Friday 17 March 2017

KJ CABAR NAJIB?


Khairy Jamaluddin atau KJ mahu BN memperolehi sekurang-kurangnya 51 peratus undi popular, selain majoriti undi elektoral dalam PRU 14 akan datang agar dapat mentadbir negara dengan mandat yang kukuh.

Ketua Pemuda UMNO itu berkata, langkah tersebut adalah perlu supaya tidak wujud pertikaian di Dewan Rakyat mengenai pihak mana yang lebih layak menubuhkan kerajaan dan mentadbir negara.

"Kita tahu dalam sistem demokrasi, parti yang mempunyai kerusi majoriti adalah berhak untuk menubuhkan kerajaan.

"Tetapi bagi saya, selain memperolehi kerusi majoriti, BN juga perlu kejar undi popular kerana tidak mahu ada yang pertikaikan kemenangan itu...jika kita boleh dapat 51 peratus undi popular, itu bermakna kita sudah menang," katanya yang juga Menteri Belia dan Sukan.
Saranan KJ itu sememangnya sesuatu yang logik dan relevan bagi mana-mana kerajaan. Sebelum ini undi elektoral yang dimenangi BN tidak pernah terpisah daripada undi popular, kecuali bagi pilihanraya 2013 yang lalu di mana BN buat pertama kalinya dipimpin oleh Najib Razak.

Dalam pilihanraya tersebut, walaupun BN menang 133 kerusi Parlimen mengalahkan Pakatan Rakyat yang mendapat 89 kerusi, tetapi undi popularnya hanyalah 47 peratus berbanding 52 peratus oleh pihak lawan.

Ia mencetuskan tanggapan bahawa rakyat atau pengundi pada pilihanraya 2013 lalu memang ingin menolak dan menyingkirkan Najib, UMNO dan BN, cuma ia terhalang oleh sistem pilihanraya yang negara kita amalkan.

Lanjutan daripada itu, sebelum Anwar di penjara dahulu, beliau ada mengingatkan bahawa sekiranya pakatan pembangkang mahu menumbangkan UMNO dan BN, perolehan undi popular mesti ditingkatkan kepada sekurang-kurangnya 60 peratus yang sekaligus memungkinkan jumlah kerusi yang mencukupi bagi pembentukan sebuah kerajaan baru.

Dalam konteks saranan KJ itu, siapakah yang lebih tercabar untuk mencapainya?

Parti-parti komponen BN yang bertanding bersama jentera pilihanraya mereka atau Najib sendiri yang sarat dengan pelbagai masalah, isu dan beban menyusahkan rakyat?

Mampukah BN mencapai matlamat seperti yang disarankan oleh KJ selagi Najib masih ada sebagai Perdana Menteri?

Jika dalam pilihanraya 2013 pun BN hanya dapat undi popular sebanyak 47 peratus sedangkan ketika itu belum timbul isu 1MDB, derma RM2,600 juta serta Tun Mahathir Mohamad masih bersama UMNO, mampukah Najib diterima dengan lebih baik oleh pengundi di pilihanraya akan datang dalam keadaan segala-galanya sudah jauh berbeza berbanding pilihanraya lalu?

Adakah dalam hal ini, KJ secara tersiratnya sedang mencabar dan menekan Najib untuk menyedari reputasinya sebagai Perdana Menteri yang kian merosot secara realiti di depan mata dan dalam masa yang sama keperluan BN untuk mencapai kemenangan dengan lebih baik juga merupakan suatu tuntutan yang tidak boleh lagi untuk dikompromi? (ShahbudinHusin 17/03/2017).

83 comments:

  1. Budak 'Kali KJ' ini cakap besar sejak dulu. Undi popular akan menjadi mimpi ngeri untuk bn kali ini.
    Cukuplah untuk pantun ini:
    Sepuluh budak hitam
    Main tarik tali
    Satu jatuh longkang
    Semua cabut lari.

