Saturday, 25 March 2017

KATA ORANG BERGELAR DR INI, TUN M LEBIH BAHAYA, BENARKAH KATA-KATANYA?


Kononnya kata orang ini, Tun Mahathir Mohamad mempunyai kuasa veto dalam Bersatu, meskipun hanya berjawatan sebagai Pengerusi sahaja.

Kata beliau lagi, kuasa veto yang dimiliki oleh bekas Perdana Menteri itu juga melangkaui kuasa Presiden yang disandang oleh Muhyiddin Yassin.

"Kalau lepas ini dia naik sekali lagi, apa yang akan berlaku saya tak tahu.

"Bukan 1MDB saja, 10MDB akan berlaku," ujarnya yang bergelar Dr di pangkal namanya.
Logikkah dakwaan beliau itu?

Tun Mahathir sudah pun berkuasa selama 22 tahun sebelum ini, sudah berapa banyak skandal secara langsung melibatkan dirinya yang mirip 1MDB pernah berlaku?

Pernahkah selama 22 tahun berkuasa, ada berbilion-bilion ringgit wang  ditemui dalam akuan bank peribadinya?

Adakah isterinya Tun Siti Hasmah Mohd Ali bermewah bagai nak gila, naik jet merata dan enjoy membeli-belah keliling dunia?

Adakah juga anak-anak beliau, tanpa sebarang perniagaan yang diusahakan, tiba-tiba diketahui memiliki hartanah mewah ratusan juta di London dan Amerika?

Itu baru 7 tahun berkuasa?

Bayangkan jika dapat berkuasa dengan lebih lama atau sehingga 22 tahun tempohnya?

Jadi, antara Najib dan Tun Mahathir, siapa yang lebih bahaya kepada kita rakyat jelata yang subsidi turut ditarik satu demi satu serta dibebankan pula dengan GST, di sebalik ikan kembong pun sudah lebih RM20 sekilo harganya?

Rasanya kalau fikir guna kepala lutut pun mudah untuk kita dapat jawapannya? (ShahbudinHusin 25/03/2017).

106 comments:

  1. Zuhdi kau pergi selidik dulu mata satu tu makhluk apa.
    Parti kau guna lambang mata satu.
    Kau pun sebahagian drp ahli ahli mata satu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inilah. Kata orang dia yang lebih. Dia pun sama jugak. Boleh pulak disamakan logo PAS dengan mata satu. Seharusnya perlu sedar parti pembangkang PKR yang sebenarnya memakai logo mata satu. Lagi jelas berbanding PAS.

      Teguran Ikhlas Alumni Newcastle University

      Delete
    2. Kau nak tegur orang lain? Kau pun ahli mata satu.

      Delete
    3. Kamu tu yang silap. Sejak bila UMNO memakai lambang mata satu? Kuman di belakang nampak, gajah depan mata buat-buat tidak nampak. Memang dasar pembangkang. Sudah jelas lagi bersuluh. PKR memang jelas memakai lambang mata satu.

      Jawab Ikhlas Alumni Newcastle University

      Delete
    4. Kalau mcm tu kau ahli lMDB lah
      Samun duit rakyat.

      Delete
    5. Betul ckp Dr tu. Bukankah baru2 ni ada tuduhan terima 90 juta RM.
      Betul tu, itu baru jadi presiden sebuah parti kalau jadi menteri entah brapa juta lagi bakal masuk.

      Delete
    6. Zuhdi Zionis

      Kerja di UM gaji tetap tapi boleh pegang jawatan party?

      Umno SB bagi izin?

      Delete
    7. Sebenarnya PAS la parti yg paling tak berguna di malaysia ini sepatutnya di hapus terus cuba kaji apa jasa dan faedah parti ini utk negara, kerja mereka cuma sundal agama utk dapat kuasa politik,
      Pada Dr Zuhudi al munafik tak yah nak menipu jenarasi muda la Kes BMF dah ada kertas putih kerajaan dan parliament hasil siasatan suruhan diraja boleh baca bukan macam PAS dan Najib skandal 1MDB ditutup dan tak berani siasat terus letak bawah OSA, kes Forex 1993 kes macam menjadi lumrah pada Setiap negara ada kala rugi dan untung. Kamu tahu ka dengan kejatuhan nilai ringgit sekarang dari RM 3.50 ke RM 4.50 kpd satu USD malaysia rugi hampir beratus billion ringgit tolong siasat jgn buat buta tuli..dr zuhudi dan PAS parti munafiq

      Delete
    8. Buta akal dr zuhdi ni...tumpo pasal dedak la tu..

      Delete
    9. Dr zuhdi agen umno dlm pas...dr ini lagi bahaya...dia juga main peranan ug antara umno dan pas..porak peranda pas kerana dr ini..penyelidik yg kurang wibawa...

      Delete
    10. Ramai ejen ejen Umno/jibaN telah berjaya menyusup masuk dan menguasai PAS sekarang ini.

      PAS akan hancur ditangan lebai lebai yg telah dikuasai dedak+nasikangkang yg telah di sogok melaluli ejen ejen Umno/bijaN.

      Kesian ahli ahli Pas ditipu dan diperbodohkan oleh ejen ejen Umno/bijaN.

      Delete
    11. Keluarkan fatwa lagi..tu lah keja parti malas dlm parlimen..napa tak saman datuk husam..SUA parti fatwa pon lawyer takkan nak minta fee kot..

      Delete
  2. Beza bahaya Tun Mahathir dengan Dato Najib.

