Sunday, 26 March 2017

DEBAT 7 APRIL DI SHAH ALAM NANTI, MASIH SESUAIKAH NAZRI MEWAKILI PENGUNDI PADANG RENGAS?


Walaupun  debat di MRSM Kuala Kangsar yang sepatutnya berlangsung semalam sudah lama dibatalkan kerana tidak diberikan permit polis, tetapi Nazri Aziz tetap di hadir dan menunggu kedatangan Tun Mahathir di situ. 


Beliau dilaporkan menunggu selama hampir tiga jam di perkarangan MRSM sebelum beredar menuju kawasan Lembah Sungai Perak setelah mengetahui Tun Mahathir ada di sana. 


Tun Mahathir berada di kawasan itu kerana menghadiri program lain anjuran Bersatu, di mana pada malamnya beliau turut ada program ceramah umum di Padang Rengas bersama Muhyiddin Yassin dan Mukhriz Mahathir.


Kedua-dua mereka bertemu di Lembah Sungai Perak. Dalam pertemuan itu, Tun Mahathir dan Nazri duduk bersebelahan sambil menikmati cendol dan laksa. Mereka juga kemudian bersama-sama meninjau kawasan Sungai Perak.

Namun seperti yang dilaporkan oleh beberapa portal atas talian, Nazri tidak banyak berbual dengan Tun Mahathir, malah tidak memandang pun wajah bekas Perdana Menteri itu, meskipun duduk bersebelahan, menikmati laksa dan cendol serta berpeluang berjalan bersama-sama


“Hari ini dia (Nazri) bersungguh-sungguh nak jumpa dengan saya, saya pun tak tahu kenapa. Tapi bila jumpa dekat tempat jual cendol, dia tak kata apa pun.


“Nak jumpa tapi tidak cakap, kenapa?


"Entah kenapa dia diam seribu bahasa duduk tepi saya. Kalau dia bisik pun saya boleh dengar, tapi dia tak bisik, duduk tengok depan sahaja. 


"Habis-habis sangat dia kata itu Sungai Perak... saya pun tahu itu Sungai Perak, tak perlu beritahu saya,” ujar Tun Mahathir ketika mengulas pertemuannya dengan Nazri semasa menyampaikan ceramahnya  di Kota Lama Kiri, malam tadi.


Sebelum itu, ketika berada di MRSM Kuala Kangsar untuk menunggu ketibaan Tun Mahathir, di sebalik seluruh dunia tahu debat sudah dibatalkan dan ditunda kepada 7 April depan di Shah Alam, Nazri berkata, beliau sengaja datang awal untuk mengelak dituduh pengecut untuk berhadapan dengan Pengerusi Bersatu itu.


Pelik juga Nazri ini...sanggup tunggu selama tiga jam dan tak mahu dituduh pengecut, tapi bila berpeluang berdepan dengan Tun Mahathir, tak pula mahu bercakap!

Tetapi, di sebalik pertemuan santai antara Tun Mahathir dan Nazri semalam, apa yang sangat ditunggu-tunggu dan diharapkan ialah agar debat pada 7 April nanti benar-benar menjadi kenyataan.


Dalam debat di Padang Rengas yang tidak menjadi kenyataan semalam, Nazri ditolak daripada mewakili UMNO atau kerajaan oleh Annuar Musa, Ketua Penerangan UMNO dan Johari Ghani, Menteri Kewangan Kedua.


Lantaran keliru dengan situasi tersebut, Nazri pantas memilih jalan tengah dengan mengatakan beliau adalah mewakili pengundi Padang Rengas sahaja.


Ketika itu, memang nampak ada asasnya Nazri berkata demikian, bukan saja kerana kedudukannya sebagai Ahli Parlimen Padang Rengas, tetapi juga disebabkan lokasi debat itu sendiri diadakan di Padang Rengas.


Tetapi, pada 7 April nanti debat sudah dipindahkan ke Shah Alam, maka kali ini Nazri mewakili siapa pula?


Tentulah tidak logik lagi jika beliau mewakili pengundi Padang Rengas, sedangkan debat kali ini diadakan di Shah Alam. Pengundi Padang Rengas pun barangkali tidak mungkin ramai yangdapat hadir ke Shah Alam itu nanti.


Dibandingkan dengan Padang Rengas yang jauh di utara, Shah Alam lebih hampir dengan Putrajaya dan PWTC yang merupakan pusat kuasa kepada kerajaan dan UMNO.


Berbeza dengan Tun Mahathir, kalau pun tidak mewakili Pakatan Harapan, beliau tentu dipersetujui sebulat suara mewakili Bersatu yang dipengerusikannya.


Selain isu-isu yang didebatkan merupakan topik nasional, di samping Nazri adalah juga seorang menteri dan Ahli MT UMNO, jika UMNO dan kerajaan benar-benar jujur, kenapa tidak status beliau dalam debat di Shah Alam nanti segera diubah?

Adakah UMNO dan kerajaan sedia membenarkan Nazri mewakili mereka berikutan perubahan lokasi itu atau sekali lagi faktor keselamatan dan ketenteraman awam akan dijadikan alasan untuk membatalkannya?


Lebih-lebih lagi Ketua Polis Negara, Khalid Abu Bakar semalam dipetik sebagai berkata, pihak penganjur masih perlu memaklumkan kepada pihak polis mengenai penganjuran debat tersebut dan sehingga ini mereka belum lagi berbuat demikian.


Kebarangkalian lain ialah mungkinkah MT UMNO yang akan bermesyuarat hujung bulan ini akan memutuskan debat itu tidak perlu diadakan dan Nazri, tiada pilihan lain selain terpaksa akur saja dengannya? (ShahbudinHusin 26/03/2017).

103 comments:

  1. Nazri terkedu le tu..diam kesipuan..kihkihkih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mesyuarat DEWAN ULARRRMAK PAS NEGERI TGANU SEBUKAT SUARA LULUS USUL

      90 JUTA YG DITERIMA PIS ADALAH HALAL AN TOYIBAN

      BERDASARKAN AYAT ALKORAN

      duit 90juta 1mdobi di beri utk lawan DAP kapir harobi dan pluralisme dan liberalisne dan juga untuk draf RUU335 hudud.

      MAKA HALAL 90JUTA!!!

      tahniah Q7 at takiri keputusan ikut sunnah!!

      Delete
    2. Bukan haram ker duit rasuah ni? Sejak bila lslam mengajar kita menerima duit rasuah ni halal?

      Hanya tok tok guru pas saja yg boleh membersihkan duit haram ni menjadi halal.

      Elok sgtlah tu apabila negara atau negeri di bawah pimpinan ulama.

      Tengok negeri kelantan tu. Apa mala petaka yg mereka tak kena. Apa saja mala petaka yg diturunkan tuhan akan kena negeri kelantan dulu.

      Serambi Mekah kah tu?

      Delete
    3. Jadi kata saman SR sedang berjalan tu bagaimana?...berjala lalan makan angin laah...kalo lobai buat semua baik toyyiban...pas boleh tipu kerana ada ijtihad boleh menipu...putar2 lobai semua halal..
      Sahlah lobai terimo 90 jota najib selepas tak boleh putar lagi...sahlah lobai kena ikut telunjuk najib..

