Sunday, 16 April 2017

PERLANTIKAN HISHAM MEMBUKTIKAN KEGUSARAN NAJIB HADAPI PILIHANRAYA


Semalam Najib Razak menzahirkan keyakinan bahawa UMNO dan BN mampu memenangi pilihanraya umum akan datang dan memperolehi mandat baru daripada rakyat, tidak kira sama pilihanraya diadakan tahun ini atau tahun depan.

Kata beliau, "tahun ini boleh menang, tahun depan pun boleh menang."

Sehubungan itu, Najib turut mengingatkan penggiat media sosial pro kerajaan agar segera berubah daripada sikap bertahan kepada menyerang.

Sudah-sudahlah bertahan, sekarang kita perlu menyerang, katanya di hadapan para penggiat media sosial yang dihadiahkan Samsung A9 setiap seorang.

Di ketika yang sama, Tun Mahathir Mohamad yang kini merupakan penasihat bersama Pakatan Harapan bersama Dr. Wan Azizah Wan Ismail, tetap juga yakin Najib, UMNO dan BN dapat ditumbangkan dalam pilihanraya umum akan datang.

Dengan rakyat dihadapkan pelbagai isu seperti 1MDB, Jho Low, kos sara hidup, GST, penarikan banyak subsidi, penguasaan Negara China dan banyak lagi, bekas Perdana Menteri itu berkata, "terlalu ramai yang tidak suka kepada kerajaan yang ada sekarang."

Dalam masa yang sama, ia dibuktikan lagi dengan sambutan rakyat terhadap program yang dihadiri Tun Mahathir yang terlihat amat luar biasa kehadirannya.

Tun Mahathir pula menghabiskan sekurang-kurangnya tiga atau empat hari seminggu untuk pergi ke luar ibukota, kampung-kampung dan kawasan Felda untuk meyakinkan tentang perlunya perubahan demi kebaikan rakyat seluruhnya.

Jadi, mana satu yang kita mahu percaya?

UMNO dan BN terus menang lagi atau Tun Mahathir bersama Pakatan Harapan berjaya menumbangkan Najib?

Sebenarnya tidak sukar menjangka kegusaran Najib menghadapi pilihanraya umum akan datang. Langkah terbaru beliau melantik sepupunya, Hishammuddin Hussein sebagai Menteri Tugas-Tugas Khas di Jabatan Perdana Menteri adalah petanda jelas ketidakyakinan untuk memenangi pilihanraya.

Kiranya beliau benar-benar yakin, tiada keperluan sama-sekali untuk memberi kedudukan istimewa kepada sepupunya, sebaliknya hanya perlu terus berusaha tanpa menyinggung perasaan Zahid Hamidi sebagai timbalannya.

Ketika ini, Najib sedang menjelajah ke seluruh negara untuk meninjau keyakinan rakyat terhadapnya. Meskipun ramai yang menyambut ketibaannya, tetapi Najib juga tentu sedar sebahagian mereka dikerah dan diupah untuk menghadiri program-programnya.

Dengan itu, keaslian sokongan mereka atau atau sama ada kehadiran akan diterjemahkan dalam bentuk undi atau tidak, belum ada kepastiannya lagi.

Di Sabah pula, beliau dan Zahid Hamidi boleh dikata selang seminggu turun ke sana. Tidak pernah sekerap itu Sabah dikunjungi sebelum ini.

Apa petandanya?

Ia tidak lain memberi gambaran bahawa Sabah yang banyak menyumbang kerusi, selain Sarawak turut berada dalam bahaya. Ia juga bermakna, gempuran Shafie Apdal bersama Parti Warisan memang mendatangkan kesan yang nyata.

Perlantikan Hishammuddin, bersama kekerapan menjelajah ke seluruh negara, Najib kini mungkin sedang berkira-kira untuk menyelamatkan dirinya, walaupun ternampak tujuannya ialah untuk memastikan kemenangan UMNO dan BN dalam pilihanraya.

Jika dirasakan sokongan yang memadai tidak juga menjelma, Najib tidak mustahil akan meletakkan jawatan lebih awal iaitu sebelum pilihanraya dengan menamakan Hishammuddin sebagai penggantinya, sementara Zahid Hamidi kekal sebagai timbalan saja.

Kepercayaan untuk melakukan peralihan kuasa itu ialah untuk meletakkan rakyat lebih selesa membuat pertimbangan dengan hanya bersandarkan untuk mengundi BN berikutan perletakan jawatan Najib dengan sendirinya akan membuatkan isu seperti 1MDB dan Jho Low tersimpan di bawah karpet buat sementara waktu.

Berundur tetapi memberi ruang yang lebih selesa untuk UMNO dan BN menang pilihanraya adalah lebih baik berbanding terus berhempas-pulas, tetapi kecundang akhirnya.

Mengapa Hishammuddin dipilih untuk menggantikannya ialah kerana sepupunya itu lebih dipercayai untuk melindunginya selepas keputusan pilihanraya itu nanti berbanding Zahid Hamidi.

Sekiranya, keyakinan untuk menang itu masih ada, Najib lebih mungkin akan terus menghadapi pilihanraya akan datang, tetapi dalam masa yang sama beliau juga perlu bersedia jika keputusan buruk yang menimpanya.

Kemenangan tipis BN dalam PRU 14 atau jika keputusannya lebih buruk berbanding pilihanraya 2013, boleh saja membuatkan Najib diasak untuk melepaskan jawatannya dalam pemilihan UMNO yang bakal diadakan selepas pilihanraya itu nanti.