    1-Tun Mahathir merupakan punca kerosakan dalam UMNO dan negara.

    2-Kesalahan Tun Mahathir itu kini ditanggung beban oleh Dato Najib.

    3-Tun Mahathir menolak hukum Islam. Nama UMNO dianggap menolak Islam sebab Tun Mahathir. Sedangkan Dato Najib tidak menolak Islam. Bahkan sekarang kerajaan pimpinan Dato Najib sendiri ingin mengusulkan RUU 355.

    4-Tun Mahathir sanggup berkompromi dengan parti berideologi sosialis (diasaskan oleh Kassim Ahmad-Anti Hadis) dan komunis (DAP). Manakala Dato Najib berkompromi dengan Parti Islam (PAS).

    5-Infrastruktur di negeri-negeri pembangkang diabaikan seperti negeri Kelantan, Terengganu di zaman Tun Mahathir. Namun, Tun Mahathir membangunkan negeri kelahirannya iaitu Kedah menjadi negeri yang terkenal seluruh dunia dengan membangunnya Kulim Bandar Teknologi dan juga Pulau Langkawi sebagai Pulau Pelancongan Dunia. Berbeza dengan Dato Najib. Beliau membangunkan negeri-negeri pembangkang sehingga sanggup mengorbankan pembangunan di tempatnya sendiri iaitu Pekan demi rakyat.

    Banyak lagi bezanya Tun Mahathir dengan Dato Najib yang boleh saya masukkan.

    Nukilan Ikhlas Alumni Newcastle University

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hari tu ambik maklumat kat tv3. La ni ambik kat harakah plak. Eh silap, kat nik abduh pulak. Tolong lah. Org pas pun tak suka dia. Jadi ape alasan awak gunakan hujah dia.

      Delete
    2. Memang dia berjiwa rakyat. Tu yg ikan termenung $20 sekilo. Tak baik makan ikan termenung. Takde zat. Tu yg dimahalkan sampai org pikir nak beli ke tak. Ahh, makan safin tin la.

      Delete
    3. Aaa, lagi satu, syok usik budak U ni. Mane profesor plak yg jumpe kali ni, ada tepok meje ke, tendang maje ke, krate meje ke. Mane la tau, pendapat dia plak.

      Delete
    4. Bro,

      Saje tanya....i graduated from university of newcastle upon tyne. Just wonder do you graduate from the same university? Which year did you have your convocation and which faculty were you from?

      Just checking, what are the landmarks within 5 km of the campus?

      Delete
    5. Nukilan sampah drp graduan tong sam pah.

      Delete
    6. Bro 14.30 tak payah tanye la. Tak jawab punya. Tapi Tak pe, kita tungguuuu. Paling koman pun dia cakap dah habis belajar. Tak payah cari. Jgn marah Aaa budak U. Nak jadi ulamak kena sabar.

      Delete
    7. Budak bekas newcastle united tertinggal beberapa fakta.

      Najib songlap duit 1 mdb 2.6 billion
      Najib jatuhkan nilai ringgit malaysia
      Najib hanye pinda ruu 355 .. Zaman tun madey dah ade akta 355
      Najib sebabkan penganggoran bertambah
      Najib sebabkan kos barang keperluan melambong
      Najib sorok laporan odit 1 mdb
      Najib jual aset strategik negara
      Najib menambah beban hutang negara
      Najib menjatuhkan nama baik malaysia kerana kes 1 mdb
      Najib mudah ditipu arab salman
      Najib tidak cekap lantik pengurus entiti kerajaan hingga fgv merudum
      Najib jual saham proton hingga orang asing kuasai proton
      Tidak banyak pembangunan fixikal untuk negara dibuat najib..
      Najib potong bajet pendidikan dan kesihatan untuk rakyat
      Najib klentong sana sini..

      Delete
    8. Bukan Newcastle Upon Tyne...

      Newcastle University Malaysia, Gelang Patah, Johor

      Delete
    9. Graduate drp hospital bahagia tanjong rambutan nak tipu orang kata newcastle

      Delete
    10. Anon 14.21,
      Otak kamu ini sama lah dgn otak jubur kaldai tapi cuba juga nak bagi idea hujung hujung buat orang ketawa bodoh. Tun M tak pernah tolak islam dan dia la yg memperkenalkan nilai nilai islam dlm kerajaan.

      Najib dan PAS hanya guna dan sundal kan islam untuk kepentingan politik RUU 355 hanya untuk pancing undi orang melayu kalau di kaji dgn suasana politik dan maslahah umat malaysia sebenarnya umno dan PAS tiada bawa faedah pada malaysia wajib dihapuskan.

      Delete
    11. Madey...Skendel BMF tipu Bumiputera kasi Cina 10 bilion, Bank Bumiputera bankrap. Program Bumiputera gagal...sabotaj tu. Skendel foreks 44 bilion lesap, negara bankrap....duit masuk mana? akaun anak2 kroni2...sebab tu mereka jadi kaya raya...skendel2 ini tipu rakyat/Melayu. BCA konon...topeng saja. Bacalah Malaysia today untuk maklumat lanjut.

      Delete
    12. Apa-apa pun tidak dapat kita semua nafikan bahawa Najib(MO1) merupakan PM Malaysia yang paling terkenal di seluruh dunia dengan penipuan & rasuah terbesar dalam sejarah dunia..!!
      Cukup kecewa & memalukan mempunyai PM yang sebegini......!!

