Friday, 24 March 2017

RAMAI PULAK PAK LEBAI DALAM PKR....

Sejak Azmin Ali menukar gambar profil Twitternya kepada gambar berkopiah putih atau berimej  "pak lebai", beberapa pemimpin PKR juga didapati turut mengambil langkah yang sama.
Timbalan Ketua Pemuda PKR, Dr. Afif Bahardin dan Timbalan Pengarah, Majlis Sukan Selangor, Najwan Halimi adalah antara yang dikesan menukar gambar profil masing-masing di Twitter kepada imej "pak lebai".
Naib Presiden PKR, Shamsul Iskandar pula didapati gambarnya yang berjubah dan berkopiah putih dimuatkan oleh Najwan dalam Twitternya dengan tulisan "Solidariti bersama @Azmin Ali."
Siapa lagi pemimpin PKR yang akan bertukar kepada imej "pak lebai" selepas ini?

Tidakkah perubahan ini seharusnya sesuatu yang membanggakan dan adakah sesiapa yang terasa seperti disindir lagi? (ShahbudinHusin 24/03/2017).

88 comments:

  1. Pak Lebai PKR terroris .. pak Lebai pkr makan ice cream lam jamban...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg suka melabel, menyatakan lebih Islam dari org lain yg membawa kpd mengkafirkn org lain dan akhirny mengeluarkn fatwa halal darah org lain adalah perbuatan yg teroris yg perlu dijauhkan dan dihapuskn dalam diri semua org Muslim... Semua kena berusaha utk jgn riak dlm beramal... Ingat ttg perjalanan barzakh yg menampakkan amalan yg diumpamakan kebun yg mententeramkn terbakar dihadapan mata, yg dikiaskan kepada amalan kita yg dilandaskan kepada perbuatan riak...

      Delete
    2. Bagus lah

      Lebih baik lebai pkr dari lebai

      Party ajaran sesat


      Buarlah lebai pkr ganti PAS ( umno pakai hubah xan serban?

      Delete
    3. Annoying 00:35

      Semua sudah diperjelaskan... Dari sudut hukum, permohonan maaf dsb.

      Sebagai contoh... (bukan nak perli dan ungkit...) Newcastle pernah silap tulis Kuala Ketil, Sabah... dan dia mengaku tersilap... Kami semua tak perli dah pasal itu..

      Sebenarnya, apa lagi yang kamu mahu????

      Delete
    4. Nasihat saya kepada Saudara 00:35, apabila menekan huruf pada papan kekunci komputer tu, ingatlah akan Allah SWT dan Rasul-Nya. Dengan cara itu, terhindarlah anda daripada perkara-perkara yang tidak baik. Boleh, saudara? Jika nasihat saya ini tidak menepati ajaran Islam, saya mohon maaf. Semoga Allah SWT mengampuni kita. Amin.

      Delete
    5. Nak nasihat pun berpilih
      Dulang paku serpih
      Konon nasihat geng tak bolih
      Kokok berderai mulut berbuih.
      pgayrrrrrr...

      Delete
    6. Islam itu untuk seluruh makhluk manusia dan jin.
      Pengikut Ajaran Sesat jangan merasakan islam itu untuk golongan mereka sahaja.
      Mereka jangan mengikut Tok Guru Sesat yg menterjemah ayat Allah ikut selera mereka.
      Jangan kerana parti politik anda jadi sesat. Parti PIS ciptaan manusia yg tiada bezanya dg parti parti lain.
      Lihatlah dgn mata hati anda, bukalah minda anda apa yg berlaku sekarang.....dg wang 90 sen dasar parti sudah berubah......masihkah anda percaya 'politik dan agama itu sama?'.
      Selogan 'Parti dan Agama' itu sama adalah selogan Syaitan untuk menyesatkan anda.
      Semoga Allah memberi petunjuk kpd anda dan sesiaoa yg dikehendaki Nya.

      Delete
    7. Setuju dgn sdr Mahligai seni.
      Politik ni dunia saja. Ingat lah akhirat juga.

