maksiat banyak, doa tak makbul!!!

      Korang doakan jahannam orang yang lebih baik daripada korang, itu yang kena selalu tu hahaha!!!

      Najib kalau sentuh korang, nanti kena samak!!! Kalau tak doa tak makbul hahaha!!!

      Delete
    4. Jangan undi parti munafik yang menipu orang islam....HARAM DISENTUH SAPERTI BABI.

      Delete
  24. Pas is at the crossroads. They seem don't know which way to go now..how sad:(

    ReplyDelete
  25. Sekali lagi saya ulangi apa yang pernah bebrapa kali saya kongsikan di blog ini.

    Iaitulah kita sudah sampai ke satu tahap di mana orang-orang yang benar-benar beriman pun akan menjadi bingung dan sudah tidak mampu melihat mana yang benar dan mana yang salah, yang mana yang haq dan yang mana yang bathil.

    Ini disebabkan mereka meletakkan agama mereka bukan di atas usul dan nas tetapi di atas dikri manusia lain.

    Maka apabila manusia tersebut menipu maka mereka tidak boleh melihat penipuan itu disebabkan pemikiran mereka telah pun meletakkan agama di atas manusia itu. Sekalipun si manusia itu menukar-nukar fatwanya mereka akan terus menyangka ia dibuat dengan dalil dan kaedah yang benar.

    Teringat hadith nabi drpd Abdullah bin Amru bin al-as apabila ia berkata; "aku telah mendengar Rasulullah saw bersabda; Allah tidak akan mencabut ilmunya dengan cara mencabutnya daripada dada-dada manusia tetapi dengan mewafatkan para Ulamak. Apabila Ulamak sudah habis manusia mengangkat orang-orang bodoh menjadi pemimpin mereka, si pemimpin memberi fatwa tanpa ilmu dan menyesatkan orang ramai, maka sesatlah mereka semua."

    Tidak ada manusia lain yang akan mampu menyedarkan golongan walaun ini melainkan mereka hanya boleh disedarkan melalui 'campurtangan secara langsung' oleh Yg Maha Kuasa.

    Bukankah ribut kecil telah pun dihantar? Tetapi berapa ramaikah walaun yang melihatnya sebagai satu peringatan dan amaran awal? Rasaya kalau ada sekalipun jumlahnya sangat kecil berbanding mereka yang terus-menerus berwala' dan menyangka-nyangka merekalah golongan yang berada di atas petunjukNya.

    Adakah 'campurtangan secara langsung' itu sudah semakin hampir? Hanya masa yang akan membuktikan.

    Mudah2an ia benar-benar sudah semakin hampir. Bukan demi kehancuran kepada pihak lawan, tetapi demi kebenaran kepada mereka yang telah bingung.

    Iyyaka na'budu wa iyyaka nasta'in.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walaunta dan walaunti tadak yang mati masa ribut kecik. Depa mana sedaq... kena peringat dan diteguq dek Tuhan.

      Tunggu ribut besaq sat gi... depa kena sembelih dengan tuan depa Najib... Masa tu baru menggelpaq klupuq walaunta dan walaunti.

      La ni makan dedak Najib nak kasi buncit... senang Najib pelantaq mentekedarah 5 tahun lagi... bersama Rosmah, Riza Aziz dan Jho Low!

      Delete
    2. Zuhud lah konon...

      Delete
    3. Lobai akhir jaman pentingkan wang untuk hidup mewah.

      Delete
    4. Puak puak depa ini bila janggut panjang pakai serban terus digelar udtaz walaupun tiada didikan asas agama.
      Boleh karang buku agama dan boleh berceramah agama....LU FIKIR LAH SENDIRI.....

      Delete
  26. Replies
    1. Ingat PAN ingat Mat Sabun....

      Delete
    2. Ingat WALAUNTA...ingat kebodohan melampau

      Delete
    3. Lobai pas tipu walaunta...

      Delete
    4. ingat PAS ingat MILO..minuman protomalt utk beri tenaga..tin nye bleh di uat tabung derma...kaler pun da sme..

      Delete
  27. Tak tukar mana nak tahu, TITM ni ahli nujumke maka dia dah tahu benda yang belum berlaku?. Apa data dan fakta yang ada dimiliki TITM maka ia boleh berkata begitu.

