Tuesday, 21 March 2017

BARU NAZRI SEDAR TERUKNYA NEGARA INI....SEKARANG MARAHLAH PADA NAJIB ATAU ZAHID HAMID!!


Marah benar Nazri Aziz dengan keputusan pihak polis yang tidak semena-mena tidak membenarkan debat antara beliau dengan Tun Mahathir Mohamad diadakan pada 25 Mac ini.

Macam-macam perkataan yang keluar daripada mulutnya - kenapa polis tidak membenarkannya, sejak bila hak individu boleh dihalang oleh pihak lain, negara ini adalah negara demokrasi dan bukan negara polis, tindakan polis tidak betul, debat itu adalah berbentuk wacana, bukan perhimpunan aman, kenapa polis lebih memihak kepada NGO yang membuat laporan berbanding dirinya sebagai Ahli Parlimen Padang Rengas , saya sebagai menteri bukan mahu menghasut dan macam-macam lagi.

Sebagai pemimpin yang terkenal dengan sifat lantang dan berani, Nazri memang berhak meluahkan rasa marahnya ketika ini. Mungkin beliau memang mahu berdebat dengan Tun Mahathir, tetapi sekarang cubaannya untuk menunjukkan keberanian seperti dihalang oleh pihak polis.

Tetapi, sabarlah Chief...jangan marah kepada pihak polis. Pihak polis hanya menjalankan tugas dan jika mahu marah juga kerana tidak dibenarkan berdebat, orang yang sepatutnya Nazri marah ialah Najib Razak dan Ahmad Zahid Hamidi.

Meskipun sebelum ini Zahid Hamidi dan Nur Jazlan Mohamed dilaporkan sudah membenarkan debat itu untuk diadakan, pihak polis mungkin mendapat arahan lain daripada Menteri Dalam Negeri atau Timbalan Menteri Dalam Negeri itu agar permit polis tidak dikeluarkan.

Tidak mungkin pihak polis pandai-pandai sendiri berbuat demikian tanpa merujuk kepada sesiapa. Kemungkinan besar ada arahan atasan yang diterima mereka.

Alasan keselamatan, menganggangu ketenteraman awam dan tempoh memohon permit kurang daripada 10 hari barangkali hanyalah ciptaan semata-mata.

Jika pun itu antara alasan pihak polis tidak mengeluarkan permit, tetapi andainya Zahid selaku TPM dan Menteri Dalam Negeri benar-benar mahu debat itu diadakan, beliau tentu boleh campurtangan untuk mempermudahkannya.

Kalau perkara sekecil permit pun menteri tidak boleh selesaikan, macam mana mahu berjuang membantu rakyat dalam hal-hal lain yang lebih besar?

Kalau faktor keselamatan pula, keselamatan  apa yang dibimbangkan sangat oleh pihak polis terhadap debat itu sedangkan muatan dewan hanya 800 orang saja? 

Himpunan Bersih di Dataran Merdeka yang dihadiri ratusan ribu manusia lagi dapat dikawal oleh polis, apalah sangat dengan hanya 800 orang atau sekali ganda daripada jumlah itu?

Soalnya, adakah Zahid campurtangan dan menggunakan kuasanya sebagai Menteri Dalam Negeri atau beliau lebih mahu menjaga nama dan imej Najib semata-mata?

Jadi, yang patut Nazri belasah ialah rakannya sendiri iaitu Zahid Hamidi kerana jika beliau mahu campurtangan, pasti debat itu akan menjadi kenyataan. Apa yang berlaku sekarang seolah-olah Zahid tidak mahu menggunakan kuasanya.

Kalau Nazri berani lagi, beliau juga patut belasah Najib sendiri. Kepercayaan umum mengatakan Najib adalah paling tidak gembira dengan debat itu kerana isu-isu yang dibahaskan adalah secara langsung berkaitan dirinya.

Lebih membimbangkan Najib kerana lawan Nazri berdebat itu ialah Tun Mahathir. Beliau mungkin dapat mengagak Nazri hanya menjadi "makanan"  saja kepada Tun Mahathir dalam debat itu dan akhirnya jika ia diadakan pasti lebih memburukkan lagi namanya di mata rakyat.

Maka, untuk mengelakkan semua itu, ada kemungkinan Najib sendiri yang meminta Zahid agar jangan memberikan permit kepada debat itu. Zahid pula, disebabkan ingin menjaga hati bossnya dan mahu dilihat timbalan yang setia, lantas tanpa banyak soal bersetuju saja dengannya.

Kemungkinan lain ialah Najib juga boleh menyampaikan kebimbangannya itu kepada Ketua Polis Negara, Khalid Abu Bakar dan arahan seterusnya disampaikan terus kepada Polis Perak.

Secara mudahnya, jika Nazri benar-benar ingin marah....marahlah kepada Najib atau Zahid Hamidi atau kedua-duanya sekali. Mereka inilah yang boleh menjadikan debat itu menjadi kenyataan atau sebaliknya.

Namun, dalam keadaan ini, apa yang Nazri seharusnya sedari ialah negara kita kini sedang diurus dengan teruk oleh Najib selaku Perdana Menteri. Semua perbincangan dan perbahasan mengenai 1MDB dan dana RM2,600 juta yang melibatkan Najib khususnya, sama sekali tidak akan diberikan "sijil halal" untuk diadakan.

Di Parlimen tidak boleh ditanyakan soalan, dalam mesyuarat UMNO dilarang dibincang, laporan audit diOSAkan, menteri yang bertanya akan dibuang, pegawai kerajaan yang menyiasat ditekan, dipindah atau dipencenkan, bahkan beberapa yang lain turut ditangkap dan dilokapkan. Semua tentang 1MDB seolah-olah "haram" untuk diperkatakan.

Oleh itu, jika Nazri tidak berlakon dan benar-benar marah sekarang ini, apa yang patut dilakukannya demi menjaga namanya  ialah dengan segera meletakkan jawatan daripada UMNO dan kerajaan. 

Tiada guna lagi beliau terus berada dalam sistem yang teruk, banyak yang tidak dipersetujuinya dan tidak lagi memihak kepadanya sebagai individu yang bebas dan merdeka. 

Tetapi, jika semua kemarahan Nazri itu hanyalah lakonan dan semata-mata untuk menunjukkan dirinya konon-konon masih jantan, barangkali dalam hatinya paling lega ketika ini kerana tidak perlu lagi membiarkan dirinya menjadi "makanan" kepada Tun Mahathir.

Jika tiada lakonan, pilihan bagi Nazri hanyalah meletakkan jawatan dan beliau akan dikenang sebagai betul-betul berani dalam perjuangannya. (ShahbudinHusin 21/03/2017).

90 comments:

  1. It boils down to najib and rosmah. Sedangkan lapuran AG diOSAkan apatah lagi open debate.

    So all the excuses for not holding the debate were essentially stage acts. Nazri and the gang knows. At least blame it on the police.

    Nazri....proven you are a loose cannon.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika mahu debat boleh di teruskan juga di Thailand atau Singapura sewa Dewan go ahead,,buat live streaming......!!

      Delete
    2. Kikikiki.. Wayang baik punya. Finale nya pak polisi yg rupanya penjahat Kikikiki.. Apa pun pasca Pru 14 kita akan ;

      # tangkap AG afundi
      # tangkap barua JASA
      # tangkap barua singapork
      # tangkap barua komunis
      # tangkap barua losemah

      Ini kalilah
      Kasi tumbang barang naik BN
      Kita ubah PM najib

      Ini Kali lah Kikikiki.

      Delete
    3. Oklah Abang pulis sekalian

      Pekata debat tu buat kat padang merbok

      Semua datang misti pakai baju purple - lain kaler takleh

      Yg bceramah wajip pakai serban (sbb nazri dogoi)

      Penonton wajip pakai kopiah putih

      Hantar permohonan 30 hari awal

      Takkan tak lulus jugak kot..

      Delete
    4. Keputusan ini buat saya tertanya tanya adakah debat ini dianjurkan di tempat terbuka?

      Kalau di tmpt tertutup takkanlah ia satu 'perhimpunan'.

      Tak perlu susah hati.

      Cuba sekali lagi di Pulau Pinang ataupun Selangor dan buat di dalam dewan tertutup. Tapi itu pun sia-sia saja sebab di PWTC pun genera UMNO cabut.

