Thursday 9 March 2017

AKTA BANKRAP LEBIH PENTING BERBANDING AKTA 355, NAK KENA SEKEH KE BERANI CAKAP MACAM TU?


Aduhh...apa lagi ni Cik Aza?

Adakah ini satu lagi sandiwara yang mahu dipertontonkan kepada orangrmai?

Menteri di Jabatan Perdana Menteri yang bertanggungjawab kepada Parlimen, Azalina Othman Said berkata, ada dua rang undang-undang kerajaan yang lebih penting dan perlu diutamakan dalam sessi Parlimen kali ini berbanding pindaan Akta 355.

Menurut beliau, rang undang-undang berkenaan adalah Akta Kebankrapan dan Akta Jenayah Seksual Kanak-Kanak.
"Kita dapat banyak usul, tetapi bagi saya, saya mahu selesaikan dua akta ini terlebih dahulu.

"Jika dua akta itu tidak dapat dibentangkan dalam sessi Parlimen kali ini, saya perlu tunggu lagi dan ia akan mengakibatkan ramai orang terjejas disebabkannya," ujar Azalina lagi.

Sebagai penganut Islam, apakah Azalina tidak dapat melihat bahawa Akta 355 juga sama pentingnya kepada orangramai, kalau pun tidak lebih penting berbanding Akta Kebankrapan dan Akta Jenayah Seksual Kanak-Kanak yang mahu didahulukannya itu?
Jika tidak penting, mana mungkin Pas sanggup mengadakan perhimpunan awam di Padang Merbok, memberi cuti umum di Kelantan untuk mengerah penyokong mereka menghadirinya, menteri UMNO, Jamil Khir Baharom turut hadir perhimpunan tersebut, Najib Razak mengirim salam kepada mereka yang berhimpun, memberi penerangan sambil minum teh tarik sehingga ke London dan ada pemimpin Pas sampai mahu menyekeh kepala mufti yang mempertikaikan Akta 355 itu?

Tidak bolehkah dicari ruang agar Akta 355 itu dapat dibentangkan kali ini?

Kepada Cik Aza, mana yang lebih ramai terjejas jika ditangguhkan - Akta 355 atau Akta Kebankrapan dan Akta Jenayah Seksual Kanak-Kanak?

Jika dalam sessi Parlimen yang lalu, Azalina  mengatakan Akta 355 tidak dapat dibentangkan kerana tidak cukup masa dan kemudian baru-baru ini apabila ia  dimasukkan dalam aturan mesyuarat, tetapi didapati menggunakan versi lama yang menyebabkan ia dikeluarkan semula kerana kesilapan teknikal, apakah kenyataan bahawa Akta Kebankrapan dan Akta Jenayah Seksual Kanak-Kanak perlu didahulukan, ia memberi gambaran usul Hadi Awang masih kabur dan mungkin sekali lagi tidak akan dibentangkan?
Sekali mengatakan tidak cukup masa, mungkin boleh difahami. Begitu juga apabila kali kedua menyatakan berlakunya kesilapan teknikal mengenainya.

Tetapi, untuk kali ketiga dengan memberi gambaran seolah-olah Akta 355 tidak sepenting dua akta lain yang mahu dibentangkan, ia mungkin boleh menyebabkan  pemimpin Pas yang seorang itu naik angin dan rasa perjuangan mereka hanya dipermain-mainkan.

Jika dulu mufti mahu disekehnya, apakah Azalina bakal disekeh sama? (ShahbudinHusin 09/03/2017).

101 comments:

  1. Encik Azalina dah cuba memberi penerangan sebaik mungkin bahawasanya Umno dah kencing sama Tuan Haji Hardy Bawang. Tetapi disebabkan masalah bisul tuan haji...jadi tuan haji rela dikencingkan.

    Pengikut2 PAS tak boleh dipersalahkan sebab taksub membabi buta kerana mereka jadi benak sebab STIM AGAMA!



    ReplyDelete
    Replies
    1. Ruu 355 hanya propaganda saja. Gula2 untuk pikat hati rakyat untuk umno dan pas menang pru 14 nanti.
      Azlina sendiri pun tak sokong ruu 355 ni. Bukan begitu azlina?
      Berterus terang sajalah.
      Lagi dilewatkan perlaksanaannya makin menguntungkan umno dan pas. Inilah modal politik yg terbesar mereka pun.
      Maka mereka yg menyokong ruu 355 ini akan terus menyokong umno dan pas dgn harapan ianya akan dilaksanakan.
      Walhal perlaksanaan ruu 355 ini hanyalah lah omong omong kosong najib dan hadi saja kerana mereka sedar pengundi cina tidak akan mengundi bn dalam pru 14 nanti jadi pas sajalah yg menjadi tiket kpd bn untuk terus berkuasa.


      Delete
    2. Inilah timbang tara untuk mengukur sejauh mana ikhlasnya mereka tentang RUU355 tu.

      Celikkan mata dan pikir dalam2.....

      Delete
    3. En azalina, menteri yg selfie kat vegas nak bentang ruu355 cepat2, kihkihkih, biar betul..kalo agama penting bg dia, tak le sampai ke vegas tu berselfie..

      Delete
    4. Dan kepada pihak yg mengusulkan Ruu 355, harap jgn salahkan pihak lain jika usul ini tidak berjaya dibentangkan. Anda dah dpt 2 peluang, ( Betul kan ). Anda sendiri yg sia2 kan. Belajar terima kesalahan sendiri.

      Delete
    5. BETUL ENCIK TUAN AZALINA

      AKTA BANKRAP PENTING..

      HARGA MINYAK DUNIA DAH MERUDUM DAN ENCIK TAKUT PEYRONAS BANKRUPT..

      APA SALAHNYA SURUH CEO PETRONAS POTONG GAJI DARIPADA BUANG PEKERJA... AT LEAST BILA POTONG GAJI DUIT JIMAT TU BOLEH BAYAR PEKERJA YG PATUT DIHENTIKAN.

      INI TAK... CEO PENTING MAINTAIN GAJI SETUJA SEBULAN.. BUARPUN ANAK BUAH KENA PECAT.. BUKANNYA NAK SAMA MERASA BILA SUSAH SENANG..

      DI AMERIKA GAHI PEKERJA SHALE OIL SAMA DGN GAJI PEKERJA SOYA.. APA SALAH GAJI EMGINNWR PETRONAS SAMA DGN TOK PERAIH SAWIT.. AFTERALL 5KG SAWIT HARGA SAMA MCM PETROL...

      CEPAT SIKIT BANRAP AMALYSIA .. LAGI SENANG RAKYAT NAK BUAT KEPUTUSAN PRU14

      Delete
    6. sama saja masa presideng pas dan koncu2ny cakap bukan keutamaan utk mereka terhadap hudud masa dalam pakatan rakyat... skang pas dan amno dalam PAKATAN BUNIAN menerusi mamat jadian guna alasan yang sama 'KEUTAMAAN'.. sama2 la korang nnti yea...


      mesti hj eddy ckp... fuhhh lega... tak yah bentang...

