Tuesday, 21 March 2017

SEPERTI YANG DIJANGKAAAAAA.....

Seperti yang dijangka, debat antara Tun Mahathir Mohamad dengan Nazri Aziz pada 25 Mac ini, tidak menjadi kenyataan akhirya.

Meskipun ramai yang mengharapkan ia dapat diadakan, seperti yang diramalkan oleh banyak pihak, malah blog ini juga meragui debat itu akan diberikan permit oleh kerajaan berikutan isu-isu yang diperdebatkan adalah peluru-peluru yang secara khusus akan menembak tepat ke dahi Najib Razak, semua jangkaan adalah benar belaka.

Pihak polis menolak permit bagi debat tersebut dengan beberapa alasan seperti kenyataan di bawah:-

KENYATAAN MEDIA 
KETUA POLIS PERAK 
BERTARIKH 21 MAC 2017

Permohonan Perhimpunan Perbahasan Antara Tun Mahathir Bin Mohamed dan Dato' Seri Mohamad  Nazri Bin Abdul Aziz.

1. Pihak polis telah menerima permohonan berkenaan daripada seorang wakil penganjur dari Kumpulan Media Karangkraf. 

2. Dinyatakan dalam permohonan bahawa program perbahasan antara Dato' Seri Mohamed Nazri bin Abdul Aziz (Ahli Parlimen Padang Rengas) dan Tun Mahathir Bin Mohamad akan diadakan pada 25/3/2017 jam 2.30 petang hingga 4.30 petang di Dewan Maktab Rendah Sains Mara, Kati, Kuala Kangsar. 

3. Ketua Polis Daerah (KPD) Kuala Kangsar selaku Pegawai yang Menjaga Daerah Polis Kuala Kangsar telah menerima permohonan tersebut pada 20/3/2017 jam 3 petang daripada penganjur diatas mengikut peruntukan dibawah Seksyen 9(1) Akta Perhimpunan Aman 2012. 

4. Setelah dikaji dan ditimbang sebab-sebab perhimpunan tersebut akan diadakan dan mengambilkira faktor keselamatan, ketenteraman awam, perlindungan hak dan kebebasan orang ramai, Ketua Polis Daerah Kuala Kangsar (ACP Ahmad Termizi bin Hj Abd Haq) telah menolak permohonan tersebut dan akan disusuli dengan keputusan secara bertulis yang akan diserahkan kepada pemohon pada hari ini. Penolakan ini telah dimaklum kepada penganjur semalam iaitu 20/03/2017.

5. Alasan-alasan penolakan permohanan tersebut adalah seperti berikut:-

5.1 Kelewatan mengemukakan borang pemberitahuan sepertimana yang dinyatakan dibawah Seksyen 9(1) APA 2012 iaitu pihak penganjur hendaklah membuat pemberitahuan kepada Pegawai yang Menjaga Daerah Polis iaitu Ketua Polis Daerah 10 hari sebelum perhimpunan. 

2.2 Tempat perhimpunan yang dipilih iaitu MRSM Kuala Kangsar adalah kawasan sekolah dan ianya merupakan satu tempat larangan di dalam Jadual Pertama (Seksyen 3 APA 2012). 

2.3 Pihak polis telah menerima bantahan - bantahan secara bertulis iaitu 8 laporan polis yang dibuat oleh orang awam dan penduduk sekitar kawasan perhimpunan akan diadakan. Mereka amat bimbang dengan keselamatan diri dan keluarga. Ini merupakan bantahan dari orang-orang yang berkepentingan dalam APA 2012. 

2.4 Jadual Ketiga APA 2012 jelas menyatakan perhimpunan / dialog seperti ini tidak termasuk dalam perhimpunan yang dibenarkan.

3. Pihak polis mengalu-mengalukan semua pihak supaya akur kepada arahan KPD ini dan tindakan tegas akan diambil mengikut undang-undang sekiranya ianya diteruskan. 

DATO' PAHLAWAN DCP HASNAN BIN HASSAN 
PEMANGKU KETUA POLIS PERAK
21  MAC  2017.
Jadi, dengan pembatalan tersebut, apa maknanya kenyataan Timbalan Menteri Dalam Negeri, Nur Jazlan Mohamad yang sebelum ini mengatakan permit untuk debat itu sudah diluluskan?

Malah, berikutan kenyataan Nur Jazlan itu, Nazri Aziz juga turut menyatakan bahawa beliau sudah bercakap sendiri dengan Ahmad Zahid Hamidi, Timbalan Perdana Menteri merangkap Menteri Dalam Negeri yang telah memberikan lampu hijau untuk majlis debat tersebut.
Sekarang, apa Nazri mahu cakap lagi? Teruskah beliau mahu cakap besar dan merasakan dirinya benar-benar anak jantan?

Apa kata, jika Nazri benar-benar berani dan mahu debatnya itu menjadi kenyataan, beliau mencadangkan pula agar debatnya dengan Tun Mahathir diadakan di Bangunan UMNO sendiri iaitu di Dewan Merdeka, PWTC? (ShahbudinHusin 21/03/2017).

92 comments:

  1. MENTERI TANPA RAMBUT TU HANYA PANDAI BERCAKAP JE....LA NIE DIA AKAN KATA BUKAN SALAH SAYA...

    MENIPU JE LE ......TU SEMUA LAKONAN JE......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami kagum dhgn Nazi Aziz

      Semangat jantan mengalahkan ayam jantan atau lenbu jantan

      Malang sekali sebagai lawyer kerja dia menipuuuuu jeer. Putaq belit jeeer menatang lawyer pencen nih..

      Kalau jumapa ulaq dan tu jumpa lawyer hang pukui lawyer dulu...

      Dia punya eksyen mcm cibai..

