Wednesday, 15 March 2017

BERSATU SERTAI PH - SATU KEPUTUSAN TEPAT DAN MEMUDAHKAN LAGI PAS BERGABUNG DENGAN UMNO


Walaupun agak terlewat dan telah membazirkan banyak masa sebelum ini, Bersatu akhirnya telah membuat satu keputusan yang tepat iaitu secara rasmi menyertai Pakatan Harapan.

Dengan keputusan tersebut yang diumumkan semalam, Pakatan Harapan secara automatik akan menjadi sebuah gabungan yang kukuh dan mantap yang dianggotai empat parti iaitu PKR, DAP, Amanah serta Bersatu bagi melawan BN dalam pilihanraya akan datang.

Dalam mesyuarat semalam, sebenarnya ada dua keputusan penting yang dibuat oleh Bersatu. Pertama, membuat keputusan sebulat suara menyertai Pakatan Harapan dan kedua, menangguhkan sebarang hubungannya dengan Pas sehingga parti  Islam itu benar-benar ada pendirian yang jelas tentang haluan yang mahu ditujunya.

Ini bermakna, selepas ini tiada lagi ceramah bersama antara Bersatu dengan Pas dan rundingan untuk bekerjasama yang diketuai oleh Muhyiddin Yassin dan Tuan Ibrahim Tuan Man yang sudah bertemu beberapa kali, turut dihentikan.

Sebelum ini, Pas sentiasa berdolak-dalik dan tiada ketentuan mengenai pendiriannya. Sekejap mahu bekerjasama dengan Bersatu, tetapi sekajap kemudian mengatakan tidak mahu bekerjasama dengan mana-mana parti yang ada hubungan dengan DAP dan Amanah.

Sekejap mahu berlawan dan ingin menumbangkan BN, sekejap yang lain macam seronok sedondon, sama-sama berjubah putih dan duduk sepentas dengan pemimpin-pemimpin UMNO. 

Muslimat Pas pun nampak bukan main seronok dapat berselfie dengan Najib, jauh lebih ceria berbanding bertemu pemimpin mereka sendiri.

Pemimpin-pemimpin Pas pula seperti ada dua kelompok yang sengaja dicipta di mana satu pihak sedia berunding dan duduk semeja dengan Bersatu, manakala satu pihak yang lain kerjanya asyik membelasah dan mencerca Tun Mahathir Mohamad saja.

Dalam keadaan begitu, jika Bersatu terus juga merundingkan hubungan kerjasama dengan Pas, segala-galanya akan nampak celaru dan tiada berkesudahan dan membuang masa sedangkan tarikh pilihanraya makin hari makin hampir detik ketibaannya.

Maka, dengan menyertai Pakatan Harapan dan menangguhkan hubungannya dengan Pas, Bersatu bukan saja boleh merundingkan soal pembahagian kerusi pilihanraya dengan aman dan selesa, malah sudah boleh memulakan gerak kerja secara bersama dengan segera.

Yang penting, Pakatan Harapan kini sudah boleh menampilkan dirinya sebagai alternatif untuk sebuah kerajaan baru bagi menggantikan BN. Meskipun hanya dianggotai empat parti, tetapi Pakatan Harapan adalah menyeluruh merangkumi perjuangan semua kaum yang ada di negara ini.

Dari segi perjuangan untuk Melayu saja misalnya, berbanding BN yang hanya ada UMNO, sebaliknya keempat-empat parti dalam Pakatan Harapan boleh disertai dan dijadikan wadah perjuangan oleh orang-orang Melayu.

Rakyat selepas ini akan melihat hanya Pakatan Harapan dan BN sebagai pilihan untuk menerajui kerajaan. Jika mahu negara diselamatkan, pilihan adalah Pakatan Harapan. Kalau mahu kleptokrasi terus berleluasa, undilah UMNO dan BN.

Apa akan jadi kepada Pas?

Bagi Pas, terserah kepada mereka untuk membuat pilihan. Jika Pas masih mahu bersama dalam perjuangan untuk sama-sama menumbangkan UMNO dan BN, mereka mungkin boleh menulis surat mengenai hasrat itu kepada Pakatan Harapan dan Bersatu atau PKR barangkali boleh menjadi jambatannya.

Tetapi, berdasarkan sikap keras Pas menolak DAP dan Amanah secara berterusan, nampaknya mustahil untuk parti itu mahu bersama-sama dengan Pakatan Harapan.

Demi ego, bersendirian adalah salah satu pilihan bagi Pas untuk meneruskan perjuangan. Namun, dengan bersendirian, Pas tidak boleh lagi dianggap mahu menumbangkan UMNO dan BN atau mengamalkan perjuangan untuk amar makruf, nahi mungkar. Tujuannya boleh jadi untuk memberi keselesaan kepada Najib untuk kekal berkuasa.

Bagaimanapun, Pas juga harus ingat bahawa dengan bersendirian dan tersepit di antara perlawanan antara gajah dengan gajah, tentulah mustahil kambing tiba-tiba boleh muncul sebagai pemenangnya.

Lagi pun, dengan hanya mahu bertanding 70 kerusi Parlimen dan tidak mungkin berupaya menubuhkan kerajaan, hanya pentaksub dan golongan walaun saja yang akan terus memberi undi kepada Pas. 

Bagi pengundi yang rasional dan berfikir tentang masa depan, mereka akan menganggap hanya membuang masa saja memberi undi kepada parti yang tidak mungkin membentuk kerajaan.

Bermakna, bersendirian tiada masa depan, tetapi mahu menyertai Pakatan Harapan nampak mustahil kerana ada DAP dan Amanah di dalamnya. 

Maka, pilihan terbaik bagi Pas, di sebalik keputusan Bersatu menyertai Pakatan Harapan ini ialah dengan mereka segera bergabung dengan UMNO dan BN untuk menjadi tongkat penyelamat kepada masa depan Najib yang sedang terumbang-ambing dan hampir kelemasan sekarang ini.

Kecil tapak tangan, pasti nyiru Najib tadahkan untuk menyambut kedatangan Pas itu. (ShahbudinHusin 15/03/2017).

158 comments:

  1. Tahniah Bersatu. Excellent choice. Together v work to end the era of BN
    Insha Allah. Amin Robbilalamin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Era BN will not end until and unless...

      Najib di dakwa di mahkamah atas tuduhan mencuri mengikut ruu355 !

      Dakwa bawah mahkamah syariah oleh peguam syariah negara...

      P.s petrinas catat untung rendah.. Tanda tanda bala kerana dekat royalti minyak..akhirnya bankrap sudah bila cashflow hanya tinggal 50b? Nak niaga apa korek apa dgn50b ????

      Petronas perlu jual aset bernilai 600b utk terus hidup bersaing dlm dunia korek... Apa kata jual saja petrinas kpd pertamina indon ? Mcm Najib jual 2b kpd eagle.. Sama macam jual fgv kpd eagle?..

      JUAL JUAL JUAL NEGARA LELONG ASET NEGARA !! itulah Najib kesayangan pas!!!

      Delete

    2. Tahniah LKS, maka neryambah ramai anak buak kamu sekarang.

      Delete
    3. Kikiki.. Barua umno JASA singapork dh tergoyang tulur yang yang.. Bodo bingai punya orang yg jd barua losemah singapork komunis.. Ini Kali lah Kita tukar PM najib dan simen kan BN.. Kikiki.. Bodo piang sama mcm keruak yg ingat org nk percaya lg ke media umno dan gomen yg sarat dgn propaganda dan berita separuh betul dan penuh pusing pusing pusing yang. Kikiki akak langsuir aka akak suwey ahaksss ptui JASA.

      Delete

  2. kalau betul PAS dah dapat RM90 juta dari Mr Cash Is King, tak penting kot depa nak bergabung dgn Umno.

    Banyak berbeza pendapat antara pemimpin PAS dalam perkara "berkerjasama dengan Umno" pun.

    Tapi kalAu RM90 juta ada dalam akaun Hadi di mana mana bank, Hadi boleh agihkan kpd "penggerak" PAS yang boleh mendapatkan sokongan kpd apa yng Hadi mahu di lakukan.

    Tapi Hadi di kenali sebagai mendiam diri tak kata banyak, namun demikian satu Muktmar PAS yang lalu bikin resolusi dia calon PM negara ini.

    Jadi, banyak bergantung kpd Hadi. Itu pasal, Najib pegang tangan Hadi, ramas2, masa duduk berdekan di suatu acara Rohingya tak lama dulu.

    Muktamar PAS akan datang ini akan memberi bayangan yang lebih terang.

    PEMINAT PPBM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan pikir masih kuat...perpecahan telah mengurangkan sokongan kpd pas...biar pas khayal masih kuat..

      Delete
    2. 90 juta tu baru duit muka !!! Total yg dijanjikan 900 juta !!

      Itu baru 10% !!!

      Syarat dapat balance 810 juta..

      A. Pecah belah pakatan
      B. Gaduh dap
      C. Satukan pas dan umno
      D. Buang geng erdogan
      E. Sesatkan ahli pas dgn ayat alkoran
      F . Tabur dedak supaya hati keras mcm batu dan lupa ayat suci
      G. Berkecuali di parlimen
      H. ....

      Sapa nak sambung .. Cash 810$ juta ada dgn lawyer d London..

      Kontrak dah sign.. TANYA HUSAN LAGI 10% 90 JUTA AKAN DI BERI AKHIR BULAN TIGA? MASUK BANK MANA PULAK NIH? AFFIN LAGI KER?

      Delete
    3. Semua pegawai bank di Malaysia..


      Be on look out.. For 90juta will be disburse to PIS in one bank account owned by its top leaders..expected to be transfered end march 2017????

      Check it out

      Delete
    4. Boleh bayar upah kpd ustaz politik yg bersusah payah mencari ayat untuk sepadan dgn kemaguan diri bos.....jangan sebar berita angin, jgn tuduh tanpa bukti sahih, rapatkan barisan sesama islam, orang kafir tak boleh dijadikan ketua, mesti memaafkan sesama islam.
      Tujuan?
      (1) najib orang melayu?(bugis)
      (2) umno parti melayu islam(dulu kafir)
      (3) DAP orang kafir( dulu berpeluk apa hal?)
      (4) jangan percayai mo1 curi duit, itu duit derma.
      (5) jangan percaya hadi dapat 90j.
      Fikir fikirlah sendiri manusia ini termasuk dalam golongan mana. Bolehkah kita jadikan mereka pemimpin kita.

