Friday, 10 March 2017

NAZRI SETUJU DEBAT DENGAN TUN M...TAPI ADAKAH NAJIB AKAN MENGIZINKANNYA?


Setelah dua kali dicabar oleh Tun Mahathir Mohamad untuk berdebat, Nazri Aziz akhirnya bersetuju menyahut cabaran bekas Perdana Menteri itu.

Dipetik oleh portal FMT, Nazri berkata, beliau setuju dengan cabaran itu dan sedia untuk berdebat dengan Tun Mahathir sekembalinya dari lawatan kerja ke Berlin pada 13 Mac ini.

"Okay, saya setuju. Saya akan kembali pada 13 Mac,  jadi Tun Mahathir sudah boleh membuat persediaan atau jika beliau setuju, pihak saya akan mengaturkannya," kata Nazri yang juga Menteri Pelancongan dan Kebudayaan.

Woww...ini sudah perkembangan menarik.
Dalam tulisan di blognya pada 6 Mac lalu, Tun Mahathir antara lain menyebut, "Tetapi jika Nazri hendak sangat mencabar saya, bolehlah kita ada perbahasan terbuka berkenaan 1MDB, RM2.6 billion dalam akaun tuannya, pinjaman RM55 billion untuk keretapi pantai timur atau apa juga tajuk, termasuk BMF. Ini boleh diadakan tanpa syarat."

Semalam pula, ketika bercakap dengan media, Tun Mahathir sekali lagi mengajak Nazri untuk berdebat dengannya.

"Kalau dia mahu berbahas dengan saya depan orangramai, silakan, kata bekas Perdana Menter itu yang sekaligus menolak untuk kembali bertanding semula dalam pilihanraya.
Jika debat ini menjadi kenyataan, ia akan mengulangi debat mengenai harga minyak antara Anwar Ibrahim dengan Shabery Cheek yang diadakan beberapa tahun sebelum ini.

Debat secara umumnya adalah baik untuk mempertahankan pendirian masing-masing, malah di negara-negara maju, bahkan di Indonesia sekali pun, debat terbuka ketika pemilihan Presiden negara masing-masing adalah detik yang amat dinanti-nantikan oleh semua.

Cuma, Najib Razak saja yang selalu mengelak untuk berdebat. Beliau bukan saja tidak berani menyahut cabaran Anwar untuk berdebat, malah tidak memunculkan diri di saat-saat akhir dalam program NothingToHide sebaik mengetahui Tun Mahathir sudah menanti kedatangannya, meskipun sudah setuju hadir pada awalnya.

Oleh kerana Nazri sudah pun menyahut cabaran Tun Mahathir ini, adalah diharapkan Najib tidak keberatan atau menghalang Menteri Pelancongan dan Kebudayaan daripada mengadakan debat itu, walaupun mungkin tajuk yang akan dipilih atau dipersetuju nanti berkaitan secara langsung dengan Perdana Menteri.
Tidak kira sama ada tajuk debat mengenai 1MDB, wang RM2.6 bilion yang masuk ke akaun peribadi Najib, pinjaman RM55 bilion untuk keretapi pantai timur, BMF atau apa saja, debat antara Tun Mahathir dengan Nazri tentunya amat dinanti-nantikan oleh sesiapa saja.

Sekali lagi, sangat-sangat diharapkan agar Najib sentiasa berlapang dada dan memberi lampu hijau kepada Nazri untuk debat ini. Jangan sesekali dilarang Nazri untuk membuktikan keberaniannya.

Tetapi, bolehkah diyakini Najib akan memberi keizinan kepada Nazri untuk berdebat dengan Tun Mahathir? (ShahbudinHusin 10/03/2017).

130 comments:

  1. Wan Emde Bee tajuk taboo ..
    Boleh ka ???? Haha how

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha.. dgr tajuk pun Najib dah demam kura dah.. lain la tajuk pasal qunut, pasal tajwid, pasal tarannum, mmg laju ja.

      Tajuk2 kepentingan negara, sumer x boleh. Kecuali hubungan antarabangsa sbb Najib mmg untung gila punya. Isu NK mmg Najib untung punya. Isu TPPA, x boleh.

      Lawak la Mesia ni.. dapat PM dan pegawai gomen, sumenyer pengecut. Bila cakap, berdegar2 elitis berselindung dibalik kuasa yg diam2 mampu membuli orang lain.

      Delete
    2. Berlakon saja si botak ni, jangan percaya.
      Nazri faham jika cakap tak sanggup orang cakap dia takda batu. Lebih baik dia cakap sanggup dan seribu alasan menanti.

      Delete
    3. Antara alasan nazri nnt ialah terpaksa menumpukan perhatian dan usaha untuk memperbaiki sektor pelancongan yg terjejas teruk diantara korea utara dan malaysia...kihkihkih

      Delete
    4. TAJUK BARU
      dgnnizin Admin

      PEESIDEN KOREA DI PECAT MAHKAMAH AGONG

      LETAK JAWATAN

      DI MALAYSIA HARAMJADAH APANDI KUALI NAK DAKWA NAJIB????

      IGP NAK TANGKAP NAJIB

      SERONOK JADI PM MALAYSIA
      ROMPAK BYK.MANA DYIT PUN AGONG TAK BOLEH KACAU AG ATAU POLIS TAK BOLEH KACAU!!!

      GARAM PUNYA PERLEMBAGAAN NEGARA

      Delete
    5. Debat bukan budaya umno. Jadi kita bole buat kesimpulan sendiri.
      Dari buang masa betdebat baik cari jln kumpul beg branded mcm yg d buat exco Johor.

      Delete
    6. saya x nmpk apa untungnya najib dan malaysia dlm isu diplomatik NK ni
      pertama kejadian berlaku di klia2 dimana menunjukkan kwln keselamatan di airport negara amat lemah
      kedua fiasco rakyat kita dilarang mninggalkan NK menjadi tertawa masyarakt dunia kerana langkah gelojoh najib mhalau duta NK
      sepatutnya dia pggl rakyat kita pulang dulu barulah halau duta tu.
      Another fiasco after mh370 and mh17
      hmmmm....

      Delete
  2. Let the show begins. I bet Nothing to Hide will stop the debate. A lawyer by training is full of vigour and a good twister of words and facts. However, a doctor by his long and strenuous training will do a good surgical operation on a human brainn and body.