      Kami tau tak jadi bila dia kata nak debat 1mdb... Tang tu kami tau debat akan batal... Sebab 1mdb Najib oantang ahli kabinet sebut!!

      Delete
    2. Menteri2 lahanat dlm umno semua takde telo. Songlap duit rakyat je diorang berani, lagi2 bila si Toyol belaan semah dah bermaharalela kat Putrajaya tu . adoi bila la nak mampos umno ni.

      Delete
    3. Kikikiki.. Wayang sumer tu. Telo mana ada.. Cubit cikit tetek akak langsuir..

      # tangkap AG afundi
      # tangkap barua JASA
      # tangkap barua singapork
      # tangkap barua komunis
      # tangkap barua losemah

      Ini Kali lah
      Jom ubah PM najib
      Jom simen brg naik BN

      Ini kalilah kita pasung fuadt zakar shit kt umah pasung pasca Pru 14 ini Kali lah

      Ini kalilah kasi tonyoh tempurung bulu2 kt bijik akak langsuir yg gatal tu.. Ini kali lahhhhh!!!

      Delete
    4. Kalau debat diteruskan bapa segala lanun takut pekungnya akan terserlah.

      Debat tu juga akan bogelkan pekung pompuan bulat-sehat dengab kegiatan shopping dan nafsu material keseluruhan keluarganya.

      Dengan debat itu segala kegiatan duit haram dan harta2 haram akan diketahui oleh rakyat Malaysia.

      Debat itu akan menyerlahkan kelemahan dan kepincangan kepimpinan yang ada.

      Debat itu akan membuat semua fakta dan punca masalah negara terarah menunjuk kepada MO1, manusia keparat yang disebut dalam Laporan DOJ. Siapakah MO1 itu? Cuba anda teka.

      Debat itu akan membuktikan betapa banyak pembohongan dan penipuan dibuat terhadap kita rakyat Malaysia.

      Debat itu juga akan menyedarkan betapa bodohnya kita dulu mengundi bapa segala lanun dan ini ditakuti akan buat ramai rakyat Malaysia beralih mengindi Pakatan.

      Jadi itu sebab debat itu mesti dihalang dari berlaku atau jadi kenyataan, sama seperti program Nothing To Hide kerana dibimbangi banyak pekung dan tembelang busuk yang disembunyikan akan terburai.

      Jadi tak menghairankan jika konon ada orang yang takabbur ya-ya tunjuk bagus tak takut, tak gentar, berani dan cakap besar tapi sebenarnya dari awal lagi sudah tahu debat itu tidak akan ditempuh dan tidak akan berlaku sama sekali.

      Lagi sekali kita semua rakyat Malaysia tertipu oleh satu tayangan Wayang Murahan.

      Anda masih mahu percaya kepada bapa segala lanun Jack Sparrow versi Malaya?

      Delete
    5. Perut Emak kau sejuk Nazri melahirkan kau,,jika tidak terkencing dan terberak di seluar nanti........!! Tun M bukan lawan mu sayang.......!!!

      Delete
  2. Debat adakan di London, mcm KJ dan Rafizi. Botak ada brani ?

    ReplyDelete
  3. Satu satu nya cara untuk mempertahankan maruah dia dan ahli ahli keluarga and saudara mara dia adlah dengan meletak semua jawatan dalam parti dan besara dari politik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Xperlu. Dlm UMNO, maruah mana ada. Sumer cilanat2UMNO ni ada power ja utk kontrol dan bodohkan orang.

      Kalo xder power, jadilah derang mcm kita. Komen dlm blog utk lepaskan perasaan.

      Delete
  4. Shit.....i lose my RM1000 bet and airticket of RM350.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha..you took a big risk by putting huge bet on this debate

      Delete
    2. Now u know, its not worth to bet on nazri umno, think what will happen to our country if u vote for them in election...

      Delete
  5. Tuan Shah...mohon nak ketawa.
    Hahahahahahahahahhahahahahhaha..hahahahahahahahahaha..hahahahaha...

    ReplyDelete
  6. Menganggu ketenteraman awam atau SESEORANG. Saje tanye.

    ReplyDelete
  7. Baru ingat nak sponsor Air Mineral dgn Tuala Good Morning.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcm Mat Ikan Bakar Sekinchan!!!

      Jangan lupa selit Bros Gigi pat tlinger!!!

      Kahkahkahkahkah

      Delete
    2. Dont worry, gua bawak katil sekali. Lepas tu, bancuh air kaler merah, dan serang wanita yg tak berdaya. Dgn syarat, pompuan tu pro Pembangkang. Kikiki.

      Delete
    3. Gua nak bawak kereta jenazah ada lambang UMNO, warna pun kuning merah.

      Delete
  8. Isu sensitif maaaaa.....1mdb ni taboo, sebut je boleh bawak sial!

    ReplyDelete
  9. Wayang parti Sarkis!!

    Terima perintah dari Lanun Bugis 1MDB

    ReplyDelete
  10. Dari awal lagi bunyi tak jadi lebih kuat daripada jadi. Bila pee emmm diam, tandanya lu orang kena faham.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dari awal lagi bijan diam no komen pasal debat tu. Dia tak sebut apa pun pasal debat tu. Jadi kita fahamlah dia memang tak sokong.
      Kahkahkah.
      Hihihihihi

      Delete
  11. Ha Ha Ha.... serupa mcm "NothingToHide". Taktik boleh baca..polis jugak yg jadi "penyelamat".

    ReplyDelete
    Replies
    1. Debat dijatuhkan hukum haram oleh imam segala perompak. Orang bawahan tukang jalankan arahan saja.

      Delete
  12. Dato Pahlawan Hasnan???????



    Dao

    ReplyDelete
    Replies
    1. MO1 pencuri duit 1mdb bagi arahan pd Tweeter King utk batal debat. Tweeter King pulak bg arahan pd pahlawan Hasnan utk batal debat.
      Doakan dilaknat peg2 Polis yg kerjanya melindung pencuri duit 1mdb.