      Delete
    13. Anon 1446, 2.6 bilion tu derma Arab kepada Najib. Tak de kena mengena dengan songlap duit 1MDB. Kamu ni fitnah. Menurut Malaysia Today duit pelaburan 1MDB yg dibayar kepada Aabar B1V untuk dilabur di IPIC disonglap oleh 2 orang CEO IPIC sendiri yg berkonspirasi dengan Soros, Blair, Mahadir, Tony Pua, Muhyidin, Husni Hanazlah dan Sahrul CEO 1MDB. Kau baca Malaysia Today untuk maklumat lanjut.

      Delete
    14. Bro 14.56,

      Nak tipu ke?

      That university is called universiti newcastle MEDICINE malaysia. You ambil medicine ke bro?

      Tell me when did you graduate? Your convocation date?

      Delete
    15. Kamu tu salah Salwa. Apa yg kamu katakan itu semua tak betul. Itu semua fitnah yg dirancang oleh pihak2 tertentu untuk menjatuhkannya. Realitinya Najib hubungan antara bangsanya baik. Pelaburan masuk banyak. Ekonomi juga setabil dan diurus dengan baik. Baru ni pun sempena lawatan Raja Salman, berbilion2 pelaburan Arab masuk termasuk untuk projek RAPID di Pengerang, setelah disabotaj DAP. Kau ni makan dedak ke atau tak membaca?

      Delete
    16. Ramai cakap tanpa fakta tetapi ikut imosi. Kita perlu faham yang zaman TDM tidak ada tuduhan berkaitan peribadi . Kerugian Forex kerajaan yang rugi tetapi TDM tak dapat apa2 pun berbanding dengan 1MDB banyak duit 1MDB lesap tetapi sebahagian yang hilang itu masuk akaun perbadi orang tertentu bermakna orang tertentu itu untung dan 1MDB rugi.
      Tuduhan keatas TDM dah tak ada semasa Pak Lah jadi PM tetapi ditimbulkan kerana TDM usik PM. Rungutan rakyat tu keatas pemimpin ni dah lama yang sebab2nya diketahui umum.Jadi rakyat bernasib baik kerana ada TDM jika tidak tak tahu apa akan jadi . Pak Lah terus membisu tetapi dia perlu ingat duit pencen yang dia terima adalah dari usaha rakyat. Jika dia saorang yang ikhlas dia patut bersuara demi menjaga aset negara atau dia bersetuju apa yang pemimpin sekarang buat.

      Delete
    17. You know nuts bro,,only stupid people like you will think that Najib is not guilty....!!

      Delete
    18. 15.09.. Ko ni bodoh bank berniaga pinjaman kewangan...ade pegawai yg dilantik menguruskan hal ehwal perniagaan bmf..pegawai yg bertanggongjawab sudah dihukum

      Ko masih ulangtayang forex...ko buat andaian kerugian forex masuk akaun orang2 tertentu...kalo ko ade bukti repot lah sprm...main tuduh sembrono ikut sedap mulut..memang ko ni bahlol...orang tak berpendidikan...panel siasatan blm habis siasat ko plak pandai2 reka fitnah...

      Delete
    19. Anon 1509 taktau pun apa itu bisnes forex... Lulusan u mana pulak ni...

      Delete
    20. Ntah2 bkn drp bukan pljr. Tapi jadi guard je kat Newcastle U. Tak tahu malu.

      Delete
    21. Anon 14:56....tak malu kah mengaku graduan newcastle?
      Kalu sek rendah malu apa? Najib pun spm mace mu juga. Dulu belajar diploma tak habis kena balik malaysia sebab kena jadi wakil rakyat ganti bapak dia....mu tak tahu ko?
      Mu ni pandai nipu mace dia sebab sama level...he...he...

      Delete
    22. Ape nak malu Kalau tak sekolah tinggi. Saya SPM cukup makan pasal malas. Memang tak minat sekolah. Tapi minat kemahiran hidup. Masuk giat mara pun pasal nak cari skill. Bukan pasal minat engine.. tun pun masa tu sebok promosi kemahiran kat rakyat. Jadi ape salah yg baik kita ikut walau saya org anwar. Bila dah terjun satu lobang, ikut je la . Tak payah nak pusing2. Ni nasihat pada anak muda yg baru SPM. Tapi tak tau ape nak buat. Pilih 1 skill. Belajar, kerja kena sabar. Maki hamun tu benda yg nak kena tahan masa baru berkerja. Telinga mesti nak tebal. Kalau tahan, lepas tu bersungguh sungguh kerja, insyaallah boleh berjaya.buat business sendiri ke. Sekarang kat port klang, Bangla yang tau buat kerja, $2000 dia org tolak. Susah cari org sekarang, pasal org tempatan dah.Tak minat kerja kotor2. Kami dari 80 student masa 1996 tak silap. Masa buat perjumpaan tahun 2005 pasal cikgu kami kawin. Tak.Sampai 10 yg jadi Pomen. Lain semua hanyut. Walau tak semua berniaga, tapi ada yg gaji dah dekat income org yg berniaga. Jadi bangga lah dgn taraf pendidikan sendiri. Dah tu je kemampuan kita.

      Delete
    23. Nukilanciau,
      Apa salahnya komunis DAP sedangkan Tuan kau bawa masuk China komunis dan komunis Jho Low yang paling berkuasa sampai tidak ada yang berani sentuh. Hidup melayu. Tahukah kalau Tuan kau suruh seluruh BN mesti jilat punggung Presiden Jho Low baru kau tau.