      2 perkara yang dinampak.. pas bergantung dgn amno sebab kecelaruan dan kebodohan ketuanya, dan pas saja nak berpusing2 sbb sesat perkataan dgn ruu kerana pernah menyatakan hudud bukan keutamaan...

      korang betul2 celarulah pas... pentaksub mmg buta...
      kat mana stand korang pun, semua org luar tak nampak... mcm2 tuduhan pun, korang buat pekak...

      last2 salahkan Parti Amanah, konon dia orang adalah pengkhianat.. tak tahu betapa baghalny ketua korang buat keputusan... tu lah main2 lagi dgn agama...






      Delete
    7. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  2. Elok la pucuk pimpinan PAS pakat-pakat sekeh kepala sesama sendiri. Haji Hadi sekeh kepala Al Takiri...Nik Abduh sekeh kepala Mursyidul Am, Tontowi Pornowi sekeh kepala sendiri dan Nik Doremon tabang balak bior timpa kepala MB Kelantan... kita tunggu dan lihat siapa yang diperbodohkan UMNO...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Azalina Jantan9 March 2017 at 21:44

      Sekarang ni ulamak & lebai2 PAS tengah garu bontot pikirkan alasan... hmmm.... Esok keluar statement.. Ini semua salah DAP Kapir tuh yg halang usul RUU Hadi !
      Dan walauntaik PAS pun percaya dan telan idup2 statement tu.. KahKahKah

      Delete
    2. Jgn cakap sekeh, tu maksudnya saya sayang awak. Kata encik somi . Kata nanti saya jumpa saya sayang awak. Jadi paham lah ye. Kalau tak paham jgn tanya, pasal saya pun tak paham bahasa encik somi.

      Delete
    3. Dia orang tengah syok sekeh kepala tetek bini muda masing masing!!!

      ha ha ha ha lawak drama bangsawan keris kontot.

      Delete
    4. Botak kn aje mamat jadian nie

      Delete
  3. Bagi Aza tu usul Ruu 355 tu tak penting sangat, pasal usul tu bukan usul dari umno bn..itu usul pas..jadi dia kena dahulukan usul parti dia dulu dari parti pas..lagi pun si hadi tu kan tak sihat atau dia dah tau awal2 lg usul ruu 355 takkan dibentang?
    Wallahua'lam...walau bagaimanapun kita bersangka baiklah..hudud pun hanya 0.0001 persen, ruu355 apa la sgt...kihkihkih

    ReplyDelete
  4. Kikiki.. Apa punya gila babi nya nih .RUU 355 dh di lambong2 jatuh terhempas Allahurabi encik azalina menari ikut gendang tuan politik nya losemah dan singapork. Jom ubah najib dan hadi dan simen kan BN dan PAS..kikiki.. Dh panas botot JASA ahaksss.. Ptui.. Unknown aka sahabat dan alumni Newcastle..

    ReplyDelete
  5. Akhirnya Akta 355 hanya penting untuk pasno cari makan@dedak.Dapat bentang tangguh, kalau bersidang dia monteng.

    ReplyDelete
  6. PAS kena kencing siap berak sekali. Tapi Hadi tak kisah. Dia peduli apa pun. Yg penting dia dah bawak usul. Jadi tak jadi nasiblah. Sekurangnya pahala bawak usul dapat sikit. UMNO ni congak dia senang sangat. Gunakan apa yg boleh janji sampai masa amik pujian. Idea takde langsung yg ada hanya duit yg boleh ditabur asal dapat terus memerintah. Rakyat yg sengal akan terus undi. Tak percaya tengoklah nanti. I LOVE PM ..UMNO dulu kini dan selamanya ...hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg lebih penting bagi haji hadi adalah menang besar dlm pilihanaraya bukan ruu 355.
      Ruu 355 hanyalah batu loncatan pas saja.
      Umno boleh tumpang semangkuk..

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  7. Pas dah biasa kena kencing.

    Biasa je. Tak ada apa-apa perasaan pun.

    ReplyDelete
  8. Lebai Hadi terjejas dgn tindskan Mat Aza tidak memberi keutamaan pd ruu355.
    Kenapa???? Mat Aza pun tahu lebai Hadi guna ruu355 utk tujuan politik. Klau beri keutamaan url bentang, Hadi mintak tangguh lagi, kn buang masa shj.

    ReplyDelete
  9. Aku dok nampak dari awal dulu lagi, serban dan lebai hanya akan jadi tadahan kencing dan berak puak UMNO BN saja. Muga Hadi dan MSU PAS berbanggalah kerana menghulur lebai dan serban untuk dijadikan bekas tadahan najis UMNO BN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Andai kata umno mengekalkan kuasa pada PRU14 ni. Tgk la ape nasib dia org. Skang tgh lemas, kat bangkai pun boleh buat pelampung. Bila kuasa dimiliki nanti. Baru lah tau nasib. Silap sebelah mata pun tak pandang. Melainkan tak kisah kalah. Pasal dah ada atau akan ada kepentingan peribadi. Totok aku nasib la. Sape suruh pangkah.

      Delete
  10. Hadi dan mursyidul am dah kata Pas bertanding pilihanraya tidak mementingksn kemenangan...Pas nk jadi penasihat kpd umno untuk politik sejahtera...

    Mcm najib dan umno tak ade ulamak dan penasihat agama..ulamak dalam umno.....najib dan umno tak perlu ulamak dan penasihat agama kerana mereka2 ni tak pernah bagitau songlap,rasuah dan curi haram...kerja mungkar ni berleluasa dlm umno dan ulamak umno tidak pernah syorkan orang mungkar mesti dipecat dari umno...Isa samad setakat digantong saje...yg lain tersetsh kpd mahkamah.

    Bangkali hadi nak nasihatkan najib supaya dibuang negeri perasuah dlm umno..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita kalau nak kereta elok, kena rajin jaga minyak engine dan radiator.
      Tapi bila engine dah jem tak guna dah nak jaga. Elok buAng, ganti kereta atau engine. Kita nak kereta jaga kita, kita kena la jaga kereta dulu. Mcm tu juga kehidupan seharian. Awak nak undi rakyat. Tapi bebankan rakyat. Tak tau la mcm mane org boleh pangkah lagi. Siap ada yg nak tolong pulak tu dgn alasan politik sejahtera. Mungkin tak pernah rasa susah kot walau sebagai pembangkang.

      Delete
  11. Hadi dan olamak serban besar sanggup tadah kencing nsjib kerana dah rembat 90 juta dumbangan najib...

    Bagi ulamak pas duit lebih penting ugama...

    Nabi dah bagi tau diakhir zaman orang islam sanggup jual agamanye kerana harta duniya..sanggup berkerjasama dgn prompak pencuri dengan alasan penyatuan ummah kununye..

    ReplyDelete
  12. Penting juga membela mereka yang teraniayai dan mereka dlm kesempitan ... mereka perlu pembelaan segera.

