Thursday, 20 April 2017

LOGIK ATAU TIDAK PENJELASAN ZAHID INI?


Selepas menyindir tentang peranan penasihat yang boleh meruntukan sesebuah kerajaan dan mendedahkan status penduduk tetap atau PR yang dimiliki oleh Dr. Zakir Naik sambil membersihkan dirinya tidak terlibat dengan pemberian tersebut, semalam Zahid Hamidi  segera tampil meredakan perbalahan "cinta tiga penjuru" perebutan kuasa dalam negara dengan berkata, perlantikan Hishammuddin Hussein sebagai Menteri Tugas-Tugas Khas di Jabatan Perdana Menteri bukan bertujuan mengambil alih jawatan Perdana Menteri atau pun Timbalan Perdana Menteri.

Sebaliknya, ujar beliau yang juga Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Dalam Negeri, perlantikan Hishammuddin adalah bertujuan melengkapi usaha serius kerajaan menangani pelbagai isu dalaman dan antarabangsa.

"Cadangan itu dibuat oleh saya kepada Perdana Menteri kira-kira toga bulan lalu dan ketika itu, Hishammuddin tidak ada dalam mesyuarat.

"Ini adalah satu pancaran keikhlasan saya secara peribadi dan rasmi kepada Hishammuddin kerana kami bertiga (termasuk Perdana Menteri) pernah menjadi Menteri Pertahanan dan tahu banyak tugas lain yang perlu dilakukan," katanya.

Hmmmmm.....

Logik dan boleh diterima akal atau tidak apa yang diperkatakan Zahid itu?

Menurut beliau, perlantikan Hishammuddin bertujuan melengkapi usaha serius kerajaan menangani pelbagai isu dalaman dan antarabangsa.

Hishammuddin sebelum ini sudah pun berada dalam kabinet dan memegang portfolio Menteri Pertahanan, tetapi gambaran yang diberikan Zahid seolah-olah usaha kerajaan menangani pelbagai isu dalaman dan antarabangsa selama ini masih belum cukup berkesan dan hanya dengan memberikan Hishammuddin jawatan Menteri Tugas-Tugas Khas saja, barulah ia menjadi lengkap dan sempurna.

Seluruh kabinet dan kerajaan rupa-rupanya tidak lengkap dalam menangani pelbagai isu dalaman dan antarabangsa, kecuali dengan menganugerahkan satu lagi portfolio menteri kepada Hishammuddin.

Wowww....hebatnya Hishammuddin kalau begitu!!

Yang peliknya juga, apakah tidak boleh  peranan tambahan itu diberikan melalui kapasiti sedia ada Hishammuddin sebagai Menteri Pertahanan saja, tanpa perlu diberikan satu lagi jawatan menteri kepadanya?

Atau pun, gugurkan saja portfolio Menteri Pertahanannya dan berikan beliau hanya sebagai Menteri Tugas-Tugas Khas, kalau benar jawatan baru itu lebih penting?

Apa perlunya sepupu Perdana Menteri itu diberikan dua portfolio sekaligus dan hampir sama taraf dengan Timbalan Perdana Menteri sendiri?

Zahid juga mengesahkan, perlantikan Hishammuddin adalah berdasarkan saranannya kira-kira tiga bulan lalu kepada Najib.

Kiranya benar Zahid yang memberikan saranan perlantikan Hishammuddin dan ia pula benar-benar untuk melengkapi usaha kerajaan yang tidak lengkap dalam menangani pelbagai isu dalaman dan antarabangsa, mengapa Najib mengambil masa selama tiga bulan untuk mengumumkannya?

Bukankah sepatutnya Hishammuddin sudah dilantik tiga bulan yang lalu lagi?

Kenapa juga reaksi Zahid sendiri ketika mula-mula diumumkan perlantikan Hishammuddin, nadanya terlihat begitu hambar dan kosong, kalau betul beliau yang mencadangkannya?

Jika Zahid sendiri yang mencadangkannya, kenapa pula beliau main sindir dan perli kepada Najib dan Hishammuddin?

Nampaknya penjelasan Zahid lebih mencetuskan kekeliruan berbanding menjernihkan keadaan, malah banyak pihak dalam UMNO sendiri hanya "senyum-senyum" dengan kenyataan beliau kali ini. (ShahbudinHusin 20/04/2017).

150 comments:

  1. Replies
    1. SATU KALI KITA BERBOHONG,
      TERPAKSA BERBOHONG SETERUSNYA UNTUK MENUTUP PEMBOHONGAN TERDAHULU.

      MORAL NYA:
      JANGAN PERCAYA KPD PEMBOHONG!!!.

      Delete
    2. Zahid pernah berbohong seblm ni ..pernah jumpa penderma arab...tapi tak berani cabar doj untuk buktikan 2.6 billion derma raja arab...rupanye derma almalik shekul jho lo....bekas pelajar sekolah arab/ ugama pon auta..

      Delete
    3. Betul bro.. Its unfortunate but Zahid is a compulsive liar. Who in umno does not, its umno DNA.
      Tapi ingat tak dua 3 bulan yg lalu, Zahid bising konon ada org berpengaruh mahu lihat dia kalah d BD.
      Sori Zahid kita x percaya lu.

      Delete
    4. Sementara menteri2 bongok ni tengah berebut power dan PAS sibuk jual agama ,seorang budak Cina Gemok bernama Jho Low relex jer minum pina kolada dikelilingi pompuan topless diatas bot mewah yang dibeli guna duit tabung haji ,duit pencen mak bapak korang , duit felda atok2 korang, duit..... etc etc .
      Ada dia kisah ? kahKahKah Melayu.. Melayu.. Otak Layu

      Delete

    5. Alahai budin, macam tak biasa dengan ayat2 spin menteri2 malaysia.

      Menteri2 malaysia punya ayat kan sebijik macam keling botol mabuk todi.

      Kes ayat di atas serupa la macam ayat menteri "kerajaan tidak naik kan harga petrol..kami cuma kurang kan subsidi". Kong kali kong maksud nya sama saja.




      ^_^



      Delete
    6. Menilai kenyataan zahid tu logik atau tak adalah satu kerja sia2.

      Sejak bila org amno yg dikepalai najip ni tahu bercakap benda yg logik? Semuanya auta sahaja.

      Delete
  2. Mana Minah singapok?

    Mana pantun tolol budak tadima?

    Mana yeop yeop yeop?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pencalonan dua ahli DAP Melayu berprofil tinggi pada pilihan raya umum akan datang menjadi tanda tanya selepas satu siri gambar-gambar yang memaparkan mereka dalam kedudukan intim diedarkan secara meluas.


      Lelaki dalam gambar itu mirip Ahli Parlimen Bukit Bendera Zairil Khir Johari, 34 tahun yang sudah berkahwin dan mempunyai dua orang anak. Beliau bagaimanapun menafikan bahawa dirinya dalam gambar berkenaan.

      "Bukan, itu bukan saya. Ia jelas satu lagi percubaan untuk memfitnah saya dengan serangan peribadi.

      Ia adalah palsu," kata Zairil kepada Malaysiakini melalui mesej pesanan teks.

      Wanita dalam gambar itu yang mirip Dyana Sofya Mohd Daud, masih belum mengesahkan atau menafikan jika sesungguhnya beliau adalah individu yang dirakamkan tersebut.

      Siri gambar itu - memaparkan seorang lelaki dan seorang wanita di sebuah restoran, di mana sekeping daripadanya menggambarkan pasangan itu sedang bercumbu - menjadi tular di kalangan kumpulan sembang WhatsApp dan laman web pro-BN semalam.

      Delete
    2. Siri gambar itu - set ketiga yang diedarkan di alam maya yang mendakwa kedua-dua mereka mempunyai hubungan sulit, juga dimuat-naikkan oleh Datuk Rizal Mansor, pembantu kepada isteri Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak - Datin Seri Rosmah Mansor.

      “Perlu SD kah untuk membuktikan kisah ini?" soalnya dalam posting Facebook.

      Beberapa akhbar arus perdana turut menerbitkan semula gambar-gambar itu hari ini. Ini bukan kali pertama, gambar-gambar yang didakwa memaparkan pasangan itu timbul.

      Ketika ini, terdapat ‘cakap-cakap’ di kalangan pemimpin DAP bahawa apa yang berlaku menyebabkan kesipuan kepada parti itu dan mungkin menjejaskan pencalonan pasangan itu pada pilihan raya umum akan datang.

      Tak sah, tak nafi

      Pada masa ini, kepimpinan DAP Pulau Pinang dan Perak memberi bayangan bahawa pencalonan mereka, sehingga hari ini belum ada kepastian dan mungkin akan disentuh dalam perbincangan nanti.

      Pengerusi DAP Pulau Pinang, Chow Kon Yeow, ketika dihubungi berkata beliau akan mengaerahkan Zairil untuk "memberi penjelasan" tidak lama lagi dan menasihatkannya supaya berdepan dengan media.

      Mengenai sama ada pemimpin DAP Pulau Pinang akan membincangkan sekiranya gambar-gambar berkenaan akan menjejaskan pencalonan semula Zairil sebagai seorang wakil rakyat, Chow berkata perbincangan akan didakan "jika perlu".

      Sementara itu, Pengerusi DAP Perak, Nga Kor Ming berkata pencalonan Dyana Sofya untuk bertanding di kerusi parlimen Teluk Intan pada pilihan raya umum akan datang akan ditentukan oleh pucuk pimpinan DAP pusat.

      Delete
    3. ABUBN aku sokong walau pun seorang pelacur..

      Delete
    4. Lebih baik menjadi pelacur dari menjadi penyeleweng wang rakyat

      Delete
  3. Replies
    1. Sapa lagi... Kalau nak First pegi lah new York..tak tido punyer

      Skrg dah malam di sini.. Sejoook mak oiii

      Ok selamat malam.. Nak tido dulu esok ada apointment di NEW YORK TIMES dan kalau sempat di WSJ.

      doakan kami dapat semua dokumen 1mdb!

      Siap ko BIJAN !

      Delete
    2. kali ni Malaysiabaru yang first... ha ha ha

      Delete
    3. Saya merupakan seorang bekas penjawat awam yang pernah bertugas didalam keselamatan negara.

      Sepanjang perkhidmatan saya dari umur 19 tahun hingga 56 tahun (37 tahun) saya amat menyanjungi PAS (Parti Islam Semalaysia), walaupun pada awal perkhidmatan, saya amat negatif kepada parti pembangkang ini namun dari masa ke masa saya mulai berpandangan positif kepada parti ini.