    Harap Fun Tun boleh buat pantun yang lebih menariik...
    ..he...he..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kikikiki.. Ahaksss ptui JASA barua dan balaci losemah Singapork komunis. Yg berhati serigala serta menyombong diri. Ahaksss ptui pd KJ bdk oxford yg di parachute kan oleh pak mertua ke mercu kuasa.KJ yg jgk barua singapork komunis nk dapat undi popular 51%..Kikikiki.. Mabuk tapai tajau ka? Siang2 lg suda moginum ini urang.. Ini Kali lah kasi ubah PM najib dan semen kan akak langsuir.. Ini Kali lah!!! Kikikiki.. Tangkap dan penjara kan AG afundi pasca Pru 14 bila BN tumbang.. TUNGGU!!!!

      Delete
    2. Sekali lihat, nampak mcm bersungguh ja KJ ni. Ini bukan cabaran utk Najib.

      Ini arahan halus utk SPR dan badan2 gomen supaya adjust la camana pun,jani BN tetap menang undi popular 51% dan lebih. Janji calon BN boleh berkempen dlm suasana relaks dan pedulik hapa hak melayu2 bodoh tu, derang tetap undi kita punya hatta masa kempen, kita menteri2 keluar negara dan tido sekalipun.

      Delete
    3. Dulu kata undi popular bukan sistem kita la, tak melambangkan apa2 la dan macam2 lagi, skang nak up percent undi popular plak...patut le tv dok spin cite saman guang eng dengan keburukan kerajaan negeri selangor..kalo stakat ini caranya rentikan ler..udah muak..biar le teman bg cadangan kalo bn nak up dia punya populariti...satu je caranye najib dan menteri kabinet dapur pelahap rasuah berhenti dan diambil tindakan...bn pasti popular..tak caya, cuba ler...

      Delete
    4. KJ pernah jadi budak tingkat 4 yg menyebabkan tun madey hot kpd pak lah...

      KJ jadi PM dibelakang tabir...masa tu KJ powerful...sapu jeliling projek besar...Detis Jusoh MB terengganu bagi projek masjid crystal beratus juta ringgit...orang trengganu hidup mcm tu jugak tak berubah..

      Sekarang Semah jadi PM belakang tabir..lagi banyak kena songlap..

      Delete
    5. KJ TOLONG KAMI KJ OIII..

      SINGAPOK DAH SAPU HABIS HARTANAH DI MALAYSIA DEK MATAWANG KITA YG MURAH !!!

      TERBARU THAI SIAM.BUDHA PULAM NAK SAPU HARTANAH MALAYSIA..

      UTARA BUDHA
      SELATAN MINI YAHUDI

      TOLING KJ BEBASKAN KAMI DARI AGEN SINGAPOK.. NAJIS TUN ROJAK !!!

      P.S mp tituwangsa nak menipu isu 1mdb kena tibai dgn tony pua..

      Delete
    6. Biaq betul Anom 20:52...tak singkap sejarah ke mcm mana dia menang ketua pemuda di PAU dulu... hampir satu dewan sebut RASUAH !.

      Hang nak percaya kat mamat ni...biaq betui... melayu mudah lupa.

      Delete
    7. alumni dublin estate17 March 2017 at 23:03

      Lampu tiba2 padam masa dok kira undi..kira undo Dari tgh hari smpai tgh mlm...kahkahkah

      Delete
    8. Betul tu Boboi Pak Lah.

      Delete
  2. Apa??? KJ mencabar Dato Najib??

    Tidak mungkin...tidak mungkin....saya yakin ini semuanya konspirasi terancang bersama untuk menjatuhkan Dato Najib. Rakyat maklum KJ kena dengan jiwa anak-anak muda. Bahkan KJ turut menjadi sasaran pro-pembangkang. Ciri2 KJ banyak dan seiras dengan Dato Anuwar Brahim. Ini semua permainan halus konspirasi pembangkang utk jatuhkan UMNO. Saya berharap ahli UMNO beri perhatian serious.

    #Hidup Dato Najib
    #Hidup UMNO

    Nukilan Risau Alumni Newcastle University

    ReplyDelete
    Replies
    1. Organ propaganda partai cap dacing dh kerja overdrive, sarat dgn propaganda ala komunis.. Hidup singapork!!! Hidup komunis!!! Tangkap AG afundi!!! He he

      Delete
    2. Suara org muda setiap hari berdering di telinga KJ

      Kj yg sgt educated (history ,oxpord) dah bosan fed up.. Nak layan karenah haramjadah Najib..

