Friday, 28 April 2017

APA KATA PAS MULAKAN DENGAN EXCO SELANGOR HANTAR SURAT BERHENTI LEBIH DULU?


Dewan Ulama PAS dilaporkan telah bersetuju untuk membawa usul agar parti itu memutuskan tahaluf siyasi dengan PKR dalam Muktamar Pas kali ini.

Ketua Penerangan Dewan Ulama Pas yang juga merupakan Pengerusi Jawatankuasa Usul dewan tersebut,  Khairuddin Aman Razali berkata, oleh kerana menyedari terlalu banyak tahaluf siyasi dilanggar oleh PKR, mereka bersetuju dengan usul memutuskan hubungan itu.

Bagaimanapun, tambahnya, usul tersebut masih tertakluk kepada keputusan Majlis Syura Ulama untuk membuat keputusan muktamad.

Dengan bernada sedikit cakap besar, Khairuddin juga berkata, "Kalau kita buka (undi) setuju (untuk putus), ramai akan setuju".

Hmmmm.....

Dalam waktu yang sama, ramai perwakilan Dewan Ulama juga meluahkan pandangan dengan nada yang sama.

Menyoroti perkembangan itu, Setiausaha Agung PKR, Saifuddin Nasution Ismail berkata, Pas perlu membuat keputusan muktamad tentang tahaluf siyasi dan kedudukan mereka dalam kerajaan negeri Selangor sekarang ini.

"Saya sentiasa memantau perjalanan Muktamar PAS memandangkan ia berkait dengan strategi PKR dan Pakatan Harapan dalam PRU14 akan datang.

"Tambahan pula, sebarang keputusan PAS mengenai tahaluf siyasi dengan PKR akan ada kesan kepada penyertaan PAS dalam Kerajaan Selangor.

"Saya juga ambil maklum usul yang diluluskan tanpa bahas oleh Dewan Ulama PAS dan tidak terkejut jika usul yang serupa akan terus diluluskan sepanjang berlangsungnya Muktamar PAS," ujar beliau lagi.

Maka, apa perlu Pas buat sekarang?

Bawa usul, bahas, kutuk sana kutuk sini, kemudian setuju putus hubungan tapi akhirnya keputusan muktamad masih di tangan Majlis Syura.

Berapa lama selepas itu Majlis Syura mahu buat keputusan?

Tidakkah ia terlalu lambat dan banyak membuang masa?

Kenapa tidak Pas sendiri bertindak lebih tegas dan menampakkan keseriusan untuk berpisah dengan langkah permulaan tiga Exco Pas dalam kerajaan Negeri Selangor menghantar surat perletakan jawatan mereka terlebih dahulu?

Jika mahu dan benar-benar serius, hari ini pun boleh dihantar surat perletakan jawatan itu atau buat dahulu pengumuman melalui sidang akhbar sempena muktamar yang sedang berlangsung di Kedah?

Putus, putus, putus...tapi apa tindakan konkritnya?

Susah sangatkah membuat surat berhenti itu atau sebenarnya masih mengharap tahaluf siyasi berpanjangan lagi? (ShahbudinHusin 28/04/2017)

80 comments:

  1. Aku first..pas pis pus..mane ustad q7

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kat muktamar le bro..

      Delete
    2. En somi..untung jadi isteri dpt kereta mewah..join pas boleh jadi kaya tau..now everyone can become lobai

      Delete
    3. dlm moktamar en somi dah x kutuk ameno..depa dah jadi teman sebantal gitu

      Delete
    4. Duit punya pasal .. Amanat hadi terus buang kat longkang
      hahaha. Dah takde umno kafir .. umno tu semua baik2.

      Strategi najib untuk londehkan Pas memang tepat.
      Cash Is King.

      Delete
    5. Hadi & sekutu2nya merancang, namun adalah perancangan Allah yg paling sempurna.

      "Mereka merancang tipu daya dan Allah menggagalkan rancangan itu. Allah adalah sebaik-baik perancang." (Q8:30)

      ~ Sudah terang, lagi bersuluh.

      Delete
    6. Ayu gi menyundal kat mana la ni?? Windu la..

