Monday, 27 March 2017

NASIB BAIKLAH TAMRIN GHAFAR SUDAH KELUAR PAS....


Harus diakui bahawa Pas sejak kebelakangan ini terlihat semakin keliru, caca-marba dan tidak menentu dalam menentukan pendirian dan hala tujunya sendiri.

Sekejap macam dekat dan mahu bersama Najib Razak, UMNO dan BN, tetapi dalam masa yang sama cuba pula menjalin kerjasama dengan Bersatu.
Di ketika lantang meletakkan syarat bahawa sesiapa yang ingin bekerjasama dengan mereka mesti memutuskan hubungan dengan DAP dan Amanah, sebaliknya di Selangor ia senang-senang bekerjasama membentuk kerajaan negeri bersama Pakatan Harapan sambil mengutip laba jawatan sebagai Exco, dalam GLC negeri, ketua kampung dan macam-macam lagi.

Kukuh dengan pendirian bahawa perjuangan Pas bukan saja di dunia, tetapi yang lebih penting ialah akhirat, namun gagah juga mempertahankan mahu bertanding 70 kerusi tanpa rela diusik biar pun satu.
Kemudian, pernah juga Pas mengatakan mahu bertanding di seluruh negara, termasuk di kerusi-kerusi yang ditandingi DAP.

Di ketika yang lain, Hadi Awang tidak segan-segan menyebut bahawa Pas tidak mahu berebut kuasa dengan UMNO dan BN, cukup katanya sekadar dapat jadi penasihat saja.
Namun, tidak berapa lama kemudian, Hadi juga pernah berkata, Pas memang sudah lama membuka pintu untuk formula satu lawan satu bagi menumbangkan UMNO dan BN.

Di tengah-tengah antara mahu jadi penasihat dan bersama-sama ingin menjayakan formula satu lawan satu, ada juga terkeluar suara mahu jadi king maker antara BN dengan Pakatan Harapan.
Kemudian pula, sebagaimana yang tersebar videonya, Hadi mendedahkan Pas ingin mentadbir lima negeri melalui kerjasamanya  dengan UMNO.

Tak tahu kenapa dan meskipun seluruh Malaysia sudah menonton video tersebut, kata Hadi, beliau tidak pernah sama-sekali bercakap demikian. Allahu Akbar Tok Guru....

Terbaru ini, dilabelkannya  BN seperti biawak hidup.

Sampai hati betul Tok Guru ni...dah elok-elok pakai sedondon merah jambu, kemudian berpimpin tangan dengan Najib dan diberi ruang bekerjasama melalui Akta 355, alih-alih gelaran biawak hidup balasannya.
Yang marah dengan Pakatan Harapan sampai digelar biawak lagi besar pula, kenapa?

Bukankah ia bermakna di Selangor, Pas sama-sama biawak besar juga, kecuali jikaberani buat keputusan keluar dengan segera?

Keliru, caca-marba dan tidak menentu - itulah imej Pas sekarang ini. Tidak pernah ada mana-mana parti lain sepertinya. 

Nasib baiklah Tamrin Ghafar cepat-cepat keluar Pas, jika tidak rambut putihnya pun boleh jadi hitam semula sekarang ini. (ShahbudinHusin 27/03/2017).

113 comments:

  1. Itu lah Pas pimpinan Lobai Hadi Wang...sekejap kedepan sekejap kebelakang...kiri kanan semua Hadi Wang boleh...Hadi masih takut hilang kepercayaan ahli2 Pas di kampong2 yg telah didik sejak azali lagi bahawa pas berjuang atas dasar islam dan untuk menegakkan islam...pas menetang kemungkaran..

    Bahana makan rasuah 90 juta dari musuh pas menjadikan Hadi terpaksa lebih flexisible...

    Sejak ketiadaan arwah Nik Aziz pemimpin Pas bercelaru antara mmengejar kemewahan dunia yg berlandaskan kemungkaran dan menegakkan islam yg syumul berlandaskan quran dan hadis..
    Lagi kuat orang bercakap hendak ikut islam lagi kuat dugaan dan hasutan iblis....


    ReplyDelete
    Replies
    1. Arwah Nik Aziz berjaya melepasi dugaan dan hasutan iblis kerana beliau hidup dlm keserdahanaan...mencuci sendiri tandas masjid diwaktu dinihari untuk hilangkan riak pangkat YAB.

      Beliau paling bimbang pemimpin pas selepas beliau tunduk kpd godaan kemewahan dunia..yg akan memusnahkan pas...ini yg sedang berlaku...dizaman beliau pas sangat kuat dengan Auranye...berkembang keseluruh malaysia dengan bantuan PR..

      Delete
    2. Gear box dia rosak tu. Nak servis dah tak boleh, kena tukar. Clutch dgn pressure plate pun dah haus. Kena tukar sekali. Senang cakap dgn kereta2 sekali la tukar. Biar muka baru pulak. Banyak sgt driver dia..

      Delete
    3. Nak tukar dengan kereta apa ?

      Tak kan Q7... Porsche ? Dah ada orang pakai ..

      Delete
    4. Bukan saja celaru. Apabila kenyataan2 yg keluar dari mulut hadi sendiri sering bercanggah, maknanya ada kenyataannya yg tidak lebih dari satu pendustaan. Ulama yg benar dan fikirkan akhirat tidak akan berdusta untuk kelangsungan politik. Fikir-fikirkanlah. Wallahu'alam

      Delete
    5. Tak cukup mahal tu. Tukar yg org mampu tgk je. Q7 dgn porsche tu org ramai mampu pakai lagi. Kalau boleh biar yg harga tayar sebijik tunggu bonos baru boleh tukar.

      Delete
    6. Armarhum TGNA orangnya ada "Rahmat" dari Allah Azza Wajallah namun pengantinya masya'allah di ibarat seperti langit & bumi........!!

      Delete
    7. Kesian wala'un wala'un Paspispus, berketuakan manusia yg mabuk dedak+nasikangkang.

      Celaru harubiru!!!

      Delete
    8. Kau org sj yg betul. TG Hj Hadi adalah terbaik.
      Mendahulukan islam dan persaudaraan.
      Vukan mcm kauorg...iblks bertopeng agama. Pemutus silaturrahum


      Delete
    9. Hadi tanggung dosa terlalu berat, bagi sesiapa yg berakal dapat melihatnya. Hanya yg buta hati tidak mengetahuinya.
      Sama sama kita tunggu dan lihat apa terjadi keatasnya kemudian hari.
      Sama juga MO1, takdir mu sedang diperhatikan oleh rakyat Malaysia apa kesudahan nasib mu.
      Kamu berdua tidak akan gagah membelah awan selama nya.
      Bila takdir kejatuhan mu tiba tiada lagi semua makhluk dapat menolong mu.
      Tunggu semua....

      Delete
  2. Ini bukan keliru Budin, ini Hadi sudah cirit birit. Tapi jgn bimbang, Melayu tetap sokong Islam punyer walaupun segala percakapan Ustat2 dan Lebai2 Sebakul ni diluar logik.

    Ini kerana Melayu Islam sudah biasa terima perkara2 diluar logik. Sidratul Muntaha, Jin Iblis, Israk Mikraj.. apalah sangat sembang pasal kuasai 5 negeri. Jgn bimbang, malaikat2 juga turut turun mengundi PAS kerana mereka saja yg menjaja Islam sampai ketahap memalukan pun xper. Janji Islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini setan mane pulop...logikkah patung yang kamu ukir kemudian kamu sembah mintak pertolongan

      Delete
    2. Siaps plop cakap pasal sembah patong...melalut plop si mamat bengong ni...tak cukup pil kude?

      Delete
    3. Semua yang sokong PAS secara membabi buta adalah bangsat tak sedar diri. Hidup dalam kesempitan pun pemimpin mahu tipu ahli. Sial punya pemimpin, cakap tidak gambarkan islam sebenar. Cakap berbelit, ulama tahi kuching, phui!!!!. Pergi jahanam.

      Delete
    4. Fezreen...pi makan ubat

      Delete
    5. Kat tempat saya ada lah 2 3 driver yg masih dgn pas. Tapi jenis tak sembahyang dan time puase muka tu jugak.la yg tumpang makan kat belakang stor. Tapi bile cerita pasal politik. Selain pas tak boleh. Meruntuhkan islam. Mungkin bagi dia org pas tu agama kot. Tapi yg selalu ke masjid bila jumaat takde pulak ber ye ye sgt dgn pas. Bila tanye, pas dah lari bila arwah takde. Mungkin dgn.pas dpt masuk syurga la kot.

      Delete
    6. Memang betul. Ahli2 pas ni cakap bab agama memang hebat hebat belaka tapi sembahyang tak pernah. Puasa tak pernah. Cukup kuat beli nombor ekoq.

      Delete
    7. Betul Mr Smart

      Ramai bekas penyamun bekas nanduan bekas penganggur dan gagal dalam berniaga dah putus harapan MASYUK PAS..

      Mereka akan cari pak lebai yg hati senget utk mintak sedekah dan perlindungan..
      pak lebai ni yg kebanyakkan pas akan hasut mereka dengan

      Doktrin ' MASUK PAS MASUK SYURGA' maka ramai dalam pas adalah mereka yg dulu gagal perniagaan gagal bekerja gagal perkahwinan gagal semua..

