Sunday, 30 April 2017

SABARLAH WEHHH...MASUK BN DULU KALAU NAK SANGAT JAWATAN DALAM KERAJAAN!!

Menjadikan petikan kata-kata Hadi Awang sendiri yang pernah mengucapkan mahu menjadi penasihat kepada pemerintah, seorang perwakilan di Muktamar Pas mencadangkan agar Presiden Pas itu dilantik sebagai penasihat kepada Yang Dipertuan Agong.


"Tuanku pakai jubah pergi masjid, agak-agak siapa yang sesuai jadi penasihat? Ulama yang paling sesuai. Jadi saya mahu petik ucapan presiden, "kita bukan nak ke Putrajaya sangat, yang kita nak adalah menjadi penasihat kepada ulil amri."


"Siapa pemerintah nombor satu negara kita, kalau bukan Yang Dipertuan Agong.


"Jadi,  penasihat yang paling sesuai kepada baginda ialah presiden kita, pemimpin ulama nombor dua di dunia," kata seorang perwakilan dari Johor di Muktamar Pas yang sedang berlangsung di Kedah sambil disambut laungan takbir para hadirin.


Nampaknya,  sejak berbaik-baik dengan Najib Razak, UMNO dan BN, Pas sudah tidak sabar-sabar lagi mahu jawatan dan kedudukan dalam kerajaan. Mereka bagai tidak mampu lagi menyembunyikan hasrat terpendam itu.


Jawatan yang diminta pula bukan alang-alang - penasihat kepada Yang Dipertuan Agong.


Tetapi, sedarkah Pas jawatan sebagai penasihat Yang Dipertuan Agong, kalau pun jawatan itu wujud atau mahu diwujudkan, ia adalah di bawah bidang kuasa kerajaan yang sedang berkuasa untuk menentukan calonnya.


Jalan paling mudah untuk membolehkan Hadi memperolehi jawatan itu ialah dengan Pas menyertai BN terlebih dahulu dan sesegera yang boleh.


Walaupun mungkin Najib boleh melantik sesiapa saja yang disukainya untuk memegang apa jua jawatan dalam kerajaan, namun dengan membawa Pas menyertai BN atau Hadi berada dalam parti yang sudah menjadi komponen BN, ia tentu memudahkan lagi proses ke arah itu.


Selagi berada di luar BN, apatah lagi sering tidak menentu pendirian, ditambah juga Timbalan Presiden Pas, Tuan Ibrahim Tuan Man pula kerap tidak bersetuju dengan kerajaan, pastinya agak sukar bagi Najib untuk melantik Hadi memegang apa-apa jawatan dalam kerajaan.


Namun, dengan membawa masuk Pas ke dalam BN - kata orang Indonesia, segalanya bisa beres!


Nampaknya juga, tidak perlulah lagi Pas bersusah payah bertanding dalam pilihanraya umum akan datang kerana dapat jadi penasihat pun sudah memadai mereka.


Lebih baiklah Pas lupakan saja hasrat mahu bertanding, buang masa dan bazir tenaga saja dibuatnya kalau menduduki Putrajaya bukan lagi impian mereka.


Masuk saja BN, lepas itu semua pemimpin Pas akan boleh jadi penasihat belaka - daripada penasihat kepada Perdana Menteri, penasihat menteri-menteri dan juga penasihat kepada semua pengerusi GLC seperti Tabung Haji, Felda dan sebagainya.


Tidakkah ia juga suatu bentuk perjuangan? (ShahbudinHusin 30/04/2017)

201 comments:

  1. Replies
    1. Makin aku tak faham dengan pas ni...dia orang pakai kepala otak ka atau kepala lutut.

      Delete
    2. Aku sekarang!! Bongok......fuCcKkk...kikikikikiki

      Delete
    3. Pas ni memang berayon lah...

      Delete
    4. SEKARANG DAH NYATA PAS TAK AKAN BERSAMA PPBM DAN PAKATAN HARAPAN.

      PPBM PERLU ADA STRATEGY YANG DAH DI FIKIR MENDALAM BERDASARKAN FAKTA DAN PENGALAMAN BAGI MENANDINGI UMNO DAN PAS NIH.

      SIAPA TAHU, TOLONG TERANGKAN. RAMAI ANTARA KITA YANG NAK MEMBANTU. KITA MESTI GULINGKAN NAJIB DI PRU14. TOLONG KASI TAHU APA KITA SEBAGAI INDIVIDU PERLU BUAT. TK.

      Delete
    5. Beri penerangan sejelasnya kepada pakcik n makcik felda....golongan ni lah tunjang kemenangan BN..lagi satu kena fokus sabah n sarawak sb pnyumbang kerusi parlimen terbesar BN

      Delete
    6. Kalau dah nak jadi kadi sahaja tak payahlah bertanding 80 kerusi dlm pilihanraya nanti.
      Cuba mohon kpd sultan terengganu dulu kalau hadi nak jadi kadi.

      Delete
    7. Hajat nak jadi penasihat...tapi nal tanding 80 kerusi...mabuk ketum ke aji ni

      Delete
    8. Inilah dia tuan penasihat 25%,, last-last dengan dia-dia sekali kena jual...!!
      Bonggok tahap gaban

      Delete
    9. https://www.youtube.com/watch?v=s3VKxSwjBTw

      Delete
    10. Mase dok ganu dulu dapat juge jadi Tuan Punahsihat. Habis balak ganu kene tebang.
      Tapi orang ganu cerdik, bila beri peluang satu penggal jadi punahsihat nampak takjalan. Tak saperti cakap berjelo jelo. Lalu orang ganu tendang die!!.
      Ini berangan pula nak jadi punahsihat negara? Agak agak lah sikit hadi woi.....he...he...

      Delete
    11. Perlukah bersahabat dengan sahabat yang khianat? Apakah tahalluf wajib kekal jika sahabat mengjhianati kita?


      Tindakan pas memutuskab tahalluf dengan pkr adalah tepat. Dab lebih tepat lagi sebelum ini memutuskan tahalluf dengan dap.

      Ramai yang mengatakan tindakan ini adalah silap. Kerana tanpa pkr dan dap, hujung jatuh (istilah makrifat haji ahmad laksamana) ialah lubang kubur.

      Benarkah silap dari hujah agama atau silap dari hujah orang yang kebuloq jawatan (istilah mahfu omar)?

      Ajaran sesat berbagai bentuk. Kalau ajaran tak solat hanya perlu niat, dah tentu dan pasti ia ajaran sesat. Ajaran ini lama dah ujudnya bukan hanya di malaysia tapi seantero dunia. Namun ramai tak sedar meninggalkan ajaran dan peetunjuk rasulullah dan mengamalkan sikap bertentangan juga adalah sesat. Kerana rasulullah telah menegaskan hanya dua perkara jika diikut tidak sesat iaitulah quran dan sunnah.

      Rasulullah bertahalluf juga dgn yahudi untuk mempertahankan madinah dari serangan quraisy. Atas siasah keselamatan baginda bertahalluf. Namun apabila yahudi khianat, baginda tegas membatalkannya dan memerangi yahudi.

      Apakah orang islam malaysia tidak melihat sikap rasulullah dalam hal ini? Penulis pasti ramai yang tahu.

      Kenapa masih bertahalluf dengan mereka yg jelas menentang islam? Kenapa sikap rasulullah tidak dijadikan sempadan tahalluf?

      Akan majukah islam jika pakatan harapan memerintah? Akan terlaksanakah undang2 islam jika pakatan mengambil alih putrajaya?

      Semua tahu master mind pakatan adalah dap. Siapa tak kenal dap penentang tegar islam. Lihat sahaja telatah kit siang dan rakan-rakannya menentang pembentangam rru355 di parliment yg lalu.

      Apabila politik machiavelli memang tidak menjadikan islam sebagai landasan. Yg dijadikan landasan ialah kuasa semata-mata. Demi kuasa, islam tidak ada nilai.

      Apakah istilah yg sesuai bg org islam yg gila kuasa sehingga sanggup mengenepikan islam? Amat sesuai istilah mahfuz omar, kebuloq jawatan diguna pakai, atau dikemaskini sbg kebuloq kuasa.

      Ramai yg masih berpendapat pembangkang perlu mendapatkan kuasa dulu. Dah dapat kuasa barulah islam dapat di tingkatkan kedudukannya. Namun belumpun berkuasa, dap awal-awal memperlihatkan sikap anti islam. Bahkan sekutu mereka mahukan kehidupan songsang diiktiraf.

      Itulah sebab menolak pertunjuk rasul adalah ajaran sesat. Rasul berkata dua perkara jika diikut tidak akan sesat. Ia jelas, meninggalkan pertunjuk baginda sesatlah jawabnya.

      Memangpun prinsip ajaran sesat mengatakan quran dan sunnah itu kulit. Hanya kulit yg dipakai oleh org yg bermata ikan kering.

