Monday, 6 March 2017

HAHAHA...NAZRI SAH PENAKUT!!

Nazri Aziz akhirnya secara rasmi menolak cabaran Tun Mahathir Mohamad untuk berentap di Langkawi dan mengatakan beliau hanya sedia bertempur dengan bekas Perdana Menteri itu kawasannya, Padang Rengas saja.

Kata Menteri Pelancongan dan Kebudayaan itu, sistem pengagihan kerusi yang diamalkan oleh UMNO tidak membenarkannya berpindah dari Padang Rengas ke Langkawi.

Sehubungan itu, kata Nazri lagi, sesiapa yang ingin mengalahkannya dalam pilihanraya ialah dengan bertanding di Padang Rengas yang sedang diwakilinya.

Tun Mahathir seharusnya lebih tahu mengenai sistem dalam UMNO, beliau pernah menjadi Presiden UMNO selama bertahun-tahun. Saya tidak perlu mengajarnya mengenai perkara itu, tambah Nazri lagi.

Akhirnya terbuktilah siapa anak jantan dan siapa tidak.

Apakah tidak boleh Nazri menyahut terlebih dahulu cabaran Tun Mahathir itu sambil mengatakan akan cuba memujuk Najib Razak untuk membenarkannya bertanding di Langkawi?

Tidak bolehkah beliau berkata sedia menyahut cabaran Tun Mahathir itu jika UMNO memberi kebenaran kepadanya berpindah ke Langkawi?

Mengapa awal-awal lagi sudah menolak cabaran Tun Mahathir dengan berselindung di sebalik sistem yang menjadi amalan dalam UMNO?

Apakah sistem dalam UMNO sesuatu yang tidak boleh diubah langsung seperti Al-Quran?

Hahahaha....mari kita ketawakan Nazri!! (Shahbudin 06/03/2017).

214 comments:

  1. Replies
    1. Kihkihkih.. Apa punya giler babi nya nih nk undi BN lg. Serik siot barang naik dan skrg ikan kembung 18 henget sekilo yg 3 tahun lepas baru 6 henget.. Berapa Inflasi nya nih 300%..jom ubah PM najib dan simen kan BN selamanya.. Satu undi PH untuk masa depan yg lebih baik dari BN.. Barang naik..bisu, org tak nk lg BN melalak.. Haqqq tui.. Kt pala bijan and losemah..kihkihkih.. Salam ya salam..Allahurabi kenapa bodoh nk pangkah BN nk barang naik lg... Nukilan istimewa khas alumni Newcastle university.///

      Delete
    2. Habis le najib cenggini, pahlawan umno mana nak backup dia lawan tun lg, semuanya berani nak lawan kat tempat sendiri aja...udah konfim kerusi langkawi tu nnt dapat kat tun punya..udah bn hilang satu kerusi...come on le pahlawan keris tak bersarung...bangunlah..harap najib dapat mendekrikan si nazri melawan tun disana untuk menyelamatkan kerusi bn disana...tolongla dato seri..

      Nukilan ahli umno toktok..

      Delete
    3. Aku cadang Mahathir sahut saja cabaran Nazri botak tu bertanding di Padang Rengas. Mesti Nazri mengigil kerana Bn/Umno kini bukan macam Bn/Umno dulu. Aku sebagai orang Padang Rengas dah bosan dengan Nazri ni. Tak ada apa pun yang dibuat beliau demi kemajuan Padang Rengas. Masih macam 100 tahun dulu juga. Lagi pun kalau Mahathir kalah tak jadi kudis padanya. Bukankah Mahathir dah jadi PM 22 tahun. Orang macam Nazri ni patut diajar. Tak mengenang budi langsung yang mana Mahathir telah memberinya makan selama beliau berkuasa. Aku nampak episod ni semakin menarik. Gelas akan pecah juga akhirnya...

      Delete
    4. 1054, Padang Rengas mana sama 40 tahun dulu. Sekarang Gunung sebrlah tu pun dh hampir habis dipepak mamah rakus oleh kilang simen. Orang pdg Rengas kenyang sedut abok,
      Yg meluluskan,dan yg buncit botak kaya semua tinggal penthouse, minum whisky di KL. Betul tak?

      Delete
    5. Haha si penakut bermulut celupar. Alasan level Tadika Kemas.
      Buat pengetahuan DN, Rahman Dahlan Tim Ket. Bahagian umno Tuaran tapi bsrtanding d KB.
      Boleh pula. U tak tahu kah Dato?

      Delete
    6. Cakap berdentam dentum rupa2nya bacul.
      Jaguh kampong!!!
      Dgn orang pencen pun kecut perut

      Delete
    7. Nazri sawan tak usah di layan kerenah nya.........!!

      Delete
    8. saya setuju benor dengan pandangan tuan-tuan di atas... tp si nazri nie buley nak menipu makcik2 di sane... sbbny makcik2 di sana kurang capaian internet katenye... esok2 klu diulorny sekampit beras, uihhhhaii... tutop segale kesalahan bn disana... reti2 la cetak2 info mana yg patut, kaborkan ke makcik2, jahatny mereka2 nie di kelumpo..


      Delete
    9. Kepara nazri botak sebab kuat woluk

      Delete
    10. Kesimpulannya ialah...rakyat padang rengas ni BANGANG!!!

      BUKTINYA...bertahun2 kena kencing dgn nazri mafia ni..masih tak serik???

      Awat benak sangat...amal minum ketum ka?

      Delete
    11. haha...betul la tu kan...,tgk muka pun da tau xleh kje tuk rakyat...tp diorg duk bg undi gak kt nazri...

      Delete
  2. Kahkahkah nazri ni memang pengecut, dia ni yang sebenarnya baling gelas pun tak pecah
    Cakap gegar...kakaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan kak kak

      Penhecutnya Tun tolak tawaran Nazri bertanding di P Rengas

      Pahlawan tua pun boleh penyecut !!!

      Delete
    2. Tun tak pengecut.....boleh lawan kat kubang pasu. Nazri hendak ke?

      Mengapa padang rengas?????? Ingat yang cabar bukan tun tapi nazri

      Delete
    3. Kihkihkih.. Apa punya giler babi nya nih.. PM najib pinjam duit USD 50 billion dari ah long yahudi..nk kena byr bunga juga dlm USD jugak.. Bila ringgit kejar USD tak byr bunga.. Maka ringgit merundum.. Hasil cukai dlm negeri dan GST semua kumpul untuk beli USD nk byr bunga hutang 1mdb..kesan nya gomen tak ada duit nk byr ubat org pencen.. Kihkihkih.. Pangkah lg BN..ini Kali lah jom ubah PM najib dan simen kan BN untuk selamanya.. Allahurabi jangan nk dokong biawak hidup 1mdb pada rakyat, bg najib dokong kt penjara sungai buloh.. Hakk tui..kt pala najib dan losemah.. Nukilan ikhlas sahabat a.k.a unknown.

      Delete
    4. Anon 10:06, nape deme jadi anon..ate nama dulu tak sedap ker..kihkihkih

      Apapun teman ucap salam perjuangan pada mike..

      Diamond bay, silver state..

      Delete
    5. Ha...ha..ha...hi....hi....he....he....ada berapa orang nama 'unknown', 'unknown aka sahabat' di blog ini?...hu...hu.....

      Delete
  3. Nazri pengecut setara hadi dan khairuddin. Takut kerana perasaan bersalah. U can give 1000 excuses. Now sapa yang kalau dibaling gelas tak pecah. Hahaha adios nazri the pooh KalI jatuh

    ReplyDelete
  4. TULUR MANA TULUR MANAAA DEYYY

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu telur sudah kasi Ah Jib Gor simpan loh

      Delete
    2. Telur nazeri dah busuk....
      Ha ha ha....

      Delete
  5. Nazri anjing salakan. Dia berani menyalak dlm kandang dia shj. Suruh keluar dari kandang dn menyalak, mana dia berani.
    Memang tabiat orang pengecut cabar orang dari dlm rumah dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keluar dari kandang memang kena terajanglah

      Delete
  6. Hehehe...harimau tua takde taring mengaum sikit je ko dah u-turn.

    ReplyDelete
  7. Nazri anjing salakan. Dia berani menyalak dlm kandang dia shj. Suruh keluar dari kandang dn menyalak, mana dia berani.
    Memang tabiat orang pengecut cabar orang dari dlm rumah dia.

    ReplyDelete
  8. Tiada kawan tiada jodoh
    Sambil termenung duduk bersila
    Nazri botak mmg bodoh
    Sudah lah bangsat bangang pula

    Anak cina main kotak
    Main kotak atas bawah
    Mmg dasar celaka botak
    Darah daging hasil rasuah

    Gadis melayu mmg seksi
    Senyum simpul ditepi sawah
    Masih teringat permit teksi
    Ada botak ada rasuah....

    Betul tak botak? Bukan hari ni aku kenal engkau....jgn lupa kes perempuwn dulu tu.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan lupa gak KES DI GERAI UNCLE DON !!!

      Delete
    2. Jgn lupa kes keta hummer tu juge ye..