    No conditions, no inhibitions, no restrictions.....go go go

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gelas kaca simpan jauh-jauh,,nanti tak pasal2,,Tn M baling kat kpla si botak tu,,ha,ha,,

      Delete
    2. Masa dia ada kuasa ada body guards bolehlah dia bercakap ikut sesap mulut cupar dia mcm orang yg tidak ada agama langsung.
      Bolehlah dia buat tak hairan kat orang lain.
      Cuba kalau dia dah bersara nanti kalau dia berani bercakap mcm tu buta buta kena tonyoh mulut dia dgn tempurung bulu.
      Tak ada siapa nak pandang kat dia. Orang kampong pun tak hairan dgn manusia mcm tu.Orang tunggu nak bagi dgn penyapu adalah

      Delete
    3. elehhhhh mainan politik jak tu..nanti bila tun m mula suarakan pasal isu2 sensitive ne mula la nak dikenakan tindakan undang2..umno da ketaq..so skrg nazri pura2 nak debat..isu taboo..then tindakan akta najib diambil ke atas tun m...lawak...

      Delete
  3. kalau nazri teruskan juga dgn perdebatan ini, maka saya ramalkan 2 perkara akan berlaku :-

    1)tun m akan 'ratah' dia hidup2.

    2)rosmah n najib akan d 'telanjangkan' olih tun.(bayangkan lah jika kedua pasangan klepet ini d perlihatkan tanpa busana olih warga - HUDUH!!!.

    olih demikian pencacai najib/rosmah akan memberi segala alasan utk menghalang debat ini.

    nazri ni hero 'taik kucing' UMNO saja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan lupa hampir semua "ramalan" jagoan politikus berhati serigala berakhir dengan kehampaan dan hilang dibawa masa hanya sebagai adu domba dan fitnah -

      ironinya mereka masih "membangkang" dari semulia-mulia Dewan Parlimen sehingga sehanyir-hanyir longkang di kaki lima dan bahkan ada dari kalangan mereka yang menghabiskan nikmat dan hikmah usia muda nya hanya untuk membangkang dan kini sedang meniti usia tua juga sebagai pembangkang - barangkali ia akan mati juga sebagai pembangkang. in Shaa Allah generasiku (pasca merdeka) masih terlindung dari tipu daya mereka.

      Aku juga tidak ketinggalan mahu diperdengarkan kisah disebalik tabir forex (perjudian matawang) dan skandal'2 silam Tun Mahathir yg berupa MOU dan Monopoli ekonomi melalui projek penswastaan Mega yg memberi habuan untuk 7 keturunan pada mereka-mereka yg bertuah (yakni menguasai Tun Mahathir).

      Jika Tun Mahathir sedang menghunus keris - Nazri juga sedang mengasah kerisnya.

      Erm - masihkah tuan punyai hasrat untuk melobi sebagai calon PRU ke-14 kelak untuk menentang Najib di Parlimen Pekan ??

      Salam ya salam
      Ikhlas dariku unknown aka sahabat

      Delete
    2. anon 10:54,

      setuju, ayoh kita sama2 dengar debat ini (jika najibayef n rospopomayef membenarkan nya).

      saya tahu sedikit sebanyak mengenai isu BMF serta kerugian dlm perniagaan forex.

      tapi saya lebih mengetahui isu2 yg melibatkan perompakan besar besaran olih pasangan klepet ini yg perlu juga d dedahkan utk tatapan semua.

      utk makluman saya tidak melobi utk menjadi calun d Pekan. tapi jika d pilih utk bertanding, saya tidak akan mengelak/menolak nya.

      selaku ketua bhg 'bersatu' Pekan, saya akan terus membantu menggempur kawasan parliament tersebut.

      bak kata rakan2. jika d pilih utk bertanding, mungkin saya akan kehilangan 'deposit' atau jika tentangan saya 'credible', mungkin kehilangan nyawa.

      apa pun terjadi, saya bertawakal n redha. insya'allah.

      Delete
    3. Good dato...semua yg berlaku mengikut ketentuan Allah...ape nak takut..dipekan sejarah menunjukkan najib menang dengn bantuan sultan..sekarang pemangku sultan tak campor sangat hal ehwal politik...

      Delete
    4. Tulisan sastrawan gila sukar aku fahami maksudnye..berbelit2..

      Delete
    5. tuan, - awk juga membawakan "humor" yg mengundang tawa tatkala mendakwa mengetahui ("fakta dan bukti") kisah rompakan besar-besaran Najib melalui 1MDB sebagaimana sekalian si jahil itu "mengetahui" nya.

      Lucu sekali tiada seorangpun dari kalangan golongan yg "mengetahui" itu membawanya ke muka pengadilan hanya sekadar dijaja di alam maya dan kaki lima, bahkan Tun sendiri mengakui hanya sekadar "hearsay" lalu ditolak kesnya oleh mahkamah tatkala ia mencuba untuk membawa "pengetahuan" nya dengan niat mengheret Najib ke mahkamah - apakah kamu perlu 7 tahun lagi ??

      tuan juga tidak lari dari mentera klise seorang politikus - "saya tidak melobi untuk menjadi calon, tetapi saya menerima jika dicalonkan" - sungguh comel, walaupun mentera ini terpacul dari mulut seorang lelaki yg tua renta.

      Sekiranya tuan tidak melobi, nescaya tuan akan membawa perasaan kempunan sehingga ke liang lahad.

      Erm, sudah kah PPBM "berunding" pada urusan pembahagian kerusi ?? dan pastikan kerusi Parlimen Pekan disedekahkan untuk calon parti tuan. dan dengannya tuan ada peluang untuk dicalonkan.

      Salam ya salam
      Ikhlas dariku unknown aka sahabat

      Delete
    6. Sahabat aka kuli jibby..kepala hotak hang hutang 1mdb tu rumours..1mdb tu untung ke? kalo ye sila senaraikan..jgn jadi bangag abadi..bongok

      Delete
    7. baru saya sedar yg anon 10:54 ini pendedak yg pengecut - tak berani mengguna nama yg d beri olih ibu/bapa nya.

      olih kerana saya tlh memutuskan sebelum ini utk tidak akan melayan nya, maka ini adalah respon saya terakhir terhadap komen2(yg berbelit belit) nya.

      "rakan2 saya d Pekan tlh mengetahui pendirian saya bahawa serangan2 n kritik2 terhadap najib akan saya hentikan sebaik saja beliau memutus utk mengundur diri n berani berhadapan dgn process pengadilan."

      betul saperti tun m, saya sudah lanjut umur (69 thn) tapi akal saya masih segar bugar - Alhamdulillah.

      Delete
    8. Tahniah saudara rahman..teruskan usaha anga menentang kemungkaran jibby n semah..saya respect orang seperti anda

      Delete
    9. A,kum dato. Takpe kalau kita kalah semasa berjuang. Jgn seribu alasan utk elak berjuang. Kalah pun tak malu kerana lawan adalah org yg mempunyai segala sumber dan dana yg banyak. Dari arab je bah berbilion. Ape pun good luck pada sape saje calon nanti.

