Thursday 23 March 2017

JOM MASUK PERTANDINGAN....


Sementara santai-santai menunggu debat antara Tun Mahathir Mohamad dengan Nazri Aziz pada 7 April depan dan tidak diketahui sama ada ia menjadi kenyataan atau sebaliknya, rakyat Malaysia kini dihidangkan pula dengan dua pertandingan menulis karangan atau esei oleh dua ahli politik.

Ketua Penerangan UMNO, Annuar Musa yang dicabar oleh Lim Kit Siang agar menyamannya berikutan digelar bapa segala rasis, menganjurkan pertandingan itu untuk membantunya mendapatkan bukti-bukti yang menunjukkan adakah benar Ahli Parlimen Gelang Patah itu  seorang yang rasis, anti Islam dan dikenali selama 51 tahun sebagai diktator?

Kata beliau, tujuannya menganjurkan pertandingan itu ialah kerana mahukan orangramai membuat penyelidikan mengenai Lim Kit Siang memandangkan  beliau sendiri tidak mempunyai cukup masa untuk berbuat demikian.
Annuar menawarkan hadiah RM10 ribu kepada pemenang yang dapat menampilkan fakta dan bukti paling tepat dan menarik dalam karangan mereka.

Tarikh tutup pertandingan ialah 31 Mei dan penyertaaan boleh dihantar terus ke pejabat Ketua Penerangan UMNO di PWTC, Kuala Lumpur.

Susulan kepada pertandingan yang diinisiatifkan oleh Annuar itu, bekas menteri yang kini menjadi ahli DAP, Zaid Ibrahim turut tampil menganjurkan satu lagi pertandingan menulis karangan atau esei juga.

Menawarkan hadiah RM10 ribu, sama seperti yang diberikan oleh Annuar, tajuk karangan bagi pertandingan yang dianjurkan oleh Zaid ialah "Najib PM Paling Teruk" bagi negara ini.

Kata beliau, mereka yang menulis karangan mengenai Perdana Menteri dalam pertandingan yang dianjurkannya mestilah "jujur dan penuh tragis" dalam menggambarkan kegagalan dan sifat sebenar Najib memimpin negara.

Segala maklumat mengenai pertandingan itu, jelas Zaid, boleh diperolehi dengan mendaftar melalui email di carbofree@gmail.com.
Berikutan ada dua pertandingan ini, yang mana satukah paling menarik untuk disertai oleh rakyat Malaysia?

Anjuran Annuar Musa atau Zaid Ibrahim?

Pertandingan anjuran Annuar mungkin hanya bermanfaat untuk membantu beliau melaksanakan kerja-kerja penerangannya bagi menghadapi PRU 14 serta  melakukan kerja-kerja politik terhadap DAP dan  bukan sama-sekali untuk menyaman Lim Kit Siang.

Manakala bagi pertandingan yang dianjurkan oleh Zaid, ia barangkali amat berguna sebagai landasan bagi rakyat Malaysia meluahkan segala kemarahan, kekecewaan, sakit hati dan segala macam perasaan lainnya terhadap Najib.

Sambil-sambil marah, mungkin maki, keji, balun dan sebagainya, untung-untung dapat pula RM10 ribu sebagai ganjaran...siapa nak bagi?

Penulis, wartawan, blogger, malah pengomen-pengomen dalam blog atau portal, tentunya amat digalakkan menyertai salah satu atau kedua-dua pertandingan tersebut berdasarkan pilihan masing-masing. (ShahbudinHusin 23/03/2017).

73 comments:

  1. Menarik ni.. Sekadar bertanya..Adakah karangan yg mengutuk najib dapat disiarkan atau akan diosakan dengan akta mkn, pota dan sebagainya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu perkataan seringgit

      1. Najib tak lulus sarjana muda ekonomi

      2, Najib anak bapak boboi

      3, Najib konkek zz di pd...

      Alamak tak boleh buat esei.. Nak.mintak tolong ayoh hadi pin bagi idea.. Dan wartawan harakah dan mamat copy paste..