Oleh kerana sudah dua kali pilihanraya beliau menyebabkan BN mencapai keputusan yang buruk, Najib tentunya tidak mampu bertahan lagi untuk terus berada di kerusi Perdana Menteri. Beliau tiada pilihan selain akur dengan kehendak akar umbi UMNO yang mahukannya mengundurkan diri.

Namun, jika ketika itu beliau terpaksa mengalah dan mengundurkan diri, sekali lagi Hishammuddin sudah pun berada di kedudukan "standby" untuk menjadi penggantinya.

Sama ada beliau mengundurkan diri sebelum  atau selepas pilihanraya, kepercayaan Najib untuk melindungi beliau dan keluarganya tetap pada Hishammuddin, bukan Zahid Hamidi.

Itulah sebabnya tiba-tiba saja sepupunya itu diberikan kedudukan yang istimewa dalam kerajaan seolah-olah Najib tidak sabar-sabar mahu menunggu selepas PRU 14 untuk berbuat demikian. (ShahbudinHusin 16/04/2017).

128 comments:

  1. Assalamualaikum abang...ayu nii..abang sihat?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayu jgn bergayut kt sini, g blk umah masak dan kemas Umah

      Isk bdk schizo ni///

      Delete
    2. Ayu, kenapa Ayu tolak pinangan keluarga abang Ayu? Kenapa Ayu? Malu mak ayah abang semalam Ayu. Tak tahu dekat mana nak letak muka. Sanggup Ayu perlakukan keluarga abang sedemikian rupa.
      Apa kurangnya abang Ayu? Abang tahu abang tiada harta tapi itu semua abang boleh cari. Berikan abang sedikit masa..

      Delete
    3. Kami tak mahu durian yg telah ditebuk tupai

      Delete
    4. Tak sabar raseny nak berPM kan Dato Hisyam.. cepat2 la sikit DS Najib.. ameno perlu diperkasakan melalui 'sentuhan kelembutan' dari PM baru nie..

      Delete
    5. 12.18, ayu ni bapok la. Hang nak balakkan kunyit, boleh la.

      Delete
  2. Abang tau tak..ayu yang first la kali ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. berniaga belakang chow kit road ke ayu?

      Delete
    2. Pelanggan ramai tak semalam Ayu?

      Delete
    3. Dulu di chow kit

      Sejak dyit Malaysia jatuh..TERBARU 3.20! paras paling rendah dalam sejarah planet bumi dibantu Agen @singapork nama NAJIB utk dapatkan perjanjian keretapi laju sanggup dia jahanam ringgit! Singapok jimat 30b bila ringgit jatuh!

      Sebab itu Mak nyah ni dah pindah berniaga ke GEYLANG belakang flat yg ada cybercafe..

      Minat blog Tuan Syah ker? Minat benda lain?

      Delete
    4. Di Indonesia ada Ayu Ting-ting
      Di Malaysia ada Ayu Ting-Tong

      Delete
    5. La Ayu ni, balak angkut dah ramai, tipu la first kali ni. Dah lawhei lubang kunyit dah, ngaku first. Dulu kat Butik Pengantin Kerol Kg Baru, abg tgk Cina, Negro ngan India pun Ayu layan..tak penat ka Ayu?

      Delete
    6. Di Medan jalan belobang2
      Di KL lobang berjalan2

      Delete
  3. Is najib preparing himself and rosmah for one way ticket to hide? Hisham is on standby to take over. Najib does not trust zahid.

    Thank you my friend from JASA. Send my regards to Puad and tun faisal

    ReplyDelete
    Replies
    1. JASA moron

      Puad zakar shit

      Kikikiki///

      Delete
  4. Assalamualaikum Tuan Budin,
    Kebetulan Pakatan Harapan menganjur program bersama ahli parlimen selayang. Pada Pru 2008 saya diamanahkan oleh Adun N25 untuk menganjur majlis utk memperkenal beliau kepada penduduk taman . Dikalangan penduduk tahu saya adalah totok Umno. Bila Saya menghadiri program itu semalam. Kalangan rakan PH melaungkan " Ini Kali lah". Saya jangka hanya saya yg bertukar bahtera. Kemudian saya melihat rakan- rakan yg bersama saya sebelum ini dalam gerak gempur umno semasa pilihan raya turut senada dgn saya. Maka itu teori Tun lebih dipercayai dan ada benarnya.
    # ini kali lah.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Buar betul2 sikit...
      N25 tu Kajang di bawah P101 Ulu Langat
      Selayang tu P97

      Delete
    2. Saya tersilap N 11. Adun . Abdul shukor idrus .terima kasih sahabat .

      Delete
    3. Aik.. Kawasan operasi saya tu

      Kikikiki///

      Delete
    4. Kalau boleh biar la semua N dan P bertukar ke PH, melayu perlu diperkasakan...

      Delete
    5. Saja nak bg tau..hari ini aku dah PH kan 2 orang yang selama ini nonPH...Alhamdulillah
      *aku pun mualaf politik juga...bye bn

      Delete
  5. DARI SINGAPURA DATANG KE.MALAYSIA
    SAMBIL DIBELA OLEH SUPER KIASU SEDUNIA
    BARUA DAN ANJING MULA FITNAH MENGGILA
    TUNGGU PRU 14 HAPUSKAN SEMUA BARUA

    INI KALI LAH SINGAPORK@DAP
    BARUA BARU NAMA MAMAK KITTY
    TUA BANGKA TAK SEDAR DIRI
    SAPA KAH BAKAL PM MEREKA NANTI...?