    ReplyDelete
  13. Takde sekor pun puak Umno yg Komen..Dah terkedu ke? atau tengah gelak kan pas..cer bgtau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puak apa pula ni di sini? Membela agama atau persenda agama?

      Delete
    2. Puak persenda agama tangguh bentang akta agama..

      Delete
  14. Macai barua cine kominis tengah cari link lagi...aku tak layan lah link barua kominis ..dah tak ade modal nak berhujjah tuduh orang singapork konon..bukti tak ade...stail macai bahlol..

    ReplyDelete
  15. Kerajaan najib dah jadi bahan ketawa majoriti rakyat malaysia..
    Sudah tidak ada apa-apa yang boleh membantu atau dibantu untuk pulihkan imej kerajaan najib.
    Kalau dulu bila tengok bendera umno terpacak ditepi jalan, rasa megah dan bangga dalam diri. Tapi sekarang rasa menyampah macam sampah.... busuk menusuk keulu hati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puak kecewa pas umno bekerjasama

      Delete
    2. Haha..tak ade idea dah nak jawsb?

      Delete
    3. Kerjasama kenving mrngencing...hadi kata tak pelah kena kecing aku dah dapat 90 jota...ko macai sokong aku ape yg ko dapat..dapat bodooh jer laa..ha4

      Delete
    4. Kawasan saya memang kuat pas. Dari zaman tun lagi. Zaman reformasi lagi kuat. Kini tempat saya digelar serambi mekah. Dun klang, parlimen kapar. Selalu gak lepak ngan dia org, ramai kawan masa sekolah. Sampai sekarang walau dia org tau saya PKR. Bila tanya tentang kerjasama dgn umno. Bermacam jawapan. Ada yg ok, ada yg berbelah bagi. Yg nak boikot menggundi pun ada. Tapi rata2 tak berani nak melawan. Pasal makan gaji atau elaun. Tapi yg ok ni Kadang2 lawak. Pasal saya tanya tak rasa ke mengkhianati arwah. Dia org jawab, arwah memang nak join umno sebelum meninggal. Cuma tak cakap kat sapa2. Kalau tak cakap, siapa yg tau ye tak, dan katanya lagi. Bila joint umno boleh masuk TV, jadi dasar pas akan sampai pada rakyat. saya terdiam sambil pikir. Apa guna internet, bukan itu ke saluran dia org selama ni. Dulu ajak org boikot TV3. Sekarang nak rapat. Tapi kebanyakan yg ok tu saya kenal sgt. Terlalu kenal. Tapi tak tau la sekarang.

      Delete
    5. hahahah terbaik anon 22:47... kesiankan kat anon 22:suku dah terbukam nak jawab... dia tak tahu ke pakatan pas amno dinamakan Pakatan Bunian

      Delete
  16. PAS DAH KATA ..RELA DI KENCING..HAHA

    ReplyDelete
  17. Dulu AKTA 355

    Sekarang dah jadi AUTA 355

    ReplyDelete
    Replies
    1. dulu guna nama HUDUD
      la ni ganti dgn istilah RUU355
      dah abis pru14 nanti tukar lagi dgn istilah lain tpi mcm biasa la pengisian hampeh
      penyokong yg gullible dok syok kata PAS perjuangkan Islam
      padahal dok tunggang agama

      Delete
  18. Mungkinkah Ada Perbezaan Antara Korea Utara Dan Parti Politik Pembangkang Di Malaysia?
    Sejak beberapa minggu kebelakangan ini, antara topik yang hangat diperkatakan adalah kerenah gila kerajaan Korea Utara dalam kes pembunuhan berprofil tinggi Kim Jong-nam, abang kepada Presiden Korea Utara, Kim Jong-un. Kes ini cukup mendapat liputan meluas media samada dalam mahupun luar negara.

    Menyoroti corak dan gaya pentadbiran Korea Utara temasuk senarai Presiden negara berkenaan, agak sedikit melucukan apabila ianya mirip dengan beberapa parti politik pembangkang yang ada di Malaysia hari ini. Mari kita lihat persamaan yang ada diantara Korea Utara dengan beberapa buah parti politik pembangkang termasuk dengan pemimpinnya.
    1. Jawatan yang di warisi

    Kepimpinan Korea Utara diketahui dunia adalah bersifat monarki walaupun negara berkenaan mengamalkan sistem pemerintahan cara Republik. Manakan tidak, hanya keluarga Kim sahaja yang berhak memeriktah negara komunis ini dengan dimulakan oleh Kim Il-sung, diwariskan kepada Kim Jong-il dan kini, jawatan berkenaan diwariskan kepada Kim Jong-nam.

    Di pihak DAP, PKR dan PPBM pula, kesemua parti berkenaan mewariskan jawatan tertinggi parti kepada kaum keluarga mereka sahaja. DAP terkenal dengan dinasti Lim di mana Lim Kit Siang mengetuai parti ini dengan Lim Guan Eng menjadi Setiausaha Agung. PKR pula, jika berlaku sesuatu kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim, parti ini akan diwarisi oleh isteri beliau, Datin Seri Wan Azizah.

    Malah, Naib Presiden parti ini juga turut menampilkan Nurul Izzah Anwar. Bagi PPBM pula, sudahlah Pengerusi parti adalah Tun Dr Mahathir, Datuk Seri Mukhriz, anaknya pula merupakan Timbalan Presiden PPBM yang mungkin menunggu masa sahaja untuk menjadi Presiden parti.
    2. Patuh kepada Ketua Umum

    Di Korea Utara, sistem pentadbiran yang diguna pakai adalah sistem “juche” di mana, semua 25 juta rakyat Korea Utara harus akur dan patuh tanpa boleh mempersoalkan setiap keputusan yang dibuat oleh kerajaan, tanpa mengira betul ataupun salah.

    Bagi DAP, PKR dan PPBM, perkara yang sama turut berlaku apabila penyokong ketiga-tiga parti ini begitu taat dan patuh kepada Presiden dan Pengerusi parti-parti ini walaupun diketahui, segala fakta yang diberikan lebih bersifat pembohongan dan fitnah. Mereka tidak boleh mempersoalkan kebenaran disebalik fakta berkenaan atau berhadapan dengan pemecatan serta merta!

    3. Pembunuhan imej

    Antara perkara yang begitu kerap dilakukan oleh Korea Utara adalah menjatuhkan imej seseorang pemimpin tertinggi dengan tuduhan rasuah jika pemimpin berkenaan didapati melawan walau sedikit sahaja arahan yang dikeluarkan oleh Presiden Korea Utara. Kebiasaannya, pemimpin berkenaan samada diturunkan pangkat menjadi rakyat biasa atau berkemungkinan besar dibunuh.

    Di dalam DAP, PKR dan PPBM juga seringkali berlaku perkara yang sama. Cuma yang membezakan adalah, mereka belum sampai tahap membunuh pemimpin yang melawan keputusan kepimpinan tertinggi pembangkang. Cuma imej mereka akan dirosakkan dengan tuduhan rasuah atau salah laku yang lain sehingga menyaksikan pemimpin berkenaan dipecat serta merta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakar rujuk korea utars tapi najib tak mao plak rujuk macai ni bila conflict dengan kotea utara..ooo pakar auta...hi3

      Delete
    2. Selepas dapat dedak 90juta, rajin betul mangkuk dedak ni menulis cerpen/auta dlm blog Tuan Shah ni..