      Maka jalan singkat nak tebus gagal adalah masuk pas.

      Busyuuuk betul pas dalam semua ada.. Bekas tok guru ajaran sesat bekas ostad skim cepat kaya bekas ostad polygamy... Bak kata semua haramkadah ada dalam party masuk syurga!!

      Delete
    8. Bila Abby cakap artis nak berhijrah malang jumpa pas marah pulak. Nak jadi ulamak kena sabar

      Delete
    9. Dlm PAS mmg terlalu ramai malaun2. Rajin bersolat, rajin mengaji agama, dok bertengguk siang malam dpn tok2 lebai.

      Tapi mengkala hal duit, rasuah ka.. derang juga yg paling win. Tapi x boleh kalahkan totok UMNO lagi.. kedua2 hampir sana 2x5 dah.. 10 tahun kebelakangan ini, kehidupan ahli2 PAS bawahan mmg teruk gila. Rata2 mula membina syarikat sendiri walaupun kecil2.. mereka mula tahu selok belok permainan projek dan kewangan. Terutama time kejatuhan matawang RM ni. Derang x mampu ikut cara konvensional cari nafkah lagi.

      Kalo dulu, mereka yakin, rezeki Allah bagi. Ulat dlm batu boleh hidup. Skrg, zaman kapitalis bro.. ramai dah sangap dgn projek2 gomen. Lihat sendiri menantu2 orang tertinggi PAS sendiri..

      Mengkala masuk bab agama, kowang xleh silap cakap sikit, terus kene pancung punyer. Derang la paling win gebang dan tukang jadi Sang Kelembai, sumpah orang xder masalah. Org sumpah derang x boleh, sbb derang suci mcm lembu samiri tu..

      Delete
  3. Pening dengan Hj Hadi ni.Hari ni cakap lain,esok cakap lain.

    Tak ada pendirian lansung.Saya sebagai ahli PAS pun pening.
    Bagaimana lah nak menghadapi PRU14 ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak ada pendirian langsung? Inilah pendirian ulamak tertinggi dunia. Kejap A kejap B kejap C.. ok ja. Padan la dgn ramai lagi orang2 melayu yg nyaman kekal bodoh abadi. Kalo Hadi jadi PM, mmg best camni. Kejap naik unta, kejap naik kereta.. padan muka..

      Kalo jadi cerdik sikit, maka Melayu akan pupus dari atas mukabumi.

      Delete
    2. Pasal makan rasuah 90 jota lobai hadi dah poning...dia ajar orang haram makan rasuah...tp dia bantai jugak ...tapi lobai hadi makan rasuah halal....lobai putar belit..

      Delete
    3. RM90 juta masuk akaun bank Hai ke? Orang bank berkenaan kata wang itu masuk kaun individu, bukan akaun parti atau pertubuhan apekebende.

      Pelik nya - Bank Negara tak siasat ke, wang money laundering ke, ape ke, begitu banyak, alih2 selepuk masuk akaun si polan tuh.

      Delete
  4. PAS yang dah bertukar jadi BIAWAK BESAR. LIDAH BERCABANG PAS sekarang amat ketara sekali, sukar untuk dinafikan lagi. Semuanya gara gara Ust Hadi Awang yang fikirannya sering merawang rawang tak tentu arah sejak dilawati Najib RAzak semasa di hospital satu waktu dulu. Termakan "nasi tangas" bawaan agaknya?.

    ReplyDelete
  5. boley imagine ka mesia dipimpin org muka mcm nih? tak sesuai..

    ReplyDelete
  6. .
    .

    Bila baca satu-satu kekeliruan Hadi, rasa marah.

    Tapi bila di senaraikan sekali semua kekeliruan Hadi rasa simpati pulak.

    Sah Hadi tidak ada kriteria sebagai PM atau Ketua Pembangkang seperti yang Tun katakan.

    Hadi lupa pengkalan di mana dia mulakan kekeliruan sehingga sukar untuk dia kembali.

    Wallahhuallam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kriteria ulamak fan lobai pon tarraaak..kritetia pembelit ade banyaaakkkk

      Delete
    2. Balasan bagi sesiapa yg menipu Allah....

      Delete
  7. Dah cakap dalam youtube pun tak ngaku lagi..hebat hebat...kaki klentong sama macam bijan..kih..kih..kih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu pasal kena panggil hadi pembelit kalahkan belit keling.....itu suara dan rupa mcm saya tapi itu bukan saaya..

      Delete
    2. sama jgk dgn video stopa ali..dh sah spender XXXL still xngaku

      Delete
  8. Hanya mereka2 yg blur totok yg sanggup dudok dlm PaS. Sedikit yg masih sokong ini dari kalangan yg dpt dana rasuah 90J.
    Yg selebihnya adalah Melayu perisa Aribica, bodoh berbau tahi unta, pelahap taek low.
    Kesian betul.
    ,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agak nya orang pas kurang cerdik masih terima presiden macam hadi.

      Delete
  9. Pernah dengar hadi bahas atau beri pandangan pasal ekonomi, duit ringgit, 1mdb, aramco-petronas, src, kadar hutang negara, bandar malaysia, forest city, trx, ranking U, pengangguran graduan...?? Kalau ilmu hanya boleh bahas tentang biawak hidup...tak yah lerrr.

    ReplyDelete
  10. Bukan tamrin saje dah lame lari dari lobai serban besar...ramai lagi dah cabut tengok gelagat lobai perkudakan islam selepas ketiadaan arwah Nik Aziz....otak beku
    ...

    ReplyDelete
  11. Orang Melayu sebagai majoriti penduduk dengan jumlah hampir 60 peratus di Malaysia harus difahamkan bahawa UMNO dewasa ini berdiri atas tiga dasar utama iaitu Wang atau lebih popular dengan perkataan ‘dedak’; Sentimen yang menyentuh isu agama dan kaum; kuasa atau alat negara yang dipergunakan sehabisnya demi mengekang suara-suara mendesak dari pihak pembangkang.

    Tiga dasar ini membentuk piramid 2-dimensi yang nantinya digunakan untuk mengepung fikiran orang Melayu. Ia bukanlah bermakna bahawa minda Melayu mudah untuk diperangkap, tetapi permainan UMNO yang tohor dengan menurunkan tahap ekonomi orang Melayu demi memperkayakan individu tertentu sehingga kehidupan kaum itu dijerut dengan bebanan sara hiduplah yang menjadi punca.

    Sementelah retorik seperti “UMNO bela orang Melayu”, “Orang Melayu hilang kuasa jika UMNO hilang” yang dipertuturkan pemimpin-pemimpin tertinggi UMNO hanyalah sandiwara untuk memancing sokongan kaum yang dijamin hak keistimewaan mengikut Perlembagaan Malaysia itu.

    Malah lebih teruk lagi, UMNO mempergunakan slogan-slogan itu demi menghalalkan rasuah yang terjadi di depan mata atau di belakang pengetahuan rakyat, yang mana sehingga kini tidak disuarakan dengan lantang oleh sekutu barunya, PAS.

    Tidak cukup dengan itu, seakan-akan kurang garam dalam masakan, UMNO menambah rencah dengan mewujudkan momok bagi menutup rapat ruang buat orang Melayu keluar daripada tiga asas yang disebutkan tadi. Momok itu tidak lain dan tidak bukan adalah DAP, yang dikutip dengan tuduhan komunis pada satu ketika dahulu dan kini dituduh sebagai anti-Islam atau anti-Melayu.

    “Tiga asas dan momok” adalah rancangan besar (grand plan) UMNO demi memperkasakan kewujudannya. Ia tak ubah seperti Israel atau setepatnya Zionis yang mempergunakan peristiwa Holocaust bagi mengabsahkan kewujudannya di tengah-tengah tanah bernama Palestin.

    Ironinya, perkara yang seharusnya dilihat sebagai kelemahan UMNO kerana terpaksa membina asas daripada sumber negatif dianggap pemimpin UMNO kini sebagai kekuatan yang akan meneruskan kelangsungan atau survival parti sepenuhnya milik golongan elit Melayu itu.

    Teknik menggunakan momok selalunya gagal dalam kehidupan rakyat yang kian mencapah dalam nilai dan kemajuan intelek. Kerana dunia akan digantikan dengan robot, dan hutan akan musnah seperti di Kelantan yang kini ditadbir PAS, dan teknik mempergunakan momok akan menjadi basi dan UMNO akan terkubur dan bersemadi di buku teks sejarah tingkatan tiga.

    Apatah lagi dengan kewujudan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) yang diasaskan mantan Presiden UMNO yang akan mencabar status quo atau jelmaan sikap manusia UMNO yang dipanggil alpha male. Ia diperkuatkan lagi dengan penyertaan PPBM ke dalam Pakatan Harapan.

    Namun ada yang mempertanyakan mengenai PAS. Ada apa dengan PAS? Parti Islam itu sebenarnya tertinggal kereta api. Masih terkandas di stesen bernama ‘RUU355’, dan sedang mencongak-congak untuk kembali ke rumah bernama UMNO atau terus mengidamkan impian yang bukan-bukan, seperti contoh: memenangi 40 kerusi Parlimen dan seterusnya menjadi King Maker dalam arena politik di Malaysia.