      Delete
    7. Pas doa PAN pula dijahanamkan, dulu hancur umno.... hahaha lahabau betui parti islam keparat!

      Delete
  2. Memang depa lebai, tapi ni bukan lebai kampung. Ni lebai pandai kira2 putar belit. Depa tau berapa banyak harta dan kedudukan dunia depa akan hilang kalau putuskan hubungan dengan PKR di Selangor. Pong pang pong pang, last2 tang tu jugak

    ReplyDelete
    Replies
    1. bkn pong pang..pas pis pus

      Delete
    2. Betul bro Kamal. Jgn main main dgn lebai skrang ni.
      Mereka ramai tahu baca dan belajar luar negara. Pakaian pun Islamik.
      Tapi sayang mereka lagi cintai dunia dari akhirat.

      Delete
  3. Geli geleman tengok hipokrit pas.

    ReplyDelete
  4. AKu second..pas pis pus..mcm kentut daaa

    ReplyDelete





  5. Yang ko duk menyebuk pasal PAS apahal, lantak la dia nak tumggging langgang ke tungging buyung apa ko puduli.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau taknak sibuk, bubar je parti lg senang sebab apa2 keputusan dia baik buruk semua berkaitan dengan masyarakat.
      Takkan tu pun tak tahu.

      Delete
    2. .

      PAS nak tunggang tungik pun tak ada siapa nak peduli..

      Lepaskan jawatan dalam Kerajaan Pakatan di Selangor..

      Ini bukan main-main.. Allah sedang menguji pemimpin PAS Selangor..

      Marahkan PKR tapi berambuss..



      Delete
    3. 12.32
      Bahalol serasi.

      Delete
  6. Parti di ambang sore,,,jap lagi Al-bungkus.com

    ReplyDelete
  7. Di Mana pengkomen munafik yang kata ringgit jatuh?

    Ringgit dah naik 3.40

    Ini semua akibat budin tegur Najib mengenai 1mdb! Setelah selesai hutang 1mdb maka ringgit akan naik kembali!

    Tenaga Nasional akan kembali untung setelah nilai ringgit naik!

    Di Mana nak cari pemimpin hebat macam Najib yang dengar rintihan budin. Maka di selesaikan hutang 1mdb dan di naikkan nilai ringgit.

    Najib Maha mendengar! Oleh sebab itu rakyat harus sokong Najib. Tak lama lagi budin tutup blog sebab Sudah tiada apa nak hentam Najib!

    Berniagalah kamu budin di warung singaporm @dap secara percuma sambil makan hidangan babi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KahKahKah sapa yang nak selesaikan hutang piutang 1MDB tu . nenek kau ?

      Delete
    2. Berangan lebih pakcik Anon 12.42 ni.
      Mana ada 1usd to 340MYR.............????
      Hari ni 1 usd bersamaan Rm4.34.
      Sebab tu harga minyak cuma rurun 6 sen.
      Minggu depan mungkin kemblai kepada rm4.43
      dan harga minyak naik, setiap minngu 6senx4 minggu= 24 sen!!!!

      Delete
    3. Statement Anon 12.42 mcm akal kanak kanak terencat akal.

      Hidup dalam dunia fantasi. Katak bawah tempurung. Ada otak di guna kan untuk berak keluar tahi.

      Delete
    4. Anon 1242 ni terlebih pil kuda kot..awat hang x ckp rm1= 1usd baru gempak

      Delete
    5. Buat apa marah kat 1242, dia menyindir tu...

      Delete
    6. HAHAHA.........thanks Anon 14.35.
      Saya baca blik posting dia, memang dia menyindir.
      HEHEHE...maaf, Anon 1242.

      Delete
    7. Pengikut PAS dgn pengikut Ayah Pin memang sama.Bodoh and Bangang tahap gaban.

      Delete
    8. Pengikut PAS dgn pengikut Ayah Pin memang sama.Bodoh and Bangang tahap gaban.

      Delete
  8. Utk senangkan dunggu geng takbeer faham apa roh topik ini,perlu ulas 3 bahasa.
    Isunya,Lobai sikap ala Priest,sering main kencing. Ambil 2 contoh diMURKUTAMAR tu.
    -Dlm kes saman SR. Rupa2nya baru nak lauching
    Tin Milo !!
    -Dlm Tabahlol Sarsi. Kunun nk cerai dgn PKR,aneka pusing mcm tarian gelek.