      Dengan keupayaan dan sumber yang terhad dan merupakan parti paling miskin pernah saya lihat, mereka dapat membangunkan markaz, pusat tarbiyah, sekolah pondok, pusat tahfiz, surau dan masjid mereka sendiri dengan hanya mengutip derma dan sumbangan di ceramah-ceramah dan aktiviti mereka.

      Malah setiap kali pilihanraya umum setahun sebelumnya lagi mereka sudah kumpul duit, ada calon mereka yang menggadai tanah pusaka, rumah dan segala harta yang ada semata-mata untuk jadi calon dan kemudian kalah teruk, alangkah bodohnya tindakan itu, itulah pandangan saya masa itu.

      Tapi mereka tetap berusaha dan tak pernah tidak bertanding walaupun tempat itu kubu kuat BN.

      Dahulunya ramai orang UMNO amat marahkan PAS namun mereka tidak sedar bahawa ulama' yang banyak memenuhi Forum Perdana seperti Ust. Ismail Kamus, Allahyarham Dato' Harun Din sehinggalah ke Ustaz-ustaz terkini yang sering ke kaca TV adalah ahli PAS. Malah orang UMNO @ BN sanggup bayar ustaz-ustaz ini sehingga ribuan ringgit untuk satu ceramah dan puluhan peratus bayarannya disumbangkan kepada PAS.

      Berapa banyak pula produk kesihatan dan makanan sunnah yang milik ahli PAS dan menjadi sumber kewangan PAS yang popular diguna dan dipromosikan oleh ahli UMNO/BN tanpa sedar untuk kesihatan diri dan keluarga.

      Ustaz-ustaz PAS ini banyak membantu masyarakat seperti Darussyifa dan lain-lain. Siapa yang tak kenal Darussyifa setiap kali ada masalah HANTU (makhluk halus) maka ustaz-ustaz PAS inilah yang dicari walaupun ahli UMNO/BN dan pernah saya lihat ada yang bukan Islam juga mencari Darussyifa untuk bantuan masalah gangguan makhluk halus.

      Malah DUA penceramah yang paling popular kini juga merupakan salah seorang ahli dan penggerak PAS Perak dan PAS Terengganu diperingkat DUN pada seketika waktu dahulu.

      Pendek kata PAS telah banyak berjasa kepada masyarakat Islam dan bukan Islam di Malaysia tanpa mereka sedari dan tanpa promosi jasa mereka pada masyarakat.

      Cuti bersalin penjawat awam sehingga 90 hari dimulakan oleh kerajaan PAS Kelantan.

      Kerja 5 hari seminggu adalah dari Kerajaan PAS Kelantan.

      macam-macam sumbangan PAS pada masyarakat dan kepada kebajikan kakitangan awam.

      Delete
    4. PAS dari sebuah parti "PAK LEBAI" miskin kini telah lengkap dengan :
      -Kompleks mereka sendiri
      -IPTS mereka sendiri
      -Sekolah Menengah mereka sendiri
      -Sekolah Rendah mereka sendiri
      -Pusat Tahfiz mereka sendiri
      -Pusat asuhan PASTI mereka sendiri
      -TVPAS mereka sendiri
      -Radio HIJAU.FM mereka sendiri
      -Akhbar HARAKAH mereka sendiri
      -UNIT AMAL MALAYSIA mereka sendiri untuk buat semua kerja kebajikan yang makin popular dan diterima ramai sejak banjir besar di Johor (awal tahun 2000-2004) lagi. Lengkap dengan petugas, doktor, jururawat, ambulans dan kenderaan menyelamat mereka sendiri.

      Cuma PAS adalah sebuah parti yang tidak mahir mendabik dada dan mempromosikan parti dan jasa mereka. Mereka memberi dan menyumbang dalam diam/senyap. Memegang teguh ajaran Rasulullah SAW iaitu memberi dengan tangan kanan jangan sampai tangan kiri tahu.

      PKR dan DAP (Pakatan Rakyat) juga sepatutnya sedar mereka terhutang budi dengan PAS. Mereka belajar berpolitik dengan orang Islam dan bukan Islam melalui PAS. Mereka nak tiru PAS sepenuhnya namun tak mampu walaupun mereka ada kewangan dan pimpinan yang baik namun mereka tiada penyokong yang ikhlas dan ringan tulang. Semua perlu berbayar dan perlu 'duit minum'.

      Malah setiap kali PRU orang PAS adalah yang paling sibuk berkempen, panjat pokok menaikkan bendera, menaikkan poster dan membuat ceramah bagi pihak PKR dan DAP (Pakatan Rakyat).

      Malah ramai pimpinan Pakatan Rakyat (PKR dan DAP) dijaga keselamatan dan kebajikan mereka oleh petugas PAS, ada yang dijaga 24 jam.

      Jadi dengan prestasi, sumbangan dan kelayakan yang telah dimiliki oleh PAS sejak lebih 60 tahun maka saya yakin jika PAS memerintah, merekalah yang paling layak.

      Semoga PAS akan menang dalam pilihanraya akan datang.

      Jika mereka boleh membangunkan parti mereka dari kosong "From Zero" kepada sehebat kini, saya yakin mereka boleh membangunkan sebuah negara yang hebat.

      Wallahuallam.

      ASKAR PENCEN

      Delete
    5. Salam, tuan askar pencen..takde ke ulasan pasal 90j, kiu seben, mini cooper, porsche dan vellfire...teringin nak dengar pendapat tuan..

      Delete
    6. Ahli Parlimen Pandan Rafizi Ramli sebelum ini mendakwa pendedahan isu rasuah yang dilakukannya selama ini adalah kerana beliau takut kepada balasan Allah.

      Kata Naib Presiden PKR itu, disebabkan faktor itu juga beliau mendedahkan isu rasuah kononnya melibatkan bekas Timbalan Presiden PAS, Nasharuddin Md Isa yang mendapat dana daripada 1MDB.


      "Saya memohon keampunan daripada Allah sepanjang masa.
      "Malah, ia (pendedahan rasuah) kerana saya takut kepada Allah daripada segala-galanya," kata Rafizi dipetik portal berita.

      Walaubagaimanapun, persoalan kini timbul apabila Rafizi diam membisu diatas dakwaan rakan politiknya dari Pakatan Harapan, DAP, dikatakan menerima sejumlah dana besar dari Israel untuk menggulingkan kerajaan Barisan Nasional (BN).

      "Isu ini juga amat penting selain isu-isu yang didedahkan oleh Rafizi itu. Mengapa Rafizi tidak mendesak Kit Siang atau Guan Eng memperjelaskan isu yang didedahkan sendiri oleh pegawai khasnya, Razali Abdul Rahman.

      "Apatah lagi isu dana negara Israel ini yang mempunyai kaitan amat rapat dengan umat Islam," kata Pengerusi Barisan NGO Perak, Mohd Salleh Khan Jaafar.

      Razali yang merupakan bekas pegawai khas Guan Eng sebelum ini mendedahkan DAP menerima US$300 juta (RM1.2 bilion) oleh agen Israel pada pra Pilihan Raya Umum ke-13 lalu.

      Kenyataan Razali turut disambut oleh Pengarah Operasi Pusat Penyelidikan PAS, Dr Mohd Zuhdi Marzuki bahawa Guan Eng memeterai perjanjian dan bersetuju untuk menjadikan Port Dickson sebagai pangkalan tentera Israel sekiranya pembangkang merampas pentadbiran Putrajaya.

      Lantas Mohd Salleh menggesa Rafizi untuk tidak menggunakan nama Allah dengan sesuka hati demi menunjukkan dirinya ikhlas memperjuangkan isu rasuah sedangkan rakan politiknya sendiri terlibat dalam isu sama.

      "Rafizi jangan hipokrit. Jika beliau melakukan perkara itu kerana kepentingan dan kuasa politik kepartian dan peribadinya, maka janganlah malu-malu untuk mengaku. Jangan pula mempergunakan nama Allah untuk menutup niatnya sebenar.

      "Bahkan terlalu banyak lagi isu-isu skandal dan penyelewengan yang turut berlaku di pihak pembangkang, mengapa Rafizi tidak mahu dedahkan," tegas Mohd Salleh.

      Memberi contoh isu rasuah dan salah laku di Pulau Pinang dan Selangor, Mohd Salleh berkata Rafizi perlu lebih lantang menyuarakan skandal rasuah melibatkan Guan Eng dan isu dana Tabung Warisan Anak Selangor (TAWAS) teraju Menteri Besar Datuk Seri Azmin Ali.

      "Ahli politik pembangkang ramai yang depan cakap lain, belakang cakap lain. Perkara ini bukan lagi asing, terutamanya kepada Rafizi, jika kita lihat latar belakangnya sebelum ini. Sudah berapa banyak fitnah yang beliau taburkan dan sudah berapa ramai yang menjadi mangsa fitnahnya terutama pimpinan UMNO dan kerajaan.

      "Adakah kita lupa bagaimana fitnah Rafizi terhadap Tabung Haji yang mana telah menyebabkan lebih 3,000 ribu pencarum yang berdaftar dengan Tabung Haji mengeluarkan simpanan mereka. Ini menyebabkan mereka hilang giliran untuk menunaikan haji hanya semata-mata kerana percaya pada fitnah Rafizi itu," ujarnya.

      Fitnah dan penyebaran berita palsu kini kata Mohd Salleh, telah menjadi asam garam politik harian pembangkang.

      Justeru nasihatnya, rakyat perlu lebih bijak menilai setiap informasi agar tidak menyesal di kemudian hari.

      Delete
    7. Kelantan tu sudah lebih 20 tahun dibawah pemerintahan Pas, apa yg hebatnya?. Cuba habaq mai pakcik?. Cakap pasal agama memanglah champion, modal air liur je, perlaksanaan sebagai Addin tu terserlah ke?. Tak perlu mudah percaya pada pakaian berjubah ,sedang disiplin beragama pun lintang pukang.

      Delete
    8. PAS seblm dipresidenkan oleh lobai Hadi sangat hebat ..berjuang kerana Allah...

      Setelah lobai Hadi jadi presiden Pas berjuang kerana 90 jita dari najib...auta sana auta sini..khianat rakan sendiri..
      Jadi pas tak beh diikuti lagi..dah makan suap...