    Sudah tiba masanya untuk orang Melayu menendang ketakutan momok yang ditanam UMNO serta tiga asas yang dibinanya dan mengejutkan PAS daripada mimpinya untuk diajak bersarapan di kedai mamak dengan menu roti canai banjir dan segelas teh tarik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bebanan sara hidup, aka inflasi, adalah peluang, dan bukan perkara yang negatif semata-mata. Maka BR1M dibawa untuk menyelesaikan bebanan tersebut. Namun penyelesaian itu hanyalah sedalam kulit muka sahaja sebab masalah yang BR1M hendak selesaikan adalah lebih kronik daripada itu. Tetapi aparat x ambil pusing tentang masalah kronik itu. Yang penting ialah rakyat melihatnya sebagai BR1M "dari aparat" menolong mengatasi bebanan mereka, dan aparat mendapat laba daripada itu dalam bentuk wala', (kkalau boleh saya guna istilah yang dipelopori oleh PAS). Dengan x selesai masalah sebenarnya itu maka kitaran "BR1M selesai bebanan" akan berterusan walaupun ia mencapai tahap durjana.

      Delete
  12. Lebai Hadi dh gila sawan akibat bala mengkafirkan orang melalui amanat lebai Hadi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tepat sekali , hampir kepada sawan babi?

      Delete
  13. Orang kurang siuman tak pernah mengaku yang beliau tak siuman.

    ReplyDelete
  14. Hadi adalah ketua kepada golongan munafik.Cacat akal,....hatinya telah sekian lama digelapkan oleh Tuhan.

    ReplyDelete
  15. Kesian exco kena pikul bewak besar....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ulama pas ni memang biawak besar. Bini pun ramai.
      Ahli2 pas pun sama. Bini2 diaorang yg pi kerja. Diaorang mana ada kerja.

      Delete
    2. .
      .

      Exco pikul biawak besar dapat jugak lah pangkat gaji elaun ..

      Penyokong yang heret biawak besar dengan perut penuh bangkai .. tak sedar-sedar.

      Delete
  16. Haji Hadi "kelihatan" keliru - namun begitu besar pengajaran yang membuatkan dirinya "pasti" yakni tipu daya yang pernah PAS sepakati sehingga tertubuhnya Barisan Alternatif dan Pakatan Rakyat adalah jauh lebih membawa kecelakaan kepada jemaahnya.

    Kifarah dari Allahswt datang di depan mata (Haji Hadi) dengan melihat jemaahnya saling berpecah belah lalu segala lisan jelik yang sering diajar untuk dihadiahkan kepada UMNO kini dikembalikan kepada PAS - bahkan bekas sekutunya turut tidak ketinggalan mengalunkan lisan yg jauh lebih buruk dari bunyi seekor kedai untuk PAS.

    UMNO bukan assobiah mahupun taghut bahkan ia hidup sehingga waktu ini tetap dengan roh AGAMA berjasad BANGSA.

    Benarlah janji Allahswt - puak kafir tidak pernah akan redha selagi mana ummat Islam tidak mengikut pada segala kehendak mereka. golongan yang jahil lagi menyombong diri akan menjadi pengikut yang menjunjung redha puak kafir dan sekutunya.

    Kerajaan Negeri Selangor adalah bukti jelas betapa hinanya keadaan mereka - tak ubah seperti sekawan serigala yg sedang melahap kepingan daging. Begitu
    juga di Pulau Pinang.

    Akhir Zaman merupakan waktu dimana datangnya fitnah bagai gulungan ombak yang tidak pernah berhenti - bahkan seorang peliwat dimuliakan sebagai anugerah tuhan : Nauzubillahimzalik.

    Golongan yang jahil lagi menyombong diri itu berteriak dan berguling di tepi jalan membawa khabar dari politikus berhati serigala, lalu tengkuk-tengkuk mereka segera dipaut oleh musuh' ISLAM bahkan mereka tidak lagi berselindung - sejujurnya sosok seperti Siti Kassim, Marina Mahathir, Maria Chin adalah mewakili gerakan LBGT dan pluralisme agama yang bernaung didalam COMANGO merupakan tulang belakang yang menghidupkan Pakatan Harapan BAHARU.

    Baru-baru ini bekas2 pemimpin yang terbuang daripada UMNO (Tun Mahathir dan Tan Sri Muhyiddin Yassin) cuba membawakan roh AGAMA berjasad BANGSA di dalam Pakatan Harapan BAHARU - namun ia ditolak oleh DAP.

    Salam ya salam
    Ikhlas dariku unknown aka sahabat




    ReplyDelete
    Replies
    1. Zack Armstrong - kamu hanyalah seorang yang jahil lagi menyombong diri, seringkali didalam komentarmu memuliakan DAP (cauvinist) sebagai sebaik-baik kafir yg tidak ada salahnya jika diangkat sebagai pemegang bai'ah untuk memimpin umat Islam.

      Satu pesanku - sekiranya kamu masih berpegang pada kalimah syahadah maka perbanyakkanlah lafaz syahadah mu setiap hari - semoga kamu tidak menjualnya demi mendapatkan redha puak kafir itu beserta sekutunya.

      Salam ya salam
      Ikhlas dariku unknown aka sahabat

      Delete
    2. Akhir zaman ulamak jual agama..pesan nabi

      Delete
    3. .
      .

      Satu syahadah. Satu.

      Tapi sikap, perangai dan sifat antara Nik Aziz dengan Hadi Awang bagai langit dan bumi.

      Syahad bukan sekadar satu ucapan .. perbetulkan lah syahadah kamu unknown aka sahabat

      Wallahhuallam

      Delete
    4. Teori sahabat teori orang bodooh....kerana muafakat dengan PR pas dapat menang kerusi di pantai barat...sekarang nak muapakat dengan umno tapi berebut negeri...
      Memang sahabat suka tunjuk bodooh..umno hudup dengan roh ugama...tu pasal songlap sana songlap sini...klentong sana klentong sini...sahabat ni makhlok perosak bangsa melayu dan agama islam...sejak rapat dengan umno lobai pon pandai makan rasuah halal..

      Delete
    5. bila pemakan dedak dari universiti kota bharu berkata-kata.....yang jelas sel2 otak dia tak bersambung....bahana makan dedak terlampau banyak....lebih bahaya dari pil kuda...kesian...

      Delete
    6. Sahabat...dah faham apa itu MoU, apa itu SPA? Dah tau aramco ngan petronas sign perjanjian apa? Kaa tetap bodoh, tetap jahil?

      Delete
    7. 15:00 - aku hanya mampu tersenyum lantaran kejahilan kamu yang kekal menyeret tipu daya dari lidah' penyampai berkait perihal MoU diantara Petronas-Aramco.

      Tak mengapalah, namun sudikah kamu memberikan kepadaku apa itu SPA ?

      Setelah itu aku akan berikan link diatas talian untuk kamu layari berkait MoU diantara Petronas-Aramco (jangan risau link yang akan aku berikan bertulis bahasa Inggeris).

      Salam ya salam
      Ikhlas dariku unknown aka sahabat

      Delete
    8. SPA pun nak link? ...kau search jer la thestar, wsj, bloomberg dll. (Aku dah tau kau sebenarnya tak baca semua tu.) Aku terus gasak kau utk menyedarkan kau yg si jahil sebenarnya adalah kau sendiri.

      Delete
    9. Sahabat : definasi MoU kau tempoh hari amat kelakar dan bangang. Mana kau belajar? Lulus U mana & jurusan apa?

      Delete
    10. Annoying 12:44 aka unknown aka sahabat

      Haji Hadi "memang keliru - namun begitu besar ‘jarum bernilai 90j yang menyucuknya’ membuatkan dirinya "pasti" untuk berhelah dengan perjanjian yang pernah PAS sepakati sehingga terkuburnya Pakatan Rakyat. Adalah jelas, putar-belitnya adalah jauh lebih membawa kecelakaan kepada jemaahnya sendiri.

      Kifarah dari Allah SWT datang di depan mata (Haji Hadi) dengan melihat jemaahnya saling berpecah belah lalu segala lisan jelik yang sering diajar untuk dihadiahkan kepada UMNO kini dikembalikan kepada PAS - bahkan bekas sekutunya turut tidak ketinggalan dialunkan lisan yg jauh lebih buruk dari bunyi seekor kedai (keldai lah ngok) dari PAS.

      UMENO memang assobiah dan taghut. Ia hidup sehingga waktu ini dengan bertopengkan roh AGAMA berjasad BANGSA, namun memilih untuk mengisi perut dengan ‘bara neraka’, yakni dengan cara rasuah, menzalimi rakyat dan menjadikan ‘cash is king.

      Benarlah janji Allah SWT - puak ini tidak pernah akan redha selagi mana rakyat tidak mengikut pada segala kehendak mereka. Sebenarnya hanya golongan pendedak yang jahil lagi menyombong diri akan menjadi pengikut yang menjunjung redha kepada mereka dan sekutunya.

      Kerajaan Negeri Selangor adalah bukti jelas betapa perubahan itu penting untuk rakyat. Hanya ‘kes rasuah yang diadakan’ cuba dijaja ke sana-sini. Begitu juga di Pulau Pinang. Apa jadi kepada kes rasuah yang angkat saksi Teo Beng Hock sehingga hilang nyawanya? Apa jadi dengan momokan berterusan keluarga Tun Mahathir ada 488 buah syarikat? Begitulah hinanya keadaan UMENO - tak ubah seperti sekawan serigala yg melahap kepingan kayu yang disangka daging.

