Friday 17 March 2017

EZAM SAH TUBUH PARTI BARU


1. Ya.Kami akan tubuhkan sebuah parti baru. Parti Bebas Rasuah. Sebuah parti yang akan berjuang kearah satu matlamat - memerangi rasuah dan hanya rasuah habis-habisan. Parti ini berbentuk sebuah parti dengan satu objektif sahaja.( a one single objective party)

2. Tumpuan parti ini bukan kepada pembentukan kuasa sepertimana kebiasaan parti2 politik lain. Tumpuan parti ini  ialah kepada proses penyalahgunaan kuasa (abuse of power) bukan kepada proses pembentukan kuasa.

3. Oleh yang demikian parti ini akan terus menjadi sebuah parti yang kecil.Parti kecil yang fokus kepada satu isu. (An issue based party). Parti akan hilang tumpuan kepada isu apabila ia menjadi besar.Parti yang besar juga akan menyebabkan ianya tertumpu kepada perebutan kuasa. Justeru, Parti ini tidak boleh dan tidak akan menjadi parti besar.

4. Sejarah dunia banyak menyaksikan kejayaan beberapa parti yang terus kekal kecil dan kekal komited kepada hanya satu objektif. Kejayaan parti seperti ini bukan diukur kepada berapa orang Perdana Menteri yang dilahirkan parti itu tetapi berapa Perdana Menteri yang gugur kerana fokus parti kecil kepada isu besar negara.

5. Apakah isu besar Malaysia hari ini? Seluruh dunia tahu ianya berkisar soal rasuah dan salahguna kuasa. Puluhan billion sudah dilesapkan oleh pencuri2 yang dilindungi oleh Perdana Menteri dan isteri. Ratusan billion lagi akan lenyap dari khazanah negara sekiranya kita tidak bangkit dan fokus menumbangkan PM ini yang kerjanya setiap hari adalah mencuri dan melindungi pencuri. Ini bukan kesah dongeng. Serata dunia kes kecurian besar2an ini didedahkan. Hanya d Malaysia kes ini ditutup kerana dasar kerajaan Najib adalah dasar melindungi pencuri. Dalam bahasa moden ianya disebut kerajaan kleptokrat.

6. Tanggungjawab kita untuk bangkit menentang kejahatan ini. Kami tubuhkan parti ini atas rasa tanggungjawab ini.Justeru ianya bukan soal politik. Ianya persoalan tanggungjawab kita kpd negara tercinta ini.

Tanggungjawab ini juga bertitik tolak daripada firman Allah swt didalam AlQuran.

 (فَلَوْلَا كَانَ مِنَ الْقُرُونِ مِنْ قَبْلِكُمْ أُولُو بَقِيَّةٍ يَنْهَوْنَ عَنِ الْفَسَادِ فِي الْأَرْضِ إِلَّا قَلِيلًا مِمَّنْ أَنْجَيْنَا مِنْهُمْ ۗ وَاتَّبَعَ الَّذِينَ ظَلَمُوا مَا أُتْرِفُوا فِيهِ وَكَانُوا مُجْرِمِينَ)
[Surat Hud 116]

Maka sepatutnya ada di antara umat yang telah dibinasakan dahulu daripada kamu itu, orang-orang yang berkelebihan akal fikiran yang melarang sesama mereka dari perbuatan-perbuatan jahat di muka bumi tetapi sayang! Tidak ada yang melarang melainkan sedikit sahaja, iaitu orang-orang yang Kami telah selamatkan di antara mereka. Dan org2 yang tidak melarang itu ialah kerana mrk menitik beratkan segala kemewahan yang diberikan kepada mereka dan menjadilah mereka orang-orang yang berdosa.

7. Kami tidak mahu termasuk golongan orang2 yang berdosa seperti didalam firman Allah itu. Maka kami bertekad menjadi kelompok yang akan memerangi mereka yang melakukan kejahatan. Saya sendiri akan mengetuai perjuangan ini berdepan dengan Najib dimana sahaja beliau bertanding. Dato Seri Khairudin telah nyatakan kesediaan bersama memimpin parti ini dan sedia berdepan dengan menteri yang bertanggungjawab menjaga hal ehwal kewangan negara.

8. Fokus kami ialah kepada Kementerian Kewangan kerana disinilah lubuk kejahatan salahguna kuasa. 1MDB dan SRC hanya sebahagian daripadanya. Jauh lebih besar adalah kejahatan yang berlaku dimana kesemua tender kerajaan diputuskan di Kementerian Kewangan dimana hanya Menteri Kewangan yang boleh mempengerusikan dan meluluskannya. Parti baru ini akan fokus dan membongkar lubok kejahatan salahguna kuasa ini.

