Wednesday 14 June 2017

KITA NAK PERCAYA SIAPA?


Kata Salleh Said Keruak, apa saja yang dilaporkan oleh laman sesawang Sarawak Report mengenai negara ini adalah tidak benar.

Sehubungan itu, beliau meminta rakyat agar tidak mempercayai laporan-laporan yang dibuat oleh portal tersebut.

Betulkah  Sarawak Report tidak boleh dipercayai?
Jika laporan Sarawak Report mengenai dakwaan bahawa Najib Razak membayar RM9.5 juta kepada peguam Shafee Abdullah yang dilantik mengetuai pasukan pendakwaan dalam kes rayuan liwat 2 melibatkan Anwar Ibrahim adalah tidak benar, mengapa kedua-dua mereka masih berdiam diri sehingga ini?

Adakah terlalu sukar menyebut perkataan "tidak"  jika betul dakwaan itu tidak benar?

Adakah orang yang hanya tahu berdiam ketika dakwaan ditujukan kepada mereka lebih boleh dipercayai berbanding Sarawak Report yang terbuka untuk dibawa ke muka pengadilan bagi membuktikan kebenaran dakwaan yang dibuatnya?

Kiranya laporan Sarawak Report tidak benar dan tidak boleh dipercayai sebagaimana yang disebut oleh Salleh, bagaimana pula Ketua Polis Negara, Khalid Abu Bakar boleh mengesahkan bahawa seorang suspek yang ditahan SPRM berhubung kes rasuah bagi melindungi aktivti judi haram dan rumah urut di Melaka adalah kenalannya sebagaimana yang didedahkan oleh portal berkenaan, sebagai betul.

Sarawak Report dalam pendedahannya mendakwa suspek berkenaan, Gopinathan Krishnan, adalah kenalan Khalid dan selalu berhubung dengannya melalui telefon.

Saya akui dia kenalan saya dan keluarga, kata Khalid.
Bagaimanapun, kata Khalid,  beliau tidak akan melindungi sesiapa yang berkawan dengannya jika mereka terlibat dengan aktiviti jenayah atau menyalahi undang-undang.

Maknanya, laporan Sarawak Report ada juga kebenarannya dan ia diakui oleh Khalid sendiri.

Maka, rakyat Malaysia harus percaya Sarawak Report atau tidak selepas ini?

Atau mereka hanya perlu percaya laporan Utusan dan TV3 semata-mata? (ShahbudinHusin 14/06/2017)

99 comments:


  1. Utusan??
    TV3??
    Salleh Keruak????
    Uuweekkkkkk.
    Krakk ptuihhhh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita nak percaya siapa?
      Percaya pd Rukun Iman...semua ketentuan hanya pd Allah SWT. Tidak macam Kejora Puaka yg tak putus2 nak memecah-belahkan tekad bulat kita dgn Succession Plan ala barat Siapa next pm.

      Delete
    2. Bagi pencacai macm anak keruak ni..hanya melayu islam yang betul.bangsa lain semua tak betul.walau hakikatnya mmg dah terbalik.konsep pemahaman yang tidak betul dah diguna pakai.walau seseorang itu melayu jika berbuat tidak baik harus lah ditegur atau di tegah.supaya tidak mudarat kepada orang lain.

      Kita percaya seseorang atas ketelusannya,budinya,agamanya,perbuatanya,

      Bukan percaya sekadar tengok pada bangsa semata mata.mesti nilai seseorang pemimpin guna akal yang waras.bukan sekadar guna faktor perkauman.

      Delete
    3. Patut menteri menteri senior tegur2 la si bijan..tapi tu lah,klau tegur hilang la jawatan.hilang jawatan maknanya hilang la sumber pendapatan dan pangkat,jilang lah jawatan di GLC,hilang lah jawatan dalam parti serta elaun2 lumayan

      Delete



    4. 2 peguam mengaku terima cek dintulis Najib sendiri


      Rafizi juga kata peguam haprak pariah keling machai anak mualaap



      Terima 9.5juta


      Anak Keling masih tak mengaku... Apakah majlis peguam patut pecat peguam penipu ini...



      Jika anak Keling dapat 9.5juta berapa


      CJ dan 5hakim lain dapat?

      Delete
    5. Diamlah keruak si karabau!!!

      Kerusi kau di kota belud tu pun bakal jatuh ke tangan parti Warisan.

      Kau datang ke kl bukan nak buat kerja pun. Makan angin saja kau di sini.

      Delete
    6. Salah andaian kau tu Zack ..

      Salleh keluaq datang ke KL ni buat kerja jilat pungkok Najib and company .

      Selain itu , buat kerja menutup akses blog blog yang bikin bontot Najib and company hangat membara .

      Termasuk di dalam carta tugas juga adalah menjadi "perisai" kepada segala bentuk kejahilan Najib serta anggota cabinet dia .

      Delete
    7. Betul bro..menteri ni x tahu apa sebenarnya..bodek ja no satu. Semua org sdh kenal lo SK.

      Delete
    8. PAS hari ini menyatakan sokongannya terhadap cadangan penggubalan Akta Sumbangan dan Perbelanjaan Politik (PDEA) kerana ia dilihat mampu mengekang kegiatan politik wang dalam kalangan parti-parti politik di negara ini.

