Wednesday 29 March 2017

INILAH GANDINGAN PENYELAMAT MALAYSIA


Selepas mengumumkan Pakatan Harapan akan didaftarkan secara rasmi dengan Pendaftar Pertubuhan bagi menghadapi BN dalam pilihanraya akan datang, gabungan itu hari ini menamakan Tun Mahathir Mohamad dan Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai penasihat jawatankuasa protemnya.

Jawatankuasa protem Pakatan Harapan itu nanti akan dianggotai oleh 16 orang, di mana setiap parti (PKR, DAP, Amanah dan Bersatu) masing-masing mempunyai empat wakilnya.

Perlantikan Tun Mahathir dan Dr. Wan Azizah, kedua-duanya doktor perubatan sebagai penasihat, bukan saja menyerlahkan harapan yang lebih cerah untuk Pakatan Harapan mengambil alih pentadbiran negara daripada UMNO dan BN, tetapi juga seperti memunculkan kembali gandingan Tun Mahathir - Anwar Ibrahim yang pernah gemilang sebelum ini.
Kalau dulu Tun Mahathir bergandingan dengan Anwar, kini beliau berpadu tenaga menerajui Pakatan Harapan bersama Dr Wan Azizah yang mewakili suaminya yang masih berada di penjara.

Susulan Pakatan Harapan akan didaftarkan secara rasmi, sebagaimana yang sudah dipersetujui juga, penggunaan satu logo dan satu manifesto untuk berlawan dengan BN tentunya akan menjadi lebih mudah untuk dilaksanakan.

Selepas ini, tiada sebab lagi untuk rakyat tidak boleh meyakini Pakatan Harapan sebagai penyelamat negara yang telah banyak dirosakkan oleh kepimpinan Najib Razak serta menjadi pengganti kepada BN.

Jika selama ini kita mengkagumi banyak kejayaan Tun Mahathir dalam memajukan negara, memberi keselesaan dan kemakmuran kepada rakyat serta meletakkan nama Malaysia pada nilai yang tinggi di mata dunia, percayalah bahawa beliau sedang berusaha melakukannya sekali lagi.

Tinggalkan UMNO serta BN, lupakan Pas dan bulatkan tekad kita memenangkan Pakatan Harapan. 

Pakatan Harapan adalah penyelamat negara dan pemberi harapan baru kepada anak cucu kita daripada kehidupan mereka terus disengsarakan. (ShahbudinHusin 29/03/2017)

121 comments:

  1. Pis parti terhegeh-hegeh, siapa yang menang itu la tempat pis perasaan perawan, paling cincai pon sedondon dengan parti yang ada fulus.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkin Pas Ikatan Gagasan Sejahtera akan mendaftar logo bulat putih dgn bowtie dibawahnya...

      Delete
    2. Sangat terharu dengan pengorbanan pasangan DSAI & DSWA yg berjiwa pemaaf tidak berdendam demi kepentingan rakyat dan negara.

      Lebai lebai musang berjanggut patut belajar dengan mereka berdua bagaimana untuk berdakwah, berjuang dan berkorban untuk agama, bangsa dan negara.

      Delete
    3. Heee... Rase mcm besok je ari mengundi... Tak sabar rase nak tengok keputusan smpai tgh mlm.. tp raseny mau lajak dua hari kire undi kali nie... Heee

      Ramai sngat dah nie nak tukar angin... Heee meremang2 raseny..




      Delete
    4. Syukur Alhamdulillah jika satu lagi gagasan perti menjadi kenyataan. Allah maha pengasih dan penyayang kpd semua hambanya.
      Cukuplah rakyat malaysia selama ini ditipu oleh umno dan pas.
      Jika kita dapat menumbangkan umno dan pas, MALAYSIAN BARU MERDEKA....MERDEKA.

      AMBO NAK BUAT 'PULUT KUNING' JIKA UMNO DAN PAS TUMBANG!!!!
      he....he....

      Delete
  2. .
    .

    Sirih pulang ke ganggang.
    Pinang pulang ke tampok.

    Gandingan yang mantap yang mengikut ketentuan Allah


    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi gandingan hadi Najib bagaimana pula?

      HAJI HADI AWANG TELAH MENASIHATI KERAJAAN TGANU UNTUK MEMBUKA PANGGUNG WAYANG DEMI MENGEKANG NAFSU ANAK MUDA

      INSYALLAH ATAS NASIHAT HAJI HADI PANGUNG WAYANG TGANU PERTAMA AKAN DI BUKA BULAN DEPAN SETELAH MENYEPI 22TAHUN.

      ANA BWRSYUKUR TUAN GURU TRLAH MEMBERI LAMPU HIJAU DIATAS USAHA ANAK KELING DAN MAFIA TAMIL UTK MENGUASAI NEGERI ISLAM TGANU

      JAZAKALLAH

      Delete
    2. ok dah. MASOK BALIK BAWAH TEMPURONG TU. Kalau engjar juga malam ni tiada dedak Taek Low buat ko 2110. INGAT TU!!

      Delete
    3. Paspispusssy suda kena main sama ahjibgor .. call off bentang ruu355...Pas baru sedar kena liwat dengan umno .. haha....Bodoh bertingket tingket hadi almarang perapu kepunden parang kontot....Baru ko tau umno punya mainan ...

      Delete
  3. Kepada unknown aka sahabat

    Ini yang kamu nak.... Siapa ketua Pakatan Harapan BAHARU..

    Lepas ni, tolong jangan buat kami semua mual dengan ulasan berulang-ulang kamu tentang 'bai'ah kuasa pemutus'.

