Wednesday, 19 April 2017

ELOKLAH 'HAMLAU-HAMLAU' INI KELUAR TINGGALKAN BERSATU


Episod pemimpin keluar atau meninggalkan Bersatu berterusan lagi, kali ini Setiausaha Kerja merangkap Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi, Kamarulazman Habibur Rahman pula mengumumkan keluar parti dalam sidang akhbar di sebuah hotel lima bintang di ibukota.

Sebelum ini, sudah beberapa kali episod yang sama menimpa Bersatu di beberapa negeri tatkala rakyat sedang menggelegak hati dan perasaan ingin menolak Najib Razak, UMNO dan BN yang menimbulkan banyak masalah, keserabutan dan beban kepada rakyat serta negara.

Rata-ratanya yang mengumumkan keluar parti itu hanyalah bersandarkan satu sebab saja iaitu tidak memperolehi jawatan atau kedudukan yang diidamkan sama ada di peringkat bahagian, negeri mahupun pusat.

Namun, untuk melindungi kepentingan diri serta bagi menampakkan mereka kononnya suci bersih dalam perjuangan, lalu diciptalah alasan kronisme, pilih kasih, mengamalkan kasta, hilang hala tuju dan sebagainya untuk menghalalkan tindakan keluar parti itu.

Difahamkan, selepas ini ada beberapa pemimpin Bersatu lagi akan turut keluar parti. Ada di peringkat pusat dan ada juga di negeri dan bahagian. Alasannya sama juga, tidak dapat jawatan atau kedudukan yang dihajati.

Siapa mereka ini?

Rata-rata yang sudah dan akan keluar Bersatu ini adalah bekas ahli UMNO, namun mereka bukanlah kelompok yang berjaya atau berwibawa selama bersama dalam parti itu. Yang terbaru ini hanyalah bekas Ketua UMNO cawangan saja.

Lalu, apabila menyertai Bersatu, dengan hanya bermodalkan pengalaman memimpin cawangan, jawatan apa yang mereka harapkan?

Ternampak jelas bahawa mereka menyertai Bersatu dengan harapan mendapat jawatan yang lebih tinggi, ada peluang bertanding pilihanraya, bergelar YB dan mungkin berpeluang mengumpul kekayaan atau menyamun di sana sini, sama seperti perangai kebanyakan pemimpin UMNO yang ada hari ini.

Apabila tidak mendapat apa yang dihajati, itulah sebabnya mereka keluar parti. Ceramah dan hujah berdegar-degar mereka selama ini kononnya untuk sama-sama menyelamatkan negara, menolak Najib yang membawa kerosakan dan memberi harapan baru kepada rakyat, ternyata hanyalah palsu belaka.

Mereka sebenarnya hanya ingin menyelamatkan perut dan diri sendiri.

Mereka yang keluar ini langsung tiada ada jati diri untuk benar-benar menyelamat dan memulihkan negara. Kepentingan peribadi dengan sendirinya terserlah apabila mereka keluar Bersatu dengan alasan yang mereka cipta itu.

Mereka yang keluar Bersatu dengan membuat sidang akhbar besar-besaran, keluar TV dan sebagainya sambil memburukkan parti yang sedang bersama Pakatan Harapan untuk mengambil alih tampuk kekuasaan kerajaan dan mengalahkan UMNO dan BN, bolehlah dianggap golongan parasit dan hamlau yang jika ditimbang-timbang sebenarnya tidak banyak berguna pun kepada Bersatu, apalagi dalam perjuangan yang masih panjang untuk menyelamatkan negara.

Biarlah mereka ini keluar Bersatu sekarang daripada meninggalkan Bersatu setelah parti itu dan Pakatan Harapan berjaya menggenggam kuasa selepas pilihanraya nanti. Malah, Bersatu dengan sendirinya menjadi bersih dengan ketiadaan hamlau-hamlau itu lagi.

Mereka yang keluar Bersatu ini kerana kecewa tidak memperolehi jawatan, dalam masa yang sama cuba membalas dendam dengan memberi kelebihan kepada Najib, UMNO dan BN untuk terus menang dalam pilihanraya akan datang. Nampaknya kesedihan tidak memperolehi jawatan sudah sanggup ditukar-ganti dengan kekalnya Najib, UMNO dan BN berkuasa lagi.

Sama ada mereka dibayar atau tidak, itulah sebenarnya niat dan nawaitu mereka. Jenis perjuangan apa mereka ini? 

Sebab itu, yang diburukkan dan diberi gambaran jelik ialah Bersatu tanpa mereka sedar Najib dan UMNO jauh lebih buruk daripada itu. Selepas ini, setiap hari  mereka akan melalak memburukkan Bersatu dan pemimpinnya dengan maksud agar Najib, UMNO dan BN terus diberi mandat lagi oleh pengundi.

Mereka ini barangkali lupa,  tidak ada sesiapa pun mahu mengikut atau terpengaruh dengan apa mereka lakukan itu. Majoriti rakyat, di sebalik bagaimana berpecah sekali pun Bersatu atau parti-parti pembangkang lain, mereka tidak mungkin mahu kembali mengundi BN dan membolehkan UMNO serta Najib terus berkuasa lagi.

Rakyat secara umumnya sedar meneruskan Najib berkuasa hanya akan membuatkan negara ini terus sengsara dan diselubungi mala petaka yang berpanjangan. PRU 14 adalah peluang terbaik untuk membuat perubahan. Jika Pakatan Harapan yang diberi peluang untuk berkuasa gagal melaksanakan tanggungjawabnya dengan sempurna, perubahan boleh dilakukan semula dalam pilihanraya seterusnya.

Tetapi, jika BN dikekalkan lagi kuasanya, peluang untuk melakukan perubahan sudah tiada lagi. Lima tahun akan datang, Tun Mahathir Mohamad, jika pun masih ada, tentunya tidak berupaya lagi secergas seperti sekarang untuk meneruskan perjuangan.

Oleh rakyat tidak akan melepaskan peluang melakukan perubahan dalam pilihanraya ke-14 kali ini.

Dengan majoriti rakyat sudah membuat ketetapan untuk menolak Najib, UMNO dan BN, keluarnya hamlau-hamlau ini daripada arus yang sedang membawa perubahan, ia tidak memberi kesan apa pun sebenarnya. Mereka akan hanyut dengan sendirinya.

PKR dahulunya juga pernah mengalami episod keluar parti yang sama. Tetapi, lihatlah keputusan pilihanraya 2008 dan 2013, sokongan rakyat nyata terus meningkat juga di sebaliknya ramai yang meninggalkannya, sementara UMNO dan BN yang terus merudum dan  merudum ditolak massa.

Dalam konteks PRU 14, isu paling besar ialah Najib itu sendiri. Kebimbangan rakyat bukan saja negara akan terus sengsara dan diselaputi duka, bahkan paling ditakuti ialah lebih banyak penggadaian harta-harta negara, dua tiga Jho Low atau empat lima model mirip 1MDB akan muncul lagi bagi menutup semua keburukan sedia ada.

Ketika itu nanti, siapa lagi yang mampu menggugat pemerintah yang ada?

Oleh itu, keluarlah parti berapa ramai sekali pun, selagi yang ingin dikalahkan ialah Najib, UMNO dan BN, arus perubahan akan terus berjalan menuju destinasi impian. (ShahbudinHusin 19/04/2017).

171 comments:

  1. aku first lagi..pas pis pus..maana ostad odi q7?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa kebendaaaaaa macai pan tart. Busuk hati bebenor pd. Pas.

      Delete
    2. Wah!! Ustaz ustaz sekarang memang bergaya...

      Delete
    3. Gua nak join pas boleh??

      Delete
    4. Wow ostad pas bolih mencarut..kikiki..noweveryone can be lobai

      Delete
    5. Dengar cerita si hamlau tu dah tempah q7..duit simpan masa tadika

      Delete
    6. alamak.. ni hari aku sibuk la... ha ha ha

      Delete
    7. cuba lagi anon 1621..no 2 yg reply komen tu ostad pas..lobai lobai..dah buang serban ke?

      Delete
    8. Ooo...bekas ketua cawangan umno..bila masa dia keluar umno, tak dengar cerita pun..

      Delete
    9. Baru satni dia buat press conf kat hotel..kikiki..bnyk duit

      Delete
    10. 1524

      Ko ada Q7 ..? Kalau takde dok diam

      Kamaruzaman haBABIburahman ni org P.D .. Cikgu..biasalah kena bhenti kerja.. Isa semak dah tak jadi bod Felda...

      Org nogori dan takde GODFATHER..

      Bijan hulur butir tahik pun anak pakBABIrahman ni telan..

      Belum lagi Q7!.. melompat balik masuk umngok

      BERAMBUS #PASPORK @umno

      Delete
    11. Kikikiki

      Rosy amat girang dan gembira sekali.

      Boleh la shopping dgn hati yg tenang kt London, new York, Moscow, Milan, Paris

      Love u all

      Pru 14 pangkah jgn tak pangkah partai hubby I chop dacing adik Kakak sumer ye.

      Bye sumer muah2.

      Delete
    12. Mmg hamlau Sabin samitah LHDN.

      Aku dh kena potongan PCB kena lg tambahan cukai smpi gaji aku tinggal rm 423 je

      Mmg puki mak haram jadah, potong gaji org ikut suka mak bapak dia yg tak sah taraf.