9. Inilah komitmen parti baru ini. Saya, Khairudin dan beberapa lagi aktivis yang pernah merengkok di penjara didalam perjuangan melawan rasuah akan mempeloporinya. Kami akan dan sedia bekerjasama dengan sesiapa sahaja yang berjuang melawan kejahatan ini.

10. Maklumat khusus parti, nama, protem dll akan kami kongsikan setelah segala urusan berkaitan dengan Pendaftar Pertubuhan selesai. Insha Allah.

11. Hanya kepada Allah kami berazam dan bertawakkal.

Sekian.

MOHAMAD EZAM MOHD NOR
Jumaat, 17.3.17 bersamaan 18 JamadilAkhir 1438H

76 comments:

  1. Katak akan melomapt ke tempat terdapat banyak lelangau!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak kene simin dah ni. Tetiba UFO datang tangkap Pastor tu, sebelan dah ilang dibawak ke planet grubustus.

      Atau tunggu dedak berkoyan2. Lagi selamat.

      Delete
    2. Kikikiki.. Simen jgn tak semen.. Semen yg akak langsuir suka sangat.. Akak langsuir tajaan JASA yg jd barua singapork dan komunis serta bertuankan losemah yg berhati serigala dan berbini bijan aww aww.. Alamak nk menutuh akak langsuir dia lesbi tetek Ciput sama geng dgn encik azalina..lesbi jgk tu..kikiki

      Delete
    3. Nak pecah belahkan pakatan..

      Pas dah berpecah

      Hanya pkr dan dap belum..

      Jadi ezam kotak cuba tarik chegubard dan semua yg anti azmin join...

      Kepala bth ko la ezam jambu awww sengkek duit.. Nak perintah Malaysia dgn satu kerusi (titiwangsa)?

      Sebab pkr titiwangsa dah benci pas sejak dulu.. Nak rebut...ko pegi indon beli pulau dkt batam jadi PM dhn anak bini nenk atuk ko!!!

      Ngo ko pun indon mari... Ptuiih

      Delete
    4. Pada kebiasaan, pemimpin DAP dikatakan sering menyaman media tertentu khasnya aliran prokerajaan konon melaporkan berita fitnah sehingga menjejaskan imej tokoh itu.


      Namun kali ini terbalik pula apabila julung kali seorang wartawan akhbar berbahasa Cina, Ong Beng Siang, 40, memfailkan saman terhadap Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng di Mahkamah Tinggi Pulau Pinang di sini.

      Beng Siang, 40, yang merupakan wartawan kanan Guang Ming Daily mendakwa Guan Eng secara terbuka telah memfitnah dirinya menerusi laman sosial Facebook milik Ketua Menteri Pulau Pinang itu pada 22 Januari lalu.

      Beliau seterusnya mendakwa status komen dimuat naik Guan Eng menerusi media sosial popular tersebut telah pun menjejaskan nama baik dan reputasinya sebagai wartawan profesional media cetak tempatan yang sepenuh masa.
      Menerusi status laman Facebooknya, Guan Eng mendakwa mengetahui ada wartawan yang konon memburukkan kerajaan negeri dan perkara itu sepatutnya dilakukan dengan berfakta, bukannya menyiarkan artikel tidak tepat.

      Status Facebook beliau itu turut dilampirkan dengan artikel yang ditulis oleh Beng Siang sendiri. Ini menyebabkan netizen membuat anggapan bahawa tulisan wartawan tersebut sebagai subjek isu yang didakwa oleh Guan Eng.

      Ketika ditemui pemberita, Beng Siang berkata, beliau bertindak nekad memfailkan saman fitnah itu kerana mahu membersihkan nama dan mempertahankan reputasinya sebagai pemberita serta nasib rakan-rakan wartawan lain.

      Guang Ming Daily, antara terbitan popular kumpulan syarikat akhbar Cina terbesar di Malaysia, Sin Chew Media Corporation Berhad; diterbitkan sejak 1987 dengan berpusat di Pulau Pinang.

      Delete
    5. Ahli Parlimen Balik Pulau mendakwa kerajaan negeri pimpinan DAP hanya membantu mereka yang kaya sehingga menyebabkan kemiskinan dalam bandar di Pulau Pinang semakin bertambah.

      Datuk Seri Dr Hilmi Yahaya berkata kerajaan negeri tidak membantu golongan miskin dalam bandar menyebabkan jumlah mereka semakin bertambah.

      “Kita lihat keadaan di Pulau Pinang berbeza dari dulu, masyarakat Cina dah menolak DAP kerana mereka menganggap DAP langsung tidak membantu mereka.

      “Mereka hanya membantu orang kaya, pembangunan yang besar dibantu tetapi rakyat biasa mereka tidak bantu,” katanya kepada wartawan selepas melancarkan Program Kolaborasi Kesihatan Pergigian dan Badan-badan Agama di Masjid Negara hari ini.