      Delete
    5. Itulah kematangan berpolitik puak pas... buat usul baiah, pastu belum muktamar dah kena tolak oleh pimpinan tinggi, tak professional langsung... Mulut melangkaui akal... Sesuai dgn penjenamaan semula mereka... Parti akal sempit...

      Simple thing... Bacaan penyokong kat padang merbok pun salah, lg nak tadbir negara...

      Dulu hj eddie ade kuasa pun gagal bentang hudud kat negeri sendiri... Ckp banyak, strategi gagal.. tak berani gua nak eksperimenkn pemerintahan yg gagal... terenganu yg dikendong terlepas, putrajaya yg dikejarnny harap2 tak dapat... Main dek ameno je la pas oiii...

      Delete
  3. Pembngkng da bisa klah, lupakn lh pas klu ada rezeki allah dptlh kita tukar akb kera2jan... jnji kna keja n usha lbih insyaaalah...

    ReplyDelete
  4. .
    .

    Jika PAS bersama UMNO sudah pasti kerenah PAS akan di hadapi oleh MCA pula.

    Terlepas lah bebanan yang di bawa oleh DAP selama ini.

    PPBM tidak boleh berada di tepi PH untuk menentang BN sebab itu lah PPBM akur dan mutuskan bersama PH.

    Begitu juga lah kedudukan PAS sekarang kerana UMNO komponen dalam BN. Kedudukan UMNO bersama PAS mengelirukan parti-parti lain dalam BN.

    Nasib PAS akan di ketahui selepas PRU dan ramalan PAS akan di kencing kan lebih banyak di perkatakan.

    Hanya dengan cara ini sahaja MCA akan membiarkan UMNO berpolitik dengan PAS.

    Wallahhuallam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS tak boleh bersatu dengan Umno. Depa mesti nakkan Hudud. MCA, Gerakan dan MIC akan berontak.

      Delete
    2. kalau pas benar2 nak kan hudud, takkan lah depa tangguh 2 kali.

      tengok aje video parlimen, hadi kelam kabut cari skrip utk dibaca setelah pandikar tanya.

      takkan ayat pendek cam tu pun tak boleh ingat?

      Delete
    3. Kalo pas nak berkerjasama dgn umno tak mestinye 2 parti ni boleh membagikan kerusi dgn mudah....pas lebih berminat di kerusi negeri...orang umno nak negeri dan parlimen...negeri yg pas nak kuasai umno pun nak...pergeseran sabotaj akan berlaku...2 parti ni memang pandai sabotaj ato cah keting...

      modus operandi 3 penjuru...untuk pecahkan undi pembangkang....tak mungkin 2 penjuru yg boleh melemahkan umno dan pas

      Disini pas akan gigit jari...umno ade buah cash is the king...yg pas tak berkemampuan...

      Umno hanye perlukan pas untuk pecahkan undi pembangkang dan bukan untuk memberi laluan kpd pas...

      Pas tak boleh baca taktik umno...kerana pas terlalu percaye kpd umno...arwah nik aziz tak pernah percsye kpd umno..

      Delete
    4. Pas TIDAK join barisan sabelum pru14. Hadi takut pada ahli tegar dikampung yg masih menganggap umno kafir.
      Sudah kena beli bagaimana?
      Bila termakan budi, tergadailah bodi. Halal haram itu lain cerita.
      Buat masa sekarang sabelum pru14 mulut pas bercakap tetao menentang umno.

      Apa yang pas boleh buat sekarang mengupah ustaz ustaz makan dedak supaya mencari ayat ayat yang sesuai untuk perpaduan ummah. Supaya suhu kemarahan orang pas menurun sedikit.
      Salepas pru14, masa itulah hadi akan membawa pas menyertai umno/bn.
      Bagi yang dikampung bising bising saperti budak kecik, hadi sumbat mulut dg botol susu diam lah mereka semua.
      Tunggu dan lihat.....

      Delete
  5. Asal saja pasal PAS makan barua dan anjing Singapork berproksikan DAP di Malaysia mula lah riuh rendah... jiwa kacau.. pening lalat.. cemas dan gelabah... agak2 klu PAS betsama Pakatan Puyus Harapan agak2 camner yerrrr.... kikikiki. .. puji memuji angkat jilat lambung ulamak ostat dll punya la baik tahap dewa kottt...

    kikikiki... UTUSAN MALAYSIA ari ni siar FOREX kehilangan 40 billion ringgit dari 4 penyangak yang sudah diketahui.... lain lain penyangak mungkin akan terbongkat dalam minggu depan....

    Penyangak ini nnpk alim... cakap isle dan hukum mme terrorism sekali... 1 sudah dikenal pasti.. dari pejuang pada petualang haramjadah anjing Singapork.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang macam keliru bodoh semacam.Komen hang macam dedak untuk besarkan/sekolahkan anak hang.betapa stupidity/ kebahlolan negara , takan negara berdaulat mewujudkan golongan macam hang.

      Delete
    2. UTUSAN MALAYSIA.... apa ni? Utusan najib n umno adalah

      Delete
    3. Tak faham la komen dia ni. Apa masaalah dia. Tulisan lintang pukang. Satu point pun tak paham. Yg paham cuma utusan forex. Lain jahanam tak paham.

      Delete
    4. yg haramjadah bukan dap. tp umno yg lahirkan singapork! siapa bagi singapura kpd lee kwan yew?

      siapa beri pulau batu putih pd singapork?

      siapa yg dah jual rezab melayu jadi 12%?

      bengong punya mangkuk.

      kalao ko saygkan pas spt pas syg katn umno, ko belilah kondo kat forest city kalau mampu!

      Delete
    5. Mcm mana nak beli condo kat forest city sedangkan dia masih menyewa rumah pprt
      Tapi cakap besar.

      Delete
    6. Betul ke Utusan kata 40 bilion? Kot bila siap laporan Task Force nanti, jumlah nya naik 80 bilion.

      Aku sebat RM2.6 bilion, sikit aje, kata si Lanun.

      Tak kisah lah masuk ke akaun bank aku ke tak.

      Delete
    7. Aku bace forex hilang 100 billion..tapi masuk akaun sape?... Kalo 1 mdb sahih masuk akaun najib dan cina jho lo..

      Delete
    8. Paling teruk siapa yg turunkan ringgit gila gila banding Sing Dollar..

      Dulu Singapore boleh beli 1biji klcc. Skrg boleh beli dua biji klcc sebab Najib baruah ejen aingapok Da bagi turun ringgit murah murah mcm bohsia...

      Delete

    9. Tungguuuu dan lihattt, tak lama 3 bukan saja lagi


      Delete
    10. ulamak tak perlu dipuji atau diangkat... atau mintak diangkat... hanya perlu memainkan peranan sebagai ulamak... cakap nak jd penasihat, cukup la takat penasihat... cerita pasal penasihat nie kan dah dibuat dek ts p.ramlee, sendiri mau hadam la Anon 11:21



      Delete
  6. Ingat...

    Jika PH menang..gst akan dihapuskan secara berperingkat. Jika bn menang, kemungkinan gst akan dinaikkan. Itu sj sdh jadi peluru yg kuat utk turunkan bn. Bn dah terlalu lama berkuasa sehingga pemimpin2nya lupa diri. Mereka perlu berada di bawah kembali supaya mereka ingat tujuan asal jadi pemimpin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn lupa tun pun setuju brim diteruskan. Tak la buruk siku. Bagi 1 ambik balik 10.

      Delete
    2. Brim akan diberikan mengikut saloran undang2.. Ini lebih baik

      Delete
    3. Tun pun terpaksa berguru kpd Najib

      Delete
  7. Apa akan jadi kepada Pas?

    Pas dan umno perlu sentiasa ingat ini.... yang beriman pasti ingat.

    (60: 13 )   Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu jadikan penolongmu kaum yang dimurkai Allah. Sesungguhnya mereka telah putus asa terhadap negeri akhirat sebagaimana orang-orang kafir yang telah berada dalam kubur berputus asa.

    Pengampunan (At-Tawbah):48 - Sesungguhnya dari dahulupun mereka telah mencari-cari kekacauan dan mereka mengatur pelbagai macam tipu daya untuk (merusakkan)mu, hingga datanglah kebenaran (pertolongan Allah) dan menanglah agama Allah, padahal mereka tidak menyukainya.

    Guruh (Ar-Ra`d):29 - Orang-orang yang beriman dan beramal saleh, bagi mereka kebahagiaan dan tempat kembali yang baik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Copy-paste posting Anon 17:04 14 March 2017

      Dan apabila kamu melihat mereka, tubuh-tubuh mereka menjadikan kamu kagum. Dan jika mereka berkata kamu mendengarkan perkataan mereka. Mereka adalah seakan-akan kayu yang tersandar. Mereka mengira bahwa tiap-tiap teriakan yang keras ditujukan kepada mereka. Mereka itulah musuh (yang sebenarnya) maka waspadalah terhadap mereka; semoga Allah membinasakan mereka. Bagaimanakah mereka sampai dipalingkan (dari kebenaran)? (QS. al-Munafiqun [63]: 4).

      Dalam ayat ini, Allah SWT. menjelaskan sebagian sifat dan karakter orang-orang munafik, yaitu dari segi penampilan fisiknya sangat baik sehingga membuat kita kagum, dan jika mereka berkata maka semua orang akan mendengar perkataannya karena bagusnya RETORIKA MEREKA dan fasihnya perkataan mereka. Namun, semua itu tidak manfaatnya dan mereka itu lemah dan pengecut sehinga setiap ada suara keras atau teriakan, mereka mengira itu ditujukan kepada mereka.

      Dan Allah SWT, menegaskan bahwa mereka inilah musuh yang sebenarnya bagi umat Islam karena musuh yang jelas dan nyata itu lebih mudah untuk dihadapi daripada musuh yang tidak kita sadari, licik dan penuh tipu daya, kita mengira dia adalah kawan padahal ia adalah musuh yang nyata.

      Oleh karena itu Allah SWT. memerintahkan Rasul-Nya dan orang beriman untuk berhati-hati terhadap kaum munafik ini.

