Tuesday 27 June 2017

41 BILIK PRESIDENTIAL SUITES DI BALI, SIAPAKAH LAGI YANG IKUT BERCUTI BERSAMA DENGAN NAJIB?

Setelah terdedah percutian lima hari Najib Razak dan keluarganya di Bali bermula bermula 2 Syawal yang lalu, persoalan terbaru yang kini timbul ialah siapakah yang turut bercuti bersama dengannya?


Menurut laporan media Indonesia, Metronews.com, Najib yang menginap di Hotel St. Regis akan tinggal bilik yang sama yang pernah ditempah oleh Raja Salman dari Arab Saudi ketika bercuti di Bali pada Mac yang lalu.


Bilik tersebut dikira mewah kerana bertaraf Presidential Suites.


Menurut media tersebut lagi, rombongan Najib sebenarnya menempah 41 bilik yang kesemunya bertaraf Presidential Suites sepanjang percutiannya selama lima hari di Bali itu.


Dilaporkan juga, dalam percutian itu Najib turut disertai oleh enam anak-anaknya. 


Jumlah ini tentunya termasuk anak Najib dan Rosmah daripada perkahwinan mereka yang terdahulu kerana hasil perkahwinan Najib dengan Rosmah, mereka hanya mempunyai dua orang anak saja.


Soalnya, siapa lagi yang ikut serta dalam percutian tersebut?


Jika mereka itu termasuk ahli keluarga yang lain, pegawai-pegawai dari Pejabat Perdana Menteri atau rakan-rakan Najib, mengapa kesemuanya menginap di bilik bertaraf Presidential Suites?


Siapakah yang akan membayar semua kos bilik mewah untuk percutian itu dan berapa jumlah keseluruhannya?


Jika menggunakan dana kerajaan, apakah semua ahli keluarga, pegawai-pegawai dan rakan-rakan Najib mempunyai kelayakan menginap di bilik bertaraf Presidential Suites?


Selain itu, timbul juga persoalan sama ada St Regis Bali turut dimiliki oleh Peter Sondakh yang diketahui memiliki Hotel St Regis di Langkawi.


Peter Sondakh adalah pemilik Eagle High Plantation yang 37 peratus sahamnya baru-baru ini dibeli oleh Felda dengan harga AS$505 juta atau lebih RM2,200 juta.


Pembelian itu mendapat kritikan ramai, bukan saja kerana hubungan akrab Najib dengan Peter Sondakh, tetapi juga kerana harganya yang dikira tinggi berbanding nilai pasaran semasa serta dianggap tidak memberi banyak manfaat kepada peneroka Felda.


Jika Hotel St. Regis Bali turut dipunyai oleh Peter Sondakh, mungkinkah percutian  Najib kali ini mendapat tajaan sepenuhnya daripada ahli perniagaan terkenal Indonesia itu? (ShahbudinHusin 27/06/2017)

87 comments:

  1. Sudah la ko Budin...Spesis Rapuji Sotong la ko ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini A9 malas. Repot PM Najib kutip balik A9. Bangang punya A9! Dapat free A9, taip komen cincai.

      Delete
    2. Nak pergi London jengok2 kalo anak betina nak bantuan awal siap pokok Xmas.
      Sambil menjamu selera dgn Clare Sarawak Report.
      Anak2 kerabat Kerala dan kroni2 dah kelam kabut nak cari kewarganegaraan asīng....yg tinggal cuma anjing2 menyalak demi tulang...

      Delete
    3. kah3 ada yang jeles nampak!

      Delete
    4. Jeles saja xpe..ni dok meroyan sama buat apa..

      Delete
    5. Gabungan Pakatan Harapan dilihat seperti drama Melayu yang penuh dengan plot dan penceritaan.

      Pensyarah Kanan Hal Ehwal Politik dan Antarabangsa, Pusat Pengajian Antarabangsa Universiti Utara Malaysia (UUM), Md Shukri Shuib berkata, parti gabungan pembangkang ini terlalu banyak kisah yang membuatkan mereka terus popular.