      Sabin samitah klu mak bapak ko tak sah taraf, maka ko pun sama.. Pendek kata anak haram.

      Delete
    13. Kikiki..

      LHDN skrg tekan org makan Gaji.

      LHDN haram jadah.

      Delete
    14. bersatu purge the swamp awal2
      nanti bila menang pru14 purge the swamp lagi ke atas org2 BN
      dan satu lagi
      saya berpendapat bersatu perlu bg peluang golongan muda menjadi pemimpin sebab golongan muda ni tiada baggage dan lebih dekat di hati majoriti pengundi

      Delete
    15. Tu la Meleis2 ni. rata2 belajar x pandai, kemahiran pula x seberapa.

      Apalagi boleh buat SELAIN JADI KAKI KELENTONG, KAKI KECOHKAN ORANG, BODEK TAHAP GABAN DAN KUAT MUHONG!!!. Ini bukan darah daging, ini nak hidup bang.

      Barang sumer mahal. Takder duit, ko larat ke nak posa mcm nabi? Perut memboyot nak makan bang.

      Delete
  2. Tipikal politikus melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun M dulu cuma bersaorangan menyerang kemungkaran najib. Seandainya semua orang meninggalkan bersatu, Tun tetap meneruskan perjuangannya, walau diberi segunung emas..

      Delete

    2. seekor BABI jika dicuci dengan air zamzam sekalipun tetap HARAM.

      pemimpin UMNO jika berhijrah ke parti pembangkang tetap HARAMJADAH.

      baru semalam aku komen tentang Jahid Komedi andaikata beliau kena pecat dgn si bijaN, jangan pula ada pemimpin2 bangang dari pembangkang yg melantik beliau memegang jawatan dalam parti pembangkang pulak.

      Akibatnya perkara yg budin cerita di atas akan berulang lagi.

      Prinsip org politik "biar hilang maruah..jangan hilang jawatan"





      ^_^



      Delete
    3. Tapi kurang kurang anak pakBABIburahman nih dah buat some damage kpd umno..

      Hargailah jasa seekor babi walau dah d cuci air zamzam..

      Org pas kata kalau babi disembelih oleh org islam dgn bismilahiramanirahim..maka halal.. Cukup syarat sah sembelihan.. (maksud Ana darah org murtad halal ikut hukum pas)

      Delete
    4. Gua rasa aaa ini hamlau keluar bersatu ada kesan sama bersatu ooo...itu kesan macam kentut...kadang kadang gua ada air sembahyang tiba tiba buntut gua ada rasa angin keluar...tapi dia punya bunyi sama bau gua tak dapat kesan...gua try sedut angin dua tiga kali...tadak bau...gua terus sembahyang saja...jadi kita jangan peduli sama ini kentut aaa...

      Delete
    5. Haha betul tu bro.

      Dulu aku pernah kena hentam dlm ni sebab aku bantah rancangan individu ni yg cuba naik kn jahid komedi utk gantikan si bijaN.

      Alasannya aku yg muda tidak menghormati pandangan org yg lebih tua.

      Kalau adat lama itu masih diguna pakai..sampai bila2 la kita masih di takuk lama.

      Berpegang pada yg benar, bukan pada siapa yg lebih tua.

      Gila pangkat & harta ni sudah menjadi darah daging umno dulu kini & selamanya.

      Kalau individu itu tidak pernah memegang apa2 jawatan dalam umno, maka tidak layak kah nak pimpin negara?

      Apakah yg pernah sokong umno saja yg tahu nak tadbir negara?

      Ramai lagi rakyat biasa yg lebih menonjol ketokohan kepimpinannya & jujur berkhidmat di luar sana.




      ^_^




      Delete
    6. Negara diburukkan dgn pegangan: apa yg akan ak dapat kalau ak sokong... Perasaan ini adalah menjahanamkn diri, Semua kena sedar, nafsu sebegini akan hancurkan negara ini... Lihat sahaja contoh teragung kita, Rasullulah memilih jln bersederhana dan menolak harta dunia walaupun kunci pembendaharaan dunia ada ditangan baginda.. ya Allah kurnikan lah kepada kami perasaan itu... Amin ya rabbal al-amin...

      Delete
    7. Ah gebang lebih lah.... segunung emas itu hanya unkapan.... takder gak heran ada pyla mustahil.... yang ada pun dia tak habia cekik.... kalau dah gila kuasa... jangan nak lunakkan menjadi perjuangan bangsa.
      Lepas ni kalau Tun keluar korang nak cakap makan dedak gak ker?... tak cakap apa... terkedu ajer ler...

      Delete
    8. Jgn lupa undi ye partai somi Kak Rosy chop dacing.

      Ingat rosy, ingat dacing.

      Delete
    9. Bekokok balik si suhaili ni

      Lama sepi

      Henpon rosak gamaknya

      Ni dh dapek Samsung maka bolehle sambung bkokok lg

      Delete
    10. Segunung emas mmg mustahil.. tp klu habuk2 dedak utk isi minyak kapcai lepas la...

      Delete
  3. Dalam dunia sekarang ini,orang berbuat sesuatu all because the money and the wealth...kalo nak berjuang semata-mata kununnya nak menegakkan keadilan dan kebenarannya atau sebagainya berat sikitlah kalo habuan berbaloi tak dapat disertai sekali...diorang lihat juga Parti ciput cap bunga ni tak ada masa depan kot?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ideologi materialistic nie lah yg perlu kita tentang.. Nafsu begini yg perlu kita bendung, kalau kita nak berlangsung dgn baik hingga ke akhirat... Semoga Allah beri kekuatan untuk kita beriman dan mendapat pengajaran dgn ayat ini...

      "Terangkanlah kepadaKu tentang orang-orang yang menjadikan hawa nafsunya sebagai Tuhannya. Maka apakah kamu dapat menjadi pemelihara atasnya? Atau apakah kamu mengira bahawa kebanyakan mereka itu mendengar atau memahami? Mereka itu tidak lain hanyalah seperti binatang ternak, bahkan mereka lebih sesat jalannya (dari binatang ternak itu).." al-Furqan 43-44

      Delete
  4. Orang seperti ini memang tiada prinsip perjuangan, hanya mementingkan diri sendiri saja. Manusia jenis haprak!

    ReplyDelete
  5. Pimpinan BERSATU perlu juga menilai maksud pepatah "lembu punya susu, sapi yang mendapat nama". Terdapat kalangan pimpinan BERSATU yang ada hari ini adalah "sapi" yang dimaksudkan, mereka mendapat tempat tanpa usaha kerana jemputan "tuan" kedua dua lembu dan sapi. Di awalnya "lembu lembu" inilah yang berusaha keras dan mendahului sehingga mampu meletakkan "tuan tuan" mereka di tempat sekarang. Dan semudah itu pula "tuan tuan" ini melupakan usaha keras dan sumbangan "lembu lembu" itu dan semudahnya memberi kredit yang bukan sedikit kepada beberapa ekur "sapi" yang selama ini hanya tidur lena tanpa inisiatif apa apa. "Lembu lembu" ini berperasaan, barangkali "tuan tuan" lembu ini kurang sensitiviti dan tak ada perasaan hingga kan pepatah melayu yang telah dijadikan rujukan turun temurun gagal untuk dihayati dan dimengerti. Jika "tuan tuan" ini terus berperangai begini hanya kerana sayangkan beberapa ekur "sapi sapi, hingga mengabaikan keadilan dan hak, maka tidak mustahil akhirnya kandang sapi dan lembu semuanya terbarai dan semua "lembu dan sapi" mencari "tuan tuan" baru yang lebih mengerti dan tahu menghargai usaha dan sumbangan peliharaannya.

    Jangan lupa wahai tuan tuan lembu dan sapi, tatkala kamu menuding jari ke arah orang lain, beberapa jari jemari kamu itu sebenarnya mengarah dan menunjuk ke diri sendiri. Elok lah muhasabah diri daripada melonggokkan najis kepada pihak lain. Bodoh lah kalau kita yang menanam pisang tapi buahnya semudah itu diambil atau dinikmati pihak lain. Apa kah si penanam pisang ini dianggap kuli dan tidak berperasaan dan boleh dilakukan sesuka hati saja. Di mana keadilannya. Usahlah bicara tentang perjuangan kalau yang mula mengorak langkah dan berada di barisan hadapan bukannya anda. Malu lah pada diri sendirikalau pun tidak ada rasa malu dan segan pada ramai yang lain yang memerhati apa yang sebenarnya berlaku.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ape yg ko nak sebenarnye?...najib yg bela banyak lembu...laki kak ijat buat projek lembu nfc...puluhan juta duit kerajaan lesap tapi lembu sekor pon tak dak..

      Delete
    2. Lembu lembu laki kak ijat tak tido kat kandang . Lembu laki kak ijat tido kat kondo .

      Delete
  6. Sikit pun tak rugi. Dont worry. Mamat ni memang org kurang suka pun kat dia. Tak mesra langsung dengan rakyat. Bukan professor pun. Guru sekolah biasa je. Banyaklah kat sana yg boleh ganti dia ni. Cuma pimpinan kenalah pilih yg betul. Jangan pilih penyangak sudahlah. Orang nak menyokong ramai tapi biarlah dapat ketua yg dihormati dan berkaliber. Ini nak berjuang habis habisan ni takyahlah nak favour kawan lama. Penasihat yg ada dalam parti pun jangan bagi nasihat bagi ranap parti. Bagi peluang kat idea baru. Time penasihat lama dah lepas. Duit pun dah ada sikit masa boss ada jawatan Ketepilah pulak. Perjuang aspirasi rakyat. Itu yg kita semua nak.

