Friday, 23 June 2017

NAJIB LEBIH MENCEMAR NAMANYA SENDIRI


Siapa pun faham dan mengakui tujuan penubuhan Suruhanjaya Diraja untuk menyiasat urusniaga matawang asing yang berlaku 23 tahun lalu tidak lain ialah untuk mencalar dan mengenakan Tun Mahathir Mohamad.

Di sebalik skandal 1MDB yang lebih besar dan memalukan kerana menjadi berita di seluruh dunia,  Najib Razak, melalui penubuhan suruhanjaya itu, berharap dapat mengalihkan pandangan orangramai terhadap skandal yang melanda diri dan keluarganya itu.

Bagaimanapun, ianya tidaklah semudah yang beliau sangka. Mewujudkan sebuah suruhanjaya untuk menyiasat sesuatu yang berlaku 23 tahun lalu dan ketika itu Najib juga berada dalam kabinet, sebenarnya adalah tindakan yang memalukan dirinya sendirinya.

Kenapa ketika itu beliau berdiam diri dan tidak berkata apa-apa terhadap urusniaga matawang tersebut, tetapi hanya sekarang baru mahu bertindak?

Pernahkah Najib bersuara mengenainya dalam  mesyuarat MT UMNO dan kabinet?

Apakah jika Tun Mahathir masih bersama UMNO, tidak menjadi pengkritiknya, tidak menubuhkan Bersatu dan tidak seperti sekarang berusaha siang malam untuk menyingkirkannya, Suruhanjaya Diraja itu akan diwujudkan juga?

Lebih malang lagi, di ketika desakan orangramai agar Suruhanjaya Diraja ditubuhkan untuk menyiasat skandal 1MDB, Najib sebaliknya hanya berdiam diri dan tidak mengendahkannya.

Orangramai barangkali boleh menerima sedikit kewajaran menubuhkan suruhanjaya untuk menyiasat urusniaga matawang yang merugikan itu jika dalam masa yang sama Najib juga berbuat demikian untuk 1MDB.

Jika demikian, barulah beliau dilihat bertihdak dengan adil dan menyeluruh.

Selain itu, mewujudkan suruhanjaya untuk mengenakan Tun Mahathir juga mungkin akan memakan diri Najib sendiri. Ini kerana berbeza dengan 1MDB di mana Najib adalah Pengerusi Lembaga Penasihat dan terikat dengan Artikel 117 yang memerlukan tandatangannya bagi setiap urusniaga kewangan dan dalam masa yang sama beliau juga adalah Perdana Menteri dan Menteri Kewangan, tetapi Tun Mahathir hanyalah Perdana Menteri saja ketika berlakunya urusniaga matawang itu.

Urusniaga itu diketuai oleh Nor Mohamed Yakcop dari Bank Negara, manakala Menteri Kewangan ketika itu ialah Anwar Ibrahim.

Nor Mohamed Yakcop juga telah diarahkan meletakkan jawatan dan dihalang terlibat dalam urusan kewangan negara berikutan kerugian urusniaga matawang tersebut.

Maknanya, tindakan tertentu telah diambil ketika itu.

Tetapi, apa tindakan yang telah diambil berkaitan 1MDB?

Mungkin kesalahan Tun Mahathir akan dicari berasaskan kedudukannya sebagai Perdana Menteri yang mempengeruskan mesyuarat kabinet ketika itu, tetapi ia kelihatan amat longgar jika dibandingkan dengan peranan Najib dalam 1MDB.

Gambaran lain yang Najib cuba wujudkan ialah jika di ketika beliau berlaku skandal 1MDB, tetapi di zaman Tun Mahathir juga ada skandal urusniaga matawang yang turut menyebabkan kerugian berbilion ringgit wang negara.

Maksudnya, Najib mahu orangramai tahu bahawa Tun Mahathir juga menghilangkan banyak wang negara suatu ketika dahulu. Namun, bagi orang yang boleh berfikir, mereka akan sedar, itu adalah kerugian dalam urusniaga dan bukan penyonglapan wang secara berkumpulan dan terancang.

Malah, tiada wang beribu-ribu juta ditemui dalam akaun peribadi Tun Mahathir berikutan kerugian urusniaga matawang itu. Anak-anak Tun Mahathir juga tidak dikesan bersukaria membuat filem, berbelanja mewah atau membeli rumah di luar negara. Tun Hasmah pula tidak pernah dihadiahkan beg tangan, gelang atau rantai leher yang berharga berjuta-juta nilainya.

Akhirnya, penubuhan suruhanjaya itu bukan saja lebih memalukan Najib sendiri, bahkan akan menggerakkan lebih iltizam kepada rakyat untuk menukar kerajaan supaya seawal tahun depan, sebuah Suruhanjaya Diraja untuk menyiasat skandal 1MDB dapat benar-benar dijadikan kenyataan.

Hanya kerajaan baru yang memungkinkan skandal 1MDB dapat diselongkar hingga ke akar umbi dan kebenaran akhirnya terbukti. 

Selagi Najib, UMNO dan BN kekal berkuasa, meskipun beberapa negara luar melakukan penyiasatan, menjatuhkan hukuman, menutup dan mendenda bank, merampas aset dan mendedahkan banyak bukti dana 1MDB telah diselewengkan secara berjemaah untuk kepentingan peribadi pelbagai pihak, ia tetap dilindungi dan digambarkan suci. (ShahbudinHusin 23/06/2017)

130 comments:

  1. Assalamualaikum, Saya cuba menyentuh satu topik yang sering menjadi hujah dan alasan untuk memburuk burukkan PAS sejak dulu lagi, sejak zaman kekuasaan UMNO dan Mahathir terhadap semua saluran media yang ada dalam negara.Suara yang mengatakan PAS tidak sepatutnya berada dalam sistem demokrasi sekular sudah lama berkumandang dan masih lagi dikumandangkan dengan pembaharuan pada melody dan skripnya atau dengan kata lain, ianya direcycle.

    Tujuannya hanya satu, nak tunjukkan PAS tidak layak bergelar parti Islam dan parti Islam yang sebenarnya ialah PAN(campur GAN, jadi PANgan).Kalau PAS benar benar mahu Islam, PAS patut bergabung dengan Hizbur Tahir dalam dunia khayalan yang tiada kesudahan.Kenapa PAS sertai demokrasi sekular? Pada setengah orang, lebai yang menyertai demokrasi sekular adalah low class, tetapi lebai yang macam mana yang high class, lebai yang suka mengkritik parti Islam dan berdiam diri bila LGBT dan evangelis mengganas kot! Entah orang yang mendakwa sebegitu yang low class.

    Demokrasi ialah satu sistem untuk memilih kerajaan, maka mana mana organisasi yang mahu menawarkan diri untuk pemilihan kerajaan perlu menyertai demokrasi.Mana mungkin sebuah pertubuhan atau jemaah seperti Hizbur Tahir yang tidak menyertai demokrasi boleh menjadi kerajaan atau khalifah di muka bumi ALLAH ini kecuali mereka memilih jalan peperangan atau merampas kuasa secara kekerasan atau revolusi.Maknanya hujah mengatakan PAS patut ikut Hizbur Tahir ialah hujah yang langsung tidak praktikal dan penyertaan PAS dalam demokrasi yang diputuskan sebaik saja penubuhannya di awal tahun 50an dulu ialah keputusan yang praktikal untuk melahirkan carahidup Islam dalam negara.

    Soal demokrasi itu sendiri samada sekular atau tidak, sebenarnya banyak bergantung kepada pemain pemain demokrasi atau parti parti politik yang terlibat.Kalau parti parti yang ada semuanya sekular, maka nampaklah demokrasi itu sekular tetapi kalau parti parti yang terlibat tidak mengikut jalan sekular sebaliknya mengikut kaedah dan cara politik Islam, maka demokrasi itu akan jadi Islam.

    Pendeknya demokrasi adalah alat atau kenderaan yang tiada cacat atau celanya untuk sebuah parti Islam atau dengan lebih tepat Jemaah Islam melibatkan diri di dalamnya.Tiada istilah low class bagi lebai lebai menyertai demokrasi.

    Di samping itu penglibatan dalam Demokrasi juga akan menyebabkan PAS sebagai sebuah parti politik yang bertanding dalam pilihanraya akan berinteraksi dengan parti parti lain yang kebetulan umumnya sekular.Untuk cacatan, hanya PAS satu satunya parti Islam yang begitu istiqamah mengamalkan politik Islam sementara parti parti lain termasuk PANgan adalah sekular.

    Interaksi dengan parti parti sekular yang ada disekeliling inilah yang memberi peluru kapur kepada pengamal demokrasi sekular untuk menembak PAS sebagai tidak sepatutnya berada dalam demokrasi.Tahaluf siyasi merupakan sebahagian politik Islam yang menjadi amalan PAS yang tidak diamal oleh parti parti lain dan tahaluf siyasi inilah yang membezakan PAS ketika berpakat dengan parti parti lain dengan parti parti yang disepakati oleh PAS serta parti parti lawannya.Ianya sama seperti perbezaan antara pinjaman tanpa riba dengan pinjaman dengan riba yang menjadi dua amalan berbeza bagi orang Islam dan bukan Islam dalam sistem kewangan kita sekarang, ungkapan "serupa tapi tak sama".Maka PAS juga begitu dalam demokrasi hari ini.

    Maknanya orang yang mendakwa PAS terlibat dalam demokrasi sekular itu sendiri nampak kurang matang dan yang mendakwa lebai yang terlibat dalam demokrasi sekular low class pula pra matang atau jahil dalam memahami ilmu politik dan ilmu ugama.

    Oleh itu sebagai kesimpulannya, kepada macai macai PANdap yang selama ini copy and paste perangai macai Umno yang sudahpun berkubur, cukup cukuplah, kalau ada dedak yang ditabur sekalipun, cukup cukuplah memperbodohkan diri anda sekelian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tidak pernah ada mana mana melayu dalam sejarah asal usul melayu


      Seorang mahluk bernama mencuri dengan skala yang besar!

      Najib membusuk kaum bernama Melayu


      Skala besar rompakan bajib bersama anak cinababi apek jho sungguh memakukan sejarah asal usul Melayu

      Delete







    2. Sempena hari yg mulia



      Rakyat Malaysia.minta Rosmah pulangkan semua harta



      Tak.kira yg haram atau yg di derma



      Tolonglah demi rakyat yang sdah serik dengan BALA




      SELAMAT HARI RAYA

      Delete



    3. Sempena hari yg mulia



      Rakyat Malaysia.minta Rosmah pulangkan semua harta



      Tak.kira yg haram atau yg bakal disita


      Tolonglah demi rakyat yang sdah serik dengan malapetaka



      Insaflah wahai kamu berdua


      Maafin kami yang setiap hari mengata


      Mencaci mencela


      Hanya kerna mahu kamu di lepaskan siksa



      Hari akhirat kelak mahupun api neraka



      Sesunguhnya kami sayaaang kamu semuaaa




      SELAMAT menyambut HARI RAYA

      Delete
    4. Apa PAS tau pasal ekonomi???

      Delete
    5. PAS sembah Najib.

      Najib sembah Duit.

      Delete
    6. Sdr Malaysiabaru ada bukti sahih kah Najib curi duit?

      Delete

    7. 12.39

      Kesian kamu, mata celik tapi buta.
      Keluarlah dari bawah tempurung kamu tu.

      Delete
    8. 1239 jangan panggil.kami sadara kamu..

      Delete
    9. 1239..najib x curi duit? ko ni dah gila..abistu yg rugi berbelion tu amenda..bodoh..sila meninggal

      Delete
    10. .
      .

      Mamat pro PAS tentu bengang sebab komen pasal PAS tak dapat perhatian. Komen susulan Malaysia Baru tak menyentuh pun pasal politik Pak Lebai.

      Padan muka !

      Delete
    11. Hizbur Tahrir tu ajaran sesat. Tak payahlah kau nak terlolong-lolong.

      Kalau kau nak cerita pasal konsep politik Hizbur Tahrir, kau cerita pada aku ada tak satu pun ayat al-Quran yang sebut pasal politik???

      Apa maksudnya???

      Kalau benda2 asas pun kau tak tahu kau tak payahlah nak sebarkan fahaman sesat kau tu!!!

      Nak berhujah mesti berilmu kau faham tak???

      Delete
    12. Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS) kecam keras pandangan biadab Senator Dr. Ariffin Omar apabila mendakwa tidak salah Pulau Pinang menjadi bandar Kristian.