      Delete
    2. 4. Najib adalah seekor Toyol

      5. Najib Takde Telo

      6. Najib Pondan Tua

      7. Najib PM Kang Kong

      8. Najib Jantan Pengecut

      9. Najib HaramJadah

      Ishh beratus boleh sambung ni wakakka

      Delete
  2. Hahaha....kan dah pucat lesi muka nuar musang....Xtido laaa dia mlm nie mesti kena balun dek bohh besor hingga tercirit birit gara2 kemurahan hati zaid nk bgi 10K pd pemenang essay....

    ReplyDelete
  3. Karangan utk Anuar musa bekas rasuah wang PPRT agak susah kerana kena buat rekaan dan buat cerita bohong sana sini macam Raja petra kamarudin kaki fitnah no satu, tapi karangan utk zaid ibrahim saya rasa mudah sikit digalakkan semua rakyat malaysia mernyertai nya kerana fakta sahih amat mudah di perolehi terutama kes seperti menyamun wang negara melalui 1MDB,kes bunuh Altatunya, kes bunuh bekas pengerusi ambank, songlap wang SRC,songlap FGV dan byk lagi pendek kata Najib adalah pemimpin pendusta, tidak amanah dan zalim dgn beban cukai atas rakyat dan boleh tambah cerita dgn menteri x2 dan kuncu kuncu yg menyokong dlm umno BN juga subahat jadi kesimpulan karangan melibatkan najib lagi real dan berfakta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pemenang nya umum dah tahu

      MSO

      blog tinta merah

      Delete
  4. Boleh tak kalu buat karangan pasal jiby, semah n jho lo

    ReplyDelete

  5. Kalo menang dapat 10 ribu, tapi kalo kena saman balik, mungkin berjuta2 kena bayar, sampai tua le duduk di Sg Buluh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zaid ni peguam.paling terkemuka Malaysia.. Asean

      Zaid Ibrahim m co legal firm paling besar dgn pejabat dan partners paling besar...


      Apa nakntakut buat dulu karangan tuh !!

      Delete
  6. Rasanye esei mengenai najib lebih menarik kerana najib memberi kesan secara langsung kehidupan rakyat..

    Esei nuar muso habiskan boreih jooo..

    ReplyDelete
  7. Nk buat drama lebai, en somi dan audi Q7

    ReplyDelete
  8. Nuar bust pertandingan esei untuk tarik perhatian najib kerana kes Mara dah jatuhkan imej dia...dia bimbang dia dilupuskan oleh najib..

    Esei Zaid plak boleh bagi impact kpd pru...

    ReplyDelete
    Replies
    1. RM10K tu mungkin duit mara yg dia rembat

      Delete
    2. ..atau saki baki duit pprt dulu..

      Delete
  9. Jangan lupa sebut sama JHo low saorang anak cina gempal dari penang, Suboh mad yasin, nik faisal yg melarikan diri dan dikhabarkan selalu melulus imigration masuk keluar negara. Dan sudah tentu shahrul yg berkerja diPMO office.

    Nik faisal dikatakan telah dapat dikesan di Indonesia di tempat bernama Wirun, Sukoharjo. Jawa Tengah

    ReplyDelete
  10. Pertandingan menulis karangan anjuran TS Annuar Musa yang menawarkan wang tunai sebanyak RM 10,000 akan diadili oleh para pengadil yang berwibawa. Antaranya Raja Bomoh, Jamal Jamban, Rani Kulup, dan artis Kpop dari Kelantan Pian Brim..kih kih kih..

    ReplyDelete
  11. Karangan untuk Anuar sangat mudah:

    LKS adalah rasis
    Bukti?
    Mahathir yg kata begitu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Karangan budak tadika... Tu non..

      Delete
    2. Kalau nak tahu erti peribahasa musang berbulu ayam.
      Annuar lah contoh yg terbaik.

      Delete
    3. Saperti Ayam berkokok berderaibderai ekor penuh tahi...
      Orang yg bercakap menentang rasuah, diri sendiri bapak raduah.