      Delete
    4. Lobai moden apa pun boleh. Semua betul kat depa saja.
      Pariahhhh punya lobai.
      Sikit hari lagi biawak pun dia kata halal dimakan.

      Delete
    5. Ate bro zack kalo dah biawak memang halal makan biawak sebab tu kalo tengok ciri2 biawak ialah berubah warna kulit mengikut persekitaran serta lidah panjangnya di gunakan untuk mencari rezeki..tak ke seghope tu..kihkihkih

      Delete
    6. Bagi partai ajaran sesat, apa yg mereka buat semua betul krn mereka org agama berjenama ulama dan ustaz. Label sendiri berinya. Kununnya menentang mereka sama lah menentang Allah dan rasulnya. Sapa2 yg tak sebulu dgn mereka maka mereka kafir harbi.. Tu la modal Cari makan mereka. Apa2 pun..

      # tangkap AG afundi
      # tangkap barua JASA
      # tangkap barua singapork
      # tangkap barua komunis
      # tangkap barua losemah

      Ini Kali lah
      Kita ubah PM najib
      Kita simen dan benamkan partai Barang Naik @ BN

      Ini Kali lah!!!!

      Delete
    7. bagi aku nazri tetap mewakili umno dlm debat walau dimana diadakan
      jgn la nak nafikan lg

      Delete
  2. Tun tak pelawa dia join BERSATU ke.. Nazri terkenal dengan santun dan pemalunya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Khairuddin tinggalkan Ppbm?

      Delete
  3. Bersatu?

    Pengusiran (Al-Ĥashr):14 - Mereka tidak akan memerangi kamu dalam keadaan bersatu padu, kecuali dalam kampung-kampung yang berbenteng atau di balik tembok. Permusuhan antara sesama mereka adalah sangat hebat. Kamu kira mereka itu bersatu, sedang hati mereka berpecah belah. Yang demikian itu karena sesungguhnya mereka adalah kaum yang tidak mengerti.

    Dulu PAS kini PPBM?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan kaum tak mengerti mereka sudah dipenuhi dgn kaum perasuah dan penyamun.

      Delete
    2. Anon 10.23 itu lah umno dan sudah menglembukan PAS hi hi hi

      Delete
    3. Hihihi... PAS masih waras. Asalkan bukan DAP. Beza perjuangan demi agama dan perjuangan peribadi. 22 tahun Tun bidas DAP.

      Delete
    4. Pas zaman TGNA memang hebat
      Pas zaman Hadi memang musibat

      Delete
  4. Debat ini akan simpulkan :

    Najib kleptojrat

    1mdb satu gagalan dalam sejarah hidup keluarga Najib

    Kebodohan nahib terserlah

    Hantu altatuya kembali utk menuntut bela membalas dendam kpd Malaysia dan rakyatnya yg menyokong Najib

    Kebodohan menteri kabunet yg cuba bela Najib tapi tak jadi

    Kebodogan hadi ahWANG yg cuba nak munumpang nikmat 1mdb. Skrg aenyap sunyi tak melawan..

    ReplyDelete
  5. Nazri

    Adakah Malaysia negara GAGAL?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib dan nalaysia Gagal
      .

      Delete
  6. Bila tgk kelibat Nazri Aziz memang sah la dia ni musibat hanya seronok depan press dan buat statement bila depan Tun M macam dulu juga diam menikus.

    ReplyDelete
  7. Nazri

    Adakah Malaysia si ambang bankrap?


    Najib jual bandar Malaysia 3b

    Najib jual TRX

    Najb jual ECRL 100b 65tahun konsesi

    Najib jual pelabuhan Melaka 80b

    Najib jual pelabuhan pulai indah 200b?

    Najib jual pelabuhan Penang 40b

    Najib jual forex citi 90b

    Najb jual rapis 7b

    Najib jual loosemah? ?b


    Najib jual ringgit 3.16 kpd Singapore 13.00 kepada Thailand 350 kpd indon 4.50 kpd u.s MURAH MURAH SUPAYA SEMUA HARTANAH MALAYSIA DI MIKIKI ORG ASING DGN HARGA LELONG!!

    NAJIB AGEN SINGAPOK AGEN SIAM AGEN INDON !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysiabaru berusahalah miliki hartanah. Jangan tubnggu orang lain.

      Delete
    2. Inflasi 4.7% bulan february paling tinggi dalam sejarah!!!!

      Nak beli ikan kembung rm28sekilo


      KO KATA SURUH BELI BANGUNAN KLCC????

      KAMI NAK MAKAN LAUK PUN SEMINGGU SEKALI KO SURUH BEKI HARTANAH???


      BEBALNYA OTAK KAUUUU... MCM OTAK MENTERI BEBALWANGAN !!!!!!!!!!;

      !!!!!!

      Delete
    3. Sori la. Kadang2 ada yang suka merungut tetapi tidak sungguh2 berusaha.

      Sikap terlalu bergantung, melemahkan kita. Cuba belajar dari kaum cina. Sanggup berhijrah ke tanah melayu, akhirnya berjaya. Tekanan hidup kekuatan mereka. Kini mereka berjaya...jangan tamak pula. Apa yang mereka tak ada?

      Kita?

      Al-Baqarah:155 - Demi sesungguhnya! Kami akan menguji kamu dengan sedikit perasaan takut (kepada musuh) dan (dengan merasai) kelaparan, dan (dengan berlakunya) kekurangan dari harta benda dan jiwa serta hasil tanaman. Dan berilah khabar gembira kepada orang-orang yang sabar: 

      Al-Baqarah:156 - (Iaitu) orang-orang yang apabila mereka ditimpa oleh sesuatu kesusahan, mereka berkata: "Sesungguhnya kami adalah kepunyaan Allah dan kepada Allah jualah kami kembali."

      Bersyukur....

      Al-Ĥaj:38 - Sesungguhnya Allah membela orang-orang yang beriman; sesungguhnya Allah TIDAK suka kepada tiap-tiap seorang yang khianat, LAGI tidak bersyukur.

      Takperlu dipolitikkan bila rezeki disempitkan...

      Guruh (Ar-Ra`d):26 - Allah meluaskan rezeki dan menyempitkannya bagi siapa yang Dia kehendaki. Mereka bergembira dengan kehidupan di dunia, padahal kehidupan dunia itu (dibanding dengan) kehidupan akhirat, hanyalah kesenangan (yang sedikit).


      BUMI ALLAH ITU LUAS... kaum cina mengakuinya...

      An-Nisā':97 - Sesungguhnya orang-orang yang diambil nyawanya oleh malaikat semasa mereka sedang menganiaya diri sendiri (kerana enggan berhijrah untuk membela Islam dan rela ditindas oleh kaum kafir musyrik), mereka ditanya oleh malaikat dengan berkata: "Apakah yang kamu telah lakukan mengenai ugama kamu?" Mereka menjawab: "KAMI dahulu adalah orang-orang yang tertindas di bumi". Malaikat bertanya lagi: "TIDAKKAH bumi Allah itu luas, yang membolehkan kamu berhijrah dengan bebas padanya?" MAKA orang-orang yang sedemikian itu keadaannya, tempat akhir mereka ialah neraka jahanam, dan neraka jahanam itu adalah seburuk-buruk tempat kembali.

