Friday, 28 April 2017

PAS AKHINYA MENGAKU NIATNYA HANYA UNTUK MENGEKALKAN UMNO

Pas akhirnya mendedahkan niat dan isi hatinya yang sebenar iaitu tidak guna menjatuhkan kerajaan yang sedang memerintah negara sekarang ini.

Kalau tidak guna menjatuhkan, bermakna yang berguna ialah mengekalkannya. Jika tidak guna untuk dikekalkan, ertinya lebih baik dijatuhkan.

Pilihan tidak boleh lebih daripada satu, ia mesti antara dua, pilih salah satu.

Apabila Pas sudah mengatakan tidak guna menjatuhkan kerajaan sedia ada, hakikatnya itulah tujuan sebenar mereka mewujudkan blok ketiga yang dinamakan Gagasan Sejahtera.

Dan itulah juga sebabnya Pas bagai nak gila mahu bertanding di 80 kerusi Parlimen tanpa mengendur walau sedikit pun dengan mana-mana parti yang ingin berunding dengannya.

Dengan hanya 80 kerusi, menang dah tentu tak ke mana, tetapi kalah tak mengapa, yang penting, Najib Razak, UMNO dan BN dapat dibantu untuk terus kekal berkuasa.

Ehem, ehem, ehem...

Setelah berdolak-dalik dan menyembunyikan hasrat sebenar mereka sejak sekian lama, hari ini segala-galanya terdedah dengan sendirinya. 

Ia bukan saja dilafazkan oleh Timbalan Mursyidul Am Pas, Ahmad Yaakob, bahkan juga diucapkan di hadapan golongan ulama parti itu iaitu ketika merasmikan Muktamar Tahunan Dewan Ulama Pas.

Ahmad Yaakob menjelaskan, tidak guna menjatuhkan kerajaan yang ada sekarang kerana yang akan menjadi penggantinya nanti ialah kerajaan yang berfahaman sekular sosialis.

"Apa yang dibimbangkan, jatuhnya sebuah kerajaan sekular nasionalis tetapi diganti dengan sekular sosialis. 

"Kalau itu terjadi, PAS kena ambil masa 60 tahun untuk jatuhkan kerajaan sekular sosialis dan diganti dengan kerajaan Islam," ujar beliau yang juga Menteri Besar Kelantan.

Soalnya, benarkah kerajaan baru nanti betul-betul berfahaman sekular sosialis? Apakah semata-mata kerana ada DAP di dalam Pakatan Harapan, lalu ia semudah itu digelar sekular sosialis?

Apakah sekular nasionalis lebih baik daripada sekular sosialis, maka Pas sebagai parti Islam ingin mempertahankannya? 

Siapa yang menentang rasuah, menyelongkar penyelewengan, mempertahan hak rakyat, mahu menghapuskan GST dan sebagainya kalau bukan yang digelar sekular sosialis itu?

Tidakkah Ahmad Yaakob sedar, kerajaan yang ada sekarang juga lebih dikenali sebagai kerajaan kleptokrasi di mana pemimpin kaya-raya, tetapi wang serta harta negara hilang entah ke mana?

Dalam pada itu, jika tidak dalam pilihanraya akan datang, bila lagi masa yang sesuai untuk kerajaan yang ada boleh dijatuhkan?

Mengapa tidak mahu diinsafi, kiranya dalam PRU 14 ini UMNO dan BN tidak mampu dikalahkan, waktu terbaik untuk berbuat demikian mungkin tidak muncul lagi sampai bila-bila?

Ini kerana, kiranya mampu melepasi garisan PRU 14, kerajaan sekular nasionalis yang juga dikenali di seluruh dunia mengamalkan gaya pemerintahan kleptokrasi dan begitu ingin dikekalkan kuasanya oleh PAS, mereka pasti akan bertindak dengan lebih keras lagi bagi mengekalkan kuasa yang ada.

Sudahnya, bila dapat ditumbangkan lagi?

Bila pula Pas mampu bertanding lebih banyak kerusi, tidak sekadar 80  saja, agar hasrat menubuhkan kerajaan Islam secara sendiri dapat dicapai?

Dengan pelbagai isu melingkari wajah Perdana Menteri serta kleptokrasi mula mengambil alih tempat demokrasi, bukan saja PRU 14 medan terbaik untuk menukar kerajaan, malah pendirian Pas yang mengatakan tidak ada gunanya menjatuhkan kerajaan sedia ada, perjuangan mereka nyata semakin menjauh daripada hati nurani rakyat seluruhnya.

Realitinya, tiada ada mana-mana bangsa dan agama dapat menerima kerajaan yang dibayangi skandal, penipuan, rompakan dan samunan yang begitu berleluasa yang semata-mata dapat bertahan kerana masih mampu mengepung kuasa dan segala agensi penguatkuasa dalam genggamannya.

Dalam keadaan begitu, tidak malukah Pas kerana masih lagi mahu bermain-main dengan perbezaan antara sekular nasionalis dan sekular sosialis untuk mewajarkan pendirian mereka tanpa melihat gambaran lebih besar kepada kemusnahan masa depan negara jika gejala kleptokrasi tidak ditamatkan dengan segera? (ShahbudinHusin 28/04/2017).

142 comments:

  1. Lebai2 tu dah kenyang makan dedak haram yg ditabur ketua penyamun 1mdb. Keldai2 kat bawah jd tukang sorak bertakbir.

    Amanat Hadi dulu, skrg Lahanat Hadi dan Pas. Perosak agama Islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahai lidah' pembawa adu domba beserta fitnah (Shahbudin.com) kenapa meracau tak tentu hala ?

      Di manakah ROH dan JASAD kamu ??

      Salam ya salam
      Ikhlas dariku unknown aka sahabat


      Sat lagi dia ni mai la....kah..kah..kah..

      Delete
    2. Mmg blogger ni penuh dgn sifat yahudi laknatullah.
      Dasar blogger upahan dapigs laknatullah

      Delete
    3. Sememang orang orang Islam ini dibenci oleh Orang orang kafir. Bukan setakat dibenci malah sanggup membunuh. Nabi nabi ada yang dibunuhnya.Hari hari dibunuh umat di Palestin.


      Mengapa hairan. Memang itulah hakikatnya.Allaah subha nahu watala sudah beritahu. Kafir adalah musuhnya musuh Nabi Mohammad Saw dan musuh Islam.
      Oleh itu, amat wajarlah musuh islam menuduh Zakir naik sebagai pengganas.Lebih labih di Malaysia dahulu dan kini, DAP adalah jaguh kutuk islam .hina Islam.

      Seorang Padri dari Seri Aman yang bernama Jackson, pernah berkata hanya nabi Isa AS dalam dunia ini yang boleh membawa masuk syurga bukan Nabi Mohammad. Mohammad tak layak di panggil nabi.

      Mengapa hairan dengan mereka. Kan mereka itu kafir. Sudah tentu mereka benci dengan orang orang Islam.

      Jila Nabi Mohammad tak layak dipanggil nabi, apatah lagi orang orang Islam, sebab itu orang Islam dicop sebagai pengganas.

      Orang orang DAP , termasuk Ahli Parlimen jelutong Pulau Pinang pernah berkata agama islam merupakan satu agama penggnas, terrorist religion

      Kafir, Mereka musuh Islam. mustahil mereka sayang dan bersetuju dengan orang Islam, Apatah lagi orang orang yang beriman macam Dr Zakir Naik.

      Hal ini telah dinyatakan oleh Allah subhanahu wataala didalam Al Quran dengan kejelasan yang tidak meragukan orang orang beriman.Hanya kita sahaja yang tidak yakin.

      Para nabi mereka buru habis habisan. Termasuk Nabi Muhammad Saw yang hampir hampir jadi mangsa pembunuhan musyrikin Mekah.

      Kalau mereka bersetuju dan suka dengan nabi mana mungkin mereka kejar dan buru untuk dibunuh.

      Demikian juga dengan orang Islam terutama orang orang yang beriman macam Dr Zakir Naik, tak masul akal dikatakan sebagai pengganas.