    ReplyDelete
  7. Alamak! Apa dah jadi ni? Bodoh betul la si Kamarulzaman Habibur Rahman ni! Kalau nak blah pun tak payah lah nak tayang semua pekong PPBM! Mana Tun Mamak nak sorok muka ni?! Siapa yang desperate sangat nak jadi PM yang dimaksudkan oleh Kamarulzaman tu?
    Kesian Budin terpaksa "cover line" dan burukkan Kamarulzaman dengan menggelarkan dia "Hamlau"! Kah Kah Kah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau ambillah dia masuk parti kau, jadikan dia president parti kau. Dia orang baik baik.

      Delete
    2. Ni hamlau mana yang tak setuju dengan blog ni tapi menenggek kat sini

      Delete
    3. yg cian jibby ngan losemah..terpaksa tabur duit rakyat,seronok dtp hp baru?

      Delete
    4. “Saya tahu sebelum ini cikgu telah pun diugut...,” kata Ketua Armada BERSATU Syed Saddiq Abdul Rahman dalam kenyataannya sebentar tadi.

      Delete
    5. Tak benar. Tiada kaitan.

      "Kementerian tak pernah ugut saya atau isteri,” katanya ketika ditanya Malaysiakini berkaitan dakwaan itu

      Jawapan terbaru dari tuan tubuh.

      Delete
    6. Habibur Rahman tak important biarlah dia belah dengan ego dan nonsense nya....!!!

      Delete
    7. HeiKhalid...mana kau pi ha? Lama tak dengar kobar!,, aku pun sibuk sikit hari ni, baru sekarang buka whatsapp.
      Itu habibil member kau? Dari nama pun aku kenal botol kicap punya geng....madras mali..
      Itu kalu olang jumpa sama ular...pukul itu olang dulu..kasi itu ular hidup, biar itu olang mati...
      Ada paham ka?

      Serupa saja itu kaum masuk PAS punya club lah...dedak juga cari lah....tak dapat dedak..lari lah.....

      Kamu pun sama lah....dedak jugak cari lah....negara nak mampus pun mampus lah ....janji dedak dapat lah...

      Khalid....khalid....aku ingat kau baik, rupanya prngkhianat negara!!!!!...

      Delete
    8. Khslid pi csri dedak dengan najib..

      Delete
    9. Kamarulzaman ni jealous bila lihat jiran dia Isa Ketot kaya raya .

      Dia perasan , apa kurangnya dia ? Isa Ketot pun dulu guru . Isa Ketot dari guru jadi ADUN terus jadi MB N9 . Kemudian jadi MP terus jadi menteri . Di gantung UMNO kerana amalkan rasuah .

      Last last Isa Ketot jadi orang kuat FGV ...dibayar gaji hamper 2 juta setahun .

      Senario macam tulah yang di angan angankan olih Kamarulzaman ni .

      Janganlah kita terpedaya dengan permainan keturunan malaun ni .

      Delete
    10. Nombor keahlian amemo dia pun tak dipadam lagi... Ape ade hal...

      Delete
  8. Saya dan keluarga bertekad undi PH pd pr ke 14 ni,kes mcm di atas ni Budin tidak mengubah tekad majoriti di luar sana.....
    Tgk le Ezam dan Roslan Kasim berjuang separuh jalan dlm PKR.....tak ke mana pun.....eh 3 adun yg keluar PR di Perak tu di mana ya sekarang?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus bagus..saya sekeluarga pun sama

      Delete
    2. saya sorang je..tp dah hasut family jgn undi bn..kikiki

      Delete
    3. 2 ekor yg khuanat di perak dapat habuan buat rumah baru...habis habuan meranalah..

      Delete
  9. BESAR HAJAT HAMLAU NI ..NAK JADI PM KATANTA...CERMIN DIRI DULU LAH..

    ReplyDelete
  10. Buat PC kononnya dia hebat lah tu...woi nama pun tak ada ranking langsung..balik Telok Kemang pi terjun laut lah hamlau.

    ReplyDelete
  11. Satu persatu ahli PPBM keluar. Apakah tandanya?? Jelaslah. Semakin ramai menolak pembangkang. Rakyat sudah muak dan jemu dengan pembangkang. Saya dengan yakin sekali bahawa usaha Tun M hendak mengekalkan kemenangan UMNO akan tercapai. Dengan apa? Hanya dengan memecah belahkan pembangkang. Sokongan terhadap UMNO semakin lama semakin bertambah.

    Nukilan Ikhlas Alumni Newcastle University

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takkan tak faham lagi. Yang keluar tu sebenarnya org yg tak ada prinsip. Standard org UMNO sekarang. Lalang dan pentingkan diri sendiri.

      Ayuh TunM, rakyat dibelakangmu. Kita jatuhkan BN utk jaminan generasi akan dtg. Kita bersihkan negara dari perompak.

      Delete
    2. Woi hamlau, satu persatu ahli umno keluar. Apakah tandanya??? Jelaskah???

      Delete
    3. Kellys castle ko tak tengok lagi

      PERANG ZAHID BERSAMA 1.5JUTA AKAR UMBI UMNO LAWAN BIJAN !

      MASA TUH MENANGIS KO DAN SEMUA DALAM OFIS KO

      UMNO MASIH BERNYAWA KERANA ZAHID.. KAKAU TAK DAH MAMPOS ..LAMA DAH!

      Delete
    4. Najib akan Mampos ! Bila itu berlaku... aku akan kencing kat atas kubur dia sebagai tanda penghormatan aku pada dia.

      Delete
    5. Lepas kau kencing

      Kami akan ambil wuduk dan berak pula atas kubur dia di masjid negara..

      Kijikiij

      Delete
    6. Bawa balik tanam di pahanglah. Kami penduduk kl tak mau dia.

      Delete
    7. Jawatan ketua cawangan umno nak tonjol diri disini?
      Pooooraaahhhh....
      Ahli umno kampubg sendiri pun sudah menjauhkan diri...mana nak letak muka kamu?
      Nak perkenal nama sendiri pun tak berani....caw mana?
      Bodoh punya kaki....ingat wakil rakyat kau boleh menang lagi ke?
      Dekat pru14 ini boleh dapat dedak lah sikit upah pasang bendera......

      Delete
    8. Pkr dulu kagi ramai yg kluar tinggaljan anuar..tapi pkr makin kukuh dapat perintah selangor 2 penggal berturut2...merana umno...
      Yg kluor tu adalah taik umno...

      Delete
  12. Amanah, DAP, Bersatu, PKR mesti hati2 memilih calon pd pru akan dtg ini. dikhuatiri diminit2 terakhir, calon hilang, tak datang, kereta rosak, muflis, dokumen tak lengkap, tak buat perisytiharan, dll punya karenah spt berlaku pd dulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup setuju.. cash is king akn cuba sogok candidate untuk hilang dan menang tanpa bertanding

      Delete
  13. Jadi lah apa pun..yang penting masa PRU tak akan undi BN/PAS..takda PKBM pun tak kesah asalkan ada parti lain yang mengibarkan bendera pembangkang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asal bukan umnopas....kita sokong....

      Delete
  14. Klau btl spt dikata, letak jwtn kran nmpk perjalanan ppbm tk btl, cukup sekadar buat surat behenti jd ahli kpd su agung parti tk prlu buat sidang akhbar, pastu buat plak kt hotel 5 bintang, kamu tu cikgu je sapa yg sponsor tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tokeh dedak la yg payung pres konfrens tu sapa lagi daa..

      Cuba tgk henpon mamat tu henpon apa. Silap2 Samsung. Ye la dulu pakai 3310 je skali letak Samsung depan dia mana tak tbeliak bijik mata dia

      Delete
  15. Eloklah ahli mencari pangkat dipanggil hamlau
    Belum apa apa lagi niat tak betul kita dah tau
    Spesis ni busuk sampah dari jauh kita dah bau
    Diaorang datang dan pergi seperti langau..

    Kalo niat ikhlas nak berjuang
    Masa, wang dan tenaga sanggup diluang
    Sedikit pun tidak mengharapkan balasan pangkat dan wang
    Malah pujian diberi pun akan dibuang..

    Diwaktu rakyat dalam kesempitan
    Ada pulak puak hamlau yang ambik kesempatan
    Menjadikan ppbm sebagai alasan
    Untuk mencari habuan serta balasan..



    ReplyDelete
  16. Salam. Parti PPBM ini untuk melayu ni bumiputra yg 90 Persen hati dan darah Melayu. Yang berkobar kobar tu ..Bukan melayu sepenuhnya. Nama pun macam Pakistan..Adakah dia 100℅ Melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami dah check DNA dia..

      Memang bukan melayu tapi

      KAMAROKZAMAN HA-BABI-BURAHMAN AL HAJ Wal UMNGOK

      ada DNA khinzir siikit

      Delete
    2. Sikit hari lagi si hamlau tu buka kedai karpet la. Duit tengah banyak...

      Delete
    3. Kedai karpet dia kat nilai 3

      Delete
    4. Tu kedai deepak.

      Delete
    5. Itulah saya dah cakap keturunan ni sampai mampos pun sekali2 tidak boleh dipercayai!!....