      Akhir Zaman merupakan waktu dimana datangnya fitnah bagai gulungan ombak yang tidak pernah berhenti - bahkan seorang klepto dimuliakan sebagai anugerah tuhan : Nauzubillahimzalik.

      Golongan yang jahil lagi menyombong diri itu berteriak dan berguling di laman rumah orang membawa khabar dari politikus berhati serigala, lalu tengkuk-tengkuk mereka segera dipaut oleh musuh ISLAM bahkan mereka tidak lagi berselindung - sejujurnya sosok seperti Azeluna adalah mewakili gerakan LBGT dan pluralisme agama yang bernaung di dalam kumpulan mereka dan merupakan tulang belakang yang diangkat menjadi ketua kecil mereka.

      Baru-baru ini bekas2 pemimpin yang berjiwa rakyat (Tun Mahathir dan Tan Sri Muhyiddin Yassin) cuba tambah menyemarakkan nadi rakyat ke dalam Pakatan Harapan BAHARU - namun mereka terus menerima fitnah dan cercaan tanpa henti dari golongan pendedak yang terus menerus jahil itu.

      Salam ya salam


      Komen balas dariku unknown aka sahabat JR

      Delete
    11. Unknown aka Sahabat,
      Tuan kamu suruh kamu jilat pantat Tuan Jho Low selepas dia berak. Barua Racist seperti kamu marah DAP fitnah DAP tapi melutut secara diam diam ikut menyembah cina Jho Low kerana Tuan kamu suruh. Perangai begitu kau mau masuk di blog Tuan Budin dan memberi komen ? Siapa akan percaya cakap Dubok. Aduhai kesian. Pemakan dedak selalu heboh kalau PH menang habislah melayu tapi BN menang Jho Low dan melayu Elite yang menang besar, tak habiskah melayu ? Inilah unknown aka Sahabat aka Dubok bin Serigala bangkai aka penkhianat rakyat kerana dedak. Neraka menunggu.

      Delete
    12. Sokong bro unknown aka sahabat JR.

      Delete
    13. 16:12 - sejujurnya aku simpati melihat betapa mudahnya golongan seperti kamu diperbodohkan

      SPA - yang kamu maksudkan adalah perjanjian jual beli saham pegangan sebanyak 50 peratus yang bernilai USD 7b di dalam RAPID yg menjadikan Aramco sebagai rakan kongsi kepada Petronas.

      SPA ini disahkan menerusi MoU yang mengikat kedua-dua belah pihak tertakluk pada terma dan syarat yang dipersetujui bersama.

      Dengan termeterai MoU tersebut RAPID menjadi usahasama diantara Aramco-Petronas.

      Betapa lucunya kamu yang terpedaya dengan tipu daya para politikus berhati serigala yang menyebarkan fitnah urusan SPA itu adalah "penjualan" aset negara kepada Aramco - sedang hakikatnya RAPID itu hanyalah sebahagian dari keseluruhan projek tapisan minyak terbesar di Asia Tenggara yg bakal memberi saingan kepada Singapura.

      Untuk rekod Aramco adalah syarikat minyak terbesar dunia - bukankah Allahswt menggantikan kepada hamba-Nya yang bersyukur kepada sesuatu yang lebih baik ?

      Dahulunya tuan2 politikmu berjaya mensabotaj projek ini dengan menyebarkan fitnah dan adu domba (risiko melebihi manfaat) sehingga syarikat dari Taiwan dihalang dari menyertai jointventure oleh kerajaan Taiwan - salah satu manfaatnya agar Singapura kekal mendapat laba puluhan bilion dollar setahun.

      Jadi SPA yg kamu fahamkan itu tak akan termeterai tanpa MoU.

      Rasanya cukuplah kamu bicara mengenai perihal ini.

      Salam ya salam
      Ikhlas dariku unknown aka sahabat

      Delete
    14. Syabas Sahabat...akhirnya kau faham tentang SPA di antara Aramco dan petronas, itu lah bagusnya apabila kau banyak membaca, dan banyak research, bukan setakat gebang kosong. Walau pun ada beberapa hal sana sini yg masih kau tak faham, tapi tak apa utk buat masa ni. Sekurang kurangnya kau berusaha utk faham. Tahniah kerana membaca!

      Delete
  17. Dah daftar sbg pengundi ? Ada 4.5 juta yg dah layak mungundi tapi masih belom mendaftar utk mengundi. Sesia je komen bedegar2 nak tumbangkan BN . Kalu Dah , bagus. pi semak kawasan mengundi tu, nnti tak pasal2 lak salah tempat, nyesal lak tak dpt ngundi n tak dpt tumbangkan BN. Tinggal seminggu je lagi utk daftar n semak. tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ape hal plak si bahlol ni sibok pasal daftar plak...check anak bini ko dan sedara mara ko dulu..check kapal lanun bugis bocor besar nak karam..nanti dengan ko sekali mampoooossss

      Delete
  18. Tamrin ni bukan boleh diambil kira sgt encik shahbudin, dia selalu lompat sana sini. Tak significant pd politik. Tak tau apa dia betui2 nak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tamrin lompat dari UMNO kerana kepimpinan UMNO yang teruk dengan rasuah dan salah guna kuasa.

      Dia pilih PAS yang di pimpin oleh Nik Aziz.

      Tamrin bukan lobai. Ustad pun bukan. Adakah kerana itu Tamrin tinggalkan PAS yang di pimpin oleh Hadi ?

      Ada kah kerana berimejkan serban dan ketayap, penyokong terus bersama PAS ? sedangkan Hadi memyeleweng dan terus keliru telah menjahanamkan parti terus di biarkan ?

      Ketepikan kebenaran asalkan tetap bersama PAS, begitu ?

      Satu lagi yang cepat tinggalkan PAS ialah Muhammad Taib. Persoalan mengapa mereka yang handal dalam bercakap mengenai Islam yang memilih kekal dengan PAS tak buat apa-apa ?

      Kalau Hadi terus keliru dengan sengaja untuk menipu mengapa tidak tinggalkan PAS dan Hadi ?

      Delete
    2. Aku bukan ahli PaS tapi aku abti DAP, aku nak tgk Bukti 90juta tu, sampai hari ni WSJ dan Husam tak boleh bg bukti, hanya lempar tuduhan dan ank2 macai DAP dan pAN bertebaran berebut kutip dan jaja sana sini. Semua yg jaja tu pula adalah org yg kecewa.

      Sekarang ni fesyen org dituduh kena buktikan tak bersalah, bukan bebannya pada org yg menuduh utk bw bukti yg cukup dan reliable.

      WSJ sampai hari ni gagal zahirkan bukti 90juta. Kenapa Najib WSJ boleh zahirkan bukti berdokumen? Kenapa gagal buktikan pd PAS?

      Begitu rendahnya maruah dan standard org malayaia sebab politik haprak. Senang sungguh nak robek pemikiran org kita.

      Jadilah matang dan bertamdun bila berpolitik.

      Delete
    3. 90J dqh dijamin halal oleh pas. Sykt Audi pun menerima tempahan luar biasa bagi model Q7. Ko kata ahli DAP , tapi masih bodoh la. Boleh bagi number ahli?

      Delete
    4. Bro 21:16 ... WSJ never mention anything on the 90 million . It was reported by the SR .

      Delete
  19. ����In the Star newspaper today: 38,499 workers retrenched in 2015 and
    another 37,699 workers retrenched in 2016...anybody's guess for 2017!!! no worries since Malaysia is on a solid foundation and in the right economic track said Pekan YB since 2015..

    ReplyDelete
  20. Orang ini berkemungkinan dah sasau.Kepada walaun-walaunta setianya, hati-hati nanti x sedar diri dah jadi gila.Jangan sampai alkisah lobai malang kehulu-kehilir kerana tamak haloba dan akhirnya lobai malang yang rugi.Jadikan alkisah lobai malang sebagai suatu pengajaran yang berguna.

    ReplyDelete
  21. Hadi berbohong walaupun divideokan percakapannya

    Hadi mungkir untuk bentangkan ruu355

    Hadi khianati PAS yang diamanahkan nik aziz.

    Samalah dengan najib.

    Najib terima 2.6 bil dari pak arab

    Hadi terima 90 juta dari najib

    Persamasnnya mengkagumkan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. nuka duit pak arab. Duit songlap Wan Emdibi...kna clear ni

      Delete
  22. Pembangkang semakin hari semakin berselisih. Inikah cara hendak mengalahkan UMNO? PPBM masih ingin mengekalkan imej Melayu. Tetapi komponen pembangkang lain mengamalkan dasar liberal. Yakinlah. PPBM hanya sekejap sahaja bergabung dengan pembangkang.Dasar PPBM berhaluan kanan. Sedangkan pembangkang lain berhaluan kiri. Saya tidak terkejut jika BN menang PRU 14 nanti. Pembangkang sekarang pun berkonflik.