    .. BERAMBUS SINGAPORK@DAP. ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa PM pun ada aku kisah, janji dari Harapan, tak gitu ayu..

      Delete
    2. Kikikiki..

      Akak langsuir tetek sudah panas dan goyang yanggg.

      Org sibuk hal ehwal dalam Malaysia dia sibuk hal singapork.

      Ye singapork sudah pecah lobang, pasca Pru 14 jibby nk angkut krn derhaka ekonomi pd negara.

      Kasi simpan lama2 kt bamboo river. Byk kes wo!!!

      Rosy pun ada share jgk tu

      Kikikiki
      Ini kalilah
      Kita ubah PM jibby
      Kita simen BN

      Ini kalilah///

      BN bg duit Kita amik, undi Kita bg PH..///

      Delete
    3. Anon 11:27, kamu otak udang. Dosa dicari coverup penyamun terkenal. Andaikata perundangan bukan bawah JPM, dah lama dah penyamun ni masuk penjara. Tak apalah didunia terlepas dimahkamah allah belum tau lagi. Semua yang terlibat pasti terima hukuman allah, tak kira raja ulama kah mahu pun penjawat awam. PN dan KPN boleh tunjuk kuasa didunia mahu lindungi PM tetapi allah maha berkuasa lagi, kamu adalah kecil disisinya. Ingat!!!!, bertaubat sebelum terlambat, sekurang2 dosa dapat diringankan. Insya allah, atas doa rakyat akan dimakbulkan allah. Amin....

      Delete
    4. anon 12.09..yakin2 sgt ke semua ni..jgn macam lembu ikut bersubahat dgn fitnah2 puak2 kau..nanti Allah terbalik kan kau baru tahu..otak tak guna untk berfikir..

      Delete
    5. Ayu tolong layan mat singapork tu sat.

      Delete



  6. Buat betul2 sikit...
    N25 tu Kajang di bawah P101 Dulu Langat
    Selayang tu P97

    ReplyDelete
  7. zahid tidak mungkin menerima 'tamparan' najib /rosmah tanpa memberi apa2 tentangan.

    zahid sudah amat hampir sgt dgn mercu kekuasaan yg membawa dgn nya kuasa yg hampir mutlak.

    'he wil not absorb all of d punches laying down'

    saya juga percaya yg zahid lebih popular jika d bandingkan dgn najib n hishamuddin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Datuk Rahman,

      I for one believe that Zahid will definitely leave najib/umno...it will be a matter of within next 6 weeks.
      The ground level is shaking and the intensity is growing by hours......

      Delete
    2. Popular tiada erti jika pengecut. Zahid tahu najib bersalah tetapi otak kosong, sebab itulah dia rela dipermainkan oleh najib. Kalau zahid sayangkan negara dan ingin umno kekal berkuasa, dia wajib bertindak menyingkirkan najib. Rakyat dah naik meluat dan muak dengan najib. Dia memang mencuri duit awam dan kerajaan. Dia mesti didakwa dan jika didapati bersalah perlu dihukum penjara. Apa lagi, rakyat menunggu tindakan kamu, zahid.

      Delete
    3. saya secara ikhlas tlh memberi pendpt apa ada nya kpd zahid.

      dia perlu lah membuat pemilihan d antara kuasa sementara n harta dgn meninggalkan legasi yg bersih.

      reputasi rosmah/najib akan menjadi saperti 'bangkai' yg amat busuk dlm masa terdekat.

      sudah tiba masa nya utk zahid memikirkan semasak masak nya sama ada beliau masih bersedia hidup bersama 'bangkai hidup'.

      Delete
    4. Dia dah kaya raya pak rahman
      Mana dia nak ingat hukum hakam lagi.
      Amanah yg rakyat bagi pun dia tak ambil peduli dah sebab dia dah berkuasa.

      Delete
    5. Assalamualaikum....maaf lambat mencelah Pak Rahman......apa pon kita tak dapat padamkan satu realiti yg pernah berlaku yg mana Zahid mengaku pernah berjumpa dengan wakil pak arab penderma 2.6b.

      Delete
    6. Biarlah tak kaya tapi meninggalkan legasi yg bersih dan dihormati orang........dari hidop kaya dan mewah tapi 7 keturunan dicerca hina dan disumpah seranah orang.......hinggakan walau badan hancur dikandung tanah tapi cerita yg buruk meniti dari mulot ke mulot sepanjang zaman. Apa artinya hidop yg sebegitu???

      Delete
  8. Dua tiga kucing berlari
    Mamat singapork sudah mari
    Otaknya masih tak selari
    Marahkan singapok sampai gilababi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pantun bodoh, hidup seksa kerana kos sara hidup pun masih macam orang sewel.

      Delete
    2. #singapok mana tagline berambus ?

      Nak marah sampai habis tagline kamu di buang!

      WEI IKAN KEMBUNG 20$ SEKILO . SEBENTAR TADI PEGI FAMASI ..PARACETAMOL NAIK SAMPAI 12$ DARI 8$

      BETUL ANON1231 BAPAK KO NAJIB HAPRAK TAHI BABEE.

      nak hilang pening makan panadol sebab barang naik pun ko tak mampu!

      Delete
    3. Ayu sedang service mat singapork tu.

