Wednesday, 5 April 2017

ADUHHHH....NAMA SAMA PULAK!!!


Ketika berhujah di Parlimen membahaskan Rang Undang-Undang Kesalahan-Kesalahan Seksual Terhadap Kanak-Kanak semalam, Ahli Parlimen Tasek Gelugor, Shabudin Yahya berkata, mangsa rogol berpeluang mendapat kehidupan lebih baik jika berkahwin dengan perogolnya.

"Mungkin dengan sebab perkahwinan itu mereka dapat melalui satu kehidupan yang lain, yang lebih sihat, yang lebih baik dan seorang isteri yang dirogol tadi, kalau dia dapat berkahwin, dia takkan melalui satu jalan kehidupan masa depan yang gelap.

"Sekurang-kurangnya dia ada suami, ada orang yang boleh menjaganya. Ini adalah satu remedi kepada masalah sosial yang berlaku," katanya.

Tambah beliau, perogol juga mungkin bertukar menjadi suami yang baik dan tidak seharusnya dianggap sebagai lelaki haprak sepanjang masa.

Dalam hal ini, saya tidak berhasrat untuk mengulas panjang dan memberi reaksi berlebihan terhadap hujah beliau ini memandangkan kami mempunyai nama yang sama, cuma ejaan saja sedikit berbeza.

Cuma,  dua soalan saja ingin dikemukakan.

- Betul atau tak betul otak pemimpin UMNO ini?

- Jika anaknya sendiri kena rogol, adakah beliau bersedia menerima perogol itu sebagai menantunya?

Jadi,  untuk yang seterusnya saya serahkan kepada pembaca dan pengunjung blog ini untuk memberi komen dan reaksi mereka.

Komenlah dengan baik, jangan mencarut atau maki-maki, walaupun kita mungkin terlalu geram dengan hujahnya itu.

Juga jangan lupa, ejaan nama Ahli Parlimen berkenaan ialah Shabudin, saya pula Shahbudin. 

Kalau salah eja, nanti macam maki hamun saya pula. (ShahbudinHusin 05/04/2017)

195 comments:

  1. Mungkin MP umno ni terlebih makan semut & otak udang. 21 kerusi parlimen shj lagi boleh buat najib disingkirkan..nak dekat pru 14, dia sibuk habiskan duit kerajaan buat lawatan ke luar negara. Biarlah..biar zahid pening kepala.

    ReplyDelete
    Replies
    1. copy paste entry sebelum..: 6.09am

      Indahnya Islam versi UMNO!!

      Budak perempuan umur 9tahun boleh di kahwini selepas dirogol.. Sah dari segi syariaj islam cukup syarat kata MP umno SHABUDDIN yg juga bekas hakim syarie..

      Ini sebab sudan selatan mahu kemerdekaan dari utara sudan yg amalkan undang undang islam hudud!

      Malaysia bila lagi nak berpecah???

      Delete
    2. Mengikut ulamak2 muktabar UMNO, adalah syirik akbar jika pengikutnya bercakap benar, berhenti berbohong, tidak merapu barang sesaat pun. Malah menjadi bodoh adalah rukun kepada Islam UMNO.

      Jika menjadi cerdik barang sadikit pun, ianya adalah syirik akbar yang terselindung.

      Delete
    3. Otak bingai mp nih...bolehkah mangsa rogol boleh hidup bahagia dengan perogol..nama pun rogol, paksa tanpa kerelaan mana nak datang kebahgiaan...betul le umno dan porno tiada terpisah..bangang!

      Delete
    4. MP ni rasanya akan suruh rakyat undi BN jugak. Sekurang-kurangnya rakyat tak peru tukar kerajaan dan BN mungkin jadi lebih baik.

      Delete
    5. Anon 9,41

      Bn jadi lebih baik?

      Baik ko.mana ?,non?

      Juara konkek? Juara memantat? Aduuh apesal la anon nih paksa gue mulut huduh di.hari mulia nih..

      Syarat sah rogol ikut spesifikasi MP UMNO

      A. Sebelum rogol cek dulu bawah tu dah kluar haid blum

      B. Budak 9tahun tu mesti badan besar mcm 18tahun

      Chinabeng mca betul speck umbo nih..

      Nak sedaaap jer badan mesti besar !! Knp kecik sempit tak best ker?

      Hidup UMPORNO bn

      Delete
    6. Anon 09:56
      Perhaps you missed the intended sarcasm...

      Delete
    7. Aku anon yg selalu cakap ramai dato' melayu ni bingai & bangang sebab ramai dah aku berurusan dgn mereka sebelum2 ni.

      Ada dato' melayu dlm ni yg nak nafikan???

      Kes terbaru di atas..hakim syarie pun bingai & bangang. Nak bukti? Tu tuan budin dah cerita kn kat atas ^_^




      Delete
    8. Anon 1359

      Itu hari ada satu Dato sound gue.. 'lu banyak inteligent tapi cakap elok elok sikit tak semua benda lu tau'

      Sebab itu hari gue hentam Dato 3line bunuh org.

      Ini Dato tak berani Taruk nama pakai anon jugak..

      Wa lagi hentam itu hakim manyak cilaka debda rm100..

      Dia terus senyap tarak respond..

      Gue bukan Mau hina semua dato' tapi lately manyak Dato buat sial pukul olang bunuh olang..skrg itu raja bising ada olang Mau bayar 5juta angkat dato'

      Lu pegi singapok tarak Dato. Semua equal. Tak boleh pakai datukship Mau projek atau Mau bikin jenayah.. Polis singapok tarak kesah lu dato' semua equal..

      Gue heran singapok kapir pun amalkan ajaran islam yg wahid iaitu

      Semua makhluk Allah equal di hadapannya..tapi ini malaysiaL lu Dato lu denda rm100 saja..

      Ini datukship semua tiru British.... Wa tarak tau itu nabi s.a.w ada bagi Dato sama muawiah atau sama sahabtnya bilal..dato bilal bin azan

      Nampak sangat Malaysia bukan negara islam! Adat je lebih. Biddah je lebih ..

      Dato seri mahaguru hadi awang.. Gelaran ostad sudah buang..dato lebih penting

      Delete
    9. Semua menteri dan mp BN haprak dan sialan haram jadah!!!

      Delete
    10. Haha...betul tu MalaysiaBaru. Ini title depan ada dato' hanya lebih byk buruk drp baik.

      Bila ada title..."DARJAT" sudah lain walaupun pemegang title otak bingai & perangai hampas.

      Yg paling bagus mcm singapore...equal..no title.

      Aku x heran kalau ada pakai title tapi nampak lah ketokohan & berperibadi tinggi berbanding marhaen biasa.

      Ini tak...pemegang title pula yg perangai sama macam jin ifrit. ^_^



      Delete
    11. Merogol merupakan suatu perbuatan yang terkutuk dan tidak berperi kemanusian,,hanya MP Umno yang tidak bertamadun hanya akan menambah kes-kes rogol di Negara ini di masa hadapan,,cadangan yang paling mengarut dan tidak logik sama sekali........!!!

      Delete
    12. I dare not imagine what is the world think of our Umno/BN MP at the moment.
      Should we laugh or should we cry, i am confused myself.
      What was worrying was the sentences that was said but what was more troubling was it came from ex syariah Judge.
      How in the world can he be appointed as syariah judge once.
      OMG. What has happen to Malaysia. Worlds need facts like money trail as proof of transantion but we accept donation as we turn paperless " pakai air liur". Come on, we have been run by corrupt politician and now we hv clowns joining the party.
      What else instore? From the rate we are going, it looks like the posibility that dooms day is starting from Malaysia.

      Delete
  2. Jangan risau tuan budin..tengok orang cakap pun dah boleh agak otaknya..Ada bezanya walau nama sama..itu budin bodo piang, yang ini budin pikiran terang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam RUU335 yang penuh rahsia lagi penuh misteri di beritakan ada klausa

      a) sang suami boleh kawin budak 9tahun yg cukup syarat

      b) sang suami boleh belasah isteri baik punyer

      C) sang suami boleh bohong isteri demi KEPENTINGAN ISLAM !

      INILAH HUDUD (RUU335) YG HADI NAK BENTANG..

      kami cadang nak londehkan RUU hijack Nik menyanar nih kepada rakyat SABAH SARAWAK... Mintak mintak tak jadi Arab spring (2011) atau mcm kemerdekaan sudan selatan (2012)

      Amacam anon anon umno yg belum komen... Jom kita pergi memburu gadis 9tahun.

      ENDORSED BY YAHADI AND RUU 335!

      siapa berminat jadi 9year old scout boleh hubungi SHABUDDIN dan yahadi. Satu gadis rm50k dibayar Anuar musang !

      Delete
    2. RUU355 perlu diperhalusi dengan sempurna... ianya perlu pada masa hadapan bg kesejahteraan... tp bukan ditangan pemimpin buat2 reti macam pemimpin yg tak bijak bestari langsung sekarang nie..

      mohon semua pemimpin ameno yang ade sekarang nie sedar diri... klu nak pun, hiduplah sampai tahap berpesatuan sahaja... janganlah korang semua duduk dalam proses pemerintahan negara... tolong la sangat... buat aje la program peringkat NGO sahaja dan masyarakat setempat shj.. jgn lah sampai berusaha naik jadi pemerintah negara, tahan nafsu tu...

      khususnya yang kurang berpelajaran, kurang karisma, kurang amanah, kurang bersatu, kurang jati diri, kurang keadilan, kurang majmuk, dan kurang segala2nye... terutamanya pemimpin2 wanita, situa, pemuda ameno dan pas yang telah hilang arah tuju...

      mohon anda semua meminggir... minggirrrrr... klu tak pun anda semua pergi buat program ke bandung, ke mana2 sahajalah pada hari mengundi nnti...


      Delete
    3. mohon semua tengok balik... saya mohon maaf kepada Dato Shabudin... beliau refleks berdasarkan pengalaman beliau sebagai hakim... yg jahatny wartawan2 yg spin...

      - maksud beliau adalah dalam konteks:

      perogol adalah 'suka-sama suka'
      perogol adalah 'boyfriend kesayangan'

      https://youtu.be/eRDlYSMYkcE

      tp yg yeanye ameno mau kena kasi turun ini pru...

      Delete
  3. Umno penang taknak buat kempen jom rogol dan kawin ke? Boleh kawin free. Memalukan jadi ahli umno..

    ReplyDelete
    Replies
    1. JOM ROGOL DAN KAHWIN

      VERSI UMNO

      ENDORSED BY JAMILL KILL RUU335

      Delete
    2. Kalau rogol anak shabuddin yahya tak kan dia nak marah kot sebab dia sendiri yg bagi lampu hijau suruh perogol kahwin dgn anak dia.