      Buat 1mdb .. Jadi isu jadi masalah donia.. Lingkup..

      Beza dgn pak lah yv buat koridor utara timur selatan, Iskandar..walau tido projek pak lah jalan

      Najib buat cilaka 1mdobi terus lingkup.. KJ akan warisi hutang dobi 50billion.!!!

      Cilaka punya notingham univ . Notingham forest tak guna.. Najib ponteng kelas ikut robin hood mencuri..

      Delete
  3. Instead of work hard to achieve that goal, this guy has the gal to demand Najib to deliver 51 percent popular vote. Banyak cantikk....Typical rich kid syndrom...

    ReplyDelete
    Replies
    1. KJ is giving an ultimatum to bijan tu deliver 51% popular vote or else... He will thrown a tantrum!!! Typical bangang!!! Who are you to threatened my pee m..tangkap AG afundi!!!

      Delete
  4. Drama je ni..KJ, Najib, Nazri..main actor...kihkihkih

    ReplyDelete
  5. Hanya mimpi di siang hari,,dengan berbagai bagai scandal dan rasuah oleh BN khususnya Umno jangan taruk harapan terlalu tinggi wahai Dato KJ

    ReplyDelete
  6. 10TANDA TANDA HAMPIRNYA PILIHAN RAYA (PRU14)
    1. Akan munculnya makhluk yg dtgnya 4 tahun sekali tempat2 spt dipasar borong, pasar malam dan ada yg datang kerumah rumah.
    2. Menteri2 mula menanggalkan baju kot dan mula menunjukkan muka masing2 di kawasan pendalaman dan ada yg mimikul kampit beras dan hamper.
    3. Jalan2 kampung yg berlopak mula diturap dgn tar.
    4. Upacara pecah tanah disana sini utk pembinaan bangunan2 sperti klinik, hospital dan sekolah.
    5. Bantuan beras sekampit, gula 2kg dan susu 2 tin kpd org2 kg.
    6. Menteri menteri akan menyuapkan makanan kepada orang2 tua atau orang kurang upaya lalu disebarkan didada akhbar.
    7. Harga minyak akan diturunkan 5 sen setiap liter
    8. Pak Menteri akan makan bersila dg orang orang kampung
    9. Pak Menteri tetiba kenal dg orang yg selama ini dia tak pernah kenal.
    10. Akan ada orang besar yang akan ditangkap disebabkan makan rasuah
    SESAPA YG KUAT IMANNYA INSYAALLAH TERSELAMAT AKAN TIPUDAYANYA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. # tangkap AG afundi
      # tangkap barua JASA
      # tangkap barua singapork
      # tangkap barua komunis

      Delete
    2. Sabar bro...umno tumbang kita uruskan penyangak ni cara professinal..hi3...dia orang ni sedang gelabah....terpaksa beli tongkat pas dengan harga 90 juta dan ruu pas..

      Delete
    3. Tangkap Phoooooaaattttt zakar..shit!!! Kurung dgn beruang di zoo negara

      Delete
    4. Yg no 3 dah nampak. Tak jauh. Dikawasan rumah saya.

      Delete
    5. Hihi..lagi satu jgn lupa bwk kuncu kuncu genng amno cawangan melancung..time pemilihan parti mak jadi ketua wanita , anak jd ketua pemuda..mak andak jadi ajk..time undi hangpa tau la amno..

      Delete
  7. Akhit tahun lepas ade desas desus KJ hantar surat letak jawatan kpd najib..

    Zahid komedi cepat2 pujuk KJ supaya tarik balik surat pertetakan jawatan...