      Beliau yang juga timbalan menteri kesihatan berkata demikian ketika mengulas cara Umno mengendalikan isu perkauman yang ditimbulkan DAP di Pulau Pinang.

      Hilmi berkata banyak kilang besar di Pulau Pinang ditutup dan mereka memindahkan operasi ke negara lain.

      “Di Pulau Pinang setakat ini saya difahamkan ada 6,000 orang hilang pekerjaan akibat penutupan kilang yang keluar membawa operasi ke negara lain.





      “Dan inilah yang sedang berlaku di Pulau Pinang dan masyarakat Cina sendiri tidak puas hati dengan prestasi kerajaan Pulau Pinang sekarang.

      Delete
    6. Kalo pru bn masih kalah jugak di penang tak nak cakap lah...ini isu paling besar di penang..

      Delete
    7. Kalo dap menang lagi pru kali ni, mesti cina yg tak puas hati yg dr hilmi cakap tuh cina kominis china kawan najib..kihkihkiok

      Delete
  2. Party all the time..syok sendiri je la ko ezam..kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betoi! syok sendiri dan perasan itulah perkataan paling sesuai buatmu ezam!...Kelentongmu dah tak laku dan kamu perasan,kamu popular...tapi hampeh!

      Delete
    2. Elok sgt kalau orang JASA pi join party ezam

      Delete
  3. Perangaimu umpama lalang...dari mana arah angina datang disitu kamu tunduk...no principle people...principle for the money and power only

    ReplyDelete
  4. ni strategy nk bg parti barang naik menang.

    ReplyDelete
  5. Khairudin pon nak tubuh psrti juga...masing2 nak jadi presiden mcm shaikh fadzir...

    ReplyDelete
  6. Err parti bebas rasuah. Abis tu parti lain rasuah la. Tanding beberapa penjuru untuk pastikan orang parti besar menang. Pecahkan undi. Atau nak glam nama, perasan bagus

    ReplyDelete
  7. Ezam dan khairudin bukan nama besar dlm senario politik malaysia...
    Jadi tak perlu layan orang2 begini

    Parti setaraf ngo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak tepat bro,

      Rasnya NGO lebih berpengaruh dari parti begini.

      Delete
    2. Rani Kulup lagi ramai pengikut daripada si Kotak ni

      Delete
  8. Sebenarnya Ezam ni hanya Allah SWT saje yg tahu betapa rasa menyesalnya tenguk Azmin Ali merasa juga duduk di kerusi MB.....sedangkan sama2 berjuang pd th 1998....
    Jenis tak blh dijadikan kawan.......
    Merasa jd senator dan kerja di kementerian pun atas ikhsan orang dek mengampu UMNO dulu....forget about him...he is nobody....
    Tentang Kairudin pula.....porah....bukan sama2 memunggah harta karun dulu.........
    Bepuluh2 ahli keluarga ditaja dlm majlis pernikahan di Masjidal haram dulu...melayu jati tak pernah lupa...

    ReplyDelete
  9. Sikit hari lagi mai parti ikan tongkoi bakar pulak...

    ReplyDelete
  10. lama tak makan dedak sampai meroyan tubuh parti baru... kang dah tubuh parti baru mula la menghimpit nak dedak... makan sapu keliling...
    bukan sehari dua kenal ezam hahahaha....

    eh lupa jangan lupa usung 6 kotak tu sekali ya... boleh buat tempat simpan dedak hahahaha

    ReplyDelete
  11. Budin..lari tajuk sikit...nampak gaya..debat Tun M vs Nazri mcm x jd dah..polis dah berbunyi..katanya takder sebrg permohonan dibuat kpd pdrm utk tujuan tu..siap cakap..kawasan sekolah adalah kawasan larangan perhimpunan...nampaknya..'wahyu' dr atas dah turun...

    ReplyDelete
  12. Ezam, kerusi mana yang ko nak bertanding?
    Ko ingat senang-senang PH nak bagi tempat?
    Berapa ratus ribu, juta penyokong ko?
    Ukur baju dibadan sendiri la.

    ReplyDelete
  13. Parti politik paling paling pelik dalam dunia.dia tak peduli hal lain hanya semata mata rasuah .baik tubuh NGO her LA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau jadi NGO je takdak puang nak jadi YB.

      Itulah matlamatnya jadi YB di atas alasan konon melawan rasuah.

      Kisah 6 kotak tu pun masih jadi bahan jenaka masih mahu gebang.