      Tak payah masuk meminang tak payah hantar sireh pinang. Pergi merisik kemudian rogol terus jadi menantu shabuddin.

      Tak gitu Yang Berhormat shabuddin yahya?

      Delete
  4. Habis la bangla, nepal, myanmar, indon, vietnam berebut rogol anak melayu kalau kerajaan sokong MP gila nih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pi rogol anak pompuan mp shahbudin yahya dulu.
      Gerenti dapat jadi menantu dia

      Delete
    2. shabudin bro....bukan shahbudin...dlm org dok pesan pun terkhilaf jugak....hahaha....

      Delete
    3. Tuan Shah.....teman tengok makin hari makin berkarat otak suku sakat ni. Apa kene gitu jadinya......udah terok bebenor nampaknya deme ni. Cakap tak masuk akei......contoh, "dengan GST harga barang akan turun" tapi sekarang udah tinggei kenangan........

      Tipu pon tak menjadi....contoh "kalo ada duit banyak tu takkanlah saya nak masukkan dalam akaun saya sendiri".....tapi kemudian....errrrr ada duit masuk tapi "derma"......Selasa pon udah berlalu jadi kenangan nostalgia......nampak benor tipunya......udah kena apa deme ni meraban teben???


      Delete
    4. itule moh same same kite pupuihkan deme ni..

      Delete
  5. Maaf tuan Shah posting sebelumnya kamu silap ejaan patutnya shabuddin..

    Ya islam versi umno

    Budak 9tahun boleh kawin selepas dirogol sodap sodap

    Haji jadi gembira Mp Umno shabuddin amalkan syuariah islam sebenar..


    ReplyDelete
    Replies
    1. Typing eror lagi keybiard china nih komunis nih

      Kamu tu sepatutnya kami ..

      Delete
  6. Tuan Shahbudin, tolong sampaikan kepada pakatan harapan supaya pada PRU14 nanti pakatan harapan menggunakkan nama Barisan Rakyat. Barisan Rakyat Vs Barisan Nasional.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak perlu betbaris nak pru..

      Delete
  7. Nak kawin free. Rogol lah 4 orang wanita. Dapat kawin 4 terus free pulak tu. Kalau nak lagi cantik rogol anak MP Shabudin Yahya ni. Dapat mertua wakil rakyat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcm mana MP shahbudin kalau anak perempuan hang atau bini hang sendiri dirogol orang?

      Tolong bagi pencerahan MP shahbudin apa tindakan hang?

      Ada kah hang akan merayu dan melutut kpd perogol untuk berkahwin dgn anak dara atau bini hang?

      Mcm ni punya manusia yg tak dak akai pun boleh jadi MP ker? Rakyat sanggup angkat malaun mcm ni jadi pemimpin?

      Mulakan dgn anak dara atsu bini hang dulu MP shabudin oiiii.

      Delete
    2. Mp shahbudin yahya hang jgn lupa masukkan cadangan hang ni dalam manifesto umno/bn untuk pru 14 nanti.

      Delete
    3. Woi..korang..kalo rogoi bini Shabudeng..agak2 boley ka jadi madu dia..kuikuikui..bolo punya MP umporno!!

      Delete
  8. Perogol ada dua kategori

    Diserang dirogol
    Atau
    Ringan ringan terogol

    ReplyDelete
    Replies
    1. NOW EVERYONE CAN ROGOL AND KAHWIN

      SERENTAK 2 IN 1

      VERSI UMNO RUU335!

      Delete
    2. Betul dak mp shahbudin yahya?
      Orang putih kata " There are so many beautiful reason to be happy"

      As father in law should be very happy too. You deserved to be happy rite ever after?

      Delete
    3. MP jahil dalam urusan agama

      Delete
    4. mohon semua tengok balik... saya mohon maaf kepada Dato Shabudin... beliau refleks berdasarkan pengalaman beliau sebagai hakim... yg jahatny wartawan2 yg spin...

      - maksud beliau adalah dalam konteks :

      perogol adalah 'suka-sama suka'
      perogol adalah 'boyfriend kesayangan'

      https://youtu.be/eRDlYSMYkcE

      Delete
  9. MP otak bunyut penuhi Taek ni telah memalukan org Tasek Gelugor.
    Cubaan Sabundin ini konon nk nmpkkan diri dia warak bijak dan propas kingcin. Tasek gelugor ramai dulu sokong Pis. Sabodin ni komonnya buat prep nk makan pengundi Umni dgn Pis skali.
    Orang Tasek gelugor dh nmpk kot...sila sampahkan puak ckp pandai munafik2 ini. Yg bodo2 tidak harus di jadiakan ketua atau bagi amanah. Parah anak cucu kita.
    NO MORE UMNO PAS BN ...munafiqs.
    Terima kasih Tuan Budin for tge platform.

    ReplyDelete
  10. MP Shabudin nih kalau dah bodoh tu tolong diam diam.
    Bukak mulut aje nampak sangat kebodohan dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Now Everyonr can rogol. And kahwin

      Kahwin free melalui rogol..

      Hudud style! Qisas style !

      Delete
    2. Mp shahbudin yahya tak bodoh aihhhhh. Tapi dia boleh jadi contoh dan teladan yg terbaik untuk negara kita.

      Tak kiralah kalau bangla atau hindu atau indon yg merogol anak bini dia. Mereka tu tetap akan menjadi menantu dia yg akan hidup penuh bahagia sehingga ke anak cucu.

      Bertuah mp shahbudin yahya kalau hang dapat cucu segara hasil kerangkusan hawa nafsu manusia.

      Hang sepatutnya menjadi tokoh maal hijrah di peringkat kebangsaan dan dunia lslam.

      Delete
  11. Bagos la tu!!!

    Biar ramai anak perempuan dan pemimpin UMNO(Parti Sarkis) kena rogol!!!

    ReplyDelete
  12. anak dia kena rogol nanti, sedap la perogol tu dapat kahwin anak mp. lepas tu perogol tu rogol adik ipar dia pulak. klu ada adik ipar lelaki, liwat sekali. last sekali liwat pak mertua dia pulak. pastu taubat la. mesti pak mertua dia seronok menantu dah taubat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Depa liwat pungkoq mp shahbudin yahya. Tak pa aiihhhh dgn menantu

      Delete
  13. ANON MALAYSIA BARU WARGA SINGAPURA
    CARI MAKAN JADI BARUA DI MALAYSIA
    PEKERJA DI SINGAPURA RAMAI TUA BANGKA
    DEMI SESUAP NASI MEREMPAT JADI BARUA
    MAKLUM LA DI SINGAPURA SUSAH CARI KERJA

    BARU BALIK DARI SINGAPORK RAMAI PEKERJA DI RESTORAN MAKANAN SPT KFC..MC DONALD TERDIRI WARGA EMAS YG DAH NAK MAMPOS MASIH KERJA. . TENAGA IMPORT PUN RAMAI..JADI LAN ANON MALAYSIABARU SUSAH CARI MAKAN DI NEGARA SRNDIRI IAITU SINGAPORK. ..MACAM NAJIB ALI.....

    PADA BARUA SINGAPORK@DAP DI SINI DAN SINGAPORK.... MASA KAMU BERAMBUS DAH TIBA PRU14 INI ..JADI LAH BARUA SABOTAJ EKONOMI MALAYSIA...

    JUST READ MY LIPS SLOWLY.. B.E.R.A.M.B.U.S.....!!!!!!

    ... JOM KEMPEN

    ..... "BERAMBUS SINGAPORK"...

    ReplyDelete
    Replies
    1. For once Najib ckp betul!!!
      906 ni memang BANGSAT makan Taek.

      Delete
    2. Hihiiii

      Anon umno tak sodap duduk


      Hihiii... X 1000


      Mai panggil member anon hang ramai ramai masuk komen

      Delete
    3. Singapok tak boleh berambus..

      Ringgit murah sangat 3.16!

      Anak dara melayu Johor 9tahun..pakai duit syiling singapok pun boleh buat Mas kahwin..

      Opsss silap.. Singapok rogol dulu baru kahwin free..

      Anon 906 boleh recomend makcik hang.?

      Mesti,9,tahun . Ada haid. Dan badan macan 18tahun..

      Offer lapse in 8hours 8minit 80 second

      ' read my gigi - R.O.G.O.L '

      Delete
    4. Dia sedang ketakutan kapal lanun bugis nak karam...buat rel keretapi ecrl dan oelabohan melaka nak natikan pelabohan singapore...singapore buat pelabohan tak pakai utang china kominis...najib pakai utang...hasil rel dan oelabohan habis bayar hutang..nana untung 30 billion setahun?...budok ni bengong..

      Delete
  14. Apa kata Encik Azalina yer..Adakah komen shabudin yahya selari dengan Akta child abuse yg dia bawak ari tu kat parlimen..

    ReplyDelete
  15. Dunia nak akhir zaman, atau umno yang nak akhir zaman ni bila manusia yang otak sewel sebegini dilantik menjadi pemimpin.
    1. Mangsa rogol terpaksa hidup dalam keadaan trauma bersama kelaki yang dia benci.
    2. Dia bukan saja akan dirogol sekali tapi berkali-kali sepanjang hidupnya.
    3. Lelaki yang merogol adalah lelaki yang tidak bertanggung jawap. Banyak kes,lepas nikah ibubapa terpaksa tanggung.
    4. Mangsa yang menjadi isteri perogol biasanya menderita sepanjang hayat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Welcome back bro joe hary.

      Segala galanya akan bermula dgn keluarga mp shahbudin yahya ni dulu.

      Tahniah mp shahbudin. Jasa mu dikenang!!!!

      Delete
    2. Welcome back from me too bro Joe Harry.

      Delete
    3. Setuju bebenor dengan bro Joe Harry.....
      Bro Zack......baguih juge idea mike tu......
      Salam Perjuangan Joe Harry, Zack dan John Doe.

      Delete
  16. MALAYSIA akan jadi syurga kepada PEROGOL & PEDOFIL.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syurga perogol dan pedofil tersergam indah di tasek gelugor.

      Syurga ni milik umno/bn

      Delete
  17. Inilah kualiti pemimpin yang ada dalam umno hasil dari cantas mencantas beberapa tahun dahulu. Malas buat home work untuk perbahasan, maka idea yang dilontarkan tidak masuk akal dan mamalukan parti.