      Delete
  19. 4. Mencipta propaganda dan penipuan terhadap rakyat

    Seluruh dunia mengetahui bahawa pemimpin Korea Utara seringkali mengeluarkan propaganda yang menghasut rakyat mempercayai apa jua gerak kerja yang dilakukan oleh kerajaan. Mereka akan memaksa rakyat negara berkenaan mempercayai propaganda berkenaan walaupun hakikat sebenarnya, ia adalah penipuan seperti mana kerajaan Korea Utara mengumumkan pasukan bolasepak mereka memenangi Piala Dunia.

    Di pihak pembangkang pula, walau apa yang dilakukan kerajaan itu tepat dan betul, mereka akan sedaya upaya mencipta fitnah dan pembelitan fakta hanya semata-mata mahu memastikan, sokongan keatas mereka tidak berkurangan. Berilah apa jua fakta sekalipun, mereka pasti akan putar belitkan kenyataan.

    5. Hanya pemimpin mereka sahaja yang betul

    Dengan mengamalkan corak pentadbiran “juche” atau patuh kepada pentadbiran Korea Utara, kesemua rakyat yang masih ada di Korea Utara menganggap, keluarga Kim adalah utusan dari dewa-dewa sehinggakan mereka menganggap, keluarga Kim langsung tidak pernah melakukan sebarang kesilapan. Semua itu hasil dari keberkesanan propaganda yang di hebahkan oleh pihak kerajaan dan tentera.

    Di Malaysia pula, sebarang keputusan mahkamah yang tidak berpihak kepada mereka, mereka aakan tuduh ianya keputusan yang tidak adil dan penuh penipuan. Sebaliknya, jika keputusan mahkamah memihak kepada mereka, mereka akan mendakwa, kebenaran telah muncul. Ianya menggambarkan mereka langsung tidak pernah berbuat salah dan berada dalam keadaan suci sentiasa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Panjang sangat auta ko ni...sori tak dsk masa nak baca..

      Delete
    2. Anon 9 March 2017 at 22:34,

      Boleh minta Najib tunjukkan penyata akaun bank 2.6 billion duit derma Tok Arab yang masuk akaun dia?. Aku percaya kalau hang boleh pujuk Najib tunjukkan (tu pun kalau betul Tok Arab yg derma), aku rasa semua ahli ang sokong pembangkang akan join UMNO BN. Boleh hang usahakan ini???. Kalau tak boleh dan tak yakin, elok hang mampus lagi baik laa dari merumitkan perjuangan rakyat yang mahukan Malaysia lebih baik.

      Delete
    3. Sama lah Tu...naib presiden parti lebai menipu ahli ahli wala'un kononnya parti nya akan dapat menerintah Malaysia walaupun bertanding 70kerusi parlimen.

      Kalau ya pun nak menipu, biar lah nampak logik sikit....kikikikikkkk

      Delete
  20. Bagaimana Kit Siang Bermain Tai Chi
    Mahathir mahu Pakatan Harapan berdaftar secara sah sebelum Pribumi dengan rasmi akan menyertai pakatan pembangkang. Kit Siang pula tidak mahu Pakatan Harapan sah berdaftar kerana mereka perlu menamakan Pengerusi, Timbalan Pengerusi, dan semua pemegang jawatan lain. Dan itu bermakna dunia akan tahu siapa yang benar-benar berkuasa di sebalik “takhta” Pakatan dan bahawa ia adalah satu Pakatan yang dikuasai Cina atau DAP.
    Anthony Loke mengesahkan DAP memutuskan siapa yang menjadi Perdana Menteri

    Ketua Whip parlimen DAP, Anthony Loke, membantu Lim Kit Siang bermain Tai Chi (simpulan bahasa Inggeris bermaksud bermain di pentas atau menipu orang ramai: dalam Bahasa Melayu, main wayang atau drama) dalam usaha untuk melakukan kawalan kerosakan dengan mengumumkan bahawa Dr Wan Azizah Wan Ismail “tidak lama lagi akan menjadi perdana menteri wanita pertama Malaysia jika Pakatan Harapan memenangi pilihan raya umum akan datang.”
    Kit Siang mahu orang Melayu untuk mempercayai bahawa orang Melayu dan bukan Cina berada di belakang Pakatan Ali Baba

    Kit Siang tahu bahawa Pakatan Harapan pimpinan DAP, juga dikenali sebagai Pakatan Ali Baba, sedang menghadapi krisis yang serius dengan kebocoran perjanjian pada 3 Disember 2016 yang Kit Siang buat dengan Tun Dr Mahathir Mohamad. Pada asasnya Mukhriz sepatutnya menjadi Perdana Menteri jika Pakatan Harapan menang lebih daripada 111 kerusi di Parlimen manakala Kit Siang akan menjadi Menteri Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan.

    Memandangkan betapa lembabnya Mukhriz (anak emak yang turut dikenali sebagai Boboi) dan memandangkan seorang Timbalan Perdana Menteri juga sebagai Menteri Kewangan akan menjadi lebih berkuasa daripada Perdana Menteri, Kit Siang akhirnya yang akan mentadbir negara. Dan ini adalah mengapa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata pilihan raya umum akan datang akan menjadi satu pertandingan antara Barisan Nasional yang dipimpin Umno dan DAP yang menerajui Pakatan Harapan atau, dalam erti kata lain, pakatan pimpinan Melayu berlawan dengan pakatan pimpinan cina.
    Perjanjian sulit Mahathir adalah menjadikan Kit Siang sebagai Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan

    Apa yang menjadikan semua perkara tidak dijangka adalah apabila Mahathir mengesahkan bahawa DAP mahu jawatan Timbalan Perdana Menteri (sudah tentu bermaksud Kit Siang) dan kemudian melakukan pusingan U apabila menyedari kesilapan beliau dan berkata ia adalah MCA dan bukannya DAP yang mahu jawatan Timbalan Perdana Menteri. Tetapi pada masa itu kerosakan yang telah dilakukan dan U-turn sebenarnya dibuat lebih teruk. Mahathir sepatutnya hanya berdiam diri dan bukannya cuba untuk mendayung ke belakang.

    Apa yang orang ramai tidak tahu dan yang telah setakat ini tidak didedahkan adalah bahawa Kit Siang dan Mahathir yang berselisih mengenai pendaftaran Pakatan Harapan. Mahathir mahu Pakatan Harapan sebagai sah berdaftar manakala Kit Siang tidak setuju. Dan sekiranya Pakatan Harapan berdaftar sah dari segi undang-undang maka Mahathir tidak mahu PPBM atau Pribumi secara rasmi menyertai Pakatan Harapan. Jadi sekarang pakatan pembangkang dipanggil ‘Pribumi dan Pakatan Harapan’ dan bukannya Pakatan Harapan daripada Pribumi, PKR, DAP dan PAN.