      Delete
    10. Disebabkan amat kesibukan saya tak mampu nak berikan komen bbrp hari ni.

      Tapi utk pak rahman jpc saya selitkan masa juga.

      Saya sokong pak rahman jpc 100%. Pak rahman orang jujur dan mengakui kalau dipilih jadi calon pak rahman takkan menolak.

      Tidak ada apa yang salahnya dengan kenyataan ini. Pak rahman bukan mempertahankan kebathilan dgn memutarbelitkan lidah atau melakukan sebarang kemungkaran.

      Pak rahman juga tidak cuba menjadi calon melalui cara2 bodek dengan pertahankan kebathilan.

      Tidak seperti seorang manusia hipokrit yang apabila ditanya sudahkah ia maklumkan kepada khalifahnya hasrat hatinya mahu bertanding di mana ia tidak menjawab soalan melainkan hanya mengatakan ia tak layak utk menjadi calon PRU.


      Zaman keutamaan menjadi calon diberikan kepada orang-orang yg cerdik telah tamat.

      Daripada kacamata saya ia punya segala kelayakan yang dicari Najib utk menjadi calon PRU. Antaranya:-

      1. Bodoh, bingai, bebal dan sewaktu dengannya.

      2. Sanggup menipu dan memutarbelitkan apa sahaja demi Najib. Kalau sebut sanggup mati lagi hebat.

      3. Assabiyah, kalau puak aku buat semua betul walaupun sebesar dinaosur dan puak lain buat semua salah walaupun sebesar kambing.

      4. Suka beralasan walaupun alasan bodoh dan bertentangan dengan prinsip diri yang pernah disebut.

      4. Sanggup memperalatkan agama dan menggunakan nama Allah bila berbicara tetapi lari kecut apabila dicabar bersumpah laknat di atas nama Allah yang ia suka jual.

      5. Sanggup mendapat kemurkaan Alah asal sahaja memperolehi keridhaan Najib.

      100% menyokong pak rahman jpc.

      Delete
    11. sdr john doe n rakan2 seperjuangan,

      terima kasih atas segala dokongan.

      wassallam.

      Delete
    12. Hak aloh, unknown aka sahabat bn tu jeles le tuh..sekurang2nya usaha pak rahman jpc ada recognition dari org lain dan tun m...yg awak tu yang kena maki on behalf of bijan tiap2 ari kat blog ni, sibijan tak recognise pun...siannya..

      Delete
    13. Pak rahman jpc

      All for one and one for all (swlagi tak buat maksiat lah).

      Salam perjuangan..

      Delete
    14. Pak rahman jpc.
      Budak tu makan upah....

      Delete
    15. Go dato go,teman dari jauh tetap menyokong dato demi kebenaran.

      Delete
    16. Go dato go,teman dari jauh tetap menyokong dato demi kebenaran.

      Delete
  4. Lepas ni dah tentu ada kutu cakap....'debat bukan budaya umnu'.
    Hampas pun tolong sambut...'debatlah secara tertutup, ini cara islam'.

    Tengokkan je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebagai penyokong Umno saya memang mengharapkan debat ini di adakan.Nak tengok Mahahtir si pelawak ni kemukankan bukti kukuh bukan main terjah ikut sedap je,janji pentaksub pentaksub bodohnya percaya,bila nampak terjahan nya di pertikaikan dan longgar,mula dia tukar cerita.

      Delete
    2. Kami orang PH DAN PPBM pun tak sabar nak tgk. Biasenye golongan warga emas ni tak kira sapa, bercakap dengan bukti atau sumber yg Boleh dipercayai. Dia org tak akan tergopoh gapah bila bercakap, lagi2 isu besar. Contoh hari tu. 1 soalan ada hampir 40 jawapan. Last dipulangkan kembali. Air liur saja. At least tunjuk la dokumen ke, slip bank ke. Org pun tutup la mulut. Pasal disertakan dengan bukti. Ni menjadi tanda tanya. Bagi negarawan mcm tun. Dia penat buat rumah, takkan nak bagi org lain senang2 runtuhkan. Kami nak jawapan berserta bukti. Jadi elok debat diadakan. Harap polis jaga betul2. Jgn jadikan isu keselamatan sebagai alasan untuk mengelat.

      Delete
    3. Saya pun nak tengok kenapa bukti bukti audit negara dirahsiakan pada umum. Sepatutnya dibentang diparlimen.
      Jangan bercakap benda yg kita tak tahu, orang akan tahu kebodohan kamu.

      Delete
    4. Tu pasal kita perlu kan org suka.menggali dlm pakatan pembangkang. Lagi dlm dia org tanam lagi seronok dia org korek. Yg kita tak perlu kan SIMEN.

      Delete
  5. erm, telah dikembalikan cabaran dari seorang political animal yang sedang diperlihatkan segala "dosa" yang pernah dikerjakan sewaktu berkuasa selama 22 yg lalu.

    Tun Mahathir meniti sisa usianya dengan jalan yang begitu menyedihkan - jalan yang dipilih membuatkan ia terpaksa "seiring" dengan musuh yang bersifat kafir harbi bahkan hingga terpaksa "berjabat tangan" dengan pelaku liwat yg bersifat biseksual bersama sekalian pentaasubnya. Niat peribadi dihiasi dengan slogan mahu "menyelamatkan Malaysia".

    Maha Suci Allahswt - Tun Mahathir sedang menerima kifarah (sekiranya boleh disifatkan demikian?).

    Terbongkar rahsia tanpa dapat diselindungi lagi bagaimana bangsa cina mampu menguasai ekonomi melalui cengkamannya pada Tun Mahathir selaku Perdana Menteri selama 22 tahun - tempoh yang menyaksikan bagaimana drastiknya penguasaan ekonomi oleh bangsa cina.

    Program penswastaan projek mega (PLUS,IPP,BAKUN,PERWAJA,PKFZ, Proton etc) dengan perjanjian yang memberi habuan ibarat mendakap segunung emas (monopoli dan MOU yg tidak masuk akal) untuk mereka-mereka yg "menguasai" Tun Mahathir.

    Pengurusan ekonomi yang berombak hatta "forex" (perjudian mata wang) dijadikan salah satu pilihan yg memberi keuntungan singkat tetapi akhirnya membawa kerugian sepanjang zaman.

    Tun Mahathir tetap diperas tenaga dan pengalamannya (kelicikan sebagai politikus) oleh mereka-mereka yang "menguasai" Tun agar mempertahankan - tatkala hampir semua MOU dan monopoli ekonomi yang tidak masuk akal dirombak secara drastik oleh Najib.