    ReplyDelete
  18. Inilah contoh terbaik seekor bahalol al bangang. Perkataan bangang ni sepatutnya ditujukan kepada blogger BN, tetapi terpaksa digunakan pula untuk MP tak ada otak ni, bukan blogger nama Shah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mp yg buat saranan bengong...bukan blogger ngook..ko pon nak jadi perogol jugak...ha4

      Delete
  19. Ini mcm peluang baik utk perogol jd menantu menteri atau perdana menteri ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul anon09:31,,
      Budak budak jasa ini patut ambil kesempatan....
      Tapi otak depa sudah tersumbat jadi bengong kelu akibat makan gaji dari duit haram....mereka tak nampak masa masa depan.
      Apa yg ada dlm kepala lutuk mereka minta upah dedak tiap bulan.
      Serupa babi dalam kandang...pagi pagi tunggu apek hantar dedak...lepas kenyang makan tidur.
      Mereka tak fikir lagi soal negara dia nak runtuh ke.......
      Manusia jenis ini apa yg mereka tahu...MAKAN...BERAK...TIDUR.

      Delete
    2. Betul anon09:31,,
      Budak budak jasa ini patut ambil kesempatan....
      Tapi otak depa sudah tersumbat jadi bengong kelu akibat makan gaji dari duit haram....mereka tak nampak masa masa depan.
      Apa yg ada dlm kepala lutuk mereka minta upah dedak tiap bulan.
      Serupa babi dalam kandang...pagi pagi tunggu apek hantar dedak...lepas kenyang makan tidur.
      Mereka tak fikir lagi soal negara dia nak runtuh ke.......
      Manusia jenis ini apa yg mereka tahu...MAKAN...BERAK...TIDUR.

      Delete
    3. Sahabat jahil ler untung boleh kawin murah....kawin selepas kluor penjara ler..

      Delete
  20. Bertunjang amanah jati diri,
    Slogan dipakai 'Hidup Melayu'

    Bermandi upah kumbahan taek low trend kini,
    Slogan dipakai 'Hidup Lembu'

    Lebai PAS dulu,takbir dilaungkan.
    Lobai Pis skrg,bini jadi kalungan.
    Q7 jadi idaman, agama selalu dijadi momokan, Islam dah jadi produk mlm dagangan.

    Murahnya dibeli ,dipusing.
    Salah sendiri tak pernah nak cermin.
    Bodohnya Orang Melayu totok jumud.
    Sanggah sikit dihalau pergi.
    Tak sedar Malayamu bukan hak mutlak kamu.
    Kesiaan betul laa?

    ReplyDelete
  21. DULU ANON SINGAPORK AMAT OTOMAN
    MUNGKIN TUKAR NAMA BARUA JAHANAM
    BARUA SINGAPORK KENA BALUN KIRI KANAN
    SEKARANG BARUA NI DAH TAK BOLEH TAHAN


    ...ini kali lah.... ubah & simen "....


    ....BERAMBUS SINGAPORK. ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yg tak boleh tahan..?


      JUMPA SHABUDDIN MP UMNO..

      SEMUA NAFSU SYAHWAT BOLEH SETTLE.. ASALKAN IKUT SPECK. ADA VTEC MIVEC SEMUA 9TAHUN BEB!!


      SHABUDDIN AKAN KASI SETTLE LU PUNYA SYAHWAT.. RUU335 STYLE.

      Delete
    2. Daa tu minat nak merogol budak jugak...kat singapire tak boleh...tu pasal marah sangat singapork..

      Delete
  22. Sekali lagi MP umngok buat lawak
    Kisah kahwin perogol budak
    Cakap agama tak pakai otak
    Dah dirogol mangsa di syorkan kawin pulak..

    Betul seperti kata bro zack
    Tepat komen bro joe harry
    Elok anak dia dulu perogol projek
    Kita tengok pulak komen apa dia nak beri..

    Senang cakap, bila tak kena
    Ada tak pikir pasal mangsa
    Agama suruh jauhi zina
    Supaya masyarakat tidak binasa..



    ReplyDelete
    Replies
    1. 5 bintang untuk Perak Man.
      10 bintang untuk MP Shabudin......
      Taik bintang untuk Penyamun & Co.

      Delete
    2. Bunyi guruh berdentam berdentum
      Terimakasih bro phantom..

      Delete
  23. Umno telah menelanjangkan ahli2nya mulai dari penyamunan 1MDB sehinggalah isu-isu ruu355 dan sekarang penghinaan definasi rogol dan mangsa rogol dari kaca mata ahli umno.

    Ini adalah tanda2 jelas impending defeat of umno pada pru14 akan datang. Allah telah menelanjangkan parti ini supaya rakyat...muslim atau bukan muslim untuk menilai moral dan maruah parti yang jauh menyimpang dari mulanya ditubuhkan.....wallahuaklam

    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkin mamat nie nak quote ayat al-Quran.. tp kurang berhikmah, main serondol aje, dapat pulak reporter pun tak paham al-Quran...

      "wanita-wanita keji-jahat untuk lelaki-lelaki keji-jahat, dan lelaki-lelaki keji-jahat untuk wanita-wanita keji-jahat..." surah an-Nur ayat-26

      perincian rogol, tu mungkin diambil dari sudut perspektif: perempuan gatal-jahat yg mintak dirogol... tp tak pulak dilihat dari sudut perempuan baik dirogol...

      tp papehal pun BN harus diturunkan... dah tak tertampung dah kesalahan pemimpin2nya...

      Delete
  24. Aku dah kata dah. Puak puak umno semua ada penyakit dari setinggi pemimpin sampai cai cai bawahan. Kita pernah dengar OKU tapi pernah dengar OKA (orang kurang akai).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akibat terlampau byk makan rasuah anak bini sendiri orang rogol pun tak mengapa.

      Malah mmg dialu alukan untuk dirogol sebab mp shabudin yahya dah redho!!!

      Cash is King.

      Delete
    2. A very good observation by you, Sir (9.38)

      Ya why not...why dont from now on call parti Umno@OKA. That fits the description of its leadership....

      Parti OKA mesti dihapuskan kerana ditakuti membiarkan rakyat "thrown to the dogs".

      Delete
  25. Inilah MP yang berfikir melalui kepala lutut.

    Memang benar dalam Islam tidak ada sebarang halangan mutlak dan per se untuk perogol mengahwini mangsa rogol.

    Tapi institusi perkahwinan itu sendiri sesuatu yang mulia, bagaimana ia boleh disumberkan daripada satu kejadian jenayah yang jijik lagi kotor.

    Pandangan ini menampakkan bahawa Shabudin melihat wanita sebagai objek. Kalau barang kita dicuri dan pencuri itu ditangkap maka kita boleh saja lepaskan barang itu kepada pencuri dengan tebusan wang sbg jual beli.

    Adakah serendah itu pandangan Sahbudin ke atas wanita?

    Saya berpendapat kenyataan Shabudin ini adalah salah dan boleh jatuh haram (tidak qati'y) di atas alasan 'saddu-zarai'q' iaitu menutup pintu kejahatan.

    Kenyataan ini akan membuatkan lelaki-lelaki yang ingin berkahwin dgn seseorang perempuan mengambil langkah merogol perempuan itu apabila pinangannya ditolak.

    Ia juga boleh membuka pintu kepada zina apabila sepasang kekasih yang tidak direstui ibu bapa menggunakan cara ini untuk 'memaksa' ibubapa berikan restu.

    Itu belum dikira kesan psikologi kepada si perempuan dan zuriatnya.

    Bgmn pula sekiranya yang dirogol adalah perempuan Muslim dan yang merogolnya adalah lelaki bukan Muslim? Kahwinkan anak kita dgnnya juga? Bgmn pula jika sebaliknya. Bagaimana pula sekiranya yang dirogol adalah isteri orang?

    Ilmu psikologi juga mengatakan kebarangkalian sesuatu kenyataan pelik dikeluarkan oleh seseorang ialah untuk membela diri dan keluarga daripada sesuatu kesalahan yang dilakukan.

    Adakah Sahbudin atau mana-mana ahli keluarganya yang lelaki telah kantoi 'merogol' anak dara orang lain? Ditujukan khas utk anak dara disebabkan cadangan sebegini hanya relevan dgn anak dara.

    Kalau begitu mudah cadangan sebegini diberikan secara terbuka maka Sahbudin patut tanya diri sendiri bagaimana kalau anak daranya yang dirogol (mohon disimpangkan Allah).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mp shahbudin hang pernah merogol kot dulu ni?

      Berapa ramai dah anak dara orang yg hang dah priappppp????


      Delete
    2. Kalau bukan kerana perasaan hormat aku kpd tuan punya blog ni cair hang mp shahbudin makan maki hamun aku.

      Delete
    3. Samalah jawapan najib dia terima derma dari pak arab
      Zahid mengaku jumpa penderma

      Semua ini menunjukkan parti ahli OKA@Umno.

      Perlukah parti ini dihapuskan atau dikekalkan???

      Delete
    4. Pemimpin umno yg ada ni semua kaki kelentong dan penipu utk jaga perut mereka.

      Delete
    5. Maaf Brother J

      Ikut hukum bila mangsa kena rogol maka jika di pilih qisas .. Si pergol kena rogol balik dgn mangsa!!!


      SAMPAI BILA TAK HABIS ROGOL MEROGOL NIH..

      lu rogol wa ..wa rogol lu balik.. Qisas style..

      Delete
    6. Bro john doe,
      Saya tak fikir dia dan keluarga merogol tapi yang pasti diaorang yang dah kena rogol...rogol minda..kihkihkih..

      Delete
    7. Bro malaysia baru, setahu saya hukum zina sudah ada dalam hudud, jadi perbuatan zina tak boleh guna qisas..kalo tidak jadi macam bro cakap le...sampai bila nak habis zina da...
      Wallahua'lam..

      Delete
    8. 'AN EYE FOR AN EYE'.


      THIS IS THE BASIS OFF ISLAM AND IN PARTICUKAR HUDUD!

      p.s this concept was once famous and systematically implemented in England during tbe MidEvil times..

      Well its now 2020 why not go back 1200 or 960..b.c

      Apa yang penting perogol di rogol!

      Delete
    9. Salam sheikh 1019

      Ini MP umno kata rogol makna zina tanpa rela..

      Yang kena rogol tak puas hati.. Keluarga buat repot nak hukuman setimpal..

      Yb umno kata jangan buat repot.. Mangsa boleh rogol dia balik..maksud y.b umno nih..yang perempuan kahwin dgn peregol. Mana hakim nak benarkan rogol(zina) depan mata kalau tak nikah dulu.

      Jadi selepas mangsa kawin perogol maka mangsa boleh R.O.G.O.L si perogol (suami yg kini sah untuk di jimak)

      Apamacam

      Semua dah konfius saalma ini y.b umno. Hudud qisas semua tak boleh pakai dah ikut konsep yb UMNO nih!!

      Sekadar beri idea..mohon rujuk dgn pakar rogol yaHADI ahWANG RUU335

      Delete
    10. Tambahan

      JADI SELESAI KES! polis pun tak pening. Hakim syarie pun tak buang masa..

