Monday, 26 June 2017

TAK MASUK AKAL ATAU MATI AKAL?


Desakan dan luahan Majlis Peguam cukup mudah - jangan sesekali meremehkan tuduhan serius yang terkandung dalam saman sivil DOJ berkaitan 1MDB.

Tindakan meremehkan itu, jika diperhati, tergambar berdasarkan semua reaksi pihak berkuasa Malaysia terhadap tindakan DOJ tersebut.

"Dakwaan dalam saman DOJ itu melibatkan pegawai 1MDB, keluarga mereka dan rakan sekutu yang lain, termasuk juga yang digambarkan sebagai Malaysian Official 1 dan isteri Malaysian Official 1.
"Memandangkan cara saman sivil itu diremehkan, diketepikan dan dikecam oleh pihak berkuasa Malaysia tanpa menangani semua tuduhan yang dibuat itu, ia adalah tindakan yang tidak dapat diterima," demikian desakan Presiden Majlis Peguam, George Varughese.

Beliau juga meluahkan kekesalannya terhadap media arus perdana yang  seolah-olah sepakat "menggelapkan" laporan mengenai tindakan DOJ itu.

"Semua ini membimbangkan kerana ia adalah tuduhan yang teruk. Intergriti dan kredibiliti institusi kewangan serta badan pengawalselia kita, di mata rakyat dan pemerhati global, adalah bergantung kepada respon pihak kerajaan kita mengenainya," ujar beliau lagi.

Membaca dan meneliti apa yang diperkatakan George itu,  masuk akal atau tidak apa yang diluahkannya?

Tetapi, apa reaksi Peguam Negara, Apandi Ali tentang desakan berkenaan?

"Apa dan bagaimana hendak mengulas apabila Majlis Peguam memberi kenyataan yang tidak masuk akal," kata beliau.
Jika Apandi mengatakan kenyataan Majlis Peguam itu tidak masuk akal, apakah jawapannya yang sebegitu rupa menunjukkan beliau "ada akal"?

Di mana yang tidak masuk akalnya kenyataan Majlis Peguam itu atau Apandi sudah "mati akal" untuk memberi jawapan yang berakal?

Adakah bagi beliau, hanya membersih dan menyucikan 1MDB saja satu-satunya jawapan yang masuk akal, meskipun seluruh dunia melihat ia sebagai tindak balas nakal dan tidak lebih semata-mata ingin menutup sesuatu yang gagal? (ShahbudinHusin 26/06/2017).

110 comments:

  1. Selamat hari raya pada semua.

    Dgn harapan selamat dunia akhirat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf, tak dapat buat demikian untuk Mr Cash Is King kleptokrat, tak tau berapa kerat. Dan yang pendek sekerat.

      Tapi Selamat Hari Raya kpd semua yang lain.

      Delete
    2. Apandi ni hanjing peliharaan najib. Suruh meyalak dia meyalak .. suruh kencing kat tiang lampu.. dengan selamba je dia akan kencing.

      Semua nya untuk Wang dan Kuasa !
      Ahli keluarga dia mesti berbangga eh dapat darah daging macam gini.

      Delete
    3. Berjoget dengan menteri2 & MO1 masuk akal ke??

      Delete
  2. Jika kerajaan BN jatuh Apàndi pun harus didakwa, jangan mengakal

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudah tentu, Bang.

      Jatuh hari ini, besok PM baru, lusa buang AG, ganti baru, tulat dakwa ke Mahkamah.

      Semalam sampai lewat malam bincang sama tamu hingga larut malam.

      Ada yang kata dah gigil lutut si Klepto, UMNO dah tak teguh bersatu, puak puak yang nak jadi PM mangkin bertindak dengan senyap senyap antara mereka.

      Delete
    2. Semua yg menutup kebenaran dgn pembohongan mesti didakwa sama kerana bersubahat melindungi penjenayah.

      Delete
  3. Biasola,di malaysia ni,pemimpin politik,mempunyai kuaso mengalahkan agong.
    PM melantik IGP.jgn harap nak siasat PM
    PM melantik AG.jGN harap nak dakwa pm
    PM melantik ketua Panglima.
    Pm melantik ketua2 jabatan kerajaan.
    Pm melantik menteri2 kabinet,ikut suka hatinya,bukan "bermesyuarah"
    Pm melantik diri sendiri.
    Pm menteri keewangan.
    bini PM melantik diri sendiri,sebagai First Lady of Malaysia.
    bini Pm melantik dirinya sendiri dlm jabatan , kerajaan,"permata"tanpa kelulusan kabinet.
    Hari jadi anak,macam sambutan pahlawan negara.
    Hari kahwin anak,habis sanak-saudara diangkut ka khazikistan.chattered flight pribadi.
    Shopping bini,macam shopping negara.
    ada pembunuhan berkaitan kadua laki-bini,macam main aci-lut sahaja.
    hari-hari media perdana,tv1,tv2,tv3,astro,meedia prima,bernama,utusan,berita memuatkan cerita berat sebelah,"PENCURI,PEROMPAK,PEMBUNUH,PEMBOROS,di"nobatkan"sebagai pemimpin berjiwa rakyat dan sebagai "amirul mukminin.
    Tokoh 2 agama,tak-kira politik dan majority mufti cari-makan,pejam-sebelah mata,mengambil kesempatan mementingkan diri sendiri.