    Dan tolong bawa cerita yang terkini.... Cerita 'zaman puyuh berekor' sudah ketinggalan zaman politiknya.


    Dari Unknown aka Sahabat JR

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pada unknown a.k.a sahabat, ko belum jawab lg soalan aku, siapa ketua pemutus kamu? Si bijan atau laki dia Si losemah??

      Ayuh kamu jawab dgn ikhlas dgn lidah yg fasih

      Tidak perlu lah kamu berteriak di tepi jamban kerana kejahilan dan kesombongan diri kamu!!!

      Aku tau hati serigala kamu senantiasa ingin memutar belit krn hawa nafsu syahwat kamu.

      Moron JASA

      Foad zakar shit he he..

      Delete
    2. Sahabat...sila jawab, kau pernah pi Singapore? Semalam gebang kuat sangat pasal spore...so sila jawab

      Delete
    3. Phoooooaaaatttttttt!!!! Bertanding di kampung halaman sendiri pun kalah.
      Bikin malu saja.
      Itu pun masih tak sedar diri lagi tu.

      Delete
  4. Kiikikikiiki...

    JIJAH DAN MAMAK BERSATU KINI
    DULU& SEKARANG BARUA BERSATU
    ASALKAN NAFSU BERSATU KEMBALI
    SELAMATKAN KRONI ANAK & CUCU

    BARUA&ANJING SINGAPORK@DAP SEBAGAI MACAI
    DEMI KRONI ANAK BERANAK &TUAN PENJAJAH
    PRU 14 AKAN MENJELANG TAK LAMA LAGI
    SAPA KAH GERANGAN PM PUAK HARAMJADAH..?

    MB SELANGOR MORAL NYA RENDAH
    KG PALA DAN KERINCI LENYAP SUDAH
    ANAK BERANAK DUDUH ISTANA INDAH
    DEMI KELUARGA KRONI SI HARAM JADAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dlm katun sponge bob, ada satu watak, name dia squid werd tak silap. Dia cakap org bodoh ni kalau bercakap, dia akan bercakap dgn kuat ( tulis hHuruf besar tergolong sekali). Pasal ape dia ingat org pandang dia mcm pandai. Tapi hakikatnya dia tetap bodoh. Dan dianggap bodoh. Org cerita pasal malaysia, dia cerita pasal selangor. 6% 6%. Takpe la, nak buat cam ne. 6% kui kui kui 6%. Kui kui kui.

      Delete
    2. Makcik lesbi ni nk kena cubit tetek Ciput dia ni..Kikikiki

      Delete
  5. Mari kita lihat apakah strategi Umno BN untuk menghadapi pakatan harapan selain dari gunakan agama (pas), bangsa (dap) dan duit cash (king)...tipu helah apa lagi yg bijan nak guna untuk berlawan dengan gandingan tun m dan wan azizah..kita tunggu...kihkihkih

    ReplyDelete
    Replies
    1. spr tgh merancang. menteri bn pun boleh berumah kedai dgn belasan org lain yg dia tak kenal. berpuluh hantu akan duduk serumah. pengundi yg ada dipindah2 atau hilang dr daftar.

      pru dulu ada makcik Honda civic pelari dua kotak undi kuning dr balai polis! belum kira kota undi yg jatuh dr helicopter. begitu juga lampu padam. kertas undi berbundle dlm kotak undi. 1.5juta bangla?

      Delete
  6. 6% 6% 6%6%. $20 sekilo mungkin 6% makin kurang. Dah tak larat nak cover dah. 6%... Sori la kengkawan. Penat gile hari ni. Baru habis kerja. Malas nak pikir, tu yg komen 6% je. Pasal tu je yg terlintas kat otak. Tapi best sebut 6%. Kui Kui Kui. Geng 6% jgn marah ye. Nak join ulamak nak kena kuat sabar. Tak boleh mencarut. Nanti tak dpt tiket penerbangan ke syurga. Oger

    ReplyDelete
  7. Betapa hebatnya Tun M permainkan pembangkang. Betapa bodohnya pembangkang diperkudakan Tun M. Tak kanlah tak faham dengan permainan Tun M.

    Nukilan Istimewa Alumni Newcastle University

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betapa hebatnya Najib permainkan PAS. Betapa bodohnya PAS diperkudakan Najib. Tak kanlah tak faham dengan permainan Najib BN...

      Delete
    2. Aik. Pendek je. Biase panjang berjela. Apasal, takde point. Ala lu kan pandai spain cerita. Prof la, adik bomoh la. Kutip la mane2 cite, sambung sambung jadi la cerita. Org nak percaya ke tak no 2. Yg penting nampak mcm buat kerja. Oger.

      Delete
    3. bukan najib yg permainkan pas. tp umno memang dah susupkan ajen2 mrk dlm pas.

      cuba selidik, harun din dan tuan Ibrahim adalah bekas geng forum perdana. mohd amar pula bekas pensyarah universiti kuat ampu.

      Sebaik selepas PRU-13 dan Pas menang besar, kerajaan Kelantan dibentuk dalam masa 19 jam.

      Gara-gara terlalu cepat pembentukan kerajaan Kelantan itu timbul berbagai spekulasi termasuk ianya dirancang demikian rupa. Sampai Tokguru Nik Aziz Nik Mat sendiri dikatakan "diculik" dibawa ke hospital dan tidak menghadiri majlis angkat sumpah MB dan Exco. Keberadaan Nik Aziz di hospital pada saat majlis angkat sumpah itu berlangsung ditafsirkan sebagai satu perancangan disengajakan.