    Pakatan Harapan merupakan hanya gabungan tiga pihak, bukannya empat, dan Pribumi mempunyai ‘pakatan pilihan raya’ dengan Pakatan Harapan bukannya sebahagian daripada pakatan pembangkang Pakatan Harapan. Dan sekiranya Pakatan Harapan sah berdaftar dari segi undang-undang, bukan gabungan yang longgar atau tidak rasmi, Mahathir tidak mahu membawa Pribumi ke dalam gabungan itu. Pendek kata, Mahathir mahu perkahwinan yang betul dan tidak hanya tidur bersama-sama di luar nikah seperti sekarang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooo umno seksrang dah upah cer penis plak...macai yg ade tak ade otak..

      Delete
  21. Pribumi tidak akan sertai Pakatan Harapan selagi ianya belum berdaftar secara sah

    Dan itu yang akan menimbulkan masalah bagi Pakatan Harapan secara amnya dan DAP khususnya. Untuk mendaftar secara sah Pakatan Harapan, Pengerusi, Timbalan Pengerusi, Setiausaha, Bendahari, Ketua Penerangan, Ahli-ahli Majlis, dan sebagainya, perlu dinamakan – sama seperti dalam kes Barisan Nasional. Jika tidak pendaftaran itu tidak boleh diluluskan.

    Dan itu akan menyebabkan huru hara.
    Ia akan dapat difahami bahawa Pengerusi dan Timbalan Pengerusi Pakatan Harapan akan menjadi Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri jika Pakatan Harapan menang pilihan raya umum akan datang. Mereka tidak boleh melantik orang lain sebagai Pengerusi dan Timbalan Pengerusi yang tidak akan menjadi Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri.

    Pendek kata, mereka perlu mendedahkan calon Perdana Menteri bagi Pakatan Harapan dan Timbalan Perdana Menteri sekarang, ketika mengemukakan permohonan untuk mendaftarkan pakatan tersebut. Dan ini yang akan menjadi petaka besar.

    Pada masa sekarang Pakatan Harapan, atau sebaliknya DAP, boleh bermain sorok-sorok mengenai siapa akan jadi Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri jika pembangkang menang pilihan raya umum akan datang. Mereka boleh memberitahu orang Melayu satu perkara dan memberitahu sesuatu yang lain kepada orang Cina. Sebaik sahaja mereka mendaftar Pakatan Harapan dan menamakan pemegang jawatan mereka, segalanya bakal terdedah.
    Kit Siang akan tentukan siapa Perdana Menteri sekiranya Pakatan Harapan menang pilihan raya umum

    Kit Siang secara tidak rasmi sebagai Pengerusi Pakatan Harapan. Dan sebagai Pengerusi de facto dia akan buat keputusan. Walaupun Mahathir terpaksa mencari sokongan Kit Siang untuk Mukhriz menjadi Perdana Menteri jika Pakatan Harapan menang pilihan raya umum akan datang. Dan keputusan Kit Siang datang dengan harga: bahawa Mahathir bersetuju bahawa Kit Siang menjadi Timbalan Perdana Menteri merangkap Menteri Kewangan.

    Tetapi Kit Siang lebih suka kuasa beliau di belakang tabir supaya tidak dapat dilihat, atau didengar. Kuasa sebenar di belakang tabir mesti tidak dapat dilihat dan didengar. Sebaik sahaja anda ‘dilihat dan didengar’ maka kuasa tersebut akan hilang sama sekali. Dan Kit Siang sedar akan hal ini.

    Tambahan pula, Pakatan Harapan tidak boleh menang pilihan raya umum akan datang hanya berdasarkan undi Cina sahaja. Walaupun 100% undi Cina untuk DAP pada tahap terbaik mereka boleh menang sekitar 50-55 kerusi. Dan mereka perlu 112-125 kerusi untuk berarak ke Putrajaya (dan 125 adalah lebih baik daripada hanya 112 kerusi bimbang kalau ada seseorang melompat dari kapal).

    Ini bermakna mereka perlu undi Melayu dan undi daripada rakyat Malaysia Timur. Tetapi jika DAP dilihat sebagai benar-benar berkuasa bagi Pakatan Harapan dan mereka tidak akan mendapat undi Melayu atau undi daripada rakyat Malaysia Timur. Dan itulah sebabnya Anthony Loke keluarkan kenyataan ‘spin’: bahawa Wan Azizah akan menjadi Perdana Menteri jika Pakatan Harapan menang pilihan raya umum akan datang.

    Kita semua tahu bahawa apa sahaja yang keluar dari mulut Anthony Loke adalah dari mulut Kit Siang. Ini bermakna Kit Siang memberitahu Malaysia bahawa Wan Azizah akan menjadi Perdana Menteri jika Pakatan Harapan menang pilihan raya umum akan datang. Dan kita semua tahu bahawa ini tidak akan berlaku. Dan ia bukannya kerana dia seorang wanita atau kelahiran Singapura atau kerana kipas Jepun beliau. Cuma dia akan menjadikan nombor dua atau Timbalan Perdana Menteri ‘otak berselerak’ ketika mentadbir negara jika dia adalah Perdana Menteri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daftar tak daftar tak jadi hal wahai cer penis

      Delete
  22. “TIME BOMB” MENUNGGU PAKATAN HARAPAN MENJELANG PRU14
    Seperti yang kami ulas kan sebelum ini di beberapa artikel kami, menjemput Tun Mahathir kedalam kandang bakal menyusahkan pembangkang , nampak nya andaian kami semakin betul.

    Umpama memikul biawak hidup itu lah perumpaan nya.

    Tun Mahathir yang kami kata kan dari awal tiada kesetiaan kepada sesiapa atau apa apa pun melainkan matlamat nya sendiri sahaja.

    UMNO yang puas di pergunakan dan dijadikan parti untuk kepuasan diri memperkayakan anak beranak dan para kroni pun oleh di tinggalkan begitu sahaja hanya sebab matlamat peribadi “perjuangan belum selesai” nya.

    Ia hanya selesai sebaik sahaja anak nya Mukhriz menjadi Perdana Menteri dan menguruskan banyak hal sulit yang Tun sendiri tidak berani umum kan kepada orang lain.

    Walau apa pun di percayai berkenaan wang dan dana yang di letak kan di atas nama orang lain dan di luar negara.

    Apa pun yang penting untuk di kata kan pada topik ini ada lah bagaimana Tun M berjaya menyisihkan semua “contender” dan “challenger” kepada jawatan Perdana Menteri.

    Anwar Ibrahim, Muhyiddin , kesemua nya sudah berjaya di ketepikan.

    Namun dalam masa yang sama Tun M dan Kit Siang masih belum menamakan calon Perdana Menteri kerana di percayai orang itu ada lah anak nya Mukhriz.

    Petunjuk kepada hal ini ada lah apabila Tun Mahathir sendiri tidak pernah menyebut atau menafi kan orang itu ada lah Mukhriz.