      Delete
  9. Lupa nak tambah tagline

    BERAMBUS #PASPORK @ umno

    ReplyDelete
  10. Zahid dah kena badi jawatan. Dah confirm tak jadi PM. Kalo jadi pon badi ni dah digaul nasi kangkang.

    Hisam naik atas kepala pon Zahid dah bodo alang. Mungkin jugak sebab Hisam lebih pandai speaking London dan Wak Zahid cuma pandai speaking Londang. Maka Wak jadi rendah diri dan malu muka nak cakap apa.

    Najib terdesak nak cabut lari. 1MDB dari oversea maseh menghantui. Siasatan dalam negara berseh tapi penoh tahik butir bak kata Tuang Presideng. Hanya sepupu sahaja nyawa nak kasi jalan selamat. Sayonara Najib, Rosmah, Riza Aziz dan Jho Low.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib nak lari kah dan lantik sepupu untuk selamatkan diri, dia dan kuncu2 wajib dibawa kemuka pengadilan. Bukan sedikit dana yang mereka selewingkan. Bila lagi Tuanku agong nasihatkan polis dan peguam negara bertindak demi kebaikan rakyat dan negara. Rakyat tunggu...dah tak tertanggung seksa menanggung kos sara hidup yang tinggi. Ekonomi malap kerana PM dan kuncu2. Mereka hidup senang rakyat sengsara.

      Delete
  11. First!!!! Fuck kikikikikiki

    ReplyDelete
  12. Bila MO1 kata..dalam defensive mode..dia sedar tak knp UMNO berada dalam keadaan defensive..kalau tak buat salah....perlu ke nak defensive..camne nak attack mode....kalau asik kena serang je..yang bagi peluru kat musuh serang tu dia....sembang je lar

    ReplyDelete
  13. Sampai sekarang saya tak faham mengapa orang kononnya agamawan, pemimpin yang bela agama, penjawat awam diamanahkan hal2 agama terus bisu....kena dibomoh oleh pakatan bomoh siam, india, indonesia dan malaysia ke?

    ReplyDelete
  14. NAJIB RAZAK HAS BECOME NAJIB NAZAK! He'll do anything for political survival, dead or alive!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Y.A.B NAJIB TUN NAZAK

      emm ok juger tuh

      Delete
    2. Silap...

      Dulu Najis Tun rojak

      TODAY combined

      Y.A.B NAJIS TUN NAZAK

      ok ker?

      Delete
  15. Apa yang saya tahu, cawangan umno ni suka buat keja menipu.
    Apabila disuruh buat bancian, setiausaha cawangan akan main tanda ja pengundi putih / hitam / kelabu tanpa merujuk situasi samasa pengundi. Selalunya yang bertanda putih adalah majoriti.
    Sebab itulah najib angkuh, sombong dan bongkak.
    Walau pun saya telah menyokong pembangkang tapi belum keluar umno, nama saya masih ditanda putih. Mungkin ada ramai pengundi seperti saya dalam pru14.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro joe harry...kalo wat keje menipu boleh tahan lagi,ada le wat kejenye..ini kebanyakkannya tak wat keje langsung,kemudian menipu..tu la yang dah mati pun masih bertanda putih...
      Begitukah bos, begitulah anak buahnya..

      Delete
    2. Bro su cawangan dh cerdik skrg, dia tanda banyak hitam dgn kelabu, baru peruntukan banyak sikit gugur.

      Play smart bro.

      Skrg dh msk musim pilihanraya, musim nk buat duit!!!

      Sape menang ada aku kesah

      Bg duit sapu dulu, kerja tak la, undi ikut suka hangpa pa.

      Bodoh la Kita dpt 2 tau 3 ribu,depa Anak Bini balun 2 tau 3 billion.///

      Delete
    3. Sabin samitah ko alat utk regim jibby dan rosy utk sambung nyawa.

      Fikir balik, bila ko tekan pembayar cukai makan gaji, lg cpt jibby dan rosy ke longkang

      Apa pun Sabin samitah you are a moron.

      Kikikiki///

      Delete
    4. Sabin samintah mengaput pandailah

      Delete
  16. Sampai kena rasuah samsung A9 nak lawan rakyat..ni aku masih pakai hp aku yg dah 5 tahun tak tukar2 masuk blog shahbuddin sbb aku dah menyampah sangat ngan pentadbiran skarg..aku dulu first time voter vote kau najib skarg tidak lagi selagi engkau dgn kroni kau penghianat bangsa melayu hidup kat atas tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama la kiter..sampai keybiard tak nampak ejaan lebih 5tahun dah!

      Ini semua Najib punya pasal

      Delete
  17. Zahid atau Hishamuddin sekalipun untuk menggantikan PM,masa sudah terlambat ....tiada lagi undi untuk BN.Umno sudah dirosakkan sepenuhnya oleh MO1!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tiada maaf bagi mu umno/pas

      Delete
  18. ADAM DITAHAN BELUM JATUH HUKUMAN
    ASSMIN YG PESAN YG DITAHAN BIASA SAJA
    1 MDB TAN SENG GIAW DAH KATA KES TIADA
    ANJING SINGAPORK@DAP JATUH HUKUM DAH LAMA....

    ..... PUIIIIII...... BERAMBOS KO SINGAPORK@DAP. ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takebeer..ala akbar!

      BERAMBUS #PASPORK @ UMNO

      - memyamun moto melayu -

      Delete
    2. Mat singapork bodoo..kalo tak ade kes kenapa najib sorok laporan odit 1 mdb dengan OSA?...