      Delete
    4. Nak berhijrah bukan sebab kehidupan tersepit atau rezeki susah nak dapat.

      Kalau nak berhijrah biar lah dalam kondusi kehidupan kita baik dan untuk merasai sesuatu tentang Allah apabila di katakan bumi ini luas.

      Hijrah orang Islam dengan orang cina tak sama.

      Kalau nak berhijrah kena ke negara bukan Islam sebab negara Islam rata-rata dah miskin. Negara bukan Islam ramai yang anti Islam dan layan untuk orang cina dengan orang Islam tak sama.

      Apa salah ke jika saya bergembira dengan kehidupan di dunia ini? Malaikat pun tak dapat kehidupan seperti kita dapat di dunia ini.

      Wallahhuallam

      Delete
    5. Hahaha ostad ni dah jerja keraih..sekarang ostad dah jotawan...

      Delete
    6. Ostad mai kita hijrah ke negeri cina ato india plak...pandai syarah ostad ini..

      Delete
    7. Yg bertanya tu dah banyak harta ke. Kalau mak bapak punya tak kira. Hujah macam donald trump. Mcm kaya raya. Nak jadi ulamak tak boleh banyak harta. Pasal banyak duit nafsu pun besar. Tapi cara cerita macam org yg sama beratur ambik brim. Kami nak duit kami kerja. Tak perlu keluar segala hadis nak cari makan.

      Delete
    8. Ostad, ko kasi le hadis kat losemah ngan bijan, nasihat mereka.. takyah nak ajar rakyat yg dah ditekan ni..kalo ikut pengalaman bengkel aku, kalo tengah pegang spanar, tengah panas plak tu ,ada plak ustaz mcm ko nasihat cenggini, mau makan spana kot.. Guna le akal skit..

      Delete
    9. Negeri kelantan di bawah pimpinan ulama2 pas dah jadi kaya raya dah ker?
      Makmur sgt dah ker?
      Habis tu knp asyik dok tebang balak sampai bukit bukau menjadi botak. Kononnya terpaksa dicerahkan kerana nak buat lebuhraya rakyat.
      Knp lebuhraya menuju ke bukit bukau? Ulama pas nak bawa rakyat kelantan pergi ke mana? Terjun gaung ker?

      Delete
  8. Tunjuk berani berhadapan dgn tdm. Tapi tang keluar suara, sangkut.

    ReplyDelete
  9. Najib sanggup musnahkan umno demi duit poket


    Umno jahanam pecah belah sebab Najib mahu jadi firaun baru

    Najib sanggup bagi kerusi kpd pas sebab nak kekal kuasa dgn undi org islam extremis sehingga ayat suci di putar belit utj sokong kleptokrat!!

    ReplyDelete
  10. MAKKUMAT TERBARU KAMI TERIMA


    DEWAN ULARRRMAK PAS SETUJU SEBULAT SUARA WANG 90JUTA ADALAH

    HALAL AN TOYIBAN

    DAN BOLEH DIGUNA PAKAI OLEH PARTY BERDASARKAN AYAT ALLAH DALAM ALKORAN

    UNTUK MEMERANGI DAP LIBERALSIME DAN PLURALISM !!!


    HALAL WIIIIEEH !! 90 JUTA !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima dah lama tapi blm perangi dap pon...hi3

      Delete
  11. Perjumpaan bawah tanah ahli umno


    Ahli mahu MT UMNO tawar pencen kpd Najib bentuk sebuah pulau di Langkawi atau pulau di Sabah dan pengampunan 1mdb serta wang tunai rm10b sebagai balasan letak jawatann?


    Boleh ker camni?

    Demu Malaysia boleh sebab bila Najib letak jawatan ringgit akan cecah rm3.00dalam seminggu dan TNB JIMAT KERUGIAN RM30B HUTANG US DOLLAR !!!

    ReplyDelete
  12. Nazri terdiam depan tun!!!! Dia ingat dia hebat sangat; tapi ego dia tersungkur depan tun, tanpa tun buka mulut pun. Saya rasa di saat dan ketika duduk semeja dgn tun, nazri tersedar yg dia ni melayu, dan dia adalah melayu yg ada adat dan adab....cuma tidak digunapakai adat dan adab itu semasa isu melibatkan tun selama ni.

    ReplyDelete
  13. Di Padang Rengas ingin bertemu
    Berjam menunggu nak dialog isu
    Bila bertemu cendol dijamu
    Si mulut besar diam membisu

    Kata baling gelas tak pecah
    Orang tua apanya susah
    Atau menteri sengaja nak acah
    Pada umno dia nak megah

    Tua bukan sebarang tua
    Tun Siti sentiasa menyinta
    Takde jetset family tour
    Beg dan emas tidak berjuta

    Jika ada sekelumit perasaan
    Renungkanlah orang tua di depan
    Si tua ini adalah negarawan
    Banyak jasanya tak mintak balasan

    Jika rasa umno tak support
    Noh takde Jamal tak ikut
    Bos pulak kasih tak paut
    Stay umno atau get out?..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seperti biasa, terbaik, ringkas, bersopan dan padat. Nazri ni silap2 dia join tun. Mungkin perasaan bersalah menguasai. Keterlanjuran bercakap selama ini mungkin membuang ego dia. Mcm marah seorang anak pada bapa. Cuma pandangan saja.

      Delete
    2. Terbaik bro fan tun..

      Dari jauh umpama singa
      Bila dah dekat hello kitti
      Bila berjumpa tak cakap apa
      30 minit tersenyum, tersengih seorang diri..

      Delete
  14. Dalam debar esok

    MAHATHIR AKAN KATA SAYA TAK PERNAH JUMPA REZA AZIZ ATAU JHO LOW (2 PENYANGAK PENGKHIANAT NEGARA)

    DAB MAHATHIR JUGA TIDAK BERADA DINATAS KAPAL MEWAH PETROSAUDI BERSAMA JGO LOW DAN ROSMAH APATAH LAGI MENGAMBIL GAMBAR MAREKA!!! DI ATAS KAPAL YG VIRAL

    MAHATHIR KATA KEM NAJIB RAJA PANTATERA TAHI LEBIHAN KERABAT RAJA TUDUH BILIEU SUBAHAT SAMA JHO LOW UNTUK CURI DUIT 1MDOBI..

    TIN TAK KENAL JUTAWAN MCA BAPAK JHO LOW ATAU ANAKNYA JHO LOW sebab budak CINAPEK hingusan tokoh korporat palsu yg belum meningkat naik ini tidak di kenali dalam dunia kirporat Malaysia atau politik.

    Bukan taraf mahathir jumpa anak khinzir kenalan riza yg juga anak angkat rosemah.. (ya betul anak angkat rosemah bukan gigolo ya!!!)