      Sesungguhnya orang-orang munafik itu menipu Allah, dan Allah akan membalas tipuan mereka. Dan apabila mereka berdiri untuk shalat mereka berdiri dengan malas. Mereka bermaksud RIYA (dengan shalat) DI HADAPAN MANUSIA. Dan tidaklah mereka menyebut Allah kecuali sedikit sekali. (QS. al-Nisa` [4]: 142).

      Dalam ayat ini, Allah menegaskan bahwa orang munafik itu juga melaksanakan sholat sebagai umat Islam lainnya, tetapi mereka melakukannya dengan perasaan malas dan hanya bertujuan agar dilihat orang lain, dan dalam sholatnya itu ia sedikit sekali mengingat Allah SWT.

      Adapun maksud jihad melawan kaum munafik ini tidak lah sama dengan jihad melawan kaum kafir yang jelas menunjukkan sikap permusuhannya terhadap Islam dan kaum muslimin. Sebagian ahli tafsir menjelaskan bahwa jihad melawan kaum kafir yang memerangi umat Islam itu dengan pedang sedangkan jihad melawan kaum munafik itu dengan lisan sebagaimana yang diriwayatkan dari Ibnu Abbas.

      Dalam tafsirnya, Abu Bakar Ibnu al-‘Arabi menegaskan bahwa jihad dengan lisan melawan kaum munafik ini merupakan kewajiban yang bersifat terus menerus dan selamanya. Berbeda dengan jihad melawan kaum kafir yang hanya dilakukan jika ada sebab yang menuntut dilakukannya jihad.

      Abdullah bin Mas’ud ra. meriwayatkan bahwa Rasulullah SAW. bersabda : “Tidak ada seorang Nabi pun yang diutus Allah kepada suatu umat sebelumku melainkan dari umatnya itu terdapat orang-orang yang menjadi pengikut setia (hawariyyun) dan sahabatnya yang mereka mengambil sunnahnya dan mentaati perintahnya. kemudian datang setelah mereka orang-orang yang mengatakan apa yang mereka tidak lakukan dan MELAKUKAN APA YANG TIDAK DIPERINTAHKAN. Barangsiapa yang memerangi mereka dengan tangannya, maka ia seorang mukmin. Barangsiapa yang memerangi mereka dengan lisannya maka ia seorang mukmin. Dan barangsiapa yang memerangi mereka dengan hatinya, ia juga seorang mukmin. Selain itu, maka tidak ada keimanan sebesar biji sawipun”. (HR. Muslim).

      Maka jihad melawan kaum munafik itu lebih kepada menjelaskan kesesatan mereka kepada umat Islam, mengungkapkan siapa mereka, bagaimana mereka menghancurkan Islam dari dalam dan memberikan dalil-dalil yang jelas untuk membuktikan kesesatan mereka serta mengingatkan umat Islam akan bahayanya kaum munafik ini terhadap umat Islam.



      Tanda-tanda orang munafik itu ada tiga. jika berbicara ia berbohong, jika berjanji ia ingkar, dan jika dipercaya ia berkhianat. (HR Bukhari)

      Persolannya:

      1. Siapa yang kata nak saman tapi sampai la ni tak saman-saman pun

      2. Siapa yang dilantik jadi MP tetapi selalu ponteng???? Siapa yang berjanji harga barang akan turun bila ada GST?????

      3. Siapa yang diberi kepercayaan tapi dia songlap duit rakyat, duit balak, dll?????

      Delete
    2. Selagi namanya manusia, selagi itulah dia tetap terpersona dgn dunia. Tak kira la lebai ke, imam ke, manusia biasa ke tetap diberi nafsu. Cuma akal je yg mampu membeza kan mane yg elok dan sebaliknya.

      Delete
    3. Orang yg melacurkan agama ni tempatnya tetap di neraka juga.

      Delete
    4. Minta kita dijauhkan. Amin.

      Delete
  8. PH=guna nama,pakatan nasional& pakai logo peta Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo Dap tukar logo lain, habis org Cina undi BN.

      Delete
  9. Kan hadi dah kata umno dah bersetuju nak serahkan Terengganu, Kelantan,kedah, Perak, Selangor biar PAS memimpin. Negeri lain umno nak lagi bagi ke dia. Lawak juga hadi ni, lawak bodoh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pelawak bodoh diangkat sebagai pemimpin?seseorang cuba bisik kat telinga ayoh ping...politik tu kotor x sama macam agama yang suci.janganlah sesekali jual agama untuk kepentingan politik.

      Delete
    2. Umno tahu hadi bodoh senang nak tipu..baik dengan penipu hari2 kena tipu...baik dengan pencuri hari2 kena curi...pas kalah hadi dan olamak tak rugi ape2... Dah rembat 90 juta...kalo tidak jangan mimpi nak jadi jutawan ....ahli2 pas yg rugi..kena kincin dengan pemimpin..

      Delete
  10. Anonymous15 March 2017 at 11:04..
    ..

    "Nasib PAS akan di ketahui selepas PRU dan ramalan PAS akan di kencing kan lebih banyak di perkatakan.

    Hanya dengan cara ini sahaja MCA akan membiarkan UMNO berpolitik dengan PAS."



    Balas:

    Ketika Tun M kata tidak akan tunduk pada Pas... adakah  bermakna jika bersama... pas bakal dikencingkan?

    Semoga pas umno menjaga iman....

    61: 1 )   Telah bertasbih kepada Allah apa saja yang ada di langit dan apa saja yang ada di bumi; dan Dialah Yang Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana.

    ( 62:2 )   Wahai orang-orang yang beriman, kenapakah kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan?

    ( 62:3 )   Amat besar kebencian di sisi Allah bahwa kamu mengatakan apa-apa yang tidak kamu kerjakan.

    ( 62:4 )   Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam PASUmNoNo sebaris kokok, MCA senang jadi broker PRC. Malaya jd Nanyang, 1134 nganga blur. Kesian, usah lah permainkan ayat2 suci, burok kelakuan tu.

      Delete
    2. Semoga pas umno menjaga iman....

      Kami akan menggunakan hanya sebahagian Al Quran Dan Al Hadith dan kami tinggalkan sebahagian lain yang tidak mengikut hawa nafsu kami dalam berhujah dan membuat keputusan.

      Delete
    3. Biasanya bila org berhujah, tapi tiada point utk melawan hujah . Agama akan digunakan utk mematikan hujah lawan. Maka dia akan terus menjual agamanya utk dilihat hebat dimata org lain.

      Delete
    4. Dia akan tetap menjadi penghuni neraka terutamanya hj hadi awang

      Delete
    5. .
      .

      Al Quran tu tak ada salahnya. Yang salah ia lah manusia yang perasan dia "adalah orang yang benar" seperti mana yang di maksudkan oleh Al Quran.

      Begitu lah Iblis yang akhir nya tidak patuh pada perintah Allah.

      Apakah pemimpin PAS lakukan memgikut sifat orang-orang yang benar-benar beriman ?

      Mahathir tidak tunduk pada PAS kerana keadaan dan situasi PAS yang telah meletakkan syarat tetapi dalam masa yang sama syarat PAS pula tidak terpakai pada UMNO.

      Delete
  11. Terbaik PPBM sertai PH...bye2 PAS PIS PUS yg ibarat parasit...

    ReplyDelete
  12. Jika PAS sokong UMNO, adalah jelas parti itu hanya berpura2 mendokong islam dalam perjuangan mereka. Mana mungkin bersubahat dengan parti yang ketuanya dituduh penyamun. Sehingga kini belum terjawap segala masalah. Najis tak berani menghadapi kebenaran sehingga mengunakan jentra kerajaan yang berwajib untuk melindunginya. Maka dosa2nya diagihkan bersama pada yang menyokongnya. Dalam nereka nanti tiada penyesalan yang dapat digambarkan, taubat dah tak bererti lagi. Hidup mengejar kemewahan dari perbuatan haram adalah mensia2kan kehidupan untuk persedian kesyurga. Orang yang beriman dan penuh dengan perbuatan yang berpahala pun tidak 100% terus kesyurga, apatah lagi penuh dengan perbuatan mungkar. Sepatutnya kita jauhi mereka2 ini. Sedarlah dan bertaubat sebelum terlambat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org kalau dah lemas, jgn kata ranting. Nampak bangkai terapung pun dia capai.

      Delete
    2. Akhirnya dia mati lemas

      Delete
  13. PAS bukan parti islam jika melihat dari tingkah laku presiden mereka. Suka cakap berbelit2 hingga mendatangkan anggapan berbohong. Selagi dia manusia maka tersilap percaturan akan tergelincir akidah hasil pujukan dajjal2 dari UMNO. Ahli PAS perlu ingat, jangan terikut2 tanpa berfikir. Yang mendapat balasan bukan orang tetapi kita sendiri. Syurga bukan nereka yang dikejar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syurga pas ada di Golok

      Delete
  14. Maka bersemilah cinta terlarang, 2 Jiwa,SEJOLI *(sejoli katak)

    ReplyDelete

  15. "menangguhkan sebarang hubungannya dengan Pas sehingga parti Islam itu benar-benar ada pendirian yang jelas tentang haluan yang mahu ditujunya."

    Sampai bila2 pun tak, rasa nya.

    Hadi politik nya senang saja. Ikut angin. Itu pasal dia pernah di calonkan dek Muktamar PAS sebagai calon PM Malaysia.

    Tapi, dengan RM90 juta dari Mr Cash Is King, tak tahu lah jika dia akan ambil tindakan secara diam diam.

    Kalau tak, rugi lah Mr Cash Is King.

    Btw, apasal RM90, tak RM100 juta? Ada musibat dah lesapkan RM10 juta sebagai komisen ke?

    PEMINAT PPBM

    ReplyDelete
    Replies
    1. ....dan PAS akan terus gagal menjumpai hala yang ingin ditujunya....!

      Pemimpin PAS sedang menjual parti dan penyokong2 totoknya kepada umno.

      #AsalkanBukanUmno/Pas

      AlBanjari

      Delete
  16. Tepat anon 11:23,ingat 2 perkara tu saja rakyat sudah bolih buat keputusan tepat siapa harus jadi k'jaan selepas PRU14.."people's power".