      Delete
    24. Sundal nama Newcastle Uni je tu. Org Melayu ni perlu ditayang2 sijil, gelaran, jawatan, agama utk dpt untung politik. Kesian Melayu yg Tolol, terpaksa jual sumer ni utk dptkan keyakinan org ramai.

      Walhal ramai lagi tanpa berkelulusan, hidup ok je dgn rahmat Allah. Melayu UMNO Tolol kene sundal segala macam untuk raih sokongan, raih segala kebodohan melampau demi Dedak King.

      Kalo betul2 graduate uni bodoh sekalipun, bukan begini pemikirannya. Graduate yg hidup bergantung dgn UMNO ialah graduate yg x berupaya utk cemerlang. Terpaksa sondol dan sundal maruah diri demi rezeki kononnya dari UMNO. Beras nasi sebiji pun dari UMNO.. kahkahkah.. malulah ngaku bagi rezeki kat orang, walhal kutip segala hasil cukai dan segala hasil tipu utk membodohkan orang. Tanpa duit cukai, tak dpt la bagi rezeki.. hahaha.. UMNO mmg TOLOL punyer spesis.

      Delete
  3. Tak faham la. Mane satu ni. DAP ke TUN MAHATHIR yg jadi kepala. Kejap kAt dap control, lame sikit pulak kate tun mahathir pulak. Tapi kalau dia berkuasa dlm bersatu apa masaalah nya. Dia belum nyanyuk, buah fikiran dia masih berguna. Takde sejarah dia membeban kan rakyat. Kalau anak dia jadi jutawan dgn meniaga tak pe la. Sape rajin dia berjaya. Kalau asik cina je nak jadi jutawan kang korang komplen plak. Errr, sekarang berapa jutawan yg berjaya dihasilkan yg lepas zaman tun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selepas zaman Tun ada sorang melayu anak pekan yg dah berjaya menjadi billionire

      Delete
    2. Saye jawab kan utk dia org. Tak pe, janji melayu. Cina dah ramai jutawan.

      Delete
    3. Oii Bro Zack.... Jauhkan malaikat 44

      Dia bukan Melayu... Dia bugis dari Kalimantan

      Delete
    4. Pembetulan ...najib tidak dilahirkan dipekan...dia dilahirkan di kuala lipis dan dibesarkan di kuala lumpur..bapak dia yg dilahirkan dipekan...najib pon bukan duduk dipekan...orang pekan tak rasa najib orang pekan cuma mp pekan..

      Delete
    5. Smart pomen 14:41 nmpaknya kaki sekongkol buat dosa mungkar hanya kerana janji melayu...taubat bro.!!..ungat akhirat..jgn jadi jutawan di dunia tp papa kt akhirat!!

      Delete
  4. Dr Zuhdi....nama saja ada doctorate tapi cara berfikir budak form 5. He cannot differentiate between the woods and the trees. He cannot distinguish between fantasy and reality, fictions from facts and falsity and truth.

    Sama standard dengan 90 mil rm man and nik abduh tumpang glamour bapaknya.

    Those phd guys in PAS like khairuddin, just wonder How they gat their doctorate....

    Muslims like this nak orang hormatkan mereka but for us....ramai berkeliaran di pasar malam....lebih dihormati. Jubah dan serban bukan tanda apa2....sedih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak buat camme. Dulu tun cakap yg profesional semua masuk pas. Skang dah lari masuk PAN. Yg tinggal mcm tu je la. Yg pas tu agama. Tu yg tak boleh beza baik buruk. Sampai tak boleh nak beza dosa rasuah dgn tak sembahyang. Padahal dosa sembahyang cuma melibatkan diri sendiri dan keluarga. Tapi rasuah melibatkan satu negara. Bukan nak menghina, kebanyakan negara maju adalah negara kafir. Yg memberatkan hukuman pada persalah rasuah.

      Delete
    2. Betul ker zuhdi zionis ada doctorate?

      PM kita tak lulus ekonomiks sebab balik awal ayahanda meninggal?

      Byk sgt kelentong.. Macam dr azizan... PhD sana sini..

      Malaysia syorga dunia pendidikan penipu

      Delete
    3. Bro Pomen

      Janganlah sebut PAN... Itu bahasa orang PAS nak kutuk AMANAH.

      Tapi kan....

      PAS tu kan guna PAN juga. Walaunta tak caye ke...

      Kan namanya Pan-Malaysian Islamic Party.

      Delete
  5. Ha33,,,ape pon kalo orang pas yg cakap...gak bisa fi pakei...sampah...pes tersepit sekarang...dia ni patutnye msuk umno..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kaum Pas baru mula nak berjinak-jinak untuk menjadi jahat setelah mempelajari dari kaum Umno

      Delete
  6. Pas pun dah berjangkit umno. Dulu masa pas ngan pkr. Bila jumpa melayu, cakap DAP kuasai pembangkang, tapi bila jumpa cina, pas kuasai dap. Elok la. Elok la tidor sebantal. Jgn malu2. Ni tgk rapat semacam, siap keluar paper akui dekati umno. Tapi lain pulak cakap nak lawan umno. Pening org bawah. Yg org atas pulak cakap sedap mulut.