      Ia jelas bertentangan dengan Artikel 3 Perlembagaan Persekutuan iaitu Islam sebagai agama persekutuan dan Artikel 11 juga menyebut bahawa halangan mana-mana pihak untuk menyebarkan agama lain kepada orang Islam.

      “GPMS sangat kecewa dan terkejut dengan kenyatan dikeluarkan oleh YB DAP itu. Bagi GPMS, beliau adalah tali barut DAP dan ejen DAP dalam kalangan Melayu Islam mempromosi agenda Evengelism Kristian di Malaysia.

      “Malah menerusi kenyataan itu, ia mensahihkan lagi dakwaan bahawa DAP bukan sekadar parti politik semata-mata malah DAP dan pemimpin mereka sebenarnya mendokong agenda Evangelism Kristian ke dalam negara ini.

      “Ini termasuk usaha untuk memerangi Islam serta berhasrat mahu menjadikan Pulau Pinang sebagai sebagai pusat kegiatan agama tersebut,” ujar Presiden GPMS, Zambri Mohd. Isa yang dipetik oleh portal UMNO Online.

      Ariffin yang menyertai DAP sejak 2011 dilaporkan menyatakan perkara tersebut ketika berdebat dengan bekas Naib Canselor UiTM, Senator Tan Sri Dr. Ibrahim Abu Shah pada persidangan Dewan Negara di sini pada 19 April lalu.
      Bekas aktivis hak asasi manusia dan pensyarah pelbagai universiti itu dipilih DAP untuk menggantikan Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim yang meletak jawatan sebagai senator dan Naib Pengerusi parti tersebut pada 2012 lalu.

      Sehubungan itu, GPMS tegas Zambri mendesak pihak kerajaan supaya mengambil tindakan tegas tanpa kompromi untuk menghalang gerakan dan dakyah Evangelism Kristian dalam kalangan rakyat khususnya orang Islam.

      Gerakan mereka ini tambah beliau lagi boleh mewujudkan kacau bilau dan merosakkan keharmonian negara yang pastinya negara akan menuju sebuah kehancuran seandainya tidak dibendung dan dicegah daripada awal.

      “Sekiranya pihak kerajaan selama ini mampu membendung pelbagai kumpulan ajaran sesat dalam kalangan orang Islam sendiri, maka tidak mustahil kerajaan juga mampu membendung gerakan dakyah Envagilisme Kristian.

      “Kita khuatir nanti apabila kerajaan berdiam diri dan biarkan perkara ini berlaku berleluasa, ia akan menimbulkan ketidaksenangan rakyat yang akhirnya mengambil tindakan di luar batas undang-undang,” ujar Zambri lagi.

      Baru-baru ini DAP turut menyokong penganjuran Jerusalem’s Jubilee di sebuah gereja Melaka yang dibantah keras pelbagai pihak sebelum diarah untuk dibatalkan kerajaan kerana hina Islam.

      Delete
    13. Madey...sembah Tokong Dapigs....Raja U-Turn...Puihhh...

      Delete
    14. Bukan semua orang memukul dan membelasah persalah. Ada juga manusia yang membuat RAKAMAN KHAS pencuri dengan 'duration' yang sangat panjang bagi video klip kejadian semasa dengan tujuan untuk menunjukkan kekayaan yang ada. Ini mungkin tohmahan lebai, tetapi berdasarkan amatan pada video berkenaan yang memapar jelas senarai barang yang dicuri dengan nilai harga berserta tempat dimana barang itu dibeli. Maklumat yang berulang-ulang juga menjadi kita tanya tanya kenapa perlu ini semua.

      Kalau benar dia mencuri, tunjukkalh sikit sebagai pengajaran, kemudian kalau nak maaf, maaf ajelah boleh tunjukkan kebaikan kita. Kalau tak nak bawa ke balai. Kan mudah. Apa yang perlu tunjukkan rakaman pencuri SEMBAH KITA? Hebat kita sampai pencuri boleh sembah kita?

      Mahaguruprimen dalam lamannya ada menulis, Allah berfirman dengan maksud:
      ”Pencuri lelaki dan pencuri perempuan hendaklah kamu potong tangannya sebagai balasan pekerjaan, dari siksaan daripada Allah, Allah maha perkasa lagi maha bijaksana (Surah Al- Maidah ayat 38)
      Jelas mengikut hudud dari al Quran hukumnya adalah potong tangan. Tetapi apabila hudud tidak dapat dijalankan maka hukum ta’zir dijalankan dan ia wajib dipatuhi. Hukuman ta’zir merupakan hukuman yang telah ditetapkan oleh pemerintah melalui mahkamah. Maka haram kita mengenakan hukuman sendiri bahkan selalu kita berlebih-lebih dalam berhukum. Walaupun hanya menampar sekali wajah penjenayah itu jika ia bukan bahagian dari hukuman kepada jenayahnya maka sesungguhnya kamu telah berlaku zalim keatasnya. Apatahlagi jika sampai menyebabkan kecacatan kekal atau lebih melampau apabila menyebabkan kematian! Allah s.w.t berfirman yang bermaksud:

      “Sesungguhnya Kami telah binasakan beberapa umat sebelum kamu, tatkala mereka berlaku zalim...”(maksud surah Yunus ayat 13)
      “dan demikianlah Kami jadikan sebahagian orang yang zalim sebagai pemimpin bagi sebagian (orang-orang zalim) yang lain disebabkan apa yang mereka lakukan.” (Al An’am: 129)
      Berkata Ibnu As'ad: "Ini hanyalah sunnatullah yang berulang. Bagaimana rakyat, begitulah pemimpinnya. Parti dan pemimpin boleh berubah, tapi selagi rakyat tidak berubah dengan meninggalkan kezaliman terhadap diri sendiri, adakah mungkin Allah akan mengurniakan pemimpin yang adil terhadap kita (rakyat)?"

      Oleh itu bersamalah dengan parti yang ingin menegakkan hukum Allah s.w.t. di Malaysia ini. Bersabarlah dengan fitnah parti musuh dan parti kawan pembangkang yang telah menjadi sunahtullah setiap perjuangan akan mendapat tentangan daripada musuh dan kawan. Sabar dalam perjuangan adalah sebaik-baik pilihan.

      Delete
    15. Korang yg pandai kato Najib yg cemarkan diri. Bodoh la Budin buat cerita khayalan sbb main byk sabun

      Delete
    16. Wow 2037.. Ko tu yg bodoh..barang naik sbb gst n 1mdb rugu berbelion tu khayalan gak ke!.. Hp A9 tu ok?

      Delete

  2. Mahathir berkata kpd Rosmah ' kalo masih ada berlian pulangkan balik

    Saya nak seru kpd anak2 Mahathir, kalaulah kakayaan ko disebabkan daddy-kasi bapa ko, pulangkan balik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dady kasi melalui biz dgn daddy curi Dari Kantung negara apa bezanya bro

      Delete
    2. Biz tidak akan ada kalo tiada modal asal.... Siapa bagi mudal asal.... Mengapa anak Tengku, anak Hussain On, anak Paklah bukan billionaire???

      Delete

    3. 12.16, kalau tak tahu, jangan komen. Nanti terserlah kebodohan dan kejahilan
      Kau dah siasat kekayaan keluarga Hussein Onn dengan Abdullah Badawi belum.
      Kalau tidak, baik kau diam saja.

      Delete
    4. .
      .

      Macam itu. Habis UMNO.
      .

      .



      10 58


      ISA Samad berkongsi kekayaan Felda dengan Isteri.

      Jamal Jamban dari tak ada tanah sampai ada pistol.

      Anak Nazri joli katak dengan betina dan kereta mewah.

      Menantu Rafidah di beri jawatan dalam Syarikat.

      KJ mendadak kaya semasa Bapa Mentua jadi PM.


      Ramai lagi ...


      Delete

    5. 1420
      Dap dah siasat keluarga Mahathir... Katanya ada RM1100B... Lihat sengal bolspot

      Delete
    6. DAIM dah DIAM...MADEY dah kelu........Bapak Borek anak terkedek-kedek... Madey mana berani nak pecat EXCO SRMADA ...pengocot...macai bengap...

      Delete
    7. Yg kelu adalah najib..bila ditanya larikkkkk..wartwan dihalau..bodoh 1552

      Delete
    8. Golongan MUNAFIK sejak zaman nabi lagi kerja mereka adalah berbohong dan menabur fitnah.
      Mereka mengguna ayat quran sebagai penyokong kata kata mereka.
      Mereka boleh menipu manusia tapi mereka tak boleh menipu ALLAH.
      Mereka menipu pengikut mereka yg jahil agama dan kurang ilmu dunia.
      Ketua mereka tak ubah sebagai BAPAK SYAITAN yang menyerupai manusia.
      Sungguh hina mereka ini disisi ALLAH.

      Delete
    9. Anon 12:16

      Kamaludin Abdulah Badawi tu kaya raya ke ?

      Perlu di akui anak anak Mahathir lebih Berjaya kerana semuanya cerdik dalam perniagaan . Semuanya berpendidikan tinggi . Bukan macam PM hanya lulus GCE sahaja .

      Anak Mahathir mengumpul harta bertahun tahun lamanya . Anak tiri Najib mengumpul harta dalam sekelip mata .

      Delete
  3. Bro walaun biar kah walaun
    Mcm umno Ada totok biru
    Tapi Kami Generasi baru suka kan perubahan ke Arah Malaysia Yg lebih baik
    Bila lebai kaitkan LGBT dgn amanah dap pkr ke sama bodoh dgn Ustaz Yg kaitkan rora dgn LGBT

    ReplyDelete
  4. FUYOOOO.

    SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI TAHUN INI
    MAAF DIPINTA SUSUN 10 JARI DI SUSULI
    UNTUK PEJUANG BANGSA YANG ADA JATI DIRI
    UTK BARUA BERAMBUS DNG SI PETUALANG DAP

    MAMAK KUTTY DAH MULA MENGELUPOR KINI
    RCI DI TUBUH SIASAT KES FOREX BERJUDI
    DAIM YG DIAM & MAMAK KUTTY X SEDO DIRI
    KUBO KATA MAI SINI RUMAH BERAMBUS PERGI
    SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

    RAHMATAN FIL ALAMIN KEPALA OTAK DEMER
    TOKONG SEDULANG DI MASJID & LGBT BERBUKA PUASA
    PLURALIST SYIAH MURTAD MENGKOMER JAJA
    PRU 14 MASA JAHANAMKAN MEREKA SEMUA


    PADA BARUA DAP@SINGAPORK BERAMBUSSS..

    INI KALI ...HAAHHHH...!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf mike kami terima.ikhlas hati
      Walau sakit perit deme tak.mengerti
      Mat singapok perangai macam babi
      Kami rela hulur sepoloh jari
      Bagi peluang akak sifut babi
      Untuk berhenti jual puki
      Dan.mengutuk party dap
      Kerana bila Malaysia dah separuh mati
      Hanya dap yang akan membantu setiap hari
      Berilah kami pakatan harapan sebesar undi
      Agar kamu semua fil alamin di rahmati

      Delete
    2. Madey...penjilat Dapigs....macai bengap....

      Delete
    3. 1555 penjilat al badaki..tu yg bodoh

      Delete
  5. Ya betul kejora si malaun
    Anak didik Najib ketua lanun
    Hilang sekejap pergi angkut harta karun
    Ke hulu ke hilir tak rau mana mau kasi turun
    Peliknya sebakul dedak dah di balun
    Tak sampai hati nak tinggalkan Najib mahafiraun

    ReplyDelete
    Replies
    1. Madey....MAHAZALIM...MAHAFIRAUN...setahu akulae....

      Delete
    2. Najib..klepet bibir merah..jalan kepit..makan nasik kangkang losemah..hail al badaki

      Delete
    3. 15.57
      adakah dengan memaki hamun org, org akan tertarik dengan UMNO? berhujah le dengan bukti..baru org tertarik..pembangkang banyak kemukakan bukti..korang ada ke? maki dan lari..kesian sgt kat kau kerana kau antara org yg terkeliru

      Delete
  6. khairul rizal osman23 June 2017 at 11:26

    HIDUP TUN M! LAWAN TETAP LAWAN! KEHKEHKEH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Otg bijak... Pakai emas ... Atau dinar...hanya bahalun saja pakai paper money.

      Delete
    2. Madey...sembah Tokong Dapigs....macai bengap....