      “Mereka ada hero, heroin dan plot cerita mereka membuatkan ramai ingin tahu sama seperti drama-drama Melayu.

      “Dengan semua tokoh politik yang ada bersama Pakatan Harapan, jelas mereka keliru dasar perjuangan mereka dalam dunia politik ini,” katanya kepada Sinar Harian Online.

      Beliau berkata, sejak awal penubuhan lagi, Pakatan Harapan dilihat tidak konsisten dengan perjuangan mereka.

      “Pakatan Harapan dilihat semakin sukar untuk mendapat kemenangan besar dalam PRU14 apatah lagi membentuk kerajaan. Sejak daripada pentadbiran Datuk Seri Anwar Ibrahim sejak 1999, pembangkang tidak dapat memecahkan tembok pemerintahan BN.

      “Perkara utama yang dilihat adalah sehingga kini, mereka gagal untuk meletakkan nama calon perdana menteri.

      “Pembangkang masih keliru dan tidak dapat menyenaraikan nama perdana menteri. Ini sangat penting kerana calon inilah yang akan mentadbir negara apabila mereka berjaya dalam PRU14 nanti,” katanya lagi.

      Malah ujarnya, keputusan yang hendak diambil juga menampakkan mereka masih tidak dapat melakukannya secara sebulat suara.

      “Ada yang mahu Anwar diangkat sebagai perdana menteri, namun ada juga yang meletakkan Tun Dr Mahathir Mohamad disebabkan pengalaman dan kecekapan beliau memacu negara suatu ketika dahulu.

      “Ada juga nama-nama lain yang disebut sebagai calon perdana menteri kerana kebanyakan pengundi mahukan ‘darah muda’ sebagai pentadbir di mana, ia lebih peka dengan situasi semasa,” katanya.

      Disebabkan ini, pengundi juga sukar membuat pilihan hanya kerana ketidaksepakatan yang ditunjukkan.

      “Tidak hanya pengundi tegar mereka, malah pengundi atas pagar juga dilihat kurang yakin dengan kemampuan pakatan harapan untuk mentadbir negara.

      “Harus diingat, pengundi hari ini lebih bijak berbanding 2013. Melihatkan senario politik semasa dan isu-isu yang berlegar di sekeliling, pengundi atas pagar yang jadi penentu mungkin memilih untuk tidak mengundi,” jelasnya.

      Md Shukri berkata, Pakatan Harapan masih belum bersedia untuk menjadi pembangkang, apatah lagi menjadi kerajaan.

      “Duduk sebagai pembangkang sahaja mereka tidak kuat, bagaimana nak jadi kerajaan? Dikhuatiri mereka akan jadi seperti perdana menteri Britain Theresa May yang sukar membentuk kerajaan di atas kelemahan sendiri.

      “Apa yang saya lihat, pembangkang sejak awal penubuhannya tidak dapat dikoordinasi dengan baik. Mereka tidak ada titik fokus sebenar,” katanya.

      Jelasnya, Pakatan Harapan terus dibelenggu apabila terdapat terlalu ramai tokoh di dalamnya.

      “Tokoh-tokoh pembangkang terus menjadi liabiliti. Kerana itu kita lihat Pas tarik diri dan membentuk pakatan sendiri (masih sebagai pembangkang),” ujarnya.

      Delete
    6. Nak tahu ada titik focus sebenar atau tidak sila bubarkan parlimen.
      Cakap byk pun tak guna bukan?

      Delete
    7. Assalamualaikum,,

      Surat terbuka TGHH menyentak hampir semua orang yang selama ini leka dengan keghairahan mahu mensabitkan Najib dengan salah urus 1MDB.Keputusan PAC terutamanya mengenai tidak adanya Najib dalam senarai tertuduh kerana ketiadaan bukti tidak diterima oleh kebanyakan penuduh tegar yang diketuai oleh Mahathir.Sekalipun kenyataan itu dikeluarkan sendiri oleh naib pengerusi PAC, Dr.Tang Sing Giow, MP DAP tetapi oleh kerana ianya tidak mengikut selera PH, maka ia tidak diterima.