    Di u.s pihak jho lok akan kata dia di suruh mahathir utk mencuri duit 1mdobi...

    Hahahaa org Amerika gelak...hartanah di new York milik jgo lok bukan mahathir

    Singapok gelak.. Mahathir tak pernah buka akaun di singapok..remitence atau telegraphic transfer tak masuk akaun mr mahathir bin Mohamed kutty!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagi nama proxy...

      Jho low proxy mahathir? Knp buat filem dgn reza bukan mirzan yg muka hinduatan hero?

      Byk urusan dgn anak rosnah bukan dgn anak mahathir..

      Imdobi dah transfer duit dirext kpd star ltd milik jho.

      Adakah jho proxy mahathir?

      Pulak daaah...

      Bukti di seluruh dunia kata jho adalah fund Manager utk duit 1mdobi... Dan dilabur dalam EMI zan red granite.

      MANA DUIT JHO MASUK MELABUR DALAM SYARIKAT MAHATHIR?

      Delete
  15. Malaysiabaru 26 March 2017 at 10:41
    Inflasi 4.7% bulan february paling tinggi dalam sejarah!!!!

    Nak beli ikan kembung rm28sekilo


    KO KATA SURUH BELI BANGUNAN KLCC????

    KAMI NAK MAKAN LAUK PUN SEMINGGU SEKALI KO SURUH BEKI HARTANAH???


    BEBALNYA OTAK KAUUUU... MCM OTAK MENTERI BEBALWANGAN !!!!!!!!!!;

    !!!!!!


    Anonymous26 March 2017 at 11:18
    Sori la. Kadang2 ada yang suka merungut tetapi tidak sungguh2 berusaha.

    Sikap terlalu bergantung, melemahkan kita. Cuba belajar dari kaum cina. Sanggup berhijrah ke tanah melayu, akhirnya berjaya. Tekanan hidup kekuatan mereka. Kini mereka berjaya...jangan tamak pula. Apa yang mereka tak ada?

    Kita?

    Al-Baqarah:155 - Demi sesungguhnya! Kami akan menguji kamu dengan sedikit perasaan takut (kepada musuh) dan (dengan merasai) kelaparan, dan (dengan berlakunya) kekurangan dari harta benda dan jiwa serta hasil tanaman. Dan berilah khabar gembira kepada orang-orang yang sabar:

    Al-Baqarah:156 - (Iaitu) orang-orang yang apabila mereka ditimpa oleh sesuatu kesusahan, mereka berkata: "Sesungguhnya kami adalah kepunyaan Allah dan kepada Allah jualah kami kembali."

    Bersyukur....

    Al-Ĥaj:38 - Sesungguhnya Allah membela orang-orang yang beriman; sesungguhnya Allah TIDAK suka kepada tiap-tiap seorang yang khianat, LAGI tidak bersyukur.

    Takperlu dipolitikkan bila rezeki disempitkan...

    Guruh (Ar-Ra`d):26 - Allah meluaskan rezeki dan menyempitkannya bagi siapa yang Dia kehendaki. Mereka bergembira dengan kehidupan di dunia, padahal kehidupan dunia itu (dibanding dengan) kehidupan akhirat, hanyalah kesenangan (yang sedikit).


    BUMI ALLAH ITU LUAS... kaum cina mengakuinya...

    An-Nisā':97 - Sesungguhnya orang-orang yang diambil nyawanya oleh malaikat semasa mereka sedang menganiaya diri sendiri (kerana enggan berhijrah untuk membela Islam dan rela ditindas oleh kaum kafir musyrik), mereka ditanya oleh malaikat dengan berkata: "Apakah yang kamu telah lakukan mengenai ugama kamu?" Mereka menjawab: "KAMI dahulu adalah orang-orang yang tertindas di bumi". Malaikat bertanya lagi: "TIDAKKAH bumi Allah itu luas, yang membolehkan kamu berhijrah dengan bebas padanya?" MAKA orang-orang yang sedemikian itu keadaannya, tempat akhir mereka ialah neraka jahanam, dan neraka jahanam itu adalah seburuk-buruk tempat kembali.

    Reply

    ReplyDelete
    Replies
    1. .

      Kenapa kena bersyukur?

      Sebab Allah yang bagi rezeki. Sebab Allah nak uji ketika kita susah.

      Kalau itu lah jawapan nya patut lah Allah jadikan manusia seperti Siti Kassim.

      Delete
    2. PuuukiiiiMaaak

      Kenapa ramai lari ke U S?

      Sebab inflasi haanya 2%!!

      Jual jagung pun jadi jutawan..

      Jual budu belacan di Chicago pun boleh beli kereta..

      Adakah kau nak kami berambus ke U.S yang tubggal di Malaysia pengikut bebal anak makcik Felda yg sokong Najib ????

      Gabenor Bank Negara nak turun infkasi kpd 2% tak reti???

      Fvuk you gabenor!!! Miniater of finance !

      Delete
    3. Dah 8 tahun penerima BRIM @ada 8 juta org!!!

      Org miskin bertambah miskin knp??


      Sebab ada PAK LOBAI Haji KORUP YG DOK JAJA AYAT ALKORAN sbb nengganti nasi kpd mereka !!!

      Delete
    4. Alhamdulillah... ada usaha untuk mengatasinya. Malangnya setiap usaha cuba digagalkan. Lynas, felda, 1mdb difitnah kerana ada golongan gelisah ia bakal kurangkan monopoli mereka.

      Bertambah miskin ...? Kaum kita? Buka mata! Golongan pemborong dan golongan mana yang berniaga dan naikkan harga ikut suka?


      Delete
    5. Apa jadi dengan Low Yat MARA ?

      JACK MA tu siapa ? Emak dia melayu ke ?

      Delete
    6. Annoying 13:07

      Quote: “Bertambah miskin ...? Kaum kita? Buka mata! Golongan pemborong dan golongan mana yang berniaga dan naikkan harga ikut suka?”

      Akta Pencatutan tu buat ape????? Letak dalam tempayan buat pekasam ke???? Pegawai KPDNKK ape kerjanya???? Gentel te**r je ke???

      Harga gula naik salah siapa???? MSM tu kan anak syarikat FGV. Heran juga... Pada harga gula mentah USD26.00/100lbs boleh jual gula pasir RM2.84 sekilo... Sekarang harga gula mentah USD18.16, mengapa jual gula pasir RM2.95???? Oh!... Tukaran USD ke Ringgit dah tinggi... Nilai ringgit jatuh tu salah PR PPBM ke????

      Kamu tak sedar ke ramai orang melayu tambah miskin kerana hilang pekerjaan bila kilang, supermarket, dll. tutup. Itu pun sebab fitnah PR PPBM juga ke????

      Ada usaha untuk mengatasinya???? Kerajaan buat ape???? Suruh jual nasi lemak anak dara atau jadi pemandu UBER???? Kalau setakat itu buang masa aku aje melantik korang jadi ketua....

      1MDB, FELDA... Fitnah????? Kerana dedak kamu tetap buta walaupun dah beribu posting menerangkannya... Malas aku nak layan....