      Delete
  14. Hajat besor nak tanding kat Pekan ,Kat Shah Alam dulu pun tertonggeng

    ReplyDelete
  15. Inu dua-dua ekor bukan orang senonoh,, jadi sebaiknya tak usah lah nak memandai-mandai buka parti baru,,tak ada siapa nak layan dan percaya,,untuk Khairuddin lebih baik berkhidmat dengan Tun M tolong bawa beg Dan file Tun kemana-mana lebih afdhal,, untuk Ezam cukup-cukuplah you punya nonsense selama ini,,Anwar Ibrahim pun kau pernah mainkan dasar manusia tak ada pendirian langsung........!!

    ReplyDelete
  16. Dlm basa omputih ezam ni quixotic, dlm basa ibunda bersifat terlalu afdal. Kat msia ni tiada yg afdal -semua cari makan aje, cukup muat tangkap je, kerja sikit duit hendak banyak, baik yang berjubah baik yang bersongkok tinggi baik yg mata sepet baik yang gelap -semuanya korup. Habis ezam kamu hendak mengharapkan pemimpin-pemimpinnya putih bersih suci tanpa debu? Apa quraan kata, letaklah org yg x seberapa sebagai pemimpin kamu maka kamu terimalah hasilnya. Quran tu assume "kamu" tu bersih kan? Quran dah buat andaian yang salah. Awal-awal lagi malaikat dah kata buat apa nak buat manusia kalau aku tahu manusia itu akan buat kerosakkan di atas dunia? Bukanlah aku nak mengiakan kehalalan mat bijan sebab pada dasarnya budak tu amatlah lemah sekali. More Useless and hopeless 4 sure even in his next 2 terms he'll be winning - satu gambaran setakat manakah kekorupan negara kita ini. Ezam boleh suruh KU lancar bom nuklear dan lepas tu baru hang boleh mula dengan clean slate. Anyway good luck.

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Quran tu assume "kamu" tu bersih kan? Quran dah buat andaian yang salah"

      Jangan kata quran buat andaian yg salah...kalam tuhan tak buat andaian...

      Delete
  17. ZAM...ZAM...ALA...KAZAM!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sepatutnya cenggini BRO..
      ZAM...ZAM...HEK ELEH...EZAM!!!
      kihkihkih...

      Delete
  18. Kikiki ezam ni mmg manusia makan keliling, mana tempat yg dia boleh untung dia ampu. Mula2 ampu anwar, hidup mewah, bila anwar masuk dalam, dia ampu najib dpt jgk la jd senator sepenggal sedawa burp.. Bila org x peduli dia mula la nk tunjuk prihatin pada kesusahan rakyat dan rasuah kununnya. Parti ko mmg akan kecik krn ahli nya anak Bini ko saja.. Pada khairudin sudah2 lah merajuk, balik jumpa tun selesai masaalah. Jgn ko ikut ezam bingai tu. Dia pun agen singapork dan sokong komunis... Bodoh bingai JASA.. JASA yg jd alat singapork dan komunis... Kikiki

    ReplyDelete
  19. Budak tadika boleh lah ezam kelentong

    10 tahun jadi keldai pak lah dan Najib..

    Gonto hell lah ezam kotak jambu awwww

    ReplyDelete
  20. Kah kah kah...pondan padang rengas cakap dah sedia dewan bagai...tapi rupa2nya belum mohon permit pun..

    Silap2 polis jd kambing hitam...

    ReplyDelete
  21. dua2 xboleh pakai tak payah layan

    ReplyDelete
  22. Khairuddin tidak perlulah ikut cara Ezam kotak.Sokonglah PPBM walaupun sudah tidak menjadi ahli.Fokus kepada matlamat sebenar.

    ReplyDelete
  23. Dengar citer Ezam nak bertanding di Pekan...mungkin dia nak gunakan isu rasuah najib...tapi bukan dikenali sangat dipekan...

    Kharudin pulak nak bertanding di Titiwangsa...

    Dua2 ini ade latarbelakang kurang enak...jadi elok dua2 ini diluar bersatu supaya tidak jadi beban kpd bersatu....parti lawan akan menggunakan isu peribadi serang bersatu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hati saya rasa lega bila dapat tahu ezam keluar ppbm. Barangkali Tuhan sayang pada ppbm. Manusia spt ezam ini boleh merosakkan ppbm dalam jangka panjang.
      Semoga Tun dan Tsmy menilai penuh teliti sabelum.menerima opportunis umno untuk join ppbm.
      Hidup PPBM!!!.

      Mari kita cipta sejarah baru Malaysia....humbangkan umno dan pas....
      Terima Kasih TDM!...Terima kasih kerana tubuh PPBM.