      Tiba tiba bila DoJ menjalankan siasatan mengenai salah urus 1MBD, ramai pula yang melompat kegembiraan.Walaupun DoJ tidak mengaitkan Najib tetapi Mo1 yang digunakan oleh DoJ mendapat reaksi positif dari PH, mereka tetap mahu mensabitkan Najib dengan 1MDB.

      Inilah makna sebenar kepada kata kata TGHH bahawa kita patut menerima keputusan siasatan dalam negeri walaupun buruk mana sekali pun daripada t meminta pihak luar meneruskan siasatan untuk mensabitkan sesuatu yang tidak boleh kita buktikan kepada penyiasat dalam negeri.

      PAC ialah badan penyiasatan dalam negeri yang tidak diterima keputusannya tetapi DoJ ialah badan asing yang menyiasat sesuatu yang tidak ada kena mengena dengan negara kita, tetapi merasakan mereka saja betul, PH dengan pantas menerima keputusan DoJ sebagai betul, lapuran DoJ menyebut Mo1 maka cepat cepat PH menekan Najib dengan soalan siapa Mo1?

      Itulah keghairahan PH untuk mensabitkan Najib dengan 1MDB sekaligus mahu menggunakannya sebagai modal meraih undi di PRU 14.Dalam keghairahan itu kita juga mendengar bagaimana beberapa wakil PH telah terbang ke Amerika menemui DoJ dan dalam pertemuan mereka ini tersebar cerita bagaimana nama Najib dibawa bersama untuk dimasukkan ke dalam keputusan DoJ, cuma sehingga kini masih belum ada nama Najib, tapi mereka masih belum berhenti berusaha.Tetapi siapa tahu Mo1 itu mainan PH dan DoJ?

      Saya percaya sesuatu mengenai ini sudah sampai ke pengetahuan TGHH sebab itu beliau menulis surat terbuka khusus untuk parti parti PH yang sedang berada dalam mood terlalu ghairah sekarang ini.Perlu juga diingatkan TGHH bagi yang mengenali beliau bukan jenis manusia yang suka cakap sia sia.Setiap sepatah perkataan yang disebutnya satupun tiada yang sia sia.Kalau dulu dia bercakap mengenai calon PKR yang jual pil kuda, memamg betul dan kalau sekarang ini beliau mengingatkan agar jangan jual kehormatan negara dengan mengundang campur tangan asing, maka perlu diberikan perhatian, jangan sampai menyesal nanti.

      Pendaknya, surat terbuka TGHH sebenarnya satu ingatan agar jangan jual kehormatan negara, sebelum memuji DoJ sebagai badan yang tak boleh dijual beli, terima PAC terlebih dahulu, apatah lagi PAC diketuai oleh ahli pembangkang juga.Tak perlu memuji DoJ lebih lebih konon, kerana disebalik semuanya itu mereka sangat berminat untuk campur tangan kalau diundang dan ada yang boleh menguntungkan mereka.

      Itu ingatan TGHH kepada semua, urusan negara kita biar kita urus sendiri,1MDB cuma satu dari 1001 macam kepincangan BN buat masa sekarang, jadi kenapa fokus kepada 1MDB semata dan lupakan yang lain?

      Delete
    8. Tok guru bangang ko ke yg buat ko tersentap?

      Delete
    9. Kepala hotak engkau Malaysia nak urus 1mdb...selagi najib kontrol AG dan KPN...mimpila...TGHH x reti apa2, meracau je..

      Delete
    10. Kepala hotak engkau Malaysia nak urus 1mdb...selagi najib kontrol AG dan KPN...mimpila...TGHH x reti apa2, meracau je..

      Delete
    11. Semua pemyokong dan pemgampu najib adalah pengkhinat negara, iblis dan setan. Bila lagi mereka ini nak mampos.

      Delete
    12. 1.Negara sudah hancur dengan pemerintah sekarang.
      2.Mulut Haji Hadi dah merah sama macam mulut najib, maknanya apa...jawap sendiri.
      3.Parti Pas sudah dijual beli.
      4.Malang sungguh ada yg masih pertahan kerajaan najib.
      Karat umno masih belum terhakis dikepala, kerana pembacaan dan maklumat benar tidak diambil peduli.
      Menyokong membabi buta.
      5.umno sudah berkubur.
      6.Rest in peace.