      Timbalan Presiden PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata cadangan itu, yang dikemukakan Jawatankuasa Konsultatif Nasional Mengenai Pembiayaan Politik (JKNMPP) pada tahun lepas, amat diperlukan kerana Malaysia tidak mempunyai undang-undang khusus yang memantau dana parti-parti politik.
      Bagi menyokong penggubalan akta itu, beliau berkata PAS bersama-sama sekutu dalam blok pakatan yang dinamakan Gagasan Sejahtera telah menghantar dokumen yang merangkumi pandangan parti Islam itu terhadap PDEA termasuk cadangan pelan tindakan kepada JKNMPP pada April lepas.

      "PAS mahu akta ini diwujudkan dan kita harapkan JKNMPP yang dipengerusikan oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Paul Low Seng Kuan akan membawa cadangan penggubalan akta itu ke Parlimen.

      "Akta itu kelak dapat membendung pihak-pihak tertentu daripada terus mengamalkan politik wang yang akhirnya akan merosakkan parti-parti politik di negara ini," katanya kepada pemberita selepas menutup program Munaqasyah Rakyat peringkat kebangsaan di sini, hari ini.

      Program itu, yang dianjurkan buat julung kalinya oleh PAS, dihadiri kira-kira 200 peserta terdiri daripada anggota gabungan Gagasan Sejahtera, badan bukan kerajaan, tokoh akademik dan aktivis masyarakat bagi mendapatkan maklum balas dan pandangan terhadap ucapan dasar presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang semasa Muktamar PAS ke-63 di Kedah pada Mei lepas.

      Empat panelis iaitu Pengarah Penyelidikan PAS Pusat Dr Zuhdi Marzuki, Timbalan Presiden Ikatan Dr Samarudin Rejab, bekas Presiden Ilmuan Prof Dr Badlisham Mohd Nasir dan pengerusi Kongres Rakyat Mohd Azmi Abdul Hamid mengemudi sesi selama empat jam di Dewan Bankuet Majlis Bandaraya Shah Alam itu.

      Pada Oktober 2016, JKNMPP membentangkan usul kepada Kabinet untuk menuntut ketelusan lebih tinggi daripada parti politik berhubung keperluan pelaporan dan pendedahan derma politik yang ketat, termasuk mencadangkan pengenalan PDEA.

      Cadangan PDEA berfungsi sebagai platform untuk mewujudkan sistem berkesan bagi pembiayaan politik meliputi bidang pentadbiran derma politik, pembelanjaan dan pendedahan pembiayaan politik, pembiayaan negeri bagi aktiviti politik dan hubungan antara politik dengan peniagaan.

      Akta berkenaan juga akan meningkatkan dan menambah baik undang-undang sedia ada termasuk Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah (SPRM) 2009, Akta Suruhanjaya Pilihan Raya 1957, Akta Kesalahan Pilihan Raya 1954, Akta Pertubuhan, Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram dan Pencegahan Pembiayaan Keganasan 2001.

      Low sebelum ini dilapor sebagai berkata cadangan akta itu diharap dapat dibawa ke Parlimen untuk dibahas dan diluluskan sebelum Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14).

      Delete
    9. Bagi si keruak ni apa saja yang tak betul pasal bijan direct terus nafi.lgsung taknak study n kaji tgok fakta n bukti yang diberi. Dia anggap bijan ni maksum tahap nabi ke prfect spenuhnya...

      Delete
    10. PAS ajak umat Islam lawan mubaligh Kristian. Tapi yang dijangka akan bangkit melawan PAS bukan hanya mubaligh Kristian, bahkan umat Kristian, umat Hindu, Buddha dan sebagainya akan bangkit melawan PAS.

      Mereka akan bangkit atas nama melawan PAS, bukan melawan Islam. Maka dengan itu, umat Islam berfikrah Liberalis, Sekularis, Nasionalis, Maqasidis, dan seangkatannya akan bersekutu dengan mereka melawan PAS.

      Oleh itu jika PAS mahu menang dalam pilihanraya, jangan dilawan mubaligh Kristian atau so called Evangelist. Biarkanlah mereka menjalankan kerja-kerja dakwah mereka. Mereka juga nak berkhidmat untuk tuhan mereka.

      PAS nak menang ke tak nak? Kalau taknak menang, tak perlu susah payan masuk pilihanraya. AMANAH pun dah sedia menggalas perjuangan umat Islam melalui politik pilihanraya. Bukankah Islam dah dijanjikan kemenangan, nak takut apa? Biar dapat Putrajaya.

      Musuh utama negara bukan Evangelist. Tapi Najib Razak, Umno dan segala baruanya. Itulah punca sebenar keresahan rakyat Malaysia. Rasuah, salahguna kuasa, penindasan ekonomi rakyat, dan sebagainya semakin hari semakin teruk.

      Itu pun PAS masih nak main isu Evangelist. Dr Kamarul tu ejen Umno, sengaja timbulkan isu agama sebab sudah dekat pilihanraya. Dulu pun dah banyak kali berlaku. Setiap kali nak pilihanraya, ada isu kalimah Allah. Ada isu Cina nak memerintah. Last sekali BN menang bergaya.