      Mana bukti yang Dr Zakir naik pengganas. Tak ada, mana dia faktanya. Atas agenda kafir, Dia jadi mangsa di tuduh pengganas wajib diambikkra, kerana ia berbahaya dan mengatakan kerajaan Malaysia melindunginya.

      Delete
    4. Seronok dapat samsung A9? duit dah masuk ke? pas bijan kalah boleh kerja kat pasar borong

      Delete
    5. Dewan Ulamak Pas Pusat (DUPP) mencadangkan kerajaan mengambil alternatif menyelamatkan rakyat marhain daripada Cukai Perkhidmatan dan Barangan (GST) dengan meletakkan sasaran itu kepada golongan kaya sahaja.


      Ketua Penerangannya, Datuk Dr. Mohd Khairuddin Aman Razali berkata, kerajaan boleh ‘mengambil’ kekayaan golongan terbabit dengan mengenakan cukai simpanan korporat dan cukai atas keuntungan jual beli saham.

      GST, katanya, mesti dibatalkan kerana kaedah itu bercanggah dengan Islam dan hukumnya haram disebabkan dikenakan kepada semua rakyat termasuk orang miskin atas perbelanjaan mereka.

      “Di saat kerajaan masih banyak melakukan pembaziran dalam perbelanjaan adalah tidak layak untuk menuntut rakyat termasuk golongan marhain menanggung perbelanjaan kerajaan melalui cukai GST,” katanya hari ini.

      Menurut Mohd Khairuddin, kedua-dua cukai alternatif itu adalah kewajipan dari orang kaya untuk agihan kepada golongan miskin dan bertepatan dengan kaedah percukaian dalam Islam

      Delete
    6. Tujuan Pas ialah untuk setiap tahun dapat mencekek 90 juta dari kerajaan KLEPTOKRASI,,itu saja ceritanya..

      Delete
    7. Di sebalik usul Dewan Ulama PAS semalam yang nekad mahu PAS bersendirian tanpa kerjasama dengan Pakatan Harapan, pemimpin tertinggi parti itu masih menganggap pintu kerjasama dengan DAP dan Amanah belum tertutup sepenuhnya.

      Tetapi syaratnya, mereka terima “Islam mesti memimpin”.

      Bercakap kepada wartawan pada Muktamar Pemuda PAS semalam, Musyidul Am PAS, Hashim Jasin berkata sebarang kerjasama politik dengan PAS mestilah mengutamakan rakyat dan Islam.

      “Kita anggap diri kita hamba kepada rakyat dan orang yang merasa diri dia hamba tidak akan menderhaka kepada tuannya (rakyat),” kata Hashim, dan menambah rakyat mahukan keselamatan, kemakmuran, kedamaian dan keadilan.

      Pendirian itu seolah-olah berbeza dengan kenyataan Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man semalam, yang menegaskan PAS tidak berhasrat menyertai kerajaan yang melibatkan DAP walaupun pembangkang menang sekali lagi di Selangor selepas pilihan raya umum ke-14.

      Pada muktamar 2015, PAS memutuskan hubungan dengan DAP. Ia juga berkeras tidak akan bekerjasama dengan parti serpihannya, Amanah.

      Semalam, Dewan Ulama PAS yang turut mengadakan mesyuarat tahunannya meluluskan usul memutuskan kerjasama dengan PKR tanpa bahas.

      Usul itu hampir pasti diluluskan secara rasmi hari ini oleh muktamar PAS.

      Muktamar PAS kali ini yang diadakan di Alor Setar dihadiri kira-kira 1,200 perwakilan, dan berakhir pada 1 Mei.

      Delete
    8. yg penting kena kalaunta walaunti..dapat duit masuk peti..pas pis pus

      Delete
    9. Sebelum memaki hamun orang lain dgn perkataan laknatullah cermin cerminlah muka tu dulu.

      Jangan pandai kata kat orang saja.

      Siapa yg khafirkan umno dulu? Siapa yg menghalalkan darah orang2 umno. Siapa yg mengharamkan nikah kahwin dan makan sembelihan orang2 umno sehiggakan mayat orang2 umno haram disembahyangkan. Sembahyang di masjid pun 2 imam termasuk sembahyang jumaat. Ketika itu aku berada didalam umno.

      Aku nak tanya tok2 guru dan ahli2 pas. Apa hukumnya mengkafirkan saudara seagama?

      Hidup kamu sendiripun dah tentu tidak akan selamat di dunia dan akhirat skrng ada hati pula nak menentukan hidup orang lain.

      Manusia sesat mcm kamu mmg bercita cita besar untuk jadi perdana menteri sejak dulu lagi.

      Hiduplah kamu bersama sama koloni kamu yg dah tentu sesat.

      Delete
    10. Arab kata...AL MUNAFIKUN....

      Delete
    11. Pembahas perwakilan ulama PAS hari ini menegaskan parti mereka tidak pernah membenci golongan bukan Islam semata-mata atas dasar berlainan agama.

      Pembahas perwakilan ulama PAS Selangor Nik Bakri Nik Mat berkata mereka akan menentang mana-mana pihak yang menzalimi rakyat dan masyarakat, atau memerangi dasar Islam bawaan PAS.

      “Kami tidak pernah benci bukan Islam atas nama kafir, tapi memerangi bukan Islam atau Islam yang menzalimi rakyat dan masyarakat.

      “Kami memerangi DAP bukan atas dasar mereka bukan Islam tetapi DAP menzalimi umat Islam dengan memerangi dasar perjuangan PAS.

      “Begitu juga, kami perangi Amanah atas dasar mereka khianati perjuangan Islam dan menzalimi perjuangan Islam.

      “Kita juga tidak benci Umno kerana mereka Umno tetapi kita benci kezaliman yang ada pada mereka yang menzalimi rakyat,” katanya.

      Delete
    12. Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang akhirnya memfailkan saman fitnah terhadap Editor Sarawak Report, Clare Rewcastle Brown.

      Bercakap pada sidang media di luar Muktamar Dewan Pemuda PAS di Kompleks PAS Kedah, Kota Sarang Semut, hari ini, Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan berkata, saman itu difailkan di Mahkamah Tinggi London pada 21 April lalu.

      Ia susulan laporan Sarawak Report pada 6 Ogos tahun lalu yang mendakwa RM90 juta dimasukkan ke akaun pemimpin atasan PAS sebagai usaha Datuk Seri Najib Razak “menarik” kepimpinan parti Islam itu menyokong Barisan Nasional dan Umno.

      Takiyuddin berkata, PAS menuntut ganti rugi “besar”, tetapi enggan mendedahkan jumlahnya. Parti itu turut memohon injunksi terhadap artikel bertajuk “As Najib Denies All Over 1MDB, Let’s Not Forget His Many Other Criminal Connections – COMMENT”.

      Takiyuddin berkata, artikel itu boleh membayangkan Hadi secara peribadi menerima suapan besar daripada perdana menteri sebagai pertukaran untuk PAS berkompromi dari segi pendirian politiknya.

      “Ini tuduhan tidak benar sama sekali.

      “Dakwaan rasuah seperti ini jelas merosakkan reputasi presiden PAS yang menunjukkan komitmen kepada proses demokrasi untuk tempoh lama, di mana falsafah politik dan tindakannya jelas mencerminkan beliau berpegang teguh kepada prinsip serta ajaran Islam.”

      Takiyuddin berkata, peguam PAS di London, Carter-Ruck sudah menghantar notis undang-undang kepada Clare akhir tahun lalu bagi menuntut permohonan maaf daripada pengasas Sarawak Report itu dan menarik balik artikel berkenaan.





      “Tetapi, beliau gagal memberi maklum balas, sebaliknya mengeluarkan beberapa kenyataan umum yang merumitkan lagi isu itu.”

      Takiyuddin berkata, Hadi tiada pilihan kecuali mengambil tindakan undang-undang akibat keseriusan tuduhan itu yang merosakkan reputasinya.

      Terdahulu, parti Islam itu dilaporkan menubuhkan sebuah tabung khas untuk mengutip derma daripada perwakilan Muktamar PAS yang sedang berlangsung di Alor Setar, Kedah, bagi membayar kos guaman “mahal” saman itu.

      Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, kos guaman berjumlah RM200,000 itu dijangka dapat dikutip dalam tempoh beberapa hari lagi.

      Sebelum ini, PAS berkata, kelewatan memulakan tindakan undang-undang itu adalah hasil daripada usaha untuk menghimpunkan saksi bagi kes itu.

      Delete
    13. Dewan Ulama PAS hari ini mendesak pihak berkuasa menyiasat semula skandal 1MDB bagi memastikan pihak yang terbabit dalam salah laku menerima hukuman setimpal.

      Ketuanya, Datuk Mahfodz Mohamed berkata, desakan itu bertujuan menyelesaikan isu kehilangan wang negara dan mengelakkan ia terus tergantung serta menjadi tanda tanya rakyat.

      Beliau turut menggesa kerajaan Barisan Nasional (BN) di bawah pimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak tidak terus berada dalam sindrom penafian apabila isu 1MDB dibangkitkan negara lain.

      “1MDB, satu Malaysia dalam bahaya. Pelabur mula hilang kepercayaan terhadap ketelusan kerajaan dalam menangani krisis 1MDB. Rakyat juga telah hilang kepercayaan kepada kerajaan Umno dan BN yang gagal menangani isu hutang 1MDB.





      “Dewan Ulama PAS mendesak kerajaan agar tidak terus berada dalam sindrom penafian, penyiasatan sangat diperlukan dan mereka yang bersalah dituntut dihukum jika sabit kesalahan,” katanya dalam ucaptama pada Muktamar Dewan Ulama PAS di Sekolah Rendah Islam Darul Ulum, di sini, hari ini.

      Pada masa sama, beliau menyifatkan isu 1MDB mengandungi unsur riba yang dilarang agama Islam, sekaligus menyalahkan kerajaan Umno dan BN.

      “Isu 1MDB mempunyai kaitan dengan riba, kerajaan Umno, BN sengaja mengundang peperangan dengan Allah.”

      Muktamar Dewan Ulama PAS dirasmikan Timbalan Mursyidul Am, Datuk Ahmad Yaakob.

      Delete
  2. Dengarlah cakap ulama'. Kita tak sedar diri kita diperguna oleh mereka yang bencikan Islam. Syukur PAS dah sedar. Orang Islam perlu bersatu. Tidakkah menyatukan ummah satu amalan yang baik dan dituntut?

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS pun baru lepas cium molot dengan DAP.

      Delete
    2. Yg punya blog ni je yg tak sedar2 lg. Akibat banyak makan dedak..

      Delete
    3. https://youtu.be/VnNXBQNWHI4

      Delete


    4. Siapa bapa sekular dunia???

      Bukankah ulama Islam Ibnu Khaldun???

      Sekular pasal nak bebaskan Islam daripada penjual agama kuat makan duit haram!!!

      Ulama apa kalau bodoh sangat macam ni???

      Delete
    5. Ulamak hilang roh Islam , maka jadilah ala Priest. Usul tak cerd8k maka main wayang ayat saja lah.
      Yg penganut Parti jumud ala Taliban.
      INGAT ! Serban boleh lilit tinggi mana pun, kalau Allah tarik roh islam PAS, maka berjalan dan berkata2lah seperti zombie.
      Priest PAS tak nampak pincang dirinya, TAPI dia tak dapat buat apa2.
      Ini sebab dia tahu dia sudah jual diri, dan terpaksa ikut tuhan barunya. Raja KleptoSatan.

      Apakah 90J harga ISLAM MU?

      Delete
    6. Mr J...ya menyatukan diri dengan ummah memang baik...peliknya menyatukan diri dengan perosak negara macam mana?...

      Delete
    7. Orang-orang Pas ingat hanya Islam nya diterima oleh Allah Ta'ala yang lain ter tolak,,Inilah yang merosakkan pemikiran mereka,,TGNA is the best dan tiada penggantinya lagi.....

      Delete
    8. Ini bukan soal ukhwah, ummah....soal Islam atau sekular......tapi ini lebih condong pada penyamun yg ambik kesempatan gunakan agama dan ukhwah sebagai alat penyambung nyawa talian hayat kuasa, pangkat dan hartanya jer.....

      Ini lebih kepada mempertahankan kuasa untuk mengelak dari sebarang dakwaan dan tangkapan......itu jer sebenarnya.

      Masih buta tak nampak jugak lagi???

      Delete
  3. Kalau lah Tok Guru Nik Aziz tahu... bagun meloncat dia jawab nya.... tamat lah perjuangan Pas selama ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa la asyik nk menggunakan nama org yg dh meninggal dunia. Dh xde alasan lain lg ke nk menyokong tuanpunya blog ni

      Delete
    2. Rasulullah pun dah tak ada kenapa kita asyik menggunakan nama Rasulullah???

      Kalau kau berhujah tu boleh tak pakai akal???

      Takkan jadi lebai kena jadi bodoh seumur hidup???

      Delete
    3. Anon 01:21 itu mana ada akal, sama jugalah macam presiden dan walaunta parti anak butir taik UMNO. Lagi mau tanya ka?

      Delete
    4. Saudara 01:21, individu yang baik terus releven dan boleh menjadi sandaran kehidupan walaupun telah kembali ke rahmatullah. Janganlah berhujah seperti yang saudara baru lakukan itu. Hujah begitu menyebabkan pengundi melihat kecetakan idea anda sekali gus menyebabkan pengundi menolak parti yang anda pertahankan. Ingat, pengundi bukannya mahu mendengar sikap "keras keng" atau ulasan merapu. Pengundi mahukan nilai kebitaraan. Kita berada dalam Abad ke-21, maka berfikirlah cara abad ke-21. Boleh?

      Delete
    5. Ingat ya.. la ni jadi ahli PAS ni simple, lu boleh download dan isi borang skrg.

      Syaratnya: Selagi kita boleh makan dan kenyang, siapa pun kita wajib sokong. Penyamun pun kita sokong. Ko ape hal nak ajar kitaworang? Ini mmg Melayu Simpleton dan Sandbagging mmg sesuai anuti ajaran PAS.

      Islam dan hudud tu wayang ja. Janji boleh sapot syarat asas jadi ahli PAS.

      Delete
  4. Peminpin2 pas patut rasa malu,,,, Sekira nya TGNA masih hidup sudah tentu beliau akan serta merta keluar dari pas kerana kecewa dan tak sanggup lagi bersekongkol dengan tindak tanduk makhlok perosak dlam parti yg sudah sesat dan tidak lagi siuman

    ReplyDelete
    Replies

    1. Kalau ko tak suka kpd PAS, dg hormatnya sila keluar dp menjadi ahli PAS, macam Mat Sabu tu.


      Delete
    2. Anon 09:22....kau ni ahli PAS ke ahli umno?....kau punya cara tulis sebijik macam macai umno pengangkat najis....wah...mentang2 umno dgn pas dah kawin mutaah...kau pun nak berlagak macam ahli pas ke?...lain kali jawab soalan...bukannya merapu sje.

      Delete



    3. Kalo ibubapa kami mati pastinya kami panggil tok2 lebai untuk urusan si mati

      Kalo ibubapa ko mati sila panggil sami2 dap untuk urusan si mati

      Ada faham?




      Delete
    4. 10.36

      konon nak takutkan orang>...hahahahaha

      kau ingat tok lebai pas aja ada dalam dunia ini?

      orang islam sejati akan uruskan jenazah waima berlainan ideology.

      orang islam sejati tak buat solat 2 imam

      orang islam sejati tak kafirkan sesama islam

      ada faham??????

      Delete
    5. .
      .

      Kalau tunjukkan duit, berebut Lebai nak mandikan.

      Lagi pun banyak dah kursus mandikan Jenazah. Tak payah nak harapkan Lebai sahaja.

      Baru ada ilmu mandikan Jenazah dah sombong, satu sifat yang di benci oleh Allah

      Delete
  5. Roh PAS dah mati.
    Amanat dah makan diri.
    Jasad UMNO dah reput.
    Sumpah keramat dah tercabut.

    Memang unggul perancangan ALLAH.
    PAS khianat,maka timbul AMANAH.

    Rakus sungguh Rakyat LATU,
    UMNO kleptobrahmin,bangkit BERSATU.