      Delete
  13. Bukan salah Nazri 100%,bukan salah Tun juga,lihatlah ,segala huruhara,kekecohan ini,segala malapetaka,musibah,kesusahan rakyat,segala galanya gara gara " 1 Mangkok Hayun"buat lah solat hajat minta Allah hancurkan mangkok ni..insha Allah ,segala galanya akan kembali tenang aman dan damai..Amin...

    ReplyDelete
  14. Buat la Debat kat Betong, tak perlu permit...Dari Pdg Rengas, naik sikit Grik, P.Hulu, masok kanan.
    Jgn kasik Botak lari...Janji Debat!!! Apa takut sgt ni?

    ReplyDelete
  15. Dia kata dia nak hadir jugak dia harap tun m dayang sekali. Giler apa ke chief ni? Siruh dia resign all his positions dalam umno lah nak debate sangat. Melawan cakap Presiden tuh. Kurang ajar sunggoh. NAZRI RESIGN FROM UMNO .. nyah kau gunting dalam lipatan sungguh macam PM kata hari tu.

    ReplyDelete
  16. JANGAN AALAHKAN NAZRI NAZI !!!;

    NAJIB YANG PONDAN

    ZAHID KOMEDI DAH BAGI LESEN TAOI NAJIB PONDAN

    SALLEH MINUM TUAK PONDAN BAPOK MAK NYAH

    ORD SABAH DEBAT SULU PUN KALAH..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak berunding dgn suluk pun hantar orang Malaya.
      Fikir2kan lah.

      Delete
    2. Tu le,,orng sbh&SWAK menyesal brgabung dgn Malaya,,,kalau x ada renjer(Iban tracker) Dr Borneo,,Malaya skrng cnfrm diperintah komunis,,ko tau tak..

      Delete
    3. Nk gaduh buat apa, Malaya, Sabah dan Sarawak dh jd Malaysia. Jgn ikut partai barang naik BN dgn taktik pecah dan perintah. Kamik syg Sarawak dan boleh bah asalkan ko... Ini Kali lah..

      Delete
  17. Kena bgi kredit gak laa ke nazri chief nie sbgai jantan sejati....sbb dah terbukti yg lepas2 dia berani utk berdebat/berwacana. Ni mesti arahan pihak atasan yg sedang sembelit & kecut perut tkut makin terbarai segala isi perut hingga mencirit2.... pas disumbat julap oleh Tun M klu debat diteruskan. Buat penat jea aku buat reminder punya takot terlepas debat.... Hampehhh.....

    ReplyDelete
  18. Dah agak dah... Tanda2 akan batal bila lihat pada pendebatnya ialah sebaris standard Najib yg dibarisi oleh Nazri, Saleh Keruak, Anuar Musa.

    Petanda BN memang dah luput. Bakal kehilangan sokongan pemuda. Sudah tiada lagi pemimpin berwibawa. Hanya memalukan bangsa. Nazri wajar buktikan kejantanan dgn membawa prdebatan tsbt ke masa dan tempat yg lebih praktikal.

    ReplyDelete
  19. Siapa yang pondan bingai !
    Akhirnya terserlah, siapa yang takut mengahadapi kebenaran ?
    Saksikanlah wahai rakyat Malaysia drama hipokrit ini.

    ReplyDelete
  20. Dah agak dari awal. Debat akan dibatalkan.
    Najib arah polis, polis ikut arahan Najib.
    Nazri ni hanya wayang je tunjuk berani.
    Piiiirah.... Buat malu orang padang rengas.
    Telor kasi potong la kasi sama hanjing

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju dengan kata awak.

      Delete
  21. Mana akak selangorkk..simen..komen ler,,kikiki

    ReplyDelete
  22. Walaupun debat TunM dan Nazri dirancang pada bulan Mac 2017,,namun sejak Tahun 2014 lagi saya dah tau bahawa debat TunM dan Nazri pada 25 Mac 2017 tidak akan jadi kenyataan,,, kerana bimbang ada orang yang tak terlibat dengan debat ini pulak yg akan jadi mengelupuh kerana demam teruk

    ReplyDelete
  23. Bercakap besar dan berbohong sdah menjadi DNA pembesar umno.
    Padah mkn hasil kurang berakah kot?
    Ya lah, gaji x sebrapa tapi lagak dan gaya persis jutawan.

    ReplyDelete
  24. PPR(pondan padang rengas) pun menarik nafas panjang kelegaan....hahaha..
    zaman dah maju debat ja la secara e-conference ka atau Skype ja la pun boleh...takkan online pun datuk yg x berapa nak pahlawan tu ada kuasa menahan kot...janji jgn biarkan PPR tu lepas macam tu ja...atau pun apa kata Tun tulis ja soalan apa nak tanya n leh forward kepada PPR n sebaliknya...

    ReplyDelete
  25. Malam ni nazri boleh tidur lenalah. Abg long dah tolong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abg long kawasan sudah payung.. Fuhh lega woi.. Peduli apa ko rang nk ckp apa... Korang mana ada Nora danish... Kikikiki.. Cubit pipi cikit.. Hmmm..

      Delete
  26. Pakatan Harapan Memaksa PAS Bertanding bersendirian
    Dalam PAS ada beberapa orang tokoh politik veteran yang pandangan politiknya sangat baik untuk difahami dan dikaji. Salah seorangnya ialah Tuan Haji Subky Abdul Latif.

    Tokoh wartawan dan orang lama dalam PAS, Tuan Haji Subky Abdul Latif mempunyai pandangan politik yang saya rasa boleh kita jadikan panduan untuk masa depan PAS terutama dalam isu-isu terkini, PAS yang sering diserang oleh pembangkang sendiri terutama PAKATAN HARAPAN.