      Delete
    4. Untuk makluman, saya menulis pendek bukanlah sebab kurang point or kurang idea. Tetapi saya cuba ringkaskan jadi lebih pendek. Asalnya memang nak panjang berjela. Cuma saya tak nak pembaca pening nak baca, sebab itulah saya ringkaskan.

      Ujar Alumni Newcastle University

      Delete
    5. Alumni Newcastle University, kamu mata buta telinga pekak. Jangan perbodohkan rakyat dengan bodek kamu pada penyamun tu. Rakyat dah susah jangan pula menghasut dan buat fitnah. Tun lebih gah dari najib, duit tak masuk keakuan peribadi dia. Ini fakta, najib songlap bukan terima derma. Tiada bukti yang dapat sahkan perkara itu, dia hanya cakap kosong. Putar belit dengan alasan bertukar2. Kalau kerajan bertukar, najib dan mentri2 serta peguam negara sekali didakwa kerana salah guna kuasa. Pasti, biar najib masuk penjara asalkan rakyat hidup senang tanpa dibebani kos sara hidup yang tinggi. Insyaallah, pohon dimakbulkan oleh allah.

      Delete
    6. Ini apasal pulak letak nama University

      University yang top di UK, Cambridge, Oxford, Imperial college, UMIST.

      Newcastle duduk pantai timur England.

      Lebih kurang macam pantai timur Malaysia, Newcastle tak ada apa. Kebanyakkan industri di Pantai Barat, Manchester, Lancaster dan Liverpool. University yang ternama pun banyak di sebelah pantai barat dan di sekitar London dan Birmingham.

      Ramai orang yang belajar kat UK tapi tak rasa nak riak letak nama Universiti untuk berbahas.

      Kalau Universiti top satu hal juga. Ini Universiti Newcastle?

      Delete
    7. Bukankah kalian lupa Lim Guan Eng tidak setuju Tun M dan Wan azizah jadi penasihat Pakatan?? Sudah-sudah ler. Jangan ler kencing rakyat. Sejemu-jemu rakyat dgn rasuah Dato Najib, rakyat akan tetap pilih UMNO. Janganlah sombong sangat pembangkang. Hina sangatkah bahagian timur? Tak ubah seperti Tun M yang anti pantai timur.

      Nukilan Istimewa Alumni Newcastle University

      Delete
    8. Alumni newcastle of tanjung rambutan university

      Delete
    9. Ari ada ya tanya lu dari U mane kan. Ade jawAb tak. Nak gak tau. Jurusan ape pasal gua ni belajar mara je. Saje nak tambah pengetahuan. Bleh ulang jawAb tak.

      Delete
    10. Woi unknown penkhianat rakyat. Spin Dubok pemakan bangkai spin. Neraka menunggu.

      Delete
    11. Itu sebabnya aku beri dia nama universiti kelly castle dulu.
      Orang lain pun graduan juga tapi tak letak nama disini.
      Serupa Unknown aku suruh dia jual kerepok.
      Dua dua ini bukan dari sekolah tinggi. Kalu nasib pun pebsyarah dia tolong pushup subject untuk lulus.
      Pensyarah kesian sebab nampak nak nangis.....kesian dia..
      Ada faham budak u?

      Delete
    12. Aku setuju dgn alumni nih. Kalo dulu bkn main muak lg datin sri dgn tun m sb penjarakan suami dia. Tp skrg blh suduk semeja dan berganung membina 1 pakatan. Kalau aku. Aku xkan jilat balik ludah. Datin sri ibarat meludah ke langit, ludah tertimpa muka sendiri.

      Delete
  8. Eh, ape ni, mane LKS. Hadoi, mcm mane geng 6% nak buat modal. Teruk la kan pembangkang, sampai hati dia org singkirkan DAP. Abis la. Takpe geng 6%..lu org cari point lain. Lu kan pandai cari point. Ala yg tipu2 pun takpe. Spain la sikit ape2 cite. Yg penting nampak buat kerja.

    ReplyDelete
  9. Kalau Pakatan Harapan menang PRU14 yang pasti jawatan PM menjadi rebutan antara PKR dan BERSATU.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takpe..yg penting kerajaan baru.

      Delete
    2. Yang penting unknown penkhianat rayat al Dubok bangkai makan taek low. Itu yang penting

      Delete
  10. Kami rakyat kelate dah bulat hati untuk mengantikan kerajaan negeri /pusat sedia ada kepada kerajaan baru demi anak cucu

    ReplyDelete
  11. Throughout the negotiations with members in Pakatan in the future especially DAP, PPBM have to make it very clear that :

    1. PPBM have to be given a leadership position in Pakatan to show that it is MALAY-LED coalition;

    2. PPBM will be allowed to contest most number of seats since the majority of the seats that Pakatan need to win are located in Malay-majority area. Thus allowing PPBM to have a straight fight with UMNO;

    3. PPBM has a freehand to contest any seats in rural/semi rural areas of its own choosing (of course after consultation with other Malay based parties in Pakatan) without a cap being put in place.

    All of these are crucial to make sure that the coalition to be acceptable and ACCEPTED to the Malays at large so that the Malays won't get spooked or worried that the Malays will lose political power in the event Umno and BN lose the GE.

    These decisions have to be agreed to the parties in Pakatan especially DAP (since they are major party in Pakatan) in order to swing massive Malay votes towards PPBM in Malay majority constituents especially in rural areas, kampong-kampong and Felda settlements. So that's pretty much the deal. Do absorb and digest it.