    ReplyDelete
  28. APA JADI KEPADA: IRAQ/LIBYA/MESIR. GUNA AKAL BUKAN IKUT NAFSU AMARAH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. APA JADI KEPADA TURKI/KOREA/JEPUN/INDONESIA/PERANCIS. GUNA AKAL BUKAN IKUT KEPALA YANG BONGOK!!!

      IRAQ/LIBYA/MESIR DILATIH OLEH ORANG YANG BANGANG MACAM HADI SIAL!!!

      TAKKANLAH KITA NI SAMA BANGANG???

      Delete
  29. KUALA LUMPUR: Aktivis hak asasi Datuk Ambiga Sreenevasan memberi amaran kepada Pakatan Harapan supaya jangan terlalu ghairah mendesak Datuk Seri Anwar Ibrahim dijadikan perdana menteri.

    “Mungkin saya akan kehilangan ramai kawan kerana kenyataan ini tetapi kelakuan mereka memalukan Anwar kerana seolah-olah jawatan perdana menteri sahaja yang beliau mahukan,” katanya di forum “Isu berbangkit di Malaysia menjelang PRU-14” di Pusat Legasi Wesley di sini hari ini.

    “Saya tahu Anwar seorang insan yang mendahulukan negara jadi penyokong beliau mesti mendahulukan negara.” Presiden Persatuan Kebangsaan Hak Asasi Manusia (Hakam) itu berkata pembangkang sepatutnya kemuka formula kemenangan untuk menghadapi pilihan raya umum ke-14 dan mengapa rakyat perlu memilih mereka.

    “Siapa yang mereka mahu pilih sebagai perdana menteri pada asasnya adalah keputusan mereka tetapi mereka perlu bertenang dan pertimbangkang semula kelakuan mereka. Saya cuma mahu formula kemenangan. Tunjukkan kamu ada strategi dan pasukan untuk menang pilihan raya.”

    Beliau mengingatkan pembangkang untuk tidak mengambil mudah sokongan pengundi yang mahukan perubahan.

    “Tidak kira betapa tidak cekapnya mereka, kita masih mengundi mereka kerana kita mahu melihat perubahan. Jangan ambil mudah sokongan kami.”

    Meskipun begitu, Ambiga menggesa pengundi supaya memilih pembangkang pada pilihan raya nanti.

    “Mesti ada perubahan. Saya memilih bukan kerana saya memihak kepada pembangkang tetapi kerana kita tidak lagi boleh kekalkan kerajaan yang sudah lebih 60 tahun memerintah.

    “Saya kenal ramai orang yang marah dengan pembangkang dan begitu juga saya, tetapi hanya dengan menyingkirkan BN mereka akan sedar yang mereka boleh disingkir jika tidak baiki diri sendiri.”

    Semalam ketua pembangkang Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail berkata Pakatan Harapan belum memutuskan calon perdana menteri mereka untuk pilihan raya umum akan datang.

    Pimpinan PKR, Amanah dan DAP di kongres PKR 21 Mei lepas mengangkat plakad “Anwar PM ke-7”, manakala pimpinan PPBM tidak berbuat demikian.

    Pada 1 Jun lalu, Dr Mahathir berkata beliau tidak bersetuju menjadi perdana menteri tetapi akan mempertimbangkannya jika diminta.

    Dr Mahathir berkata beliau tidak akan membelakangkan pimpinan PH lain, maka pemilihan calon perlu mendapat persetujuan semua komponen gabungan pembangkang.

    ReplyDelete
  30. Tukaq Tukaq Tukaq... La ni amok kat pasaq... Kalah sok amok tadak dedaq...

    Tukaq Tukaq Tukaq... Amok tok imam jenih pelaq... Amok kat pasaq pasai kelapaq...

    Tukaq Tukaq Tukaq...Tun dah berkali duk habaq... Kita tukaq nak tangkap kawaq...

    TUKAQ! TUKAQ! TUKAQ!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg amok ngaku tok imam tu orang umno gila...

      Delete
    2. Awat tadak sapa pi tangkap campaq Tanjung Rambutan? Lesen tok imam gila ni besaq noo..bunoh orang bulih..pukui orang bulih..nyanyi karok shalalalala bulih..