      Inikan pula macai bingung.

      Kesimpulan sudah dibuat iaitu sama ada Nazri memang penakut pondan baling gelas tak pecah ataupun Najib yang halang sebab takut dirinya dilondehkan sekali lagi.

      Kot mana pun hanya buktikan UMNO di bwh Najib memang nak melingkup.

      Delete
  2. I have noted of late umno spokesman all over peninsula and sabah are curiously and suspiciously silent. Not mmuch attack on oppositions.

    I like an english phrase, "there is calm before the storm".

    Sign of big tsunami?????

    ReplyDelete
  3. .

    .

    Nazri tahu apa akan jadi pada dia selepas ini. Dah lah debat tak jadi kena pulak tindakan berupa pengajaran kepada yang lain.

    Dalam hal ini ada juga bodoh nya Nazri yang menyangkakan 1MDB bersih dan tidak menyalahi peraturan kewangan.

    Padahal banyak negara telah mengambil tindakan ke atas pelaku yang berkaitan dengan 1MDB.

    Nampak nya Nazri nak sekolah pemimpin UMNO yang begitu takut dengan berdebat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini Nazri punya skrip drama da.... dia yg sebenarnya suruh polis jangan benarkan berdebat... kmdn purak2 marahkan polis.... piirrraaah

      Delete
    2. Setuju dgn pendapat sdr kamal. Semuanya ikut skrip politik dumno. Tak de nya berani nazri ni berdebat dgn tun. dari awal lagi rakyat dpt menilai...

      Delete
  4. Boss

    Bukak setakat teruk tapi

    HANCUR!!! JAJANAM !!!

    Cilaka punya najib umno jual Negara !!

    Komunis dah control

    Singapok dah sapu semua hartanah di klcc

    Thai Siam budha dah sapu semua Tanah di Penang seabab

    Duit sing dollar dah jatuh sebab najib jadi ejen sengapok

    Cilaka

    ReplyDelete
  5. DEBAT RISIKO UNTUK MAHATHIR ,ITU SEBAB PUAK MAHATHIR CUBA GAGALKAN
    Dari awal portal kami sudah ,memberi tahu Mahathir di hadapan rakyat tidak sama dengan Mahathir di belakang rakyat.

    Misal nnya nya pada isu siastan FOREX Bank Negara beliau akan menyatakan “siasat lah saya” atau “saya tidak takut” namun sebalik nya menggunakan Gurkha nya untuk menghubungi pihak tertentu untuk berusaha membatal atau mengagalkan nya,

    Apa yang Mahathir lakukan ada lah dengan cara ,menggunakan pihak lain, maka jika terbocor dia akan cuci tangan dan menyatakan dia tidak tahu menahu. Itu cara Mahathir.

    Pada isu 1MDB siapa yang tahu tiba tiba Mathias Chang dan Husam Musa sudah sampai ke Amerika untuk buat kerja menghasut? ada kah pentaksub Mahathir menjangkakann nya?

    Pada kempen mahu menjatuhkan Najib pun pertemuan sulit telah di buat di luar negara. Itu cara Mahathir.

    Sebelum ini laporan Polis ada menyatakan pihak dari pejabat Tun Mahathir ada pergi berjumpa dengan Justo Xavier untuk membuat sesuatu dan akhir nya di ketahui siapa mereka dan dokumen yang di ubah suai.

    Itu lah cara Tun Mahathir.

    Maka apabila nampak gaya debat seolah olah macam batal, kerana lambat mohon permit kami sudah syaki pihak tertentu dari kem Mahathir khuatir jika debat di terus kan Mahathir akan di bidas , di mana selama ini ceramah nya tiada orang membidas dan bertanya kembali.

    Tambah lagi dalam debat ini Mahathir tiada perkara baru selain berbunyi seperti rekod rosak yang mengulang lagu sama.

    Tanya diri pembaca sendiri, siapa kah yang belum dengar dakwaan Mahathir bahawa Najib mencuri wang? tentu semua sudah dengar. Tanya lagi siapa belum dengar kisah keburukan Najib? hanya yang tidak peka politik sahaja yang belum dengar.

    Kali ini di percayai pada apa sahaja yang Mahathir menuduh akan di jawap oleh Nazri.

    Maka jawapan Nazri akan menyebab kan tersekat tuduhan untuk di guna kan pada PRU14.

    Selain itu pada debat ini Nazri akan ada peluang mengenakan Mahathir tidak seperti ceramah Mahathir yang hanya “one way” sahaja.

    Maka kesan pada serangan soalan Nazri akan ada impak pada Mahathir , tambah lagi Nazri membawa perkara baru ia itu Tun Mahathir berkedudukan perlu menjawap. Bah kan soalan sahaja sudah mencukupi untuk mencemar Mahathir.

    Akhir sekali Mahathir akan kelihatan seperti muflis idea apabila tersangkut pada isu 1MDB sedangkan Nazri ada puluhan isu dari BNM, Perwaja, PROTON , MAS dan soalan perli berkenaan kerja terbaru berkenaan sabotaj ekonomi negara.

    Maka atas sebab itu editor kami pun dari awal sudah bertanya mahu kah Mahathir ambil risiko? dan pasti kerja membatal kan nya akan di buat tetapi akan melihat kan bukan dari puak nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib atau MO1 lagi besar punya penakut dan puaka mentekedarah wang Negara dan Rakyat Malaysia....!!

      Delete




    2. CINA DAP BUAT LAPORAN SPRM, TUN DR. MAHATHIR ADA KEKAYAAN RM1.194 TRILLION
      Friday, 11 December 2015


      Ada satu perkembangan yang menarik....

      Siapa individu yang bernama Abdul Hamid yang tiba-tiba mendapat perhatian luar biasa hari ini, terutama daripada DAP?

      Chong Zhemin, Ketua Biro Pembangunan Ekonomi DAP Perak dan Setiausaha Politik Ahli Parlimen Taiping, Nga Kor Ming segera menggunakan isu yang dibangkitkan itu dengan segera membawanya ke pengetahuan SPRM menerusi laporan yang dibuat.

      Dalam kenyataan medianya, Chong Zhemin berkata laporan SPRM itu dibuat kerana dakwaan terbaru oleh Abdul Hamid bahawa Mahathir menyerang Najib kerana Najib telah menghalang Mahathir daripada membawa masuk dana berjumlah RM1.194 trilion ke Malaysia, sekaligus menjadikan Mahathir secara tidak rasminya merupakan orang terkaya di dunia.

      "Bekas rakan Tun Mahathir, Abdul Hamid mendakwa, antara alasan yang menyebabkan Mahathir menyerang Najib adalah kerana Mahathir gagal memindahkan wang berjumlah RM1.194 trilion ke Malaysia. Abdul Hamid juga mendakwa, Najib sebagai Menteri Kewangan enggan menandatangani dokumen yang membolehkan dana tersebut dibawa masuk.

      "Seandainya pendedahan tersebut adalah benar, ianya amat memeranjatkan dan telah memecahkan tiga rekod dunia.

      "Pertama, dengan RM1.194 trilion (USD279 bilion), akan menjadikan Mahathir sebagai orang terkaya di dunia, di mana nilai kekayaan bersihnya akan menjadi lebih 3.5 kali ganda lebih tinggi daripada orang terkaya di dunia menurut Forbes 2015 yang hanya memiliki USD79.2 bilion.

      "Kedua, dengan RM1.194 trilion dana yang dimiliki oleh Mahathir, akan menjadikan dia satu-satunya bekas Perdana Menteri di dunia yang mempunyai kekayaan terkumpulan bersamaan dengan 4.47 kali ganda berbanding belanjawan negara. Jumlah perbelanjaan Malaysia sebagai dinyatakan di dalam belanjawan 2016 adalah RM267 bilion.

      "Ketiga, Mahathir juga merupakan satu-satunya bekas Perdana Menteri di dunia yang mempunyai kekyaan luar biasa yang boleh membayar keseluruhan hutang luar negara. Hutang luar negara sekarang ini adalah berjumlah RM740.7 bilion.

      "Mahathir perlu menjelaskan bagaimana dia memperolehi kekayaan luar biasa itu yang merupakan 3.5 kali ganda berbanding kekayaan bersih Bill Gates, 4.47 kali ganda berbanding belanjawan negara dan 1.6 kali ganda berbanding hutang luar negara. Dia perlu menjelaskan dari mana sumber kewangannya dan juga jumlah cukai yang telah dibayarnya daripada kekayaan luar biasa itu.