      Delete
    9. Tuduhan DAP terima dana dari israel adalah bohong..Dap dah buat laporan kpd polis supaya siasat...polis rileks jer...ha4

      Delete
    10. Kahkahkah...nape la dulu tak mati kena tembak je askar pencen woi.

      Bang..ko punya pandangan tu simpan dlm laras styer ko.

      Ni nak tanya askar pencen...negeri KELANTAN maju tak selama di bawah pemerintahan hamPAS?




      ^_^


      Delete
    11. Apa yg ada di kelantan tu.

      Orang kelantan boleh hidup pun sebab bersempadanan dgn siam saja. Semua hasil makanan dibawa masuk drp siam. Wakaf che yeh tu 100% barang drp siam. Mana ada barang drp kelantan.

      Beras drp siam. Nak makan daging pun sembelih lembu siam.

      Kelantan ada apa?

      Mek mek kelantan pun datang cari kerja sebagai gro kat kl ni dan negeri2 lain.

      Delete
    12. Kahkahkah...tau takpe bro.

      Pelacur melayu paling ramai di area KL & klang valley area ialah mek2 kelate.

      Ada yg mahu nafikan?

      Bersepah2 kat internet rm300 untuk 1 jam mek2 kelate ni jual badan.

      Alaa...ostad2 & lebai2 kan bab memantat memang champion!




      ^_^



      Delete
  4. Sapa kata kami tak tido malam?

    Kami di New York!

    Ambil dokumen di PBB pagi esok akan ke NYT nak kutip saman salinan ke atas anak tiri bajib

    Dan juga DOJ ( dept of justice)

    Siap ko BIJAN!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perghh ! dasat bro hahaha Jgn tak jadi ahh !! Kita tanammm bijannnn , pastu kita kencinggg atas kubur diaaa !

      Delete
    2. Dapigs are dirty,ugly and greedy animals...why you support them?

      Delete
    3. Bcos they r much much much better than bnpas....eat yr heart out 15.50

      Delete
    4. 15.50 you want to know why we support DAP. The reason is because we have brain unlike you brainless animal.
      We can tell the different between lies and fact. DAP used proof like documents on money trail not like BN peperless era' pakai air liur-donation'. Only useless uneducated person like you and all dedakians that stoop so low from banana republic can accept. We live in a real world unlike you all live in the world full of lies.
      Now you see the different between us and pengkhianat negara Berambus@PASPORK@UMNOPORNO@BeEnd. You stupid Dubok pemakan bangkai

      Delete
  5. APA TUGAS HISAPUDIN?

    ANTARA TUGAS HUSAPUDDIN ADALAH

    MELAWAT SEMUA JABATAB TANPA BATASAN DAN HALANGAN!

    KUASA TUGAS TUGAS KHAS MELANGKAUI KUASA P.M

    BILEH BUKAK FAIL TANPA SOAL

    BOLEH MASUK KAWASAN ATAS SURAT KYASA DARI P.M

    HISAP NAK MASUK KDN SIASAT KERJA WAK JAHID PUN BOLEH! ATAS LESEN DI BERI P.M KPD M. TUGAS2 KHAS!

    APA ZAHID KO KATA HISAPUDIN TAKDE KUASA?

    NAMA PUN TYGAS KHAS MACAM CIA TUH! JAGA ESCOM SABAH LAGI YG JAHID GAGAL!

    APA JAHID VUAT SEMUA GAGAL.. SEBAB MALAM DOK JUMPA NASHA DAN JAMIL NAK JOLOK HADI ...SOKONG UMNO SILAP PULAK SOKING ZAHID LAWAN NAJIB MELALUI RUU!

    KUASA SKRG DI TABGAN HISAPUDIN

    MACAM TUN DIAM DULU TUGAS BUKAN SAHAJA EKONOMI BAJET TAPI HAL DALAM NEGERI! SAMPAI MENTERI KEWANGAN DAN DALAM NEGERI TEWAS KPD MENTERI TUGAS TUGAS KHAS!

    ReplyDelete
    Replies
    1. dapigs are dirty,ugly and greedy animals...why you support them?

      Delete
    2. Bcos bnpas are dirtier, uglier and greedier ass holes...go fly yr kite if u have one 15.52

      Delete
  6. Sudahlah Zahid. Awak terpaksa tukar cerita sebab takut nanti Hisham akan jadi bos kamu selepas Najib. Jadi mau bodeklah ya ? Kah kah kah ! Tahukah anda bahawa budak anda yang orang kamu panggil Cai semua tak senang duduk, makan dan tidur ? Alahai. Jangan tunjuk berani depan tapi sedih di dalam. Tak syiok bah !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zahid memang kuat kencing

      Konon dah jumpa penderma Arab la

      Konon dah bincang 3 bulan la

      Lepas ni nak mengaku apa lagi?

      Selevel dgn raja bengkrap yg kat landen tu zahid ni

      Delete
    2. Dapigs are dirty,ugly and greedy...why you support them?

      Delete
    3. Bukan saja zahid ni kuat kencing. Rakyat pun dia sanggup berak. Dialah orang yg pertama menyuruh rakyat Msia terima saja keputusan siasatan PAC tempoh hari tu.

      Sebesar besar penipu dan pengkhianat zahid ni kpd agama bangsa dan negara.

      Delete
  7. Wahai rakyat jelata,,persiapkan lah segala jentera-jentera untuk PRU 14

    ReplyDelete
    Replies
    1. semua sudah siap bos!...sukarelawan kita melawan musuh dgn kaedah perang saraf mengubah minda.....

      Delete
  8. Zahid needs a crutch and he knows he cannot stand straight any longer.

    According to budak JASA....best of luck before bon voyage...

    AND I BELIEVE YOU SO....:)

    ReplyDelete
  9. PERINGATAN!!!

    DISINI ADA SORANG MAT SINGAPORK
    SUKA MAKI DAN JUGA PROVOKE
    HARAP KAWAN2 TAK AMBIK POT
    DIA NI BUKAN MAT ATAU SINGA TAPI PORK!

    BERANBUS #PASPORK @UMNO

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha3 ..Mat Singapork pondan..berani marah singapork yg jauh...dengan cina mca dan kapir bn terkincit bila kena sergah...hik4..

      Delete
  10. Saya lihat ini sebagai satu tamparan besar kepada DS Zahid. Kalau DS Najib percaya seratus peratus terhadap Zahid, maka tidak timbul perlantikan DS Hisham dengan tugas baru. Kalau betul ini cadangan asal Zahid, kenapa tidak diumumkan bersama Zahid untuk menunjukkan sepakatan dalam perlantikan Hisham ? Kenapa Zahid tidak dijadikan terus TPM dengan mendapat persetujuan Parlimen, Kabinet and seterusnya DYMM ? Tetapi untuk Hsiham amat cepat sekali perlantikan boleh dibuat. Saya pun hairan yang saya tak banyak dengar pujian atau sokongan dikalangan ahli komponen BN terhadap perlantikan Hisham ini. Mungkin saya terlepas pandang. Tetapi saya yakin ada benda tak kena dengan perlantikan Hisham ini walaupun sudah disanggah oleh ketiga-tiga. Musykil. Memang musykil !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia tak percayalah tu.

      Zahid ni apa kurangnya asyik sapu semua projek projek kerajsaan saja. Lepas tu kata kontraktor Melayu takut nak bersaing dan tak reti nak rebut peluang yg ada.

      Peluang apa yg ada lagi kat orang lain kalau dah menteri menteri dok sapu dok pulun kat depa semua projek kerajaan.

      Itulah kuasa yg semua wakil rakyat umno nak. Bolot semua kat depa.

      Delete

    2. Perkara tentang jahid komedi dari dulu lagi aku dah bagitau. Tapi aku balik yg kena hentam hehe.

      Masih ramai yg xtau jawatan tpm yg dipegang menjadi "dahan" untuk ramai monyet2 di bawahnya.

      Tak kira la monyet belaan sedara sedaging mahupun kera liar dari hutan.




      ^_^



      Delete
    3. Projek angkut bangla masuk malaysia siapa punya?
      Bukan zahid ka?

      Delete
  11. Yang sebenarnya Hishamuddin dan Zahid kedua2nya dah tak ada daya membantu menaikkan prestasi Najib. Kedua2nya ibarat menyokong bawa rebah bagi Umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang betul,
      itu pendekar melayu kerisnya sudah patah, itu wak pendekar jawa keris nya dah hilang....

      Delete
  12. Tak perlulah andai mengandai.... tuan badan je yang tahu. Pinjam kata2 kawan kita...

    Perak Man20 April 2017 at 03:43
    Ramai orang berbagai pendapat
    Cerita sebenarnya tuan badan yang tahu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Andai-mengandai???

      Sudah terang lagi bersuluh la sedara




      ^_^


      Delete
  13. Masih ingat zahid ada berjumpa dengan penderma penderma arab.

    ReplyDelete
  14. Dapigs are dirty,ugly and greedy animals...why you support them?

    ReplyDelete
    Replies
    1. puak handfon free masuk dah...

      Delete
    2. We support the DAP because of people like you 09.43.

      Delete
    3. The malays who support DAP do so because of umno. Puas hati 9:43?

      Delete
    4. 9.43 your stupidity is bnpas...

      Delete
    5. 9.43 melancap pandailah.

      Delete
  15. Dari kitab kuno Majapahit.
    Teknik Kencing Majamanis:

    PANCARAN yg iklas terhadap sesuatu ketipuan yg disiramkam dgn penuh kesipuan.
    *ps. Hendaklah dilakukan beserta dgn mimik muka lima sen.

    Selamat mencuba lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muka 5 rupiah....brapa sen tu?

      Delete
  16. LOGIK ATAU TIDAK PENJELASAN ZAHID INI?

    Remember Tengku Palsu Nan pernah berkata Rasuah bukan budaya UMNO....ingat???? LOGIK KE PENJELASAN TENGKU PALSU NAN???

    Najib lies on 2.6 bil
    Zahid lies on meeting donor/s/donor
    Tengku Palsu Nan lies when saying corruption not Umno's culture
    ......many many umno leaders lie blatantly

    Nobodu believe and trust zahid, even najib himself. Remember how he convinced najib that he met the donors?
    Remeber how he promised lahad datu people on actions?
    Remember how he had to flu quietly to singapore to melutut minta maaf dengan Lee kuan Yew
    Remember how he was humbled by Mahathir during Anwar's days?
    Tipu pasal workers from Bangladesh?
    dan banyak lagi......