    These items are pretty much a done deal. Non negotiable. If this is not possible to Pakatan then PPBM have no choice but to pull out from from Pakatan. Anything less than this won't be a good enough deal to PPBM and to the majority of Malays who are disillushioned with Najib right now.

    If DAP choose to play hardball then PPBM have no choice but to show them the middle finger and tell them to FO. And start negotiating with PAS and make a separate pact with them instead.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenyattan berbaur ridsect

      Delete
    2. Bodoh, bodoh balik balik Paspis pus.Anon bodoh 1924 dimana kau sekolah? Ada pakai serbankah. Bagus kau sertai parti putar belit tu.

      Delete
  12. Watak Mahathir Dalam Drama "Menantu Hantuk Kepala Mentua"
    Episod kontradiksi baru bermula. PPBM cuba menunjangi Pakatan Harapan (PH). Mereka mencadangkan nama dan logo baru. Malah mereka menyatakan keperluan PH menjadi gabungan parti berteraskan Melayu. Tidak menunggu lama untuk PPBM mendedahkan nafsu besar mereka. Sebab itu mereka mencadangkan PH meniru konsep BN. Nah, apa respon DAP, PAN dan PKR?



    DAP awal-awal lagi tidak menyangka PPBM membuat cadangan sedrastik begitu. Hinggakan Lim Guan Eng menyangka cadangan itu hanya mainan media pro UMNO. PAN pula lebih sudu dari kuah dalam mempertahan hegemoni DAP. PKR pula jelas tidak bersetuju kerana mereka juga parti rencam kaum.

    Saat darah masih manis, tidak sukar untuk mereka duduk semeja mencari keselarasan hasrat dan kata. Umpama orang baru dapat menantu. Kentut menantu pun berbau wangi. Tengoklah sebulan dua nanti. Menantu hendak ubah itu ini di rumah mentua. Bukan sekadar susunan kerusi meja mahu diubah. Malah geran tanah pun menantu minta pinda.

    Lim Kit Siang bermenantukan Mahathir. Konon menantu ini mampu menjadi aset untuk mengambil alih Putrajaya. Rupa-rupanya Lim Kit Siang tak menduga menantu yang sudah lanjut usia ini masih kuat degil dan keras kepalanya. Kalau Lim Kit Siang itu ruas, maka Mahathir sudah menjadi bukunya.

    Demikian episod sebuah drama “Menantu Hantuk Kepala Mentua”. Episod seterusnya penonton akan dihiburkan dengan teknik plot konflik. Adakah PPBM berjaya mengubah nama dan logo baru? Dan apakah sikap DAP dalam melayani menantu selepas habis manisnya nanti?

    Drama lebih menarik dengan gabungan dua tiga konflik yang kompleks. Cubaan Mahathir menguasai PH tidak akan habis di sini. Rakusnya akan lebih menyinga ketika pembahagian kerusi untuk ditandingi nanti. Ketika itu Wan Azizah dan Mat Sabu akan panas punggung. Telinga berasap menahan haba dalaman. Rasanya klimaks drama akan berlaku menjelang PRU14. Teknik plot peleraiannya pula akan menjadi pengakhiran sebuah drama pasca PRU14.

    Maka tepatlah firasat Tuan Guru Haji Hadi (TGHH). BN dan PH – kedua-duanya adalah biawak hidup. Menyertai mereka adalah seperti mendukung beban dan cakarannya. Dalam kata lain, tiada beban, batu digalas. BN koliasi korup menjahanamkan ekonomi dan kemakmuran negara. PH pula dua daripada empat komponennya adalah parti setahun jagung yang ditubuhkan atas dasar dendam dan kecewa. Agenda PAN untuk menumbangkan PAS. Agenda PPBM untuk menjatuhkan Najib. Maka secara jujurnya di manakah agenda membela rakyat dan keikhlasan perjuangannya?

    Penutupnya, sekiranya Najib ditewaskan atau berundur, ada atau tidak kemungkinan Mahathir, Muhyidin Yassin dan gerombolannya kembali ke pangkuan UMNO/BN? Mahathir telah buktikan; dia keluar UMNO dan dia buat pusingan. Justeru, apakah jaminan rakyat tidak diperbodohkan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau yg bodoh

      Delete
    2. Tadi kate taknak tulis panjang2. Pasal taknak pening kan kepala org. Ni ape panjang berjela ni. Tgk anon 19.56 jawAb pendek je. Tapi jawapan yang tepat dan padat.

      Delete
    3. Apa yang kau merepek ni Setannnnn !!

      Delete
    4. 1937, Apa ada terdapat kepanasan luar biasa dipunggungmu ker? Jgn panik.

      Delete
    5. 1937 yang kamu menyibuk pasal PH tu kenapa. Kamu kan BeEnd. Apa terjadi pada PH bukan hal kamu. Jaga tepi kain orang kenapa. Ibubapa tidak ajarkah. Bodoh,bahlol

      Delete
    6. malaun dah panas pungkok......

      Delete
  13. Parti lobai di bawah Hadi telah banyak menginiaya pengundi2. Dulu menginiaya dgn Fatwa Hadi sampai ada kafir mengkafir. Kini buat "U-Turn" mengharapkan UMBO-BN berkuasa setelah berpuluh tahun cuba utk kalahkan umno-bn sekali lg menginiaya pengundi2.