      Delete
    3. ajib..klepet bibir merah..jalan kepit..makan nasik kangkang losemah..hail al badaki

      Delete
  7. Selamat hari Raya YB Tun kita rakyat tetap sokong Tun telanjabgkan penyangak perasuah 1MDB pemimpin2 yg makan duit haram bersama anak bini dan doakan agar mereka dilaknat allah amiin teruskan Tun

    ReplyDelete
    Replies
    1. Doa tu akan terbalik kat hang....macai bengap....

      Delete
    2. ajib..klepet bibir merah..jalan kepit..makan nasik kangkang losemah..hail al badaki

      Delete
  8. Semua orang kenal siapa perempuan puaka

    Pergi mana mana pun bawak cilaka

    Sudahlah pakai barang curi menjolok mata

    Rajyat dok caci Langsung tak rasa


    Kunun nak pwrgi Bercuti ke Amerika

    Tapi sayang tak berani takut badan binasa


    Kena sebat dengan pihak berkuasa


    Kembang pula rambut perit kena siksa


    Masih tak serik serik nak macam ular bisa


    Sudahnya celah pelir Najib jugak dia menyimpul kuasa


    Antara Najib dan dia sudah tiada rahsia


    Kesian Ziana hilang sudah dara



    Membawa diri entah ke mana

    Nak.kasi hilang duka lara


    Berapa wanita Najib mau ambil nyawa


    Insaflah Najib tinggalkanlah kuasa demi rakyat jelata


    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampak gaye nye.......Madey ni tak kan insaf-insaf la....

      Delete
    2. ajib..klepet bibir merah..jalan kepit..makan nasik kangkang losemah..hail al badaki

      Delete
  9. FIL ALAMI DI RAHMATI KEPALA TONGONG SYIAH
    MESIA BARU PLURALIST SYIAH SI HARAMJADAH
    MUSUH DALAM SELIMUT INI PATUT DIMUSNAH
    PENYAKIT AKIDAH DISEKAT SEBELUM JADI BARAH

    PUIIIII.. BERAMBUSSS BARUA DAP@SINGAPORK LGBT PLURALIST MURTAD DAN SYIAH KAFIR..

    INI KALI...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa kamu nak marah sama Syiah
      Mereka ini yang menjunjung perintah
      Keturnan Syaidina ali karamullah
      Mat singapok bacalah sejarah
      Apa yang berlaku selepas nabi hijrah
      Sehingallah zaman khalifah
      Siapa yang benar dan siapa bersalah
      Kenapa jahil sangat anak muawiah
      Sehingga cucu nabi pun dia tapah
      Keturunan ini sudah berbaiyah
      Untuk menegakkan amalan Syiah
      Yang sebenarnya seribu kali lebih baik dari waljamaah
      Sebab itu kita harus muhasabah
      Pilihlah mana yang betul dan salah
      Ikut Syiah atau waljamah pasti selamat insyallah
      Jangan ikut saja najibullah laknatullah

      #berambus umnopork

      Delete
  10. Inalilah




    Baru semalam kami surh beli us Dollar .. MUR 4.27



    HARI NI DAH 4.29


    BARU BERSIAP NAK PERGI MONEY CHANGER DAH MELAMBUNG HARGA US DOLLAR


    MASIH SEMPAT KER ? SEMPAT LAGI... TARGET 4.70 DALAM MASA 3BULAN..

    BILA NAJIB UMUM BAJET JAHANAM DEFICIT MAKIN NAIK REZAB BANK NEGARO JATUH... HELLO USD 4.70!

    ReplyDelete
  11. https://akarimomar.wordpress.com/2017/06/23/akan-terbit-buku-spark-mendedah-agenda-evangelis-kristian/

    link atas untuk barua evanglista.. syiah dan pluralist yg wajib diperangi..
    SYIAH LEBIH BAHAYA DARI YAHUDI
    PLURALIST & SYIAH WAJIB DIPERANGI
    AKIDAH SONGSANG IMAM KHOMEINI
    WAJIB DIPERANG SYAHID MENANTI

    BERAMBUSSS BARUA DAP&SINGAPORK

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu kata Syiah itu kapir?


      KENAPA ORG KAPIR (SYIAH) DI BERNAKAN JEJAK KAKI KE MASJIDIL HARAM KOTA MEKAH?

      BUAT HAJI???


      BABEEE KO SINGAPOK BUAT FITNAHNYA

      Delete
    2. SYIAH MUTAAH TAKIYAH JADI IKUTAN
      NASAB KETURUNAN MME JAHANAM
      MAK ANAK AYAH DATUK BERMUTAAH MCM SETAN
      TAKIYAH KEPALA BANA DIJADIKAN IMAN
      TAK KE BABI NAMERNYER TU KANN...!!!!

      PENA MINANG ADA LINK PASAL KESESATAN SYIAH HARAMJADAH

      BERAMBUSSS BARUA PLURALIST SYIAH DAP@SINGAPORK EVANGLISTA

      INI KALI LAH...

      Delete
    3. 1419..inikalilah bn akan kalah..mcm kat selangor n penang..dacing dah x laku

      Delete
    4. Mutaah itu hanya sekecil amalan
      Tak macam kes p.d bijan
      Henjut Ziana tanpa pernikahan
      Lebih baik mutaah ada juga halalan toyiban

      Nak cari salah Syiah konon
      Waljamah pun tak sedondon
      Wahabi putus silaturahim satu serumpun
      Amalan biddah mekar dalam puak waljamaah baboon
      Hidup seharian dengan mengelamun
      Setiap hari Syiah dia maki hamun
      Menipu pengikut jadi walaon
      Sampai mat Salleh kata kamu ni moroon
      Waljamaah yang patut minta ampon
      Agar tidak jadi aliran Islam yang selalu dalam kepompong

      Delete
    5. PH dah nak melingkop dah....sebelum PRU akan ber aling kerusi....macai bengap....

      Delete
    6. ajib..klepet bibir merah..jalan kepit..makan nasik kangkang losemah..hail al badaki..kikiki..A9 ok?

      Delete

  12. Percayalah..rci 1mdb pun akan dilakukan pada masa akan dtg. Sedangkan kes 23tahun lalu boleh rci..apalah sangat 1mdb yg masih baru tu.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Tunggu 23 thn lagi baru RCI untuk 1mdb akan di adakan.

      Itu yg disadvantage umur bejela2 panjang...kalo dah kojol 10 thn dulu dak ke senang.


      Delete
  13. Bolehkah Suruhanjaya tu nanti buktikan TM bersalah? Mungkin dari aspek accountability
    Sayz x pernah suka TM tapi kali ini saya sokong dia. Busuk2 TM dia x ada mkn rasuah hingga berbillion ringgit.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Buktikan bersalah atau tidak , itu tak penting.... Yang penting ialah pengumuman itu saja akan membuatkan rakyat memehak kpd BN.

      Delete
    2. Memihak bn? Kau dah makan ubat?

      Delete
  14. Mana kejora? dah kojol ke? kikikikiki..sayang benar dengan semah al badaki

    ReplyDelete
    Replies
    1. LOGO....LOGO...LOGO...mana....kalau nak harap lambing NGAN NYIN...kacang cap tangan....lupekan le....

      Delete
    2. Cap dacing dah x laku kat selangor n penang..perak , kedah terengganu pernah jatuh..dacing simpan kat museum..orang sekarang pkai penimbang digital...kikiki

      Delete
    3. lagi ok dari gambar keris bogel..berani hunus pastu minta maap..kikiki..amenok,,,nononok

      Delete
  15. Betul kata samy vellu zaman ni ramai sudah org gila
    Banyak yg tak betul disokong dipuja
    Tak heranlah negara penuh tragedi berdarah
    Dan rasuah bermaharajalela
    Pendedak dh diternak ramai
    Bulan ramadhan kareem byk yg dh Allah tunjuk hijab kejahatan manusia
    Insyallah syawal hari kemenangan terhadap segala kebatilan akan menjelma.
    Bersiap sedialah wahai kemungkaran
    Anda pasti binasa

    ReplyDelete
  16. .


    .

    Mahathir sedia di panggil untuk Siasatan Di Raja. Najib ingat Mahathir akan malu dan tidak akan hadir jika di panggil.

    Tapi Mahathir tak gentar rupanya, belum di panggil dah datang.

    Bank Negara pulak dah buat kenyataan menerima penubuhan Suruhanjaya sebagai tepat...

    Harapan Mohammad Nor Yaakub di kambing hitam amat cerah ..

    ReplyDelete
  17. .
    .

    sesuatu yang berlaku 23 tahun lalu dan ketika itu Najib juga berada dalam kabinet, sebenarnya adalah tindakan yang memalukan dirinya sendirinya.

    Kenapa ketika itu beliau berdiam diri dan tidak berkata apa-apa terhadap urusniaga matawang tersebut, tetapi hanya sekarang baru mahu bertindak?

    Jawapan nya :


    Najib sibuk berseronok dengan perempuan-perempuan. Kalau Mahathir masuk duit ke dalam akaun sebanyak RM 4 billion pun Najib tak peduli.
    Yang dia tahu 'itu' je.

    Duit tak penting bagi Najib. Dan Rosmah masa tu tak buat perangai. Tetapi apabila meletup kisah C4 dengan lagu dendangan Madah Berhelah, Rosmah pun berubah. Selama ini Rosmah berusaha dan bersama suami menjalankan tugas demi negara tapi rupanya Najib curang. Sia-sia pengorbanan Rosmah.

    Kerana sangat keciwa, apabila suami menjadi PM, itu yang Rosmah gunakan segalanya untuk apa yang telah di lalui nya.


    ReplyDelete
  18. Apa yang dijangkakan, hasil siasatan suruhanjaya ini tidak akan sampai kemahkamah, sebaliknya hanya siasatan untuk kepentingan sebelah pihak iaitu najib.
    Najib akan "menggunakan" siasatan ini untuk memburukkan tun kononnya ada bukti yang tun terlibat tetapi sebenarnya tidak ada bukti yang tun terlibat.
    Jika ini terjadi, jalan terbaik adalah tun mengheret najib dan suruhanjaya penyiasat kemahkamah melalui saman.
    Jangan bagi najib peluang untuk perbodohkan rakyat.

    ReplyDelete
  19. siapalah najib razak ketika itu yang hanya dianggap sebagai budak hingusan..nak tegur Tun Dr Mahathir masa tu, pasti akan ke penjara jawabnya.

    ReplyDelete
  20. Gabungan Mahathir – Anwar mampu jana semula keyakinan rakyat – Husam
    Posted By: Pentadbiron: June 23, 2017 Print Email
    Kejayaan usaha menggabungkan semula kepimpinan Tun Dr.Mahathir dan Datuk Seri Anwar Ibrahim mampu menarik sokongan besar bagi membolehkan Pakatan Harapan (PH) membentuk kerajaan baharu selepas Pilihan Raya Umum ke-14
    Naib Presiden Amanah Datuk Husam Musa berkata majoriti rakyat berbilang kaum akan memberi kepercayaan kepada dua tokoh ini untuk menyelamatkan negara.
    “Ramai tidak menduga pengabungan semula ini boleh berlaku.
    “Semua perlu meraikan pengorbanan kedua-dua pihak yang sanggup melupakan sejarah lama demi kepentingan rakyat dan negara,” katanya di majlis tadabbur al-Quran dan simulasi Aidilfitri Pakatan Harapan di Pasir Mas semalam.
    Perkara paling penting bagi gabungan Pakatan Harapan sekarang katanya adalah mengutamakan tindakan berasaskan keputusan bersama.
    “Bila semua kita bertindak secara bersama, segala yang dirancang akan dapat dicapai,” katanya.
    Pada majlis itu pimpinan semua parti dalam Pakatan Harapan peringkat negeri turut sama menjalani simulasi Aidilfitri yang bakal digunakan pada hari raya nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SAH HARAP le....PH dah nak melingkop dah...sebelum PRU akan berbaling kerusi lah tu...macai bengap....Madey...mana berani nak pecat EXCO ARMADA....UMNO upah Kot.....Bengap....