      Delete
  9. Nazri,

    Thou shalt not exalt yourself for thou shalt be humbled.....

    Learn your lesson and swallow your pride

    ReplyDelete
  10. NGERI LE TU......BILA DI AJAK BERTANDING LUAR KAWASAN PADANG RENGAS.....

    SILA HARIBULAN KAT TEMPAT DIA PUN KALAH PADA PRU YG AKAN DATANG......HA HA HA HA HA

    ReplyDelete
  11. Kahkahkah.. mulut longkang tp penakut..

    ReplyDelete
  12. tun mahathir baik, nazri pun bukan jahat. kita je yg suka mengutuk mereka sesuka hati sendiri. tak tahulah bila masa nak jumpa secara personal mohon maaf atas umpat keji kita kepada mereka. marah? marah bila diberi peringatan? terpulanglah korang. jangan kata abang tak pesan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. 9.50,

      No action, talk only

      Delete
    2. Kalo tak raya, pru nnt kitaorg jumpa diaorg le bro, minta maaf...kihkihkih..

      Delete
    3. mint maaf 2 way communication. Contoh suruh rakyat minta maaf dengan najib kerana fitnah, tapi wajib minta maaf dengan rakyat kerana menyamun hak rakyat.....

      Delete
    4. Jangan takut bro 09:50, pru nnt, bukan aku mintak maaf kat nazri tapi dia yg datang salam ngan aku mintak maaf sambil mintak undi..percaya lah..kihkihkih

      Delete
    5. 10,30

      yang ini saya percaya 100%

      Delete
    6. Nazri BUKAN JAHAT??? Kepala bapak kau!

      Ko ni baru 5 tahun ke hidup atas muka bumi malaysia? Sampaikan top10 menteri bangsat umno ni pun ko tak tau tentang kejahatannya.

      Delete
  13. Kahkahkah...muka brutal, kapala botak, hero kampung aje rupanya...gaya cakap macam kabali, sekali tun sahut mencicit lari...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bertembung dgn Tun pasti nazri tercirit dlm seluar

      Delete
  14. Raja samseng bertempik kuat
    Biala mendengar ada pelawat
    Nak berceramah dikawasannya
    Terus lontar cabarannya

    Sila datang wahai pelawat tua
    Pelawat muda dipersilakan sama
    Namun jangan hanya melawat saja
    Kalau boleh pru14 lawanlah saya

    Gelas kaca dibaling pasti tak pecah
    Pada yang tua dekat seabad umurnya
    Bila si tua bangun dan terus acah
    Terus ngelabah ribuan alsanannya

    Konon kubang pasu ditolak pasti
    Jika bertanding gerenti kalah
    Langkawi UMNO menang bergaya sekali
    Tak kan mahu tua bangka tak bergigi

    Bukan tua sebarang tua
    Si Tua ini penuh berisi
    Kalau nazri kuat dan bergaya
    Naper takut bertanding di Langkawi?

    Sistem Umno bukan Al-Quran
    Boleh diubah ikut edaran zaman
    Kalau takut jangan cari alasan
    Persepsi sekarang nazri bukan jantan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mau tak takut. Kalah saja mesti masuk sg buluh

      Delete
  15. Hahahaha..potong lan**u bg anjing makan la..cakap besar lebih..tapi penakut..puiii..

    ReplyDelete
  16. Ajak bertarung luar kampung, terus terkincit. Memang hero kampung, jaguh kampung. Luar kampung hilang semua telur dan anunya. Gelak sampai Sakit perut

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sdra 10.09,

      Saya suka komen anda.

      Saya ada cerita yang benar....bukan fitnah. Di kampung saya lahir, ada beberapa kumpulan samseng melayu yang suka terrorize orang kampung. Kecurian, kes bertumbuk, kacau harta benda orang kampung adalah satu perkara biasa. Polis pun jarang bertindak.

      Satu hari sekumpulan samseng cina serang kampung melayu kerana seorang bangsa cina yang tak berdosa dicederakan tanpa sebab. Masa itu semua kumpulan samseng melayu kecut bertempiaran lari. Setelah pihak ketua kampung dan polis masuk campur ...settle.

      Selesai baru nampak muka samseng2 melayu pengecut. Mulalah sombong kata kalau aku ada disitu pasti ku hentak kepala samseng cina. Namun inilah yang mula2 sekali lari lintang pukang bersembunyi.

      imagine this happen to samseng nazri

      Delete
    2. rupanya kau lah kepala samseng melayu tu..ini bukan fitnah..rupa kau sah macam samseng taik kucing..ha..ha..ha
      ..

      Delete
    3. Woiiii botak pakai pampers lah

      Delete
  17. Ahak ahak....cabar berterma dan bersyarat rupanya orang umno ni....syarat dan terma umno boleh diubah nazri oooiiii....ahak ahak....lagi pon, tun baling gelas tak pecah, kalu tanding kat langkawi tapi bagi tau tun dia tanding kat kubang pasu, mana tun tau, kan tun dah nyanyuk....ahak ahak....lagi bertambah malu aku nak associate diri dgn umno

    ReplyDelete
  18. Kah..kah...kah...sembang 'deras'...sembang 'kencang'...alih2 penakut....sama macam BOSS dia....

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan saja bos dan pemimpin umno penakut, boss PAS dan Ketua penerangannya serupa....hahahaha.

      Mereka nak kawin ni......hahaha

      Delete
    2. Hahahahaha kahkahkahkahkah hahahahaha kahkahkahkahkah
      Wowwww this is gd bro 1027.
      Really gooooodddddd

      Delete
  19. Kah..kah..kah..kah..kah..geli pulak ketiak aku nih.. si botak penakut macam2 la alasan. Menteri kaki copot, ada hati nk bertanding dgn Tm. Org padang rengas kena ingat jgn bg undi kagi menteri kaki betina.. buat malu org kpg dia sbg menteri mewakili padang rengas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNo Pas ingat tu. Seluroh Padang Rengas Syubahat makasiat. Baik lebai, baik mokcik pokcik cucu cicit. Zaman ni tk mein gangster kampong. Tgk Gunung pun depa dh mamah , simen byk tu..elok ubah dan simen kaum puak UMNOPas semua tu. Sudah2 la.

      Delete
  20. Kikikikiki... barua dan anjing budak suruhan singapork itu akan mereput dengan sendirinya ... dsh bangka ssgt dahhh... nyayuk pun rela jafi anjing dan barua Singa Babi (Singapork)... kikikikiki...

    Barua dah kepanasan

    JoM UBAH

    JoM SIMEN

    ReplyDelete
    Replies
    1. hello 10.39,

      sedap kah babi diimpot dari negara china komunis?
      sedap kah duit pinjaman dari negara china komumnis?

      Delete
    2. 1039. dari penggunaan istilah "singapork" tu dh menzahirkan kebodohan mutlak ko, dan level politaek ko. Sy rasa elok ko maintain berlatih di blog MyKemut lagi. Faham kot?

      Delete
    3. Bro 11.38 mamat dayus tu mana ada modal. Asyik minta dedak saja bila nak beli beras

      Delete
    4. Kikikikiki... barua dan anjing budak suruhan Nanyang itu akan mereput dengan sendirinya ... dsh bengong ssgt dahhh... tak mabuk pun rela jadi anjing dan barua Nanyang... kikikikiki...

      Pendedak dah kepanasan

      JoM UBAH

      JoM SIMEN

      Delete
    5. 1433 sedapkah rumput. Sorry boss kau belum lagi nampak kau membela dia setengah mampus di blog ini.
      Kesian, dedak belum datang makanlah rumput dulu ok syng. Hahahahaha

      Delete
  21. MP Padang Rengas mencabar Tun Mahathir supaya bertanding di kawasannya - Tun Mahathir "menyahut" cabaran dengan meletakkan syarat agar MP tersebut bertanding di kawasannya (Langkawi).

    Kesimpulannya - disebalik adu domba, fitnah dan cercaan yg lempar oleh si empunya blog (yakni pemakan dedak Pakatan Harapan plus PPBM) dan sekalian si jahil itu kepada MP Padang Rengas.

    sejujurnya semuanya itu, kembali juga kepada Tun Mahathir - dan sekiranya akal kamu masih waras pastilah kamu malu kerana menyangka Tun Mahathir adalah seorang yg "berani" kerana benar, tetapi "berani" Tun berpaksi pada kelicikan bermuslihat ibarat seekor musang.

    Bukan di Padang Rengas atau di Langkawi sebaliknya adukan kedua-dua sosok ini di "gelanggang" yg rata.

    Salam ya Salam
    Ikhlas dariku unknown aka sahabat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam unknown aka sahabat bn..telah terbukti pe'el dan sikap tuan politikmu itu terzahir didalam komen komenmu...sebagaimana kau beralasan dalam menegakkan benangmu yang berlendir begitu jualah tuan2 politikmu mengelak sahutan tun m...ibarat air dlm pembetung IWK.. Sama je alasan dan bau komen komen kamu, saya tidak selalu berbahas dengan kamu tapi bro john doe mesti tahu...