      PAS dapat apa? PAS dah lama berjuang. Pemimpin pun dah silih berganti. Ada yang dan pergi abadi, ada yang pergi membawa diri. Konon yang keluar beramai-ramai itu pembersihan. Sekarang sudah bersih, maka PAS semakin kuat sifirnya. Sampai sudah berani mencabar Kristian Evangelist. Hakikatnya PAS cari nahas. Tak payah mimpi Putrajaya lah.

      Delete
  2. Mereka ini serupa macam anjing, sekali makan taik maka akan makan lagi, kalau tak makan dia akan cium juga benda yang kotor lagi busuk tu..menteri yang satu ni memang tak boleh percaya, kat negeri nun pun tak laku dah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan anjing lagi


      Mereka.ini adalah BABI



      hanya makhluk yg di haramkan allah setaraf dgn mereka ini..


      Babi !!!!

      Delete
    2. Ko le Anjing Dapigs....

      Delete
    3. Pas anjing umno....tukang menyalak...

      Delete
    4. PIGS tu PAS. Allah sendiri yang buka hati pemimpin PAS pilih nama PAS+Ikatan=Gagasan Rakyat@PIGS!!!

      Sebab tu doa jahanamkan orang mereka sendiri kena jahannam hahaha!!!

      Apasal doa mereka tak makbul???

      Hati hitam penuh dengan maksiat hahaha!!!

      UMNO pun dah berbaik dengan eloklah samak. Nanti doa tak makbul. Sebab pegang BABI HAHAHAHAHA!!!

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  3. Rass nak muntah, bila lagi angin akhmar nak menimpa keruak ini. Manusia tak boleh pakai ashik lindungi kemungkaran terutama salah laku najib sebabnya dia dapat dedak dari najib.

    ReplyDelete
  4. Yang betulnya ialah Jangan Percaya Salleh Keruak!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukankah dah tertulis dalam kitab sejarah negara si Sally Aww-aww..Ketiak nie dulu pernah menjabat Ketua Menteri Sabah and delivered nothing but failed miserably....???

      Delete
    2. Anak keruak ni berjoget pandai la

      Delete
    3. Piiiiiiiiraahhhhhh...Ketua menteri sabah yg gagal.
      Setakat 2 tahun saja.

      Ibarat kata Nazri baru setahun jagong.

      Delete
    4. Nak percaya sapa...sapa lagi Si Rapuji sotongle....Goreng topung pun sodap....

      Delete

    5. Setahu aku si Rapuji tu yang goreng najib....terkinja kinja kepanasan....

      Delete
    6. Percaya kepada hadi sial pro syiah syaitan kafir laknatullah pembunuh dan perogol umat Islam!!!

      Dia kan Ayatollah sotong!!!

      Dah terang2 ada rakaman video pun dia tak mengaku!!!

      Lagipun dia memang pondan!!!!

      Cakap belakang bolehlah!!!

      Itu yang elok dipanggil sotong tu. Pondan!!!

      Serupa macam Najib!!!

      Sama2 pakai baju kaler pink hahahaha!!!

      Delete
    7. Semoga Allah memberi petunjuk kpd peminpin yg mengkhianati bangsa sendiri.
      Aminnn... ..

      Delete
    8. Bkan isu syiah ke yahudi.yg betul kita terima yg slah jgn la terima ckp diaorg.akal ada fikir la mana salah mana betul.ini tak asal melayu je sokong terus tak tgok betul ke tak apa dibuatnya.buka sikit minda.jgn taksub pada kaum dan bangsa sampai lupa apa yang islam ajar.

      Delete
  5. Kalau aku jumpa SR dan KPN aku baling taik Kat muka KPN..aku akan cium SR..

    ReplyDelete
  6. Filipina kira 'habis'.

    Dalam kes ini PDRM memang mengenali siapa Gopi. Maklumat seseorang tidak sukar di perolehi oleh Pegawai Polis yang berpangkat tinggi. Dalam hal menyiasat dan mendapatkan maklumat PDRM di anggap terbaik.

    Nama Gopi tidak di kaitkan dengan mana-mana Pegawai berpangkat tinggi di SPRM jika tidak suspek mungkin terlepas.

    Siapa kawan PDRM yang rapat dengan Khalid seperti Gopi yang rapat dengan Khalid ?

    Bertahun berpengalaman sebagai Polis boleh tak perasan penjenayah depan mata ? Pegawai Polis yang di tuduh terlibat tidak boleh di salahkan sepenuhnya apabila hubungan Gopi dengan Khalid sememangnya ujud.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul ker semua ketua2 jabatan polis dihantar upti emas oleh sindiket judi, pelacuran, rumah urut & pusat2 hiburan....???

      Delete
    2. Abg othaman Kalau tak betul dah tentu negara kita dah bersih perjudian dan gejala yg abg sebut tadi. Paling tidak dapt lah kurang..bukan berluasa macam sekarang.sampai tahap kedai mesin kuda selang 1 bagunan dari pondok polis pun ada

      Delete
    3. Kat tmpt aku di rawang.ada kdi acheh jual rokok seludup.tiap hari ada bermacam polis dtg situ.kejap yg polis pga kejap polis mpv,kejap polis higway.bukan utk tgkap tapi utk paw rokok free,amik minuman free,duit poket free.