      Delete
    7. Ucapan tahniah kepada pemuda AMANAH kerana bawa isu 4.5% ke atas..

      Sebelum BANK NEGARA umum infkasi 4,5% kamu sudah komen dalam bkog ini. Jangkaan infkasi akan cecah lebih 4%

      Ketika itu kami sedang ijuti suaran langsung PC yellen Fed Reserce chairman U.S

      Hebat yellen capai 2% growth dan 2% inflation. PADA MASA SAMA NAIKKAN UNTEREST RATE KOD 1% .

      Kami tegur BNM knp turunkan interest rate?

      ADAKAH UNTUK MELONJAKKAN PASARAN SAHAM MELELAUi cheap market liquidity? Atau untuk selamatkan syarikat kroni dari di bebani kenaikan interest di zaman zeti?

      Apa pun alasan BMN..FISCAL POLICY MEEEKA GAGAL!!!

      INFLASI CECAH 4.7% !!!

      dah tahu import dari siam mahal spt ikan sayur dan pelacur naik harga knp tak ambil tindakan?

      BNM KATA NAJIB 1MDOBI PUNCA RIBGGIT JATUH DAN TAKDE APA BOLEH BUAT..

      KALAU GITU BNN MINTAK NAJIB LETAK JAWATAN ATAU TOLONG JGN JADI JUDA NAJIB !!!

      JANGAN SAMPAI RAKYAT BENCI BNM !!! dah lah Najib tak boleh pakai... Gabenor nak buat sial pulak..

      Kami cat rambut putih jadi hitam baru tau !!!!!

      Delete
  16. Tak pandang muka dan wajah mamak pun salah.. apa masalah itu kan hak peribadi memasing.. yg mamak terasa ati apa hal... atau telo dah goyanggg yangggg....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kurun ke 15, makan kangkung yang dipotong panjang membolehkan si pemakan kangkung melihat wajah maharaja negara china.

      Tunggu berjam-jam walau dah tahu debat tidak dibenarkan itu pun hak peribadi juga.

      Pong-pang diluar menghakimi orang masuk syurga atau neraka pihak/orang yang belum tahu apa kandungan undang2 persendirian lobai, tidak tahuapa kesalahan yang dinaikkan hukuman.Tiba saat bentang minta tangguh pula...lawak oh lawak.

      Delete
  17. .
    .

    Itu baru jumpa biasa-biasa. Dah terkedu. Macamana kalau berdebat ?

    Sekurang-kurang tanya lah Tun, tak sayang UMNO lagi ke ? Tun akan jawab. Tapi selama 30 minit kena lah dengar apa Tun katakan.

    Jangan-jangan cendol tu pun Tun yang bayarkan .. hihihi


    ReplyDelete
  18. Tak perlu nazri yg mula dulu.. mamak pun bole... agak bila ni la bila perasan 22 yahun jadi PM bailout perasan nak krna layan macam PM dulu2 lagi...go to hell ...lahhaaiiiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 12.08 atas cakap merapu macam mabok todi...otak senget!!...

      Delete
    2. Aik, tak belajar adab ke. Takde org pernah ajar. Org muda yg patut bagi salam kat org tua. Tak kira la sape. Bekas pm ke. Ketua kg ke. Org biase ke. Tu nama nya adab. Takkan tak pernah belajar atau takde org ajar. Memang org umno mcm ni ke, atau org pas.

      Delete
    3. 12.08 budak hingusan...gaknye syarikat bapak dia bankrap...tun madey tak nak bail out...semlm merapu kroni...penswastaan rugi...

      Delete
    4. Sejak Zaman reformasi kami mendoa Tun insaf.. Presiden pas fadzil noor juga doa Tun panjang umur

      Alhamdulilah siapa sangka Tun kembali bersama Anwar mcm dulu dulu???

      Adakah Tun akan go to hell atau anon 1208 kamu dulu masuk?

      Allah menerima taubat hamba ya.. Jika tiba tiba Tun nak dermakan segala hartanya.. Maha suci Allah memberi hidayat kpd hanbanya..

      Anon kamu and your family we wish you all the best in hell. Kirim salam kpd penghuni nama najib

      Delete
    5. Dengar 2 dia 12.08 memang dah boking tiket penerbangan to hell. 1st class. Tiket pergi je. Tiket balik tak dpt rasenye. Jgn marah, nak join ulamak kena sabar.

      Delete
    6. Ini ada satu pengajaran pada ostad yang rajin nasihat orang tapi lupa nasihat diri sendiri..cer peratikan doa fadzil nor untuk tun m supaya panjang umur dan berubah nampaknya maqbul tapi kealpaan fadzil nor untuk mendoakan pewaris parti pasnya untuk istiqamah dalam perjuangan agama..lihat apa telah jadi pada hadi bawang? Dia menyebabkan pas di pandang hina dan di maki okeh orang..

      Delete
  19. Sebenarnya Nazri malu2 kucing!!...apa tak malunya dek mengenang dosa2 beliau pada Tun...sedangkan Tunlah yang telah menaikkan sehingga beliau berada ditahap yang begitu tinggi pada hari ini.

    Mungkin beliau merasa kesal dan bersalah dengan segala perlakuan beliau terhadap Tun....dan jangan kita lupa ,bahawa itulah kuasa ALLAH terhadap hambanya yang terinyaya!!....ALLAH HUAKBAR.....

    ReplyDelete
  20. samseng dumbno taek minyak jampi lobai kincin

    ReplyDelete
  21. Pas telah dilembukan umno. Umno telah mengelembukan pas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan la, satu lembu, satu gembala nya.

      Delete
    2. Lembu kak ijat semua dah ilang..duit kerajaan puluh juta ilang kena fitnah dengan rapiji...

      Delete
    3. Semoga ahli pas menyedari. Yang bimbang kerjasama pas umno berusaha semai kebencian ahli pas terhadap umno. Batu api setelah gagal pujuk pas jadi lembu dap.

      Asalkan bukan dap.


      Perangi fitnah, perangi persepsi

      ( 62:4 )   Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

      'Āli `Imrān:28 - Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali.

      Delete
    4. Tak bimbang pon
      .tapi ostad... diperbodohkan oleh lobai pas ni kira terok sangat..putar sana putar cini..bila tak boleh putar lagi.mintak dewan olamak bagi fatwa..dewan olamak milik pas sendiri...lobai pas ade lesen boleh berbohong?...ade ayat quran ato hadis bagi lesen lobai boleh berbohong?...ko bagi terjemahan ayat quran untuk halalkan yg haram?...

      Nabi pesan akhir zaman ulamak jual ugama untuk kepentingan diri..

      Delete
    5. Ostad bodooh...tuhan suruh berperang dijalannye...tapi Allah tak suruh guna harta haram dan berbohong...memalukan orang islam ko ni...ade tauliah ke ko ni ostad jadian..

      Delete
    6. Ostad jadian ni geng lobai pas jugak yg kuat klentong..