    ReplyDelete
  17. FOREX BANK NEGARA BARUA DAN MACAI
    22 TAHUN DIPERAP TAK LEH WAT MAEN
    4 NAMO PENYANGAK TETIBA DAH BARAI
    PRU 14 INI KALI LAH UBAH DAN SIMEN...


    KIKIKIKIKI....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Forex salah bawah undang2 mana?.. Kenapa ko bahlol sangat?
      1 mdb jadi isu kerana kerugian yg berlaku masuk akaun najib...pecah amanah..

      Delete
    2. Anjing Gila 11:52 ini tiap hari menyalak nada yg sama.
      Barangkali tuan dia sudah buka rantai tak mahu bela lagi.
      Dah hantar wad gila jabatan haiwan pun masih tak sembuh.

      Tak lama lagi bila tuan takda kuasa lagi terus jadi Anjing sebenar....

      Delete
  18. 11.21, barua dan anjing mana tak tau guna bank disingapore simpan duit haram. Barua dan anjing mana tak tau kata duit bawa balik dari cayman island simpan dibank disingapore. Last duit jadi unit yg tak bernilai sekupang pun. Barua dan anjing mana tak tau dok suka main golf dengan pm singapore. Barua dan anjing mana tak yg park jet depa disingapore. Barua dan anjing mana tak tau kena minta kebenaran singpaore dulu nak buat jambatan walaupun diwilayah kita. Setakat ni lah dulu kot.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haa, kan dah kena 11.52. Tak paham bahasa. Asik itu je la diulang. Tuhan dah tunjuk mcm2 pun tak nampak. Dulu kata pas sesat, la ni dah kawan. Kata dap komunis. La ni kawan negara komunis. Kata barua singapura. Sape jual tanjung pagar. Lagi ape. Ntah la. Susah cakap dgn budak2. Tadi segala hadis keluar. Org tak layan, memaki pulak. Hari2 pulak tu. Betul 1% je tinggal kut.

      Delete
    2. Dia tu sasau.

      Delete
  19. Agama yang dicop agama kafir x akan campur aduk agama dan politik.politik tu kotor tak sama dengan agama yang suci.berpolitik dan beragama adalah suatu yang berbeza, islam bukanya parti dan apa punya mangkuk hayun parti nak maksum melebihi agama yang suci.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebenarnya alquran dan hadis ditinggalkan utk kita jadi panduan. Mcm kita sesat jln. Cara mudah balik kemana kita dtg tadi. Mcm tu gak la seharian. Kita ada kemusykilan. Rujuk hadis dan alquran. Tu sepatutnya. Tapi sekarang ni kita tak tau hadis mane asli. Yg menjual agama pun terlalu ramai. Tu yg buat Org yg tak tau mcm kita jadi lagi sesat. Ulamak dulu naik unta, la ni naik kereta yg kita mampu tengok. Walaupun tak semua.

      Delete
    2. Usah risau. Al quran jamin Allah bersama yang beriman. Allah Maha Mengetahui mereka yang berjuang demi menegakkan agama atau demi kuasa politik. Kan Allah Maha Mengetahui. Tetapi manusia yang risau.



      Delete
  20. Jika RM90 juta dapat dari king of the cash. Itu haram, kan PAS parti islam. Hadi perlu bersumpah yang dia tidak menerimanya. Saman SR dan Husam untuk pulihkan keridabliti PAS, tak saman bererti adalah benar menerima duit samunan, haram. Buat apa perjuangkan RUU 355, inilah dusta belaka menegakkan islam. Jangan bersakongkol denga PAS jika betul duit itu masuk akaun.

    ReplyDelete
  21. Tn Budin, off sikit, tapi ada request minta war2kan.
    Minta promo sikit Rakyat sedar utk datang berpusi2 ke Pdg Rengas 25/3 3pm, Dewan Millineum tu nanti.
    Itu pun kalau, kalau, kalaulah jadi Debat Pdg Rengas tu, KALAU.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pihak Tun mesti sediakan pengawas2 dan pembantu2 yang boleh mengatasi keadaan jika ada penyokong yang tak di benarkan masuk dewan.

      Delete
  22. http://thekl-chronicle.blogspot.my/2017/03/liowtionglai-perli-dap-sebagai-parti.html?m=1

    link atas ada gambar champion demokrasi ... si chamlion ini lah yg barua... macai2 dan anjing belaan Singapork melalui Proksi DAP terkinja kinja menjilat yg selalu mendakwa chamlion demokrasi di Malaysia... 1 pic will give us 1000 story. ... lu fikir la sendiri...

    Gambar tu bole tahu sapa diktator sebenarnya...

    UBAH & SIMEN

    ini kali lah...

    PUIIIIII......!!!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Annoying 12:10 aka Akak Anon Srlangor

      Sekali lagi ko bagi link PALSU...

      Belajarlah dulu macam mana nak letak link.

      Delete
    2. http://thekl-chronicle.blogspot.my/2017/03/liowtionglai-perli-dap-sebagai-parti.html?m=1

      link pala butuh palsu.... pic tuh tgk betol2

      Delete
    3. Tadi gelak. Dah butuh kan orgpulak. Jgn sedut simen banyak. Kalau bancuh simen kat tapak kontrak pakai tutup hidung ye wak. Nanti otak rosak.

      Delete
    4. Macai bodoh ..jaja citer dap yg tak berapa kerat dlm PH..

      Delete
    5. Apa liow tiong lai cakap pun nak diadikan berita? Ki kiki ki..itu mca wakil 5% cina jer lerr weihhh, parti 5mca, bolah buat macam lagu ymca ki kikikiki..cina pun tak peduli dah ngan mca, gerakan pon sama la.

      Delete
  23. Malulah kalau agama disamakan macam parti politik.dialam kubur tolong jawap kepada malaikat apakah politik sama taraf dengan agama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa terjadi bila agama digandingkan dengan politik???

      Nik Abduh boleh bersanding bahu dengan Shahrizat....


      http://www.amenoworld.org/2016/12/dan-bila-nik-abduh-duduk-sebelah.html

      Delete
  24. Syabas, PPBM join PH..cuma disini nak habaq mai kat orang ramai yg tertekan oleh kos sara hidup yg tinggi dengan segala macam kenaikan...tak kiralah org parti apapun bila time undi, undilah pembangkang..kalo nak berparti cap apa pun terpulang pada keseronokan saudara tapi time undi, undilah pembangkang...moga keperitan sekarang akan berkurangan dimasa hadapan...
    Kuasa pemutus di tangan rakyat bukan di tangan ketua pilihan...
    Inshaa Allah..

    ReplyDelete
  25. Gabungan PAS-Umno akan menyebabkan parti2 komponen BN di sabah dan sarawak keluar BN. Saya tak pasti tentang PAS, tapi umno akan tumbang. Bagus!...tiba masanya orang2 borneo jadi kingmakers. Tiba masanya ada PM dari sabah atau sarawak. Saya rasa tun dah baca semua ni, sebab tu dia senyap pasal politik borneo.

    ReplyDelete
    Replies
    1. shafie afdal kata:
      lima negeri bn/umno di malaya
      akan tumbang kaw kaw.
      selangor dan p.pinang dalam tangan.
      kelantan - pas tumbang.
      perlis - bn/umno tumbang.
      kedah - bn/umno tumbang.
      terengganu - bn/umno tumbang
      pahang - bn/umno tumbang
      melaka - bn/umno tumbang
      perak - 50-50
      johor - 50-50
      negeri sembilan - 50-50
      negara (bukan negeri) sabah
      - bn/umno tumbang
      pru14 sangat menarik untuk ditunggu.
      untuk fakta tepat. perengkat awal
      negara malaya (termasuk singapura)
      negara sarawak
      negara sabah
      negara brunei
      digabungkan jadi malaysia.
      brunei cerdik tak mau gabung.
      singapura dikeluarkan dari malaya.
      oleh yang demikian
      negara malaya
      negara sarawak
      negara sabah
      adalah malaysia sekarang ini.
      ertinya kedudukan
      negara sarawak dan negara sabah
      sama tarafnya dengan negara malaysia.
      sila rakyat malaysia sila fahami ini.

      Delete
    2. Maka taubatlah Rakyat negara Sabah dan Sarawak...isah lah lagi dok jd Fix Deposit BN. Setuju kan?

      Delete
    3. 13.31....setuju!!!! Apa untong rakyat sabah sarawak jadi fixex deposit bn? Pakatan patut offer PM post pada sabah atau sarawak....sure umno tumbang punya.

      Delete
    4. PH tiba masanya bincang dengan semua parti sarawak sabah; termasuk parti bn. Dan jgn lupa tawar jawatan glc dan pengurusan tertibggi sektor dan agensi juga untuk orang sana. Orang sana memang benci PAS dan segolongan dgn nya.

      Delete
    5. Mati kangkanglah salleh keruak kali ni

      Delete
    6. Sepatutnya MP Negara Sabah
      dan MP Negara Sarawak boleh
      jadi PM, bukan dari Malaya saja.
      Bukan dikalangan orang-orang Umno saja
      Rakyat Negara Sabah dan Negara Sarawak
      harus bersuara supaya jawatan PM
      digilir-gantikan setiap lima tahun.
      Barulah ini dikatakan adil dan samarata.
      Kerana Negara Sabah dan Negara Sarawak setaraf dengan Negara Malaya. Mereka ada hak.
      Jangan bodoh orang-orang Negara Sarawak
      dan Negara Sabah, bangkit dan berjuanglah.
      Shafie Afdal kata kalau berkuasa dia minta
      royalti minyak mesti 20% dan Felda
      diuruskan oleh Rakyat Negara Sabah sendiri.
      Orang-orang Negara Sabah, apa tunggu lagi.
      Ini kalilah. Sokonglah Warisan...

      Delete
    7. tak perlu sampai negara sabah atau negara serawak... maintain bawah payung yg sama sudah.. kepimpinan ameno dah rosakkan segalany, jangan kita tambahkn lagi kekalutan.. seronok macam dahulu2 perlu dikembaikan semula, berusaha kembali atas wawasan 2020...

      selepas ini sama2 pulihkan, buang semua penyangak2 tak guna... sita semua, masukkan semua kembali dalam pembendaharaan negara...