    Jadi itu lah satu petanda, apabila Tun tidak berbuat antara dua mengiyakan dan menafikan itu lah calon nya.

    Kamelut terkini ada lah apabila wakil DAP , defiant mahu Wan Azizah menjadi calon Perdana Menteri pembangkang, dan dengan segera di nafikan oleh Tun Mahathir dengan kata nya “DAP tiada hak tentukan”.

    Persoalan nya , Tun Mahathir ada hak kah?

    Umum tidak tahu pergantungan Kit Siang pada Tun Mahathir hanya atas 2 sebab sahaja, ia itu mahu menjadi kan Tun M sebagai maskot tua menarik minat orang melayu dan kedua atas sebab mahu tagih dana ber billion milik Tun M melalui Proksi nya.

    Pada PRU13 lalu UMNO dan orang melayu di susah kan oleh dana billionaire Tun Mahathir yang turut memberi sumbangan kepada DAP.

    Beliau kaya atas ihsan Tun M sekian lama memberi projek dan tender namun menggunakan kekayaan nya untuk “palysafe” memberi dana juga kepada DAP.

    Makna nya jika pembangkang menang pun dia akan dapat habuan nya.

    Isu kita kali ini ada lah betapa laju nya Tun membidas kenyataan wakil DAP bahawa calon Perdana Menteri dari Pakatan Harapan ada lah Wan Azizah, calon sesuai yag bodoh yang boleh di peralatkan oleh mereka.

    Tun membidas bukan atas sebab itu, tetapi atas sebab dia ada calon lain dalam hati nya yang belum pernah dia sebut sekali pun.

    Apa pun yang pasti “time bomb” akan meletup bila tiba waktu nya.

    Sebenar nya masing masing mahu menggunakan masing masing dan di saat akhir akan menyepak yang lagi satu, tetapi perkara terlalu besar untuk di sorokj maka sekali sekala nampak lah pertembungan nya seperti hari ini.

    Tunggu sahaja Pakatan yang akan hancur hasil membawa Tun M kedalam kadang mereka, Tun yang ada agenda tersendiri.

    Pakatan bak kata pepatah ada lah “self destruction”. hanya masa sahaja menentukan nya. Tunggu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Time bomb nak letupkan umno...ha3

      Delete
  23. DARI SEORANG NEGARAWAN, KINI MAHU MENJADI PEMBELOT NEGARA PULA?
    DAKWAAN Dr Mahathir tindakan Malaysia menyebabkan ketegangan dengan Korea Utara meyalahi nilai akal manusia normal.
    Ini kerana Dr Mahathir dilihat seperti menyimbah petrol pada kebakaran supaya rakyat meyalahi kerajaan.

    Sepatutnyanya Dr Mahathir nilai dari sudut undang-undang negara berdaulat ini bukanya dari arah kenafsuan semata-mata kerana membenci ketua kerajaan yang sedang diusaha untuk dijatuhkan dengan cara memburuk-burukan keperibadian.

    Keterlupaan Dr Mahathir kepada peristiwa Memali yang mengakibatkan kematian rakyat salah satu ketidakcekapan beliau sebagai ketua kerajaan dan peristiwa itu menjadikan UMNO dibenci sehingga ke hari ini oleh masyarakat Memali.

    Sekiranya Dr Mahthir menganggap ketegangan antara Malaysia dan Korea Utara tidak pernah berlaku atau dialami negara ini.Apakah peristiwa seperti di Memali sering berlaku dinegara ini?

    Pembunuhan Kim Jong-nam sengaja diracang oleh musuhnya,dan Dr Mahathir patut tahu siapakah pernah mengeluarkan arahan bunuh sehingga mangsa semasa hayatnya terpaksa berlindung dinegara lain.

    Walaupun Malaysia memilih berkecuali dan tidak terikat dengan mana-mana negara lain,tidak bererti Malaysia akan membiarkan sesuatu yang terjadi kepada warganegara lain yang berada di sini sama ada pelacong atau yang bekerja disini.

    Apakah Dr Mahathir mahu?,kiranya berlaku seperti yang terjadikepada Kim Jong-nam pelaku patut dibebaskan begitu sahaja kerana ingin menjaga hubungan baik walaupun maruah negara diletakkan dibawah tapak kaki oleh pemimpin negara lain.

    Dr Mahathir kini melebihi kebencian daripada mencari kata penyelamat sedangkan rakyat negara ini ditahan di negara yang diperintah oleh pemimpin kuku besi.

    Mungkin Dr Mahathir patut hantuk kepala kepada batu supaya akal mengenal perbezaan situasi tegang dengan situasi dipentas politik. -Hot Kelate

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sepatutnye cer penis nilaikan tuu 355 lebih penting dari akta lain...

      Delete
  24. SELAGI MAHATHIR TIDAK DAPAT APA YANG DICAPAI SELAGI ITU AKAN RAKUS
    BUKANLAH suatu yang mengejutkan apabila ada pihak beranggapan sikap kebudak-budakan Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Tun Dr. Mahathir Mohamad kian terserlah.

    Ini kerana sebelum inipun bekas Perdana Menteri itu telah dinasihatkan oleh ramai orang supaya segera berhenti berpolitik.Kata mereka, dalam usia Dr. Mahathir yang hampir mencecah 92 tahun, adalah lebih elok beliau beri tumpuan lebih soal ibadat.

    Kalau difikir-fikirkan benar juga nasihat mereka ini. Mufti Pahang, Datuk Seri Dr. Abdul Rahman Osman meminta Dr. Mahathir bergiat aktif dalam berdakwah untuk agama. Dengan cara itu umat Islam akan lebih menghormatinya sebagai seorang negarawan.

    Ketua Dewan Ulama Pas, Datuk Dr. Mahfodz Mohamed dan Ketua Dewan Pemuda Pas Pusat, Nik Mohamed Abduh Nik Abdul Aziz juga senada. Sudah sampai masanya Dr. Mahathir menjauhkan diri dari politik.

    Kerana tidak mahu dengar kata inilah timbul bermacam-macam ungkapan atau kenyataan yang bukan-bukan daripada Dr. Mahathir.

    Ini sehinggakan apa jua yang dibuat Perdana Menteri serba tidak kena. Kata orang, Dr. Mahathir sudah tahap `mengomel dahsyat’.

    Sampai satu peringkat, omongan Dr. Mahathir sudah tidak dapat diterima lagi.

    Ini apabila dia kelihatan mempersoalkan tujuan lawatan pemimpin asing – yang bukan secara kebetulan juga negara menerima kunjungan Raja Arab Saudi, Raja Salman Abdulaziz Al-Saud baru-baru ini.

    Terperanjat dibuatnya. Kalau air sedang diteguk, mahu tersembur dibuatnya. Apa kata Dr. Mahathir:

    “Ada pemimpin negara asing datang ke Malaysia bukan atas dasar persahabatan tetapi kerana sesuatu yang ‘diberikan’ oleh perdana menteri kepada mereka. Inilah sebabnya mereka berada di sini.”