    Subky berkata PAS tidak ada pilihan yang banyak buat masa ini. Katanya jika pembangkang bersatu nescaya UMNO/BN mudah dijatuhkan. Bersatu bukan bermakna bersama dengan Pakatan Harapan tetapi bersama-sama menjatuhkan BN dan UMNO.

    Konsep bersama yang dikemukan oleh PAS iaitu PAS akan bertanding disemua kerusi yang pernah ditandingi oleh PAS pada PRU-13 lalu jika dipersetujui oleh PAKATAN HARAPAN memang UMNO dan BN mudah dijatuhkan dan pembangkang tidak menghadapi masalah besar. Tidak akan wujud dan berlaku kecamuk seperti sekarang dalam pembangkang.

    Tapi malangnya PAKATAN HARAPAN tidak ada "belas ehsan" kepada parti PAN sendiri. Mereka tidak sanggup untuk memberikan kerusi mereka kepada parti PAN, rakan PH mereka sendiri. Mereka hanya mahu PAS bersama PH untuk melindungi niat mereka yang tersirat iaitu mereka nak 'perkudakan' PAS apabila bersama dengan PH, PAS berkorban kerusi untuk PAN dan BERSATU. Itu yang menjadi objektif utama mereka.

    Mereka nak jadikan PAS tangga untuk dipijak.
    Bila PAS setuju PAS bodoh dan diperbodohkan.
    Bila PAS tak setuju dijaja pula PAS nak UG dengan UMNO.
    Ini POLITIK JAHAT PAKATAN HARAPAN.

    Subky berkata adalah ‘membuang masa’ berbincang dengan parti-parti lain kerana mereka tidak bersedia menerima syarat yang dikemukakan PAS.

    Kata Subky lagi “parti-parti yang ada itu memaksa PAS untuk bersedirian" jadi PAS tak ada pilihan.

    "PAS akan menjadi pembangkang yang tunggal yang kuat kerana PAS dengan bersendirian dia dapat mengemukakan pendapatnya" tanpa ada halangan.

    Tambah Subky “Mungkin pada masa ini PAS tidak mendapat kejayaan yang besar, tetapi pada jangka panjangnya PAS akan menjadi kuat"

    Parti-parti yang ada itu memaksa PAS untuk bersedirian, maka pilihan PAS tidak ada melainkan bertanding bersendirian.

    Saya setuju.

    Mungkin pada masa sekarang PAS 'sakit' dan 'menderita' kerana PAS terpaksa berhadapan dengan UMNO dan juga dengan fitnah dan tohmahan JAHAT PAKATAN HARAPAN.

    Percayalah, PAS tetap utuh dan menjadi kuat. PAKATAN HARAPAN pasti akan hancur dan kepalsuan mereka dalam ikatan PH akan terbongkar. Masa itu kita akan kenal siapa sebenarnya TUN MAHATHIR dan kita akan tahu sifat 'munafik' yang ada dalam pimpinan parti PAN yang mengkhianati JANJI dan SUMPAH SETIA kepada JAMAAH ISLAM dan perjuangannya. Kita akan sedar dalam PKR juga ada 'najis-najis UMNO' yang sembunyi disebalik kata-kata manis reformasi. Sudah pasti kita juga dapat melihat dengan jelas sifat ANTI-ISLAM DAP.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woi sape ada peduli sama partai ajaran sesat tu.. Kikikiki.. Sape itu subky latif.. Hanya pencacai je.. Kikikiki

      Delete
    2. .
      .

      Nazri berani berdebat dengan Mahathir tak macam Pemuda PAS yang mengutuk Husam dalam ceramah Husam lari. Bila Husam datang dan minta kebenaran untuk berucap tak di benarkan.

      Ini macam kah boleh lagi cakap PAS akan jadi kuat.

      Delete
    3. Buat apa nak layan Mr. Tong Sam Pah tu

      Delete
    4. Bila DEDAK dah dicampur dengan bijaN , mabuk KETUM lah nampaknya.
      Merapu sana merepu sini .
      Meroyan sana , meroyan sini,
      Copy paste sana , copy paste sini.

      SEMATA MATA untuk dapatkan
      DEDAK disana DEDAK disini.

      Delete
    5. 13:46 PRU 14 tiada satu kerusi utk PAS.

      Delete
  27. kelentong terkini dari ezam (Ezam beri penjelasan tubuh parti baharu)
    MINGGU lalu, bekas Senator, Datuk Ezam Mohd Nor membuat kejutan dengan mengumumkan bakal menubuhkan sebuah parti politik baharu bertujuan membongkar salah guna kuasa dan penyelewengan rasuah di negara ini.



    Difahamkan, parti anti rasuah itu akan dipelopori Ezam bersama bekas anggota Bersatu, Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan dan beberapa orang lagi aktivis yang pernah masuk penjara dalam usaha memerangi rasuah.


    Namun begitu, timbul desas-desus mengatakan parti baharu ditubuhkan kerana kekecewaan Ezam dan Khairuddin yang sebelum ini tidak mendapat tempat dalam Bersatu.

    Bagi mendapatkan kesahihan berhubung perkara itu, Sinar Harian mendapatkan penjelasan Ezam dan Khairuddin berhubung isu berkenaan.

    Ikuti wawancara khas yang dikendalikan oleh wartawan Noor Azura Shahril dan Asyraf Muhammad bersama jurufoto, Asril Aswandi Shukor, semalam.

    Boleh jelaskan apakah asas penubuhan parti baru itu?

    Ezam : Parti baru ini memang ramai yang terkejut dan kenapa saya tubuhkan parti baru? Saya pun terkejut. Saya pun tak rancang untuk tubuh parti baru. Memang lepas saya tinggalkan Kementerian Kewangan (MOF), saya tumpu kepada NGO Hisbah.