    kesimpulannya,HASIL DARI KEDUA-LAKIBINI INI MENYUBURKAN MALAYSIA SEBAGAI NEGARA "CORRUPTION DAN ABUSE OF POWER".

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apandi bukan peguam negara, dia peguam peribadi najib tapi rakyaat bayar gaji dia. Inilah yang dikata manusia durjana, setan tidak takut dgn allah. Dia lebih pentingkan dedak dari najib. Kita doakan agar allah laknati dia kini untuk pengagaran agar ktk jgn berskongkol dgn kemungkaraan. Pastikan UMNO-BN kalah pada PRU14 ini supaya kita dapat mengdakwa mereka dimahkamah, insyallah...amin.

      Delete
    2. AAAMMMIIINNNN........YA ROB..

      Delete
    3. aamiin..pakatan munafik tali barut yahudi akan dikuburkan di pru14..

      Delete
    4. 21:03....mana yg lebih yahudi....ulamak yg mengunakan ayat2 Al Quran membenarkan pendusta atau bukan ulamak yg boleh berfikir tentang penipuan sipendusta?....

      Delete
    5. Fukatan Munafik anjing Dapigs nak Mampos....

      Delete
  4. Peguam negara paling haram jadah yg msia pernah ada

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan haram jadah. Dia haram makan juadah yang tak halal.

      Dapat jugak dari Mr Cash Is King. Dengor khabor dah kaya, ada luxury apartment di Londun.

      Mana tak nya, tak lama lepas di lantik, kata takda salah laku di 1MDB. Tapi DoJ dah lama dok kata ada "misappropriation of 1MDB funds and money laundering" dan dah bawak 3 kes dalam serie rampas harta kleptkrat yang lain.

      Delete
    2. Tak masuk akal.
      Mcm mana nak masuk akal
      Kalau duit dah masuk akaun.

      Delete
  5. http://celahgelegar.blogspot.my/2017/06/curi-duit-1mdb-pencuri-disanjung.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+celahgelegarblogspotcom+(CELAH+GELEGAR)&m=1

    link Prop Mahpos Oma.. kukikikuii..

    LINK ATAS ULASAN PROF MAHPOS OMA
    FOREX PUNYA PASAL PM JUGAK SALAHKAN
    DULO TOKONG MEMBISING KUTTY BUAT ONAR
    SEKARANG TOKONG MEMBISU MACAM CIPAN
    CAKAP GEBANG MAHPOS MCM GAMPANG BONA..!!

    BERAMBUSSSSS BARYA DAP@SINGAPORKK..

    SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI
    RAKYAT BERAYA MAMAK DAH CABUT LARI
    FOREX PUNYA PASAL TELO DAH GOYANG KINI
    MAMAK DAN BOBOI DAH MCM GILO BABI
    PRU 14 MASA UBAH DAN SIMEN INI KALI..!!

    KIKIKIKI.. BERAMBUSSSSS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hari Raya pun masih membudak kecik otak si KIKIKI nih.

      Doa Hari Raya ku: Ya Allah berikan si dia nih kebolehan orang dewasa, tak mengKIKIKI dan sopan santun sikit cakap nya.

      Ameeen.

      Delete
    2. UBAHHHHHHHHHHHHHHHHH..INIKALILA.

      Dari "Penyamun,perompak,pembunuh,penipu"
      kepada RAKYAT..


      untuk rakyat..tiada lagi GST.seteruk-teruk mahathir,dia tidak SAPU DAN GUNA DUIT RAKYAT..MACAM gstttttttttttt.
      hapuskan BN/AMENO...UNTUK RAKYAT..

      Delete
    3. Woiii..mat simen
      Berapa harga sekampit simen skrng ni?
      Berapa umpah bancuh simen.
      Cakap besa. Kerja pun buruh kasar saja.

      Delete
    4. ANJING 09:31 Pandai beraya?
      Kaki mabuk kaki todi sambut aidil fitri?....sambut di dgn keling batu cave boleh lah.
      Juadah apa?.....tak dapat tulang upah menyalak bulan puasa?
      Nama saja manusia....tapi mencarut dibulan puasa!!!!
      Muslim lagikah kamu?