      Delete
  7. SK..Tak boleh dipercayai. Penuh helah putar dangkal.
    SR..Mulia diatas pendedahan demi pembongkaran.
    Pilih utk percaya yg betul. ALLAH melondehkan yg bathil.
    Sudah2 la sifat wayang bermata satu kamu, wahai kaum Nekayu.Buyir tahik low dah tak boleh disorok.

    ReplyDelete
  8. Din,
    Lim Guan Eng tak setuju Bersatu ketuai Harapan. Secara tersiratnya dia tak nak melayu ultra kuasai Harapan. Siapa berani sanggah Guan Eng?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat sabu kata atas bumbung parlimen pun dia lompat kalau sapa sapa cuba halang hak keistimewaan islam.

      Delete
    2. Kejora...

      Ada Melayu kebuluran tinggal di rumah macam reban ayam atau kandang kambing di Penang...tapi heran kenapa banyak terjadi di Kelantan, Johor, Trengganu, N. Sebialan, Melaka & Perak seperti yg ditunjukkan di tv3 satu ketika....?????

      Delete
    3. .
      .

      Apa sebenarnya yang LGE kata?

      Bukankah LGE sebut nama Anwar Ibrahim ? Kan Anwar Ibrahim tu salah seorang pemimpin Melayu.

      Cuma kerana di halang oleh undang-undang, itu sebab LGE kata ada tempoh peralihan.

      Jangan bawa cara UMNO dalam HARAPAN.

      Delete
    4. DAP akan kencin Madey....padan muka dia...

      Delete
    5. Pas dah kena kencin najib... lencun serban mangkuk tingkat..



      Delete
    6. Sebab tu aku tak berapa berkenan Bersatu gabung ngan PH. Banyak sangat songehnya..Ini tak boleh, itu tak boleh..Perasan abang besar. Pergi mampus la kau punya abang besar..

      Bersatu sepatutnya go solo dan bertanding di mana-mana tempat yang diorang nak dan sebanyak mana kerusi yang boleh. Ini lagi senang daripada serabut kepala berunding dengan PH yang tak mahu mengalah. Kalau menang majoriti kerusi dan cukup bilangan, depa boleh bentuk kerajaan LEPAS pilihan raya. Lepas pengiraan undi. Hatta nak bentuk kerajaan bersama parti Pas pun boleh..

      Delete
    7. Ada baik juga cadangan anda.
      Bersatu ada kekuatan sendiri.
      Tetapi jangan kita tunjuk kuat sendirian itu tak bagus. Seboleh nya kita bermaufakat menambah kekuatan.
      Kita berjuang untuk sebuah Malaysia yang aman damai.

      Delete
  9. Kalau laporan tu tak benar, Najib dan Shafie Abdullah patut mencontohi Tok Guru Hadi Awang yang menyaman Sarawak Report di mahkamah London. Lepas Hadi Awang bawak kes tu ke mahkamah UK, dah tak ada orang berani bersuara pasal derma 90 juta. Sarawak Report pun dah mula ketar lutut. Dah tak berani tulis pasal derma 90 juta. Itu caranya menghapuskan kekeliruan dan spekulasi dalam masyarakat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dengor kabo Najib pun dah saman SR & ASWJ yg difailkan oleh si Kejora & Samseng berani Nazri Aziz, Si Nazri Aziz itu bukan calang2 loyar tau..dia nie Barrister at Law (Lincoln's Inn) katanya.....!! Si Kejora, apa pulak yer....???

      Delete
    2. Puuiiiih...tadak sapa berani kata hapa? Masuk court pun belum. Nak subjudis menda hakim pun tadak. Masuk court lawan dulu. Tunjuk apa bukti dan saksi. SR dah repot. Nasharuddin barua Hadi Awang jadi pondan depan Rafizi.... Satu Malaysia tahu Najib bagi duit pada barua Hadi... Choooiii tak berani saman...

      Delete
    3. http://www.sarawakreport.org/2016/08/as-najib-denies-all-over-1mdb-lets-not-forget-his-many-other-criminal-connections-comment/

      This link still exists. Only our SK through SKMM strive harder to block it. But it prove Pas is nothing. Just an asshole full with 90m.

      Delete
    4. Si Rapuji Sotong tu....spesis ko lah tu....

      Delete

    5. Si Najib kiky tu...abang ko lah tu...takut bini...

      Delete
  10. SR adalah investigative reporting berlandaskan bukti-bukti yg diperolehi bukan cakap-cakap kosong. Salleh Said Keruak tugasnya menepis segala tuduhan ke atas Najib dan kerajaan BN dgn cakap-cakap kosong mudah2an diterima rakyat. Style kuno ini Salleh belajar drpd arwah bapa beliau Said Keruak. Zaman Usno dulu boleh pakai la zaman berita mulut ke mulut. Kalau ada suratkhabar kerajaan tu itulah dia syurga kebenaran. Zaman ini suratkhabar kerajaan adalah dajjal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tv3 ada...

      Delete
    2. Lepas abis berita boleh tengok drama melayu pelok2..pastu bleh tgok artis nyanyi mantap siot

      Delete
    3. SUARA KEADILAN ....adil pada Anuar je.....