      Delete
    2. Cap dacing dah x laku..sapa yg berani nak ngaku ameno sekarang..dacing dah outdated,,sekarang pkai penimbang otomatik,,kikiki

      Delete
  21. Kecewa Isu Kepimpinan, Parti Generasi Baru Batal Hasrat Sertai PH
    Kecewa dengan pelbagai isu kepimpinan Pakatan Harapan (PH) menyebabkan Parti Generasi Baru enggan menyertai gagasan pembangkang itu pada waktu ini.
    Dikatakan parti berkenaan tidak selesa dengan peranan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) yang seolah-olah cuba membelakangkan PKR.
    “Kami juga percaya bahawa hanya PKR yang harus mengetuai Pakatan Harapan dan calon perdana menteri haruslah datang dari PKR, dan bukannya BERSATU (PPBM),” demikian memetik kenyataan Majlis Tertinggi parti itu.
    Parti Generasi Baru sedang diperbaharui kepada Parti Bebas Rasuah dengan bekas senator, Datuk Ezam Mohd Noor sebagai Presiden, dan Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan sebagai timbalannya.
    Mengulas lanjut isu kepimpinan di dalam PH, Parti Generasi Baru juga mengutarakan pandangan bahawa calon yang layak bagi jawatan Perdana Menteri PH adalah Datuk Seri Mohamed Azmin Ali, yang juga merupakan Timbalan Presiden PKR.
    Pemilihan Azmin itu merujuk kepada prestasinya mentadbir Selangor selain calon yang relevan dalam situasi semasa politik di Malaysia.
    MT Parti Generasi Baru juga mendakwa memperolehi ‘berita dari sumber sahih’, kononnya wujud pakatan di kalangan pemimpin PPBM dan pemimpin Umno, bahawa kumpulan itu tidak dikenakan tindakan jika sertai PPBM, sekiranya PH menang dalam PRU14.
    “Kami juga percaya bahawa hanya PKR yang harus mengetuai Pakatan Harapan dan calon perdana menteri haruslah datang dari PKR, dan bukannya BERSATU (PPBM),” menurut kenyataan itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parti generasi baru ini tak ubah saperti anak kera nak mengajar bapak kera memanjat pokok.
      Kumpulan anak kera ini cuba nak tunjuk pandai dengan mengadu domba. Saperti geng tingkat 4 dulu cuba nak jadi pemerintah negara.
      Saya percaya generasi muda sekarang lebih bijak berfikir dan tidak terpengaruh dengan dakyah PARTI NYAMUK ini.

      Delete
  22. Mukhriz Tak Dapat Lari Dari SPRM Jika Wujud Salahguna Kuasa Dalam Opcom
    Nampak gayanya integriti Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) kini mula menjadi persoalan hangat. Nak pula bila timbulnya skandal seks yang turut melibatkan pemimpin tertinggi parti itu sudah pasti sedikit sebanyak mengundang persepsi negatif rakyat terhadap pembangkang.

    Selepas itu, timbul pula kes kepimpinan dikalangan pemimpin parti tersebut sehingga menyebabkan Ketua Armada tetiba jadi Singa suruh orang lain letak jawatan dan sebagainya.

    Isu tersebut timbul apabila ada sebilangan besar ahli PPBM di Perak mengambil tindakan keluar dari parti tersebut yang didakwa telah didalangi oleh pemimpin-pemimpin parti itu sendiri.

    Bukan hanya itu sahaja, malah isu mengenai hasil kekayaan anak kepada Pengerusi PPBM mula dipersoalkan dan menjadi topik paling hangat diperkatakan oleh barisan kepimpinan anak muda parti itu sendiri.

    Satu persatu masalah timbul yang menyaksikan parti ini berada pada situasi yang cukup goyah. Terbaru, apabila Exco Armada PPBM Mohamad Taufik Abas semalam buat laporan kepada pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung isu penyalahgunaan kuasa yang melibatkan Pengerusi PPBM serta anaknya yang juga Timbalan Presiden parti itu.

    Mohamad Taufik yang juga Pengerusi Biro Jaringan Luar Bandar PPBM mendakwa, isu itu melibatkan pemberian tender membekalkan kabel fiber optik kepada syarikat Opcom Sdn. Bhd. (Opcom).

    Syarikat itu didakwa dimiliki Datuk Seri Mukhriz Mahathir dipercayai diberikan sendiri oleh Kementerian Kewangan yang ketika itu jawatan disandang Tun Dr. Mahathir Mohamad.

    “Jadi, saya ingin SPRM siasat sebarang kemungkinan salah guna kuasa dan rasuah kerana Telekom merupakan syarikat berkaitan kerajaan manakala Kementerian Kewangan berada dalam jawatankuasa tender,” kata Mohamad Taufik.

    Susulan itu, Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Operasi) SPRM Datuk Azam Baki berkata, pihaknya telah menerima laporan berhubung dakwaan terhadap seorang pemimpin utama PPBM.

    SPRM akan menyiasat sekiranya wujud elemen salah guna kuasa dan rasuah berhubung pemberian tender membekal kabel fiber optik kepada syarikat milik Mukhriz Mahathir oleh Telekom Malaysia Bhd. pada 2003.

    “Kita baharu terima dan akan melihat kepada isu ini. Jika wujud unsur rasuah dan salah guna kuasa, siasatan akan dijalankan,” kata Azam Baki.

    Secara kesimpulannya, pemimpin dikalangan puak Pakatan Harapan ini gemar mendabik dada dan mendakwa diri mereka ‘Suci’ dan ‘Maksum’ dari orang lain sedangkan hakikatnya, banyak skandal yang menyelubungi kehidupan mereka selama hari ini yang cuba disembunyikan dari pengetahuan orang luar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cap dacing dah x laku..simpan dalam museum..sekarang pkai penimbang otomatik

      Delete
  23. Syed Saddiq Menyerang Rosmah Selepas Kena Marah Dengan Tun Daim
    EMPAT hari lepas, Raja Petra dedahkan Syed Saddiq sudah mengetahui awal lagi serangan DoJ pada 15 Jun 2017 akan berlaku. Ini kerana Syed Saddiq sudah menceritakan awal lagi mengenai hal serangan itu pada tiga orang Exco Armada PPBM.

    Syed Saddiq beritahu Tun Daim sudah belanjakan RM50 juta untuk kempen jatuhkan Najib menerusi media antarabangsa dan DoJ termasuklah membayar USD$5 juta kepada Clinton Foundation.

    Dua hari lepas, bila cerita mengenai Daim itu bocor, Syed Saddiq terpaksa buat satu sidang media untuk tebus dosa dan malu. Syed Saddiq gunakan cerita berlian RM116 juta sebagai bahan menyerang Datin Seri Rosmah Mansor.

    Mengajak semua rakyat bercerita tentang cerita berlian RM116 juta. Biarpun tidak ada gambar sebenar berlian itu, tiada transaksi sebenar dan bukan pun dalam senarai barang yang dirampas DoJ, tetapi Syed Saddiq tetap juga ingin meneruskan cerita fitnah itu.

    Sebenarnya Syed Saddiq terpaksa buat “damage control”. Syed Saddiq terpaksa mengalihkan semula perhatian kepada subjek “Rosmah” dan juga “berlian” kerana telah tersilap mendedahkan Tun Daim sebagai pembayar kepada DOJ.

    Hendak jadi Rafizi pula Syed Saddiq ini. Rafizi pun sudah takut main isu berlian ini. Lepas ini jangan pula cakap “saya hanya buat lawak sahaja” bila disoal di muka pengadilan.

    Tun Daim yang selama ini membiayai gerakan Syed Saddiq hingga mahu menghantarnya ke Oxford untuk belajar, sudah marah dan naik angin.

    Menurut sumber dalam PPBM, Tun Daim marah benar pada Syed Saddiq bila dapat tahu penulisan Raja Petra mengenai RM50 juta dan USD$5 billion yang dibayar kepada media asing, Yayasan Clinton dan DoJ untuk menyerang Najib dan Rosmah.

    Dalam satu mesyuarat tertutup, Syed Saddiq dihentam teruk. Syed Saddiq kena maki dan dipersalahkan kerana membuat tindakan bodoh menelanjangkan Tun Daim sebagai dalang di belakang isu DoJ. Perkataan “stupid” dan “bloody fool” itu antara kata kata yang dimaki pada Ketua Armada PPBM itu.

    Raja Petra menggangap tindakan Syed Saddiq membuat laporan polis berhubung pendedahannya itu umpama menggali lubang kubur sendiri. Akhirnya polis akan mencari identiti sebenar siapa tiga exco yang memdedahkan cerita itu.

    Syed Saddiq akan lebih malu jika tiga exco itu mengesahkan bahawa cerita itu adalah betul dan benar. Silap silap tiga orang exco itu sudah merakam perbualan dan percakapan Syed Saddiq itu dalam bentuk audio atau video. Lagilah kantoi Syed Saddiq.

    Walaupun Raja Petra tidak dedahkan, ramai orang tahu dalang sebenar di sebalik serangan jahat DoJ itu. Mahathir juga pernah hantar wakil jumpa DoJ sebelum ini. Matthias dan Khairuddin Abu Hassan adalah wakil itu.

    Baca pendedahan di pautan ini; Siapa yang berpakat dengan FBI dan kemudian buat cerita karut FBI hendak tangkap Najib.

    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1688225951487162&substory_index=0&id=1455416204768139

    Cuti hari raya ini hendak dijadikan medan cerita fitnah berlian RM116 juta oleh Syed Saddiq. Hari raya ini umat Islam mahu bermaafan dan berkongsi khabar tentang keluarga dan sahabat handai.

    Namun bagi orang yang terdesak seperti Syed Saddiq, cuti raya pun mahu dijadikan kempen politik. Cincin RM24 juta yang dijaja Rafizi terbukti sudah satu cerita fitnah semata mata. Begitu juga cerita berlian RM116 juta ini.

    Mana rupa bentuk sebenar berlian itu? Apa transaksinya? Bila Datin Rosmah pakai dan guna berlian RM116 juta itu? Ada gambarkah? Semuanya tiada. Cerita ini hanyalah fitnah semata mata.

    Jangan jaja cerita fitnah. Syed Saddiq, Mahathir dan Muhyiddin sudah “desperate”. Terpaksa lakukan fitnah dalam bulan puasa sebegini semata mata untuk jatuhkan Najib. Tidak boleh serang suami, isteri pula jadi sasaran.

    Hodoh sungguh perangai pembangkang di Malaysia. Eloklah dengar nasihat Nik Abduh, kembalilah ke tikar sejadah di akhir Ramadhan ini. Kebenaran akan mengatasi rancangan fitnah jahat pembangkang ini. Allah SWT akan bersama orang orang benar dan berbakti pada rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cap dacing dah x laku..simpan dalam museum..sekarang pkai penimbang otomatik

      Delete
    2. Tak payah nak reka cerita wahai puak puak munafik. Allah tidak akan biarkan kamu membuat angkara diMalaysia ini selamanya.
      Doa rakyat Malaysia umpaya api yg akan membakar kehidupan kamu.
      Semoga Allah selamatkan Malaysia dari cengkaman puak puak munafik ini.

      Delete
  24. 10 Hujah Kenapa Dakwaan DoJ Hanya Konspirasi
    Kenyataan terbaru yang dikeluarkan oleh Jabatan Kehakiman (DoJ) Amerika Syarikat telah menyenaraikan maklumat kononnya penyelewengan wang syarikat 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

    Ia bukannya sesuatu yang baru, diulang tayang perkara sama sejak 20 Julai 2016. Hanya kenyataan dan tuduhan sahaja dibuat. Tidak ada saman yang dibuat.

    Menyerlahkan ianya hanyalah satu konspirasi untuk menggulingkan Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai Perdana Menteri Malaysia.

    Berikut adalah 10 hujah kenapa dakwaan DOJ itu hanyalah satu konspirasi.

    1 – Apa yang didakwa oleh DOJ hanyalah dakwaan semata-mata. Ia ditulis sebagai kenyataan akhbar dan ucapan sahaja berdasarkan aduan awam. Selagi dakwaan berkenaan masih belum dibuktikan dan sehingga mahkamah membuat penghakiman, ia tidak membuktikan bahawa dakwaan yang dibuat dalam aduan ini adalah benar.

    Jika ada bukti bagi setiap dakwaan, sudah tentu pendakwaan langsung terhadap tertuduh akan dijalankan. Aset dirampas mengikut Akta Penggubahan Wang Haram Amerika Syarikat. Sampai sekarang, tiada siapa pun didakwa.

    2 – Jabatan Peguam Negara, Malaysia sehingga kini tidak menerima sebarang permintaan daripada DoJ untuk mendapatkan apa-apa maklumat atau bukti dan kenyataan kedua yang difailkan itu “berlaku pada ulang tahun saman pertama. Dalam kata mudah, ia merupakan tindakan ulangan sahaja.