      Delete
    5. Tak habis-habis Isu GST...macai Bongok.... anjing Dapigs....

      Delete

  6. Meremehkan kekayaan luar biasa keluarga Mahathir memang boleh di terima rakyat yang bodoh sahaja

    ReplyDelete
    Replies
    1. DOUBLE BODOH,MEREMEHKAN 'SALAH-GUNA KUASA NAJIB"Terlibat arahan membunuh"3 mangsa.mengunakan duit rakyat macam makbapak dia.
      IKTIRAF DARI DUNIA,NAJIB MENGETUAI KERAJAAN "PEROMPAK"Macam ketua perompak columbia "esobar"curi,tipu,bunuh,tipu,berlagak baik.

      Delete
    2. Kalau anak mahathir kaya kenapa sperma x masuk

      Delete
    3. Siapa yg sekarang ni yg maha klepet?

      Delete
    4. 11.54 Nt aku suruh mat singapork juburkan kau..boleh ke mat nak jubur kau sorg2 atau perlu org tolong pegangkan???

      Kalau kau yg tonggeng rela hati tak pyah pegang kot

      Delete
    5. Mat singapork itu melayu murtad....
      Jika dia masih muslim dia tahu peraturan bulan ramadhan.

      Delete
    6. Nanti aku suruh Nuar Juburkan kau.....

      Delete
  7. jenis petualang tak sedar diri kuli. Dilantik oleh Rakyat.Dibayar oleh Rakyat.
    Bukan lagi zaman kuno, Rakyat bukan marhaen tumpang tanah.
    Bangang punya klepto bangsawan Akeristokarat.
    Tak faham2. Kamu tu kuli KAMI.
    Yang puak lantik diri cakapbpong pang pandai hukum Rakyat seolah mereka automasok syurga.
    Tak faham2. ALLAH tak lantik wakil hidup.Kamu tu SAMA KAMI.
    Bangang tak ada ubat.
    Selamat Hari Raya..tiada maaf bagiMU pemakan2 dan penjilat2 BUTIR TAHIK LOW JHO

    ReplyDelete
  8. Tak masuk akal maksudnya, betul la cakap badan peguam. Pihak berkuasa tak guna akal ketika membaca dan mencari fakta kes doj. Itu kalu baca la. Jadi kes negara asing, libat nama negara kita, itu masuk campur hal dalaman kita, itu kata akal kat dubur bakal pm dari pas.

    ReplyDelete
  9. Pada si Pandi, takda soal masuk akal ke tak.

    Dah tentu dalam hati nya berkata: Aku di lantik bos, aku jaga bos, aku tetap di situ selagi bos ada.

    Jadi, mcm mana kita nak tentukan supaya bos "tiada"?

    Tak lain tak bukan, singkirkan dia di Pru14.

    Mesti dapatkan orang kampung dan yang pendapatan rendah jangan pangkah dia dan Umno/BN. Ini gulungan pengundi yang besar, yang menentukan siapa menang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang kampong dan depa di kota yang pendapatan rendah:

      - depa bertungkus lumus kais pagi makan pagi, tarak masa nak pikiaq panjang pasal siapa patut merintah

      - selalu terdesak hidup depa, bila di sua dengan BRIM yang mungkin nak ke RM2-3,000, senang terpikat mengundi kleptokrat

      - Jadi, kena kenalpastikan pasukan yang boleh pergi ke kampong kampong dan rumah pangs yang bertingkat tinggi, bual cara dan gaya depa bercakap, supaya depa faham sepenuh nya betapa tak baik nya korapsi dan akan jahanam negara kalau mengundi puak kleptokrat, macam Tun M kata

      - gunakan cara "cadres" yang kominis China pakai dan yang Lee Kuan Yew juga pakai satu masa dulu

      - kasi depa kemudahan yang cukup untuk tugas tugas itu - duit minyak, duit makan dsb nya

      - mesti pilih yang penuh dedikasi, gigih dan kuat semangat nakkan kleptokrat dan pengkorap di singkir

      - depa yang kelolakan demo "Tangkap MO1" dulu tuh patut jadi contoh

      Delete
  10. Replies
    1. Semoga Allah beri petunjuk kepada pengkhianat untuk menjadi ckntoh kepada generasi akan datang.

      Delete
  11. Majlis peguam ni bula pulak diorg ada akal eik?...dr Presiden majlis pegiam sampai ke ahli ahli semuanya bangang...isu yg membabitkan lge and the gang xnak lak bersuara langsung...nak masuk politik silakanlah wooiii...takyah la duduk dlm majlis peguam tuu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu yg bangang. Double bangang. Mengatan yang taknak masuk politik bangang.