      Delete
  2. Kebetulan juga obama bercuti di bali...mumgkinkah ada sesuatu atau saja menyejukkan diri di pantai setelah miranda kerr mengconfirmkan barang kemas nilai jutaan dari doj?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Obama cuti anak beranak aje bersama protection officers.. Tak memerlukan 41 bilik...dan tak perlu private jet..

      Delete
  3. Fuyoo najib dan famili cuti di taja

    Cuti la puas2 sebelum telor tu tergoyang yanggggg.

    Lepas ni telor tu pulak terjulai julai kt bamboo river.

    # ini kali lah kasi simen famili Kleptocrat.

    Ini kalilah..

    ReplyDelete
  4. Kalau seronok, suruh dia duduk sana terus. Mat tak kesah

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul mat tak kesah kalau king klepet duduk sana terus tapi dedakian akan kebuluran la mat bila dedak sangkut.

      Delete
    2. Lobai Haha tak kisah
      Najib dan Rosmah
      Bercuti Bali punggah 1 rumah
      Asal Melayu Islam sudah...

      Lobai Haha tak kisah
      Najib dan Rosmah
      Bercuti sakan boros dan mewah
      Asal Melayu Islam sudah...

      Ada Lobai Haha kesah?

      Delete
    3. Lobai2 tak ikut bercuti ke bali ker?

      Delete
    4. Islam wasatiyyah mcm ni yg lebai hadi pertahankan. Syabas penyokong pas.

      Delete
  5. Sekolah2 & hospital sudah kering kontang, Tapi pemimpin masih boleh sewa sampai 41 bilik president suite..Tak tau lah nak cakap macam mana lagi dah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cakap camni. Inilah pemimpin yang sebenar-benarnya celaka.

      Delete
    2. Badak nak rasa bertenggek dlm jamban king salman

      Delete
    3. badak??????��

      Delete
  6. Biarlah dia seronok pasal org belanja dia. Tak lama lagi rakyat malaysia akan belanja dia duduk kat penjara sungai buloh. Rakyat kena pastikan najib ke sana nanti. Akan dia bercuti selamanya kat sana nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Madey dok sebelah Nuar kat Sg. Buloh.....Siap ko Madey....Ketua Peliwat akan datang meliwat....

      Delete
    2. 2345
      A9 baru sedang diuji.
      Budak2 lagi dia ni.

      Delete
    3. Ermm...ayat pun tak ckup matang lagi ni

      Delete
    4. Baru tumbuh bulu ari2 selai 2345 ni..hahaha!

      Delete
    5. Mat rempit kot 2345 tu.semacam jer ayatnyer

      Delete
    6. Mufti kelantan suruh maafkan najib. Lebai haha tak nampak apa2 kesalahan najib, kecuali salah dap. Tu dia islam wasatiyyah malaysia boleh! Boros dan membazir guna duit keraajan amalan murni

      Delete
  7. Ade dia kesah..korang mati kebulor ke..mati kering ke..janji dia dan famili hepiiii.

    ReplyDelete
  8. Replies
    1. Tu laaa...dulu sapa suruh letak jawatan....sekarang ni dah kemaruk....padan muka hang .....tunggu sat...nak nangis ni...huk...huk...huk...

      Delete
    2. UMNu masih sayang ketua klepet.
      Tak ada seekor pun yg berani usul, jeling dik hippo cirit birit tahik low.
      A9Q7 peduki hapa,janji nganga , dapat butir2 tahik low.
      janji Melayu Islam.
      Lobai Haha dah jampi buang dosa.
      Bersih ,bijaknya Melayu Islam ni, tambah2 boleh tutur Erebi Wal Fasari ziki ziki..Sannah Helwah, yahoo melayu

      Delete
    3. Bongkaknya penyokong umno

      Delete
    4. UMNO nak prjuang Melayu. Tahi la...tolong Cina ade la...pengundi2nye tak reti ape2...tiup sentimen Melayu Islam mula meremang rome macsm kaldai nak berjimak...