      "DAP Perak hari ini telah membuat laporan di SKMM Ipoh ke atas Tun Mahathir berdasarkan dakwaan oleh Abdul Hamid. Saya menggesa, SKMM untuk melakukan siasatan sekiranya RM1.194 trilion dana yang dimiliki oleh Mahathir adalah secara haram dan mengambil tindakan segera sekiranya terdapat sebarang salah laku." - Chong Zhemin.


      Delete
    3. Polis gelak baca citer ko madey irang terkayer...hahaha

      Delete
    4. Siapa yang lari angkat kaki masa program Nothing To Hide? Padahal masa tu Tun Mahathir masih ada di tempat yang sama menunggu Najib datang. Tapi bila tahu Tun Mahathir ada di situ, Najib tak jadi hadir ke program Nothing To Hide dan terus pergi angkat kaki. Ini satu kejadian yang satu Malaysia tahu.

      Siapa yang OSAkan Laporan Audit 1MDB? Ada laporan tapi diOSAkan. Untuk apa dan kenapa tidak boleh dilaporkan secara terang-terangan kepada rakyat Malaysia? Kenapa perlu dirahsiakan?

      Siapa yang selalu lari dari topik 1MDB dan derma 2.6b? Sehingga tak boleh didebatkan di Parlimen oleh pembangkang. Bila didebatkan di Parlimen topik 1MDB dan 2.6b ini akan dipotong pendek dan dinoktahkan dengan segera.

      Siapa yang menahan reporter dari Australia yang bertanya tentang skandal wang haram? Hinggakan menjadi viral satu dunia terutama di Australia.

      Tajuk 1MDB ini seolah-olah bagaikan satu tajuk seram, paling gerun dan paling sensitif. Apa saja atau siapa saja yang menyebut atau menyentuh tentang 1MDB dan wang derma 2.6b akan jadi musuh nombor satu paling dibenci.

      Delete
    5. Tuan budin. Awak punya blog banyak sampah la. Jaga la skit. Bertaburan, lepas tu panggil indon bancuh simen, suruh simen tiang gol. Kalau indon bancuh simen kat kolam mancing, panggil bangla pulak.

      Delete
    6. sampah 21:03.
      sib baek aku takmampuih sbb tepilanjat...kalu hang mampuih alhamdulillah.
      ckp mlayu hang takmao dengaq .ckp cina juga hang pi dengaq. ..mmg sebijik mcm amno haramjadah barua cina.
      kalu madey ada duit byk. mcm hang kata.najib plk halang tak bg msk.
      ini boleh mendatangkan kemarahan..
      baik pulak najib halang duit nak msk. kalu hang nak tau abd hamid tu olang mlayu punya pak tiri pak penakan. tak cari alamat tak mkn.

      sbbtu mlayu kena juai.walau pong mlayu jd bapak-bapak dan kepala bapak dlm negara malaisa.

      Delete
    7. Kalau betul Mahathir ada duit trilion, dah lama dulu lagi point ni disebut oleh kumpulan penyangak ni.

      Mula-mula mereka korek pasal BMF tapi bila Mahathir buktikan laporan CIA mukasurat 4 kata PM di masa tu tak terlibat, mereka berhenti sebut tentang BMF. Kemudian mereka gali lagi cari pasal Forex pula.

      Masa meletup tentang BMF tu kita tak dengar tentang duit trilion ni. Baru sekarang cerita duit trilion ni timbul.

      Alangkan duit 2.6b pun boleh dikesan dan ada money trail, inikan pula duit trilion. Duit trilion tu sudah tentu sekarang ni disimpan di salah satu bank-bank di dunia, sebab tidak mungkin semua wang kertas itu boleh disimpan di rumah atau pejabat. Persoalannya kenapa duit trilion tu tak dapat dikesan?

      Kalau betul Mahathir ada duit trilion, dah lama issue ni diambil oleh pihak lawan sebagai satu point penting untuk kalahkan Mahathir. Tapi kenapa baru sekarang nak berkokok? Dulu kenapa diam simpan cerita trilion ni?

      Delete
    8. Ada ke logik Najib besar punya buaya konon enggan terima masuk dana Tun M yang bernilai RM 1.94trillion,,kalau betul ada dana tersebut nescaya Najib lah orang yang pertama mencurinya..!!

      Delete
    9. Anon 21.03 banyak nonton cerita cartoon.......!!!

      Delete
    10. Anon 21:03 ni nonton cerita " Wolf of Wall street " banyak kali sangat .

      Delete
    11. WTF punya statement mak enon 2018 ni? Dah gila babi ke gamaknya?

      Kpd Mak enon 2103, tak cukup purba lagi artikel tu. Lain Kali sila lampirkan artikel daripada zaman jepun. Dapat statement dari zaman kesultanan melayu Melaka lagi bagus. Tak karang tak nampak pulak bodoh nya kau.

      Sebab skg geng2 amno blumba2 menunjukkan kebodohan agar dapat post menteri.

      Delete
  6. riak muka macam nak tinggalkan UMNO je...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elok juga tu tinggalkan umno, bertanding atas tiket bebas kat Padang Rengas kalau rasa diri betul2 hebat...

      Delete
  7. Keh4
    Alasan kartun debat dibatalkan.
    Rupanya ada juga yg tak bertelor.

    ReplyDelete
  8. DEBAT DIHALANG, NAZRI KECEWA TAPI TETAP AKAN TUNGGU KEHADIRAN MAHATHIR
    Ahli Parlimen Padang Rengas Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz akan tetap akan hadir pada sesi debat bersama bekas perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad pada 25 Mac ini meskipun ia tidak dibenarkan polis.

    Beliau yang juga Menteri Pelancongan dan Kebudayaan kecewa dengan keputusan turut mengharapkan Dr Mahathir akan tetap hadir pada sesi perdebatan tersebut di Maktab Rendah Sains Mara (MRSM) yang dianggap sebagai hanya satu wacana dan bukan perhimpunan aman.

    “Saya harap Tun Dr M pun pada 25 Mac ini akan datang, saya akan datang dan pergi ke tempat itu. Saya minta Sinar Harian teruskan, saya minta Tun datang, tempat yang sama, saya akan ada di sana.

    “Ini bukan di bawah Akta Perhimpunan Aman. Ini wacana, saya tidak faham kenapa polis bersikap demikian. Saya sudah bercakap dengan Timbalan Menteri Dalam Negeri tadi, dia akan semak kenapa polis menolak wacana,” kata Nazri.

    Beliau berkata demikian kepada media di lobi Parlimen hari ini selepas Pemangku Ketua Polis Perak, Datuk DCP Hasnan Hassan dalam satu kenyataan hari ini menolak penganjuran debat berkenaan atas empat sebab.

    Menurut Nazri kebenaran untuk mengadakan wacana di Maktab Rendah Sains Mara, Kuala Kangsar telah diperolehi.

    “Kalau sekalipun ia perhimpunan aman dan saya kena akur dengan Akta tersebut, tetapi saya dah minta kebenaran, saya ada surat daripada MRSM. Soal keselamatan banyak cara polis boleh lakukan untuk menjaga keselamatan.

    “Ini kawasan saya, itu parlimen saya. Saya tak fikir ada pergaduhan,” katanya
    Mengulas lanjut mengenai kebimbangan masyarakat setempat dan berkemungkinan berlaku pergaduhan antara beliau dan Dr Mahathir, Nazri berkata beliau memberi jaminan perkara itu tidak akan berlaku.

    Malah beliau dan Dr Mahathir tidak mungkin akan menghasut rakyat.

    “Sebab itu saya sarankan penyokong UMNO, Barisan Nasional (BN) dan Kerajaan jangan datang.

    “Saya beri jaminan tidak ada apa yang akan berlaku. Saya bukan nak bertinju dengan Dr Mahathir, bukan nak maki hamun. Dr Mahathir boleh tanya dan saya jawab, jangan takut saya kurang ajar, saya akan layan dengan baik, dia bos saya dahulu dan dia tua daripada saya, saya berjanji tidak berlaku kurang ajar,” tegas Nazri.