    3 – 1MDB telah melalui beberapa siasatan di Malaysia termasuk oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Ketua Audit Negara dan Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) yang turut dianggotai oleh pembangkang.

    Selepas semakan, pihak berkenaan mendapati tiada jenayah dilakukan. Malah, salah seorang anggota PAC yang merupakan Ahli Parlimen DAP Kepong, Tan Seng Giaw juga menyatakan bahawa tidak ada asas untuk mendakwa atau menuduh Perdana Menteri bersalah dalam isu 1MDB.

    4 – Perdana Menteri dan isteri Datin Seri Rosmah Mansor tidak disebut dalam tindakan sivil berkenaan. Malah DoJ langsung tidak menamakan Perdana Menteri sebagai defendan atau didakwa melakukan sebarang salah laku jenayah. Hanya mencipta terma MO1 sahaja untuk cetuskan persepsi semata mata.

    5 – Tiada bukti Datin Seri Rosmah pernah menerima berlian berharga US$27 juta. Kononnya butiran berlian itu menarik perhatian ramai namun mana buktinya ia adalah untuk Rosmah? Nama beliau tidak disebut pun dalam tindakan sivil berkenaan.

    Ini sama seperti dakwaan Rafizi dahulu, yang akhirnya hanya berkata tuduhan itu hanyalah lawak sahaja.

    Disebabkan fitnah itu, Datin Seri Rosmah telah mengarahkan peguamnya untuk memantau media sosial berkaitan “serangan dan tuduhan palsu” terhadap beliau.

    6 – Walaupun terdapat rujukan mengenai MO1 tetapi DoJ tidak menamakan siapa MO1. Ini kerana aduan yang dibuat tidak mempunyai maklumat dan bukti untuk mengaitkan MO1 dengan sebarang aset dan kesalahan jenayah seperti yang disebut dalam laporan itu. Mengapa tidak namakan terus Datuk Seri Najib? Ini bukti dakwaan DoJ itu tiada asas dan hanya konspirasi sahaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cap dacing dah x laku..simpan dalam museum..sekarang pkai penimbang otomatik

      Delete
  25. 7 – 1MDB berulang kali menyatakan dengan jelas bahawa mereka tidak kehilangan sebarang wang daripada transaksi usahasama bersama Petro Saudi. 1MDB telah mendapatkan kembali wang modal yang dilaburkan berserta keuntungan sebanyak RM1.98 billion. Jadi, jika terdapat kehilangan wang, nyata dan jelas bahawa wang tersebut bukanlah wang 1MDB.

    8 – Pengerusi Lembaga Penasihat Pencegahan Rasuah, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim menyifatkan tindakan DoJ memfailkan sekali lagi saman sivil itu tanpa meminta kerjasama kerajaan Malaysia adalah terpesong dan menimbulkan keraguan.

    Saman sivil terbaharu itu, kata Tunku Aziz tidak boleh dipercayai dan boleh dianggap satu konspirasi.

    9- Pendedahan tidak berasas DoJ ke atas pemimpin negara ini hanya mahu menjejaskan kredibiliti pentadbiran negara termasuk membangkitkan semula kes salah laku dalam 1MDB yang telah selesai.
    Kalau ada pihak termasuk DoJ cuba membangkitkan semula isu ini, ia tiada kaitan dengan kepimpinan negara.

    10 – Genap setahun selepas pendedahan kali pertama oleh DoJ, kini tindakan sivil terbaru dikemukakan. Tindakan ini seperti yang dilakukan setahun lalu tetapi rakyat Malaysia tidak `ghairah’ membicarakannya dan berita mengenainya hanya berlegar di kalangan pembangkang dan media mereka sahaja.

    Dan sejak pengumuman pertama tindakan sivil itu tahun lepas, dalam tempoh setahun itu, Mahathir Mohamad telah menyatakan kesediannya untuk mempertimbang memegang semula jawatan Perdana Menteri. Tidakkah anda nampak kaitannya?

    Pihak pembangkang terutamanya DAP jawab dan saman dulu Dr Zuhdi yang jelas dan terang dakwa DAP dapat RM1.2 billion dari Israel.

    Kenyataan DoJ ini sudah setahun, saksi pun belum dipanggil untuk siasat dna sahkan kebenaran. Dibawa ke mahkamah pun belum. Hanya kenyataan sahaja. Lepas kes RM9.5 juta tidak jalan, datang pula DoJ “recycle story” lama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe..bijan dah kena kencing dengan rosemah ..dihidang dgn taik lho

      Delete
  26. KERUGIAN FOREX – BERAPA RUGI BERAPA DI CURI BAKAL DI KETAHUI PADA RCI.
    Skandal terbesar kehilangan wang negara bakal di ketahui apabila badan penyiasat preliminary “Task Force” mendapati ujud kes Prima Facie yang memboleh kan ia di bicarakan.

    Sememang pun dari awal sepatut nya diujudkan badan penyiasat kerana jumlah rasmi kerugian sehingga hari ini masih belum dapat di “established” kan.

    Untuk menutup buku akuan negara pada tahun itu tidak boleh kerana “acual amount” untuk diletak kan tidak konsisten.

    Memang sudah pun di lapor pada buku tahunan Bank Negara , namun ia di sanggah oleh beberapa pihak kerana jumlah nya tidak “tally”.

    Badan Task Force baru baru ini telah memanggil beberapa individu yang terbabit pada kes itu untuk di temu bual dan di tanya.

    Mereka termasuk lah Anwar Ibrahim dan juga Lim Kit Siang.

    Walaupun Lim Kit Siang sempat menulis buku berkenaan nya dan anak nya Guan Eng bersama Anwar ada juga mengadakan “roadshow” pada sekitar awal tahun 2000 namun mereka bertukar nada pada kebelakangan ini akibat pendirian politik yang berubah.

    Orang yang mereka mahu di penjarakan ia itu Tun Daim dan Tun Mahathr kini berada di pihak mereka sedangkan dahulu mereka ada lah di pihak kerajaan.

    Apa pun kebenaran tetap dapat di cari kerana buku buku dan kenyataan mereka terbabit sudah di catit dan di simpan.

    Datuk Murad antara mereka yang pernah bertugas di Bank negara ada lah antara indivdu yang mahu siasatan di ada kan kerana mendapati banyak percanggahan dan laporan tidak betul.

    Pada pendapatan Task Force yang sudah tamat siasatan awal mereka , di dapati 3 perkara asas.

    Pertama, ada cubaan untuk menutupi fakta kerugian, kedua laporan palsu yang di berikan kepada kabinet dan juga Parlimen dan ketiga kerugian di alami ada lah lebih besar dari yang di laporkan.

    Ada juga pihak yang menyatakan sebenar nya ada berlaku kerucian wang negara dan di alihkan keluar negara dan jumlah di curi ini di tempek kan kepada ju lah kerugian, hatta iu lah sebab jumlah nya berbeza dan berlainan ikut pada siapa yang melaporkan.

    Dikata kan juga antara sebab Tun Mahathir sentiasa mahu tumbangkan Perdana Menteri selepas nya ada lah atas sebab mahu mereka berkuasa satu penggal sahaja sebelum sempat melakukan hal hal ini seperti RCI ini.

    Maka itu sebab kedua Perdana Menteri selepas nya di buruk kan di di jijik kan dengan pelbagai dakwaan seperti yang kena pada Abdullah Badawi dan juga Najib Razak.

    Hanya apabila Perdana Menteri itu diri nya sendiri atau orang pilihan nya baru lah dia merasa selamat dan selesa.

    Apapun RCI bukan pun berniat mahu penjarakan penyamun dan pesalah nya tetapi lebih kepada “establish fact of the mattar” secara rasmi.

    Mahu kebenaran dan penjumlahan kerugian yang betul di laksana kan.

    Jika rakyat marah wang mereka di guna beli cincin konon nya, mustahil mereka hipokrit pada jumlah lesap yang lebih besar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAIM dah DIAM....MADEY dah kelu....tambah meroyan gamaknya ....tambah meroyanlah jawabnya....

      Delete
    2. Najib lagi lah kelu ..tanya pasal altantuya n 1mdb..kikikiki..bila nk pecat lagi jibby?

      Delete
  27. Mahathir Berharap Isu DOJ Boleh Selematkan Diri Nya Dari Hal Kekayaan Anak.
    un Mahathir boleh lah di anggap sudah tewas dari segi politik dan percaturan politik nya dengan Datuk Seri Najib.

    Mahathir bukan tewas sekali bah kan berulang kali.

    Tanda tanda Mahathir tewas boleh di lihat dari tindakan kekecewaan nya yang tidak pernah di sangka akan di lakukan oleh nya setahun lalu.

    Mahathir boleh “Kiss DAP ass” yang dia benci selama berpuluh tahun atas sebab mahu mencari jalan menewaskan Najib. Begitu juga dengan mencium punggung Anwar.

    Ketika mula serangan Mahathir terhadap Najib dengan entri dalam blog nya berjudul “Tegur”. ia sebenar nya bukan tegur tetapi sebagai langkah mula menyerang Najib atas jadual yang dia sendiri sudah lakar kan.

    Atas kebijaksanaan Najib, beliau enggan sujud dan akur kepada Mahathir kerana mempercayai jika akur pun tetap akan di gulingkan kerana agenda Mahathir yang sudah ada dan bukan kerana salah Najib.

    Mahathir sudah rencana segala nya dari hal legasi sambungan menjaga kroni dan proksi sehingga lah waktu sesuai untuk turun kan Najib.

    Banyak sebab Mahathir mesti ada sambungan legasi kerana perewarisan banyak hal yang sedang di letak atas nama proksi serta penyelewengan lampau yang perlu perlindungan orang berkuasa.

    Kepada yang amatur dalam hal Najib/Mahathir tentu lah tidak tahu akan hal ini.

    Mereka di sogok kan dengan umpan 1MDB dan kisah kebencian.

    Pada isu DOJ yang baru di bangkit kan, ia sudah pun di ketahui ada lah kerja 2 Tun.

    Mereka ini sahaja yang ada kemampuan dan juga terlalu terdesak kerana kepentingan terhalang.

    Apabila DOJ menaikan kembali isu 1MDB terlalu jelas DOJ tidak berani sebut nama pesalah selain nama panggilan sahaja.

    Ini kerana jika menyebut nama ia boleh di seret ke mahkamah dan di persoal “tunggu apa lagi?” tangkap lah dengan kemuka bukti.

    Tujuan nya hanya untuk kembalikan panas kisah 1MDB yang kian mati dan tidak di pedulikan lagi.

    Rafizi Ramli juga menghadapi masalah yang sama apabila tiap isu di bangkitkan oleh nya tidak mendapat sambutan.

    Selain dari mahu menghidup kan kisah persepsi 1MDB dengan mengguna kan DOJ, ia juga bertujuan nmenyelamatkan tengkok Mahathir yang terjerut apabila banyak pihak mahu dia mengistiharkan harta anak dan menjelaskan bvagai mana modal awal berbillion di perolehi.

    Modal yang entah dari mana di perolehi tanpa ada kisah peminjaman bank dan juga “colleteral” nya apa sebagai sandaran pinjaman berbilliuoin.

    Ada kah “landbank”? atau wang pemberian kroni atau proksi?

    Mahathir sehingga hari ini masih menikus dan mengelak menjawap nya.

    Hatta tiba muncul isu DOJ tambah lagi viral kisah Syed Saddiq sudah mengetahui kerja membayar Clinton Foundation untuk kerja mengerak kan DOJ oleh Tun Daim , maka ini untuk mengabui dan mengalih kan mata rakyat dari kemelut Mahathir.

    Selain itu Mahathir juga di syaki ada lah pemilik PROTON dan meletak kan nya atas nama Proksi nya Syed Mokhtar.

    Apa pun permainan kotor Tun Mahathir dan Tun Daim seperti di dedahkan oleh penulis terkenal Raja Petra yang Mahathir amat takut untuk respon dan saman menunjuk kan diri nya dalam keadaan desperado.

    Boleh lah di kira Tun Mahathir selamat sekejap sahaja, selepas DOJ nanti berdiam diri kerana tidak dapat menjawap sebab apa nama pesalah tidak di sebut secara terangan untuk pesalah menyaman dan counter defense .

    Ini lah orang yang sentiasa menggunakan pihak lain untuk selamat kan diri nya, namun terselamat nya boleh di kira sebentar sahaja, nanti bila tiba waktu Tun Mahathir harus menjawap dari mana wang permulaan dan modal berbillion anak nya datang?