      Delete
  12. KUALA LUMPUR, 23 Mac ― Pemuda Umno Selangor menjelaskan mereka mahu mengembalikan negeri itu kepada Barisan Nasional (BN) namun tiada dana menyokong gerakan itu.

    Ketuanya Zainuri Zainal berkata berbeza dengan ketua bahagian yang menerima peruntukan, mereka cenderung mengeluarkan perbelanjaan sendiri untuk aktiviti tertentu.

    “Nak suruh kita bekerja, tapi minyak tidak berisi, bagaimana nak bergerak? Ini masalah Pemuda Selangor hadapi.

    “Orang tak tahu, sampai ada yang berhutang. Kita tidak ada peruntukan seperti ketua bahagian tapi kita sanggup keluarkan duit poket sendiri buat program.

    “Himpunan merah itu, kita keluarkan baju, dapat (duit) dari mana? Ketua Pemuda keluar duit sendiri, beri kepada pemuda yang semangat nak pergi,” katanya kepada Sinar Harian.

    Zainuri berkata ibu pejabat parti seharusnya memahami kekangan yang mereka hadapi agar BN mampu menawan semula Selangor.

    Katanya, Pemuda sanggup bekerja keras asalkan menerima peruntukan dan sokongan yang diperlukan.

    “Kita memang nak membantu. Asas penubuhan Pemuda pun untuk membantu cawangan dan bahagian.

    “Tetapi dalam masa sama, yang atas (Umno pusat) pun kenalah bantu yang di bawah.

    “Tidaklah boleh harapkan Pemuda sahaja. Kita (Pemuda) tiada peruntukan. Jadi, mereka kena bantu kitalah,” beliau dilaporkan berkata.

    Mengenai gerak kerja untuk pilihan raya umum akan datang, Zainuri berkata parti pemerintah Selangor dilihat lebih agresif mendekati kumpulan sasaran.

    Katanya, Umno dan BN perlu dijenamakan semula agar pengundi baharu terbuka memilih mereka sebagai kerajaan negeri akan datang.

    “Trend sekarang ini, kalau kita guna air liur, air liurlah kita dapat. Kalau kita lihat pihak belah sana, sanggup berbelanja lebih untuk terus kepada kumpulan sasaran.

    "Sasarannya untuk mendapatkan pengundi. Kita bantu daftar pengundi tapi kita tidak tahu mereka undi siapa, jadi kita kena bawa jenama kita.

    “Jenama kita (pula) orang sedang tidak sedap (suka). Jadi kenalah jenamakan semula, cantikkan balik,” katanya kepada akhbar itu.

    Hahaha...Sejak akaun perompak 1 mdb kena sita di luar negara dedak dah berkurangan...pemoda umno akui tiada wang...no money no work laa...itu stail umno dari dulu...2 kali pru tewas diselangor...

    Sekarang nak berebut plak dengan pas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bijak tun madey sekat sumber dedak najib

      Delete
    2. Ini adalah bukti FITNAH terhadap Najib, berkaitan DG 2.6 B tuhh.

      Delete
    3. Dah abus selasa setahun tak saman jugak wsj...ini fitnah yg betul2 betul...

      Delete
    4. Pemuda tak ada duit? Pi bawak teksi uber la...

      Delete
  13. Rasanya esei bantai lim kit siang lagi senang. Pasal sumber banyak. Kat tv3 hari2 ada. Utusan dgn berita harian pun ada, yg terbaru mungkin kat harakah. Cuma cari, cantumkan, dah jadi esei. Risiko kena penjara dan dinafikan bantuan mesti tak kena. Tapi yg zaid punya faham2 la. Sumber tu ade , cuma tak semewah cam yg lagi satu la. Salah satu sumber, tgk kehidupan kita seharian. Rasa dan study. Golongan yg makan de&@k dikecualikan ye. Pasal tak rasa susah cari duit. Risiko tu tanggung sendiri ye. Yg ada keluarga dan ada tanggungan diharap jauhkan diri dari pertandingan ni. Yg belah zaid je la. Yg belah sane tu lantak la. Takde syarat. Yg penting takde bos cina, dan tak suka beli brg dari kedai cina. Termasuk spare part kereta. Ape pun GOOD LUCK.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tv3 suku duk ulang2 perkara yg sama tiap hari..susah nak dapat 10 ribu patah oerkataan..