      Delete
  24. BODOH!!! Cakap berdegar2 ezam ni.sama la jugak dengan ibrahim PERKASA.DUA2 BODOH!!!.depa paham tak Dengan buat macam tu undi melayu tambah pecah..memang bodoh dua2 ni..malas aku nak ambik tau lg politik melayu mcm ni..suruh rakyat tumbangkan najib tapi masing2 ambik tindakan bangang tak pikir kesan pada undi nanti..BODOH!!!!penat je aku berharap..xkan nak harapkan mahathir je..bangang punya melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ku Disini tengah merenung ttg nasib dan masa depan bangsa ku sendiri..aduhai melayu,melayu..

      sudahla ditipu najib,yang ada ni pulak berpecah..bertambah teruk.apa nak jadi..

      Delete
  25. Maaf lari tajuk tuan admin.....saya baru terbaca dalam blog KD, dikhabarkan TS Mahyuddin Yasin akan meninggalkan PPBM dan menyertai PAS.Ini katanya berpunca dari pergolokan dalaman dalam PPBM.

    Bagi saya jika ini benar2 berlaku adalah satu petanda tidak baik bagi PPBM.Sepatutnya jika berlaku sedikit perbezaan pendapat biarlah ianya diselesaikan dengan bermusyawarah.Apa pun saya doakan semuga khabar ini tidak benar.

    ReplyDelete
  26. apa ? parti dgn hanya satu manifesto ?

    biar betul? serious ke ni ?


    biarlah kita realistic sikit lah.

    serupa juga dgn pelacuran yg saya percaya akan ujud sahingga k akhir zaman, rasuah tidak akan jauh ketinggalan d belakang.

    jadi utk menjamin kejayaan, saya syor kan manifesto tunggal mereka saperti berikut - 'menjamin semua warga dpt minum air secara percuma'.

    lebih senang utk d capai.

    jgn marah ye. bergurau saja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagi mudah tarik ahli kalau manifestonya berbunyi "menjamin semua warga teruna/duda dapat kahwin dara/janda"

      Kikiki

      Delete
  27. http://maelpengerang.blogspot.my/2017/03/partibunga-kelibat-songsang-mahathir.html?m=1

    kidin kotak nak buat parti baru.. link atas...
    Pasal mamak ramai keluar parti elok ssgt joint parti budak kidin kotak nih.... parti mamak dah tamsi keluar

    Parti Budak kidin kotak bole la namakan Parti All Nite Long.... kikikikikki...


    ReplyDelete
    Replies
    1. Blog ni dah kena hentam kerana buat andaian yg longgar..

      Delete
    2. 15:25
      Patutler ko datang menempel kat sini..tak sampai 5 org pun yang nak komen artikel kat blog tu...kesian2..kihkihkih

      Delete
    3. Tak oerlu ramai tp isu tu bisa...blogger umno bodooo2..

      Delete
  28. ASSALAMUALAIKUM Takpe2. Bagi diaorang peluang. Setiap manusia berhak mendapat peluang kedua. Dengar penerangan dia org dulu. Walaupun saya antara org yg nak tendang dia masa zaman selepas reformasi dulu.Kalau level setakat nak kacau undi. Nak pecahkan perpaduan dlm PH. Kita tolak dan black list dia org sampai bila2. Mane tau. Pernah dengar kisah pencuri bagi anjing minum. Dan dia dijanjikan syurga. Tapi kawan2 jgn marah saya, itu cuma pendapat saya yg serba kekurangan. Kerana apa. Saya pun pernah dpt peluang kedua. Tapi tu cuma cerita peribadi yg tak melibatkan org lain.

    ReplyDelete
  29. 13 TANDA-TANDA HAMPIRNYA SAAT KEJATUHAN KERAJAAN PAS KELANTAN PRU14


    1. Jualan harakah tidak laku dan jatuh merudum.Sebelum perpecahan Pas tahun 2015,penerbitan Harakah mencecah 300,000 naskhah tetapi hari ini hanya mampu menerbit 15,000 naskhah setiap keluaran.

    2. Ceramah Pas tiada sambutan. Kakitangan kerajaan negeri dipaksa mendengar ceramah pimpinan Pas. Tandatangan kehadiran mereka diambil terutama jawatan lantikan politik dan kontrak seperti Ahli Majlis Daerah, Penghulu, Halaqat, Peserta Ladang Rakyat, Penerima Beras Al It'am,Guru Yik,Pelajar Yik,Ubes,Upwk dan Upnk.

    3. Saling tidak percaya mempercayai antara sesama pimpinan dan sesama ahli. Walaupun bermesyuarat dan berusrah bersama tetapi ada usrah dalam usrah dan ada mesyuarat dalam mesyuarat lain secara sulit. Perpuakan dalam PAS tidak dapat dibendung lagi.