      Delete
  9. Miranda Kerr dapat berlian
    Dicaprio dapat sebutir Oscar
    Ayuh kita kawan-kawan
    Jauhi sifat buruk sangka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayoh kawan2, kita baca sendiri.
      media melayu malaysia tak cerita.A9q7 tukang kambus tahik low.

      https://www.google.com/amp/www.wowkeren.com/berita/artikel/00167742.html

      Delete
  10. 41 bilik Presidential Suite ditaja Peter Sondakh...selepas Najib arah beli estet dengan harga melampau guna duit Felda? Tipikal Najib.

    I help you.
    You help me.

    ReplyDelete
  11. Siapa lagi yg akan mengikuti rombongan? JJ yg akan turut memperagakan black demannya bersama empunya pink deman utk taro/spite doj kaw-kaw.

    Kalo itu punya macam 75k org Bali akan mengerumuni hotel utk mencuri tatapan kilauan deman (yang hanya sempat sekali sahaja dlm sejarah pulau itu utk berlaku) setelah heboh berita deman seantero dunia.

    Mak datuk, bukan sikit punya kecoh dan gempaq yang bakal datang mengundang nanti. Entah berapa wartawan, pemberita, jurukamera bukan hanya dari Indonesia yang turut mengerumuni hotel utk merakam dan memberitakan kerdipan deman yang menerangi foyer hotel itu nanti.

    Itu baru Bali, kat Perth nanti entah ler macam mana..

    Bikin malu Malaysia je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 0015,
      usah gusar,
      Lobai Haha, chip Polis Syurga 90J dah kasi sembor jampi.
      Rombongan Klepet tidak akan kelihatan, selamat dari lensa zoom media indonesia dan antarabangsa.
      Kita tiada masalah dgn media melayu malaysia. Mereka tak tahu apa2. A9Q7 siap siaga kambus.
      Ingat. Berita2 begini diharamkan dicerok2 , terutama Felda.

      Delete
  12. Selalu cuti pi amerika...ini kali bali je? Segan nak pi amerika @ takut nak pi sana?

    ReplyDelete
  13. PM & memanda menteri asyik bercuti ke luar negara, semua tanggung free. Rakyat pula depa suruh kerja lebih dari 1 pekerjaan cari pendapatan lebih, dikenakan cukai macam2 utk cover perbelanjaan PM & memanda menteri. Sampai tabungan rakyat pun depa kopak buat menampung kemewahan depa. Memang syaitan punya pemimpin umno bn. Masanya pasti tiba bila rakyat akan pastikan kalian semua jadi warga presidential suite berjeriji besi.

    ReplyDelete
  14. Mengikut andaian Tuan Admin Shahbudin, penginapan Najib di St. Regis Bali ditaja sepenuhnya oleh Peter Sondakh!

    Jadi, bukanlah ianya ditanggung oleh kerajaan atau menggunakan wang rakyat.

    Guna otaklah buat komen, jangan guna perasaan dan emosi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada habuan tu utk sondakh...nanti felda boleh tambah saham lagi kat kebun sawit sondakh....bodohhhhhh

      Delete
    2. Akal tak leh fikir gitulah..

      Ni mesti tak tau cita berapa ratus juta wang rakyat digunakan untuk bina hotel bagi sahabat Najib ni.

      Memang Najib celaka.

      Delete
  15. Kasihan cai puak haprak melalak terkinja-kinja
    Fitnah burukkan PM sentiasa mereka mau jaja
    Pudin kata PM di Bali, semua Sondakh yg taja
    Mana adanya yg dikata wang rakyat dibelanja

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kasihan cai puak melayu umno haprak melalak terkinja-kinja
      Membela PM bijan yang sentiasa mereka sayangi.memang PM pi Bali, semua Sondakh yg taja lepas tu boleh la beli lagi saham ladang sondakh tu ok dungguuuuuu

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    2. Kalau dah 'taja' besar2an camtu...tak terfikir ke apa pulak 'balasan' yg dia nak?