      PS: satu lagi istilah dedak tu tun m beri kepada pro najib seperti kamu dan rakan2 yg menerima upah menulis..Pro Tun pakatan kat sini tulis free aje..harap maklum

      Delete
    2. awat rasa mengantuk ni macam ada gum di mata.

      Delete
    3. Langjawi rata la tu bingai. BN menang 9k tuu.
      Di pdv Rengas Nazri menang 2k.
      Dilkw, Nazri diberi handicap la tu...pun nak.lari. Faham2..gangster kapong la katakan.kikakikekikikikokiku

      Delete
    4. 11:27 - apakah kamu memahami maksud "rata" yakni adil apabila hendak kamu adukan dua sosok yang saling mencabar ?

      Kamu terlalu bodoh - Tun Mahathir punyai "pengaruh" di Langkawi sebagaimana MP Padang Rengas punyai "pengaruh" dikawasan yang ia menangi.

      Ironinya MAP Padang Rengas menang dengan majoriti sekadar 2k -

      seharusnya Tun Mahathir tidak keberatan untuk memenuhi syarat agar bertanding di Padang Rengas kerana jika menurut kata dan khabar dari lidah' penyampai Pakatan Harapan plus PPBM - "rakyat akan menghukum UMNO/BN pada PRU ke-14".

      Tetapi untuk berlaku adil kedua-dua sosok ini perlu diadukan bukan di Padang Rengas atau di Langkawi. Kedua-dua sosok ini tidak perlu diberikan handicap atau advantage kerana ia bakal menjadi alasan pada pihak yang kalah.

      Jangan berlagak seperti orang mabuk wahai sahabatku.

      Salam ya salam
      Ikhlas dariku unknown aka sahabat






      Delete
    5. Laaaa Tun ada pengaruh lagi ker

      Delete
    6. 12.16,

      confirm you cnnit distinguish between stolen oney and donation.

      this is best evidenced by the fact that you failed to appreciate between padang rengas and langkawi.

      u are a supporter of a national leader, why limit yourself to padang rengas????

      is not langkawai having 9K odd voters who made BN candidate a winner in pru13? Why scared?

      ya, mahathir has huge followings there but u have 9K odd supporting umno....that u cannot see????

      Delete
    7. Pertama sekali saya ingin ucapkan syabas kepada sahabat saya unknown kerana akhirnya mampu beri komen mengikut tajuk tuan blog. Ia hanya berlaku sekali sekala tak lebih dari 6.6% komen sdr. Selebihnya adalah ulang siar perkara sama yg telah dijawab.

      Sebagai komen balas:-

      Ulasan sdr Unknown memang nampak tak matang. Bukan level Tun M nak lawan si mulut longkang ni di Padang Rengas.

      Malah kalau kita benar2 mengikuti perjuangan Tun M beliau sudah jelaskan bbrp kali beliau hanya mahu selamatkan Malaysia dgn jatuhkan Najib penyamun dan konco-konconya dan beliau tidak berminat pun mahu bertanding lagi.

      Setakat ini itulah pendiriannya. Kemungkinan berubah ada tapi setakat ini ia masih tidak berubah.

      Ada pula acahannya kpd Nazri utk bertemu di Langkawi hanyalah acahan balas ibarat seorang yang nengacah mahu baling kayu kepada anjing yang tak mahu berhenti menyalak dan bukanlah ia benar-benar mahu bertarung dgn si anjing itu.

      Saya pohon rujuk petikan ulasan saya pada entry yg lepas :-

      "Anjing kalau banyak sangat menyalak kekadang kita perlu acah batu atau kayu balik utk senyapkan dia. Tak bermakna kita benar2 nak taring bertemu batu @ kayu"

      Tak perlulah nak bersusah payah cari neutral ground utk kedua mereka ini bertemu. Ia hanya buang masa sahaja. Lebih baik cari modal baru apa lagi nak burukkan Tun M sebab setakat ni semua modal sama ada tak laju atau menjadi senjata makan tuan.

      Dan itu juga bukan maksud Tun M pun. Ia ibarat ular lidi yang mengajak tedung selar bertarung. Adakalanya baik dibiarkan. Ular lidi boleh sahaja memanggil ular tedung takut bertemu dengannya tetapi hakikatnya sudah jelas.

      Yang paling jelas pula ialah selongkang-longkang mulut Nazri, dia rupanya bertaraf macai ja pun terpaksa berkias mahu Tun M berentap dengannya di Padang Rengas padahal target utamanya ialah mahukan Najib memilihnya semula sbg calon.

      Sdr Unknown pula camna? Dah bagitau Najib kerusi mana sdr mengidam nak bertanding? Aisehmen, dah tergeliat lidah berputar belit demi Najib takkan tak bagitau hasrat hati lagi kot.

      Tapi kena ingat Kota Baru atau Batu Gajah si alumni dah booking. Kecualilah sdr Unknown dan Kota Baru @ Kellie's Castle adalah orang yang sama.

      Delete
    8. MP Padang Rengas mencabar Tun Mahathir supaya bertanding di kawasannya - Tun Mahathir "menyahut" cabaran tetapi MP Padang Rengas sudah kecut....

      Kesimpulannya - disebalik adu domba, fitnah dan cercaan yg lempar oleh si unknown aka sahabat dan sekalian pendedak jahil kepada Tun Mahathir.

      sejujurnya semuanya itu, kembali juga si Rengas - dan sekiranya akal kamu masih waras pastilah kamu malu kerana beranggapan Tun Mahathir dah nyanyuk, baling gelas pun tak pecah.... tetapi "berani" Tun menyahut cabaran orang yang lebih muda.

      Bukan di Padang Rengas atau di Langkawi sebaliknya adukan kedua-dua sosok ini di "gelanggang" yg rata.

      Salam ya Salam
      Ikhlas dariku unknown aka sahabat Jr

      Delete
    9. Tun yang sebenarnya lari terkincit...nazri test kat Tun nak nengok dia ni bebetul ker berani.... rupanya lari masuk reban gak pastu bila dalam reban cuba acu test orng suruh masuk dalam reban Tun. At least Nazri menyatakan realiti bahawa swtiap orang ada weak and strong point. Masudnya nazri tau dia boleh kalah kat gela ggang Lawan. Moral of the story...Tun sendiri takut berhadapan dwngan realiti yang dia tidak zekuat mana. Aomongan org tempatan juga yang yang di tagih..... kenapa korang tak tanya Tun kenapa langkawi... tidak si padang rengas?.... julang sembronolah korang ni.

      Delete
    10. Kalau aku orang Perak aku pun berani lawan Nazri ni di Padang Rengas.

      Tak payah susah-susah minta Tun M yang lawan.

      Kita tggu ja calon ciput lawan dia tengok sapa menang.

      Tu pun kalau dia dipilih jadi calon laaa..

      Delete
    11. Nazri yang sebenarnya lari terkincit...Tun test kat nazri nak nengok dia ni bebetul ker berani.... rupanya lari masuk reban gak pastu bila dalam reban berkokok cuba acu test orng suruh masuk dalam reban dia. At least Tun menyatakan realiti bahawa orang tu hanya berani ditempat sendiri. Masudnya Tun tau dia boleh menang dimana-mana pun. Moral of the story... Nazri sendiri takut berhadapan dengan realiti yang dia tidaklah sekuat mana. Abuk batu org tempatan juga yang di tagih..... kenapa korang tak tanya Nazri kenapa Padang Rengas... tidak Kepong Ke, JB ke?.... julang sembronolah pendedak ni.

      Delete
    12. Bro 15:59.

      Bila ada anjing dan menyalak kat kita dan kita acah anjing tu dgn kayu dan anjing tu lari, siapa yang takut, manusia ang mengacah anjing atau si anjing tu sendiri?

      Kalau ikut analogi mantik si Unknown dan Suharli maka si manusia itulah penakut. Itulah level kemampuan mantik diorang ni.

      Siapa yang mula menyalak dulu ajak bertemu si anjing atau si manusia?

      Sama juga siapa yang menyalak dulu ajak lawan dalam PRU, Tun M atau Nazri.

      Itu belum dikira dia ajak Tun M bertumbuk lagi tu.

      Benar-benar berperangai seperti anjing yang tak mahu berhenti menyalak tapi lari bila diacah kayu.

      Bila Tun ke Parlimen lari terkedek-kedek nak bersembunyi. Itupun pendedak kata dia hero.

      Hero taraf pendedak je lah

      Delete
    13. Bro bro semua. Pencacai pencacai unknown kah sahabat kah suharli kah, semua nya sama saja. Saya mau bagi tau yang mereka ni mana ada standard buat keputusan untk tuan dia bertanding di mana mana. Biarlah Tuan dia yang buka mulut. Tidak usah susah susah kita membalas. Barua ni ciput saja. Tuanvdia pun tidak jenal dia. Dia syok sediri ni. Berbangalah dia bila kita membalas terasa yang dia ini mewakil boss dia. Kah kah kah nukilanciau barua binatang anjing kurap. You are fucking nobody. Keep dreaming. You only reoresent all the streeets dog n cats and all the animals running around. Pengkhianat. You hv no standard to coment or debate here in this blog.
      Let me give you an advice, when oneself willing to stoop so low to earn a dedak then you are of no use to community anymore.
      I look down upon you for you have sold your soul to a devil, thats why you have no shame.
      You are not at par to debate us. Come back when you have redeem your soul. God help you.