    Sanggup Bersekongkol dgn penyamun kerana kuasa. Lihatlah kata2 lobai hadi tu"Pas mahu Perak, Kelantan, Terengganu, Kedah dan Selangor. Yg lain diberi pada Umno"

    ReplyDelete
  14. untuk lobai yahadi ahWANG:


    Apa nak diharap lobai monteng
    Ada peluang lobai tangguh
    Adapun sedondon pula dengan bijan
    Kata parti kuat sendirian
    Negeri tiada fulus bolehlah putus hubungan
    Dulu kafir sekarang tidak
    Amanat 1981 jadi sandaran
    Kluk klek macam bebudak kurang akal
    Jentik-jentik bodoh tiada sempadan.
    Anjing, jebon pil kuda
    Broker talibarut biawak
    Hanya itu yang mampu disuarakan
    Bila bentang dia tangguh
    Lain hari lobai monteng
    Bodoh sebodoh manusia
    Menerima ruu355 yang dia tidak faham
    Apa hukum terima sebelum tahu isi kandungannya.

    ReplyDelete
  15. Assalamuallaikum.
    Dari Anak Melayu Singapura.

    Satu ketika dahulu perjalan dari Kota Baru ke Perak melalui Gerik (ketika itu masih curfew jam 6 ptg sudah tidak boleh lalui)

    Kita dapat melihat keindahan hutan yang di ciptakan oleh Maha pengasih, tiada kata, hanya terasa sedu dengan ucapan SUBHANALLAH.

    Masa kini perjalanan dari Perak ke Kota Baru melalui Gerik, sesampai ke Jeli, hutan yang indah satu ketika dulu telah bertukar warna dari kehijauan kepada kemerahan, terpancul dari bibir MASYAllAH.

    Satu ketika perjalan dari Rantau Panjang ke Kota Baru, terbentang luas bendang sawah padi, pandangan yang indah, SUBHANALLAH.

    Kini perjalanan dari Rantau Panjang ke Kota Baru, bendang sawah semakin pupus di ambil alih oleh papan tanda, TANAH UNTUK DI JUAL MASYALLAH.

    Tapi tiada keheranan kerana demi pembangunan.
    NATIONAL DEVELOPMENT.

    Hanya catatan perjalanan.
    Wasalam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro ismail, nanti bila bro datang ke sana lagi jangan terkejut..pimpinan PAS dah tak memerintah lagi..
      INNALILLAH...

      Delete
  16. paKaton banyak sgt mimpi disiang hari nak menang pru..tak sabar tunggu pru nak lihat pembangkang hancur lebur dek kerja2 jahat dajal mereka..cukuplah tu nak merperbodohkan rakyat kecuali puak2 kau yg memang kurang akal untuk berfikir..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kat rumah ada simpan cermin tak?

      Delete
  17. Perjalan sejuta langkah bermula dgn langkah pertama.

    Deklarasi dah..

    Penubuhan PPBM dah..

    Persetujuan bersekutu dah..

    Melantik penasihat pro-tem dah..

    Hanya menunggu kemenangan menumpaskan pengkhianat ini sahaja.

    Tak lama dah. In shaa Allah. Aamiin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aamiiiin

      Tambah satu lagi

      Nengok najip dgn semah mencicit2 lari pun belum lg tp dh tak lama dah

      Delete
  18. Pemakan dedak tahap gaban...

    ReplyDelete
  19. Allah restu jalan utk pemulihan Malaysia. Semoga Rakyat Malaysia bangun dan sampahkan UMNO dan BN. Malaysia perlukan pentadbiran baru yg telus demi anak cucu kita.
    Usah layan puak makan dedakTaek Low dan kingcin Lobai berjampi serapah penipu.

    ReplyDelete
  20. .
    .

    Ada kah Hadi layak sebagai penasihat jawatankuasa protem sekiranya PAS mengambil keputusan kembali kepada pembangkang ?

    Bayang kan gambar Hadi sebelah Tun ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hadi layak dilempang dgn selipar jepun tat sing je

      Kalau nak keras lagi buleh guna bampar trak hino - buleh mintak pinjam kat Abang smart Pomen

      Delete
  21. Bila Pakatan semakin bersatu
    Pendedak maki bertalu talu
    Penyokong BN dah naik hantu
    Gila meroyan dah hilang malu

    Ada pendedak hina Tuan Budin
    Anak haram disebut, jahat bukan main
    Mak bapak Tuan Budin sah berkahwin
    Mak bapak pendedak kahwin tak sign

    Dok terfikir dimasa depan
    Si Kellie, sahabat tiada harapan
    Bijan berkuasa kenyang sarapan
    BN kalah kenalah kapan

    Tak sokong dia dikata anjing
    DAP komunis wajib diasing
    Melayu jauhi, DAP tu hancing
    Tapi komunis China,peluk dan kamcheng

    Dia pucat BN nak jatuh
    Nampak Pakatan kerja bersungguh
    Faham Tun hebatnya tokoh
    Kutuk kerana takut dan bodoh

    Jika BN ditakdirkan kalah
    Saleh karabau kerja disawah
    Noh berniaga si udang galah
    Duduk termenung hilang dah mewah..









    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro fan tun...

      Pantun bro pantun berisi
      Penuh seloka sambil mengena
      Pemimpin umno bn sudah la basi
      Kalo dah rezeki pakatan menang tidak kemana..

      Inshaa Allah..

      Delete
    2. Terbaik dari bro fan tun.

      Typical si gila maki hamun dan kemudian hina mak orang lain.

      Sah seorang pelaku qazaf.