    Maka dlm 3 bahasa:
    PAS ni PENIPU (melayu)
    PAS ni KENCING (lingo melayu pasar)
    PAS ni MUNAFIQ

    Kalau tak faham lg...carilah bahasa lain.apapun,janji cepatlah faham.
    Ini sebab Ketua Lobai2 priestpas akn bertindak lebih gila apabila kambing2 mereka mula pandai tanya soalan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. En.Anon 12.54, PAS memang dah saman Clara Brown &
      Sarawak Reportlah. Clara Brown dah jawab, dia tak mahu komen apa-apa hingga kes naik ke mahkamah.
      Maknanay Clara Brown pun tak yakin, kes ni akan
      naik mahkamah, mungkin cuma gempak untuk PRU14
      je. PAS boleh guna ni untuk yakinkan pengundi,
      PAS dah saman, jadi takda duit MO1 berjumlah 90 juta masuk ke akaun Hadi Awang & Co. Semuanya tipu pembangkan!!!!!
      Lepas PRU14, mungkin saman ni senyap gitu je.
      Bukan murah nak saman. Kutipan sedekah tin MILO
      cuma rm200K. Di nilai dalam sterling Br. barulah kira-kira rm35K je. Belanja guaman British bukan
      murah. Afedivit je dah cecah mungkin rm1 juta.
      Naik mahkamah, boleh kering kontang kantong PAS!!!
      Takat sediakan rm1 juta, no problem.
      90 juta-1 juta, masih ada 89 juta!!!!
      Taiming menyaman memang tepat.
      Ada enam b ulan untuk kempen sebab PRU14
      mungkin dalam bulan OKTOBER.

      Delete
    2. Percaya betul dengan blogger kafir dan sedap fitnah ulama'. Fikir fikirlah perbuatan ini. Sebenarnya saudara/i dah dilitupi pandangan mata hati sebab kemaruk nak jatuhkan kerajaan biar apapun natijah. Keluarlah dari kepompong. Ada gambaran Islam yang lebih besar yang kelihatan pada ulama' dan sebahagian yang lain. Malangnya pandangan ini tertutup bagi saudara/i.

      Delete
    3. You ni macam PAS. Label orang kafir. Tuhan create people sama jer. Manusia jer suka wujudkan kasta.

      Delete
    4. Bukankah Clara Rewcastle Brown itu memang kafir? Allah jadikan manusia - sebahagian mensyukuri nikmat Allah dan beriman dan sebahagian kufr. Yang beriman dan beramal salih dikurnia syurga dan yg kufr menderita di neraka selamanya.

      Delete
    5. Tok guru pas dikatakan ulama?
      Cakap lain buat lain.
      Ulama ker mcm tu?
      Teringin sangat tok2 guru pas ni digelar ulama.
      Ulama tahi babilah kalau mcm tu.

      Delete
    6. Mr J,

      U r merely bullshitting around.

      U dont even dare to Amin my doa untuk kehancuran pihak yang bathil.

      Cant even Walk ur talk.

      Delete
    7. John Doe, melaknat bukanlah satu akhlak yang baik. Mari kita sama berdoa kepada Allah dengan ikhlas supaya tunjukan kita jalan yang benar.

      Delete
    8. Jadi aminkan Je la doa en john doe tu. Apa masalah nya?

      Bukannya konar sana konar sini

      Oo lupa pulak. Dah nama pun encik jilat. Takkan nak amin doa perebah najip pulak kan..?

      Delete
  9. Anon 12.42 tercekik dedak.

    ReplyDelete
  10. Mudah2an pertandingan 3 penjuru jd kenyataan... blh tengok siapa yg jd pilihan pengundi... semua sembang mcm bagus...

    ReplyDelete
  11. Hadi & sekutu2nya merancang, namun adalah perancangan Allah yg paling sempurna.

    "Mereka merancang tipu daya dan Allah menggagalkan rancangan itu. Allah adalah sebaik-baik perancang." (Q8:30)

    ~ Sudah terang, lagi bersuluh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hj Hadi insyaAllah merancang bagi pihak Islam.DAP dan Clara Rewcastle merancang bagi pihak kafir. Agak rancangan siapa yg Allah membantu?