      Delete
    8. Dengan duit 90 sen, fatwa kafir pun boleh berubah

      Delete
    9. 00.35... Kaki aiskrim?

      Delete
    10. Terima kasih Saudara Mali Muyung. Kepada Saudara 9:52 pula, terpulanglah kepada anda. Jika saudara fikir nasihat saya itu berpilih, ikut suka hati andalah. Silakanlah anda nak ke mana pun. Sila...

      Delete
  2. .
    .

    Pak Lebai PAS pun pernah pakai baju pendekar melayu bersamping bertanjak.

    Untuk ambil hati Kawan

    Harap apa yang pemimpin PKR buat dapat mengambil hati Pemuda PAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BERTANBAH KELIRU PENYOKONG PAS SEBAB

      SKERANG ADA LEBAI BARU YG BAKAL MENGGANTI LEBAI LAMA PRO UMNO

      LEBAI LEBAI PKR BAKAL SAPU SEMUA PENYOKONG PAS KE DALAM PAKATAN

      PILIH LEBAI PAS ( SEBENARNYA UMNO YG PAKAI SERBAN DAN HUBAH)

      PILIH PKR ( MUSLIMIN SEJATI BUKAN PROXY UMNO DALAM JUBAH SERBAN ASLI )

      Delete
    2. Harap ingat asal usul PKR, darimana datang n camne ianya di tubuhkan....:)

      Delete
    3. Meh sini aku cerita sikit pasal asal-usul PAS

      "Asal-usul tertubuhnya Pas kerana kekecewaan, marah dan dendam seorang pemimpin Umno yang tewas merebut jawatan Yang Dipertua Umno di tangan Tunku Abdul Rahman. Dia lari ke Perak dan tubuh parti yang berasaskan agama untuk menarik sokongan orang melayu. Mereka nak pakai nama melayu tak boleh kerana Umno dah pakai. Mereka guna nama islam kerana katanya islam lebih tinggi dari melayu.

      Orang putih yang menjajah Malaya pada waktu itu jadi tukang cucuk untuk mereka menubuhkan parti baru supaya melayu berpecah belah. Apabila melayu berpecah belah mereka boleh melengah-lengahkan pemberian kemerdekaan kepada Malaya yang sedang dituntut Umno, dan mereka dapat kaut lagi hasil bijih timah serta hasil-hasil bumi lain di negara ini.

      Dengan sokongan orang putih maka lahirlah Pan Malaya Islamic Party yang kini namanya Pas. Kelulusan penubuhannya ditandatangan oleh pegawai pendaftar pertubuhan berbangsa india yang bekerja dengan orang putih, Nadarajah.

      Yang luluskan parti tersebut orang india. Hari ini mereka meletak parti mereka setaraf dengan agama islam. Sedangkan islam itu adalah wahyu yang diturunkan Allah. Parti islam pula diluluskan oleh orang india. Yang ini yang orang Pas bodoh tak faham-faham sampai hari ini. Mereka tak pandai bezakan yang mana agama dan yang mana parti."

      http://sekupangduas.blogspot.com/2013/04/asal-usul-pas-yang-sebenarnya-poknik.html

      Delete
    4. Cantik ANON 1036

      tak sedar lagi puak pas pis pus

      Delete
  3. Now Everyone Can Lebai

    ReplyDelete
    Replies
    1. u make my day... :D

      Delete
    2. Yes

      But difference between lebai pas dan pkr

      Pas ( inside jubah is the setan umno only outsise loik like pas)

      Pkr ( insise jubah and outsise jubah is pure islam )

      You choose ...

      Delete
    3. Kiranya kamu islam harap ngucap bebanyak...

      Delete
    4. 9.44 kamu pon kena ugucap banyak2 jugak sebab lobai ulamak asli tak makan rasuah..

      Delete
    5. Anon 09:44,,,
      Kamu ini golongan yg keliru antara Islam dan Politik.
      Ilmu kamu kurang.....pi jumpa tok guru belajor lagi.