      Ingat...najip tu penjawat awam. Apsal nak 'taja' dia...dia mampu. Lebih baik dia taja kau..kau kan penerima brim.

      Kaah kaaaah kaaaaaaahhhh

      Delete
    3. Abes pergi perth tu nnti sondakh jgk yg taja ke ?

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    4. Elok bijan balik pekan je la dok mana2 homestay kat pekan tu lagi jimat

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    5. Tak sudah dengan sifat enjoy laki bini tu

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  16. Cai puak haprak sentiiasa dgn cara tektik kotor
    Pelbagai fitnah tohmahan mereka susun & atur
    Inii semua rencana si tua bangka punya doktor
    Mahu naikkan si Boboi, anak itu bekas diktator

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cai puak melayu umno haprak sentiiasa dgn cara tektik kotor
      Pelbagai fitnah tohmahan perkauman dan agama mereka susun & atur
      Inii semua rencana si bijan mulut merah bangka punya akal
      Mahu bela jho low, bijan bakal jadi diktator

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

      Delete
  17. Macam macamlah spekulasi dan fitnah. Kalau manusia dah tak takut akhirat beginilah. Matahati tertutup. Lagi nasihat lagi bertambah fitnah dan caci. Kemaruk nak tumbangkan kerajaan walau apapun terjadi lepas tu. Setan nampakkan indah dan baik perbuatan mereka ini. Ada yang rasa 'perjuangan' mereka ini bawa pahala. Beginilah manusia ditipu setan dan puak puak liberal kafir....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ohhhh...,bila kena pemimpin kesayangan kau....kau kata fitnah....siap masuk pasal akhirat...bila kena kat pembangkang...100% kau percaya....klau betul ditaja...kenapa ditaja?....fikirlah....Aĺlah kurniakan otak dan akal untuk berfikir....yg salah tetap salah....itu hukum Islam...faham?

      Delete
    2. J, nampaknya..bulan ramadan kamu gagal menghayatinya.klepet, penipuan depan mata kamu butakan, kebenaran kamu sembunyikan.

      Adakah kamu benar2 mengikuti ajaran Islam J?

      Delete
    3. Asal orang melayu islam buat tak betul je mula lah nak kaitkan kan org putih..fitnah yahudi,agen barat .senang la jadi melayu

      Delete
    4. .
      .

      Adakah perbelanjaan Najib bercuti di masukkan dalam pembentangan bajet sebelum ini ?

      Atau selepas di luluskan Najib ambil peruntukkan lain dan masukkan ke dalam peruntukan "dan lain-lain"

      Sudah tentu Rafizi sedang buat perkiraan secara detail..

      Delete
    5. Kt malaysia ni atas nama melayu apa pun patut di bela kata mrj. Bodoh mcm keruak ke,pencuri mcm bijan ke,gangster mcm nazry ke tak kisah.mesti kena undi setiap kali mengundi

      Delete
    6. Anon anon dan UP, tuduhan pencuri dibuat atas dasar bukti apa? Setakat ini tiada mana mana pihak yg dakwa PM. Yg digembar gembur kerajaan Swiss akan dakwa PM hilang entah ke mana - kes pun dah tutup. Begitu juga Singapore dan Hong Kong. Hatta DOJ sekalipun. DOJ langsung tak babitkan PM dlm saman sivil. Kalau benar bukti berkilo maka DOJ seharusnya dengan mudah saman jenayah atas PM. Bukti apa yg saudara ada lain pada andaian seperti dlm blog ini? Saudara caci dan sebarkan fitnah atas dasar andaian. Kemukakanlah bagaimana ini dianggap perbuatan mulia dlm Islam. Kalau tidak terimalah nasihat dan hentikanlah perbuatan ini.

      Delete
    7. Mr j kenapa diOSAkn laporan PAC . Kalau nk clear kn nama . Dgn mudah tunjuk kan laporan tu .