      Delete
    2. Mr J,

      you make me laugh. Hadi merancsng on behalf of islam.....serious? must be joking. 90 mil is no joke beb.........

      saya melayu muslim saya kata Allah will be the TRUTH not symbolic, polemic or trivial matters. ALLAH decides on the TRUTH ..... insyaAllah kebenaran akan berpihak pada KEBENARAN ...... wallahuaklam

      Delete
    3. .
      .

      Dalam genggaman Allah semua mahkluk Dia bantu tak Kira kafir ke Islam.

      Ada kala yang tak minta pun di bagi..

      Kalau itu lah pendirian tuan, lebih baik Allah bantu Palestine atau bantu Zakir Naik yang dikehendaki oleh Kerajaan India.

      Orang kurang Iman lah tuan ini..

      Asalkan Hadi, Allah yang bantu..

      Asal PAS saja, Islam..

      Delete
    4. Mr J,

      I was educated in a missionary school from Primary to Upper Sixth (Common Entrance/ Junior/ Senior/ Higher SC). I went to a local university in mid to late 70s. My faith as a muslim malay never shake malah enhanced. I remember I had a debate with a RC student from KL on the issue of Pope and his power as intermediary to forgive sins on behalf of their christian Lord (Jesus) and christianity as the saviour of souls.

      Now with everything Hadi said is Islam and PAS as true religion.....i believe they have the same inability to distinguish between The Almighty and Human being and or organisation, especially political.

      Itulah apabila knowledge ciput tapi cuba ajar bagaimana nak move gunung.....tak tahulah. Nak turunkan penyamun tak ada tindakan kecuali terima reward 90 juta dari penayamun adalah....heheheh

      Delete
    5. Yg sokong Hadi dan Pas skrg ramai yg sesat hingga terpesong akidah mrk.

      Delete
    6. Anon 1517, do you know for sure the 90 million issue? If not please do not repeat the accusation. The political world now operates on psywar - misinformation and outright lies. It is not unlike what the kafirs used to do during Muhammad saw times. You are just burdening your akhirah repeating what a kafir blogger in the West is doing. Guard yourself. This might look exciting now but may be very painful in hereafter.

      Delete
    7. Haji hadi tu sebesar besar buaya dlm pas

      Delete
    8. Mr J, nobody really knows for sure about the 90 million issue. That's why everyone is waiting for PAS to sue Clare Brown & Sarawak Report. Only in court, everything will be blown out. Nothing can be hidden especially if it is done in London court. I hope the case will be up before PRU14, otherwise, everything is just PAS gimmicks for PRU14 campeign.

      Delete
    9. Great Cik Minah. Then we should wait for the verdict as papers have been filed. Accusations should stop for the time being.

      Delete
    10. Great Cik Minah. Then we should wait for the verdict as papers have been filed. Accusations should stop for the time being.

      Delete
    11. Mr J. What say u between US DOJ documents of 1MDB money trail versus our 'peperless era-pakai air liur-donation'. Do u think paperless proif is accepted in the court of law or only in kangaroo court of banana repbulic? Your opinion please.

      Delete
    12. Oh yes Mr J one more question. Did Allah planned for kafir jho low all this while so that no institution in malaysia can touch him or Allah planned for Pas to keep quite? U seems to finger point everything to Allah,didn't you?
      You asshole, can u not mixed religion with politic. Answer please

      Delete
    13. OMG it keeps coming Mr J but not a question only an advice. Since you said ularmak hadi is planning for islam and DAP and Rewcastle is planning for kafir then since you are obviously bias towards kafir wirhout looking at facts then i suggest you pray for IS supporters in malaysia to escape our goverment crack down on them since they are also islam. What say you,since facts finding is not included in our humble or rather stupid judgement for islam sake, insn't it. Dont thank me coz this advice is free for dedakian and moron.

      Delete
    14. Mr J since you cannot see facts from lies, are paid to comment in Tuan Budin's blog like unknown,wak simen,singapork or are you one? For curiosity coz your mentality just the same. Do not get angry if you are not one ok. I can understand another paid dedakians.