    ReplyDelete
  8. Selagi BIAWAK HIDUP dari Pekan menerajui UMNO BN, jangan mimpi UMNO BN mampu raih undi popular lebih 50%, malah dalam GE 14 akan datang undi popular ini akan merudum teruk malah tidak mustahil parasnya dibawah 40% saja. Buka lagi satu yang anih bahawasanya kekuasaan kerajaan UMNO BN akab berakhir pada pilihanraya akan datang sesuai dengan teori RAHMAN dimana Najib Razak adalah penyebab dan punca utama kepada kejatuhan ini. Dan ramai yakin, menjelang GE 14 akan datang, Najib Razak sekeluarga serta kroni rapatnya akan membuat persiapan untuk selamatkan diri ke luar negara, malah dipercayai persediaan kearah ini telah pun diatur dan dibuat lebih awal. Isu 1MDB amat amat menghantui Najib Razak dan akan menjadi senjata utama yang akan membunuh masa depannya jika terus kekal bermastautin di Malaysia. Malangnya masih ramai melayu UMNO yang terus kekal bodoh, tidak dapat memahami dan memikirkan realiti sebenar tentang dosa besar yang telah dilakukan oleh pemimpin sanjungan mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. # tangkap AG afundi
      # tangkap barua JASA
      # tangkap barua singapork
      # tangkap barua komunis

      Delete
    2. Masa snwar lead PR dapat 52 %...
      Sekarang tun madey gabongkan semua pimpinan ph atur strategi tersusun...boleh dapat minimum 60% undi....

      Delete
    3. "Dan ramai yakin, menjelang GE 14 akan datang, Najib Razak sekeluarga serta kroni rapatnya akan membuat persiapan untuk selamatkan diri ke luar negara, malah dipercayai persediaan kearah ini telah pun diatur dan dibuat lebih awal."

      Saya setuju. Masih ingatkah ada satu video viral pd bulan Jun tahun lepas, lebih drpd 20 beg besar diangkut oleh pegawai Semah badak ke dalam pesawat jet peribadi ke Istanbul Turki. Kenapa puluhan beg itu tidak disimpan dlm kawasan bagasi? Apa kandungan beg besar tu?

      Kalau saya Najib, saya mesti ada plan B atau plan C andaikan BN tumbang akhirnya, saya takkan duduk diam malah saya akan lari ke luar negara sama spt mendiang Ferdinand Marcos dan isterinya.

      Delete
    4. Ye la walaupun najib boleh selamat dengan plan B dan C tapi plan(A) dia hancus...
      plan(A)khirat..kihkihkiok

      Delete
  9. pd pendpt saya, budak kj ini pintar tetapi dlm kegairahan nya utk maju dlm career politik nya, dia tlh melaku kan banyak kesalahan tanpa mendpt perlindungan.

    berbeza dgn anwar yg mempunyai caliber yg hampir sama, tun m tlh menjadi 'god father' nya hingga kan tiada siapa yg berjaya/bersedia memberi tentangan.

    nak harapkan najib n zahid, kedudukan mereka berdua ini pun amat tidak stable sekarang.

    kj tidak mampu utk berjuang berseorangan/bersendirian. pak lah langsung tiada karisma/kuasa utk membantu.

    saya meramalkan nyawa politik nya tidak panjang.
    serupa saperti ezam, dia akan sesat/merayau dlm 'political wilderness'.

    hanya hishamuddin bolih membantu jika dia sendiri tidak tercantas.

    jika BN/UMNO kandas dlm pru14, (saya yakin ia nya akan berlaku) maka career politik nya akan berakhir dgn lebih cepat lagi,

    wallahu'aklam.









    ReplyDelete
    Replies
    1. # tangkap AG afundi
      # tangkap barua JASA
      # tangkap barua singapork
      # tangkap barua komunis

      Delete
    2. Kalau tak silap dia pernah kena sound dgn ibrahim ali. Saya anak KG yg bermula dari bawah dlm dunia politik. Tak mcm KJ.

      Delete
    3. Dato', sesat2 politik pun berapa banyak dah duit yg dia dah serbat masa era bapak mertua dia tuh...

      Delete
  10. TAHNIAH KJ

    DAH TIBA MASANYA...

    SELAMATKAN BELIA DARI NAJIS

    Semalam TSMY esok lusa giliran zahid komedi Dan KAMU KJ

    JANGAN RISAU ...RAKYAT DI BELAKANG KAMU ...

    ZAHID PM
    KJ DPM
    NAZI M KDN


    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat di belakang kamu??? Untuk sontot bontot kamu kaw kaw... Krn onak yg kamu dan tuan politik kamu Si losemah dan Bini nya Si bijan.. Ini Kali lah

      # tangkap AG afundi
      # tangkap barua JASA
      # tangkap barua singapork
      # tangkap barua komunis

      Delete
    2. Ya lepas kj tibai Najib

      Rakyat akan suntot kj pula..