      Delete
    8. mr j....ko buka la sikit kepala ko tu.....baca pelan2.....

      kenapa takde dakwaan.......dia org semua sudah ada dakwaan.....atas kesalahan yg berlaku kat negara dia org.....kesalahan banking kat singapore, salah guna banjing kat us.......kalau salah mencuri....terjadi kat malaysia.....yg ni malaysia yg kena dakwa, bukan us, bukan singapore....kejadian berlaku kat malaysia.....

      tapi pandi cakap takde.......tapi dia bukti kat tangan dia ada......

      ko dah paham , mr j?......bukti ada tapi dah osa.....nak buat camne?.....ko mintak la kat pm ko yg mulia tu.....jgn osakan......knp takut?

      -dad-

      Delete
    9. Masih cuba buat2 tak nampak mrj tu..atas dasar perkauman dan ketuanan melayu yg menebal.tidak pikir ape betul ape salah.asal melayuuuuuy mesti sokong

      Delete
    10. Dad, terimalah hakikat lapuran itu diteliti dan di tandatangani oleh 5 ahli pembangkang. Tidak ada apa apa kesalahan yg dapat disembunyi. Lapuran dah dibentang dan ahli Parlimen DAP Dr Tan Seng Geow sendiri buat kenyataan yg PM tidak terlibat. Ahli Parlimen pembangkang lain diam - adakah mereka akan diam jika PM disabitkan?? Cukuplah dengan spin. Takutlah dgn Allah sebelum caci dan sebarkan fitnah. Terimalah kebenaran dan bukalah matahati. Saudara berada dibawah kepompong benci dan guling kerajaan - selagi tak keluar saudara terperangkap dengan hasutan mereka yg punyai kepentingan. Salaam.

      Delete
    11. Kenapa MOF perlu bayar berbillion kat ipic kalau tak hilang duit sebab salah bayar??

      BODOH SANGAT KE TUKANG BAYAR TU SAMPAI TERSALAH SYARIKAT..????

      YANG TUKANG SAIN PEMBAYARAN TU TAK TENGOK DULU KE ??

      MAIN SIGN JE PAYMENT INGAT RM10 KE???

      atau sengaja disalah bayar???

      Duit dilencongkan ke akaun lain??

      Duit tersalah bayar tu tak nak cari dan tuntut balik ke..???

      kenapa tak buat laporan polis??

      Sebab polis malaysia tgu laporan baru depa bertindak..selagi tkda lapor asyik main tweeter la IGP kita tu

      Delete
  18. Aik?! Mr J.Hanam B, Hati Hitam, ko pun nak jadi Polis Syurga?
    Inti isu entry ini spt berikut:
    1. 41 Bilik ditempah oleh/utk wasatiah ko utk wisata.BETUL
    2. Berita di"sorok/lesap" dari media melayu malaya. BETUL
    ...ni belum tanya ko Permata Pink tu bila nak bagi balik kt DOJ? Leo dan Ker 2 Kapir dah pun bagi balik, geli pegang barang curi.

    Mr J.Hanam B. Hati Hitam,
    sila buang emosi dan jawap berinti fakta, dan bukan berinti butir tahik low

    ReplyDelete
  19. .
    .

    Kalau jumlah yang sama bercuti ke Perth .. adooi hai ...

    Bukan Najib dan keluarga sudah bercuti ke Perth ? Nampaknya itu lah satu-satu negara yang selamat untuk Najib dan Rosmah bercuti.

    Pilihan negara Australia sebagai destinasi menunjukkan negara tersebut bermaruah dan mementingkan hak asasi manusia.

    Tidak seperti Malaysia yang menghalang kemasukan rakyat asing atas sebab menganggu ketenteraman dan ancaman keselamatan tanpa alasan yang kukuh.

    Najib suka Australia tapi tak ikut cara pentadbiran Australia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. .
      .

      Keselamatan Najib dan keluarga terjamin di Australia.

      Tetapi di Malaysia keselamatan wartawan SR tidak dapat di beri jaminan ?