      Delete
  17. Kita ni cuba nak jadi denial. Kita buat pelbagai alasan dan tuduhan awal supaya kita boleh tutup kelemahan diri.

    Aku nak nasihatkan BERSATU supaya ubah strategi, tinggalka. DaP utk elak dikhianati dan utk diberkati perjuangan mulia membangunkan malaysia yg lebih baik. Tapi bukan sskongkol dgn DAp yang nyata gunting dlm lipatan.

    Biar melayu sama melayu turunkan Najib dan UmNo.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Msia ni kalau ada cuma satu kaum je iaitu melayu mmg takkan pernah aman dan maju selama2nya. Mentaliti org2 melayu susah nak berubah. Dgn jual agama dan bangsa pun melayu boleh dikhianati dan ditipu hidup2 selama puluhan tahun.

      Antara PAS dan DAP..saya lebih percayakan DAP. PAS ni parti yg tak boleh dibuat kawan, musuh dlm selimut, peralatkan Islam.

      Biarlah Umno dan Pas menjadi sejarah utk org2 melayu. Jadikan mrk duduk di kerusi pembangkang baru utk rakyat Msia.

      Delete
    2. Ahli umno sendiri membela najib ketua perompak...teori orang bodooh ni..

      Delete
    3. Kesian aku tgk anon 18:36, biar aku sekolahkan kamu!!

      Apa hal dengan bangsa melayu sendiri dia hina dan tak percaya? Bangsa melayu tak reti nak maju sendiri? Ko ingat bangsa cina dan india kalau berkuasa nanti depa akan layan korang dgn baik? Dia orang maju dan nak kongsi dengan orang melayu?

      Apa keistimewaan yg kita ada ni disebabkan ini tanah melayu kita, 200 tahun dulu, org2 cina dibawa kongsi gelap cina dan dibayar penjajah utk tolong penjajah kaut kekayaan keluar dari bumi kita ni.

      Cina ni penjajah beri keistimewaan sepanjang 200 tahun, malah byk tanah milik melayu dirampas penjajah yg dah mula ambil alih kerja kutip cukai tanah. Apa ke jadahnya orang asing dtg dan sibuk2 lantik sendiri kutip cukai dan jadi DO? Magistret pun depa lantik sendiri. Org melayu tuan tnh ditekan byr cukai dan kalu gagal, tanah dirampas. Itulah jahat penjajah.

      Anak Org melayu tak dibenarkan belajar d sekolah lebih dr darjah 4, tp cina boleh belajar tinggi sampai ke England. Sebab apa? Sbb cina akan jadi barua penjajah.

      Bila penjajah meninggalkan negara ni semua tanah yg British ambil mrk serah kpd cina utk uruskan dan akhirnya tak dikembalikan kpd melayu bila merdeka. Terus jadi milik cina. Cina jd super rich. Kalau korang tgk bangunan yg tinghi2 tu milik cina sebwnarnya datang dari tanah yg penjajah rampas secara penipuan dr org melayu pemilik asal.

      Melayu layak dpt keistimewaan lbh dr yg kita ada hari ni, kerana melayu dimiskinkan selama 200 tahun oleh penjajah.

      Apa yg kita kena buat sekarang ni cuma kita kena perbetulkan atau ganti pemimpin melayu yg korup je, elakakn kita kasi cina makin kuat dan dibodohkan oleh mrk berlagak hebat.

      Korang melayu, Tak belajar sejarah seluruh dunia ke? Dimana2 pun di dunia ni bila yg bukan islam berkuasa memerintah ke atas org Islam, org islam akan dizalimi malah byk yg dihapuskan dan terpaksa meninggalkan bumi tumpah drh mrk.

      Jgn ulang kesilapan org2 islam di negara lain.

      Delete
  18. Teruskan perjuangan budin.

    ReplyDelete
  19. Bila ahli or pemimpin dr Bersatu, PKR, DAP keluar parti di kutuk dan dituduh macam2 ..... tapi kalau ahli dr PAS yg keluar di sanjung dan diterima ..... lepastu boleh tubug parti baru PAN dan diajak pulak join pakatan ..... hampas lah PAKATAN ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak hampas mana la

      Guna henpon Samsung baru takkan itu je yg terkomen dek kau?

      Kang najip tarik balik henpon kot tkulat2 nanti xdpt tgk porno payperview lg dah

      Delete
  20. Dah biasa makan taik...tak de taik kepala jadi pening...elok balik ke sarang taik..

    ReplyDelete
  21. RAKYAT diperbodohkan. BERSATU, PAN, PKR semua dr perut parti UMNO.

    DAP, MCA, GERAKAN dari perut parti KOMUNIS KOMITANG.

    Semua nak kuasa dan nak kaya melalui parti. Saling berebut, khianat, perdaya sesama mrk.

    Rakyat tetap jadi mangsa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS parti lebai2 korupsi pun keluar dari perut UMNO. Parti ni lebih bahaya krn peralatkan agama Islam dan menyokong kerajaan kleptokrasi najibrosmah.

      Semua parti politik sama je 2x5. Pilihlah yg kurang mudarat dan perjuangkan nasib rakyat semua kaum/agama.

      Delete
    2. SEJARAH PENUBUHAN CAWANGAN PARTI BERSATU KAMPUNGKU
      1.Memohon restu penubuhan dari pihak atasan BERSATU
      2.Mendapat persetujuan dan kehadiran wakil BERSATU
      negeri
      3.Bilangan ahli bukanlah ramai sangat(16 orang)
      4. Saya ke kedai membeli
      -1 m kain warna merah-RM2
      -Cat putih tin kecil-RM3.20
      -Berus cat RM1.50
      (Saya lukis lambang bunga di kain merah untuk
      dijadikan bendera)
      4.Malam mesyuarat penubuhan:
      Kos -Kopi0 panas :RM5
      -Teh 0 panas :RM3
      -Roti canai :30 biji (RM21)

      5.Saya menolak untuk menjadi ketua cawangan secara automatik,memohon pengundian.Keputusannya saya terpilih juga.Bendera parti yang dibuat sendiri
      dipamer,ada kalangan ahli yang sebak dan menitiskan air mata,(atas betapa shahdunya penubuhan parti baru,semangat juang baru yang rata-ratanya dahulu ahli UMNO)

      6. Kami menjamah sekadar roti canai dan menghirup kopi dan teh.

      7. Selepas menjamu selera ,Kami berdoa semoga kami mendapat petunjuk dari Allah di atas penubuhan parti baru ini,dan kelak akan menjadi parti pembela nasib agama,bangsa dan negara.

      8.Sebelum beredar pulang, wakil negeri ada bertanyakan tentang kos makan minum untuk beliau jelaskan,tapi kami tolak.Kami berjanji atas semangat baru ini,berjuang membantu parti untuk kemenangan pada pilihanraya kelak.

      9. Pada malam itu juga bendera BERSATU kami naikkan menggunakan buluh lama(tinggalan sisa PRU 13 dahulu). MAKA BERKIBARLAH BENDERA PARTI BARU KAMI SEHINGGA HARI INI.

      PENUTUP : KINI KEAHLIAN PARTI SEMAKIN BERTAMBAH. TIADA APA YANG KAMI HARAPKAN SAMADA WANG ATAU JAWATAN,CUMA KEMENANGAN PARTI KESAYANGAN KAMI INI, DEMI MEMBELA NASIB MASA DEPAN ANAK-ANAK KAMI KELAK.

      SEKIAN UNTUK RENUNGAN.






      Delete
    3. Tahniah saudara, teruskan perjuangan walaupun yang tinggal hanya kita sahaja.

      Delete
    4. Teruskan berjuang untuk bangsa kita. Biar Allah nilai diri kita. Kita tak perlu tonjol siapa kita jika niat kita berjuang untuk negara.
      Biar mulut dan pena kita berbicara kpd saudara dan kawan kita....ITU SUDAH CUKUP...TOLONG TUN MAHATHIR YG PERNAH MENOLONG KITA SEBELUM INI.
      KERANA JASA TUN MAHATHIR MALAYSIA DIPANDANG MULIA SABELUM INI.

      SOKONG TUN...YANG SANGAT PERLU PERTOLONGAN KITA SEKARANG.

      Delete
    5. Tahniah saudara 1958

      Dan betul sekali saudara 2219

      Delete
    6. Buat apa sokong parti ciput cap bunga...parti yang tiada masa depan!

      Delete
  22. Sejahterakah atau “happy” kah rakyat?
    RAKYAT TUNTUT PERUBAHAN

    Sementara parti-parti politik bergelut dengan persediaan Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14, satu perkara yang tetap tidak berubah ialah nasib rakyat terutamanya yang berpendapatan menengah dan rendah. Sebagai pentadbir dan pemerintah, Datuk Seri Najib dan Umno BN perlu dipertanggungjawabkan serta tidak boleh lari daripada amanah ini! Jangan tuding jari kepada pembangkang kerana tidak kotakan janji sedangkan parti pemerintah sewajibnya menepati janjinya.

    Datuk Seri Najib dan parti pemerintah sendiri terpaksa memperkenalkan label khas, B40 dan M40 kerana kelompok rakyat berkenaan telah ketara semakin runcing. B40 ialah kumpulan isi rumah berpendapatan 40 peratus terendah (di bawah RM3,900 sebulan) manakala M40 ialah berpendapatan 40 peratus sederhana (antara RM3,900 hingga RM8,300 sebulan).