    4. Pemimpin PAS hidup dalam kemewahan dan berlebihan. Dulu PAS terkenal dengan pemimpinnya yang zuhud dan sederhana kini sudah berubah.Gaya hidup mewah yang menjadi amalan pemimpin Umno kini sudah menjangkiti pemimpin PAS.

    5. Menggunakan kuasa untuk membalas dendam politik. Kesilapan Umno ketika memerintah Kelantan tahun 80an diulangi oleh pemimpin Pas pasca Tok Guru Nik Aziz. Kerajaan Pas Kelantan telah menukar dan menurunkan pangkat guru Yik dan menamatkan kontrak kakitangan di Ubes dan pejabat MB yang tidak sependapat dengan mereka.

    6. Kekayaan negeri berlegar dikalangan keluarga dan kroni. Orang yang rapat dengan pemimpin akan dapat tender. Contohnya; isteri exco hanya mengajar 8 tahun di sekolah Yik mendapat jawatan berpencen dan rakyat biasa mengajar 35 tahun tidak dapat.

    7. Menggunakan kemudahan kerajaan untuk kuatkan parti. Jabatan kerajaan seperti Halaqat, Upkn, Upwk, Ubes, Yatok dan peruntukan adun diguna untuk menggerakkan program parti.

    8. Tidak menerima teguran rakyat. Rakyat tidak boleh mengkritik kerajaan. Memberi pandangan yang berbeza dengan pemimpin dituduh lawan kepimpinan ulamak dan ingin menjatuhkan kerajaan islam. rakyat diwajib patuh dan taat kepada pemimpin secara membabi buta.

    9. Medan ilmu menjadi tempat memaki hamun dan mencerca. Kuliah pemimpin Pas diguna untuk memburuk dan memunafikkan golongan yang tidak sependapat dengannya sehingga wujudnya perpecahan dan kebencian dikalangan masyarakat.

    10. Menzalimi rakyat sendiri. Hutan simpan dan perkampungan orang asli digondolkan demi untuk kayakan cina balak. Air untuk minum dan mandi menjadi keruh pekat dan hidupan liar terancam. Kerajaan tidak menjaga kepentingan rakyat.

    11. Mewajibkan solat hajat kemenangan di seluruh negeri. Kebiasaannya solat hajat kekal kemenangan ini dibuat selepas bubar Parlimen dan hampir pilihanraya. Kali ini arahan sudah dibuat di semua kawasan, dun dan upu diwajibkan solat hajat berterusan.

    12. Menanam psikologi supaya bersedia untuk menerima kekalahan. Antara ucapan pemimpin Pas sejak akhir-akhir ini ialah "Sekiranya Pas kalah,orang yang bertanggungjawab dihadapan Allah ialah puak-puak Pan", satu lagi ucapan mereka "kita berjuang bukan untuk menang tetapi untuk mencari redha Allah".

    13. Percaya kepada musuh politiknya sendiri. Pas termakan tipu daya Umno yang menggunakan hudud sebagai umpan. Walaupun sedar hudud satu penipuan Umno namun Pas sudah tersepit. pemimpin Pas terpaksa menjilat ludahnya semula. Demi mengekalkan kuasa,Pas terpaksa bekerjasama dengan umno.

    ReplyDelete
  30. PARTI MAMAK JER YANG DAH KALAH
    BARUA SINGAPORK GEBANG KENCANG
    PAS TAK PERNAH KALAH
    CUMA PAS TAK PERNAH MENANG...

    KIDIN KOTAK NAK BUAT PARTI
    PARTI ALL NITE LONG NAME DIBERI
    PARTI MAMAK DAH NAK MATI
    KITA UBAH & SIMEN PRU 14 NANTI


    kikikikiki....

    KIKIKIKKIKI...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 15:55 diatas ni sewel.Aku tak faham apa tujuan sebenar sisewel ni masok keblog2 dengan mengeluarkan kata2 yang tak tentu hala....setakat yang aku ingat tak pernah dia bercakap secara ilmiah.Nampak sangat orang Melayu ni bangsat!!....

      Delete
    2. Jgn mimpi dia. Otak dah rosak. Kalau tak pasal simen mungkin pasal Gum. Kalau pasal ais tak mungkin. Org kaki ais ni biase tak mampu pakai hp yg ada internet. Biar dia dgn dunia dia sendiri. Ok.

      Delete
    3. Bro pomen, kalo ikut lobai hadi..kaki pil kuda mamat tu..

      Delete
    4. Aaa, patut la. Pil kuda sponsor rupanya. Tu yg mengarut je, boring kang, mencarut pulak. Udah2 la. Pegi cari kerja halal. Gaji sikit pun tak pe.

      Delete
    5. Budak ni kaki pil kuda cakap masa khayal...