    ReplyDelete
  7. yang pastinya mahathir takkan berani bersumpah laknat menafikan mencuri berbillion ringgit duit rakyat untuk kepentingan dirinya dan anak2 nya... skandal BMF, perwaja, guna duit BNM untuk main forex dan banyak lagi...takkan berani... sebelum ni bukan main lagi suruh Anwar bersumpah laknat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Annoying 14:49

      Mai kita tutup semua mahkamah sivil dan mahkamah syariah... RUU 355 pun boleh buang tepi. Semua orang bila ditangkap buat salah kita suruh bersumpah laknat. Kalau berani settle kes????

      Idea kamu cukup bagus untuk memperbodohkan orang... tapi pada kami kamu hanya setaraf budak berhingus darjah 3

      Delete
    2. Zaman nabi takde penjara..

      Curi 2.6b terus potong tangan.. Tak pening kena torcher dalam penjara kena bontot kena jadi sex slave warden d penjara... Bijak nabi kita.. Penjara lagi teruk dari potong tangan.. At least takde tangan pun bini boleh suap nasi ug penting anu pun servis..


      Bodoh mana yg cipta RUU335 PENJARA SAMPAI 1000TAHUN? NIH? ISLE KE DIA ATAU TOK LEBAI PAK HAJI KORUP?

      Delete
    3. Suruh najib dan anak tiri najib bersumpah dulu yg dia tak rompak duit 1 mdb..jho lo kena angkat sumpah laknat jugak ke?

      Macai ni dah pandai main sumpah2 plak..

      Kat blog cts suruh azmin sumpah...
      Budak ni memang bahlol..

      Kalo sumpah diterima dlm perundangan islam aku berani sumpah bini dia tu bini aku..hi33.. Tak ade bini lah dia..

      Suruh lobai Hardy Wang sumpah dia tak ambik wang 90 juta...lobai 37 pon kena sumpah juga..

      Delete
    4. Tapi aku tak mau angkat sumpah mengaku rosemaak tu bini aku
      ..takut...hik3

      Delete
    5. annoying 14.49 nih pencacai pemakan dedak....dah sah2 sel2 otak tak bersambung....fakta pun takde...rubbish...taraf pemakan dedak....

      Delete
  8. "Rasanya kalau fikir guna kepala lutut pun mudah untuk kita dapat jawapannya?"

    Haha... Classic sindiran ko, Budin

    ReplyDelete
  9. Shah,

    Hahaha

    Dia datang nak angin2kan debat tak jadi

    """The organiser of the debate between former prime minister Dr Mahathir Mohamad and Umno minister Nazri Abdul Aziz has yet to notify police about the discourse, said inspector-general of police Khalid Abu Bakar"""

    Read more: https://www.malaysiakini.com/news/376983#ixzz4cJsFOSaar debat

    Memang tahu dah. Namun kita tunggu dan lihat

    ReplyDelete
  10. BARU JER KAMI UCAP TAHNIAH KPD YELLEN FED RESERVE U.S YG NAIK INTEREST RATE

    KATANYA NAKNCAPAI 2%GDP DAN 2%INFLASI.. DAH PUN TERCAPAI TAHNIAH

    DI MALAYSIAL BANK NEGARA UMUM INFLASI 4.7%

    KAPLA BUTOH MENTERI BEBALWANGAN !! KO NAK RAKYAT MAMPUS TAK MAMPU BELI NASI USI PERUT 4.7%???

    BANK NEGARA CAN YOU DO YOUR JOB IR NOT.. ZAMAN ZETI INFKASI TAK PERNAH LEBIH 4%..

    JANGAN SAMPAI KAMI KATA OTAK PUTIH MACAM RAMBUT PUTIH AL TOLOLI .

    ReplyDelete
  11. Apa yg Dr Zuhdi nyatakan itu ada benarnya. Semuanya pernah saya dengan sebelum ini. Cuma 1 yg saya nak cerita setelah banyak membaca. 1MDB itu sebenarnya tak ada skendel. Ia syarikat milik negara yg ada visi yg baik untuk rakyat, tetapi disabotaj oleh Mahadir dan kuncu2nya. Alasan mahu menjatuhkan Najib. Siapa yg busuk hati? Semuga Allah peliharakan Najib, dan agar terus membantu rakyat amin....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong pendpt ko anon 15.45....yea laa kan mader pynya sabotaj laaa gi masuk duit 2.6billion dlm akaun jibby....jahat nguhhh mader!!! Kahhh...kahhh...kahhhh....

      Delete
    2. Anon 15.45 ,
      Kau ini nak menyindir Najib,Pas dan BN ka, tapi kalau tak menyindir dan memang anggap benar apa yg kau tulis aku rasa lebih baik jgn jadi orang kau resign saja pasai yg tu lebih afdal

      Delete
    3. Anon 15:45 kau ni jenis bodoh bin bonggok,,jika Singapore,Switzerland dan beberapa Negara dah mengesahkan 1MDB memang laundering money,,tolong simpan saja kebodohan diri,,hingga kini PM kamu tak buat apa apa dan membisu...!!

      Delete
    4. Salwah Abdat

      Dia baca berita dalam bahasa Melayu, manalah nak jumpa kes di Singapore, Switzerland dll.

      Kalau dia guna search word '1MDB scandal' dan boleh faham bahasa Inggeris - ada 560,000 result. Sebulan pun tak habis nak baca semua.

      Dia orang ni boleh dikelaskan sebagai 'katak bawah tempurung' cuba pulak 'nak mengajar itik berenang'.