    Adakah wang “bailout” PROTON? PERWAJA? MAS? yang semua nya lingkup juga.

    Masa menentukan, siapa benar, pelicik yang bijak atau Perdana Menteri yang di fitnah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai je tak cayo MADEY anak beranak ni kayo.....diorang tak caya cakap Si Rapuji Sotong.....

      Delete
    2. Cap dacing dah x laku..simpan dalam museum..sekarang pkai penimbang otomatik

      Delete
  28. PPBM – Parti Pecah Belah & masalah
    Jika ada ahli PPBM mendabik dada konon nya mereka mahu selamat kan negara dan menyuruh anda menyokong mereka , anggap lah sebenar nya mereka ini tidak hidup di alam nyata.

    Akibat terlalu lama hidup dalam alam fantasi sehingga terlupa bahawa mereka sebagai ahli PPBM ada lah mewakili parti yang paling kecil, tiada sambutan dan juga parti paling bermasalah.

    Selain itu boleh lah kita anggap ahli PPBM mewakili pemimpin yang kaya raya dengan harta tersembunyi serta beragenda mahu kaya lagi untuk membantu kroni kroni yang tersekat kemewahan untuk pulun kekayaan negara akibat Perdana Menteri tidak melayan mereka.

    Sambil itu ahli PPBM berperasan mereka menyokong individu yang betul sedangkan mereka sendiri tidak kenal muslihat pemimpin mereka mengumpan cerita keburukan untuk memperalatkan mereka.

    PPBM baru lahir setahun jagung , namun masalah dalaman mereka mengalah kan parti tertua dan terbesar di India dan di Jepun.

    Bukan itu sahaja, selain berpecah dalaman dengan ahli nya ramai keluar parti, PPBM juga menyebabkan perpecahan serta bertegang urat dengan komponen nya yang lain.

    Pakatan Harapan hampir lumpuh dengan kehadiran PPBM kedalam kelompok mereka.

    Walaupun mewakili kerusi sekangkang kera yakni satu kerusi Parlimen , permintaan nya mengalahkan nafsu gajah.

    Selain Pengerusi nya mahu kan jawatan Perdana Menteri , Presiden nya pula mahu jawatan tertinggi dalam Pakatan Harapan.

    Kekcohan dalam nya berkenaan kepimpinan yang berkasta. Ada ahli nya yang sudah buat kerja “groundwork” untuk parti tiba tiba dengan mudah di cantas dengan kehadiran wakil pemimpin atasan nya cara “parachute”.

    Selain itu Presiden dan timbalan Presiden masing masing berlumba meletak kan wakil mereka di kawasan tertentu sebagai “orang” mereka.

    Imej mahu selamat kan Malaysia menjadi bahan gelak ketawa kerana imej pemimpin mereka sendiri tidak dapat di selamatkan.

    Presiden nya ada kes menjadikan Isteri orang sebagai hak nya, dan ia menjadi kes di mahkamah pula.

    Timbalan Presiden pula di hantui dengan tuntutan menjelkaskan kekayaan nya yang mendadak. Malah ada EXCO Armada sendiri membuat laporan Polis berkenaan isu terbaru perolehan tender Opcom secara pemberian terus oleh bapa nya sendiri ketika menjadi Perdana Menteri.

    Kemudian Ketua Armada sendiri di kenali sebagai Disco guy dengan imej berpeleseran dengan gadis gadis di kelab malam.

    Kemelut terbaru yang menimpa Ketua Armada nya ada lah hal berkaitan terbocor nya maklumat berkenaan konspirasi Tun Daim membayar satu badan amal di Amerika dengan jutaan Dollar Amerika untuk kerja menghasut DOJ.

    Kerana kebocoran ini , maka satu dunia sudah tahu kerja DOJ ada lah terhasil dari sogokan Tun Daim. Maka tiada lah impak yang dapat dari serangan DOJ selain ia kerja sogokan.

    Itu kisah dalaman nya, kisah sesama komponen pula , PPBM melalui Tun Mahathir dan Muhyiddin Yassin masih gagal mendapat kehendak mereka ia itu penyeragaman logo dan lambang.

    Sehingga kini Teresa Kok pula yang mahu menilai dulu rupa bentuk logo dan lambang seragam untuk PRU14.

    Ini satu penghinaan kepada Tun Mahathir dan Muhyiddin.

    Sudah la tawaran calon Perdana Menteri pun mendapat tentangan serta halangan , hal logo dan lambang juga menjadi beban dan masalah dalam Pakatan Harapan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cap dacing dah x laku..simpan dalam museum..sekarang pkai penimbang otomatik

      Delete
    2. Ooi ngok... berapa Kali may ulang daaaaaa

      Delete
  29. Tidak beberapa lama lagi . Pengerusi PPBM akan di hadap kan ke SuruhanJaya Di Raja berkenaan lesap nya wang rakyat yang di perjudikan oleh nya ketika menjadi Perdana Menteri.

    Jumlah kerugian tidak sama dengan laporan dan pihak Task Force mendapati ada 3 kesalahan awal.

    Pertama menipu Parlimen dan Kabinet berkenaan kerugian, kedua cubaan menutup kerugian (conceal the loss) dan ketiga jumlah kerugian sebenar ada lah lebih besar dari yang di laporkan. Itu sahaja sudah boleh di penjarakan kesalahan nya.

    Jelas PPBM sebuah parti bermasalah dan parti pecah belah.

    Bagaimana entiti yang “self destruction”ini boleh menyelamatkan Malaysia , jika diri nya sendiri menuju kehancuran?

    Mungkin aklibat terlalu lama hidup dalam permainan persepsi , maka mereka lupa melihat reality.

    Apa yang nyata ada lah parti yang ujud atas pemujaan idola tidak akan kemana. Pusing macam mana pun ke situ juga.

    PPBM tiada kekuatan sendiri , apa yang ada dan menghidupkan nya ada lah kisah dongeng terhadap Presiden UMNO dan isteri.

    Jika nyawa sebuah parti bergantung hidup pada memburukan orang lain , maka tentu sekali nyawa nya pendek.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe..bijan dah kena kencing dengan rosemah ..dihidang dgn taik lho

      Delete
  30. “KEBEBASAN BERSUARA” DALAM PPBM JADI BAHAN KETAWA RAKYAT
    UMNO tidak ada satu sen saham pun dengan pertelingkahan dalaman di kalangan Exco dalam Pemuda PPBM hari ini sekarang seperti mana yang dituduh seorang budak mentah parti itu dalam satu sidang media kelmarin – tanggapan ini perlu dibetulkan. Bersatu ialah sebuah parti yang lahir dari benih dendam dan benci maka tidak hairan kalau hasilnya pun berterabur macam taik kambing.

    Hakikatnya, akibat kurangnya disiplin, kebebasan bersuara yang diwar-warkan pemimpin-pemimpin asal PPBM ketika mereka mula menubuhkan parti itu dulu telah disalah ertikan sebilangan golongan muda parti itu sehingga menjadi bahan ketawa rakyat di luar – UMNO apa ada kena mengena?

    Anyway, kalau betul UMNO dah beli semua yang terlibat, pergi simpan lagi buat apa?

    Ini merujuk kepada laporan kepada SPRM oleh seorang pemimpin muda PPBM berhubung dakwaan salah guna kuasa Mahathir mengurniakan kontrak kepada syarikat anaknya sendiri pada tahun 2003 kelmarin dimana pemimpin PPBM memberi alasan semua mereka yang terlibat telah dibeli oleh UMNO. Sebelum ini kumpulan yang sama juga dipercayai membocor maklumat kepada laman Malaysia-Today yang mendakwa Daim membayar pelobi di Amerika Syarikat supaya DoJ boleh mengeluarkan laporan yang hangat disensasikan sekarang ini.

    Surat itu sebenarnya sudah lama, sebelum ini pun pernah tersebar tapi hakikat bahawa kali ini orang dalam parti Mahathir sendiri yang membuat laporan kepada SPRM, itu adalah satu jenaka yang layak digelakkan sambil makan-makan ketupat dan lemang sepanjang hari raya ini. Tidaklah kita mengharapkan jadi totok macam orang PKR yang mempertahankan peliwat disebalik semua bukti saintifik yang dikemukakan di Mahkamah, tapi takklah sampai ke tahap lapor pemimpin sendiri ke SPRM pulak?

    Bukan seorang pulak tu, sekali dua kena (Mahathir dan Mukhriz)!!

    Tapi kalau ini yang dicanang sebagai kebebasan bersuara mutlak dalam PPBM, maka kita ucap selamat maju jayalah kepada parti itu. Tidak ada parti di negara ini yang melakukan sama seperti dalam PPBM sekarang. Kebebasan bersuara dalam berparti ialah menegur kepimpinan melalui platform yang betul bukan pergi dedah benda buruk dekat pihak luar.

    Kita juga yakin, tiada tindakan dikenakan ke atas semua yang terbabit hari kerana mereka ada maklumat yang kalau didedahkan, semua pelaburan besar sehingga membawa kepada laporan DoJ tempoh hari, akan menjadi sia-sia – bukan sebab kebebasan bersuara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cap dacing dah x laku..simpan dalam museum..sekarang pkai penimbang otomatik

      Delete
  31. PAKATAN HARAPAN HANCUR BILA PERMUSUHAN ANWAR DENGAN MAHATHIR BERDARAH KEMBALI
    Pakatan Harapan telah menangguhkan pendaftaran mereka dengan ROS. Organisasi belum selesai. Logo belum siap. Calon PM pun tidak capai kata sepakat.

    Wan Azizah berkata pada 22 Jun 2017, bahawa Pakatan Harapan tidak akan didaftar dalam masa terdekat ini kerana tiada konsensus di antara empat parti itu.

    “Terpulang pada kitalah, sesiapa yang mendapat majoriti akan menjadi PM. Kita menang dahulu kemudian baru bercakap siapa akan jadi PM” kata Wan Azizah. Ayat ini sebenarnya hendak menyindir parti Mahathir yang hanya ada satu kerusi sekarang, tetapi berlagak hendak jadi ketua dalam PH.

    Pakatan Harapan akan terus jadi lintang pukang macam sekarang. Tiada ketua, tiada logo, tiada organisasi, tiada warna yang sama kerana permusuhan Anwar & Mahathir berdarah kembali. Pakatan Harapan kini sudah jadi Pakatan Hancur.

    Kenapa kehancuran ini berlaku? Kerana kedua duanya “gila kuasa” hendak jadi PM. Wan Azizah mahu jadi “PM Sementara” untuk diserah pada Anwar. Mahathir juga mahu jadi “PM Sementara” untuk diserah jawatan itu kepada Mukhriz.

    Mereka berjumpa tahun lepas di mahkamah, berbaik sekejap sahaja. Dendam dan luka lama kini berdarah kembali. Semuanya kerana berebut jawatan calon Perdana Menteri.

    ‘Berhati-hati jangan dipatuk dua kali… ular itu kini memakai mahkota’ [Shakespeare]. Puisi ini pernah dikongsikan oleh Anwar Ibrahim melalui ‘Warkah Dari Penjara’ bagi menegur sebilangan pemimpin pembangkang tentang penglibatan Mahathir dan Deklarasi Rakyat pada tahun lepas.

    Warkah itu terbit di saat Kit Siang memegang kuat tangan Mahathir dan mereka bersama sama angkat tangan untuk kempen “Selamatkan Malaysia” menerusi Deklarasi Rakyat. Anwar risau tengok cara Mahathir memaafkan bapa rasis DAP.

    Anwar sifatkan Deklarasi Rakyat Mahathir sebagai ada agenda tersendiri dan tidak selari dengan perjuangan reformasinya. “Secara dasarnya, ia kekal sebagai dokumen Mahathir. Ia cacat dan tidak selari dengan pandangan dari sudut reformasi” tulis Anwar dalam warkahnya.

    “Berhati hati dengan Machiavellians yang akhirnya menyerahkan kuasa kepada kroninya” kata Anwar kepada Mahathir. Memang benarlah batu penghalang Anwar adalah Mahathir, musuh sampai mati Mahathir juga adalah Anwar.

    Bila Mahathir buat parti sendiri pada September 2016, sekali lagi Mahathir buat Anwar sakit kepala di penjara bila mencadangkan Pakatan Harapan kena tiru BN, ada logo dan nama yang sama. Anwar tidak setuju cadangan Mahathir itu.