      Delete
    2. Yg takutnya bukan SR ,tapi isi beritanya. Ada maklumat yg tidak dapat sijil "halal" utk pengetahuan kalangan melayu. Terutama yg diceruk2 mcm felda.
      Ignorance is Bliss kata org minang.
      Kalau ada terlepas masuk, anai2 A9 dan Ulat Q7 ditugaskan kambus. Makhlok spt MrJ Hanam akan alih tiang.
      Bos2 tak perlu buat apa,susah2 buat diam. Asal Melayu asal Islam.
      Tak percaya? Tanya polis2 syurga dan lobai haha. Akal tarok tong sampah.
      Ingat tu..janji melayu islam

      Delete
  20. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  21. biarlah Najib Razak bercuti dengan sesiapa pun yang penting dia tak sakitkan hati orang lain ini adalah masa yang sesuai untuk beliau berehat bersama dengan keluarga beliau..jangan asyik nak kondem orang lain je sedangkan diri sendiri belum tentu sempurna.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1.Negara dah hampir muflis.
      2.Buka YouTube dengar penerangan YB Rafizi.
      3.Atau pegi blog chedet.
      4.Baca dan dengar dgn hati yg terbuka.
      5.Baru ada check and balance.
      6.Karat umno di kepala anda akan terhakis sedikit demi sedikit.
      7.Bila dah terbuka sedikit baru anda akan dpt pemikiran yg baru.
      8.Dulu saya suka memaki hamun, tapi tidak lagi skrg.

      Delete
  22. Maka ramailah perasuah penyamun pemakan dedak samseng malaysia pengampu dan aning2 akan berkeliaran bersama menikmati wang2 haram tu

    ReplyDelete
  23. Ketika pesawat mendarat diBali ada 24penumpang dalam pesawat tersebut,9turun termasuk najib ngan bini dan anak2 dia.Dan 15 org lagi tunggu dalam pesawat.Najib ngan bini dia nak mobil langsung ke Hotel.Iya Hotel tersebut mikik Peter Sondakh.Kepada nak bayar pulak bilik2 hotel tersebut,kan ke Peter Sondakh dapat banyak untung bila FGV beli PT Eagle High.Kasi free tido lah sebab terhutang budi luluskan beli PT Eagle High.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terbaik. salute !

      Delete
    2. U help me, I help u! Sama2 korup celaka

      Delete
  24. Baru je raya ke berapa budin ni dah buat dosa dah..dah check st regis tu ada berapa residential suite, betul ke ada 41? Tulis la benda yg berul sikit duk bohong je ni..buat la cerita tun raya kat london ke, tu lan betul punya cerita...ingatla kat Allah budin oi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua bilik St.Regis adalah suite.Tak ada standard room atau delux room.

      Delete
  25. Cuti ke Bali pun ok juga....tempat lain agak bahaya. Maklumlah muka dah wanted seluruh dunia.

    ReplyDelete
  26. Salam semua,
    1.Aku dulu penyokong tegar umno.
    2.Sanggup pergi setiap blog pembangkang, untuk menghentam pembangkang dan menegak benang basah kerajaan.
    3.Selepas membaca pelbagai blog, blog Tun Mahathir mengubah pemikiran karat umno dlm kepala ni.
    4.Nasihat saya kepada pencacai najib penegak benang basah yang komen ni, pegi ke blog chedet baca dan fahami, cukup ringkas penerangan mudah berserta fakta.
    5.Kalau masih tak faham baca lagi dari awal sampai akhir.
    Sampailah kesedaran akan sampai sikit demi sedikit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg ada otak, boleh baca dan faham, demi dedak terpaksa buat bodoh. Yg tak pandai baca atau baca tp tak faham, dia nak belasah org sj.

      Delete
  27. tak ada masalah pun najib nak pegi bercuti..ini adalah masa yang sesuai untuk beliau bersama dengan Family beliau.. takkan Perdana Menteri tinggal dalam homestay je..bekas Perdana Menteri pun bole raya di Kota London..takkan Perdana Menteri tak boleh.

    ReplyDelete
  28. Tak sangka ko din jadi blogger bangang. Mana ada hotel di dunia ni yg sediakan 41 presidential suites. Hahaha St Regis Bali ada 41 presidential suite ke. Kihkihkih

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...