    Dengan gabungan doa dan daya juang Parti dalam PAKATAN.
    Moga ALLAH bantu hindarkan kita dari Parti2 pura2 ISLAM dan main wayang kononnya KEBANGSAAN.

    Dah 60 tahun, huruf N pun dah sampai.
    INIKALILAH,INSYAALLAH.

    ReplyDelete
    Replies


    1. Kalo ko tak suka kpd PAS, berambuah dp menjadi ahli PAS.

      Delete
    2. Jangan undi parti kumpulan munafik.....haram.

      Delete
  6. LEBAI LEBAI PAS PIS PUS NI SEMUA DAH JADI BANGANG ,,ULAMA KONON..ULAMA TAIK KUCING...ISLAM JADI MODAL NAK JUAL ORANG MELAYU...BODOH PUNYA PAS PIS PUS...

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS x bodoh,,,,yg bodoh adalah para penyokong nya yg menyokong mengkhinzir buta..

      Delete
    2. Amanat dah belayar ikut Jack Sparrow Malaya.

      Delete
  7. Pas sudah semakin menunjukan imej sebenarnya,,,,pasal perjuangan politik no wahid,,,perjuangan agama dan mencegah kumungkaran acah2 ajer,,betul la tu,,, perjuangan agama dan menolak kemungkaran mana boleh dapat hasil balak,,dapat pahala jer,, tu pun kalau tak berpura2,,kikikikiki,,,,,lantak kau la bai,,,dunia dah nak akhir zaman ,,,ini la masa nak kejar kenikmatan duniawi,,,usah bimbang dah tak ada siapa yang nak menegur,,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika TGNA masih hidup,,,sudah tentu beliau akan letak jawatan 24 jam dan keluar dari pas,,,

      Delete
  8. PAS kini hanyalah seekor parti yang menunggang dan meliwat agama demi politik natang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa yg tak suka kpd PAS, sila berambus keluar

      Delete
    2. Disini bukan blog kumpulan ajaran sesat. Anda tersalah blog.

      Delete
  9. Ala esok lusa chief khadam akan berucap lain pulak citenya. Pencacai najis n penasihat 25% skrg sedang seronok berhujah seolah merekalah yg paling hebat maksum alim n ahli surga tapi serban yg dililit bebelit dgn najis2 maki hamun gelaran anjing munafik kapir harbi yg dilagukan dgn lidah2 bercabang. Allah telah tunjukkan 1 syaaban ikrar pesidangan dup dimulakan dgn jahanam pan yg disahut dgn takbir. Nauzubillah wajah2 ulamak akhir zaman yg amat menjijikan. Muslimat pun dah moden siap ada gimik ya bawa beg james bond. Aritu keris oanjang. Kenapalah jadi lagu ni. Sepatut muktamar ni diisi dgn langkah2 mengatasi masalah sosial sara hidup rakyat. Rupa jadi pentas2 sarkas yg asyik2 nak putus tahalul dgn parti lain. Putus ajelah takyah lah nak riuh2 takbir. Akhir zaman manusia berilmu menjual agama demi duniawi. Dah takda ke yg didalam dewan yg berani menegur golongan ini. Memang memalukan umat islam.

    ReplyDelete
  10. Pati ajaran sesat pas ni pun masih Ada lg org yg percaya..mudah bisnis jual ugama ni rupanya..

    ReplyDelete
    Replies

    1. Betambuslah ko keluar dp menjadi ahli PAS

      Delete
    2. Lepas ayah pin mampus....kau masuk pas?

      Delete
  11. Ramai yang pernah jadi rakan seperjuangan mahu menegakkan keadilan dan menentang kebathilan kini sudah jadi MUSUH bagi parti terlePAS ni!

    Begini ke cara ISLAM?

    Betul ke kamu ISLAM?

    Masih ke kamu ISLAM?

    Tepuk dada tanya seleralah gamaknya!

    ReplyDelete
    Replies

    1. Berambuslah ko keluar dp PAS


      Delete
    2. Berambuslah ko keluar dp PAS


      Delete
    3. Parti Anak Syaitan....sesat dan menyesatkan umat melayu.

      Delete
  12. Eloklah pas tak join pakatan
    Rupanya dia ibarat gunting dalam lipatan
    Segala teka teki menjadi kenyataan
    Umno dipilih jadi teman perjuangan..

    Betulkah risau pasal sekular sosialis Dulu waktu bersama katanya manis
    Patutnya risau pemimpin sekular berperangai iblis
    Aset negara dijual diborong kominis..

    Kalo betul umno hendak diselamatkan
    Lebih baik aje parti pas dibubarkan
    Pakat ramai ramai masuk barisan
    Barulah kena dengan tujuan..


    Wahai pas teman nak pesan
    Janganlah gunakan ugama sebagai umpan
    Agamawan sepatutnya tidak memilih setan
    Untuk dijadikan kawan dan juga teman..






    ReplyDelete
    Replies
    1. it is very clear PAS is all out make Umno wins again in pru14 in reurn for some rewards...amount wallahuaklam.

      To all opposition parties....leave PAS to itself and focus on winning truly oppo seats. Never ever accept any offer to work together with PAS. VERY VERY CLEAR........umno's support in return for cash buddy. 90 already in.....more to receive.

      why no suits against husam and rafizi?

      Delete
    2. Very true. In fact they have tons of plans to make sure the pirate"s life is supported.

      Delete
    3. Pas now are already in slack
      Have to eat their own amanat back
      Because of 90 mils in the sack
      Sold their soul to devils pact..


      Delete
  13. Saya dah lama ikut blog ni tapi tak pernah komen. Saya perhatikan ramai yang marah kepada UMNO dan PAS.Termasuk saya juga. Tapi apa usaha kita supaya kemarahan itu ditukar dalam peti undi. Kalau yang berkuasa tu mengawal spr, polis, tentera. Buat gerry mandering, kontrol undi pos, dan bermacam tektik lagi. Saya tak nampak yang kerajaan tu akan tumbang pun seperti yang kita angan-angankan. Tambah lagi parti pembangkang pon taklah sekukuh mana. Kitapun setakat beremosi di media sosial sahaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tolong tolak pas. Pastikan undi satu parti yg berjuang bersama menolak najib. Kalau tak bersatu, bersama dan mengundi, maka 5 tahun lagi la najib perintah. Masa tu pas baru sedar.

      Delete
    2. .
      .

      Ruangan ini seperti mana blog yang lain-lain ialah untuk memberi pendapat dan komen berupa kritikan yang kadang-kala disulami dengan emosi yang sepatutnya di kawal.

      Selain itu ianya menyalurkan maklumat dengan cara menyampaikan apa yang telah dan akan di lakukan oleh parti-parti politik.


      Untuk menumbangkan parti kuat macam UMNO apalagi PAS yang telah menyeberang ke kapal UMNO, selagi apa cara yang ada kena kena gunakan.

      Lain lah kalau pembangkang ada 100 juta untuk up kan 90 juta..

      Kerja yang perit sememangnya perlu kan kesabaran.

      Delete
  14. Adakah nilai maruah PAS hanya 90 juta sahaja?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas dah hilang arah per
      juangan.hanya tahu maki
      hamun.rakyat tambah perit
      dengan hidup tapi pas
      tetap sokong pemerintah
      yang menipu dan menindas
      rakyat.

      Delete
    2. .
      .

      90 juta tu banyak.
      30 juta di guna kan untuk perjuangan dan hal-hal agama.
      Ingat lah satu kebaikan di balas dengan 10 kebaikan.

      Kira dah jadi persamaan dengan berapa juta tu?

      Gerenti masuk syurga.. Allah terima ke tak terima ke itu terserah pada Allah.

      Orang alim beriman pun belum tentu masuk syurga.

      Delete
  15. DIVERSION

    YANG MANA ANA PERCAYAI, "SATU" atau "DUA"

    "SATU"

    EXCLUSIVE |

    Finance Minister II Johari Abdul Ghani has disclosed the existence of a letter confirming that Aabar Investments PJS Ltd (BVI) is a subsidiary of International Petroleum Investment Company (IPIC) even though the Abu Dhabi firm denies this.