      Delete
  26. Setiap pru aku undi pas.
    dengan harapan bersama keadilan
    dan dap tumbangkan bn/umno.
    pru14 aku akan undi pakatan harapan
    (keadilan, amanah, dap dan ppbm)
    dengan harapan tumbangkan bn/umno/pas.
    pergi mampus pas/hadi.
    pergi jahanam pas/hadi.
    pas parti syaitan bertopengkan islam.

    ReplyDelete
  27. Lari tajuk sikit

    Tolong.... Tolong..... Tolong semak maklumat daerah mengundi anda... mungkinkah anda diantara 150,000 yang telah dipindahkan?????

    Boleh check di laman web ini

    http://daftarj.spr.gov.my/DAFTARJ/defaultbm.aspx

    ReplyDelete
  28. http://thekl-chronicle.blogspot.my/2017/03/liowtionglai-perli-dap-sebagai-parti.html?m=1

    link yg barua dan anjing Singapork sembah proksi DAP di Malaysia. ... pic yg konon DAP champion demokrasi... memalukan barua barua DAP@Singapork ini mamak.. mana la nak letak muko kauuu....!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak habis lagi simen ni. Tu.mando panggil. Pegi la.buat kerja. Pakai.tutup hidung. Rosak dah otak tu. Tu yg merapu je.

      Delete
    2. Sori ye 1%. Jgn marah, nanti pupus. Ok, jgn lupa tutup hidung. Kesian otak.

      Delete
    3. Cancer otak stage 4 dah tu..tunggu hari saja lagi.

      Delete
    4. Langsuir ni pakai handphone untuk letak link... Patutle ada html?m=1 kat ujung. Puas aku cuba guna laptop tapi tak ade...

      Pendedak pakai handphone ke nak post komen???? Dedak dah tak bayar ke????

      Delete
    5. kerja bancuh simen setaraf bangla dan indon, apa nak di heran kalu merapu mencarut pagi sampai malam

      Delete
  29. Kenapa BERSATU beria-ria hendak buat satu logo? Sedangkan Pakatan Harapan sudah lama tertubuh. Lihatlah. Ini cara Tun M hendak mendominasi Pakatan Harapan. Setelah Paktan menang PRU nanti, BERSATU akan bertukar taring menjadi UMNO baru. Dan automatiknya, parti komponen lain akan ditinggalkan. Percayalah. Janganlah memperbodohkan diri buat pembangkang oi..

    Nukilan Ikhlas Alumni Newcastle University

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aik? Aluminium Kotabaru elok jaga beeEND PISs sudah ler..awat sibuk sgt ni? Dah Taaakoot?! kukiku

      Delete
    2. Tak kisah logo ape pun. Kami yakin dgn Tun. Dia dah bukti kan yg dia berjaya naikkan negara dimata dunia. Malaysia dikagumi masa tu. Tak pernah dgr negara kita dijadikan bahan lawak. Pak arab masa tu kalau Cakap dari malaysia, ibu jari mesti naik. Malazia good. Katanya.

      Delete
    3. .
      .

      Bila masa pakatan guna satu logo ?

      Dari dulu pakatan mahu kan satu logo tetapi di halang oleh UMNO.

      Kali ini pun logo Pakatan Harapan belum tentu lagi nasib nya ..

      Dimana logiknya Mahathir cuba dominasi pakatan ?

      Delete
  30. Cadangan: satu logo untuk parti2 ini.
    GM (Gabungan Malaysia). GM akan kini berlawan dengan bn.

    ReplyDelete
  31. PPBM akhirnya telah menjejakkan kedua belah kakinya ke dalam "dunia" yang berpandu pada hukum rimba setelah gagal membawa PAS sebagai sekutunya- takziah.

    Kini konsesus diantara 4 serigala akan meruntuhkan kandang barunya jauh lebih pantas dari keruntuhan kandang mereka yang terdahulu - bahkan ternakannya akan saling berlaga kepala dan lisannya jauh lebih hebat di hari mendatang.

    Tipu daya mereka hanya mampu membelit golongan yang jahil lagi menyombong diri - in Shaa Allah dengan izin dan kurnia-Nya mereka akan kekal mengisi kerusi pembangkang selepas PRU ke-14 nanti.

    Benarlah janji Allahswt - diberikan sebahagian hambanya, para pemimpin yang membawa kerosakan (jasmani dan rohani) lalu penuhlah dada mereka dengan segala macam keluh kesah dan amarah, tajam lidahnya dengan segala macam cercaan, adu domba dan fitnah disertai dengan kerasnya perilaku ibarat orang yang terputus akalnya.

    Sementara sebahagian daripadanya​diberikan kepimpinan yang jauh lebih baik dari pemerintah yg telah berlalu di atas sifat syukur lalu mereka melihat segala kesulitan dan nikmat sebagai ujian Allahswt.

    Maka Allahswt memisahkan kedua golongan ini sebagaimana dipisahkan sifat mutlak diantara air dan minyak.

    lalu ikutlah kamu di dalam golongan yang paling di benci dan dimusuhi oleh puak kafir dan sekutunya.

    sesungguhnya tiada Perdana Menteri yang paling dimusuhi (secara terang atau berselindung) dan ditimpakan begitu banyak adu domba dan fitnah sepanjang ia berkuasa melainkan Najib Tun Razak.

    Sesungguhnya tiada ulama yang paling dihinakan dengan segala macam cercaan, adu domba dan fitnah (ulama yg memimpin jemaah politik) sebelum Tuan Guru Hadi Awang - Maha Suci Allahswt yang dengan Rahmat dan QudratNya "merapatkan" kedua-duanya demi kemaslahatan ummat Islam di tanah bertuah ini - keadaan yang membuatkan golongan jahil dan puak2 kafir bertambah amarah dan permusuhannya.

    Tidak aku mendatangkan kepada kamu fitnah melainkan sekiranya kamu mahu menggunakan akal,ilmu dan iman pastilah lidah' kamu terkunci dari membawakan hujah selain dari mengeluarkan celaan kepadaku.

    Tatkala kamu didatangkan pertolongan dari manusia2 seperti Siti Kassim, Tun Mahathir, Anwar Ibrahim, Mat Sabu, LKS serta sekutu yg bersifat gergasi (DOJ, WSJ, Singapura, etc) - didatangkan juga kepada Umara' pertolongan dari kuasa besar ummah yakni penjaga dua kunci kiblat tanah suci tanpa berselindung bersaksi kedua mata dan pancaindera kamu sendiri (termasuk daripada para ulama seluruh dunia).

    Akhirulkalam - adakah kekuatan sekutumu itu melebihi dari sekutu Umara' yang sangat kamu bencikan itu ? adakah sekutumu itu lebih mulia dari sekutu si Umara' ?

    Salam ya salam
    Ikhlas dariku unknown aka sahabat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kredibiliti kau dah masok longkang....tak yah gebang

      Delete
    2. Camme org nak percaya. Apa yg awak cakap selama ni terlalu berat sebelah. Awak tak pernah cerita pasal brg naik, minyak naik, tau tak sekarang ikan termenung dekat $20 sekilo. Padahal ikan tu org buat mancing je dulu. Sumber awak cuma dari tv3 yg org tak nak tgk, apa lagi baca. Tgk selangor yg org luar kata huru hara, padahal yg buat onar cuma Jamal and balaci dia je. Berani dia kata noh korup. Takde nye. Asik aZmin je yg kena. Utk pengetahuan awak. Kami kat sini happy dgn PKR dan DAP. pas pun ok la. Kebajikan kami terjaga. Cuma kalau pas nak join umno atau pecah undi. Dia tak dpt undi kami lagi la. Jadi tak payah ulang benda yang. Takde org nak baca.

      Delete
    3. Sahabat, aku tak baca apa kau gebang, cuma nak tanya kau matematik;

      50% x 27 = 7...betul tak?

      Delete
    4. .
      .

      Najib pembawa sial. Suwey !

      Dari satu malapetaka ke satu malapetaka.

      Sekarang lagi sial. Simpan mayat pulak !

      Delete
    5. smart pomen - sudah kah kamu merenung ke dalam cermin dan bermuhasabah diri ? - apakah harga dan nilai agama mu serta bangsa mu sebagai galang ganti pada kesulitan hidup kamu pada waktu ini ?

      Pakatan Harapan datang membawa segala macam janji pada kelazatan dunia namun kamu harus "membayar" dengan agama dan bangsamu.

      Puak2 kafir yang menghidupkan Pakatan Harapan tidak pernah memberikan bai'ahnya kepada para pemimpin Islam dan berbangsa Melayu - bahkan mereka tanpa berselindung menuntut pelbagai urusan yg melibatkan hak ISLAM itu sendiri.

      Tun Mahathir (PPBM) bukan pemegang kuasa pemutus di dalam Pakatan Harapan yg BAHARU.

      Wan Azizah (PKR) bukan pemegang kuasa pemutus Pakatan Harapan yang BAHARU.

      Mat Sabu (PAN) bukan pemegang kuasa pemutus didalam Pakatan Harapan yang BAHARU.

      Jadi kepada siapa dari kalangan mereka (pemimpin Islam) hendak kamu amanahkan pada hak agama ISLAM dan hak Bangsa Melayu ?.

      Apakah sama tarafnya ISLAM dengan kepercayaan puak kafir itu ? bahkan tuntutan syariat agama kamu perlu mendapat konsesus daripada mereka.

      apakah kamu tidak dikhabarkan betapa mereka tidak akan pernah redha kepada agama kamu selagi mana kamu tidak mengikut kepada kepercayaan mereka ?(membenarkan kesesatan akidah serta memenuhi kehendak mereka).

      Allahurabbi - kamu mahu "berjuang" menentang kezaliman dan kemungkaran pemerintah lalu mengambil puak2 kafir yang jelas permusuhannya pada agama dan bangsamu sebagai penolong kamu ? - jangan bicara laksana si jahil apabila kamu hendak membela tipu daya Pakatan Harapan.

      Selama ini aku datang dengan khabar bertanyakan siapa pemegang kuasa pemutus dari kalangan Pakatan Harapan (kini sedang diubah suai namanya).

      kerananya dengan adanya kuasa pemutus di dalamnya maka kamu akan mengenali roh dan jasad penubuhan Pakatan Harapan yang BAHARU itu.

      UMNO bukan terbaik tetapi ia memegang kuasa pemutus di dalam Barisan Nasional - maka amanah pada agama dan bangsa terpikul padanya.