    JASA boys....betul you orang cakap. Najib has to replace and displace zahid as Election Director for BN with Hishamuddin. Hishamuddin boleh taichi unfortunately an unproven lawyer.....tul tak JASA boys?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lps PRU14 nnt, JASA boys confirm jadi penganggur....kikiki.

      Delete
    2. Wan simen dan Unknown bn tak menganggur...aku sabggup ambil dia jadi pekerja aku di kuala besut....jual budu dan keropok lekor....he...he...
      ,,,,,ini betul betul...bukan cubaan!!!!....

      Delete
  17. MEROYAN SUNGGUH MESIA BARU & YEOPP KIKIKI..
    SEMALAM X LEH TIDO PAGI MERACAU LAGI
    ALAHAI HAMLAU HAMLAU YG TAK SEDO DIRI
    UDAH UDAH LA TU TUTUP JE CAP BUNGA INI


    .... kikikikikiki....

    Yeoopppp.... mesia baru... gi tido la..... agak2 la nk jadi barua lee kwan yew punnn..... lee kwan yew dah mampos dah......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha3 Mat singapork dah melalak..pondan baru bangun tudo..subuh tak sembahyang...kena sergah dengan cina MCA terkincit terus bisu..

      Delete
    2. Kikikiki..

      Akak langsuir sudah sembuh lg girang gembira.

      Jgn terkinja kinja nnti rentas jahit tu.

      Kira jd lah akak nk berhijrah ke singapork, PR pun dah dpt.

      Lg ABG non dh ekslusif agen kt gay lang. Niaga musti lumayan.

      Hanya pesan ikhlas, jgn lg akak kankang utk mat black Africa nnti berjahit lg .kikiki.

      Rosy skrg sdg girang shopping kt Milan dan Moscow.

      Siap pesan minta rakyat sumer sokong kuat partai hubby dia chop dacing.

      Rosy sampaikan salam ye

      Muah2

      Bye akak..///

      Delete
  18. Remember how he had to flu quietly to singapore to melutut minta maaf dengan Lee kuan Yew.

    Sapa tahu cerita ini dan tolong sebarkan cerita nya untuk pengetahuan kami yang tak tahu. Terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betool laah...tak dengar kisah ni...tolong jelaskan..untuk modal nak tembak macai dlm blog kaki putar cts..

      Delete
  19. Citer la sapa yg melutut... cerciter... lee kwan yew pun dah mampos... so what's. .... cerciter..

    ReplyDelete
    Replies
    1. citer fon free ngan minyak naik....

      Delete
    2. Seven object to youth chief's 'apology'
      (Disiarkan dalam the Star. June 17, 1997)

      Johor Baru: Tue. June 17
      THE leaders of seven Umno Youth divisions in Johor have voiced their objections to the apology made to Singapore Senior Minister Lee Kuan Yew by the movement's chief Datuk Ahmad Zahid Hamidi.

      The seven leaders are Mohd Abdul Latif Endot of the Johor Baru division, Zulkifli Sulaiman (Senai), Jamil Amin (Sg Benut), Dr Nasrah Salim (Kluang), Zaid Mohd Yusof (Batu Pahat), Abu Bakar Babu (Labis) and Mohd Ismail Mohd Shah (Muar).

      Spokesman for the six, Abdul Latif, said the apology by Ahmad Zahid, which was made during a visit to Singapore last week, did not reflect the wishes of the divisions.

      "We regret the action of the Umno Youth chief and wish to state that his actions do not reflect how we, at the state level, feel about the issue.

      "As far as we are concerned, there was no need for an apology, be it a personal one by the movement's chief or one made on behalf of the movement," Latif said in a press statement.
      Last week, Singapore newspapers quoted Zahid as saying that he wanted to apologise personally to Lee for certain harsh words used during a demonstration by Johor Umno Youth at the height of a diplomatic row between the two countries.

      When contacted, Latif said while the divisions supported efforts to normalise relations with Singapore, they felt that Zahid's apology was needless as the movement had not done anything wrong.

      "It must be remembered that the demonstration was carried out at a time when emotions were very high and Lee had yet to make his apology.

      "The main point is that Umno Youth members stood up for their state and there is definitely nothing to apologise for in that," Abdul Latif said.

      Delete
  20. Escomm tu bkn bawah menteri pertahanan ke? Yg terlibat tentera dan polis, menterinya kdn dan pertahanan. Kena ada pulak menteri Tugas khas kat situ. Macam hal la. Rasanya lebih kpd menteri tugas spin maklumat, utk negara luar. Bi hisham power, bi tpm, x power tang jawab persoalan 1mdb di luar negara..

    ReplyDelete
  21. Najib nak share dedak dengan Hishamudin bila beli asset kementerian pertahanan nanti. Najib dah nampak lobang selepas LIMA baru baru ini.

    ReplyDelete
  22. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya telah membaca semua komen di atas (ada masa sebab saya sedang menunggu kehadiran orang-orang lain di dalam mesyuarat).

      Saya sangat bersetuju dengan dua pendapat berikut dan mohon tambah:-

      1. Sama seperti Najib, Zahid juga adalah seorang penipu. Dia sanggup menipu konon telah bertemu dengan penderma Arab padahal pada tarikh tersebut raja Arab berkenaan telah pun mangkat. Apa nak percaya kepada penipu yang sentiasa menipu dan mencipta penipuan baru demi untuk menutup penipuan yang terdahulu. Pepatah Arab sebutnya sebagai 'tali pendek' (al-hablul-qasir). Ini disebabkan tali itu perlu sentiasa disambung-sambung sehingga akhirnya sambungan itu berbelit dan berselirat dan nampak sangat sambungannya adalah penipuan.

      2. Zahid atau Hisham kedua2nya sudah tak relevan dan tak dapat membantu menaikkan imej Najib yang telah musnah teruk. Kedua-duanya telah membuktikan mereka memilih jawatan berbanding kebenaran. Kedua-duanya menunjukkan mereka memilih redha Najib berbanding redha Allah.

      Apa pun secara peribadi saya lebih tidak gemarkan si Zahid ini yang memang suka menipu dan bermuka-muka berbanding Hisham

      Delete
    2. Bekas menteri amaran tu nak jadi PM? Pergi mampus lagi baiklah. 1 sen pun tarak guna.

      Delete
  23. Zahid???? Masa Anwar DPM, penyokong kuat. Anwar dpecat. Zahid dtangkap bwah ISA. Konon. SB picit tenor dia, terus turn over. Dilepaskan terus Luton Anwar.
    Tu lah Zahid. Telor dia dpicit...surrender..

    ReplyDelete
  24. Wak jahid will do anything to survive
    Even his religious knowledge he deprive
    Like bro john doe said Allah words he despise
    Instead of Allah to najibs hand he put his life..

    What a shame for a religious scholar
    The voice of truth he cannot utter
    Instead of that he turn to big liar
    Like the dog wearing a collar..

    What are you actually bapuk singapork
    What is the purpose of your provoke
    Just like a bandit and a crook
    With your high blood problem, i hope you get a stroke..


    ReplyDelete
  25. PERAK MAN WARGA SINGAPURA
    KAT SINI TERKINJA KINJA BERSUARA
    BARU BANGUN DRI TIDO MERACAU PULA
    KLU KAT SINGAPURA SUARA LANSUNG TAK ADA...!!


    ...PUIIIIIII.....!!! BERAMBUS BARUA SINGAPORK@DAP...!!!


    KAT SINI KO TERKINJA KINJA MULUT MACAM CIBAI KAT SINGAPORK BISU MCM KAYU... AMOS LEE REMAJA LEBIH BAIK DARI BARUA2 SINGAPORK@DAP MELALAK DI SINI....



    ....PUIIIII......!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dont get so mad
      Your health will be bad
      Your family will be so sad
      Because of stroke, you are dead..


      Delete
    2. Akak.. Akak.. Tenang Kak

      Ubat olazapine tu mkn kak

      Delete
  26. Betul ke?

    KUALA LUMPUR 19 April –Unsur negatif seperti kronisme dan sikap ‘gila jawatan’ yang semakin menebal dalam Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) menyebabkan salah seorang pengasas parti itu, Kamarul Azman Habibur Rahman hari ini mengisytiharkan keluar parti dan melepaskan semua jawatan berkuat kuasa serta-merta.

    Beliau yang juga Setiausaha Kerja PPBM berkata, tindakan itu diambil kerana beliau melihat perjuangan PPBM sudah terpesong, malah banyak ahli yang hilang kepercayaan kepa­da kepe­mimpinan yang meman­dang ahli-ahli parti mengikut ‘darjat’ dan ‘kasta’.

    Katanya, beliau mula hilang kepercayaan terhadap kepe­mimpinan parti itu apabila hari demi hari, rakan-rakan yang ‘rapat’ dengan pemimpin parti mendapat tempat dan kedudukan tetapi golongan yang benar-benar bekerja dilayan sebagai ahli kelas kedua.

    “Apabila saya mengutarakan kebenaran sesuatu perkara dalam parti, ada yang tersinggung termasuklah presiden dan naib pre­siden, malah ada yang mengatakan saya tidak pandai berpolitik kerana bagi mereka, ‘pandai berpolitik’ itu adalah berbohong, memfitnah dan berlagak bodoh.

    “Ada juga yang menasihatkan supaya jangan bersuara tentang kepincangan dalam parti kerana itu akan membahayakan kedudukan jawatan saya,” katanya dalam sidang akhbar pengumuman keluar parti PPBM di sini hari in


    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuan badan umum sebab2 keluar parti.

      Pinjam kata2 perak man...

      Perak Man20 April 2017 at 03:43
      Ramai orang berbagai pendapat
      Cerita sebenarnya tuan badan yang tahu

      Delete
    2. Anon 12:18,

      "Katanya, beliau mula hilang kepercayaan terhadap kepe­mimpinan parti itu apabila hari demi hari, rakan-rakan yang ‘rapat’ dengan pemimpin parti mendapat tempat dan kedudukan tetapi golongan yang benar-benar bekerja dilayan sebagai ahli kelas kedua"

      Bukankah ayat beliau di atas menunjukkan yg beliau juga gila jawatan.

      Jika betul2 ikhlas dalam perjuangan membela hak rakyat..takkan wujud perasaan dilayan seperti kelas kedua.

      Fikir2kn & hadam.

      Sudah terang lagi bersuluh la sedara.