      Delete
  31. Gelabah sungguh macai macai mama belaan anjing Singapork nihhh... macam.dah tahu kalah teruk PRU14 nnti...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagi stesen tanjung pagar 1 KG. Ikat tepi ye.

      Delete
    2. Anjing belaan cins jho lo barua china kominis baru telan pil kuds

      Delete
    3. Lepas kluor result pru 14 budak pil kuda ni hilang lah...tak berani lagi kokok kat sini..

      Delete
  32. BUDAK KIDIN DAN KOTAK BUAT HALUAN
    KAWAN PUN TIDAK LAWAN PUN BUKAN
    BARUA MAMAK SINGAPORK JER TAK KERUAN
    BOBOI TAK JADI PM, MAMAK RASA TERKILAN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kecian plok tak de orang nak layan budak pil kuda ni...meh sini aku gosok kepala ko...ko tengah mabuk pil kuda lagi...

      Delete
  33. sungguh lucu apabila golongan yang jahil lagi menyombong diri mulai mengigit bekas "panglima" (pengembalanya) sendiri.

    Sepatutnya kamu merasa gembira dua ekor serigala itu sanggup membinakan sebuah lagi kandang untuk golongan yang jahil berpayung.

    Manifesto nya adalah untuk menyerang pelaku rasuah dan bersama untuk "menyelamatkan Malaysia" - bahkan dua ekor serigala ini menambah perisa dengan melafazkan niat tidak akan berebut kuasa.

    Sejujurnya parti baru ini WAJIB di masukkan sebagai anggota Pakatan Harapan BAHARU dan diberikan "sedikit" kerusi untuk ditandingi pada PRU ke-14.

    Dengan masuknya parti baru ini ke dalam Pakatan Harapan BAHARU bermakna keputusan konsesus didalam urusan yang AGAMA dan BANGSA akan sentiasa berpihak pada ISLAM dan MELAYU.

    Tiada sebab untuk golongan yang jahil lagi menyombong diri merasa marah lalu menggigit kepada 2 ekor serigala itu.

    Pelik betul kalian .. :)

    Salam ya salam
    Ikhlas dariku unknown aka sahabat

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Sepatutnye kamu sokong nazri tp kamu menikus bila tuan kamu bisu...nazri hanye nak tolong tuan politik kamu yg pengecut..

      Delete
    3. Ustaz aku cakap ulamak yg guna ugama untuk kepentingan diri lebih dulu masuk neraka dari si jahil

      Delete
    4. Aka sahabat aka satrawan biol ni pon golongan jahil jugak..tp berlagak pandai

      Delete
    5. Ko ni sape yg pandai2 suruh PH WAJIB bagi kerjasama dengan 2 orang yg blm tahu lagi prestasinye dlm parti baru yg ditubuhkan..

      Delete
    6. Ko ni unknown aka sahabat bn lagi pelik dari kitaorg..bos ko mengaku sendiri ada duit 2.6b dalam akaun dia ko boleh tak percaya...bukan stakat tu saja, soalan tentang duit tu, bos ko boleh bagi lebih dari 40 jawapan ..itu pun lagi ko nak sokong dia.. pelik2..dan satu lagi ialah ko asyik dok ulang soalan2 yg sama walaupun dah diberi jawapan..itu pun pelik jugak...

      Delete
    7. Annoying 16:54 aka unknown aka sahabat

      Sungguh lucu apabila golongan pendedak tegar yang jahil lagi menyombong diri memberi perhatian kepada bekas ketua bahagian dan senatornya sendiri.

      Sepatutnya kamu merasa gembira apabila dua pemimpin kecil bekas belaan tuan-tuan mu itu tidak sanggup bersama pejuang ‘HAK RAKYAT’ dalam usaha membina sebuah negara Malaysia berjiwa rakyat tanpa GST.

      Mungkin kamu dan tuan-tuan kamu terlalu gementar akan manifestonya mereka untuk menyerang pelaku rasuah yang membiak viral di bawah kelola ketua pemutus kamu – tetapi tidakkah sepatutnya kamu merasa gembira kerana mereka melafazkan niat tidak akan berebut kuasa dengan pemutus kuasa kamu.

      Sepatutnya parti baru ini ditarik ke dalam PAS UMNO BN untuk memberikan keputusan konsesus didalam urusan AGAMA dan BANGSA yang akan sentiasa berpihak pada ISLAM dan MELAYU seperti yang diidam-idamkan ketua-ketua pemutus kamu.

      Sejujurnya, parti baru ini tidak menjadi halangan kepada perjuangan Pakatan Harapan BAHARU dan tetapi pula kehilangan mereka membantutkan perjuangan Pakatan Harapan BAHARU.