    "As far as I am concerned, based on records provided by 1MDB to the Public Accounts Committee (PAC) prior to the settlement agreement, Aabar Investments PJS Ltd (BVI) is a subsidiary of IPIC.

    "A fact which was confirmed by the Registrar of Corporate Affairs of the British Virgin Islands by its letter dated Aug 11, 2016," he told Malaysiakini.

    Johari, who is overseeing the 1MDB rationalisation plan, said it was on this basis that the Finance Ministry had decided to go ahead with the arbitration proceedings.

    The minister's disclosure led a source familiar with the issue to question why the Malaysian team chose to opt for a settlement, when it had such strong evidence.

    This, claimed the source, suggested that IPIC might have its own leverage.

    Going for arbitration and dragging the issue, the source added, might prompt IPIC to look into the final destination of the funds after being transferred to Aabar BVI.

    This could implicate key personalities including on the Malaysian side

    Read more: https://www.malaysiakini.com/news/380374#ixzz4fUsfYxSc

    "DUA"













    IPIC GMTN Limited  -  61HK   
    Statement re Press Comment
    Released 08:50 11-Apr-2016
    RNS Number : 7586U
    IPIC GMTN Limited
    11 April 2016
     
    Statement Re Press Comment
      
    International Petroleum Investment Company PJSC ("IPIC") and its subsidiary, Aabar Investments PJS ("Aabar"), both incorporated in the Emirate of Abu Dhabi under Abu Dhabi and UAE Law, refer to recent media reports concerning the activities of 1Malaysia Development Berhad ("1MDB"). 
     
    In particular, such reports comment that substantial payments have been made by entities within the 1MDB group to an entity called "Aabar Investments PJS Limited" ("Aabar BVI"), which IPIC and Aabar understand, from publicly available records, to be a company incorporated in the British Virgin Islands and which was wound up and dissolved in June 2015.
     
    Both IPIC and Aabar confirm that Aabar BVI was not an entity within either corporate group.  Further, both IPIC and Aabar confirm that neither has received any payments from Aabar BVI nor has IPIC or Aabar assumed any liabilities on behalf of Aabar BVI. 
     
    IPIC and Aabar's confirmation is reflected in each relevant accounting period by the audited financial statements of the IPIC Group. IPIC Group accounts are prepared in accordance with International Financial Reporting Standards (IFRS) and, for the relevant periods, have been audited by Ernst & Young. Additionally, the Abu Dhabi Accountability Authority reviews the IPIC Group accounts in each year as well as the audit of such accounts. 
     
    IPIC Group accounts are published annually and are filed with the London Stock Exchange.  
     
    This information is provided by RNS
    The company news service from the London Stock Exchange.
     
    END

    Soalan ini ditujukan kepada seluruh umat melayu muslim dalam malaysia. Jujur menjawabnya kerana kita akan ditanya ALLAH swt di akhirat kelak.....wallahuaklam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bolehkah ahli PAS jawab soalan di atas...kita ingin tengok IQ melayu muslim.....ada otak ke tidak?

      Delete
    2. Bagi saya johari menipu. tak jujur dengan Allah. takut kerana salah berani kerana benar.

      Delete
    3. Tunggu apa lagi, berambuslah korang keluar dp PAS

      Delete
    4. dari dulu tak pernah sokong PAS. Parti ajaran sesat

      Delete
    5. Ayoo tambi....mabuk ketum ka?

      Delete
  16. BLOGGER MACAI RED BEAN ARMY DAH BUNTU
    DAH .BELASAH..KUTUK... PUJUK DAN RAYU
    PAS DAH LALI TAK KISAH SUMA TAK LAKU
    BOLE BERAMBUS LAA.. BARUA LEE KWAN YEW

    MACAI DAH BERMADAH GUNA QURAN & HADIS
    SUMA CARA BARUA DAN RBA SUDAH GUNA
    PAS TETAP MACAM ITU JUGA SAMPAI ABIS
    MASA PRU 14 BELASAH BARUA RBA SEMUA


    .. BERAMBUS BARUA SINGAPORK@DAP...



    INI KALI LAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. 08:02

      moga Allah swt selamatkan kamu dunia akhirat.

      namun manusia kurang siuman akan selamat maam anda namun ingat...allah swt maha mengetahui apa yang ada hati kamu dan kamu makan

      Delete
    2. .

      Itu sebab dia tak cukup syarat untuk solat dan puasa.

      Delete
  17. Pas kata pemimpin beragama islam dan ikut syariat islam. Mereka perasan mereka yg terbaik kot, tapi nak kekalkan najib yg dituduh mencuri dengan bukti yg kukuh. Pas pula tolak bukti ni pasal bukti dari sumber kafir. So, apa yg ada dlm kepala otak pemimpin pas? Kosong dan tarak otak. Mereka nak menang, minta pakatan parti lawan biarkan mereka bertanding 1 vs 1 dgn umno bn, tapi tak mau masuk pakatan yg sama. Itu bukti bahawa mereka tak yakin utk menang dgn undi ahli pas. Mereka kutuk dap, tapi menagih undi ahli dap dan amanah. Mereka sokong najib tapi mereka menagih undi rakyat yg tolak najib. Memang pemimpin dan penceramah agama pas ni kaki putar alam yg berular mak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Patut la Pol Pot dulu bunuh semua lobai2.

      Delete



    2. Patutlah Mau xi Thong dulu bunuh 20 juta sami Buddha



      Delete
    3. ....almunafikun...

      Delete
  18. PAS skrg tempat berkumpulnya ulamak2 suu akhir zaman. Perosak agama Islam yg mulia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya sangat bersetuju dengan anda....

      sebenarnya tiada ulama dalam PAS ATAU UMNO...yang ada penyamun dan penyangak.....sigh....

      Delete



    2. Tak suka PAS?, berambuslah keluar dp ahli PAS



      Delete
    3. Memang mereka keluar dari PAS...sudah pasti...hanya ingatkan ahli2 PAS yang masih dan telah ditipu dan tertipu selama ini.....takbiir

      Delete
    4. Ini anak kera pas 09:37 gila kah? Kamu bercakap dg siapa? Ini blog pas kah?
      Saya panggil anak kera sebab bodoh sangat. Tersalah nasuk blog. Orang pas masuk sini taraf macam kamu saja!!.

      Delete
  19. KENAPA PUAK LEBAI MAKIN MEMBUSUK..?ADAKAHN PENYOKONG LEBAI "PERLU" AKUR DGN 'TIPUDAYA" LEBAI DEDAK?

    ReplyDelete
    Replies
    1. mereka berjuang bukan kerana Allah swt. Mereka berjuang kerana wang ringgit

      Delete


    2. Siapa tak suka PAS, berambuslah keluar dp ahli PAS

      Delete
    3. Memang mereka keluar dari PAS...sudah pasti...hanya ingatkan ahli2 PAS yang masih dan telah ditipu dan tertipu selama ini.....takbiir

      Delete



    4. Jika ko lebih suka dg daP*G itu ko punya hal. Aku tiada komen




      Delete
    5. 09.51

      kita rsakyat malaysia mahukan kerajaan kalau boleh bersih tanpa prejudis pada bangsa dan agama

      Delete
  20. Now everybody can become lobai..pas pis pus

    ReplyDelete
  21. Sebebal bebal pas x biasa pangkah umno naikkan najib..haram jadah lagi shahbudin.satu keturunan pangkah umno..dia pangkah umno dia marah org tak lawan najib..kegilaan apa ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg gila adelah orang pas..butakan mata tulikan telinga..1mdb senyap dlm pas..dlm parlimen pun diam..pas pis pus

      Delete



    2. Yang TAK buta boleh bekawan dg dapig




      Delete
    3. kita rsakyat malaysia mahukan kerajaan kalau boleh bersih tanpa prejudis pada bangsa dan agama.

      yang buta stay in PAS....semoga Allah membalas setimpal dengan tindakan anda membelakang rakyat malaysia. islam atau bukan islam. Biar Allah yang tehtukan siapa masuk surga dan neraka .....wallahuaklam

      Delete
    4. .
      .