    Pelik dan hairan dengan gelagatnya.

    Tambah menyakitkan hati apabila Dr. Mahathir mengatakan jemaah yang mengerjakan haji di bawah Program Khas Haji Perdana Menteri-Yayasan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) tidak akan memperoleh haji mabrur.

    Jadi, bukanlah pasal `kebudak-budakan’ sangat apabila diperhatikan dari tindak tanduk Dr. Mahathir kebelakangan ini. Sebaliknya ia lebih berkait rapat dengan sentimen peribadi dan kemarahannya terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

    Selagi tidak tercapai matlamat di hati, selagi itulah Dr. Mahathir akan terus mengomel.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sape yg suka menyimen. Mintak sikit. Tiang gol ni goyang2 la. Tadi ada kat sini, la ni dah larikan korea pulak. Meh selori. Bil hantar kat tuan budin. Sape.suruh dia tak benam dalam2. Tak simen plak tu.

      Delete
    2. Najib lebih rakus...ingatkan 2.6 billion tspi rupanye USD 1 billion...

      Delete
    3. Najib lebih rakus...ingatkan 2.6 billion tspi rupanye USD 1 billion...

      Delete
    4. Bro Pomen Smart,,,simen dah naik harga,,tak cukut duit nak beli,,,sekarang ke Ubah dan Sekeh palo sendiri.

      UBAH, SEKEH PALO SENDIRI

      Delete
    5. Kenapa mak bapak suka mengomel? Suruh dia orang Jangan mengomel kat 2250...pedulikan apa Yg ank2 lakukan... Minta dia org duduk surau /masjid je...gitu maksud anda?

      Delete
  25. RUU penting dan x kisah la agenda ke berapa utk dibentangkan bukan mcm DoJ smpi skg tak ada action.....
    Parti Csp Bunga tahap sampah ajer.... 9 banagian seluruh Malaysia. .. penaja lagi ramai pada ahli... kikikiki.. ada ati nak arah itu ini pada DAP.. dah nak mmpos ke mamak ni klu berani lawan DAP..... cukup cukup la ... bawak2 tikar srmbahyang pulakkk.. bukan bawak fitnah..... dulu pejuang sekarang barua.. alahaiiiii....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ruu buku tiga lima penting tapi ade lagi yg lebih penting..Doj tak ade action...bengap budak ni..penyiasat persendirian...ahli bersatu tak ramai tapi macamana pondsn pdg rengas takut sangat tanding dilangkawi...langkawi ramai ahli umno kawasan parlimen bn...macai silap siasat nih...macai bodoh kot...

      Delete
    2. Dulu pejuang melayu sekarang pengampu dedak...perompak pon diampu...sengkek sangat kah malayu nih?

      Delete
    3. ahli x ramai pun takpa janji masa undi nanti rakyat tolak umno dan pas
      ahli umno 3juta konon
      tolak satu la aku takkan undi bn lagi
      aku lebih sayangkan anak cucu aku
      aku nak wariskan negara yg lebih baik dari sekarang kpd mereka

      Delete

  26. Yang penting sekali ialah ahli2 PAS nanti tidak lagi akan undi Ppbm atau Pkr atau Dap, sebaliknya akan undi Pas atau BN.

    Kalo korang nak juga undi org Pas korang kena cium tangan Al Fathil Tuan Guru Haji Hadi Haji Awang Timbalan President Ulamak Sedunia

    Kalo bekas TPM atau bekas PM bo layan nihh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye ke. Aaa, cukup cium tangan je. Baiknya org ni kan. Emm pandai meramal ni. Iklan indon jual no pun dah lame tak masuk blog ni. Awak pulak menganti. Meh 4d. Bagi no akaun sekali. Kalau kena saya bank in 90%. Saya 10% pun cukup. Boleh buat beli makanan kucing. Tapi kalau komen awak ni sindir org pas Sori ye.

      Delete
    2. Najib dah cium tangan hadi laa...tak aku cium tangan bau kencing najib...ha4...PH dah tak perlukan lagi undi pas...

      Delete
    3. Pas sekarang dah mula berpecah fasa ke 2..ade yg mao tuan ibrshim gantikan hadi yg rela pas dikencing umno kerana baham 90 jota....

      Delete
  27. Ooo ye ke. Jahat kan tun. Nanti bila dia meninggal mesti masuk neraka kan. Pandai la awak 23.12. Tu la tun. Duduk je la rumah. Lantak nak jadi ape pun. Kami rakyat Takpe. Duit banyak. Kat bank melimpah duit. (Tapi tak tau la duit sape). Biarlah subsidi yg Tun pertahankan dah takde pun Takpe. Sekurang kurangnya minyak 1kg ada subsidi lagi. Lepas ni GST nak naik 8ke 10% pun Takpe. Kami sayang kerajaan. Kami mati pun Takpe janji kerajaan senang. Dia org pun tentang ada masaalah duit tu rasanya. Sape lagi nak tolong kalau bukan kami. Takpe tun. Tun lepak je. Kunci mulut, untung 2 mukhriz jadi PM. Sedangkan suami ketua audit pun sanggup mati utk ketua, kami ape la sangat. Jahat tun ni. Duduk rumah ye tun. Kang org 6.6% marah.

    ReplyDelete
  28. .
    .

    Siapa berani sekeh black belt ..?

    Akta Bangkrap vs Akta Rotan.

    Kena minun teh duluuuu ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. .
      .

      Cakap je lah MCA dan GERAKAN yang bantah.

      Mula dulu boleh di dahulu kan di saat saat akhir..

      Mufti pun menyorok ..

      Delete
    2. .
      .

      Jika akta rotan gagal .. memang petanda PAS yang akan bangkrap.. ahli semua caaabut ..

      Delete
    3. Bukan mca dan gerakan saje parti kristian sabah dan serawak termasuk ppb puh awal2 lagi cakap tak setuju...tp kerana 90 juta punyer hal kincin pon kincin laa...nik abodoo kata pas tak rugi ape2 kalo umno kincin...ahli pas yg bodooo...

      Delete
  29. Bila akta buku 355 kena kincin tak dengar plak ulamak pas nak berdebat...selepas h355 ulamak Q7 cabar sape2 nak berdebat dengan dia..bila cabaran disambut dia start Q7 cabut lari balik rumah bini no 2 ...hi

    Sekarang tak ade lagi ulamak pas sanggup debat dengan tomboy azalina?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku rasa Q7 elok debat dengan tukang SIMEN umno kenapa akta buku tiga lima ditangguhkan...

      Delete
    2. Buku tiga lima tak sesuai bro, sekarang maklumat sonang2 jo simpan dlm Hp, yg tak tau guna hp dan yg ketinggaln zaman jo guna buku tiga lima....kikikiki......