    Nukilan Ikhlas Alumni Newcastle University

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berselisih kat mana wahai bekas newkasel united...ko plak pandai tengok haluan kiri kanan...pandai2 plak ko buat rekaan...sape plak suruh ko terkejut kalo PH menang...memang banyak tanda umno nak kojol....pembangkang ade konflik ape?

      Sekarang nazri ade konflik dengan najib...
      Pas pon berebut negeri dengan umno....elok tengok kapal lanun bugis hampir karam...jangan nak tunjuk ko bodooh...

      Delete
    2. Istilah berselisih faham antara parti pembangkang adalah amat tidak sesuai kerana Pis satu2nya bukan parti pembangkang, pis goblok ke tiga iaitu parti pembangang.

      Delete
    3. Saya tidak pernah melihat PAS sebagai komponen pembangkang. Namun, kenapa sekarang Muhyidin beria-ria hendak ketua pembangkang drp PPBM? Sedangkan pembangkang lain tidak bersuara pun.

      Nukilan Istimewa Alumni Newcastle University

      Delete
    4. Graduate penipu. Saya dah cabar, tak jawab. Sapa nak percaya awak. Melayu penipu.....patut orang tak hormat

      Delete
    5. 15.06..syabas bro, gasak terus gasak graduate palsu ni. Saya pun sedang gasak si Sahabat sampai dia sedar yg dia tu sebenarnya yg jahil.

      Delete
    6. Bro 1506 tu graduate bertuhankan Jho Low. Pernah kah dubok tu komen pasal Jho Low Cina konunis atau negara Cina komunis. Tidak kan. Cuma DAP komunis. Ini baru lah jelas,crystal clear binatang, spin untuk dedak. Pengkhianat rakyat NO1

      Delete
    7. Bro 1506 yang di atas di tujukan kepada unknown

      Delete
  23. Mungkin Pak Hadi mengidap penyakit otak. Orang putih panggil penyakit ni, "dissociative identity disorder" atau "multiple personality disorder". Orang biasa mungkin menganggap pesakit di rasuk pelbagai hantu.

    http://listverse.com/2015/03/16/10-famous-cases-of-dissociative-identity-disorder/

    ReplyDelete
  24. Lebai Malang
    Al kisah, maka adalah sebuah desa. Maka di dalam rantau itu adalah seorang lebai pandai mengaji dan taat ibadatnya kepada Allah ta`ala, istimewa pula perangainya tersangat adab dan santun, serta dengan tulus ikhlas hatinya kedua laki isteri. Ia itu tinggal di sebuah dusun.
    Sekali peristiwa, datanglah seorang laki-laki ke rumahnya mengajak akan dia melawat orang mati. Maka kata Pak Lebai, baiklah. Kembalilah tuan dahulu,. Dan seketika lagi datang pula seorang kanak-kanak menjemput Pak Lebai kerana hendak kenduri berkhatam pengajian. Maka jawab Pak Lebai, yalah, baliklah engkau dahulu. Ada sekejap pula datang seorang lagi mempersilakan Pak Lebai keterataknya oleh hendak berdikir kenduri Maulud. Maka itu pun disanggup juga Pak Lebai, demikianlah juga katanya. Maka ketiga-tiga mereka itu pun pulanglah ke rumah masing-masing berhadirkan sekalian alatnya kerana harapkan Pak Lebai akan datang juga ke rumahnya.
    Hatta, dinanti-nantilah oleh semua pemanggil itu akan Pak Lebai beberapa lamanya hingga beralih matahari, tiadalah juga Pak Lebai datang. Maka yang mati itu pun dimandikan serta disembahyangkan lalu ditanamkan. Dan demikian juga yang berkhatam itu pun dikhatamkan oranglah dan yang berkenduri itu pun bertampillah berdikir, masing-masing dengan pekerjaannya.
    Kelakian, maka tersebutlah perkataan Pak Lebai. Kemudian daripada mereka yang ketiga itu telah kembali, maka ia pun sembahyang zuhur. Sudah sembahyang lalu berfikir di dalam hatinya, ke mana baik aku pergi ini? Jika aku pergi kepada orang mati tentu aku mendapat sedekah kain putih dan tikar. Dan kalau aku pergi kepada orang berkhatam pengajian itu, perutku tentulah kenyang, dan sedekah pula secupak daging kerbau, serta kelapa setali dan kampit beras satu. Dan jikalau aku pergi kepada orang berdikir itu perut aku tentulah kenyang makan lempeng penganan angkatan orang itu. Maka kalau begitu, baiklah aku pergi kepada orang mati itu dahulu, kerana sabda junjungan dahulukan kerja wajib daripada kerja yang lain-lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sambungan..

      Hatta, telah Lebai Malang berfikir demikiaan, maka ia pun pergilah ke rumah orang yang kematian itu. Dengan takdir Allah ta`ala Pak Lebai bertemu dengan orang-orang yang pergi menanamkan orang mati itu baru pulang sahaja dari kubur. Maka kata saudara si mati, Allah, Pak Lebai, mengapa lambat datang? Sudahlah apa boleh buat? Tiada hendak menjadi rezeki saya.
      Maka Pak Lebai pun pergilah pula ke rumah orang berkhatam itu. Serta ia sampai ke sana, orang semuanya habis hendak balik. Demi dilihat oleh orang empunya kerja itu, katanya, ah, ah ini pun Pak Lebai baru sampai. Mengapa Pak Lebai lambat datang? Sekarang apa pun tiada lagi, semuanya telah habis, melainkan barang dimaafkan sahajalah hal saya ini, kerana semuanya telah habis sekali.
      Maka kata Pak Lebai, tiada mengapa, asalkan sudah selamat, sudahlah. Kemudian ia pun berjalan menuju ke rumah orang bermaulud itu. Setelah ia sampai ke sana, orang baru lepas berangkat saja, masing-masing orang pun hendak kembalilah. Maka apabila dilihatnya oleh tuan rumah akan Pak Lebai, maka katanya, Allah mengapa lambat datang Pak Lebai? Hingga penatlah saya menanti tiada juga Pak Lebai sampai. Kemudian diperbuatlah mana-mana yang dapat. Naiklah, Pak Lebai, nah inilah yang ada hanya sebungkus penganan saja lagi, lain semuanya sekali telah habis.
      Maka ujar Pak Lebai, tiada mengapa apa pula yang disusahkan saya ini. Lalu diambilnya bungkusan lempeng itu serta berjalan pulang ke rumahnya. Kelakian, maka hari pun hampir petang Pak Lebai pun sampailah ke kampungnya lalu teringatlah ia akan air niranya di atas pohon kabung tiada berambil lagi. Maka ia pun pergilah ke pohon kabung itu dan lempengnya itu pun disangkutkannya pada singai tempat ia memanjat pohon itu. Maka Pak Lebai pun sampailah kepada bacuk niranya itu. Dilihatnya bacuk itu penuh berisi air nira.
      Dengan takdir Allah, lempengnya yang ditinggalkannya di bawah itu sudah digonggong oleh anjing, dibawanya lari. Maka setelah dilihatnya oleh Pak Lebai akan hal penganannya itu digonggong oleh anjing, maka hilanglah fikirannya, lalu ia mencabut goloknya serta dipunggaikannya kepada anjing itu, tiada kena. Dan diambil bacuk nira yang penuh dengan nira itu, lalu dibalingkannya, tiada juga kena. Maka ia pun terjun dari atas pohon itu berkejar sekuatnya menghambat binatang bedebah itu.
      Maka oleh tersangat pantasnya Pak Lebai mengejar anjing itu hingga terkepunglah ia, tiada tentu arahnya hendak lari lagi, istimewa pula hari sudah malam buta. Maka anjing itu pun masuklah ke dalam lubang batang kayu bersembunyi membawa bungkusan kuih yang separuh sudah dimakannya sambil lari itu. Maka Pak Lebai pun sampailah kepada tempat anjing itu menyembunyikan dirinya. Dicarinya kayu tiada, dan lain-lain benda pun tiada juga hendak disumbatkannya pada lubang itu. Maka Pak Lebai pun oleh tersangat berang hatinya, lalu menanggalkan seluar dan baju serta songkoknya, lalu disumbatkannya kepada lubang itu. Maka Pak Lebai pun tinggal bertelanjang bulat sahaja. Maka sianjing sial itu pun keluarlah lari mengikut lubang yang sebelah lagi yang tiada bertutup itu, mengonggong bungkusan itu dengan pantasnya masuk ke dalam hutan lalu hilanglah sekali tiada kelihatan pada mata Pak Lebai. Maka Pak Lebai pun tercengang-cenganglah mengintai anjing itu ke sana ke mari.
      Hatta seketika lagi terbanglah dua ekor burung punai betul-betul menuju Pak Lebai, kerana pada sangka burung itu tunggul kayu, oleh Pak Lebai bertelanjang bogel, seurat benang pun tiada lekat pada tubuhnya. Setelah dilihat oleh Pak Lebai akan punai itu datang, ia pun segeralah mengadakan lengannya dan membukakan kedua ketiaknya. Maka punai itu pun betullah masuk ke dalam lubang ketiaknya, seekor disebelah kiri hendak menangkap burung itu. Wah apabila dirasa oleh burung itu badannya sudah tiada terapit lagi, maka keduanya pun terbanglah naik ke atas pohon kayu yang berhampiran di situ.

      Delete
    2. Sambungan...