    Tak timbul soal politik dan saya yakin bahawa saya akan menyumbang kepada negara melalui apa yang saya boleh lakukan berdasarkan pengalaman saya melalui Hisbah. (Bekas Perdana Menteri) Tun Dr Mahathir Mohamad selepas itu, panggil saya dan ajak saya masuk Bersatu untuk bantu beliau. Saya sahut undangan beliau dan serah borang jadi ahli. Lepas tiga bulan, saya rasa itu bukan tempat saya.

    Bersatu ini ditubuhkan sebagai sebuah parti besar yang akan memerintah dan memimpin negara. Itu OK tapi tak sesuai dengan saya kerana saya hanya nak fokus pada isu rasuah. Dan bila you masuk parti besar, you tak lari daripada percaturan politik, politiking, perebutan jawatan dan sebagainya. Kebanyakan ahli Bersatu datang daripada Umno dan mereka masih terbawa-bawa lagi cara dan budaya Umno.

    Kalau tanya saya, hanya Tun Mahathir yang dah really transform dan reform. Memang dia macam (bekas Timbalan Perdana Menteri) Datuk Seri Anwar Ibrahim. Walaupun mereka lama memimpin Umno, sekali menjadi pembangkang, mereka pembangkang terus. Saya tengok ramai dalam Bersatu tak begitu, termasuk pimpinannya.

    Mereka masih dalam kelompok dan kepompong Umno. Jadi susah dan saya rasa saya tak boleh bergerak banyak.

    Maka saya buat keputusan untuk keluar dengan cara baik dan masih kekalkan hubungan dengan Bersatu dan tumpukan kepada NGO Hisbah. Sehinggalah Datuk Seri Khairudin dan beberapa kawan datang bertemu saya dan berbincang dengan saya dengan mengatakan saya tidak boleh hanya berada di pinggiran dengan NGO. Mereka kata, saya perlu adalam dalam mainstream.

    Parti memang banyak tapi fokus kepada rasuah semakin lama semakin pudar disebabkan oleh persiapan-persiapan lain. Bila dekat PRU, fokus parti kepada kerusi, siapa nak bertanding, siapa calon perdana menteri dan disebabkan itu isu 1MDB dan SRC International semakin pudar.

    Mereka (Khairuddin dan rakan-rakan) rasa perlu tubuhkan parti baru. Saya boleh bergerak bawah NGO Hisbah tapi impaknya minima. Media sendiri pun kalau parti politik minat nak dengar dan laporkan tapi kalau setakat NGO, impak dia adalah minima. Jadi ada beberapa opsyen. Opsyen pertama adalah saya boleh masuk mana-mana parti politik sedia ada dalam Pakatan Harapan, termasuk Bersatu.

    Tapi bagi kami, untuk meneruskan agenda reform dengan Bersatu susah. Jadi, lebih selesa rasanya kalau agenda reform ini dimainkan dalam parti-parti Pakatan Harapan yang sedia ada dan dah lama dalam agenda reform. Kita mula bercakap dengan mereka.

    Saya sendiri jumpa dengan semua pimpinan Pakatan Harapan dan bincang tentang idea macam mana nak memperkukuhkan dan peranan kami dalam ruang yang mereka ada. Tapi akhirnya kita buat keputusan lebih baik jika kita tubuhkan satu parti politik sendiri dan fokus kepada isu rasuah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila DEDAK dah dicampur dengan bijaN , mabuk KETUM lah nampaknya.
      Merapu sana merepu sini .
      Meroyan sana , meroyan sini,
      Copy paste sana , copy paste sini.

      SEMATA MATA untuk dapatkan
      DEDAK disana DEDAK disini.

      Delete
    2. biasa laaa...nak dedak...dua hinggit satu posting...tak kira laaa fitnah ke tidak...asal masyukkkkkkkk

      Delete
    3. HISBAH CENTRE OF REFORM INDONESIA:HA..HA..kelakar Ezam..Ezam.Chairman Hisbah adakah Bapak SAPTO WALUYO dan hanya ada tak lebih 20org ahli.Dan Ezam bukan Chairman Hisbah saperti yg dia kelentong di Malaysia.Ezam hanya di undang sebagai salah seorg pembicara dlm forum Hisbah kerana SAPTO WALUYO guru Ezam di Indonesia.

      Delete
  28. Kita dah mula menelaah semula sejarah. Parti anti rasuah terbaru ditubuhkan dalam dunia ini adalah di Bulgaria pada akhir Januari lalu, bagi menghadapi pilihan raya. Kami adalah orang yang pernah melalui perjuangan melawan pemerintah dalam isu rasuah ini.

    Kita percaya bahawa kita kena berani melakukan sesuatu yang baru dengan menubuhkan parti ini yang tumpu kepada rasuah dan kekal sebagai single objective. Kami tak berminat selain daripada itu.

    Kami kekal kecil. Sebab kalau besar kita hilang fokus. Kami tak berminat dengan kuasa tapi berminat dengan (memerangi) salah guna kuasa. Biar party lain yang besar tumpukan bagaimana mahu dapat kuasa.

    Rasuah semakin membarah di negara ini. Kita ada masalah krisis keyakinan. Tidak pernah Malaysia menghadapi masalah krisis keyakinan sebegini berat. Ini masalah yang melibatkan seluruh ekonomi dan rakyat. Dan insya-ALLAH dalam minggu ini, kita akan selesaikan segala maklumat yang kita perlu hantar kepada Jabatan Pendaftar Pertubuhan dan serahkan pendaftaran kita dengan mereka.

    Adakah parti baru ini didorong perasaan kecewa selepas tidak terpilih dalam kepimpinan Bersatu?