      Jangan pi jumpa Tok Guru Syaitan....kamu akan bertambah sesat.

      Delete
    6. aku nak belajar dgn. tok guru kit sial lak.

      Delete
    7. Lebai PAS membela parti rasuah
      Lebai PKR membanteras parti rasuah
      Fulus punya pasal Ugama tolak tepi !!!

      Delete
  4. Bila ramai Pak Lebai dalam PKR jangan pulak Pemuda PAS terasa di sindir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lebai pkr tak curi balak


      Lebai pkr tak makan dedak


      Lebai pas ibarat setan bertopengkan malakaikat


      Atau umno bertopengkan pas dalam bentuk jubah dan serban

      Kalau umno kita kenal jaket dam songkok...itu dulu kini jelmaan dlaam bentuk pas jubah dan serban belit seribu

      Delete
    2. Kedua duanya parti yang dilaknat Tuhan. Sudah mulai rosak dari dalam.
      Tunggu masa dan waktu yg sudah ditentukan untuk padam.

      Delete
  5. Ape nak heran. Ada yg pakai baju dewa cina utk pikat cina. Dari geng lebai gak tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan setakat pakai dewa cina...

      MAKLUMAT TERBARU KAMI TERIMA

      PAS AKN MEWUJUDKAN KONSEP ANTI ERDOGAN DI SELANGIR IAITU

      "PARALLEL STATE"

      MASYALLAG BUSUK HATI BETUL LOBAI NIH

      MB DESGNATE PAS DIN AYAM DAH SUSUN KAKI DALAM KERAJAAN SELANGOR NAK SABITAJ AZMIN

      PARALLEL STATE INI KONSEP BAHAYA AMALAN SYIAH sehingga erdogan hampir tumbang

      Pas sanggup buat apa saja demi kuasa !!!

      Delete
    2. Tapi dengar cerita ISKANDAR SEMAK BELOT..

      MAHU BUBARKAN SEMUA CAWANGAN PAS DI SELANGOR

      nampak gaya semua rakyat dah anti lebai

      LEPAS NI NAMPAK LEBAI BAMPAK ULAR BUNOH LEBAI DULU!!!

      Delete
    3. Yang pakai nama 'malaysiabaru' asyik merapu ko orang tak bagi nasehat ker? kesian dia.

      Delete
    4. Anon 09:58,,,,,kau ini panan buntut ke?
      Kami dah beri green light untuk dia bercakap.
      Kamu juga apa hel tak nasihat si unknown dok merapu sasau?
      Nak bercakap pun tak psndai buat malu company je....

      Delete
    5. Malaysia baru ada lesen dgn tuan budin. Awak ape sebok. Tak suka beginilah 6.6% masih perlukan pelawat. Ape kate 9.58 pegi meramaikan. Kami tak leh. Nanti kina blok.

      Delete
    6. Tq Mr Smart & 10 37

      panasss dah penyokong passs

      Delete
    7. Din..boleh aku apply lesen maki orang.

      Delete
  6. Nak pikat golongan tua pas pulak boleh pakai spender besor huhuhu

    ReplyDelete
  7. Jangan tian chua pakai lebai udah le,mau menggelitik puak pas di dalam twitter...kihkihkih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak salah pun... Husin Yee pakai jubah, Firdaus Wong pakai serban, Adam Corrie bawak jemaah mualaf pergi umrah...

      Hak memberi hidayah hanya pada Allah.

      Tapi jangan pulak kita yang Islam baka ni lebih buruk perangai dari bukan Islam

      Delete
    2. Orang pas kata salah bro..

      Delete
    3. Azwan ali pun pkai jubah tau..

      Delete
    4. Kalo dah merompak 2.6 billion tak buruk ape kagi perangai orang islam...

      Delete
    5. Silap bukan rm2.6b tapi membuat htg rm42b, TPM YIDDIN pun tak tau... buat jjoli, buat clubbing, filem sex dll..

      Delete
    6. Anon 09:01....memang kita orang melayu islam baka.
      Banyak dosa dgn Allah.
      Tapi jgn sampai MENYESATKAN BANGSA SENDIRI KERANA KEJAR KUASA DUNIA.