      Tiada sebab untuk golongan yang jahil lagi menyombong diri seperti kamu berasa malu lalu menghindar dari 2 orang bekas pemimpin kecil kamu itu.

      Pelik betul kalian ..

      Salam ya salam


      Pesanan dariku unknown aka sahabat JR

      Delete
    8. Typo

      Sejujurnya, parti baru ini tidak menjadi halangan kepada perjuangan Pakatan Harapan BAHARU dan tidak pula kehilangan mereka membantutkan perjuangan Pakatan Harapan BAHARU.


      Pesanan dariku unknown aka sahabat JR

      Delete
  34. Kami tak cakap nak terima mereka. Tapi tak salah kalau diberi peluang kan. Pasal surga neraka bukan janji manusia. Kata pandai agama, dlm alquran ada ceritakan yang ulama masuk neraka kerana mengikut nafsu dunia. Saya tak pandai pasal agama. Tapi tak Jahil. Cukup2 la nak tentukan siapa yg layak ke syurga.

    ReplyDelete
  35. Mungkinkah ‘Tsunami Mahathir’ akan menumpaskan Najib dan BN dalam PRU14, soal Dr Agus

    KUALA LUMPUR: Setelah meneliti ceramah tiga pemimpin kebelakangan ini, pensyarah Sains Politik Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Profesor Datuk Dr Mohamad Agus Yusof meramalkan kemungkinan berlakunya "Tsunami Mahathir" dalam pilihan raya umum ke 14 nanti.

    Dalam satu tulisan pada akuan Facebook beliau, Agus berkata, beliau telah mengikuti tiga ceramah awal bulan ini.



    Pada 3 Februari 2017, Datuk Seri Abdul Hadi Awang memberi ceramah di Alor Limbat, Terengganu.

    Pada 13 Mac 2017, Datuk Seri Najib memberi ucapan di Bachok, Kelantan.

    Pada 15 Mac 2017, Tun Dr. Mahathir Mohamad memberi ceramah di Cherang, Kelantan.

    "Setelah meneliti ceramah tiga pemimpin ini, mungkinkah yang muncul dalam PRU14 nanti ialah Tsunami Mahathir? Pertanyaan ini wajar diberi perhatian," tulis Agus yang sebelum ini meramalkan kemungkinan Kerajaan Pas Kelantan akan jatuh.

    Menurut Agus, dalam PRU 1999, biarpun di penjara, Datuk Seri Anwar Ibrahim (DSAI) menggoncang politik Malaysia.

    "Ketika itu, goncangan ini kita panggil gerakan Reformasi," katanya.

    Dalam PRU 2008, DSAI yang sudah di luar penjara memimpin pakatan pembangkang dan berjaya menafikan kemenangan dua pertiga majoriti BN.

    "Ketika itu, kebangkitan rakyat ini kita panggil tsunami politik," katanya lagi.

    Dalam PRU 2013, BN sekali lagi gagal memenangi pilihan raya dengan dua pertiga majoriti.

    "Ketika itu, kita panggil Tsunami Cina," kata saintis politik itu.

    Sehubungan itu, beliau membangkitkan apakah akan berlaku dalam PRU 14 nanti.

    "Tsunami apa pula yang akan muncul?" katanya.

    Bagi beliau, tsunami DSAI tidak mungkin dalam keadaannya sekarang (berada di penjara) kecuali mendapat pengampunan diraja.

    "Maka, tokoh yang menentukan gelombang politik Malaysia seterusnya adalah di tangan tiga pemimpin ini — DS Najib Razak yang memimpin BN, Tun Dr Mahathir yang berada dalam PH (Pakatan Harapan) dan Tuan Guru Haji Hadi Awang yang menerajui Pas," tulis beliau.

    ReplyDelete
  36. Nak tubuh parti baru bukan susah sangat. Perlukan 7 orang ja.

    Biarlah diorang bikin apa yg boleh gembirakan diorang..

    Ezam memang pun tak ada pilihan lain sebab semua orang tak nak kawan dgn dia dah.

    Khairuddin pula telah membuat pilihan.

    Kekadang kena biar jugak orang yang nak ratah cili padi dapat peluang ratah betul-betul supaya dia tau cili padi tu pedas.

    Yg penting Najib mesti ditumbangkan...

    Tak lama dah. In shaa Allah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin.. betul tu. Janji matlamat kita tercapai. Kita bukan minta yg keterlaluan. Dan minta bukan utk diri sendiri. Utk semua rakyat yg nak perubahan.

      Delete
  37. Dah banyak tanda2 umno akan tumbang...ini buat macai2 gelabah...komen pun tak ade kualitas..

    ReplyDelete
  38. ezam ni cakap je kencang.. apa jasa pun tarakk.. pergunakan imej anti rasuah konon tapi apa kerjapun tarak buat..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...