    Anwar lebih suka pakatan yang longgar macam sekarang. Lebih senang hendak menipu dan kencing antara satu sama lain. Serta jalin hubungan songsang sesama parti seperti di Selangor.

    Bila Mahathir dua kali sebut hendak jadi PM semula pada bulan Jun ini, Anwar mula gelisah dari dalam penjara. Anwar seolah “fed up” dengan sikap diktator Mahathir. Akhirnya Anwar tarik diri sebagai calon Perdana Menteri.

    Mahathir dedah pekung mesyuarat sulit Pakatan Harapan pada Channel NewsAsia pada 20 Jun 2017. Mahathir mendedahkan PKR bimbang dan tidak percaya padanya dalam mesyuarat. “Mereka rasa saya mahu rampas parti” kata Mahathir.

    Dalam mesyuarat Pakatan Harapan yang pertama dengan Mahathir, Wan Azizah tidak hadir dan memberi alasan sakit. Mat Sabu yang pengerusikan mesyuarat. Rupanya Wan Azizah gunakan alasan itu untuk berjumpa selama 45 minit dengan Anwar. Wan Azizah masih tidak boleh menerima kehadiran Mahathir. Luka reformasi masih ada.

    Apa yang membuat parut lama berdarah balik ialah bila Mahathir enggan mengangkat plakad bertulis “Anwar PM ke-7” pada 21 Mei 2017. Mukhriz selepas itu balun Anwar dalam media mengatakan bukan hak PKR tentukan calon PM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cap dacing dah x laku..simpan dalam museum..sekarang pkai penimbang otomatik

      Delete
  32. Seminggu selepas itu, Mahathir pula tampil beritahu bahawa dia juga mahu jadi PM ke-7. Ini yang menambah garam pada luka yang masih berdarah. Kit Siang cuba jadi orang tengah dengan mencadangkan semua orang tutup mulut mengenai calon PM pada 18 Jun lepas.

    Hari yang sama, DAP keluar senarai kabinet bayangan mereka yang diimaginasi oleh Zaid Ibrahim. Cadangan Kit Siang dan kabinet bayangan Zaid tidak mampu hentikan pendarahan dalaman Mahathir dan Anwar.

    Luka itu lebih parah dan bernanah, bila Wan Azizah mengalu ngalukan penubuhan RCI Skandal Forex untuk menyiasat kehilang RM40 billion di zaman Mahathir. Khalid Samad pula yang berada di sebelah Wan Azizah semalam dalam satu sidang media menyatakan keputusan RCI Forex boleh jejaskan kedudukan Mahathir.

    Bermakna Khalid Samad membayangkan bahawa Mahathir boleh dihumban ke lokap kerana RCI Forex ini. Anwar dan Kit Siang adalah saksi utama. Mereka berdua belum mendedahkan kesemuanya lagi. Boleh jadi kalau Anwar dan Kit Siang berpakat, Mahathir boleh masuk ke dalam.

    Hanya kerana berebut jawatan PM, apa sahaja boleh dilakukan. Tidak mustahil kekacauan yang berlaku dalam Armada PPBM sekarang juga adalah kerana tangan Anwar.

    Mahathir sudah kena “game” dengan Anwar. Satu dunia sudah tahu sekarang Daim dan Mahathir bayar DoJ, media asing dan Clinton Foundation sejumlah RM50 juta untuk jatuhkan Najib. Bila bergaduh, semua perkara ditelanjang dan dilondeh asalkan musuh dapat dijatuhkan. Inilah prinsip Machiavelli bagi Anwar dan juga Mahathir. Keduanya sama sahaja.

    #PembangkangLintangPukang #PHisPakatanHancur

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cap dacing dah x laku..simpan dalam museum..sekarang pkai penimbang otomatik

      Delete
    2. He He He....Madey dah kena kencin sama Nuar.....Si Jijah....ketawa dalam hati.....

      Delete
    3. Hehehe..bijan dah kena kencing dengan rosemah ..dihidang dgn taik lho

      Delete
  33. BERANIKAH MAHATHIR SAMAN PIHAK YANG DEDAH KEKAYAAN ANAK-ANAKNYA?
    MAHATHIR semalam dikhabarkan mencabar Datin Sri Rosmah Mansor supaya menyamannya berhubung dakwaan kononnya Rosmah menerima barang kemas dari Jho Low bernilai ratusan juta ringgit. Dari pemeriksaan lanjut bagaimanapun menunjukkan, tidak ada dimana-mana Mahathir secara terus terang menuduh Rosmah menerima barang kemas tersebut, nak saman macam mana?

    Dokumen DoJ yang dijadikan isu sangat itupun tidak langsung menyebut nama Rosmah. Jadi, saman apa yang Mahathir katakan ni?

    Tapi nampak lancar saja Mahathir menyebut soal saman bila bercakap tentang orang lain, yang dia tu banyak sangat ke dah saman orang? Tak usah cerita pasal segala dakwa dakwi sepanjang dia tu sendiri jadi Perdana Menteri, ni, pihak yang cabar dedahkan punca kekayaan anak-anak dia tu, ada Mahathir saman ke?

    Bukan kata di luar saja, orang dalam parti Mahathir sendiri pun ramai yang bertanyakan soal itu, bila nak saman?

    Padahal, plot ceritanya lebih kurang sama jugak, seperti mana dokumen DoJ mendakwa Jho Low membeli barang kemas kononnya menggunakan wang yang dicuri, kekayaan anak-anak Mahathir pun dikaitkan dengan kedudukan dia sebagai Perdana Menteri, samanlah.

    Apa tak berani saman?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cap dacing dah x laku..simpan dalam museum..sekarang pkai penimbang otomatik

      Delete
    2. Tun Mahathir tak pernah berikrar akan tuntut saman, sebaliknya mempersilakan mana2 pihak (termasuk Najib & Rosmah, juga tidak ketinggalan Kojolla yg merapu siang & malam)... pergilah buat dakwaan mengikut lunas2 undang-undang jika mereka ada bukti.

      Sila ingat. 2 tahun lalu Najib mendabik dada dgn sombong berkata...

      "Satu usaha menjatuhkan kerajaan yg dipilih rakyat dan saya akan menyaman AWSJ Selasa ini. Dia orang tak tahu saya ini berdarah Pahlawan Bugis, pantang dicabar tau".
      Lolongan tong kosong Najib (macam juga Kojolla) disiarkan "live' di stesyen tv1, tv2 & tv3 suku.

      Delete
  34. INI BARU KATA ANAK BAPA... BAPAK BAKAL DISIASAT OLEH RCI, ANAK PULA AKAN DISIASAT SPRM!!!
    Semalam, bapanya menerima tamparan hebat setelah bertungkus lumus dan bekerjasama dengan pihak asing, termasuklah DOJ Amerika Syarikat yang cukup terkenal kerana telah menjahanamkan beberapa buah negara Islam dengan tuduhan-tuduhan palsu demi menggulingkan Najib Abdul Razak dan Kerajaan Barisan Nasional.

    Biarpun berselindung di sebalik Pilihanraya Umum, hakikatnya pembayaran yang dibuat, yang didedahkan oleh blogger RPK yang kemudian dibuat laporan polis oleh Syed Saddiq bagi menyelamatkan dirinya daripada dimarahi dan disingkirkan oleh Mahathir sepertimana yang pernah berlaku kepada Kadir Jasin dan seorang blogger totok Mahathir setelah RPK mendedahkan, Syed Saddiq membocorkan rahsia tentang pembayaran RM50 juta kepada pihak asing termasuklah DOJ, hakikatnya menjemput kuasa asing untuk campurtangan hal ehwal Malaysia merupakan sesuatu yang bersifat sangat keji.

    Semuanya kerana mahu mempertahankan legasi, kroni, proksi dan kes-kes sapu bawah karpet yang dahulunya tersembunyi dan disembunyikan oleh para penyokong, tetapi ledakan maklumat terutama sekali membabitkan media sosial, tidak mampu lagi membantu kuasa kuku besi yang menjadi amalan resmi Mahathir.

    Selain penjelasan oleh DOJ bahawa mereka tidak mempunyai sebarang bukti berhubung isu 1MDB yang dihebohkan serta kaitan dengan nama-nama yang disebutkan, bahkan DOJ turut mengakui bahawa mereka menfailkan saman sivil di mahkamah hanya berdasarkan aduan awam, perkara yang paling merisaukan Mahathir iaitu kerugian berpuluh bilion ringgit (dilaporkan cuma RM10.1 bilion dan seandainya ditukarkan kepada nilai sekarang adalah lebih RM30 bilion) akibat urusniaga masa hadapan Forex membabitkan Bank Negara, kini memasuki fasa baru.

    Kabinet akhirnya bersetuju untuk menubuhkan Suruhanjaya Siasatan Diraja bagi menyiasat kerugian berkenaan.

    Selama ini, yang menjadi tukang kecoh tentang kerugian tersebut hanyalah Lim Kit Siang, DAP dan Anwar Ibrahim. Anwar Ibrahim sememangnya menggunakan isu Forex itu untuk membersihkan namanya selain untuk menjadikan diri sebagai hero pada pandangan orang ramai. Manakala Mahathir pula selain menolak untuk sebarang siasatan ke atas urusniaga tersebut, turut menolak untuk memberikan penjelasan.

    Siasatan Suruhanjaya Diraja pastinya akan membongkar segala-galanya. Mahathir tidak lagi boleh menggunakan alasan yang paling kerap digunakannya, 'SAYA TIDAK INGAT' kerana pembuktian dan dokumen yang digunakan lebih terpakai berbanding keterangan mahupun aduan awam, termasuklah SD yang pernah dibuat oleh bekas Timbalan Gabenor Bank Negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cap dacing dah x laku..simpan dalam museum..sekarang pkai penimbang otomatik

      Delete
    2. Kojolla...

      Cerita anak bapak yer.. banyak cantik muka kamu....!!!

      Nak tanya sikit...

      Kenapa anak2 Rosmah @ anak tiri Najib (si Reza & Jho Low) jadi 'fugitive' tak balik kampung beraya setelah menyakau & berpoya-poya berbilyon untuk berjudi, pesta minuman arak & pelacuran, beli hotel, apartment, bungalow, lukisan2, jet, kapal layar mewah.....???

      Kenapa 2 anak buah Najib & Rosmah (pengarah SRC International, Nik Faisal Farid Kamil dan Suboh Md Yassin yg terlibat dana RM42 juta masuk ke akaun bank Najib) melarikan diri ke luar negara sejak sekian lama...???

      Kenapa anak buah Najib & Rosmah membiarkan koperal Sirul Azhar (yg terbabit kes bunuh model warga Mongolia, Altantuya Shaariibu) melarikan diri ke Australia.....???

      Kenapa 'anak tambatan' Najib & Rosmah, si Melayu Murtad RPK calibut lari ke UK tak berani balik ke Malaysia dan hanya berani mengklentong dakyah di luar negara sedangkan dia adalah lidah/tali barut Najib & Rosmah.....???

      Kenapa Kejora @ Kojolla sehingga kini tak berani bersemuka dengan saya dan juga kecut mendedahkan identiti dan tak habis menyamar dgn pelbagai nama samaran....????

      ps:
      Sendiri kena ingat...Belum ada di pihak Tun Mahathir (sama ada anak buah ker, anak tiri ker, anak angkat ker) menyorok, bersembunyi, calibut lari bagai pelarian/fugitive dan pengecut....!!!

      Delete
  35. Itu cerita bapa.... sekarang cerita anak pula.

    Timbalan Ketua Pesuruhjaya SPRM (Operasi) Datuk Azam Baki menyatakan SPRM akan menyiasat berhubung pemberian kontrak pembekalan optik fiber antara Telekom Berhad dengan syarikat yang dimiliki oleh Mukhriz Mahathir.

    Siasatan dibuat selepas aduan daripada beberapa pihak termasuklah daripada Exco Armada Parti Cap Bunga sendiri diterima SPRM dan mendakwa terdapat unsur-unsur penyelewengan dan salahguna kuasa dalam proses tender berkenaan.

    Menurut Azam Baki, sekiranya terdapat elemen-elemen penyalahgunaan kuasa dan korupsi, SPRM akan menyiasat.