      Kalau kj tak settle hutang 1mdb dan ikut perangai busyuuuk najib

      Delete
    3. Malaysiabaru,

      Mana boleh KJ di kasi DPM aje?

      Kad dia dah umumkan banyak tahun dulu dia nak jadi PM di umur 40?

      Dah sampai masa nya, beb.

      Delete
  11. Cash is king - Menghalal yang haram


    Cash is king atau wang tunai itu raja bermakna kepercayaan bahawa sogokan wang; rasuah boleh menjayakan apa sahaja.

    Inilah yang dipercayai oleh Datuk Seri Najib Perdana Menteri Malaysia. Dia percaya dia boleh berjaya melalui rasuah.

    Ternampak ramai juga dari pemegang jawatan tinggi dalam kerajaan Malaysia sekarang yang percaya cash is king.

    Sebab itu kita lihat sekarang bukan sahaja rasuah melibatkan ramai pegawai tinggi kerajaan tetapi jumlah wang yang mereka kumpul juga amat besar; berpuluh bahkan beratus juta ringgit. Cara hidup mereka juga mewah luar biasa.

    Kesannya ialah peningkatan kos segala-galanya, hasil kerja berkualiti rendah dengan harga yang lebih tinggi kerana pemberi rasuah cuba mendapat balik wang yang dihulur untuk kelulusan dari pegawai.

    Ramai pemimpin politik kerajaan sudah menjadi begitu kaya kerana rasuah. Tidak ada segan silu lagi apabila menunjuk stail cara hidup mewah yang melebihi pendapatan yang halal.

    Aku kebal

    Jika orang ramai lihat perbelanjaan perkahwinan anak yang menelan berjuta ringgit, pemilikan rumah seperti mahligai, kereta mewah dan lain-lain, itu okay.

    Apa yang mereka boleh buat. Aku kebal, kata perasuah.

    Jika pemimpin tertinggi jelas menerima rasuah dan percaya cash is king, kenapa mereka yang berada di bawah pemimpin perasuah ini tidak boleh terima bahagian mereka.

    Maka bertimbun-timbunlah kes rasuah yang dikesan oleh badan pencegah rasuah. Dan masyarakat pun tidak lagi hairan melihat kes-kes ini. Dia sudah jadi perkara biasa!

    Jika dunia mendakwa negara Malaysia tinggi indeks korupsinya, itu pun okay. Apa yang mereka boleh buat. Kita ada kawan yang tidak peduli indeks apa pun.

    Budaya masyarakat sudah berubah dan menerima cash is king sebagai sebahagian dari budaya kita. Untuk apa sahaja, sogokan perlu diberi dengan wang rasuah yang meningkat.

    Dan kos sara hidup meningkat. Pembangunan pun tersekat, khidmat pun terlewat.

    Apabila datang seorang menghulur duit untuk mendapat khidmat yang percuma, percayalah tujuannya ialah untuk membolehkannya kuasa dan peluang untuk melakukan sesuatu yang tidak baik.

    Yang menerima sogokan akan menjadi rakan dalam jenayah yang akan dilakukan.

    Negara jadi bankrap

    Demikian undi dalam PRU adalah percuma. Tidak ada bayaran apa-apa yang diperlukan. Jika sesiapa menghulur duit untuk mendapat undi, sebabnya tentulah kerana mempunyai niat yang tidak baik jika menang.

    Perlakuan yang tidak baik oleh pemenang melalui rasuah tetap akan membawa kerosakan yang akhirnya akan dirasai oleh pengundi itu sendiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. # tangkap AG afundi
      # tangkap barua JASA
      # tangkap barua singapork
      # tangkap barua komunis

      Delete



    2. Cakap macam budak tadika.



      Delete
  12. Sediakan telor ayam kalau blh yg busuk kalau nampak menteri Umno masuk kampong, baling je dgn telor tembelang tu..

    ReplyDelete

  13. Senang saja kalau pakatan nak menang dg majoriti kerusi, tetapi tidak mendapat undi popular:

    Ia itu dengan memsasarkan kemenangan mereka di luar bandar di pendalaman di kampung2. Janganlah sasarkan di bandar saja, takut ke? geli ke? atau berasa terhina ke bila berkempen di kampung2. Cuba sekali cara ini tengok apa akan Jadi.