      Wassalam

      Delete
    12. 3. Hayati firman Allah yang bermaksud: “Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang menceroboh) segala jenis kekuatan yang dapat kamu sediakan dan dari pasukan berkuda yang lengkap sedia, untuk menggerunkan dengan persediaan itu musuh Allah dan musuh kamu serta musuh yang lain dari mereka yang kamu tidak mengetahuinya; sedang Allah mengetahuinya. Dan apa sahaja yang kamu belanjakan pada jalan Allah akan disempurnakan balasannya kepada kamu, dan kamu tidak akan dianiaya. Dan jika mereka (pihak musuh) cenderung kepada perdamaian, maka engkau juga hendaklah cenderung kepadanya serta bertawakallah kepada Allah. Sesungguhnya Ia Maha Mendengar, lagi Maha Mengetahui. Dan jika mereka bertujuan hendak menipumu, maka sesungguhnya cukuplah Allah (menjaga dan memberikan perlindungan) kepadamu. Dia lah yang menguatkanmu dengan pertolonganNya dan dengan (sokongan) orang yang beriman. Dan (Dia lah) yang menyatu-padukan di antara hati mereka (yang beriman itu). Kalaulah engkau belanjakan segala (harta benda) yang ada di bumi, nescaya engkau tidak dapat juga menyatu-padukan di antara hati mereka, akan tetapi Allah telah menyatu-padukan di antara (hati) mereka. Sesungguhnya Ia Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana.” Al-Anfal:60-63

      4. Budaya politik matang dan sejahtera dari Allah, bukan rekaan kita. Ayat di atas menyebut tentang persiapan lahir, batin, alat senjata, kewangan ikut kemampuan.

      5. Persiapan ini ditunjuk dalam kisah tentera Talut yang melalui sungai, diuji dengan sedikit minum air sungai sahaja.

      Lihat al-Baqarah: 249 Talut sedia 80 ribu bala tentera. Hanya 4,000 sahaja yang istiqamah, sementara yang lain ‘makan dedak’

      6. Dalam Perang Uhud diuji dengan kekalahan pada peringkat awal, tetapi yang penting Istiqamah, hingga Allah beri kemenangan.

      7. Kita amalkan politik perdamaian. Di tahun 60-70-an, amat banyak suara hina Islam. Akhirnya, suara-suara ini makin hilang

      8. Politik bodoh, politik jual ubat tepi jalan jangan diikut. Pengamal media PAS mesti ada akhlak tinggi dalam melayani dan mengurus media.

      9.Hormati sensitiviti agama, termasuk agama lain. Jangan mudah hina agama mereka

      10. Islam tidak memerintah, kerana itu berlaku bentuk keganasan yang salah dan bertentangan dengan Islam-bom rumah ibadat lain dan lain-lain.

      11. Mengenai ucapan wakil DHPP, konsep zakat dalam Islam di mana Abu Hanifah dan ulama lain ada yang membolehkan zakat diberi kepada bukan Islam yang berjinak dengan Islam. Ini perlu kajian lanjut.

      12. Kewujudan PAS bersama kumpulan lain tidak menjejaskan kedudukan sifatnya sebagai gerakan Islam.

      13. PAS ada 185 kawasan dan lebih 7,000 cawangan. Oleh itu, PAS bukanlah hotel persinggahan oleh kumpulan lain.

      14. Kita minta ROS kaji parti lain, adakah mereka hormat atau tidak peruntukan perlembagaan seperti menghormati kedudukan Islam sebagai agama persekutuan dan beberapa peruntukan lain yang sepatutnya dihormati.

      15. Menyingkap lipatan sejarah PAS mulai 1955, bukan sahaja ulama yang bersama PAS, semua golongan lain bersama PAS. Dalam perjuangan, bergaduh, berbalah ada batasnya. Oleh itu, kena tarik brek tangan supaya tidak terlajak.

      16.Dalam tahun 2016, kita kemukakan budaya politik matang dan sejahtera. Ramai yang mahu berunding dengan kita. Kita bersedia dengan janji: ‘agree to disagree’ tetapi ada yang tidak ikut.

      17. Kita dapati musuh asal PAS sedikit berubah. Kita boleh bekerjasama atas asas kerjasama dan taqwa. Ini berdasarkan al-Quran. Yang berlaku kemudian antaranya ialah Usul RUU355. Speaker menangguhkan sidang dengan maksud supaya yang lain ada peluang memahami dengan mendalam. Detik terakhir sidang rakyat, kita ingatkan supaya jangan mainkan Islam. Kena ingat, YDP Agong angkat sumpah untuk jaga Islam.

      PAS sudah sediakan hujah, dokumen untuk berhujah dalam sidang, namun Allah menakdirkan sidang ditangguh. Ada yang bangun menghalang pembentangan usul.

      18. Kita sedih melihat akhlak sebahagian ahli Parlimen yang galak menentang pembentangan usul ini.

      Delete
    13. Enggan melayan kritikan yang menuduh parti itu sombong dan bongkak hanya kerana Pas berpendirian tegas dalam mempertahankan prinsip perjuangan dan menjaga kepentingan Islam serta hak orang Melayu sebagaimana ditentukan perlembagaan.



      Pengarah Jabatan Penerangan Pas Pusat, Ahmad Amzad Hashim berkata, pendirian Pas itu menzahirkan sikap kepada mana-mana pihak bahawa dalam berpolitik tetap ada batasannya.

      “Pas memberi isyarat kepada seluruh umat Islam tua atau muda, kaya atau miskin, bandar atau luar bandar, lelaki atau perempuan, tak kira kamu orang dacing atau orang bulan hatta orang roket sekalipun.

      “Islam bukan urusannya setakat ‘shake hand, bye-bye’ di dunia sahaja. Setiap manusia akan kembali menghadapi ALLAH sama ada menjadi Muslim yang benar seperti syahadahnya atau pulang sebagai manusia kafir,” katanya kepada Sinar Harian, di sini.





      Dalam perkembangan semasa katanya, keadaan membimbangkan apabila komposisi umat Islam lebih 64 peratus dalam negara tetapi urusan agama Islam, hak-hak yang mengamalkan agama Islam seolah-olah perlu meminta izin daripada golongan minoriti sekalipun dalam hal yang tidak melibatkan orang bukan Islam.

      Menurutnya, dalam soal politik, umat Islam turut terpengaruh dengan aliran liberalisme, sekularisme, pluralisme, gerakan feminisme serta lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) bersaksikan kebebasan intelektual sedang mengajak rakyat menerima parti politik tertentu.

      Ahmad Amzad yang juga Naib Yang Dipertua Pas Kawasan Kuala Terengganu berkata, ia jelas dari tingkah laku, kenyataan pemimpin politik terlibat dan sebahagian tingkah laku ditonton secara langsung oleh rakyat melalui pelbagai media.-

      “Dalam semua keadaan ini, adalah tidak patut bagi Pas tunduk dalam apa keadaan sekalipun sejajar sifat Pas sebagai sebuah parti Islam, harapan agama Islam, harapan umat Islam,” katanya.

      Beliau berkata, orang Islam yang tidak menjaga hak sendiri, memandang rendah serta cuai dengan amanah ALLAH sehingga orang luar boleh berbuat sesuka hati termasuk campur tangan dalam urusan agama dan umat Islam, mereka disifatkan sebagai dayus, hilang pedoman serta tiada jati diri Muslim.

      Jelasnya, pendirian Pas itu juga sebenarnya memberi isyarat kepada seluruh umat Islam di negara ini supaya sedar dengan kedudukan sendiri yang dijamin oleh Islam dan undang-undang negara.

      “Pas tidak akan tunduk. Pas telah keluarkan semua pemimpin yang pernah membuat Pas menjadi parti yang diperalat parti lain dalam PR. Membiarkan Pas jadi tunggangan semua orang,”

      Delete
  2. BILA KE Parti terlePAS ni nak berhenti cakap berdolak-daleh?
    Semakin hari semakin merapu entah apa. Kejap tak nak kawan Bersatu, kemudian kata terpulang kepada Bersatu. Lepas tu 'jek' UMNO/BN sampai kembang-kuncup juak-juak dalam kem tu. Ini pulak dah bersedia mahu bertanding PRU sendirian.

    Cukuplah dan hentikanlah dengan tingkah-laku buaian Iblis tu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makin hari makin terserlah sikap keduniaan pas...

      Delete
    2. Pas sudah sasau....!!!!
      Meroyan mimpi jatuh pokok..

      Delete
    3. Tuhan baru turunkan angin saja. Insaflah.
      Kalau tuhan turunkan petir habis hangus baru tau!

      Delete
    4. https://www.youtube.com/watch?v=s3VKxSwjBTw

      MUST Watch

      Delete
  3. Replies
    1. Takbir..

      Dgn berbekalkan amanat Tg hadi akan menang besar di parlimen kepong.

      Dgn sentimen ketuanan melayu dan Islam maka puak2 kafir harbi di parlimen kepong akan berduyun2 masuk melayu.

      Kemenangan itu pasti buat Tg haji hadi krn ribut tenpoh hari itu pertanda kemenangan buat pan Malayan Islamic party atau pan ini

      Takbirrr..!!!!

      Kikiki

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
  4. Cukup2 Shahbudin... Jgn jadi pemecahbelah umat Rasulullah SAW. Ingat...!! hang dan aku pun akan masuk 7 kaki dalam tanah. Menghadap Allah SWT Tuhan yang Maha Esa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan ribut ribut dong...

      Delete
    2. Kalau ribut ribut nanti kemah terbang..