      Tak payah hurai tuduhan aku ni. Nyata, saperti rantai berlian RM128 juta. Gila, menonjol mata.

      Delete
    2. Yg lge bukan dah stat ke bodoh

      Delete
    3. 1056..Nt aku suruh mat singapork juburkan kau..boleh ke mat nak jubur kau sorg2 atau perlu org tolong pegangkan???

      Kalau kau yg tonggeng rela hati tak pyah pegang kot

      Delete
    4. Betul ke Mat Singapork bisexual?
      Padan muka syaitan nih.

      Delete
    5. Nanti aku suruh Nuar Juburkan ko....

      Delete
    6. Anon 10:56.

      Jangan lah menjadi manusia yang haprak .

      Kalau betul , semua peguam tu bangang , kenapa Najib sanggup membayar berjuta juta kepada para peguam dia ??? Ini menunjukan pemimpin pujaan kamu tu lebih bangang lagi , tau tak ?

      Delete
  12. Kalau AG bidan terjun, komen dia mana boleh pakai.Patut lah MO1 sanngup mencuri kerana dia tahu ada saja org yg boleh pertahankan dia,with the right amount ot cash given.
    x malu punya org.Ceh

    ReplyDelete
  13. Apandi ni patut dipanggil apundek.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg pundek pun.

      Dia bukan berkhidmat untuk negara. Dia hanya berkhidmat untuk najib. Tapi rakyat yg kena bayar gaji dia.

      Ada dia ambil peduli kehidupan orang lain susah.
      Dia tak pernah ambil kesah pun
      Janji kehidupan dia lebih terjamin hidup lebih mewah

      Delete
    2. Betul bro. x boleh pakai punya org.

      Delete
    3. Paling tal pon bagi kes jalan dulu..bagi pendakwa n pguam bela fight kat court. Baru kekeliruan ralyat jelata terurai. Betul ke tak hasil mahkamah.lepas tu masing2 decide la....ini dakwa pun blom terus fail2 dan bukti masuk almari kabinet

      Delete
    4. Madey pundek....

      Delete
    5. Apandi bukan saja berkhidmat utntuk Najib . Dia juga berusaha memenuhi kantong poket dia .

      Selepas dia menyucikan Najib yang 'kotor' , dia pun di lantik kejawatan pengarah di Tabung Haji . Nanti bolihlah dia pergi menunaikan haji atas tiket tabung haji . Mereka beranggapan , dengan berbuat sedemikian , bolihlah mereka menebus dosa .

      Delete
  14. Pandi adalah peguam untok pemimpin berok dan kerajaan yang dianggotai oleh monyet2. Eh Pandi poohdah. Mu takde lain ashik oink oink

    ReplyDelete
  15. Ak x tau tahap mana kefahaman, kehebatan Apandi ali dlm bidang law n jurisdiction ni....nama die sblm jd AG, langsung kita xpernah dgr.....jd Ag terus bebaskan najib dgn alasan x munasabah, derma 2.6 billion tu dr derma putera Arab, nama penderma langsung x sebut, bukti derma hanya surat kononnya dr arab saudi, transaksi bank 680 juta usd xde,40 juta dr SRC masuk akaun Najib, xsalah sbb Najib x tau??bole terima ke alasan ni?ni bukan 40 ringgit woi, 40 juta!!! Mcm mane najib sbg menteri kewangan bole x tau??siapa punye sign yg lebih besar drp Najib nk luluskan transaksi duit tu? Masa hari merdeka aritu, xingat tahun 2015 ke 2016...bole berjoget dgn menteri x2 kabinet,WTF?? AG swiss mintak bantuan maklumat, 2 kali kena tolak!!WTF?, pastu DOJ saman nk sita barang barang hasil yg dibeli ade kaitan dana 1mdb, diorang x inform kt Apandi ali...... Nk melenting pulak, siap buat press, WTF???,memang siot la kalau malaysia ade AG apandi ali dgn KPN abu bakar khalid ni, seorang kaki joget, seorang berkawan dgn towkey judi kt Melaka....selagi najib ade,org org ni bukan je kekal, malah dilanjutkan perkhidmatan atas alasan "KHIDMAT DAN JASA CEMERLANG KEPADA NEGARA" ikut tafsiran Najib......hanya pru 14, cara kita singkirkan badut badut sarkas ni.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tunggulah pendi, hari kamu akan tiba juga. Doa rakyat lebih berkuasa dari kuasa kamu.

      Delete
    2. PH akan melingkop....