      Delete
  31. Tak mungkin Hj Hadi tidak menyedari bahawa Pengerusi Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP), N Balasubramaniam cukup galak mahukan Hj Hadi menjadi perdana menteri menggantikan Najib  kemudian diikuti Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man.

     Menurut N Balasubramaniam, sebab dia memilih Hadi Awang dan Tuan Ibrahim kerana dua tokoh itu mewarisi perjuangan Nabi Muhammad. Bhahahaha!

    Hj Hadi diam sebab dia memang sangat berminat dengan jawatan tersebut!

      Hj Hadi bersungut kerana kecil hati mungkin kerana namanya tidak termasuk dalam polemik parti-parti politik lain yang begitu galak menamakan calon perdana menteri. 

      Jadi, bila dia bersuara sikit, tentulah nanti orang akan menyedari tentang keberadaannya... sampai hati mereka semua telah melupakan Hj Hadi ...

    ReplyDelete
  32. Kesian tgk komen2 Kat sini..Hrapan men gunung nk kalahkan umno BN pas..Mcm dh yakin Sgt.podahh Korg igt umno BN pas kayu tungul xde penyokong..Silent vote + PEnyokong tegar kami akan kick off Korg..Igt Rakyat xmryampah ke tgk parti korag yg xkurg skandal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha... sekoq A9 dah ketaq lutut... Goyang ka? Habaq mai brapa silent voter sokong GST?

      Delete
  33. Satu petang didalam dewan
    Ramai berjubah melilit serban
    Mesyuarat penting Tok Guru pesan
    Taghut umno mahu dilawan..

    Tok Guru berucap penuh berapi
    Umno kafir mintak jauhi
    Sembahyang umno tolak ketepi
    Tak apa bercerai suami isteri!

    Umno dikafir begitu rupa
    Orang umno kafir belaka
    Parti kafir tak boleh bersama
    Taat Tok Guru gerenti syurga!

    Anak punai anak merbah
    Terbang turun buat sarang
    Kini Tok Guru sudah berubah
    Pemimpin umno dia sayang!

    Apa dah jadi dengan Amanat?
    Berpecah Melayu oleh akibat
    Hari ini sokong pengkhianat
    Ada kah Tok Guru dah dapat doughnut?




    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro fantun..

      Kalau agama dijadi alat
      Sesuka hati aje pemimpinnya buat
      Contohnya banyak yang kita dah lihat
      Salah satu darinya ialah amanat..

      Setahu kita hukum takkan berubah
      Kecualilah dalam keadaan darurah
      Amanat telah banyak mendatangkan musibah
      Sudah menimbulkan banyak masalah..

      Peliknya sekarang ini
      Pemimpin yang sama masih berdiri
      Amanat dahulu yang sudah diberi
      Beliau sendiri yang telah ingkari..

      Delete
  34. Pas dah nazak....tumpang kekuatan umno...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keluaq barisan
      Bubaq bulatan
      Masuq pakatan
      Hancuq MO1....

      Delete
  35. Dah terima duit, kena bikin serbis lah! Buatlah sikit ucapan ... 90 juta karung dedak bukan kecik.

    ReplyDelete
  36. Tak habis habis .. mabuk ..penganut Pas ni..
    ada hok kena .. Pil Kuda .. Air Ketum Campur ..
    KLUK KLEK .. BANYOK BERDEOHB

    ReplyDelete
  37. PAS SEMAKIN MENGHAMPAKN SEMUA PENYOKONGNYA DGN SIKAP BONGKAK...JK PRU14 INI GAGAL,MAKA ITU ADLAH PAS...PASPISPUSSSSHHH

    ReplyDelete
  38. INGAT PAS INGAT DEDAK. APA RM90JUTA DEDAK NAJIB. BILO NK SAMAN HUSAM. OSTAZ NASHA HILANG PI MANA? HADI AWE DAH SIHAT? APO KOMEN HADI TERHADAP SAUDI YG SERANG YAMAN SYRIA ATAS ARAHAN US? NO KOMEN. KALO ADA PON SECARA SIPI N SIPU. TERHUTANG BUDI PD SAUDI YG BERI BIASISWA DULU. HUHUHU. MANO WALAUN PAS?? PLS JAWAB. JGN LARI TAU

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...