      Setelah dilihat oleh Pak Lebai punai itu terbang, putihlah matanya dengan putus asanya kerana segala perkara yang diusahakannya itu suatu pun tiada memberi faedah kepadanya.
      Maka ia pun mengucapkan syukurlah kepada Allah lalu ia pun kembalilah kepada lubang kayu tadi hendak mengambil kain bajunya. Sekunyung-kunyung suatu pun tiada lagi, sudah diambil oleh orang. Maka pergi pula ia ke pohon kabung mencari goloknya dan bacuk niranya, semuanya telah ghaib, suatu pun tiada lagi. Wah apatah lagi, sesal Pak Lebai pun tiadalah berguna lagi, lalu teringatlah ia akan bidalan orang tua-tua, kalau secupak, takkan segantang, rezeki sudah sebanyak itu.
      Maka Pak Lebai pun naiklah kerumahnya. Telah dilihat oleh isterinya Pak Lebai bertelanjang bogel itu, marahlah ia, seraya katanya, kena apa awak demikian ini, seperti laku orang gila? Ke mana pergi seluar dan baju awak? Maka oleh Pak Lebai diceritakannya segala hal ehwal yang telah berlaku ke atas dirinya. Maka Mak Lebai pun naiklah radangnya, seraya mengambil kayu api, disesahkannya ke belakang Pak Lebai seraya berkata:
      ‘ Lebai nasib langkahan malang,
      Ke hulu hilir penat berulang
      Celaka sial bedebah jembalang
      Pakaian dibuang bertelanjang pulang.'
      Maka Pak Lebai pun lari masuk ke dalam kelambu mencari kain, lalu duduk termenung memikirkan halnya yang telah jadi, serta dengan berangnya sebab penat dan sakit kena bahan oleh kayu api Mak Lebai. Lalu ia bersyair pula:
      ‘ Ayuhai nasib fakir miskin,
      Dapat sedekah sebungkus lempeng,
      Habis hilang baju dan kain,
      Penganan habis dibaham anjing.
      Penat berkejar tidak terkira,
      Ke sana ke mari tersera-sera,
      Punah golok bersama nira,
      Pulang ke rumah mendapat mara.'
      Maka demikianlah ceritanya Pak Lebai Malang itu, adanya.

      Delete
    3. Apa kena mengena dengan pak lebai yang selalu keliru ?

      hihihi.

      Delete
    4. Minta dijauhkan terjumpa Pak Lebai Hadi bertelanjang bogel

      Delete
  25. Mungkin yang dimaksudkan biawak hidup tu MO1 kot

    ReplyDelete
  26. Apa pun kaler tema perjuangan PAS utk PRU 14 jika jadi ...............adalah tidak akan menyertai pembangkang.
    Yang pening pengikut PAS.... dahulu kemain garang ngan penyokong UMNO tetiba TGHAA suh pengikut sekapal pulok!!

    ReplyDelete
  27. PAS nampak tak tentu hala sebab bercabang di kepala dan di lidah.

    Hadi pulak main politik yang paling senang - diam aje, kalau kena buat komen pun, komen yang tak menyakitkan hati puak2 dlm PAS.

    Dia menang jawatan Presiden di Muktamar PAS cara itu le. Hingga Muktamar buat resolusi dia lah calon PM bagi PH masa depa bersama DAP dan PKR dulu.

    ReplyDelete
  28. Hadi dan pemimpin atasan PAS dah jadi lidah biawak.

    Sekejap cakap ini sekejap cakap itu. Mereka dah tak boleh
    nampak sifat munafik sendiri. Ulamak apa ni? Kimak punya
    politik nama nya tu. Lebai lebai ni ingat orang zaman ni
    nak percaya dengan orang agama yang berpolitik??

    Campak kan duit kat muka satu satu lebai ni iman kemana,
    takwa kemana! atau kasi aja gadis2 GRO...kontol semua nak
    sondol aje...pui....

    ReplyDelete
  29. Hadi Peluk Biawak27 March 2017 at 15:10

    HARI TU TENGOK HADI PELUK BAPAK BIAWAK BN... PAKAI BAJU PINK. HADI PUN PAKAI BAJU WARNA SAMA BIAWAK TU.

    DENGAR KATA PAS TERIMA DEDAK BIAWAK 90J

    HADI NI ULAMAK VETERINAR.

    SEMUA BINATANG DIA MINAT... BABI DALAM BUKIT, KELDAI, KAMBING TERPISAH, ANJING... YG TERBARU BIAWAK.

    SATU LAGI BELUM DI SEBUT... PENYU

    ReplyDelete
  30. Pemimpin PAS yang ada ni belajar pondok je..yang profesional dah lari tinggalkan tok lebai mslang ni. Jadi nak cakap pasal ekonomi pun tak tahu apa . Diam ajelah ..yang boleh mereka cakap pasal agama saja lah..itu pun diputar belitkan. Orang PAS boleh lah mereka tipu. Pasal yang tinggal dalam PAS hanya yang wala saja. Rakyat Malaysia yang lain hanya ketawakan mereka. Itu pun masih sombong lagi. Kesian dengan akar umbi PAS di putarkan oleh the 90 million ringgit man.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setahu aku, ustaz2 pondok tak berapa suka PAS sejak Hadi Awang dan Nakhaie gelar penyokong UMNO sng kafir tahun 80-an dulu. Mereka kelihatan saja mcm sokong PAS, mereka tak larang pelajar2 pondok pergi join ceramah PAS. Tapi dlm masa yg sama mereka tak suka org2 politik dtg ceramah dlm kawasan pondok.

      Ini berlaku di pondok Lubuk Tapah dan Pasir Tumboh.
      Ketika penamaan calon dulu, pimpinan2 PAS terpaksa dtg pondok pujuk tok2 guru hadir penamaan calon. Mereka hadir jugak sbb berulang-kali dipujuk.

      Jadi walaun2 PAS jgn dok perasan ulama2 pondok sokong PAS. Pondok2 yg sokong PAS tu semuanya pondok2 yg baru dibuka terutamanya selepas 1997. Kebanyakan yg bukak pulak bukan taraf ulama pondok. Semua ustaz2 biasa sj yg ada jawatan parti.

      Delete
  31. The 90 million ringgit man.

    ReplyDelete
  32. Jangan marah hadi, marah kat tdm. Tdm tu kuda trojan. Pas berpisah dgn pakatan kerana tdm marah najib. Pas berpecah sehingga tertubuhnya amanah salah tdm yg hasut supaya jatuhkan bn. Pas berkelahi dgn dap pasal tdm sibuk ceramah 1mdb. Pas disalahkan pasal tdm cakap nak turunkan najib sebab rasuah. Pas dipinggirkan kerana tdm asyik kata kerajaan klepektokasi. Semua salah tdm. Jika berjaya yakinkan penyokong pembangkang, pas tak kisah utk tanding 3 penjuru, 70 kerusi parlimen wajib, 5 negeri utk pas perintah. Asalkan tdm salah berlaka dan pas rela najib terus jadi pm.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heh heh...betul tu. PAS tak boleh jawab isu rm90j pun salah tun. Nik abduh kalah teruk pun salah tun jugak. PAS suci bersih...kih kih kih

      Delete
    2. Sekarang pas perlu cari alasan yg boleh diterima ahli2 bawahan...alasan paling mustahak kenapa rembat 90 juta dari musuh dan kenapa nak jerhasama dengan musuh pas...

      Hadi pimpinan asik nafikan tajuk jerjasama dengan umno...blok ke3 hanya alasan untuk jelabukan mata penyokong pas...

      Hadi terpaksa terangkan faedah berbaik dengan umno iaitu
      BoLeh perintah 5 negeri....tapi tak ngaku plak...pas najin gawat bila akar umbi pas tolak nik abuduh di kelantan....padan muka..

      Delete
    3. Isu rm90juta pon tak boleh explain betul2 dan meyakinkan....habis boleh kerrr kita caya PAS utk jaga perbendaharaan negara yg cecah ratusan billion?

      Delete
  33. Sapa kah gerangan budak tamrin tuh...? PENIUP SEXSAPONE.... PENARI BELLE..... DOCTOR... LAWYER ATAU PENCACAI..... APAKAH SUMBANGAN PADA NEGARA...? BERAPA RAMAI FOLLOWER BUDAK TAMRIN NIH.....? ATAU SEKADAR DEDALU DI DAUN POKOK SAJA...?

    ReplyDelete
  34. MAHATHIR PUN DAP PERBUDAKKAN, BAYANGKAN BILA MEREKA KUASAI KERAJAAN NANTI
    Sebaik sahaja Mahathir sangka dia sudah dapat memegang DAP dengan mengumumkan tiada nama Perdana Menteri buat masa ini dengan segera Anthony Loke mewakili DAP istuhar nama Wan Azizah sebagai calon Perdana Menteri dari DAP.

    Kehebatan DAP berpolitik membuat ramai orang Melayu merasakan DAP parti yang baik

    Ketika Guan Eng memberi bantuan kepada Tahfiz di Penang jentera sebaran DAP menghebohkan satu dunia bahawa DAP membela mereka.

    Sedangkan UMNO telah lama membuat perkara sama tetapi menganggap ia bukan satu hal untuk pengiklanan politik.