    Allahurabbi - para pendakap "segunung emas" itu berhempas pulas menyerang dengan menekan ekonomi (berpakat menaik harga barang n kemudahan asas) dikala para politikus berhati serigala seperti biasa menyerang dengan segala adu domba dan fitnah yg tidak pernah reda.

    Ya benar, Najib bukan malaikat tetapi Najib bukan bersifat syaitan - bahkan bukan calang-calang pemerintah yg berani mengubah segala MOU dan monopoli dan merampas kembali "segunung emas" dari dakapan puak kapitalis. Tun Abdullah gagal di dalam kemuliaan, sedang Najib masih sedang berjuang.

    Dan sesungguhnya, benar Tun Mahathir itu "hebat" tetapi "kerosakan" yg dibawanya sedang membelit batang tubuhnya - doaku agar Tun Mahathir sempat bersujud (melupakan urusan dunia) dan kembali merebutnya taubat ke hadrat Allahswt. Sesungguhnya aku menyayangi Tun Mahathir.

    Salam jumaat penuh berkah
    Ikhlas dariku unknown aka sahabat



    ReplyDelete
    Replies
    1. hang ni x cukup tidoq ka..

      Delete
    2. nazri pun tak pakai komen bodoh kau jadi modal dia berbahas dengan Mahathir.

      Berani guna "Terbongkar rahsia tanpa dapat diselindungi lagi bagaimana bangsa cina mampu menguasai ekonomi melalui cengkamannya pada Tun Mahathir"

      Mahathir tak sebut Jho Loh ...Mahathir akan kata 'ada satu cina.. Apa nama ?....Eric Tan kah apa ..


      Delete
    3. 10.28,

      Fakta atasi auta
      Benar kuburkan palsu
      Realiti kalahkan fantasi.

      Kalau jadi..saya akan tetbsng ke KL
      Kalau tak jadi...sah nazri pondan rengas

      Delete
    4. Si Jahil separuh masak ada lagi? Ingat sudah padam.
      Apa hei nama kamu ade arg pakei?
      Aku ingat kamu 'sudah takda'?
      he....he....untung lagi najib ada org tukang cuci pinggang.

      Delete
    5. Tuan kau suruh cakap pada Tun supaya kejar akhirat dan lupa urusan dunia? Supaya Tun tak payah korek lagi rahsia penyamun? Supaya KAMU SENDIRI boleh makan hasil rompakan haram tanpa gangguan?
      Allah lanjutkan usia Tun kerana untuk bongkar rahsia 1mdb. Tanpa Tun mungkin rahsia 1mdb terkunci rapat dan takda manusia lain berani bongkar.

      Tanpa Kes 1mdb kamu pun takda kerja disini. Najib tak perlu org saperti kamu. Sekarang kamu suka hati dapat kerja jadi tukang salak.

      Delete
    6. aku hanya mengajak supaya kamu mahu berfikir dengan akal, ilmu dan iman

      Supaya kamu tidak mengikut sebagaimana ikutnya biri-biri pada pengembalanya.

      soalnya bukan aku yang harus kamu halakan segala macam cercaan dan adu domba. apakah aku datang lalu "mengganggu" tarian kamu ??

      Delete
    7. Ini olang pun kena sujud yobat kerana membela prompak wang negara...mati tak kira usia...silap2 ko dulu kojol...dah ramai yg muda kojol dulu dari tun madey...

      Delete
    8. Tolong bagi nama mou yg najib dah rombak...setahu aku najib tolong naikkan tambang erl dengan harga istimewa...naikkan tol karak dan beberapa tol lagi..najib naikkan harga barang keperlua harian ko...najib jatuhkan nilai ringgit mesia..

      Delete
    9. erm, telah dikembalikan cabaran dari seorang bekas Perdana Menteri yang sedang memperjuangkan nasib anak bangsa dari kerosakan yang dilakukan seorang yang baru 8 tahun berkuasa.

      Tun Mahathir meniti sisa usianya dengan jalan yang penuh ranjau - jalan yang dipilih membuatkan beliau terpaksa meninggalkan semua keselesaan yang berhak dinikmati sebagai seorang bekas Perdana Menteri hanya kerana slogan mahu "menyelamatkan Malaysia".

      Maha Suci Allah SWT yang Maha Pengampun - Tun Mahathir sedang dan akan menerima cercaan, fitnah dan seranah dari "anak didiknya" yang tidak mengenang budi ("Kacang lupakan kulit" sekiranya boleh disifatkan demikian?).

      Maka akan terbongkar rahsia tanpa dapat diselindungi lagi bagaimana hanya seorang bangsa cina mampu bermaharajalela ke atas harta negara dan beribu-ribu bangsa China akan menguasai ekonomi melalui cengkamannya pada seseorang yang baru berkuasa hanya selama 8 tahun - tempoh yang sepatutnya terlalu singkat untuk bangsa China menguasai ekonomi.

      Program yang kononnya pelaburan mega (Bandar baru atas air, Bandar baru bawah tanah, Perlabuhan, Rel keretapi etc) dengan perjanjian yang memberi habuan ibarat mendakap segunung emas (monopoli dan MOU yg tidak masuk akal) untuk mereka-mereka yg "menguasai" dirinya.

      Pengurusan ekonomi yang berombak hatta "hak milik kekal" dijadikan salah satu pilihan yg memberi keuntungan singkat tetapi akhirnya membawa kerugian sepanjang zaman.

      Tun Mahathir tetap didambakan pengalamannya (idea bernas sebagai politikus) oleh mereka-mereka yang "sejiwa" dengan Tun Mahathir agar mempertahankan tanah air ini - tatkala hampir semua MOU dan monopoli ekonomi yang tidak masuk akal diperjanjikan secara drastik oleh penguasa sekarang.

      Allahurabbi - para pendakap "segunung emas" itu berhempas pulas mengaut keuntungan dengan menekan ekonomi (berpakat menaik harga rumah yang tentunya adalah kemudahan asas sehingga nilai jutaan ringgit) dikala rakyat jelata hanya mampu memerhati. Disamping itu, para pendedak seperti biasa cuba menegakkan benang basah dengan segala adu domba dan fitnah yg tidak pernah reda.

      Ya benar, Tun Mahathir bukan malaikat tetapi Tun Mahathir bukan bersifat syaitan - bahkan bukan calang-calang pemerintah yg berani mengambil-alih segala tanah dan monopoli ahli perniagaan British, William Middleton Sime dan Henry Darby (Sime, Darby & Co), Alexander Guthrie (Guthrie), Harrison and Crosfield (Golden Hope) etc. dan meletakkannya di bawah pengawasan PNB dan Tradewinds.