    Ezam : Saya pun ketika masuk PKR, saya hanya sekali bertanding dalam pilihan raya. Saya bertanding pun di kawasan yang susah, iaitu Shah Alam.

    Sekarang ini, Shah Alam kuat pembangkang. Masa saya bertanding, Shah Alam adalah kawasan paling kuat BN (dengan) 40,000 (kemenangan) majoriti. Saya ketua pemuda masa itu dan boleh pilih kawasan yang paling mudah untuk saya menang. Saya juga Pengarah Jentera Pilihan Raya PKR. Tapi saya ambil kawasan yang paling susah nak menang kerana kampung saya adalah di Shah Alam.

    Kedua kerana saya terpaksa buktikan untuk jadi ketua pada perjuangan ini, saya kena lawan yang paling susah. Selepas itu saya tidak bertanding. Tapi saya terus berjuang. Malah dokumen Akta Rahsia Rasmi pada waktu itu juga, dia kata saya tak boleh keluarkan tapi saya keluarkan juga. Sehingga hari ini, semuanya kerana perjuangan. Saya buat kerana perjuangan.

    Saya tubuhkan parti baru kerana percaya antara jalan yang boleh bina momentum baru ke arah perjuangan untuk kita fokus tukar kepimpinan sedia ada. Kalau nak kata kecewa, saya sebenarnya kecewa dengan anak-anak muda sekarang ini yang serangan mereka pada kerajaan tiada apa-apa.

    Serangan paling kuat hari ini adalah daripada orang-orang tua seperti Tun Mahathir sahaja.

    Yang muda-muda ini saya tengok tak ada apa-apa. Kita tumpu kepada kuasa kerana orang yang berkuasa beri kesan besar pada rakyat. Dia boleh buat sesuatu yang beri kesan. Balik kepada soalan tadi, bukan sebab saya kecewa tapi parti baru ini mungkin salah satu cara kita kumpul momentum baru fokus jatuhkan kerajaan sedia ada.

    ReplyDelete
  29. Adakah parti baharu ini pelengkap kepada Pakatan Harapan?

    Ezam : Kita hanya sebuah parti kecil. Kita bukan hebat sangat. Kita rasa kita mungkin akan lebih fokus kepada isu rasuah. Kerana isu rasuah ini crucial dalam negara kita. Bagi saya, isu-isu lain itu tidak apa, kita boleh tangani lagi. Tapi rasuah ini tak terkawal.

    Masa saya di MOF pun saya nampak benda ini. RUU 355 itu juga tidak crucial sekarang. Yang lebih crucial adalah good governance dan masalah rasuah. Saya tengok dalam perolehan MOF, segala-galanya adalah tentang projek dan tender. Sebab itu kita fokus kepada MOF lepas ini.

    Di mana sebenarnya Datuk letak diri Datuk?Pejuang rakyat atau puaskan diri?

    Ezam : Memang sebagai manusia saya dah tutup buku dan tak mahu lagi terlibat dalam agenda masyarakat. Saya nak buat kerja antara saya dengan ALLAH sahaja. Sebab itu saya tubuhkan Hisbah. Secara am, saya memang boleh dikatakan kecewa dengan perjalanan saya dalam politik dan terpaksa menghadapi jalan-jalan sukar.

    Politik adalah mengenai persepsi, bukan mengenai kebenaran. Kalau you terlalu berpegang pada prinsip, you akan susah sebab persepsi.

    Sebelum ini, saya juga dah bina kehidupan baru di Indonesia. Tapi bila kawan-kawan datang dan Datuk Khairuddin sendiri pujuk saya, maka saya kata ini last call untuk saya sertai politik. Itu pun secara bersyarat. Syarat pertama saya tetapkan ialah parti itu mesti kecil. Dan syarat kedua ialah saya boleh berlawan dengan Najib secara berdepan.

    Pakatan Harapan dilihat belum dapat momentum tambahan pula tanpa Pas. Macam mana peluang yang ada?

    Ezam : Kita sekarang hidup dalam suasana pantas. Sebab itu, kalau dilihat pada pilihan raya di luar negara, perubahannya sangat cepat. Saya rasa dengan rencam manusia serta pendedahan kepada maklumat yang pelbagai, saya fikir proses membuat keputusan itu berlaku dalam keadaan yang saya tidak rasa sesiapa pun dapat fahami lagi. Kita tak tahu.

    Kehadiran Tun Mahathir ini, saya rasa faktor penambah ke arah itu. Tun Mahathir adalah seorang yang very season dan telah menang banyak kali pilihan raya. Tun Mahathir adalah kapten yang telah memenangi pilihan raya sebanyak lima ke enam kali sebelum ini.

    Kalau kali ini dia commander in chief dalam Pakatan Harapan, tentunya dia merupakan satu faktor luar biasa. Cara Tun Mahathir menggarap isu yang dimainkan, ini semua game beliau untuk dapat menggarap imaginasi rakyat.

    Saya rasa masih ada peluang untuk Pakatan Harapan tukar kerajaan. Memang kalau Pas bersama, kita memang tak ada masalah. Saya dah lama dalam politik ini. Sampai di saat akhir pun boleh berlaku apa-apa.

    ReplyDelete
  30. Hari tu kan ke dia kata dia bila2 masa je bersedia dan tidak akan membiarkan debat tersebut dibatalkan....cuma yang dia takut Tun Maharhir saja yang akan menolak atau tidak bersedia!!....

    Padan dengan muka sisamsing ni,dah lama dia mencabar dan biadab dengan Tun tetapi Tun diamkan saja.Kini setelah Tun menyahut cabaran baru dia sedar diri dan tak cukup tanah nak lari!!....