    Semasa pembentangan Bajet 2017 dahulu oleh Perdana Menteri, pelbagai insentif dijanjikan untuk B40 dan M40. Antaranya ialah peruntukan subsidi hampir RM10 bilion yang merangkumi subsidi bahan api termasuk gas memasak, pampasan tol dan pengangkutan awam. Juga bantuan untuk golongan pesawah padi, pekebun kecil getah dan nelayan. Namun yang sentiasa diungkit ialah pemberian BR1M kepada 7 juta penerima dengan peruntukan RM6.8 bilion. Beliau malah mengutarakan konsep baru “public happiness” yang merujuk kepada kualiti kesejahteraan hidup rakyat dan bukan pendapatan semata-mata.

    Sementara konsep ini baik pada asasnya namun realitinya amat jauh tersasar apabila rakyat bukan sahaja menghadapi masalah pendapatan tetapi tekanan hidup dan kemuraman atau “public discontent” dan “public unhappiness”.

    Setelah masuk ke suku kedua 2017, sejauh manakah masalah pendapatan rakyat di selesaikan? Sejauh mana pelbagai insentif itu melegakan tekanan hidup kepada rakyat? Bukankah subsidi minyak masak telah dipotong? Bukankah harga gula pasir putih bertapis kasar telah naik 11 sen daripada RM2.84 kepada RM2.95 sekilogram pada 1 Mac lalu? Bukankah sebelum itu subsidi tepung, beras, elektrik dan minyak telah dihapuskan? Bukankah kadar inflasi 4.5 peratus antara yang tertinggi sejak lapan tahun? Ini penunjuk kenaikan harga barang.

    Faktanya, subsidi kerajaan bagi keperluan asas seperti petrol, diesel, minyak masak, tepung dan bantuan seperti BR1M menurun sebanyak 9.6 peratus kepada RM24.64 bilion tahun ini, dari RM27.3 bilion tahun lepas.

    Di samping itu, Malaysia mempunyai kesenjangan yang lebar antara kaya dan miskin di mana 75 peratus isi rumah memperolehi kurang daripada RM5,000 setiap bulan. Jika bekeluarga lima dan pendapatan datang daripada seorang ketua keluarga, cukupkah pendapatan itu? Sejahterakah atau “happy” kah rakyat?

    Tinjauan umum saya mendapati ramai daripada kalangan rakyat tidak mampu untuk berfikir jauh lagi sehingga 10, 20 atau 30 tahun akan datang. Mereka terpaksa memikirkan nasib mereka untuk selama setahun, 6 bulan malah 3 bulan akan datang. Ini kerana pendapatan kurang daripada perbelanjaan walaupun amalan berjimat cermat telah dilakukan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menteri kata kalau mkn sardin mahal.. Jgn makan sardin makan telor je.

      Kalau telur mahal jgn makan terus.

      Mati lg elok krn kurang sikit penerima subsidi dan brim.

      Klu masih hidup pada Pru 14,musti pangkah chop dacing tau.

      Musti!!!

      Delete
  23. Plot, Sub plot,mcm berubah sampai saat pangkah. PRU14 juga yg akan menentukan.

    Janji UbahTukarSisih, buang yg buruk. Hentikan yg Mungkar.

    ReplyDelete
  24. Apa dah jadi ni..aduhai..malang sungguh nasib PPBM..kenapa mudah tersentuh hati sampai mahu keluar parti..

    Sabarlah cikgu..

    Benda yg baik selalunya mkn masa yg panjang utk dpt hasil..kenalah berkorban sedikit dahulu..takkanlah kerana GKCM kamu lepaskan apa yg ada digenggaman.bknkah GKCM itu ada kaitan dgn umno..apa lagi yg anda tunggu dan harapkan drpd umno..

    anda seorang pengasas,bknkah anda perlu mengambilkira risiko2 yg bakal anda tanggung dikala keputusan menubuhkan BERSATU..apakah tidak ada jalan penyelesaian peringkat dalaman utk diselesaikan secara baik dan berhemah..anda bkn saja memalukan diri anda tetapi menjatuhkan maruah anda selaku pengasas parti kerana bertindak mengumumkan melakukan sidang media secara besar besaran..

    Kepada pucuk pimpinan parti,anda seharusnya mendengar sedikit pandangan dan memberi perhatian terhadap suara2 kecil dikalangan ahli..janganlah sampai seorang demi seorang dari orang kanan sehinggalah ke ahli melangkah meninggalkan pergi..mungkin terdapat ketidak puas hatian di kalangan ahli..janganlah dek kerana ghairah hendak menjatuhkan najib,kita kehilangan org yg benar2 yg kental memperjuangkan nya..jika hanya pemimpin bertindak tanpa sokongan ahli,apa lah ertinya..perlunya diberi penerangan yg menyeluruh dan perlunya ada perbincangan tertutup..jgn sampai ada lagi kejadian seperti ini lagi kelak nanti akan ada prasangka buruk pada parti dari orang ramai..

    Bunga yg sedang mekar jgnlah layu dirosakkan oleh si kumbang..jadikanlah pengajaran apa yg telah berlaku pd parti2 lain..

    Tarik rambut dalam tepung,rambut tak putus tepung tak berselerak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Undi ye partai chop dacing

      Anda sengsara

      Rosy gembira.

      Delete
    2. Yang keluar ppbm itu semua petualang yg datang mengintai prluang cari pangkat dan kekayaan.
      Itu semua orang umno yg merasakan diri nya pandai ambil kesempatan.
      Bila mereka tak ada peluang....cabutlah mereka.
      BIARKAN....PPBM TAK RUGI APA DAN KITA TAK SAKIT HATI KEMUDIAN HARI.

      Delete
    3. Betul.

      Merajuk sampai buat pres konfrens

      Kat hotel 5 bintang pulak tu

      Sapa payung?

      Org bodoh dlm amno je yg xpaham

      Suruh dia join pas

      Pakej dapat Keta mewah

      Delete
  25. DENGAN IZIN

    pas: Inflasi naik.lagi

    KAPLA BUTOH BURIT BABEE CELAKA HARAMJADAH LAKNAT PKMAK LANCHAU FVUK YOU tuan Ibrahim tuan Man (titm)

    NAK TANYA SIAPA YANG LULUSLAN BAJET 2017 TEMPOHARI?

    SEMUA MP PAS BERKECUALI!

    SALAH SIAPA?

    TUAN ITIK TUAN MANGKOK SEBELUM CAKAP SEMAK DULU DGN PARTY AJARAN SESAT KO TUH!

    OTAK SEWEL SERBA BELIT CIPAP BETUL TITM! nak tunjuk pandai padahal yg draf statement anak T.O.L.O.L yg menghisap sedut ketum kau bersama bini keempat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kikikiki..

      Rosy girang skrg la abg2 krn dh puas shipping kt London.

      Esok nk g Paris dgn Moscow pulak.

      Ok abg2 miss u.

      P/s jgn lupa undi partai suami Rosy kuat2 ye chop dacing.

      Delete
    2. Laaa........ganaih betui hang...hi...hi..

      Delete
    3. SIKIT PUN TAK SEBUT PASAI 1MDB!!! -,tuan itik tuan Mangkok dalam statement berkaitan inflasi yg d deraf oleh anaknya di tingkatan4.

      Apa punya unprofessional statement dok cerita trump emosi.. Sprm tolong kerajaan sekat ketirisan...nak cukai syarikat besar di tatkala dunia berlumba lumba turunkan cukai korporat to stay competitive !

      Apa punya T.O.L.O.L unit ekonomi pas nih! Eh ada ker pakar ekonomi dlm pas?

      Tuan itik tuan Mangkok tak cerita langsung dana SRC dan 1mdb !!!!

      namapak sangat subahat dgn NAJIS!

      Delete
    4. Yang lulusan profesional semua dah cabut!!!tinggal pak lebai pondok yg tak lulus SRP(dulu) saja!!.
      Hang nak orang mace ni jadi menteri hang?

      Menteri bini ramai bolehlah...lain tak pandai lah!!!!....

      Delete
    5. dapigs are dirty,ugly and greedy animals...why you support them?

      Delete
  26. Dengar citer Abang Khai dengan Zam kotak kuar Bersatu pun pasal tak dapat jawatan kanan dalam parti. Last2 buat parti baru jadi bos besar. Lepas tu pohon masuk PH, duduk dalam PH. Ditakdirkan PH menang pilihan raya, ketua-ketua parti komponen sah-sah dapat jawatan menteri. Amacam, bijak tak strategi depa..
    Sebenarnya orang politik ni kat mana-mana pun sama saja. Gila jawatan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. SELAGI TUN M ADA DALAM PPBM JGN RISAU!!!SOKONG LAH...
      TUN TAK BODOH NAK BERI JAWATAN KERAJAAN KEPADA PRESIDENT PARTI COMPONEN YG MENANG SATU KERUSI ATAU TAK MENANG LANGSUNG.

      Delete
    2. Buat apa sokong parti ciput cap bunga?...bukan ada masa depan pun...

      Delete
  27. Bukan senang kita hendak menjadi pemimpin/pahlawan/pejuang yang tulin.
    hendak2 lagi...jika dlm diri ada sifat lebih cintakan duniawi dan keluarga.

    Hanya yang berjiwa besar dan berlapang dada sahaja yang benar2 akan berjaya melawan pemimpin yang korupsi, rasuah.