      Delete
    7. Hey ostad jadian...
      Ko ingat najib bagi 90 jota tu dari duit simpanan dia...berapa juta gaji najib setahun?...najib curi duit 1 mdb bagi 90 jota kpd lobai pas..
      Patutlah lobai pas tak pernah kusah najib rompak 1 mdb..
      Ko ostad jadian bagi terjemahan quran nak halalkan 90 jota duit haram..sumber haram tetap haram..

      Ko bersubahat membela lobai pas dan najib melakukan kerja mungkar ...

      Delete
    8. An-Nisā':83 - Dan apabila datang kepada mereka sesuatu berita mengenai keamanan atau kecemasan, mereka terus menghebahkannya; padahal kalau mereka kembalikan sahaja hal itu kepada Rasulullah dan kepada - "Ulil-Amri" (orang-orang yang berkuasa) di antara mereka, tentulah hal itu dapat diketahui oleh orang-orang yang layak mengambil keputusan mengenainya di antara mereka; dan jika tidaklah kerana limpah kurnia Allah dan belas kasihanNya kepada kamu, tentulah kamu (terbabas) menurut Syaitan kecuali sedikit sahaja (iaitu orang-orang yang teguh imannya dan luas ilmunya di antara kamu).

      Delete
    9. Kami 94% merayu sgt. Tolong laa ambik pas masuk umno. Merayu sgt. Kami tak nak org yg takde pendirian. Tolong LA ambik. Dan teruk la rafizi kan. Sampai hati dia fitnah ngo. sampai dia org tertekan. Hingga nak beza lembu dgn kondo pun dah tak berbeza. Tu yg beli dua2 sekali. Kesian NFC. By the way, 250j tu camme. Takkan burn aje. Tak pun suruh 6.6% donet, ye ye sgt membelanya. Tak kan time.happy je nak rapat. Time.susah nak lari.

      Delete
    10. Akhir zaman ning, musuh2 ASWJ tuh ado 4 :

      1. Yahudi, Nasrani dan sebangso dengan dio.....
      2. Syiah rafidah dan sebangso dengan dio.. ....
      3. Wahabi mujassimah aka mushabbihah aka khwarij dan pengikut2 dio ....
      4. pemerintah2 Fasiq dan kafir harbi dan sebangsa dengan dio....

      dari empat2 musuh ning....
      hok paling BAHAYA.... wahabi mujassimah aka mushabbihah aka khwarij.....

      sebab dio MUSUH DALAM SELIMUT.....
      sebab dio pakai serupo islam....
      makan minum serupo Islam....
      adat ikut islam......
      kecek bahasa Qur'an sedap muluk....
      kecek benda2 soleh....
      tapi hati dio ikuk Dajja......l
      sapo dok kenal puok2 ning, ada peluang jadi puok2 tuh...

      pehe dok?

      Delete
    11. Hari ini kalau biawak dipakaikan jubah dan diikat serban ahli2 pas akan kata biawak tu ulama juga

      Delete
  22. Nampk sgt nazri ni serba salah..balik rumah kompom tak boleh tido punye..sekarang ni tgh dok fikir mcm mn nak buat trick kasi najib down..nak harapkan menteri lain semua ke laut.tak boleh harap..makan dedak..
    Yang ada dlm umno semua nya tak boleh pakai,takde telor..dgn najib si kepit dgn semah badak pon tak boleh handle. Dpn cina berlagak berani mcm anjing menyalak,tp dgn dua ekor bangsat melayu ni semua telor kedalam..
    pemuda umno lagi sampah! Disuap dgn betina,payung ganja,ais peihoon sikit,jack D,black label atau yg sewaktu dgn nya semua pakat diam..bisu! Janji stock tak putus..air masok pon dapat,keluar air sedap pon lepas..
    Itu lah realiti org umno..berani diorang nak nafikan hakikat yg disebutkan tadi..?
    Perjuangan apa yg diorang bawak..?
    Apa lagi nazri nak harapkan..?
    Tanggung malu aib seumur hidup..
    Generasi akan datang akan mengabadikan sejarah najib umno adalah organisasi najis nanah dan bangkai busuk didunia melayu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang umno mana ade kemaluan...orang pas pon dah tak ade kemaluan..

      Delete
    2. Sama je pemimpin2 parti tu..nak tipu tak pandai..nak buat trick tak menjadi..tak menjadi kebiasaan org bijak pandai yg jd pemimpin politik buat kenyataan bangang seolah mereka ini lulusan tadika je atau tak bersekolah..cina yg tak bersekolah kalau jd tokey kedai pun bijak memanipulasi org,menipu dlm meniaga..keling botol jln kaki nak beli todi pun tau trick nak menipu..
      Tp ada melayu mengaku alim bijak pandai belaja oversea tak reti nak menipu,tp ada hati nak menipu..bodo betol melayu jenis otak bangsat yg tau nak kena kan bangsa sendiri..sial,pariah politik..

      Delete
  23. COUP D’ETAT IN UMNO – PLOT TO TOPPLE NAJIB BEFORE GE14 INTENSIFIES: ZAHID’S ‘TEAM B’ ADVANCES, ROSMAH PUT IN CHARGE OF ‘STRATEGIC UNIT’ TO HELP NAJIB’S ‘TEAM A’ SURVIVE
    Politics | March 26, 2017 by | 0 Comments

    I received this from someone.

    1) Umno is caught up, both in an internal power struggle between team A (led by PM) and B (led by Zahid) plus another “external crisis” to win over the other BN parties especially those from Sarawak and Sabah to support the pro Hudud bill (RUU 355). It does NOT look likely to be passed through this Parliamentary session (until 6 April).





    2) Pas is also facing an internal power struggle (Hadi’s position is getting weaker by the day) with many members feeling betrayed by Hadi’s close relationship with PM and talks of Pas working together with Umno. Hadi’s people (such as Nik Abduh) seem to be losing out in the current divisional elections. Grassroots sentiments in PAS and UMNO seem to be building up against and unfavourably to both presidents.

    3) Rumours of Team B taking a stronger position might suggest why Nazri (seems to be an ally for now of team B by his recent attacks against Annuar Musa and Rahman Dahlan of Team A) is keen to having this public debate with Dr M on high profile issues such as 1MDB, which is likely to put more public pressure on PM. This is why that team A seems to be against this public debate.

    4) One possible outcome on RUU 355 is for PM to quietly abandon it and let Team B “carry the baby” and take the blame for the failure. Zahid of Team B had been tasked by Najib to promote it, even suggesting that the government would take over the bill.

    5) Heard that “big mama” is now in charge of a strategic unit to “take out or neutralize” team B and I_P, who is thought to be with team B now.

    6) It would only be a matter of time before the power struggle in Umno leads to an open warfare and it is doubtful that the next GE would be held this year.

    7) The decision by China to impose controls on the outflow of funds for the China purchasers of Country Garden project in Johor, is complicating matters and would adversely affect the power struggle in Johor between PM and MB there, who may be backed by the S there.

    8) If RUU 355 is debated and does not get passed, then PM and Hadi are in big trouble. If it is quietly dropped or not brought up for first reading for this Parliamentary session, which is most likely the case, then PM can save face and blame Zahid and others for it but Hadi may be in trouble and may not survive a leadership challenge in Pas.