      Delete
    3. Sabar tuan2,pasca Pru 14 nnti kita tengok sape yg kena.

      Apa pun akak langsuir sudah panas dan tetek sudah goyang yanggg..

      Ini kalilah
      Kita ubah PM najib
      Kita simen BN

      Kikikiki///

      Delete
    4. Ayu kata urat kepala mat singapork dah putus

      Delete
  19. Kerja macam ni kami panggil kerja atas katil. Dari zaman saya lagi depa dok buat macam ni. Kalu ikut kerja lama dah umno bungkus. Tatapi waktu tu rakyat dok tengok pemimpin atasan saja tapi lani gambar pemimpin pun dah tak boleh dipasang bermula dengan prk pematang pauh hingga ke serawak. Apa indication tu.

    ReplyDelete
  20. ABUP..Asalkan Bukan Umno Pas.

    yg sorang tu tipu melayu,yg sorang lagi gunakan agama tipu melayu.

    Modus operandinya sama: 1MDB :Minat Duit Bu@@@.

    ReplyDelete
  21. bakal pengarah PILIHAN RAYA UMNO...habis lah ZAHID HAMIDI kahkah

    ReplyDelete
  22. Bagaimana nanti sekira Najib letak jawatan dan hishamudin meneraju pentadbiran dan Zahid serta Team B menimbulkan isu 1MDB ketika itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Shima...auww..auww

      Delete
  23. Zahid is leaving. Sabar....tunggu pengumuman

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alumni Dublin Estate16 April 2017 at 22:27

      So jahid ni masih lgi setia dgn anwar..

      Delete
  24. PAS anak butir tahik UMNO

    SEJARAH PENUBUHAN PAS

    pada 1950 UMNO dan Mca meghalalkan lotery dan judi

    Ketua Agama UMNO memanggil mesyuarat utk daftar persatuan ulamak Malaysia dan pertubuhan islam semalaysia

    Pada mesyuarat di bangunan UMNO Georgetown telah diputuskan Party islam Semalaysia (PiS) didaftarkan di alamat Bangunan Umno Georgetown dan Fuad Hassan jadi YDP pertama .


    Kembalilah Pas kpd Umno pleasssse rayuan kami!

    Sejarah UMNO pun ydp tikam party lama . Semua ajk PIS adalah butir tahik Umbo.
    Perlembagaan PAS pun macam tahik maklumlah butir tahik umno!

    Pas perlu kembali spt sebelum 1951 ! Bersama umno!

    Beranbus #paspork @ umno

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo macam ni punya kempen... Tak menang2 juga, lebih baik terjun jambatan PP.

      Delete
  25. Najib suruh blogger umno serang dengan peluru auta dan putar2 fakta...bila blogger auta kena serang balas terus cabut...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macan Mat singapok

      Membebel spt org asli minum tuak...

      Macam langsuir wak simen unknown sahabt semua MAIN KOPYPES

      apa standard Najib?

      Delete
  26. Blog semuthitam & cucu Tok Selampit paling teruk punya dengan caci maki dan mencarut parti pembangkang habis-habisan,,di harap blogger pembangkang dapat back up sikit di blog tersebut......!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. komen2 anti MO1 xkan lepas kat blog dia orang tu...sama mcm mykemut..blog x laku..pastu menyemak kat blog org lain

      Delete
  27. siapa yg gusar??

    Pembangknag atau BN??

    pembangknag sekarang ni kelam kabut

    Tak ada ketua yg boleh diharap!!

    BN akan menang besar...percayalah!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju, BN akan menang besar
      Menang sorak kampung tergadai

      Pasca Pru 14 BN akan menang besar sorak, tp jibby kena heret ke bamboo river atas kesalahan economic sabotage and treason.

      BN barang naik,ringgit merundum.

      Serik wo undi BN.

      Bodoh la klu undi BN

      Ini kalilah
      Kita ubah PM najib
      Kita simen BN

      Ini Kali lah ///

      Delete
  28. Tak ada apa yg yg nak dibanggakan paada pembangknag..

    Di Selangor --hampeh
    Di Penang - KM kaki penipu

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheheh..den dongar cybertrooper meno,dah dapek samsung free dah melalak dah.

      heheh kek ketuo kao tu bukan saja kaki penipu kepalo perompak terkonal seantaro dunio,dek pandainya mengurus ekonomi,habis semuo rakyat dipulas,kena bayar GST,MINYAK NAIK LAGI BRO.

      Hampehhh beto,semuo rakyat mesia terimo bahananya,termasuk ekauuuuuuu,yg bangang sebangannya.

      Nak tanyo sikit ekau puji2 penyamuntu,ekau boli minyak dapek discont ke!!!

      Delete
    2. hello sheikh hang jangan dok buat loklak kat sini,aku orang penang dok kat batu feringi,hang tau dak,duduk dlm pemerintahan pakatan lebih baik berganda2 dari umno memerintah dulu,masa amno memerintah habih tanah2 melayu digadaikai,cikgu/ustaz2 agama dpt gaji ciput jerr,hang tau tak,kakak aku jadi ustazah dapat gaji minima seribu setengah tau,dulu amno bagi tak sampai pun tujuh ratus,DAP tak ambilpun tanah kami kat batu ferinngi ni,siap depa bagi buka bisness warung lagi,hang baca tak berita dunia,bandar george town tersenarai bandai terbersih di antara bandar2 di dunia,kalau hang kata aku tipu,hang pi tanya chief wan...

      hang ni kalau kat utara dipanggil mangkuk ayun betui...pelaq..bodoh piangg.

      nak habaq kat hang,kalau bn menangpun hanpa bagi kat cina juga..dasarmenipu melayu,kami pilih cina yg baik,hampa pilih cina penyamun macam ketua hampa tu.