      Dan sesungguhnya, benar penguasa sekarang "hebat berkata-kata" tetapi "kerosakan" yg dibawanya sedang membelit batang tubuhnya - doaku agar beliau sempat bersujud dan kembali merebut taubat ke hadrat Allah SWT dan memohon kemaafan dari seluruh rakyat.

      Salam jumaat penuh berkah

      Pesanan dariku unknown aka sahabat JR

      Delete
    10. Shabat jiiby..sila mintak jibbyngan kakros berdebat dgn tun m..ada beranika?

      Delete
    11. Sokong 1028

      Kalo di dunia dah menerima padahnya, di akhirat lagi le teruk.

      Delete
    12. Salam. Adakah segunung emas 1Mdb bernilai 50 billion itu hutang ataupun beban kepada rakyat.salah Mahathir juga kah???

      Delete
    13. Si unknown ini tak ubah tok lebai kampung saya. Bila bercakap sebut ' masha Allah' 'Allah hurobbi' 'Maha suci Allah'. Konon aku lah org beriman....orang lain jahil tak tahu agama.
      Dalam masa yg sama dia mengutuk Tun Mahathir sedangkan Tun Mahathir tak pernah saya dengar mengutuk unknown aka sahabat.
      Dia tetap menyebar fitnah kpd Tun Mahathir tanpa bukti yg sahih.
      Adakah manusia saperti ini boleh dipercayai? Atau unknown ada demdam pribadi dgn Tun?
      Setahu saya mereka yg dendam dg Tun adalah golongan yg tak dapat jadi wakil rakyat umno termasuk ramai yg lari masuk pas jadi Tok Lebai Keladi.

      Mungkin Unknown ini salah sorang darinya tak?
      Unknown, jika kamu nak jadi lebai, jadi lah SEORANG ALIM YG ZUHUD. Tok lebai tidak join politik dan bersangka baik dg semua manusia. Tok lebai tak kutuk orang, Tok lebai tak kejar harta dunia.

      Jika Tok lebai berlainan sifat sifat diatas, saya percaya Tok lebai itu PEMBOHONG DAN PENIPU dan dikutuk oleh semua makhluk Allah dilangit dan dibumi kerana menipu Allah.

      Delete
    14. rakyat malaysia dan dunia hanya minat dengan debat skandal 1mdb & mo1. debat perkara lapok dah basi hanya buang karan dan air lior je..

      Delete
  6. Ini wayang saja. Debat ini akan dibatalkan oleh Najib, paling tidak najib akan marah kepada Nazri sebab pandai-pandai setuju. Atau polis tidak akan bagi permit atas sebab keselamatan, habis cerita.

    ReplyDelete
  7. .
    .

    Harap Prof KangKong cakap lah sepertimana dia cakap supaya MAZA yang berbahas dengan Si Sini.

    Apa tajuk pun sekali pun termasuk tanah kubur tak mencukupi ia nya tetap berkaitan dengan negara dan rakyat.

    Kerana yang bercakap ini ialah Tun Mahathir seorang negarawan. Dari tanah kubur boleh dikaitkan dengan Forest City. Dari harga ikan sardin Tun akan kaitkan dengan kemiskinan.

    Adalah selamat Nazri bagi tajuk kurang sikit tekanan pada Najib. Dan moderator boleh tegur Mahathir kerana lari tajuk.

    Oleh itu saya cadangkan tajuk "Perlu nya Pantai Port Dickson di Tukar Nama"

    Perbahasan ini ibarat Kentut. Tembak lantai kena hidung.

    ReplyDelete
  8. Kikiki.. Apa punya gila babi nya nih nazri Tak dapat berdebat krn JASA tak sempat nk spin. Allahurabi lg JASA tak dapat lampu hijau dari tuan politik nya Si losemah singapork dan Chinese Communist.. Kihkihkih.. Nazri Si jahil lg berhati serigala mana ada telur nk lawan tun m..dkt Padang rengas pun 2000 undi lebih sikit tu pun JASA juga.. Gila babi nya nih.. Ini kalilah.. Jom ubah PM najib dan simen kan BN selamanya.. Ahaksss ptui JASA.. Nukilan ikhlas unknown aka sahabat.. Ahaksss ptui Newcastle university alumni..salam ya salam

    ReplyDelete
  9. Kalau boleh berdebat dah lama dah buat.

    Janganlah mimpi ada debat macam dulu Anwar lawan Shabery Chik.

    Cakap anak jantan anak betina cuma retorik sahaja, bukan betul-betul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Debat hari tu pun mengarut. Banyak serang peribadi dari isu semasa. Sampai anwar tegur. Korang banyak masa boleh serang peribadi saya. Tu la bila hujah sentiasa dipatahkan. Point dah takde, peribadi je la yg tinggal pun.

      Delete
  10. Orang umno hebat2 belaka. Nak takut apa berdebat dgn Tun (orang tua yg nyanyuk)
    Boleh cakap besar sajalah pondan padang rengas tu.
    Mulut pondan biasalah....semua dia boleh!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ntah ntah masa cakap tengah marah. Mungkin sekarang tengah menyesal, agak 2 ape la alasan aku nak mengelak ni. Tarik diri malu. Atau skang tengah kena amuk dgn bos.

      Delete
  11. Last yg kita tengok debat diantara kerajaan dan pembangkang di tv ialah diantara anwar dan shaberi...
    Pastu mana ada lagi...rasanya tak jadi debat la pasal debat bukan budaya umno..najib kata ler..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak juga. Ari tu.Dia ucap tahniah kat juara debat. Tak pasti, tapi baca dlm blog lunyai la org sembur.

      Delete
  12. Imbau kembali debat anwar shabery cik...shabery banyak kali lencong dengan serang pribadi menyentuh demo..

    Wacana 1 mdb dtuk khairul juga lencong serang peribadi dengan kaitkan pembangkang..

    Aku harap kali ni nazri tidak melencong...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Antara shabery dgn khairul rasa nya khairul lagi mengarut. Merepek2. Tak cukup pembangkang, penyokong pun dia nak serang. Hairan kenapa la org hantar dia.

      Delete
  13. Debat ni kalau jadi akan mengeruhkan lagi keadaan bagi pihak kerajaan khususnya isu derma dan 1MDB. Macam membuka tin sardin yang telah luput tempoh. Ribuan ulat keluar menggeliat setelah tin dibuka. Dan baunya Masya Allah..Eeeeee kembang tengkukk!...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu pasal kena buka. Nak tau macam mane suasana dlm tin. Kalau tak buka, sampai bila nak simpan. Padahal dah tarikh luput. Bukan saje ulat. Dgn tin dgn sardin pun kena humban sekali.