      Delete
    3. Kemah terbang moral muktamarin luloh JAHANNAM!

      Tuhan kasi CASH nah jls terpampang!!

      Delete
    4. Anon 14:42...makan duit haram enak ke?

      Delete
    5. Pemimpin dan ahli PAS semuanya tiada pendirian satu parti, terutama presidennya, semua cakap ikut suka je dan penuh sumpah seranah. Islam ape ke benda?? org lain semua tak betul, org PAS je betul! Eh boleh belah lah parti tok lebai. Saya doakan kalah jatuh gaung!!!

      Delete
    6. Puak itu sejak dulu cakap tak serupa bikin....puak musang berjanggut.
      Takda beza dg puak ayah pin...dan puak ayah pin adalah pecahan dari puak ini.

      Delete
  5. 15 taun dulu aku masih ingat.swaktu berbaki lagi 3hari sebelum hari pengundian prnyokong berkumpul di rumah calon DUN pas...majlis dijalankan amat penuh dgn kederhanaan.cuma dihidangkan biskut kering dan air teh o panas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi sekarang pemimpin pas semua mewah2...di uliti kemewahan dunia

      Delete
    2. .
      ..

      Dan mereka yang mewah tetap hidang teh O panas dan biskut keeping..

      Delete
    3. aku teringat cerite membe aku yg keje sekuriti kat pulau banding grik...mase tu baru lps pilihanraya..3..4 tahun lps....kot.(tak bape nk igt..)..
      pas ade buat perjumpaan kt pulau ni...dia pun bercerite...yg dtg tu...tak tau mane satu...ahli bawahan...mane satu ajk...mane satu org atas....ade yg dtg naik wira...iswara...van...keta yg biase2 je...ohh...indah nye kalau sampe ke la ni....suasana masih camtu...tp apokan dayo...

      Delete
    4. Dah maju sikit...dapat la beli odi 7 hadiah kat orang rumah

      Delete
    5. Dah boleh beli jet peribadi pun. Siap dgn logo bulan

      Delete
    6. banyak lain nya pas dulu dengan pas sekarang....saya dulu peniaga tegar di ceramah pas biasa lari tinggal khemah niaga sebab FRU nak tembak air...punya la susah...itu pasal la pas skang tak nak susah susah macam dulu kot...tk best langsung pas skang ni...masing masing nk jaga perut sendiri...macam umno jgk...

      Delete
    7. Saya harap suatu hari nanti akan timbul satu parti baru yg boleh berjuang untuk agama menggantikan PIS.
      Orang muda apa lagi yg kamu tunggu? Penuhi ruang kosong ini!!!....john doe?

      Delete
  6. 14.42, kau dah makan obat ke belum pagi tadi? Tuan shah yang jadi pemecahbelah dengan berita dari perwakilan pas atau pon amanat hadi yang mengkafirkan sesama islam? Apa apa pon PAS PIS PUSS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah kebetulan tuan bercakap tentang amanat Hadi yg kafir mengkafirkan orang UMNO. Ia termasuklah juga diri saya juga. Lepas tu RUU 355 ni pulak hanyalah untuk orang Islam sahaja yg mana orang kafir tidak berkait termasuk lah saya kot.

      Delete
    2. Jadi penasihat kpd parti pas sudah lah.
      Dulu hadi juga yg anjurkan sembahyang 2 imam.

      Delete
    3. Hadi terpaksa jilat ludah dia bila berbaik dg umno.
      Allah Maha Besar.....

      Delete
  7. Teruskan usaha murni mu abg budin...sementara SKMM tak blok blog abg budin ni huhuhuhu

    ReplyDelete
  8. .
    .

    Tak payah lah jadi penasihat pada Orang yang dah pakai jubah dan selalu ke mesjid.

    Masa banjir lumpur Baginda bersama rakyat Kelantan berganding baru sedang kan pemimpin PAS tak nampak batang hidung. Bila Najib datang melawat baru lah nampak muka masing-masing.

    Baginda pun menjadi orang yang berakhlak mulia dan rendah diri sejak dulu lagi..

    Jadi lah penasihat pada orang yang isteri nya yang belum bertudung. Lagi pun duit negara dan perbelanjaan negara bukan YD Agung yang uruskan.

    Apalah orang PAS.. tak boleh nak berfikir ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mufti n menteri agama pun x berani tegur isteri org tu...apetah lagi si adi jilat tu

      Delete
    2. Melayu ni, pasal jek Raja ngan Sultan.. mmg nomot SATU. Menjilat la paling best. Walhal sultan tu satu sen pun x kasik kat dia.. malah rembat lagi duit poket kita melalui cukai2 dan segala saman, ada la..

      Derang hidup newah dgn duit rakyat, itu mmg kerja derang la turun tgk rakyat buat itu ini sampai basah spenda pun xpa. Kalo aku dpt 3-4 huta setiap bulan, aku pun buat benda yg sama gak. Melayu ni, org kaya tunjuk baik sikik ja.. trus melutut sembah la.. jenis spesis bengong abadi..beratus tahun dah jadi gini..sejak zaman beranak dari muntah lembu, tetiba jadi kuturunan rasulullah.. alahai..biol bertingkek2... Nak wat camana lagi.

      Delete
    3. Hadi pun tak pernah tegur. Yg dok tegur tu ahli2 pas sahaja

      Delete
  9. Setuju dengan u 14.50. Apa lagi nak cakap bila dah mati kutu. Tuduh orang pecah belah Umat lah. Awat, bagi tak pecah belah umat kita semua ikut saja lah dajjal nanti bila dia muncul nanti. (bukan pas tapi dajjal sebenar) adakah tahap tu saja akai yg hang ada. Apa punya orang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sia2 semua usaha arwah tuan guru nik aziz selama berpuluh tahun nak singkirkan BN..

      Delete
    2. Anak dia sendiri nik abduh pun tak ambil kisah.
      Yg dia kisah jawatan YDP tu sahaja.

      Delete
  10. Pas bubar sajalah dan jadi PUNASIHAT AGONG SEMELAYSIA.

    Perwakilan pun dah naik angin dengan hampa. Depa nak menang tapi pemimpin nak cuma nak angkut sampah saja. Dulu angkut sampah dap tapi lani dah nak angkut sampah umno pulak sebab bayaran lumayan. Jadilah PARTI ANGKUT SAMPAH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ruu 355 entah kemana hala...teringin pulak nak jadi penasihat YDP Agong

      Delete
    2. Ruu 355 tu gantung tak bertali.
      Parlimen pernah berbahas sehingga jam 5 pagi.
      Tetapi ruu 355 ni special.
      Parlimen tutup kedai seawal jam 4 petang sahaja untuk mengelakan perbahasan.
      Jadi hukum Allah ni sengaja digantung.
      Nak bahas balik ahli2 pas kena pastikan pas menang di 80 kerusi dlm pru 14 nanti.
      Moral of the story kalau nak ruu 355 jadi undang2 mesti bagi pas menang pru 14 dulu.
      Itulah strategy eddie ah wang.
      Ada gaji ada wang. Itulah kepakaran hadi awang

      Delete
    3. Depa dah dapat 90 sen.
      Perwakilan dapat apa?

      Delete
    4. Perwakilan bertakbir sajalah

      Delete
  11. Ulama dahulu kala menjauhkan diri dari pemerintah. Hmm akhir zaman

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang kita berada di fasa akhir zaman( kiamat lambat lagi kot?...he..)
      Kita sekarang berdepan dengan kumpulan anak buah ad daj...

      Lihatlah 'pattern mereka' semua.....sama tak dgn apa yg diceritakan oleh nabi kita 1400 tahun dulu?
      Semoga Allah melindungi kita dari bencana ini.

      Delete
  12. .
    .

    Adakah maksud tersirat menjadi penasihat Agung ialah menjadi PM?

    Tapi mengapa kaitkan dengan jawatan Ulama Dunia?

    Nampak sangat perwakilan tidak tahu kelayakan sebenar untuk jadi Penasihat Agung atau Perdana Menteri..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayatoya Lebai Eddy buyir tahik Low , Presideng King Cin Doonia. Nak type pun geli jari..eeeee

      Delete
    2. Penasihat Agong adalah PM.

      Delete
  13. nasihat jer lah.. janji ada fuluss.. najib rosmah dgr ke idak itu dia punya pasal. anak bini lobai pun mau soru juga..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau tak ada fulus dia pun tak mau jadi tuan penasihat.
      25% bang oiiii

      Delete
  14. Robot ini akan buat akaun CIMB bertubi-tubi masyuk

    Lagi info, klik sini => http://jutawan-app.blogspot.my

    ReplyDelete
  15. Sokong pandangan tuan Budin 100%.

    Ada pula tuduhan pemecah belah umat adalah tidak ada asasnya. Mendedahkan kepincangan manusia lain yang membawa imej agama bukanlah penyebab pecah belah.

    Di malaysia ini tidak ada penyebab pecah belah umat yang lebih hebat daripada amanat yang mengkafirkan orang Islam lain yang tidak sependapat.

    Anehnya perbezaan pendapat itu boleh bertukar darjah sehala pula semata-mata untuk habuan. Kalau dulu 90juta dituduh diuat diam2 kini gesaan jawatan untuk sang presiden dibuat dengan begitu terbuka sekali.