    DAP memilih untuk memberi bantuan. Mereka melihat memberi bantuan kepada para tahfiz itu hanya memerlukan dana yang kecil tetapi impak besar.

    Maka Melayu yang tidak berfikir pun memuji muji DAP.

    Sedangkan jika DAP hendak membantu orang Melayu mereka sudah lama fikirkan untuk ganti gerai gerai yang di roboh .

    Atau membina rumah murah untuk orang Melayu.

    Selepas DAP membuat pengumuman bahawa calon mereka ada lah Wan Azizah Mahathir segera melenting kerana alasan nya menama kan calon PM boleh buat PH bergaduh.

    Alasan Mahathir itu sudah di hidu oleh DAP hanya lah pembohongan sahaja.

    DAP tahu jauh dalam hati Mahathir nama PM itu seharus nya Mukhriz atau diri nya sendiri.

    Dengan meletak kan nama nya sendiri di Langkawi ia ada lah persiapan Mahathir pada perkara luar jangka sebelum PRU14.

    Mahathir sebagai individu penuh tipu muslihat tentu sekali boleh hidu tipu muslihat pihak lain.

    Hanya penipu kenal cara menipu.

    Kini Mahathir tersepit. Umpanan dedak nya belum dapat mengikat tengkuk DAP.

    Selain dari DAP enggan kongsi logo seragam kerana tahu logo DAP amat di kenali , DAP juga tidak mahu Perdana Menteri calonan Mahathir.

    Dari sini kita boleh lihat rakyat terutama nya umat melayu berada dalam bahaya jika DAP berkuasa melalui perkongsian kuasa.

    Walau pun berkongsi namun DAP dominan kerana Mahathir pun DAP tidak hairan apa tah lagi orang lain dalam Pakatan

    Kesemua dalam Pakatan hanya lah badut yang memberi undi kepada DAP dan bukan berkongsi kuasa.

    Maka berdedia lah orang melayu terutama nya yang makan gaji dengan kerajaan.

    DAP akan ececute kehendak nya dengan menggunakan barua melayu untuk kacau melayu.

    Ia umpama menggunakan barua melayu untuk RUU ladang babi.

    Bukan Mahathir sahaja yang pandai guna pihak lain DAP juga pandai, buat masa ini antara yang mereka guna kan ada lah Mahathir sendiri.

    ReplyDelete
  35. 24 JASA MAHATHIR PALING TERKESAN KEPADA RAKYAT
    Seorang Hamba Allah menghantar posting ini kepada seorang facebooker yang seterusnya dihantarkan kepada pihak kami :-

    22 tahun pemerintahan Tun Mahathir, ‘jasa’ beliau kepada bangsa Melayu dan rakyat Malaysia.

    1) 32 pondok tol dibina dengan kenaikan 10% setiap 3 tahun.

    2) 10000 produk di kenakan AP.

    3) Kewujudan IPP. Pembeli bagi subsidi pada pembekal.Pertama kali dalam sejarah dunia.155bn duit Petronas digunakankan.

    4) Tanah rezab melayu di Tioman, P.Perhentian dan Sentul diserah pada kroni Vincent Tan dan YTL. Mudahnya status tanah ditukar.

    5) Tanah melayu di Langkawi banyak terjual pada kroni. Tanah kerajaan negeri di Langkawi diberi tanpa bayar premium.

    6) Tanah milik DBKL 70 ekar Bukit Kiara dipajak pada Berjaya untuk jadi tempat equestrian. Dia ada hobi tunggang kuda maka perlu ada tempat untuk dia simpan kuda.

    7) Memali 1985 dan Al Maunah 2001, 2 kes melibat tindakan pihak keselamatan dan berbelas mati. Dia menyorok masa Memali dan mengaku 30 tahun kemudian berada dalam negara.

    8) Kebakaran di sekolah agama di Yan Kedah menyebabkan 27 pelajar perempuan terbunuh. Dia menafikan bantuan ke sekolah agama rakyat. Di UK dan Francepun kerajaan bagi bantuan pada sekolah Methodist dan Catholic.

    9) Dia mengenakan cukai 58.6 sen pada seliter petrol dan 19 sen seliter diesel.

    10) Dia ISAkan musuh politik melalui pelbagai operasi seperti Ops Lalang.

    11) Dia membelanjakan lebih 102 bilion duit rakyat untuk bail out pelbagai projek gagal seperti Dayabumi, Perwaja, Bakun,BMF, Forex, Proton, LRT, Intrakota, ParkMay, Danaharta dan PKFZ.

    12) Dia memberi kaum keluarga berpuluh billion kontrak gomen.Kontrak Petronas , TM, JPN, PDRM, Proton, Hospital kerajaan.

    13) Dia memperguna tabung KWSP untuk memberi pinjaman pada kroni seperti projek IPP YTL. KWSP disuruh membeli bond yang diisu.

    14) Dia mempergunakan Khazanah Nasional melabur RM125 juta pada Country Heights projek Tan Sri Lee Kim Yew kroninya yg mempunyai masaalah kewangan.

    15) Dia membayar pampasan 700 juta pada Tan Sri Kim Phek Khing kerana penangguhan projek Bakun.

    16) Dia membina kolam ikan yang besar di Puduraya apabila Projek Plaza Rakyat ditangguh.

    17) Dia menswastakan asset kerajaan seperti PERNAS, MARA Holdings pada kroni.

    18) Dia menyuruh Petronas membeli tanah KLCC pada kroni pada harga RM600juta.Selain itu membeli saham dengan Ananda pada harga 1.2 bilion.
    19) Dia menyuruh kerajaan membeli tanah PKFZ pada rega RM1.1bn sedangkan nilai hanya RM90 juta.

    20) Dia memberi tanah Bukit Tinggi 16k ekar pada kroni Vincent Tan. Dia beri lesen mesin slot dan Judi bola.

    21) 200 bn asset Umno lesap entah ke mana.

    22) Dia OSA semua perjanjian berat sebelah seperti tol,ERL dan IPP.

    23) Dia tukar royalti minyak Trengganu ke Wang ehsan bila PAS perintah.

    24) Dia buat projek 1/C di Sabah untuk menawan Sabah balik.Dia pekenal sistem pengiliran KM walau menyalahi perlembagaan negeri.

    ReplyDelete
  36. SELEPAS ANWAR IBRAHIM, KINI MAHATHIR PULA 100% HAK MILIK PEMBANGKANG!
    SEBELUM ini ramai dikalangan pengemar politik tanah air berasa sangsi sama ada mahu menyebelahi pemimpin negara Datuk Seri Najib Tun Razak atau mempercayai kata kata bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.



    Jelas kita dapat lihat sekitar awal tahun 2015 yang lalu, masing-masing mula berbelah bahagi untuk membuat keputusan menyokong siapa yang benar dan menolak siapa yang salah.



    Tidak hairanlah ketika itu desas desus bertiup kencang sehinggakan ada dari kalangan pemimpin utama Pergerakan Pemuda Umno Malaysia dan beberapa Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) sendiri cuba menggerakkan agenda mensabotaj Perdana Menteri dari belakang.



    Bukan sedikit jumlahnya kita dapat lihat bagaimana Najib Tun Razak disindir, dipandang sinis dan cuba disabotajkan oleh para pemimpin parti sendiri bilamana bekas Presiden Umno selama 22 tahun menyerang beliau.



    Namun, kemuncak kebenaran mula sampai apabila Dr Mahathir Mohamad memilih untuk duduk semeja dengan musuh utamanya dahulu, iaitu Penasihat DAP Lim Kit Siang.



    Tanggal 4 Mac 2016 iaitu lebih setahun yang lalu, Dr Mahathir telah mengheret bersama anaknya Datuk Seri Mukhriz Mahathir dan bekas Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk bersekongkol dengan Lim atas nama “Deklarasi Rakyat”.



    Sejak daripada itulah ramai yang dahulu amat cenderung kepada Dr Mahathir sudah mula goyah dan sangsi akan perjuangannya menentang Najib Tun Razak.



    Hari ini, selepas lebih dua tahun gerakan Dr Mahathir menentang Najib Tun Razak berleluasa di Malaysia, sudah ramai yang tidak lagi mahu mengakui Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) itu sebagai Negarawan.



    Walaupun perasaan mereka bagaikan “diluah mati mak, ditelan mati bapak”, namun demi survival agama, bangsa dan tanah air ini mereka terus bertekad untuk bersama-sama kepimpinan Najib Tun Razak secara diam.



    Hanya yang tinggal sedang “melalak” di media sosial adalah mereka yang merupakan generasi baharu yang tidak pernah merasai jerih perih kehidupan di zaman permulaan Dr Mahathir memerintah negara dahulu.



    Maka kini, Dr Mahathir bukanlah lagi seorang Negarawan yang ulung kepada kita. Dia sekarang sudah 100 peratus menjadi hak milik pembangkang, seperti mana yang turut berlaku kepada bekas Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim terlebih dahulu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mr Tong Taek Low

      Delete
    2. Siot punya komen !

      Apa kau kata yang melalak merupakan generasi baru . Aku ni hidup melangkaui semua , ingat tu SEMUA Perdana Menteri tau .