    9) Sultan of Perak’s recent statement about the independence of judges seems to suggest that the judiciary should not be subservient to the executive (PM) and must be prepared to stand up against political interference. Another sign that the rulers might not be happy with what’s happening now.

    10) Interesting times ahead, look out for further signs of the power struggle. For example, let’s see if Team A is going to stop the public debate between Nazri and Dr M, now scheduled on 7 April at Dewan Karangkraf (Sinar Harian hq) in Shah Alam.

    My comments : Kepada Ahli MT UMNO, Zahid, Hisham please be serious. You really cannot expect UMNO to survive the next GE14. Even if you win, the win will be super, razor thin. You will definitely lose more States. Kedah, Terengganu are sure goners. Perak might go too – only two seat majority in Perak.

    Sabah might fall to the Opposition. Worse, Johor and Negeri Sembilan may see serious gains by the Opposition.

    The cure for all these problems (for now) is just tell Najib and wife to leave. Such a simple cure. Just one individual person has to exit. Take his garbage with him. Problem solved.

    Do you seriously expect to face the GE14 with Najib heading the gomen?

    http://syedsoutsidethebox.blogspot.my

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cubaan semai persepsi melemahkan yang kuat.

      Setelah usaha pecah belahkan pas umno gagal, usaha melagakan pemimpin pula.

      Delete
    2. Bukan kami yg pecahkan pas umno. Tapi hj hadi yg cakap bergabung dengan umno umpama pikul biawak hidup. Tu la kami merayu sgt, ambik la pas. Ambik la. Ambik la. Ambik terus, jgn pulangkan balik.

      Delete
    3. Umno tak mau pakai serban besar bakul dan jubah...pas tak mao pakai kot dan tali leher...

      Delete
    4. Kalo umno kuat umno tak terhegeh2 beli pas 90 juta...kalo pas kuat tak lah lobai37 yg gah kecundang teruk dikandang sendiri..
      Dua2 dan makin teruk...

      Delete
    5. We also got the same information...

      But one info you didnt get..

      MT BERI JALAN KLUAR KEPADA BAJIB IAITU SEBUAB PULAU DI LABGKAWI ATAU SABAH , PENGAMPUNAN 1MDOBI, CASH 10BILLION. .

      THIS IS THE LATESY NEGO BETWEEN NAJIB AND MT

      Delete
    6. Yes get the garbage into the trash can and based on reuters report

      One week after Najib resign the RINGGIT WILL FETCH RM3.00 TO 1 US DOLAR !!! wow that big gains???

      I THINK ITS WORRTH IT !!!

      for TNB sake !! Now loosing 30b becos of foreign exchange loss

      Delete
    7. 15:48,

      Betui le apa kamu cakap tuh.

      Kamu tak nafikan ye? Ha nya kamu agak apa motivasi nya.

      Gamak nya kamu pun acah caya tak caya nih.

      Ada lojik apa orang cakap tu, ye tak?

      Delete
    8. Malaysiabaru,

      CASH 10BILLION?

      Mana MT ada wodit?

      Jual harta UMNO ke?

      Delete
    9. Has the above taken into account the Rosmah factor.

      The 10 billion is to cater for Rosmah? Is that enough? She might want 30 billion, considering her overseas assets under son's name etc wd be confiscated.

      Delete
    10. Kerry Pemuda masuk Team B?

      Dia dah istiharkan lama dulu dia nak jadi PM di umur 40 - lebihkurang sekarang.

      Delete
  24. Nak pastikan debat Nazri - Tun M dibenarkan kerajaan UMNO BN regim Najib Razak, mudah saja. Tukar tajuk atau topik debat misalnya " Perniagaan Cendol Manpu tingkatkan 100% KDNK Malaysia ". Najib pasti setuju..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Atau graduan menganggur di galakkan jual cendol selain nasi lemak dan membawa teksi uber..

      Delete
  25. Pendapat Tg Razali debat Nazri lwn Tun Madey beri kelebihan kpd Tun Madey...
    Nampaknye nazri sengaja beri laluan kpd Tun Madey untuk bukak pekong 1 mdb kepada orang awam...
    Nazri tahu Najib tak berani ambik tindakan keatas beliau kerana katanye Nazri ade simpan rahsia Yg najib takut dipecahkan..
    Isa samad pegang rahsia port dickson dapat saham fgv hingga merudum fgv...
    Desas desus terbaru dlm umno ade team A dan team B...
    Nazri dikatakan team B...Anuar muso Salleh kruak dan Rahman taman manggis team A

    ReplyDelete
  26. News abuzzed, Jasa boys do not blame me. MTU to stop the debate on 7 april. Period.

    ReplyDelete
  27. Kerajaan baharu pembangkang berteraskan Melayu – Muhyiddin
    Posted By: Pentadbiron: March 26, 2017 Print Email
    Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU), Tan Sri Muhyiddin Yassin mencadangkan gabungan pembangkang dalam Pakatan Harapan dinamakan sebagai “Barisan Rakyat”.
    “Mungkin kita boleh minta namakan Barisan Rakyat, Barisan Rakyat menentang Barisan Nasional,” kata bekas timbalan perdana menteri itu dalam program BERSATU yang diadakan di Padang Rengas, Perak malam ini.
    Beliau bagaimanapun, mengakui bahawa ia bergantung kepada persetujuan pemimpin parti masing-masing dalam pembangkang.
    “Kita nak tegakkan semula sistem yang telah kita tegakkan puluhan tahun sejak merdeka, yang sudah hampir runtuh, yang tak lagi mampu dipertahankan (Datuk Seri) Najib (Razak) dan kuncu-kuncunya,” katanya.
    Cadangan Muhyiddin itu dibuat selepas pengerusi parti itu, Tun Dr Mahathir Mohamad mencadangkan Pakatan Harapan menukar namanya selain memberi penekanan terhadap keperluan mencipta logo, simbol dan manifesto pilihan raya bersama.
    Majlis presiden Pakatan Harapan sebelum ini sebulat suara menerima BERSATU sebagai anggota pakatan pembangkang dan bersetuju untuk membincangkan empat cadangan Mahathir.
    Sementara itu, Muhyiddin dalam ucapannya turut memetik satu soalan yang diajukan kepadanya mengenai peluang BERSATU untuk menang dalam pilihan raya umum akan datang.
    Sambil mengakui adalah sukar bagi BERSATU sahaja berbuat demikian, Muhyiddin menjelaskan bahawa itu adalah sebab mengapa ia memerlukan gabungan yang terdiri daripada parti-parti pembangkang.
    “Kalau bersatu menanglah kita. Jangan lawan sesama sendiri, janganlah AMANAH lawan PPBM (BERSATU) atau lain-lain lagi,” katanya sambil menekankan formula satu lawan satu.
    Tambahnya, BERSATU juga mencadangkan gabungan berteraskan Melayu di mana parti itu akan menjadi parti utama mendukung perjuangan tersebut.
    “It must be a malay-led government (Ia perlu menjadi kerajaan yang dipimpin Melayu). Saya sedang menyebut ini di sini bukan kerana saya mahu untuk memihak kepada sesiapa tetapi kerana saya tahu majoriti rakyat Melayu,” katanya.
    Sambil mengakui bahawa hak-hak bukan Melayu juga harus dibela, Muhyiddin berjanji bahawa hak-hak kaum Melayu dan bukan Melayu di negara ini akan dilindungi.
    “Sebab tu kena tentukan sebuah gerakan politik baru yang kita nak kepalai, mestilah yang sustainable, bukan hari ni sahaja (tetapi) untuk jangka panjang,” katanya sambil menambah perkara itu akan dibincangkan dalam masa ‘sehari dua’ ini.
    Walaupun gabungan baru itu bakal menjadi sebuah organisasi yang dipimpin Melayu, Muhyiddin meredakan kebimbangan berhubung parti komponen lain dan menekankan bahawa parti-parti seperti DAP dan PKR akan menjadi “sebahagian daripada keluarganya”.
    “Ini penting supaya rakyat yakin kerana ada pihak tulis dalam laporan ‘kalau pembangkang menang tahan dua tahun je’. Dia tak yakin dengan kita.
    “(Tapi) tengok apa (berlaku) di Selangor? Hari ni dah dua kali PRU, Umno tak bangkit lagi, kalah selamanya-lamanya. Di bawah (Datuk Seri) Azmin Ali telah tunjuk betapa boleh uruskan sebuah negeri, (Lim ) Guan Eng mampu uruskan Penang, jadi apa masalah kita?,” soalnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waaaa, acara di Padang Rengas itu di malam hari ye?