    Pagi tadi, DCP Hasnan dalam satu kenyataan menolak pengajuran debat antara Nazri dan Dr Mahathir atas alasan kelewatan mengemukakan borang pemberitahuan, lokasi debat merupakan satu tempat larangan di dalam Jadual Pertama (Seksyen 3 APA 2012) dan polis telah menerima lapan bantahan-bantahan secara bertulis oleh orang awam dan penduduk sekitar kawasan perhimpunan akan diadakan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. action marah kut....he he Kalau tak jadi pun bukan salah dia. Water face pun tak drop...selamatlah konon....

      Delete
    2. Macam mana ni Sdra Budin ??

      Jadi ke tak jadi ?

      Persiapan telah pun saya buat .. anak saudara telah pun bersetuju untuk memandu pada Sabtu ini ... maklumlah perjalanan agak jauh bagi saya .

      Kalau betul betul di batal , betullah tekaan saya .

      Ketua Penjilat Najib tidak akan sekali kali memberi lampu hijau . Dia risau mama hipo haramkan dia balik ke Negeri Sembilan .

      Ketua Penjilat Najib juga khuatir Itu Zahid Komidi kasi kansel lesen perniaagan senjata milik anaknya .

      Itu Pahlawan Hasnan bilang takut tercetus kekacauan . Kita dah kata , kita ni manusia bertamadun . Selagi pencacai yang di beri dedak saperti kumpulan ikan bakar tak ganggu gugat , pasti debat tu akan berlangsung secara aman .

      Delete
    3. Saya memang tidak mempunyai perancangan utk pergi spt pak Dini tapi saya dah pun khabarkan kpd isteri saya bahawa kalau berkesempatan saya mahu pergi tapi nampaknya tiada perancangan yang diperlukan lagi.

      Ini chief Padang Rengas serupa hantu pun ada, dia yang tuan rumah jadi dialah kena pastikan majlis boleh diteruskan tanpa sebarang halangan.

      Kalai polis dah kata tak boleh walaupun alasan polis tu memang tak logik tapi itu dah jadi halangan sah.

      Kalau Tun M pergi dan kemudian beliau atau penyokong yang hadir kena tangkap pasal engkar arahan polis, tak ke gila namanya tu.

      So, ajakan Nazri yang dia akan tunggu Tun M walaupun polis dah kata No adalah satu cabaran bodoh yang ia sendiri tahu takkan berlaku sama macam cabarannya supaya Tun M berentap dengannya di peti undi Pdg Rengas.

      Inilah cara pondan mencabar anak jantan. Selepas cabaran disahut si pondan akan mengilas dan kemudian salahkan orang lain kononnya 'aku memang nak teruskan tapi Tun M yg tak hadir. Tun M yg penakut dan bukan aku'.

      Baling gelas tak pecah ye chief? Porrrah lu...

      Delete
  9. MIMPI NGERI BUAT PH ADALAH PEMBAHAGIAN KERUSI PRU14 – PENGANALISIS
    Pakatan Harapan (PH) akan menghadapi masalah besar dalam isu pembahagian kerusi bagi menghadapi Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Ke-14 (PRU-14) kelak.

    Itu rumusan penganalisis politik, Prof. Madya Datuk Dr. Shamsul Adabi Mamat.

    Menurutnya, penyertaan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) selaku sekutu terbaharu PH – pembahagian kerusi melibatkan PKR, DAP, Parti Amanah Negara (PAN) dan PPBM akan menjadi lebih sukar.

    Ini kerana PKR dan DAP sudah pasti tidak akan menyerahkan kerusi masing-masing berbanding PAN yang telah menyatakan hasrat untuk bertanding di setiap kerusi milik Pas pada PRU-14 nanti.

    “PH dijangka akan menghadapi masalah pembahagian kerusi di PRU-14 akan datang sebab kerusi (Pas) yang ada (selain PKR dan DAP) sekarang milik PAN, jadi PPBM menjadi tambahan kepada kepada PH (untuk memikirkan kerusi yang akan diberikan) dan sudah pasti kerusi yang diinginkan PPBM adalah milik PKR, DAP dan PAN.

    “Jadi, perebutan kerusi itu akan memberikan kesukaran kepada PH untuk memutuskan kerusi kepada PPBM,” katanya kepada Malaysia Gazette.

    PH hari ini mengumumkan penyertaan PPBM secara rasminya dalam gabungan itu malah gabungn itu juga bersetuju mengadakan logo baru dan mengemaskini manisfestonya menuju PRU-14.

    Ia diputuskan oleh Majlis Presiden PH yang dianggotai Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail selaku Presiden PKR, Lim Kit Siang yang mewakili DAP dan Mohamad Sabu daripada PAN untuk disesuaikan dengan penyertaan PPBM ke dalam gagasan itu.

    Sehubungan itu, Shamsul berkata, PPBM bukan sahaja akan berdepan masalah dalam pembahagian kerusi malah parti itu juga turut akan menghadapi tentangan daripada Pas.

    “PPBM mempunyai sedikit kelemahan untuk mewujudkan kerjasama dengan Pas kerana Pas sudah tidak mahu kerjasama dengan DAP dan PAN. Jadi, penyertaan PPBM dalam PH mungkin akan menjauhkan lagi mereka dengan Pas walaupun terdapat rundingan untuk memujuk Pas untuk sertai PH,” katanya lagi.

    Pas dan PPBM sebelum ini giat mengadakan rundingan bagi menjalankan kerjasama diantara kedua-dua parti bagi menghadapi PRU-14 kelak.

    Namun PPBM mengambil jalan mudah apabila memutuskan untuk bersama PH dan membiarkan rundingan antara kedua-dua parti tergantung tanpa keputusan yang muktamad.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ape yg susahnye...bagi dun selangor ph dah selesai bagikan kerusi pru...

      Orang luar plak yg sibok...profedsor ni dah tsnye majlis presiden PH?

      Bersatu akan tumpukan kawasan ramai ahli umno tetapi margin kemenangan umno 2000 undi...tak de nasalah besar pon....najib yg takot...

      Delete
    2. Indon bancuh simen please. Tiang gol goyang.

      Delete
    3. Mimpi ngeri talian hayat chief perompak makin tenat.

      Delete
    4. "Ya pak saya udah ada ni. Nggak bisa simen pak posmen, bos saya simpan dedak aja.. Bisa ya pak saya guna'in dedak ganti simen"

      ..kata indon yg dipanggil abg posmen tadi huhu..

      Delete
  10. Ha ha ha ha.... 20.18....hang cakap apa ni.... Buta perut pun ada bengong pun ada... Tulih panjang awat rasa pandai sangat... Nak tergelak takut cramp perut tengok geng bijan cuba taichi.... Poodah dei

    ReplyDelete
  11. TAK PAYAH SEMBANG PASAL PATUH UNDANG-UNDANG LA... BAWA SAJALAH DR. MAHATHIR DEBAT DENGAN NAZRI DI PADANG RENGAS 25 MAC NANTI!!!
    Perdebatan antara Nazri Aziz dan Dr. Mahathir yang dijangka pada 25 Mac ini, secara undang-undangnya telah terbatal apabila Polis Perak tidak memberikan kebenaran dan permit untuk perhimpunan perbahasan tersebut.

    Dan seperti biasa, para pentaksub dan penyokong Mahathir pun melolong-lolong macam anjing nampak hantu sambil menyorak-nyorak kononnya Nazri takut dan UMNO kecut sehingga perlu menggunakan polis untuk membatalkan perdebatan tersebut.

    Polis Perak memberikan beberapa sebab, termasuklah kelambatan oleh pihak penganjur iaitu Karangkraf (Sinar Harian) walaupun sebelum ini sangat berpengalaman dalam penganjuran sebegini. Selain itu, lokasi perdebatan juga menjadi alasan polis menolak permohonan berkenaan memandangkan premis sekolah tidak dibenarkan bagi tujuan berkenaan. Polis turut menerima bantahan-bantahan secara bertulis iaitu sebanyak 8 bantahan selain laporan polis yang dibuat oleh orang awam dan penduduk sekitar kawasan perhimpunan, sekaligus bantahan daripada orang-orang yang berkepentingan seperti yang termaktub dalam Akta Perhimpunan Aman (APA)2012, membatalkan permohonan tersebut.