    Mukhriz adalah anak lelaki Dr. Mahathir yang merupakan Perdana Menteri pada waktu itu apabila urusniaga pembekalan optik fiber yang dipersoalkan itu diberikan kepada syarikat miliknya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cap dacing dah x laku..simpan dalam museum..sekarang pkai penimbang otomatik

      Delete
    2. He He He...Madey dah kena kencin sama Nuar...si Jijah ketawa dalam hati....Kikiki....

      Delete
    3. Hehehe..bijan dah kena kencing dengan rosemah ..dihidang dgn taik lho

      Delete
    4. Tak ingat le....tiba-tiba dah kena kencin....Ha Ha ha....

      Delete
    5. bau hancing budak cina taik lhoooo..lagi hebat..konek pun tarak sunat..kegeraman abng bibir merah

      Delete
    6. Kojolla...

      Ewahh..ewahh..cerita bapak kamu yer....???

      Kenapa Najib & menteri2 UMNO ketika itu tak berkutik pun tentang kes Forex....???
      Ketika itu, ada orang lain yg bertanggungjawab yg kini menjadi orang kepercayaan Najib juga. Adakah ketika itu, Tun M menjawat Menteri Kewangan....???

      ps:
      Sebaliknya...Najib dia gila kuasa, dia PM selamanya, dia Menteri Kewangan selamanya, dia juga Penasihat & Orang Paling Berkuasa dalam skandal 1MDB.

      Belum pernah terjadi dalam sejarah negara maupun dunia, Ketua Negara gila kuasa menjawat serentak jadi PM/Presiden, Menteri Kewangan & Orang Paling Authority dalam Sovereign Fund negara.

      Delete
    7. Dimana silapnya Telekom memberi tender membekal fiber optic cables kepada OPCOM Bhd .??

      OPCOM adalah satu satunya pengilang pengeluaran fiber optic yang mempunyai laboratory yang lengkap di Malaysia . Dia adalah usahasama 70/30 dengan syarikat Ericson . 70 % di pegang olih anak anak Mahathir dan 30% lagi di pegang olih Ericson .

      So salah kah TMB memberi tender kepada OPCOM dan bukannya kepada Ericson ?? Sampai sekarang pun , kebanyakan fiber optic yang di gunakan olih syarokat telekomunikasi di Malaysia datangnya dari kilang OPCOM .

      Delete
  36. Dari kecil kita di didik
    Harta orang jangan diambik
    Kelak ketenangan akan ditarik
    Ketagih mencuri/menipu tidakkan serik..

    Pelik betul sesetengah kita
    Rancangan burukkan najib idea pak tua
    Idea siapakah yang berniaga ntah apa dan rugi sahaja..
    Belum apa apa pinjaman udah beribu juta..

    Desperate measure has been taken by tun m
    Because this bijan wont listen to him
    He has lead this country for over two decades with high aim
    Buy this person has ruin it and put all his effort in vain..

    Its not about lust of power and money
    Tun m try to bring down this thief on his knee
    To make sure this country on its track where it should be
    And to bring back our good reputation that have been smeared with corruption and cleptocracy..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mana kijora? dah kojol? duit raya dah amik? hp A9 ok? cepat bg komen kalu tak kena maki haram jadah kang

      Delete
    2. Kejora hilang sekejap nak hisap pelir
      Cipap bawah dah berair byk lendir
      Kalau tak di servis seluar dalam hanyir
      24 jam cakap lucah Sperma terus mengalir
      Sental sental rupenyer bawah dah banjir



      Kaaaah kah kaaaaaah kojola
      ReplyDelete
      Replies


      Anonymous23 June 2017 at 06:05
      Astagfirullah.. Malaysiaharu bawalah mengucap
      Benda tak elok usahlah disebut kerap dan acap
      Mestii muka ngko hodoh hitam mcm botol kicap
      Dari gaya hujah, tak mustahil ko kaki melancap

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….




      KEJORA BERLAGAK MALAIKAT
      PADAHAL OTAK DAH BERKARAT
      NAK DAKWAH ORG NAK AMBIK BERKAT
      RUPENYER HILANG PERGI MENCURI BERSAMA SUKU SAKAT


      KAAAAH KAAAAAAH

      Delete
  37. Senyap je geng A9 ni? dedak dah abis ke? atau nk amik skrip br dari big mama

    ReplyDelete
  38. Hari raya terakhir buat Umno-BN

    Besar harapan rakyat Malaysia untuk melihat negara tercinta ini dapat dibina semula dalam segenap aspek yang telah dan sedang dinodai Umno-BN. Perubahan besar ini jelasnya perlu dirasai dan dilakukan bersama segenap rakyat dan kepimpinan Pakatan Harapan.

    Pilihan raya ke-14 yang bakal tiba dalam masa terdekat dan mungkin sahaja selepas hari raya akan menjadi peluang sekali lagi kepada rakyat untuk menolak parti rasuah Umno-BN kali ini.

    Kehendak rakyat untuk melihat negara ini bersih daripada rasuah perlu diutamakan.

    Pertembungan kali ini jelas adalah untuk rakyat Malaysia menolak kerajaan yang dipimpin oleh parti rantai berlian merah jambu dan dipimpin oleh orang yang kononnya 'menerima derma' dari sheikh Arab.

    Penguasaan Umno-BN yang terlalu lama dalam pentadbiran Malaysia telah menyebabkan mereka terus bersuka-ria mencuri wang rakyat (kleptokrasi).

    Pelbagai penyelewengan dan manipulasi institusi penting rakyat berlaku sehingga 'jerung' terus selamat.

    Sikap peguam negara yang terus berdiam diri dengan pelbagai bukti jelas Jabatan Keadilan (DOJ), Amerika Syarikat terhadap penyonglapan kewangan yang berpunca daripada wang 1MDB, yakni wang rakyat Malaysia.

    Hidup Melayu! Kita mahu Melayu selaku kaum terbesar di Malaysia pada hari ini punyai jati diri yang kuat dengan mengangkat nilai integriti dan seterusnya menolak rasuah serta perasuah yang memimpin negara ini.

    Hidup Islam! Kita mahu Islam terus dipertahankan supaya akidah tidak terpisah dengan akhlak dan tadbir urus.

    Juga amat mustahak sekali gus Islam terserlah sebagai rahmatan lil a'lamin. Islam memberi kasih sayang dan keamanan kepada semua makhluk ciptaan-Nya.

    Pembawaan politik kaum dan anutan agama yang sempit perlu dibanteras agar Malaysia dapat membangun dengan nilai bangsa dan agama yang lebih inklusif dan rahmat kepada semua rakyat Malaysia.

    Juga lebih utama pada hari ini ialah bagaimana untuk kita jadikan negara ini bersih dari rasuah?

    Bagaimana duit poket rakyat setiap hari dapat ditingkatkan?

    Bagaimana kos sara hidup rakyat dapat dikurangkan?

    Bagaimana masalah pengangguran anak muda dapat diatasi?

    Bagaimana untuk memastikan rakyat dapat berteduh di teduhan yang selesa dan tidak membebankan?

    Justeru, usaha untuk menjadikan negara ini maju dan bertamadun hendaklah digerakkan bersama-sama seluruh rakyat, NGO dan parti politik dalam mendepani kerajaan perasuah yang telah mencuri berpuluh bilion wang rakyat.

    MOHAMAD SABU
    Presiden Parti Amanah Negara (AMANAH)

    ReplyDelete
    Replies

    1. Ko yang keluar PAS dulu adalah sebab ko kalah pertandingan merebut jawatan Timbalan President PAS kan?

      Jangan lupa ... Timbalan ko juga akan keluar Amanah bila kalah merebut sesuatu jawatan.

      Delete
    2. Pas pispus..berambus passpork amenopork

      Delete
  39. PAS pelopori politik berasas fakta
    BUDAYA Politik Matang dan Sejahtera (BPMS) yang dirintis PAS berusaha mengubah politik hanya berdasar persepsi kepada politik berpandu fakta.

    Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata BPMS diusahakan PAS sebagai kesinambungan perjuangan yang ditinggalkan Rasulullah SAW.



    Katanya PAS berusaha mendedahkan politik sebenar yang berasaskan fakta dan bukan berlegar kepada persepsi semata-mata.
    “Kita berusaha mempertahankan Islam bagi mencapai kemanisan iman. Sebaliknya musuh pula tidak akan memberi peluang untuk melihat Islam mencapai kemenangan,” katanya pada ceramah Badar Kubra di Madinah Ramadan malam tadi.

    Hadir sama anggota Exco, Datuk Abdul Fattah Mahmood, Adun Pasir Tumbuh, Ustaz Abdul Rahman Yunus dan Setiausaha Majlis Perbandaran Kota Bharu Bandar Raya Islam, Nik Mohamed Noor Nik Ishak.

    Ceramah tersebut diadakan seusai solat tarawih kira-kira jam 10 malam. Sebelum itu ribuan yang hadir menunaikan solat tarawih diimamkan Sheikh Hissam Abdul Bari dan Syeikh Yasir Al- Syarqawi.

    Ketika permulaan solat tarawih hujan turun agak lebat, menyejukkan sedikit suasana sekitar Madinah Ramadan di Dataran Stadium Sultan Muhammad Ke IV.

    Tuan Ibrahim juga berkata PAS di Kelantan sekarang berdepan dengan dua musuh bagi menghadapi pilihan raya umum (PRU) tidak lama lagi.
    Katanya, kalau dahulu hanya Umno dan Barisan Nasional yang menjadi musuh bagi menumbangkan kerajaan negeri di bawah kepimpinan ulama.

    “Namun sekarang ada parti baharu juga mahu menjatuhkan kerajaan di bawah teraju ulama. Sedangkan arwah Tok Guru Nik Abdul Aziz membina asas Islam dalam tempoh begitu lama.

    “Bagaimanapun sekarang ada pihak yang meruntuhkan asas Islam dibina sejak 1990,” ujar beliau.

    Ustaz Tuan Ibrahim pada sebelah petang menghadiri program taklimat isu semasa menjelang PRU14 di Putik.

    Petugas PAS dari seluruh Kelantan hadir pada program tersebut yang berakhir dengan iftar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas pis pus..now everybody can become lobai..kikiki..ostad odi mane

      Delete
    2. Lupakan saja Pas. mereka tiada dalam senarai parti yang boleh memerintah. tadbir urus caca marba(kelantan) Pas hanya layak beri kuliah dan forum perdana shj. rugi undi Pas.. dewan parlimen, ponteng dan senyap sunyi..hanya nampak serban dan kopiah shj.

      Delete
    3. Oleh sebab Kojolla mengcopy paste berulang-ulang..saya pun nak juga buat yg sama buat tatapan orang2 PAS amnya dan UMNO serta Kojolla khususnya.

      Pa sin di atas PAS
      Pa sin di bawah PiS
      Pas sin di depan PUS
      PAS..PIS..PUS

      PAS means Passed Out or Passed Away (Meninggal)
      PIS means Pissed off (Kencing meleleh)
      PUS means Pussy (Tempek)

      Got it....???

      Delete
  40. Kojola nak mati, matilah cepat
    Bersama umno dia merempat
    Pengecut,penakut bermuka lepat
    Diajak Othaman, masuk gear empat!

    Ada hati Mahathir dikutuk
    Dia negarawan, kojola beruk
    Bawah tapak kaki kojola tunduk
    Jadi cleaner ditandas duduk!

    Kuli batak ini kojola
    Dibanding Tun abok pun takda
    Bijan nak banding kirim salam la
    Kereta lembu tak ada roda!!

    30 tahun lamanya wayang
    Sakit hati mau ditayang
    Pengaruh Tun, Bijan dah bimbang
    Nanti kalah umno terbang!

    Rakyat Malaysia sudah faham
    Suruh siasat sebab geram
    Emdibi SRC dia diam
    Sebab mengtekedarah duit haram!

    Pencacai dedak bersorak ria
    Konon Mahathir akan ke penjara
    Tapi Mahathir relaks sahaja
    Takdir Allah,Bijan sengsara!


    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro fan tun..

      Mudah sangat nak tahu sibijan tercemar
      Tengoklah saja kojola, penyokong tegar
      Memaki mencarut berperangai vulgar
      Itulah contohnya, ramai dah sedar..

      Pesan orang tua tua kepada kita
      Menilai orang lihatlah pada kawannya
      Sibijan dikelilingi kaki putar dan auta
      Fahamlah kita bagaimana perangainya..

      Cakap kojola memang tak boleh blah
      Pada negarawan dia nak ludah
      Tun m berjasa dia masih bersekolah
      Memang dia tak reti beza betul dan salah..


      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...