      UMNO itu rohnya ISLAM dan jasadnya BANGSA (Melayu) - maka roh dan jasad Barisan Nasional itu terikat pada roh dan jasadnya UMNO.

      Kamu katakan berkumpulnya Melayu didalam UMNO kerana bangsa itu sebagai assobiah - bawakan kepadaku kezaliman apakah yang ditimpakan kepada bangsa Non Bumiputera ? - ironinya tuan2 politikmu membahagikan kerusi untuk PRU dengan mengikut dasar kaum (DAP di kawasan majoriti mata sepet, PKR di kawasan bercampur dan PAN serta PPBM berkongsi kawasan majoriti Melayu).

      Kamu katakan roh yang menghidupkan UMNO sebagai menjual agama - apakah kamu berani "membela" agama kamu dihadapan puak kafir dengan kuasa yg sama rata ??

      1) DAP pernah mencuba memecahkan BAITULMAL agar diberikan zakat kepada Non muslim.

      2) DAP pernah menuntut agar diadakan Jabatan untuk agama selain dari ISLAM didalam kerajaan (sekiranya berkuasa kelak).

      3) DAP menyokong segala macam tuntutan NGO2 yang melanggar syariat Islam (LBGT, Pluralisme, kebebasan agama mengikut fahaman Non muslim etc).

      4) DAP menuntut agar urusan agama ISLAM di kemukakan kepada Non Muslim untuk dipersetujui sebelum dilaksanakan (peruntukkan, pembinaan masjid, aktiviti keagamaan, penyebaran syiar etc).

      Nauzubillahimzalik - apakah segala janji kelazatan dunia yang mereka bawakan itu bersifat kekal selama-lamanya sehingga kamu menjadikan ISLAM dan BANGSA mu sebagai jual belinya ??

      Fikir dahulu wahai smart pomen.
      Ikhlas dariku unknown aka sahabat

      Delete
    6. Unknown aka sahabat bn...apakata ko bagi peluang pakatan harapan memerintah pastu kita lihat apa yg ko canangkan ni jadi ke tidak? Setakat momokan dan ramalan 4d ko ni, apek tok pekong pun boleh bagi.. Jangan lah dok leka karaoke lagu yg didendangkan oleh bos ko dan ex dia..madah berhelah..aku rasa terkincit ko nak lepas key korus yg tinggi tuh..fikir sahaja kalo tak buat tak jadi apa unknown..walk the talk..

      Delete
    7. Annoying 15:22 aka unknown aka sahabat

      PPBM akhirnya telah menjejakkan kedua belah kakinya ke dalam "dunia" yang berpandu pada usaha menyelamatkan anak bangsa setelah PAS menolak sebagai sekutu untuk menjatuhkan klepets akibat termakan dedak.

      Kini konsesus diantara 4 parti berjiwa rakyat ini akan meruntuhkan kandang klepets jauh lebih pantas dari PAS meruntuhkan 'pakatan' yang dibina terdahulu. PAS pula akan saling berlaga kepala dan lisannya dengan sekutu UMNO dan menerima bantahan jauh lebih hebat dari akar umbinya sendiri di hari mendatang.

      Tipu daya mereka hanya mampu membelit golongan yang jahil lagi menyombong diri - in Shaa Allah dengan izin dan kurnia-Nya mereka akan mengisi kerusi pembangkang selepas PRU ke-14 nanti.

      Benarlah janji Allah SWT - diberikan Istidraj kepada sebahagian hambanya, yakni para pemimpin yang berhati serigala sehingga membawa kerosakan (jasmani dan rohani) kepada rakyat lalu penuhlah dada-dada rakyat dengan segala macam keluh kesah dan amarah, ditambah pula dengan tajam lidahnya pendedak-pendedak yang cuba menegakkan benang basah dengan segala macam cercaan, adu domba dan fitnah disertai dengan kerasnya perilaku ibarat orang yang terputus akalnya.

      Sementara sebahagian daripadanya ​diberikan kepimpinan yang jauh lebih baik dari pemerintah sedia ada di atas sifat syukur lalu mereka melihat segala kesulitan dan nikmat sebagai ujian Allah SWT.

      Maka Allah SWT memisahkan kedua golongan ini sebagaimana dipisahkan sifat mutlak diantara air dan minyak.

      lalu ikutlah kamu di dalam golongan yang paling di benci dan dimusuhi oleh semua golongan rakyat ini.

      Sesungguhnya tiada Perdana Menteri yang paling dimusuhi (secara terang atau berselindung) dan ditimpakan begitu banyak malapetaka sepanjang ia berkuasa melainkan Najib Tun Razak.

      Sesungguhnya tiada ulama (yg memimpin jemaah politik) yang paling banyak disanggah dengan nas-nas yang sahih sebelum Hadi Awang kerana sifat bermuka-muka dan kecelaruan politiknya.

      Maha Suci Allah SWT yang dengan Rahmat dan QudratNya "merapatkan" kedua-duanya demi memudahkan ummat Islam di tanah bertuah ini menjatuhkan mereka sekaligus sehingga membuatkan golongan pendedak seperti kamu bertambah amarah dan permusuhannya.

      Tidak aku mendatangkan kepada kamu fitnah melainkan sekiranya kamu mahu menggunakan akal,ilmu dan iman pastilah lidah kamu terkunci dari membawakan hujah selain dari mengeluarkan celaan kepadaku.

      Tatkala kamu didatangkan bala dari manusia2 perasuah, penguasa yang menukar geran rezab melayu, penyangak yang mengusung keranda serta sekutu yg bersifat gergasi (Komunis China, Korea Utara, etc), didatangkan juga kepada Ulama bencana dari penjaga Islamic Research Foundation yang terpalit dengan penggubahan wang dan lari dari negaranya sendiri dengan berselindung disebalik nama Islam untuk mengembangkan fahaman Muhammad ibnu Abdul Wahab kepada para ulama seluruh Malaysia.

      Akhirulkalam - adakah sekutumu itu lebih patut disanjung dari anak bangsa sendiri yang sangat kamu bencikan itu? adakah sekutumu itu lebih mulia dari sekutu anak bangsa mu?

      Salam ya salam

      Pesanan dariku unknown aka sahabat JR

      Delete
    8. En sahabat. Saya dah rasa 28 tahun umno pegang selangor dan hampir 10 tahun pkr pegang selangor. Saya ada otak yg tuhan bagi, begitu juga rakyat selangor yg lain. Kami tahu menilai. Kami menang lebih besar pru13 lalu kerana kami suka. Kami dpt 3 jambatan baru di klang. 2 dah siap. 1 lagi dlm pembinaan. Seperti yg dijanjikan masa pru12 lalu. Err jambatan KUALA KANGSAR ape cite. Jadi ape kate awak pakai je la CERMIN tu sendiri ye. Dan pesan la kat umno. Jgn mimpi la nak masuk sini ye. Tapi kalau pas kacau daun tak tau la.

      Delete
    9. Dari cina Komunis, lagi elok cina dap. Dari mana asal beras palsu, telur palsu. Dari mana dtg banyak barang tiruan yg murah tapi kualiti membahayakan pengguna. Saya ni mekanik. Kebanyakkan part dari sana. murah tapi kualiti hancur. Sekali pakai break pump. Yg ori $350. Cina punya $70. Pasal driver nak jimat pakai murah. Tak sampai 1 minggu dia eksiden. Nasib tak mati. Break jadi kosong. Tu bias punca kemalangan di tol jelapang. Jadi kenapa nak berhubung dgn negara yg mementingkan keuntungan tanpa memperdulikan nyawa org. Ape tugas tuan penasihat yg kita dah dengar dlm meneruskan urusniaga yg win sebelah pihak aja.

      Delete
    10. Gebang sahabat gebang

      Delete
  32. Macai2 umno dah terasa umno hampir dikuburkan...helahnye cari link blog yg tak berkredibiliti fakta... Putar fakta..guna bahasa kesat..fakta merapu2 tahap budak sekolah...

    ReplyDelete
  33. Kemanalah menghilangnya saudara2ku pengomen handalan sekelian......Pak Othman,Labu Labidan lain2.Cuma saudara John Doe,Cik Minah,Dato Rahman,Cahaya Al-Majid yang sekali sekala menjelma!!...please la saudara2ku sekelian ,kerap2lah semuanya komen diblog2 ....kerana PRU14 pun dah tak lama lagi.

    Ketiadaan saudara2ku semua seolah2 dunia politik dan sokongan kepada Tun kelihatan hambar!!...

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. We are still here bro...no worries....support for tun is increasing; thats why umno fellers are attacking this blog...

      Delete
    3. Salam bro.

      Saya masih menjenguk blog ni dan komen2nya. Cuma seminggu dua ni sibuk yg amat. Sudah brp hari Isyak di luar. Semalam sampai rumah pun hampir tengah malam.

      Apa pun kita kena pastikan pada setiap entry ada saja penyokong Tun M dan Tn Budin yg menjelma terutama yang tidak beranonymous.

      Utk kali ini syabas dan terima kasih banyak kpd sdr pomen dan malaysiabaru yg masih aktif muncul.

      Berganti-gantilah kita sementara ada di antara kita yg ada kekangan.

      In shaa Allah semangat saya masih kuat cuma sibuk yg amat sgt bukan sekadar kerja tp juga urusan keluarga.

      Pada hari tak sibuk in shaa Allah saya masuk dgn aktif.

      Salam perjuangan semua sdr2ku.

      Delete
    4. Tak lupa syabas kpd unknown aka sahabat JR di atas tindakan sentiasa menjawab si pendedak bingung itu.

      Delete
    5. Berganti-gantilah kita sementara ada di antara kita yg ada kekangan.
      Well said John Doe....

      Delete
    6. Teruskan perjuangan .

      Kami masih bersama rakan rakan yang lain .

      Baru kembali dari "road-tour" 12,000 km selama 16 hari .

      Delete
    7. Salam semua

      Samalah saya pun Agak busy dgn byk urusan kebelakangan ni

      Maklumla kan kena kayuh rezeki sendiri sama macam sebahagian besar rakyat Malaysia

      Bukannya ada dapat duit selepuk boleh buat joli katak beli Kereta mewah sampai 21 bijik mcm hamba Allah kat johor nu..