    Diucapkan syabas kepada YAB Tunm....semakin cinta dan kasih sayang rakyat kepada Tun.Rakyat semakin simpati dan menyokong perjuangan tulus ikhlas Tun.Diharapkan juga semuga rakyat Padang Renggas dapat membuka mata dengan seluas2nya dan dapat membezakan siapakah sebenar2nya sekarang yang berjuang kerana rakyat??...dan selepas itu ayoh mari ramai2 kita kuburkan sisamsing Nazri Aziz tu diPadang Renggas.

    ReplyDelete
  31. Apa ler sial nya pemimpin2 ummo ni skg...

    ReplyDelete
  32. Untuk kebaikan dan menghormati Tun. Debat mungkin buka aib Tun sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Campak galas kat tun pun tak pecah, konon nak aibkan tun.... hahaha

      Najib yang arah sebab dia takut nazri buka aib najib dah rosmah

      Delete
    2. Bila DEDAK dah dicampur dengan bijaN , mabuk KETUM lah nampaknya.
      Merapu sana merepu sini .
      Meroyan sana , meroyan sini,
      Copy paste sana , copy paste sini.

      SEMATA MATA untuk dapatkan
      DEDAK disana DEDAK disini.

      Delete

  33. Dr Mahathir Mohamad has given Tourism and Culture Minister Nazri Abdul Aziz until noon tomorrow to arrange the debate between them.

    This is after the police declined to provide permission for the much anticipated debate to take place at Maktab Rendah Sains Mara (MRSM) in Kuala Kangsar, this Saturday...malaysiakini.

    ReplyDelete
  34. takpa.byk lagi tempat boleh buat.buat kat london jemput al jazeera ngn wsj jd hos pun boleh.apa macam nazri berani kaaa???

    ReplyDelete
  35. dokk tungguu jugakk niii..bilaa laa menatangg jilaatt dedakk masukk nakk koomenn apaa x tauuu...hahahaha.

    ReplyDelete
  36. Tourism and Culture Minister Nazri Abdul Aziz has criticised the police's decision to bar a debate between him and former premier Dr Mahathir Mohamad.

    He vowed to be present at Maktab Rendah Sains Mara (MRSM) in Kuala Kangsar this Saturday, where the debate is to be held....malaysiakini.

    Apa yg hang cakap ni. Nak turun pi mrsm buat apa. Naj jadi badut disitu sorang orang.

    Tak tau deposit kami chartered bas tu boleh dapat balik dak.

    Jelas hampa dalam umno semua kaki kelentong bila hang kata permit polis dah dapat. Permit apa permit teksi kah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia kena tunjuk perasaan kat mrsm sultan azlan shah seboleh-bolehnya sama taraf atau melebehi apa yang telah ditunjukkan ikan tongkol yang selamba-selamba buat muka sekupang, berkemban dua helai tuala gud mornin, cebuk di tangan yang mengandungi syampu head n shoulders, sabun mandi popinjay, pasta gigi colgate dan berus gigi entah apa jenama yg terselit kat telinga.

      Oops, jangan lupa jua para rombongan penunjuk perasaan yang mengusung 15 buah keranda, ehsan dari kunjungan 15 buah van jenazah negeri.

      Delete
  37. 14.43

    Toksah tunggu depa tengah dok sorok muka celah kangkang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akak langsuir takut tetek Ciput dia kena ramas dan bijik dia kena tonyoh dgn tempurung bulu2.. Kikikiki

      Delete
  38. .
    .

    Alasan Polis ada jugak logik nya sebab terdapat hanya satu Balai Polis sahaja di Padang Rengas yang seramai 20 orang kot. Hospital pun tak ada dan kalau ada pun Klinik Bersalin. Ini lah hasil 22 tahun Nazri jadi Ahli Parlimen.

    Jika kadar jenayah kawasan Nazri begitu rendah kerana penduduknya rata-rata baik belaka maka tidak ada sebab berlaku kekacauan seperti yang di dakwa oleh pihak Polis.


    Lagi pun pihak penganjur selalu nya memyediakan pasukan keselamatan nya sendiri.

    Siapa yang untung​ jika debat di batalkan ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang untung ialah Nora danish.. Cubit pipi cikit.. Hmm ala!!!

      Delete
  39. Filem 'Akhir Sebuah Impian'
    Kini 'Akhir Sebuah Perdebatan'
    Next change 'Akhir Sebuah Kepimpinan'
    Coming soon ' Lahir Kerajaaan Pakatan'

    Umno seronok dah dapat arahan
    Debat tidak boleh jalankan
    Kalau debat mesti rusuhan
    Ramai orang mati bergelimpangan

    Lebih baik jangan berdebat
    Nanti terbongkar aku musibat
    Mahathir tahu aku merembat
    Habis rahsia telanjang bulat

    Mana boleh debat ku bagi
    Nanti Mahathir mengganas lagi
    Aku ditembak tepat ke dahi
    Tak boleh ku harap pada si Nazri

    Nasib baik aku berkuasa
    Boleh arah sini dan sana
    Tapi aku dalam bahaya
    Pakatan nak buat logo yg sama?..





    ReplyDelete
    Replies
    1. Anak itik
      Anak angsa
      Org getik
      Umno tak reti basa!!!

      Ini Kali lah kasi partai barang naik BN hilang kuasa
      Ini Kali lah Kita pasung kan pimpinan partai barang naik BN ke rumah pasung

      Ini Kali lah

      Bro fan tun the best!!!

      Delete
    2. Terbaik bro fantun..

      Sungguh hampa rasa di hati
      Debat dinanti sudah tak jadi
      Dah jangka benda ni berlaku cuma tak pasti
      Takpe lah, time pilihanraya tau le nasib ko nanti nazri..


      Delete
  40. 2.1 boleh mohon lagi awal-awal pilih tarikh lain
    2.2 pilih tempat kat padang rengas. mrsm bukan kat padang rengas
    2.3 siapa la 8 orang yang buat bantahan tu? ramai tu

    ReplyDelete
  41. Somewhere2Hide now.....di belakang punggung polis!