      ^_^



      Delete
  27. "pancaran keikhlasan saya". Semburan KINGcim power

    ReplyDelete
  28. 12.o6-keluar tajuk,sekarang cite Zahid......
    Sape pun keluar masuk PPSM,kami tak ambil peduli,kami dah bertekad akan undi PH.........
    BUDIN,ckp Zahid tu,umpamakanlah aje spt cite serigala yg tak dpt anggur,anggur tu masam katanya.....apa lagi yg blh dicakapkan.....

    ReplyDelete
  29. Askar pencen
    Cite anda tu cite zaman PAS blm dpt rm90 juta,zaman dah berubah.....duit kini mampu membeli maruah diri...ada masa berbual2 le dgn ust Nakahie....
    Zmn sekarang zaman ularmak pakai audi q7 dan porshe....

    ReplyDelete
  30. Nasihat saya kp kwn2,org gila mcm singapork dan dippig jgn dilayan,habiskan beras,confirm dulu masa sekolah,dari kelas pendidikan khas-unit terencat akal...

    ReplyDelete
  31. Dulu dok pegang menteri KDN sampai dapat title Menteri Amaran dalam negeri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muka tak tahu malu tu. Ada hati nak jadi perdana menteri. Dia ingat rakyat Msia akan terima dia sebagai PM.
      Jgn mimpilah auwwww...auwwww
      KPI = 0.

      Delete
  32. Err zahid,masa najib ngan bini dia ngan kroni dia mula menyamun merompak kiri kanan duit rakyat ada dorang mintak nasihat kau ke zahid...ooops aku lupa kau pun termasuk senarai kroni penyamun2 tu skalian..so tak payahla kau zahid nak bodoh bodohkan rakyat lagi..menteri zaman najib semua haprak sampaikan aku hilang hormat kat semuanya skali..sebenci2 aku.ngan dapigs selaknat2 Aku menyumpah dunia akhirat kepada pemimpin melayu yg khianat dgn bangsanya sendiri..pergi jahanam pemimpin macam ni

    ReplyDelete
  33. Kesian Anifah Aman Menteri berasal dr Sabah. Ingatkan kerja dia dah bagus rupanya byk yg dia terlepas pandang. Nampak sgt Mr PM tak percaya ngan adik Musa Aman ni

    ReplyDelete
  34. Sebabi babi dapigs tu dePa bela bangsa dia, najib dan kroni apa yg ko buat? Ko jahanamkan nasib bangsa kau sendiri..biar kubur kau besok org ludah dan pijak kau sampai kiamat

    ReplyDelete
  35. Insyallah..hancur hapus najibrazak umno bn.. amin..ya allah

    ReplyDelete
    Replies
    1. das PASesat. Aamin

      Delete
    2. Islam mengajar berdoa akan kehancuran orang lain?....Allah Maha Mengetahui. Malah kita diseru bersabar.


      Bimbang doa itu berbalik pada diri sendiri.

      Delete
    3. Islam berdoa, jauhilah dan singkir mungkar. tak gitu 1429

      Delete
  36. Khusus untuk saudaraku John Doe....saya ada terbaca komen saudara diposting sebelum ini dimana saudara ada menyatakan yang ada mereka2 yang didalam PPBM tidak bersetuju dengan perlantikan saudara kesatu jawatan(kalau tak silap).Saya merasa agak kecewa dengan berita tersebut.Tetapi walau baigamana pun saya berdoa semuga segalanya akan berjalan dengan baik.Dan saya juga berharap semuga sokongan saudara kepada PPBM dan Tun tidak akan berkubur!!...kerana orang2 seperti saudata inilah yang diperlukan oleh Negara dan perlu berada disekeliling PPBM dan Tun...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sdr anon.

      Terlebih dahulu ucapan terima kasih di atas sokongan sdr. Saya amat menghargainya.

      Walaubagaimanapun, saya tidak mengatakan sebegitu. Sdr silap faham.

      Yang sebenarnya saya tidak pernah melobi pun untuk dilantik dan tidak kisah pun dengan apa-apa pelantikan yg dibuat.

      Semasa di dalam UMNO yang punya banyak peluang fulus pun saya tidak pernah berebut jawatan (jawatan yang pernah saya pegang semuanya adalah di atas permintaan dan tidak pernah berlaku saya yang menawarkan diri), inikan pula di dalam PPBM yang belum punya sebarang ghanimah untuk direbut.

      Malah saya masih menerima surat jemputan daripada UMNO dan mesej2 whatsapp juga dari UMNO. Sekiranya saya berpendirian seperti Unknown sahabat sayang beranggapan politik bukan tentang siapa kumpulan yang benar dan siapa kumpulan yang salah tetapi tentang siapa yang memberikan tempat kpd kita maka sudah tentu saya telah kembali kepada UMNO.

      Sekiranya saya mahu saya boleh gunakan kabel salah seorang pengasas PPBM (bukan cikgu Kamarul) yang merupakan rakan saya yang tahu dan yakin dengan pendirian saya bersama PPBM, tapi saya tidak melakukan sedemikian.

      Cuma pada masa itu apabila saya mendapat maklum melalui seseorang bahawa pelantikan di peringkat bahagian telah pun dibuat oleh pusat, maka saya pun telah bertanya kpd s/u kerja siapakah orang-orang yang telah dilantik. Tujuan saya bukanlah untuk berebut atau merampas jawatan sesiapa tetapi untuk melihat dan kemudian memberi bantuan apa yang diperlukan sekiranya ia di dalam kemampuan saya.

      S/u kerja di Bhgn keberatan hendak menjawab pertanyaan saya dan maklumkan kpd saya siapakah orang-orang yang telah dilantik. 3 kali saya bertanya dia tidak mahu jawab maka tahulah saya bahawa mereka semua mengesyaki dan berwaspada ditakuti saya hanya masuk sebagai kuda trojan. (Pada masa itu pun saya dah dengar cerita dari pusat tentang taktik UMNO yang mahukan ahli-ahlinya masuk PPBM dan kemudian keluar dan isytihar hilang kepercayaan, sama seperti apa yg telah dilakukan oleh cikgu Kamarul).

      Secara peribadi saya tiada masalah sekiranya tidak dimaklumkan pun. Cuma ia ibarat tawaran khidmat yang tidak disambut.

      Dan untuk pengetahuan Cikgu Kamarul di bahagian saya pun ada orang-orang yg saya kenali semasa di dalam UMNO pun hanya mencari peluang masyuuuk kini memegang jawatan di dlm PPBM. Selagi mereka bukan perompak penyamun dan seangkatan dengannya, biarlah.

      Saya tidak pula keluar PPBM atau menunjukkan apa-apa kekecewaan. Seperti yg saya katakan PPBM pun tidak sempurna, tapi bagi saya PPBM adalah wadah terbaik yang ada pada hari ini.

      Dan sekalipun saya hanya ahli biasa yang masih disyaki tujuan sebenar join PPBM saya tetap bersyukur dengan penubuhan parti ini. Seperti yg saya katakan sebelum ini, sekiranya tiada PPBM kemungkinan besar saya telah mengasingkan diri dan memakan akar-akar kayu di dalam hutan.

      Delete
    2. Terima kasih diatas penjelasan ikhlas dari saudaraku John Doe.

      Dengan penjelasan saudara itu saya bertambah yakin akan semangat perjuangan saudara yang begitu ikhlas bersama PPBM dan Tun.Semuga ALLAH sentiasa merahmati hidup saudara...

      Delete
  37. PUTRAJAYA, 20 April — Siasatan Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (RoS) ke atas permohonan Parti Generasi Baru untuk menukar nama kepada Parti Bebas Rasuah (PBR) yang dikemukakan oleh Datuk Mohd Ezam Mohd Nor dan Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan mendapati wujud beberapa keraguan.

    Ketua Pengarah RoS Datuk Mohammad Razin Abdullah berkata, surat berdaftar yang dihantar RoS ke alamat pejabat Parti Generasi Baru seperti yang ditulis dalam permohonan untuk menukar nama kepada PBR tidak sampai dan dikembalikan kepada RoS.

    “Pasukan penguatkuasaan ROS kemudiannya membuat pemeriksaan di alamat pejabat Parti Generasi Baru dan mendapati bilik mesyuarat di pejabat parti berkenaan yang didakwa menjadi lokasi mesyuarat agung luar biasa (EGM) merupakan premis dan bilik pameran menjual jubin tiga tingkat.

    “Siasatan dengan pemilik kedai jubin itu pula mendapati kedai berkenaan sudah beroperasi sejak setahun lalu.

    “Permohonan dikemukakan mendakwa EGM diadakan di lokasi tersebut pada 8 malam 30 Mac dan permohonan untuk menukar nama kepada PBR dikemukakan kepada RoS pada pagi 31 Mac,” kata Mohammad Razin kepada pemberita di pejabatnya di sini, semalam.

    Katanya, keraguan lain yang dikesan pada permohonan berkenaan ialah nombor MyKad seorang daripada anggota jawatankuasa merujuk kepada individu lain manakala pemeriksaan dengan Jabatan Pendaftaran Negara pada MyKad seorang lagi anggota jawatankuasa mendapati individu berkenaan tidak wujud.

    - See more at: http://m.themalaymailonline.com/projekmmo/berita/article/kedai-jubin-dakwa-pejabat-ros-siasat-parti-bebas-rasuah#sthash.un64rrDe.dpuf

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baru nak daftar dah tipu...bila dapat kuasa ezam dan khirudin ni bukan rasuah saje tipu konar belit semua lengkap laa..nak pegang kuasa parti konon...

      Delete
    2. Dari awal-awal tak amanah dan menipu ini,menipu itu...kata ParTi Basmi Rasuah...ini semua cakap tak serupa bikin dan syok sendiri belaka....

      Delete
  38. Diversion.

    Why is it so difficult to confirm whether najib did actually completed his studies at the university??

    There are many records, pictures, ex graduates of the university etc. etc. No way the university can lie to the public albeit data protection law as the alleged holder of the degree conferred is a prime minister of a country!

    I am quite sure Datuk Rahman and or Claire could use their wide connection to confirm on this. The latest article by Claire in SR "seemed" to appear as difficult to ascertain the truth. OR is Claire throwing her bait waiting for a catch??? Lets wait for something coming out....hahaha

    Remember the case of 90 mil allegedly received by PAS/leader? Everyone denied but now it is being exposed...