      Delete
  16. Pertimbangan bangsa ku melayu, dah
    sampai tahap kartun,
    Janji mulut disuap,
    kenyang ,sokong dan bela !!!!!!!!!!!!!!!!
    Ingat tuhan yang atur jawatan anda,
    bukan manusia,
    manusia hanya perantara,
    yang nak diuji tuhan
    orang yang menerima jawatan tersebut
    apa yang nak dibuatnya....

    INGAT TUHAN TIDAK AKAN
    MELEPASKAN ORANG ISLAM
    YANG BERKELAKUAN BURUK,
    KALAU KAFIR DI BERI LAGI...
    KALAU ISLAM...OH TIDAK..
    ITULAH LUMRAH TINDAKAN TUHAN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ohhhh tidak..makan hak orang nerakalah tempatnya.

      Delete
    2. Didunia pun kita boleh lihat.....sabar lah...

      Delete
  17. Jom sokong kaki bontot jadi PM...bontot kemut best..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nt aku suruh mat singapork juburkan kau..boleh ke mat nak jubur kau sorg2 atau perlu org tolong pegangkan???

      Kalau kau yg tonggeng rela hati tak pyah pegang kot

      Delete
  18. Shah didunia ini kuasa ada bolehlah cakap macam org tak berakal diakhiat nanti didepan Allah jawabalah pakai tangkal ini semua gara2 dedak tuggu sama2 rakyat malaysia dengar jawannya diakhirat nanti

    ReplyDelete
  19. 11.50 kesian mak bapak kau dapat anak macam kau. Di bulan syawal yang mulia ini zikir kau hanyalah bontot bontot bontot. Bontot kemut best... agaknya kau ni kaki bontot ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Spesis Nuar Al Jubori....

      Delete
  20. $elamat hari raya! Tumpang bersedeh dan dukacita sebab PM Najib, bini PM, anak tiri dan budak Cina tembam dah lama tak bercuti ke mana-mana tanah jajahan US. Kami seluroh warga Melayu Malaysia bangga dan rasa bongkak kerana PM Najib tidak lagi holiday ke US seperti tahun 2009-2014. Hahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai tak ikut Madey beraya kat London ko....

      Delete
    2. Apa yang kau cemburukan atau iri hati Madey beraya kat London ??

      Dia pergi guna belanja sendiri . Tak guna kapal terbang kerajaan pun . Dan tak juga kena booooo olih orang di sana .

      Delete
  21. AG otak dia duduk kat kepala tengah...yang kadang lembik kadang keras.

    Kepala tu tak de akal!...tapi disitu titik kepuasan nafsu. Ada dua lagi kepala dibawah...pun tak ade akal...tapi kalau dah longgar sengsara hidup jalannya.

    Otak kepala atas AG dah dah kena "launder"...mana ada akalnya lagi.

    Apa macam...Masuk akal tak?
    Heh!...langsut!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Spesis Nuar Al Juburi....

      Delete
  22. Apandi, hang ni sedar ke berapa banyak kutukan yang nko terima? Hang boleh bayangkan macam mana hari-hari akhir nko nanti?

    Tindakan hang selaku peguam negara bak menongkah arus hakikat.

    Hakikat kenyataan. Hakikat ilmu keadilan yang nko belajor bertahun-tahun kat england dulu. Hakikat apa itu jenayah, apa itu kemakrufan yang dikongsi bersama dengan warga kehakiman bukan hanya di Malaysia (bersama nilai-nilai keadilan islam yg nko warisi), tapi seantero dunia.

    Mampu kah hang nak lawan tu semua?

    Beginilah Apandi. Nko boleh lawan semua kat dunia, tapi mampu kah nko berbuat demikian di pdg Masyar nanti?

    Tread with caution even though you're on this temporal world, Apandi Do something for which this country will forever know you by, not cursed for eternity.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu dh peguam bangang makno ehh Rakyat lain brpuluh kali bangang la. Malangnya aku tggal kt Negara bangang..

      Delete
    2. Memang ko Bangang la tuuuuu....

      Delete
  23. APUNDI KENCING, HANCING !!
    YA ALLAH,
    LAKNATILAHl kehidupan pemudahcara ini dan PENGAMAL2 MUNGKAR Akeristokarat UMNOBN,juga Lobai2 PIS kencing yg perasan Polis Syurga....tak lupa ,betsama2 keturunan mereka yg turut songlap ke lembah jahanam. Dan kekalkanlah mereka dalam kepanasan Nerakamu.
    Aamin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Doa orang Munafik.....

      Delete
  24. Apandi ni bagus cuma bodoh alang. Sambil tangan belai Najib, sebelah lagi dia hayun bukti.. akaun Najib curi duit 1MDB! SR tunjukkan sekali lagi dalam blog mereka..Ramai lagi akan sabotaj PM Najib selain DOJ, SR dan Apandi..