      Btw si nakhoda sewel ni dah berapa puluh Kereta mewah dah ada kat Rumah dia?

      Kalau setakat masih sebijik je tu pun proton saga je maka baikla bawak2 berenti je mentekedarah dedak tu

      Delete
  34. Yup. Diharap saudara semua dpt meluangkan masa bersama kami semua. Komen saudara yg padat dgn fakta membuat kami bersemangat utk ubah corak politik negara. Faham masing2 ada tanggungjawab senDiri. Dan maaf jika permintaan ini keterlaluan.

    ReplyDelete
  35. BAI'AH TAK JADI KE MAHKAMAH

    Mula-mula puak gila babi ni dapatkan fatwa dari Ketua Hakim Mahkamah Syariah Kelantan bahawa perkahwinan Dr Hatta dan isterinya 'Sah Jatuh Talak' kerana langgar baiah...

    Kemudian puak-puak gila babi ni mula mainkan isu tersebut.

    Timbalan Menteri Kelantan, Mohd Amar suruh Kamaruddin Jaafar rujuk status perkahwinannya di Mahkamah Syariah.

    Malah MB Kelantan sendiri turut mendesak mendesak Dr Hatta supaya rujuk status perkahwinannya di Mahkamah Syariah.

    Masa itu, Husam masih dalam Pas, belum dipecat lagi. Maka puak-puak gila babi ni hanya sondol Dr Hatta dan Kamaruddin sahaja.

    Tapi bila Husam kena pecat, puak-puak gila babi ni halakan muncungnya untuk menyondol Husam pula... hinggakan sanggup cabar Husam berdebat mengenainya.

    Belum pun selesai kata putus untuk mengadakan debat tersebut, tiba-tiba puak gila babi ni buat ceramah umum dengan tajuk "Husam Lari Debat Baiah"

    Bila Husam mari ke tempat ceramah tersebut, tak berani pula nak beri Husam untuk berucap sikit... Husam terpaksa duduk coko di situ sementara puak gila babi mencerca dan mencemuh Husam... Dan Husam beredar dari situ dengan baik setelah diminta berbuat demikian.

    Tetapi esoknya, akhbar puak gila babi ni muatkan berita kononnya Husam gi serang ceramah Pas! Memang puak ni gila babi betul!

    Kemudian lepas itu semua, PAS kawasan Tanah Merah meluluskan usul supaya mana-mana bekas pemimpin parti itu didakwa di mahkamah syariah jika melanggar sumpah taklik dan baiah yang dilafaz sebelum ini.

    Husam sokong 100% usul tersebut dan cabar puak-puak gila babi itu segera bawa kes tersebut ke Mahkamah Syariah, termasuk Ibrahim Ali sekali, orang pertama yang langgar baiah!

    “Biar Mahkamah Syariah meneliti dan memutuskan kes ini berbanding pemimpin tanpa kelayakan untuk memfatwakannya. Sedangkan mana dulu antara ta’lik dan talak pun beliau tersilap,” ujarnya.

    Husam juga menegaskan, andaikata Pas gagal membawa kes ini ke Mahkamah, Pas harus meminta maaf kepada beliau.

    Tiba-tiba bila wartawan tanya Mat Deris mengenai langkah susulan usul Pas Tanah Merah suruh heret mereka yang langgar baiah ke Mahkamah Syariah, boleh mamat ni kata, 'Tak bincang pun isu bai'ah' ... 'Banyak lagi agenda besar selain isu bai'ah' katanya lagi.

    Memang jenis gila babi Mat Deris punya komen.Walhal yang yang mula-mula bangkitkan isu baiah ni adalah dari puak dia sendiri.

    ReplyDelete
  36. Kini ahli2 pas sudah clear di mana halatuju hj hadi. Selama ini beliau ragu2 utk menyatakan pendiriannya kerana takut kehilangan pengundi. Beliau rela bermuafakat dgn umno demi kekuasaan. Bukan lg menjadi matlamat perjuangan pas dahulu malah muntah2 lama dijilat semula. Sbb itu setiap kali undian diparlimen mengenai usul yg dibawa oleh umbo maka pas berkecuali. Hanya ahli parliment pembangkang yg lain yg menentang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas ni parti ajaran sesat buat apa nak ikut dia.
      Adakah tidak sempurna keislaman seseorang jika tidak menjadi ahli pas?
      Adakah kita akan ditanya di dalam kubur nanti kenapa tak undi pas?

      Delete
  37. mampukah gabungan PPBM,DAP,AMANAH(X-PAS) dan PKR menjadikan negara lebih baik memandagkan setiap parti mempunyai agenda mereka tersendiri di mana PKR sebelum ini melaung-laungkan reformasi terhadap kerajaan teraju Tun Dr mahathir dan kini Tun Mahathir dengan bangga seperti secara rasmi menjadi ketua umum pembangkang akan menggunakan satu lambang. keterujaan apakah ini yang cuba digambarkan walhal ia sebenarnya bagaikan satu bencana kepada rakyat..bolekah kumpulan ini menjamin rakyat dapat di selamatkan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ade masalah di selangor dan penang?..janganlah mengada2 buat andaian..

      Rakyat sedang menghadapi bencana kerana 1 parti dominan...

      Delete
  38. MACAI DAN BARUA TERKINJA KINJA
    MAMAK TERASA DIRI HEBAT BELAKA
    SEKALI DAP@SINGAPORK TENGKING BERSUARA
    TERKINCIT TERBERAK SEMUA BARUA...

    Kiikikikikiiii...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak keciciran yang otak selenge ni macam mana boleh terlepas masuk dalam forum Tuan Budin,,,Tulisan besar tapi akal kecik,,layak jadi slper jamban jer,,kikikiki,,,kwangggg, kwanggg ,,kwangggg,

      Delete
    2. Budak tak cukup akal bila bercakap merapu2... Sekali singapork tutup 2 bank simpan wang rompakan 1 mdb terus dedak merosot..

      Barua meraung sana sini...kelaparan..

      Delete
    3. Mestilah dia meraung sebab hari ini sudah 15 haribulan tapi dedak tak dapat lagi

      Delete
  39. Berbunyi Unknown atau sahabat
    Brother Pomen nak disebat
    Konon agama nak nasihat
    Sekolah biasa bukan maahad

    Konon Pomen nak jual bangsa
    Macam Pomen tak ada agama
    Ya Salam,ya Salam keluar semua
    Konon dia arif agama

    Tapi kita Sudah tahu
    Komen sahabat selalu merapu
    Guna agama seperti baju
    Sokong perompak dia tak malu

    Wahai unknown atau sahabat
    Jual agama Pomen tak buat
    Dia berjuang lawan pengkhianat
    Syurga neraka Allah yg decide

    Jangan ingat pandai agama
    Siapa pengkhianat yg jual bangsa
    Berpeluk komunis dinegeri China
    2.6 billion Pomen tak rasa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro fantun,

      Kalo bab menuduh org jahil, dia no satu..
      Agama dicanang macam dia je serba tahu
      Nasib baik le dah ada seteru baru
      Bro unknown JR, wa caya sama lu..

      Kasi hantam ini unknown aka sahabat setan kalo ikut kata bro tajul ler...

      Delete
    2. Bukan bro tajul kata setan tetapi bro zack
      Maaf pasal tersilap terang
      Bro pomen punya kaliber unknown nak hijack
      Kalo soal matematik aramco pun takleh jawab, kaliber ko unknown udah kelongkang..

      Delete
    3. Terima kasih bro fan tun. Pejuangan kita bagaikan air. Dicincang mcm mane pun tak putus. Insyaallah. Terima kasih juga pada rakan yg lain.

      Delete
  40. Razak mension rakyat merasa
    kerinci residensi sudah berjaya
    Hanya 35 orang miskin papa kedana
    ini semua angkara Nurul durjana
    Padan sangat la ko punya muka..

    pantun 5 kerat untuk penduduk Parlimen Lembah Pantai yg di tinggalkan Nurul Aljuboori sehelai sepinggang dulu ada rumah sekarang rumah pun lingkup akibat hasutan budak perempuan durjana ini.... lu fikir la sendiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akak langsuir,ko ni barua singapork komunis yg otak letak kt tetek.. Klu tetek ko besor ok la jgk, ni tetek Ciput.. Nk ramas pun geli la.. Goyang2 yang kikiki.. Bebal macai barua JASA ni. Klu 35 tu tak berkeras, mmg kena kencing la.. Bg umah amik, pangkah PH..klu umno khianat.. Rakyat khiatnat balik.. Fair and square.. Ikhlas dari ku penghuni razak mansion dan kerinchi

      Delete
    2. 35 orang ni boleh mintak dengan ku palsu denan...ape susahnye..

      Delete
  41. Tadi berbual dgn electrician yg berlajar kerja letrik, aircon dsb nya, 3 tahun ikut Cina, mula dengan tolong angkat wires, passkan screw driver dsb nya.

    Sekarang dia lead 2 others (pendatang) buat repair electrical, aircon etc.

    Dia kata orang2 mcm dia 80% bencikan Najib. GST dan harga barang naik lebih menyakitkan hati dari 1MDB.

    Sebab bikin nak hidup pun susah. Dia "dengor khabor", GST nak naik lagi.

    Sedap hati dengor dia kata 80% orang macam dia bencikan Najib. Harap itu betul. Kita kena propakan GST dan harga barang naik seboleh2 nya.

    ReplyDelete
  42. Isu Rosmah dan PERMATA pulak!
    Yeo bidas Rosmah, gesa letak jawatan
    mk - Hari ini, 3:20 petang

    Isteri perdana menteri Rosmah Mansor patut berhenti menjadi penaung program pendidikan awal kanak-kanak PERMATA jika tidak mampu berdepan pemantauan awam, kata Yeo Bee Yin.

    Anggota parlimen Damansara Utama berkata Rosmah berlagak sebagai mangsa dalam isu “pengurusan agensi kerajaan dan wang pembayar cukai”.

    “Suka saya cadangkan beliau letak jawatan sebagai penaung PERMATA jika tidak dapat menahan kritikan dan memenuhi tuntutan terhadap ketelusan,” kata wakil rakyat DAP itu.

    Rosmah semalam berkata, beliau tidak dapat memahami mengapa sesetengah pihak masih banyak bertanya mengenai program PERMATA walaupun banyak penjelasan mengenainya dibuat.