      Delete
  14. Masuk pertandingan apa?

    Ingatkan masuk bertanding bunoh org?

    Inilah kepandaian Dato seri mesra umno

    Dulu tibainpeniaga air sampai mati boleh lepas sebab pakar setan pee dee aar eem kata mati sakit jantung.. Lepas bebas dari bunuh...

    Inilah undang undang biol negarA

    Semalam Dato seri 3line bunuh lagi.. Apakah firensik akan kata budak ni mati sakit jantung???

    Undang undang rimba oleh negara gagal... Kalau bebas lagi mungkin ramai mangsa uptown akan mati lagi sebab apa sebab dia

    AYANHANDA !!!! balaci najib

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pertandingan apa lagi? Presiden FAM? Dia dah mengaku kalah dgn TMJ.
      Buatlah essai tentang ni

      Delete
  15. Kalau nak tulis esei 'Kit Siang rasis' sebyk 1000 perkataan bukan main susah nak tulis. Kalau ada pun, semua auta diulang2. Otak mesti jam punya tak tahu apa yg hendak ditulis...mana ada fakta semuanya auta dan fitnah. Semua auta tak dpt dibuktikan dgn angka dan sumber asal rujukan. Bukti sokongan dokumen berkaitan tidak boleh dilampirkan. Kesahihan penjelasan amat diragui kebenarannya. Nak buat research pun payah sebab takde apa2 pun maklumat hendak dicari.

    Kalau tulis esei 'Najib PM paling teruk', 10000 perkataan pun tak cukup mengambarkan betapa teruknya Najib. Apa yg dituliskan berdasarkan fakta bukan auta. Semua penerangan dan penjelasan mudah dibuktikan melalui angka/data, sumber asal rujukan dan dokumen2 sokongan. Kesahihan penjelasan penulisan esei tidak dpt disangkal lagi. Nak buat research pun kena ambik masa sebab terlalu byk maklumat yg hendak dicari.

    Itulah perbezaan esei Kit Siang dengan Najib. Selamat bertanding.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Essay LKS akan bermula..


      Maka menyalak lah serigala mengikut tuan nya yang selama ini yang di kenali nya lalu kerana berebut kuasa sanggup menjilat dan meninggal kan gerombolan kawanannya di mana nasib nya pasti seperti lembu yang di cucuk hidung.

      Sejak dahulu ....

      Delete
    2. Ko tu kembu yg dicucuk hidung oleh najib...hi3...) Lembu makan dedak..

      Delete
    3. Memang Susah nak buat esei psl najip dlm 10,000 pkataan

      Sbb perenggan pasal semah je dah 9,800 perkataan

      Delete
    4. Bro Tajul,

      Tinggalkan Semah Najib pun boleh jadi juara sendiri dalam esei camni.

      Daripada madah berhelah derma pak Arab, labuhkan sauh utk belayar sampailah cabar halilintar sudah cecah 10,000 perkataan.

      Belum pun tulis pasal 1MDB, Altantuya, dan lain-lain lagi.

      Dahsat sungguh si Najib ni. Orang penang sebut pirashat..

      Delete
    5. Jika buat essei najib, jdn lupa masukkan sama kumpulan MUNAFIK yg sanggup berbohong untuk mendapat upah didunia.
      Biarkan anak cucu cicit kita kelak tahu adanya specis semacam ini wujud dizaman datuk mereka dahulu kala pada tahun 2016,2017.
      Sebutkan nama mereka saperti unknown, dan lain lain.

      Delete
  16. 19 March 2017
    7 TAHUN, LEBIH 70 TRAGEDI - SANGGUPKAH JIKA LEBIH BANYAK MENIMPA KITA?