      Delete
    3. Penang sudah bertukar wajah....bersih, tersusun dan pusat tarikan pelancong dari luar negara.
      Harap LGE teruskan usaha memajukan Penang. Jangan ada satu bangsa pun tertinggal.
      Pergi Penang dan tengok sendiri baru tahu.

      Delete
    4. lebih 160 negara didunia byr GST.
      Malaysia antara yg terendah hanya 6%

      Minyak naik sebab kerajaan kurangkan subsidi.
      Subsidi sebenarnya utk rakyat yg susah.
      Tapi bila subsidi minyak diberi, org kaya yg byk untung...sbb kereta banyak, kereta besar.

      Memang semua kena byr harga mimyak yg tinggi sikit, tapi nanti Kerajaan pulangkan dlm bentuk lain e.g. BRIM...

      Gaji sekarang minimum RM 1200...sebab tu gaji kakak kau tu RM 1500 . Bukan sebab LGE!!

      Georgetown bandar terbersih??

      Penang dari zaman BN dulu pun memang tarikan pelancung!! LGE buat rumah/kondo mahak2...yg tinggal kat sana nanti org cina semunya...yg melayu kena halau ke tanah besar..Itu cara KGE guna cara yahudi halau penduduk palestin

      Delete
    5. Heran bin Pelek16 April 2017 at 17:42

      Yang aku heran, tak dak pulak ditempek iklan "along" atau ceti moden merata rata di papan tanda jalan dan sebagainya macam di Kuala Lumpur pada hal aku nampak polis di Penang tak seramai macam di Kuala Lumpur.

      Delete
  29. NAMPAKNYA SALLEH SAID KERUAK JUGA YG TRRPAKSA PIKUL TANGGUNGJAWAB SEBAGAI PM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anak kaki Tuak jadi PM!?

      Mgu lepas kami 3hari d borneo... Internet takde line Tel pun takde..

      Cipap betul.. Nak fotostat salinan RUU 335 pun tak dapet..

      Memang molek borneo utk orang utan duduk.. Bila borneo bak BERUBAH???

      ubah ubah ubah ???!!! Baru dapat hsdpa 4.5g !

      Ada mamt borneo baca blog Tuan Shah ker? Maksud kami yg menetap di borneo..baca komen nih?

      Delete
  30. Hantu Singapork sudah berbunyi
    dah lunyai masih, nak cover lagi
    tiada salahlaku oleh si jibby
    dia harap kita mengerti

    barua Singapork itu siapa
    itu makhluk merah bibirnya
    sign cek dia pun lupa
    buat diam takut ditanya

    Cina Singapork dianggap jahat
    MCA pula Islam mengangkat
    MIC itu sesuci sangat
    Barua Singapork otak tak lekat

    konon Cina Singapore komunis
    rakan DAP nak kasi habis
    jibbo ke China mulutnya manis
    berpeluk komunis tujuan mengemis

    kaum agama, bukan ukuran
    mana baik jadikan kawan
    Sebangsa merompak, sokong dah jeran
    Sedondon agama dibuat mainan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fan tun bodoh

      Delete
    2. Terbaik bro fan tun..

      Bila ada yang memaki
      Makna pantun terasa dihati
      Dasar pendedak mulut dikaki
      Kalo di nasihat baik tak reti reti..

      Jangan kata orang bodoh
      Adakah kamu seorang yang pandai
      Tiada adab, berlagak angkuh
      Patutnya dari kecik dulu mulutmu dicabai..

      Delete
    3. 16.43.

      Setakat tu jer respon kau pada Fan Tun.
      Memang betul ler macai dumno lemah segala-galanya.

      Delete
    4. Kih kih kih kih

      16.43 non

      KO BODOH PIANG !!!

      Delete
  31. Let there be a malay revolution. We need a lot of yang hang jebats. Malays are dungus and cash and religion have been abused to buy loyalty.

    May a revolution starts in the upcoming election. Hope Sarawak and sabah will continue to seek to breakaway from Malaysia....

    Allahuakbar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon we are tracking your comments. Pls be careful!

      If you want Malaysia to be like north and South SUDAN then i suggest you

      FOTOSTAT RUU335

      and distribute these docunents to your fellow borneo friends..

      We wish you luck!

      Delete
    2. I am a malay and muslim. I do not agree with ruu355. Undang2 sekarang pun tak do enforce, nak buat atau tambah yang baru....fly kite

      Delete
    3. By the way we are east Malaysians. We are Muslims and we reject ruu355.

      Delete
    4. Allright. We do understand. BUT PLEASE TAKE DUE PRECAUTION!

      To ask for independence is no east task!

      South Sudan applied for independence mainly becos the majoriti in tbe South who are ethnic christians do NOT WISH TO IMPLEMENT HUDUD LAW OR CAPITAL PUNISHMENTS IN THEIR LEGAL SYSTEM.

      THE U.N AGREED THE SOUTH HAS A CASE! AFTER A VERY TEDIOUS NEGOTIATIONS AND A BRIEF CIVIL WAR.. SOUTH SUDAN OBTAINED THEIR FREEDOM!