      Itu lah yang dinamakan Hijrah.
      Dari yang buruk ke pada yang baik.

      PAS bukan Hijrah tapi Uturn..

      Yang zalim terus dengan kezaliman nya.


      Sepatutnya Pemimpin PAS cari jalan macamana nak lawan kezaliman.

      Bila pemimpin AMANAH cakap tahu pulak kata pemimpin AMANAH macam Tuhan boleh nampak masa depan..


      Delete
  22. Mereka telah merancang sejak tahun 2008. 17 orang pemimpin PAS yang didakwa menerima wang dari Najib Tun Razak,mereka2 itu..telah menjalankan tugas mereka dengan baik buat masa ini.

    Dengan ini...senanglah kerja kita untuk membuat pilihan PRU14 nanti.

    1. Berkerjasama dengan DAP yang ahlinya ada Islam Melayu yang menentang kuat Rasuah

    atau

    2. Memilih PAS yang gunapakai Islam atas alasan perpaduan ummah untuk berkerjasama dengan Perasuah/Perompak/Penyamun.

    ReplyDelete
  23. Allah swt telah mempertunjukkan berikut:

    1. Sejumlah wang besar dicuri dari 1MDB sehingga najib terpaksa cari wang ganti rudi dengan IPIC. Bukti paling nyata adalah surat yang diperkatakan oleh Johari kononnya dari IPIC mengesahkan syarikat BVI itu adalah anak syarikat IPIC adalah palsu. Ini telah disahkan oleh surat dari LSE.PERIOD

    2. Allah swt telah membuka mata rakyat malaysia khasnya melayu muslim bahawa PAS adalah conduit untuk menang dalam pru14 atas dasar setia kawan wang ringgit setelah dapat 90 juta bayaran dahuluan.

    3. allah nak tunjukkan kepada rakyat malaysia bahawa Kerajaan malaysia tak akan bawa sirul balik kerana takut kebenaran akan membuka mata rakyat malaysia. Gunalah apa saja reason namun truth cannot hide...Rujuk kenyataan zahid dalam malaysiakini

    ReplyDelete
  24. Salam Tuan Budin
    Saya amat tertarik dgn cadangan drp wakil parti Amanah iaitu saudara Shuhaizan kayat, demi bersama sama mencapai matlamat iaitu untuk menumbangkan Umno dan najib. Parti Pas hanya perlu tumpukan 2 negeri untuk bertanding.iaitu Kelantan dan Terengganu, manakala negeri negeri lain ditandingi oleh blok PH. Sekira ini berjaya di realisasikan. PAs pasti mendapat laba politik yg besar, berbanding pendirian PAS sekarang dimana akhirnya PAS juga yg akan kecundang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. .
      .

      Maaf.

      PAS lagi jahat dari UMNO.

      Lebih baik kuburkan PAS dulu.

      Rakyat dan Orang Asli Kelantan pasti tolak PAS dan waktu untuk PAS berubah dan insaf tidak cukup.

      Rakyat Terengganu telah memberi peluang pada PAS dan PAS gagal. Dalam konflik UMNO di Terengganu PAS berdiam diri.

      Kalau tak nak rampas kuasa pun jangan lah diam. Satu isu pun tak berbangkit di Terengganu.

      Maka elok lah kekal kan UMNO di Terengganu dan jika bertanding AMANAH yang lebih sesuai.

      PAS boleh Berambus kalau tak suka PH

      Delete
  25. Ketuanya, Datuk Dr. Mahfodz Mohamad berkata, parti-parti yang pernah menjadi rakan sekutu PAS sanggup mengenetepikan Islam hanya kerana mahu mencapai impian untuk menukar kerajaan.
    “Apa yang disedihkan rakan-rakan sekutu lalu dalam merintis jalan ke Putrajaya mereka menyanggah Islam.

    Nak tanya, apa bukti NAK SANGGAH ATAU KETEPIKAN ISLAM?

    Saya melayu dan beragama Islam. Tak pernah saya dapati ada rakyat malaysia nak sanggah atau ketepikan Islam. Coba siarkan bukti dan kita bahas secara ilmiah dan professional.

    ReplyDelete
    Replies
    1. en somi odi q7 mane? kikiki

      Delete
    2. .
      .

      Bukti nya ialah UMNO tak zalim.

      Kalau nak menuju ke Putrajaya jangan serang Najib atau UMNO.

      Ikut cara Islam.. iaitu jangan peduli kan apa yang UMNO buat.. Tenguk pun jangan.. Jangan peduli kan GST ke, kesempitan hidup ke.

      Cara nya dengan guna ayat, dengan duduk dalam mesjid, dengan tangguh kan hudud..


      Di ciptakan semua nya di bumi ini berpasang-pasangan.. sebagai pentunjuk..

      Delete
    3. Bukti nya bila dah dapat 90 j putar lagi kepala rakyat yg bodoh supaya percaya dasar dulu tak sesuai.
      Dasar sekarang lagi elok.
      Dulu mamat tu kafir, sekarang dah masuk islam dah jadi saudara kita. Jangan gaduh gaduh lagi....dok elok elok..ayah nak pi melancung ni duit dah banyak!!!.

      Delete
  26. Ehhh..Ehhhh...

    Amanat Hadi Awang dah ditarik balik dah ka ? Mungkin aku tak perihatin kot berita yang amanat tu dah ditarik balik.... Bila eeaakkk ???..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau Dr Mahfus Mohamad kata sanggah, ketepi islam...apakah amanat hadi awang bukan penyebab perpecahan islam di malaysia?

      Delete
  27. ALOR SETAR – Pemuda Pas mendakwa negara kini berhadapan empat krisis utama iaitu krisis keyakinan dan gejala rasuah, kelembapan ekonomi dan kos sara hidup, gejala sosial dan kualiti pendidikan serta ancaman kedaulatan.

    Coba kita bahas secara ilmiah di atas. Siapakah penyebabnya sekarang ini?

    1. krisis keyakinan dan gejala rasuah...

    Najib penyebab krisis jatuhnya matawang RM. Semua ahli ekonomi baik dalam dan luar negara seia sekata dalam hal ini

    Najib kepala segala rasuah dan tertangkapnya perasuah sekarang adalah dari parti umno. Bulldog kata bukan culture umno tapi bukti jelas culture umno

    2. kelembapan ekonomi dan kos sara hidup,

    Najib tak pandai urus ekonomi. kos sara hidup naik....gst, brim adalah contributory factors. Bayar hutang yang cecah hampir 1 trillion.....

    3. gejala sosial dan kualiti pendidikan serta

    Siapa kena tangkap kat port dickson? siapa menteri kita yang kurangkan budget yang affect quality education? Focus kita bukan pada quality but quantity..macam2 lagi

    4. ancaman kedaulatan.

    Jelas Negara Komunis China adalah ancaman kedaulatan kita pada masa ini....sebabnya Najib yang membawanya

    Jelas bukan isu agama konon sanggah, ketepi Islam...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dari Professor Leter PhD:
      KEPADA SEMUA PENGIKUT BLOG INI YANG SETIA DAN KEPADA SEMUA AHLI-AHLI PAS SERTA PENYOKONGNYA YANG TERSESAT KE BLOG POPULAR INI.

      Renung dan fikirkan.

      1)Tuduhan Sarawak Report tentang perkara Dedak RM90 juta dah agak lama,Pas berkali-kali dikatakan akan menyaman SR,tetapi seminggu sebelum muktamar baru isu saman ini muncul.Saman ini saya sebut sebagai "isu"kerana ia belum tentu diserahkan kepada petuduh SR,atau kelak ditarik balik.

      2)Mengapa kutipan derma untuk biayai kos saman ini dibuat?Dirasakan inilah strategi psikologi bagi membuang terus perasaan was-was yang masih ujud di kalangan perwakilan tentang kebenaran perkara Dedak RM 90 JUTA ini,dengan tindakan"saman untuk bukti tidak terlibat'.Inilah kebobrokan ulamak-ulamak jahat dan pembelit yang mengambil kesempatan di atas ketaksuban ahli.Tidak keterlaluan jenis ulamak ini di cap "ULAMAK SESAT" yang pernah disebut Rasullullah.