      Qisas sudah terlaksana bila Mangsa rogol dah rogol si perogol melalui perkahwinan yg sah

      Mana tahu sedap merogol... Hidup bahagia


      INI MAKSUD Y.B UMNO BEKAS KETUA HAKIM SYARIE MALAYA

      Delete
    11. Well bro malaysia baru,
      we cant turn back time..we dont have arthur and merlin here..only pahlawan bugis...so sad, too bad, whose dead..

      Delete
    12. True and nothing but true syeikh'

      We are actually going back in time !

      Last inflasi 5.8% pada 2008. Im march its 5.7% ..

      In 2008 ex petromas ceo said petronas willbgo bankrap in 2018..

      I luv going back to the past n future.. It brings back memory!!

      How i wish Tun M and Anwar conbined 1992-1997,Malaysia achieved 0% deficit! Bajet seimbang and surplus lagiii!!

      Allah dah takdir Mahathir and Anwar back together!!

      Support them!!!

      Delete
  26. Entallah yang membunuh pun patut diberi second chancs kan? Kalau macamni bubar sajalah mahkamah,pencenkan semua penguatkuasa, hakim dll...........sekurung-kurangnya tak payah buang duit negara...................

    ReplyDelete
  27. Shame on you MP Tasek Gelugor. MP otak kat pala lutut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana dia tau malu.

      Mungkin lepas ni siapa2 pun bebas keluar masuk ke dalam rumah dia

      Delete
    2. All are welcomed. Tak gitu mp shahbudin al yahya???

      Delete
  28. Orang yg bodoh akan keluar darinya perkataan yg bodoh.

    ReplyDelete
  29. Nnt anak dia kena rogol dgn mat black or mat pit..bg kawin aje lah ye? Hilang masslah sosial.
    He5

    ReplyDelete
  30. Tasek Gelugok apamacam, peghati sama anak anak dara hampa, takut dapat menantu gila sex. Budak 9 tahun pun depa haria juga. Untuk yg kurang faham apa itu haria(bedai saja)

    PRU 14 ni kalu dia ni dicalonkan lagi pembangkang memang takdak chance manang .

    Copy paste dari STEADYAKU

    Already najib is saying "thank you" to this new CJ for his "services" while in the office of CJ :

    “On behalf of the Government, I wish to record my highest appreciation and gratitude to Tun Arifin Zakaria for his service while in office as the Chief Justice,” the Prime Minister said in the statement.

    Why thank him for his services as CJ before he starts work? Do you not thank someone after they have done their work for you? najib does so because he knows with this CJ will do in office. So much for the CJ pledge to maintain independence and a competent judicial system! Good luck to you Raus....a Tunship is already there waiting for you ...so behave yourself.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak ucap tahniah kpd y.a.a kerana sumbat Anwar dlm bamboo River

      Kalu jumpa di syrau atau masjid.. Atau di kampung menek dia..

      Gue akan ludah di laluan tapak kakinya..

      Puuuih

      Delete
  31. Rosak....rosak...masyarakat. Sesiapa berminat kat sesaorang dia rogol dan bolih kawin dgn org tu......nayaa weeei

    ReplyDelete
  32. Baaaiiik punya dari Blog Chedet. Yg ada sedikit sakit jiwa dinasihatkan jangan baca nanti dok mencarut pulak kat sini. Kami punya upbringing berlain dari hampa.

    ReplyDelete
  33. Saya nak cadang supaya hardcore perogol pergi rogol semua ahli keluarga en Shabudin. Pastu nikah kan ahli keluarganya dgn perogol 2 tu. Mana la datang kebodohan so mamat Ni. Kesian make bapak nya yg Lahir Dan besarkan si mamat Ni! Eissshhhh...Bodoh bertingkat tingkat!

    ReplyDelete
  34. KALAU BAPAK ROGOL MACAMANA?? BODOHHHHH!!!!! SIA2 AKU BAYAR TAX PEMIMPIN KERAJAAN MACAM NI!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau bapak rogol anak.... kawinkan juga....

      Memang gila orang Tasik Gelugur ni... Mengapalah pilih mamat bodoh piang ni sebagai hangpa punya MP

      Delete
  35. Saya menyambut baik idea Shabudin UMNO. Para perogol seharusnya diberi peluang. Merekalah bukanlah orang yang haprak. Sekurang-kurangnya golongan perogol yang menjadi ahli UMNO seharusnya diberi peluang. Sebabnya mereka adalah penyokong tegar Dato Najib. Maka, mereka menyokong ketuanan Melayu. Saya juga cadangkan MP agar mangsa rogol yang menyokong DAP dipaksa untuk berkahwin dengan perogol yang menyokong UMNO.

    Cadangan Bernas Alumni Newcastle University

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo dah politik, politik ler biawak oii...bole plak pilih2 parti. Ko ni bangang....

      Delete
    2. Aluminium Kota Baru kat sini rupanya. Dia ni yg bawa lari lori Taek. Patut la pulis tak dpt cari Taek Cina Low tu. Buat malu Kota baru si benyai ni seekor.

      Delete
    3. Kellies Castle......berapa tong todi ko dah balun?????

      Delete
    4. Woi Dubok aka Keling Basikal. Kau cakap umporno penyokong tegar Bijan adalah penyokong ketuanan melayu. Cina kafir Jho Low kebas duit melayu tu di mana ketuanan melayu. Nampak macam ketuanan cina kafir saja. Semua diam ,semua mengeletar, semua sebut pun tidak berani jangan jatakan tangkap. Hidup melayu konon. Sudah sudah lah Bangkai Keling Basikal ooiii buat malu melayu saja. Tuan kamu betul betul rapat dengan Cina kafir Jho Low kamu yang disuruh pura pura benci kafir. Saya tidak pernah dengar marah pada kafir pun boleh pilih kasih.Ada kafir pujaan (Jho Low) dan ada kafir jahat (DAP). Binatang jenis apa kamu ni, tidak tau malu.

      Delete
  36. Takkan ada perempuan yg nak kawin dgn perogol. Malahan ada bayi dari mangsa rogol yg dibuang begitu saja.
    MELAINKAN....budak bawah umur yg suka sama suka berzina tapi dicaj rogol kerana bawah umur.

    Kejadian ni pernah berlaku di satu kampung dlm negeri Johor. Pasangan remaja ni lari dari rumah dan dah buat projek. Ibu bapa perempuan buat laporan polis culik dan rogol. Budak lelaki kena tangkap dan dipenjarakan sementara menunggu kes dibicarakan. Orang miskin takde duit nak bail out.
    Dipendekkan cerita budak lelaki tu mati dalam penjara. Keluarga tuntut mayat dan kebumikan dlm keadaan sedeh dan malu. Nasib gadis tu pun tak kemana sebab satu kampung dah tahu status dia.

    Dalam keadaan ini saja aku setuju perogol dan mangsa dikawinkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inilah cara sebahagian orang melayu... suka sangat cari jalan mudah. Kalau semua pasangan remaja bawah umur lari dari rumah dan buat zina... kahwinkan aje...

      Senangnya formula penyelesaian kamu???????

      Kalau ini dibenarkan, fakta kajian 'Save the Children' yang mengatakan "gadis bawah umur berkahwin setiap 7 saat" (berlaku di Afghanistan, Yaman dan Somalia) akan menjadi kenyataan di Malaysia pula. Masalahnya bukan kerana kemiskinan (seperti yang berlaku di negara tersebut), tetapi kerana mendapat kebenaran wakil kerajaan (Tasik Gelugur) dan disokong ibu-bapa (Anon 10:59).

      Mak bapak kena ambil perhatian. Yang ada anak perempuan kena jaga jangan termengandung. Yang ada anak lelaki kena jaga jangan jadi penagih dadah.

      Ini tidak..... dah jadi sejarah pun. Anak belasan tahun dibenarkan 'merempit' dengan basikal pukul 3 pagi tanpa sebarang kawalan. Dah meninggal, menangis keluar air mata darah pun tak guna lagi.

      Jangan tahu buat anak tak habis-habis. Ambillah tahu juga tentang tanggung-jawab dan peranan mendidik sebagai ibu-bapa.

      Untuk Unknown aka Sahabat BN....

      Adakah mengahwinkan mangsa dengan perogol menjadi inti pati perjuangan ketua-ketua kamu untuk memperkukuh AGAMA DAN BANGSA???


      Dari Unknown aka Sahabat JR

      Delete
    2. 13.03..Wah mudahnya lidah ko mengutuk ibubapa konon tak pandai jaga anak. Anak zaman skrng yg terdedah dgn internet dan berbagai challenge bukan mcm zaman dulu.

      Yg pkai baju kurung tp dlm teksi tukar baju lain ada. Yang kata gi sekolah tp lepas tu panjat pagar pun ada. Yg pandai menipu tidur rumah kawan/cousin pun banyak.

      Aku tak perlu jadi sahabat bn atau umno atau pakatan pun. Fikir guna otak dan logik.....dua dua dah suka dan dah berzina pun. Dah remaja dan akhil baliq, ko nak tahan tak kasi kawin supaya dia boleh buat maksiat berkali kali dan ko sebagai makbapak tanggung dosa sebab nak jaga imej dan nak jaga falsafah politik sangat.

      Tengok keadaanlah bodoh. Kalau mangsa tu dirogol oleh perogol bersiri macam ko, buat apa nak kawinkan. Hukum potong je batang tu.

      Delete
    3. 14:40, apa yg dikatakan 1303 ada asasnya.Memang betul banyak mak bapak skang tak reti jaga anak anak, buat anak memang pandai..kecik kecik dah hantar nursery, sibuk cari duit, besar skit hantar boarding school, bila cukup umur masuk u..itu je cara kebanyakkan ibu bapa skang..bila dah anak berkawan tak ambil tahu, sibuk cari duit..bila terlanjur suh je kawin, pasal tak mau dosa berulang..apa yang hang terlepas kat sini..oh kasih sayang dan tanggung jawab..sekiranya perkara ini di jaga, insha Allah perkara zina dapat dielakkan..kalau diasuh jauhi zina dari awal mungkin ini takkan terjadi..
      kesian anak ko kalo dapat bapak macam hang anon 1440..semuanya nak lepas tangan..pernah dengar tak mencegah lebih baik dari mengubati..

      Delete
    4. Anon 14:40

      Tak betul ke apa yang Sahabat JR tu sebut?

      Ko ni samalah agaknya dengan seorang MP yang sibuk berpolitik sehingga tak sedar anaknya kena liwat sejak umur 6 tahun.

      Mudah je nak kenal anak 'penipu' macam yang ko cerita tu. Tengok mak-bapaknya... Kalau mak-bapaknya kaki sebat duit haram, tentu anaknya perangai macam syaitan. Kemana lagi tumpahnya kuah kalau tak ke nasi...