    Malah dalam 2 hari sahaja SR sudah kumpul RM180,000 untuk pertahan dakwaan mereka - RM 90,000,000.00 disalur Najib kepada pimpinan Pas... Akaun terkini PM Najib dan Tok Lebai mesti tengah rancak bank in dan cash out!

    Jangan PM Najib ingat tiada pimpinan BN yang derma kepada Claire..Hahaha!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bab kote tu ko pi Tanya Ketua Peliwat ko tuuuuu....

      Delete
  25. Apandi takut kena simen dalam tong drum sebenarnya tu, dia tak ada kote!

    ReplyDelete
  26. Sudah sudahlah dgn fitnah Hari Raya ni. Kita percaya SR, WSJ, FMT dan Mkini seolah firman Allah. Bukankah warkah kafir ni punyai agenda sendiri? Kita kecilkan dan hina orang Islam termasuk ulamak kerana percayakan media ini walau tiada bukti. Dalam pada itu DOJ tidak berani nak saman jenayah atas kes Jho Low. Cuma saman sivil nak rampas harta. Kes sebegini yg melibatkan bekas Presiden Taiwan mengambil masa 6 tahun nak selesai. Kalah menang DOJ pun orang dah lupa kes. Dalam pada itu juga PM langsung tidak disebut dlm kes ini. Yg anehnya kes ini tiada pengadu dan mangsa - MDB dan IPIC tidak pernah buat aduan. Begitulah mainan politik.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kMr J !!
      Selamat Hari Raya.
      Tiada Maaf ,Tiada Zahir Batin.
      Hati ko hitam.
      Tak ada bukti ?!
      BUT9H HANG,OTAK KAT LUTUT.
      Itu yg org dok pesan2..jgn makan Butir tahik low...ko nak makan jugaaa.
      Usah la lakon ..kebenaran mendatang berlapis2. Ko tak nak nampak, ko pejam sebelah mata,sama AL DAJJAL.
      Kesian ko

      Delete
    2. Percaya cakap najib macam cakap nabi. Percaya cakap menteri tanpa fakta macam cakap alim ulama. Kita tak kisahpun. Kita caya bila tuan punya badan tak nafikan. Tukang jilat pulak yg terlebih fakta air liur.

      Delete
    3. Kumpula makan duit haram ini dia tak tahu dosa pahala.
      Jika dia muslim dia takut menjadi saksi bohong.

      Delete
    4. Masalah besarnya..media kafir SR dan WSJ dapat sumber berita daripada kertas siasatan 1MDB...

      Apandi sendiri yang tunjuk. Kalau bukan Apandi yang sabotaj PM Najib.. siapa lagi? Pembangkang tak pernah keluar money trail ala Apandi buat tu. DOJ juga dedah money trail Cina tembam, Bini MO1 dan anak tiri dalam urusniaga di US ikut sistem perbankan bawah undang2 antarabangsa.

      Nak harap Haji Hadi? Tolonglah ajar si jahil ini hubungan diplomatik dulu. Campurtangan asing dalam 1MDB yang Haji Hadi merepek tu...dah jelas bukti Pas dipimpin oleh manusia jahil murakkab. Itulah fakta.

      Delete
    5. Anon 1508, MDB dah disiasat oleh PAC dengan 5 ahli pembangkang. Lapuran dah dibentang di Parliment. Tiada duit hilang. Akibat kemaruk nak jatuhkan kerajaan kita dah tak peduli benar salah sumber berita. Serupa pemikiran khawarij yg bertindak nak bunuh Ali ra dan Muawiyyah. Mereka dah tak kira haram halal dan tak peduli apa jadi lepas tindakan tersebut. Dan mereka rasa Allah bersama perbuatan Serupa kita - apa jadi lepas kerajaan jatuh tak bimbangkan kita walau sah PH mempunyai berbagai masaalah dan tidak henti bertelingkah. Masing masing kemaruk nak jadi PM. Beringatlah sebelum negara hancur diserah pada pemerintahan mereka - ini juga merupakan agenda puak liberal kafir antarabangsa. Sedarlah wahai bangsa Melayu islam.

      Delete
    6. Pengerusi PAC cari makan. Skop kes 1MDB dalam PAC hanya kes jual beli tanah TRX-TH. Masuk nama Jho Low dan Najib sign buta bagi duit pada syarikat palsu Aabar KES TUTUP. Soalan tentang 1MDB dilarang di Parlimen. Pandikar obviously not too bloodyfool to defend MO1.