    Nazri bagaimanapun berkata, dia tetap akan datang untuk berdebat pada 25 Mac nanti. Bagaimanapun perkataan DEBAT itu digantikan dengan WACANA kerana perkataan DEBAT atau PERBAHASAN itu sendiri akan melanggar APA 2012.

    Pada masa yang sama, pihak yang satu lagi terus menyalahkan Nazri dan memberikan pelbagai label kepada Nazri dan UMNO.

    Ironinya, ada 'nasihat' yang diberikan iaitu, 'KITA TIDAK BOLEH LANGGAR UNDANG-UNDANG' yang dirujuk kepada Dr. Mahathir.

    Ini lawak!

    Sepatutnya Dr. Mahathir tetap akan sampai ke Padang Rengas, di lokasi yang telah ditetapkan dan dipersetujui untuk berdebat meskipun tidak mendapat kebenaran pihak polis. Ini adalah kerana, Dr. Mahathir begitu kuat menyokong demonstrasi jalanan yang dianjurkan oleh DAP-BERSIH sebelum ini.

    Kalau demonstrasi jalanan dia boleh datang, kalau fitnah dan tohmah hanya berdasarkan HEARSAY dan tanpa bukti seperti yang diperakuinya sendiri pun, dia boleh tuturkan dengan bebas, mengapa pula ketiadaan permit kebenaran daripada pihak polis untuk perdebatan dengan Nazri menjadi halangan untuk dia datang dan meneruskan wacana tersebut.

    Nazri telah mengatakan, dia tidak mempunyai sebarang syarat sedangkan Mahathir pula meletakkan syarat perdebatan hanya berkisar tentang 1MDB sahaja....

    Jadi, berdebatlah!

    Ramai yang nak tengok Mahathir berdebat kerana sepanjang sejarah kerjaya politiknya, Mahathir tidak pernah berdebat secara terbuka kecuali di Parlimen... itu pun semasa zaman Lee Kuan Yew masih lagi jadi Ketua Pembangkang. Selepas itu, Mahathir tidak pernah berani walaupun dicabar berkali-kali oleh Anwar Ibrahim untuk menerangkan tentang kepentingan-kepentingan anak-beranak serta kaum kroni dan keluarganya yang menggunakan wang negara untuk mereka hidup bermewah-mewah.

    ReplyDelete
  12. DEBAT NAZRI-MAHATHIR: NOTHING2HIDE PUN POLIS LARANG, DIA TETAP DATANG
    ITULAH kisahnya pun – polis larang.

    Masa program Nothing2Hide dulu pun itu juga ceritanya (polis larang) tapi penyokong Mahathir tetap jadikan ketidakhadiran itu sebagai alasan untuk memaki hamun Perdana Menteri dengan macam-macam gelaran – nak sebut pun takut berdosa dengan Tuhan.

    Yang puak ini tak tahu, polis bukan sahaja memaklum kepada Perdana Menteri supaya jangan datang, polis juga memaklumkan kepada Mahathir supaya jangan datang. Bila tahu dari penganjur dan polis yang Perdana Menteri tidak datang setelah dilarang, Mahathir tetap terjah untuk tunjuk terer.

    Sebetulnya dia dah tau Perdana Menteri tak datang – itu saja ceritanya.

    Jadi, walaupun polis membatalkan program debat di Padang Rengas pada 25 Mac ini, penulis tidak nampak bagaimana itu boleh menjadi masalah kepada Mahathir. Lawannya, Datuk Sri Nazri Aziz, nampak tidak ada masalah untuk meneruskan program tersebut di sebalik larangan pihak polis.

    Di atas kertas, penulis tidak nampak bagaimana larangan ini akan menjadi masalah kepada Mahathir (Nazri dah tentu tidaklah). Benda permit-permit ni apa ada hal pada Mahathir Dia dah biasa dapat apa dia nak, dengan macam mana soal permit dan larangan polis boleh menjejaskan dia?

    Atas kertaslah.

    Realitinya bagaimanapun, kita tak tahulah sebab Mahathir ni kena hujan pun tak boleh, apa lagi tekanan semasa debat yang panjang. Debat ni tau bukan cakap sehala. Cakap sehala, berjam-jam pun tak apa.

    Kalau tumbang nanti siapa yang akan dipersalahkan? Kerajaan jugak.

    p/s: Lokasi pun katanya dah berubah dari Padang Rengas ke Kuala Kangsar. Sejak bila berubah, siapa yang mengubahnya, penulis tak pasti tapi yakin bukan Nazri. Nazri ada sejarah redah masuk dalam program PAS, seorang dia saja, ini Mahathir apa sangat pada dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masalahnye najib pengecut..najib takot cerita 1 mdb menambah besar kemaluanye..

      Delete
    2. Kepala butoh Bapak kau la anon 2057 oi

      Nothing to hide tu program dah nak mula, audience dah penuh, Tun M dh ada, alih2 ada sekor robocar poli yg tetiba dtg tgh2 dewan batalkan program. Najip langsung xnampak muka.

      Delete
    3. Betul bro Tajul.

      Ini namanya nak putar belit tapi fakta pun tak betul.

      Bingai tahap gaban.

      Delete
  13. 20.18,20.25 dan 20.51
    Cuma baca utusan dan tonton tv3,hujah langsung tiada HOTS-high order thinking skills
    Jika ambil STPM,sure gagal paper Pengajian Am
    Bodoh habis,tak kasihan dgn diri sendiri ke?,...

    ReplyDelete
  14. 2057,benang basah tu...agak2 la. Tak ada mu langsong la ko ni! Sembang kencang...akui sj la , cuba check celah kangkang ko tu..ada lagi tak? Kesian

    ReplyDelete
  15. Kan dsh ramai cakap debat tak mungkin dibenarkan

    Najib takkan bebarkan sentuh isu 1 mdb...kalo nazri nak lawan baling gelas najib tak kisaah...

    ReplyDelete
  16. 2106 DAN 2108...SEMBANG KENCANG TAKDE LER ...TAPI NAMPAK MACAM KAU...NII..TUHAN DAH TUTUP HATI DAN IMAN KAU...SEBAB BANYAK MAKAN BENDA HARAM DAN BUAT BENDA HARAM..NASIHAT IKHLAS..BANYAKKAN SEMBAHYANG TOUBAT..SOLAT ISTIHARAH..MINTA DIBUKA PINTU HATI DAN DIBERI PETUNJUK
    DAN HIDAYAH DAPAT MELIHAT KEBENARAN..AMIN.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2119, ko mmg Lobai jual agama dan kingcin jampi..sedap2 boleh ukur iman orang. Tiket syurga pun ko jual blackmarket yer?

      Delete



  17. PEMBANGKANG PENIPU

    Kilang Lynas di Gebeng kini sudah 5 tahun beroperasi tanpa sebarang insiden.

    Tahap radiasi adalah purata 0.65 mSv/y di kilang manakala dos radiasi di Kuantan adalah pada 1.19 mSv/y - kedua-duanya di bawah 20 mSv/y had dos tahunan yang ditetapkan oleh Agensi Tenaga Atom Antarabangsa (IAEA).

    "Ringkasnya, dos radiasi yang seorang individu alami daripada menonton televisyen tiub sinar katod (CRT) yang popular pada 60-an ke 90-an adalah lebih tinggi daripada tahap dos di kilang Lynas.

    Ungkapan seperti MUTANT, SELAMATKAN GENERASI AKAN DATANG, RADIOAKTIF Dan sebagainya digunakan.

    Sekarang macai Pakatan sunyi sepi mengenai Lynas. Mungkin kita boleh bertanya kepada mereka bila sebenarnya kilang akan meletup seperti bom nuklear?

    Apa ke bangang sangat dan sampai bila nak di bodohkan oleh Pakatun?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 🙈🙉🙊...21:20 mencegah tu lebih baik dari merawat.

      Delete
    2. Kau gebang la apa sekali pon...bila kredibiliti dah masok longkang, org tak caya. Itulah nasib bn , harap undi org kampong jer larr

      Delete
    3. .
      .

      Kat German dan Jepun pun kilang boleh bocor..

      Kesan nya cukup menakutkan.

      Najib ni suwey.. tunggu lah .

      Delete
    4. Pedulikan je berok bodoh bin bahalol 2120 tu

      Tgh2 lawan bola tetiba je dia jadi org gila belari ke hujung padang nak cabut tiang gol nak bawak lari

      Delete
  18. simple........
    Berani kerana benar.
    Takut kerana salah.