      Delete
    14. Tak sangka sungguh nazri botak tu ingatkan super hero. Rupa2nya pondan.....padang rengas

      Delete
  22. Telur takde nazri ..cakap macam petir tapi hati kecik. Menang dulu pun tak berapa undi. Loyar buruk tak tentu pasal. Macamlah org taktau dia pencuri. Kalah umno nanti kita ramai2 sepak dia ni kat lokap

    ReplyDelete
  23. mungkin admin dah buntu kepala otak untuk ketengah blog yg bekualiti tapi memapar topik yg low class kebudak2kan..tak logik..mana mungkin org nyanyuk layak bertanding..maka yg komen pun terikut2 kebodohan mereka..

    ReplyDelete
    Replies
    1. aik, low class? yg ko dtg komen buat apa jing? berambosnpergi mykemut, sana kamu boleh 1 way, sini gelangang sepak UMNOBNPAs. taeknlow da kingcin lobai tak dihidang disini.
      Faham kot?

      Delete
    2. 11.26,

      kamu takut BN kalah? if u cannot join the discussion boleh join blog najib

      Delete
  24. Nazri hanya pemimpin peringkat Pdg Rengas sahaja. Dia bukan pemimpin nasional. Hanya dia bercakap tu nak tunjuk garang sahaja tetapi dia seorang penakut. Gertak lebih bila ajak berlawan dia takut. Dia macam Muniandy aje...

    ReplyDelete
  25. Smaseng 1 nazri
    samseng 2 tajuddin
    samseng 3 ku nan,

    you shift these umno mps to neutral areas, all kaput. even in next pru14, ku nan will die together with tajuddin. Nazri pun goyang

    ReplyDelete
  26. Never give any attention to him (Nazri)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Correct . He is only good at ONE THING ie 'ASS LICKER'

      Delete
  27. Kesian 6%...macam mana lagi nak spin? Macam mana nak defence umno lagi? Maki hamun jerrr lerrr...baik la 6% pi trademark perkataan singapork, barua, anjing, babi.

    ReplyDelete
  28. DIVERSION
    ---------

    Ku Nan: BN allies will understand explanation on Act 355

    Read more: https://www.malaysiakini.com/news/374618#ixzz4aVuee5R4

    Ku Nan is not a smart pendatang Aceh.

    Sarawak BN and I believe all sarawak MPs are against ruu355 and thus will not support it in the prliament.

    MCA and Gerakan will also object failing which they can say goodbye to their seats

    MIC....may be following MCA and Gerakan footsteps.

    Others.......not sure.

    UMNO...compulsory failing which they will not be asked to stand again in their respective seats

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wanna bet?

      RUU may be in the list but reliable source from east malaysian MPs, it will not see the light..... Hadi akan kena kencing lagi.....we wait.

      Delete
  29. Bicara mengenai "kehebatan" Tun Mahathir sebagaimana ia diceritakan oleh siempunya blog (posting bersiri), dapatlah disimpulkan betapa kuatnya usaha untuk terus menyemai sifat taasub ke dalam dada golongan yang jahil lagi menyombong diri agar terus "terikat" tanpa dipandu akal, ilmu dan iman.

    Apa yang hebatnya mengenai Tun Mahathir pada waktu ini ? setelah ia memilih untuk menyertai kelompok politikus berhati serigala didalam Pakatan Harapan ?

    apakah kini Tun Mahathir (PPBM) diberikan bai'ah oleh sekalian politikus berhati serigala itu (PKR,DAP,PAN) didalam misinya untuk "menyelamatkan" Malaysia ?

    PPBM sehingga pada waktu ini masih belum "berani" untuk disembelih melalui mesyuarat agihan kerusi melalui sistem konsesus Pakatan Harapan (orang memberi gelar sebagai Pakatan Ali Baba).

    Cuba tanyakan kepada PAS yg menggelupur tatkala ditendang dengan cara yang sama sehingga tercipta satu frasa yang tidak masuk akal - hasil konsesus selepas bermesyuarat, keputusan yang dicapai adalah "bersetuju untuk tidak bersetuju" - Nauzubillahimzalik.

    Mungkin si jahil yang mengikut tidak merasa bagaimana getir dan terhimpitnya Tun Mahathir (PPBM) yang menggunakan segala pengalaman dan kelicikannya untuk "menyelamatkan" PPBM dari menjadi alas kaki kepada Pakatan Harapan.

    Satu-satunya jalan ialah dengan memujuk PAS sebagai sekutunya -

    jalan yang telahpun tertutup tatkala syarat yang dikenakan umpama berdiri di hujung jurang - akur pada syarat PAS bermakna "mati", akur pada syarat Pakatan Harapan juga akibatnya "mati".

    Bahkan sekiranya PAS termakan pada pujuk rayu dan muslihat PPBM dan kembali menyertai Pakatan Harapan - akibatnya Pakatan Harapan akan menemui ajalnya dengan kadar lebih pantas. dengan sistem konsesus yang bakal menjadi 2 menentang 3.

    Sila letakkan seekor serigala(PKR), seekor singa(PAS), seekor dubuk(DAP), seekor harimau(PPBM) dan seekor monyet(PAN) didalam kandang yang sama.

    Dan demikianlah keadaan dan sifat mereka selagi tidak memberi bai'ah untuk melantik kuasa pemutus dari kalangan mereka - sebagaimana tuntutan syara'.

    Akhirulkalam - berilmu belum tentu bermanfaat andai bersifat khianat -kerana kamu boleh sahaja menemui "binatang" dalam kalangan manusia, tetapi kamu tidak akan pernah menemui "manusia" dari kalangan binatang.

    Dan beza diantara manusia dan binatang adalah pada anugerah akal - lalu dengannya kamu akan memberi bai'ah.

    Satu pesanku - lantiklah terlebih dahulu kuasa pemutus didalam Pakatan Harapan plus PPBM.

    Salam ya salam
    Ikhlas dariku unknown aka sahabat

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya tak pernah taksub pada mahathir

      i call a spade a spade

      i do not respect hypocrite like you

      if a person cannot distinguish between stolen money and donation.....
      if a person runs away in nothing to hide fame.....
      if a person has proven himself a hypocrite in you tube.....

      as an east mlaysian, i wish to tell unknown aka sahabat....go to highest peak in gunung tahan or kinabalu.....JUMP...Period

      Delete
    2. Sudah2 la, 1155, gasing ko laju manapun, tak akan dpt pusing selamanya.
      Kalau ko ada Akal, ko faham la kot?

      Delete
    3. In english please, unknown aka sahabat bn...

      Delete
    4. Unknown aka sahabat
      Lu pun tarak lancaulah

      Delete
    5. Dari ulasan2 terdahulunya sampai sekarang, Sahabat adalah makhluk mentaliti kampung habis....mana dia tau baca english. Dia ni umno totok, rtm tv3 dan utusan lah sumber berita dia. Mana ada tau baca yg lain. Sebab tu dia ni Raja Goreng.

      Delete
    6. unknown aka sahabat , YOU are just DEDAKMAN penyamun BUGIS .

      Delete
    7. Sahabat @ Raja Goreng....nasi goreng tanpa gst satu!...hidang dalam kuali aaa...ridsect tak payah tambah

      Delete
    8. dari dulu sampai la nie dok goreng hal sama. dah la tuu sahabat, hang goreng sampai hangit dah ,

      Delete
    9. 12:04 - ia bukan soal mengenai UMNO/BN atau aku sekalipun, ia adalah mengenai Pakatan Harapan plus PPBM dan seluruh pengikutnya.

      Kamu yang sedang mengikut pada perjuangan mereka untuk "menyelamatkan" Malaysia - malang, kamu tidak mengetahui siapa ketuanya bukan ?

      "Berjuang" dengan bertunjangkan kemungkaran UMNO/BN sebagai panduan tidak "menghalalkan" kemungkaran yang menyaluti Pakatan Harapan plus PPBM.

      Tahukah kamu akan bidalan - berkumpulnya 10 org yang zalim yang punyai ketua itu lebih mulia dan berjaya berbanding dari berkumpulnya 10 orang yang "alim" tetapi tidak punyai ketua dan pasti akan menemui kegagalan - sila tanya kepada mereka-mereka yang berilmu sekiranya aku membawakan fitnah mengenai perkara ini.

      Bahkan fitrah kejadian manusia itu juga adalah sebagai pemimpin (ketua) sekurang-kurangnya pada diri sendiri.

      Sejujurnya aku hanya membawakan pada urusan yang paling mudah dan yang paling utama untuk kamu gunakan akal, ilmu dan iman sebagai pedoman.