      Delete
  22. BARUA SINGAPORK@DAP TAK TERKINJA KINJA SEBAB ESOK HARGA MINYAK MULAI TURUN
    TUNGGU LA BILA HARGA MINYAK NAIK SEMULA
    MASA TU BARUA SPIN FITNAH DAN BALUN

    BARUA SINGAPORK@DAP BERSATU SUDAH
    BAKAL 'PM'NYER MASIH BELUM DINYATA
    ADAKAH TOKONG JIDIN BOBOI ATAU AJIJAH
    DEPA BARUA SINGAPORK@DAP SEMUANYA


    INI KALI LAH

    UBAH & SIMEN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dlm katun sponge bob, ada satu watak name dia squid werd tak silap. Dia cakap org bodoh ni kalau bercakap, suka bercakap dengan kuat kerana dia ingat org pandang dia pandai. ( tulis huruf besar tergolong sekali). Tapi dia tetap bodoh dan hakikatnya dia memang bodoh. Lame tak keluar wak. Penat ke keje kontrak. Ha, ingat senang cari makan. Takpe la wak. Janji halal. Bangunan nya dah siap wak.

      Delete
    2. Wak, ko ni dari dulu aku dgr barua singapura. Bos ko tak marah ke ko kutuk dia. Ooo, ko tak tau la sape jual stesen Tanjung Pagar. Dia jual dgn harga seluar bundle je wak. Tak tau. Tanye bos ko. Leee, tu la sebok dgn pil kuda je. Campur pulak dgn habuk simen. Bahaya wak. Nanti kurang lagi. Dah la tinggal 6%. Jgn makan pil kuda lagi ye wak. Kalo kerja pun pakai mask. Kesian kat keluarga. Susah payah bagi makan.

      Delete
  23. Anon wak simen pun dah tak larat gelak. Hari tu ada kikiki. La ni dah takde. Mencarut je yg tinggal. Ye la, point dah makin kurang. Bile mencarut, kena kat Bos sendiri balik. Ni.silap2 baru lepas kena gosok la ni. Tu yg tak larat nak gelak kikiki tu. Silap2 kena ugut simen+tong drum.

    ReplyDelete

  24. Syukur, Alhamdulillah, harga minyak turun esok, Engkau tambahkan rezeki kepada hamba2Mu yg tahu bersyukur.

    Dan Engkau kekalkanlah pemerintahan negara INI kepada hamba2Mu yang tahu bersyukur.

    Ameen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. rexeki itu dari umno, pas yg doa valetkan,..Species terbaik terpancar pd tulisan 2135.. Terima kasih Melayu totik pelahap taek low. Hirup lah kingcin lobai moga ko bertambah benyai.

      Delete
    2. Kenapa pengkhianat rakyat? Kehabisan duit? Sebab kos sara hidup tinggi. Nampaknya bersyukur kerana harga minyak turun. Malu mau mengaku kan. Umno elite,jho low kaya raya yang kau tukang spin makan taik. Bodoh bangang. Spin punya spin sekarang sudah pecah temberang.

      Delete
    3. Ditujukan kepada yang bertambah miskin 2135 yang menyokong BN. Kesian bersyukur kerana minyak turun harga.

      Delete
    4. Minyak turun. Harga barang turun tak. Itu bukan ayat syukur. Tu ayat syok sendiri. 21.35. Bila naik senyap. TAKNAK buat kenduri kesyukuran ke minyak turun. Nanti bila naik, muka yg mcm ni la beratur kt petrol pump.

      Delete
  25. Gandingan Tun Mamak bersama Jijah terasa tawar lagi hambar...kurang mengancam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada terasa pedih dilubang najis ko kan? Jgn kawatir, ini kesan normal bila sakit hati campor takut. Solat byk2, moga ko pulih.

      Delete
  26. gabungan terbaik. noktah!

    rasakan kau najib. kali ini aku yakin kau akan jadi 'allahyarhum'(pinjam kata kawan).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul punya marah pak Rahman kat najip semah

      Kami sentiasa mendoakan perjuangan pak Rahman diberkati, dilindungi dan beroleh kemenangan dunia dan akhirat

      Delete
  27. Bro 21.53 pantun disuka
    Kena selepuk dalam seloka
    Pemimpin basi orang tak suka
    Bro John komen tak kasi muka

    Bro 21.53 lebihlah afdal
    Berilah nama, Anon ditinggal
    Supaya lebih Protuns mengenal
    Sama berpantun kita membedal..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terimakasih bro fan tun..

      Saya anon dua satu lima tiga
      Tengok bro berpantun teringin nak try
      Walaupun anon saya sokong protuns juga
      Bersama bro fan tun dan rakan semua pro najib ditibai..

      Nama ada bukannya malu
      Cuma selesa di pakai anon sahaja
      Insha Allah cadangan bro saya pikir dahulu
      Saya terhibur dengan pantun bro fan tun aje..

      ~Perak man~

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Kepada bro anon Perak Man.

      Saya pun dah brp kali cadangkan agar keluar dari dunia anon agar semua kengkawan lain dapat kenal.

      Nanti bila pasangan Kelepet dah tumbang ada seseorang ajak semua berkumpul (Tn Budin ka, pak rahman jpc ka, bro fan tun ka, atau sesiapa pun) nanti mereka yang kekal dalam anon tak dapat dikenali.

      At least kalau sebut fan tun kita semua akan tahu inilah orangnya yg bercakap melalui pantun.

      Tak pun dia belum kenalkan dirinya fan tun, baru berpantun-pantun ja kita akan tahu inilah dia fan tun.

      Jangan tunggu lama2. Masa untuk Najib nak tumbang macam nangka busuk dah tinggal lbh kurang setahun saja lagi pun in shaa Allah.