      Delete
    4. Cool down dulu.bro!!!!
      Siapa yg dapat kerusi lebih....dia lah jadi PM!!!!.

      Delete
  11. Banyak perkara yang didedahkan SR adalah benar dan tepat. SR nyatakan berbillion duit masuk ke akaun peribadi Najib Razak. Ini terbukti benar walau pun permulaannya dinafikan Najib Razak. Setelah terpaksa mengakui kebenarannya, berbagai alasan lain pula diguna untuk menghalalkan duit berkenaan yang masuk ke akaun beliau. Kenapa dari awal tidak mengakuinya?. Sebab ada yang tidak kena sebenarnya.

    Begitu juga info duit RM9.5 juta yang dibayar Najib Razak kepada Shafee Abdullah. Tanpa penafian dari Najib mau pun Shafee malah memilih berdiam, menunjukkan laporan SR ada kebenarannya. Kerana benarlah maka Najib dan Sahfee terkedu dan terpaksa memilih berdiam seketika sambil mencari alasan untuk selamatkan diri. Andai tidak benar, lawyer sehebat Shafee tak mungkin tiba tiba menjadi bisu dan kecut. Saman saja SR. Jangan hanya kata kata saman seperti Najib Razak hingga kesudahan menyepi begitu saja. Ini lah sebenarnya gelagat orang bersalah. Berani kerana benar, takutnya Najib sentiasa dan kini Shafee juga, menunjukkan mereka dipihak yang boleh dipertikaikan. SR ternyata lebih berani dan bersedia bertembung secara undang undang. Malangnya seorang PM melayu muslim terpaksa menjadi bacul dan dayus tiba tiba. Sebab apa?. Ya...sebab dipihak yang bersalah. Bacul kerana bersalah.

    Jadi sebagai rakyat Malaysia yang bijak, Najib Razak dan UMNO BN layak dilongkangkan saja. Bijak lah membuang undi untuk kita lihat dan seret petualang negara ke tembok batu berjeriji besi. Gunakan kuasa undi yang ada sebaik2nya untuk Malaysia yang lebih makmur dan agihan ekonomi yang lebih saksama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana ada bijan terima duit billion2...fitnah agen barat dan yahudi tu trhadap panglima perang islam

      Delete
    2. Keruak cakap fake news

      Delete
    3. Ayuh rakyat Malaysia kita berazam dan bertekad ubah masa depan kita. Umno dan BN hanya membawa kita ke arah kemiskinan dan kehancuran serta perbalahan kaum yg tidak berkesudahan atas tiket superiority satu bangsa sahaja.

      Ayuh kita gunakan kuasa undi yg di tangan kita pada bila2 masa saja lg PRU ke 14.

      Delete
    4. Nak percaya Salleh Keruak ? Rahman Dahalan ? Mat Maslan (eh, diam saja sekarang) ? Ketua UMNO Pulau Pinang ? Ketua Wanita UMNO ? 'Attorney General' M'sia ? IGP ?

      Saya percaya akal, logik, intelek sendiri. Dan hasilnya - SR memang benar dan sahih dgn segala fakta, bukan auta air liur macam MO1 ! Disokong oleh hasil siasatan pihak berkuasa asing seperti Swiss, Singapore dan USA.

      ( Dan saya percaya pendedak2 juga tidak sebangang yg disangka dan memahami apa yg betul & salah , cuma mereka langsung tiada nilai moral dan sanggup melakukan apa shj untuk 'Cash/Dedak')

      Delete
    5. Meroyan la korang semua....PH dah nak melingkop dah....

      Delete
    6. Berseronoklah Pas dan umno semua....tak lama lagi melingkoplah...

      Delete
  12. Saudi wahabi buat gila


    Putus silaturahim dgn qatar



    Macam pas buat sama.pkr atas arahan umno 90juta


    Apakah layak pemutus silaturahim dapat undi kita?




    Tidaaaaaak !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. SR-Sarawak Roket....dah nak menjunam dah....

      Delete
    2. Menjunam atas pwtc...

      Delete
  13. FUUYOOOO..

    SUMAN AMAT MULA TERKINJA KINJA
    DLU LAWAN PLURALISMA SKG JILATT BAEK PUNYA
    5 PENGGAL TERKINJA DENGAN UMNO KATANYA
    BILA KALAH JADI HAMBA SYIAH PLURALISMA
    BARUA MACAM NI ELOK LAG BERAMBUS SAJA

    PUIIIIII....

    . KIKIKIK... INI KALI LA.....!!

    ReplyDelete
    Replies


    1. Kalo percaya dg SR, Malaysia dah lama bankrupt, rakyat dah kebuluran. Pendatang asing dah lari balik ke negara asal, supermarket tutup, pejabat tutup, bank tutup, dah bankrupt lah katakan.


      Delete
    2. Maka sukalah jika nak sanggup kamu2 terus JILAT lagi TAHIK LOW yg Jijik itu.
      ALLAH dah tunjuk secukupnya.
      TIADA satu pun alasan yg boleh menyangkal kebathilan puak yg masih mendukong biawak mungkar. Biar siapa sekalipun,
      Dari yg teratas Sultan, Mufti, Lebai,Jakim,Media ,tak kira siapa saja, terutama dalam UMNO,PAS.
      Kamu TIDAK ada alasan lagi.