    Kalau dulu hudud menjadi penyebab takfir, kini RUU355 yang jelas bukan hudud pula dilambung tinggi seolah-olah tiada hudud tidak lagi kafir.

    Semakin lama semakin banyak bahana menimpa umat ini.

    Mudah2an ini tanda pertolongan Allah sudah di ambang pintu.

    In shaa Allah. Aamiin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aaminnn....semoga Allah selamat kan negara kita ini.

      Delete
  16. Pas dh mula bawa imej kemelayuan sejak dua menjak ni...untuk dapat undi melayu.kalau betul pas parti islam ia perlu lebih universal iaitu brtujuan menarik org bukan islam untuk memeluk islam..seterusnya berjaya meramaikan umat islam yg bekualiti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha pas skrg memusuhi kaum dan agama lain..dh mula pakai tengkolok n keris macam umnosss

      Delete
    2. Tindakkan pas ni menjauhkan lagi minat org bukan islam utk memeluk islam....

      Delete
    3. Dulu image badawi di padang pasir. Apabila dah dapat 90 juta berubahlah image tu.
      Siap pakai kain songket lagi

      Delete
    4. Jika dapat pangkat punahsihat....boleh tambah bini lagi..

      Delete
  17. sebelum jadi penasihat Agong, elok sangat lebai hadi nasihatkan PM letak jawatan. kalau itu pun hadi tak mampu nak sebut, lupakan saja cadangan merapu puak pas..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau BN Menang lagi ade haarapan tgok Aji adi jadi pengurusi tabung haji...nik abduh jadi pengurusi MARA

      Delete
    2. Betul tu. Tiap2 hari mereka buat kenduri

      Delete
  18. Bapak Shbuddin,
    " Namun, dengan membawa masuk Pas ke dalam BN - kata orang Indonesia, segalanya bisa beres! "
    Wong Indonesia ngomong "gampang sad ja..."

    ReplyDelete
  19. Taraf Tuan Budin sebagai pemecah belah umat Melayu ini berita fitnah dan palsu. Yang benar ialah Pemecah belah Umat Melayu Islam Duo Presiden Parti.

    Najib guna pecat memecat + dedak MO1 dan Hadi guna maki memaki + CHAI!

    Belum ada dalam sejarah pecah 4 parti sebab angkara 2 manusia pembawa malapetaka
    Jibby MO1 & Amanat Takfiri Hadi Awang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. siapa pecah melayu, melayu jahanam janamkan melayu.
      melayu yg masih sokong lobai lahanuts palsu dan pejuang kebangsatan melayu adalah BANGANG PIANG...mcm 1558. Sia2 mengaku islam tapi bodoh. fahe isle molek2 tuu.

      Delete
    2. Siapa yg jadi taghut skrng ni? Siap warning jgn bertanding di 80 kerusi tradisi dia.
      Mcm kera kena belacan

      Delete
    3. Ahli yg bodoh saperti 19:26 ini lah membuatkan wujud nya banyak kumpulan ajaran sesat di Malaysia.
      Apa yg pemimpin depa cakap semua betul belaka.

      Delete
  20. Muktamar PAS kali ini berbeza dengan muktamar sebelum2 ini yang banyak menghentam parti pembangkang dari menghentam BN yang nyata banyak menyeleweng dan menyusahkan rakyat.

    Rumusan saya,eloklah PAS menyertai BN dari terus berdolak dalih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buat apa dia nak hentam bini dia sendiri. Tentu dia nak main molek2

      Delete
  21. Dh Ada jawatan tu..tp bukan org politik yg pegang..Dlm istana dah Ada bendahara,laksama,datuk shah bandar,datuk temenggong dll..
    Jawatan yg dilantik terus dibwh kuasa raja..

    ReplyDelete
  22. BALUN PAS TERUS TERUSAN MEMBALUN
    CAP BUNGA TERUS MEMBALUN MEMBABI
    JANGAN SEDAP SANGAT NAK BALUN
    AHLI SENDIRI DAH BANYAK TERJUN PARTI

    PKR KAN PAN TUNGGU MASA PRU 14 NANTI
    CAP BUNGA 1 KERUSI GEBANG PALING KUAT
    RAMAI PENAJA DARI AHLI SRNDIRI
    ASSMIN MB SELANGOR PALING SINGKAT
    PERGI BERAMBUS SINGAPORK@DAP

    ..... barua SINGAPORK@DAP. ...BERAMBUS KO DARI SINI...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kikiki..

      Apa punya giler babi nya nih!!!

      Bijan penyokong ketuanan Hindu dgn bg senator pd barua hindraf.

      Bijan jd barua ketuanan cina dgn sabotaj ekonomi dgn bg jho low rm 50 billion.

      Singapork sabotaj ekonomi Malaysia dgn kerja sama bijan.

      Berambus umnopork dan singapork..

      Berambus sumer barua umnopork.

      Kikiki.. Barua umnopork tetek sudah panas dan goyang yanggg..!!!

      Ini kalilah
      Kita ubah PM najib
      Kita simen BN
      Kita konkrit umnopork

      Kikikiki..

      Umnopork pensabotaj ekonomi dan penyokong ketuanan Hindu hindraf dan cina.

      Musuh melayu dan Islam ialah najib Dan umnopork.

      Berambus sumer..///

      Delete
  23. Parti Alih Selera (PAS) hanya perlu bersekedudukan dengan Untuk Macai Najib Oooohaa (UMNO) untuk dilantik ke dalam jawatan kerajaan kleptocracy. Seorang curi seorang terima.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haram duduk bersekedudukan ni.
      Menikahlah lepas tu boleh pi honeymoon kat atas kapal mewah.

      Delete
  24. Nampak gaya semua peserta lain maharaja lawak mega bolih gulung tikar....

    ReplyDelete
  25. Menjadi "PUNAHSIHAT" boleh la..

    Umpamanya,bila najib curi 2.6B.
    Punahsihat kata:jib takkan 90juta jerr!!kami ada lebih dari 2bini.

    ReplyDelete
  26. Penasihat 25%

    ReplyDelete
  27. Tak dapat jadi hang tuah jadi hang cangkul pun ok juga. Dapat jg rasa sebelum menutup mata. Jadi mb pun 1penggal aje belum puas kot. Skrg dah nampak peluang terbaik kot2 jadi tpm2 ke. Amanat tu tak bole batalkan dulu nanti kalau2 umno tak tepati janji maka amanat ini bole diaktifkan semula n berbalahlah semula penyokong2. Agamawan akhir zaman seperti dlm hadis Nabi SAW. Nauzubillah. Silap2 jadi ketua pencacai dlm cite 3 abdul. Yg untung tuang punaisihat 25%.

    ReplyDelete
  28. Now everybody can become lobai..pas pis pus

    ReplyDelete
  29. Mahathir dituduh jilat ludah sendiri bila berganding dengan kit diang untuk jatuhkan najib......

    Allah nak tunjuk giliran Hadi jilat ludah, sumpah amanat kafirkan umno sendiri bila bersekongkol dengan najib untuk kekalkan penyamun najib berkuasa

    Munafiq + munafiq = munafiq square...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tobat aku xnk undi pas dah kali ni...

      Delete
    2. Tak mau undi orang yang sekongkol dengan umno

      Delete
    3. Masalahnyer org2 kt kg tu lah...pantang di sponsernya rombongan cik kiah ke putrajaya mau aje pangkah BN jgk hermmmmmmm

      Delete
    4. Org kampong pecaya sgt madah UMNO..kalau Ph menang lim kit siang jadi PM

      Delete
    5. Orang kg takut Nanti jadi mcm kt peneng...azan pun xboleh hahahahaha

      Delete
    6. 19:06,

      Kesian....sungguh nipis iman melayu muslim dan sangat lemah tiada jati diri

      Delete
    7. Iman nipis satu hal lah jugak.
      Ni akai pun tak dak!!!
      Dahlah tak dak akai
      Ada hati pula nak menipu orang lain.
      Ambil serban kat atas kepala tu pi lilit pungkoqlah

      Delete
  30. Ustaz berserban mana yang pijak gambar najib dulu? Sila lihat blog steadyaku47.

    Allah swt nak tunjuk CASH di dunia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. harap sorban jo bosar.tapi otak nyer kocik jo

      Delete
    2. Nama saja ustad. Nama saja lobai. Tapi tak dak akai.
      Dgn hadi tiga suku tu pun boleh pi percaya.
      Ada ka kalau pas menang dlm pru 14 nanti dia nak jadi penasihat saja.
      Tak mau jadi gabenor ker?

      Delete
  31. .

    .

    Kalau tak silap Hassan Din yang bertanggung-jawab mengenai Islam di Istana Negara?

    Ucapan perwakilan hanya sekadar untuk menyeronokkan Hadi dan perwakilan tahu cara dia akan buat perwakilan yang lain bertakbir!

    Seronok lah kan..

    ReplyDelete
  32. Sebab itu Allah haramkan rasuah kerana deria melihat mendengar dan menuturkata kita ditarikbalik.