      Delete
  14. Setelah diperli bertubi kali akhirnye pondan keluar dari sarang persorokanye untuk membuktikan masih ade telor...

    Tapi jangan jadi mcm Rahman dahlan beriya2 nak debat tapi mintak tolong polis dan sprm supaya batalkan saat akhir...hi3

    Debat bukan ade hakim tentukan siapa kalah siapa menang...cume masing2 berhujjah menyampaikan fakta...odien akan menilai fakta bernas ato dangkal..

    Dari segi pemikiran mahadey mempunyai kelebihan...nazri ibarat anak murid kpd pondan pdg rengas...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nazri pondan pdng belengas ibarat anak murid kpd tun madey

      Delete
    2. Pondan pun dia barua pun dia

      Delete
    3. Tambah 1 lagi ar bro zack,jantan kabaret pun dia.

      Delete
  15. Blogger barua singapork ni bila dah disahut cabaran mamak apasal plak nak kaitkan pulak dng PM..?
    takkan campion batu api tahap maha dewa takut nak debat dng Nazri..? Mungkin mamak dah goyang telo bedesup masuk lam juboo.... kikikiki...

    Dah di sahut cabaran memacam lam alasan nak diberi... atau blogger pun telo dah goyang macam telo mamak.kot..... kikikiki

    PRU 14 ... meh kito UBAH & SIMEN...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko pandai ratib jer hari2 barua cine kominis ooitt...tapi mintak bukti tak brani bagi...stail orang tak bertulur...

      Delete
    2. Bukti dah banyak bagi... tapi smpi skg mamak barua Singapork ni tak mai saman2 lgi.. klu bab membatuapikan org lain ... barua tua bangka Singapork ni la yg paling champion. ....!! Puiiiii...

      Delete
    3. Bukti ape...banyak teori ko..

      Delete
    4. Ramai macai tuduh mamak masey menyamun tapi bukti tarak...andaian jugak...kata ade 488 syarikat bila mintak bukti yg disahkan ssm jadi bisu..

      Delete
    5. Brrapskali kah mamak mahadey dah jentik tulur ko yg buat ko marah sangat

      Delete
    6. Amik 1 bokti jer la dulu Mamak bagi "kontrak runding terus paksa terima" pada Opcom syarikat boboi 214 juta bekal fibfe optik ke TM klu tak betul kisah tu smpi skg boboi x berani nak saman blogger tu.... blogger yg sama dedah banglo lajak laris... blogger yg sama dedahh askim jamban assmin... blogger yg sama dedah khairil DAP yg tgh panas skg ni.... blogger yg sama aljuboori menutuh china doll.... satu haramjadah pun tak berani yg saman.... suma bukti surat.. profile company dll dah disiar .... lain klu blogger pupus putrayahudi.merdeka dan blogger budin ni bila kemuka bukti... haramjadahhh tak kemuka... jadi champion fitnah dan batu api saja...



      Kikikikik.. meh la kita UBAH dan SIMEN

      Delete
    7. Ini bukti mamak madey jadi
      barua singapork?
      Kalo boboi dan madey seleweng baru sekarang ko nak dedahkan kenapa ko tak repot sprm?..kan madey dah cabar ko repot sprm?..ko takut ker?

      Delete
    8. Aiskrim jsmban tu rekaan blogger boddo jer kalo ko nak tahu...blogger upahan...kalo betul kes azmin ni kenapa polis
      tak ambik tindakan? Hal ni dah tersebar dlm skkbar...

      Tuanku sulta selangor bukan boooh mcm ko nak biarkan orang tak bermoral dilantik jadi mb...hi3

      Ape ulasan kuli bancuh simen yg sangat boddoh..

      Aku petnah debat dengan orang umno bodooh mcm ko...terdiam dan bisu dia...

      Delete
    9. Segala galanya akan terbukti nanti siapa barua, siapa anjing. Harap tak perlu tunggu lama.

      Delete
    10. Bila tu?.takkan ko tunggu umno kalah pru baru nak bagi bukti

      Video zairil pun tak jelas..gambar close up supaya jelas muka dia pun tak ade..zairil dah nafikan... .

      Bagilah bukti seluar dan baju yg dia pakai dlm vrdeo tu ade dirumah dia..

      Buat video budak sekolah pun buleh buat...kerja macai bodoooh nak kenakan irang...bukan video ni saje video sex ustaz azhar idrus anwar pon ade...macai ingat irang ni bidooh mcm dia...hi3

      Delete
    11. anon 1152 tu terlebih mkn taek lho and air semah badak tu yg buduh.. yg jibby buat bis dgn china communist tu ko diam je? jibby jumpa pm israel siap salam n senyum lagi

      Delete
    12. Kikiki.. Apabila Si akak langsuir yg jahil lg berhati serigala mengilai ikut tuan politik nya Si losemah dan JASA yg jahil lg menyombong diri.. Ini kalilah jom ubah PM najib dan simen kan BN dan losemah dan JASA.. Ahaksss ptui JASA losemah dan pendedak.. Salam ya salam ikhlas dari ku unknown aka sahabat juga alumni Newcastle university.. Ptui.. Bau bangkai..gila babi nih kikiki

      Delete
    13. Macai2 umno bodoh buat teori supaya orang percaya...dia ingat orang ni tak sekolah...kaki klentong belaka mcm najib nak songlap...buat video sebagai bukti kunun...kalo bodoo tak usah nak perbodohkan orang...

      Delete
    14. Jgn marah simen. Nanti dia merajuk. Benda nak pupus ni kena jaga. Bukan banyak 6% je. Tu la hiburan yg tinggal dikala harga barang yg tak nampak akan turun. Nanti bila brg naik harga tinggal 4% je pulak nanti. Bila naik je harga barang, dia org akan susut lagi pasal tak sanggup nak bela lagi. Jadi same2 la kita lindungi depa dari kepupusan.

      Delete
  16. Last minute nanti cancel sebab MO1 tak setuju.Nanti macam macam alasan diberi.

    ReplyDelete
  17. Admin...najib bukan elak debat tapi dia takut...najib berani debat atas pentas sorang2 depan tv dan wartawan akhbar..semah belum latih najib debat dengan lawan...

    Dalam parlimen dia suruh pandikar amin tak mulia tolak soalan pembangkang..

    Di mahkamah dia mintak hakim tolak affidavit defendat dan plaintif...itulah najib l lve my pm dan l respect my pm...