      Kepada 12:00 - kisah 2.6b telahpun berlalu hanya sebagai satu lagi adu domba dan fitnah yang menjadi modal politik para politikus berhati serigala. setelah 7 tahun berlalu tiada satu pun dari segala "pendedahan" dan "bukti" yg di jaja telah dibawa ke muka pengadilan di luar negara. (sekiranya kamu menyangka kes di Singapura atau kes DOJ adalah "permulaan")

      tiada apa yang lagi yang harus aku jelaskan, selain dari pesan, agar kamu banyakkan berdoa supaya Najib dan kroninya dapat diheret sekali.

      Siasatan SPRM dan PAC tiada nilai pada mereka yg jahil kerana hasilnya tidak menurut pada apa yang mereka percayai. kedatangan Raja Salman ke Malaysia juga tidak mampu membuatkan kamu berfikir hikmahnya bukan ?

      seolah-olah keluarga Diraja Al Saud yang menguasai kerajaan Arab Saudi yang memegang dua kunci kiblat ummat Islam itu terlalu bodoh dan tidak mengetahui yang Najib telah "memfitnah" kerajaannya sebagai kambing hitam didalam kisah 2.6b.

      Maha Suci Allahswt - setelah projek RAPID Pengerang disabotaj oleh Pakatan Rakyat (PKR,PAS,DAP) sehingga membuatkan kerajaan Taiwan menarik balik pelaburannya - Arab Saudi datang sebagai ganti.

      Akhirulkalam - seperti biasa saranan ku, lantik terlebih dahulu kuasa pemutus didalam Pakatan Harapan plus PPBM sebelum bicara mengenai Amar Maaruf Nahi Mungkar.

      Salam ya salam.
      Ikhlas dariku unknown aka sahabat

      Delete
    10. Go Sahabat go...oooops salah
      Goreng Sahabat goreng! (baru betul)

      Delete
    11. If u r an intellectual, u will have an open but critical mind. I do not see that in u. In psychology. U are like a lembu dicucuk hidung without questioning. Itulah and a di mata awak.

      Delete
    12. Aduuuh..

      Saya baru ucapkan syabas kepada Sdr Unknown di atas sebentar tadi di atas kemampuannya memberikan komen mengikut tajuk entry dan tidak berputar kepada perkara yg sama yg telah dijawab.

      Rupanya memang tak mampu lari dari putaran itu.

      Nak tanya sikit JASA tak pernah update kursus ka? Aisehmeeen.. Makan juta2 rupanya kursus lapuk..

      Kuang kuang kuang...

      Delete
    13. Bodo punya sahabat...aramco bukan sekadar melabur dlm rapid Pengerang...ARAMCo dah ambil alih 50% saham rapid. Ada paham bezanya? Ada baca ekonomi? Apa lagi mau jual? Apa komen kau menteri kewangan 2 johari mula mula kata nilai rapid usd27, tapi aramco bayar cuma usd 7b utk 50% saham...cuba tunjuk skill matematik kau sikit.

      Delete
    14. Bro john doe..
      Tabiat anjing yg selalu kita tengok
      1. Menyalak bila ada tuan
      2. Ikut arahan tuan bila dapat tulang
      3. Cium tahi selepas berak

      Kalo bro john doe tak caya cer tanya unknown aka sahabat bn tu untuk kepastian..betul tak?


      Kihkihkih!!

      Delete
    15. Dan berani kat kawasan sendiri.

      Delete
    16. sahabatku John Doe - prasangka adalah kunci kepada fitnah, dahulunya kamu "berprangsangka" kini kamu telah pun "memfitnah". sejujurnya aku tidak diupah sebagai (cybertrooper) dan aku juga bukan dari JASA dan tidak memiliki kelayakan untuk menjadi calon PRU.

      Ada satu kisah seorang pemuda yang kehilangan kunci rumahnya lalu dia disaran agar masuk dengan pintu belakang atau melalui tingkap -

      maka jawap si pemuda, "sesungguhnya sifat pencuri akan masuk dengan pintu belakang dan tidak akan keluar bersama hasil curinya, dan hanya orang yang mabuk (terputus akalnya akibat mabuk) akan masuk melalui tingkap dan tidak akan keluar sebelum ia melakukan kerosakan, dan sesungguhnya aku bukanlah seorang pencuri atau seorang yang terputus akalnya (mabuk).

      Demikianlah ibarat yang sesuai untuk Pakatan Harapan plus PPBM - puak yang berbicara mengenai urusan Amar Maaruf Nahi Mungkar (dengan niat mahu "menyelamatkan" Malaysia) namun sehingga waktu ini tiada mereka mempunyai "kuncinya" dengan (memenangi PRU Pusat).

      Maha Suci Allahswt - mereka hanya diuji dengan kuasa yang sedikit tatkala memenangi kuasa kerajaan negeri lalu mereka bersifat bagaikan pencuri (bukan sedikit khabar penyelewengan yg dibongkar).

      Mereka juga bersifat bagai orang yang mabuk dengan melakukan pelbagai kerosakan (kemungkaran).

      Yang paling mengaibkan, mereka ibarat kawanan serigala yg saling mengigit sesama sendiri - sila rujuk pada kerajaan negeri Selangor dan Pulau Pinang.

      Allahurabbi - sekiranya kamu "berjuang" bersandar pada kemungkaran yang dikerjakan musuh, nescaya kamu akan lupa pada kemungkaran puak dan sekutumu.

      Sahabatku John Doe - kepada siapa hendak kamu jualkan tipu daya Pakatan Harapan plus PPBM ?

      Salam ya salam
      Ikhlas dariku unknown aka sahabat


      Delete
    17. 13.00 sastrawan JAS...2.6 billion fitnah...tapi nak saman takut...ape punye putarbelit...jh lo dastrawan ni simpan...singapore dah bicara dan jatuh hukum konco2 jho lo tp sastrawan bongok ni masih mengingau2 fitnah fitnah...ade lagi saki baki melayu bodoooh...

      Delete
    18. Kesian unknown, betapa dia mempertahankan tuan politik dia, depa wat nohin aje..kesian2..Unknown aka sahabat bn, aku tau pasai pa hang x leh jadi calon...pasal kalo hang jadi wakil negara pi pbb, kantoi la kita..at least wak jahid cakap juga omputih walaupun ada slang jawa...hang ni org mintak tulis dlm omputih pun, hang banyak alasan...dan satu lagi org yang selalu pandai teguq org ni, dia selalu lupa nak teguq diri sendiri..kalo bagi kuasa pun depa x boleh kota apa depa kata...mmg dah ditakdirkan kamu begini terima ajalah...

      Delete
    19. Bicara mengenai "kehebatan" Tun Mahathir sebagaimana ia diceritakan oleh siempunya blog (posting bersiri), menyebabkan unknown aka sahabat dan golongan pendedak yang jahil lagi menyombong diri terus "mencerca" tanpa dipandu akal, ilmu dan iman.

      Apa yang hebatnya mengenai Tun Mahathir pada waktu ini ? Dia memilih untuk menyertai kelompok politikus berjiwa rakyat didalam Pakatan Harapan dan cuba menyelamatkan Malaysia dari terus dikenali sebagai negara klepto!

      kini Tun Mahathir (PPBM) diberikan sokongan moral oleh sekalian politikus berjiwa rakyat itu (PKR,DAP,AMANAH) didalam misinya untuk "menyelamatkan" Malaysia.

      PPBM sehingga pada waktu ini sudah pun "bersetuju pada dasarnya" dalam mesyuarat agihan kerusi melalui sistem konsesus dengan Pakatan Harapan.

      Sebelum ini hanya PAS yg melarikan diri tatkala bersetuju dengan cara yang sama sehingga tercipta satu persetujuan yang diterima semua parti - hasil konsesus selepas bermesyuarat, keputusan yang dicapai adalah "meletakkan satu calon" tetapi PAS khianat - Nauzubillahimzalik.

      Oleh itu, unknown aka sahabat yang mengikut perkembangan ini merasa begitu getir dan terhimpit apabila Tun Mahathir (PPBM) yang menggunakan segala pengalaman dan pengetahuannya untuk "menyelamatkan" Malaysia dari menjadi alas kaki kepada Pendedak Jahil.

      UMNO pula cuba memujuk PAS sebagai sekutunya -

      Namun, pujukan nampaknya gagal tatkala akar umbi PAS dan MCA/Gerakan/MIC menentangnya umpama berdiri di hujung jurang - akur pada akar umbi PAS bermakna "mati", akur pada MCA/Gerakan/MIC juga akibatnya "mati".

      Bahkan sekiranya PAS termakan pada pujuk rayu dan muslihat UMNO dan kembali menyertai BN, tanpa memperdulikan hasrat akar umbinya - akibatnya PAS akan menemui ajalnya dengan kadar lebih pantas.

      Sila letakkan seekor serigala(UMNO), seekor singa(MCA), seekor dubuk(MIC), seekor harimau(Gerakan) dan seekor monyet(PAS) didalam kandang yang sama.

      Dan demikianlah keadaan dan sifat mereka selagi tidak bersetuju untuk meluluskan RUU 355 kalangan mereka - sebagaimana tuntutan syara'dan dituntut keras oleh PAS.