    ReplyDelete
  33. Lawak la ULAMA PAS..... kunun ratib isle isle tapi mulut ulama Pas busukkkkk. Hanya JAHANAM dan Barua je yg di ingat. Ibarat
    Mengajar ketam berjalan lurus wahai ULama Pas Kedah,,

    SUDAHLAH BIKIN MALU AGAMA SUCI ISLAM SAHAJA jika ada ulama yg mesra perkataan Jahanam

    xda pati tp sori unt Pas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenalah kuat beratip baru boleh buat ceramah.
      Lepas tu bentang sejadah bentang serban minta sedekah

      Delete
  34. Mat singapork suka mengata
    Seorang ahli bersatu keluar parti dah tak da
    Sebenarnya dia cuba nak sembunyi fakta
    Diam2 ahli umno dan pas bertukar lebih sejuta..

    Tak guna kamu nak buat propa
    Kat sini tak laku kau punya auta
    Nanti mesti alih topik pasal singapura
    Nampak sangat mat singapork sudah gabra..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ahli umno Bhg Papar Sabah... PRU13 saya undi umno (DUN) sebab calonnya pakcik saya.... tapi Parlimen saya undi calon Bebas
      Pru14 saya tak undi umno lagi.. biarpun calonnya masih pakcik saya

      Delete
    2. Rahim lsmail ker. Baru2 ni saya ada jumpa dia kat kg benoni

      Delete
    3. Betul saudara Zack... kali ni saya dan ahli keluarga takkan undi Datuk Rahim dan Rosnah.... biarpun mereka ni ada kaitan keluarga.

      Tadi petang ada jeputan kenduri... d kg Beringgis... lepas ja majlis mejoriti cakap... kita tukar.... Tatap Warisan

      Delete
    4. Saudara Zack. Engkau orang Papar kah.... kg mana.... aku kg Buang Sayang

      Delete
    5. Bagus n tahniah saudara berdua...kita perlukan perubahan untuk masa depan anak cucu kita

      Delete
    6. Saya orang Pulau Pinang. Satu negeri dgn bro john doe.
      Pernah saya mandi kat sungai di kg. Buang Sayang tu. Kau kenal hj Awang Tajudin Ampuan Abbas di Kg. Benoni ker awang?

      Delete
    7. Itu saya takkenal.... orang kg benoni tak ramai saya kenal.... tapi kalau c Daut dan c Kasim.. saya kenal.... tempat beli udang hidup... bikin umpan memancing

      C Binting penipu tu pun sata kenal.... Mirza skim cepat kaya...silaka betul

      Delete
  35. Maka terserlah dah sikit demi sikit. Proses PenTalibanan Malaya yg dihajati oleh Tn Presedeng tu.

    Bab politik boleh lantak dulu,selit belit ambil jalan jauh pusing2, org tak pandang patuk!

    Bisa licik betul permainan puak Lobai jumud ni.

    Rupanya dia nak jadi Kepala Butir Mullah pulak daah !!
    Abis tu? Mufti semua nak tengok dan dudok nganga ?

    Perancangan utk outsource agama dan akal rakyat (islam). Dia ingat dia gatekeeper Syurga,

    Walhal Lobai Eddy King Cin yg seguru Ayoh Pin Tay Ko besar, lebih layak digelar Presideng Parti Anak Butir Tahik low.

    Mereka2 ini adalah tergolong dalam manusia munafik Taliban Rakus yg harus dijauhi.

    ReplyDelete
  36. Sudah2 lah PAS nanti melepas sebab selalu cakap bohong. Meluat rakyat terhadap ahli dan pimimpinnya yang tak sedar diri. Pada keseluruhannya parti PAS adalah bagus, itu zaman TGNA tapi bukan sekarang. Mereka dah tak perangi rasuah lagi malah bersokongkol dengan raja penyamun. Merekalah suka putar belitkan keadaan dan sering menyalahkan kawan yang kini diangap lawan. Mereka lebih mendulatkan pencuri dan penipu walau pun fakta tertulis didepan mata. Mereka suka mencari dosa dari pahala dengan bertopengkan agama. Nampak alim dan mengagungkan islam tapi perangai dan tebiat macam setan. Doakan orang jahanam tapi tak mengaku, nah allah tunjukan kuasa maka bala menimpa dipersidang. Taubat dan bersikap lembut serta bersangka baik akan menambat hati orang untuk mendampingi PAS. Bila rakyat dah benci dengan perangai PAS maka akan berkuburlah parti. Fikir2kan untuk menjadi muslim yang mulia.

    ReplyDelete
  37. ALAHAI PERAK NGAKU WARGA SINGAPURA
    SYIAH PULAK JADI POOOJAAN HATI NYA
    ALAHAI BERAMBUS BALIK SAJA KE KOTA SINGA
    PENSABOTAJ EKONOMI BERAMBUS SEMUA


    .... BARUA SINGAPORK@DAP BERAMBUS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ape la yg DAP dh wat kat ko selama ni...smpai marah terberak cirit ko ni..melayu sendiri yg dok makan bangsa sendiri pun xsedar2

      Delete
    2. Pas pis pus..kikiki

      Delete
    3. G solat magrib dulu la bro

      Delete
    4. Pkai serban besar2 pastu g masjid lah bro...baru bleh marah2 DAP

      Delete
  38. D'SELANGOR RIBUT TAUFAN DIJANGKA BERLAKU
    LEBIH TERUK BINASA MUKTAMAR PAS D'KEDAH
    ASSMIN DAN KRONI RASA CEMAS TAK MENENTU
    BERAMBUS LAH KAU BARUA DAP HARAMJADAH


    ....... TUNGGUUUUUUUU...... BRRAMBUS SINGAPORK@DAP....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Musuh melayu dan Islam adalah najib dan umnopork.

      Umnopork penyokong plurisme syiah dan lgbt.

      Umnopork penyokong ketuanan Hindu dgn hindraf di beri muka dan dpt senator ship.

      Umnopork penyokong cina dgn sabotaj ekonomi beri 50 billion USD pada cina jho low.

      Berambus barua umnopork jgn terkinja2 krn dpt HP baru.

      Tp jd alat umnopork dan foad zakarshit..

      Kikikiki.. Ahaksss ptui..///

      Delete
  39. 20.00,

    Heran..mengapa kau takut sangat dengan DAP?

    Cuba senaraikan apa yang kamu takut sangat? Jangan tulis dalam huruf besar. Tulis dalam bahasa melayu seringkas mungkin. Nanti saya balas satu persatu. Kalau kamu tak buat begitu..SAH AWAK GILA

    ReplyDelete
  40. RED BEAN ARMY DAP DAH GELABAH
    SELANGORK MINGGU DEPAN JER LAGI
    KHABAR MB PALING SINGKAT GELABAH
    PASAL ASSMIN BARUA SINGAPORK@DAP

    DAP RASIS KIASU DAN SUPER NEPOTISMA
    SAMA DNG KIASU RASIS LEE KWAN YEE BABI
    RAMAI PEMIMPIN PARTI SUDAH SILIH BERGANTI
    SUPER TOKONG MUKA YG SAMA DULU DAN KINI


    .. SELANGORK MINGGU DEPAN ADA RIBUT TAUFAN RAMALAN KAJI CUACA DAH LAPORKAN... HATI HATI RAKYAT SELANGORK. ..


    BERAMBUS BARUA SINGAPORK@DAP. ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Barua ketuanan Hindu dan cina tu umnopork.

      Berambus umnopork.

      Delete
  41. Berguling-guling den hingga tak cukup tanah,tergolak bosar,nak jadi "penasihat" agong,"punahsihat"boleh la,,

    Imbas sekali AMANAT HADI 1981.
    aDIK ABE,KAKOK,POKCIK MOKCIK,semuo umat isle,kite lawan umno,bukan kerana dio umno,tetapi dia mengekalkan undang2 penjajah,percayalah jika kite mati,mati kite mati shahid.


    selang beberapa bulan,18 pengikut pas mati,di memali,berlawan dgn kerajaan umno ketika itu.Pokcik mokcik kampong sembahyang 2 imam.sembelihan umno tak halal,ramai keluarga bercerai-berai...
    TOP-TOP ,2015-2017,Orang yg sama ber"sedondondon"dgn parti yg mengamalkan undang2 penjajah.

    Bagaimana agaknya,keluarga memali,keluarga yg bercerai-berai bila dapat tahu,ulamak pas pakai audiq7,porshe dan bermewah-mewah itu???

    ReplyDelete
  42. All readers of this blog,

    This guy who wrote to state his fear of DAP is a confirmed goon. As a paid writer, you could notice that he has a sick mind reflecting he is a mentally unsound person.

    ReplyDelete
  43. lidah' jelik (shahbudin.com) kelihatan begitu rindu saat PAS menjadi keldai kepada tipu daya yang dinamakan sebagai Pakatan Rakyat.