      Anak orang yang makan duit halal walaupun miskin tak berperangai macam anak ko seperti yang ko contohkan.

      Anak orang yang ada asas agama tak akan mengangkang sebarangan seperti anak ko sebab dia tahu yang Allah melihat apa yang dia buat.

      Ada faham!!!!!

      (Sorry Sahabat JR kerana mendahului tuan punya posting. Mamat sekor ni sah tak kuat pegangan Agama sehingga membiarkan anak sendiri berzina... tu yang aku mesti balun dulu tu)

      Delete
    5. Aku pun sama minta maaf..tak tahan tengok kejahilan dia...
      Dari anon 1533

      Delete
    6. Saudara seagama ku Anon 14:40

      Terima kasih atas komen balas saudara terhadap posting saya. Mungkin ada perkataan saya yang tidak tepat sehingga mungkin menyebabkannya menimbulkan amarah saudara. Saya mohon maaf.

      Namun saya tetap berpandangan bahawa masalah sosial anak-anak ini perlu dibendung dengan usaha yang dilakukan secara terus-menerus oleh ibu-bapa melalui didikan akhlak dan agama yang melebihi tahap mencukupi. Kemudiannya barulah diserahkan kepada guru dan ustaz. Dan bukannya 'merawat' keterlanjuran yang sudah berlaku dengan mengahwinkan mereka. Mungkin itu salah satu pilihan untuk mengekang dosa dari berterusan tetapi seperti yang di sebut oleh Anon 15:33, tidakkah mencegah lebih baik dari mengubati?

      Seperkara lagi, soal keruntuhan akhlak terutamanya zina bukan isu remeh yang kita boleh guna akal sahaja untuk menyelesaikannya. Ia adalah isu yang dilarang keras oleh Islam. Kita kena kembali menilainya melalui kaedah agama.

      Bukan saya mempromosi RUU 355 di sini yang ingin mengenakan hukuman yang lebih berat tetapi kita perlu bersama-sama meningkatkan kaedah dakwah dan tarbiyah melalui:

      1. proses pengembangan dan bimbingan, meliputi jasad, akal, dan jiwa, yang dilakukan secara berterusan, dengan tujuan akhir si anak didik tumbuh dewasa dan hidup mandiri di tengah masyarakat.
      2. kegiatan yang disertai dengan penuh kasih sayang, kelembutan hati, perhatian, bijak, dan menyenangkan (tidak membosankan).
      3. penyempurnaan fitrah kemanusiaan, memberi kesenangan dan kemuliaan tanpa batas sesuai syariat Allah SWT.
      4. proses yang dilakukan dengan pengaturan yang bijak dan dilaksanakan secara bertahap dari yang mudah kepada yang sulit.
      5. mendidik anak melalui penyampaian ilmu, menggunakan metode yang mudah diterima sehingga dia dapat mengamalkannya dalam kehidupan sehari-hari.
      6. kegiatan yang mencakup pengembangan, pemeliharaan, penjagaan, pengurusan, penyampaian ilmu, pemberian petunjuk, bimbingan, penyempurnaan, dan perasaan memiliki terhadap anak.

      Kita terlalu banyak menimba dari dunia barat sehingga terlalai dan segolongan kita pula lebih mementingkan hukuman sehingga terlupa akan dakwah, tarbiyah dan doa. Ingatlah, tanpa asas agama, keruntuhan moral termasuk zina tidak akan selesai sampai bila-bila walaupun kita pasangkan ‘cawat besi’ pada anak gadis kita.


      Dari Unknown aka Sahabat JR

      Delete
    7. 16.48
      Hello....awak ni percaya tak pada qada dan qadar??? Ko boleh ckp dan susun beratus ciri2 utk menjaga anak tp itu semua perancangan ko bukan perancangan Allah.

      Ko mungkin orang baik, kerja halal dan jaga anak elok2 tp mungkin atok nenek ko dulu pernah berdosa dan Allah balas pd cucu atok ko, iaitu anak ko. Mungkin juga Allah perkenan doa orang yg terinaya dan yg menerima padah ialah anak ko.

      Aku dah tengok banyak asam garam kehidupan manusia. Sebagai contoh..
      Seorang guru sekolah menengah ugama lulusan Al Azhar. Ibubapa beri didikan ugama dan kasih sayang teramat dari kecil. Pergi mana2 pun dia sebut anak lulusan AlAzhar tu. Peliknya dah pindah mengajar 4 buah sekolah. Akhirnya pecah tembelang ada 2 parents sekolah terakhir buat laporan polis cikgu tersebut liwat pelajar lelaki. Rupanya sekolah2 yg dulu tak mahu besarkan cerita, malu nama sekolah,tutup kes dan tukarkan.

      Kasih sayang dah cukup, didikan ugama pun sangat baik. Ko nak salahkan sapa sekarang???

      Delete
    8. 15.33 dan 15.45
      Korang berdua pun sama. Tak percaya pada qada dan qadar.

      Delete
    9. Aku ker ko yg tak percaya qadak dan qadar..cerita guru sekolah lulusan azhar ko itu merupakan salah satu contoh qadak dan qadar? Nape ko tak dapat terima...allah bagi akal pikir, allah bagi kudrat buat..selepas tu baru qadak dan qadar..ini belum usaha cegah dan nasihat, udah serah qadak dan qadar, tak semesti tanam padi tumbuh padi, pasal kalo ko tak jaga tumbuh lalang nnt, tapi selalunya bila tanam padi, ko jaga dengan baik insyaallah jadi padi..ada paham?

      Anon 1533

      Delete
  37. ROGOL dpt kahwin anak Sabutdin. Denda RM 100 shj.
    Totok6% bersama perawan Jumud sedang menghina islam dgn terok.
    Melayu masih senang digula janji kumci syurga, dimomok cina, diberi lahap Taek low.
    Hampeh betul, tak sedar lagi subahat melumur Taek dimuka sendiri. Bangang tak ada ubat. Otak Sabutdin tu penuh Taek, patutla pdrm cari tark tak jumpa2.

    ReplyDelete
  38. ANON MALAYSIA BARU MEMBARUA LAGI
    BERAMBUS SAJA KE SINGAPORK KAMU
    WARGA EMAS SINGAPORK KERJA SMPI MATI
    SI BARUA INI MASIH MENCECEH DI SINI

    EKONOMI SINGAPORK MEMGUNCUP LAJU
    BARUA MALAYSIABARU MENCECEH DISINI
    MALU PULAK NAK GELARAN SINGAPORK BARU
    HIDUP MENUMPANG SIBABI TAK KENANG BUDI

    ...BERAMBUS SINGAPORK. ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di atas ehsan Agen singapok nama NAJIB

      Duit ringgit jatuh teruk dalam sejarah rm3.16 1$ Sing Dollar

      Terima kasih Najib yg setahun jagung jadi egen sengapom sebab nak projek krretapi laju lulus!

      Maka kami singapok boleh beli klcc pavillion midballey dgn harga ciput..

      Setakat time square kami singapok boleh beli pakai duit schilling ..

      Semua atas ehsan Agen kami Najib yg bagi ringgit jatuh supaya singapok boleh beli aset Malaysia murah murah

      Tak lupa juga selesai beli aset anak dari 9tahin pun boleh rembat free melalui kaedah rogol UMNO style..

      Tq Najib .agen yg baguih!

      Delete
  39. Awas lori Taek CINA Low lintas sini. Cina ini masih dlm buruan Polis , rupanya laknat 1117 ni yg subahat sembunyikan CINA ni!! TANGKAP DIA!!

    ReplyDelete
  40. .

    Bagaimana cadangan sediakan dan lulus kan rumah urut dari cadangan mengawinkan 4 perogol dengan se orang mangsa yang di rogol?

    Tu hari cadangkan motor kapcai di larang masuk KL. Sebelum ini jangan beli rumah..

    Bodoh apa pulak lepas ini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh bertingkat2. Apbila niat nak bodohkan rakyat (tuan) berterusan in lah akibatnya. Kambus taek terberak lagi, kambus tercirit pulak. Kalau tak banhun nampak juga , maka elok la melayu babgsa itu sendiri dipupuskan. Tak manis dibiarkan kebanggangan melayu mempalit kotoran pada kesucian islam sejagat.

      Delete
  41. Inilah jadinya bila seseorang kehilangan kompas moral ...dia mengagau-ngagau seolah-olah didalam kegelapan padahal cuaca adalah terang benderang...tetapi memandangkan dia sudah lama didalam UMNO ianya tidaklah menghairankan ..

    ReplyDelete
  42. .

    Apa pun Shahbudin tentu Keciwa jugak sebab kebetulan nama sama.

    Tu hari jumpa Pak Saudara yang lama tak jumpa.. orang kampung.. Bila tanya nama anak tersipu - sipuan sebab nama anak Najib.. Siap cerita macamana dapat nama Najib iaitu dari imam kampung yang suruh jangan letak nama panjang..

    Tentu kita pun rasa begitu jika nama kita terkait dengan si bodoh lagi bebal yang nama nya sama dengan kita.

    ReplyDelete
  43. memang senang nak 'rebus' pandangan orang lain. bagaimanapun jangan lupa kekadang pandangan kita juga boleh jadi 'ayam' kepada orang lain. apa yang mp umno sebut dalam parlimen tersebut adalah pendapat peribadi yang keluar secara spontan. beliau pula mungkin kurang memikirkan implikasi maksud apa yang beliau ungkapkan. sedap memang sedap untuk 'bahan' pandangan orang yang seolah mengangkat bola tanggung. kebetulan beliau pulak adalah seorang mp mewakili kerajaan, kena la ambik peluang 'bahan' cukup2. berbalik kepada kehidupan kita sebagai manusia, yang pada Allah tak dinilaipun atas kapasiti parti yang dianggotai, adakah kita tak rasa berdosa? menghina, memperkecil, membodohkan orang atas sebab berlainan parti politik bukan lesen untuk tidak tercatat dosa. fikirlah sebentar, kalau dapat dosa tetapi parti yang kita sokong dapat jadi kerajaan sekurang-kurangnya berbaloi. tapi dah la parti yang kita sokong tak menang pilihanraya, dosa pulak datang bertimpa-timpa....
    fikirkanlah beb..

    ReplyDelete
    Replies
    1. usaha dangkal nk cover line..kesian ko

      Delete
    2. Beliau bukan seperti kita
      Ahli parlimen bekas majistret agama
      Sepatutnya bila beliau hendak berkata kata
      Ilmu akal dan iman mesti bersama

      Delete
  44. sahabatku John Doe - aku sertakan hujah berkait kekeliruanmu di entry semalam.