      Delete
    7. Jgn jubah dijadikan hanya fesyen sdh. Nti azwan Ali kata..amboi.amboi.amboi...

      Delete
    8. Jubah bukan hak milik pas. Takde akta yg boleh saman org bukan pas pakai jubah. Lagi pun jubah pas ni terlalu banyak kekotoran yg belum dinafikan. Yg ada cuma air liur. Mahkamah senyap sunyi. Jadi mula hari ni kita pakat pakai jubah.

      Delete
  8. Untuk tunjuk: Don't judge book by its cover.
    Tk semestinya org 2 yg pakai jubah and kopiah...are God fearing, good or righteous people.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ingat lebai seban, ingat malam Putrajaya berselawat... Nasib tak pakai serban, hanya berjubah.

      Hmm, ingatkan berubah......

      Betul kata Anon 06:47... Don't judge book by its cover.

      Delete
    2. Yg herannya org melayu islam kalau sabit kes kat mahkamah, apa2 kes pun mesti pakai lebai..macam dah jadi satu trend pulak..lebai insaf ke lebai simpati, wallahua'lam...

      Delete
  9. Ingat lebai serban, ingat pula lebai filem porno di German. Ni lebai German tau, tak ada kena mengena dengan mana2 lebai serban lain ok. Jgn ada pihak terasa pula.

    ReplyDelete
    Replies
    1. oooo..kantoi tgk porn..bgtau mak

      Delete
    2. Lobai serban besar algermany nafi tengok porno...lobai ni dah kena kasi...tak dak nafsu lagi

      Delete
    3. Boleh share tajuk filem..sharing is caring..kiki

      Delete
    4. Kongkek algermany..

      Delete
  10. 00.35, Kesian saya kpd saudara kita. Dengan Rahmat Nya pintu taubat sentiasa terbuka kepada hamba hamba Nya yg ingin bertaubat.

    ReplyDelete
  11. Harap2 pak lebai serban PKR tak terbeli atau terpakai lebai buatan Temerloh cap siku dan lutut dah ler ya.

    ReplyDelete
  12. Bukan nik abduh jutawan baru saje boleh pakai kopiah....Azmin buat persediaan awal seblm jutawan baru lobai 37 serang selangor...

    ReplyDelete
  13. Jangan pula PKR buat lawak keris panjang dengan kek pulut gergasi ala pis pus.umngok = pis pus.

    ReplyDelete
  14. DI KELANTAN KALAU PAKAI KOPIAH

    TABDA

    SOKONG PAS BOLEH DAPAT PROJEK

    UMNO PAKAI SONGKOK TAK DAPAT PROJEK

    PROJEK BALAK SEMUA DAPAT ORG PAKAI KOPIAH DAN JUBAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. 10,000 ekar tanah ladang gua musang kepada NGEH dan NGA siapa beri?
      Peneroka asal orang kelantan dg kebun getah semua kena halau!
      Barangkali berkat doa orang orang ini BAH KUNING datang melanda?
      Sudahkah Tok Lebai ini insaf?

      Delete
  15. Harap pengundi di klnatn dapat melihat keaddan yg sebenar ..pas sekarang bkn mcm dulu..pas pis pus

    ReplyDelete
  16. Mentang mentang la post pasal PAs terus sahabat shaiton dan akak selangork simen diam..hihi..bkn Ameno dan pas satu geng?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng 90 juta...nanti pru berparang dan bergolok berebut selangor dan kelantan...tengok lar...

      Delete
    2. Lupa aka selangork tu mesti ketua wanita cawangan..time cuti ni mesti bawak konco konco gi medan..konco kono sedara dia gak..tu yg AMENo selangor lingkup

      Delete
    3. Sahabat sheton dan tukang simen phobia tengok kopiah dan serban...kopiah dan serban untuk orang menyamar tunjuk baik...