    Maha Suci Allahswt - kini dengan Qudrat dan iradhat-Nya, PAS berjaya memisahkan sebahagian dari saf kepimpinan yang berkiblat redha dan kehendak puak kafir dan sekutunya (PAN).

    mengapa tak sudah-sudah mengharap tipu dan daya Pakatan Rakyat mampu diserap ke dalam Pakatan Harapan BAHARU ?

    apakah kamu tidak yakin akan memenangi PRU ke-14 di sebalik riuhnya suara manusia berlidah jelik lagi jahil yang berkomentar di blog ini ?.

    wahai lidah' pembawa berita adu domba dan fitnah (shahbudin.com), manusia jahil perlukan pada khabar gerak nadi Pakatan Harapan BAHARU kerana mereka cukup 'mengenali' musuhnya (UMNO/BN dan PAS) tetapi lidah' jahil mereka akan gumam dan cacat tatkala ditanya adakah mereka 'mengenali' Pakatan Harapan Baru

    golongan jahil ini berombak dadanya menahan malu tatkala tuan-tuan politik berhati serigala dibuka aibnya secara zahir mahupun terselindung namun tiada daya upaya mereka berselindung - ibarat menutup bangkai gajah dengan sehelai daun pisang.

    doktrin berpegang pada keburukan musuh tidak mampu menutup tipu daya dan aib diri sendiri. bahkan kebanyakkan dari khabar buruk yang berlegar kebanyakkan hanya bersifat adu domba dan fitnah.

    Maha Suci Allahswt - kamu tidak akan sanggup membela segala tipu daya PH seandainya kamu adalah kaum yang mahu berfikir pada sifat Allahswt Yang Maha Berkuasa.

    Salam ya salam
    Ikhlas dariku unknown aka sahabat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulis panjang2..No point..Tak tahu apa yg nk disampaikan..
      Penuh dgn auta berbanding fakta..
      Lg bagus bertuankan serigala..Boleh mkn daging tiap Hari dari bertuankan umno yg berperangai mcm biawak Dan ularmak pas yg berbelit seperti ular..

      Delete
    2. Tulisan Poad zakarshit JASA..

      Delete
    3. 20:38 - sekiranya kamu seorang Muslim dan mengenal Agama mu, boleh kah kamu membawakan hujah dan bukti puak kafir (DAP) dan sekutunya (COMANGGO) adalah sebaik-baik pertolongan untuk melaksanakan syariat Allahswt di tanah bertuah ini ??.

      apakah lidah' kamu mampu menjadi saksi bahawasanya Pakatan Harapan tidak bergelumang dengan perlakuan rasuah serta kejahatan yang lain ?

      apakah lidah' kamu mahu menjadi saksi roh dan jasadnya Pakatan Harapan adalah ISLAM dan BANGSA ?

      Dan sekiranya kamu benar-benar mahu berjuang menentang kezaliman UMNO, mahukah lidah' menjadi saksi adakah Pakatan Harapan BAHARU punyai bai'ah kuasa pemutus yang diberikan kepada Parti yang bernasab ISLAM dan berjasadkan BANGSA ?.

      jawab ini kepada ku sebelum kamu berteriak laksana orang yang jahil.

      sampai bila kamu mahu menjadi keldai pada tipu daya Pakatan Harapan yang dikuasai oleh DAP ?.

      salam ya Salam
      ikhlas dariku unknown aka sahabat

      Delete
    4. Tulisan dan cetusan idea JASA puad zakarshit penyokong plurisme syiah dan lgbt. Penyokong ketuanan Hindu dan cina.

      Musuh melayu dan Islam adalah bijan dan umnopork.

      Takbir!!!..///

      Delete
    5. Unknown aka sahabat.
      Beri peluang PH memerintah Dan kamu akan dapat jawapan bagi soalan kamu.
      Ko ni Kalau kata bangang Kan ko marah..Skrang ni siapa yg berkuasa?..Tuan kamu atau PH?..
      SOALAN TU PATUTNYA KO TANYA DKT DIRI KO DAN TUAN KO SBB KUASA SKRANG NI TUAN KO YG PEGANG BUKAN PH..

      Delete
    6. Islam melarang kita mengagungkan sesuatu bangsa atau kaum...dan jagan memusuhi kaum lain seaiknya kamu merapati mereka untuk di islamkan

      Delete
  44. Another paid writer sahabat@unknown.
    He is paid to belittle PH. Always condemn shah's blog.

    To this another mentally sound paid writer, may Allah judges you based on your insults to PH and shah's blog.

    By the way, i am no PH fan but certainly would not vote gor BN and Parti Ambil Suap

    ReplyDelete
    Replies
    1. 20:53 cybertrooper​hanya dibayar sekiranya ia adalah pengendali blog seperti lidah' pembawa adu domba (shahbudin.com).

      aku hanya memberikan komentar yg mahukan manusia jahil seperti kamu agar mengutamakan AGAMA dan daulat' BANGSA Melayu di tanah nenek moyangnya.

      kita hanya marhean yang bernilai 1 undi - maka jadikan AGAMA dan BANGSA sebagai pedoman.

      salam ya salam
      ikhlas dariku unknown aka sahabat

      Delete
    2. Musuh Islam dan melayu adalah bijan dan umnopork.

      Umnopork sokong ketuanan Hindu bg senatorship pd hindraf.

      Umnopork sokong ketuanan cina kafir harbi bg USD 50 billion pd jho low yg cina lahanat.

      Berambus umnopork penyokong plurisme syiah dan lgbt.

      Delete
    3. 2110,

      Jgn nak tipu. JASA boys hv informed me you and 3 other names who frequented this blog are paid writers who play devil's advocates.

      I hv respect for my JASA frens so I would not disclose their names.

      Talking as a muslim malay, i fight for justice, not solely for malays but malaysians. Apa nak dibangga kalau pm umno penyamun dan pas mrlacutkan agama.

      Jangan berselindung dengan retorik, kononnya agama dan bangsa. Bsngsa dah dibangsatkan dan agsma dilacurkan.

      I hope one day i could disclose your name and 3 others if i get permission from my JASA frens......

      Delete
  45. Aada hati nak jadi penasihat Agong. Mentang2 YDP Agong pakai jubah maka layak lah Hj Hadi jadi penasihat. Sejak bila pulak penyokong PAS lantik Hj Hadi jadi perunding fesyen kpd YDP Agong? Tunggu ucapan penggulungan nanti keras ke lembut peribahasa Hj Hadi.

    ReplyDelete
  46. http://khairulryezal.blogspot.my/2017/04/hanya-di-selangor-takkan-bazar-ramadhan.html?m=1

    link... akhirnya kat jamal jugak kajang mengadu..

    APA DAH JADI LANGKAH KAJANG
    AKHIRNYA JAMAL TEMPAT MENGADU
    BAZAR RAMADAN TERAJU ORANG CINA
    TAK KE BABI NAMEYNYER TUU....?
    NENEK KIPAS DUK KAT MANA...
    PADA KAJANG SELANGOR PADAN LA MUKA...

    .....PANTUN '7 KERAT' TU KHAS UNTUK RAKYAT SELANGOR. .. MASA UNTUK NYAHKAN BARUA SINGAPORK@DAP..... MINGGU DEPAN JER LAGI...



    .. BERAMBUS LA WAHAI BARUA SINGAPORK@DAP. ....

    .. ini kali lah.. ubah & simen...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg babi nyer nih penyokong ketuanan Hindu dan cina oleh umnopork.

      Berambus barua umnopork jgn terkinja2 mcm beruk jd bahan barua bijan dan umnopork.

      Melayu bersatu tentang umnopork yg sokong ketuanan Hindu dan cina.

      Ahaksss ptui..

      Delete
  47. KAJANG OHHH KAJANG LANGKAH BANGANG
    AKHIR JAMAL TEMPAT MENGADU
    JIJAH OOHH JIJAH KEMANA SI SETAN TUU..!!
    CINA TERAJU BAZAR RAMADHAN..
    TAK KE BABI NAMERNYER TUUUUHH..!!


    DULU KG BUAH PALA PULAU PINANG LENYAP
    PAS TU KG KERINCI LOKOS DI KENCING PENGHASUT
    SKG BAZAR RAMADHAN PULAK KENA KIDNAP
    BARUA SPORK@DAP MEWAH D'ISTANA SEGAMBUT

    .. LOKOS KENA KENCING. .. CUKUP CUKUP LA LOKOS KUYUP BAJU SELUAR KENA KENCING BARUA SINAPORK@DAP NI....


    ... INI KALI LAH..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedihnya aku ...ramai dh org melayu mati kebulur kat pulau pinang..ramai org melayu xmakan..masjid semua tutup dh huhuhuhu..

      Delete
    2. Hahahaha...mmg mengarut lah ko 21.35

      Delete
  48. wak Simen @ Mat Singapork
    bro Perak Man dia nak hempuk
    asal Perak dikata Beduk
    sah Wak Simen otaknya lapuk

    Bab berpantun bro Perak Man hero
    Wak Simen nak tiru, jadi bagero
    tak ada idea, otak dah zero
    kalau berpantun, markahnya tolo!

    sama sekepala dengan Sahabat
    barua DAP kita dicatat
    RUU tak jadi, MCA dah sekat
    kamu barua MCA, tak dapat maklumat?

    hari hari takutkan Melayu
    undi DAP kerajaan baru
    orang Melayu bertambah layu
    Pemimpin umno yang buat haru

    konon dia sangatlah Islam
    booking syurga dia didalam
    Pemimpin umno harta diselam
    Pemimpin PAS, berseluar dalam!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha..Terbaik bro fan tun..