    ReplyDelete
    Replies
    1. # tangkap AG afundi
      # tangkap barua JASA
      # tangkap barua singapork
      # tangkap barua komunis

      Delete

    2. Budak tadika

      Delete
    3. Anon 2213 terkesan ke dgn hastag kempen #..kikiki.. JASA sudah kucut tulur.. Goyang tetek yang yang!!! Aww aww..

      Delete
    4. Patutlah 93.4℅ kalah... Budak tadika!!!

      Delete
    5. Tu budok mabuk pil kuda...

      Delete
  14. Dulu dia very powerful
    Walau pak mentua selalu berdengkur
    Cakap dia pak mentua akur
    Projek besar ditolong atur

    Ditingkat empat dia penghulu
    Projek nak dapat sembahlah dulu
    Lama lama rakyat keliru
    Lebih kuah daripada sudu

    Pak mentua, kini dah pencen
    Dengan Bijan ohh best friend
    Sebab diam emdibi tak komen
    Terus dilantik jadi Chairman

    Hari ini dia pun sedar
    Pegangan umno semakin longgar
    Undi popularnya semakin pudar
    Adanya Tun, Pakatan menggegar

    Masa Tun Perdana Menteri
    Dia mencaci diluar negeri
    Konon mahu pemimpin yang suci
    Kini balaci seorang pencuri..


    ReplyDelete
    Replies
    1. Kui, kui, kui. Ni kalau tuan punya badan baca ni, silap2 terjun longkang, tak pun terjun dari tingkAt 4.

      Delete
    2. Alhamdulillah, boboi yg menjadi saingan pun dah kena pecat... Senang sikit aku nak berderama.

      Delete
    3. Terbaik bro fan tun..

      Jangan le pergi bermain jackpot
      Ditangkap polis masuk kedalam
      Walaupun dia ni graduan okspot
      Cakapnye takleh pakai sepatah haram..

      Delete
  15. Sejak bila pulak KJ ajak debate najib..?
    kikikikiki... nak divert isu la tuuu... mamak telo dah goyang.. yanggg.. yangggg... bila pulak isu ni timbul.? Kikikiiki... tunggu jer la hari nyer x lama pun... yg macai dan barua2 singapork pulak yang gundah gelisah cemas tak tentu arah.... kikikikiki... Pasal PRU 14 tak payah nak isu ssgt ade masa sampai lah tu... so duduk diam2 kito tunggu yoo lah minggu dopan dobat mamak lawan nazri....tungguuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kome ni paham ke tak paham. Ni terang 2 baca tapi tak masuk otak. Bile pulak org cakap KJ ajak najib debat. Tu la, telan lagi benda tak tau dtg mane. Entah haram ke halal ke. Tak pe la kan. Janji kenyang. Meh tanjung pagar sekilo. Bungkus ye.

      Delete
    2. # tangkap Afundi
      # tangkap barua JASA
      # tangkap barua singapork
      # tangkap barua komunis

      Delete

    3. Budin yg silap, tajuk lain isi lain.
      Iklan kambing panggang sebenarnya keli panggang.

      Delete
    4. Budok mabuk pil kuda...

      Delete
    5. Anon 2225 jom goyang tetek yang yanggg.. Tetek Ciput lesbi yanggg yanggg..

      # tangkap AG afundi
      # tangkap barua JASA
      # tangkap barua singapork
      # tangkap barua komunis
      # tangkap barua mak badak

      Ini Kali lah
      Jom ubah pee m bijan
      Jom "semen" akak langsuir

      Goyang tetek yanggg yanggg

      Delete
    6. Terlebih minum air semah badak n raek lho..bengong

      Delete
    7. tak ada isu pun....itu memang smeua orang dalam BN yg nak....bukan Kj ajer.

      Apa yg nak kata KJ cabar Najib pulak?


      Budin budin!!! Dah tak ada isu ke???

      hehehe....Minggu depan takut Tun M kena heart attack ajer bila berdebat dgn Nazri

      Delete
  16. Aku dah serik ngan amno..