      Delete
  17. Najib tak boleh pakai kopiah dan serban...nanti seluruh donia gelak...TV indonesia akan ulas panjang.. perompak yg telah insaf....perompak 148 triliyun rupiah menyamar jadi lobai...hik3..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul...betul...betui...ha..ha...ha...kesiannn dia...

      Delete
  18. Apa nak heran. Pakaian bukan melambangkan kuatnya keislaman seseorang.

    Menjadi viral di Indonesia, Jackie Chan masuk Islam bila bersongkok menerima gelaran 'Datuk' dari Agong. Siap duduk bersebelahan dengan Kazim lagi. Mualaf ke dia????

    Tak de hal pun nak pakai serban, jubah, songkok dll. Pakaian hanyalah pakaian. Kalau niat nak ikut sunah, dapatlah pahala. Kalau nak riak dapatlah dosa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakaian melambangkan akhlak dan keperibadian seseorang...zaman sekarang pakaian hanye fesyen dan dan untuk tunjuk baik sahaja..

      Delete
  19. Melayu benyai belum mampu celik keluar tempurong. Keupayaan akal masih nipis selapis, entah bila boleh tumboh,jika taek low dijadi baja,kingcin lobai dijadi siraman?
    Melayu masih mudah ditipu, asal Label bangsanya bagus.
    Senang jadi kembang asyik, tak sedar dirinya angkuh.
    Asal dipuji, angkat agamanya.
    Tanpa sedar, sikapnya ini yg menghina agamanya.
    Usah ulas budaya bangsa. Budayanya sudah diselimut, dah berbau unta.
    Amat senang amok lenting,
    Sembang hebat,padahal,tumpuan sumbing,
    Rembat kuat,entah bila Melayu dan henti jadi bodoh macam kayu.
    Marah lah, tapi yg marah sebnarnya marah pada kebenaran. Tidak kah itu tindakan benyai ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu bagi duit harta dan pangkat jadi bisulah ato berputar2 laa.....ilmu yg dipelajari letak kat kepala lutut laar..

      Delete
  20. DAP perintah Malaysia selepas PRU 14
    Faktor perpecahan pembangkang disamping faktor-faktor lain telah menyebabkan BN kembali menang besar pada 2004 menjadikan ia kemenangan terbesar sejak 1978. Kemerosotan undi pembangkang juga besar apabila PAS hanya menang 7 kerusi berbanding 27 pada 1999. PKR pula hanya tinggal satu dari lima yang ada. Ironinya, DAP konsisten meningkatkan jumlah kerusi di parlimen, dengan 2 lagi penambahan menjadikan 12.

    Tahun 2008 merupakan kekalahan besar buat BN sepanjang sejarah PRU lepas apabila dinafikan majoriti 2/3 di parlimen buat kali pertama. Berlaku peningkatan mendadak lebih 150% kepada kerusi DAP menjadikan ia 28. Tahun ini juga buat pertama kalinya DAP Berjaya mengambil alih Pulau Pinang dari parti Gerakan. Selain itu PAS berjaya menambah dari 7 kerusi parlimen kepada 23 kerusi serta berpeluang memerintah Kedah dan Perak. PKR pula dianggap paling berjaya, daripada 1 kerusi parlimen kepada 31 serta diberikan mandat mengepalai kerajaan Selangor.

    Tahun 2013, prestasi BN terus merudum walaupun bertukar PM. DAP pula terus melebarkan sayap di parlimen apabila menyapu 10 lagi kerusi tambahan menjadi 38. Sedangkan PAS dan PKR mengalami kemerosotan undi berbanding 2008. PAS hilang dua kerusi parlimen menjadi 21, sebelum hilang 7 lagi kerusi apabila 6 ahli parlimennya menyertai PAN dan 1 menyertai PKR. PKR juga kehilangan 2 kerusi sebelum 1 lagi kerusi hilang selepas memecat MB Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim.