      Akhirulkalam - berilmu belum tentu bermanfaat andai bersifat khianat kepada rakyat -kerana kamu boleh sahaja menemui "binatang" dalam kalangan manusia, tetapi kamu tidak akan pernah menemui "manusia" dari kalangan binatang.

      Dan beza diantara manusia dan binatang adalah pada anugerah akal - lalu dengannya kamu gunakanlah sebaik mungkin.

      Satu pesanku - Berubahlah terlebih dahulu sebelum Pakatan Harapan plus PPBM menjulang Putrajaya

      Salam ya salam
      Ikhlas dariku unknown aka sahabat Jr

      Delete
    20. Hey anom 13...kos Rapid 27 billion...Salman beli saham 50% yaitu separuh...tapi bayar 7 billion jer...mana pegi 6.5 billon lagi...Najib bodooh ato Najib kena tipu dengan Salman...jual separuh tapi terima bayaran suku jer...jadi Salman yg untung besar...cuba macai sastrawan JASA jelaskan...

      Delete
    21. Sahabat jangan elak matematik 50% aramco beli rapid pengerang yg aku post kat 13.13. Kau yg bawak isu ni...sila jelaskan. Simple math pls...tak yah komen panjang2

      Delete
    22. Mana sahabat paham bab bab ekonomi bab bab goreng boleh la

      Delete
    23. Unknown yang jahil tapi sombong.

      Apa yang fitnahnya. Kalau fitnah ialah sesuatu yang memalukan dan tak betul. Itu 2 syarat utama di sebalik kalimah fitnah ini.

      Kalau aku cakap kamu orang Kelantan padahal kamu orang Kedah itu disebut salah fakta dan bukan fitnah sebab menjadi orang Kelantan bukanlah satu sifat yang memalukan.

      Cakap berdegar-degar maksud sebenar fitnah pun tak tahu.

      Kalau aku tanya JASA tak update kursus ka, Apa yang fitnah di situ?

      Kalau aku cakap JASA tak update kursus kamu rasa malu ka? Bersifat defamatory ka? Kalau ya baguslah sebab JASA memang memalukan. Kamu dah akui JASA memalukan sbb itu pernyataan aku begitu pun kamu guna terma fitnah.

      Tambah lagi JASA bukan saja memalukan tetapi memualkan. Sila sampaikan kpd Fuad dan Faisal apa aku cakap ni.

      Nasib aku tak terima tawaran depa dulu kalau tidak mgkn aku jadi pendedak macam kamu.

      Bila aku guna terma 'pendusta agama' ke atas kamu, tak berani pulak bersumpah laknat kamu bukan pendusta agama.

      Bila aku kata cakap kamu penulis upahan berbayar tak berani juga bersumpah laknat menafikan.

      Tapi bila aku kaitkan kamu dgn JASA kamu kata pula itu fitnah tanpa memahami maksud fitnah.

      Apa pun aku tetap akan katakan kamu daripada JASA dan penulis upahan. Kalau bukan silalah sumpah laknat.

      Oh ya, terlupa, kamu juga punya ciri2 Nasrani yang suka beralasan selepas berdegar-degar cakap sesuatu.

      Delete
    24. Kengkawan 15:42, 15:43, 15:54 dan John Doe

      Post pada 15:30 tu Unknown aka Sahabat JR

      Cuba baca sekali lagi....


      Unknown aka Sahabat JR

      Delete
    25. Karangan unknown aka sahabat jr lebih baik dari unknown aka sahabat bn...habis lah dia, takleh cari makan lg..siannya, elok pencen je lah..kihkihkih..

      Delete
    26. Bro john...sekarang macai2 tak boleh nak nafikan dakwaan2 mengenai salahlaku umno...jadi jalan mudah tuduh fitnah tapi tak mampu nak buktikan ianye fitnah...memang bahlol macai2 umno...

      Delete
    27. Bro 16:10

      Senang ja nak jawab.

      Kalau fitnah saman lah besok. Besok kan selasa.

      Ni dok gebang ja pun.

      Delete
    28. sahabatku John Doe - kamu begitu menghiburkan. segala prasangka dibina "terlalu" sempurna. neraca kamu berkait makna fitnah kelihatan semudah ABC. (Fitnah itu terjadi apabila kamu menuduh pada apa yg kamu tidak ketahui kebenarannya).

      Syara' menetapkan pihak yang mengemukakan pertuduhan diberatkan untuk membuktikan tuduhannya melalui proses mahkamah (dlm kes 2.6b@ 1MDB di mahkamah luar negara). setelah lebih dari 7 tahun berlalu, kamu masih tidak berubah menjaja segala bukti di kaki lima dan di alam maya.

      teringat aku pada hangatnya kisah asmara Anwar Ibrahim bersama China Doll yg dirakam dan "bukti" jam tangan OMEGA yg didakwa berada didalam simpanan isterinya sebagai membantah dakwaan jam itu berada didalam simpanan pihak polis (tiada pernah menghiasi lagi tangan Anwar Ibrahim sehingga kini) - tiada saman, tiada lafaz sumpah. yang ada hanya hujah2 untuk golongan jahil yg taasub.

      bahkan ukuran perut dan punggung menjadi bukti kukuh "mematahkan" pembuktian secara forensik yg mengesahkan video asmara itu adalah tulen dan "Anwar Ibrahim" di dalam rakaman itu dianalisis oleh pakar pengimejan Korea selatan dan Amerika sebagai menyamai 99 peratus adalah Anwar Ibrahim di alam nyata. dan yang paling mempersonakan tatkala Johari Abdul (Joe Bedul) di make-up seiras Allahyarham Tan Sri P.Ramlee.

      Maha Suci Allah - sekiranya bukan atas sifat jahil dan taasub si marhean, maka atas sebab apa selain dari itu, kamu terus mengatakan video asmara itu adalah fitnah ?.

      Bahkan Anwar Ibrahim punyai sejarah yang sangat panjang dalam rekod mahkamah sama ada sebagai penuduh atau dituduh, sama ada disaman atau menyaman.

      Sahabatku John Doe - tiada seorang pun dari kalangan para politikus berhati serigala itu yg melafaz sumpah (apatah lagi sumpah laknat/mubahalah) sebagaimana ia menjadi permainan lidah kamu.

      Bahkan tiada seorangpun dari kalangan marhean yg jahil, melempar segala macam adu domba dan fitnah terhadap Umara', Ulama, para ilmuan yg melafazkan sumpah laknat/ mubahalah didalam setiap cercaan, adu domba dan fitnah yg membasahi lidahnya. sebagaimana ia menjadi santapan lidah kamu.

      Tiada seorangpun dari pengendali Blog termasuk (si empunya blog ini) yg membawa tipu daya tuan2 politikmu yg melafazkan sumpah laknat/mubahalah terhadap segala dakwaannya (apatah lagi sumpah laknat pada diri sendiri) melainkan kamu yang terlalu dungu - tidak mengetahui akibat dan natijah yg dibawa oleh lisan.

      Sahabatku John Doe - semakin kamu bersilat lidah dengan hujah yang "benar" - ketahuilah hujah yang "benar" itu sedang membelit tengkukmu pada waktu ini. sekarang kamu tahu bukan mengapa golongan yang jahil lebih selesa untuk hanya mencerca, mengadu domba dan memfitnah bukan ??. kerana ia tidak perlukan hujah dan terlepas dari diberatkan untuk membuktikan.

      Salam ya salam
      Ikhlas dariku unknown aka sahabat



      Delete
    29. Sudah jelas MO sahabat...dia nak kalih dari topik tuan admin...sentiasa buka isu baru untuk sidetrack pembahas...bila dia tak tau jawab, dia sidetrack lagi dgn isu baru...isu rapid 50% aramco tak tau jawab, skrg dia buka isu forensik anwar pulak..tak payah layan anjing macam ni.

      Delete
    30. Goreng sahabat goreng. Kredibiliti ko dah masok longkang

      Delete
    31. Sastrawan jahil merapu...juara klentong...najib dah latih begitu..dari tahun lepas lagi sastrawan jahil ni merapu...najib beli ladang sawit 3 kali ganda dari harga pasaran,kapal terbang jho lo kena sekat di singapore,gula naik minyak naik,arab beli saham rapid 50 % tapi bayar 25% saja semua satrawan jahil ni angguk jer...bahlol punye sastrawan

      Delete
    32. Unknown aka sahabat bn, bila kamu kata semuanya betul, bila bro john doe kata kamu label fitnah...sedarkah kamu yg kamu terbelit dengan lidah kamu sendiri..kamu juga menfitnah bro john doe dengan menyatakan dia buat fitnah...merasakan diri kamu lebih baik dari orang lain itu perangai syaitan....

      Delete
    33. Unknown, Toksahlah hang tunjuk teror pasai video kat sini, hadi awang kata tu besi aja....hang sapa nak lawan dia?..

      Delete
  30. hahaha...dia ni tak hairan dah
    cakap je berdegar2..tp teloq kecik je...
    semua org dah kenalpun...takkanlah dgn org tua 92 tahun pun takut..