    Sumber asal syara' adalah seperti ini -
    : Tafsir Al-Quran bi Al-Quran
    : Tafsir Al-Quran bi Al Hadith
    - untuk generasi yang hidup bersama Nabi Muhammad saw (sehingga kewafatan Rasulullah saw). kerana lisan Baginda adalah lisan' Al-Quran dan Sunnahnya adalah Al-hadith.

    : Tafsir Al-Quran bi Al-Quran
    : Tafsir Al-Quran bi Al Hadith
    : Tafsir Al-Quran dengan perkataan
    Sahabat r.a
    - untuk generasi yang hidup dizaman para Sahabat r.a (setelah kewafatan Baginda saw) - kerana inilah golongan (para sahabat r.a) yang paling memahami Al-Quran bi Al-Quran serta Al-Quran bi Al Hadith. (setiap ijma'nya Sahabat ra)

    : Tafsir Al-Quran bi Al-Quran
    : Tafsir Al-Quran bi Al Hadits
    : Al-Quran dengan perkataan Sahabat r.a
    : Al-Quran dengan perkataan tokoh besar
    tabi'in.
    - untuk generasi yang hidup dizaman para tabi'in selepas kewafatan Rasulullah saw dan kematian para sahabat r.a) kerana inilah golongan yang menerima Al-Quran bi Al-Quran dan Al-Quran bi Al Hadith melalui perkataan Para Sahabat r.a (dizaman inilah Qiyas mulai menjadi kewajipan dengan lahirnya Mazhab yang 4)

    Maka untuk generasi selepas berlalunya zaman Rasulullah saw dan kemudian berakhirnya zaman Para Sahabat r.a dan penghabisan zaman Para Tabi'in. wajib untuk kita berpegang kepada 4 urusan ini secara menyeluruh.

    1) Al-Quran bi Al-Quran
    2) Al-Quran bi Al Hadith
    3) Al-Quran dengan perkataan Sahabat
    4) Al-Quran dengan perkataan tabi'in

    Tabi'in itulah para ulama yang ada bersama kita sehingga diangkatnya Al-Quran ke Hadrat Allahswt.

    Ijma' yang paling Afdhal adalah perkataan para Sahabat r.a - adakah ijma' yang lebih Afdhal melebihi dari ijma'nya Para Sahabat r.a ?

    Qiyas para Tabi'in (para ulama) berubah-ubah mengikut peredaran zaman, budaya, perkembangan ilmu - kerana itulah aku menasabkan Qiyas kepada para Tabi'in.

    Sahabatku John Doe - aku merasa sangat pelik melihat keadaan kamu yang ibarat orang mabuk, kerana seringkali berselindung disebalik urusan khilafiah

    Sejujurnya jika kamu merujuk dan berpegang pada 4 sumber hukum syara' ini maka BATHIL itu lebih kuat mengisi Pakatan Harapan BAHARU.

    Salam ya salam
    Ikhlas dariku unknown aka sahabat







    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa nih sahabat


      RUU DAH TAK MASUK PARLIMEN NAJIB DAH KAMTOI

      BINCANG PASAL ROGOL BOLEH..

      SAHABAT ADA ANAK.. BAWAK MAI SINI SAT. NAK CHECK IKUT SPEC YB SHABUDIN TAK..

      Delete
    2. Kalau brothet John mabuk tak dapat nyer dia bagi hujah cukup bernas dan professional

      Ana malas nak.masuk campur bab 4barang di atas.. Sebab Islamic Jurisprudence just dont get you anywhere!

      Especially whem Nabi. s.a.w is bot around. You son of a b*tch just dictate according to your nafsu and stupid tok tok tok guru!

      Delete
    3. Sahabta Ana cabar anta jika boleh berbahasa Arab anta pergi ke Mesir

      Perpustakaan paling tua di dunia akan di buka dan di rasmikan oleh ariel sharon bulan depan

      Ada naskah alkoran paling tua d dunia..complete 30juz

      Tafsir Muslim . Dan juga kitab imam shafie hambali maliki..juga ada

      Tak terlupa naskah paling tua d dunia karangan imam imam 12 syiah yang masyallah sungguh perfect!

      Letak email sini Ana bagi tiket pergi ke egypt sempena perasmian perpustakaan tertua terbesar dunia.. Anta speak alahgatul arabiya?

      Khalasss..

      Delete
    4. Sahabat yang jahil lagi menyombong diri.

      Hanya ringkas sahaja sebab orang bodoh sombong tak mampu diajar.

      1.Sumber hukum hanya ada dua iaitu AlQuran dan Assunah. Assunnah tidak tertakluk kpd AlQuran semata-mata dan boleh berdiri sendiri. Ia ada sifat2 dan peranan tertentu kepada Alquran tetapi ia tetap boleh berdiri sendiri.

      2. Ijma' ulamak bukan sumber hukum. Ia adalah kaedah istinbat hukum. Ia adalah kaeadah paling afdhal dan disepakati. Ia tidak semestinya ijtimak para sahabat. Tabi'in dan tabi' tabii'n juga boleh asal cukup syaratnya.

      3. Qias tidak khusus utk zaman tabiin. Qias adalah qaedah yang tetap bersumber kepada AlQuran dan assunnah. Misalnya ialah kenajisan babi diqiaskan kepada anjing sebab AlQuran hanya menyebut daging babi haram dimakan tetapi tidak menyebut najis disentuh. Para shabaat juga menetapkan hukum berdasarkan qias, tapi sumber hukum tetap hanya ada dua.

      4. Tabiin tidak merujuk kepada Ulamak seperti fahaman sesat unknown sahabat, tetapi merujuk kepada orang yang pernah bertemu dengan sahabat walaupun seorang sahaja. Uwais al-qarni hidup di zaman Nabi saw tapi disebabkan ia tidak pernah bertemu Nabi maka ia tidak layak digelar sahabat tetapi digelar tabiin.

      Kesemua perkara di atas bukan khilaf tetapi disepakati. Kalau ada seseorang berkata ijmak Ulamak adalah sumber hukum maka ketahuilah ia telah sesat

      Patutlah Unknown sahabat suka membuat hukum sendiri dan sering kali secara analogi dan ksotraktif mengiktiraf dirinya adalah sumber hukum. Rupanya ia memang seorang sesat akibat bodoh sombong. Barangkali ia juga menyangka dirinya seorang tabiin. Alangkah bodohnya si bodoh ini.

      Si bodoh sombong ini begitu sombong dgn kebodohannya dan setiap kali ia mahu pertahankan kebodohsombongannya ia akan tambhakna lagi graviti bodoh sombongnya itu.

      Sekarang ia dedahkan pula ia bukan sekadar bodoh sombong tetapi seorang yang sesat ilmunya.

      Delete
    5. Malaysia Baru - tahukah kamu lisan (komentarmu) jelas menunjukkan kerosakan akidah dan kejahilan diri dan kebanyakan dari pengikut Pakatan Harapan BAHARU adalah demikian keadaannya.

      Lidah' pembawa adu domba dan fitnah (Shahbudin.com) lupa untuk mensabit maksud sebenar didalam isu yg dibawa oleh MP tersebut.

      1) usul perkahwinan di antara perogol dan mangsa bukan dianjurkan tetapi sebagai salah satu cadangan (kes terlanjur yang tidak dilaporkan kepada pihak polis oleh mangsa, atau mangsa menarik balik dakwaan yg membabitkan pasangan telah cukup umur).

      2) mengikut undang-undang syariah gadis yang telah baligh dibenarkan​ berkahwin dan sekiranya masih tidak melepasi usia 18 tahun perlu pada pertimbangan Makamah. dan ada dari kalangan perempuan yang mencapai usia baligh seawal 9 tahun.

      3) sekiranya seorang lelaki terlanjur dengan gadis bawah umur 18 tahun ia tetap diklasifikasikan sebagai jenayah rogol walaupun si gadis sanggup berkahwin dengan lelaki itu.

      Itulah intipati dari usul yang dibawa oleh MP tersebut di sidang Parlimen berhubung RUU akta gangguan seksual kanak-kanak.

      Masih ingatkah kamu pada kisah seorang pengusaha restoran yang merogol gadis 12 tahun dan disumbat ke dalam penjara walaupun setelah keluarga si gadis telah menarik dakwaan keatas pengusaha restoran atas kesanggupan dia mengahwini gadis itu ?.

      Cukuplah kamu wahai lidah'yang membawa bencana (Shahbudin.com) usahakan terlebih dahulu agar Pakatan Harapan BAHARU menurut pada tahalluf siasyi berlandaskan syara'

      Salam ya salam
      Ikhlas dariku unknown aka sahabat




      Delete
    6. Sdr Malaysiabaru.

      Sahabat ini adalah tok guru sesat. Sebutan biasa di dalam BA Arab pun ia tulis tunggang langgang di dalam rumi.

      Abbasiyah dan assabiyah pun ia selalu keliru (saya dah lihat banyak kali tetapi diamkan saja sebab ia bukan tntg isi).

      Kini perkara qati'y di dalam fiqh ia sebut pula sebagai khilafiah. Betullah ia sudah jadi pengasas mazhab baru.

      Hanya mazhab unknown sahabat yang sesat sahaja yang tidak tahu beza di antara sumber hukum dan kaedah istinbat hukum disebabkan kesemua mazhab lain telah sepakat dalam isu ini.

      Perbezaan kata mufrad dan jamak di dalam BA pun ia tidak tahu, tapi lagaknya serupa mufti.

      Sudah banyak kali saya melihat ia memberi takrif yang salah ke atas sesuatu kalimah.

      Ia memang seorang yang sesat.


      Kasihaaaan..

      Delete
    7. Unknown aka sahabat aku nak soal
      Bukankah berbeza terlanjur dengan rogol
      Dan betulkah kawinkan perogol dapat ubati sosial
      Atau sebenarnya memang betul kamu dah biol..

      Delete
    8. Masyallah tabarakallah..


      NASIB BAIK DI SINI ADA SAUDARA BROTHER JOHN..

      KALAU TAK HABIS KAMI SEMUA YANG JAHIL LAGI BEBAL(MENGIKUT DEFINASI SAHABAT)INI KENA AGORENG DAN REBUS

      TANPA BROTHER JOHN , ANA TAK NANPAK SUAPA LAGI YANG BOLEH ISI KEKOSONGA INI

      ALLUHUAWALLAM BSWT

      Delete
    9. Haha...nakhoda sewel tak balas pun huraian bro John @ 12:49 sebab dia sedar dia dah silap.

      I dah cakap dari tahun lepas lagi kat u nakhoda sewel...Mak U Free X Malam Ni?