    Perkara ini menjadikan DAP parti yang terkuat dalam Pakatan Rakyat kerana memiliki jumlah kerusi terbesar dalam Pakatan Rakyat. Oleh sebab itu mereka kini begitu berani dan lantang menunjukkan wajah yang sebenar. Jika di ambang PRU12 mereka hanya bercakap soal menawan Pulau Pinang, namun melihat potensi yang ada selepas itu, mereka sudah bercakap soal menawan Putrajaya.

    Mereka juga semakin berani mempertikaikan kedudukan Islam sebagai agama rasmi persekutuan dan hak-hak bumiputera, selain kerakusan yang didakwa berlaku di Pulau Pinang, Selangor dan Perak.

    Melihat fenomena peningkatan ketara dan konsisten kerusi DAP walaupun dalam latar belakang yang berbeza, diunjurkan bahawa DAP mampu menguasai sehingga 50 kerusi pada PRU14 nanti. Kerana itu kini mereka begitu pro-aktif mengimport pemimpin-pemimpin Melayu menyertai partinya supaya dapat menembusi kerusi-kerusi yang memilki nisbah Melayu yang lebih besar dari sebelum ini.

    Pada waktu yang sama, mereka terus menggunakan strategi pecah dan perintah terhadap parti-parti lain. PAS telah berjaya dipecahkan kepada serpihan PAN. PKR pula secara konsisten mengalami perpecahan demi perpecahan sejak ditubuhkan. Umno kini memiliki satu lagi serpihan baru selepas KITA dan Ikatan iaitu PPBM. Dengan perpecahan parti dominasi Melayu yang berterusan ini, DAP dijangka kekal sebagai parti pembangkang terkuat.

    Baki persoalan yang perlu dijawab ialah, walaupun DAP mampu menawan hingga 50 kerusi sekalipun, bagaimanakah mereka mampu untuk menawan Putrajaya yang memerlukan minimum 112 kerusi? Jawapannya sangatlah mudah. Tengoklah BN sendiri. Jika bergantung pada 1 parti sahaja, memang mustahil mereka dapat memerintah. Umno hanya memiliki 89 kerusi. Tetapi dengan bantuan parti-parti komponen lain, mereka memiliki 133 kerusi.

    Ini bermakna DAP boleh merealisasikan cita-cita memerintah Malaysia dengan bantuan parti lain dalam Pakatan Harapan. Sedikit dari PKR, sedikit dari PAN, sedikit dari PPBM sudah cukup untuk mereka menyaingi BN. Jika PAS turut bersama, hampir pasti Putrajaya bakal ditawan pembangkang.

    Cuma yang menjadi isu adalah, siapa yang bakal menerajui kerajaan baru itu? Sudah tentu parti yang memiliki jumlah kerusi terbesar dalam kerajaan, seperti Umno dalam BN sekarang. Maka jelaslah sebagaimana Umno mengetuai BN, Dap mempunyai peluang yang baik mengetuai Pakatan Pembangkang menerajui pentadbiran negara jika majoriti rakyat memilih mereka di PRU14 nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak abis lagi teori Dap perintah malaysia?...kalo asik teori dap maknanye pru dah makin dekat...bertambah kuat ketakutan umno dan najib kpd PH..

      Macai umno makin kuat cipta teori DAP...dalm PH tak pakai kaedah parti mana paling banyak kerusi mcm bn...kerana umno dominan berlaku banyak penyelewengan...maci tetap dokong ketua perompsk sebagai PM..dan ketua umno kerana dlm umno penuh dengan perompak pelbsgai pangkat..yg besar rompak besar yg kevik rompak sikit..


      Esok lusa keluat lagi teori dari macai bodoh yg ketakutan..

      Delete
    2. Sekarang umno akui dap dan ph kuat yg boleh tumbangkan umno
      .dan hantar najib dan oerompak2 ke sungai buluh inn...

      Penyokong2 PH tau umno dah lemah...kapal lanun bugis bocor bertambah besor tak boleh baiki lagi kerana hari2 asik cekik tengkok rakyat..rakyat sekarang tak mudah ditipu lagi oleh macai dan najib ketua oerompak..