      Delete
    5. anon 1637..depa bukan katak bwah tempurung..depa tahu pasal 1mdb tapi buat pekak jer sebab dpt share..yg ameno cawangn tu ujung tahun dpt gi melancong..katakan tidak kepadaa ameno

      Delete
    6. 1mdb xde skandel? ko bangang ke ape? atau spesis low Iq yg ada masalh pemnelajaran..abistu apa keuntungan yg 1mdb dapat? cuba ko list kan? orang bukak syarikat sama ada untung atau rugi..ada 1mdb buat highway free? sekolah free? ..tolong sesapa please ketuk kepala anon 1545..

      Delete
    7. Ha3 ...pembelit besar...ade lagi macai umno duduk dlm gua...tak tahu 1 mdb kena rompak...mahadir plak sabotaj..mahadir ketja 1 mdb? Tak baca laporan PAC yg pengerusinye umno ...28 billion wang 1 mdb hilang tidak dapat kesan..sape yg masukkan ke akaun madey?...memang bodoooh duduk dlm gua macai ni...berita tak sampai...seluruh dunia dah lama tau najib rompak 1 mdb...ha3... Ciannye melayu mudah kena klentong..

      Delete
    8. anon 1702. melayu macam anon1545 dan keluarga dia je yg kena kelentong ..melayu lain tak

      Delete
    9. Anon 1545 nak troll najip tap tak menjadi. Belajar ler ngan kellies castle tu...

      Delete
    10. Anon 15:45...kamu ini member kellycastle yg baru join ke?
      Ya..lah kesian kawan tu kena hentam banyak sangat.
      Sebagai sahabat mestilah ditolong ye?
      Kamu mesti banyk baca surat khabar dan banyak dengar berita tv supaya banyak idea untuk tolong kawan kamu.
      He...he....

      Delete
  12. Salam Saudara Din.
    Puak2 ni apa nak heran, kenyang makan dedak rebus dengan batang keladi, tu yang meracau meroyan tu.

    ReplyDelete
  13. .
    .

    Mahathir pernah umumkan rundingan dengan PAS di hentikan semasa PPBM mahu di satukan dengan Pakatan Harapan tetapi bagaimanapun Muhyiddin minta tempuh untuk bersama Pakatan Harapan dengan memberi alasan untuk meneliti kandungan perjanjian.

    Padahal Muhyiddin masih teruskan rundingan dengan Pak Lebai.

    Jika Mahathir menguna kuasa veto seperti Hadi, Mahathir boleh guna kan tanpa menyanggah tindakan Muhyiddin seperti mana Hadi menyanggah Tuan Ibrahim.

    Yang buat sampai 20MDB ialah Hadi bukan Mahathir dan bukan Najib. Kerana ketololan dan ketamakan walaun PAS lagi dahsyat dari UMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ape nasalah nye kpd ko?..cer citer biar jelas....ha3 bahlol..

      Delete
    2. Anon 15:45 dan Anon 16:25
      Kamu berdua ini askar baru umno kah?....guna taktik baru buat buat bodoh?
      Atau sudah tak ada idea lagi nak defend bos kamu?

      Delete
  14. Haii zuhdi oii..sape ko ni? x knal pun.. yg en somi beli AUDI Q7 tu ko x nk siasat? semua orang tau bnyk ADUN dan Mp pAs dpt kreta baru dari Ameno

    ReplyDelete
  15. Kalu namanya penceramah pas, mereka hanya guna fakta sahaja bila berceramah. Fakta mereka jelas bersumber fitnah dan auta kosong. Biarpun bergelar dr. Tapi otaknya kosong, hatinya penuh dusta dan fitnah. Tak percaya, tanyalah pemimpin amanah.

    ReplyDelete
  16. Siapa Zuhdi ni ?Zuhdi ke Zahdike,tak kuasa dah nak dengar.

    Semoga Allah membuka hati mereka yang masih dalam khayalan,supaya sedar akan realiti kepincangan pentadbiran Najib dan juga mereka yang bersubahat.

    Doakan semoga Yb Tun dilindungi ,kental ,diberikan kesihatan yang baik serta dirahmati oleh Allah.amin.Sokong Tun.....welcome PPBM.....goodbye to Umno .Pas pun boleh kemas barang sekali ya,bye bye!

    ReplyDelete
  17. Dr.Jentik-jentik kat selangor tu walaun ade bawang.Selain dari nek abudok, ade bawang dan sewaktu dengannya , dr.jentik-jentik inilah muka tamak nak perintah 5 negeri.Sebenarnya mereka ini tidak rugi apa2 sebab x da kejayaan sebaliknya menghancurkan negeri pakatan harapan dan memenangkan umngok.cakap banyak pon x guna manusia macam ini, hanya orang banggang yang mudah tertipu.

    ReplyDelete
  18. Setuju sangat dengan tuan Budin. Ini orang berfikir dengan kepala lutut sebab tu keluarkan kenyataan bingai tahap gaban begini.

    Tun M dah jadi PM selama 22 tahun, apa kejadahnya dia cakap sesuatu yang apabila dibuat rumusan akan membawa maksud kalau Tun M berkuasa, skandalnya akan lebih besar drpd skandal Najib ibarat skandal 1MDB akan menjadi 10MDB.

    Doctorate apa yg dia ada sampai boleh jadi bingai tahap gaban sebegini?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah dapat RM90 juta.
      Ulama terus jadi firaun.

      Delete
  19. Ini cerita lama. Banyak perkara telah berubah tapi masih relevan untuk dijadikan iktibar.