      Delete
    7. Apa pulak pac kata duit tak hilang. Lu baca laporan pac berkaitan ecm libra ka? Dalam laporan tu ada suruh ambil tindakan, sampai sekarang tiada tindakan. Semasa soal jawab, ada jawapan mute. Nampak tak telus. Wakil pembangkang ada yg tidak setuju, tapi pengerusi yg berkuasa. Ada yg 1mdb beri maklumat tak lengkap, pengerusi abaikan. Duit bayar kepada badan yg tak sah ada dibangkitkan. Sorang pembangkang kata nama najib tak disebut, tapi pengerusi lembaga penasihat disebut, menteri kewangan disebut. Sori a9, baca guna akal di kepala otak, bukan sembur maklumat yg dapat dari air liur menteri.

      Delete
    8. Mrj Nt aku suruh mat singapork juburkan kau..boleh ke mat nak jubur kau sorg2 atau perlu org tolong pegangkan???

      Kalau kau yg tonggeng rela hati tak pyah pegang kot

      Delete
    9. Paling tak pon bagi kes jalan dulu..bagi pendakwa n pguam bela fight kat court. Baru kekeliruan rayat jelata terurai. Betul ke tak hasil mahkamah.lepas tu masing2 decide la....ini dakwa pun blom terus fail2 dan bukti masuk almari kabinet

      Delete
    10. Cepat sgt depa bagi clear bijan..klau betul telus biar nek mhkamah dulu..usah dikira busuk nama malaysia kalu pm kna dakwa kes mhkamah.sebab bila tak dakwa laaaagi la busuk nama malaysia dan jgk rakyat malaysia.

      Btul tak j?

      Delete
    11. Elok bagi lepas semua laporan pad yang kena osa tu.siarkan kepada public baru hilang sikit keraguan.apa la yang nak rahsia2 sangat kalau benda betul.kalau salah amik la tindakkan kepada yang terlibat tak kira sapa2 pun

      Delete
    12. Bodoh Kerajaan kita ni Itu nak rahsia ini nak rahsia.derma pun nak rahsia2 itu yang buat lagi doj,wsj,SR seronok bantai pastu nak plk ckp agenda barat la,yahudi la,dap la.hampeh betul bijan ni.pandi tu lagi aku hangin tengok muka dia takda nur langsung wajah

      Delete
    13. Macai Dapgs ni Bangang...Bengap....penjilat Dapigs....

      Delete
    14. Mr. J , kalau betul 1MDB sudah di siasat olih PAC serta laporannya telah pun dibentangkan di parlimen , mengapa rakyat tidak bolih melihatnya apatah lagi untuk menelitinya ??

      INI KERANA SATU DUNIA SUDAH TAU LAPORAN ITU TELAH DI OSA KAN !

      Jadi , tak usahlah nak Bangang dan Bengapkan kami kerana orang yang berkata itu lebih Bangang , lagi Bengap .

      Delete
  27. kacang bendi
    gula batu
    jangan kacau pendi
    dia bela hantu

    \\\\\\cabutttttttttttttttt///////

    ReplyDelete
  28. hantu dangdut..

    ReplyDelete
  29. Terbaik Mr J dh kembali aktif. Tapi sayang, defend masih hampas.
    Pembongkaran lepas satu, satu..dh byk sgt. Dia masih nak tutup lobang gol.
    Hello J, tiang pun dh tercabut..
    Hati ko saja masih hitam,hati dhmati.
    Cuba hujah jelas2 ikut point..usah kencing merata2.
    Dh terkopak bisul 1mdb, ko boleh kata wang tak lesap..bangang sial tul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon, kalau DOJ banyak bukti kenapa tak saman PM? Kalau banyak buktipun kenapa tak saman jenayah? Kenapa bila Jho Low di saman sivil atas duit yg diperoleh dari BVI kepunyaan IPIC Najib pula disalahkan? Kalau betul Jho Low ada songlap duit IPIC biar IPIC yg bertanggungjawab. Namun hingga kini IPIC pun tak ada buat aduan. Jadi duit siapa yg sebenarnya dicuri? Dalam pada itu ligat kita tuduh PM pencuri tanpa fikir akhirat. Bila matahati dah tertutup dek benci maka kita tak dapat lihat kes secara rasional. Janganlah tertipu dengan fitnah orang pencen mahu jadi PM kembali. Tiada untungnya Anon.

      Delete
    2. Tetap nak spin semampu daya...

      Delete
    3. Hahaha org pencen tu harta dh melambak...anak pon dh bollionare apehal nak jadi pm?

      Lu pikir la pakai otak.jangan pakai otak melayu kufur.

      Delete
    4. Mr J kaki spin hipokrit.

      Diajak bersumpah laknat ia lari.

      Diajak aminkan doa hancurkan kebatilan ia sembunyi.

      Fakta pun tak betul dan dulu telah dijawab tapi manusia berkuit tebal macam Mr J bukan tahu malu.