      Delete
  45. BARUA MALAYSIABARU WARGA SINGAPURA
    NASKAH IMAM 12 SYIAH PERFECT DIPUJA
    PATUT LA BERMATIAN BARUA INI MENGILA
    BARUA SINGAPORK & PENGANUT SYIAH PULA

    ...barua Singapork juga seorang syiah murtad..?

    ...BERAMBUS SINGAPORK. .....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihihii

      Aduh gelak pecah perut..

      No Komen..

      Delete
  46. Saya rasa kita boleh pertimbangkan pandangan YB Shabudin utk kes2 tertentu.

    Saya rasa beliau merujuk kpd kes2 di mana pasangan kekasih telah melakukan hubungan seks sekurang2nya sekali secara suka sama suka.

    Girlfriend lelaki itu berusia bawah 18 tahun. Secara automatik dari segi pentakrifan undang2 perempuan kekasihnya itu dianggap dirogol atas faktor bawah umur walaupun sebenarnya mereka melakukannya atas dasar rela/suka sama rela/suka.

    Utk kes2 spt ini memang wajar dan rasional mereka berkahwin.

    ReplyDelete
  47. 1) sdra unknown aka sahabat
    2) sdra john doe

    Allow me to propose an intellectual discourse between both of you on any current issue(s) based on the following:

    1. take a verse from Kitab Al Quran and translate and explain it in clear concise meanings to your best abilities.

    2. Give an example of a current.

    For a start quote a verse pertaining to FITNAH/SLANDER vis RM2.6 bil.

    i) a verse
    ii) its meaning
    iii) examples(s) of fitnah (as I have proposed above)

    Let the readers have fair views on both sides and decide whose clarification and reasoning is superior.

    Just a proposal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah ade badan siasat penggubahan wang haram melalui money trail...dari situ diperolehi maklumat duit 1 mdb dirompak dan disalorkan keakaun najib...
      orang islam tahu fitnah adalah tuduhan keatas orang yg tidak bersalah dengan tiada bukti.....
      dalam kes najib dia sendiri tidak mencabar siasatan fbi dan tidak membuktikan 2.6 billion adalah dari derma raja arab yg dia katakan...tiada usaha dari dia sendiri untuk menafikan siasatan yg telah dibuat oleh fbi...
      Peguam negara telah tidak membenarkan sprm menyiasat pelaboran 1 mdb di luar negara dengan alasan tiada keperluan...
      Najib sendiri menyorok laporan odit dengan OSA..
      Kalo najib jujur untuk membuktikan dia bersalah dia membenarkan sprm menyiasat akaun 1 mdb didalam dan luar negara...
      jadi ini bukan futnah lagi...

      Delete
    2. 14.22,

      Saya tahu dan saya percaya.

      In the case of this person "sdra unknown aka sahabat", he seemed to defend najib and quoted the word FITNAH all the way with verses of the Kitab AlQuran and trying to belittle and fool men with average intelligence.

      John Doe is a man who can contest this sdra unknown aka sahabat with his clear and factual clarification of the verses. Many times he defeated this sdra unknown aka sahabat in all issues thrown out in this blog.

      Wallahuaklam

      Delete
    3. Well, like to give some op, have follow this blog for sometime..bro john is a suitable candidate because he like to talk fact but for this guy unknown aka sahabat, all i see is rubbish and manipulation of words..its not a bad idea but it will never give us any good..maybe another guy from JASA in here..is there anyone?

      Delete
    4. Bro Rahman 2.....FYI unknown aka sahabat aka nakhoda of kapal korek doesn't understand English. John Doe knows about this too. We have experienced this with unknown aka sahabat in previous posting before. The best language to use in communicating with him is the Badak Language (it's well known by certain group of people) but definitely......we do not understand such language like that accept for English and BM......therefore it is advisable to communicate in BM with unknown/sahabat/nakhoda of kapal korek.

      Delete
  48. Tak hairanlah! Kan rakyat Malaysia dah tahu udang galah pun lebih cerdik daripada pemimpin UMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong bebenor.

      Delete
  49. Jgn2 ler memfitnah ahli UMNO. Shahabudin tu bekas hakim mahkamah syariah. Mn mgkin dia berckp demikian. Sy yakin ni sume tangan2 jahat DAP yg hndk jatuhkn Islam. Tak pun upahan siti kassim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP lah kena fitnah...umno bengong tak reti berpikir..

      Delete
    2. mohon semua tengok balik... saya mohon maaf kepada Dato Shabudin... beliau refleks berdasarkan pengalaman beliau sebagai hakim... yg jahatny wartawan2 yg spin...

      - maksud beliau :

      perogol adalah 'suka-sama suka'
      perogol adalah 'boyfriend kesayangan'

      https://youtu.be/eRDlYSMYkcE

      Delete
  50. Shahbudin, shahbudin kau ni pun standrd penulis jalanan je, tulis berita berdasarkan berita org lain yg ko pun tak siasat.

    Bacalah sini.

    Berkaitan perogol yang berkahwin dengan orang yang dirogol, jelas dalam awal ucapannya, dinyatakan rogol adalah jenayah. Si perogol perlu dihukum mengikut peruntukan undang-undang. Tetapi ada banyak kes, perogol berkahwin untuk tutup kes. Pihak polis bertindak mengikut laporan polis. Kalau tiada laporan polis, atau laporan polis ditarik, bermakna tiada kes utk disiasat sebab orang yang mendakwa dirogol telah menarik balik laporan yang dibuat. Tanggungjawab itu berbalik semula kepada tanggungjawab wali. Harus diingat juga, apa-apa hubungan seks dengan kanak-kanak bawah umur, walaupun hubungan suka sama suka, akan turut dikira sebagai rogol.

    Jadi kepada The Star Online, NST silalah berintegriti dalam reporting anda. Bila hendak quote seseorang, quote lah sepenuhnya. Jangan menulis sehingga memberi gambaran salah. Itu tidak betul.

    Penulis blog macam Budin ni kalau ramai, hancur bangsa dan agama kita. Disebab kan teruja dengan ratusan ribu follower termakan berita tak benar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jadi ini ucapan mp dlm dewan?..yg ko bagi awal ucapan...mana yg pertengahan dan akhir?...yg akhirnye dia tak syorkan perogol kawin dengan mangsa rogol?

      Delete
    2. Eh, mane boleh cerita habis. Biasanya tv3 suke buat kerja mcm ni.

      Delete
    3. Macai umno tuduh orang main sekerat2.. Dia pon lebih dari sekerat...taktik lame tu...ha4...,pemikiran macai umno nak membodohkan orang jer...najib merompak dah ade bukti siasatan fbi pon dia pusing lagi tu fitnah...

      Delete
    4. Ye lah...betul ler ape yg dickp dek 1356. Bwk bertendang dulu. Eh...silap..bertenang dulu. Jgn nk cari modal je tembak umno. Sume x betul apa yg umno buat. Berlaku adillah.

      Delete
    5. Korang pun sama dgn budin, korang dengar sendiri tak kesuluruhan ayat MP tu?
      Apa untung korang nak bw cerita yg korang dpt dr penulis NST yg korang pun tak tau sahih? Semuanya nak dipolitikkan.

      Delete
    6. Tu ler. Sikit2 salahkn umno. Mcm ler Tun M tu perfect. Ada je cari modal nk kenekn umno

      Delete
    7. Dah blog politik, cerita politik la. Takkan nak cerita pasal basikal plak. Pasal kumpul brg antik ke. Pasal ape2 yg lain dari politik tu kena pegi tempat lain la. Bukan halau ye.

      Delete
    8. Smart pomen, skrg ni bukan isu blog politik. Skrg ni isu sume benda nk dipolitikkkan. Politik politik gak. Tapi jgn ler fitnah mmfitnah.

      Delete
    9. 1450, cover taek , kot? bau dia susah sikit kan?

      Delete
    10. 1450 yg tinggal dlm ameno orang mcm hang..bodoh abadi

      Delete
    11. Anon 1356

      Apehal nak marah tuan Shah?

      Setiap blog di tulis utkborg komen..

      Boleh ker kami komen dalam the star atau utusex meloya?

      ANON

      NOW EVERYONE CAN F**K .. TERINGIN NAK TERLANJUR DENGAN YOUR FAMILY MEMBERS..

      9TAHUN PUN JADILAH...tak dtg haid pun jadilah..tak badan besar pun jadilah..

      Apa yang penting last last dapat kahwin..

      Anon lu akan jadi bapa mertua hip hip horay

      Delete
    12. Sy anon 1450, utk makluman. Sy bkn ahli umno. Jauh sekali menyokong umno. Sy penyokong PKR. Cumanya biarlah adil dan berhati-hati. Jgn sampai memfitnah. Kalau begitu tiada bezanya kalian dgn umno.

      Delete
    13. geng ostad dan lobai xnk komen ke? mentamg mentand dapay porche dan audi..senyap ek

      Delete
  51. SWISS REGULATOR SOUNDS WARNING TO NAJIB & CO: THREE MORE INVESTIGATIONS INTO 1MDB STILL ONGOING
    Business, Politics | April 5, 2017 by | 0 Comments

    Switzerland’s financial regulator said it’s still investigating three private banks in relation to alleged corruption and money laundering at the Malaysian government fund known as 1MDB. A probe of UBS Group AG in the matter was closed.

    “There are still a handful of cases related to 1MDB that have not been concluded,” Mark Branson, chief executive officer of the regulator Finma, told reporters in Bern on Tuesday.

    ReplyDelete
  52. Apa nak hairan tuan. Lihat persamaan ini tuan akan faham;

    UMNO = DUNGU = TOLOL

    Ketiga-tiganya sama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yer laa...betool...macai tunjukkan dia TOLOL..

      Delete
    2. tambah siket UMPORNO

      Delete
  53. Walaupun isu ni agak 18sx dan busy sikit pasal kerja tak banyak. Tapi best utk dikutuk. Ngape dari dulu tak cakap. Mase saye bujang2 dulu. Kalau tak ade can kawin dgn awek artis ke, anak jutawan ke, anak yb ke. Yg penting hati nak kering dan berani mati. Ooo, pasal rasanya dulu zaman tun. semua ada otak masa bercakap. Tak bercakap pakai kepala lutut. Nasib la korang rakyat malaysia. Sape suruh pangkah. ( Harap terasa ).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa tu mp ni kecik lagii...dia dah fikir kalo dia jadi mp dia akan cakap dlm dewan isu rogol kawin kena rogol bila dia jadi mp..

      Delete
    2. Ooo, kiranya berpandang jauh la ni. Bagus la kan. Tapi isunya agak menyedihkan. Nak berpandang jauh tu bawak la isu yg org nak bidas pun tak bleh. Baru la org tak kutuk.