    Posting tuan Shahbudin diatas boleh dijadikan sebagai sumber rujukan esei Najib. Perghhh! kalau nak tulis masukkan semua tragedi dlm esei, 10000 perkataan pun tak cukup...lebih drpd tu. Lenguh tangan nak menulis dan menaip. Esei Kit Siang, sekejap aje dah siap tulis. Kit Siang ialah bapak rasis...bukti Tun M yg cakap. Maklumat lanjut tanya dia. Senang aje...habis cerita. Senang aje nak dapat RM10k daripada Annuar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ada dapat wahyu ke?
      Kalo org lain Jadi PM, ALLAH hindarkan bala tersebut.

      Delete
  17. http://tukartiub.blogspot.my/2017/03/berita-dari-luar-negara.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+TukarTiub+(Tukar+Tiub)&m=1
    Najib dimalukan tv indenesia..

    ReplyDelete
  18. .
    .

    Jangan-jangan RM 10000 tu duit MARA kot ?

    Kihkihkih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Duit yg telah di puding dari syarikat pelaboran Mara kot

      Delete
    2. Niat dia nak kebas duit FAM tak kesampaian

      Delete
  19. Keluar tajuk sikit


    Terima kasih TS atas menarik diri Dari bertanding merebut jawatan President FAM. Satu keputusan yg tepat pada masanya.



    ReplyDelete
    Replies
    1. .
      .

      Macam debat Nazri juga ..

      Semuanya sudah di jangka..

      Tarik diri sebab pengecut. Takut jadi macam Lobai 37 ..

      Delete
    2. Annuar pun ambil iktibal drp nazri juga untuk nampak berani dan setia di mata najib.
      Wal hal dia sgt2 mengharap sgt najib mencurahkan dedak untuknya

      Delete
  20. Sdra shah,

    Saya pernah tulis komen bahawa LEAKED NEWS by JASA boys that MTU is very concern about the debate between nazri and TDM. Tajuddin is one of them.

    A sign of another cancellation?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Look out for another MTU expressing his concern....:):):):)

      Delete
  21. .
    .

    Tuduh dulu baru nak cari bukti.

    Essay boleh jadi bahan bukti dah pulak ...

    ReplyDelete
  22. Silapharibulan Annuar dgn dukacita mengumumkan TIADA pemenang karangan kerana penulis GAGAL memenuhi syarat yang dapat menampilkan fakta dan bukti paling tepat dan menarik dlm karangan tersebut. Hanya hadiah saguhati berupa sebijik bola second hand, sehelai jersi lusuh dan sehelai seluar pendek ada lubang besor diberikan kpd pemenang sebagai upah penat menulis. huhuhu.

    ReplyDelete
  23. Dia kata Kit Siang rasis
    Kampung dan felda dia mengemis
    Tak sokong dia Melayu pun habis
    Propaganda ini berbau hamis

    Kit Siang juga anti Islam
    DiPenang Melayu ke masjid bersalam
    Hanya dia bertambah kelam
    Pemimpin menipu siang dan malam

    Kit Siang juga seorang diktator
    2.6 billion dia dah kapur
    Bersama bini Kit Siang berhibur
    Komunis China Kit Siang melabur

    Wahai Melayu tak perlu takut
    Di kampung dan felda dia mengarut
    Dah makan banyak sakitlah perut
    Sebut emdibi muka berkerut

    Yang bagi cadangan siapa orangnya
    Banyak kes semasa berkerja
    Duit simiskin, dia aniaya
    Duit MARA bola ditaja...


    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik dari bro fan tun.

      Sentiasa menghiburkan.

      Delete
    2. Terbaik bro fan tun...

      Sudah menjadi adat dunia
      Bn berkuasa salahkan pembangkang
      Apa sudah jadi dengan malaysia
      Kalo masalah tak anwar, tun m pasti lim kit siang..

      Delete
  24. 22 tahun Tun bermusuh dengan DAP. Penat menulis. Kalimah Allah paling terkesan.