      Mr J boleh terus bermain acilut sebab di dalam apa-apa permainan pun tempoh bermain tetap akan tamat.

      Mr J si pendusta akan menerima akibatnya kelak. Semoga Mr J insaf sebelum terlewat.

      P/s- banyak dapat dedak raya Mr J. Seribu ye? Fuuuiyoo, itulah harga dirimu, hanya seribu ringgit.

      Delete
    5. J = Jamban mana tahu malu. Sentiasa nganga mulut telan berak orang.

      Delete
    6. Mr. J .

      Akal kau memang hebat , memang terbaik . Itulah pasal najib borjoget kegembiraan apabila ada malaun saperti awak dan Salleh Keruak .

      Ma'af Mr J . Kami tidak se biol yang awak sangka . Kami tak bodoh saperti yang Najib sangka . Kami tak bahalol saperti yang Salleh Keruak sangka .

      Betullah saperti yang awak katakan. Yang di curi adalah duit IPIC .

      Tetapi haram zadah nya , MOF kena bayar US 1.2 billion kepada IPIC pada tahun ini juga ??

      Mengapa MOF terpaksa mengambil alih bond US3.5 billion termasuk tanggungan faedah faedah sekali yang di jamin olih IPIC ??

      Hasil penyelesaian itu membuktikan duit yang di curi bukannya duit IPIC , sebaliknya duit 1MDB .

      Saya dan mungkin ramai lagi berani malabelkan PM Malaysia kini adalah yang paling " idiotic ". Tolonglah jangan anggap rakyat semua adalah sama 'standard' dengan dia .

      Delete
    7. Mr j.soalan yang agak2 takleh spin dia buat2 tak bace lah pulak.bkan ape saje nak tgok akal pembelit dia setaraf bijan n salleh anak keruak ke tak

      Delete
  30. .
    .

    Ini terencat akal bukan sebab kecacatan tetapi sebab di rencat dengan dedak.

    Jika betul Najib tidak terlibat dan bukan nya Rosmah yang dibelikan cincin permata, mengapa takut nak siasat atas dakwaan yang terbaru ?


    Apabila ada dakwaan atau bukti baru didedahkan oleh DoJ tentu lah Majlis Peguam akan minta Peguam Negara buat siasatan.

    Lapuran PAC tidak melibatkan dakwaan DoJ yang terbaru. Sepatutnya PAC ditubuhkan untuk menyiasat dakwaan terbaru.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju sangat...siasat dulu keluarkan apa bukti yang perlu.pegi umah rosie tgok resit berlian n brg kemas rosie ade ke tak.klau takda resit tanya dia mana dapat....kalau itu hadiah tanya lagi sapa yg bagi. Pastu mintak resit mamat yg bagi hadiah tu.pastu tanya lagi mana dapt duit bagi hadiah.kan lagi bagus wt cmtu.klau betul ok clear. Saman balik si penuduh..kannnnnnn mrj? Kannnnnnnnn????


      Ini sikit2 ugut saman..pastu menteri2 penjilat pakat nafi air liur.pi la hantar penyiasat dulu baru tau salah ke tak

      Delete
  31. ligat betul setan iblis terlajak bg komen2 busuk tak masuk akal..

    ReplyDelete
  32. Pembetulan rangkap 2139.
    "Janganlah tertipu dengan fitnah kencing orang yg tak mahu,dan takut pencen dari jadi PM lagi.
    Tiada untungnya Mr J. Hanam anak Hati Hitam"

    Ini baru betul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebenarnya mrj takut nak dedah kebenaran supaya terbongkar.nanti mrj takutpencen kena sekat hahahahahaha

      Delete
  33. Mr. J dah buta hati. Otak dia dah jadi taik. Busuk. Dok kat lubang jubo. Org cakap otak kat bontot. Tu yg bebal tak faham2 tu........

    ReplyDelete
  34. Tetapi haram zadah nya , MOF kena bayar US 1.2 billion kepada IPIC pada tahun ini juga ??

    Mengapa MOF terpaksa mengambil alih bond US3.5 billion termasuk tanggungan faedah faedah sekali yang di jamin olih IPIC ??



    MR J...kau tolong ekplen ni APEHAL MOF YANG KENA BAYAR KALAU BUKAN MASALAH 1MDB?????

    ReplyDelete
    Replies
    1. WOOIIIIIII MRJ KAKI SPIN, KAU PANDAI SANGAT NAK SPIN..KAU SPIN LA FAKTA NI..

      KEMAPA MOF YANG KENA BAYAR KALAU BUKAN MASALAH 1MDB?????

      Delete
    2. Ini kalau keruak atau nazry ganster ape la nak diorg jawab soalan cmni gamaknyer..

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...