      ANON

      YOU SHOULD ASK ABG JO TO LET THE SARAWAK PEOPLE DECIDE YHROUGH A REFERENDUM JUST LIKE SCOTLAND DID AND ALSO TURKEY IS NOW VOTING FOR SOMETHING SIMILIAR.

      REMEMBER BORNEO IS MALAYSIAS MINYAK BOWL ! TANPA BORNEO MALAYSIA MAMPOS!

      THINK TWICE MY FRIEND..

      GOOD LUCK

      Delete
  32. Sudah menjadi resam umngok
    Berbuat baik bila kesempitan
    Tapi dari apa yang aku tengok
    Ramai yang benci, diam diam sokong pakatan..

    Tak kisahlah berapa banyak trooper dia nak arah
    Tidak menghilangkan rasa rakyat yang marah
    Kos sara hidup yang tinggi, rakyat dah mengah
    Nak kasi mandat sekali lagi, baik tak payah..

    Politik bukan sekadar kata
    Mesti ada juga buktinya
    Dah 7 tahun dia bertakhta
    Selain dari hutang, apakah hasilnya..

    Hidup bukan di alam maya
    Semua boleh, indah dunianya
    BN sekarang rakyat dah tak percaya
    Tibalah masa pakatan menggantikannya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kah..kah..kah..pakatan nak ganti?..jgn berangan lah..parti koyak rabak nanti hancur satu malaysia..

      Delete
    2. Memang hancur 1malaysia
      Pasal itu tagline najib yang punya
      Anon 17:26, kerana dedak kamu beria ria
      Nanti pru 14 kita tengok resultnya..

      Delete
    3. Dua tiga kucing berlari
      Anon 1726 kamu ni betul gilababi
      Walau hujan guruh kami tetap ganti
      Umno yang sudah tempang kaki

      P.s anon kalau ko tak paham apa perak Man cakap mai sini aku balun cipap ko sampai tersedak baru otak kau bangun!

      Delete
  33. pembangkang jgn asyik menyibuk hal parti org lain..pakatan awak siapa ketua nya nak tanya kt sini ..takut ke nak lantik dari dapigs..tau pun org melayu malah pas pun jijik dgn dapigs..kecuali rejim kau org yg hanya nak hndi..klu x ada ketua nak pimpin negara apa nama nya..betulkan diri sendiri dulu yg dah koyak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hek eleh, yang dia tanya siapa ketua pakatan, tak sibuk hal orang ker..pegi balik tampal seluar ko yang koyak dulu..

      Delete

    2. Pakatan kami ke? ,mistilah LKS jadi de facto sebab dia ada 38 kerusi.
      Dia akan keluar kan fatwa, org Islam tak perlu sembahyamg , buang masa saja. Tak perlu puasa , seksakan diri saja. Tak perlu gi Makkah mebazir saja.... Tu ramai org melayu masuk pakatan kami.

      Delete
    3. Bn ketuanye losemah,,,kikiki

      Delete
  34. WAHH HEBAT BARUA DAN ANJING MENYALAK
    KLU KAT SINGAPORK@DAP DIAM DAN BEKU
    NNTI SUPER RASIS KIASU HANTAM BANYAK
    PENSABOTAJ MENGANJING DI MALAYSIA DULU

    ... BERAMBUS SINGAPORK@DAP. .....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat singapork. Mcm mana ayu punya service. Syok ker

      Delete
  35. Pada aku kalau boleh memang nak elak dap. Tapi aku lagi benci penyamun masuk duit dalam akaun sendiri.

    Bayar gst pun aku tak kisah. Tapi rakyat melopong, subsidi dan kemudahan banyak ditarik.

    Kalau ikut Zakir Naik, pilih yang lebih baik antara dua yang jahat. Dah terang nak pilih yang mana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PILIH ORANG JAHAT YANG BELUM MENIPU KITA.
      JANGAN PERCAYA CAKAP ORANG JAHAT YANG SUDAH MENIPU KITA WALAUPUN DIA CAKAP SUDAH BERTAUBAT.

      Delete
  36. Bukti manaaaaa..... saman la.... buktiii....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh tak tanya soalan yg sama selepas election dulu.

      Delete
  37. From what I understand is revolusi minda. Not arm revolution. I truely hope that is what he/she meant.

    ReplyDelete
  38. lagi lagi sedara mara diorang yg jd pm..sudahlah.

    ReplyDelete
  39. mat Singapork nak lawan Perak Man
    Mat yang bongok eksyen kemain
    masuk kesini selamat tak jamin
    Smart Pakatuns diajak bermain?

    betapa bengap,sombong dan bodoh
    orang yang songlap diikut suruh
    biar petir berdentum guruh
    umno dan Bijan kami tak patuh

    hari hari Singapore disebut
    "cina Singapore tatak babut"
    sebab kepala dah kelam kabut
    ajak sokong kita tak ikut

    sudah dapat telefon Samsung
    boleh komen senang diusung
    untuk selamatkan Raja Bersiung
    Raja selamat, Mat yang busung

    mat Singapork agent kominis
    bos dia ke China mengemis
    mintak tolong hutang tak habis
    bos berhutang siapa perabis?...




    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...terbaik bro fan tun..

      Dasar manusia otaknya gelong
      Pada penyamun diaorang nak sokong
      Akal tak guna memang le bengong
      Gembira sangat le dirasuah samsung..