      Delete
  12. Pas kata salah satu sebab putus sedara dgn pkr sbb per sokong.konsert selena Gomez.. pas sokong penyamun takpe..malang sungguh melayu kat malaysia ni..dunia makin.maju kta rakyat marhaen dibodoh2kan oleh pemimpin yg kononnya memimpin tp sebenarnya pembohong penipu penyamun penyangak perompak yg membangsatkan bangsa sendiri..aku x paham knapa.kita kena sokong.lg org yg mcm ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita kene sokong org gini sbb mereka suci lagi dikasihi Allah Taala. Malah mereka boleh memberkati dan mengkepalabutuhkan org yg x kena dgn depa. Kita2 cuma babi ja. Org2 suci boleh panggil kita ni binatang, biawak, anjing ke apa pun xpa. Allah suka dgn derang, apa boleh kita buat? Depa ngajar Quran, kitab2, dan monopoli segala ulamak yg ada adalah hak depa.

      Mcm Yahudi Zionis jugak, mereka suci dipilih Allah. Umat selain yahudi zionis adalah lembu goyim.

      Delete
  13. Antara kuasa dan tonjol keimanan, kuasa lebih tinggi darjatnya. Boleh cabar makan tahi la kalu exco pas letak jawatan. Exco akn kata, pecat la kami kerana sultan lantik kami. Ini jawatan utk rakyat. Kalu potong sampai habis pun boleh, ramai ahli pas akn jadi kasi kerana exco pas tidak akan letak jawatan.

    ReplyDelete
  14. nak minta penerangan pasal tahalu siyasi ni. dulu masa kat sekolah xde plak blaja..ada sesape boleh terangkan?

    ReplyDelete
  15. Budin, semua keputusan PAS mmg akan dibuat oleh majlis syura. Tkkan itu pun tak tau.. dh brp lama anda dlm politik??
    Dh tau PAS taknak dgn PH buat la haluan masing2. Apa PH tak cukup kakitangan ke masih nk mengharapkan PAS..
    hadoooiiii....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Majlis syura PAS dah putuskan hubungan dgn PKR. Cepat2lah berambusss dari Selangor..kalu masih tak berambusss, Pas mmg parti takde maruah. Ibarat suami isteri yg dah bercerai tapi masih duduk serumah. Hukumnya harammm!

      Delete
    2. .

      Ya ke?

      Kalau ya.. Tak payah lah nak berusul bagai.. Terus ke pada Majlis sebab itu juga orang nya..

      Sepatutnya orang dalam Majlis lebih arif apa yang buruk baik nya lebih cepat dari lain-lain dan memberi nasihat bukan sekadar buat keputusan.

      Masuk akal ke dengan berbagai alasan lalu Majlis putuskan terus kan kerjasama sedang kan mudaratnya pada parti seperti yang telah diperkatakan.

      Bila jadi macam ini Azmin sepatutnya bagi satu je jawatan Exco pada PAS

      Delete
    3. Pas bila nak angkat kaki drp menjadi exco selangor?????
      Tahalul taik babilah

      Delete
  16. .
    .

    Alasan Exco keputusan belum di putuskan oleh Majlis Syoru sebenarnya kerana sayang kan fulus.

    Saman SR kerana maruah.
    Pertahankan jawatan tergadai maruah loh!

    Jika Exco letak jawatan maka Majlis Syoru tak bersusah payah bangun tengah malam menadah tangan.

    Apa masalah, kalau letak jawatan pun masih boleh teruskan hubungan dengan PKR. Sebab Majlis Syoru belum putuskan apa-apa lagi.

    Muktamar pun tak cakap apa-apa pasal jawatan.. Kalau buat undi semua perwakilan setuju...

    Tak kan lah tak berani.. cuma beberapa bulan je.. Tu pun liat..



    ReplyDelete
    Replies
    1. Woiii exco pas selangor. Tak tahu malu ker.
      Sila angkat kaki lah
      Makan gaji buta saja.