    ReplyDelete
  31. Padang Rengas melengas-lengas!

    Picture this: when that guy is no longer Padang Rengas MP and his party is no longer the one forming the federal government, is there still anyone who would even want to look at his ugly (coming largely from such an ugly!) face - what more to hear him saying anything?

    Not too long ago, he was proud of the fact that so many Malays were still supporting his corrupt party. He also talked about how his living the life of some Hollywood stars or something.

    But the truth is that he is arrogant for one and only one reason: all this while he has escaped punishment for being who he is.

    And yet one thing that is true all the time: except for Allah swt, nothing - yes, nothing - stays the same.

    The day will come when you nazri of Padang Rengas will realize this very truth. And you have been warned.


    ReplyDelete
  32. Tun Mahathir sepatutnya bertanding dalam kawasan Nazri aziz sendiri jika hendak menunjukkan beliau masih relevan dalam arena politik dan masih digemari rakyat..nazri mungkin menghormati pemimpin UMNO di kawasan Langkawi dan perkara tersebut harus di ambil kira.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 12.11

      do not bullshit. Just declare nazri is shit scared

      Delete
    2. 1211,
      alasan2 ko sgt DANGKAL. spt biasa mcm kentut,ada bunyi,ada busuk sekejap sj , Tk layak balas

      Delete
    3. Menteri takut dgn orang pencen. Apa nak jadi ni

      Delete
    4. Yg cabar tu nazri, bukan tun. The burden is on nazri, not tun. 6% bingai tak sudah.

      Delete
    5. Anon 12.11 met Najib's "6 Straight Bs " requirement.

      1) BANGANG
      2) BODOH
      3) BEBAL
      4) BONGOK
      5) BODEK
      6) BARUAH

      Delete
    6. Boooooooooo nazri bodoh. Kemut permit taxi

      Delete
    7. 12.11 yg cabar Nazri samsing tak bertulur bukan T madey...kalo dia rasa dia samsing dah cukup kuat dan berani cabar orang lawan lah dimana2 pun...T madey nak main2kan samsing taik minyak yg bongok sangat ni....T madey bijak berjaya londehkan samsing ni bongok dan tak bertulur...yiiihaa..

      Delete
  33. Can anyone in this blog confirm that NAJIB had never completed his degree in the UK?

    ReplyDelete
  34. Nazri menteri tak guna dan pentingkan tembolok sendiri dan nafsu sendiri....kaki sapu dan kuat nafsu....harta entah rembat kat mana?...bini pasang 2,3 dan rembat artis selebriti....Menteri yang hanya fikir tembolok dan nafsu sendiri...peduli rakyat sorrylah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samsing umno yg penakut...kokok kuat...menang pru lupas pon hanye 2000 lebih undi...sekarang plak musuh dengan cina mca...pru nanti lingkup lah dia...

      Delete
  35. TUAN SAYA MOHON C & P TUAN ARTIKEL

    ReplyDelete
  36. Barua Singa Babi ( singapork) meroyan royan... forest city jadi kan bahan utk fitnah ekonomi .... Singapork dah terancam kekuaran ekonomi... ari ni Barrister London kesemua ibupejabat Apple berpindah ke Barrister projek Sime Darby di London... Fores City ikut langkah seterusnys....


    Barua yg dah tua bangka anjing Singapork dijadikan bahan utk fitnah...

    ubah dan simen....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berapa bijik rumah ko kat forest city yg ko meraung2 ni...sedarlah diri kalo ko tu bangsat mcm orang lain jugak...umno tak bagi ko jadi kaya...tengkok ko pun kena pulas jugak dengan najib...dapat ciput busing jer lebih...cina jho lodapat bilion2 free senyap jer...ko pun pertahan jho lo banyak mana ko dapat?...melayu bodooh...kena tipu hari2...

      Delete
    2. Barua Nanyang meroyan royan... dah tahu forest city hak milik kekal (bukan pajakan 99 tahun) dijadi kan bahan utk kuatkan ekonomi .... Kononnya Singapore dah terancam kekuaran ekonomi... ari ni Barrister London kesemua ibupejabat Apple berpindah ke Barrister projek Sime Darby di London... Esok Forest City akan lebih ramai China dari cina....


      Orang yg dah tua yang cuba menyelamatkan Malaysia dijadikan bahan utk difitnah...

      ubah dan simen....

      Delete
  37. Tun lawan je najib kat pekan. Kawan di parlimen pekan sokong sekuatnya.

    ReplyDelete
  38. Hahahahaha! Hahahahahah! Hahahahahahaha! Hahahahahaha! Siape takda teloq?

    ReplyDelete
  39. Foot-in-the-mouth Nazri kata, "I'll fight on my turf".

    Dia bukan ada turf pun, dia biasa di hutan, fikiran dan cakap macam orang hutan.

    Cakap aje besar, kentut pun tak berbunyi. Bau aje busuk.

    ReplyDelete
  40. Modar looo....

    ReplyDelete
  41. Nazri pegi pakai chastity belt la.. Dgn orang 91 tahun pon takut ka...hahahaha

    ReplyDelete
  42. Tanda-tanda PRU dah dekat. Ketua Bahagian UMNO hari ini datang ke sekolah untuk bantuan persekolahan pelajar miskin . BR1M pun buat penyerahan voucher do majlis rasmi bahagian. Sebelum atau selepas Raya PRU.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BR1M bukan duit gomen ke?

      Pahai serah voucer di majlis Umno?

      Itu pun nak korapsi ke puak Umno tuh.

      Bakad da nah.

      Delete
  43. Tanda-tanda PRU dah dekat. Ketua Bahagian UMNO hari ini datang ke sekolah untuk bantuan persekolahan pelajar miskin . BR1M pun buat penyerahan voucher do majlis rasmi bahagian. Sebelum atau selepas Raya PRU.

    ReplyDelete
  44. Tanda-tanda PRU dah dekat. Ketua Bahagian UMNO hari ini datang ke sekolah untuk bantuan persekolahan pelajar miskin . BR1M pun buat penyerahan voucher di majlis rasmi bahagian. Sebelum atau selepas Raya PRU.

    ReplyDelete
  45. Kah Kah Kah...

    Serupa dengan program "NothingToHide". Bila TunM datang semua telor hilang dalam kerandut. Berselindung bawah ketiak KPN yg kononnya nyawa AhJib dlm bahaya sekiranya hadir. Sebenarnya bahaya kerana telor tembelang akan pecah. So macam2 la alasan yang direka.

    ReplyDelete
  46. ..

    ..


    Ha.. Hai.. Hai.
    Ha... Hai ..Hai.
    Ketawa lah lagi

    Ikan keli masak kari
    Kari di masak di tengahari
    Siapa tak kenal Cik Nazri
    Nazri botak cabut lari

    Bila Jebat bertemu Tuah
    Tuah memujuk dibalas aah
    UNDI BN, UNDI LAH RASUAH
    UNDI PH, RAKYAT YANG BERMARUAH.

    Pantun ini di jual pada FAN TUN.

    1 UNDI BN = 1 UNDI RASUAH.
    1 UNDI PH = 1 UNDI MARUAH.

    Wasallam.



    ReplyDelete
    Replies
    1. 1 undi PH 1 undi Melayu Jadi barua

      Delete
    2. 1 undi bn padang rengas = 1 pondan

      Delete
    3. Lebih sanggup dari di bangsat dan dibaruakan oleh si klepet dan jadi komunis kan.

      Delete
  47. Tanda ajal dah nk sampai.... mudah lupa apa yg dikatanyeeeee.....



    kikikikikiki....

    ReplyDelete
  48. .
    .


    Langkawi adalah sebuah pulau.

    Kalau bukan di Padang Rengas tetapi masih di tanah besar (semenanjung) Nazri mungkin berani sikit.

    Faktor yang mem buat Nazri lari ialah kesulitan untuk mengangkut petugas dan penyokong Nazri ke Langkawi. Kos nya terlalu tinggi.


    Dan Nazri pun kenal dengan perangai pemakan dedak, kalau dah sampai Langkawi, mereka hilang semasa hari kedua di sana.

    Mereka bersantai dan mandi manda di laut Cerating..

    1 UNDI BN = 1 UNDI RASUAH.
    1 UNDI PH = 1 UNDI MARUAH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1 undi PH 1 undi maruah DAP
      1 undi PH 1 undi BARUA MELAYU

      Delete
  49. Mana ade lagi panglima dlm umno...baik yg mude ato yg tuwe semua kuat kokok jer...telo tarak...datuk khairul dan lokman noor adam berani lagi ke debat dengan rafizi selepas doj istihar duit 1mdb disonglap dan berkatan dgn MO1...dari presiden hingga macai semua berani...berani kokok kuat2...hi3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun dah takut kalah di P Rengas..... Yahooooooo

      Delete
    2. Orang yg berani cabar orang berani lawan dimana2...mana ade orang berani dlm umno...tun dah londehkan nazri tunjukkkan tulur dah jatuh...hi3...presiden penakut hingga macai pun penakut...bikin malu sama kompeni jer..