    Pengakuan Ex-Mahasiswa Universiti Malaya tentang Tamrin Panjang 1

    .... Kami diberikan tekanan mental (mental torture) dan brain wash setiap masa agar menyokong PAS. Kami didoktrinkan utk menyokong PAS dan jika tiba masanya utk rela mati demi PAS. Pelajaran tidak penting, yg penting hanyalah perjuangan serta kemenangan Islam (read PAS). Ketaatan yg paling utama adalah kepada Presiden PAS (Amir Jamaah) dan bukan kepada Yang Dipertuan Agong malah ibubapa sekalipun. Malah kami masih ingat dgn jelas bagaimana seorang pemimpin utama PAS sekarang (nama saya rahsiakan, contact personal kalau nak tahu) dengan jelas telah mengatakan bahawa, “Islam ditegakkan dengan dua cara, dengan pedang atau demokrasi. Perjuangan PAS pada ketika ini adalah melalui demokrasi. Jika Pas gagal, maka PAS akan mengangkat senjata! Jika sekiranya saat itu (angkat senjata) tiba, adakah tuan2 semua bersama dengan kami?” Kami yg sedang mabuk dgn candu PAS bertakbir dan kata kami akan bersama angkat senjata!

    Kami ditawan serta di brain wash utk menjadi tentera2 militan PAS. Kami diajar utk wala’ (taat tidak terhingga) kepada pemimpin PAS, hatta kalau ada exam hari ini dan diarahkan utk pergi berdemonstrasi oleh Amir Kampus (Presiden PMIUM/Pengerusi Jemaah Islam Kampus JIK), maka kami wajib menurut. Pada akhir sessi Tamrin tersebut, kami dipaksa berbaiah kepada pemimpin PAS dengan bersaksikan Allah, Rasul, Malaikat dan Alam Semesta dan bersumpah bahawa laknat Allah akan menimpa kami jika kami keluar dari ketaatan kpd jemaah iaitu PAS! Dalam keadaan tertawan, ramai antara kami yg terpaksa berbaiah dan akhirnya terikat dgn perjanjian bathil ini."


    Kalau kenyataan ini benar, PAS tidak sepatutnya mendapat sokongan rakyat. PAS sudah memperkosa Islam demi kepentingan politik.

    ReplyDelete
  20. Zaman mamak dulu, ada dasar penswastaan. Langsung hilang banyak hal kebajikan lupus krn dibolot. Untung syarikat milik kerajaan lenyap, yg wujud kronism. Cara mamak kaut kaya berplan dan cukup dokumentasi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon 18 34 yg buta tuli dan bengong. Berikut senarai syarikat yg diswastakan
      Jabatan Telekom Malaysia = Telekom Malaysia Berhad (TM)
      Lembaga Lebuhraya Malaysia = PLUS Expressway Berhad (Projek Lebuhraya Utara Selatan)
      Lembaga Letrik Negara = Tenaga Nasional Berhad (TNB)
      Jabatan Perkhidmatan Pos Malaysia = Pos Malaysia
      Jabatan Penerbangan Awam (DCA) = Malaysia Airports Berhad
      Lembaga Pelabuhan Klang = Kelang Multi Terminal Sdn Bhd, North Port (Malaysia) Berhad and West Port (Malaysia) Sdn Bhd
      Suruhanjaya Pelabuhan Pulau Pinang (Penang Port Commission) = Penang Port Sdn Bhd
      Lembaga Pelabuhan Johor = Johor Port Berhad
      Keretapi Tanah Melayu = Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB)
      Lembaga Penyatuan dan Pemulihan Tanah Persekutuan (FELCRA)= FELCRA Berhad

      Cerr cerita sikit ada ke komplen dari bekas pekerja yg bgtau depa tertindas. Even ayah aku salah sorang dari pekerya yg terlibat.. siap dapat kwsp dan pencen. Untuung apa? Zaman bijan apa yg dapat? GST , biasiswa ditarik balik..penat nk tulis kat sini ..kelebihan tun M berbanding bijan n losemah

      Delete
    2. Zaman tun M ringgit jatuh gak tp cepat cepat tun kawal ringgit dan ikat 1usd + rm3.50. sekarang 1 usd berape ek ? Bodoh nye anon 1834

      Delete
    3. sbb dasar penswastaan la kerajaan dpt berjimat ..penjawat awam dapat bonus berbulan bulan..zaman bijan dpt apa? Takat brim tu toksah cerita weh

      Delete
    4. orang amneno yg tinggal sekarang ni memang yg bodoh bodoh je ke?

      Delete
    5. 18.34... Ko ni tahu hentam kromo jer...syarikat mana hilang untung?...kebajikan ape lupus?...ko tahu tak banyak mana kerajaan kutip cukai?...orang cakap kroni ko pun sebut kroni..ko tahu tak apebenda kroni?...kalo bagi kat ko blm tentu kerajaan boleh kutip cukai...
      Kalo tun nadey bagi kroni pun dia tak potong bajet pendidikan dan kesihatan...dia tak tarik balik subsidi...dia tak kenakan cukai keatas banyak barang..harga barang stabil dan seimbang dengan pendapatan rakyat....rumah pprt banyak dibina untuk golongan miskin..masa gawat ade suntikan kewangan untuk meneruskan projek kelas f bumiputra...graduan menganngur diberi latihan dipejabat kerajaan dan dibayar elaun..
      Cara hujjah ko ni cara budak2 hingusan...entah2 blm sunat..