      Delete
  54. Jika si mangsa rogol kena rogol secara beramai-ramai apakah jalan penyelesaiannya? Takkan kena kahwin dengan semua laki yg merogol mangsa tu?

    Bagaimana pulak dengan kes sumbang mahram contoh bapak rogol anak, atuk rogol cucu, cucu rogol nenek, anak atau anak tiri rogol mak, abang rogol adik, anak rogol mak tiri, abang dan kawannya rogol adik, mangsa dirogol oleh adik/abang ipar/bapa mertua? Bagaimana penyelesaiannya? Tak kan si mangsa kena kahwin dgn ahli keluarga.

    Kalau budak sekolah belasan tahun rogol rakan sebayanya, adakah perkahwinan yg lebih baik lebih sihat boleh dijamin? Budak laki tu yg dia tak mampu nak jaga diri sendiri boleh ke menjaga/menyara orang yg dirogolnya?

    Contoh-contoh diatas boleh selesaikan masalah sosial ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kawin dengan mp lah gaknye...hi3

      Delete
  55. Nak main anak orang politik kena jaga sikit. Pernah ada kes dimana pecah muka dan diugut tanan hidup2. Last2 tak jadi menantu muka pulak macam hantu.

    ReplyDelete
  56. sahabatku John Doe - kamu membuatkan aku tersenyum kerana seperti biasa, kamu akan cuba sedaya-upaya menyukarkan pada urusan yang mudah.

    Pengertian Sunnah Rasulullah disabitkan pada Al-Quran itu sendiri - Sunnah Rasulullah saw yang mana satu bisa berdiri tanpa Al-Quran ? sedangkan Al-Quran itu disabit pada setiap lisan Rasulullah dan Hadith (Shahih) itu disabit pula kepada As-Sunnah.

    Berhubung ijma'nya para sahabat - aku sabitkan ia sebagai ijma' yang paling Afdhal berbanding ijma' generasi selepasnya sehingga pada diangkatnya Al-Quran (tanda besar Kiamat).

    Kamu tidak akan dapat kepada Al-Quran dan As-Sunnah (hadith) sebelum kamu dapat kepada ijma' para sahabat r.a dan seterusnya Qiyas para Tabi'in kerana kamu adalah generasi yang jauh.

    Berkisar pada para Tabi'in ia adalah golongan yang mendapat (belajar) Al-Quran bi Al-Quran dan Al-Quran bi Al Hadith melalui para Sahabat r.a - para Tabi'in ini ada yang muncul sebagai ulama yang menepati hadith Rasulullah saw sebagai ulama pewaris Nabi saw.

    Definisi Tabi'in - golongan yang hidup selepas/semasa zaman Para Sahabat r.a dan mengikuti dan berhukum pada setiap ijma' secara langsung dengan para sahabat r.a untuk mendapatkan Al-Quran dan As-Sunnah (Hadith).

    ASWJ menetapkan melalui ijma' dan Qiyas sebagai hukum yang disabit kepada Al-Quran dan As-Sunnah (hadith). mampukah kamu meninggalkan ijma' dan Qiyas untuk mendapatkan Al-Quran dan As-Sunnah ?

    Sebenarnya aku faham pada maksud mu wahai sahabatku John Doe - namun kamu terlalu sombong dan jahil demi membela tipu daya Pakatan Harapan BAHARU.

    Salam ya salam
    Ikhlas dariku unknown aka sahabat


    ReplyDelete
    Replies
    1. Sahabat tak payah lah ko brhujjah panjang2 pasal hukum plak..ko tu jahil...irang beriman ikut hukum tangkap perompak..ko bela dan pertahankan perompak...orang bukan islam pon tahu tuan politik ko perompak...ko jer ikut perintah setan...

      Delete
    2. Ko dah bust dosa bela perompak tambah lagi dosa cakap pasal hukum dan quran yg ko sendiri tidak ikut...munafik namanye yg sangat dibenci oleh nabi..

      Delete
    3. Aku teringat munafik yg kata saya hanya takutkan Allah saja.........tapi pada masa yg sama merembat, menyamun berbilion2 duit haram. Hidup tak sudah dengan menipu dengan sikit pon tak der rasa malu. Berlagak dan bermewah2 atas duit haram sampai 7 keturunan. Ada hati nak suruh kita semua sokong dia......kalo tak sokong dia kita semua akan mampos mati konnoooon.........memang betol dah putus urat malu.........sah2 manusia tak tau malu!!!



      Delete
    4. Jawapan ringkas:-

      1. Si jahil ini mengatakan assunnah tidak boleh berdiri sebagai sumber hukum tanpa AlQuran. Ini kenyataan sesat sebab banyak hukum yang sabit melalui assunnah tetapi tidak disebut di dalam AlQuran.

      2. Si putar belit ini putarkan kembali lidahnya tentang maksud ijmak. Asal ia berkata ijmak adalah kenyataan para sahabat, selepas saya sangkal ia katakan pula ijmak paling afdhal adalah oleh sahabat.

      3. Ia juga putarkan balik lidahnya tentang siapa itu tabiin. Asal ia kata tabi'in adalah yang hidup sehingga AlQuran diangkat (yg tunjukkan ia mengaku dirinya juga tabiin) kini ia katakan pula tabiin adalah generasi yg hidup selepas sahabat. Definisi ini juga tidak betul sebab perkataan 'selepas' menunjukkan tabiin dan sahabat tidak pernah bertemu. Yg tepatnya ialah tabiin adalah orang yg pernah bertemu sahabat walaupun seorang. Inilah akibatnya apabila berguru dengan ustaz google. Kaedah memberi definisi dalam ilmu fiqh mestilah jelas dan bebas dari kekeliruan. Maka definisi sahabat siapa itu tabiin adalah definisi yg salah.

      4. Ia katakan bahawa untuk sampai kpd alquran dan hadith kita perlukan ijmak dan qias sbb kita generasi yang jauh. Ini bukan ijmak dan qias tapi disebut sanad. Tapi sanad sudah tidak penting pada zaman ini sebab alquran telah dibukukan pada zaman khalifah Uthman dan hadith telah dibukukan dengan sanad2nya pada zaman tabiin dan tabi' tabi'in. Ia jelas keliru apa itu definisi ijmak dan qias walaupun ia tahu fungsi keduanya (tapi fungsi bg qias yg disebutnya juga tidak menyeluruh dan demikian definisinya adalah tidak betul). Qias boleh berdiri sehingga kiamat sebab ia sebahagian usul fiqh dan bukan hanya pada zaman sahabat sahaja seperti katanya.

      5. Ijmak dan qias adalah kaedah istinbat hukum dan bukan sumber hukum. Posting asalnya ia katakan sumber hukum itu ada 4 termasuk qias, kini ia cover line hilangkan kalimah 'sumber' dan hanya guna 'hukum' sahaja.

      Benarlah kata imam syafie, "aku mampu berhujah dengan 10 orang berilmu tetapi tidak mampu berhujah dengan seorang jahil".

      Orang berilmu akan memberi definisi mengikut definisi yang betul. Yang tidak berilmu pula main hentam keromo saja.

      Yang jahil lagi sombong? Boleh lihat sendiri hasilnya...

      Wallahu a'lam.

      Delete
    5. Ijmak sy xtau....tp sebagai umat umno jimak saya cukup tau....hahaha....UMNO dan porno berpisah tiada...

      Delete
  57. cucu pak malau5 April 2017 at 17:20

    Hahahaha..... statement paling bangang dari mp graduan bn/umno. Kot2 mp nie diarahkan buat statement ala2 hilang akal sbb hidu gam demi meredakan amarah rakyat dek isu imdb, ruu355, debat dll.... sbb jibby & rosy dah nyawa2 ikan skrg nie.... mkn Xkenyang tido Xlena tunggu masa kena humban.....

    ReplyDelete
  58. yang baki teras totok 6% pun dh jadi meroyan kuat. Pening..pening. L
    geng lobai jumud pun tak henti minta tambah Q7. Susah mcm ni.
    Ini lah musibah lahap Tark low...kesian baki.melayu2 ni. Elok pupus pun ok, kata orang arab -'put out of misery'. Kesiam tgk

    ReplyDelete
  59. BARUA MALAYSIA BARU WARGA SINGAPURA
    AJARAN SYIAH MURTAD BARUA JADI PUJAAN
    D'SINGAPORK WARGA EMAS RAMAI BERKERJA
    D'MALAYSIA ANJING & BARUA CARI MAKAN

    JALAN DI KOTA HARAMJADAH SINGAPURA
    WARGA MAS TUA BANGKA MASIH BERKERJA
    PEKERJA LUAR NEGARA DI IMPORT PULA
    D"MALAYSIA MEREMPAT JADI BARUA MEREKA



    .... JUM UBAH & SIMEN ... KIKIKI.. INI KALI LAH...

    pafa barua Singapork@DAP pensabotaj ekonomi negara...

    .......GI BERAMBUS SINGAPORK...!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada lagiiii

      Tak putus aza..

      Kami tak perlu sabotaj eknomi. Kami serahkan kpd Najib!

      Auto mavigation towards destruction by Najib himself! Freefal all the way down.. Our barometer is petronas..

      Jika kluarkan bond lagi tahun nih tahu lah dah tenat!

      Delete
  60. Al -Mu'minūn:1 - Sesungguhnya berjayalah orang-orang yang beriman

    Al-Mu'minūn:2 - Iaitu mereka yang khusyuk dalam sembahyangnya;

    Al-Mu'minūn:3 - Dan mereka yang menjauhkan diri dari perbuatan dan perkataan yang sia-sia;

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betol ostad ...orang beriman tak merompak mcm najib..dan tak subahst...mcm macai...

      Delete
  61. AMOS LEE REMAJA TERBILANG TAK DI DENDA
    "THEY BREED WE BLEED" SUDAH BERGEMA
    SUPER KIASU ADALAH SUPER NEPOTISME SEDUNIA
    MASA KITA GANYANG SINGAPORK PULA


    .... BERAMBUS SINGAPORK. ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha..itu lah jer midal budak pil kode hari2.. Ciannye..

      Delete
  62. Watch "Taqwa: The Ultimate Solution || Ustadh Wahaj Tarin" on YouTube
    https://youtu.be/4-NJ-hAXNhs

    ReplyDelete
  63. Astaqfirullah En Shah, baca kenyataan pekerja parlimen dan lain2 blog yg mempaparkan kenyataan sebenar Shabudin. Sungguh, kenyataan dia telah diputarbelit oleh The Star.
    Beratus yang mengutuk Shabudin dalam blog ni. Lebih baik minta maaf En. Shah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. siapa kna fitnah?
      siapa kna minta maaf?
      siapa cakap, siapa pusing?
      siapa nampak?
      yg jelas , 2150 buta.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...