    Sandiwara UMNO tak habis2.

    ReplyDelete
  42. Encik polis hanya ikut arahan. Klu PH memerintah pun mereka akan ikut perintah masa itu...

    # tangkap mantan AG afundi
    # tangkap barua JASA
    # tangkap barua singapork
    # tangkap barua komunis
    # tangkap barua losemah

    Rampas semua harta mereka kepada DYMM agong.. Batalkan passport mereka termsk passport diplomatik anak Bini mereka dan rakan2 mereka.

    Ini kalilah.. Encik polis boleh iring mereka2 ke rumah pasung bergari

    Liputan luas DLM tv3..

    Ini Kali lah!!!

    ReplyDelete
  43. Kepada penyokong2 Tun,harapnya berilah sokongan kepada Tun dari hati yang ikhlas......apakah anda semua berpendapat memberi sokongan kepada Tun berdebat dengan Nazri itu satu sokongan yang baik??..lebih2 lagi buat masa ini??....

    Saya adalah seorang penyokong Tun yang tegar sejak dari dulu kini dan selamanya.Terus terang saya katakan yang saya tidak menyokong untuk Tun bdrdebat dengan Nazri.Sebab pada saya diusia Tun sekarang bukan masanya atau jelasnya sudah tidak sesuai lagi untuk ambil bahagian dalam perdebatan,lebih2 lagi dengan orang2 yang bangang seperti Nazri.

    Tun seorang Negarawan yang amat dihormati.....cukuplah dengan segala usaha yang sedang beliau lakukan kini demi rakyat dan negara tercinta!!..tak perlu lagi Tun untuk melayan karenah orang yang sakit otak seperti Nazri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju.. Nora danish cubit pipi cikit.. Boleh la.. Hmmm alahai.. Kikikiki..

      Delete
    2. Nora Danish kate yg penting kite njoi!!!

      Hidup tun..

      Delete
    3. 16:46 .
      terdapat sedikit kesilapan terhadap kenyataan anda itu .
      Anda kena perhatikan dan sedar pemikiran yang waras dan minda yang cergas bukan tertakluk pada taraf usia seseorang . Fisikal Tun memang tidak saperti dahulu kala tetapi kotak fikiran masih tajam .
      Manusia saperti Tun tidak bolih berhenti dari berfikir .
      So untuk berdebat ia tidak bergantung tua muda nya seseorang itu .
      Dia lebih bergantung kepada bijak bingai nya seseorang itu .

      Delete
  44. Have debate in Singapore or Hatyai, Simple solution

    ReplyDelete
  45. Kah kah kah...

    Kan dah cakap dari awal lagi...memang takkan jadi punya.

    Dulu...yg kononnya dah pilih tempat dan dewan sape? Pondan padang rengas kan?

    Kah kah kah

    ReplyDelete
  46. Baru terima whatsapp dari Raja Bomoh bagitau debat Tun M dengan Nazri Aziz jadi.....Makasih Raja Bomoh yer....

    ReplyDelete
  47. semua pihak dinasihati akur dengan arahan Ketua Polis Daerah Kuala Kangsar dan perlu sedar tempat perhimpunan iaitu MRSM Kuala Kangsar adalah kawasan sekolah dan ia merupakan satu tempat larangan dalam Jadual Pertama (Seksyen 3 APA 2012) lagi pun kit siang memang gemar bila dia berjaya melaga-lagakan orang melayu melalui ayam tambatan beliau sendiri.

    ReplyDelete
  48. 18.53,

    Pengecut.

    STFU

    ReplyDelete
  49. mmg tak jadi!! mmg kna kepit kuat2, jgn kasi tabur.
    A tanya "was HE involved in the investigations,simple Yes or No?"
    B jawap " that is a stupid question".
    Maka nyatalah puak B ni bingai dan melahap taek Low.
    Tak ada selindung kindu g lagi, gumen hampeh! penjilat sial.

    ReplyDelete
  50. Alasan Ketua Polis bukan shj tak kukuh tetapi menjelikkan. Debat tu sihatkan silaturahim dan orang yg nak berdebat adalah cendikiawan dan seorang menteri.
    Dimana penarafan bahayanya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bahaya pada kesihatan losemah dan bijan he he.. Itu pun tak tau saja ke!!!

      Delete
  51. Sekolah tak boleh kawasan larangan
    Bila mengundi sekolah gunakan
    YB umno wakil kerajaan
    Sedikit bantuan mintak sokongan

    Bila YB guna sekolah
    Murid, ibu bapa turut dikerah
    Masak kenduri mencuci kawah
    Tiada pulak siapa nak marah

    Bila kena Tun Mahathir
    Semua kansel tak boleh hadir
    Sebab Tun kuat berleter
    Marahkan 'anak' boros di fun fair

    Banyak benar mahu disorok
    Macam buat perkara tak elok
    Takut benar si tua nyanyuk
    Gigitannya bisa seperti nyamuk

    Walau dibuat apa sahaja
    Rakyat tetap belakang Ayahanda
    22 tahun rakyat teruja
    Kini Malaon menempah keranda

    Bro Pomen, pening, pening
    Kempunan bro, towel good morning
    Air mineral Pomen dah packing
    Niat je sedekah, syurga dah booking..


    ReplyDelete
  52. Kita terima sahaja alasan polis tu.
    Harap ada pihak susun elok2. ikut semua syarat.
    Buat cabaran terbuka. tetapkan venue dan tarikh.
    Kita tengok siapa yang paling jantan dalam UMNO.

    ReplyDelete
  53. Nazri budak botak tu memang bacul...sama macam najis mughalazah tuh...dua dua tak de teloq...bak kata Tun meka tu pandai menyamun harta rakyat aje...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...