      Delete
    6. Dlm kepala budak hingusan tun madey kaut keuntungan..kalo ko ade bukti repot lah sprm...ko buat andaian dari hearsay saja....ato madey kena angkat sumpah laknat jugak?....hik3... Bodohnye budak ni..

      Delete
    7. bodoh 1834 ..cuba gi hospital kpj tanya berapa bnyk ex LLN yg dah diswatakan jadi TNB dapat guna medical card..depa dapat rawatan free kat kpj tau..orang ameno bongok

      Delete
    8. Anon 18:34 ini orang pas, bukan umno.
      Kumpulan bodoh inilah yg menjadi agen pas untuk manabur fitnah di Malaysia.
      Sayang sungguh, kumpulan ini dapat dosa percuma akibat kebodohan diri.

      Delete
  21. Betul ke dia ni Dr? Ckp mcm org bodoh je.

    ReplyDelete
  22. Diversion....

    Ada apa2 ke nazri makan cendol dengan mahathir hari ini tadi?

    ReplyDelete
  23. Komen ..dari WalaUnta ..
    keh keh keh
    pakai kepala lutut

    ReplyDelete
  24. Anon 15:16.diatas.....saya sokong anda 100 peratus.

    PAS adalah sebuah pati pengkhianat kepada orang2 lslam diMalaysia. Tetapi apakan daya walau pun sudah bermacam2 cara telah digunakan untuk menyedarkan mereka tetapi orang2 Islam ini terlalu lemah....mereka terlalu taksub!!....sebagai contohnya saudara2 boleh keKelantan tengok sendiri baigamana ketaksupan mereka2 ini.Bukan susah nak cam orang PAS diKelantan ....hah kalau yang pakai serban dan kopiah tu rata2 ya lah tu!!....bercakap pun selalunya bertopingkan agama...

    ReplyDelete

  25. Ada penyokong parti2 ciput yg syok sendiri yg mana dlm pru14 nanti satu kerusi pun belum tentu boleh menang.

    Sian puak2 ni.

    ReplyDelete
  26. Pas pernah khianat pkr masa pru 13...7 kerusi pkr yg talah diperstujui untuk pkr turut ditandingi pas...akhirnye bn yg menang...seolah2 pas dah berpakat dengan bn nak bagi umno menang..
    Tahun 20008 arwah harun din hardy wang telah nmengarahkan pas perak ug dengan umno...sedangkan dap setuju pas jadi mb mengikut perlembagaan negeri..
    Krisis mb selangor ekoran pemecatan tan sri khalid pas sekali lagi khianat Pkr dengan merancang ug dengan umno selangor...nasib baik gagal..
    Inilah siri khianat pas kepada pr..

    Elok pas kerjasama dengan umno plak...umno mahu tanding 3 penjuru...sekarang ade bersatu dan amanah....umno mahu tawan selangor dan kelantan yg pas juga nak kelantan dan selangor...pertandingan pas dan umno bukan lagi untuk pecah undi bagi umno menang...pru nanti tidak ujud lagi kerjasama pas umno di 5 negeri....pas yg akan kojol...elok pas rasa duku kekelahan setelah rasa kuat bila menang atas tiker PR di pru 13..

    ReplyDelete
    Replies

    1. Kalo PAS khianat kpd PKR, APA pasal tak singkirkan PAS di Selangor. (Dan sebelum itu di Perak?)

      Delete
    2. Kiki..sbb pas pis pus muka x malu

      Delete
    3. Pkr orang baik hati berlapang dada untuk menolong melayu....pas tak boleh kerjasama dengan dap dan pihak yg ade hubungan dengan dap tapi tak mau cabut...kalo pas kluor pon kerajaan ph tidak tergugat..jadi azmin tunjukkan kpd rakyat siapa pas sebenarnye..

      Delete
    4. Sebab tu bila jutawan baru ciptaan najib lobai 37 nak tawan selngor azmin beri sikit sindiran..

      Delete
    5. Pas diperak tidak sealiran dengan pas pusat..pemimpin pas ni dah cabot kedlm Amansh...takkan tak tau

      Delete
    6. Dipenang dap buang semua jawatan lantikan politik yg diberikan kpd pas..cian ahli pas

      Delete
  27. Hahaha hadi merapu lagi , kali ni panggil biawak hidup pulak pada najib dan BN, pakatan pun dapat gelaran biawak juga. kesian tenguk dia makin merapu pulak maklumlah dedak dah terima tapi takut nak istihar pada ahli parti untuk UG dgn najib , supaya ahli sendiri pas tidak hukuman hudud Ru355 kepada hadi kerana meranapkan kat parti sendiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedap jer mulut dia kan panggil orang biawak hidup...yang dia tu pulak apa?? Komodo hidup tak pun dhab hidup....PAS dah PAST....

      Delete
  28. Dari xtremist jadi kecelaruan melampau.

    ReplyDelete
  29. Pas bertanding PRU 14 ,,pun suka suka jer,,bukan nak menang,,,,kalau tak dapat satu kerusi pun tak apa2 ,,,suka suka jer nak mengacau daun,,,Kita terima jer lah ucapan bodoh ni,,,yang datang dari orang yang kecewa dan tak der Value,,,sama lah dengan puak2 hamPas yang tumpang singgah dalam blog Shah,,,setidak2 nya puak2 hamPas boleh menimba ilmu dan pengajaran,,,,supaya dapat membebaskan diri keluar dari sangkar Puak Akal Sakit

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...