      Delete
  17. Mr J cadang nak beli serban
    Ke kedai Haji dia pelanggan
    Tetiba muncul DAP Lim Ah Lan
    Rupa2nya dia towkey bekalan

    Mr J teringin nak beli komputer
    Cari kedai PAS, memang tak ada
    Akhirnya beli di kedai Peter
    Peter Lam, DAP ketua pemuda

    Tetiba pulak keretanya rosak
    Mr J ke Putrajaya nak claim dedak
    Siapa nak tolong jalan pun sesak
    Akhirnya dibantu DAP punya budak

    Malam itu nak beli beras
    Mr J singgah,kedai di Cheras
    Muthu,kawan lama dulu sekelas
    Ketua DAP, jawatan digalas

    Malam itu Mr J kesakitan
    Perut memulas dedak dimakan
    Terus ke klinik dapat rawatan
    Dr Jibby Lim, DAP Bukit Rokan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah bakat pantun memang bagus. Cuma kalau disalurkan bakat ini ke arah yang benar bukankah lebih baik?

      Delete
    2. Terbaik bro fan tun..

      Arah yang benar bagaimana yang mr J maksudkan
      Arah kekiri atau ke kanan
      Kalau arah kebaikan yang Mr J maksudkan
      Memang benar lah apa yang bro fan tun tuliskan..

      Kalo setakat hanya berkata kata
      Iman itu tak cukup syaratnya
      Tak guna berlagak baik semata mata
      Sekali dibaca komen pun dah tahu tujuannya..

      Faham ker mr J makna pantun diatas
      Pembayang dan maksudnya saya rasa dah jelas
      Fahami dulu isinya sebelum nak komen balas
      Risau nasihat orang bagus tapi diri pula yang tak lepas..




      Delete
  18. PAS kata negeri Selangor sekarang in dibawah Pakatan adalah negeri Sosialis.

    PAS tak setuju dan marah sangat negeri Selangor yang membela rakyat Selangor.

    Sebaliknya PAS lebih utamakan hukuman sebat di khalayak ramai untuk negeri Selangor dan 4 negeri lagi iaitu Negeri Pahang, Kedah, Terengganu, dan Kelantan.

    Kalau PAS marah sangat negeri Selangor yang dikatakan negeri yang mengamalkan sosialis, sepatutnya, Exco-exco negeri Selangor dengan rela meletakkan jawatan.

    Tak payah lengah-lengah lagi.

    ReplyDelete
  19. .
    .

    Bukan kah pemimpin PAS kata pembangkang Sekular Sosialis?

    Untuk masa ini PAS dalam kedudukan Sosialis dan Nationalis.

    Parti yang tidak ada pendirian..

    ReplyDelete
  20. PAS gempak, cakap sahaja..Majlis Syura tak akan putus dengan PKR.

    17 pemimpin punya rancangan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan majlis syura tapi majlis syoru.
      Berampuslah pas

      Delete
  21. Hang tak yah sibuk la budin..bagi yang mengundi pakatan hari tu settlekan..hang ngn mak bapak hang pangkah umno..apa jasa hang kat pakatan selangor..puihh..keturunan umno

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1605 mengeliat tahap pedih nampak. Hujah tiada sudah jadi mengelupor capai keturunan apa la. Desperate abeh. Nmpk sah puka UMNngok BeEnd PUssy dh diakhir hayat, Tanda2 Malaikat maut menjenguk tu. Sebagai saudara tetap diharap ko sempatn panjangkan taubat. Tapi suka kola

      Delete
    2. Org umno marah umno..rasuah la..korup la..pilihanraya pgkah dacing jugak..anak haram sungguh.

      Delete
  22. Parti Audiq7 Samalaysia.

    Ada Majlis Syorunya sendiri.
    Buat keputusan PKR/DAP Haram.
    Tapi bab FULUS,...NO..NO..TAKBOLEH USIK..

    Dah tukar parti Audifulus samalaysia.

    ReplyDelete
  23. PAS sekarang tak payahlah sibuk putuskan Tahluf Sarsi,dengan PKR, PPBM dan marah sangat dengan Amanah.

    Sekarang ini ada Pakatan Harapan. Kalau nak Tahaluf Sarsi kena buat dengan Pakatan Harapan.

    Tak payahlah nak peningkan kepala PKR, Amanah, DAP dan PPBM.