      Semburlah ayat, hadis apa sekalipun.
      Dah pun berkudis bibirmu.
      Dah jadi satu hina pd setiap balasan hujah kamu.
      Agamamu, imanmu semua wayang yg akan jadi bara pada api neraka. Anak Cucu Cicitmu seharusnya akan muntah utk sebut nama2 kamu.
      Itu pilihan kamu. Memang SIAL.
      JIKA PUASA,PUASA MU ITU HANYA LAPAR DAN DAHAGA SEMATA2. Jika Umrah Haji, ia lawatan semata2.
      TAUBAT LAH, SINGKIRKAN LAH Pemerintah penipu penyonglap. Untong dedak tidak bawa apa barakah pun.
      ALLAH DAH TUNJUK, RAKYAT TAGEH TUNGGU ALLAH KUTIP ...Seorang demi seorang

      Delete

    3. SR adalah ibu segala pembohongan.

      Dulu kata Malaysia bankrupt.

      Memanh SR sah terbukti PENIPU.

      Sian korang korang percaya dg ibu segala penipu.


      Delete
    4. suka ko laaa, pilihan ko. Nah ni bukan dari SR.
      http://cershare.com/2017/06/12/viral-panas-meletop-terkini-kredit-rosmah-dibeku-seluruh-dunia/

      Delete
    5. Lagi pembohongan dp PH

      Delete
  14. bro buat undian. siapa yang lebih dipercayai tulisan mereka di dalam blog. sk atau sr? kasi sk panas punggung. khalid igp pun cepat jer jawab. tak ada hal, kalu benar. kalu kenalan dok support pelbagai, mungkin banyak la pusingnya.

    ReplyDelete
  15. Lim Guan Eng tidak setuju Bersatu monopoli jawatan dalam Harapan.
    Lim bimbang Bersatu masih berperangai seperti Umno.

    ReplyDelete
  16. Malangnya makcik/pakcik Kat felda Kat kampung,batak2 disabah/Sarawak Tak kenal Dan Tak baca Sarawak report

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sorry lah kami tak ada masa untuk semua itu... Kami sedang merayap di pasaraya2 untuk membeli belah persiapan hari raya nihhh.

      Delete
    2. Beli la selagi mampu..nanti cucu kau dah tak merasa dh sebab 2025 myb bermacam cukai cucu kau nak bayar.rumah pun bayar sewa beribu.nak beli rumah jgn mimpi la

      Delete
  17. Bukan makcik pakcik kat felda aje. Yg parti yg bertahun2 lawan umno n bn tiba2 jadi lembut lidah. Kata2 pas n umno ada pesamaanlah etc. Napa ya.

    ReplyDelete
  18. Kita nak caya sapa.sapa pulak nak caya sama kita.kalu mlayu amno ckp 10 patah mungkin 1 fakta, lagi 9 auta.bila beckp sampe besembog ayagliog lg byk auta dari fakta.
    Contoh.
    Mlayu perintah, yg jd bangsat mlayu jugak.yg haramjadah mlayu jugak.yg haprak mlayu jugak.
    Bila mlayu amad jd haprak bangsat dan haramjadah.
    Mlayu yg bapak-bapak dan kepalabapak jd bapakhaprak, bapakbangsat dan bapakharamjadah.ko cayala ckp aku.
    Kalu jd amad pon mampuih yg jd bapak-bapak dan kepalabapak pong akan mampuih jugak.pecaya ato tidak ikot suka hangle


    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko percaya lah dg siapa pun, hantu ke pelesit ke jemalang ke jin ke kami sikit pun tak kisah, sebab kami tetap percaya dg Najib.

      Delete
    2. Hehehe ni mesti ada sifat perkauman dalam hati yg kuat

      Delete
    3. Spcis ade unsur rasis dalam diri je yg sokong bijan

      Delete
  19. Kita nak caya sapa.sapa pulak nak caya sama kita.kalu mlayu amno ckp 10 patah mungkin 1 fakta, lagi 9 auta.bila beckp sampe besembog ayagliog lg byk auta dari fakta.
    Contoh.
    Mlayu perintah, yg jd bangsat mlayu jugak.yg haramjadah mlayu jugak.yg haprak mlayu jugak.
    Bila mlayu amad jd haprak bangsat dan haramjadah.
    Mlayu yg bapak-bapak dan kepalabapak jd bapakhaprak, bapakbangsat dan bapakharamjadah.ko cayala ckp aku.
    Kalu jd amad pon mampuih yg jd bapak-bapak dan kepalabapak pong akan mampuih jugak.pecaya ato tidak ikot suka hangle


    ReplyDelete
    Replies
    1. Laman Sesawang ni mesti Spesis SiRapuji Sotong....Goreng Topung pun sodap....

      Delete
    2. Sotong goreng tepung masuk dalam serban mangkuk tingkat.....letak atas kepala botak lebai hadi...

      Bila hadi marah suhu kepala naik...otomatik sotong dipanaskan..

      Delete
  20. Khalid Digesa berundur daripada jawatannya sementara siasatan sedang dijalankan.

    Hari ini dilaporkan, Khalid Abu Bakar mengakui Gopinathan Krishnan sebagai kenalan keluarga, iaitu orang yang diarah mengutip jutaan wang perlindungan dari tauke-tauke judi dan pelacuran untuk di agihkan kepada anggota-anggota polis yang terlibat.