    Sekiranya takut kepada risiko, jangan dekati bahaya. duduk rumah sahaja..mkn pencen dan elaun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia bukan takut bahaya

      Dah dapat dedak la tu

      Kalau tak mana dtg bajet nak buat pres konfrens kat hotel 5 ha eh silap 5 bintang

      Delete
  28. SH ,tuan letakan satu banner dengan ayat "Selamat jalan dan harap jangan jilat ludah kembali".sertai gambar2 mereka supaya pembaca tahu kaca atau pun permata.

    ReplyDelete
  29. Wlok bubar je PPBM tuh peresidin nya lembab

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mu tu dok lah dalam umno dan pas...parti pengkhianat bangsa.
      Bersubahatlah....kamu akan ditanya bila tiba masa mu kelak(mati)

      Delete

  30. Orang yang berkemul (Al-Muddaththir):11 - Biarkanlah Aku bertindak terhadap orang yang Aku telah menciptakannya sendirian.

    Orang yang berkemul (Al-Muddaththir):12 - Dan Aku jadikan baginya harta benda yang banyak,

    Orang yang berkemul (Al-Muddaththir):13 - dan anak-anak yang selalu bersama dia,

    Orang yang berkemul (Al-Muddaththir):14 - dan Ku-lapangkan baginya (rezeki dan kekuasaan) dengan selapang-lapangnya,

    Orang yang berkemul (Al-Muddaththir):15 - kemudian dia ingin sekali supaya Aku menambahnya.

    Orang yang berkemul (Al-Muddaththir):16 - Sekali-kali tidak (akan Aku tambah), karena sesungguhnya dia menentang ayat-ayat Kami (Al Quran).

    Orang yang berkemul (Al-Muddaththir):17 - Aku akan membebaninya mendaki pendakian yang memayahkan.

    Orang yang berkemul (Al-Muddaththir):18 - Sesungguhnya dia telah memikirkan dan menetapkan (apa yang ditetapkannya),

    Orang yang berkemul (Al-Muddaththir):20 - kemudian celakalah dia! Bagaimanakah dia menetapkan?,

    Orang yang berkemul (Al-Muddaththir):21 - kemudian dia memikirkan,

    Orang yang berkemul (Al-Muddaththir):22 - sesudah itu dia bermasam muka dan merengut,

    “If it wasn't for the hardships of life the servant would have been afflicted by arrogance, self-worship, Pharoanic self-aggrandizement, and the hardness of the heart, which would have caused him to perish sooner or later.
    Ibn Qayyim Al-Jawziyyah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ingat Rosy, ingat dacing

      Undi kuat2 chop dacing.

      Rosy girang
      Jibby senang

      Gitu..///

      Delete
    2. Ustaz 20:40
      Tanyalah diri mu sendiri....kamu termasuk dalam golongan mana.
      Ha nya Allah tahu niat mu kenapa kamu krluar tafsir diatas.

      Delete
  31. Yg tak dapat jawatan tu dah boleh kira masuk kategori penganggur kerr tak? Laporan MIER kata kadar pengangguran malaysia sangat tinggi!!! Baca lah analisa Tuan OSTB...yg tak tau omputih tak payah baca.

    ReplyDelete
  32. ( 71:1 )   Indeed, We sent Noah to his people, [saying], "Warn your people before there comes to them a painful punishment."
    ( 71:2 )   He said, "O my people, indeed I am to you a clear warner,
    ( 71:3 )   [Saying], 'Worship Allah, fear Him and obey me.
    ( 71:4 )   Allah will forgive you of your sins and delay you for a specified term. Indeed, the time [set by] Allah, when it comes, will not be delayed, if you only knew.' "
    ( 71:5 )   He said, "My Lord, indeed I invited my people [to truth] night and day.
    ( 71:6 )   But my invitation increased them not except in flight.
    ( 71:7 )   And indeed, every time I invited them that You may forgive them, they put their fingers in their ears, covered themselves with their garments, persisted, and were arrogant with [great] arrogance.
    ( 71:8 )   Then I invited them publicly.
    ( 71:9 )   Then I announced to them and [also] confided to them secretly
    ( 71:10 )   And said, 'Ask forgiveness of your Lord. Indeed, He is ever a Perpetual Forgiver.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak payah panjang panjang

      Org pas tak reti makna alkoran!

      Ambil teks dari bible the TEN COMANDMENTS!

      1. THOU SHALL NOT STEAL

      habis ceita.. Patutlah singapok yg kapir Tu takde rasuah.. Semua paham bahasa omputih!

      P.s esok nak hantar 'bible' kepada yaHADI moga hatinya terbuka membanding kitab kitab yg mana satu betul Dan tidak betul..

      Delete
    2. 4:83. When there comes to them some matter touching (public) safety or fear, they make it known (among the people), if only they had referred it to the Messenger or to those charged with authority among them, the proper investigators would have understood it from them (directly). Had it not been for the Grace and Mercy of Allah upon you, you would have followed Shaitan(Satan), save a few of you.

      Delete
    3. Al-Ĥujurāt:12 - WAHAI ORANG-ORANG YANG BERIMAN! Jauhilah kebanyakan dari sangkaan (supaya kamu tidak menyangka sangkaan yang dilarang) kerana sesungguhnya sebahagian dari sangkaan itu adalah dosa; dan janganlah kamu mengintip atau mencari-cari kesalahan dan keaiban orang; dan janganlah setengah kamu mengumpat setengahnya yang lain. Adakah seseorang dari kamu suka memakan daging saudaranya yang telah mati? (Jika demikian keadaan mengumpat) maka sudah tentu kamu jijik kepadanya. (Oleh itu, patuhilah larangan-larangan yang tersebut) dan bertaqwalah kamu kepada Allah; sesungguhnya Allah Penerima taubat, lagi Maha mengasihani.

      Delete
    4. Tolong bagi ayat

      Hendaklah kamu memerangi pemimpin yang zalim!

      Eh apa takde ayat tu ker biar betul bhaii habiburahman!

      Ayat baru kluar2017 ' HENDAKLAMH KAMU MENYOKONG PAK LEBAK YG MENCURI P.M YANG MEROMPAK. BUKTI ADA DGN PENYIASAT ANTARABANGSA.. NAK TAHU BUKAK BLOOMBERG'

      ini ayat baru kluar dalam surah ke 260 juz 90 !

      Ok bhaiii

      Delete
    5. Anon 21:54,
      Kamu ingat dg buat keluar ayat quran, org lain orang dengar cakap kamu?
      Kamu ni kaldai ikut cakap tuan kamu. Kamu tak tahu kenapa tuan kamu suruh iklan ayat tersebut!!
      Tujuan nya supaya puak mu tidak persoal duit negara kena curi, tidak percaya tok lebai terima 90j.
      Tak boleh syak wasangka...BERDOSA...
      HIDUP LAH DGN DUNIA KAMU JIKA ITU TAKDIR MU....KENA TIPU SEPANJANG ZAMAN...

      Delete
    6. Hello bro!

      Sebagai orang beriman...tak baik mereka-reka ayat-ayat al-quran semacam itu...Ayat-ayat Al-Quran adalah kata-kata/firman Allah....bukan untuk dipersenda-senda dan direka-reka sesuka hati...boleh tergelincir iman kita....kalu nak marah pun...jangan mencerca dan mempersenda ayat Al-Quran..ok?

      Delete
    7. Percaya kepada Al-Quran adalah salah satu rukun iman...tidak percaya dan mempersendakannya boleh rosak iman kita...berhati2 dan berfikir sebelum mengeluarkan bicara..

      Delete
  33. ( 3:133 )   And hasten to forgiveness from your Lord and a garden as wide as the heavens and earth, prepared for the righteous
    ( 3:134 )   Who spend [in the cause of Allah] during ease and hardship and who restrain anger and who pardon the people - and Allah loves the doers of good;
    ( 3:135 )   And those who, when they commit an immorality or wrong themselves [by transgression], remember Allah and seek forgiveness for their sins - and who can forgive sins except Allah? - and [who] do not persist in what they have done while they know.
    ( 3:136 )   Those - their reward is forgiveness from their Lord and gardens beneath which rivers flow [in Paradise], wherein they will abide eternally; and excellent is the reward of the [righteous] workers.
    ( 3:137 )   Similar situations [as yours] have passed on before you, so proceed throughout the earth and observe how was the end of those who denied.
    ( 3:138 )   This [Qur'an] is a clear statement to [all] the people and a guidance and instruction for those conscious of Allah.
    ( 3:139 )   So do not weaken and do not grieve, and you will be superior if you are [true] believers.

    ReplyDelete
  34. Watch "Quran vs Bible -  Yusuf Estes debate - Christianity VS Islam" on YouTube
    https://youtu.be/1OnN5MC2rv0

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak kemana pon debate ni...yg eloknye tunjukkan ape amalan dlm islam yg membawa berkat...seperti ikhlas jujur sedekah ibadat dll dengan membawa cobtoh2 yg dibuat oleh sahabat2 nabi...
      Zakir Naik dengan dakwah membangdingkan agama hanye menimbulkan kebencian orang hindu...
      Kalo kita bawak amalan islam sebagaimana sahabat nabi buat boleh menggalakkan orang islam pegang ugama lebih kukuh dan mudah ajak bukan islam kpd islam...kalo orang islam sendiri merompak dan klentong dengan auta bukan orang non muslim saje benci orang islam sendiri pon jadi longgar pegangan ugama..