      Habih, Nazri dah nunggu 3 jam sejak pagi, lepas tersengeh2 di tepi Sungai Perak mengendeng cendol semangkok di tepi Tun Mahathir, lapas tu pigi Padang Rengas nunggu sampai ke malam ke dia?

      Sebenar nya dia nak nengok sendiri sambutan rakyat kpd Bersatu hari itu. Dah gigil lutut sebab dulu menang pun dengan 2000 undi aje.

      Lingkup le kome', Yop.

      Delete
  28. Nazri di lantik dan di simpan di cabinet sejak zaman Tun Dol sebab dia boleh jadi "bouncer", bouncing off kutukan2 sesiapa yang ada standing against his boss.

    Dia bukan pandai sangat.

    Tapi kali ini nampak nya dia dah bodoh sangat. Nyata dia nampak bodoh dan di kata begitu dek Tun Mahathir, though not in those words.

    "Mengekor" Tun hingga ke tepi Sungai Perak tapi tak kata apa2. Orang duduk dia duduk, orang banguan dia bangun, orang sengeh dia sengeh.

    Silap besar dia terkeseng2 di sabelah Tun M petang semalam. Dengan buat demikian dia bukan menunjukkan dia berani nak debat Tun tapi terkeseng2 nampak macam nak berbaik, seolah2 nak kata, "Tun, I'm friendly with you now, so, tak payah debat lah."

    Bodoh punya orang. Rasa nya ramai yang dapat persepsi begitu di atas dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sorong papan, tarik papan
      Buah keranji dalam perahu

      Suruh makan dia makan
      Suruh mengaji dia tak tahu

      Konfem bodoh le

      Delete
    2. Makan cendoi.

      Kalau dia sorong papan tarik papan dalam Sungai Peghok tuh, kan baguigh.

      Boleh dia merapong sampai ke Teluk Intan, jumpa bos Team B dia di Bagan Datok

      Delete
  29. Mnkin dia nk bantai tunM mulanya tp bila dia tgk Ada Dr siti hasmah tequih dia tersimpul malu x trkato Apo..

    ReplyDelete
  30. .
    .

    Selama 3 jam menunggu dan setelah berjumpa Tun .. rupa-rupa nya nak bagitahu yang sungai tu Sungai Perak !

    Nazri bagi alasan Tun tak bertanya. Ada Tun tanya tu Sungai apa ?



    ReplyDelete
  31. Apa pulak budak Nazri ni cakap -

    PPBM wants to contest Padang Rengas, claims Nazri
    Malay Mail Online

    KUALA LUMPUR, March 26 - Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) may be contesting Padang Rengas ..

    Dia dah gobar, gementar, jadi, dia bising sini, heboh sana nak hilangkan rasa renyah dia sebab terasa nyawa politik dia dah nak habis.

    Moral of the story: Jangan cakap dan bertabi'at mcm gengster le, cakap bebaik, awak politikus.

    ReplyDelete



  32. 26 MAC: Timbalan Presiden PKR Datuk Seri Mohamed Azmin Ali hari ini menolak cadangan rakan barunya, PPBM yang mahu menjadi parti utama dalam Pakatan Harapan.

    Kata Azmin, walaupun beliau memahami hasrat parti itu untuk menarik orang Melayu dan mewujudkan partinya sebagai alternatif kepada UMNO namun tegas beliau, semua pihak dalam PH terikat dengan rangka kerja dan dasar gabungan itu.

    Muhyiddin dalam satu ceramah di Padang Rengas malam tadi mencadangkan gabungan berteraskan Melayu di mana parti pimpinannya itu akan menjadi parti utama mendukung perjuangan tersebut.

    Bagaimanapun beberapa pemimpin PH berpendapat tidak perlu ada sebuah parti berteraskan Melayu untuk mengetuai PH dalam usaha mewujudkan keyakinan rakyat kerana setiap parti mempunyai peranan yang sama penting.

    Sementara itu DAP akan mendapatkan penjelasan Muhyiddin bersabit kenyataannya itu.

    Saya rasa lebih baik saya dapatkan pengesahan, kadang-kadang laporan media itu tidak tepat.

    Ketua Menteri Pulau Pinang itu juga menegaskan PH sudah mempunyai ketua pembangkang iaitu Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dan setakat ini, perkara itu tidak berubah.

    Dalam pada itu, Guan Eng juga berkata PH memutuskan untuk mengekalkan nama gabungan itu, namun bersedia mendengar syor Muhyiddin yang mencadangkan nama PH ditukar kepada Barisan Rakyat.

    Bagaimanapun ujarnya, mesyuarat akan datang yang membabitkan empat parti termasuk PPBM akan diadakan dalam masa terdekat, mungkin membincangkan cadangan tersebut.


    ReplyDelete
  33. Nazri muncul awal dan menunggu 3 jam awal di tempat debat untuk mununjukan ,,konon2 dia satu2 nya yang terlebih berani dalam malaysia,,,,namun tindakan berani melampau ditempat sendiri menjelaskan betapa dangkal dan low class nya mereka2 yg najib kutip untuk memenuhi korem kabinet nya

    ReplyDelete
  34. Kalau lapuran audit dan lapuran dari PAC pun umno-bn boleh klasifikasikan sebagai rahsia inikan pula utk berdebat secara terbuka. Lagi la takut. Takut terbarai. Maka digunakan pihak berkuasa utk menghalang debat dgn alasan2 yg tak masuk akal. Nampak sangat nak melindungi penjenayah.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...