    Dalam pengakuannya, Gopi mendakwa pegawai tinggi polis di Bukit Aman telah menggunakannya sebagai orang tengah untuk menguruskan kutipan bayaran daripada operasi judi dan pelacuran di Melaka.

    Dalam sidang akhbar hari ini, Khalid Abu Bakar berkata, beliau dan ahli keluarganya semuanya mengenali manusia, yang dinamakan Gopinathan Krishnan dalam satu laporan oleh Sarawak Report, tetapi berkata bahawa dia tidak akan bersekongkol dengan mana-mana penjenayah beroperasi aktiviti haram.

    Sememangnya Khalid tidak ada pilihan lain selain terpaksa mengakuinya setelah beberapa bukti yang jelas turut dikemukakan oleh laporan Sarawak Report mengenai hubungannya dengan Gopi.

    Gopi kerap mengadakan hubungan bualan telepon dengan kesemua pegawai-pegawai polis yang paling kanan yang kini mereka semua telah mengambil cuti sementara perkara itu sedang disiasat.

    Dengan pengakuan Khalid itu, maka beliau digesa menarik diri daripada mana-mana penyiasatan dan berundur daripada jawatannya sementara siasatan sedang dijalankan.

    Sekadar kata-kata dan pengakuan bahawa "dia tidak akan bersekongkol dengan mana-mana penjenayah beroperasi aktiviti haram" adalah tidak memadai. Khalid mesti dilihat lebih berintegriti dan telus dalam membersihkan namanya dan juga membaik pulih nama Polis Diraja Malaysia yang kini semakin tercemar

    ReplyDelete
  21. SPRM dapat bukti jutaan ringgit duit FGV diseleweng bayar syarikat adik ipar


    SURUHANJAYA Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dilaporkan telah berjaya menemui dokumen berkaitan seorang individu berprofil tinggi dalam syarikat Felda Global Ventures Holding Bhd. (FGV) yang disyaki terlibat menyeleweng dan menyalahgunakan kuasa.



    Menurut laporan yang disiarkan oleh portal Kosmo! Individu terbabit didakwa telah mengarahkan FGV untuk membuat pembayaran wang berjumlah jutaan ringgit kepada sebuah syarikat milik adik iparnya yang menganjurkan majlis-majlis keramaian bersama peneroka Felda sejak 3 tahun lalu.

    "Wang sebanyak RM1 juta telah dikeluarkan bagi membayar kos untuk mengendalikan majlis keramaian bersama dengan peneroka-peneroka Felda sejak tiga tahun lalu kepada syarikat milik adik iparnya," tulis laporan itu yang memetik sumber daripada SPRM.

    Nampaknya banyak lagi penyelewengan demi penyelewangan yang berlaku dalam FGV akan didedahkan tidak lama lagi. Ini kerana minggu lalu SPRM bersama 25 anggotanya telah bertindak menyerbu pejabat komersial FGV di Menara Felda Kuala Lumpur.

    Serbuan itu dipercayai untuk mengambil dokumen-dokumen berkaitan siasatan terhadap FGV, yang merupakan sebuah cabang komersial Felda.

    ReplyDelete
  22. Petakabencanaumnobn

    ReplyDelete
  23. siang salleh; malam sally
    siang dollah; malam dolly

    ReplyDelete
  24. https://mahaguru58.blogspot.my/2017/06/lee-kuan-yew-way-he-held-singapore.html?m=1

    LINK ATAS BERAMBUS BARUA SINGAPORK

    DULU AKU KEMPEN BERAMBUS BARUA SINGAPURA
    TUNGGU SAJA PRU DI SINGAPURA PULA NANTI
    RUPA ALLAH DAH MAKBUL KAN PERJUANGAN KITA
    BELUM PRU, KELUARGA KIASU SPORK GADUH SAMA SENDIRI...

    DULU SUHARTO PERNAH BERKATA
    TITIK MERAH ITU LAH SINGAPURA
    ADU DOMBA SABOTAJ TETANGGA
    ARI NI ALLAH BAYAR SPORK 'CASH' PULA

    BARUA SINGAPORK RAMAI DI MALAYSIA
    SABOTAJ. . ADU DOMBA FITNAH SANA PUSATNYA
    DAH LAMA MALAYSIA BERSABAR SIKAP S'PURA
    MASA DAH TIBA UNTUK HANCURKAN TETANGGA

    PEMBANGKANG SINGAPURA SUDAH BERKERJA
    PRU SPORK BELUM TIBA BAHANG SUDA TERASA
    PADAN LA MUKA SI FITNAH DAN ADU DOMBA
    ALLAH BAYAR CASH MASA KITA JAHANAM S'PURA

    AYUH MALAYSIA MASA KITA DAH TIBA
    MELAYU SINGAPURA BANGKIT LAH SEGERA
    BERSATULAN MELAYU DENGAN MALAYSIA
    TUNTUT LAH BALIK HAK MELAYU SEMULA

    BARUA DAP@SINGAPURA DI MALAYSIA
    MASA KITA PULA HANCURKAN PENGKHIANAT NEGARA
    PRU 14 SUDAH MULA BAHANG SUDA TERASA
    AYUH RAPATKAN BARISAN GANYANG MEREKA

    BERAMBUSSSSSS BARUA DAP@SINGAPURA PLURALIST.. SYIAH.. DAP@SPORJ EVANGLISTA SEMUA...