      Setahu saya Mahathir tidak pernah meminta dia di nobatkan sebagai Negarawan . Beliau juga tidak meminta untuk sentiasa di puja dan disanjung selepas ketiadaannya . Cuba kau Anon 19:04 tunjukan satu mercu tanda yang tercatit nama Mahathir ??
      Berbedza dengan Najib ... sebolih bolihnya semua nak di namakan Tun Razak . Sedikit masa lagi , jamban pun akan di namakan Jamban Tun Razak . Hendak letak nama sendiri takut tersilap tersasul jadi Najis .

      Delete
  37. MUHYIDDIN PATUT BELAJAR DARI MAT SABU, BAGAIMANA CARA MENGELAK DARI DAP JADI MARAH
    SYABAS diucapkan kepada Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin yang tampil berani menunjukkan semangat keMelayuannya di tengah-tengah gabungan pembangkang.



    Walaupun cadangan Muhyiddin yang meminta agar ‘Malay lead organization’ dalam gabungan pakatan pembangkang itu amat tidak bertepatan dan selari dengan DAP dan berisiko mendatangkan kemarahan parti itu, namun Muhyiddin tetap bersuara mahukannya.



    Tidak perlu tunggu lama, ‘penguasa’ sebenar dalam pembangkang akhirnya bersuara terhadap cadangan Presiden PPBM berkenaan.



    Lim Guan Eng selaku Setiausaha Agung DAP dalam satu kenyataan mengarahkan pemimpin parti Melayu tersebut untuk memberi penjelasan kepada dirinya yang dikatakan menguasai Pakatan Harapan.



    Namun, Guan Eng menggunakan alasan bahawa dia takut pihak media melaporkan perkara tidak tepat atau bertujuan melaga-lagakan sesama parti pembangkang.



    Malahan lagi, Guan Eng turut menegaskan bahawa pembangkang tidak akan mengubah keputusan bahawa Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail adalah Ketua Pembangkang yang sebenar.



    Tindakan Muhyiddin ini benar-benar mengundang risiko yang bahaya buat PPBM sendiri. Walaupun hanya beberapa hari sahaja diterima masuk ke dalam Pakatan Harapan, tidak mustahil Guan Eng akan menyingkirkan PPBM keluar dari gabungan itu sekiranya dia sudah ‘naik marah’.



    Mungkin Muhyiddin masih terbawa-bawa suasana dan mood berada dalam Barisan Nasional (BN) dahulu yang lebih memartabatkan parti berorientasikan agama Islam dan bangsa Melayu sebagai pelopor gabungan dalam BN.



    Seharusnya Muhyiddin selaku Presiden PPBM perlu lebih banyak belajar dari Presiden Parti Amanah Negara (PAN), Mohamad Sabu cara bagaimana mahu ‘survive’ dalam Pakatan Harapan dan terus mahu dipandang baik oleh penguasa gabungan itu iaitu DAP.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mr King Cin Lowbye

      Delete
  38. Pakatan Harapan Ada Harapan Akan Singkir PPBM
    Parti DAP biasanya tidak akan membuang banyak masa membuat hubungan dengan parti yang banyak membawa masalah kepada mereka dalam gerak kerja politik.

    Jika mereka tidak suka dengan cara sesebuah parti sekutu dalam Pakatan Harapan (PH), mereka sudah pasti akan menghasut parti lain untuk memburuk-burukkan parti berkenaan seterusnya menyingkirkan mereka dari gabungan pembangkang itu.

    Itulah yang terjadi kepada PAS ketika bersama-sama dalam Pakatan Rakyat sebelum ini tapi banyak membuat keputusan tidak sebulu dengan DAP sehingga menyebabkan Setiausaha Agungnya, Lim Guan Eng dan Ketua Parlimennya, Lim Kit Siang naik berang.

    Selepas itu, PAS sudah mula diburuk-burukkan oleh DAP malahan Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang turut dikritik serta diperlekehkan dengan teruk sampai dituduh enggan beri kerjasama di dalam pakatan sebelum itu.

    Tidak lama selepas perbalahan politik berlaku, PAS disingkirkan dari Pakatan Rakyat dan mereka menubuhkan Pakatan Harapan tanpa PAS di dalamnya tapi ada parti baru serpihan PAS.

    Ia dianggotai oleh DAP, PKR dan PAN yang diwujudkan DAP hasil perpecahan PAS.

    Selepas ini, PPBM bakal menerima nasib sama kerana sudah mula membuat cadangan yang tidak sebulu dengan pendirian DAP dalam PH selepas mereka diterima masuk ke dalam pakatan itu.

    Sebelum ini, Pengerusi PPBM, Tun Mahathir Mohamad membuat cadangan supaya PH didaftarkan secara rasmi dan mempunyai satu logo, satu simbol dan satu manifesto untuk bertanding dalam Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14 nanti.

    Cadangan itu ditolak oleh DAP kerana semua parti dalam pakatan itu tidak perlu terburu-buru bersatu secara rasmi sebaliknya pada asasnya semua parti dalam PH sudah bersetuju untuk membuat apa sahaja keputusan secara bersama.

    Kemudian, Presiden PPBM, Tan Sri Muhyiddin Yassin membawa masuk idea yang lebih mustahil iaitu PH mesti diketuai oleh sebuah parti dominasi Melayu kerana ia akan menarik minat kaum majoriti di negara ini iaitu orang Melayu untuk menyertai PH.

    Wakil pertama PH yang tidak berminat dengan idea itu ialah PKR melalui Timbalan Presidennya, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali yang menganggap PH tidak boleh bergerak sama seperti apa yang BN lakukan kerana kononnya pembangkang berbeza.

    Jika keadaan begini berterusan dengan PPBM membuat cadangan dan idea yang merepek dalam PH, sudah pasti DAP tidak akan menunggu lama dan menendang PPBM keluar.

    Dengan hanya satu kerusi sahaja di dalam PPBM iaitu Muhyiddin di Parlimen Pagoh, DAP sudah pasti tidak akan menunggu lama untuk mengambil keputusan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni mesti taot ni! mengeketar analisanya kiki

      Delete
    2. Seingat saya DAP tak pernah mengambil tindakan menendang PAS dari PH . Sebaliknya PAS yang beransur ansur menjauhkan diri dari PH . Perkara ini hanya berlaku di Pulau Pinang sahaja . Tambahan di Pulau Pinang wakil PAS hanya satu saja .. tak lebih dari 'barok tunggal' .

      Jika benar DAP telah menendang PAS keluar PH , mengapa di Selangor masih ada EXCO dari PAS ??

      Analisa Anon 21:31 ni jelas menampakkan kedengkelan serta kejahilan . Di buat tanpa kajian mendalam .

      Bab mengkritik bila tidak sehaluan tu lumrahlah di dunia ini ... lebih lebih lagi di dalam dunia politik .

      Najib sendiri menggelarkan Muhyuddin dan Mahathir sebagai pengkhianat . Najib juga mengkategorikan blogger BN bangang dan biol hanya kerana lembab dalam mempertahankan dirinya .

      Delete
  39. Jangan sampai mati aib dah ler hadi awang ni. Org yg politik pakai agama ni selalunya jadi gitu sudahnya. Dia ni org kurang ilmu je yg gelar dia tok guru. Jauh sekali nak samakan dia ni dgn almarhum tok guru nik aziz. Pada kawan2 yg kenal hadi awang ni. Bisiklah kat dia suruh dia taubat. Takut2 tak sempat nanti.

    ReplyDelete
  40. sesiapapun akan jadi tak tentu arah bila hidup susah tiba2 jadi jutawan segera dengan kuasa dan cash yang ada. riak dan ego sudah tidak dapat dipisahkan lagi. cakap asyik kencang saja hingga lupa akan segalanya..

    ReplyDelete
  41. Pas tak perlu betanding,, pas perlu tumpukan kepada perjuangan nya menjadikan Malaysia negara islam dengan menganjurkan road show, dialog, forum, seminar yang bertaraf dunia,, ,,,bukan nya,,mengutamakan duniawi dan politik dengan nak berebut kerusi berebut kuasa untuk bermewah2 dan bemegah2,,,,Tolonglah,,,jangan jadikan Islam untuk batu loncatan demi mengejar kuasa, sedangkan 1000 tahun lagi pun pas tak akan berjaya meneraju pemerntahan malaysia,,,
    Ketokohan pemimpin pas juga agak terkebelakang dan banyak tindak tanduk mereka,,,tak melambangkan insan yang professional dan matang,,,,malah sangat tebal keegoan, kedegilan dan tidak mesra rakyat negara majmok yang pelbagai ugama,,bangsa,,adat resam dan kebudayaan,,pas hanya hebat dikalangan mereka yang taksub dan gemar menyokong membabi buta dan berfikir dalam sangkar puak mereka sahaja, Pas sepatutnya tinggalkan saja dunia politik dan kembali kepangkal jalan perjuangannya untuk menegakan syiar islam,,,Amat berbaya berada ditengah2 dua persimpangan(politik dan islam)kerana di bimbangi kedua2 tak kesampaian, namun yang dapat cemuhan dan kegagalan yang boleh menjatuhkan imej islam ,,,ini puak2 pas kena ambil perhatian yang serius

    ReplyDelete
  42. PAS masuk bertanding pilihanraya pun bukan untuk menang..kalau x nak menang x yah masuk bertandinglah..banyak duit nak kena pakai kalau masuk PRU

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...