    ReplyDelete
  39. Anonymous20 April 2017 at 15:37
    Islam berdoa, jauhilah dan singkir mungkar. tak gitu 1429

    Reply


    InshaAllah doa dimakbulkan, penuhi segala perintahNya

    Sapi Betina (Al-Baqarah):186 - Dan apabila hamba-hamba-Ku bertanya kepadamu tentang Aku, maka (jawablah), bahwasanya Aku adalah dekat. Aku mengabulkan permohonan orang yang berdoa apabila ia memohon kepada-Ku, MAKA HENDAKLAH mereka itu memenuhi (segala perintah-Ku) dan hendaklah mereka beriman kepada-Ku, agar mereka selalu berada dalam kebenaran.

    ReplyDelete
  40. Apa saja...permainan politik,sandiwara yang dilakonkan oleh Zahid Hamidi ke...Najib Tun Razak ke...Hishamudin Tun Hussien On ke..tanpa mereka sedar, bahawa....janji Allah SWT dan hadis Nabi SAW bahawa..pemimpin2 yang zalim, tidak jujur, akan digantikan dengan pemimpin yang baik.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Dua ekor tu jadi beruk layaklah

      Delete
  41. Setuju. Yang zalim tersingkir. Sudah tersingkir?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diambang kejatuhan?


      Betul ke?

      KUALA LUMPUR 19 April –Unsur negatif seperti kronisme dan sikap ‘gila jawatan’ yang semakin menebal dalam Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) menyebabkan salah seorang pengasas parti itu, Kamarul Azman Habibur Rahman hari ini mengisytiharkan keluar parti dan melepaskan semua jawatan berkuat kuasa serta-merta.

      Beliau yang juga Setiausaha Kerja PPBM berkata, tindakan itu diambil kerana beliau melihat perjuangan PPBM sudah terpesong, malah banyak ahli yang hilang kepercayaan kepa­da kepe­mimpinan yang meman­dang ahli-ahli parti mengikut ‘darjat’ dan ‘kasta’.

      Katanya, beliau mula hilang kepercayaan terhadap kepe­mimpinan parti itu apabila hari demi hari, rakan-rakan yang ‘rapat’ dengan pemimpin parti mendapat tempat dan kedudukan tetapi golongan yang benar-benar bekerja dilayan sebagai ahli kelas kedua.

      “Apabila saya mengutarakan kebenaran sesuatu perkara dalam parti, ada yang tersinggung termasuklah presiden dan naib pre­siden, malah ada yang mengatakan saya tidak pandai berpolitik kerana bagi mereka, ‘pandai berpolitik’ itu adalah berbohong, memfitnah dan berlagak bodoh.

      “Ada juga yang menasihatkan supaya jangan bersuara tentang kepincangan dalam parti kerana itu akan membahayakan kedudukan jawatan saya,” katanya dalam sidang akhbar pengumuman keluar parti PPBM di sini hari in



      Delete
    2. Allah memberi kuasa pada siapa Ďia kehendaki. Kenapa mereka sanggup menghalalkan cara menetapkan siapa PM kita?




      Orang yang berkemul (Al-Muddaththir):11 - Biarkanlah Aku bertindak terhadap orang yang Aku telah menciptakannya sendirian.

      Orang yang berkemul (Al-Muddaththir):12 - Dan Aku jadikan baginya harta benda yang banyak,

      Orang yang berkemul (Al-Muddaththir):13 - dan anak-anak yang selalu bersama dia,

      Orang yang berkemul (Al-Muddaththir):14 - dan Ku-lapangkan baginya (rezeki dan kekuasaan) dengan selapang-lapangnya,

      Orang yang berkemul (Al-Muddaththir):15 - kemudian dia ingin sekali supaya Aku menambahnya.

      Orang yang berkemul (Al-Muddaththir):16 - Sekali-kali tidak (akan Aku tambah), karena sesungguhnya dia menentang ayat-ayat Kami (Al Quran).

      Orang yang berkemul (Al-Muddaththir):17 - Aku akan membebaninya mendaki pendakian yang memayahkan.

      Orang yang berkemul (Al-Muddaththir):18 - Sesungguhnya dia telah memikirkan dan MENETAPKAN (apa yang ditetapkannya),

      Orang yang berkemul (Al-Muddaththir):20 - kemudian celakalah dia! Bagaimanakah dia menetapkan?,

      Orang yang berkemul (Al-Muddaththir):21 - kemudian dia memikirkan,

      Orang yang berkemul (Al-Muddaththir):22 - sesudah itu dia bermasam muka dan merengut,

      “If it wasn't for the hardships of life the servant would have been afflicted by arrogance, self-worship, Pharoanic self-aggrandizement, and the hardness of the heart, which would have caused him to perish sooner or later.
      Ibn Qayyim Al-Jawziyyah




      Delete
    3. Betol ostad...najib merompak akan dapat balasannye...penyokong yg bersubahat dengan najib prompak jugak akan terima balasan..

      Delete
    4. Jom baca....yang ini apa pula?

      Another Brick in the Wall: Mahathir and the Tall Poppy Syndrome manipulation
      http://anotherbrickinwall.blogspot.my/2017/04/mahathir-and-tall-poppy-syndrome.html?m=1

      Delete
    5. Nk pru..mcm2 la trjadi..kluar Parti, gambar , video tp semua hampeh dedak punya pasal

      Delete
    6. Copypaste dari blog kawan kita.

      For instance, Malaysians used to express uproar towards privatisation, especially Independent Power Producers (IPPs) for causing rising tariff on electricity and gets translated into rising prices.

      Privatised highway toll and energy were the underlying reasons that started the escalating cost of living.



      IPP was seen as daylight robbery - land and PPA came from TNB, cheap subsidised gas from Petronas, financing given by (or forced upon on) Banks, power generator and equipments from ABB or other few suppliers (with Tun Dr Mahathir's proxy, Tan Sri Arumugam as agent cut) and management by ABB. 

      Crony and proxy IPP owner like Tan Sri Franscis Yeoh and Tan Sri Ananda Krishnan do nothing but just ka ching ... make easy money!

      When Mahathir instigated the public with the 1MDB using slanders, fabricated news, manipulated and wrong figures, and wrongful accusation, they forgot about IPP.

      1MDB was meant to address that problem.


      Another Brick in the Wall: Mahathir and the Tall Poppy Syndrome manipulation
      http://anotherbrickinwall.blogspot.my/2017/04/mahathir-and-tall-poppy-syndrome.html?m=1

      Delete
    7. Ha3..1mdb nak atasi masaalah kroni IPP dan kurangkan tarif...tapi awal2 lagi dah jadi milik china kominis...ape punyer auta macai..

      Delete
  42. TABUNG HAJI PERLU JELASKAN KENAPA SYARIKAT BERSEKUTUNYA MENDAPAT RM140 JUTA DARI DANA SRC INTERNATIONAL SDN BHD
    _Kenyataan Media_
    *RAFIZI RAMLI*

    20 April 2017

    Saya telah menerangkan bagaimana sejumlah RM140 juta wang dari SRC International Sdn Bhd telah dipindahkan melalui beberapa buah syarikat dalam bulan Julai dan Ogos 2014 sebelum sampai kepada sebuah syarikat bernama Putra Perdana Development Sdn Bhd ("PPD").

    Putra Perdana Development Sdn Bhd adalah anak syarikat milik penuh Putrajaya Perdana Berhad ("PPB") seperti carian Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) yang saya sertakan bersama.

    Dalam bulan Disember 2014, Lembaga Urusan Tabung Haji telah membeli 30% pegangan di dalam PPB. Ini disahkan oleh paparan di laman web PPB yang disertakan bersama.

    Walaupun senarai pemegang saham PPB tidak diberikan secara terperinci di dalam dokumen carian SSM yang saya sertakan bersama, perlantikan kepimpinan Tabung Haji ke jawatan-jawatan utama PPB mengesahkan bahawa Tabung Haji adalah pemegang saham utama di dalam PPB. Kepimpinan Tabung Haji yang dilantik ke Lembaga Pengarah PBB adalah:

    1) Datuk Seri Azeez Rahim, Pengerusi Tabung Haji telah dilantik sebagai Pengerusi Lembaga Pengarah PPB yang baru

    2) Datuk Rozaida Omar, Ketua Pegawai Kewangan ("CFO") Tabung Haji telah dilantik sebagai ahli Lembaga Pengarah PBB yang baru

    Sejurus selepas Tabung Haji membeli 30% pegangan di dalam PPB, dalam bulan Disember 2014 PPD memulangkan kembali RM140 juta yang dipindahkan ke akaunnya empat bulan sebelum itu (seperti yang saya terangkan di atas).

    Apabila Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Dato' Seri Jamil Khir mengesahkan bahawa Tabung Haju telah menyuntik RM193.5 juta ke dalam PPB ekoran pembelian 30% pegangan di dalam PPB (rujuk jawapan menteri di Parlimen yang saya sertakan), ia menimbulkan tanda tanya sama ada dana Tabung Haji diheret sama dalam siri pemindahan wang yang keluar masuk dari akaun SRC International Sdn Bhd.

    Sebagai Ahli Parlimen yang paling rapat memantau hal ehwal kewangan Tabung Haji, saya wajar menanyakan soalan-soalan berikut kepada Pengerusi Tabung Haji, Datuk Seri Azeez Abdul Rahim:

    1) Apa asas-asas pelaburan yang mendorong Tabung Haji menyuntik sehingga RM193.5 juta dana pendeposit Tabung Haji ke dalam PPB? Kenapa Tabung Haji memilih syarikat ini untuk melabur secara terus sedangkan syarikat ini tidak disenaraikan?

    2) Adakah pelaburan sebesar RM193.5 juta oleh Tabung Haji ini telah dibentangkan dan diluluskan oleh Panel Pelaburannya? Apa keputusan Laporan Risiko Pelaburan yang dibentangkan kepada Panel Pelaburan yang menilai risiko pelaburan ini?

    3) Firma mana yang dilantik untuk melakukan "due diligence" (penilaian kewangan terperinci) sebelum Tabung Haji membuat keputusan untuk menyuntik dana RM193.5 juta ke dalam PPB?

    Soalan (3) adalah sangat penting kerana jika satu "due diligence" telah dibuat oleh Tabung Haji, "due diligence" itu sudah tentu dapat mengesan satu aliran tunai sebanyak RM140 juta ke dalam PPD, iaitu anak syarikat milik penuh PPB.

    Maka, rakyat berhak mengetahui sama ada kepimpinan Tabung Haji membeli saham dalam PPB (yang melibatkan jumlah yang besar) dengan mempunyai pengetahuan bahawa sejumlah RM140 juta telah pun masuk ke akaun yang disatukan ("consolidated") PPB dari SRC International Sdn Bhd?