    ReplyDelete
  17. Drama dah mungkin bermula. Polis belum menerima apa apa permohonan permit mengadakan debat di pdg rengas. Polis mengingat jika diadakan juga ianya adalah perhimpunan haram.

    Macamana ni nazri dah kata dah pohon tapi polis kata tak terima.

    ReplyDelete
  18. Nazri cabar Najib juga. Nazri lebih layak jadi ketua UMNO dan Perdana Menteri Malaysia. Beliau ada telur berdebat dengan Tun Mahathir. Najib ... lari pintu belakang bila Tun Mahathir masuk pintu depan. Pahlawan Padang Rengas lebih berani daripada Pahlawan Bugis!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. PM Najib sibuk.Sebab nak bantu rakyat..Tun M dulu masa PM pun takut berdeabat...Dah pencen baru berani nak bedebat..sekarang nak menyusahkan rakyat dgn mensabotaj ekonomi Malaysia....layak ke PM Najib nk berdebat dgn org macam ni???.

      Delete
    2. PM najib sibuk rembat duit
      PM najib sibuk Bantu famili
      PM najib sabotaj ekonomi
      PM najib ada 2.6 billion
      PM najib curi duit SRC
      PM najib dayus dan pengecut
      PM najib proksi singapork
      PM najib proksi komunis
      PM najib Bini losemah
      Kwang kwang kwang

      Delete
  19. Sudah dapat upah baru lawan= pahlawan

    ReplyDelete
  20. .
    .

    Kajian menunjukkan Najib tak popular. Tak kan KJ tak tahu.

    Jika debat Mahathir dengan Nazri tak jadi lagi jatuh populariti Najib.

    Persempadanan semula memberi BN menang banyak kerusi tapi tidak dapat membantu Najib untuk mendapat undi popular.

    Apa pun sudah nya Najib semakin popular di kalangan pemimpin dan penyokong PAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini kj takkan tak tahu Najib pernah kata dia tak suka popular sebab tu la banyak keputusan yg dia buat untuk rakyat bersifat tidak populis...gst, naik petrol,naik gula,naik minyak masak,naik jet kerajaan 1 kluarga dan rakan2 dan lain2 lagi..kalo ini macam cerita boleh popular ker dia punya parti..kikkikiok..

      Delete
    2. Betul...Najib tak popular dikalangan parti pembangknag dan POPULAR dikalangan parti BN

      Kalau dikalangan rakyat, kita tunggu ajerlah PRU akan dtg..

      Tak payahlah nak percaya sgt kajian kajian bodoh yg dibuat oleh entak siapa tu...


      Dulu pun kajain kata BN akan tumbang, tapi tak tumbang2 pun...

      Sebab Allah masih sayangkan Malaysia . Allah nak BN memerintah. Sebab tu BN menang.

      Delete
    3. Bro 7:10,
      Cemana dengan selangor, penang dan kelantan sana..BN tak perintah kat sana, pembangkang yg perintah..kiranya Allah tak sayang negeri sana le pasal BN tak perintah...biar betul ko ni...nak bagitau bro, kalo ada org yg almarhum pun kita cakap Allah sayang dia..sok sok dlm pru14 bila BN almarhum, tu pun tanda Allah sayangkan Malaysia...faham molek2 ye..

      Delete
  21. Insya Allah...

    BN akan menang cemerlang dlm PRU akan dtg.

    Pembangknag lemah dan berpecah belah. Tak ada wibawa. Sekaadar memburukkan pemimpin dan mensabotaj ekonomi..

    Bila ekonomi jatuh, salahkam kerajaan.
    Bila harga barang naik, salahkan GST dan kerajaam

    Padahal ramai peniaga yg pro DAP sengaja mensabotaj harga barang supaya , kerajaan yg ada dipersalahkan dan rakyat marah!!!...

    Pertandingan 3 penjuru adalah kunci kejayaan BN

    Allah masih sayangkan Malaysia ... Biarpun pembangkang cuba mensabotaj ekonomi,menggunakan media asing utk memburukkan negara, membuat bermcam fitnah........TAPI kalau Allah kata kau akan kalah, maka pemabngknag akan KALAH jugak...