    ReplyDelete
  18. SERANGAN KOREA BERMULA???

    CIMB ARAH KAKITANGAN JAGA JAGA

    SERANGAN CYVER KOREA BAJAL RENBAT 30BILLION WANG PENDEPOSIT???

    Cepat withdraw....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak semudah itu cyber attack...semua website di beri amaran berjaga2...

      Kalo ikut macai sastrawan gila teknoloji korea utara mundur..

      Dlm dituasi sekarang pihak ketiga jugak ambik kesempatan..

      Delete
  19. Jgn bg dia atur pasti tak jd punya..

    ReplyDelete
  20. Ingat TAMPA SYARAT. Jangan pulak macam dalam parlimen tak blh sentuh ini dan itu. Lets be open.

    ReplyDelete
  21. Apakah aku datang lalu "mengganggu" tarian kamu ??

    Jawapan nya, tarian hang tu tempang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya 'unknown aka sahabat jr'. Kamu kumpulan makhluk asing yg datang menyamun negara aku.
      Kenapa tak guna nama 'unknown?

      Delete
    2. Malu kot. 6.6%. Kalau tak taruk nama nampak macam ramai. Tu rasanya yg budak U. Sahabat, semen org.same je. Cuma penulisan la kena ubah2. Ada masa lembut 2. Ada masa jadi ustaz. Ada masa mulut suka mencarut. Dan yg terbaru jadi indon kontrak, suka menyimen. Kat blog putra merdeka dulu dia ada CV khas utk dia. Cuba cari. Cuma saya tak sanggup nak sebut.

      Delete
    3. Anon 15:23

      Aku bukan suka sangat guna nama orang. Tapi memang patut guna nama "unknown aka sahabat JR" agar unknown aka sahabat pendedak BN tu tahu bahawa fakta yang dia bawa, jika ada, boleh dipatahkan dengan mudah.

      Kalau dia cuma tulis berliku-liku, merapu tak tentu arah, tak perlu pun aku counter-comment

      Pesanan dari unknown aka sahabat JR

      Delete
  22. Nazri berani sambut cabaran madey kerana nak dia berani

    Dia tahu najib takkan benarkan kerana doj dah umumkan mo1 terima duit 2.6 billion dari jho lo...doj unumkan hasil siasatan fbi dari money trail..

    Macai umno kate ade bukti nafikan najib tak merompak tapi takut nak cabar doj supaya bersihkan nama najib dan malaysia...bodoo macsi najib..

    Jadi nazri beranilah cume najib yg halang...hi3

    ReplyDelete
  23. najib mmg malu utk berdebat. suara najib, tune suara najib byk mendayu2, x menarik bila didengar.

    ReplyDelete
  24. Saya pasti debat ini akan diteruskan ,sekadarkan untuk menjatuhkan Tun saja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak jatuhkan mcm manam?...pistol dan peluru 1mdb ditangan t madey

      Nazri tak ade perisai pun nak tangkis tembakan madey...nazri dan najib yg akan tersungkur...

      Peluru no 1 kenapa najib takut saman wsj dan SR..
      Peluru no 2 macai ade bukti laporan siasatan sprm sahkan duit derma dari raja arab..kenapa tidak cabar doj supaya bersihkan nama malaysia dgn bukti sprm?
      Peluru no3 kenapa loyar buruk negsra halang sprm siasat money trail wang 1mdb diluar negara?
      Peluru no4 kenapa najib OSAkan laporsn odit 1 mfb?
      Peluru no 5 kenapa odit membatalkan pengesahan laporan kewangan tahunan 1 mdb..
      Peluru no 6 ape alasan loyar buruk membebaskan najib dari pendakwaan kes 42 juta dari src
      Peluru no 7 kenapa pengarah2 src tidak disiasat dan didakwa
      Peluru no 8 kenapa loyar buruk negsra tidak mengelustksn arahan kpd sprm atonpolis siasat najib,jho lo dan anak semah selepas pengumumsn doj/fbi amerika
      Peluru no 9 kenapa loyar buruk nrgara tidak bahi maklumat 1 mdb kpd swiss sedangkan najib janji dijerman akan beri kerjasama kpd swiss..adekah najib klentong dan munafik?
      Peluru no 10 kenape ipic saman timbangtara 26 billion sedangksn Arulkanda sahkan 1 mdb memang ada rekod pembayaran kpd bvi..ade silap mata dlm tuntutan ni ...
      Apekah nazri ade perisai?

      Nazri berlakon terima cabaran supaya dia nampak berani kerana dia tahu najib takut rahsia dia dilondeh oleh tun madey..

      Delete
  25. Setuju dengan pandangan ianya tak mungkin berlaku.
    Mugnkin alasan kerajaan dah mengOSAkan 1MDB....bukan NJB!!

    ReplyDelete
  26. Biasa la wayang UMNO.

    Saat terakhir Lanun Bugis akan halang.

    Alif Mim Nun Wau kan bunyi nya SARKIS!!

    ReplyDelete
  27. Sat tu no hang elak lah bila tun baling gelas di atas pentas nanti kot kot pecah kena kepala hang yang x mengikut kiasan basa hang, tau?

    Pas tu hang x leh kata orang tua tu nyanyuk ke, orang tua tu tuhan ke atau orang tua xde lesen utk buat fatwa ke, tau?

    Jangan guna modal atau trademark orang lain seperti nasihat elok tumpu di atas sejadah daripada politik atau tumpu kepada cucu tau?

    Tumpu penuh kepada topik perbahasan x seperti orang yang x jahil dan x sombong atau orang yang x ikut rentak pukulan lagu tuan-tuan kami tau?

    Las sekali sebagai selingan tolong konpirm dlm 1 minit aje di hujung perbahasan nanti yang hang x kan bertanding lagi pada pru akan datang seperti yang hang war-warkan dulu supaya warga pdg rengas propa boleh buat kenduri tau?

    ReplyDelete
  28. Nazri kan anak jantan yang berani.
    He has nothing to hide...... so no one should try to stop him.

    ReplyDelete
  29. Inilah pelik tapi benar.. Hanya di malaysia... Hari tu tuduh org itu nyanyuk.. Hari ni setuju nak debat dgn org nyanyuk itu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biasenye benda tu jadi bila tengah marah. Mulut mengatasi minda.

      Delete
  30. Mat Botak....Mat Bota
    Hang ni cakap besaq ja.
    Tak caya hampa tengok la nanti..
    Si Mat Botak tak berani punya.
    Pasti banyak alasan nnt utk tolak.
    Mat Botak ni mana ada teloq.
    Jenis KULUP

    ReplyDelete
  31. Let Tun responds to acceptance by Nazri. It is pointless to debate too many issues at one time. Lets pick one and if possible contemporary issue.