      Delete
  35. Tun madey patut umumkan sesiapa yg nak habuan sila keluar dari Bersatu dengan segera...ikut jejak jubur rahman...

    ReplyDelete
  36. Watch "How Bible Led American Christian to Convert to Islam 6/6" on YouTube
    https://youtu.be/thF_7ATwMZw

    ReplyDelete
  37. mengapa lidah' pembawa adu domba serta fitnah (Shahbudin.com) kelihatan cemas dan gelisah ??

    bukankah dahulu setiap yang mengikut kepada lelaki tua renta itu dipenuhi dengan pujian setinggi langit, kenapa keluarnya mereka di hina berbaur fitnah

    apakah seekor kucing kurap akan menjadi kucing parsi tatkala ia masuk ke dalam PPBM

    lidah' pembawa bencana (Shahbudin.com), nasibmu kelak juga tidak ada bezanya andai Allahswt menggerakkan hatimu agar menjejak kaki keluar daripada PPBM.

    'HAMLAU' - dikalung melilit tengkukmu.

    PPBM menurut firasatku bakal karam bersama lelaki tua renta (Tun) kerana itulah sifat golongan yang terbuang.

    Salam ya salam
    Ikhlas dariku unknown aka sahabat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko nujum gred berapa?...dulu pon ko ramalkan pkr akan berkubur...tapi 2 penggal berturut2 umno dan ko ...
      merana..hik3.. Ko ni mcm kucing kurap...taik2 yg keluar tu sama kepala mcm ko ...mengotorkan Bersatu..
      Bukankah ko dulu yg kuat memuja lelaki tua renta tu...bila tak de kuasa ko coba nak perlekehkan plak...berapa lama agaknye tuan politik ko yg berhati serigala boleh bertahan?..
      Beli pas 90 jota pun pas yg berpecahbelah...hingga tunduk jehendak cina mca dan kapir bn..ko turut bisu tak berdaya membantu tuan plitik ko aka perompak....ha4..tak usah tunjuk terer laa..sihahil oooi..

      Delete
    2. Ini anjing kurap unknown bn datang lagi....
      ...budak budak...tolong halau pi jauh jauh...busuk!!..pis...pis...pis..

      Delete
    3. Macamana tak datang.. Habis tuan dia kita bantai..

      Melolong..lah apa lagi..

      Asyik asyik marah 'budin'

      Cuba patahkan komen kami.. Kalau logic kami timbangkan.. Tapi kalau mengarut kopypes..kirim salam ya salam

      Nukilan notingham Forest university @robin hood penyamun

      Delete
    4. Unknown aka sahabat .

      Shahbudin kelihatan cemas dan gelisah tu bukanlah kerana Chegu Kamarulzaman buat gempaq .
      Juga bukan kerana Ungku Ajis penjilat dedak Najib cabar LKS utk berdebat .

      Apa yang mencemaskan Shahbudin ( serta kami kami yang panjang akal ni ) adalah :

      1. Minyak petrol dan diesel naik lagi bagi kali keempat berturut turut .

      2. Kenyataan yang baru di keluarkan menyatakan kadar inflasi bulan March mencecah kadar 5.1% ...yang tertinggi dalam tempoh 8 tahun .

      3. Para pelabur asing terus terusan melupuskan bond bond Malaysia . Untuk bulan March saja lebih USD 6 billion . Tahu apa maknanya tu ?? We are going Greece lah si biol 22:20 .

      Delete
    5. Sahabat lulusan SPM...lulus form 5 gred apa? Skrg kerja ngan jabatan pendidikan sebagai apa? Opis boy?

      Delete
    6. Grade 3 je....berlagak mace orang pandai!! Sampah...(maaf aku kutuk mu kerana kamunkurang ajar kpd seorang tua yang aku terhutang budi)
      Kamu ini jenis otak biul reti berterima kasih.
      Kamu hanya pandai ...makan...berak...tidur.

      Delete
  38. POSTING BLOGGER BARUA LAEN MACAM ARI NI...
    KALAU TAK TERKINJA KINJA MEMBATU API
    HAMLAU MESIABARU PERAK MAN PLAK MAKI MAKI
    TUTUP JER PARTI TU MALU WEEI..!!..KIKIKIKIKIKI.....


    ......laen.macam si perak man dan malaysiabaru penganut Syiah nih maki maki ahli parti sendiri... kikikikiki... marah bebenoo budak yeop tu... tutup jer parti tu.... maeah bebeno bekas ahli parti sendiri... kikikikikiki... yeop ooo yeopp... apo kono eeh kau yeopppp.... kah kah kah...


    ...BERAMBUS AGEN DAN BARUA SINGAPORK@DAP....

    INI KALI LAH YEARRR YEOBBBB...


    YEOBBBB ... UBAH DAN SIMEN YEOBBB....!!!

    TAK.LEH TIDO MALAM LA SI YEOPPP HAMLAU MLM NIH.....


    ...KIKIKIKIKIKI....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Meracau lagi mat singapork..hi4...

      Delete
    2. Kih kih kih...

      Dah kena maki Tuan Kau baru nak muncul !

      Ko tengok esok kami maki lagi kaw kaw punyer sampai Tuan Kau tunjuk muka direct punya

      Wei bila masa perak Man maki.. Dia buat pantun hibur kami adalah..

      Apapun

      BERAMBUS #PASPORK @ umno

      ' kembali ke burit umno spt sebelum 1951 '

      Delete
    3. Kikikiki..

      Akak langsuir cipap dh sembuh la tu. Jgn terkinja kinja nnti rentas jahit kt cipap tu.

      Amboi girang betul akak dgn HP Samsung baru nya nih.

      Stor kuning kena langgar dgn Abg non OK kot.

      Girang le akak dh dpt PR singapork.

      Kikiki..///

      Delete
    4. Mat singapork gelak kikiki
      Hanfon baru senang hati
      Siapa sebenarnya komen maki
      Org utara kata, hang ni bodoh piang tak reti reti..

      Punya la hamlau mangkuk ayun ni
      Pantun dan maki pun beza tak reti
      Itulah bila suruh sekolah, gatal nak berbini
      Hidup menyusahkan orang, kecik2 tak nak mati..

      BERAMBUS #PASPORK @ umnopork

      Delete
  39. Watch "English Muslims - English brother Ibrahim Killington converted to Islam from Anti Muslim" on YouTube
    https://youtu.be/u2hD9nfDXvI

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko tersilap bilik kot...sini bukan bilik dakwah...ko patut ajar najib merompak tu mungkar...dan ko oatut ajar macai2 subahat dengan perompak dilarang tuhan...betol tak?..

      Delete
  40. Watch "WHY VATICAN CATHOLIC PRIEST CONVERTED TO ISLAM" on YouTube
    https://youtu.be/so40tlQPsog

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko tersilap bilik kot...sini bukan bilik dakwah...ko patut ajar najib merompak tu mungkar...dan ko oatut ajar macai2 subahat dengan perompak dilarang tuhan...betol tak?..

      Delete
  41. Mano poie budak barua Malaysiabaru dan Perak Man.... yeoooppp oooooo yeoppp... meh la jawab pantun anon 22.23 tu copekkkk....

    ... yeoooppppp..! ooooo yeoppppp...!! dah mampos ke ape budak nih........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cipap ko lah..

      Naik kuda macam bunyi cowboy.. Sewel apa..

      Delete
    2. BLOGGER HAMLAU POSTING MARAH MARAH
      MALAYSIA BARU MARAH SAMBIL MAKI MAKI
      MAKI 'CIPAP KAU LAH' DIA TAK SUDAH SUDAH
      KALAU KAT SINGAPORK KONTUT PUN X BUNYI


      ...... PUIIIIIIIIIII..... BERAMVUS BARUA SINGAPORK@DAP.....

      ..... INI KALI LAH ..

      ... UBAH DAN SIMEN..... kikikikiki..

      Delete
    3. Akak kan dh dpt PR singapork tentu riang gumbira.

      Leh niaga kt gay lang.. Abg non jd ekslusif agen.

      Terbaik boh..

      Kikikikl///

      Delete
    4. Mat singapork dah tukar akak bapok
      Melaram dilorong mencari pelanggan
      Nampaknya hamlau ni, macam dah tersampuk
      Tu la dok meracau racau, melalak macam orang meroyan..


      Delete
    5. Hahahahaaa.. Mat sibgapok knp diam..

      Tersedak ker? Kah kah kah..

      Delete
  42. Maaaaakkkkk aaiiiii... marah bobonar plak budak malaysiabaru yg ngaku warga singapork babi lee kwan yew nihhhh.... kalau kat singapork negeri si babi lee kwan yew sunyi sopi mulut ko.... kontut pun tak bunyi... sampai malaysia jadi barua lee kwan yew melalak tak kiro siang malam kau yoooo.... puiiiiiii

    .... tak nak berpantun ko malam ni.... oopssss yo la orang tongah paneh ati... tido malam ni pun meracau kannn... camno nak berpantun kannn....

    .... yeoopppp ... oooo yeop... mano kau.....dah mampos kot....

    ......kikikiki..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akak jgn panas, nnti tetek goyang yanggg..

      Kikiki..///

      Delete
  43. Saya bersetuju dgn pendapat kita ucap sahaja terima kasih di atas khidmat cikgu selama ini dan sayonara. Kita teruskan perjuangan dengan meninggalkan mereka yang memilih untuk meninggalkan perjuangan ini.