    ReplyDelete
  43. Sindrom buat2 tanya....walaupun tau

    ReplyDelete
  44. MASA TERUS BERUBAH :

    Isu ketika menghadapi PRU12 tidak seteruk PRU13, hanya kerana PM dikawal oleh "4th floor boy". Dan akhirnya BN menanglah sebanyak 140 kerusi Parlimen untuk memerintah lagi negara Malaysia ini.

    Dan ketika PRU13 kemenangan BN jatuh merudum. Hanya menang sebanyak 133 kerusi (campur Pagoh dan Semporna).

    *Yang mana kerusi Parlimen yang dimenangi oleh BN adalah seperti berikut :*

    25 di Sarawak.
    22 di Sabah.
    21 di Johor.
    12 di Perak.
    10 di Pahang dan Kedah
    5 di Kelantan, Selangor dan Negeri Sembilan.
    4 di Melaka dan Terengganu.
    3 di Perlis dan Penang.
    2 di Kuala Lumpur.
    1 di Putrajaya dan Labuan.

    Manakala UNDI POPULAR BN pula hanya 47.38% iaitu MENURUN sebanyak 2.89% ketika PRU12.

    UNDI POPULAR Pembangkang pula adalah 50.87% iaitu MENINGKAT sebanyak 4.12%.

    Ketika PRU13, isu belum ada yang benar-benar membuat rakyat Malaysia marah.

    *Bagi PRU14 akan datang BN akan berdepan dengan segala macam masalah yang dicipta oleh BN sendiri yang akan menjadi satu kepayahan bagi mereka untuk memenangi PRU tersebut.*

    Semasa PRU12 belum lagi ada kes :

    �� 1MDB
    �� GST
    �� RM2.6B
    �� Harga barangan naik.
    �� Harga minyak tak menentu.
    �� Matawang merundum.
    �� Kepayahan rakyat untuk hidup seharian.
    �� Biasiswa MARA tiada.
    �� Subsidi pelajaran di potong.
    �� Subsidi kesihatan di potong.
    �� Aset negara di jual pemilikannya kepada asing.
    �� Akta MKN.
    �� Kedatangan warga asing yang berjuta jumlahnya.
    �� Pembuangan pekerja yang ramai.

    Ingat satu perkara. Perjanjian antara PAS dan UMNO bukan boleh menjadi tanda aras untuk BN menang, kerana dari 21 kerusi yang PAS menangi di masa PRU13 antaranya telah bertukar kepada AMANAH.

    Dan perlu di ingat juga untuk rekod, kerusi BN terkini bukan lagi berjumlah 133 kerusi, ianya hanya berjumlah 131 kerusi setelah di tolak kerusi Pagoh dan Semporna.

    Dan jika rakyat Sabah di dalam PRU14 ini nanti menolak BN maka kerusi pembangkang akan bertambah.

    Dan jika rakyat tidak termakan dengan gula-gula serta janji palsu BN terutama orang-orang Melayu dan mereka mengundi PPBM yang akan menentang UMNO walaupun akan diganggu oleh PAS maka ianya akan menjadi satu perubahan kuasa yang amat besar.

    Barang diingat juga untuk memerintah negara ini hanya memerlukan kemenangan kerusi mudah sebanyak 112 kerusi sahaja.

    *TERPULANG KEPADA RAKYAT MALAYSIA TERUTAMA ORANG-ORANG MELAYU,* jika masih ingin tersepit hidup dengan ekonomi yang tidak menentu, serta terus-terusan di bohongi maka mereka akan mengekalkan UMNOBN.

    *JANGAN TERMAKAN PROPAGANDA UMNO* bahawa negara ini akan diperintah oleh DAP kerana ianya tidak akan berlaku, kerana DAP hanya bertanding 52 kerusi Parlimen dan jika DAP menang kesemua kerusi pun ianya bukan suara majoriti.

    Dalam BN, hanya UMNO sahaja membawa suara Melayu.

    Tetapi di dalam Pembangkang hanya DAP sahaja mewakili suara CINA.

    PPBM Melayu.

    Dan juga kena letak dalam fikiran bahawa jika UMNOBN kalah Melayu tidak akan melarat dan menjadi bangsat kerana Kelantan bukan UMNO perintah, Penang bukan UMNO perintah dan Selangor juga bukan UMNO perintah. Steady je Melayu di sana.

    *Yang akan menjadi MELARAT adalah pemimpin-pemimpin UMNO yang akan di bawa kemuka pengadilan.*

    SAJA NAK BAGITAU UMNO BN kalah, PERDANA MENTERI tetap MELAYU. Agama rasmi negara ini tetap ISLAM. Bahasa kebangsaan tetap bahasa Melayu. RAJA-RAJA tetap bersemayam di singgahsana.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Banyaknya parti2 melayu dlm PH adalah seperti banyak nya negara2 Islan, di PBB, Tak boleh bersuara, dan di veto oleh negara besar lain.... Yang mempunyai kuasa veto DLM PH ialah DAP..... Parti2 melayu dlm hanya bueh sahaja.

      Delete
    2. Parti melayu yang berbuih tu pas la. Asyik berceramah.

      Delete
    3. Auta konon dap berkuasa...dlm bn mca yg berkuasa sekarang...

      Delete
    4. Dalam amno semah yg bkuasa

      Delete
  45. PH MENANG SUMA TETAP MELAYU KATANYA.....
    PH MENANG TETAP MALAYSIA TETAP ISLAM YEAA.?
    ISLAM LGBT PLURALIST ATAU LIBERALISMA...?
    PH MENANG MELAYU DAP JADI BARUANYA

    ... BERAMBUS BARUA SINGAPORK@DAP......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org melayu mcm ni lah..yang Pesuruhjaya PAS Perak Razman Zakaria suka. ala-ala Islam Melayu nusantara@ melayu kemut.

      Kalau ikut teori si Razman, selepas pilihan raya umum ke-14 akan terdiri daripada 80 ahli parlimen PAS, 40 ahli parlimen Umno dan 45 lagi wakil rakyat dari Sabah dan Sarawak.

      Delete
    2. Mat singapork tak sembahtang subuh konon islam..puui..

      Delete
    3. Bawah kuasa umno lgbt dan pluralist telah wujud...ape umno buat?...sembang kencang mat singapork yg tak sembahyang subuh berfahaman liberalisma..

      Delete
  46. Watch "Convert Revert to Islam - My Journey to Islam 1" on YouTube
    https://youtu.be/LGJ3HUxGXL8

    ReplyDelete
  47. EXCO BARU DITUDUH DAH LETAK JAWATAN
    TOKONG OF KING KONG TETAP STEADY LAGI
    TAK PULAK TERLOLONG MINTAK LEPAS JAWATAN
    OOOPSSSS.. TOKONG KAN MASIH DIJABATAN LAGI
    ..NAK LELEBIH NANTI ORANG TEMBAK BERKALI KALI

    .... KIKIKIIIOOKKKKKK....


    BRAMBUS SINGAPORK@DAP...... SABOTAJ EEKONOMI MALAYSIA. .....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tokong ikut najib...najib kena siasat petugas khas pon masih pegang jawatan ngook...
      Mat singapork pejuang islam tak sembahyang...tengah mahgrib pon melalak..

      Delete
    2. BOOOOOOOOOOOOOÒOOO!!!!!!!!!!! mat singapork...Oink..Oink..Oink..pheeeweeeeeeettttttttttttt!
      Hog..hog...hog..hog

      Delete
    3. Oops pembetulan ye sedara sedara, mat singapork tu sebenarnya akak langsuir meniaga body kat geylang..ada sahabat kata dia dah dapat pr kat singapork...kihkihkih

      Akak jangan lupa komisen 20 persen tu ye..bukan untuk saya tapi untuk parti suami akak rossy yer.. Jgn lupa undi parti dacing..mmuah, rossy shoping dulu..jangan lupa kangkang luas2 ye kak..

      Delete
  48. MAHATHIR TIDAK PEDULI PUN JIKA PPBM BUBAR
    Orang kata jika hendak tahu hal ehwal Mahathir jangan tanya kepada ahli Parti Pribumi Bersatu Malaysia kerana mereka kebanyakkannya tidak tahu langsung hal berkaitan Tun Mahathir.

    Mereka di tumpukan kepada Najib dan 1MDB dan diarahkan berzikir siang malam berkenaannya.

    Malah banyak berita berkenaan Mahathir lebih di ketahui oleh bukan ahli PPBM dari ahli PPBM sendiri, hatta itu sebab lah mereka amat menyanjungi Mahathir.

    Boleh dikatakan mereka lebih tahu hal 1MDB versi Mahathir dari lain lain hal.

    Jika mereka amat kenal dengan Mahathir, pasti sekali Mahathir lah orang terakhir yang mereka akan dekati.

    Segala pekung yang Mahathir simbah kepada musuh dan orang yang dilawannya kini Mahathir cuci dan kutip umpama lori sampah yang datang pagi pagi kutip sampah.

    Terkini, pengasas kepada GKCM dan PPBM, Kamarulzaman Habibur Rahman telah umum meletak jawatan dan tidak mahu ada kaitan dengan Parti PPBM lagi.

    Tidak kira lah apa alasannya, yang sahih dia enggan bersama PPBM lagi.

    Parti semuda jagung ini memiliki beban umpama parti yang sudah mencakau umur puluhan tahun.

    Sudahlah PPBM memiliki ahli terkecil berbanding parti ciptaan DAP iaitu PAN, namun bagasinya besar lebih besar dari PAN kerana memiliki individu korup dan bermasalah seksual.

    Namun, dalam kesemua kemelut yang di hadapi PPBM, satu perkara yang amat penting yang tidak di ketahui oleh ahli PPBM adalah, sebenarnya Tun Mahathir tidak pernah hairan pun pada kesemua masalah yang dihadapi oleh parti PPBM.

    Selama ia wujud, Tun Mahathir sekadar berlakon bahawa dia menyokongnya.

    Ini bertujuan untuk tidak menghampakan peminat dan pentaksubnya.

    Boleh dikira ini semua plan B sahaja kepada Mahathir, dan dia melayani sekadar untuk tunjuk dia menyokong perjuangan mereka yang taksub kepadanya.

    Ketika ramai ahli dari Negeri Sembilan dan Kedah keluar beramai ramai pun Tun Mahathir tidak melatah atau panik, ini kerana dia sudah sedia kembali kepada Plan A nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha3...teori auta...trojan umno dah berambus..ade sikit lagi saki baki..