    KEMPEN KECIL KECILAN PENSABOTAJ EKONOMI SPORK SUDAH NNPK BERHASIL.. SYUKUR ALHAMDULILLAH..... RAHMAT RAMADHAN...

    INI KALI LAH.....

    ReplyDelete
  25. Ada sorang Sally Jenuak
    Kerja dia cuci berak
    Kerja lain dia tak nak
    Kerja ini diberi dedak!

    Ini Sally orang Sabah
    Jibbo demam kasi kebah
    Dapat menteri jibbo upah
    Tapi sokong bawa rebah!

    Datang KL konon bekerja
    Tapi tak sumbang rakyat jelata
    Tutup blog jahat dijaja
    Supaya rakyat tertutup mata..

    Apa dibuat dengan peruntukan
    Kota Belud kedai pun papan
    Sunyi sepi kurang pembangunan
    Dia di KL bersuka sukaan!

    Pada Mahathir marahnya sangat
    Dulu KM cilok tak sempat
    Dua tahun tak banyak rembat
    Cerita lama dendam kesumat!

    Sally sah pencacai tegar
    Sarawak Report janganlah dengar
    Dunia siasat ke umbi akar
    Ini Sally memang kelakar!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. As a sabahan, I admit Fan Tun's description of Sally is PERFECT

      Delete
    2. Terbaik bro fan tun..

      Teman tak la kenal sangat sally keruak
      Tapi yang pasti lidahnya macam lidah biawak
      Bila dengar dah dah tau ini spesis makan dedak
      Bila dia bercakap selalu tak pakai otak..

      Macam ni pun boleh jadi menteri
      Sebagai barua kaki pencuri
      Tutup blog sana, tutup blog sini
      Konon tak mahu rakyat dipengaruhi..

      Dia ingat cara ini akan berkesan
      Rakyat semua cerdik dari dia, dia tak perasan
      Bila setiap kali sally keluarkan kenyataan
      Ada yang muntah kerana bosan..



      Delete
    3. Blog tuan budin antaRa yg paling keras mengkritik ..npe keruak tak tutup ek??

      Delete
  26. Malaysian Cybertrooper15 June 2017 at 08:20

    Terbaik la Fan Tun. Tapi pada hemat saya Salleh Keruak ni dah boleh ditukarkan kepada Salleh Pak Lawak . Mungkin tahap lawak dia dah mampu menandingi lawak Mat Maslan.

    ReplyDelete
  27. Where is apandi Ali?

    Why is he so quiet?

    It is almost one month now on since apandi declared Macc would complete investigation on SRC issues

    Clues, footprints, documentary evidences all in abundance...but what do we Malaysians get......a graveyard silence...

    ReplyDelete
  28. Semua cerita SR ada bukti. Dia dpt bukti drpd SOS dia. Ke semua cerita setakat ini sudah terbukti benar. Jadi tidak payah mau garu kepala atau anu mau percaya siapa. Lagipun tengok muka Salleh sudah tau dia tak boleh dipercayai. Mmg haprak tak guna !

    ReplyDelete
  29. 100,000 NATIZEN 'LIKE' PEMBANGKANG DI SINGAPURA
    SUPER NEPOTISMA KIASU LEE KWAN YEW DI DUNIA
    PERMULAAN TERBAIK HANCURKAN SUPER NEPOTISMA
    DI MALAYSIA TUNGGU MASA BARUA DAP BINASA

    DARI 10 RIBU 'LIKE' NATIZEN DAN PEMBANGKANG SINGAPURA BERTAMBAH 100 RIBU 'LIKE'

    JOM KEMPEN 1 JUTA 'LIKE' SOKONG PEMBANGKANG SINGAPURA
    PUSAT FITNAH YAHUDI DI ASIA TENGGARA
    MELAYU SINGAPURA BANGKITLAH SEGERA
    HANCURKAN SUPER NEPOTISMA KRONI SINGAPURA


    BERAMBUSSSSS BARUA DAP@SINGAPORK..

    JOM KEMPEN 1 JUTA 'LIKE' DI MEDIA SOSIAL...

    INI KALI LAH....

    ReplyDelete
  30. Klik www.sarawakreport.org... "Makluman" :

    'Laman sesawang ini tidak didapat diakses di Malaysia kerana kandungannya membongkarkan segala penyamunan, kejahatan, penyelewengan, kemunafikan, kleptokrasi pemimpin-pemimpin negara.'

    ReplyDelete
  31. Sian jucing kikykiky..org sibuk psl musibat dlm Negara dia pulak sibuk dgn Negara luar..lahanat punya kiky@barua jiban!!

    ReplyDelete
  32. Hehehe asyik salahkan singapore,yahudi,agen barat...melayu bijan langsung takda salah. Maksum sangat bijan di mata mat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila taksub kepada bangsa ini lah jadi.mata hati di butakan sekadar nak tengok habuan yang diberi tapi tak tengok kebinasaan yang di hasilkan

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...