    Saya tidak bersetuju dengan segala caci maki yang dilemparkan ke atas individu ini hanya kerana ia memilih untuk keluar PPBM. Adakah perbuatan dia ini satu dosa? Tolonglah..

    Kita memaki hamun orang itu kerana beranggapan kita lebih baik daripada dia tapi barangkali pada pandangan Allah kita ni buruk dan orang yang kita maki hamun itu baik.

    Lainlah sekiranya kita mengutuk orang-orang yang sah melakukan kejahatan dan penganiayaan kpd orang lain, atau khianat kepada amanah dsbgnya.

    Adakah cikgu Kamarul merompak wang kita? Menipu kita dan berbagai kejahatan lain lagi sehingga kita berasa berhak untuk memaki hamunnya?

    Tiada siapa yang sempurna. Cikgu tak sempurna dan PPBM juga tidak sempurna.

    Alasan cikgu itu hanya cikgu dan Allah sahaja yang tahu benar atau tidak. Barangkali benar dan barangkali yang benarnya ialah cikgu yang kecewa kerana tidak mendapat sesuatu yang diingini.

    Saya sendiri pun tidak dipercayai oleh PPBM Bahagian dan saya dapat hidu bhw mereka menaruh syak wasangka 'barangkali' saya ini kuda trojan.

    Biarlah, saya tidak kecewa dengan perkara ini disebabkan situasi hari ini memang banyak kuda trojan di dalam PPBM.

    Bersangka baik, saya langsung tidak mengesyaki cikgu kamarul sbg kuda trojan melainkan satu alasan sahaja iaitu kecewa. Sama ada kecewa disebabkan PPBM mengamalkan kronisme seperti yang cikgu dakwa atau sebenarnya kecewa kerena tidak mendapat apa yang cikgu hajat secara peribadi itu saya tidak tahu.

    Bagi saya memadailah dengan ayat ini "terima kasih di atas khidmat yang telah dicurahkan. Sayonara'

    Secara peribadi saya berpendapat 'syukur dan mujurlah PPBM ditubuhkan, jika tidak kemungkinan besar saya telah memilih untuk mengasingkan diri dan memakan akar-akar kayu di hutan'.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Apapun, sekiranya cikgu ada perasaan iklas dalam perjuangan, saya rasa cikgu tersilap langkah dengan meninggalkan kami semua.

      Delete
    2. Saudara John doe, mungkin sudah ditakdirkan jika zaman datuk kita dulu berjuang membebaskan negara kita dari cengkaman penjajah, zaman kita terpaksa berjuang membebaskan negari dari penipu dan perompak negara.
      Walaupun kita tidak mengangkat senjata, tetapi mulut dan pena kita cukup berkesan.
      Bila kita berjuang tanpa nengharap balasan dunia, serahkan saja pada Allah yg maha bijaksana memberi ganjaran. Walaupun kumpulan ini terdiri dari fahaman yg berbeza, tapi matlamatnya sama menyelamat negara.
      Tidak sepatutnya kita rasa berputus asa bila kumpulan kita masih memerlukan tenaga kita.
      Bagi saya, saya sangat mengharap pertolongan anda menangkis kumpulan firaun yang menyesatkan bangsa kita. Anda mrnguasai ilmu quran dan hadith dan dapat menangkis makhluk perosak ini, pendapat saya, kerja anda itu mulia.
      ....bantulah Tun....dulu difitnah....sekarang dikeji...sedangkan mereka ini dapat masuk universiti dan menjadi jutawan kerana quita bumiputra hasil ilham Tun Mahathir Mohamad!!.

      Delete
    3. Ermm...pikir simple camni je la john doe.

      Dia keje cikgu je...keluar parti siap buat PC lagi kan?

      Persoalannya ialah..banyak duit cikgu, dari mana dapat @ siapa yg sponsor buat PC yg gilang gemilang tu?

      Hehe..tak perlu degree 3 @ 5 keping untuk menilai buruk baik manusia..fikir2kn








      ^_^




      Delete
    4. Ramai orang berbagai pendapat
      Cerita sebenarnya tuan badan yang tahu
      Apa yang bro john komen tu sebagai nasihat
      Apa korang nak paham, terserahlah pada u..

      Walau apapun telah berlaku
      Budi di sumbang jangan dilupakan
      Janganle jadi macam mat singapork yang buruk kelaku
      Dah tak tahu mana yg baik, dok maki sakan..

      Delete
    5. Kalo orang ini meninggalkan parti dulu kerana korup lalu sertai baru untuk hapuskan korupsi maka dia patut dicontohi dan disanjung perjuangan nye...
      Bila dia tinggalkan parti baru kerana memang terbukti perjuangannye tak betul maka patut dia dihormati..
      Namun kalo dia tinggalkan parti lama kerana tak puashati hajatnye tak tercapai dan masuk parti baru kerana inginkan sesuatu maka perjuangannye tak ikhlas...bila dia cabut tinggalkan parti dia patut diraikan...
      presiden patut ucapkan tahniah dan seru kpd mana2 ahli yg mcm ni sila tinggalkan parti dengan segera...disiplin otak sangat mustahak untuk keutuhan sesuatu parti...

      Lihat pkr berapa ramai orang kuat parti yg cabut...pkr makin kuat bila tinggal orang yg berdisiplin...2 penggal berturut2 umno meranaa kempunan tak dapat tawan selangor...adekah orang yg tinggaalkan pkr dapat tempat yg lebih baik dlm umno?...


      Delete
  44. Khas untuk bro, tubuh cawangan
    Terima kasih atas pengorbanan
    Biar sampai kepangkal lengan
    Untuk cucu cicit, demi keturunan

    Bro John Doe kita setuju
    Sebab keluar kita tak tahu
    Dulu aktif kerja pun laju
    Atau tak dapat apa yang mahu

    Mat Singapork riang bertepuk
    Perak Man dia mengutuk
    Malaysia Baru dia nak hempuk
    Macam lalok dek ubat batuk

    Yeop yeop bukan sebarang
    Pantun dia bawak berperang
    Mat Singapork menconteng arang
    Dia tak tahu Perak Man garang

    Mat sungguh minat Kuan Yew
    Tak sebut sehari rasa seminggu
    Sebenarnya Mat perosak Melayu
    Rakyat sejahtera dia mengganggu..









    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...terbaik bro fan tun..


      Ntah apa kenanya hamlau tu malam ni
      Melalak meroyan, gaduh dicari
      Kalo dilayan makin menjadi
      Umpama orang yang mabuk todi..

      Mungkin pantun terkena didiri
      Sebab tu lah hamlau mat singapork dok maki maki
      Dia ni pun spesis langau, dedak dicari
      Dah mabuk dedak, gelak kikiki..

      Bro Malaysia baru pun dia nak taram
      Mungkin komen mengena, dia dah geram
      Mengikut perangai bro malaysia baru yang aku paham
      Mesti konfirm le dimaki olehnya
      Ko anak haram!!!..

      Delete
    2. Jarang juga nak tengok mat singapok tersebut reply balik..

      Pagi ni dia nak kita reply dia pulak siap jual pantun lagiiii

      Kena belasah kaw kaw campur maki pun tak serik serik

      Apakah hepy sebab store kunyit dah sembuh kembali

      Delete
  45. Org mcm Kamarulzaman ni jgn bg kepercayaan lagi. Tak da pendirian. Tak blh percaya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup, betul bro.

      Memang niat di hati tuhan saja yg tahu.

      Tapi bak kata pepatah "sudah terang lagi bersuluh"





      ^_^



      Delete
  46. DAH DAPAT DUGA DAH DAPAT AGAK
    MESIA BARU DAN YEOP TAK TIDO PAGI
    APA TAK NYER ATI DAH MENGELEGAK
    HAMLAU KENA BELASAH KANAN &KIRI


    KIKIKIKIII..... YEOPPPP DAH SUBUH DAH

    YEOPP..... GI TIDO DULU... KIKIKIKIKI...

    ...BERAMBUS BARUA SINGAPORK@DAP......


    ...... TAK TIDO SMPI PAGI...KIKIKIKKIIKI..



    MEH UBAH DAN SIMEN YEARR YEOPPPP.....!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat singapork ni semayang subuh tak?...ikut aharan cina mca kot..

      Delete
  47. Salam,

    Tunggu berita penting sebelum 1 mei. We can see interesting development albeit serious implication.

    Thank you JASA boys...wink wink

    ReplyDelete
  48. parti yg bersekongkol dgn dap...camnilah.....

    ReplyDelete
  49. Mat singapork dah ganti bomoh malaysia
    Sudah pandai menduga duga
    Khurafat, tahyul amalan dia
    Sarapannya maki mula bekerja..

    Tiada siapa yang nak terikut
    Provokemu itu tak sior nak sahut
    Orang macam ko elok jangan diambil pot
    Lebih baik je la ko terjun ke laut..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you JASA boy....ramai tak percaya you...tak per.

      Green Green Grass of Home

      Delete
  50. Nasib Parti Bersatu todak buat 3 term n condition cerai 3 talak.
    Dlm dunia ni satu saja parti politok extreme yg ada syarat GILA mcm tu.

    ReplyDelete
  51. jangan risau dan terkejut si budin..
    hamlau yg termashyur sekali yg akan turn dari bersatu
    ialah UTun Mahathir...cuma masa jer yg menentukan..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...