      Saat gemilang pasti tiba, kan kita nikmati bersama..

      Dah jangan pikio lama-lama, takde rugi kebendanya yop..

      Delete
  28. Kikiki...
    GANDINGAN MANTAP KATA MEREKA
    PENYELAMAT BANGSA LAGI KATA NYAA
    HUJUNG USIA BERGANDING PLURALISMA
    KAN ELOK AJAR ANAK PEREMPUAN SYAHADAH SEMULA


    .... kikikiki..... dah hujung usia ni kan lagi elom mrnyelamatkan akidah anak perempuan mamak dengan mengajar mengucap 2 kalimah syahadah semula.....

    kikikiki... udah udah la tu... dah gayut sisa usia ni elok bawak2 anak perempuan tu ke pangkal jalan... tobat la mamak oooiiii.....

    ... kikikiki....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kikikiki.. Nnti kena sepit tetek Ciput lesbi ko baru tau..

      Delete
    2. sekurang2....di hujung usia ada juga dia buat utk malaysia.....engko apa ada? buat taik?

      Delete
    3. Buat utk Malaysia untuk naikkan penganut pluralism murtad dan lgbt... gay...liberalisma mcm marina gereja.. G25...minah kassim ...

      Delete
    4. Ek..lupa en azalina bergambo dlm kasino time mnyak naik..nazri aziz ada nora danish gituuu

      Delete
    5. Dondon pink ,gincu lagi gitu giti..aeee u ni 2255

      Delete
  29. Assalamuallaikum
    Dari Anak Melayu Singapura.

    Maaf Tuan Budin,

    Saya berpendapat tajuk itu kalau di rephrased seperti,

    DENGAN IZIN ALLAH, INILAH GANDINGAN PENYELAMAT MALAYSIA.

    Barulah nampak tulisan Tuan Budin setaraf dengan cendikiawan Islam.

    Maaf Tuan Budin, ini hanya pandangan ikhlas.

    Wasalam.

    ReplyDelete
  30. ANAK MELAYU SINGAPURA PERASAN BAGUS
    DIRI TERTINDAS DIKATAKAN PENUH KEBEBASAN
    SEMPATI MELAYU SINGAPORK KAMI AKAN TEBUS
    BILA BARUA SINGAPORK@DAP SUDAH DIHAPUSKAN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lesbi yg ko nk sibuk hal negara org apahal.. Ko suruh tuan ko turunkan kadar inflasi,kos sara hidup dan kukuhkan nilai ringgit. Tu tugas tuan politik ko, krn nk sgt jd pemerintah klu itu tuan politik ko tak boleh buat, nanti kami lantik org lain yg buat.. Kikikiki

      Delete
    2. 2236,!! Apa? ko nak tebus balik Tanjung Pagar dan tanah ktm tu? Laaa, siapa suruh ko jual dulu. Bila kata benyai marah. Punggungnpenuh Taek Low pun mo ko bising ya. Sudah pergi kamu ,masok balik bawah tempurong tu, Melayu Totok.

      Delete
    3. Tak payah tanye dia. Dia mane tau semua tu. Benda takde keluar tv3 jgn tanye. Kerbau Air. Jgn marah ye simen. Nak join ulamak kena sabar. Sori, bukan kerbau, tapi biawak kate kawan tikam belakang.

      Delete
  31. HUJUNG USIA BERGANDING PLURALISMA
    KG PALA & KG KERINCHI LENYAP ANGKARA BARUA
    KEMBALILAH KE PANGKAL JALAN DI SISA USIA
    SEMOGA ANAK PEREMPUAN MENGUCAP SYAHADAH SEMULA....

    NAK JADI PENYELAMAT KATA MEREKA
    SELAMAT KAN MARINA GEREJA LEBIH MULIA
    PADA AYAHNDA MAMAK UDAH UDAH LA YERR...
    RUMAH KATA BERAMBUS KUBUR PANGGIL PULA


    KIKIKIKIKI.... UDAH UDAH LA TU... SELAMAT KAN LAH ORG YG TERSAYANG TU.... AGAKNYA DAH TERLAMPAU MEWAH INI LAH AKIBATNYA....

    JOM UBAH DAN SIMEN

    INI KALI LAH...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lori Taek Low nk.lalu...

      Delete
    2. bugis pembohong.....

      Delete
    3. Baru tegur dah keluar kikiki nye. Tersedak abok simen ke wak. Tadi mencarut je.

      Delete
  32. Simen nak jadi pembela bosnya. Tapi poin takde kena spin cerita. Org tak percaya dia peduli apa. Punya nak mencarut dia teralpa. kikiki pun dia dah terlupa. Ape kan daya, tokey tetap cina. Ha, boleh pun buat pantun 6 kerat utk simen. Takpe nanti study dgn bro fun tun. Nak buat camme, bakat takde, tapi nak juga cuba.

    ReplyDelete
  33. SELALU POMEN MANA ADE SMART
    KUSUT MASAI HITAM BERMINYAK
    POMEN SMART TAK TAU KERJA POMEN
    ORG LAEN YG BUAT DIA MAKAN ATAS ANGIN

    kikikikiki... kerja pomen ni mesti hitam berminyak kusut masai baru dipanggil pomen... klu smart memanjang jadi pomen nnpk ssgt makan hasil kerja org laen.. makan atas angin je la.... kikkikiki...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tanda kepahitan,nyilu jelas pd kata2 terhadap Pomen. Perasaan 0012 akan diselang seli sesak dada. Mcm bisul yg pecah nanah dlm jiwa. Kesian. Luah lagi takpa, bagus.