    Kalau PAS kuat sangat nak jadi Lone Ranger, tak apa. Tapi kalau orang hendak bergabung untuk kepentingan rakyat, tak payahlah sebut Sekular Sosialis dan lain-lain perkataan.

    Ini seolah-olah PAS tidak ada modal.

    Negera Sekular Sosialis adalah Korea Utara, Rusia, dan China yang tidak ada pilihanraya.

    Sekarang ini golongan bijak pandai dah keluar PAS, tinggallah lebai-lebai merapu di Muktamar pasal Sekular Sosialis.

    Dalam Muktamar PAS, ada cerita berkenaan pasal kesusahan rakyat dengan ekonomi yang jatuh, harga barang naik.?

    Di negeri Aceh sudah buat hukuman sebat di khalayak ramai lebih 10 tahun.

    Ekonomi di Aceh antara paling teruk di Indonesia. Kerja tidak banyak dan pertumbuhan ekonomi paling rendah di Indonesia.

    ReplyDelete
  24. UMNO ambil risiko maom dgn api. Masa depan Malaysia dan keturunan mungkin mewarisi keadaan Somali, Sudan, Syria , Acheh dsbnya.
    Hanya kerana minta bantuan PAS utk kambos cuci ponggong UMNO yg berpalit Butir Tahik Low.
    Lobai ganas Televangelist akan tuntut upah. Bukti terbaru, masyarakat ditegah bincang hal anak kecil Tahfiz yg diseksa sampai mati. Pentadbiran ala Takiban. Semua yg pentadbir buat mesti betul.
    Rakyat perlu dikambingkam secukupnya sehingga senang gembala syaitan bertopeng ulamak, control diatas. Ketaksuban sehingga merasa Allah sub-con mereka utk tunjuk jalan kpd kambing yg tidak punyai apa2 deiia. Fikir, tanya rotan,hukum,maki,kafirkan !!
    Walhal terang bersukuh, jalan yg dipakai puak Ulamak Taliban palsu ini ,sebenarnya menuju 1 way ke Neraka Jahanam.
    Sedarlah bangsa Melayu, pulihkanlah daya akal yg dianugerah Allah.

    ReplyDelete
  25. Jom kita share dengan kawan2 kita janji Allah semoga dicukupkan keperluan kita...

    Jamuan (Al-Mā'idah):66 - Dan sekiranya mereka sungguh-sungguh menjalankan (hukum) Taurat dan Injil dan (Al Quran) yang diturunkan kepada mereka dari Tuhannya, niscaya mereka akan mendapat makanan dari atas dan dari bawah kaki mereka. Diantara mereka ada golongan yang pertengahan. Dan alangkah buruknya apa yang dikerjakan oleh kebanyakan mereka.

    ReplyDelete
  26. Bro Perak Man sanggah terbaek
    Mr J tak faham kesan sebalik
    Dia kata, Cina DAP jahat tak molek
    Cina DAP dia berurusan,itu yg pelik

    Syurga neraka dia tentukan
    Sebab kita tak anggap rakan
    Jubah,serban dia agungkan
    Kita solat tak pernah tunaikan

    Bro John mintak aminkan
    Doa untuk cari kebenaran
    Jika tebal dah kuat iman
    Mr J tak sanggup,kita pun hairan!

    Kurap dan kudis didepan mata
    Busuk khianat didepan kita
    Seluruh dunia sibuk mengata
    Mr J sanjung bagai nak gila!

    Tun Mahathir namanya agung
    Pengalaman tadbir dunia menyanjung
    Tak mudah DAP nak cucuk hidung
    Tunduk MCA,MIC, umno yg bengong!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro fan tun..

      Itulah dia masalah mereka
      Diaorg je nak ke syurga orang lain ke neraka
      Agama dipakai dan direka reka
      Pasti diakhirat kelak ditimpa celaka..

      Mereka nasihat penuh agama
      Katanya untuk kebaikan bersama
      Tapi menyokong penyamun sudahlah lama
      Dah sampai tahap menjadi hamba..

      Delete
  27. Percaya lah segala keburukan pemimpin melayu UMNO dan islam PAS dah terbongkar...dengan kuasa yg maha ESA dan perancangan NYA cuma tak lama je lagi...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...