    Dari kecil lagi kita diajar bahasa kiasan ini.....

    ReplyDelete
  19. Nasi lemak pondan boleh la buka cawangan di padang rengas

    ReplyDelete
  20. Tak payah teropong pakai buluh & kelapa...dah tau debat kansel punya.

    ReplyDelete
  21. Ape pun kite tunggu je. Tak lame. Tak kisah la debat ke , wawancara ke, minum teh tarik kat london ke, eh, silap. Program minum petang ke, Janji 4 mata akan bertemu. Kita tgk siapa yg kena.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau dah payah bebenor, buleh je buat kat bengkel abg Pomen je kan? Bgtau saya nnt saya dtg nak dengor (buleh saya servis Kereta sekali alang2)

      Delete
    2. Bleh, no problem, nanti saye siapkan tempat. Nak servis kereta pun bleh. Yg pro tun ade special offer. 90% diskaun. Tapi yg pro blah sane ade gak offer. Cuma 2.6% je. Ok la, dari mintak double.

      Delete
    3. Tapi kalau pakai velfire dgn Audi tu kena beli filter sendiri ye. Bukan ape, tak mampu la nak belikan dulu. Mampu tengok je. Tapi kalau nak yg made in china boleh la.

      Delete
  22. Pelik, Kenapa DAP Begitu Prihatin dengan PAS
    PAS hanya boleh menang besar dalam pilihan raya jika bekerjasama dengan parti-parti pembangkang utama atau menjadi anggota sesebuah gabungan, kata Lim Kit Siang. Veteran DAP itu berkata, rekod menunjukkan, jika PAS memasuki gelanggang secara bersendirian, parti itu hanya boleh menang paling banyak 13 kerusi parlimen.


    Sebaliknya, kata Lim, PAS menang paling banyak kerusi parlimen apabila bekerjasama dengan parti-parti lain, termasuk DAP.


    “Dalam sejarah pilihan raya Malaysia sejak pilihan raya umum 1959, paling banyak kerusi dimenangi PAS apabila bersendirian ialah 13 kerusi,” katanya dalam kenyataan.

    “PAS menang paling banyak kerusi parlimen pada pilihan raya umum 1999, 2008 dan 2013, apabila menjadi sebahagian daripada Barisan Alternatif pada 1999, mengelakkan tiga penjuru dengan DAP dan PKR pada 2008 dan menjadi anggota Pakatan Rakyat pada 2013.”

    Kepada penyokong-penyokong PAKATAN HARAPAN yang ada akal untuk berfikir. Adakah anda tak rasa pelik kenapa Lim Kit Siang tiba-tiba begitu baik dan prihatin dengan PAS?

    Sebelum ini kata PAS nak bergabung dengan UMNO.
    Halau PAS daripada PAKATAN RAKYAT sehingga musnah PAKATAN RAKYAT.
    Taja dan biayai pimpinan dalam PAS untuk merebut kuasa pada Muktamar PAS.
    Bila kalah, taja dan biayai pula parti PAN untuk ambil alih kedudukan PAS dalam PR.

    Kenapa tiba-tiba, lain pulak nadanya kata PAS kalau bertanding bersendirian PAS tak boleh menang? Seolah-olah prihatin dan cuba menasihati PAS?

    Mana betul PAS nak bergabung dengan UMNO atau PAS nak bertanding sendirian lawan UMNO?

    DAP (Lim Kit Siang) ni pening ke?

    Apakah selama ini PAS nak bergabung UMNO adalah fitnah jahat DAP dan rakan-rakan sekutunya, PAN?

    Kalau DAP rasa DAP menang selama ini bukan bantuan PAS, kenapa nak risau sangat PAS nak lawan UMNO bersendirian. Sepatutnya DAP suka dan gembira serta bertepuk tangan. Dengarlah kata Husam Musa yang ada kuasa 10 serta bantuan jin jika berlaku pertandingan 3 penjuru pasti PAN akan menang PAS dan UMNO akan terlingkup. Takkan Lim Kit Siang tak percaya kepada Husam Musa.

    Dia tu kan hebat!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alih tiang gol. Tu je la balaci najip mampu buat.

      Delete
    2. Tak usah nak sebut lagi pasal pas,,,banyak buang masa bincang parti pas yang bakal hilang ghaib dari persada politik dan penganut nya akan kembali masuk semula ke alam asalnya didalam gua,,,,kikikikikikiiii

      Delete
  23. GERAK GERI MAHATHIR SEOLAH-OLAH DIA LEBIH SAYANGKAN DAP BERBANDING PPBM
    Sejak menjalinkan hubungan baik dengan parti rasis dan cauvinis DAP, bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir dikatakan sering kali lebih mempromosikan parti yang didominasi bangsa Cina itu berbanding parti yang diterajuinya, iaitu Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu).

    Ini kerana dikatakan ada ahli yang menyertai parti Bersatu masih menyimpan keahlian UMNO, kerana berasa tidak yakin dengan Bersatu lalu jika apa terjadi mereka boleh kembali masuk ke dalam UMNO.

    Terbaru di Johor, Mahathir telah menyatakan kesilapan dirinya selama ini memburukkan DAP, kerana beliau lah yang menyebabkan nama DAP menjadi begitu buruk dan menakutkan orang Melayu serta membuat orang melayu benci kepada DAP.

    Bagaimanapun, tindakan bekas perdana menteri itu disifatkan sudah masuk kategori “terdesak” apabila selama ini beliau dengan lantang mengkritik dan melabel DAP sebagai parti rasis dan cauvanis.

    Tindakan Mahathir ini juga dilihat kerana beliau sudah hilang sokongan orang Melayu UMNO dan PAS, maka “vehicle” untuk menyelamatkan jawatan Perdana Menteri untuk anak beliau adalah DAP.

    Maka matlamat Mahathir adalah nanti di Pilihan Raya Umum (PRU14), Datuk Seri Mukhriz Mahathir akan di kompromi untuk bertanding pada kerusi DAP.

    Jika dilihat gelagat Mahathir, beliau sebenarnya bukan hirau sangat kepada Bersatu kerana itu adalah parti yang wujud secara tidak sengaja kerana plan “A” nya telah hancur apabila Mukhriz di tolak UMNO.

    Apabila bekas Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan konco membuka parti baru, Mahathir ikut sokong kerana tiada rugi pun memberi sokongan, mana tahu untung sabut timbul.

    Ini kerana matlamat Mahathir paling utama adalah Mukhriz mesti masuk Parlimen, itu paling utama dalam agenda Mahathir. Sama ada Bersatu dapat tawan 1 atau 3 kerusi, Mahathir tetap buat rundingan belakang dengan DAP yang diandaikan akan dapat sokongan 80% masyarakat Cina.

    Maka atas sebab itu lah Mahathir mesti promosi DAP berlebihan. Itulah Mahathir, politiknya hanya ada agenda sendiri sahaja.

    Sementara itu, Mahathir juga mengetahui kesukaran DAP mencalonkan wakil Melayu selain Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri, maka tawarannya kepada DAP adalah Mukhirz.

    Maka itu sebab lah bersunguh-sungguh Mahathir mempromosikan DAP di Johor baru-baru ini. Justeru, tidak menghairankan lah jika Mukhriz akan bertanding di kerusi selamat milik DAP nanti.

    ReplyDelete
  24. “TIME BOMB” MENUNGGU PAKATAN HARAPAN MENJELANG PRU14
    Seperti yang kami ulas kan sebelum ini di beberapa artikel kami, menjemput Tun Mahathir kedalam kandang bakal menyusahkan pembangkang , nampak nya andaian kami semakin betul.

    Umpama memikul biawak hidup itu lah perumpaan nya.

    Tun Mahathir yang kami kata kan dari awal tiada kesetiaan kepada sesiapa atau apa apa pun melainkan matlamat nya sendiri sahaja.

    UMNO yang puas di pergunakan dan dijadikan parti untuk kepuasan diri memperkayakan anak beranak dan para kroni pun oleh di tinggalkan begitu sahaja hanya sebab matlamat peribadi “perjuangan belum selesai” nya.

    Ia hanya selesai sebaik sahaja anak nya Mukhriz menjadi Perdana Menteri dan menguruskan banyak hal sulit yang Tun sendiri tidak berani umum kan kepada orang lain.