      Delete
    2. Biar tak smart janji bijak dan tak buta hati ..akak selangork baru blk melancong ek..dpt peruntukan bawak kroni suku sakat Ameno cawangan...kiki..ameno kalah kat selangor

      Delete
    3. I paling suka tgk muka khir toyol kalah masa pru tu..kikiki

      Delete
    4. Bak kata tun m yg tinggal dlm ameno yg bodoh blake..tu yang asik mengekek kikikiki..Dalam tempurung kepala xde brain tissue..kosong kosong kosong

      Delete
    5. Tu La , sedut lagi habuk simen. Buka kamus cari maksud smart. Ni terang2 buta english. Asal smart tu, pakai smart, nak hensem2. Pomen keje hari2 pakai otak ok. Kalau pakai kudrat 100%. Bengkok badan.Pomen lori tak mcm kereta skill nak ada. Jgn lupa sebelum tidor buka kamus. Kalau takde pinjam kat jiran. Kalau jiran takde pinjam perpustakaan, kalau tak tau apa perpustakaan tu. Pandai2 ko la. Pegi la beli. Dan jgn tunjuk bodoh kat sini. Indon banco simen pun tau smart tu ape.

      Delete
    6. Takpe bro 056 057 058 0104. Biar la. Mcm kate0104. Betul la kate Tun. Dah la tak bijak, tunjuk kat org plak tu. Ingat simen pegi belajar dgn burung yg sorok kepala dlm tanah. Itu cara yg berkesan untuk cover malu.

      Delete
    7. Aiseh main hina kerja org plak minah langsuir ni..yg penting rezeki tu halal tak seperti pemakan2 dedak dalam blog ni..faham ke idok?

      Delete
  34. Sorry 0012. smart tu maksudnya bijak ..aku wireman dan tak semestinya kabel or arus elektrik melekat kat badan aku..dan ingatlah,, apabila engkau bijak, kau tak perlu buat kerja hard ..just manage its(you) do my work ..kerja aku mengadakan kerja untuk kau yang not smart ...tauk sik???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq bro 0.15. Caya la kita selorong. Tu la, nak tunjuk pandai, ni geng2 jamal gak ni. Jenis tak tau ape dia buat, ape dia cakap. Ni terang2 mlm ni tidor kat bawah katil, control malu. Cuma lepas ni jgn la keluar perkataan simen. Memang Lunyai kena kutuk. Ari tu budak U dah kena. Tapi dia ok la mengaku salah walau lambat. Kita tgk Wak simen ni. Kalau dia ada kemaluan dia mintak maaf sebelum komen.

      Delete
    2. Agaknya kemaluan dia masih tsangkut kat bearing lagi kot?

      Bbotol2 wd40 dah spray tp bearing dok lekat lg

      Delete
  35. Diharap bro pomen smart tidak patah semangat dgn kutukan si selangork simen kikiki..kipidap bro smart pomen dont gibap

    ReplyDelete
  36. Bro Pomen memanglah smart
    Kerja bijan pun dia boleh buat
    Yang mengata Pomen memang lahanat
    Cakap merapu tanda merempat

    Ingat Pomen jenis kusut Masai
    Banding handsome, pendedak tertinggal
    Pendedak mungkin berjanggut bermisai
    Melompat kikiki si berok tunggal..

    ReplyDelete
  37. Lari tajuk sikit

    KUALA LUMPUR: The Government has decided not to table the Private Member's Bill to amend the Syariah Courts (Criminal Jurisdiction) Act or RUU355 in line with the principle of consensus, says Barisan Nasional chairman Datuk Seri Najib Tun Razak.

    "Therefore it will remain a Private Member's Bill and if it is presented, it will depend on the Speaker's instructions," Najib, who is also Prime Minister, said on Wednesday night after chairing the coalition's supreme council meeting at its headquarters at Menara Dato' Onn here.

    In an immediate response, MCA president Datuk Seri Liow Tiong Lai said it was a good decision by Barisan.

    "Barisan still sticks to the spirit of consensus," he said, adding that MCA strongly opposes the Bill.


    http://www.thestar.com.my/news/nation/2017/03/29/govt-will-not-table-bill-to-amend-syariah-courts-powers/#ITLpH3XYoDSui5JR.99


    Apa sudah jadi Unknown aka Sahabat BN???

    Ingatkan tuan-tuan kamu benar-benar memperjuangkan AGAMA melebihi kehendak kafir harbi seperti yang kamu ulang-ulang dalam hujah kamu.

    Nampak gayanya 'bai'ah kuasa pemutus' kamu tertakluk juga kepada keinginan orang kafir itu.

    Hmm.... maka semakin diperbodohkanlah kamu oleh tuan-tuan kamu, yakni kamu semakin jahil mengenal tipudaya mereka yang memang benar-benar berhati serigala itu.

    Nampaknya segala adu-domba kamu itu dilemparkan semula tepat ke muka kamu oleh tuan-tuan kamu.... begitulah kehendak Allah, tidak sampai sehari selepas kamu mempersendakan namaNya, ditunjukkanNya 'cash' siapa diri kamu.


    Dari Unknown aka Sahabat JR

    ReplyDelete
  38. MCA tak setuju bukan isunya asalkan jangan DAP yang menentang!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dap kafir...mca separa islam..

      Delete
  39. Debate nazri-tdm on 7 april cancelled. Inside info cum JASA informer. Tunggu official announcement.,...........

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...