      Delete
  49. Apakah Plan A nya? iaitu nyawa politik anaknya.

    Kepada pemberitahuan ini, silalah lihat pada peringkat awal kempen Tun Mahathir, kemana sahaja Tun Mahathir berucap dia mengutamakan mencuci najis DAP dan membersihkan persepsi buruk yang pernah terlempar kepada DAP oleh dirinya sendiri sekian lama.

    Sepatutnya dia promosikan parti baru yang bakal di tubuhkan oleh mereka yang terpedaya dengan tipu helahnya, namun di sebalik parti pentaksub tidak di endahkannya tetapi parti DAP pula yang dia utamakan.
    Ini kerana kepada Tun Mahathir, yang paling utama dalam hidup adalah sambungan legasinya iaitu Mukhriz Mahathir.

    Bersama sama nyawa politik Mukhriz adalah banyak perkara yang tersangkut dan sulit yang hanya boleh dilaksanakan oleh waris yang di percayai sahaja iaitu anak sendiri.

    Maka kepada Mahathir, Mukhriz boleh diletakkan didalam DAP sebagai PM ala ala “Nizar Jamaluddin” kerana memahami DAP ketiadaan orang Melayu sebagai calon Perdana Menteri.

    Komprominya DAP boleh lakukan apa sahaja dengan menggunakan Mukhriz, tetapi harus mengizinkan Mukhriz “execute” perkara perkara sulit milik ayahnya.

    Itulah kompromi DAP dan Mahathir, dan itulah Plan A dan Plan asal Mahathir.

    Pribumi tiada didalam rencana Mahathir pun sebelum ini.

    Kini dengan pelbagai masalah dan krisis yang dialami oleh parti setahun jagung seperti PPBM, Mahathir tidak pun risau dan gundah gulana.

    Malah boleh dikatakan Tun lagi suka jika PPBM di bubarkan, kerana kontender untuk jawatan PM dari PPBM iaitu Muhyiddin Yassin boleh dinyahkan tanpa rasa dosa.

    Sebelum ini, Tun harus mencipta alasan kenapa dia “bypass” Muhyiddin untuk anaknya menjadi Perdana Menteri.

    Kepada kamelut dan krisis yang di hadapi oleh PPBM, kita boleh andaikan ia sebagai menunggu retak menjadi belah dan Tun Mahathir sebenarnya tidak kisah pun, malah secara senyap mengalu-alukannya.

    Ia lebih mudah untuk tujuan asal mahu Mukhriz bertanding pada kerusi selamat DAP dikawasan majoriti orang Cina.

    “Save Mukhriz” adalah matlamat Tun. “Ahli Parlimen” kan Mukhriz dahulu lalu perbincangan dan kompromi bersama DAP boleh menyusul selepas itu.

    Laporan terkini dari seorang penganalisa politik terkenal telah menyebut “Mahathir bersedia abandon kan PPBM yang berpecah dan sedang bergaduh” itu ada asasnya.

    PPBM adalah beban kepada Mahathir yang amat kedekut itu.

    Ahli ahli PPBM tentu sekali mahukan dana, dan kenapa Mahathir perlu keluar banyak untuk PPBM yang bakal kalah, jika DAP sudah sedia memberi laluan kepada anaknya dengan harga yang lebih murah?

    Maka kepada ahli-ahli PPBM. bersedialah untuk kecewa, kerana Mahathir amat licik.

    Dia boleh melepasi debat dengan menggunakan pihak lain, maka mahu meloloskan Mukhriz kepada kerusi selamat DAP adalah kepakaran miliknya untuk meloloskan diri dan anaknya.

    Mahathir mendapat faedah dan kekayaan dari UMNO, malah dapat merasai kuasa dari UMNO pun dia tidak ada sifat setia dan berterima kasih , apalah sangat dengan PPBM yang banyak beban itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa cerita pulak ni...syok sendiri..

      Delete
    2. Ini cerita action fantasi. Banyak sangat tengok drama..

      Delete
    3. Lebih baik aku tengok gerak khas...

      Delete
    4. Laa..sampai macam ni sekali reka cerita. Awat hang takut sangat ka kat tun.

      Delete
    5. Teori orang ketakutan otak ade akai tarak...kapal lanun bugis dah nak tenggelam.

      Delete
    6. Tudia punya cerita. Aku kompius nak menangis ka nak gelak ni..

      Delete
    7. Pi karang balik cerita ni. Bagi la seram sikit, ni budak tadika pun bulih buat

      Delete
  50. Anon 20.58.....kamu ni baru keluar gua ka? menulis tak tentu hala....meroyan tanpa fakta!!...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biak pi kat dia la..budak budak baru belajak macam tu la..

      Delete
  51. WANG PENCEN DARI SRC INTERNATIONAL DAN WANG TABUNG HAJI DIGUNAKAN UNTUK MEMBAYAR JHO LOW

    Pendedahan saya berkenaan dana SRC International Sdn Bhd yang dipindahkan ke akaun Dato’ Seri Najib Tun Razak sebenarnya mahu menumpukan perhatian rakyat kepada isu yang lebih besar iaitu bagaimana wang dari tabung pencen rakyat dan wang dari Tabung Haji akhirnya diselewengkan kepada Jho Low.

    Hari ini, saya akan buktikan bagaimana Jho Low menjadi penerima terbesar aliran wang dari tabung rakyat melalui SRC International Sdn Bhd yang mendapat dana dari Kumpulan Wang Amanah Persaraan (KWAP) sebanyak RM4 bilion.


    Tumpukan perhatian anda kepada aliran dana dari SRC International Sdn Bhd kepada syarikat-syarikat berikut (seperti paparan carta aliran dana yang ditunjukkan secara tidak sengaja oleh Peguam Negara, Tan Sri Affandi Ali tahun lalu):



    1. Sebanyak RM170 juta disalurkan terus dari SRC International Sdn Bhd ke Putra Perdana Construction Sdn Bhd, iaitu RM35 juta pada 8 Julai 2014, RM105 juta pada 14 Julai 2014 dan RM30 juta pada 8 Ogos 2014.

    2. Pada hari yang sama iaitu 8 Julai 2014, sebanyak RM34.99 juta dipindahkan dari Putra Perdana Construction Sdn Bhd kepada Dato’ Seri Najib Tun Razak (sebanyak RM27 juta) melalui sebuah lagi syarikat bernama Permai Binaraya Sdn Bhd.

    3. Seminggu kemudian pada 14 Julai 2014, RM140 juta dipindahkan ke sebuah syarikat lain iaitu Putra Perdana Development Sdn Bhd iaitu RM105 juta yang dipindahkan terus dari SRC International Sdn Bhd melalui syarikat pengantara Putra Perdana Construction Sdn Bhd pada hari yang sama; dan RM5 juta dari Permai Binaraya Sdn Bhd iaitu penerima sejumlah RM34.99 juta dari SRC International Sdn Bhd seminggu sebelum itu (rujuk pemindahan wang dalam 2).

    4. Sebulan kemudian pada 11 Ogos 2014, Putra Perdana Development Sdn Bhd menerima RM30 juta lagi dari SRC International Sdn Bhd melalui Putra Perdana Construction Sdn Bhd.

    5. Jumlah RM140 juta yang diterima oleh Putra Perdana Development Sdn Bhd dalam bulan Julai dan Ogos 2014 kemudian dibayar kembali oleh Putra Development Sdn Bhd pada 12 Disember 2014 kepada SRC International Sdn Bhd melalui Putra Perdana Construction Sdn Bhd.

    Semakan ke laman web dan carian syarikat Putrajaya Perdana Berhad (http://www.p-perdana.com/index.php) mengesahkan perkara-perkara berikut:

    i. Putra Perdana Development Sdn Bhd (juga dikenali sebagai PPD) adalah anak syarikat kepada Putrajaya Perdana Berhad (rujuk carian SSM PPD dan paparan skrin dari laman web Putrajaya Perdana Berhad di bawah):

    ReplyDelete
  52. Cilako': Arahan presiden supaya memenangkan calon BN!
    * Kalau Ghazali ni bohong dan fitnah........tunggulah balasannya
    Ini jugalah ungkapan tepisan para wala'un kot?

    Apa pun tidak mustahil, di Kota Damansara dan Sungai Acheh pun perkara sama yang berlaku!
    Bukit Besi pun disabotaj........korang nak percaya lagi kat manusia macam ni? Biarlah serban besar mana pun, atau segala kitab muktabar dia hafal pun

    Aktivis dedah muslihat Pas isytihar sertai Amanah
    20 April 2017 | MALAYSIA DATELINE

    ReplyDelete
  53. Kisah 1mdb, src amanah yg dh pecah nanah sgt lama dah tu,
    Pelakon2 utamaKepala Butir Tahik Low, Riza apa lagi la semua hilang, tapii kintas depan nata, tak di tangkap2 lagi. makcik curi mee maggie siap keluar penjara dah.

    Money trail terang purnama bersilau, tak namoak2 jugak.

    Kita2 sampai dah terlondeh, tergantung2 ,terkulai2..nampak punggung kurap sopak, tapi tak ada tindakan2 jugak.

    Habis, masih nak peluk amanah kuasa? Masih nak lagak ketua?

    Siapa yg percaya memang layak digelar meLAYU TOTOK lahap taek low, JUMUD hirup kingcin Lobai

    ReplyDelete
  54. KOTAK JADI.. KATAK PLAK JADI PENCURI
    AKHIR JADI PENIPU ITU LAH EZAM DAN KIDIN
    BEKAS BARUA DoJ & FBI SI MAMAK KUTTY
    PARTI BANTRAS RASUAH TUKAR PADA PARTI JUBIN


    kikikiki...

    ReplyDelete
  55. PPBM masih lagi diperingkat penaja apa nak heboh sangat. Bila tiba masyuarat kali pertama nanti pilihlah siapa yg kamu suka memimpin.

    Komen saya berhubung pc cikgu Kamarul Azman. You have to read between the line. Banyak apa yg diperkatakan menimbul syak wasangka. Misi dia dan kumpulan dia adalah menentang PPBM. Yg menghairankan saya mengapa kampong tidak saja sekali dibandar dan separa bandar. Bukan kah PPBM kuat dibandar. Cuba lah turn over orang bandar dan separa bandar. memang jelas misi hampa attack kampong sebab PPBM sedang gaining momentum dikampong kampong ini merisaukan umno.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...