    Hidup BN / UMNO.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. # tangkap AG afundi
      # tangkap barua JASA
      # tangkap barua singapork
      # tangkap barua komunis
      # tangkap barua losemah

      Delete
  22. Firnah berleluasa menjadikan seseorang tak popular..

    Tengok ajer contoh di Iraq masa saddam husin.

    US guna media, cipta bukti palsu, yakinkan semua negara didunia....kata Saddam ada WMD (weapon of mass destruction)....hingga satu dunia percaya.

    Bila dah serang Irah dan hancurkan Iraq, satu WMD pun tak jumpa...

    Itulah yg sedang dibuat oleh pembangknag, mereka diluar sana, yg bersekongkol dgn media asing dan aniasir asing yg siang dan malam asyik nak memburukkan negara dan membuat fitnah..

    Tapi mereka lupa kita semua ada ALLAH yg maha mengetahui setiap hati hati manusia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak tumbuh, Tak Melata
      Tak sungguh, Takde orang mengata..

      Delete
    2. bahaya fitnah akhir zaman

      manusia tak tahu mana yg benar dan salah

      Hati2

      Delete
    3. Duit masuk akaun bersumber dari duit rakyat 1mdb Dan SRC shoheh bkn fitnah. Sape yg tak nk percaya, dia tipu Allah dan rasul.. Faham molek2 tu dan hati2..

      Delete
    4. Ko ni tertinggal bas...najib dah mengaku dia terima 2.6 billion dlm akaun...dia klentong terima derma dari raja arab...doj/ fbi dah siasat wang tu dari jho lo yg dicuri dari 1 mdb...kalo bukan wang curi kenapa nanib takut saman wsj dan takut nak cabar doj dan fbim...tak payah nak kaitkan fitnah amerika...najib cabarlah ini fitnah usa dan tunjukkan bukti wang ni dari akaun raja arab...payah sangat keer?

      Delete
  23. Sesiapa yg ikut Dan Tahu sejarah politik KJ akan tahu mamat ni bapak segala rasuah..

    ReplyDelete
  24. http://khairulryezal.blogspot.my/2017/03/tun-dr-mahathir-kata-dia-perdana.html?m=1

    link..atas FAKTA DAN BOKTI MAMAK CAKAP DIA PM PALING MISKIN SELAMA 22 TAHUN JADI PM....

    pada barua barua singapork saya mintak maaf.. sebaab fakta dan bukti diatas bukti yg saya tak nafikan....sekali lagi saya mintak maaf pada semua barua barua Singapork selama ini....

    ReplyDelete
  25. .

    Menang banyak kerusi tapi tak dapat 51 % undi popular, menang yang mengeciwakan.

    Orang cerita pasal undi popular bukan menang pru berapa kerusi.

    Dengan kekuasaan Allah juga Najib adalah pemimpin yang di hina sepanjang zaman.

    Yang hina Najib ia lah KJ kerana popularity Najib bagi KJ semakin merosot. Lalu LK letak sekurang-kurang nya 51% makna nya populariti Najib ialah 45% sahaja. Dan semakin menurun.

    ReplyDelete
  26. BELANG SEBENAR KHAIRY JAMALUDDIN DA TERDEDAH SENDIRINYA..KUMPUL ANAK MUDA DENGAN PELBAGAI AKTIVITI UNTK NAIKKAN NAMA SENDIRI..TENTU ROSMAH TERCABAR KALO NAJIB DI 1MDB KAN.

    ReplyDelete
  27. Ili Kelejay milang sama ilu ah cheat kor maciam mana mule bikin gomen sama lengan 47 pelatus undi ah. Ili Kelejay jugak atak milang sinyap-sinyap sama ilu ah cheat kor ar miciam mana mule lapat 60 pelatus kelusi paliyiamen sama ilu 47 pelatus undi ah? Haiya, ili tatak mutut punya maaa. Ili kapal bn manyak manyak manyak lobang manyak manyak senget maa. Ili maciam lama lama kapal bn mule telenggam lor tipu punya pasat maa. Pusing sala pusing sili lama lama sendili bikin pening tatak muleh lagi pusing ilu kapal bn telus masuk ilu longkang maciam ilu olang mabuk todi henesi maa. Haiya, sendili cali sendili manyak susa lor. Modo punya olang!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...