      UBAH, SIMEN SODANG SEKEH PALO SENDIRI

      Delete
  30. Dato Aza ni bukanlah mewakili UMNO. Saya sebagai Timbalan Ketua Cabang UMNO tidak pernah bersetuju dengannya. Dato Aza ni lebih sesuai masuk dalam PPBM PKR atau lebih sesuai DAP. Pemikirannya yang ala ala liberal bukanlah warisan UMNO. Bagi saya dia hanyalah liabiliti UMNO.

    Nukilan Ikhlas Alumni Newcastle University

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno semua ade...ape plak yg ko nyibok ni..
      Samseng
      Tomboy
      Ostad olamak
      Pencuri
      Perasuah
      Artist
      Gembala lembu
      Mamak
      Kadazan dusun
      Asli
      Kaki klentong
      Dll

      Delete
    2. Mat tiga suku pon ado

      Delete
    3. Pondan padang rengas
      Shima auww auww..

      Delete
  31. Sekarang macai umno ade
    Barua cina kominis
    Macai 488
    Sastrawan gila
    Cer penis
    Ostad terjemahan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju bro 00:11

      Montori tolajak bagang pun dah menguasoi nogaro...nak buek canno

      Nukilan Alumuni UNIVERSITI IDONTGO

      Delete
    2. Lupo Tukang SIMEN kopalo Batu

      Delete
    3. Batu apa? ...Batu apa???..Batu pelir

      Delete
  32. Kata org pasir puteh, kelate...
    Ruang kedai 3' x 5', niaga pulak 5 hari seminggu.. tolak campur bunyinya 355.... AUTA355

    ReplyDelete
  33. Akta 355 dah jadi Auta 355
    Ularmak PAS sudah kesipuan
    Padang Merbuk cuma nak kutip derma
    90 jota dah nak kehabisan

    Ularmak PAS sudah kena kincing
    Habis basah jubah dan serban
    Sampai ke London sudah buat bising
    tapi di malukan pompuan macam jantan

    Apalah nasib ularmak PAS semua
    otak letak kat siku dan lutut
    Menyesal sekarang sudah tak guna
    Rakyat tahu PH PPBM pilihan yang patut

    ReplyDelete
  34. Hahaha

    Akta 355 jadi Auta 355...excellent thought

    ReplyDelete
  35. kene kincing...kene kincing lagiii daaa

    ReplyDelete
  36. Asalnye hadi nan buat hudud...heboh 1 duniya...Nik Amar kaki syarah lebih umumkan umno dah setuju bagi laluan..Mat yaacob Mb kelate kate beliau akan letak jawatan jika hudud tak jadi...punye over confident..

    Huru hara PR hingga berpecah...umno senyum...bila PR pecah hadi umumkan plak akan bentang ruu AUta buku tiga lima..mca gerakan dan ppb serawak umumkan tak setuju sokong..

    Muktamar Pas di kuala Selangor menjadi medan hadi dan olamak bersihkan puak professional dari pas dengan kaedah chai..umno tambah senyum..

    2 kali hadi bentangkan pindaan akta 355 2 kali dia ketar lutut..mintak tangguh...ramai penyokong pas hadir di parlimen tanda sokongan pindaan ini..akhirnye kecewa...Maka berkatalah lebai2 pas tak kisah kalo umno nak kincin...telah heboh lebai malang and the geng dah rembat 90 juta dari najib..

    Pindaan Auta 355 ni atas cadangan umno yg sebabkan hadi lebai malang tak reti nak bentangkan ikut skrip umno...

    Auta 355 lebai Malang serahkan semula kpd jamil kucing untuk bentangkan.

    Jamil koo cing rileks bila tomboy tak masukkan usul dlm sidang parlimen kali ni..

    Lebai Malang and the gang semua pun tak kisah..Jadilah pindaan AUta 355..

    Harga kincin najib 90 juta...ahli pas yg susah payanh hadir H355 pun turut sama dikincin oleh lebai malang...pas sekarang mula berpacah kpd golongan setia lebai malang dan golongan yg tak rela dikincin oleh najib dan lebai malang...politik pas dah tak sejahtera lagi...nik aboodoo pun turut kincin ahli pas...

    Najib berjaya pecahkan PR dan pas..tapi lahir Amanah dan bersatu yg buat muka najib selalu berkerut...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahli pas yg tak rela dikincin akan sekeh kepalo hadi lebai malang dengan menaikkan Tuan Ibrahim.

      Lebai malang kuat klentong.
      Khianat PR masa pru13
      Ketua ulamak sedunia kluarkan fatwa kononnye Amanah haram
      Nak jadi pesihat kerajaan
      Politik sejahtera
      Dap nak perintah malaysia dengan 55 kerusi
      Kena ade saksi rompakan najib keatas 1mdb
      Nafi nak ug dan kerjasama dgn umno

      Delete
  37. ini lah akibat nya jika kita mempermainkan n mempolitikan hukum Allah swt.

    sekarang UMNO d bawah najibayef, dlm keadaan delima - di telan mati emak,d luah mati bapak.

    percaya lah cinta kucing d antara tuang presideng dgn najibayef (kitten love or puppy love) tidak akan kekal.

    dlm kes ru355 ini sudah amat jelas yg UMNO/BN akan cuba terus mempermainkan PAS dgn melengah lengahkan process mengujudkan akta ini.

    sadar lah PAS n tuang presideng !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pak rahman jpc, org melayu panggil cinta monyet..kitten ngan puppy tu comel ler..tak sepadan dengan najib ngan hadi, monyet..perfect! Arab panggil maimun...kihkihkih

      Delete
    2. anon 17:44, saya ambil maklum atas saranan sdr. 'cinta monyet' HI HI HI !!!

      Delete
  38. Ferrari,Lambohini,Buggati,Ducati,Masserati....
    Tapi AUDI, tetap, TATTAP dihati ini,!!
    Malah , sanggup ku kawan dgn Pencuri.

    - sepotong skrip filem Lobai Cibai, yg akan diyayang lepas Raya

    ReplyDelete
  39. Al-Takiri mesti bengang dengan Azalina rambut macam balung ayam ni. Mesti dia akan sekeh kepala Azalina sebab mengatakan dua RRU lain lebih penting daripada RRU355. Huh huh hu!

    ReplyDelete
  40. Audi Q7 355 ,90J, Kincin injection, 2.6 Valve twin wife Turbo....elok la Lobai.Dapatkan dipengedar sah, laku jual pada warga jumud totok. Percuma kunci duplicate pintu Syurga pada 6% pembeli pertama.
    Takbeer!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wa nak order satu ha Q7..tapi enjin tak mau pakai petrol punya..minyak mahai..mau pakai itu air jampi lobai kincin punya..lu ada stok ke kawan?

      Delete
  41. Banyak2 tong umngok

    Tong taik - gerembolan umngok
    Tong sampah - auta 355
    Tong kosong - walaun pasno
    Tong simen - ???

    ReplyDelete
  42. Tun M cabar DS Nazri..Bila Nazri setuju
    Sambut cabaran.. Madey pula tarik diri..Belum APA2 dah ngaku kalah..Sebab
    Madey tak betullah tu..Cakap berdegar2 taik sangkut kat gelegar..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...