      Delete
  21. “Mereka hendak menipu Allah dan orang-orang yang beriman, padahal mereka hanya menipu dirinya sendiri sedang mereka tidak sadar.” [QS.Al-Baqarah :9]

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib klenttong...macai penipu

      Delete
  22. Hei mamat 10:40,
    Disini bukan bilik kuliah. Tak payahlah kamu berlagak jadi cikgu disini. Takda org nak baca surat panjang panjang ni. Ada pun orang disini sek lebih tinggi dari mu.
    Jadi tak payah perasan mu sek pandai sangat!
    Kalu nak komen biar padat dan rengkas biar orang baca tulisan kamu.
    Gamak nya mu ini sek men rendah kot?
    Biar aku ajar sikit jika nak menulis:
    (1) Tulisan biar padat(ada maksud) dan rengkas( jangan guns bahasa berbunga bunga sperti menulis kpd girlfriend)
    (2) Tulis dan bincang ikut tajuk yang diberi(jika org itu keluar sek tinggi dia faham)

    Ada faham boy?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mscai bidooh kopipes dari blog upahan umno...mamat tu bodooh mana pandai tulis..

      Mamat tu pon ade otak tapi otak penipu otak pembelit
      .

      Delete
    2. Bro Anon 11:22

      Itu bukan idea dia pun. Itu copy paste dari Harakah.

      Dia tahu Harakah orang dah tak baca, postlah pulak kat blog Budin supaya ada orang baca.

      Betul tu "Takda org nak baca surat panjang-panjang" Kita scroll down aje.

      Delete
    3. Macai ameno yg kopipes..mungkin suharli atau keris berayon ..akak selangork simen tengah melancong tu dapat bonus dari jibby .bawak geng ameno cawangan kiki

      Delete
  23. Le Bai....vous parlais francais?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gracias..fas fis fus

      Delete
    2. Adios Umno Pas

      Delete
  24. Lari tajuk sikit....

    Apa kaitan di antara:

    1. Nicolas Giannakopoulos - Observatory of Organized Crime (OCO)

    (Nicolas Giannakopoulos got fired, said Swiss newspaper Le Temps, which also said the former deputy director of the University Security Observatory in Geneva (OUS) is being investigated for his role in a pro-1MDB seminar held in Geneva.)
    http://www.theindependent.sg/pro-bn-swiss-pr-guy-fired-by-university-arm-in-geneva/

    2. Azrin Zizal - SCL head of South-East Asia (former Press Officer of Mukhriz Mahathir)

    http://www.thestar.com.my/opinion/columnists/one-mans-meat/2017/02/11/sofa-so-good-for-advanced-psychographics-the-kind-of-audience-targeting-used-in-donaldtrumps-campaig/

    3. Cambridge Analytica (CA)

    (An offshoot of its British parent company SCL Group. Privately held company that combines data mining and data analysis with strategic communication for the electoral process. Cambridge Analytica started to work for Donald Trump's presidential campaign. The company also worked on behalf of the pro-Brexit campaign in 2016.)

    Harap pembesar-pembesar PH dan PPBM ambil perhatian


    Unknown aka sahabat JR

    ReplyDelete
  25. Yup bro....read this in steadyaku this morning. Am not exactly sure what are up to, but for them to bring in former trump associate is surely a concern.

    ReplyDelete
  26. Untung lah pak Arab jual jubah kali ni, tapi kenapa pulak puak pas pulak tinggalkan jubah sekejap pakai baju pendekar dan tanjak mungkin kerana nak cari lain dari yg lain kerana nafsu dunia dah mula bersarang dan membiak dlm diri

    ReplyDelete
  27. peerah nik abodoh.. dia ingat dia sorang jek yg layak dapat title tok lebai. perasaan alim kunun.. org lain pon boley jd lebai da..

    ReplyDelete
  28. Wahai lobai-lobai PKR, cara yang berkesan utk mengetahui sama ada anda sama dengan lobai XXX ialah dengan sendiri-sendiri menyelak jubah masing-masing. Jika ada 90j terselit di celah kangkang anda maka sah lah anda sama erti dengan lobai XXX.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...