      3)Penerima-penerima dedak sebenarnya takut untuk menyaman SR ,tetapi hanya bermain-main dengan isu saman shj.kerana mereka juga merasakan pihak SR ada bukti yang cukup untuk membuat tuduhan dan mereka sendiri akan terpalit.

      SAMA-SAMALAH KITA TUNGGU PERKEMBANGAN ISU SAMAN INI SELEPAS MUKTAMAR INI BERAKHIR.

      Delete
    2. Siapa yang bawa tin mila kaya lah dirinya. Lembu kembu tu bukan reti depa tahu makan rumput je!!

      Delete
  28. Aku mahu satu hari nanti malaysia ditadbirkan berpaksikan undang2 islam. Tapi ia mestilah undang2 islam berdasarkan sepenuhya kpd al quran, hadith dan kitab-kitab ulamak tersohor zaman dulu-dulu. Pentadbirnya mestilah ulamak yg sebenar yg tidak mempolitikkan agama. Geng pas skrg dan ruu mereka boleh ke laut. Fokus skrg hapuskan rasuah dan salahguna kuasa. Itupun pas tak mampu istiqamah melakukannya.

    ReplyDelete
  29. Saudara Shah,

    Kita tiada masaalah orang bukan islam tak menghormati kita orang islam. Masaalahnya ialah kita bertindak dan beerperangai yang cakap tak serupa bikin sehingga bangsa lain tak hormati kita bukan sebab agama kita

    Kita tiada masaalah berubah dan terus mengutuk rejim rasuah dan kleptocratic leaders kerana selagi niat jahat mereka berkuasa sembunyikan kebenaran selagi itu kecaman demi kecaman akan terus dilontar.

    Kita ada masaalah dengan agamawan kita yang masih bisu, buta dan pekak. InsyaAllah...kalau mereka ini buka hati dan minda mereka...kita akan perolehi kebenaran.... kepercayaan muslims pada mereka luntur. Buatlah ceramah namun hanya sedarkan rakyat biasa sedangkan pemimoin rasuah tidak dikecam oleh agamawan.Rogol, ganas rumahtangga, curi yang dilakukan rakyat biasa terus diambil tindak.....namun pihak berwajib gagal ambil tindak ke atas pembesar. Tangkap yang paling berkuasa, buangkan OSA carilah kebenaran....InsyaAllah rakyat akan terima dan malaysia di atas landasa n yang benar walaupun penuh luka calar yang visible hingga ke akhir hayat kita.

    Salam jumaat

    ReplyDelete
  30. Nampak gaya melayu islam PAS dan UMNO takut Cina akyat Malaysia berpartikan DAP dan makan babi. Alangkah sempitna pemikiran mereka.

    Nabi Muhammad SAW "berpolitik" bijak sekali kerana garis pemisah zaman itu terlalu nipis sehingga Nabi boleh mengepalai ummah dengan jayanya. Sekarang hanya nama cina, parti DAP makan babi....menggigil melayu muslim.

    Yang pelik pinjam duit CHINA, IDEOLOGY KOMUNIS, BUKAN ISLAM, MAKAN BABI di cium, dipeluk, di jual aset kepada mereka.....APA INI Semua???? bahlol kah melayu muslim?

    ReplyDelete
  31. Dulu Niz Aziz kata "Pergi Jahannam UMNO"

    Sekerang ini dalam Muktamar PAS, dibacakan doa ramai-ramai kemudian disebut "Jahannam PAN"

    Nampaknya ada sedikit perubahan dengan NADA PAS.

    Habis Pakatan yang hendak bela rakyat dibambu dicela kerana mengamal amalan sosialis.

    Nampaknya marah betul PAS pada Pakatan lebih daripada BN. BN mungkin sekarang ini lebih baik bagi Paktan.

    Setahu saya blok ketiga antara PAS dengan ikatan tidak ada untuk PRU14 kerana Dato Kadir Sheik Fadzir kata dia tak mahu bertanding dalam PRU14.

    Oleh itu PAS akan lawan dengan Pakatan kerana mengamalkan Sosialis yang membela rakyat dan juga BN yang dianggap sekular Nasiolis.

    ReplyDelete
  32. Wahai ahli pas yg dulu berjuang bermati2an utk jatuhkan umno/BN. Adakah anda jg telah berpusing 180° dan skrg berjuang bermati2an utk kekalkan penyamun dan kerajaan dia? Tepuk dada tanya conscience

    ReplyDelete
    Replies
    1. 10.28,

      saya setuju dengan soalan anda. mereka kononnya ulamak pewaris nabi tapi tindak tanduk mereka seolah2 memperlikan nabi.

      ulamak mereka setakat nama dan cara berpakaian. namun mereka adalah mata duitan, gila kuasa tanpa ada matlamat perjuangan. sebab itu timbul duit 90 juta, takut saman SR (kononnya terkini 21 april SR dah di saman), Husam dan rafizi. Ulamak penakut? dengan sesama melayu islam dilaknat, disumpah dicerca dihina. ingatlah syurga neraka kerja Allah swt. jangan kitra jadi munafiq kerana wang ringgit, kuasa dan gaya hidup

      Delete
    2. Almunafikun....

      Delete
    3. Umat Islam dlm Amanah dicemuh, maki hamun oleh parti lebai2 rasuah ni. Dulu org Umno semua dikafirkannya.

      Dgn cina mca elok pulak ketua lebai yg dipanggil beruk tu ajak ahli2 Pas maafkan cina MCA. Dasar ketua lebai munafik pemakan dedak haram.

      Delete
  33. Setahu saya sekular sosialis contohnya adalah Korea Utara, Rusia, Cuba dan Negara Cina.

    Sekular Sosialis atau kominis tidak ada pilihanraya.

    Sejar bila pulak Pakatan menyokong Kominis?

    Agaknya Menteri Besar Kelantan tak paham yang mana demokrasi dan yang mana kominis.

    ReplyDelete
  34. Dah tiba masa yang sangat sesuai pas di bubarkan,,,kalau matlamat politik nak membolot hasil balak dan mengangkat darjat penyangak bangsa utk mendapat keredaan Tuhan,,,Maka lebih baik pas dibubarkan seterus nya bertaubat sebelum terlambat,,,ingat mengingati adalah amalan yg sangat di tuntut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sokong 1001%

      Delete
    2. ajak ayah ko sekali bubarkan.

      Delete
  35. Saya rasa mungkin PAS marah sangat kerana Pakatan banyak berjuang untuk kebajikan rakyat.

    Di Penang, suri rumah dapat duit, penarik beca dan pemandu teksi pun dapat duit. Hutang negeri Penang paling rendah. Tukang gali kubur pun dapat duit.

    Di Selangor pula biasiswa diberikan, rakyat dibantu, pakej kesihatan untuk rakyat pun diberikan.

    Ini mungkin menyebabkan PAS marah sangat lebih dari marah kepada BN kerana PAS lebih utamakan hukuman menyebat kepada pesalah zina, pemabok.

    Kalau hendak menolong rakyat, lebai-lebai PAS kena hadir mesyuarat dan perlu guna otak untuk memikir macamana hendak bantu rakyat dan meningkat ekonomi.

    Memang berat untuk lebai-lebai PAS untuk hadir dalam mesyuarat sepertimana terjadi di waktu Pakatan Rakyat.

    Kalau hukuman sebat lebih senang dan mudah dan beban diletakkan kepada rakyat supaya perlu sokong, kalau tidak berdosa.

    Kerja untuk menjalankan meningkat hukuman sudah tentu lebih senang berbanding susah payah menolong rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. support you...no 2 way about it

      Delete
    2. kERAJAAN pas pis pus di kelantan dah gagal..jalan masih dizaman 70an..tiada peluang pekerjaan yg banyk..shopping complex? jgn harap..aeon mall je yg ada..air? hurmm beli air mineral untuk minum..pas memang gagal di kelantan

      Delete
  36. Kate tak suka pkr..berambusla dari kerajaan selangor join pembangkang..pas ni satu kerusi pun pas xkan menang kat selangor

    ReplyDelete
    Replies
    1. .

      Kenapa tak guna kuasa veto Presiden?