      Sahabat perasan dia hebat
      Tapi penyampaiannya pusing selalu tak tepat
      Dengan bro john doe fakta tak berani nak debat
      Kata orang jahil, dia ingat syurga dia confirm dapat?..

      Oh baru sekarang teman teringat
      Sahabat dan adi dah jadi member rapat
      Mungkin kunci syurga duplicate dia dah dapat
      Patutla tak kisah bermulut jahat..

      Mat singapork komen takde point
      Menyondol ibarat lembu pendek oink oink
      Ade plak tenuk j dan badak s duduk skali nak joint
      Padan lah tu,orang putih kata,they dont worth of a single coin..


      Delete
  49. Ramai yg salah focus di sini. Kalau bencikan rasuah focus pada rasuah. Pemimpin parti pembangkang kesayangan ada dihadapkan ke mahkamah atas tuduhan rasuah atau money laundering. Kalau rasa pembangkang naik rasuah akan lenyap dan barang semua jadi murah anda hanya berangan. Penbangkang sendiri tiada hala tujuan - tiada calon pm, tiada shadow cabinet, tiada policy - belum sebut lagi yg konsisten. Yg ada cuma nafsu nak jatuhkan kerajaan. Melalui psywar mereka berjaya rekrut sebahagian org melayu untuk menyokong mereka. Lihatlah siapa disebalik pembangkang - Bersih, Suaram(kedua ini terima dana Soros melalui NED), DAP yg menentang islam dari RUU355 sampai ke azan dan Zakir Naik, kumpulan LGBT Comanggo, Persatuan Gereja Malaysia, Melayu liberal G25 dsb. Apakah anda rasa kumpulan ini direstui Allah. Kalau marahkan rasuah focus pada rasuah baik dari pihak kerajaan atau pembangkang. Jangan gadaikan akidah bersama pembangkang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau ingat parti Pas dan umno je ke di restui Allah??? Dan tiada rasuah??? Bukan parti yg rasuah manusia yg rasuah x kira dlm parti mana!! Bengong!!

      Delete
    2. Xde hal la bro...kalau salah cekup je la walau pun ketua pmbangkang ...yg jadi masalahnya yg salah tu dipuja2 dan ditaati

      Delete
    3. Kau yang salah fokus. Kau tak baca ka tajuk apa yang kita tengah gurau senda ni..

      Delete
    4. Bagaimana salah betul itu ditentukan? Apakah melalui dengar cakap atau bukti. Tentu yg diseret ke mahkamah itu berdasarkan bukti. Namun kita belum boleh tuduh lagi selagi keputusan mahkamah belum dibuat. Dikala ini ada pemimpin yg sudah dianggap bersalah walau tidak ada apa apa tindakan di mahkamah. Hatta negara luar yg dihebohkan menyiasat kes sampai hari ini tidak menemui kesalahan pemimpin. Ingat isu Altantuya? Kononnya Perancis akan keluarkan waran tangkap atas PM? Akhirnya Perancis kata tiada kes. Ingat cincin 24 juta yg dihebah? Tuan punya cerita mangaku di mahkamah 'I was only joking'. Berapa ramai yg terpedaya dan menyebarkan fitnah ini. Peliharalah diri saudara.

      Delete
    5. Bagaimana salah betul itu ditentukan? Apakah melalui dengar cakap atau bukti. Tentu yg diseret ke mahkamah itu berdasarkan bukti. Namun kita belum boleh tuduh lagi selagi keputusan mahkamah belum dibuat. Dikala ini ada pemimpin yg sudah dianggap bersalah walau tidak ada apa apa tindakan di mahkamah. Hatta negara luar yg dihebohkan menyiasat kes sampai hari ini tidak menemui kesalahan pemimpin. Ingat isu Altantuya? Kononnya Perancis akan keluarkan waran tangkap atas PM? Akhirnya Perancis kata tiada kes. Ingat cincin 24 juta yg dihebah? Tuan punya cerita mangaku di mahkamah 'I was only joking'. Berapa ramai yg terpedaya dan menyebarkan fitnah ini. Peliharalah diri saudara.

      Delete
    6. 1mdb rugi tu pun x betul ke? Ke 1 mdb tu untunng berbelion..ko ni bodoh biar bertempat

      Delete
    7. Gst tu x membebankn ke? Ke ko nk compare dgn arab saudi? Brunei ko x nk compare?x sabar nk pru..kikiki

      Delete
    8. Kat malaysia siasat pun tidak cmne nak tangkap

      Delete
    9. Kebodohan pencaci jibby sangatlah tersalah..depa ni tak pelik ke kenapa 1mdb ditubuhkan untuk apa dan kenapa? Kenapa rugi berbelion? Pastu napa pac dibubarkan? Napa pengerusi pac diberikan jawatan menteri? Peguam negara dan gabenor bank negara dibuang..x nmpk ke kejahatan jibby dan konconye

      Delete
    10. Anon 20.00
      Mana dia senarai salah DAP...Lama dh nunggu nak baca ni

      Delete
    11. AG pun ada bagi statment ari tu...pasal duit dari SRC masuk akaun jibby..tapi AG ckp xleh tuduh dia curi sb bkan dia yg suruh masuk...sila reffer press news AG

      Delete
    12. X pengurusi SRC tu dh jmpe cari blom ek?

      Delete
    13. Anon 2259. PAC dah tentukan 1MDB tiada hilang duit. Perselisihan dengan IPIC pun dah sampai penghujung. Lagi 1MDB punya surat sahkan Abraar BVI kepunyaan IPIC. Isu ini akan mati sebagaimana fitnah Altantuya.1MDB ditubuhan sebagai syarikat prasarana membantu rakyat. Antara kejayaannya mengambil alih IPP yg menjadi beban pada rakyat, TNB dan Petronas. IPP yg dimiliki mereka yg dikatakan rapat dengan seorang pemimpin terdahulu menikmati subsidi dari semua diatas. 1MDB telah mengambil alih IPP dan membuat kontrak baru dengan kadar yg rendah dan munasabah. Akibatnya TNB untung dan tidak menaikan tarif untuk pengguna. Petronas tidak terbeban dengan subsidi dan boleh guna duit untuk projek yg perlu.
      Anon 2301, GST adalah suatu realiti yg perlu terutama selepas pulangan hasil minyak kerajaan jatuh akibat harga mintak rendah. GST ini perlu untuk membantu rakyat - Hospital bersubsidi, persekolahan percuma, BR1M dsb. Tanpa GST kebajikan akan terkesan. GST juga dikecualikan dari barang keperluan harian. GST juga merupakan consumption tax. Mereka yg kaya belanja lebih jadi bayar lebih. Yg kurang pendapatan belanja kurang jadi bayar kurang. Lebih 170 negara dah laksana. Yg lain mungkin akan turut.

      Delete
    14. Mr J. As a muslim brother, I have to tell you.
      Your brain cells are already fried, most likeky due to TV3 quater radiation. YOU ARE BEYOND HELP. Pls tone doen your stuoid and lame gane. Dont spill shit in this blog, it stinks to high syurga.

      Delete
    15. AaaaaPAAAA?! BUKAN PEGAWAI YG JAGA KERAJAAN?!

      abis Aappa?! Ahli musit? Paaantaaang.

      ** ok, tolong Sambung dialog sat.

      Delete
    16. Anon 2343, there is too much hate in you for the goverment. This clouds your thinking. Precisely the psywar strategy practised by opposition. Make people hate goverment through spinning bad news true or false. They have convinced people that only SR, Mkini, FMT gives the truth. Makes the hate job easier. Please control your anger. Your mind will see better. Look also at the good news - there is a lot. Malaysia is ranked 49 highest GDP PPP in the world making it in the 50 largest economies in the world. Investors from Saudi, China and India are pouring in. Latest King of Bahrain visiting us. Who knows what this may bring. PM has done a lot if hard work getting this. Please be fair and give recognition where deserved. May Allah unite our hearts on his path.

      Delete
    17. Alahai mr jamban..sejak bila pulak 1mdb tu tidak hilang duit? Yang hutang berbelion tu apa? Ada ke 1 mdb tu tercatat dlm syarikat yg teruntung di malaysia..apelah punya bebal? 1mdb bantu rakyat? Mana jalan free or sekolah free yg 1mdb buat? Adoi..bebal bebal

      Delete
    18. Mr jamban..gst tak membebankan"! Kepala hotak ko..mesti kepala tahi ko pernuh dengan rasuah..roti gardenia dari 80 sen pun naik85 sen..megi pun naik..nak gi kursus pun kena gst..kebabian apakah ini?

      Delete
    19. Mr j...suke tgok drama kat tv3 mmg la perangai camtu

      Delete
    20. Saya hanya nak bawa Anon semua dari tempat yg gelap ke tempat yg bercahaya. Tempat gelap pandangan kabur. Berhijrahlah saudara. Tidak ada kebaikan mengikuti jalan mereka yg lekehkan ulama' dan islam. Tidak ada keredhaan Allah pada jln liberal dan kafir. Peliharalah diri dari malang akhirat.

      Delete
    21. Mr j penyokong plurisme lgbt syiah.