    Reply

    ReplyDelete
  25. 22 tahun Tun bidas kit siang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zaman dan isu dah berubah...umno dan ko masih di takok lama...tak pernah maju...

      Delete
    2. Zaman da berubah atau melayu mudah lupa?

      Delete
    3. An-Naĥl:70 - Dan Allah yang menciptakan kamu (dari tiada kepada ada); kemudian Ia menyempurnakan tempoh umur kamu; (maka ada di antara kamu yang disegerakan matinya), dan ada pula di antara kamu yang dikembalikannya kepada peringkat umur yang lemah (peringkat tua kebudak-budakan), sehingga menjadilah ia tidak ingat akan sesuatu yang telah diketahuinya; sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Kuasa.

      Delete
  26. Orang dulu dulu kata :

    Siakap senohong gelama ikan duri ,
    Bercakap bohong lama lama mencuri .

    Siri pembohong Najib berterusan ...

    1. Najib berkata ECRL akan mengambil masa hanya 4 jam perjalanan dari KL ke Kelantan . Jarak perjalanan adalah 600km .

    Adakah ECRL lagi bagus dari ETS dari KL ke Padang Besar ? Dari penerangan awal keretapi ECRL di jangka bergerak pada kelajuan maksima 170km/jam . Jadi kelajuan optima adalah lebih kurang 140km/jam. Ia nya lebih kurang sama dengan ETS sekarang .

    Jika ETS mengambil masa selama 5 jam untuk perjalanan sejauh 500km , bolihkah ECRL nanti hanya memerlukan hanya 4 jam sahaja untuk perjalanan sejauh 600 km ?

    Kesimpulannya ... ini satu pembohongan Najib pada rakyat .

    2. Di Sabah , Najib dengan megahnya berkata ada bekas menteri menubuhkan parti baru kerana cita cita untuk jawatan ketua menteri tidak kesampaian . Individu yang di maksudkan adalah Shafei Afdal .

    Maka Shafei pun membalas kenyataan Najib dengan berkata bahawa Najib yang 'offer' dis jawatan itu tapi di tolak .
    Shafei juga menambah , dia menubuhkan parti baru pun setelah dia digantung dari UMNO . Bermakna dia bukan lagi ahli UMNO . Apalah Najib ni ? orang nak tubuh parti pun bising bising .. kata ini Negara demokrasi .

    Bagaimana , kenyataan itu adalah satu lagi pembohongan Najib .

    3. Najib serta kuncu kuncu dia selalu menyebut ekonomi Negara berkembang 3.5% ke 5% setiap tahun . Tapi yang nyata terdapat lebih 500 ribu penganggur termasuk 200 ribu graduan .

    Di samping itu , dari 2013 ke 2016 , lebih 80 ribu di isytihar muflis termasuk lebih 3 ribu penjawat awam . Di kalangan penjawat awam pula paling ramai menjadi muflis adalah 2016 .. lebih 1 ribu orang .

    Mananya ekonomi berkembang ? Mananya pelaburan ratus ratus billion yang di katakana itu . Setiap lawatan kerja selalu di war warkan sebagai kejayaan besar . Kot kot semua MOU tu Najib 'sign' buta je ? Olih keran dasar kuat menipu , jangan jangan pelaburan yang di gembar gemburkan itu sebenarnya satu PELEBURAN ????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pak Diny

      Itu pantun dulu. Pantun skrg lain plak.

      Siakap ikan duri gelama senohong
      Dah tertangkap mencuri kenalah berbohong.

      Pasal DSSA tu memang merapu sungguh. Pertamanya kalau DSSA memang nak jadi KM apa salahnya, dia pun Naib Presiden UMNO masa tu. Tapi ini pun tipu, sebab kalau nak jadi KM kena bertanding di DUN dan bukan parlimen, apa kejadahnya bertanding di Parlimen utk jadi MB. Rasanya budak sekolah rendah pun akan tau Najib menipu.

      Kalau dengar Najib sembang gunung pun boleh runtuh, babi pun silap2 boleh jadi halal dimakan.