      Delete

    3. Yang pasti Tun tak mahu lawan Nazri di P Rengas.

      Sebab2 Tun sendiri yang tau.

      Katakanlah Rafizi cabar Najib lawan di kawasan Pandan.

      Agak ko APA yang Najib jawab

      A OK cabaran di terima
      B Aku cabar ko lawan di Kuantan
      C Buat dek saja.

      Delete
    4. Tun m takda rugi apa apa pun kalo dia nak bertanding ke tidak sebagai pembangkang..baik di langkawi atau dipadang rengas semua tu kerusi bn..kalo nazri kalahkan tun di padang rengas pun takde guna kalau hilang kerusi di langkawi, jangan jadi bingai tahap gaban..sepatutnya nazri kena tolong umno bn dah kalahkan tun dilangkawi demi mengurangkan defisit bn nnt..tak guna tunjuk taiko kalo tak boleh tolong parti sendiri..tun dah open game..apalagi...

      Delete
  50. Kah kah kah...

    Itulah umno..penakut..

    ReplyDelete
  51. Sape takut sape. Kalau mencabar kat mane pun boleh. Macam aku cabar kp ajak gaduh. Tapi kat tempat aku. Tempat lain tak nak. Ape ko cakap. Aku nak dengar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi3...anak jantan umno tarak tulur lagi...berani cabar kononnye kuat...pandai bro perli panglima umno...

      Delete
    2. Bro pomen, unknown aka sahabat bn..kata nak gaduh boleh tapi kena cari tanah rata...tak tau pasai apa mungkin senang dia nak lari kot...kihkihkih

      Delete
  52. .
    .

    Kalau Nazri betul-betul jantan UMNO, alasan sistem UMNO memutuskan kerusi pru dan keputusan Najib tidak menjadi halangan.

    Selepas memutuskan Nazri bertanding di Padang Rengas, Nazri boleh tukar kawasan suka sama suka dengan calun UMNO di Langkawi.

    Paling tidak siapa yang hebat antara Nazri dan Mahathir di tentukan berapa jumlah undi untuk Nazri dan berapa jumlah undi untuk Mahathir di kawasan yang di tandingi oleh mereka.

    Sila beritahu berapa tempat sudah Nazri berceramah ? Berapa kampung dan berapa bandar yang Nazri pergi di bandingkan dengan Mahathir ?

    Adalah lebih baik, Nazri jadi ahli Wanita UMNO memandang kan Nazri awal-awal mengelat se belum di ketahui bila kah tarikh pru.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sorry terlupa ..


      1 UNDI BN = 1 UNDI RASUAH.
      1 UNDI PH = 1 UNDI MARUAH

      Delete
    2. 1undi PH 1 undi untuk membaruakan Melayu

      Delete
    3. Ha ha ha
      Tun takut lawan di P Rengas

      Delete
    4. Ko pun takut lawan tun di langkawi...hehehe..kalo berani cabar orang beranilah lawan dumana2...baru ade telor...samseng taik kooocing...yiiihaaa...

      Delete
    5. 1 undi umno 1 undi untuk jadi barua Cina jho lo...

      Delete
    6. Umno korup...

      Delete
    7. .
      .

      Cadangan Nazri menjadi ahli Wanita UMNO di tolak kerana Nazri adalah pondan.

      Pondan Padang Rengas !



      1 UNDI BN = 1 UNDI RASUAH.
      1 UNDI PH = 1 UNDI MARUAH

      Delete
    8. 1 undi PH 1 undi Malayu Jadi barua LKS

      Delete
    9. Ya betul 1615. 1 undi unmo = 1 undi untuk jadi barua cina jho low.
      Satu institusi negara melutut kat cina jho low. Wow! so powerful. Amazing! UMNO pun melutut! Wowww Please tell me why. I am about to burst in laughter.
      Hey! barua unknown aka sahabat jawap. Sekarang siapa yang barua ? Yang tidak berani tangkap tu barua atau yang bersubahat barua. Hati hati Tuan kamu sedang memerhati jawapan kamu. Saya jahil dan neutral cuma mau tahu?

      Delete
    10. Hey barua 1626. Sekarang satu negara jadi barua jho low. Tidak ada yang berani tangkap Apa bezanya jadi barua LKS. Cuma mau tau, adakah Tuan kau suruh tukar dari satu cina ke cina lain, kenapa? Kan sama saja.

      Delete
    11. Sorry admin keluar tajuk sekadar membalas barua unknown

      Delete
  53. Umno parti orang Melayu Korap...dari presiden hingga ahli2 korup...

    ReplyDelete
  54. Replies
    1. Jaguh kampong padang rengas tu rupa2nya pondan.

      Delete
  55. Umno hanya ada satu saja peluru untuk menang. Menakut dan menghasut melayu TAKUT dengan DAP dan ber Perdana menterikan LKS. Isu TDM dah tak menguntung....

    A personal and close observation

    ReplyDelete
  56. Barua barua dan anjing Singababi (singspork) riuh rendah nak menyedapkan hati memasing.... maklumla bila sama cabaran disahut masa tu la malaikat izreail pun datang.... pada barua Singapork ni cukuo cukup la tu.... 22 tahun berkuasa masih tak sedo diri rupenye..... bawak2 la bertaubat... kubo kata mari sini nanti aku SIMEN.......





    kikikikikiki.....

    JoM UBAH ini kali lah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perompak dan pembela 2.6 billion dulu kena tobat...
      Ape kena mengena plak dengan singapork?...duit mesia pun jauh lebih murah dari duit singapork...singapork ade jual aset nak bayar hutang?
      Singapork ade panggil arab beli saham syarikat 50% tapi bayar suku saja dari modal? Geng ko macai2 memang bahlol bangang?...rimau dah jadi pussycat menikus dengan singapork yg tak ade ape hasil bumi...ko dengan umno ko korup asik songlap hasil bumi yg melimpah ruah...tp ko miskin jugak...yg kaye yg ko ampu hari2 jer...

      Delete
  57. Budak kampong aku lagi samseng dari nazri...kalo cabar bergaduh suruh lawan pilih kat mana nak bergaduh...malu nak ajak bergaduh dlm rumah dia...
    Najib bapak klentong nazri dan macai pun jadi kaji klentong....yeeehaaa...

    ReplyDelete
  58. REALTINYA MAHATHIR PENAKUT NO 1..
    KATA HEBAT 22 TAHUN....
    NAK SELAMATKAN MALAYSIA KONON...
    LEPAS TU AJAK BERTANDING KAT LANGKAWI...
    JUMLAH PENGUNDI LEBIH KURANG 40K
    NAK MENANG BUDGET RM2000 x 15,000 PENGUNDI =RM 30JUTA
    APA ADAHAL KAT MAHADIR..DUIT BILION ADA KAT KRONI...
    KALAU KAT PADANG RENGAS NAK BELI PENGUNDI
    TAKUT KENA TIPU...BAYAR YANG SAMA PUN TETEAP PANGKAH BN
    JALAN SELAMAT PILIH TEMPAT YANG RASA MEMGUNDI MUNGKIN
    TERKENANG BUDI DAN JASA..
    U TURN SEGALA TAKTIK SEMUA ORANG DAH HIDU..
    ADMIN SI BUDIN JER YANG BERTERUSAN BONGOK
    DAN TERUS MENJILAT...SEBAB TAK TAHU
    ILMU STARTEGI POLITIK MALAYSIA INI

    ReplyDelete
    Replies
    1. 6% tak tau apa nak cakap

      Delete
    2. Sapa yg cabar sape ni?...dah nak putar plak..penakut memang kuat putar...dari presiden sampai ke macai upahan bahlol penakut..hi3

      Delete
  59. Bro john doe dan rakan2 lain tak payah layan lagi sahabat sudah terbukti ilmiahnya zero. Dia syiok sendiri kalau di layan lagi dia syiok

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok tk bro..cume nak bagitau si bahlol macai ni realitinye langkawi tu parlimen milik Bahlol Negara bukan diwakili T madey...jadi ape yg samseng tuwe dan macai bahlol ni takut sangat...dah tu putar sana putar sini..

      Delete
  60. Zam label menteri Umno ‘pondan Padang Rengas’
    mk - Hari ini, 2:34 tengahari

    Tan Sri Zainuddin Maidin menyelar Menteri Pelancongan dan Kebudayaan Datuk Seri Nazri Abdul Aziz kerana menolak cabaran untuk bertanding menentang Tun Dr Mahathir Mohamad di kerusi parlimen Langkawi pada pilihan raya akan datang.



    Merujuk kepada laporan berita yang memetik Nazri sebagai berkata bahawa beliau hanya bersedia untuk bertarung dengan Mahathir di kubunya sendiri, Zainuddin, menulis di tweet: "Pondan Padang Rengas".

    Padang Rengas adalah kawasan Parlimen Nazri di Perak.

    “Menteri Nazri Aziz sanggup lawan Mahathir hanya di kawasan sendiri. Masih muda pun pengecut nak keluar kampung untuk lawan orang tua nyanyuk,” kata bekas menteri Umno itu yang lebih dikenali sebagai Zam

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...