      Pemimpin kleptokrat kita tak mahu
      Seluruh dunia orang dah tahu
      Negara kita menanggung malu
      Wahai pendedak, insaflah lu..

      Sedikit imbuhan takkan menghilang
      Segunung hutang yang ditinggalkan
      Sedarlah diri pendedak malang
      Yang nak tanggung esok, anak cucu kau jugak kan?..



      Delete
    2. Kih kih kih kih!

      Senak dah mat singapok! @ ubah dan simen @ proxy najib

      Delete
  40. Pada saya hanya pembangkang saja yang dok bising2 sedangkan Najib ,Zahid dan Hishamuddin tak ada apa2 pun.Mungkin betul seperti yang Najib kata, mereka sudah ada pemaufakatan sebelum ini dan yang jelas mereka ada strategi!!....

    ReplyDelete
  41. KENAPA SINGAPORK DIJADIKAN UKURAN
    MUDAH JAWABNYA DAP KUDA TUNGGANGAN
    YG PELIK MAMAK MACAI KUTTY YG BBANGANG
    J ADI BARUA SINGAPORK@DAP ADA FAHAM....!!

    BERAMBUS SINGAPORK@DAP. ..... KEMPEN SINGAPORK@DAP HANGAT DI PERKATAKAN SYUKUR ADA PERUBAHAN N KEMAJUAN...

    ... PRNSABOTAJ EKONOMI MALAYSIA.... SINGAPORK@DAP ... BERAMBUS KO.......!!!!

    INI KALI LAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berambus #PASPORK@UMNOpork

      Delete
    2. Kih jih kih

      RALAT

      kempen anti singapok di mulakan unit oenerangan pas.

      Hampir semua YDP PAS simpan gambar lim Kit siang bersama lee kuan yu ketika sedang nermesyuarat dgn y.a.m tunku a.r

      Gambar ini ada dalam HP setiap YDP pas! Di tunjuk kepada umum dan bakal pengundi!

      Kami dapat info ni melalui seorang YDP himself!

      Soalan?

      Lee juan yuu dah mampos. Jadi lim Kit siang bertuhankan siapa? Anak Lee juan yu?

      Tapi bukankah Najib dah jual tanah ktm kpd singapok? Dapat projek keretapi laju dan jahanamkan ringgit TANPA BANTUAN LIM JIT SIANG!

      apa peranan lim Kit siang kpd Singapore? Tak perlu sabotaj ekonomi..TINDAKAN BNM MEMBIARKAN RINGGIT JATUH SUDAH CUKUP UTK KITA ANGGAP GABENOR ADALAH PENGKHIANAT? tak perlu lim Kit isang yg kununya adalah pegawai khas lee kuan yuu PAp!

      Singapork dah siasat 1mdb dan dakwa serta sumbat mereka terlibat dalam penjara!

      Jadi lim Kit siang di abad ke 21 main peranan apa?

      Delete
    3. antara cadangan propoganda Pas dan Nasha Mat bISA adalah

      1. Halang melayu undi DAP melalui tuduhan DAP @ singapok
      KEMPEN INI BERJAYA DI TELUK INTAN !
      2. DAP anti islam
      3. DAP tak hormat Raja
      4. Malaysian Malaysia
      5. Dap bertuan PAP

      Palung teruk ada kata DAP nak buat Republik!

      KESIAN UNIT PENERANGAN PAS !

      dalil ini mudah saja kita tangkis.

      Y B RAFIZI AKAN PASTIKAN PAS MENYESAL IA KELUAR DARI BURIT UMNO! YA BURIT UMNO! YA BURIT UMNO. di Georgetown 1951!

      Delete
    4. MALAYSIABARU WARGA SINGAPORK@DAP
      SYIAH MURTAD SESAT DIJADI PEDOMAN
      TAKKIYAH HARAMJADAH SANDARAN ABADI
      DARAH WAJIB DITUMPAH SAMPAI JAHANAM....

      Delete
    5. Cipap Ko la ANON

      Kami dan bocor rahsia ko

      Baik ko TUKAR EMAIL PASSWORD KO SETIAP 1 JAM!

      Delete
  42. Aku nak letak jawatan! Aku nak letak jawatan!

    Eh eh apasal, terkinja-kinja pulak?

    Aku nak letak jawatan utk sari je.

    Pulok dahh! Apasal sari je x pasal pasal?

    Sebab Pm x layak sertai cabutan bertuah. Jadi leh kautim itu range rover lah, kah3x. Tu sebab aku resign utk sari je. Lagi pun bagi chan wak jahit jadi pm utk sari. Ki3x.

    Ek eleh, lagi bertuah kalo nko yang cabut.

    ReplyDelete
  43. Ini lah petanda dan masa serang hingga lingkupumno bnnajibrazak
    Insyallah amin.

    ReplyDelete
  44. Insyallah mari kita doakan agar kerajaan yang diperintah akan jatuh merudum

    ReplyDelete
  45. SLOGAN SINGAPORK@DAP SUDAH MENJADI
    BARUA YG D' DOKTRIN LEE KWAN YEW CELAKA
    PENSABOTAJ EKONOMI ISLAM DAN NEGARA
    ANJING BELAAN DI SINI AKAN HANCUR JUGA


    ..... berambus singapork#dap....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mimpi la ko!

      Tiba tiba dah jadi SLOGAN sebelum ni kata KEMPEN!

      Apa la lu mat cibhai laklok tolol punya Anon

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...