    Walau apa pun di percayai berkenaan wang dan dana yang di letak kan di atas nama orang lain dan di luar negara.

    Apa pun yang penting untuk di kata kan pada topik ini ada lah bagaimana Tun M berjaya menyisihkan semua “contender” dan “challenger” kepada jawatan Perdana Menteri.

    Anwar Ibrahim, Muhyiddin , kesemua nya sudah berjaya di ketepikan.

    Namun dalam masa yang sama Tun M dan Kit Siang masih belum menamakan calon Perdana Menteri kerana di percayai orang itu ada lah anak nya Mukhriz.

    Petunjuk kepada hal ini ada lah apabila Tun Mahathir sendiri tidak pernah menyebut atau menafi kan orang itu ada lah Mukhriz.

    Jadi itu lah satu petanda, apabila Tun tidak berbuat antara dua mengiyakan dan menafikan itu lah calon nya.

    Kamelut terkini ada lah apabila wakil DAP , defiant mahu Wan Azizah menjadi calon Perdana Menteri pembangkang, dan dengan segera di nafikan oleh Tun Mahathir dengan kata nya “DAP tiada hak tentukan”.

    Persoalan nya , Tun Mahathir ada hak kah?

    Umum tidak tahu pergantungan Kit Siang pada Tun Mahathir hanya atas 2 sebab sahaja, ia itu mahu menjadi kan Tun M sebagai maskot tua menarik minat orang melayu dan kedua atas sebab mahu tagih dana ber billion milik Tun M melalui Proksi nya.

    Pada PRU13 lalu UMNO dan orang melayu di susah kan oleh dana billionaire Tun Mahathir yang turut memberi sumbangan kepada DAP.

    Beliau kaya atas ihsan Tun M sekian lama memberi projek dan tender namun menggunakan kekayaan nya untuk “palysafe” memberi dana juga kepada DAP.

    Makna nya jika pembangkang menang pun dia akan dapat habuan nya.

    Isu kita kali ini ada lah betapa laju nya Tun membidas kenyataan wakil DAP bahawa calon Perdana Menteri dari Pakatan Harapan ada lah Wan Azizah, calon sesuai yag bodoh yang boleh di peralatkan oleh mereka.

    Tun membidas bukan atas sebab itu, tetapi atas sebab dia ada calon lain dalam hati nya yang belum pernah dia sebut sekali pun.

    Apa pun yang pasti “time bomb” akan meletup bila tiba waktu nya.

    Sebenar nya masing masing mahu menggunakan masing masing dan di saat akhir akan menyepak yang lagi satu, tetapi perkara terlalu besar untuk di sorokj maka sekali sekala nampak lah pertembungan nya seperti hari ini.

    Tunggu sahaja Pakatan yang akan hancur hasil membawa Tun M kedalam kadang mereka, Tun yang ada agenda tersendiri.

    Pakatan bak kata pepatah ada lah “self destruction”. hanya masa sahaja menentukan nya. Tunggu

    ReplyDelete
  25. DAP PERLU RISAU APABILA MAHATHIR MENGAKU DIA PAKAR U-TURN
    BUKAN sekadar persepsi lagi apabila netizen menggelar Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia sebagai ‘Juara U-turn’ sebelum ini.



    Dalam sebuah majlis ceramah parti berkenaan di Bangi pada sabtu, Dr Mahathir Mohamad akhirnya mengaku bahawa dirinya merupakan seorang yang memiliki kepakaran dalam membuat tindakan serta keputusan yang berubah-ubah, atau ‘U-turn’.
    Sebelum ini, para netizen yang sedar akan sikap ‘lidah bercabang’ dan pembohongan Dr Mahathir telah mengecamnya di media sosial kerana seringkali membuat ‘U-turn’.



    Hasil daripada pengakuan dari tuan punya tubuh ini, penulis merasa timbul satu persoalan yang ingin benar mahu ditujukan kepada pihak DAP dan keseluruhan parti pembangkang.



    Memandangkan Dr Mahathir sendiri mengaku bahawa dia adalah ‘Pakar U-turn’ dan akan melakukan tindakan sedemikian bila perlu, maka tidak takutkah DAP bahawa berkemungkinan Pengerusi PPBM itu akan kembali menyerang dan menikam DAP dari belakang selepas ini?



    Sejak kehadiran Dr Mahathir dalam dunia pembangkang ini, bermacam-macam kekotoran dan dosa pemimpin Pakatan Harapan telah berjaya ditularkan.



    Maka, melihat kepada semakin banyak kekotoran dan keretakan dalaman dalam DAP khususnya, tidak mustahil Dr Mahathir akan membuat ‘U-turn’ sekali lagi dengan menyerang hendap DAP?



    Jika tidak untuk kembali ke pangkuan Umno, mungkin juga Dr Mahathir akan bekerjasama dengan PAS dan Parti Ikatan Rakyat Malaysia untuk membentuk sebuah blok ketiga parti politik Malaysia yang hanya menjurus kepada agenda Melayu?



    Dan pada masa itu, segala rahsia bersama antara Dr Mahathir dan DAP akan digunakan bagi menghancurkan keseluruhan legasi DAP di Malaysia ini.



    Sekarang mungkinlah DAP berasa seronok apabila Dr Mahathir turut bersama-sama mereka dan ini sekali gus dapat menarik sebahagian kecil sokongan orang Melayu terhadap agenda sulit DAP.



    Namun, atas kemahiran ‘Pakar U-turn’ yang diakui sendiri oleh tuan badan, tidak mustahil Dr Mahathir bakal menikam belakang DAP di suatu masa yang difikirkan sesuai dan tepat.



    Soalnya sekarang, apabila Dr Mahathir telah menyebut bahawa dirinya ‘Pakar U-turn’, adakah DAP telah bersedia untuk kemungkinan mereka dikhianati?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen panjang lebar tapi tetap tunjukan bodoh piang.pernah dengarkah pihak berkuasa yang akan menentukan apa yang akan disiarkan untuk tontonan rakyat jelata? Komen bodoh untuk tatapan orang bodoh, tiada apa2 kebaikkan untuk orang celik/faham keadaan yang sedang berlaku.apa2 pun cash is king.

      Delete
    2. Mengapa walaun2 tak sudah2 risaukan tentang TunM DAP dan PH,,,,Tak kah walaun semua sedar pas akan ghaib dari pentas politik dek kerana pemimpin2 nya IQ rendah lagi tamak utk duniawi semata,,,walaun juga harus ada rasa bimbang kalau2 penganut2 nya akan kembali ka alam asal nya di dalam gua untuk mengasingkan kelompok mereka dari bermuafakat dengan masyarakat yang berin
      ovasi dan bertamaddun terutama untuk selamatkan negara

      Delete
    3. Apa yg kau merepek ni Labu????? Intelligent and smart people deliver their messages in a very brief and concise manner. You think people have the time to read your unintelligible comment????

      Delete
    4. Ahem.. Encik..encik.. Labu jgn sebut arr..

      Labu Labi

      Delete
  26. Lega wooo ..nasib baik polis tahan. Kalau tak habis tun. Chief nikan hebat. Paling berani kalau banding dengan menteri lain yg ada ni. Gaya pun ada. Bini pun ramai dengarnya. Lawyer lak lagi tu. Kalau on debat ..kesian tun. Bukan tun akan kalah tapi kesian tun nak kena dengar cakap nazri sakai tu. Nazri ni sebenarnya jangan dilayan langsung. Org yg kurang ajar ni kita biarkan Allah swt je yg selesaikan. Pasti ada pembalasan. PRU akan datang pun dia pasti kalah. Lepas tu kau tengoklah dia cakap sorang2 ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. He he.. Well said bro!!! I cannot agree more with you. Dulu tak ada satu lambang pun menang 2 ribu lebih sikit, skrg pakatan ada satu bendera dan lg tersusun utk gempur dgn isu ekonomi yg menghimpit pengundi mau tumpor mike yeop.. Konpam tersembam mike Pru 14..ini Kali lah... Cubit cikit pipi Nora danish.. Kikikiki

      Delete
    2. 23.41 ..jgn cuba2 nak picit nora danish tu. Itukan chief junior punya. Sat lagi dia cari samseng babab kau nanti ..hahaha

      Delete
  27. Kenapalah macai umgok bodoh sangat??? Cuba tanya diri sendiri tanpa menunjukkan kebodohan diri, kalau kamu menguasai pihak yang berkuasa, adakah perlu kamu membogelkan diri membuka pekung didada???macai oh macai..macai boleh gelak sakan tapi gelak bodoh piang berdosaatau gelak santai kerana tidak perlu tanggung dosa fitnah.cakap banyak pun tak guna.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Partai Barang Naik @ BN dh mengelupor. Dgn satu bendera PH akan gempur habis2an kubu kuat mereka. Dosa partai barang naik dgn satu isu saja barang naik cukup untuk mereka berkubur... Nasihat ikhlas bila parlimen di bubarkan utk Pru 14..baik lari kuat2 ke negeri sejuk dan minta suaka politik krn konpam passport akan kena batal dan semua aset di Malaysia akan dirampas untuk DYMM agung.. Kikikiki..