    Beliau berkata, pelbagai isu yang dikaitkan dengan PERMATA kadang-kadang mengecewakannya kerana program berkenaan tidak pernah mengambil kira faktor politik.
    Rosmah juga sekali lagi menegaskan tidak pernah mengambil wang yang diperuntukkan kepada PERMATA untuk kegunaan peribadi.

    Sementara itu, Yeo juga menuntut penjelasan berkaitan agensi kerajaan tidak semestinya mempolitikkan perkara itu.

    “Beliau nampaknya lupa bahawa dana awam yang digunakan PERMATA berpunca daripada rakyat Malaysia yang gigih membayar cukai hasil pendapatan kerja keras kepada Putrajaya,” katanya.

    Beliau juga mempersoalkan kepada isteri perdana menteri diberikan peranan besar sedangkan beliau tidak dipilih rakyat dalam pilihan raya.

    Yeo sebelum ini pernah hadir untuk sesi penjelasan berkaitan PERMATA.

    ReplyDelete
  43. Unknown aka sahabat penyamum

    1) DAP pernah mencuba memecahkan BAITULMAL agar diberikan zakat kepada Non muslim.
    Perlis dak nak laksana. Bulum ada bantahan dari agamawan

    2) DAP pernah menuntut agar diadakan Jabatan untuk agama selain dari ISLAM didalam kerajaan (sekiranya berkuasa kelak).
    Tak pernah dengar tolong bagi link.

    3) DAP menyokong segala macam tuntutan NGO2 yang melanggar syariat Islam (LBGT, Pluralisme, kebebasan agama mengikut fahaman Non muslim etc).
    Boss dia di Penang pada satu ketika dulu adalah Gerakan. Kalu hang tak gerakan tu parti component siapa look up dalam google.

    4) DAP menuntut agar urusan agama ISLAM di kemukakan kepada Non Muslim untuk dipersetujui sebelum dilaksanakan (peruntukkan, pembinaan masjid, aktiviti keagamaan, penyebaran syiar etc).
    Dibawah bidang kuasa jabatan agama negeri2 dikepalai oleh Duli Duli Yg Maha Mulia.

    Nauzubillahimzalik - apakah segala janji kelazatan dunia yang mereka bawakan itu bersifat kekal selama-lamanya sehingga kamu menjadikan ISLAM dan BANGSA mu sebagai jual belinya ??
    Yang ni hang kena tanya hadi dan pas. Bernilai 90J and more to come dan janji memerentah beberapa negeri.

    Hang dah lama tak mengadap cermin kot.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Soal sejahteranya Islam itu adalah mensejahtera kan orang lain bukannya menghentam bangsa tertentu atas urusan kepentingan poltik.
      PAS pernah melabel UMNO parti 'kafir'bertahun-tahun lamanya dulu dan kini tetiba sekarang tergesa berbaik dengan parti UMNO.
      PAS telah pernah bekerjasama dengan DAP dalam beberapa musim PRU.

      Delete
    2. Jika pas bergabung dengan ameno
      Tahap Pertama saya nak tengok berapa ribu kereta Q7 di import masuk ke malaysia secara besar2an,,,,Tahap Kedua saya nak tengok berapa ramai pak lebai dah buang kopiah mula pakai baju kod dan necktie,,Tahap Ketiga ,,,kaddang,,,kaddang,,,jarrang,,,jarrang,,jarrang kata nujum pak belalang,,,dan mula nak pasang 3 atau 4 le tuh,,dah banyak modal nak layan napsu katakan,,,,,Tahap Keempat,,,bila dah di umpan macam2,,,tentu lah mula naik tocang lawan tokey,,,maka sampai Tahap Kelima,,di kasutkan sekali lagi lah jawab nya,,,Tahap keenam,,,ending nya,,jadilah hampas

      Delete
  44. Teruslah berangan John jenin nk rampas Malaysia ni..allah sentiasa melindungi Bumi brrtuah ni..amin

    ReplyDelete
  45. TAHNIAH PPBM, satu keputusan yg tepat lagi menggembirakan warga marhaen yg sedang termangu bagi menentukan halatuju dlm PRU14 akan datang.

    unknown aka sahabat,
    tolong jelaskan kiblat yg kedua tuan itu! saya kurang faham tentang dua kunci kiblat. konfius nih. Kiblat umat Islam ada 2 ke sekarang ni. Tolonglah jelaskan

    ReplyDelete
  46. http://sejarahmelayu.blogspot.my/2017/03/kit-siang-diktator-paling-lama-dalam.html?m=1

    link atas fakta..data..masa..dan dokumen yg lengkap dan mantap pasal proksi Singapork@DAP untuk renungan barua dan anjing belaan Singapork....

    fakta yg terang lagi bersuluh ... khas untuk macai.. barua dan anjing tajaan Singapork...

    Klu tak puas hati... saman saja....

    UBAH & SIMEN

    ReplyDelete
    Replies
    1. SIARAN ULANGAN
      Bagi walaun yg terlepas pandang....
      Jika pas bergabung dengan ameno
      Tahap Pertama saya nak tengok berapa ribu kereta Q7 di import masuk ke malaysia secara besar2an,,,,Tahap Kedua saya nak tengok berapa ramai pak lebai dah buang kopiah mula pakai baju kod dan necktie,,Tahap Ketiga ,,,kaddang,,,kaddang,,,jarrang,,,jarrang,,jarrang kata nujum pak belalang,,,dan mula nak pasang 3 atau 4 le tuh,,dah banyak modal nak layan napsu katakan,,,,,Tahap Keempat,,,bila dah di umpan macam2,,,tentu lah mula naik tocang lawan tokey,,,maka sampai Tahap Kelima,,di kasutkan sekali lagi lah jawab nya,,,Tahap keenam,,,ending nya,,jadilah hampas

      Delete
    2. Kalo ahli2 suke ape isunye

      Orang umno suke najib pegang rekod dunia pm yg merompak paling tinggi 2.6 billion..

      Ko tu barua budak2 lagi baru belajar tak reti nak cari isu..

      Delete
    3. Anjing jho lo menyalak tak cukup makan..kelaparan...

      Delete
  47. Tuan Budin....
    Gabungan ameno dan pas kita kasi

    PILING DAN COCRET

    ReplyDelete
  48. Macam mana kau nak ubah orang kalau asyik maki hamun saja.

    Tunjuklah satu tauladan yg baik dulu sebelum nak suruh orang ikut kau.

    DAP jaga rumah tangga dia mcm parti kau tu juga. Jadi yg kau ni kelam kabut tak tentu punca ni kenapa? Asyik nak ubah nak simen tu siapa suruh?

    Gatal sungguhlah punggong kau ni.

    Kata orang tua2 anak sungai lagikan berubah. Ini kan pula hati orang. Itu pun kalau kau fahamlah politik tu apa. Kalau tidak, ibarat kata ayahanda Tun Mahathir pi masuk sekolah balik.

    Dahlah bodoh nak ajak orang lain jadi bodoh mcm kau siapa nak!!! Siapa yg sebenarnya diktator? Kau tahu ke diktator tu apa? Elok sgtlah kau berkahwan dgn unknown aka sahabat syaitan tu.

    ReplyDelete
  49. http://sejarahmelayu.blogspot.my/2017/03/kit-siang-diktator-paling-lama-dalam.html?m=1

    link atas utk renungan anjing dan barua bertuankan Singapork.... penuh dng BUKTI & FAKTA BERGAMBAR

    ININKALI LAH...kikiiki

    ReplyDelete
  50. Anon 19.57

    Pantun 14 kerat sempena Pru 14.

    Kalau 35 papa kedana
    Kat Kelantan camana pula
    Tak sokong umno dia mengata
    Umno memegang ribuan juta
    Tapi yg pegang membuat harta
    Wanemdibi dengan permata
    Berapa lesap itu tak kira
    Selangor rakyat aman bahagia
    Si udang si ikan kata derita
    Si ikan protest dengan tuala
    Lepas itu bawak keranda
    Biarlah dia nak gila gila
    Buat perkara rakyat tak suka
    Sebab Umno BN pun dah tak lama..

    ReplyDelete
  51. Jika pas serius jujur dan iklas nak perjuangkan islam,,elok pas tak bertanding PRU14,, pas kena dahulukan soal yang berkaitan islam dan akhirat terlebih dahulu dari polik yang jelas untuk duniawi,, Pas sepatut buat road show , simar , forem,dialog, di seluruh malaysia termasuk sabah dan sarawak sepanjang tahun 2017,,mugkin sehingga ke 2018 sekiranya rakyat belum dapat memahami sepenuhnya RUU35, jika pas besungguh2 dan berniat Lillahhitaalah nak menegakan syiar islam lambat laun akan berjaya juga,,,,,Namun jika pas lebih utamakan PRU dari RRU,,rasanya semamang jelas ada yang tak kena dengan perjuangan pas ni,,,patut kena balik ke pangkal jalan

    RRU355 DI DAHULUKAN, ISLAM DIUTAMAKAN

    ReplyDelete
  52. pemimpin pas peduli apa dengan penyokong nya. apa yang penting cash is king. antara perjuang dengan cash.. pemimpin pas lebih ketagih melahap cash.. pucuk dicita cash yang datang..

    ReplyDelete
  53. PEMBETULAN EJAAN DAN PEMURNIAAN MESEJ
    Jika pas serius jujur dan iklas nak perjuangkan islam,,elok pas tak bertanding PRU14,, pas kena dahulukan soal yang berkaitan islam dan akhirat terlebih dahulu dari polik yang jelas untuk napsu dan duniawi,, Pas sepatut buat road show , seminar , forum, dialog, di seluruh m
    Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak sepanjang tahun 2017,,mugkin sehingga melangkau ke tahun 2018 sekiranya rakyat belum dapat memahami sepenuhnya RUU355, jika pas besungguh2 dan berniat dengan JUJUR dan LILLAHITAALA nak menegakan syiar islam lambat laun akan berjaya juga,,,,,Namun jika pas lebih utamakan PRU dari RUU 355,,rasanya semamang jelas ada yang tak kena dengan perjuangan pas ni,,,patut kena balik ke pangkal jalan dan bertaubat

    RUU355 DI DAHULUKAN, ISLAM DIUTAMAKAN

    Piling dan Concrite

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...