      Delete
  37. aku melihat banyak komentar dari insan yang punyai lidah' seekor keldai - ia sangat menyintai bahkan memuliakan puak kafir yang jelas memusuhi ISLAM.

    Allahurabbi - DAP itu Roh dan Jasadnya jelas adalah bersifat kafir harbi yang bergerak melalui siasah politik. kamu tidak 'bekerjasama', tetapi sebenarnya kamu menjadikan mereka (DAP) sebagai pemimpin pada AGAMA kamu - demi Allah, kamu benar-benar sedang dibinasakan-Nya atas jalan yang kamu pilih.

    Lidah' jelik (Shahbudin.com) menjadi jambatan kepada golongan yang jahil agar melupakan AGAMA serta daulatnya Bangsa Melayu di tanah bertuah ini - demi laba yang dijanjikan oleh para politikus berhati serigala di dalam PH.

    PAS masih khilaf apabila menyatakan kerajaan yang berdiri pada waktu ini (UMNO/BN) sebagai takrif - kerajaan 'sekular nasionalis' tetapi PAS benar apabila merujuk Pakatan Harapan BAHARU sebagai puak 'sekular sosialis'.

    UMNO/BN mendirikan kerajaan yang kiblat nya terikat pada roh ISLAM dan pasaknya terikat di dalam daulat Bangsa Melayu.

    Walaubagaimanapun - PAS telah merasa penangan tipu daya sewaktu mereka mabuk dan ujub dengan ilmunya lalu Allahswt menggerakkan PAS agar bersekongkol lalu menghidupkan Barisan Alternatif dan Pakatan Rakyat yang penuh khianat serta tipu daya.

    PAS mendapatkan kifarah yakni dihujani adu domba dan fitnah' daripada puak yg jahil yang dipimpin oleh politikus berhati serigala dan diketuai oleh puak kafir dan sekutunya.

    PAS juga mendapat hikmahnya tatkala ia berjaya menyisih dan mengasingkan saf kepimpinan yang memilih untuk berkiblat kepada redha puak kafir (DAP), walaupun Saf kepimpinan dan jemaahnya menjadi haru biru.

    Maha Suci Allahswt - PAS dan UMNO bakal dipertemukan tatkala keduanya mengambil berat AGAMA dan BANGSA sebagai pedoman.

    Pakatan Harapan BAHARU merupakan fitnah paling hebat (ujian untuk kaum yang mahu berfikir). Ya Allah kurniakan kami kekuatan untuk berlepas diri dari tipu dan daya Pakatan Harapan BAHARU ini.

    Salam Jumaat penuh berkah
    Ikhlas dariku unknown aka sahabat



    ReplyDelete
    Replies
    1. Unknown aka sahabat,

      Sakit jiwamu perlu pembedahan. Jangan biarkan anakcucu kita kencing kubur kita kerana wang haram kita terima can makan.

      Malays and Muslims takut DAP kononnya hancur agama islam adalah pendapat anti Islam. Selagi melayu muslim berEsakan Allah swt selagi itu kita harapkan pertolongan NYA.

      Delete
    2. .
      .

      Sekular Sosialis ke nationalis ke.. Islam Liberal ke, Islam PAS ke... Kalau ketua Penyamun dan penipu tetap berdosa kalau di biar kan apalagi di sokong..

      Dalam agama pun orang boleh tersesat dengan me lakukan kejahatan jika Allah tidak terima niat nya.

      UMNO yang di kafirkan Hadi ada roh Islam?

      Hadi boleh ke luar kan dan masuk kan...?

      Delete
    3. Ayoh PIN TAY KOH seguru AYOH EDDY AH WANG

      Delete
  38. .
    .

    Dalam banyak-banyak nasihat TGNA ada satu yang pemimpin PAS sekarang ikut.

    TGNA kata kalau bagi beras ambik. Kalau bagi kain ambik.
    Kalau bagi duit ambik.

    Tapi yang nasihat jangan sokong UMNO dia orang ketepikan..

    ReplyDelete
  39. Nak Komen PAS pun dah tawar.

    Awal tu sedap menyakat kebinyaian pemakan tahik low. Puak2 A9 da KiuSeben tu bila diuli, suka tgk dia mengeliat.

    Sebab jadi TAWAR adalah bila terpampampang KEBODOHAN tahap PAHIT ,KEDANGKALAN dalam hujah2 Ketua Lobai Priest di MURKUTAMAR itu.

    Kadang diingat, bukan level manusia biasa utk berbicara dengan PAS.
    Ketua2 Priest mereka dh tentu Bodoh, tp mcm ada bercampur Kurang SIUMAN.

    Sekarang kita mungkin nmpm sebab apa Sudan, Somalia dan byk lh Negara Islam Hancur.

    Dan UMNO sedang bermain api utk selamatkan diri bos.

    Kalau terus degan laluan yg dibawa UMNO yg dibantu PAS, maka perit nasib cucu cicit. TAPI

    Melaysia dkt sampai satu simpang di PRU14...

    SUDAH60KALIDAH..
    SAHSONGLAPCURITU..
    LOBAIDAHSAMAPRIESTDAH..

    INI KRITIKAL.
    SO, PLEASE KICK THE PENIPUS OUT !!!

    ReplyDelete
  40. As Salam saudara Budin.
    Yang beria-ria sangat nak bash kepada PAS sebab apa? Semenjak dua-menjak ini, asyik mengutuk PAS sahaja, macam tidak ada kebaikan barang sekelumit langsung pada PAS.
    Harap saudara Budin boleh memberi info yang lebih rational lagi. Terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apakah positif tentang PAS sekarang???

      Kosong, zero...yang ada terima dedak, bersekongkol dengan penyamun, dulu kafir with dipeluk cium bergenggamkan 90 juta...itu aje

      Delete
    2. PAS..XDE FUNGSI LANGSUNG..DEBAT DLM PARLIMEN PUN X RETI

      Delete
    3. 11.48 Nak buat mcm mana, pas suka cari limelight. Terbaru kata dah saman sarawak report pada 21/4 tapi habuk pun takde. Baru kutip derma dah heboh, suka mendabik dada. Perangai mcm ni yg orang kutuk pas. Sarawak Report dah lama mengalukan utk disaman. Lepas ni bila takut nak saman, pas akan kata...'kita maafkan'. Akhirnya pas jadi parti yg dibuli. Hidup pun sbb menggunakan ugama.

      Delete
    4. As Salam saudara Budin.
      Pendapat saudara mengenai PAS mungkin betul pada saudara, dan mungkin juga tidak betul kepada orang lain.
      Samalah jugak ke atas BN, DAP, PKR, AMANAH dan lain-lain.
      Dulu DAP zaman Karpal Sigh, Tun Mahadir dianggap musuh nombor satu, tetapi sekarang boleh berubah pulak.
      Info dan berita yang tuan Budin sampaikan di harap lebih seimbang. Apa cerita pun, ini blog you, jadi terpulanglah kepada you sendiri. Saya hanya memberi pendapat, itu sahaja. Terima kasih.

      Delete
    5. Apakata anon 11.48 senaraikan kebaikan pas? Sume orang nak tahu.

      1. Pas pernah tolong dap baring tengah jalan.

      Sambung ya no 2,3,4 dan seterusnya.

      Delete
    6. Yang baring geng mat sabun dah jadi anjing kurap dapig.

      Delete
    7. Pas skrg dah jd PIGS..

      Delete
  41. PAKATAN HARAM JADAH FITNAH DAJAL AKHIR ZAMAN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fitnah tiada tapi bukti melambak.

      Ada beza fakta dan auta
      Ada beza realiti can fantasi
      Ada beza yang benar dan palsu

      Wallahuaklam

      Delete
  42. BILO PAS TAK TAHILUF SIASI LÀGI
    AYAT QURAN HADIS JADI RUJUKAN
    DISELANG SELIKAN CACI DAN MAKI
    KHUTBAH DAN MAKIAN JADI BAHAN


    ...BERAMBUS AJER LA BARUA SINGAPORK@DAP...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tiada siapa yang menangis PAS tak mahu bekerjasama. PAS can go to hell...bye bye

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...