      Delete
    2. Presiden parti ni lah yg kata mereka sentiasa mendengar denyutan hati rakyat.
      Mencuri lagi hak rakyat adalah

      Delete
  28. Selagi belum ditanya malaikat kematian dialam kubur selagi itulah manusia boleh berbohong kepada manusia lain.Apakah dihukum sebat beratus kali semasa hidup didunia gara2 berbuat salah, adakah bila kamu sampai dialam barzakh, kamu sudah masuk syurga gara2 hukuman maksimun ala ade bawang yang diterima semasa hidup didunia.Dunia jadi sempit dan menjalani kehidupan yang tidak berkualiti disebabkan kuasa itu dipegang oleh orang politikan tiada kualiti kemanusian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ruu355 umpama pasport ke syurga...debat bukan budaya kita(umngok be end)

      Delete
    2. Undi PAS dapat pas masuk syurga, bidadari menanti woo!!! Di jamin oleh ustaz hadee al merengi.. Klu mu tak pangkah PAS mu kafir harbi.. Faham molek2 tu.. Kikikiki..

      Delete
    3. Adakah Ade bawang al-merengi kuasa sepenggal boleh jamin manusia-manusia yang dihukum dengan teruk semasa hidup didunia bahawa manusia-manusia itu tersebut sudah dapat pasport masuk syurga ???

      Adakah ade bawang al-merengi boleh jamin manusia kleptokrasi gagal dihukum didunia boleh masuk syurga???

      Untung jual orang dari jual unta.

      Delete
    4. Betul tu syurga pas di golok dan jln hamzah

      Delete
  29. tunggu 7 4 2017 pulak
    ini baru punay wayang
    jadi tak jadi belum tentu tapi
    itu tarikh dah pileh

    ReplyDelete
  30. Pondan Pdg Rengas ni elok bertanding atas tiket bebas PRU14 di Pdg Rengas kalau rasa diri betul2 hebat... Jadi MP berpenggal2 tapi tak deliver apa2 pun kat sana... macam haram jadah!!!!!

    ReplyDelete
  31. Kepada pengomen2 pro Tun.....please saudara2ku yang bijaksana ,dimanakah anda semua?...usah sembunyi lagi keluarlah saudara2ku memberi komen diblog2 untuk memariahkan lagi suasana kerana PRU14 pun mungkin tak lama lagi.Ayuh marilah kita semua bangkit bersama Tun!!..

    ReplyDelete



  32. 5 Tahun Lynas Beroperasi: Membuktikan Guan Eng Pembohong.
    https://youtu.be/c78uy3vk1HM Dengar lah pembohongan Tokong Lim Guan Eng mengatakan Lynas adalah sebuah kilang nuklear yang akan meletup dan membunuh semua orang! (Sebenarnya, dia tidak berkata “membunuh semua orang” tetapi akan memberi kesan kepada semua orang) Kilang Lynas telah beroperasi hampir 5 tahun, kita semua kini tahu ia adalah pembohongan besar...



    Langkawi Tetap Bebas Cukai, Tiada GST: Mahathir Berbohong Lagi Bagi Menimbulkan Kebencian
    Mahathir berbohong lagi dalam blognya semalam dengan tuduhan yang direka untuk menakut-nakutkan dan menimbulkan kebencian di kalangan penduduk Langkawi di mana beliau adalah ketua bahagian parti Pribumi disana. Tidak ada siapa yang menarik balik status bebas cukai Langkawi oleh itu sila berhenti berbohong wahai Mahathir. Walau bagaimanapun terdapat satu peraturan...




    Teresa Kok Pembohong: Akhirnya Mengaku Terima Dana YAWAS
    Tidak sampai 24 jam Teresa Kok menafikan ada menerima dana Yayasan Warisan Anak Selangor (YAWAS), hari ini Ahli Parlimen DAP Seputeh itu mengakui bahawa beliau sebenarnya menerima peruntukan tersebut. Jelas Teresa yang juga ADUN Kinrara, setiap ADUN di Selangor menerima kad ATM sejak zaman Tan Sri Khalid Ibrahim menjadi Menteri...

    ReplyDelete
    Replies



    1. Mahathir Pembohong! Malaysia Tidak Pernah Di Panggil Asian Tiger Selama 22 Tahun Dia Jadi PM Dan Sekarang Kedudukan 57/179 Indeks Persepsi Rasuah
      Rupa-rupanya grafik propaganda PENIPUAN BESAR Mahathir sedang menular sekarang ini. Mahathir patut berhenti dari berbohong. Penipu sebenar. Orang tua nyanyuk yang boleh di ikhtiraf sebagai penipu bersiri yang tertua di dunia abad ini. — Rujukan: https://portalpakdin.wordpress.com/2017/02/22/mahathir-kata-malaysia-jadi-kucing-beliau-cemburukan-najib-bawa-ekonomi-malaysia-mengatasi-negara-asian-tiger/ Asian Tiger: https://en.wikipedia.org/wiki/Four_Asian_Tigers Tiger Cub: https://en.wikipedia.org/wiki/Tiger_Cub_Economies Transparency International: http://www.transparency.org/news/feature/corruption_perceptions_index_2016#table




      KERAJAAN DAP PULAU PINANG BERBOHONG MENGENAI PENGURANGAN HUTANG
      DAP Pulau Pinang sekarang defensif dan berterusan perlu menjelaskan berkaitan propaganda penipuan mereka yang dijaja sekian lama mengenai hutang Penang telah berkurangan sebanyak 95% disebabkan oleh dasar CAT DAP!. Sekarang mereka berkata kedua-dua pihak Kerajaan DAP Pulau Pinang dan Persekutuan patut menerima penghargaan. Sebelum ini semua penghargaan patut diberi kepada...




      MALAYSIAKINI DEDAHKAN PEMBOHONGAN MAHATHIR DAN DAP
      Apa sudah jadi with Mkini? Geoge Soros dah potong dana ke? Mkini menggunakan rakaman video Mahathir untuk menunjukkan bahawa DAP dan Mahathir adalah pembohong besar berkaitan isu jawatan Timbalan Perdana Menteri. KATA-KATA SAYA DIPUTAR BELIT, MAHATHIR BERITAHU KIT SIANG Tun Dr Mahathir Mohamad menuduh media tertentu memutar-belitkan kata-kata beliau mengenai...

      Delete
    2. Kesian....kesian...kesian......copy paste la byk2.. Tak ada sape minat nak baca. Post la Kat mykemut utk bacaan puak2 kome ye.apa pun kalo partai barang naik @ BN kalah, ramai la yg akan jd penghuni penjara sg buloh dan harta benda sumer dirampas kepada DYMM agung. Pasti kan partai barang naik@ BN jgn kalah.. Jangan!!!! Kikikiki

      # tangkap AG afundi
      # tangkap barua JASA
      # tangkap barua singapork
      # tangkap barua komunis
      # tangkap barua losemah

      Ini Kali lah
      Kita benamkan BN
      Kita ubah PM najib

      Cubit pipi Nora danish cikit.. Emmm alahai..

      Delete
    3. "Nora bagi.. 5 bintang!"

      Delete
  33. Bnyk gila komen kwn nk tmpng skaki ler... gni debat ni wyng mcm ruu355.. ada fhm smua.. tghh pura2 mrah, mcm tu ler nazri bingai ni... achir kita rkyat smua kna game ngn umno..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...