      Najib memang telah memberi satu standard dan gravity baru ke atas peribahasa 'lidah tidak bertulang'.

      Delete
    2. Ni kalo hantar komen pak diny kat zaid ni...ada harapan boleh menang 10k nih..kalo tak cukup lagi 10k perkataan campur skit komen bro john doe...lepas gak belanja dapur...kihkihkih

      Delete
    3. Bro anon..

      Try la hantar. Kalau dapat hadiah tu kita bahagi bertiga.

      Hehehe..

      Delete
    4. Kata orang-orang tua, kalau boleh menipu, bolehlah juga mencuri, kalau boleh mencuri, boleh juga membunuh!

      Dan kini boleh di tambah: kalau boleh membunuh, boleh juga memfitnah (kerana memfitnah lebih besar dosanya dalam Islam?).

      All in all, what to be surprised about?

      Delete
  27. Ekonomi negara tak berkembang tetapi poket dia saya yg berkembang maju

    ReplyDelete
  28. Poket dia saja yg berkembang maju

    ReplyDelete
  29. In Annuar Musa memang minda lemah otak udang sungguh anjur pertandingan esei yang mcm ni.

    Apa kata Dato Zaid Ibrahim atau sesiapa saja yang mampu anjur pertandingan esei bertajuk 'Annuar Musa musang berbulu ayam kaki rembat di mana saja dia berada' pulak.

    Lepas tu mari kita tengok Pesta mendedahkan petualangnya si musang ni. Tawar hadiah 15k.

    Disebabkan ada tawaran hadiah kemenangan dalam bentuk wang jangan terkejut kalau Kejora, Unknown aka sahabat dan Kotabaru aka Cellie's Castle pun hantar penyertaan.

    Koh koh koh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tepat tajuk tu...bukan tajuk tu saja...boleh tambah lagi tajuk lain....salleh kruak kaki bodek...Rahman dahalan hero umno pengecut no 1...

      Tajuk bsru 'bila presiden takut bini'...

      Delete
  30. Anuar Muso kuat pong pang untuk perhatian selama ni
    ..
    Sebenarnye dia takut malu kalo kalah tanding prediden FAM...dia pon tahu akan kalah kerana kes siasatan sprm...
    .

    ReplyDelete
  31. Saya sarankan Zaid naikkan duit pertandingan, pohon derma dari ahli PH - seorng RM1,RM2 pun boleh, adakan hadiah bagi pemenang pertama, kedua, ketiga dan sagu hati.Mesti dpt sambutan dari rakyat Malaysia.Penajaan dialu-alukan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya saya turut sokong. Banyakkan hadiah. Bertambah idea dan kita boleh lihat luahan dan keluhan rakyat.

      Delete
  32. Patut ada lagi satu pertandingan satu lawan satu. Tapi pak kelate tarik diri. Kata sebab hormat konon. Hari tu kecek mau pastikan rakyat ada pilihan sebab tak ada orang lain mau tanding. Tapi sekarang tukar cerita. Mu ni buat malu oreh kelate je !!

    ReplyDelete
  33. Esei pasal Najib kalau buat pat Malaysia susah tapi kalau buat diluar Negara Banyak bukti dan di sahkan oleh Mahkamah tentang buruknya 1MDB MO1 Jho Lo dan lain2

    Di Malaysia Lanun Bugis tersangat lah suci!!!

    Malaysia boleh!!

    Boleh Ditipu!!!

    ReplyDelete
  34. Anonymous24 March 2017 at 08:16
    Zaman dan isu dah berubah...umno dan ko masih di takok lama...tak pernah maju...


    Balas:
    Perjuangan Tun sudah berubah? Parti atau peribadi?

    ReplyDelete
  35. Rasanya kalo esei sinuar je, kena bagi hadiah baru orang tulis tapi kalo esei sizaid ni..kat blog ni free je kitaorg tulis...biasa ler kebenaran itu percuma tapi biasalah bg yg nak spin mesti ada dedak untuk menulis..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...