    Shah, run a poll on list of issues that could be debated. If there is a majority in a topic....debate that topic.

    Get Sinar Harian organise the debate and shown on tv123 and private tv lije mkini etc etc

    ReplyDelete
  32. Akhirnya nanti, Debat tak jalan jugak, Tengoklah.

    Yang tinggal anak jantan dan anak betina.

    Macam cerita 355, kunonnya memartabatkan mahkamah syariah.

    Sampai 200,000, orang berhimpun dekat padang merbok yang boleh tampong 20,000 orang.

    Ikut kata Dato Azalina, ketua WIP parlimen Malaysia, Akta Bankrup lebih penting dari memartabatkan mahkamah syariah.

    Tinggallah PAS dengan kesipuan.

    ReplyDelete
  33. Badang Berlengas debat dah sambut
    untuk buktikan dia tak takut
    Bukit Jalil memecah rekod
    Ratusan ribu debat nak ikut

    Tuan Peguam sudah pun tiba
    Mercedes dia parking di tangga
    Baju merah mengawal dia
    Nampak Jamal pedang sedepa

    sebuah Proton dipinggir jalan
    keluar Doktor melambai tangan
    Ribuan rakyat berebut lengan
    mahu bersalam si Negarawan

    Di dalam stadium sudah bergema
    pentas hebat sudah dibina
    Liputan TV seluruh dunia
    siapa benar siapa yang hina

    Doktor masuk ceria dan cergas
    lebih yakin points dibahas
    Tetiba Jamal lompat ke pentas
    Umumkan Peguam pengsan ditandas..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...terbaik lah pantun awak.

      Tapi percayalah...takkan jadi debat tu (mungkin last minute) atas alasan keselamatan. Ingat lagi nothing to hide?

      Ini semua wayang si loyar jongos tu je..

      Delete
    2. Wakaka....peguam pengsan ditandas.

      Delete
    3. Setuju, kemungkinannya alasannya nanti adalah ,isu keselamatan ataupun subjudis atau mungkin hujan lebat.

      Maka terbatallah debat walaupun Tun dah kata sanggup pergi ke Padang Rengas.

      Janganlah nak bermimpi dan berangan akan ada debat macam Anwar dan Dato Shabery dulu.

      Delete
    4. Bro fan tun..

      Terbaiklah..

      Delete
    5. Terbaik bro fantun...

      Bila peguam pengsan ditandas
      Debat pula terpaksa dihenti
      Bila ajak umno berbahas
      Elok sediakan ambulan atau van jenazah jamal nanti..

      Tanam pinang rapat rapat
      Supaya puyuh tak dapat lari
      Nazri,Kalo dah setuju untuk berdebat
      Jgn wat alasan nak undur diri..

      Kihkihkih

      Delete
    6. Setelah mendpt nasihat Jamal jamban , rani kullup Dan raja bomoh debate tk dpt diteruskan kerana tk de DLM perlembaggan ummno

      Delete
  34. “Arrangements are being made for the debate to be held in Padang Rengas where Dr Mahathir has been scheduled to visit.

    “Details of these arrangements would be submitted to Nazri’s office soon for confirmation. Dr Mahathir is looking forward to the debate,” the aide told Malaysiakini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malu kalau cancel.

      Delete
  35. Skandal 'Rasuah': Presiden Korea Selatan, Park Geun Hye Di Pecat .Geun-hye didapati melanggar undang-undang apabila membenarkan rakannya, Choi Soon-Sil mencampuri urusan negara dan mencabuli peraturan aktiviti perkhidmatan awam. #sumber Pahang DailyOnline.

    Malang sekali depa kapiaq harbi. Jika depa ni Islam they will be praticing muslim.

    Jauh sekali dengan negara kita dimana penjenayah dilindung dengan akta dan orang yg membocor rahsia penyenayah dihukum dibawah akta tersebut.

    ReplyDelete
  36. Ini jawapan2 botak pd soalan Tun....ini rasia kerajaan tidak bolih didedahkan... Buang karen je...

    ReplyDelete
  37. Dan sesungguhnya, benar Tun Mahathir itu "hebat" tetapi "kerosakan" yg dibawanya sedang membelit batang tubuhnya - doaku agar Tun Mahathir sempat bersujud (melupakan urusan dunia) dan kembali merebutnya taubat ke hadrat Allahswt. Sesungguhnya aku menyayangi Tun Mahathir. dariku unknown aka sahabat.

    Persoalan, sempat kah hang?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Belah la sahabat. Nilai 50% saham aramco dalam rapid pengerang pun kau tak boleh jawab...nak tunjuk pandai, terbukti kau bodoh

      Delete
    2. Unknown aka sahabat bila nak bertaubat???

      Delete
    3. Sahabat mana tau malu, ilmu sedikit gebang lebihh

      Delete
    4. Sahabat raja goreng

      Delete
    5. sahabat, elok2 ckp ni....taubat la, upah tu tak memadai dosa kau buat hati3. Hang suap dedak taek low dgn kincin lobai pd Keluarga ko tu tak elok..
      Ok, yg sudah sudah..TAUBAT LAH, last warning ni.

      Delete
    6. Sempat atau tak sempat tu bukan urusan hang unknown aka sahabat bn..mati tak syarat tua...dan janganlah mencampuri urusan yang bukan urusan kamu..dari bertanya sempat kah tun, lebih baik hang tanya diri hang sendiri, sempat ke tidak?

      Delete
    7. Intelek palsu; itulah Si sahabat. Dia punya gebang kalu professor kangkung baca pun lutut lemah longlai.

      Delete
  38. Semuga segala usaha murni Dato Rahman jpc akan diberkati ALLAH.Dan saya juga turut mendoakan Dato akan berjaya untuk menumpaskan Najib.Kepada seluruh rakyat Pekan marilah kita bersama2 bangkit mrnentang segala kemungkaran ini!!...

    ReplyDelete
  39. nazri aziz adalah calon PM terbaik. Dia ada telor. berani. Umno patut angkat dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jamal jamban lagi hebat..

      Delete
  40. Mungkin alasan subjudis akan keluaq nt sblum debat ni.. Lepas tu batal debat

    ReplyDelete
  41. bro anon 21.01

    Pantun bro memang terbaek
    bukan bergurau bukan mengejek
    ajak debat dia pun balik
    pengsan ditandas duduk bertenggek!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya dua satu kosong satu
      Ucap terimakasih pada tuan
      Kalo sudah dikata begitu
      Memang sah si nazri tu pondan...

      Tq, bro fan tun..

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...