      Penyokong ketuanan Hindu

      Penyokong ketuanan cina

      Musuh melayu dan Islam adalah bijan, umnopork dan Mr j yg tahap sekolah setakat sekolah menengah

      Nk tulis ckp org putih,tp translate melayu ke inggeris

      Kikikik.. Mmg giler babi nya nih..

      Woi mat j,hang pi akai makcik Pakcik felda boleh la.

      Kt sini kami percaya Rosy girang dpt shopping kt manila

      Ngok bonggok..///

      Delete
    22. Kelakar pulak bc komen mr.j..
      Pac yg diketuai oleh org Kanan najib yg tentukan 1mdb tak hilang duit..Dah tu kenapa laporan audit 1mdb di OSAkan?..Lepaskan laporan tu bagi rakyat tentukan..
      1mdb ditubuhkan untuk membantu rakyat yer?..Kenapa mesti buat company Baru bermodalkan 1juta Dan mempunyai hutang sampai beratus juta..Kenapa tak diwujudkan cabang pelaburan Baru dibawah khanazah yg terbukti mempunyai pengalaman dlm pelaburan..
      Mufti perak Dan mufti Penang Semlm menyatakan GST adalah Haram.. alim ulama yg kata begitu bukan ularmak pas dah kiranya haran patut dihentikan..Yg terbaik utk org tak semestinya elok utk negara kita.. Matlamat tidak menghalalkan Cara..Dh kiranya terbaik kenapa hanya 6%?..Kenapa tak 10%?..Utk negara lain memang elok sbb Duit tu digunakan utk Kemudahan rakyat..Beza Kat Malaysia duit tu digunakan utk byr hutang 1mdb.. Kerajaan tak Ada Duit nak byr hutang berbilion..
      Rakyat tidak bodoh,mampu menilai yg Mana intan Dan kaca..
      Dah terbukti gov skrang ni kaca yg mencucuk kaki..Wajib dicabut sblm dpt jangkitan kuman..

      Delete
    23. Mr jamban ni sebenarnye kalu dilihat sebenarnye sebagai racist..tgk kaat komen dia..semua anti kaum lain..tipikal umnopork..belakang kutuk kaum lain depan kata sokong..inikalilah..tukar umnopork

      Delete
    24. Level pencacai amnopork..takat guna google translate

      Delete
    25. Mr j tu ntah2 najib kot....

      Delete
  50. BAZAR RAMADAN SPECIAL DIKAJANG
    SATE BABI DAN BUAH MELAKA PUN INTI BABI
    NENEK KIPAS APA LANCAU YANG DIPERJUNAG.?
    BAZAR RAMADAN DIKUASAI CINO BABI..?
    INI BUKAN COOBAAN INI BETUL GILO BABI.. KIKIKIKI

    ... PANTUN '7 KERAT' UNTUK BARUA SINAPORK@DAP BERAMBUS KALI INI.. OOPSS INI KALI LAH...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ngko Ni mesti adik jamal pak tongkol aku rasa....sb ayatnya racis semacam je hari2

      Delete
    2. Astagfirullahaladzim ....

      Anon 22:31 , jikalau anda seorang yang beriman , cepat cepatlah mohon kerehdaan dari Allah swt.

      Pernahkah anda mengunjungi bazar Ramadan Kajang ?

      Delete
    3. Ayat anon 22.31 penuh bernafsu perkauman....mmg sesuai jadi totok Umno

      Delete
    4. Buat apa dilayan mamat singapork tu.
      Mamat singapork ni masuk bakul angkat sendiri!!!

      Delete
    5. Mamat singapork ni bukan saja ultra rasis . Hati nurani dia penuh dengan dusta dan nista . Sehingga tergamak mengatakan sate babi ,buah Melaka inti babi di bazar Ramadan kajang .

      Tahukah dia , majority penduduk di daerah Kajang terdiri dari orang melayu .

      ADUN Bandar Kajang adalah Wan Azizah dari PKR .

      ADUN Bangi adalah Shafei Ngah dari PAS .

      ADUN Semenyih adalah Johan Aziz dari UMNO .

      Sementara ahli Parlimen adalah Dr. Rosli Che Mat dari PAS .

      Tak ada DAP , MCA atau pun MIC .

      Delete
    6. Mamat singapork ni mmg hati dia hitam la aku rasa...mesti bapak dia bagi makan duit hasil rasuah la kot

      Delete
    7. Hahahaha...tak pun msti salah sorg yg dapat samsung A9 dia ni..siap dgn topup free

      Delete
    8. Kikikik..

      Akak sudah panas dan tetek sudah goyang yanggg..

      Umnopork penyokong plurisme lgbt syiah dan ketuanan Hindu dan cina lahanat mmg makan sate babi dan kuih buah melaka inti babi.

      Org kaki rembat duit rakyat dan makan rasuah mmg suka mkn babi.

      Kikikiki.. Ahaksss ptui..///

      Delete
  51. Kleptocracy!!!!!!

    ReplyDelete
  52. Percubaan cabut kuasa Agong.
    Siap berani ugut sipi2 pulak tu...
    IGP !!! Kasi tangkap ini puak Taliban !!!
    PAS dah buka topeng.
    UPAH JAMPI BERSIHKAN 1MDB adalah- Melayu akan ditekan utk terima sistem Ayatollamullah dan TALIBAN,IS, PAS.

    JGN KOMPROMI,Kita TIADA PILIHAN.

    Act YESTERDAY !! Malaya sedang masok fasa SANGAT2 BAHAYA !!!.

    ReplyDelete
  53. Sejak dapat samsumg A9pro ni petah betul geng totok BN bersuara hahahahahahahahahaha

    ReplyDelete
  54. Pas adalah parti lama yg memunyai jumlah undi yg besar... Dgn putusnya hubungan dgn PKR alamat lingkuplah PKR... Amanah tiada pengaruh utk gantikan PAS... Majoriti ahli kekal setia dgn Pas.. Alamatnya BN terus kekal sbg pemerintah... Apapun semuanya dibwh kuasa Allah Swt..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko tak bangun lagi. ko lupa koyak kalendar kot.
      Selpas TGNA pergi, PAS dh lencung pada ideology TALIBAN.
      Lobai 3 suku Ed Hardy teringin sgt nak jadi AYATOLLAMULLAH Pengawal Kunci surga.
      Melayu PAS pun dh tak sanggup gadai masa depan anak cucu.

      Apa?! ko pakai kalender 1981 lagi?! woi bingai , welcome back.to.reality. PAS dh mcm IS pun ada skrg...benyai

      Delete
    2. Kepala otak hang... mcm hang pandai sngt nilai org... pi mengaji agama dulu.. bagi paham molek dulu... mangkuk ayun punya org... piraah..

      Delete
  55. Harakah dah tak mampu bayar gaji Pekerja sebab jualan merudum. Tu tanda pas makin kuat ya?

    ReplyDelete
  56. YEOPP MALAM INI ASSMIN TAK LEH LELAP
    RAMALAN CUACA RIBUT TAUFAN MELANDA
    AL MAKLUM LA REKOD MB PALING SINGKAT
    BAKAL MB BARU MILIK KALIT GAGAP SEMULA...

    ......kikikiki.. BARAMBUS BARUA SUNGAPORK@DAP..

    .... GUD BY SELANGOR DARUL PLURALIST...

    ReplyDelete
  57. Formula PAS pada PRU13

    PKR + DAP + PAS = Tumbang BN

    Formula PAS PRU 14,

    RUU355 + Hentam DAP + Lawan 3 penjuru = Penasihat UMNO

    ReplyDelete
  58. Sanggupkah MELAYU jatuh dalam. perangkap IS TALIBAN?
    Percubaan rampas kuasa akal Melayu oleh LOBAI.
    LOBAI Nak adu hujah memang dia tak layak. INTELEK pun NIPIS,
    Serban dibesarkan nk pura2 kepala dia besar dan penuh isi.

    Tujuan sebenar RUU pun semakin jelas. Jenayah tk dibenar bincang lagi, Tapi HUKUMAN dikat persiap.

    Ente byk tanya, Anna bikin Ente masuk ALBAB VESI,Besi.
    Bikin Denda,,Kuron 30 tahun MASEHI. 100 rutan. Padan itu Kambing2 Melayu.

    PAS SEDANG SIAPKAN JALAN UTK PEMERINTAHAN AYATULA EL HARDY WAL KIN CIN.
    (Abg pada AYATULA PIN TAY KOH.

    SANGGUP KAH DIGELAPKAN MASA DEPAN ANAK CUCU SPT SOMALIA,SUDAN,SYRIA ?

    *Baloi kah A9 dan Q7?

    ReplyDelete
  59. kenapa 90 juta? pesal tak digenapkan 100 juta..? berkira betul najib nih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu baru deposhit

      Delete
  60. ESOK RAMALAN CUACA DI SELANGOR RIBUT
    RIBUT YANG AKAN DISUSULI TAUFAN KENCANG
    ASSMIN DAN KRONI DAH MULA KELAM KELIBUT
    TITLE MB PALING SINGKAT BAKAL DI SANDANG


    ... BERAMBUS KO BARUA SINGAPORK@DAP DARUL PLURALIST...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 737 ini adalah makhlok kurang siuman.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...